Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 97 ... 105 Laatste
Acties:

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:57
Ik had een update in de app store van navi 3, iemand een idee waar je ergens een lijstje hebt wat ze hebben geüpdate? (Ik google zelf nog even door)

Zeekr 7x Privilege AWD

• Moet_
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 17-02 12:51
Merkt iemand anders ook dat de koplampen bij stilstand of hele lage snelheden (vooral tijdens wegrijden of parkeren) continu proberen af te stellen en de mechanische bewegingen van de koplampen hoor-/voelbaar zijn?

Ik kon het geluid eerst niet plaatsen, dacht dat het de automatische rem oid was. Pas later viel het me op dat het de koplampen zijn.

• RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 14:05

RCZ

nb90 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 18:17:
[...]

Ik sluit me hier trouwens ook nog steeds bij aan. Het is echt wel verbeterd, maar in ongeveer 15% van de “snelwegtijd” lijkt hij soms toch soort van dood te slaan waardoor het gevoel echt een stuk minder is. Ervaar het ook vaak in flauwe bochten dat die een soort “locked” in de gedraaide stuur stand.

Ik heb laatst van Oostenrijk naar Nederland gereden en toen was ik zeer tevreden, maar laatst toen ik naar werk reed irriteerde ik me er weer aan.

Ervaren jullie ook wisselvallig gedrag?
Wisselvallig herken ik. Bij begin op snelweg is het stuurgevoel goed. Na bijvoorbeeld een uur op de snelweg lijkt stuur meer weerstand te hebben alsof je door de LCC-weerstand heen moet. Wel lichter maar alsof LCC op de achtergrond aan het werk is. Ik rijd nooit op de LCC maar heb dat gisteren veel gedaan. Misschien moet LCC zich eerst goed kalibireren na de update. Geen idee of dit klopt maar hoop het de komende dagen te merken of mijn actie van gisteren heeft gewerkt.

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 26-02 18:42
RCZ schreef op zondag 25 januari 2026 @ 23:05:
[...]

Wisselvallig herken ik. Bij begin op snelweg is het stuurgevoel goed. Na bijvoorbeeld een uur op de snelweg lijkt stuur meer weerstand te hebben alsof je door de LCC-weerstand heen moet. Wel lichter maar alsof LCC op de achtergrond aan het werk is. Ik rijd nooit op de LCC maar heb dat gisteren veel gedaan. Misschien moet LCC zich eerst goed kalibireren na de update. Geen idee of dit klopt maar hoop het de komende dagen te merken of mijn actie van gisteren heeft gewerkt.
Enige tijd niet online geweest, moet nog wat pagina's teruglezen.

Maar inderdaad! Ik ervaar dit dus ook. Soms, geen pijl op te trekken wanneer, locked het stuur en moet je hem echt door dat punt heen drukken / trekken. Voor zover ik ervaar, voor snelweg. Met veel bochten merk ik het minder

• RCZ

RCZ

Ruben_sim schreef op maandag 26 januari 2026 @ 02:41:
[...]

Enige tijd niet online geweest, moet nog wat pagina's teruglezen.

Maar inderdaad! Ik ervaar dit dus ook. Soms, geen pijl op te trekken wanneer, locked het stuur en moet je hem echt door dat punt heen drukken / trekken. Voor zover ik ervaar, voor snelweg. Met veel bochten merk ik het minder
Mijn rit naar Oostenrijk twee weken geleden was ook goed. Vermoed dat door de hogere snelheden van 130plus de LCC dan volledig is uitgeschakeld. Terug in Nederland bij lagere snelheden kwam het gevoel van een “”locked” stuur weer terug. Je moet dan door een weerstand heen draaien. In bochten op de snelweg is het goed dan draai je door het weerstandspunt heen.

• FAAS2932
  • Laatst online: 23-02 22:37
Moet_ schreef op zondag 25 januari 2026 @ 22:36:
Merkt iemand anders ook dat de koplampen bij stilstand of hele lage snelheden (vooral tijdens wegrijden of parkeren) continu proberen af te stellen en de mechanische bewegingen van de koplampen hoor-/voelbaar zijn?

Ik kon het geluid eerst niet plaatsen, dacht dat het de automatische rem oid was. Pas later viel het me op dat het de koplampen zijn.
Zeker, heb om die reden de adaptieve setting maar uitgezet. Scheelt ook een hoop irritatie bij tegenliggers.

• Fatburner
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:41
Rioja1969 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 19:17:
[...]

Klopt, same here. Na de 2.1 update merkte ik echt wel een vooruitgang, maar de laatste tijd valt het mij op dat het weggedrag nog steeds niet 100% is. Er is dus nog ruimte verbetering.
Hier ook dezelfde ervaring na de update(eerder al eens genoemd maar toen melden zich er weinig).
De middenstand gaat op de snelweg nog steeds stroef waardoor het alsnog lastig is om de koers rechtuit te houden.

• RCZ

RCZ

Fatburner schreef op maandag 26 januari 2026 @ 09:43:
[...]

Hier ook dezelfde ervaring na de update(eerder al eens genoemd maar toen melden zich er weinig).
De middenstand gaat op de snelweg nog steeds stroef waardoor het alsnog lastig is om de koers rechtuit te houden.
Heb je LCC gebruikt na de update of helemaal niet? En is het gelijk op de snelweg of na een tijdje op de snelweg te hebben gereden?

• Fatburner
  • Registratie: September 2015
Ja, zowel de LCC als CC werken nog steeds prima na de update en gebruik ik elke rit wel voor de trajectcontroles e.d.. Het gekke is dat het dus inderdaad wisselend is. Ik ervaar niet altijd direct de stroefheid in de middenstand. Maar na enige tijd op de snelweg rijden is deze er wel altijd. Soms ook in de bochten dat deze wat haperend terugkomt richting de middenstand. Al met al niet fijn als je echt een keer sportief wil rijden.

Ik merk geen lerend gedrag van de LCC m.b.t. de stroefheid van de middenstand. Deze is voor en na de update vrij constant aanwezig na enige tijd op de snelweg te rijden.

Deze zaterdag richting de Alpen en dan eens kijken hoe de ervaring is bij langere tijd 130+. Wie weet is het inderdaad toch een LCC ding wat op de achtergrond actief is.

[ Voor 12% gewijzigd door Fatburner op 26-01-2026 10:28 ]

• boxtel
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:25
Fatburner schreef op maandag 26 januari 2026 @ 10:22:
Ja, zowel de LCC als CC werken nog steeds prima na de update en gebruik ik elke rit wel voor de trajectcontroles e.d.. Het gekke is dat het dus inderdaad wisselend is. Ik ervaar niet altijd direct de stroefheid in de middenstand. Maar na enige tijd op de snelweg rijden is deze er wel altijd. Soms ook in de bochten dat deze wat haperend terugkomt richting de middenstand. Al met al niet fijn als je echt een keer sportief wil rijden.

Ik merk geen lerend gedrag van de LCC m.b.t. de stroefheid van de middenstand. Deze is voor en na de update vrij constant aanwezig na enige tijd op de snelweg te rijden.

Deze zaterdag richting de Alpen en dan eens kijken hoe de ervaring is bij langere tijd 130+. Wie weet is het inderdaad toch een LCC ding wat op de achtergrond actief is.
Ik ben daar vrij zeker van, omdat het na de update ook beter was. Het is niks fysieks van de auto, maar puur softwarematige inuput/correctie

• RCZ

RCZ

boxtel schreef op maandag 26 januari 2026 @ 11:48:
[...]

Ik ben daar vrij zeker van, omdat het na de update ook beter was. Het is niks fysieks van de auto, maar puur softwarematige inuput/correctie
Tijdens mij in rit naar Oostenrijk was het stuurgedrag bij met name 140 km/u en meer goed. Heb het gevoel dat in de range van 100 tot 140 km/u er ergens iets met software wordt ingegrepen op stuurgevoel. Dat lijkt lane assist of LCC. Volgens mij kun je LLC niet in een menu ergens volledig uitzetten.

• sps1973
  • Laatst online: 12-03 14:55
FAAS2932 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 07:48:
[...]

Zeker, heb om die reden de adaptieve setting maar uitgezet. Scheelt ook een hoop irritatie bij tegenliggers.
Hier ook, het is wel een vrij zacht geluid. Kon het niet plaatsen, ik dacht eigenlijk dat het iets met de banden was. Koplampen dacht ik niet aan. Makes sense.

• Moet_
  • Laatst online: 17-02 12:51
FAAS2932 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 07:48:
[...]

Thanks. Hopelijk met toekomstige update wordt het opgelost. Zou zonde zijn om de adaptieve koplampen om die reden niet te kunnen gebruiken. Voor nu heb ik hem ook uitgezet.

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-03 19:12

admiral866

The King Personality Disorder

RCZ schreef op maandag 26 januari 2026 @ 12:30:
[...]

Tijdens mij in rit naar Oostenrijk was het stuurgedrag bij met name 140 km/u en meer goed. Heb het gevoel dat in de range van 100 tot 140 km/u er ergens iets met software wordt ingegrepen op stuurgevoel. Dat lijkt lane assist of LCC. Volgens mij kun je LLC niet in een menu ergens volledig uitzetten.
mss een long-shot, maar iemand al es gekeken naar een eventuele zekering die er uit zou kunnen? Als het al kan zal er wss meer dan alleen LCC uitgeschakeld worden, maar kan je het mss wel testen.

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-03 22:31
admiral866 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 17:02:
[...]

mss een long-shot, maar iemand al es gekeken naar een eventuele zekering die er uit zou kunnen? Als het al kan zal er wss meer dan alleen LCC uitgeschakeld worden, maar kan je het mss wel testen.
Welke verwachting heb je van een zekering? Ik ben ook geen auto monteur, maar ik heb niet de verwachting dat dit soort systemen 'achter een zekering' zit; dit is simpelweg software die je aan of uit zet en op die manier invloed uitoefent op de stuurbekrachtiging die feitelijk meer doet dan alleen bekrachtigen, maar ook daadwerkelijk zelf kan sturen.

Daarom zou ik ook niet aan LCC denken; ik denk dat een stuurprobleem in de software van de stuurbekrachtiging gezocht moet worden (zie ook: jsiegmund in "Het grote Zeekr 7x topic"). Dat is hoogst waarschijnlijk dezelfde software die ze in de 2.1 update hebben aangepast om het stuurgedrag te veranderen. Die software vertaalt de input die jij het stuur geeft naar wat het systeem uiteindelijk moet doen. Dat is de weerstand die je eventueel waarneemt wanneer je van de midden positie af wil sturen; het systeem werkt je tegen. Of het gemak waarmee je een bocht kunt nemen; het systeem werkt met je mee. Wanneer parameters van dat systeem niet helemaal lekker afgesteld staan krijg je een vreemd of onprettig stuurgedrag. Dat heeft verder niets te maken met LCC aan/uit en al helemaal niet met een zekering. Als je dit al met een zekering zou kunnen 'oplossen', dan heb je daarna vrij waarschijnlijk helemaal geen stuurbekrachtiging meer.

• Jerome.c
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:01
Wat is jullie ervaring met het verkoop gedeelte van Zeekr Huis ter Heide? Ik probeer al een paar weken contact te krijgen met de sales afdeling en het kost mij zoveel moeite dat ik er ondertussen eigenlijk wel een beetje klaar mee bent. Eerste duurt het 1.5 week op een bod voor inruil en nu wil ik de finale offerte graag tekenen, maar die krijg ik niet. Heb het gevoel alsof ze geen autos willen verkopen?

Iemand een vergelijkbare ervaring in het voortraject ? Is de rest van de service ook zo belabberd?

• jeroenkleen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-03 09:52
nosfertu schreef op donderdag 27 november 2025 @ 16:14:
Ik had bijna 2 weken geleden een service afspraak ingeschoten bij een service partner in de buurt. ivm met de adaptive koplampen en het feit dat bij een vol beladen auto niemand voor mij iets meer ziet ivm met het felle licht door de hoogte van koplampen.

Had nog niks van ze vernomen, dus dacht even bellen. verhaal uitgelegd. Zij kunnen vrijwel niks software matig. Alleen uitlezen en onderdeel repareren. Diegene gaf ook aan dat het mogelijk gewoon een eigenschap van de auto is. Hahaha. Daar heb je dus gewoon niet zo veel aan.

Kan je ergens de hoogte van de koplampen afstellen. Het adaptieve deel zou dit voor zijn rekening moeten nemen lijkt mij... Ik kreeg paar dagen daarvoor wel een melding over de koplampen. Maar die was daarna ook verdwenen. Iemand hier al last van gehad
Ik had dit probleem ook en ben daarvoor naar Zeist geweest; blijkt een wereldwijd probleem te zijn met de 7xLR; over ~14 dagen zou er daarvoor een SW hoftix moeten uitkomen..

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-03 19:24
Jerome.c schreef op maandag 26 januari 2026 @ 17:22:
Wat is jullie ervaring met het verkoop gedeelte van Zeekr Huis ter Heide? Ik probeer al een paar weken contact te krijgen met de sales afdeling en het kost mij zoveel moeite dat ik er ondertussen eigenlijk wel een beetje klaar mee bent. Eerste duurt het 1.5 week op een bod voor inruil en nu wil ik de finale offerte graag tekenen, maar die krijg ik niet. Heb het gevoel alsof ze geen autos willen verkopen?

Iemand een vergelijkbare ervaring in het voortraject ? Is de rest van de service ook zo belabberd?
Ja dit herken ik wel. Twee keer geprobeerd te bellen, nummer achtergelaten maar nooit meer terug gebeld. En ook op de locatie in Zeist heel ongeïnteresseerd. Niet naar je toe komen om je te helpen en als je dan een vraag hebt heel kortaf zijn.

Denk dat het een beetje het gevolg is van de setup. Eerst maar (online) verkopen en alle service komt daarna wel. Met 3 vestigingen is het volgens mij ook onmogelijk om te doen.

Be reasonable.... do it my way

• Jerome.c
fsve schreef op maandag 26 januari 2026 @ 17:40:
[...]

Ja dit herken ik wel. Twee keer geprobeerd te bellen, nummer achtergelaten maar nooit meer terug gebeld. En ook op de locatie in Zeist heel ongeïnteresseerd. Niet naar je toe komen om je te helpen en als je dan een vraag hebt heel kortaf zijn.

Denk dat het een beetje het gevolg is van de setup. Eerst maar (online) verkopen en alle service komt daarna wel. Met 3 vestigingen is het volgens mij ook onmogelijk om te doen.
Ik zou zeggen het is je visitekaartje maar zo zien ze het daar dus niet. Het is constant afspraken niet nakomen.

Ik zal anders een keer Zeekr Amsterdam bellen om eens te zien wat ze zeggen als ik niet verder kom in utrecht. Ik kan helaas niet online verder met bestellen ivm inruil dus ik denk dat ik geneigd ben om sowieso maar ergens anders in te ruilen.

• Tommyniesje1980
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 10:44
Vanmorgen contact gehad met Zeekr Zeist en ik heb een ophaaldatum: 25 Feb!! Nog paar weekjes😉😃

• RCZ

RCZ

jsiegmund schreef op maandag 26 januari 2026 @ 17:22:
[...]

Welke verwachting heb je van een zekering? Ik ben ook geen auto monteur, maar ik heb niet de verwachting dat dit soort systemen 'achter een zekering' zit; dit is simpelweg software die je aan of uit zet en op die manier invloed uitoefent op de stuurbekrachtiging die feitelijk meer doet dan alleen bekrachtigen, maar ook daadwerkelijk zelf kan sturen.

Daarom zou ik ook niet aan LCC denken; ik denk dat een stuurprobleem in de software van de stuurbekrachtiging gezocht moet worden (zie ook: jsiegmund in "Het grote Zeekr 7x topic"). Dat is hoogst waarschijnlijk dezelfde software die ze in de 2.1 update hebben aangepast om het stuurgedrag te veranderen. Die software vertaalt de input die jij het stuur geeft naar wat het systeem uiteindelijk moet doen. Dat is de weerstand die je eventueel waarneemt wanneer je van de midden positie af wil sturen; het systeem werkt je tegen. Of het gemak waarmee je een bocht kunt nemen; het systeem werkt met je mee. Wanneer parameters van dat systeem niet helemaal lekker afgesteld staan krijg je een vreemd of onprettig stuurgedrag. Dat heeft verder niets te maken met LCC aan/uit en al helemaal niet met een zekering. Als je dit al met een zekering zou kunnen 'oplossen', dan heb je daarna vrij waarschijnlijk helemaal geen stuurbekrachtiging meer.
Dat het software is kan inderdaad niet anders. Wat ik vreemd vind dat aan het begin van een snelwegrit er niets aan de hand is maar dat na een tijdje rijden op de snelweg het stuurgevoel slechter wordt. Als je dan gaat snelladen langs de snelweg en dan vervolgens weer op de snelweg rijdt is het sturen vaak weer even goed en wordt dan na een tijdje ook weer slechter.

• Tjejenki
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-03 18:05
Hier ook na lang lezen en vergelijken de knoop doorgehakt. Het wordt de 7X Privilege Forest green. Vandaag al gebeld, aflevering wordt 27 februari.
Hiervoor verschillende elektrische auto's gereden Model Y performance (oud model), Xpeng G^ Performance helaas door zoonlief geparkeerd in een sloot).
Nu dus de keuze gemaakt voor de 7X Privilege,

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:41
Tjejenki schreef op maandag 26 januari 2026 @ 18:51:
Hier ook na lang lezen en vergelijken de knoop doorgehakt. Het wordt de 7X Privilege Forest green. Vandaag al gebeld, aflevering wordt 27 februari.
Hiervoor verschillende elektrische auto's gereden Model Y performance (oud model), Xpeng G^ Performance helaas door zoonlief geparkeerd in een sloot).
Nu dus de keuze gemaakt voor de 7X Privilege,
Tijdens een proefrit?! Ai!

• fsve
Tommyniesje1980 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 17:59:
Vanmorgen contact gehad met Zeekr Zeist en ik heb een ophaaldatum: 25 Feb!! Nog paar weekjes😉😃
Wanneer heb je besteld?

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:07
Jerome.c schreef op maandag 26 januari 2026 @ 17:22:

Kreeg je wel een goede prijs terug voor je inruil? Men zegt vaak dat het zeer lage prijzen zijn.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Registratie: April 2025
  • Niet online
Ik rijd nu ongeveer een maand ’s avonds en ’s nachts met Adaptive Driving Beam aan. Van laten we zeggen zo’n 200 passerende auto’s seinen er misschien ~10–15. Daarvan is het gros ook nog is oudere auto’s met halogeenlampen. Nieuwere auto’s met LED seinen eigenlijk bijna nooit, op een enkele uitzondering na.

Er kwam zelfs een keer iemand naar me toe bij een tankstation om te vragen hoe ADB precies werkt. Hele verhaal uitgelegd, diegene had er nog nooit van gehoord en vond het juist interessant hoe “advanced” die techniek inmiddels is. Kreeg zelfs nog excuses aangeboden 😄

Ik denk eerlijk gezegd dat veel mensen gewoon niet weten hoe ADB werkt, mede omdat hun eigen auto deze functie niet heeft. Zelfs als ik ADB uit heb staan, krijg ik trouwens nog wel eens een lichtsein. Dat gebeurt vooral bij uphill stukken of op wegen die niet helemaal recht zijn; door hobbels stuitert de auto (en dus de koplampen) dan mee.

Persoonlijk vind ik ADB echt geweldig, behalve op snelwegen met een hoge middenberm. In dat geval herkent de auto tegenliggers soms te laat of zelfs helemaal niet, met als gevolg dat bijna iedereen begint te seinen.

Zeekr 7x | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• PVal24
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-03 23:09
Hi mede-rijders. Ik heb twee punten waar ik niet uit kom, wellicht weet een van jullie een oplossing:
1. Naast het standaard uitzetten van de 4 waarschuwingssystemen, stoor ik me aan het systeem wat “houd veilige afstand” op mijn dashboardscherm plaatst met rode waas. Wat mij betreft ook op veilige afstand van voorganger. Kan dit uit? En hoe?
2. Als ik op de “koffie-knop” druk na parkeren om auto op temp te houden tijens korte stop, blijven de koplampen branden. Ik weet het niet zeker maar dacht dat dit vóór update 2.1 niet t geval was. Op heb ik in instellingen iets geks gedaan?
Overigens herken ik het punt over sturen wat enkelen hier aangeven. Ik had er helemaal geen last van, ook met al weken 2.1. Ineens voelt het stuur wat “leeg” “gevoelloos”, of hoe ik het ook omschrijven moet.

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 13:56
PVal24 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 22:28:
Hi mede-rijders. Ik heb twee punten waar ik niet uit kom, wellicht weet een van jullie een oplossing:
1. Naast het standaard uitzetten van de 4 waarschuwingssystemen, stoor ik me aan het systeem wat “houd veilige afstand” op mijn dashboardscherm plaatst met rode waas. Wat mij betreft ook op veilige afstand van voorganger. Kan dit uit? En hoe?
2. Als ik op de “koffie-knop” druk na parkeren om auto op temp te houden tijens korte stop, blijven de koplampen branden. Ik weet het niet zeker maar dacht dat dit vóór update 2.1 niet t geval was. Op heb ik in instellingen iets geks gedaan?
Overigens herken ik het punt over sturen wat enkelen hier aangeven. Ik had er helemaal geen last van, ook met al weken 2.1. Ineens voelt het stuur wat “leeg” “gevoelloos”, of hoe ik het ook omschrijven moet.
1. Nee niet mogelijk
2. Was altijd al zo, maar alleen als de lampen aan zouden gaan door hoe donker het buiten is.

• Jerome.c
Donjeffa schreef op maandag 26 januari 2026 @ 21:15:
[...]

Kreeg je wel een goede prijs terug voor je inruil? Men zegt vaak dat het zeer lage prijzen zijn.
Nee viel inderdaad tegen. Echter is de prijs van de auto bespreekbaar dus daarop wacht ik nu nog op.

• jsiegmund
ubzY3.eMBstiLL schreef op maandag 26 januari 2026 @ 22:28:
Persoonlijk vind ik ADB echt geweldig, behalve op snelwegen met een hoge middenberm. In dat geval herkent de auto tegenliggers soms te laat of zelfs helemaal niet, met als gevolg dat bijna iedereen begint te seinen.
Als ik dit lees klinkt het toch alsof jij een heel andere ervaring hebt als ik. Buiten het eerder gemelde continue "afstellen" van de koplampen merk ik verder eigenlijk vrij weinig tot niks van deze hele functie. Bij mijn vorige model 3 was adaptief groot licht duidelijk zichtbaar; sprong aan op donkere stukken en in blokjes werd dan de tegenligger uit het lichtbeeld gehouden. Teveel licht en de functie sprong weer uit. Was ook verre van perfect, maar werkte in de basis goed. Ditzelfde heb ik bij mijn 7X tot nu toe echt nog nooit gezien, maar wellicht mis ik ergens een instelling.

• nosfertu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:08
jeroenkleen schreef op maandag 26 januari 2026 @ 17:26:
[...]

Ik had dit probleem ook en ben daarvoor naar Zeist geweest; blijkt een wereldwijd probleem te zijn met de 7xLR; over ~14 dagen zou er daarvoor een SW hoftix moeten uitkomen..
We wachten het af, ben benieuwd

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:17

Freedive

] Ken sent me _

jsiegmund schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 08:00:
[...]

Als ik dit lees klinkt het toch alsof jij een heel andere ervaring hebt als ik. Buiten het eerder gemelde continue "afstellen" van de koplampen merk ik verder eigenlijk vrij weinig tot niks van deze hele functie. Bij mijn vorige model 3 was adaptief groot licht duidelijk zichtbaar; sprong aan op donkere stukken en in blokjes werd dan de tegenligger uit het lichtbeeld gehouden. Teveel licht en de functie sprong weer uit. Was ook verre van perfect, maar werkte in de basis goed. Ditzelfde heb ik bij mijn 7X tot nu toe echt nog nooit gezien, maar wellicht mis ik ergens een instelling.
Je moet dit zelf activeren door de linker hendel twee keer van je af te duwen, er komt dan een A in het groot licht icoon te staan.

• Serage75
  • Laatst online: 26-02 19:34
Misschien al eens hier aan de orde geweest….. maar ik vind het nieuwe navigatiesysteem na de update 2.1 super. Echt beter dan de vorige. Alleen het opstarten duurt erg lang. Soms duurt het bijna 5 minuten voordat een favoriet gepland is. Wat zijn hier de ervaringen?

• admiral866

admiral866

jsiegmund schreef op maandag 26 januari 2026 @ 17:22:
[...]

heb ooit eens een filmpje gezien waarbij iemand een byd sealion de werking van bepaalde hulp systemen deels uit had gezet dmv zekeringen eruit te halen. Verstand heb ik verder niet van.
Maar misschien zit het wel zo in elkaar dat als de meting niet werkt, waarbij de meet apparatuur een zekering nodig heeft, dat bepaalde systemen dan dus buiten werking worden gesteld. Vandaar ook "long shot" :-)

• Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:23
Serage75 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 09:57:
Misschien al eens hier aan de orde geweest….. maar ik vind het nieuwe navigatiesysteem na de update 2.1 super. Echt beter dan de vorige. Alleen het opstarten duurt erg lang. Soms duurt het bijna 5 minuten voordat een favoriet gepland is. Wat zijn hier de ervaringen?
Dit is ook mijn ervaring, maar niet continu. Soms werkt het gelijk, soms duurt het 30s voordat het zoeken naar een adres werkt en de GPS positie is gevonden. Heeft misschien ook te maken met het feit dat hij thuis verbinding heeft met wifi en dat hij moet schakelen naar een andere verbinding, bv iPhone? Aan de andere kant heb ik de kaarten van NL en omliggende landen gedownload dus zou hij offline moeten kunnen navigeren als de GPS verbinding er is. Dit probleem was er met de oude navigatie niet. Nog een aandachtspunt is dat er een ruime seconde vertraging in zit. Bijvoorbeeld als de navigatie toont dat ik een rotonde op rij terwijl ik dan al ten hoogte van de 1e afslag rij. Verder werkt de nieuwe navigatie prima en ziet er mooi en modern uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Nacho1978 op 27-01-2026 10:30 ]

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:07
Jerome.c schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 07:47:
[...]

Nee viel inderdaad tegen. Echter is de prijs van de auto bespreekbaar dus daarop wacht ik nu nog op.
Wat bedoel je met ëchter de prijs van de auto........... Je bedoelt de Zeekr autoprijs?

• Malortje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:55
Ik heb laatst nieuwe geurstaafjes besteld bij Geelyevs https://www.geelyevs.com/...cement-wicks-for-zeekr-7x Nu kreeg ik staafjes met een rode sticker en groene sticker. Alhoewel die groene nog wel gaat qua geur is de rode naar mijn mening echt smerig. Nu heb ik wat vragen;
1. Hebben iemand van jullie ervaring met die van Geelyevs ? Als ik ze uit het zakje haalt ruiken ze best sterk, maar eenmaal in me houdertje en terug geplaatst vind ik ze weinig doen. Overigens vind ik de orginele geurstaaf die ik vervangen heb, ook nog wel sterk qua geur nu ik hem eruit heb gehaald, maar kwam er weinig meer door me ventilatie heen hiervan.
2. Heeft iemand van jullie al de originele weten te bemachtigen? Ik heb zojuist Zeekr support gebeld en die wisten mij te vertellen dat ze er mee bezig zijn maar nu nog niet aan te schaffen zijn via hun.
3. Ik weet niet of het komt doordat het geurstaafje op was, maar soms lijkt het dat er een soort vochtgeur uit me ventilatie komt. heeft iemand hier ook last van? Het lijkt erop dat wanneer die eigenlijk een beetje lucht de cabine in moet blazen van me geurstaafje dat ik dan die vochtige/vieze geur naar binnen geblazen krijg.

Misschien dat 1 van jullie hier ook ervaring heeft met 1 van de punten?

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Nu online
Malortje schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 11:38:
Ik heb laatst nieuwe geurstaafjes besteld bij Geelyevs https://www.geelyevs.com/...cement-wicks-for-zeekr-7x Nu kreeg ik staafjes met een rode sticker en groene sticker. Alhoewel die groene nog wel gaat qua geur is de rode naar mijn mening echt smerig. Nu heb ik wat vragen;
1. Hebben iemand van jullie ervaring met die van Geelyevs ? Als ik ze uit het zakje haalt ruiken ze best sterk, maar eenmaal in me houdertje en terug geplaatst vind ik ze weinig doen. Overigens vind ik de orginele geurstaaf die ik vervangen heb, ook nog wel sterk qua geur nu ik hem eruit heb gehaald, maar kwam er weinig meer door me ventilatie heen hiervan.
2. Heeft iemand van jullie al de originele weten te bemachtigen? Ik heb zojuist Zeekr support gebeld en die wisten mij te vertellen dat ze er mee bezig zijn maar nu nog niet aan te schaffen zijn via hun.
3. Ik weet niet of het komt doordat het geurstaafje op was, maar soms lijkt het dat er een soort vochtgeur uit me ventilatie komt. heeft iemand hier ook last van? Het lijkt erop dat wanneer die eigenlijk een beetje lucht de cabine in moet blazen van me geurstaafje dat ik dan die vochtige/vieze geur naar binnen geblazen krijg.

Die vochtige geur komt mij bekend voor ja. Heb dat tijdens de koude dagen ook gehad maar is nu weer weg. De geurstaaf zat toen nog gewoon in de verpakking dus kwam niet daarvandaan.

Wat ik zelf wel heb is dat ik soms tijdens rit een branderige lucht ruik voor 1 minuut of zo en daarna trekt het weer weg. Zou uiteraard niet mogen maar is niet continue en zeker niet bij elke rit. Ik hou het nog even in de gaten en anders toch maar een afspraak maken.

• Jerome.c
Donjeffa schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 11:36:
[...]

Wat bedoel je met ëchter de prijs van de auto........... Je bedoelt de Zeekr autoprijs?
Ja de Zeekr 7x prijs is bespreekbaar. Niet veel maar je staat natuurlijk sterker als je je eigen auto inruilt.

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
clydevdl schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 12:03:
[...]

Die vochtige geur komt mij bekend voor ja. Heb dat tijdens de koude dagen ook gehad maar is nu weer weg. De geurstaaf zat toen nog gewoon in de verpakking dus kwam niet daarvandaan.

Wat ik zelf wel heb is dat ik soms tijdens rit een branderige lucht ruik voor 1 minuut of zo en daarna trekt het weer weg. Zou uiteraard niet mogen maar is niet continue en zeker niet bij elke rit. Ik hou het nog even in de gaten en anders toch maar een afspraak maken.
Dat had ik deze week ook? Ik dacht licht misschien aan mijn voorganger maar het was een aangebrande lucht die ik niet echt thuis kon brengen.

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-03 18:31
Malortje schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 11:38:

Ik heb nog geen nieuwe besteld maar dacht laatst wel dat het nodig was omdat ik mij bedacht dat ik al heel lang geen geurtje had geroken. Nu blijkt dat de parfumeur, misschien na een SW update of een display herstart (zwart scherm met ZEEKR logo) op “uit” stond. Dit heb ik zeker niet zelf gedaan namelijk. Nu ik hem weer aan heb gezet, op “licht”, ruik ik gewoon weer de parfum. Misschien goed om te checken of hij nog wel “aan” staat voordat je nieuwe gaat bestellen of plaatsen.

• admiral866

admiral866

clydevdl schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 12:03:
[...]

hm, had ik laatst ook een keer zo'n branderige geur. apart.

• Tommyniesje1980
Precies 1 week geleden!

• clydevdl
  • Nu online
admiral866 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:02:
[...]

hm, had ik laatst ook een keer zo'n branderige geur. apart.
Ja ik vind het apart en kan het niet verklaren, omdat het maar heel kort aanhoudt maak ik me echter nog niet echt zorgen.

Mijn gedachte is als er echt wat aan de hand is zou het continu moeten zijn en bij elke rit wat dus niet het geval is. Deze week heb ik er helemaal geen last van gehad gelukkig dus hopen dat dat zo blijft.

Zojuist kreeg ik het niet voor elkaar om de beslagen ramen weg te krijgen. Het regent, is koud en we zaten met zijn vieren in de auto. Heel irritant

• fsve
Dat is wel snel. Ik was in de veronderstelling dat m’n baas hem al in december had besteld. Kreeg ik vandaag van de leasemaatschappij de bevestiging van bestelling en een verwachte leverdatum van eind juni.

Gaat om een business edition met een trekhaak. Ik ga nog even ergens huilen in een hoekje.

• Tommyniesje1980
fsve schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 22:00:
[...]

Dat is wel snel. Ik was in de veronderstelling dat m’n baas hem al in december had besteld. Kreeg ik vandaag van de leasemaatschappij de bevestiging van bestelling en een verwachte leverdatum van eind juni.

Gaat om een business edition met een trekhaak. Ik ga nog even ergens huilen in een hoekje.
Auw, dat is inderdaad nog even… ik heb een LR, wit en met trekhaak besteld….wellicht op voorraad geweest nog…succes!👍

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Freedive schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 08:40:
[...]

Je moet dit zelf activeren door de linker hendel twee keer van je af te duwen, er komt dan een A in het groot licht icoon te staan.
@jsiegmund
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8u7tX4wfd-HtSlxzJzrQMcT7jo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bCTTGddNcCzrESGO0O0vwMBl.png?f=fotoalbum_large

Bij defect
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yt6s8A14d6ByhawFmHpSIDXFRpQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6DY6l4dmAmVDVXe87yX4S7Cg.png?f=fotoalbum_large

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
jsiegmund schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 08:00:
[...]

Ik zou zeggen test 'm ook goed uit, laat ons weten wat jou ervaring zal zijn. Kunnen we daarna even verder aankijken.

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:19
Zelf ook de branderige geur ervaren. Het deed mij denken aan de geur van verbrande remnen of koppeling.

Heeft iemand al eens wat aan de ruitensproeiers afgesteld? Bestuurderszijde wordt niet goed schoon. Icm al het pekel op de weg erg vervelend. Overigens wel wat zuinig om er geen lampje in te hebben voor laag ruitensproeiervloeistof niveau..

• BrFa2021
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-03 23:02

BrFa2021

7X LR

Serage75 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 09:57:
Het werkt redelijk, maar ik vind de instelling te veel ingezoomd. Je kan dmv pinchen die aanpassen maar dan auto centreert het niet meer.
Het selecteren van een favoriet of het zoeken naar een adres werkt soms heel traag. Het lijkt alsof het geen verbinding maakt met de zeekr server.
Ik kom uit een polestar 2 en de zeekr nav is echt een flinke stap terug.
Mag hopen dat ze de functionaliteit uitbreiden want deze is karig tov de concurrentie.

[7X LR]

• Ian_
BrFa2021 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 00:37:
[...]

Het werkt redelijk, maar ik vind de instelling te veel ingezoomd. Je kan dmv pinchen die aanpassen maar dan auto centreert het niet meer.
Het selecteren van een favoriet of het zoeken naar een adres werkt soms heel traag. Het lijkt alsof het geen verbinding maakt met de zeekr server.
Ik kom uit een polestar 2 en de zeekr nav is echt een flinke stap terug.
Mag hopen dat ze de functionaliteit uitbreiden want deze is karig tov de concurrentie.
Volgens mij hebben wij echt een andere navigatie dan 😂

• Alphaxe
  • Laatst online: 06:45
Hier ook branderige geur ervaren 1x vorige week. Die ervaring gaf me wel een vreemd gevoel en alertheid met twijfel of ik de auto moest parkeren en uitstappen.

Ineens was het ook weer weg en is niet meer voor gekomen.

Wel bijzonder dat iedereen het in dezelfde periode heeft gehad.

• Ian_
Alphaxe schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 07:13:
Hier ook branderige geur ervaren 1x vorige week. Die ervaring gaf me wel een vreemd gevoel en alertheid met twijfel of ik de auto moest parkeren en uitstappen.

Ineens was het ook weer weg en is niet meer voor gekomen.

Wel bijzonder dat iedereen het in dezelfde periode heeft gehad.
Iedereen heeft ook rond dezelfde periode een firmware update gehad. Als daar iets in ‘broken’ is, dan zullen de mensen met dezelfde ‘running hours’ het tegelijk krijgen.

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
BrFa2021 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 14:29:
[...]

Je moet ze los schroeven! En het is niet mooi.
Ja, en het kapje haal je los met een pennetje/priem oid (ben benieuwd of iemand nog een tip heeft om dit zo min mogelijk te beschadigen):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fWIYY1amSnwrrPHZlEMO0JmRTrY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VVooPeJoBFOf2YRtMCo3KXLe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oguMFCw_0NwV9Zm1-uFz-7WGZ8A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7GYvG0NVyxmxTaQG7l0s8SIM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aRdKAZEgN_swNpdbqyD4dzPutjI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/X7Rlr1ZwF4BWwEIN90U035kd.png?f=fotoalbum_large

Zeekr 7x LR | HASS | Zwave | Python | Javascript

• nikagl
Htmmkr schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 19:23:
Hey Allen. Een vraag, bij het ophalen van de auto gaf de standaard navigatie aan dat de auto ergens in Engeland staat. Na een hele dag rijden zie ik dat nog steeds. Lijkt erop dat de auto geen verbinding heeft gemaakt en dus ook niet gelokaliseerd is op NL. iemand een idee hoe dit op te lossen?
Ik ben naar Schotland gereden en werd veel toegeknipperd door vrachtwagens aan de andere kant. Ben bang dat dit niet was omdat ze de Zeekr een mooie auto vinden, maar omdat de lampen storend bij links rijden naar binnen schijnen.

Ik kreeg ook de volgende melding in beeld:
"Storing adaptieve koplampen. Neem contact op met Zeekr support."

In het systeem kon ik geen optie vinden om de auto in te stellen op "links rijden". Zou de storing het probleem voor de berijders aan de andere kant hebben veroorzaakt of heeft iemand nog tips (voor de weg terug)?

Overigens had ik tijdens de reis dat deze strip eraf is gevlogen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HI2OCeJCbCDUrx0TaI2k62gsY48=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RfafTm4fzMX6nVrkjtsJKFHa.png?f=fotoalbum_large

Iemand ook ondervonden en via welke support/service opgelost?

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:09
nikagl schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 12:54:
[...]

Ik ben naar Schotland gereden en werd veel toegeknipperd door vrachtwagens aan de andere kant. Ben bang dat dit niet was omdat ze de Zeekr een mooie auto vinden, maar omdat de lampen storend bij links rijden naar binnen schijnen.

Ik kreeg ook de volgende melding in beeld:
"Storing adaptieve koplampen. Neem contact op met Zeekr support."

In het systeem kon ik geen optie vinden om de auto in te stellen op "links rijden". Zou de storing het probleem voor de berijders aan de andere kant hebben veroorzaakt of heeft iemand nog tips (voor de weg terug)?

Overigens had ik tijdens de reis dat deze strip eraf is gevlogen:
[Afbeelding]

Iemand ook ondervonden en via welke support/service opgelost?
Dit gebeurt mij ook af en toe, verdwijnt iedere rit ook weer. Soms wel en soms niet. Ik heb er niet naar laten kijken nog, komt wel als aantekening bij de eerste beurt.

• jsiegmund
Ga ik doen, ik ben tot nu toe niet verder gekomen dan het groene icoontje. Het afstelgedrag en irritatie vd tegenliggers herken ik.

• admiral866

admiral866

Ian_ schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 07:27:
[...]
Iedereen heeft ook rond dezelfde periode een firmware update gehad. Als daar iets in ‘broken’ is, dan zullen de mensen met dezelfde ‘running hours’ het tegelijk krijgen.
Het ligt wss niet perse aan de update, ik heb de update nog niet.
Moet wss eerst nog een afspraak maken voor een TRM module.

• Ian_
nikagl schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 12:34:
[...]

Ja, en het kapje haal je los met een pennetje/priem oid (ben benieuwd of iemand nog een tip heeft om dit zo min mogelijk te beschadigen):
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je kan instellen in de auto toch of je links of rechts rijdt?

• RCZ

RCZ

Vandaag mijn 7x LR laten uitlijnen. Achterwielen stonden volgens monteur verkeerd afgesteld. Vooral rechtsachter. Uitlijning volgens fabrieksspecificaties. Auto rijdt nu een stuk beter en stabieler op de snelweg. Is nu acceptabel. Net een lange rit gemaakt. Even afwachten hoe het de komende periode gaat. Staan wat lange ritten op de planning.

• fsve
nikagl schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 12:34:
Bij mijn vorige auto zat er in een van de kits in de kofferbak (gereedschap setje, sleepoog enz) een speciaal tooltje hiervoor. Een haakje met een oog waar je vinger doorheen kan om kracht te kunnen zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N4vqVbGpGTUG0OwZ-ZQvKZpxtTM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/025hZT5HeloaFv6ZqYLD3Syd.png?f=user_large

• BrFa2021

BrFa2021

7X LR

Ian_ schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 04:23:
[...]

Volgens mij hebben wij echt een andere navigatie dan 😂
Ik ga het dan maar eens controleren. Als iedereen zo tevreden is! Ik heb de 2.1 update, dan heb je toch automatisch de laatste navigatie app?

[7X LR]

• Ian_
BrFa2021 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:13:
[...]

Ik ga het dan maar eens controleren. Als iedereen zo tevreden is! Ik heb de 2.1 update, dan heb je toch automatisch de laatste navigatie app?
Hi,

Dan hebben we inderdaad dezelfde maar welke functionaliteiten mis je?
  • Favorieten of home/work werkt binnen een paar seconden.
  • Offline maps kan je downloaden
  • Voorkeuren voor laders (CPO’s)
  • Satelliet weergave
  • HUD weergave
  • Live traffic
  • Stoplichten en bekende flitsers
Ik zal vast nog wel iets vergeten zijn, Ohja preheating battery maar goed enige min punt is dat de Navi 3.0 moeite heeft met de juiste SOC te bepalen bij aankomst.

• Alphaxe
Ian_ schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 07:27:
[...]

Firmware update? Is dat ergens terug te zien 😅
Is mij niet opgevallen.

• Ian_
Alphaxe schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:24:
[...]

Firmware update? Is dat ergens terug te zien 😅
Is mij niet opgevallen.
De OS2.1.0 waar de meeste op draaien.

• MPro
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 13:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c8ziepbZQo3uPxrIDqdMe7S0gRk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FzG0i6CjbSFkOpMmFrvq113K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9s6sLgYdV4wuMGR8910ubcZJuM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IftchCbh8ufyvZGinbkj61Nr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1DVsVcv9ooEabPAIWhYyAvwdaKQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xKzZy3wuOp9wMwpMgY73g6LF.jpg?f=fotoalbum_large

Elektrisch op wintersport.
Alles meegevallen! Fantastisch.
Voldoende laadplekken en max 20 min geladen.
4 laadstops om uiteindelijk met 65% aan te komen na 996km.

• BrFa2021

BrFa2021

7X LR

Ian_ schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:18:
[...]

Hi,

• Satelliet weergave
  • HUD weergave
  • Live traffic
Ik zal vast nog wel iets vergeten zijn, Ohja preheating battery maar goed enige min punt is dat de Navi 3.0 moeite heeft met de juiste SOC te bepalen bij aankomst.
Ian, helemaal mee eens. Misschien betitel ik het verkeerd.
Maar ik mis het instellen van de schaal met een plus of min knop. Ik rij graag met iets meer overzicht van het verkeer. Dat kan je nu doen door te pinchen, zeg maar uitzoomen maar dan centreert het niet automatisch. En is je positie op een gegeven moment uit beeld. Alle navigatie systemen die ik gehad heb hebben zulke knoppen. Het is een bedieningsfilosofie, maar ik ben nu veel vaker met de navigatie bezig dan me lief is tijdens het rijden.
Vandaag moest ik naar Arnhem en het verkeer viel heel erg mee. Ik had drie kwartier over en dacht ik ga laden. Ik voeg een laadstation toe en had keuze uit vier. Helaas was de locatie die ik uitzocht aan de andere kant van de autosnelweg. Die had niet voorgesteld mogen worden want er waren genoeg opties aan mijn kant van de weg. Daar kom je achter als je er bijna bent en kan je dus die plek verwijderen en een nieuwe laadstation gaan toevoegen. Allemaal tijdens het rijden.

Ik heb dit verkeerd benoemd. Het zijn geen functionaliteiten maar wel onvolkomenheden. Ik ben hierdoor tijdens het rijden teveel met de auto bezig en niet met het verkeer.
Daar helpt de op het moment matig werkende LCC ook niet bij.

De auto rijdt sinds de update echt heerlijk en het laden vandaag was heel snel maar ik moet te vaak en te lang naar mijn bedieningsscherm kijken en er aan zitten. Dat kan beter want de basis is top. Ik ben heel blij met de auto en vooral het audio systeem is een van de betere die ik heb gehad. Dat is echt genieten! Ik heb mijn equ bijna hetzelfde als die van jouw, alleen de laagste frequentie twee stappen zachter. De sub is anders te dominant.

[7X LR]

• tbee
BrFa2021 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 02:22:
[...]

Ian, helemaal mee eens. Misschien betitel ik het verkeerd.
Maar ik mis het instellen van de schaal met een plus of min knop. Ik rij graag met iets meer overzicht van het verkeer. Dat kan je nu doen door te pinchen, zeg maar uitzoomen maar dan centreert het niet automatisch. En is je positie op een gegeven moment uit beeld. Alle navigatie systemen die ik gehad heb hebben zulke knoppen. Het is een bedieningsfilosofie, maar ik ben nu veel vaker met de navigatie bezig dan me lief is tijdens het rijden.
En het aangeven van de stap na deze in de navigatie :) Het is heel fijn dat als je rechtsaf slaat op een tweebaansweg, te weten dat je daarna meteen links moet. Dan sorteer je anders voor.

• Alphaxe
Ian_ schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:29:
[...]

De OS2.1.0 waar de meeste op draaien.
Daar rij ik mee vanaf medio kerst. Daarmee kan ik de link dan ook niet leggen

• Ian_
Alphaxe schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 07:52:
[...]

Daar rij ik mee vanaf medio kerst. Daarmee kan ik de link dan ook niet leggen
De meeste rijden vanaf een bepaalde datum met de update, als er iets kapot is in de update firmware stack dan heeft dat soms een bepaald aantal 'running hours' nodig. Maar goed, niet mijn specialiteit.

• Endorfine1974
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-02 14:49
VANC schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:05:
[...]

Hallo, hier ook privilege.
Frunk alles ok, portieren alles ok, trekhaak alles ok.
Geen noemenswaardige problemen.
Onlangs kon ik wel 4-5 km rijden aan ongeveer 60 km/u op LCC zonder iets aan te raken, en zonder melding "stuur vasthouden", maar dat was blijkbaar eenmalig!
Heb ik ook gehad terug uit Hamburg - kon m gewoon zeker 30 a 40 min lekkker zijn eigen gang laten gaan. Was s avonds laat dus op zich prima want rustig en goede lijnen op de weg :)

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:42
Endorfine1974 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 08:28:
[...]

Heb ik ook gehad terug uit Hamburg - kon m gewoon zeker 30 a 40 min lekkker zijn eigen gang laten gaan. Was s avonds laat dus op zich prima want rustig en goede lijnen op de weg :)
Vanochtend met de sneeuw had hij wat moeite en moest ik zelf na 5 seconden ingrijpen omdat hij de sneeuw in wilde rijden. Iets met een klein stukje grijs tussen de lijn en de sneeuw er buiten :) . Maar vaak genoeg gaat het prima.

Ik ben veel aan het experimenteren met de LCC maar het lijkt alsof hij al je voorkeursinstellingen negeert in de LCC, dingen zoals comfort remmen, stuur voorkeuren etc. Hij is echt super lomp en hard als hij ingrijpt, het lijkt alsof hij daarin niet kan differentieren. De brakechecks tussendoor zijn soms echt heel lomp en ongemakkelijk. Al helemaal als het ook nog eens is voor een baan waar je niet op rijdt. Overigens is het wel zo dat het vaker comfort oplevert dan ongemak

• Rickyuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-03 20:46
Ian_ schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:18:
[...]

Hi,

• Satelliet weergave
  • HUD weergave
  • Live traffic
Wat kan de laatste nav app met stoplichten?

• nikagl
Ian_ schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 15:53:
[...]

Je kan instellen in de auto toch of je links of rechts rijdt?
Nergens kunnen vinden... ook niet online in de manual...

• Ian_
Rickyuu schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 08:46:
[...]

Wat kan de laatste nav app met stoplichten?
In het navigatie scherm zie je wanneer er een stoplicht is, niet of deze groen of rood is.

• Ian_
nikagl schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 09:07:
[...]

Nergens kunnen vinden... ook niet online in de manual...
Met Automatische lampen is dat volgens mij verplicht…

• PVal24
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-03 23:09
Endorfine1974 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 08:28:
[...]

Als je "lekker z'n gang gaan" iets kan specificeren: Rijdt de auto dan ook lekker? Ik vond bij mijn polestar2 vooral filerijden met pilot aan heel prettig, maar ik merk bij mijn LR dat LCC onder de 30km/u de auto vrij fors heen en weer stuurt binnen de baan op de snelweg. Dermate veel dat het niet te doen is. Ben benieuwd of dit ook iets met uitlijning te maken heeft of dat iedereen dit heeft. Op hogere snelheden vind ik het een 7, maar nog niet de rust die mijn P2 hierin gaf.

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:30
Iets met te hard door de bocht willen gaan en dan bij het wegglijden twee auto's raken. Allemaal om snel even de kids naar school te brengen. Leuk zon ochtend! Stuurgedrag van mijn auto is in ieder geval niet zoals het was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/slu-Uhj_bn_YO-mSktztSGXUOPc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hMbpQTr9RNqbvTNBAxTunbLc.jpg?f=fotoalbum_large

• Ian_
funkylicious schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 15:49:
Iets met te hard door de bocht willen gaan en dan bij het wegglijden twee auto's raken. Allemaal om snel even de kids naar school te brengen. Leuk zon ochtend! Stuurgedrag van mijn auto is in ieder geval niet zoals het was.

[Afbeelding]
Wat zuur, hopelijk een lease auto (Zeekr)! Laten wegbrengen en volledig nalaten kijken.

P.S. daarom moeten mensen als ik de band zo zie ook niet met ZOMERBANDEN de weg op met dit weer…

[ Voor 7% gewijzigd door Ian_ op 29-01-2026 15:57 ]

• funkylicious
Ian_ schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 15:56:
[...]

Wat zuur, hopelijk een lease auto (Zeekr)! Laten wegbrengen en volledig nalaten kijken.

P.S. daarom moeten mensen als ik de band zo zie ook niet met ZOMERBANDEN de weg op met dit weer…
Helaas, auto zelf gekocht :( mag naar een schadeherstelbedrijf om vervolgens te horen dat ze geen software hebben voor het uitlijnen etc.

• RCZ

RCZ

funkylicious schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 16:18:
[...]

Helaas, auto zelf gekocht :( mag naar een schadeherstelbedrijf om vervolgens te horen dat ze geen software hebben voor het uitlijnen etc.
Lekker dit. Servicepunt Zeekr heeft de software om uit te lijnen. Auto zal dus daar heen moeten.

• clydevdl
  • Nu online
Die van mij staat ook bij een schadebedrijf.

Iemand vond het leuk om de dag voor kerst mijn auto te beschadigen (lakschade en krasje in de lamp) en geen brief achter te laten met gegevens.

Bij het wegbrengen gisteren zag ik nog twee 7x-staan ter reparatie (ABS Splinter Amsterdam Noord) wat ik niet verwacht had. Het zal meer een kwestie van tijd zijn eer alle bedrijven de software van Zeekr krijgen is mijn gevoel.

• funkylicious
Ja, dat zal wel moeten alleen van de verzekeraar moet het schadeherstelbedrijf dit aangeven haha. Dat gaat nog wel even duren omdat ik morgen richting Noorwegen vertrek. Handige timing dat zoiets gebeurt.

• funkylicious
clydevdl schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 20:03:
Die van mij staat ook bij een schadebedrijf.

Iemand vond het leuk om de dag voor kerst mijn auto te beschadigen (lakschade en krasje in de lamp) en geen brief achter te laten met gegevens.

Bij het wegbrengen gisteren zag ik nog twee 7x-staan ter reparatie (ABS Splinter Amsterdam Noord) wat ik niet verwacht had. Het zal meer een kwestie van tijd zijn eer alle bedrijven de software van Zeekr krijgen is mijn gevoel.
Dat is helemaal frustrerend. Er is wel een mooie Sentry modus, maar deze zet ik zelf sporadisch aan omdat het erg veel stroom vreet.

• clydevdl
  • Nu online
funkylicious schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 20:03:
Ja, dat zal wel moeten alleen van de verzekeraar moet het schadeherstelbedrijf dit aangeven haha. Dat gaat nog wel even duren omdat ik morgen richting Noorwegen vertrek. Handige timing dat zoiets gebeurt.
Ik was eigenlijk positief verrast dat ik maar 4 weken hoefde te wachten om aan de beurt te zijn aangezien de schadebedrijven het ontzettend druk hebben. Onderdelen zijn blijkbaar wel op voorraad (lamp unit voor en strip onder de voorbumper)

• 7Xp
  • Laatst online: 24-02 21:38

7Xp

Heeft hier iemand al eens problemen gehad met de voorruitsproeier? Sinds vandaag komt er geen vloeistof uit. Achter wel. Er zit ook genoeg vloeistof in en het is de hele dag boven het vriespunt. Pomp doet het ook zo te horen.

• tbee
PVal24 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 14:54:
[...]
Ik vond bij mijn polestar2 vooral filerijden met pilot aan heel prettig, maar ik merk bij mijn LR dat LCC onder de 30km/u de auto vrij fors heen en weer stuurt binnen de baan op de snelweg. Dermate veel dat het niet te doen is. Ben benieuwd of dit ook iets met uitlijning te maken heeft of dat iedereen dit heeft. Op hogere snelheden vind ik het een 7, maar nog niet de rust die mijn P2 hierin gaf.
Ik gok dat dat komt omdat de camera dan te weinig lijn ziet (het zichtbare deel is erg klein) en de auto zich daardoor niet goed kan positioneren in de rijstrook. Tesla's autopilot wordt ook onrustig in een file, terwijl die normaal super strak stuurt.

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:57
7Xp schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 20:29:
Heeft hier iemand al eens problemen gehad met de voorruitsproeier? Sinds vandaag komt er geen vloeistof uit. Achter wel. Er zit ook genoeg vloeistof in en het is de hele dag boven het vriespunt. Pomp doet het ook zo te horen.
Ja was toch bevroren... heb er nieuwe antivries bijgegooid en het kwam er weer uit.

Zeekr 7x Privilege AWD

• 7Xp

7Xp

4v4t4r schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:09:
[...]

Ja was toch bevroren... heb er nieuwe antivries bijgegooid en het kwam er weer uit.
Bedankt voor je reactie. Ik kan hem vandaag binnen zetten om dat uit te sluiten, maar het zou wel bijzonder zijn aangezien de achterste sproeier het gewoon doet. Iemand die beschermkap er al eens af proberen te halen? Zou wel makkelijk zijn als ik er zelf bij zou kunnen

• jsiegmund
7Xp schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:19:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik kan hem vandaag binnen zetten om dat uit te sluiten, maar het zou wel bijzonder zijn aangezien de achterste sproeier het gewoon doet. Iemand die beschermkap er al eens af proberen te halen? Zou wel makkelijk zijn als ik er zelf bij zou kunnen
Het hele systeem hoeft niet bevroren te zijn, ergens een klein stukje ijs in een slang of nozzle en je bent al klaar. Kan prima dat het dan achter wel werkt, maar voor niet.

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:17

Freedive

] Ken sent me _

Was hier volgens mij niet voorbij gekomen, sinds laatste app update de digital key 3.0 ook netjes in de app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BTgLVjTmbgXOk_GTDuP6E-5iu-s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DTj4XnJqwvOBhS9PtcYMiC0r.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VnXAmnatKj-dPRlxk0ngG19OyVI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/g1wh1K58xi6EZKIGcEKs37SM.png?f=fotoalbum_large

• 7Xp

7Xp

jsiegmund schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:55:
[...]

Het hele systeem hoeft niet bevroren te zijn, ergens een klein stukje ijs in een slang of nozzle en je bent al klaar. Kan prima dat het dan achter wel werkt, maar voor niet.
Ik heb het binnen bij het licht bekeken. Conclusie: 1 van de clips die de sproeierslang verbindt vanaf de motorruimte was gebroken. Slang lag ernaast

• vanderwolf
7Xp schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 18:57:
[...]

Ik heb het binnen bij het licht bekeken. Conclusie: 1 van de clips die de sproeierslang verbindt vanaf de motorruimte was gebroken. Slang lag ernaast
Heb je hiervoor iets moeten demonteren om dit te zien en evt te fixen? Bij mij ook geen ruitensproeiervloeistof op de voorruit en wel op de grond 😱 en de achterruit

• Ian_
vanderwolf schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 20:21:
[...]

Heb je hiervoor iets moeten demonteren om dit te zien en evt te fixen? Bij mij ook geen ruitensproeiervloeistof op de voorruit en wel op de grond 😱 en de achterruit
Zit vast aan je ruitenwisser

• vanderwolf
Ian_ schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 20:26:
[...]

Ah, check. Zal morgen even kijken

• 7Xp

7Xp

[...]

Ian_ schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 20:26:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XzFiE2ssVD4fux1SNJb245bJVdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yl7K5bP1izQxewhLLqojhR3M.jpg?f=fotoalbum_large

• 7Xp

7Xp

[...]

Zoals op de foto te zien, is er een clipje afgebroken. Deze heb ik besteld bij een schadebedrijf.
Moet nog binnen komen.
Vandaag op zoek naar iets dat als tijdelijke stop kan fungeren.

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:39
Freedive schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 18:37:
Was hier volgens mij niet voorbij gekomen, sinds laatste app update de digital key 3.0 ook netjes in de app.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit viel mij ook op, alles is nu een stuk duidelijker in beeld gebracht. Doen ze goed.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-03 18:42
Mijn navigatie slaat sinds gisteren compleet tilt. Ieder 15 a 20 seconden begint de kaart volledig te spinnen, om dan weer min of meer op de juiste locatie uit te komen. Compleet onbruikbaar. Ook na 2 resets. Iemand hetzelfde probleem ?

• Ian_
fideba schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 10:05:
Mijn navigatie slaat sinds gisteren compleet tilt. Ieder 15 a 20 seconden begint de kaart volledig te spinnen, om dan weer min of meer op de juiste locatie uit te komen. Compleet onbruikbaar. Ook na 2 resets. Iemand hetzelfde probleem ?
Ja, ik had dit een week of twee geleden ook. Uiteindelijk na twee dagen vanzelf opgelost.

Heb de SOS knop reset en stuur reset geprobeerd maar deed niks.
Pagina: 1 ... 97 ... 105 Laatste