Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 92 93 Laatste
Acties:

• nb90
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06:07
4v4t4r schreef op zondag 11 januari 2026 @ 06:43:
[...]

Ik lees mee 😁 ik navigeer graag grote stukken zonder preplanned layers, ga liever gewoon rijden en zie dan wel wat ik doe.

Elke keer als ik een lader verwijder zoekt hij zelf een nieuwe op, heel irritant.
Precies! Het is heel irritant dat je niet zelf de controle kunt pakken. Zeker met de vaak totaal niet kloppende schatting van het SoC bij aankomst. Dit weekend naar Oostenrijk gereden en gemiddeld minimaal 10% hogere SoC bij aankomst dan dat hij initieel berekend had. Zeer irritant dus dat hij dan onnodige tussen laadstops inplanned die je niet kunt verwijderen.

Wij reden met twee auto’s dus deden de laadstops afspreken. In dat geval is het nog irritanter dat je niet gewoon naar een (laad)punt kunt navigeren en kunt zien met hoeveel % je daar aankomt. Ook al is het in de min, ik zou zelf dan willen kunnen bepalen of ik een tussen-laadstop wil plannen.

Ik denk dat ik bij terugkomst hier een request voor in de builders app ga aanmaken, of is iemand op de hoogte dat deze er al ligt?

[ Voor 24% gewijzigd door nb90 op 11-01-2026 07:09 ]

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06:01
Als ik dit allemaal zo lees, dan wacht ik nog even met overstappen naar een Zeekr. Het lijkt erop dat Tesla (wat ik nu rijd) de software beter op orde heeft. Jammer, want de 7X lijkt me een mooie opvolger.

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-01 14:59
synorluna schreef op zondag 11 januari 2026 @ 08:35:
Als ik dit allemaal zo lees, dan wacht ik nog even met overstappen naar een Zeekr. Het lijkt erop dat Tesla (wat ik nu rijd) de software beter op orde heeft. Jammer, want de 7X lijkt me een mooie opvolger.
Dat is een feit. Ik rij beide auto's nu naast elkaar, en op heel veel punten is de software van Tesla rijper. Maar qua hardware (de auto zelf) loopt Zeekr voor.

• Jaap09
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 11-01 18:29
Ahmi schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 23:09:
[...]

Bij de Profile gaven ze aan geen wissers te kunnen bestellen, vanwege de aansluiting….
Dat zou wel super raar zijn.

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11-01 16:21
nb90 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 00:16:
Heeft iemand al een workaround gevonden voor dit “probleem”?

Stel ik navigeer naar en bepaald punt omdat ik weet dat ik daar ga eten en daar een lader is. Ik stel die laadpaal in als eindbestemming. De verwachte SoC is bij aankomst onder de 10%, bijvoorbeeld 9%. Dat gooit die continue een extra laadstop er tussen terwijl ik het gewoon makkelijk haal, en vervolgens daar kan laden.

Idem als je naar huis navigeert en onder de 10% aankomt, stuurt die me ineens langs een lader 100 meter naast de snelweg.

Weet iemand of je dit uit kunt zetten dat hij zelf laders er tussen planned? Of de minimale
SoC bij aankomst lager dan 10% kunt zetten?
In het schermpje waar hij toont hoe laat je gaat aankomen, waar ook de Start knop in staat, vind je een klein icoontje met schuifjes. Stel dat hij berekent dat je met 15% aankomt en hij standaard op een drempel van 10% (voor het wel of niet toevoegen van laders) staat en je ziet dat hij al een lader heeft ingepland dan druk je op dat kleine icoontje met schuifjes en stel je in dat je akkoord met met een minimale soc van 10% bij aankomst. Dan zal hij overnieuw plannen zonder een lader toe te voegen. Verschuif je de slider naar minimale aankomst 30% dan zal hij altijd laders mee inplannen. Deze optie zou je probleem moeten verhelpen.

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:25
Gister van een paar landen offline kaarten gedownload..

Kijk ik net zie ik er maar 1 terug.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SvENadReiU5aAbCu0tQrK5bSIx4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fkmgMLFogEejR0AGuPsDJOdr.jpg?f=fotoalbum_large

Zeekr 7x Privilege AWD

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:39

Freedive

] Ken sent me _

4v4t4r schreef op zondag 11 januari 2026 @ 09:40:
Gister van een paar landen offline kaarten gedownload..

Kijk ik net zie ik er maar 1 terug.
[Afbeelding]
Ik vraag mij af hoe hij hiermee omgaat. Want update hij dit automatisch (via wifi) of blijf je ‘oude’ kaarten zien?

Als je ze niet offline beschikbaar hebt, heb je dan altijd de laatste versie?

Vragen vragen vragen 😊

• 4v4t4r
Freedive schreef op zondag 11 januari 2026 @ 09:49:
[...]

Ik vraag mij af hoe hij hiermee omgaat. Want update hij dit automatisch (via wifi) of blijf je ‘oude’ kaarten zien?

Als je ze niet offline beschikbaar hebt, heb je dan altijd de laatste versie?

Vragen vragen vragen 😊
Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat de toegevoegde waarde is van deze offline maps?, ik gebruik Google Maps via AA als ik offline ben op mn auto (heb 2 telefoons ivm werk met beide andere provider, dus kleine kans dat ik 100% offline ben)

Zeekr 7x Privilege AWD

• supersound
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-01 10:46
tbee schreef op zondag 11 januari 2026 @ 08:39:
[...]

Dat is een feit. Ik rij beide auto's nu naast elkaar, en op heel veel punten is de software van Tesla rijper. Maar qua hardware (de auto zelf) loopt Zeekr voor.
Ik denk dat het merendeel van de mensen nog niet precies weet hoe het allemaal werkt. En dat jij t.a.v. deze opmerkingen zeker verkeerde conclusies trekt. Gaande weg worden er goede antwoorden gegeven.

• Rioja1969
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 09:13
4v4t4r schreef op zondag 11 januari 2026 @ 06:43:
[...]

Ik lees mee 😁 ik navigeer graag grote stukken zonder preplanned layers, ga liever gewoon rijden en zie dan wel wat ik doe.

Elke keer als ik een lader verwijder zoekt hij zelf een nieuwe op, heel irritant.
Dan navigeer je toch gewoon met Google Maps? Die kiest ook altijd betere routes uit. Ik heb laatst een omweg van 30 a 40 minuten moeten incasseren omdat ik iets te veel vertrouwen had in de Zeekr navigatie.

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:03
Jaap09 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 08:42:
[...]

Dat zou wel super raar zijn.
Vind ik ook, het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat Geely verschillende soorten aansluitingen gebruikt. Afgaand op online foto's lijkt de 7x hetzelfde kliksysteem als Polestar te hebben.

• 4v4t4r
Rioja1969 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 10:49:
[...]

Dan navigeer je toch gewoon met Google Maps? Die kiest ook altijd betere routes uit. Ik heb laatst een omweg van 30 a 40 minuten moeten incasseren omdat ik iets te veel vertrouwen had in de Zeekr navigatie.
Ja maar dan niet vergeten voor te verwarmen 😆 ik wil eigenlijk zoveel mogelijk zeekr navi gebruiken en ze veel feedback geven. Dat heb ik bij GMaps ook gedaan (vooral voor de versie in AAOS autos want mn werkgever deed daar veel in) en helpt met de verbetering. Eens zien of ze er naar willen luisteren.

Zeekr 7x Privilege AWD

• tbee
supersound schreef op zondag 11 januari 2026 @ 10:46:
[...]

Ik denk dat het merendeel van de mensen nog niet precies weet hoe het allemaal werkt. En dat jij t.a.v. deze opmerkingen zeker verkeerde conclusies trekt. Gaande weg worden er goede antwoorden gegeven.
I beg to differ, voorbeeldje: Zeekr heeft geen spotify account per profiel, Tesla wel. Bij Tesla kun je de sentry mode video's inzoomen. Bij Tesla werken ook Android telefoons met keyless. LCC is onrustig in het stuur, autopilot niet (Zeekr kiest wel een mooiere lijn bij heuveltjes overigens). Dat soort dingen. Was bij Tesla ook niet altijd zo he.

Maar: software kun je makkelijk upgraden, de hardware van de auto niet.

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 10:30
tbee schreef op zondag 11 januari 2026 @ 13:22:
[...]

I beg to differ, voorbeeldje: Zeekr heeft geen spotify account per profiel, Tesla wel. Bij Tesla kun je de sentry mode video's inzoomen. Bij Tesla werken ook Android telefoons met keyless. LCC is onrustig in het stuur, autopilot niet (Zeekr kiest wel een mooiere lijn bij heuveltjes overigens). Dat soort dingen. Was bij Tesla ook niet altijd zo he.

Maar: software kun je makkelijk upgraden, de hardware van de auto niet.
Tesla software en Zeekr software in de EU is appels met peren vergelijken.

Daarnaast is iedereen vrij om Tesla te kopen/leasen als dat ‘beter’ is.

Algemene opmerking, niet specifiek naar de gene van dit bericht

• Ian_
Rioja1969 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 10:49:
[...]

Zeekr Navi 3.0 + premium connectivity geeft live traffic door.

Tot nu toe, +22K op de teller werkt dit feilloos.

• WizzyBrown
Is er iemand in dit forum die een iPhone 17 Air werkend heeft als digital key?

• Ian_
WizzyBrown schreef op zondag 11 januari 2026 @ 13:42:
Digital key wordt nog niet ondersteund (bluetooth) maar je kan hem wel als NFC wallet aanmaken?

• tbee
Ian_ schreef op zondag 11 januari 2026 @ 13:33:
[...]

Hoezo niet? Ze bieden beide dezelfde functionaliteit, dus ze zijn juist goed te vergelijken. IMHO.

• tbee
Andere vraag, ik heb de 7x aan mijn huislader gekoppeld en hij roept 400 volt. We hebben een gewone 3 fasen aansluiting. Kan iemand dat uitleggen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ZVmIfyzBeAyuPBKHwpJSVkQSYM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bPfxlr3i06aQCUJsPCbq2QvS.png?f=fotoalbum_large

• nosfertu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:30
Ian_ schreef op zondag 11 januari 2026 @ 14:03:
[...]

Digital key wordt nog niet ondersteund (bluetooth) maar je kan hem wel als NFC wallet aanmaken?
Zeker, ik heb de iPhone Air gewoon als digital key, ook in wallet. Net als mijn Apple Watch Ultra. Allebei als key. Bij benadering of weglopen gaat de auto netjes van het slot en weer op slot.

• Ian_
tbee schreef op zondag 11 januari 2026 @ 14:03:
[...]

Hoezo niet? Ze bieden beide dezelfde functionaliteit, dus ze zijn juist goed te vergelijken. IMHO.
Maturity van het bedrijf is anders, Tesla heeft al een paar jaar meer meegelopen dan Zeekr.

Kijk maar eens als Zeekr even oud is al tesla nu en dan de software vergelijken van Tesla toen.

• tbee
Ian_ schreef op zondag 11 januari 2026 @ 14:24:
[...]

Maturity van het bedrijf is anders, Tesla heeft al een paar jaar meer meegelopen dan Zeekr.

Kijk maar eens als Zeekr even oud is al tesla nu en dan de software vergelijken van Tesla toen.
Uiteraard. Maar dan is het prima te vergelijken en kun je tot de conclusie komen dat Zeekr nog wat in te halen heeft. Netzo als dat je de auto's hardwarematig kunt vergelijken en tot de conclusie kunt komen dat juist Tesla daar wat laat liggen.

Overigens ook een aardige voor de builders app: bij het uitzetten van de ACC niet meteen volledig van het gas af. Tesla faseert dat uit, waardoor je het makkelijker met het gaspedaal kunt oppakken.

• MPro
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 23:31
WizzyBrown schreef op zondag 11 januari 2026 @ 13:42:
Zeekr werkt hier gewoon goed

• Ian_
tbee schreef op zondag 11 januari 2026 @ 14:06:
Andere vraag, ik heb de 7x aan mijn huislader gekoppeld en hij roept 400 volt. We hebben een gewone 3 fasen aansluiting. Kan iemand dat uitleggen?

[Afbeelding]
  • 400 V is als je meet tussen twee fases
  • 230 V is als je meet tussen fase en nul

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:33

[Afbeelding]
Ook een “gewone” 3fase aansluiting kan 400Volt leveren. Tussen de fase en nul is het 230 en tussen de fases onderling is het 400, ook wel krachtstroom genoemd. Lijkt wel alsof de auto de nul niet gebruikt en gewoon op 400Volt laad.

Ik heb bijvoorbeeld een 400Volt zaagmachine op een gewone 3 fase aansluiting, die doet precies hetzelfde.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:38

[Afbeelding]
De auto ziet de spanning tussen de verschillende fasen, dus 230 * √3 = 400 V

Zeekr 7x LR | HASS | Zwave | Python | Javascript

• WizzyBrown
nosfertu schreef op zondag 11 januari 2026 @ 14:12:
[...]

Zeker, ik heb de iPhone Air gewoon als digital key, ook in wallet. Net als mijn Apple Watch Ultra. Allebei als key. Bij benadering of weglopen gaat de auto netjes van het slot en weer op slot.
thanks!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:17
Sinds de 2.1 update zit ik nu ook op de nieuwe Zeker navi. Opzich prima en vooral vanwege de HUD was ik niet over, maar dat is dus opgelost.

Alleen wordt bij mij bij iedere rit de algemene instelling "Gesproken instructies" gereset. Het liefst heb ik dit standaard uit staan, maar dat is nu steeds een extra klik. Iemand hier al een oplossing voor?

• tbee
Ian_ schreef op zondag 11 januari 2026 @ 14:36:
[...]
  • 400 V is als je meet tussen twee fases
  • 230 V is als je meet tussen fase en nul
Ah, makes sense; de ene zit hoog, de andere laag. Maar ik dacht hij bij het laden van piek naar piek ging tussen de fasen, altijd tegen nul. Hm. Toch eens induiken.

• Rioja1969
Ian_ schreef op zondag 11 januari 2026 @ 13:34:
[...]

Zeekr Navi 3.0 + premium connectivity geeft live traffic door.

Tot nu toe, +22K op de teller werkt dit feilloos.
Ik gebruik op lange afstanden meestal de Zeekr navi (incl. premium connectivity) vanwege de planning voor het laden. Vorige week zondag reden mijn zwager en ik met onze eigen auto’s naar huis vanuit Keulen. Mijn zwager reed obv Google Maps en ik reed heel braaf obv de Zeekr navi. Hij was 45 minuten eerder thuis dan ik, eigenlijk 30 minuten omdat ik nog een laadstop had. Maar goed, dat is alsnog een groot verschil. De volgende keer hou ik bij het bepalen van de route toch maar even Google Maps naast de Zeekr navi, just in case 😀

• Rioja1969
mailis schreef op zondag 11 januari 2026 @ 14:51:
Sinds de 2.1 update zit ik nu ook op de nieuwe Zeker navi. Opzich prima en vooral vanwege de HUD was ik niet over, maar dat is dus opgelost.

Alleen wordt bij mij bij iedere rit de algemene instelling "Gesproken instructies" gereset. Het liefst heb ik dit standaard uit staan, maar dat is nu steeds een extra klik. Iemand hier al een oplossing voor?
Google Maps wordt sinds de 2.1 update ook in de HUD getoond (iPhone/Carplay). Dat deed ie daarvoor nooit, niet bij mij iig.

• WizzyBrown
10-80% in net iets meer dan 10 minuten met de Zeekr 7x in Denemarken:
YouTube: Ultra-fast charging: 10–80% in 10:32 with Zeekr 7X Core

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:17
Rioja1969 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 15:05:
[...]

Google Maps wordt sinds de 2.1 update ook in de HUD getoond (iPhone/Carplay). Dat deed ie daarvoor nooit, niet bij mij iig.
Bij mij wordt de kaart vanuit AA / GM wel getoond, maar niet de route instructies. Dus ik mis de blauwe lijn die aangeeft of ik links / rechts etc. moet gaan.

• nikagl
mailis schreef op zondag 11 januari 2026 @ 15:14:
[...]

Bij mij wordt de kaart vanuit AA / GM wel getoond, maar niet de route instructies. Dus ik mis de blauwe lijn die aangeeft of ik links / rechts etc. moet gaan.
Klopt, ook in Carplay / GM alleen de kaart (zonder blauwe lijn) en instructies erboven en eronder.

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:12
nb90 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 00:16:
Heeft iemand al een workaround gevonden voor dit “probleem”?

Stel ik navigeer naar en bepaald punt omdat ik weet dat ik daar ga eten en daar een lader is. Ik stel die laadpaal in als eindbestemming. De verwachte SoC is bij aankomst onder de 10%, bijvoorbeeld 9%. Dat gooit die continue een extra laadstop er tussen terwijl ik het gewoon makkelijk haal, en vervolgens daar kan laden.

Idem als je naar huis navigeert en onder de 10% aankomt, stuurt die me ineens langs een lader 100 meter naast de snelweg.

Weet iemand of je dit uit kunt zetten dat hij zelf laders er tussen planned? Of de minimale
SoC bij aankomst lager dan 10% kunt zetten?
Ben hier ook wel benieuwd naar. Hij is best wel dwingend, hij blijft proberen een laadstop in te plannen. Ik laad 95% thuis en kom regelmatig met een soc onder 10% thuis.

[ Voor 3% gewijzigd door jswinkels op 11-01-2026 15:41 ]

• Albert Smoel
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 11-01 16:18
De laatste dagen veel gelezen over rijden in de sneeuw etc.

Maar hoe ervaren jullie het geluid van de wind via het panoramadak? Gister met -3 gereden en ik hoorde vrij veel geluid binnenkomen via het dak wanneer het zonnescherm open stond. Anderen hier ook last van? :-(

Daarnaast, valt er bij het bestellen van een Zeekr nog een mooie accessoirebon te scoren? Voorgaande auto’s tussen de €300-500 gekregen maar hoor er niemand over bij Zeekr.

• Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 09:01
nikagl schreef op zondag 11 januari 2026 @ 15:34:
[...]

Klopt, ook in Carplay / GM alleen de kaart (zonder blauwe lijn) en instructies erboven en eronder.
Heb je CarPlay met Apple kaarten al geprobeerd daar zie je wel de blauwe lijn en een met de richting meedraaiend kaartje op het bestuurdersdisplay. Je moet dan wel op het grote scherm de navigatie in “volledige route“ modus zetten.

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Albert Smoel schreef op zondag 11 januari 2026 @ 15:50:
De laatste dagen veel gelezen over rijden in de sneeuw etc.

Maar hoe ervaren jullie het geluid van de wind via het panoramadak? Gister met -3 gereden en ik hoorde vrij veel geluid binnenkomen via het dak wanneer het zonnescherm open stond. Anderen hier ook last van? :-(

Daarnaast, valt er bij het bestellen van een Zeekr nog een mooie accessoirebon te scoren? Voorgaande auto’s tussen de €300-500 gekregen maar hoor er niemand over bij Zeekr.
Hoorde alleen wat wind over het ijs gaan wat er nog een beetje opzat, niet storend ofzo

• Ian_
Freedive schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:16:
[...]

Hoorde alleen wat wind over het ijs gaan wat er nog een beetje opzat, niet storend ofzo
Erg stil

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06:01
Ian_ schreef op zondag 11 januari 2026 @ 13:33:
[...]

Daarnaast is iedereen vrij om Tesla te kopen/leasen als dat ‘beter’ is.

Algemene opmerking, niet specifiek naar de gene van dit bericht
Ik rijd nu 6 jaar de Model 3 en zou wel wat anders willen. Het interieur van Tesla vind ik wat saai, dus een overstap naar een Model Y wordt het niet. Van de 7X en 001 ben ik erg gecharmeerd, maar omdat ik veel lees over ‘bugs’ en ontevredenheid over de software ben ik wat terughoudend. We wachten gewoon nog even af, helemaal als eventueel de 900v platformen naar Europa gaan komen.

• RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 09:12

RCZ

Ben nu in Oostenrijk. Topauto om deze trip te maken. Hij “vreet” de laadpaal bijna op. Drie keer geladen. Auto was bijna eerder klaar om te vertrekken dan wij. Laden tot ruim 400 km en dan 300 km rijden. Kun je lekker met 130 km plus rijden en op tijd weer laden. Je hoeft hiervoor geen brandstofauto te rijden om in Oostenrijk te komen. Denk dat het nog geen half uur scheelt.

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:00
synorluna schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:49:
[...]

Ik rijd nu 6 jaar de Model 3 en zou wel wat anders willen. Het interieur van Tesla vind ik wat saai, dus een overstap naar een Model Y wordt het niet. Van de 7X en 001 ben ik erg gecharmeerd, maar omdat ik veel lees over ‘bugs’ en ontevredenheid over de software ben ik wat terughoudend. We wachten gewoon nog even af, helemaal als eventueel de 900v platformen naar Europa gaan komen.
Dit is natuurlijk een forum van gebruikers, en iemand zonder issues/klachten/wensen gaat niet makkelijk iets posten. Maar heel eerlijk, sinds 2.1 kan ik écht niets verzinnen wat ook maar een beetje blocking zou zijn (en nee, ik heb geen trekhaak ;-)).
Ik zit al 30 jaar in software development, de 7X is is voor een wagen die een paar maand oud is (Europese versie) héél impressionant qua software.

• Ian_
synorluna schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:49:
[...]

Komende 2 jaar hoef je die niet te verwachten in Nederland.

Daarnaast zal je eerder hogere amperage zijn dan voltages.

Voltages vereist ander platform
Amperage kan makkelijker omhoog op een huidig platform

• Ian_
fideba schreef op zondag 11 januari 2026 @ 17:22:
[...]

Dit is natuurlijk een forum van gebruikers, en iemand zonder issues/klachten/wensen gaat niet makkelijk iets posten. Maar heel eerlijk, sinds 2.1 kan ik écht niets verzinnen wat ook maar een beetje blocking zou zijn (en nee, ik heb geen trekhaak ;-)).
Ik zit al 30 jaar in software development, de 7X is is voor een wagen die een paar maand oud is (Europese versie) héél impressionant qua software.
Qua basis, is de software wat je mag verwachten. Zeker als je leest over de nieuwe Q6 etron van +€70K en dan heb je geen eens parkeersensoren (geen grap).

Heb het al eerder gedeeld, momenteel 30 tickets openstaan en veel zijn echt puur product verbeteringen die een beetje grijs gebied zijn (Nice to have and must have). Dit komt meer omdat het grootste gedeelte gericht is op wat er in de markt te verkrijgen is (denk aan; richting aanwijzer aan is een camera van je dode hoek in je scherm).

Verder staan er 3 dingen open die beloofd zijn als feature:
- AR HUD
- Dolby Atmos
- 480 kW piek vermogen DC laden.

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:28
Na een week flink wat rijden eigenlijk niet zoveel te klagen. Anders dan dat in de ACC en LCC het stuur en de uitlijning binnen de banen best onrustig is. Maar dat de stand (comfort/sport/etc) ook echt wel flink verschil maakt. Verder inderdaad veel Nice to have optimalisaties

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 00:55
[b]Ian_ schreef op zondag 11 januari 2026 @ 17:59:[/b
[...]

Komende 2 jaar hoef je die niet te verwachten in Nederland.

Daarnaast zal je eerder hogere amperage zijn dan voltages.

Voltages vereist ander platform
Amperage kan makkelijker omhoog op een huidig platform
Helemaal mee eens @Ian_

De zeekr 7x is een auto die de concurrentie op heel veel gebieden het nakijken geeft.

@synorluna Ik heb zelf geen enkel probleem ervaren in de auto en heb dat al meerdere keren gepost hier om de mensen zonder ervaring te laten lezen dat de auto gewoon heel goed is.

Tesla,, Skoda en Kia kunnen qua prijs/kwaliteit/opties/(laad)vermogen ook niet concureren met de 7X. De dure merken als BMW/Audi en Porsche hebben ook heel veel last van software problemen die je op het internet terug kan lezen

Staar je dus niet blind op de mensen die helaas wel wat problemen hebben ervaren wat normaal is en dat zie je bij alle gerenommeerde europese merken.

Zeekr is pas 4 jaar bezig en de kwaliteit die ze leveren is meer dan indrukwekkend te noemen

Je bent uiteraard vrij om je eigen keuze te maken .

• Vortix
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-01 21:14
mailis schreef op zondag 11 januari 2026 @ 14:51:

Geen idee waar de instelling zit. Misschien het luidspreker icoontje aanklikken in de kaart? Bij mij staat dit namelijk standaard uit heb nooit gesproken instructies.

• RCZ

RCZ

[quote]clydevdl schreef op zondag 11 januari 2026 @ 19:59:
[...]

Helemaal mee eens @Ian_

De zeekr 7x is een auto die de concurrentie op heel veel gebieden het nakijken geeft.

@synorluna Ik heb zelf geen enkel probleem ervaren in de auto en heb dat al meerdere keren gepost hier om de mensen zonder ervaring te laten lezen dat de auto gewoon heel goed is.

Tesla,, Skoda en Kia kunnen qua prijs/kwaliteit/opties/(laad)vermogen ook niet concureren met de 7X. De dure merken als BMW/Audi en Porsche hebben ook heel veel last van software problemen die je op het internet terug kan lezen

Staar je dus niet blind op de mensen die helaas wel wat problemen hebben ervaren wat normaal is en dat zie je bij alle gerenommeerde europese merken.

Zeekr is pas 4 jaar bezig en de kwaliteit die ze leveren is meer dan indrukwekkend te noemen

[ Voor 34% gewijzigd door RCZ op 12-01-2026 09:12 ]

• Ian_
Heel random deze e-mail

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AKOzoelz85tjQPnxvyUOuQL9rrg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d6X0b9IGflkJaq9YdrRT6yZR.jpg?f=fotoalbum_large

Ohhh, zie ook dat mijn automatic High beam functie ook ready for release is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BCuXcgqOlrfYL7Zyr5vqYp7XUMs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I1qXopaBzg9bEVg6a0AjehDi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Ian_ op 11-01-2026 20:36 ]

• RCZ

RCZ

RCZ schreef op zondag 11 januari 2026 @ 20:10:
[quote]clydevdl schreef op zondag 11 januari 2026 @ 19:59:
[...]

Helemaal mee eens @Ian_

ik heb hiervoor een Mercedes GLe 350e uit 2022 gehad. Ervaring hiermee zijn niet direct positief. Problemen gehad met cilinderkoprevisie, differentieel achter plus aandrijfassen, boordcomputer etc.

[ Voor 16% gewijzigd door RCZ op 11-01-2026 20:49 ]

• ubzY3.eMBstiLL
  • Laatst online: 01:43
Ook hier even delen voor iedereen die zich afvraagt welke tag je moet kiezen bij het indienen van een bug of feature request in de Builders app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2vFiO38RB73Fkx996dwF5zrHksY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XtWVUfqUHLjSK2LNT0QovOX6.png?f=fotoalbum_large

Zo houden we alles een stuk duidelijker, en kan Krypton en z’n team er veel efficiënter mee aan de slag.

Zeekr 7x | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Laatst online: 01:43
@Jasper-NL LM heeft voor mijn Zeekr 7X Core voor de Hankook Winter i*cept evo 3 X — 255/50 R19 107V gekozen.

Online kan je ze vinden bij Euromaster | Bandenconcurrent | Bandenleader als voorbeeld incl prijs. Hiermee heb je in ieder geval een indicatie waar je naar toe kan kijken als optie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qDNx_NbsD0EYrl-P-UGg1DM4Tv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2GL1KzygEmNpMRjZs2HwROvY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G0608h4mI64fqctMUaSFAFrytms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XveES0kH7HWvom2rD7p1lB2u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ThvDCQbECx7xfKox794o06EArfY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nxI46kryNgo2RtiQh6bTDpFE.png?f=fotoalbum_large

Zeekr 7x | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• Jeffdbr
  • Laatst online: 11-01 22:52
Ik heb een vraag over de digitaler,
Ik heb de pas in mijn wallet geïnstalleerd digitaler 3.0

Wat is nu het nut van de digitalkey 1.0?

In de app staat bij verbinding Bluetooth tooth steeds verbind gemaakt/geen verbinding.
Dit blijft zich herhalen. Ik heb het gevoel dat mijn telefoon batterij hierdoor leegloopt.

Als ik de Key 1.0 verwijder heb ik dat niet

Echter de app geeft dan aan geen bt connectie. Is dit erg? Ik weet het niet!
Als ik mijn account op de app uitlog en weer inlog krijg iknu steeds de melding dat ik de digitalkey 1.0 niet heb gemaakt.

Wat is het beste om te doen?

• Ian_
Jeffdbr schreef op zondag 11 januari 2026 @ 22:52:
Ik heb een vraag over de digitaler,
Ik heb de pas in mijn wallet geïnstalleerd digitaler 3.0

Wat is nu het nut van de digitalkey 1.0?

In de app staat bij verbinding Bluetooth tooth steeds verbind gemaakt/geen verbinding.
Dit blijft zich herhalen. Ik heb het gevoel dat mijn telefoon batterij hierdoor leegloopt.

Als ik de Key 1.0 verwijder heb ik dat niet

Echter de app geeft dan aan geen bt connectie. Is dit erg? Ik weet het niet!
Als ik mijn account op de app uitlog en weer inlog krijg iknu steeds de melding dat ik de digitalkey 1.0 niet heb gemaakt.

Wat is het beste om te doen?
Hi,

Hieronder een overzicht van mijn verbindingen en dit werkt feilloos:

- Keycard (zit in mijn portemonnee als backup)
- Keyfob (volgens ergens opgeborgen)
- Telefoon (wallet NFC)
- Apple Watch (wallet NFC)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gxJ-W4r8yGcvJo2kpQSc0NGwsIA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oBfttxlOOXhsTV5hsqREcKk2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IiPKNsi-dFfHPg7KZpvLZDH8lp0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DJZXRXFzlx8FIo2LgMHP87Nh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6BiYMei6JjO0m-hf5bijsr5nTiU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AEuzX2fGMPMo8DZ8k7AQlafN.png?f=fotoalbum_large

• Ian_
ubzY3.eMBstiLL schreef op zondag 11 januari 2026 @ 22:14:
@Jasper-NL LM heeft voor mijn Zeekr 7X Core voor de Hankook Winter i*cept evo 3 X — 255/50 R19 107V gekozen.

Online kan je ze vinden bij Euromaster | Bandenconcurrent | Bandenleader als voorbeeld incl prijs. Hiermee heb je in ieder geval een indicatie waar je naar toe kan kijken als optie.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Benieuwd naar het geluid gezien uit veel testen het meer is dan geadverteerd wordt.

• nikagl
Alboqa schreef op zondag 11 januari 2026 @ 15:59:
[...]

Heb je CarPlay met Apple kaarten al geprobeerd daar zie je wel de blauwe lijn en een met de richting meedraaiend kaartje op het bestuurdersdisplay. Je moet dan wel op het grote scherm de navigatie in “volledige route“ modus zetten.
Bij mij geen blauwe lijn met “kaarten”, ook niet met “volledige route” op het midden scherm…

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:42
Ik voel me een ongelooflijke noob maar ik krijg die UWB key maar niet voor elkaar. Ik heb het topic nog weer terug gezocht maar kan ook niet echt duidelijke instructies vinden. Wie o wie kan het duidelijk beschrijven? Of heeft niemand het ook echt werkend gekregen? Ik heb een Digitak key 1.0, die heb ik eerst verwijderd, nieuwe toegevoegd maar hij komt gewoon weer als Digital key 1.0 terug. Ik heb een iPhone 16 Pro.

• 4v4t4r
sjakie02 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 08:57:
Ik voel me een ongelooflijke noob maar ik krijg die UWB key maar niet voor elkaar. Ik heb het topic nog weer terug gezocht maar kan ook niet echt duidelijke instructies vinden. Wie o wie kan het duidelijk beschrijven? Of heeft niemand het ook echt werkend gekregen? Ik heb een Digitak key 1.0, die heb ik eerst verwijderd, nieuwe toegevoegd maar hij komt gewoon weer als Digital key 1.0 terug. Ik heb een iPhone 16 Pro.
hier nog 1 hoor. Ik heb een S25 Ultra - volgens mij werkt die helemaal nog niet?

Zeekr 7x Privilege AWD

• Rioja1969
4v4t4r schreef op maandag 12 januari 2026 @ 09:06:
[...]

hier nog 1 hoor. Ik heb een S25 Ultra - volgens mij werkt die helemaal nog niet?
Deze video legt het simpel uit: YouTube: 13-Minute Charge + iPhone Control? Zeekr 7X OS2.1 Changes Everything
Het werkt op dit moment overigens alleen op iOS. Niet op Android dus.

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:19
Ian_ schreef op maandag 12 januari 2026 @ 05:35:
[...]

Hi,

Hieronder een overzicht van mijn verbindingen en dit werkt feilloos:

- Keycard (zit in mijn portemonnee als backup)
- Keyfob (volgens ergens opgeborgen)
- Telefoon (wallet NFC)
- Apple Watch (wallet NFC)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb jij de card en de fob handmatig toegevoegd?
Ik heb ze wel, maar ze staan er niet in...

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:29
4v4t4r schreef op maandag 12 januari 2026 @ 09:06:
[...]

UWB werkt enkel met iPhones.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart

• Ian_
spacecrap schreef op maandag 12 januari 2026 @ 09:19:
[...]

Heb jij de card en de fob handmatig toegevoegd?
Ik heb ze wel, maar ze staan er niet in...
Nee, stonden er al in vanaf het begin en de updates.

• Ian_
Het makkelijkste is gewoon alles te verwijderen van je iPhone en app (behalve the bluetooth verbinding).
Daarna via het account centrum van je auto de instructies volgens om een UWB key te maken

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Qr code met je iPhone camera app scannen. En dan de qr code onder je profiel in de auto, onder sleutelbeheer.

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:42
Rioja1969 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 09:13:
[...]

Deze video legt het simpel uit: YouTube: 13-Minute Charge + iPhone Control? Zeekr 7X OS2.1 Changes Everything
Hulde, helemaal duidelijk nu!

• 4v4t4r
Rioja1969 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 09:13:
[...]

er is geen roadmap heh qua android? gewoon wachten tot het announced word / iemand er achter komt dat het werk?

Zeekr 7x Privilege AWD

• boxtel
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:18
Tweakers,

My Vodafone bundle is al op! Wordt 21/1 vernieuwd! Heb de auto in Maart 2025 besteld. Hoe zat het nu met de fair use policy. Er zt een jaar premium connect bij. Ik speel spotify op hoge kwaliteit af. Dan gaat het dus snel.

Vind die 7GB echt niet genoeg. Er was iemand die hier meer van wist op dit forum. Is er al een update te melden?

• burnfout
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:16
Ian_ schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 19:22:
Deze vandaag nog gehaald met het koude weer! Limiterend is de omdat er “maar” een 500A boost kabel op zat

[Afbeelding]
Mooie snelheid hoor! Ik heb nog steeds niks snellers gezien dan 180 KW :( Ben wel benieuwd naar de Ionity laders, over twee weekjes testen onderweg naar wintersport.

• Ian_
boxtel schreef op maandag 12 januari 2026 @ 10:12:
Tweakers,

My Vodafone bundle is al op! Wordt 21/1 vernieuwd! Heb de auto in Maart 2025 besteld. Hoe zat het nu met de fair use policy. Er zt een jaar premium connect bij. Ik speel spotify op hoge kwaliteit af. Dan gaat het dus snel.

Vind die 7GB echt niet genoeg. Er was iemand die hier meer van wist op dit forum. Is er al een update te melden?
Het is aan mij bevestigd (schriftelijke) dat dit ze dit pro-actief gaan oppakken met mensen die het voor een bepaalde datum hebben besteld.

Wacht momenteel al sinds September om het omzetten..

• Ian_
burnfout schreef op maandag 12 januari 2026 @ 10:15:
[...]

Mooie snelheid hoor! Ik heb nog steeds niks snellers gezien dan 180 KW :( Ben wel benieuwd naar de Ionity laders, over twee weekjes testen onderweg naar wintersport.
Voorbereiding is key

• 4v4t4r
Ian_ schreef op maandag 12 januari 2026 @ 10:23:
[...]

Het is aan mij bevestigd (schriftelijke) dat dit ze dit pro-actief gaan oppakken met mensen die het voor een bepaalde datum hebben besteld.

Wacht momenteel al sinds September om het omzetten..
Ik heb 29e mn auto gehaald - tot op heden nog een actieve bundel. Duurt normaal 2 a 3 weken toch?

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ian_
4v4t4r schreef op maandag 12 januari 2026 @ 10:25:
[...]

Ik heb 29e mn auto gehaald - tot op heden nog een actieve bundel. Duurt normaal 2 a 3 weken toch?
Zoiets, ik lees verschillende verhalen. Bij mij was het 3 dagen en soms lees ik 3 tot 6 weken.

• Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:49
nb90 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 07:03:
[...]

Precies! Het is heel irritant dat je niet zelf de controle kunt pakken. Zeker met de vaak totaal niet kloppende schatting van het SoC bij aankomst. Dit weekend naar Oostenrijk gereden en gemiddeld minimaal 10% hogere SoC bij aankomst dan dat hij initieel berekend had. Zeer irritant dus dat hij dan onnodige tussen laadstops inplanned die je niet kunt verwijderen.

Wij reden met twee auto’s dus deden de laadstops afspreken. In dat geval is het nog irritanter dat je niet gewoon naar een (laad)punt kunt navigeren en kunt zien met hoeveel % je daar aankomt. Ook al is het in de min, ik zou zelf dan willen kunnen bepalen of ik een tussen-laadstop wil plannen.

Ik denk dat ik bij terugkomst hier een request voor in de builders app ga aanmaken, of is iemand op de hoogte dat deze er al ligt?
Eens. Dit is een manko van de nieuwe standaard navigatie. De oude standaard navigatie was veel nauwkeuriger met het inschatten.

• Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:49
Ian_ schreef op zondag 11 januari 2026 @ 18:04:
[...]

Qua basis, is de software wat je mag verwachten. Zeker als je leest over de nieuwe Q6 etron van +€70K en dan heb je geen eens parkeersensoren (geen grap).

Heb het al eerder gedeeld, momenteel 30 tickets openstaan en veel zijn echt puur product verbeteringen die een beetje grijs gebied zijn (Nice to have and must have). Dit komt meer omdat het grootste gedeelte gericht is op wat er in de markt te verkrijgen is (denk aan; richting aanwijzer aan is een camera van je dode hoek in je scherm).

Verder staan er 3 dingen open die beloofd zijn als feature:
- AR HUD
- Dolby Atmos
- 480 kW piek vermogen DC laden.
Ik zie dat je regelmatig benoemt dat de 480 laden niet gehaald wordt. Die waarde wordt echter gehaald onder perfect omstandigheden voor alle aspecten die hier invloed op kunnen hebben. Werkelijk waarde zit daar iets onder (zag ergens op forum dat 430 is gehaald?). Dit is bij andere merken niet anders.

Vwb Dolby Atmos, daar heb je een punt want die functionaliteit wordt gewoon helemaal niet geboden in Nederland.
Pagina: 1 ... 92 93 Laatste