Ik heb geen last van de airco, het is aangenaam in de auto. Wel heb ik vorige week gemerkt dat wanneer ik de rapid heating functionaliteit gebruikte voordat ik in de auto ging, hij daarna redelijk koele lucht blaaste. Naar mijn idee had hij na de HIGH stand het idee dat de auto te warm was ten opzichte van de gezette temp van de airco en hij de auto dus wat moest afkoelen.Jiggero schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 20:41:
[...]
Hier heb ik ook last van. Moet temp in auto bijna altijd op HOOG zetten om het aangenaam warm te krijgen. En als ik de temp daarna terugdraai naar 25-28 graden dan wordt het toch weer te koud op een gegeven moment. Ik voel dan ook dat er koude lucht wordt geblazen. Binnenkort naar Zeekr Zeist voor een nieuwe onderkant met een nieuwe uitsparing voor mij trekhaak en dan wordt er ook naar de warmtepomp gekeken.
Ik krijg exact dezelfde melding. Ik heb premium connect. Is er dan een andere agenda app van Zeekr? Ik wil mijn agenda graag op het scherm kunnen zien nog mooier als ik vanuit de agenda navigatie kan startenjsiegmund schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 15:48:
[...]
Wat bedoe je met 'via Zeekr'? Doel je daarmee op die calendar en meetings app? Wat ik op probeer, dat ding vertelt me altijd precies hetzelfde:
[Afbeelding]
Heb tot nu toe 'komt wel' gedacht, maar als dit bij anderen wel werkt en Teams dan ook een optie is (nu via bluetooth gedaan), dan begin ik wel geïnteresseerd te raken. Ik heb geen premium connectivity btw, maar wel internet via wifi hotspot.
Standaard applicatie maar net gekeken en ik krijg nu ook een foutmelding terwijl hij het wel altijd gedaan heeft……Jeffdbr schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 23:59:
[...]
Ik krijg exact dezelfde melding. Ik heb premium connect. Is er dan een andere agenda app van Zeekr? Ik wil mijn agenda graag op het scherm kunnen zien nog mooier als ik vanuit de agenda navigatie kan starten
Ik weet dat het een aantal keer besproken is, maar kan het niet meer vinden.
Wat zijn goede sneeuwketting voor de privilege versie? Als ik de ophanging op zeer hoog zet, dan is er eigenlijk heel veel mogelijk denk ik (qua wielkast ruimte)?
Wat zijn goede sneeuwketting voor de privilege versie? Als ik de ophanging op zeer hoog zet, dan is er eigenlijk heel veel mogelijk denk ik (qua wielkast ruimte)?
Je iPhone als UWB key is een leuke/handige functie. Enige nadeel is wel dat elke keer als ik nu naar de wc ga of de trap op loop, unlockt de auto: koplampen kort aan, knipperlichten knipperen. Heel irritant voor de buren.
Dit is precies waarom ik mijn telefoon niet als digital key wil. Met de sleutel kan ik prima bepalen wanneer ik de auto wel en niet nodig heb.sjakie02 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 10:53:
Je iPhone als UWB key is een leuke/handige functie. Enige nadeel is wel dat elke keer als ik nu naar de wc ga of de trap op loop, unlockt de auto: koplampen kort aan, knipperlichten knipperen. Heel irritant voor de buren.
Moet je wel rekening houden dat hij op snelweg dacht ik vanzelf naar de low setting gaat voor efficiëntie. Dus zou niet alleen uitgaan van de ruimte op zeer hoog.burnfout schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 10:04:
True, sneewkettingen op de snelweg heb ik echter nog nooit meegemaakt. Het is altijd voor een kort stukje in een dorpje in mijn ervaring. Het is sowieso al 15 jaar geleden dat ik ze gebruikt hebt, maar je moet ze toch hebben.Elayais schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 11:10:
[...]
Moet je wel rekening houden dat hij op snelweg dacht ik vanzelf naar de low setting gaat voor efficiëntie. Dus zou niet alleen uitgaan van de ruimte op zeer hoog.
Over de 'rapid heat' functie... die heb ik wel in de app. Maar nog niet gevonden in de auto zelf. Iemand anders wel?Elayais schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 23:43:
[...]
Ik heb geen last van de airco, het is aangenaam in de auto. Wel heb ik vorige week gemerkt dat wanneer ik de rapid heating functionaliteit gebruikte voordat ik in de auto ging, hij daarna redelijk koele lucht blaaste. Naar mijn idee had hij na de HIGH stand het idee dat de auto te warm was ten opzichte van de gezette temp van de airco en hij de auto dus wat moest afkoelen.
Nee, je wilt hem ook gebruiken voor je in de auto staptSirHenkie schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 11:34:
[...]
Over de 'rapid heat' functie... die heb ik wel in de app. Maar nog niet gevonden in de auto zelf. Iemand anders wel?
Ik heb net op sneeuwketting gezocht in het forum en zie dat er niet echt een conclusie is getrokken. Gisteren gebeld met Zeekr en ze adviseren de "König K Summit K45", maar als ik kijk passen deze helemaal niet op de 255/50 R19 standaard velgen van de LR. Van König kom ik dan op de "König K Summit XXL K66" uit. Ik ben gisteren ook nog even bij Zeekr in Zeist langs geweest en ze gaat mij als het goed is vandaag terugbellen met het definitieve advies... ik ben benieuwd.burnfout schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 10:04:
Zeekr 7x LR | HASS | Zwave | Python | Javascript
Deze gekocht, werkte prima: Spikes Spider Easy Sportnikagl schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 11:56:
[...]
Ik heb net op sneeuwketting gezocht in het forum en zie dat er niet echt een conclusie is getrokken. Gisteren gebeld met Zeekr en ze adviseren de "König K Summit K45", maar als ik kijk passen deze helemaal niet op de 255/50 R19 standaard velgen van de LR. Van König kom ik dan op de "König K Summit XXL K66" uit. Ik ben gisteren ook nog even bij Zeekr in Zeist langs geweest en ze gaat mij als het goed is vandaag terugbellen met het definitieve advies... ik ben benieuwd.
Oneplus 15 na update van de app inmiddels ook bruikbaar als digital key. Zojuist zonder fob en kaart kunnen rijden. Fijn!
Hebben jullie dit ook al met een iPhone geprobeerd?Draquilla schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:25:
Heb het hier zo gauw niet eerder voorbij zien komen, maar de Zeekr 7x bevat gewoon de mogelijkheid om een (volgens de Zeekr scherm projecting app) Nintendo Switch aan te sluiten. Dacht het eens te testen met mijn SteamDeck en dat blijkt als een zonnetje te werken! Erg fijn om wat tijd te doden tijdens een laadstop, al helemaal met het ontbreken van video streaming zoals bijvoorbeeld een Netflix.
Ook een iPad Air heb ik werkend gekregen via dezelfde methode waarmee je de Zeekr als een 2e scherm voor je iPad kunt gebruiken en daarop (tijdens parkeerstand) media consumeren (aangezien ik de Aibox van Getpairr niet werkend in de Zeekr krijg).
[Afbeelding]
Nog wat bewegend beeld erbij:
[YouTube: Kill time playing on a SteamDeck in the Zeekr 7x]
Een iPad heb je tenslotte niet altijd bij je, maar tijdens het laden of een korte pauze is het wel prettig om op een groter scherm iets te kunnen kijken via de iPhone.
[ Voor 12% gewijzigd door nskr83 op 15-01-2026 13:49 ]
De ruimte wielkast gaat niet zozeer om de ruimte in de hoogte, maar om de ruimte achter de band t.o.v. de wielkast. Daar heb je bij onze auto's het voordeel dat je de kettingen om de achterwielen legt, die sturen niet dus is de ruimte een vast gegeven. Bij sommige auto's schijnt dit dan alsnog problematisch te zijn ivm sensoren en andere dingen die zich aan de achterkant bevinden.burnfout schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 10:04:
Ik heb zelf onder het motto 'liever geen risico' loopvlak kettingen genomen. Zie ook mijn post een paar pagina's terug: jsiegmund in "Het grote Zeekr 7x topic"
Ok op die manier. Thanks! Tellen die loopvlak kettingen als 'goedgekeurde' kettingen in Oostenrijk? Google zegt van niet namelijkjsiegmund schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 14:40:
[...]
De ruimte wielkast gaat niet zozeer om de ruimte in de hoogte, maar om de ruimte achter de band t.o.v. de wielkast. Daar heb je bij onze auto's het voordeel dat je de kettingen om de achterwielen legt, die sturen niet dus is de ruimte een vast gegeven. Bij sommige auto's schijnt dit dan alsnog problematisch te zijn ivm sensoren en andere dingen die zich aan de achterkant bevinden.
Ik heb zelf onder het motto 'liever geen risico' loopvlak kettingen genomen. Zie ook mijn post een paar pagina's terug: jsiegmund in "Het grote Zeekr 7x topic"
Google is right, de sokken zijn niet goed gekeurd In Oostenrijkburnfout schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 16:22:
[...]
Ok op die manier. Thanks! Tellen die loopvlak kettingen als 'goedgekeurde' kettingen in Oostenrijk? Google zegt van niet namelijk
@Rickyuu Ik heb ook een OP15, ook net een digital key aangemaakt. Als ik nu naar de auto loop gaat ie niet automatisch open, wat ik persoonlijk wel ok vind. Werkt het bij nu net zoals bij mij, dat je de app moet openen, dan op het bluetooth icoontje naast de auto klik totdat je verbonden bent, waarna je met het slotje in de app de auto opent. Dan er in stappen en kun je wegrijden. Althans zo werkt het nu allemaal bij mij.Rickyuu schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 13:28:
Oneplus 15 na update van de app inmiddels ook bruikbaar als digital key. Zojuist zonder fob en kaart kunnen rijden. Fijn!
Zojuist even geprobeerd, dat werkt op zich ook wel. Alleen lijkt het de DPI niet lekker aan te passen. Als je daar doorheen kunt kijken, is het bruikbaar.nskr83 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 13:48:
[...]
Hebben jullie dit ook al met een iPhone geprobeerd?
Een iPad heb je tenslotte niet altijd bij je, maar tijdens het laden of een korte pauze is het wel prettig om op een groter scherm iets te kunnen kijken via de iPhone.
Is de achterruit wisser al gemeld aan zeekr?
Zou mooi zijn dat er iets komt dat ruitenwisser af en toe wist en niet continu.
Zou mooi zijn dat er iets komt dat ruitenwisser af en toe wist en niet continu.
Dit komt later. Je moet nog wel via de app door open doen. De UWB feature is nu alleen nog voor Apple. Dat is mij gister in Zeist bevestigd maar eerder al vanuit Zeekr EU management. Voor Android komt dat er wel gegarandeerd aan.WizzyBrown schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 17:37:
[...]
@Rickyuu Ik heb ook een OP15, ook net een digital key aangemaakt. Als ik nu naar de auto loop gaat ie niet automatisch open, wat ik persoonlijk wel ok vind. Werkt het bij nu net zoals bij mij, dat je de app moet openen, dan op het bluetooth icoontje naast de auto klik totdat je verbonden bent, waarna je met het slotje in de app de auto opent. Dan er in stappen en kun je wegrijden. Althans zo werkt het nu allemaal bij mij.
[ Voor 3% gewijzigd door jeroenkleen op 15-01-2026 20:39 ]
Ik ga t morgen checken. Ik had t idee dat de auto automatisch verbond en open ging. Maar twijfel nu of ik idd de app niet eerst heb geopend. Als ik nu thuis op de bank de app open probeert deze wel verbinding te maken met de auto. Ik hoef dus niet op icoon te klikken.WizzyBrown schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 17:37:
[...]
@Rickyuu Ik heb ook een OP15, ook net een digital key aangemaakt. Als ik nu naar de auto loop gaat ie niet automatisch open, wat ik persoonlijk wel ok vind. Werkt het bij nu net zoals bij mij, dat je de app moet openen, dan op het bluetooth icoontje naast de auto klik totdat je verbonden bent, waarna je met het slotje in de app de auto opent. Dan er in stappen en kun je wegrijden. Althans zo werkt het nu allemaal bij mij.
Dat moet je altijd per ketting checken. Voor zover ik heb kunnen vinden zijn die uit mijn post allemaal goedgekeurd in Oostenrijk. En zoals werd opgemerkt: sneeuwsokken zijn iets héél anders en die zijn over het algemeen niet voldoende.burnfout schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 16:22:
[...]
Ok op die manier. Thanks! Tellen die loopvlak kettingen als 'goedgekeurde' kettingen in Oostenrijk? Google zegt van niet namelijk
Heeft iemand dit al eens gehad? Als ik de app nu open (Android) krijg ik het scherm wat je krijgt wanneer je nog geen auto gekoppeld hebt, ik zie niet de auto. Op het tabblad met het diamantje zie ik dan weer wel de auto, maar heb nu dus geen manier om die te bedienen...
Vraagje! Kan het niet vinden id handleiding en in het forum, maar hoe pas je de schaal aan vd navigatie? Met pinchen kan het maar ik zoek een vaste instelling waar de navigatie automatisch centreert. Alvast dank!
[7X LR]
Hé, de fysieke knoppen onder het middenscherm waren toch verlicht? Vanavond bij mij niet meer. Hebben er meer dit?
Ja, gisteren! Uitloggen en weer opnieuw inloggen in de app.jsiegmund schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 22:35:
Heeft iemand dit al eens gehad? Als ik de app nu open (Android) krijg ik het scherm wat je krijgt wanneer je nog geen auto gekoppeld hebt, ik zie niet de auto. Op het tabblad met het diamantje zie ik dan weer wel de auto, maar heb nu dus geen manier om die te bedienen...
En ze doen het weer..vanderwolf schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 23:33:
Hé, de fysieke knoppen onder het middenscherm waren toch verlicht? Vanavond bij mij niet meer. Hebben er meer dit?
Klopt, bluetooth probeert wel automatisch te verbinden met de auto wat bij mij ook lukt als ik in de woonkamer zit. Maar de auto gaat niet automatisch open, ook niet als ik er naar toe loop. Er gaan wel lichten aan vd auto bij naderen, maar ik moet via de android app de deuren openen. Daarna kan ik er mee wegrijden.Rickyuu schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 20:52:
[...]
Ik ga t morgen checken. Ik had t idee dat de auto automatisch verbond en open ging. Maar twijfel nu of ik idd de app niet eerst heb geopend. Als ik nu thuis op de bank de app open probeert deze wel verbinding te maken met de auto. Ik hoef dus niet op icoon te klikken.
Bij mij schuift het dak dus niet meer dicht
zowel niet meer via de knoppen als via het scherm of app. Schuivende dak is somehow geblokkeerd. Heb een service request aangemaakt. Iemand hier ook last van?
Ouch... zou er in ieder geval een zak overheen leggen tijdens de regen/sneeuw 🙈patrickelectric schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 07:55:
Bij mij schuift het dak dus niet meer dichtzowel niet meer via de knoppen als via het scherm of app. Schuivende dak is somehow geblokkeerd. Heb een service request aangemaakt. Iemand hier ook last van?
Just to be sure: heb je een reset geprobeerd?
Weer iets anders... denk ik. Vanochtend stapte ik in de auto en startte het systeem op. Accu is 60+%, het gebeurd soms. Echter was mijn navigatie volledig van slag, liep soms halve kilometer achter en liet plekken zien waar ik niet was, wel in de buurt.
Aangekomen bij mijn bestemming heb ik een reset gedaan en een uur later weer naar huis gereden. En weer hetzelfde gedrag, ik reed op een doorgaande weg maar de navi zat de hele tijd in de naastgelegen woonwijk en dan weer op de doorgaande weg.
Benieuwd of dit zo blijft. Ik zal straks nog even kijken of de antenne goed is.
Aangekomen bij mijn bestemming heb ik een reset gedaan en een uur later weer naar huis gereden. En weer hetzelfde gedrag, ik reed op een doorgaande weg maar de navi zat de hele tijd in de naastgelegen woonwijk en dan weer op de doorgaande weg.
Ik heb dit sinds vandaag ook. Het lijkt erop de GPS moeite heeft de locatie te bepalen.Pete80 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 11:47:
Weer iets anders... denk ik. Vanochtend stapte ik in de auto en startte het systeem op. Accu is 60+%, het gebeurd soms. Echter was mijn navigatie volledig van slag, liep soms halve kilometer achter en liet plekken zien waar ik niet was, wel in de buurt.
@Ian_ Wat zijn volgens jou eigenlijk de beste omstandigheden om de hoogste laadsnelheid kW te halen?
Denk aan SoC-percentage, hoe lang rijden vooraf (±30 min of juist kort), of andere factoren.
Je gaf ook aan dat warmere buitentemperaturen gunstig zijn voor laden, nu we klaar zijn met de 4-daagse winter seizoen hebben we weer normale temps.
Wat ik zelf merk en daarom wil testen:
Als ik niet preheat, haal ik juist hogere pieken dan wanneer ik alles netjes laat voorverwarmen.
Concreet:
Zonder preheat (±10 sessies, soms na korte ritten maar wel met een zware rechtervoet 😉):
→ vrijwel altijd 280+ kW met 4x 320 kW.
Met preheat (±10 sessies):
→ max ~199 kW, en dan soms maar heel even endan blijft ie vooral op 180 kW hangen.
Na jouw opmerking dat preheat onder ~20% SoC weinig tot geen nut heeft, begint het voor mij zelfs te voelen alsof er iets niet helemaal klopt in de huidige logica.
Hopelijk is Krypton hier intern al van op de hoogte en volgt er snel een OTA fix (liefst een hotfix), want op dit moment lijkt preheaten bij mij juist averechts te werken. Mogelijk door 2.1 update denk je?
[Edit, 01:08]
Net klaar met laden, kwam met 6% aan, laadpaal kan 350 kW aan. Zonder preheat krijg ik direct 299 kW. 🧐
Denk aan SoC-percentage, hoe lang rijden vooraf (±30 min of juist kort), of andere factoren.
Je gaf ook aan dat warmere buitentemperaturen gunstig zijn voor laden, nu we klaar zijn met de 4-daagse winter seizoen hebben we weer normale temps.
Als ik niet preheat, haal ik juist hogere pieken dan wanneer ik alles netjes laat voorverwarmen.
Concreet:
Zonder preheat (±10 sessies, soms na korte ritten maar wel met een zware rechtervoet 😉):
→ max ~199 kW, en dan soms maar heel even endan blijft ie vooral op 180 kW hangen.
Na jouw opmerking dat preheat onder ~20% SoC weinig tot geen nut heeft, begint het voor mij zelfs te voelen alsof er iets niet helemaal klopt in de huidige logica.
Hopelijk is Krypton hier intern al van op de hoogte en volgt er snel een OTA fix (liefst een hotfix), want op dit moment lijkt preheaten bij mij juist averechts te werken. Mogelijk door 2.1 update denk je?
Net klaar met laden, kwam met 6% aan, laadpaal kan 350 kW aan. Zonder preheat krijg ik direct 299 kW. 🧐
[ Voor 5% gewijzigd door ubzY3.eMBstiLL op 17-01-2026 01:10 ]
Zeekr 7x | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.
Vandaag eens ABRP & Zeekr Nav vergeleken met hun inschatting van het aankomst percentage... ABRP is vrijwel spot-on, Zeekr snapt er zelf weinig van (was uiteindelijk 13 tot 25% lagere inschatting aan het begin van de route, van het aankomst percentage dan het daadwerkelijk bleek te zijn, over een route van 150 km)... Route van Nieuwegein naar Coevorden en terug.
heenweg (100% geladen):
zeekr 150 km - 18:07 aankomst 57% lading
abrp 136 km - 18:14 aankomst 70% lading
terugweg (69% geladen):
zeekr 168 km - 23:35 aankomst 13% lading
abrp 156 km - 23:36 aankomst 37% lading
tussentijds 1:
zeekr 137 km - 23:37 aamkomst 21% lading
abrp 136 km - 23:39 aankomst 37% lading
tussentijds 2:
zeekr 104 km - 23:36 aankomst 24% lading
abrp 102 km - 23:37 aankomst 36% lading
tussentijds 3:
zeekr 47 km - 23:35 aankomst 30% lading
abrp 45 km - 23:33 aankomst 34% lading
tussentijds 4:
zeekr 3 km - 23:34 aankomst 34% lading
abrp 3 km - 23:33 aankomst 34% lading
Daadwerkelijke aankomst was om 23:35 met 35% lading...
Rijafstand 154,8 km met 21,6 kWh/100km (eco stand) in 1:42 min (gem. snelh. 94 km/u) en totaal 33,6 kWh verbruikt.
Je ziet ook dat de inschatting van de route anders is omdat in het begin het aantal km aardig afwijkt van elkaar, maar zelfs die verschillen in afstand rechtvaardigen het nog grotere verschil in percentages niet. Ook zie je dat bij tussentijds controleren het aantal km beter blijkt te kloppen, maar de percentages nog steeds niet...
Voor een echte inschatting zal ik dus ABRP blijven gebruiken en stap ik af van de Zeekr nav. Als je ABRP eerst start en daarna de Zeekr Nav zie je in je HUD de route instructies (van de Zeekr app) en kan je in ABRP in de gaten houden wanneer je moet laden (op basis van betere inschattingen).
Groet,
Nika.
heenweg (100% geladen):
terugweg (69% geladen):
tussentijds 1:
tussentijds 2:
tussentijds 3:
tussentijds 4:
Rijafstand 154,8 km met 21,6 kWh/100km (eco stand) in 1:42 min (gem. snelh. 94 km/u) en totaal 33,6 kWh verbruikt.
Je ziet ook dat de inschatting van de route anders is omdat in het begin het aantal km aardig afwijkt van elkaar, maar zelfs die verschillen in afstand rechtvaardigen het nog grotere verschil in percentages niet. Ook zie je dat bij tussentijds controleren het aantal km beter blijkt te kloppen, maar de percentages nog steeds niet...
Voor een echte inschatting zal ik dus ABRP blijven gebruiken en stap ik af van de Zeekr nav. Als je ABRP eerst start en daarna de Zeekr Nav zie je in je HUD de route instructies (van de Zeekr app) en kan je in ABRP in de gaten houden wanneer je moet laden (op basis van betere inschattingen).
Groet,
Nika.
Hoi!ubzY3.eMBstiLL schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 00:58:
@Ian_ Wat zijn volgens jou eigenlijk de beste omstandigheden om de hoogste laadsnelheid kW te halen?
Concreet:
Buitentemperatuur tussen de 20- & 25C zijn optimaal voor een batterij 🪫.
SoC onder de 10%, het liefst rond de 5%. Zowel de EV als de EVSE heeft vaak een ramp up period. Denk aan x aantal ampère per seconden.
Bij 4% SoC inpluggen, haalde ik de 425 kW bij 18% terwijl bij 18% inpluggen ik dit niet meteen haalde.
EVSE moet ook een +600 A kabel hebben en in ieder geval een liquid cooled cable. Passive cooled cables hebben een korte boost functie en zaken en zakken daarna enorm in vermogen.
De Zeekr is praktisch met alles op 20% gecapped:
- Precondition batterij
- Sentry mode
- Coffee break
In de zomer drukte ik vaak na 2 minuten rijden met een SoC van onder de 10% precondition in en kreeg ik de melding: batterij op temperatuur. Hierdoor dacht ik dat het werkte maar de warmte + solar radiation op de auto hadden de batterij in stilstand al verwarmd.
Ik heb echt een heel logboek met +30 testen maar de conclusie blijft hetzelfde onder een SoC van 20% werkt preconditioning van de batterij niet (ik denk boven de 20% no one gives a F, het gaat juist om onder de 20%).
Normaal gesproken, 30 minuten preconditioning aan en goud. Daarnaast doet rijden zelf praktisch niks voor het opwarmen van je batterij.
Ik heb hier ook wat tickets voor open momenteel omdat het niet werkt in ieder geval.
Lang verhaal, laat vooral even weten wat je ervan vindt of andere natuurlijk.
Zeekr heeft in ieder geval nog wat te verbeteren, zelf nooit last van omdat ik maximaal x aantal uur rij en dan laadt de SoC is dan minder relevant al is de afwijking altijd echt insane inderdaad.nikagl schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 01:21:
Vandaag eens ABRP & Zeekr Nav vergeleken met hun inschatting van het aankomst percentage... ABRP is vrijwel spot-on, Zeekr snapt er zelf weinig van (was uiteindelijk 13 tot 25% lagere inschatting aan het begin van de route, van het aankomst percentage dan het daadwerkelijk bleek te zijn, over een route van 150 km)... Route van Nieuwegein naar Coevorden en terug.
heenweg (100% geladen):
terugweg (69% geladen):
tussentijds 1:
tussentijds 2:
tussentijds 3:
tussentijds 4:
Groet,
Nika.
Dankjewel!nikagl schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 01:21:
heenweg (100% geladen):
terugweg (69% geladen):
tussentijds 1:
tussentijds 2:
tussentijds 3:
tussentijds 4:
Groet,
Nika.
Ik heb een vergelijkbare test gedaan op mijn (lange) rit naar Zuid-Italië en kwam tot dezelfde conclusie.
Heb je gebruik gemaakt van een OBD dongle?
Nee, zie mijn eerdere post over ABRP, gecombineerd met HASS
Ik heb sinds gisteren ook de noodrem en de parkeerhulp storing, camera's werken wel gewoon, iemand al een oplossing gevonden? Schoonmaken en een stuur reset werken bij mij niet...
Afgelopen week op en neer naar Oostenrijk gereden. Overwegend een erg fijne rit. Verbruik wel redelijk hoog (27,5) maar wel op 21” winterbanden. Dus heel gek is dat ook niet. Wel een paar zaken die me positief en negatief opvielen:
- snelladen blijft een genot
- wegligging op de besneeuwde Fernpass al op rails.
- hardrijden gaat te gemakkelijk
Maar:
- veel van die rare vluchtstrook meldingen (is daar al een item van in de builders app?)
- verkeersbord herkenning op de Duitse snelwegen echt niet op orde
- met laagstaande zon pal voor werken alle hulp systemen niet meer.
Verder echt een heerlijke auto…
Maar:
- veel van die rare vluchtstrook meldingen (is daar al een item van in de builders app?)
Afgelopen week naar Oostenrijk zelfde ervaring. Snelheid tussen 140 km en 170 km per uur. Is een LR maar zeer snel. Laden is een genot. Zeker bij Ionity. Haalde 350 KW. Drie keer 20 minuten laden en voor het weet ben je in Oostenrijk. Verbruik ongeveer 26,5 KW over de rit. De genoemde mindere punten ervaar ik ook maar daar heeft mijn Mercedes ook last van.WIlcoR schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 12:27:
Afgelopen week op en neer naar Oostenrijk gereden. Overwegend een erg fijne rit. Verbruik wel redelijk hoog (27,5) maar wel op 21” winterbanden. Dus heel gek is dat ook niet. Wel een paar zaken die me positief en negatief opvielen:
Maar:
Weet iemand of er in deze auto ergens een veiligheidshamer binnen handbereik van de bestuurder zit? Ik kan er namelijk geen vinden. Bij mijn vorige Volvo zat die fabrieksaf op een handige plek.
Moest er laatst aan denken toen ik de portiergrepen weer automatisch zag inschuiven. Je moet maar hopen dat die na een ongeval ook weer naar buiten komen.
Moest er laatst aan denken toen ik de portiergrepen weer automatisch zag inschuiven. Je moet maar hopen dat die na een ongeval ook weer naar buiten komen.
Nogmaals, niks persoonlijks maar in het algemeen, RTFM 😑St3ve-0 schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 15:32:
Weet iemand of er in deze auto ergens een veiligheidshamer binnen handbereik van de bestuurder zit? Ik kan er namelijk geen vinden. Bij mijn vorige Volvo zat die fabrieksaf op een handige plek.
[ Voor 30% gewijzigd door Ian_ op 17-01-2026 15:41 ]
Daarbij zit daarnaast ook nog een manual release voor je deur mocht het elektriek falenIan_ schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 15:40:
[...]
Nogmaals, niks persoonlijks maar in het algemeen, RTFM 😑
[Afbeelding]
Zie nu bij Zeekr Australia staan dat de Zeekr 009 een grote update krijgt, waaronder:
- phone-controlled straight-line remote parking (forward/backward) functionality
- Netflix App for the rear roof screen
Ja, net als de 7X daar ook een koelkast heeft, Netflix en nog wat andere optiesElayais schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 16:12:
Zie nu bij Zeekr Australia staan dat de Zeekr 009 een grote update krijgt, waaronder:Deze zouden ook wel naar de 7X mogen komen
- phone-controlled straight-line remote parking (forward/backward) functionality
- Netflix App for the rear roof screen
Hoe implementeer je abrp? Er is nog geen app beschikbaar toch?nikagl schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 01:21:
heenweg (100% geladen):
terugweg (69% geladen):
tussentijds 1:
tussentijds 2:
tussentijds 3:
tussentijds 4:
Groet,
Nika.
Ik heb het probleem dat ik bij kou beslagen ruiten krijg in de auto, ondanks dat de ventilatie op de ramen gericht staan. Het gaat vooral om de ramen bij de spiegels.
Hebben meer mensen last van deze slechte ventilatie, ondanks de update?
Eco stand?,Joey Stassen schreef op zondag 18 januari 2026 @ 11:43:
Ik heb het probleem dat ik bij kou beslagen ruiten krijg in de auto, ondanks dat de ventilatie op de ramen gericht staan. Het gaat vooral om de ramen bij de spiegels.
Zeekr 7x Privilege AWD
- Eco stand
- AC op basis van zitplekken
- Temperatuur te hoog zetten
- Natte spullen in de auto
- Recirculatie-stand
[ Voor 11% gewijzigd door Ian_ op 18-01-2026 12:22 ]
ABRP via Carplay die de SoC info krijgt via een api call welke weer de SoC info krijgt vanuit de HASS integratie van Fry.Joey Stassen schreef op zondag 18 januari 2026 @ 11:39:
[...]
Hoe implementeer je abrp? Er is nog geen app beschikbaar toch?
Zie dit berichtnikagl schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 00:27:
Misschien interessant voor de HASS gebruikers, zodra de API gebruikt kan worden en de Zeekr HASS integratie helemaal werkt (er zijn experimentele integraties, zoek maar op Github naar Zeekr Home Assistant), kun je via een rest-command ABRP updaten waardoor je SoC en dergelijke beschikbaar komt in ABRP.
Denk hierbij aan een dergelijk commando wat je aan je configuration.yaml file kunt toevoegen:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24rest_command: abrp: url: >- http://api.iternio.com/1/tlm/send?api_key={{ states('input_text.abrp_api_key') }}&token={{ states('input_text.abrp_api_token') }}&tlm={ "utc":{{ utcnow().strftime('%s') }}, "soc":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_battery_level') }}, "is_charging":{{ 1 if is_state('binary_sensor.zeekr_XXXX_charging_status', 'on') else 0 }}, "est_battery_range":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_range') }}, "odometer":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_odometer') }}, "lat":{{ state_attr('device_tracker.zeekr_XXXX_location', 'latitude') | default('null') }}, "lon":{{ state_attr('device_tracker.zeekr_XXXX_location', 'longitude') | default('null') }}, "power":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_charge_power') }}, "voltage":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_charge_voltage') }}, "current":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_charge_current') }}, "cabin_temp":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_interior_temperature') }}, "tire_pressure_fl":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_tire_pressure_driver') }}, "tire_pressure_fr":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_tire_pressure_passenger') }}, "tire_pressure_rl":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_tire_pressure_driverrear') }}, "tire_pressure_rr":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_tire_pressure_passengerrear') }}, "car_model":"zeekr:7x:25:94:rwd" } method: POST headers: content_type: "charset=utf-8; application/x-www-form-urlencoded"
Daarna heb je alleen een automation nodig die dit triggert als bv. de SoC veranderd (of één van de andere sensors). Je kunt je API key opvragen bij Iterno (contact@iternio.com) en in de app zelf (of op de website) kun je voor een voertuig een API token aanmaken. Deze moet je in de desbetreffende input_text velden (abrp_api_key en abrp_api_token) plaatsen die je kunt aanmaken in Settngs > Devices > Helpers.
Daarmee kun je, ondanks dat Carplay en Android Auto nog geen SoC informatie doorkrijgen, toch gebruiken van ABRP met de huidige SoC inforamtie... Weer een extra navigatie tool... (voor Google weet ik niet of er een dergelijke API is - weet iemand anders dat toevallig?).
Dit gebruikte ik in de Volvo XC40 (die wel een gedocumenteerde API heeft) ook en werkte feilloos 👍
56% en nog met 256kW .. ik klaag echt niet. 400kW laders bij de A4 fastned Ruygen Hoek, alle laders bezet. Hoogste was 290, daarna constant op 255.. begonnen op 20%, even drinken gehaald bij de benzinepomp en ik ga zitten om dit te schrijven en hij zit op 64%
Gaat in de zomer helemaal goedkomen zo. (Stiekem even gekeken bij de meeste laders, alleen een BYD op 150, maar de rest kakt echt met rond de 50kW als ze te vol zitten (volvos enyacs etc)
Gaat in de zomer helemaal goedkomen zo. (Stiekem even gekeken bij de meeste laders, alleen een BYD op 150, maar de rest kakt echt met rond de 50kW als ze te vol zitten (volvos enyacs etc)
Zeekr 7x Privilege AWD
Hier ook, dit is dan nog met 1°, dalijk met 20°+ tikken we makkelijk de 300+ ook bij hogere SoC.4v4t4r schreef op zondag 18 januari 2026 @ 16:55:
56% en nog met 256kW .. ik klaag echt niet. 400kW laders bij de A4 fastned Ruygen Hoek, alle laders bezet. Hoogste was 290, daarna constant op 255.. begonnen op 20%, even drinken gehaald bij de benzinepomp en ik ga zitten om dit te schrijven en hij zit op 64%
:strip_exif()/f/image/xb8VhpV7H3VYl3PcOzsRfnOQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dCyxv33ZJ0SLXZ5O4GeJEShq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AeMiZpqECWQh7jmObEKCZFFh.jpg?f=fotoalbum_large)
@Ian_ dit lijkt al beter, vandaag ook weer bij een 350 kW lader met 6% zonder preheat aangekomen. Binnenkort de 400+ kW laders op de proef gooien, is kijken of ik je highscore kan verslaan.💪🏼
Theoretische moet het kunnen gezien je de ‘Core’ hebt met Zeekr Golden BrickubzY3.eMBstiLL schreef op maandag 19 januari 2026 @ 02:42:
[...]
Hier ook, dit is dan nog met 1°, dalijk met 20°+ tikken we makkelijk de 300+ ook bij hogere SoC.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
@Ian_ dit lijkt al beter, vandaag ook weer bij een 350 kW lader met 6% zonder preheat aangekomen. Binnenkort de 400+ kW laders op de proef gooien, is kijken of ik je highscore kan verslaan.💪🏼
- Core kan tot 450 kW laden
- LR kan tot 420 kW laden
/f/image/NgSPYHW8Qd9gRmLutMa78IXe.png?f=fotoalbum_large)
Maar goed loopt natuurlijk nog voor een verklaring maar zie graag hogere snelheden tegemoet.
Het enige wat ik nog kon bedenken als ‘loop hole’ voor de 20% precondition is met ‘Scheduled Trip’. Ik pas deze namelijk elke dag (2x aan wanneer ik binnen 30 minuten vertrek) vanwege de battery management maar geen idee of het onder de 20% werkt.
Mijn Zeekr 7x Privilege vrijdag opgehaald in Zeist. Inmiddels dus bijna gewend aan het uitzetten van de waarschuwingen!! Ik lees dat het mogelijk is om je Iphone al digital key te installeren en dat de auto dan ook open zou moeten gaan als ik in de buurt kom toch? Dat lijkt de auto vooralsnog niet te doen en zou ik wel graag willen. Zeekr-app geinstalleerd, digital key (1.0) geinstalleerd via de app, maar vooralsnog geen resultaat. Doe ik iets fout of werkt het gewoon (nog) niet? Ik zal wel dat je via je profiel in de auto met een andere QR nog een telefoon kon installeren in de Apple Wallet, geprobeerd, maar dat lijkt nog niet te lukken? Is dat het probleem dan?
Ligt aan je iPhone (welk model) op de Zeekr website kan je vinden welke modellen ondersteund worden.m.v.d.heuvel schreef op maandag 19 januari 2026 @ 06:46:
Mijn Zeekr 7x Privilege vrijdag opgehaald in Zeist. Inmiddels dus bijna gewend aan het uitzetten van de waarschuwingen!! Ik lees dat het mogelijk is om je Iphone al digital key te installeren en dat de auto dan ook open zou moeten gaan als ik in de buurt kom toch? Dat lijkt de auto vooralsnog niet te doen en zou ik wel graag willen. Zeekr-app geinstalleerd, digital key (1.0) geinstalleerd via de app, maar vooralsnog geen resultaat. Doe ik iets fout of werkt het gewoon (nog) niet? Ik zal wel dat je via je profiel in de auto met een andere QR nog een telefoon kon installeren in de Apple Wallet, geprobeerd, maar dat lijkt nog niet te lukken? Is dat het probleem dan?
Wat betreft je wallet heeft dat de voorkeur en even goed lezen wat er staat, iPhone 60 graden hoek bovenkant tegen het NFC logo aanhouden.
Mijn band rechtsachter lijkt iedere 3/4 weken leeg te lopen, heb hem nu al 2x moeten bij pompen na 3 weken. Hij gaat dan van 3 bar richting 2.3 bar waardoor de melding komt.
Dien ik met zoiets perse naar Zeekr te gaan, of is een lokale banden boer prima? Geen ervaring mee omdat ik voorheen altijd met mijn Volvo's gewoon 12 jaar lang naar Volvo ging.
Dien ik met zoiets perse naar Zeekr te gaan, of is een lokale banden boer prima? Geen ervaring mee omdat ik voorheen altijd met mijn Volvo's gewoon 12 jaar lang naar Volvo ging.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra
Als je voor 2027 geholpen wilt worden, gewoon hetzelfde bedrijf bellen waar je de winterbanden hebt laten doen of indien privé een lokale bandenboer.MvRtje schreef op maandag 19 januari 2026 @ 08:06:
Mijn band rechtsachter lijkt iedere 3/4 weken leeg te lopen, heb hem nu al 2x moeten bij pompen na 3 weken. Hij gaat dan van 3 bar richting 2.3 bar waardoor de melding komt.
@MvRtje Precies gewoon naar je lokale bandenboer gaan. Als ik dit zo lees mbt je band dan lijkt het erop dat je een hele kleine puncture hebt die moelijk te spotten is in de band en daardoor langzaam leegloopt.Ian_ schreef op maandag 19 januari 2026 @ 08:20:
[...]
Als je voor 2027 geholpen wilt worden, gewoon hetzelfde bedrijf bellen waar je de winterbanden hebt laten doen of indien privé een lokale bandenboer.
Bij mij was het ooit al eens door wat roestvorming in het ventiel. Maar dat is misschien een beetje rap gezien de leeftijd van de auto.clydevdl schreef op maandag 19 januari 2026 @ 09:08:
[...]
@MvRtje Precies gewoon naar je lokale bandenboer gaan. Als ik dit zo lees mbt je band dan lijkt het erop dat je een hele kleine puncture hebt die moelijk te spotten is in de band en daardoor langzaam leegloopt.
Ik heb nu wel iets wat ik apart vind.
Dit is mijn eerste elektrische auto en OPD ervaring.
Wat mij opvalt de laatste tijd tijdens het nattere weer is dat de remmen best wel geluid maken tijdens het begin van een rit en met name in de ochtend na een avondje/nacht stilstand.
Je hoort dan een schurend/schavend (niet piepend) geluid tijdens het remmen (alsof er aanslag/roest op zit). Dit gaat na verloop van tijd wel weg als je een paar keer remt.
Als ik OPD uitzet heb ik er minder last van tijdens het begin van een rit omdat je meer remt en er daardoor minder aanslag op de remmen blijft zitten.
Is het geluid van de remmen herkenbaar bij jullie?
Wat mij opvalt de laatste tijd tijdens het nattere weer is dat de remmen best wel geluid maken tijdens het begin van een rit en met name in de ochtend na een avondje/nacht stilstand.
Je hoort dan een schurend/schavend (niet piepend) geluid tijdens het remmen (alsof er aanslag/roest op zit). Dit gaat na verloop van tijd wel weg als je een paar keer remt.
Als ik OPD uitzet heb ik er minder last van tijdens het begin van een rit omdat je meer remt en er daardoor minder aanslag op de remmen blijft zitten.
Een lek ventiel (al dan niet door roest) zou ook de oorzaak kunnen zijn inderdaadtbee schreef op maandag 19 januari 2026 @ 10:14:
[...]
Bij mij was het ooit al eens door wat roestvorming in het ventiel. Maar dat is misschien een beetje rap gezien de leeftijd van de auto.
Dit heb ik ook en ook meer sinds ik in een EV rijd. De verklaring is denk ik dat je minder (of soms helemaal geen) gebruik maakt van je remblokjes/schijven en nu het koude en natte weer met meer vocht dan in de zomer.clydevdl schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:24:
Ik heb nu wel iets wat ik apart vind.
Mijn motor had het vroeger ook altijd in de nattere periodes. Paar keer flink remmen en je schijf is weer roestvrij (en stil).
Inmiddels heb ik best wat kunnen experimenteren met de LCC. De belangrijkste conclusie is dat als een voertuig in de range van ingrijpen zit van de LCC en je probeert op dat moment een knipperlicht actie uit te voeren, dan schakelt hij de LCC uit ipv dat hij hem pauzeert inclusief alle mooi error geluiden en neem het stuur over. Het lukt me nu vrij goed om dit consistent te reproduceren.
Verder merk ik dat hij af en toe nog ingrijpt bij voertuigen op een andere weghelft (dat gebeurt heel soms). Daarnaast remt hij soms best aggressief bij handelkingen van voertuigen voor je. Nu ik weet wat het effect is dat LCC wordt uitgeschakeld is het makkelijker om hier om heen te werken. Vooral aan de achterzijde is het goed te zien in de centrale display (de geel/oranje balkjes achter de auto geven het goed aan). Aan de voorzijde van de auto is dat lastiger om te zien of een voertuig zich in de ingrijprange bevindt.
Verder merk ik dat hij af en toe nog ingrijpt bij voertuigen op een andere weghelft (dat gebeurt heel soms). Daarnaast remt hij soms best aggressief bij handelkingen van voertuigen voor je. Nu ik weet wat het effect is dat LCC wordt uitgeschakeld is het makkelijker om hier om heen te werken. Vooral aan de achterzijde is het goed te zien in de centrale display (de geel/oranje balkjes achter de auto geven het goed aan). Aan de voorzijde van de auto is dat lastiger om te zien of een voertuig zich in de ingrijprange bevindt.
Voor de gene die vinden dan Zeekr slecht de verkeersborden doet, er zijn zoveel merken die dit ook niet kunnen. Zie hier een review van de P4
https://www.autoweek.nl/r...single-motor-plus-2025-2/
Toen ik eens even in de auto checkte viel mij op dat dit alléén bij de bestuurdersdeur zit. Dus wellicht toch maar een hamertje voor bij de passagiersstoel halen voor het geval je als bestuurder bewusteloos zou zijn oid. (Hopelijk puur hypothetisch dit, maar toch voor iedereen goed om te weten🙏)Ian_ schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 15:40:
[...]
Nogmaals, niks persoonlijks maar in het algemeen, RTFM 😑
[Afbeelding]
ik vind zo'n hamertje (heb er gewoon 4 in elke deur eentje liggen) toch een stuk handiger... lekker gevoel, auto loopt onder en je moet eerst een klepje en daarna heel onhandig aan een touwtje trekken... hamertje tik toch net ff iets intuïtiever denk ik...
Misschien ligt het aan de persoon maar na deze vorig jaar te hebben gezien toch een stuk minder vertrouwen in 😂😂😂nikagl schreef op maandag 19 januari 2026 @ 22:04:
ik vind zo'n hamertje (heb er gewoon 4 in elke deur eentje liggen) toch een stuk handiger... lekker gevoel, auto loopt onder en je moet eerst een klepje en daarna heel onhandig aan een touwtje trekken... hamertje tik toch net ff iets intuïtiever denk ik...
YouTube: Vandaag Inside-tafel gaat helemaal stuk om TV-blunder van Ellie Lust...
Humor! Maar het (b)lijkt dus dat als je dubbele ramen hebt (ivm geluidisolatie) dan zit er een folie tussen en die schijnen verrot moeilijk kapot te krijgen te zijn.Ian_ schreef op maandag 19 januari 2026 @ 22:18:
[...]
Misschien ligt het aan de persoon maar na deze vorig jaar te hebben gezien toch een stuk minder vertrouwen in 😂😂😂
YouTube: Vandaag Inside-tafel gaat helemaal stuk om TV-blunder van Ellie Lust...
nou, in ieder geval goed om van het kabeltje op de hoogte te zijn dan... en één van de 4... hamers en/of het touwtje zal het dan wel doen 👍
Ik meen lang geleden ergens gelezen te hebben dat de ruit bij te water raken vanzelf stuk getikt wordt. Waar ik dat gelezen heb weet ik niet meer.
Overigens is een ruitentikker wel verstandig in verband met het doorsnijden van de gordel.
Overigens is een ruitentikker wel verstandig in verband met het doorsnijden van de gordel.
[ Voor 24% gewijzigd door Mario3 op 20-01-2026 08:48 ]
Zo te zien gaat dit handmatig:Mario3 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 08:47:
Ik meen lang geleden ergens gelezen te hebben dat de ruit bij te water raken vanzelf stuk getikt wordt. Waar ik dat gelezen heb weet ik niet meer.
YouTube: Zeekr 7X Window Breaker Demonstration
Of allebei.
Ik heb gezocht, maar kan het niet meer vinden.
Wel dat beschreven wordt dat het gaat om een automatisch systeem.
Maar dan is het dus automatisch met handbediening….
Ik heb gezocht, maar kan het niet meer vinden.
Wel dat beschreven wordt dat het gaat om een automatisch systeem.
Maar dan is het dus automatisch met handbediening….
[ Voor 88% gewijzigd door Mario3 op 20-01-2026 10:57 ]
Ja, dit heb ik ookJoey Stassen schreef op zondag 18 januari 2026 @ 11:43:
Niet zozeer slecht, maar wel dat de ramen voorin / achterruit beslagen raken
Allerlei standen gerpobeerd... Miss de ramen met iets insmeren dat dit minder snel gebeurd?
[ Voor 18% gewijzigd door boxtel op 20-01-2026 11:06 ]
Ik snap niks van die UWB sleutel functie. Ik heb de sleutel nu in mijn wallet. Het werkte top, je loopt naar de auto, hij gaat open en je rijdt er zo mee weg. Allemaal leuk en aardig maar als ik naar de wc ging of op willekeurige momenten als ik in de woonkamer zat ging hij van het slot. Met alle toeters en bellen waar de buren van mee konden genieten. Dus ik dacht, ik zet 'Passieve toegang' uit bij de card in de wallet. Maar nu heeft de card geen enkele functie meer ondanks dat er een knop bij staat om te ontgrendelen en de kofferbak open te doen. De knop is disabled en er staat 'Niet beschikbaar' bij. Klopt het dat de sleutel dan compleet nutteloos is?
Je kan hem bij het portier houden om te openen en op de nfc plek om te startensjakie02 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:40:
Ik snap niks van die UWB sleutel functie. Ik heb de sleutel nu in mijn wallet. Het werkte top, je loopt naar de auto, hij gaat open en je rijdt er zo mee weg. Allemaal leuk en aardig maar als ik naar de wc ging of op willekeurige momenten als ik in de woonkamer zat ging hij van het slot. Met alle toeters en bellen waar de buren van mee konden genieten. Dus ik dacht, ik zet 'Passieve toegang' uit bij de card in de wallet. Maar nu heeft de card geen enkele functie meer ondanks dat er een knop bij staat om te ontgrendelen en de kofferbak open te doen. De knop is disabled en er staat 'Niet beschikbaar' bij. Klopt het dat de sleutel dan compleet nutteloos is?
prachtige review......dan hebben wij het zo slecht nog niet in onze 7xIan_ schreef op maandag 19 januari 2026 @ 20:50:
Voor de gene die vinden dan Zeekr slecht de verkeersborden doet, er zijn zoveel merken die dit ook niet kunnen. Zie hier een review van de P4
Je kan passive entry ook gewoon uitzetten bij de instellingen van de auto. Enig nadeel is dat je dan op het portier moet drukken om de auto te openen, maar je hebt geen kermis meer als je naar het toilet loopt.sjakie02 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:40:
Op welke afstand ontgrendelt de auto met UWB Apple CarKey? Ik neem dat CarKey pas bij 1 a 2 meter van de auto ontgrendelt?
Klopt!Alboqa schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 19:49:
Op welke afstand ontgrendelt de auto met UWB Apple CarKey? Ik neem dat CarKey pas bij 1 a 2 meter van de auto ontgrendelt?
Voor de volledigheid: ik kreeg die melding ook al voor 2.1. Dus ik denk dat het - zoals de melding doet vermoeden - daadwerkelijk aan de back-end ligt en niet aan de software versie van de auto.
Het openen van de deuren en het wegrijden in de auto ivm met mijn iPhone 17 pro werkt perfect.
Echter mijn Apple Ultra 2 werkt alleen als ik de wallet open en de kaart tegen de deurstijl houdt. Om weg te kunnen rijden moet ik de watch op de middenconcole leggen. Iemand dezelfde ervaring of heb ik iets verkeerd.
Ps. Passieve toegang is ingeschakeld
Echter mijn Apple Ultra 2 werkt alleen als ik de wallet open en de kaart tegen de deurstijl houdt. Om weg te kunnen rijden moet ik de watch op de middenconcole leggen. Iemand dezelfde ervaring of heb ik iets verkeerd.
Ps. Passieve toegang is ingeschakeld
Bij mij was het pas na de update, maar wat gaat het service centre eraan doen.jsiegmund schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 21:33:
Voor de volledigheid: ik kreeg die melding ook al voor 2.1. Dus ik denk dat het - zoals de melding doet vermoeden - daadwerkelijk aan de back-end ligt en niet aan de software versie van de auto.
Kom langs in 2027 😅 om te zeggen ja hardware matig is je auto prima maar onze servers oid of endpoint waar software meer bezig is werkt niet…
Kastje naar de muur, maar zal morgen bellen en keep you all posted.
Marketing, was daar een paar weken geleden. 600 A kabel x 1000V… niemand rekent met 1000V om DC vermogen aan te geven. Je zal hier helaas nooit hoger krijgen dan: +/- 425 kW.ubzY3.eMBstiLL schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 01:28:
Uhm marketing truc dit of gewoon echt @Ian_ 🤔🤔
Want dan ga ik daar ff een rondje maken.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/iSwSP6iVHluqhcKFfmywVN7U.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DQ42BkxJorb7l2mrgrgYtKmI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XZRW3xaGVEnyN7qVfEXtGa7F.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8AyOyzaOYy3ikMSOHyALnxSV.jpg?f=fotoalbum_large)
De kabel is zelfs maar 500A volgens de foto.Ian_ schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 05:24:
[...]
Marketing, was daar een paar weken geleden. 600 A kabel x 1000V… niemand rekent met 1000V om DC vermogen aan te geven. Je zal hier helaas nooit hoger krijgen dan: +/- 425 kW.
600 A continu bij maximaal 25 graden. Deze kabel gebruiken meerdere OEM's en heb de datasheet wel eens gezien.sjakie02 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 08:21:
[...]
De kabel is zelfs maar 500A volgens de foto.
Ik heb overigens hetzelfde euvel... onbruikbaar.Ian_ schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 20:31:
Kastje naar de muur verhaal…
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb net winterbanden laten monteren maar nu geeft 1 temp.sensor 7 graden hoger aan dan de andere 3
Zouden ze iets verkeerds gedaan hebben of de sensor hebben beschadigd? Of kan dat niet?
Zouden ze iets verkeerds gedaan hebben of de sensor hebben beschadigd? Of kan dat niet?
Ik heb ze gisteren laten wisselen door Euromaster. Hij wist niet hoe de reset gedaan moest worden en had wat andere uitdagingen, maar het is gelukt. De druk bleef zeker 5 tot 10 km verkeerd, dus de auto calibreerd zelf na verloop van tijd (geen knop drukken zoals in de Volvo). De temperatuur heb ik niet bekeken, maar is vandaag goed bij mij:
Gebeld en ja hoor de cirkel is rondspacecrap schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:35:
[...]
Ik heb overigens hetzelfde euvel... onbruikbaar.
De druk is nagenoeg in alle banden 3.2 en de temp was 3x 13 en 1x 21 graden op de snelwegnikagl schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:06:
Ik heb ze gisteren laten wisselen door Euromaster. Hij wist niet hoe de reset gedaan moest worden en had wat andere uitdagingen, maar het is gelukt. De druk bleef zeker 5 tot 10 km verkeerd, dus de auto calibreerd zelf na verloop van tijd (geen knop drukken zoals in de Volvo). De temperatuur heb ik niet bekeken, maar is vandaag goed bij mij:
[Afbeelding]
Hallo Zeekr 7x rijders,
Ik heb ook een 7x Privilege (wit met mat zilvergrijze wrap) en ik heb een paar probleempjes die ik met jullie wilde checken:
Mijn motorkap wil niet automatisch open springen, blijft aan 1 kant hangen en de enige manier om hem open te krijgen is door er iemand bij te laten staan die m open trekt op het moment dat je electronisch ontgrendeld. Iemand anders dit ook?
De portier achter de berijder wil vaak (meestal) niet goed automatisch dicht gaan. Hij sluit net niet, laat de ruit op een kier staan. Ook hier moet je dan even een duwtje geven en dan doet hij het wel.
Tot slot - maar dit is minder Zeekr: ik heb de trekhaak laten monteren en de auto in October gebkregen maar zonder module om hem aan te sturen. Die zou na 2 a 3 weken volgen maar ondanks maandelijks bellen nu na 3 maanden nog altijd niks. Heb ze inmiddels in gebreke gesteld en die 1750 euro terug gevraagd.
Verder komen alle goede en negatieve punten me bekend voor en ik zit dus ook op de OTA update te wachten om het sturen en vooral de bass in de audio te verbeteren. Maar auto rijdt geweldig - ik heb meestal alles maar in comfort staan. Had hievoor een Polestar 2 dual motor performance. DIe was gevoelsmatig ongeveer even snel maar veel minder comfortable en vooral veel kleiner en 0 opbergruimte. Geen moment spijt dat ik die naar een collega heb doorgeschoven
Ik heb ook een 7x Privilege (wit met mat zilvergrijze wrap) en ik heb een paar probleempjes die ik met jullie wilde checken:
Mijn motorkap wil niet automatisch open springen, blijft aan 1 kant hangen en de enige manier om hem open te krijgen is door er iemand bij te laten staan die m open trekt op het moment dat je electronisch ontgrendeld. Iemand anders dit ook?
De portier achter de berijder wil vaak (meestal) niet goed automatisch dicht gaan. Hij sluit net niet, laat de ruit op een kier staan. Ook hier moet je dan even een duwtje geven en dan doet hij het wel.
Tot slot - maar dit is minder Zeekr: ik heb de trekhaak laten monteren en de auto in October gebkregen maar zonder module om hem aan te sturen. Die zou na 2 a 3 weken volgen maar ondanks maandelijks bellen nu na 3 maanden nog altijd niks. Heb ze inmiddels in gebreke gesteld en die 1750 euro terug gevraagd.
Verder komen alle goede en negatieve punten me bekend voor en ik zit dus ook op de OTA update te wachten om het sturen en vooral de bass in de audio te verbeteren. Maar auto rijdt geweldig - ik heb meestal alles maar in comfort staan. Had hievoor een Polestar 2 dual motor performance. DIe was gevoelsmatig ongeveer even snel maar veel minder comfortable en vooral veel kleiner en 0 opbergruimte. Geen moment spijt dat ik die naar een collega heb doorgeschoven
De frunk opent bij soms prima en soms hapert hij. Meestal doe ik hem niet voor iemand anders open dus druk ik zelf op de keyfob om hem te openen. als ik hem snel omhoog trek werkt het vooralsnog. Geen noodzaak om daar echt wat aan te laten doen. Gelukkig is alles qua trekhaak montage bij mij wel goedgegaan en daardoor ook netjes de updates.Endorfine1974 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:50:
Hallo Zeekr 7x rijders,
Verder komen alle goede en negatieve punten me bekend voor en ik zit dus ook op de OTA update te wachten om het sturen en vooral de bass in de audio te verbeteren. Maar auto rijd geweldig - ik heb meestal alles maar in comfort staan. Had hievoor een Polestar 2 dual motor performance. DIe was gevoelsmatig ongeveer even snel maar veel minder comfortable en vooral veel kleiner en 0 opbergruimte. Geen moment spijt dat ik die naar een collega heb doorgeschoven
:strip_exif()/f/image/FAQxWqcpWeaVuL6XoBY6NyPE.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/MAScfxXZmW7vPCUBt78W2xSt.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/adC3PIkGaNYi7r5uLW82HGQJ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/qntPTgOjRi34hzd9FY202cF3.png?f=fotoalbum_large)