Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 96 ... 104 Laatste
Acties:

• HavermansP
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-03 16:15
Elayais schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 23:43:
[...]

Ik heb geen last van de airco, het is aangenaam in de auto. Wel heb ik vorige week gemerkt dat wanneer ik de rapid heating functionaliteit gebruikte voordat ik in de auto ging, hij daarna redelijk koele lucht blaaste. Naar mijn idee had hij na de HIGH stand het idee dat de auto te warm was ten opzichte van de gezette temp van de airco en hij de auto dus wat moest afkoelen.
hetzelfde probleem hier.

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 01:51
De hele dag doet mijn GPS raar..
Navigatie start ik of niet en elke keer verspringt het beeld naar mijn begin locatie weer.

SOS knop reset gedaan
Knoppen aan het stuur reset gedaan

Iemand anders hier ook last van?

• VANC
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 10-03 13:42
Endorfine1974 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:50:
Hallo Zeekr 7x rijders,

Ik heb ook een 7x Privilege (wit met mat zilvergrijze wrap) en ik heb een paar probleempjes die ik met jullie wilde checken:

Mijn motorkap wil niet automatisch open springen, blijft aan 1 kant hangen en de enige manier om hem open te krijgen is door er iemand bij te laten staan die m open trekt op het moment dat je electronisch ontgrendeld. Iemand anders dit ook?

De portier achter de berijder wil vaak (meestal) niet goed automatisch dicht gaan. Hij sluit net niet, laat de ruit op een kier staan. Ook hier moet je dan even een duwtje geven en dan doet hij het wel.

Tot slot - maar dit is minder Zeekr: ik heb de trekhaak laten monteren en de auto in October gebkregen maar zonder module om hem aan te sturen. Die zou na 2 a 3 weken volgen maar ondanks maandelijks bellen nu na 3 maanden nog altijd niks. Heb ze inmiddels in gebreke gesteld en die 1750 euro terug gevraagd.

Verder komen alle goede en negatieve punten me bekend voor en ik zit dus ook op de OTA update te wachten om het sturen en vooral de bass in de audio te verbeteren. Maar auto rijdt geweldig - ik heb meestal alles maar in comfort staan. Had hievoor een Polestar 2 dual motor performance. DIe was gevoelsmatig ongeveer even snel maar veel minder comfortable en vooral veel kleiner en 0 opbergruimte. Geen moment spijt dat ik die naar een collega heb doorgeschoven >:)
Hallo, hier ook privilege.
Frunk alles ok, portieren alles ok, trekhaak alles ok.
Geen noemenswaardige problemen.
Onlangs kon ik wel 4-5 km rijden aan ongeveer 60 km/u op LCC zonder iets aan te raken, en zonder melding "stuur vasthouden", maar dat was blijkbaar eenmalig!

• burnfout
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-03 10:05
Ian_ schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:04:
Navigatie start ik of niet en elke keer verspringt het beeld naar mijn begin locatie weer.

SOS knop reset gedaan

Nee geen last van.

Ik had vanochtend wel voor de tweede keer dat bi het starten van de auto het scherm / systeem helemaal opnieuw moet opstarten met het Zeekr Logo voor een minuutje ofzo. Alsof hij een diepe reset heeft gekregen vanacht.

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:05
VANC schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:05:
[...]
Onlangs kon ik wel 4-5 km rijden aan ongeveer 60 km/u op LCC zonder iets aan te raken, en zonder melding "stuur vasthouden", maar dat was blijkbaar eenmalig!
Met de manier waarop de auto af en toe "schrikt" van de vluchtstrook, reageert op andere auto's en soms "alles opgeeft" omdat hij de lijnen niet meer goed kan volgen zou ik m'n handjes niet te lang van het stuur houden ;)

Zeekr 7x LR | HASS | Zwave | Python | Javascript

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:23
burnfout schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:14:
[...]

Nee geen last van.

Ik had vanochtend wel voor de tweede keer dat bi het starten van de auto het scherm / systeem helemaal opnieuw moet opstarten met het Zeekr Logo voor een minuutje ofzo. Alsof hij een diepe reset heeft gekregen vanacht.
Ik ook - vorige keer dat ik het hier las had ik het ook diezelfde dag. Lijkt minder random dan dat we denken?
Misschien elke zoveel dagen om cache te clearen?

Zeekr 7x Privilege AWD

• nikagl
4v4t4r schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:18:
[...]

Ik ook - vorige keer dat ik het hier las had ik het ook diezelfde dag. Lijkt minder random dan dat we denken?
Misschien elke zoveel dagen om cache te clearen?
+1

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:49

Freedive

] Ken sent me _

Ian_ schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:04:

SOS knop reset gedaan

Nope

• nikagl
Wat betreft die SOS knop, in tegenstelling tot een alarmcentrale van Volvo krijg je daar 112 aan de telefoon als je erop drukt... dus echt alleen nood, niet als je problemen hebt met de auto. Bij Volvo kreeg ik ook echt hulp van Volvo toen ik met pech langs de weg stond...

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

nikagl schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 23:03:
Wat betreft die SOS knop, in tegenstelling tot een alarmcentrale van Volvo krijg je daar 112 aan de telefoon als je erop drukt... dus echt alleen nood, niet als je problemen hebt met de auto. Bij Volvo kreeg ik ook echt hulp van Volvo toen ik met pech langs de weg stond...
Volvo had twee knoppen toch?

• nikagl
Ja, je hebt gelijk, de oncall knop, was ik helemaal vergeten. Erg goeie service, zelfs vervangend vervoer gekregen tijdens een wintersport reis 👍 bestaat zoiets ook voor de Zeekr?

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Road side assistance in de app
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/daq29CgSrTIscXiqECYKSqfm5R0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/blIdcwc6vDNtkAc1LymaPSau.png?f=fotoalbum_large

• fz1971
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:55
fz1971 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:58:
Heb net winterbanden laten monteren maar nu geeft 1 temp.sensor 7 graden hoger aan dan de andere 3
Zouden ze iets verkeerds gedaan hebben of de sensor hebben beschadigd? Of kan dat niet?
Gisteren melding dat de sensor het helemaal niet meer deed. Vanmorgen terug gegaan en bleek dat de sensor dus kapot was gegaan (wss met bandenwisselen) Ze hebben er een nieuwe opgezet en nu geeft hij weer alles goed weer

• Rioja1969
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 20:42
fz1971 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 10:45:
[...]

Gisteren melding dat de sensor het helemaal niet meer deed. Vanmorgen terug gegaan en bleek dat de sensor dus kapot was gegaan (wss met bandenwisselen) Ze hebben er een nieuwe opgezet en nu geeft hij weer alles goed weer
Nou, na alle verhalen ben ik toch wel blij dat ik all-weather banden heb. Hoe minder de banden worden aangeraakt cq. verwisseld deste beter is dat blijkbaar voor de gevoelige sensoren.

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-03 23:15
Hallo Zeekr 7x rijders,

Ik heb ook een 7x Privilege (wit met mat zilvergrijze wrap) en ik heb een paar probleempjes die ik met jullie wilde checken:

Mijn motorkap wil niet automatisch open springen, blijft aan 1 kant hangen en de enige manier om hem open te krijgen is door er iemand bij te laten staan die m open trekt op het moment dat je electronisch ontgrendeld. Iemand anders dit ook?

De portier achter de berijder wil vaak (meestal) niet goed automatisch dicht gaan. Hij sluit net niet, laat de ruit op een kier staan. Ook hier moet je dan even een duwtje geven en dan doet hij het wel.

Tot slot - maar dit is minder Zeekr: ik heb de trekhaak laten monteren en de auto in October gebkregen maar zonder module om hem aan te sturen. Die zou na 2 a 3 weken volgen maar ondanks maandelijks bellen nu na 3 maanden nog altijd niks. Heb ze inmiddels in gebreke gesteld en die 1750 euro terug gevraagd.

Verder komen alle goede en negatieve punten me bekend voor en ik zit dus ook op de OTA update te wachten om het sturen en vooral de bass in de audio te verbeteren. Maar auto rijdt geweldig - ik heb meestal alles maar in comfort staan. Had hievoor een Polestar 2 dual motor performance. DIe was gevoelsmatig ongeveer even snel maar veel minder comfortable en vooral veel kleiner en 0 opbergruimte. Geen moment spijt dat ik die naar een collega heb doorgeschoven >:)
Ik moet meestal 2 tot 3 keer drukken voor ik de motorkap kan opentrekken. Ik denk dat 2x vanuit een veiligheidsoverweging zou moeten (als je per ongeluk de knop 1 keer aanraakt in je zak zou het beteken dat de kap meteen los zou komen...) dus meestal 2-3x drukken.

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12-03 07:43
WizzyBrown schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 12:24:
[...]

Ik moet meestal 2 tot 3 keer drukken voor ik de motorkap kan opentrekken. Ik denk dat 2x vanuit een veiligheidsoverweging zou moeten (als je per ongeluk de knop 1 keer aanraakt in je zak zou het beteken dat de kap meteen los zou komen...) dus meestal 2-3x drukken.
Ik druk altijd 2x op openen, en dat werkt. Ik zag in een video over de Zeekr 9X, dat je 2x aan de fysieke handel moet trekken. Zal toch iets met veiligheid te maken hebben. Wellicht staat het wel in de handleiding. :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cRs4_cdCLCimD75h_hH2lqyOh6w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fcwlUfvIfcQKTYxBXsiXz0l1.png?f=fotoalbum_large

• nikagl

• nikagl

• nikagl
Heeft iemand toevallig die Aero wieldoppen er al een keer afgehaald en/of een manual/youtube voor gevonden? Ik zie dat bij de Tesla Cybertruck (wel een filmpje van gevonden) je ze eraf moet rukken maar dat voelt bij de Zeekr niet helemaal goed 🤷‍♂️

• Ian_
Voor de gene die niet verder kwamen met TEAMS/AGENDA, hieronder een aantal stappen die je kunt volgen.

Bij mij werkt het in ieder geval NIET maar hoor graag of het voor jullie wel een oplossing biedt. Dan weet ik in ieder geval dat ik intern verder moet kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jcTovuZEgkXKgv9RSSGFFOHQ2CA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dyWXacbGmTpUQfSH1XvCz2EN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oDGFVxN8xXsyXrXqwGLJYZXCSII=/x800/filters:strip_exif()/f/image/maRcgBd2sgszeyn4SdraOkja.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e4iByRFfC2us0B9LLxxWDhxhyaw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eatJUzYRWTvB4EjSJADFgtv1.png?f=fotoalbum_large

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:34
Leuk artikel over de 7x 👍

https://www.facebook.com/share/p/1AWNHP2Ssx/?

[ Voor 26% gewijzigd door Hensley60 op 22-01-2026 18:42 ]

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:40
Rioja1969 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 11:36:
[...]

Nou, na alle verhalen ben ik toch wel blij dat ik all-weather banden heb. Hoe minder de banden worden aangeraakt cq. verwisseld deste beter is dat blijkbaar voor de gevoelige sensoren.
Daarom heb ik de banden altijd op eigen velgen.

• IIwouterNL
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-02 13:27
Hallo Zeekr 7x rijders,

Grappig, ik heb dezelfde issue's (gehad). Ik kreeg de update niet door het ontbreken van de trekhaak module, die is afgelopen week geinstalleerd waardoor ik nu eindelijk de update wel heb!

Helaas gaat bij mij de rechterachterdeur soms niet goed dicht, heb hier een afspraak voor staan in februari om het te laten repareren bij Zeekr.

Ik stuur je wel even een PB met het nummer van iemand bij Zeekr die je kan bellen om een afpsraak in te plannen, ik heb veel contact met diegene en die regelt al dit soort zaken.

• LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-03 17:31
Ben er een tijdje uitgeweest (Volvo V60 Plugin gereden), en gebruikte hiervoor een aantal apps om te kijken of er laadpalen vrij zijn in de buurt.
Ik zie dat Zeekr(Charge) ook een app heeft, maar zijn er betere alternatieven of bevalt deze app goed?

Levering Zeekr X7 privilege staat gepland voor 20Feb.

[ Voor 15% gewijzigd door LPiC op 22-01-2026 19:47 ]

• Ian_
LPiC schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 19:46:
Ben er een tijdje uitgeweest (Volvo V60 Plugin gereden), en gebruikte hiervoor een aantal apps om te kijken of er laadpalen vrij zijn in de buurt.
Ik zie dat Zeekr(Charge) ook een app heeft, maar zijn er betere alternatieven of bevalt deze app goed?

Levering Zeekr X7 privilege staat gepland voor 20Feb.
De app is in de basis https://plugsurfing.com met een Zeekr schil eromheen gebouwd. Werkt prima voor het zoeken van laadpalen alleen als je zoals de meeste een Lease auto hebt dan krijg je een pas en die kan je niet koppelen aan de Zeekr charge app.

• Viewty
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-03 12:07
Iemand een linkje voor betaalbaar setje sneeuwkettingen voor de priv? 😇

• nikagl
nikagl schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 16:11:
Heeft iemand toevallig die Aero wieldoppen er al een keer afgehaald en/of een manual/youtube voor gevonden? Ik zie dat bij de Tesla Cybertruck (wel een filmpje van gevonden) je ze eraf moet rukken maar dat voelt bij de Zeekr niet helemaal goed 🤷‍♂️
Niemand?

• BrFa2021
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:02

BrFa2021

7X LR

Ik heb ze in de garage liggen. Ik kan in het weekend kijken of ze eraf kunnen!

[7X LR]

• fz1971
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:55
mensen, hoe werkt de Navi bij files. Ik heb tot nu toe nog geen enkele keer een alternatieve route voorgeschoteld gekregen vd Navi indien ik in een file (zou) komen. Was gewend bij mijn vorige auto dat de Navi een andere route voorstelde om de file te omzeilen.
Waze en FM doen dat wel maar de Navi vd Zeekr heb ik dat nog niet zien doen terwijl in de instelling is het wel aangezet met schuifbalkje

• Ian_
fz1971 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 09:39:
mensen, hoe werkt de Navi bij files. Ik heb tot nu toe nog geen enkele keer een alternatieve route voorgeschoteld gekregen vd Navi indien ik in een file (zou) komen. Was gewend bij mijn vorige auto dat de Navi een andere route voorstelde om de file te omzeilen.
Waze en FM doen dat wel maar de Navi vd Zeekr heb ik dat nog niet zien doen terwijl in de instelling is het wel aangezet met schuifbalkje
Ik zie altijd meerdere opties wanneer ik aan het rijden ben, ze komen niet actief naar voren maar je kan altijd een andere route kiezen

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:23
Ik heb Support maar even aangeschreven dat ik nog steeds geen actieve bundel heb in de auto (besteld voor 1 april) en we zijn nu bijna 3.5 weken verder. Vind het wel lang genoeg geduurd hebben zo :)

Iemand dit op een andere manier gefixed?

Zeekr 7x Privilege AWD

• tbee
4v4t4r schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 11:13:
Ik heb Support maar even aangeschreven dat ik nog steeds geen actieve bundel heb in de auto (besteld voor 1 april) en we zijn nu bijna 3.5 weken verder. Vind het wel lang genoeg geduurd hebben zo :)

Iemand dit op een andere manier gefixed?
Ik heb het via het service center waar ik de auto gekocht heb lopen; bij mij blijft hij hangen op de "authenticating" webpagina. Het ligt nu bij de IT afdeling.

• tbee
Weet iemand de steekmaat en ET-waarde van de 21 inch velgen die met de privilege meegeleverd worden?

• WizzyBrown
Modificatie van het Zeekr logo achter zodat ie oplicht
YouTube: 2025 Zeekr 7X Brake Light Mod (Gen 2) By Nelson "Nelly" Yeung

• Jerome.c
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:30
Wat mij opvalt bij de Zeekrs 7x's die ik zie rijden, er net een 0.5ms vertraging tussen het derde remlicht en de reguliere remlichten zit. Hier op de video zie je dat ook weer. Het is iets kleins, maar nooit eerder bij een auto gezien

• Rioja1969
tbee schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 18:55:
[...]

Daarom heb ik de banden altijd op eigen velgen.
Dat is natuurlijk ook een optie :)

• Rioja1969
Ian_ schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 18:13:
Voor de gene die niet verder kwamen met TEAMS/AGENDA, hieronder een aantal stappen die je kunt volgen.

Bij mij werkt het in ieder geval NIET maar hoor graag of het voor jullie wel een oplossing biedt. Dan weet ik in ieder geval dat ik intern verder moet kijken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb het ooit geprobeerd maar kreeg het niet aan de praat omdat mijn werkgever niet wil meewerken om Teams en Exchange vanuit de auto toegankelijk te maken (iets met aartsvijand China oid :) ) . Ik zou het graag willen activeren in de auto, maar op deze manier krijg ik het nooit aan de praat. Of zijn er nog andere routes te bewandelen? Tips zijn welkom _/-\o_

• burnfout
Kut ik heb een shell recharge druppel. Hoor ik net van mijn werk dat Shell daarmee gaat stoppen en midden in mijn wintersport volgende week mijn pas geblockeerd wordt :(

Bij Ionity e.d. kun je overal wel met een creditcard laden neem ik aan? Anders wordt het een spannende terugreis

• WizzyBrown
Rioja1969 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 13:55:
[...]

Ik heb het ooit geprobeerd maar kreeg het niet aan de praat omdat mijn werkgever niet wil meewerken om Teams en Exchange vanuit de auto toegankelijk te maken (iets met aartsvijand China oid :) ) . Ik zou het graag willen activeren in de auto, maar op deze manier krijg ik het nooit aan de praat. Of zijn er nog andere routes te bewandelen? Tips zijn welkom _/-\o_
Ik gebruik Teams via Android Auto en dat werkt perfect, ik kan aan Teams meetings deelnemen en via Teams bellen.

• Ian_
burnfout schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 13:58:
Kut ik heb een shell recharge druppel. Hoor ik net van mijn werk dat Shell daarmee gaat stoppen en midden in mijn wintersport volgende week mijn pas geblockeerd wordt :(

Bij Ionity e.d. kun je overal wel met een creditcard laden neem ik aan? Anders wordt het een spannende terugreis
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zv0-KVbCYPv5WQ9Dlpn-qglhEeM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/R02FhBtSxGlbF7ZfzAmM8r6e.png?f=fotoalbum_large

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-03 22:31
WizzyBrown schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 14:16:
[...]

Ik gebruik Teams via Android Auto en dat werkt perfect, ik kan aan Teams meetings deelnemen en via Teams bellen.
Ik kan Teams niet eens aan mijn Android Auto dashboard toevoegen. Misschien omdat de app in mijn work profile staat dan of zo? Ik kan wel gewoon inbellen en dan de audio via Bluetooth doen, maar dat bedoel je niet neem ik aan.

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:14

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is via de app die je kan downloaden uit de store? Ik krijg daar meteen al een backend probleem (heb de auto sinds begin december), ik kan helemaal niks doen met die app verder. Ik kom niet voorbij de melding.

• Rioja1969
burnfout schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 13:58:

Shell Recharge is als app uitgefaseerd, maar de fysieke pas zou nog wel moeten werken. De Shell Recharge App is vervangen door de Shell app. Je kunt de Shell app installeren en vervolgens je oude/bestaande account overzetten naar de nieuwe Shell app. Alternatieven zijn er genoeg. Ionity en Fastned (met of zonder abonnement, werkt beide obv creditcard). Soms loont het de moeite om een maandabonnement te nemen zodat je 40% korting krijgt. Niet vergeten om je abonnement meteen weer op te zeggen om stilzwijgende verlenging te voorkomen ;-). Kortom: opties zat, met of zonder Shell.

• Dvdberg
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:32

Dvdberg

PSN: dennisvandenb

Ik heb sinds gisteren als ik stop / stil sta bij een rotonde bijvoorbeeld een alert geluidje ('pling'!!) - ik zie nergens een melding op de display en ik zoek me verloren naar wat het kan zijn. Ik heb de boel al gereset. Ik heb de collision warning 'Laat' ingesteld, ik heb het uitgezet. Ik geen idee waar het vandaan komt.

Komt dit jullie bekend voor?

Ander wellicht gerelateerd ding is dat ik de 'Automatische noodrem systeemstoring' had - deze lijkt nu weer weg. Ik heb de camera aan de voorkant even goed schoongemaakt - wellicht heeft dat geholpen. Maar de alert is er dus nog.

• Rioja1969
WizzyBrown schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 14:16:
[...]

Ik kan ook bellen en vergaderen met Teams via Carplay, maar volgens mij ziet de geïntegreerde Teams er mooier uit en biedt wellicht ook meer mogelijkheden (zoals proactieve meldingen obv jouw agenda). Beetje vergelijkbaar met Spotify. De geïntegreerde Spotify ziet er mooier uit dan via Carplay (en biedt daarnaast wireless ook nog betere audio kwaliteit).

• WizzyBrown
jsiegmund schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 14:19:
[...]

Ik kan Teams niet eens aan mijn Android Auto dashboard toevoegen. Misschien omdat de app in mijn work profile staat dan of zo? Ik kan wel gewoon inbellen en dan de audio via Bluetooth doen, maar dat bedoel je niet neem ik aan.
Als je teams op je android telefoon heb staan, moet je er misschien je prive account aan toevoegen, en daarna in je telefoon onder settings Android Auto zoeken, dan de lancher aanpassen en de Teams icon selecteren.
Daarna in je auto connecten, en checken in Android Auto of je de Teams app ziet. En zoja, of hij dan ook je teams chats en contacten toont, en misschien zelfs ook je meetings (als je ernog een paar heb vandaag).

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:14
Rioja1969 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 14:33:
[...]

Ik kan ook bellen en vergaderen met Teams via Carplay, maar volgens mij ziet de geïntegreerde Teams er mooier uit en biedt wellicht ook meer mogelijkheden (zoals proactieve meldingen obv jouw agenda). Beetje vergelijkbaar met Spotify. De geïntegreerde Spotify ziet er mooier uit dan via Carplay (en biedt daarnaast wireless ook nog betere audio kwaliteit).
Alleen kan je in de geïntegreerde spotify niet zoeken tijdens het rijden.....

• burnfout
Top, thanks. ik heb de Ionity app maar even geinstalleerd en CC toegevoegd.

• burnfout
Rioja1969 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 14:27:
[...]

Shell Recharge is als app uitgefaseerd, maar de fysieke pas zou nog wel moeten werken. De Shell Recharge App is vervangen door de Shell app. Je kunt de Shell app installeren en vervolgens je oude/bestaande account overzetten naar de nieuwe Shell app. Alternatieven zijn er genoeg. Ionity en Fastned (met of zonder abonnement, werkt beide obv creditcard). Soms loont het de moeite om een maandabonnement te nemen zodat je 40% korting krijgt. Niet vergeten om je abonnement meteen weer op te zeggen om stilzwijgende verlenging te voorkomen ;-). Kortom: opties zat, met of zonder Shell.
Wij kregen een mail van shell dat onze druppels ook per 28 januari geblocked gaan worden. :?

• Rioja1969
jswinkels schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 15:23:
[...]

Alleen kan je in de geïntegreerde spotify niet zoeken tijdens het rijden.....
Klopt, dat is wel balen idd. Je moet van tevoren al bedenken wat je wilt luisteren of hopen op een rood stoplicht zodat je snel even kunt zoeken (wat best lastig is op de snelweg :)). Alles voor de veiligheid, auto's worden tegenwoordig steeds meer volgepropt met technologische snufjes maar tegelijkertijd dalen de mogelijkheden om de snufjes te bedienen/controleren.

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:17
Voor alle wintersporters die ik hier voorbij zie komen ;)

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:46
Dvdberg schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 14:29:
Ik heb sinds gisteren als ik stop / stil sta bij een rotonde bijvoorbeeld een alert geluidje ('pling'!!) - ik zie nergens een melding op de display en ik zoek me verloren naar wat het kan zijn. Ik heb de boel al gereset. Ik heb de collision warning 'Laat' ingesteld, ik heb het uitgezet. Ik geen idee waar het vandaan komt.

Komt dit jullie bekend voor?

Ander wellicht gerelateerd ding is dat ik de 'Automatische noodrem systeemstoring' had - deze lijkt nu weer weg. Ik heb de camera aan de voorkant even goed schoongemaakt - wellicht heeft dat geholpen. Maar de alert is er dus nog.
Hier ook een pling bij één bepaalde rotonde zonder melding. Want mij wel opvalt is dat onderstaand verkeersbord in het dash verschijnt. 8)7
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/291584/files/473721178/300x250x2/ri-traffic-verkeersbord-b06-voorrang-verlenen-verk.jpg

• Dvdberg

Dvdberg

Ahmi schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 18:25:
[...]

Hier ook een pling bij één bepaalde rotonde zonder melding. Want mij wel opvalt is dat onderstaand verkeersbord in het dash verschijnt. 8)7
[Afbeelding]
Daar zal ik eens opletten. Helaas is de automatische noodrem systeemstoring ook terug. Auto rijdt verder als een zonnetje...maar ja...errortje en geluidje zijn irritant!! :D

• menno76
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 22:35
Dvdberg schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 18:37:
[...]

Daar zal ik eens opletten. Helaas is de automatische noodrem systeemstoring ook terug. Auto rijdt verder als een zonnetje...maar ja...errortje en geluidje zijn irritant!! :D
Als ik alle berichten zo lees is de 7X een heerlijke rijders auto maar softwarematig nog wel wat kinderziektes. Denk over jaar dat die er wel uit zijn.

• Dvdberg

Dvdberg

menno76 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 18:42:
[...]

Als ik alle berichten zo lees is de 7X een heerlijke rijders auto maar softwarematig nog wel wat kinderziektes. Denk over jaar dat die er wel uit zijn.
Ik heb de auto nu 2 maanden. Hiervoor had ik een Polestar 2. Het was even wennen vanuit een 'lage' auto naar iets wat meer een SUV is. Maar na de laatste update ben ik wel fan. Of het nu aan de update ligt of niet. Het weggedrag klikte voor mij rond het moment van de update en verder was de update ook echt groot met van alles en nog wat. Als ze dat met enige regelmaat doen (om de 2-3 maanden zou top zijn) dan wordt het fantastisch.

Maar puur als auto vind ik m nu echt goed rijden. Ik heb een groene privelege. En het is elke keer weer top om erin te rijden.

• RCZ
  • Laatst online: 22:05

RCZ

Dvdberg schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 18:52:
[...]

Ik heb de auto nu 2 maanden. Hiervoor had ik een Polestar 2. Het was even wennen vanuit een 'lage' auto naar iets wat meer een SUV is. Maar na de laatste update ben ik wel fan. Of het nu aan de update ligt of niet. Het weggedrag klikte voor mij rond het moment van de update en verder was de update ook echt groot met van alles en nog wat. Als ze dat met enige regelmaat doen (om de 2-3 maanden zou top zijn) dan wordt het fantastisch.

Maar puur als auto vind ik m nu echt goed rijden. Ik heb een groene privelege. En het is elke keer weer top om erin te rijden.
Ik vind stuurgedrag op de snelweg nog steeds niet top. Stuurt dan nog naar mijn mening in alle standen te zwaar en gevoelloos. Merk ook nauwelijks verschil in stuurgedrag welke modus ik ook kies. Nu 5000 km gereden met de laatste update maar went niet op de snelweg. Laat hem volgende week uitlijnen maar vraag me af of dat gaat helpen. Hoe stuurt die van jou op de snelweg en merk jij verschil in de verschillende stuurmodussen?

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thanks voor het opvissen, maar als je de applicatie überhaupt niet kunt starten blijft er van de uitvoerde instructies eigenlijk alleen de reset over, toch? En die hadden we natuurlijk al geprobeerd. Aangenomen dat het inderdaad echt een back-end probleem is verbaast het me wel dat ze hier zelf niet meer over weten. Want dan zou je toch verwachten dat letterlijk echt iedere eigenaar ditzelfde probleem heeft, inclusief de mensen van Zeekr zelf. En je zou verwachten dat er monitoring draait om in de gaten te houden dat die API's up zijn, maar goed... misschien overdrijf ik nu met mijn aannames :+

• Dvdberg

Dvdberg

RCZ schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 18:58:
[...]

Ik vind stuurgedrag op de snelweg nog steeds niet top. Stuurt dan nog naar mijn mening in alle standen te zwaar en gevoelloos. Merk ook nauwelijks verschil in stuurgedrag welke modus ik ook kies. Nu 5000 km gereden met de laatste update maar went niet op de snelweg. Laat hem volgende week uitlijnen maar vraag me af of dat gaat helpen. Hoe stuurt die van jou op de snelweg en merk jij verschil in de verschillende stuurmodussen?
Ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik heb er voor mijn gevoel niet zo'n last van - ik heb de zowel vering als stuur in Sport staan en rijdt over het algemeen in Comfort modus omdat ie dan lekker rijdt. Sport modus is het pedaal heeeel gevoelig, leuk als ik alleen rijd maar met mensen erbij niet ideaal.

Maar over het sturen heb ik echt het idee na de update dat het 'gummy' gevoel er grotendeels uit is, de deadzone die ik voelde, vanuit 0 naar sturen, is veel minder. En lijkt nu meer op mijn Polestar en de Audi A5 daarvoor - al waren dat natuurlijk compleet andere auto's. Maar nogmaals..dat kan ook placebo zijn - dat ik eraan gewend ben geraakt en denk dat het door de update komt. Maar ik kan hem nu wel echt door bochten heen rammen, voltjes over rotondes heen etc. Ik heb ook one pedal drive aan staan met de 'lage' stand - ook weer om wat soepeler te kunnen rijden. Daar was Polestar zoveel beter - de OPD was daar top - hier rem ik maar gewoon bij als het nodig is.

• Rioja1969
Weet iemand toevallig of Zeekr bezig is om Spotify lossless audio kwaliteit mogelijk te maken via de native (geintegreerde) Spotify app? Nu is alleen ‘very high’ mogelijk en dat is nog steeds gecomprimeerd.

• RCZ

RCZ

Dvdberg schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 20:20:
[...]

Ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik heb er voor mijn gevoel niet zo'n last van - ik heb de zowel vering als stuur in Sport staan en rijdt over het algemeen in Comfort modus omdat ie dan lekker rijdt. Sport modus is het pedaal heeeel gevoelig, leuk als ik alleen rijd maar met mensen erbij niet ideaal.

Maar over het sturen heb ik echt het idee na de update dat het 'gummy' gevoel er grotendeels uit is, de deadzone die ik voelde, vanuit 0 naar sturen, is veel minder. En lijkt nu meer op mijn Polestar en de Audi A5 daarvoor - al waren dat natuurlijk compleet andere auto's. Maar nogmaals..dat kan ook placebo zijn - dat ik eraan gewend ben geraakt en denk dat het door de update komt. Maar ik kan hem nu wel echt door bochten heen rammen, voltjes over rotondes heen etc. Ik heb ook one pedal drive aan staan met de 'lage' stand - ook weer om wat soepeler te kunnen rijden. Daar was Polestar zoveel beter - de OPD was daar top - hier rem ik maar gewoon bij als het nodig is.
Auto stuurt heel goed op provinciale wegen etc. Hij valt door de mand op de snelweg. Beter dan voor de update maar is al mijn auto’s van de afgelopen veertig jaar de slechtsturende op de snelweg. Dan doods gevoel en te zwaar sturen op de snelweg ondanks de update. Vreemd dat niemand daar het nu verder nog over heeft. Misschien toch een issue met mijn auto.

• Dvdberg

Dvdberg

RCZ schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 23:00:
[...]

Auto stuurt heel goed op provinciale wegen etc. Hij valt door de mand op de snelweg. Beter dan voor de update maar is al mijn auto’s van de afgelopen veertig jaar de slechtsturende op de snelweg. Dan doods gevoel en te zwaar sturen op de snelweg ondanks de update. Vreemd dat niemand daar het nu verder nog over heeft. Misschien toch een issue met mijn auto.
Ik heb de laatste heel veel regionaal gereden en wat minder snelweg dan normaal. Maar het valt me niet extreem op op de rechte stukken op de snelweg. Ik kan m op de A7 in Noord Holland lekker vlotjes door de bocht bij Purmerend rijden of de afslag naar de A8. Het is niet zoals met de Polestar maar het voelt wel vertrouwd aan.

• Jeffdbr
  • Laatst online: 11-03 23:20
jswinkels schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 14:24:
[...]

Dit is via de app die je kan downloaden uit de store? Ik krijg daar meteen al een backend probleem (heb de auto sinds begin december), ik kan helemaal niks doen met die app verder. Ik kom niet voorbij de melding.
Hier ook hetzelfde probleem, ik kom niet eens bij de mogelijkheid om in te loggen krijg direct de foutmelding

• RCZ

RCZ

Dvdberg schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 23:11:
[...]

Ik heb de laatste heel veel regionaal gereden en wat minder snelweg dan normaal. Maar het valt me niet extreem op op de rechte stukken op de snelweg. Ik kan m op de A7 in Noord Holland lekker vlotjes door de bocht bij Purmerend rijden of de afslag naar de A8. Het is niet zoals met de Polestar maar het voelt wel vertrouwd aan.
Ik rijd veel bij Purmerend. Deze bochten in de A7 en A8 gaan top maar constant rechtuit is het probleem op de snelweg. Dan wordt stuur zwaar en gevoelloos. In bochten is het soepel en precies.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Rioja1969 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 20:23:
Weet iemand toevallig of Zeekr bezig is om Spotify lossless audio kwaliteit mogelijk te maken via de native (geintegreerde) Spotify app? Nu is alleen ‘very high’ mogelijk en dat is nog steeds gecomprimeerd.
Niemand heeft eigenlijk echt inzicht in Zeekr’s development planning. Daardoor hebben we ook geen indicatie of verwachting of dit iets is voor de korte of juist langere termijn planning.

Grof voorbeeld wat ik van de dev team verwacht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NTm2ZRPRC09Qlsk0qZYwcCCfdLM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I759emWb6pCR0K04eXCHzaww.png?f=fotoalbum_large

Ik heb hierover al een post gemaakt in de Builders app, in de hoop dat dit in de toekomst wat transparanter wordt voor ons als 7X eigenaren. Persoonlijk vind ik dat we daar best “recht” op hebben, zodat we in ieder geval globaal kunnen zien waar intern aan gewerkt wordt.

Ian heeft dit overigens ook al aangekaart in de Builders app (Lossless gedeelte). Hopelijk krijgen we snel een reactie van Krypton, of gaat dit ASAP live.

[ Voor 17% gewijzigd door ubzY3.eMBstiLL op 24-01-2026 00:09 ]

Zeekr 7x | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• Ian_
ubzY3.eMBstiLL schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 00:04:
[...]

Niemand heeft eigenlijk echt inzicht in Zeekr’s development planning. Daardoor hebben we ook geen indicatie of verwachting of dit iets is voor de korte of juist langere termijn planning.

Grof voorbeeld wat ik van de dev team verwacht:
[Afbeelding]

Ik heb hierover al een post gemaakt in de Builders app, in de hoop dat dit in de toekomst wat transparanter wordt voor ons als 7X eigenaren. Persoonlijk vind ik dat we daar best “recht” op hebben, zodat we in ieder geval globaal kunnen zien waar intern aan gewerkt wordt.

Ian heeft dit overigens ook al aangekaart in de Builders app (Lossless gedeelte). Hopelijk krijgen we snel een reactie van Krypton, of gaat dit ASAP live.
26 dagen geleden aangemaakt maar nog geen reactie helaas of bevestiging.

• Ian_
jsiegmund schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 19:52:
[...]

Thanks voor het opvissen, maar als je de applicatie überhaupt niet kunt starten blijft er van de uitvoerde instructies eigenlijk alleen de reset over, toch? En die hadden we natuurlijk al geprobeerd. Aangenomen dat het inderdaad echt een back-end probleem is verbaast het me wel dat ze hier zelf niet meer over weten. Want dan zou je toch verwachten dat letterlijk echt iedere eigenaar ditzelfde probleem heeft, inclusief de mensen van Zeekr zelf. En je zou verwachten dat er monitoring draait om in de gaten te houden dat die API's up zijn, maar goed... misschien overdrijf ik nu met mijn aannames :+
Iedereen heeft er ook last van maar de mensen die de tickets doen begrijpen dat niet. Kan je ze ook niet kwalijk nemen.

Alles ingevuld, 3 follow up questions en ligt het bij IT.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Mqk9H8KqhzepJqT5qRwj80KoSI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iKi9UnXSoGDeq9Y9V2DL4hsk.png?f=fotoalbum_large

• tbee
Is er al iemand die een builder issue heeft aangemaakt voor dat het dubbel klikken (om te voldoen aan de wetgeving) op een custom button (stuur / dash) een bepaalde ADAS configuratie activeert?

Het begint een beetje een rommeltje te worden in die lijst.

• Jaap09
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 22:19
Weet iemand hier ook oplossing voor:

Als je automatisch groot licht aan zet met de hendel. En auto doet weer raar de verlichting dus je wilt automatisch groot licht eraf halen kan dit alleen door de hendel naar je toe te trekken. Maar automatisch geef je dan nog een kort groot licht signaal. Vet raar en stom.
Want die automatisch grootlicht werkt niet altijd perfect. Het komt dus voor dat een auto voor mij denkt waarom geeft die auto mij grootlicht. Dan wil je hem eraf halen met als gevolg weer groot licht.

• Ian_
Jaap09 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 08:13:

Als je automatisch groot licht aan zet met de hendel. En auto doet weer raar de verlichting dus je wilt automatisch groot licht eraf halen kan dit alleen door de hendel naar je toe te trekken. Maar automatisch geef je dan nog een kort groot licht signaal. Vet raar en stom.
Want die automatisch grootlicht werkt niet altijd perfect. Het komt dus voor dat een auto voor mij denkt waarom geeft die auto mij grootlicht. Dan wil je hem eraf halen met als gevolg weer groot licht.
Heb hiervoor een ticket aangemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-n5buOwqUJmmtslwIolAwAE1UU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WoSHnaKf91CnsVGPumLqg10g.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Ian_ op 24-01-2026 13:01 ]

• Dvdberg

Dvdberg

Ahmi schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 18:25:
[...]

[Afbeelding]
Ja dat is bij mij dus ook zo maar gebeurt echt bij alle rotondes. En dat geluidje is ook elke keer als ik stil sta, in de buurt kom van een auto etc. Het is best irritant.... Ik heb alle meldingen uit staan mij hij blijft plingen.... Wellicht heeft het te maken met die 'noodrem systeem' foutmelding die ik ook structureel heb als ik instap.

• BrFa2021

BrFa2021

7X LR

Je moet ze los schroeven! En het is niet mooi.

[7X LR]

• BrFa2021

BrFa2021

7X LR

BrFa2021 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 14:29:
[...]

Je moet ze los schroeven! En het is niet mooi.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oqhMST_IEqiA9-DTvGpuYF1Cq08=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JKuAgFoHio2CvvKVwkXQ0n1c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KUTDCBJO-ahTJv97Zh94eRgWc2M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zIr1LW7kEG4BaZudlhlNKHzH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y87Oje5fyGBaHoN77Ebdz8xtoXg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BfY9hUfXYnWqcLIHSu4usnmP.jpg?f=fotoalbum_large

[7X LR]

• BrFa2021

BrFa2021

7X LR

Zo is het geworden! Met een andere velg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u1hzWcVjVO87lnWFtoAf9X6IrrM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r7NKZ09DrZZylaeqU4wORYza.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door BrFa2021 op 24-01-2026 19:00 ]

[7X LR]

• Ian_
Veel beter, vind zelf de band (wand) zo dik bij 19inch. Mooi resultaat in ieder geval

• Frietkot
  • Laatst online: 21:20
Even voor de volledigheid: is dat de velg van de 19inch wielen zonder die zwarte wieldoppen of heb je ee zelf een andere velg onder gezet?

• Belskuh
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19:27
Dvdberg schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 13:56:
[...]

Ja dat is bij mij dus ook zo maar gebeurt echt bij alle rotondes. En dat geluidje is ook elke keer als ik stil sta, in de buurt kom van een auto etc. Het is best irritant.... Ik heb alle meldingen uit staan mij hij blijft plingen.... Wellicht heeft het te maken met die 'noodrem systeem' foutmelding die ik ook structureel heb als ik instap.
Je hebt een storing aan de parkeer sensoren iedere keer als je onder een bepaalde snelheid komt, worden ze actief wat leidt tot het waarschuwingsgeluid. Was bij mij ook het geval, bleek dat de kabelboom destijds beschadigd is door het monteren van de trekhaak. Garage heeft een tijdelijke reparatie van 2 kabels gedaan en alle meldingen zijn weg. Binnenkort wordt de volledige kabelboom omgewisseld.

• BrFa2021

BrFa2021

7X LR

Frietkot schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 18:13:
[...]

Even voor de volledigheid: is dat de velg van de 19inch wielen zonder die zwarte wieldoppen of heb je ee zelf een andere velg onder gezet?
Dit is een andere velg. Ook 19inch zodat ik geen ruzie krijg met de leasemaatschappij.
Grote voordeel is dat de auto met 19inch lekker comfortabel is.

Een grotere maat was wel mooier geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door BrFa2021 op 24-01-2026 18:48 ]

[7X LR]

• Dvdberg

Dvdberg

Belskuh schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 18:42:
[...]

Je hebt een storing aan de parkeer sensoren iedere keer als je onder een bepaalde snelheid komt, worden ze actief wat leidt tot het waarschuwingsgeluid. Was bij mij ook het geval, bleek dat de kabelboom destijds beschadigd is door het monteren van de trekhaak. Garage heeft een tijdelijke reparatie van 2 kabels gedaan en alle meldingen zijn weg. Binnenkort wordt de volledige kabelboom omgewisseld.
Welke garage heb je dit laten doen? Ik lease via Arval - zal wel even contact met ze opnemen. Bij Polestar was het duidelijk - gewoon naar Volvo - hier weet ik het even niet. Er is volgens mij wel een garage hier in de buurt van Alkmaar die Zeekr service centrum is (of hoe dat ook heet).

• cvisser
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:21
[...]

De meesten hadden al geen problemen voor de update naar 2.1 en de meesten die last hadden hebben na de update een aanzienlijke verbetering ervaren. Heel vervelend dat het bij jou dus geen of onvoldoende verbetering heeft gegeven. Zou er mee teruggaan naar Zeekr. Wellicht toch iets mis met je uitlijning, Bij een klein aantal auto’s was dit (mede) oorzaak en gaf uitlijnen een verbetering.

De rechtuit stabiliteit en stuurgedrag op snelwegen is voorbeeldig en veel fijner dan mijn oude M3P die zenuwachtig was en ik bij hogere snelheden het stuur stijf vastgeklemd moest houden met continue correcties om stabiel rechtuit te rijden, wat in de Zeekr met 1 vinger op het stuur zonder continue correcties kan.

• cvisser
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:21
Jaap09 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 08:13:

Inderdaad heel irritant dat via hendel niet goed werkt.
Workaround is via het middendisplay naar Verlichting, Buiten en dan weer op Dimlicht of Auto zetten.

• RCZ

RCZ

cvisser schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 20:01:
[...]

De meesten hadden al geen problemen voor de update naar 2.1 en de meesten die last hadden hebben na de update een aanzienlijke verbetering ervaren. Heel vervelend dat het bij jou dus geen of onvoldoende verbetering heeft gegeven. Zou er mee teruggaan naar Zeekr. Wellicht toch iets mis met je uitlijning, Bij een klein aantal auto’s was dit (mede) oorzaak en gaf uitlijnen een verbetering.

De rechtuit stabiliteit en stuurgedrag op snelwegen is voorbeeldig en veel fijner dan mijn oude M3P die zenuwachtig was en ik bij hogere snelheden het stuur stijf vastgeklemd moest houden met continue correcties om stabiel rechtuit te rijden, wat in de Zeekr met 1 vinger op het stuur zonder continue correcties kan.
cvisser schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 20:01:
[...]

Goed om te horen dat het dus ook beter kan. Komende woensdag wordt uitlijning gecontroleerd. Hopelijk dan dezelfde ervaring.

• Belskuh
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19:27
Dvdberg schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 19:48:
[...]

Welke garage heb je dit laten doen? Ik lease via Arval - zal wel even contact met ze opnemen. Bij Polestar was het duidelijk - gewoon naar Volvo - hier weet ik het even niet. Er is volgens mij wel een garage hier in de buurt van Alkmaar die Zeekr service centrum is (of hoe dat ook heet).
Vakgarage Van Nieuwenhoven in Nederweert, was voor mij de dichtstbijzijnde. Hebben me verder prima geholpen.

• RCZ

RCZ

Dvdberg schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 19:48:
[...]

Het Autohuis in Zaandam is een servicepunt. In Alkmaar is er geen servicepunt.

• Dvdberg

Dvdberg

RCZ schreef op zondag 25 januari 2026 @ 09:20:
[...]

Het Autohuis in Zaandam is een servicepunt. In Alkmaar is er geen servicepunt.
Thanks! Ik ga morgen even een rondje bellen.

• WizzyBrown
Rioja1969 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 14:33:
[...]

Er is volgens mij nooit een native Teams app geweest in de Zeekr app store. Wel een Agenda en Meetings app. Die maakt gebruik van een onveilige authenticatie volgens Google en werd voor mijn account door Google geblokkeerd. Dit heb ik bij Zeekr gemeld, waarna deze app helemaal niks meer deed....

• Ian_
WizzyBrown schreef op zondag 25 januari 2026 @ 11:26:
[...]

Er is volgens mij nooit een native Teams app geweest in de Zeekr app store. Wel een Agenda en Meetings app. Die maakt gebruik van een onveilige authenticatie volgens Google en werd voor mijn account door Google geblokkeerd. Dit heb ik bij Zeekr gemeld, waarna deze app helemaal niks meer deed....
Bij mij werkte het gewoon goed, mijn werk had wat uitzonderingen moeten maken maar was verder prima. Na een update werkte niks meer.

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:24
Heeft iemand een idee hoe universeel V2L adapters zijn? Ik heb van mijn oude EV6 een V2L adapter en de granny charger overgehouden.

M'n vermoeden is dat de granny charger wel gaat werken, maar van de V2L adapters zie ik online gemende berichten.

Be reasonable.... do it my way

• Ian_
fsve schreef op zondag 25 januari 2026 @ 11:35:
Heeft iemand een idee hoe universeel V2L adapters zijn? Ik heb van mijn oude EV6 een V2L adapter en de granny charger overgehouden.

M'n vermoeden is dat de granny charger wel gaat werken, maar van de V2L adapters zie ik online gemende berichten.
Granny laders zullen voor 99% werken.
V2L adapters zijn passief en werken met een PP en vaak gaat de ‘Handshake’ mis.

Maar tip van flip, vermijd universele of Zeekr, Geely of SEA moet genoemd worden omdat je issues krijgt met de weerstand. Of je moet een adapter hebben waar je hiermee kunt schakelen.

Zelf heb ik deze, https://evexa.no/zeekr/v2l-adapter-zeekr-7x

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:54
Ik ben heel benieuwd wat jullie use case voor V2L is?

• Ian_
sjakie02 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 12:59:
Af en toe bezoek ik wel eens een lader van ons en dan vraagt iemand om prik als we testen doen omdat hun laptop leeg is.
Laatst ergens een maaltijd opgewarmd in een magnetron omdat ik wist dat er niks was.
Overweg flessen opwarmen voor de kleinste

Meer fun of je moet veel kamperen maar anders zie ik het nut er niet van in.

[ Voor 4% gewijzigd door Ian_ op 25-01-2026 13:04 ]

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:06
als ik de auto ga stofzuigen is het handig :D

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

1Mark schreef op zondag 25 januari 2026 @ 15:02:
als ik de auto ga stofzuigen is het handig :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02i1RMeXdHp2PxUFRm-8vIXL5wI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gf4hIl71cPtGAlZ18Ym2SiEB.jpg?f=fotoalbum_large

• Rioja1969
Vraagje …. Ik kan met de key fob de deuren openen, maar als ik weg wil rijden dan krijg ik een melding op het scherm dat er geen geldige sleutel is waardoor ik dus niet met de key fob kan wegrijden. Is dit een teken dat de batterij op is of gaat er iets anders mis. Ik kan op zich met iPhone en Appe Watch gewoon wegrijden, maar mijn vrouw heeft geen iPhone dus zij gebruikt vooral de key fob.

Alvast bedankt voor de gouden tip 🙏

• WizzyBrown
sjakie02 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 12:59:
Onze overheid wil ons voorbereiden op een oorlog of stroomuitval gezien hun promotie campagne en informatie pakket wat hier direct de prullenbak in ging :) Dus wij hebben een batterij voor nood in de 7x. Ik heb een V2L adapter die werkt op de 7x, en als we stroomuitval hebben, heb ik een noodbatterij naast mijn huis op mijn erf die max 3500W levert.
Ik heb deze gekocht: https://www.geelyevs.com/...kr?variant=46451817611421

[ Voor 21% gewijzigd door WizzyBrown op 25-01-2026 17:36 ]

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:24
Marginaal prijsverschil tussen die van jou en @Ian_ ...
WizzyBrown schreef op zondag 25 januari 2026 @ 17:31:
[...]

Onze overheid wil ons voorbereiden op een oorlog of stroomuitval gezien hun promotie campagne en informatie pakket wat hier direct de prullenbak in ging :) Dus wij hebben een batterij voor nood in de 7x. Ik heb een V2L adapter die werkt op de 7x, en als we stroomuitval hebben, heb ik een noodbatterij naast mijn huis op mijn erf die max 3500W levert.
Ik heb deze gekocht: https://www.geelyevs.com/...kr?variant=46451817611421

Be reasonable.... do it my way

• FAAS2932
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 23-02 22:37
[...]

Ik ervaar precies hetzelfde op de snelweg, nog lang niet zoals het zou moeten zijn.

• nb90
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-03 06:54
FAAS2932 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 17:51:
[...]

Ik ervaar precies hetzelfde op de snelweg, nog lang niet zoals het zou moeten zijn.
Ik sluit me hier trouwens ook nog steeds bij aan. Het is echt wel verbeterd, maar in ongeveer 15% van de “snelwegtijd” lijkt hij soms toch soort van dood te slaan waardoor het gevoel echt een stuk minder is. Ervaar het ook vaak in flauwe bochten dat die een soort “locked” in de gedraaide stuur stand.

Ik heb laatst van Oostenrijk naar Nederland gereden en toen was ik zeer tevreden, maar laatst toen ik naar werk reed irriteerde ik me er weer aan.

Ervaren jullie ook wisselvallig gedrag?

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
Nergens last van

• Rioja1969
nb90 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 18:17:
[...]

Ik sluit me hier trouwens ook nog steeds bij aan. Het is echt wel verbeterd, maar in ongeveer 15% van de “snelwegtijd” lijkt hij soms toch soort van dood te slaan waardoor het gevoel echt een stuk minder is. Ervaar het ook vaak in flauwe bochten dat die een soort “locked” in de gedraaide stuur stand.

Ik heb laatst van Oostenrijk naar Nederland gereden en toen was ik zeer tevreden, maar laatst toen ik naar werk reed irriteerde ik me er weer aan.

Ervaren jullie ook wisselvallig gedrag?
Klopt, same here. Na de 2.1 update merkte ik echt wel een vooruitgang, maar de laatste tijd valt het mij op dat het weggedrag nog steeds niet 100% is. Er is dus nog ruimte verbetering.
Pagina: 1 ... 96 ... 104 Laatste