Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 90 91 Laatste
Acties:

• Tommyniesje1980
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 08:03
Ian_ schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:19:
[...]

Als je de extra pakketten niet neemt, kan je beter de core versie nemen business edition. Kleurtje erbij + velgen en het is een LFP dus gewoon laden tot 100%.
Ja had ik ook over nagedacht, echter ik denk dat in die 135km wel ga missen op de lange termijn (5 jaar lang😉) ik zal af en toe ook eens met de caravan op stap willen en dan is die 135km extra wel een prettige extra actieradius…
Bedankt voor je reactie in ieder geval.👍 groet.

• supersound
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:07
Tommyniesje1980 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:23:
[...]

Dat is mooi te horen, heb je ook ergens een plaatje/voorbeeld hoe dat in werkelijkheid eruit ziet?? Dat zou helemaal mooi zijn! Alvast bedankt
Ik heb ze er niet uitgehaald. Zag het met winterbanden wissel

• supersound
Tommyniesje1980 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:25:
[...]

Ja had ik ook over nagedacht, echter ik denk dat in die 135km wel ga missen op de lange termijn (5 jaar lang😉) ik zal af en toe ook eens met de caravan op stap willen en dan is die 135km extra wel een prettige extra actieradius…
Bedankt voor je reactie in ieder geval.👍 groet.
Die 135km is als je de accu tot 100% laadt. Aanbevolen is 80%. Ik zie het zo je hebt dan effectief 20 tot 80 procent. En de andere accu LFP 0 tot 100 procent. Of ik moet het verkeerd hebben……….

• Tommyniesje1980
supersound schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:29:
[...]

Die 135km is als je de accu tot 100% laadt. Aanbevolen is 80%. Ik zie het zo je hebt dan effectief 20 tot 80 procent. En de andere accu LFP 0 tot 100 procent. Of ik moet het verkeerd hebben……….
Snap em, echer ik laad de accu denk ik gewoon iedere/vaak tot 100% aan huis, ik hoef dan onderweg voor mijn werk nooit te laden. (Of als ik weer thuis ben) met de kleine accu is dat wel het geval regelmatig. En als ik met de caravan wegga blijt er helemaal weining over denk ik. (Kan het ook mis hebben he😉) maar bedankt voor je reactie👍

• RVMano
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 06-01 21:18
Zag net dat de binnenkant van mijn achterruit bevroren is, meer last van?

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:36
Tommyniesje1980 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:33:
[...]

Snap em, echer ik laad de accu denk ik gewoon iedere/vaak tot 100% aan huis, ik hoef dan onderweg voor mijn werk nooit te laden. (Of als ik weer thuis ben) met de kleine accu is dat wel het geval regelmatig. En als ik met de caravan wegga blijt er helemaal weining over denk ik. (Kan het ook mis hebben he😉) maar bedankt voor je reactie👍
Ik heb een LR met dezelfde afwegingen als jij. Caravan. Heb wel de comfort pakketten en wit maar niet de velgen. Het plastic er afhalen is niet perse eenvoudig en eerlijk gezegd zien ze er wat mij betreft goed genoeg uit. Aanbevolen is opladen tot 80 maar als je hem meteen gaat gebruiken kan je prima tot 100% laden maar je moet hem niet te lang op 100 laten

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-01 20:38

Freedive

] Ken sent me _

RVMano schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:51:
Zag net dat de binnenkant van mijn achterruit bevroren is, meer last van?
Dat nog niet gehad maar wel veel condens. Maar heb ook paar keer per dag nu met die sneeuw natte kids in de auto 😂
Toch heeft de auto nog wel meer moeite met condensvorming tegengaan dan mijn xc40 en voorgaande auto’s

• menno76
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 08:15
supersound schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:29:
[...]

Hoeveel leaserijders denk je laden tot 80% inverse 100% ? Beetje zelfde vraag als Hoeveel leaserijders vroeger keurig door schakelde bij precies het goede toerental om motor/ versnellingsbak te sparen of benzine te sparen....

• supersound
menno76 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 21:51:
[...]

Hoeveel leaserijders denk je laden tot 80% inverse 100% ? Beetje zelfde vraag als Hoeveel leaserijders vroeger keurig door schakelde bij precies het goede toerental om motor/ versnellingsbak te sparen of benzine te sparen....
Ok, het verschil tussen eigen en lease.

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 09:17
[...]

Lease rijder hier, laadt alleen tot +80% als ik weet dat ik ergens meteen heen ga. Anders is het niet nodig om te doen?

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-01 23:07

admiral866

The King Personality Disorder

Ian_ schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:19:
[...]

Als je de extra pakketten niet neemt, kan je beter de core versie nemen business edition. Kleurtje erbij + velgen en het is een LFP dus gewoon laden tot 100%.
Is het met een LFP accu dan ook zo dat je tot 100% min of meer full speed kan laden? Of wordt de laadsnelheid ook steeds minder naarmate je dichterbij de 100% komt?

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08:26
Maakt bij preheating of scheduled trip tijdens het verwarmen de 7x bij jullie ook zo’n enorm hard raketlawaai? Het geblaas is binnen duidelijk hoorbaar, zelfs achterin mijn kamer. Ik snap dat een beetje blazen erbij hoort maar mijn oude XC40 P8 was bij het voorverwarmen bijna geruisloos, dus dit valt echt op.

Is dit extreme geluid normaal bij koude dagen, of zou het een issue kunnen zijn? Iemand ervaring mee of tips?

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-01 16:21
St3ve-0 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 22:48:
Maakt bij preheating of scheduled trip tijdens het verwarmen de 7x bij jullie ook zo’n enorm hard raketlawaai? Het geblaas is binnen duidelijk hoorbaar, zelfs achterin mijn kamer. Ik snap dat een beetje blazen erbij hoort maar mijn oude XC40 P8 was bij het voorverwarmen bijna geruisloos, dus dit valt echt op.

Is dit extreme geluid normaal bij koude dagen, of zou het een issue kunnen zijn? Iemand ervaring mee of tips?
Hij is vrij luid ja.

• tbee
Ik kan sinds gisteren de Zeekr sound effects niet meer permanent aanzetten. Ik kan (in stilstand) het schuifje aanzetten, hij staat dan default op vocal, vervolgens kan ik hifi selecteren, dat komt er "applying..." in het blokje en hij schakelt ook daadwerkelijk om. En even later staat het schuifje weer uit en is het effect ook uit.

Iemand anders ook last van? Reset heeft niet gewerkt.

• boxtel
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:32
Sensor vervangen werkt weer!

Jullie ook snel last van beslagen ramen binnenin heb ze nog niet gepoetst!

Voorruit en rondom spiegel…. Iemand tip om op de ruiten te smeren! Met airco vol aan is het zo weg maar als ik het op auto zet snel weer beslagen

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-01 23:07

admiral866

The King Personality Disorder

boxtel schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 23:01:
Sensor vervangen werkt weer!

Jullie ook snel last van beslagen ramen binnenin heb ze nog niet gepoetst!

Voorruit en rondom spiegel…. Iemand tip om op de ruiten te smeren! Met airco vol aan is het zo weg maar als ik het op auto zet snel weer beslagen
jep. vind het bij de 7x opvallend snel beslagen aan de binnenkant.
Heeft dikker glas er misschien iets mee te maken? Lijkt me niet, maargoed..

Ben ook wel benieuwd of de 2.1 update daar iets aan verbeterd. Gezien daar de verwarming zich anders gedraagt en mss de airco aansturing daarmee ook wel.

[ Voor 15% gewijzigd door admiral866 op 06-01-2026 23:07 ]

• BrFa2021
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-01 23:54

BrFa2021

[P2]

RCZ schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:31:
Ik ben nu een paar duizend kilometer verder na de update met mijn LR. Het stuurgedrag is behoorlijk verbeterd maar ik ben nog niet helemaal tevreden. Ik rijd meestal in sport en vind dan toch dat er nog een dood punt in middenstand van het stuur op de snelweg zit. Ook in comfort en eco bespeur ik dat. Veel minder dan voorheen maar ben benieuwd wat anderen ervaren. Ik heb geen problemen met rechtuitstabiliteit. Ligt misschien aan mij of ik moet de auto toch maar een controle op uitlijning laten doen. Komend weekend naar Oostenrijk. Ben benieuwd hoe het op die rit gaat.
Het is idd niet helemaal opgelost, maar je bandendruk verhogen helpt ook een beetje. Met dit koude weer is de druk sowieso lager. Ik heb mijn banden op 2.9 bar rondom. Ik ga binnenkort als het beter weer is 3.0 rondom proberen.

[P2]

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07-01 16:10

Elayais

Die ene daar

tbee schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 22:52:
Ik kan sinds gisteren de Zeekr sound effects niet meer permanent aanzetten. Ik kan (in stilstand) het schuifje aanzetten, hij staat dan default op vocal, vervolgens kan ik hifi selecteren, dat komt er "applying..." in het blokje en hij schakelt ook daadwerkelijk om. En even later staat het schuifje weer uit en is het effect ook uit.

Iemand anders ook last van? Reset heeft niet gewerkt.
Van wat ik ervaren heb, is de Hifi niet de Zeekr Sound Effects. Als ik de near-surround optie klikt dan blijft het schuifje van sound effects aanstaan, zodra ik de Hifi selecteer gaat het schuifje uit. Volgens mij omdat je al Hifi had voordat de Zeekr Sound Effects kwam met de 2.1 update? Zo heb ik het in elk geval geïnterpreteerd.

• BrFa2021
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-01 23:54

BrFa2021

[P2]

[...]

Vijf jaar lang mijn LR PS2 altijd naar 100% geladen en na vijf jaar gaf hij 10 km dynamische range minder aan in de zomer. Van 400 naar 390km. Vind ik niet verkeerd. Met de 7X ben ik ook van plan dit te doen.
95% van de tijd AC laden. Dat wel.

[ Voor 3% gewijzigd door BrFa2021 op 06-01-2026 23:54 ]

[P2]

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07-01 20:13

Ik hoor de Zeekr in de defrost stand s morgens voor ik wegrijd ook serieus hard blazen dat ik ook binnen hoor.

• MPro
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 07-01 20:56

Bij mij doet hij dit pas sinds deze week het wat kouder is.
Normaal gaan de kleppen in de bumper niet open en hoor je het voorverwarmen nauwelijks.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 07:36
4v4t4r schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 18:32:
[...]

Het rare is, als de auto ver weg staat, WiFi en BT uit op mn phone, krijg ik alsnog die melding.
Hier ook, ik ga er dan vanuit dat dit zo hoort te werken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YEfDqWCeh9zc8ZlRGfnmj4EyK68=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eKAayK08eO5Yl96yXdlzj2Hv.png?f=fotoalbum_large

Nog even iets anders: moderne telefoons verbruiken met Wi-Fi, Bluetooth, GPS en mobiele data veel minder stroom dan vroeger. Deze chips zijn continu “low power” ontworpen en draaien meestal in de achtergrond op minimale kracht.

Vaak kost het juist méér energie wanneer je ze steeds uit en aanzet. Elke keer dat je dat doet, moet je telefoon opnieuw gaan scannen, netwerken zoeken, verbindingen opbouwen, versleuteling regelen en locatie opnieuw bepalen, en dát vraagt ineens meer rekenkracht en dus meer batterij.

• Wi-Fi aan laten staan verbruikt bijna niets, en scheelt zelfs batterij t.o.v. alleen constant 4G/5G.
• Bluetooth idle kost vrijwel niks (pas bij actief streamen merk je wat).
• GPS staat niet “constant aan”: apps vragen het alleen wanneer nodig.
• 4G/5G verbruikt pas echt merkbaar als je veel data gebruikt of slecht bereik hebt.

Continu handmatig togglen levert meestal nauwelijks winst op, en soms zelfs het tegenovergestelde. Hierdoor heb je uit eindelijk ook weer minder last van bovenstaande melding.
Uiteraard jouw eigen keuzes, just my 2 cents indien je het nog niet wist.

Zeekr 7x | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• ubzY3.eMBstiLL
Tommyniesje1980 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:23:
[...]

Dat is mooi te horen, heb je ook ergens een plaatje/voorbeeld hoe dat in werkelijkheid eruit ziet?? Dat zou helemaal mooi zijn! Alvast bedankt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nTGHFgAN7WJKcxfe-Dcsk2UQpJQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V4IcH9SX4CX61xVr92iSiV37.jpg?f=fotoalbum_large

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-01 02:10
WizzyBrown schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 23:52:
[...]

Ik hoor de Zeekr in de defrost stand s morgens voor ik wegrijd ook serieus hard blazen dat ik ook binnen hoor.
haha, mijn vrouw dacht al dat er een zout strooi wagen door de wijk heen reed, maar het was de defrost stand...

Zeekr 7x LR | HASS | Zwave | Python | Javascript

• Ian_
admiral866 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 22:36:
[...]

Is het met een LFP accu dan ook zo dat je tot 100% min of meer full speed kan laden? Of wordt de laadsnelheid ook steeds minder naarmate je dichterbij de 100% komt?
Blijft hetzelfde, wordt minder met een hogere SoC

• Tommyniesje1980

• tbee
Elayais schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 23:36:
[...]

Van wat ik ervaren heb, is de Hifi niet de Zeekr Sound Effects. Als ik de near-surround optie klikt dan blijft het schuifje van sound effects aanstaan, zodra ik de Hifi selecteer gaat het schuifje uit. Volgens mij omdat je al Hifi had voordat de Zeekr Sound Effects kwam met de 2.1 update? Zo heb ik het in elk geval geïnterpreteerd.
Hmmm. Ik zal eens een ander geluidsprofiel selecteren en kijken of dat wel aan blijft staan.

• daniel223
  • Laatst online: 07-01 21:53
Aanstaande vrijdag vertrek ik richting Oostenrijk. Dit wordt de eerste lange rit met de 7x LR. Ik heb eerder bij veel FastNed stations geen hoge laadsnelheden gehaald (200kw met voorverwarmde batterij bij een 400kw lader, terwijl er niemand naast me stond). Werken andere merken beter?

Je kan natuurlijk in de navigatie voorkeuren aangeven voor laadmerken. Iemand relevante tips?

[ Voor 4% gewijzigd door daniel223 op 07-01-2026 08:25 ]

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
daniel223 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 08:25:
Aanstaande vrijdag vertrek ik richting Oostenrijk. Dit wordt de eerste lange rit met de 7x LR. Ik heb eerder bij veel FastNed stations geen hoge laadsnelheden gehaald (200kw met voorverwarmde batterij bij een 400kw lader, terwijl er niemand naast me stond). Werken andere merken beter?

Je kan natuurlijk in de navigatie voorkeuren aangeven voor laadmerken. Iemand relevante tips?
Hij stoomt wel door met 200 tot dik in de 80%
Na 1x snelladen zou je auto wel goed op temp moeten zijn, maar alles hangt af van de lader. Ik heb in DE meerdere keren getest, bij 300 en 400kW laders, hele wisselende resultaten die volgens mij aan de lader liggen en niet aan de auto want bijv Fastned gaf me 330kW met bijna geen voorverwarmen.

Ik zou als je thuis wegrijd lekker preconditioning aanzetten alvast, en hopen dat de drukte meevalt 😁

Zeekr 7x Privilege AWD

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-01 20:38

Freedive

] Ken sent me _

Man man man wat rijdt deze auto toch ontzettend goed in sneeuw en gladheid!
Sneeuwmodus rijdt ook wel fijn als het echt glad is. En dan heb ik de LR, zal in de privilige nog beter zijn :-)

• Ian_

Fastned staat erom bekend kleine aansluitingen te hebben. Het merk wat ze gebruiken is een prima product en momenteel de nummer 1 verkopende in de markt.

Zelf ga ik altijd naar IONITY snelladers omdat ik daar wel het vermogen krijg (hogere netaansluitingen). Zelf zou ik ENWB vermijden en vooral aangeven IONITY

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-01 16:29
Freedive schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 08:38:
Sneeuwmodus rijdt ook wel fijn als het echt glad is. En dan heb ik de LR, zal in de privilige nog beter zijn :-)
Helmaal eens! Vanmorgen weer 120km door de sneeuw gedaan, hulde hulde! In de Sneeuwmodus rijdt hij nog als op rails.

'The truth is not afraid for Questions

• Rioja1969
  • Laatst online: 08:42

Mjjn advies/ervaring: pak zoveel mogelijk Ionity. Ik heb zelf ook wisselende ervaringen met Fastned. Afgelopen vrijdag was een dieptepunt btw bij Fastned De Lokkert (?) vlakbij Venray/Cuijck. De snelheid bungelde rond de 100 kW. Ik vermoed wel dat er iets mis was met die paal, maar de overige palen waren allemaal bezet. De accu was perfect voorbereid dus daar lag het niet aan. Bij andere Fastned stations heb ik wel betere ervaringen maar het blijft achter bij Ionity. Goeie reis en fijne vakantie!

• Ian_
Rioja1969 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 08:59:
[...]

Mjjn advies/ervaring: pak zoveel mogelijk Ionity. Ik heb zelf ook wisselende ervaringen met Fastned. Afgelopen vrijdag was een dieptepunt btw bij Fastned De Lokkert (?) vlakbij Venray/Cuijck. De snelheid bungelde rond de 100 kW. Ik vermoed wel dat er iets mis was met die paal, maar de overige palen waren allemaal bezet. De accu was perfect voorbereid dus daar lag het niet aan. Bij andere Fastned stations heb ik wel betere ervaringen maar het blijft achter bij Ionity. Goeie reis en fijne vakantie!
Toevallig een 400 kW kader ;) ?

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:23
M13z1 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 08:58:
[...]

Helmaal eens! Vanmorgen weer 120km door de sneeuw gedaan, hulde hulde! In de Sneeuwmodus rijdt hij nog als op rails.
Ik snap het bij momenten niet. Gisteren een heel steile helling opgereden (garage), volledig in ijs. Alsof het niets was, geen milliseconde slip. Ok, met splinternieuwe Michelen winterbanden, maar toch, 't is 2500kg onder deze condities... Heel impressionant.

• menno76
Ian_ schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 22:17:
[...]

Lease rijder hier, laadt alleen tot +80% als ik weet dat ik ergens meteen heen ga. Anders is het niet nodig om te doen?
Ik heb begrepen dat meestal het weinig tot niks uitmaakt of je tot 80 of tot 100% laadt voor je accukwaliteit maar de meningen zijn daar nog al verschillend over. Vrijwel zeker zal een leaserijder er geen last van hebben in de 4 jaar dat je de auto rijdt.

• jsmid6
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
menno76 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:14:
[...]

Ik heb begrepen dat meestal het weinig tot niks uitmaakt of je tot 80 of tot 100% laadt voor je accukwaliteit maar de meningen zijn daar nog al verschillend over. Vrijwel zeker zal een leaserijder er geen last van hebben in de 4 jaar dat je de auto rijdt.
De meeste onderzoeken en ervaringen laat inderdaad zien dat accu degradatie reuze mee valt zelfs als je dagelijks snel laad. Ik heb ook een lease maar laad standaard tot 80% en dat is normaal voldoende, als ik iets verder moet laad ik m gewoon tot 100% voor het eerste deel iig.

• mailman|IA
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
mailman|IA schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:15:
Ik volg al een tijdje met veel interesse dit topic en overweeg de Zeekr 7X Privilige te bestellen. Proefrit is al gemaakt en beviel zeer goed. Helaas krijg ik Zeekr telefonisch niet te pakken, dus misschien dat jullie antwoord op mijn vraag weten: wat is de levertijd momenteel?
Inmiddels Zeekr (na lange wachttijd) te pakken gekregen. En om mijn eigen vraag :) te beantwoorden, maar ook voor wie nog meer hier interesse in heeft: De levertijd op de website (waarschijnlijk als je doordrukt naar bestellen) staat volgens Zeekr op 4 tot 6 weken. Echter, in de praktijk, blijkt het momenteel 8 tot 12 weken te duren, werd mij gezegd.

• 4v4t4r
Wat ik een beetje raar vind is dat ik nu al 3 dagen bezig ben om die update te krijgen - hier iedereen die belt/mail binnen een uurtje oid de update krijgt en ik maar niet :D Hoop niet dat er wat mis is met OTAs versturen naar mn auto (iemand bij Volvo had dat continue... )

De auto rijd in de sneeuw echt heel goed - met en zonder sneeuwstand. Ik zie zoveel autos hier op bruggetjes vast staan - terug moeten en meerdere keren proberen er overheen te komen - de 7x zonder enige moeite.

School was bezig de P af te sluiten want er waren al 3 autos vast komen te zitten, de 7x overal langs - kids afgegooid en door - mensen stonden met open mond te kijken :D

Zeekr 7x Privilege AWD

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
4v4t4r schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:23:
Wat ik een beetje raar vind is dat ik nu al 3 dagen bezig ben om die update te krijgen - hier iedereen die belt/mail binnen een uurtje oid de update krijgt en ik maar niet :D Hoop niet dat er wat mis is met OTAs versturen naar mn auto (iemand bij Volvo had dat continue... )
Hier hetzelfde. Ik kreeg bericht van de afdeling 'connectiviteit' dat de update naar mijn auto gepushed werd, maar tot op heden nog steeds niks. Behoorlijk frustrerend.

• Ian_
Hebben jullie al geprobeerd de connectiviteit te resetten waardoor het misschien spaak loopt?

10S de SOS knop indrukken

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:32

Ik ben net terug uit Oostenrijk, Ionity was voor mij goed. Verder weinig ervaringen met andere laadpalen. Meestal was ik langer aan het wachten op mijn gezin dan op de laadpaal.

• Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-01 18:47

Ik haal bij FastNed ook nooit hoger dan 200. Ook niet met voorverwarmen, batterij laag in de 20%, geen andere auto ernaast, etc. Heb ze wel eens gebeld en dan krijg je een standaard antwoord. Ik denk echt dat de laadsnelheid door FastNed geknepen wordt. Voordeel is wel inderdaad dat die 200 lang volgehouden wordt. Bij Ionity (Frankrijk) haalde ik de hoogste snelheden.

• 4v4t4r
Ian_ schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:30:
Hebben jullie al geprobeerd de connectiviteit te resetten waardoor het misschien spaak loopt?

10S de SOS knop indrukken
Ik ben gewoon online in de auto, alle apps en widgets werken (en rij ook frequent met WiFi via mobiel) maar kan het uiteraard even proberen zo. Ik vermoed echter dat ze het gewoon druk hebben, niemand mocht vrij tm de 31e ivm afleveringen, dus er zal best wat onderbezetting zijn.

Het lijkt me echter een klusje van een paar minuten...

Ik zal straks connectie resetten en even proberen.

Zeekr 7x Privilege AWD

• 4v4t4r
Nacho1978 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:38:
[...]

Ik haal bij FastNed ook nooit hoger dan 200. Ook niet met voorverwarmen, batterij laag in de 20%, geen andere auto ernaast, etc. Heb ze wel eens gebeld en dan krijg je een standaard antwoord. Ik denk echt dat de laadsnelheid door FastNed geknepen wordt. Voordeel is wel inderdaad dat die 200 lang volgehouden wordt. Bij Ionity (Frankrijk) haalde ik de hoogste snelheden.
Ik had nul issues bij 400kW lader van fastned. En dit station ligt 10 mins rijden van mn huis dus heel warm zal mn batterij niet zijn geweest (was wel voor de sneeuw)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wt4TsBtTWLN2hrnYsxTqrdSVhyY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Sw1qYQ4YonYMWx8wyuncHqp.jpg?f=fotoalbum_large

Zeekr 7x Privilege AWD

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:44
Nacho1978 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:38:
[...]

Hier beide keren dat ik de 300 variant gebruikte zonder voorverwarming met ongeveer 10/20% batterij haalde ik telkens 275. Wel maar voor 4/5 minuten want dat was voldoende voor me om weer door tot huis te kunnen.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart

• Rioja1969
Ian_ schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:09:
[...]

Toevallig een 400 kW kader ;) ?
Nope, was 300 kW lader. Hoezo? :)

• Ian_
Rioja1969 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:14:
[...]

Nope, was 300 kW lader. Hoezo? :)
HYC 300 = 75 kW Power Stacks
HYC 400 = 100 kW Power Stacks

Veel Alpitronic snelladers hebben kapotte Power Stacks en daardoor krijg je ook niet vol vermogen

• Rioja1969
MvRtje schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:47:
[...]

Hier beide keren dat ik de 300 variant gebruikte zonder voorverwarming met ongeveer 10/20% batterij haalde ik telkens 275. Wel maar voor 4/5 minuten want dat was voldoende voor me om weer door tot huis te kunnen.
Als ik de ervaringen met Fastned zo bekijk, dan hebben we de oplossing gevonden om een zo hoog mogelijke laadsnelheid te bereiken: niet of hooguit kort de accu voorverwarmen :P

• 4v4t4r
wacht gwoon tot het maart word - dan gaan we pieken :D

Zeekr 7x Privilege AWD

• Rioja1969
Ian_ schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:29:
[...]

HYC 300 = 75 kW Power Stacks
HYC 400 = 100 kW Power Stacks

Veel Alpitronic snelladers hebben kapotte Power Stacks en daardoor krijg je ook niet vol vermogen
Aha. Goed om te weten. Er waren helaas niet veel alternatieven in de buurt en ik wilde perse nog in NL laden omdat ik in het buitenland (in dit geval Duitsland) zelf de laadkosten moet betalen. Hadden we maar meer Ionity stations in NL. Aan de andere kant: zolang ik in NL rij gebruik ik zelden een snellader omdat ik thuis een eigen paal voor de deur heb staan. Ik zal voortaan aansturen op de 400kW variant van Fastned (bij gebrek aan Ionity).

• Ian_
4v4t4r schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:35:
wacht gwoon tot het maart word - dan gaan we pieken :D
Beter oplossing, als Zeekr het Energy Management systeem aanpast dat preconditioning ook werkt onder de 20% SoC...

Wat ook handig zou zijn, van 'all brands' heeft Volkswagen Group zelfs informatie over de laadsnelheid DC in het scherm. Je kan daar zien in de huidige status hoeveel kW je in theorie zou krijgen op dat moment. Door te rijden, voor te verwarmen, lagere SoC zie je dat getal stijgen of dalen.

Beide heb ik al maanden geleden een ticket voor aangemaakt.

[ Voor 37% gewijzigd door Ian_ op 07-01-2026 11:44 ]

• Ian_
Vraag me af hoe lang Zweden 🇸🇪 vakantie heeft, heb momenteel 9 tickets nog steeds op ‘Pending’ staan waarbij de laatste van 12 dagen geleden is.

[ Voor 3% gewijzigd door Ian_ op 07-01-2026 12:04 ]

• 4v4t4r
sjakie02 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:25:
[...]

Hier hetzelfde. Ik kreeg bericht van de afdeling 'connectiviteit' dat de update naar mijn auto gepushed werd, maar tot op heden nog steeds niks. Behoorlijk frustrerend.
aan de andere kant goed te horen dat ik niet alleen ben :D
Misschien hebben we nu de stempel "lastig" en houden ze hem achter haha

Net connectie reset in de auto - eens zien of dat wat doet (doubtful)

Zeekr 7x Privilege AWD

• nb90
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 05:07
Ik heb contact opgenomen met de verkoper en hij gaf aan dat ik het beste een service request kon aanmaken in de app bij Zeist. Dit gedaan en hij ging intern ook het doorzetten. Paar uurtjes later had ik de update binnen. De weken daarvoor had ik met support mail-contact maar die zeiden niks te kunnen doen. Bij Zeist meiden heeft dus een stuk meer effect!

Ook wij gaan dit weekend naar Oostenrijk. Wordt nog leuk met al die 7x’en op de autobahn als ik het hier zo lees!

Voor de mensen die al geweest zijn, hoe zie het met de drukte en bezetting bij IONITY? Zag in de app dat er vaak maar 3 of 4 spots zijn. In tegenstelling tot de vele grote Tesla supercharger-stations maak ik mij daar een beetje zorgen om. Iemand ervaringen?

Daarnaast iemand een beknopte samenvatting voor het koppelen van de Digital key via UWB? Ik had eerst geen qr code bij sleutelbeheer, en daarna weer wel. Bij scannen via de scan knop in de Zeekr app kreeg ik een melding dat mijn voertuig Digital Key3.0 niet ondersteund. Dat is wel vreemd toch? Ik heb een LR met OS2.1 en een iPhone 17. Ook nog niet eerder een digital key aangemaakt dus want had een iphone 17 :) Thanks alvast!

[ Voor 22% gewijzigd door nb90 op 07-01-2026 13:23 ]

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:32
nb90 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:20:
Ik heb contact opgenomen met de verkoper en hij gaf aan dat ik het beste een service request kon aanmaken in de app bij Zeist. Dit gedaan en hij ging intern ook het doorzetten. Paar uurtjes later had ik de update binnen. De weken daarvoor had ik met support mail-contact maar die zeiden niks te kunnen doen. Bij Zeist meiden heeft dus een stuk meer effect!

Ook wij gaan dit weekend naar Oostenrijk. Wordt nog leuk met al die 7x’en op de autobahn als ik het hier zo lees!

Voor de mensen die al geweest zijn, hoe zie het met de drukte en bezetting bij IONITY? Zag in de app dat er vaak maar 3 of 4 spots zijn. In tegenstelling tot de vele grote Tesla supercharger-stations maak ik mij daar een beetje zorgen om. Iemand ervaringen?

Daarnaast iemand een beknopte samenvatting voor het koppelen van de Digital key via UWB? Ik had eerst geen qr code bij sleutelbeheer, en daarna weer wel. Bij scannen via de scan knop in de Zeekr app kreeg ik een melding dat mijn voertuig Digital Key3.0 niet ondersteund. Dat is wel vreemd toch? Ik heb een LR met OS2.1 en een iPhone 17. Ook nog niet eerder een digital key aangemaakt dus want had een iphone 17 :) Thanks alvast!
Ionity is geliefd. Iedere keer wel gehad dat ze allemaal volstonden. 1 keer 10 minuten moeten wachten en toen vertrokken er 4 tegelijkertijd. Wel druk maar nooit echt lang moeten wachten, ik merk wel dat er mensen zijn die in de auto wachten op de laatste percentages totdat er iemand komt. Dus dan kom je aan en stapt er iemand uit om de auto af te koppelen.

• nb90
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 05:07
Freedive schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 08:38:
Op hoeveel bar staan jou winterbanden?

• burnfout
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-01 15:12
Vanochtend een barre tocht gemaakt door de sneeuw, totaal 4 uurtjes gereden.

Wat een top auto, zoveel grip in de sneeuw modes, lekker warm, heerlijke stoelen. Voelde me echt super veilig.

Enige wat niet helemaal top was, was de voorruit die snel beslaat tijdens het rijden met dit weer. Ik heb nu de blower maar continue aangelaten en dan op het laagste standje, dan bleef het redelijk schoon.

• 4v4t4r
nb90 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:26:
[...]

Op hoeveel bar staan jou winterbanden?
die van mij 2.8 (approx)

Zeekr 7x Privilege AWD

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-01 19:51
Het lijkt erop dat as. vrijdag de langverwachte Zeekr 7 GT aangekondigd wordt op de Autosalon in België. Hier wat meer tekst: Yes! Volvo-zustermerk lanceert deze prachtige station in Europa

Een jaar geleden al aangekondigd en beschikbaar in China en toen was de verwachting dat deze rond de zomer ook voor Nederland aangekondigd ging worden. Dat heeft wat vertraging opgelopen dus, dus blij dat ik daar niet op heb gewacht uiteindelijk :)

• IIwouterNL
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-01 19:15
Voor degene die ook nog wachten op de update naar 2.1.0. Bij mij is de trekhaakmodule (TMR) nog niet geinstalleerd want deze was niet op voorraad toen mijn auto werd uitgeleverd. Hierdoor heb ik dus nog niet de update gekregen. Ik heb te horen gekregen dat ze gelijk de update installeren zodra ze de module installeren (eind januari). Heb gevraagd of ze de software zonder trekhaak kunnen pushen en ben nog in afwachting.

• Tommyniesje1980
mailis schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:02:
Het lijkt erop dat as. vrijdag de langverwachte Zeekr 7 GT aangekondigd wordt op de Autosalon in België. Hier wat meer tekst: Yes! Volvo-zustermerk lanceert deze prachtige station in Europa

Een jaar geleden al aangekondigd en beschikbaar in China en toen was de verwachting dat deze rond de zomer ook voor Nederland aangekondigd ging worden. Dat heeft wat vertraging opgelopen dus, dus blij dat ik daar niet op heb gewacht uiteindelijk :)
Oeff….ik heb net een offerte opgevraagd bij LM voor de 7x…😉😎

• 4v4t4r
IIwouterNL schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:06:
Voor degene die ook nog wachten op de update naar 2.1.0. Bij mij is de trekhaakmodule (TMR) nog niet geinstalleerd want deze was niet op voorraad toen mijn auto werd uitgeleverd. Hierdoor heb ik dus nog niet de update gekregen. Ik heb te horen gekregen dat ze gelijk de update installeren zodra ze de module installeren (eind januari). Heb gevraagd of ze de software zonder trekhaak kunnen pushen en ben nog in afwachting.
Wanneer heb jij je auto gekregen? Ik ga maar even de trekhaak testen of alles werkt 😆

Zeekr 7x Privilege AWD

• ubzY3.eMBstiLL
Zeekr update

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SbFrW20ikxnDZqM2fcvBwa-Jjsw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xVaWSYU6TqgJoED1iUs8A15X.png?f=fotoalbum_large

Livestream link of QR scannen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rMUyjh-sLyqxZGxI3yQeROA1H7Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pnSUZqz3LaklYQSwN00FX4UA.png?f=fotoalbum_large

• menno76
Tommyniesje1980 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:38:
[...]

Oeff….ik heb net een offerte opgevraagd bij LM voor de 7x…😉😎
https://www.autoweek.nl/a...nde-zeekr-voor-nederland/

Verwachte eerste leveringen is zomer 2026. Prijs 10% onder de 7X. verder bijna identiek.

• Ian_
Mooie timing, tegelijk met de nieuwe versie van de Xpeng P7+

• Tommyniesje1980
menno76 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 18:34:
[...]

https://www.autoweek.nl/a...nde-zeekr-voor-nederland/

Verwachte eerste leveringen is zomer 2026. Prijs 10% onder de 7X. verder bijna identiek.
Txs! Vind de 7 ook mooier en praktischer dus dat gaat hem ook worden😎😉☺️☺️

• ubzY3.eMBstiLL
Ian_ schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 18:43:
[...]

Mooie timing, tegelijk met de nieuwe versie van de Xpeng P7+
Denk je dat ze met de GT wel de nieuwere accu's gaan gebruiken die ze in China waarschijnlijk al wel hebben?

Zover ik lees krijgen alle uitvoeringen een upgrade, bij de uitvoeringen is het elektrische systeem opgewaardeerd van 800 volt naar een 900-volt batterij, waardoor het piek-laadvermogen kan oplopen tot meer dan 600 kW. Hopelijk ook ZSM naar de 7X, zodra onze infra daar klaar voor is.

• Ian_
ubzY3.eMBstiLL schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 19:27:
[...]

Denk je dat ze met de GT wel de nieuwere accu's gaan gebruiken die ze in China waarschijnlijk al wel hebben?

Zover ik lees krijgen alle uitvoeringen een upgrade, bij de uitvoeringen is het elektrische systeem opgewaardeerd van 800 volt naar een 900-volt batterij, waardoor het piek-laadvermogen kan oplopen tot meer dan 600 kW. Hopelijk ook ZSM naar de 7X, zodra onze infra daar klaar voor is.
99% zeker dezelfde batterijen als wij nu hebben.

• MM19
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-01 19:59
Hebben jullie ook een storing met de app? Kan ineens niks meer op afstand bedienen..

• jsiegmund
  • Laatst online: 09:11
Is er hier toevallig iemand die de kapjes van de wielmoeren al eens heeft verwijderd? Ik wilde vandaag mijn aangekochte setje sneeuwkettingen testen, maar kwam erachter dat Zeekr de wielmoeren netjes afwerkt met een kapje. Heb een poging gedaan om een tooltje te printen met de 3D printer maar ook daarmee kom ik niet in de vrij beperkte ruimte tussen de velg en het kapje, dus ik vroeg me af hoe een geschikt tooltje er uit ziet zodat ik dat mogelijk kan reproduceren :)

Edit. Ik bedenk me net pas dat zo iets misschien wel in de toolset zit, eens even kijken.... :)

[ Voor 9% gewijzigd door jsiegmund op 07-01-2026 20:08 ]

• Bdm
  • Laatst online: 07:24

Bdm

Iemand ook vaker van deze meldingen terwijl auto gewoon afgesloten en geparkeerd staat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sOWr-To-8pEjaByx0Ks9e_OjKOY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9y7CRM4ffWp5dEUen6iuenCk.jpg?f=fotoalbum_large

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:36
jsiegmund schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 20:06:
Is er hier toevallig iemand die de kapjes van de wielmoeren al eens heeft verwijderd? Ik wilde vandaag mijn aangekochte setje sneeuwkettingen testen, maar kwam erachter dat Zeekr de wielmoeren netjes afwerkt met een kapje. Heb een poging gedaan om een tooltje te printen met de 3D printer maar ook daarmee kom ik niet in de vrij beperkte ruimte tussen de velg en het kapje, dus ik vroeg me af hoe een geschikt tooltje er uit ziet zodat ik dat mogelijk kan reproduceren :)

Edit. Ik bedenk me net pas dat zo iets misschien wel in de toolset zit, eens even kijken.... :)
Hij zit niet in de bandenreparatieset. Hij is wel te bestellen bij Ali of Amazon bijvoorbeeld. Bij mij nog niet binnen. Neem aan dat je dan loopvlakkettingen hebt. Ik twijfel nog of ik normale of loopvlakkettingen ga aanschaffen

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-01 21:43
Wellicht met een zuignap?

• jsiegmund
TroX schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 20:32:
[...]

Hij zit niet in de bandenreparatieset. Hij is wel te bestellen bij Ali of Amazon bijvoorbeeld. Bij mij nog niet binnen. Neem aan dat je dan loopvlakkettingen hebt. Ik twijfel nog of ik normale of loopvlakkettingen ga aanschaffen
Dat klopt dan mogelijk niet bij jou, bij mij zat hij er wel in! Netjes in het tasje waar ook dat setje in zit, werkt ook prima. Nu de juiste dop op mijn sneeuwkettingen kunnen zetten voor vertrek, wel zo handig. Dus tip voor wie 'm nodig heeft: check even of er een in je setje zit, toch vervelend als je er een keer een nodig hebt.

Ik heb btw inderdaad loopvlakkettingen genomen om verder geen onnodig risico te lopen.

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 01:33
Ik heb ook maar even mijn banden gewisseld om nog meer grip te hebben.

https://youtu.be/FfB0Hyr6xgU?si=sY4fZgpD6m0sXCJP

• daniel223
  • Laatst online: 07-01 21:53
jsiegmund schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 20:06:

Ik heb bij de auto een tasje gekregen met een bandenreleratieset. Daar zat een zwarte tang in. Daarmee kan je hem zo eruit trekken

• Jeffdbr
  • Laatst online: 03:21
nb90 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:20:

Klopt het is verwarrend. Je moet in dit geval de QR code met je camera app van je telefoon scannen en juist niet vanuit de Zeekr app

• patrickelectric
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 07:46
Krypton (moderator van de builders app), is begonnen zichzelf te filmen in zijn 7X. Dit vind ik wel top, omdat een medewerker gewoon in die auto rijdt dagelijks en dus ook alles meemaakt wat beter kan. Wel de Aziatische varianten, te zien aan het beige leer.

Best grappig om te zien; https://youtube.com/@car360-q2t?si=OL71liZpOIjmMeRB

[ Voor 13% gewijzigd door patrickelectric op 08-01-2026 07:46 ]

• jsiegmund
@patrickelectric het is toevallig dat er krypton in de titel staat, maar waar maak jij verder uit op dat dit om dezelfde persoon zou gaan? Aan de borden te zien rijdt deze YouTuber in Israël; het zou me wat verbazen als de moderator van Zeekr daar zit.
Pagina: 1 ... 90 91 Laatste