Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 90 91 Laatste
Acties:

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:07

admiral866

The King Personality Disorder

Ik heb ook opd aan staan en kom van een p2 (4wd 1st edition oid).
En achteruit rijden ervaar ik als nogal schokkerig. Zodra je de rem loslaat (in z'n achteruit) gaat ie met veel te veel kracht achteruit. Ben er nu wel aan gewend, maar dit ging bij de P2 een stuk meer geleidelijk. Bij de P2 werkt opd ook in z'n achteruit. Bij de 7x niet.
Nouja, opd is sowieso anders. De 7x komt niet tot stilstand de P2 wel.

[ Voor 9% gewijzigd door admiral866 op 05-01-2026 14:58 ]

• ff2000
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:08
boxtel schreef op maandag 5 januari 2026 @ 11:54:
Tijdens de bandenwissel van zomer- naar winterbanden (Michelin Pilot Sport 4 SUV) is helaas een TPMS-sensor afgebroken door de monteur. De sensor moet besteld worden, waardoor ik opnieuw terug moet. Tot die tijd krijg ik bij elke rit bij het instappen de melding over bandenspanning.

Voordat de auto is binnen gereden nog aangeven let op de sensor bij het ventiel
Dat is bij mij ook gebeurt. Ik heb rechtstreeks met Zeekr contact en de volgende dag had ik een nieuwe sensor in de brievenbus. De monteur heeft hem er toen ingezet.

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:36

Elayais

Die ene daar

admiral866 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 14:53:
En achteruit rijden ervaar ik als nogal schokkerig. Zodra je de rem loslaat (in z'n achteruit) gaat ie met veel te veel kracht achteruit. Ben er nu wel aan gewend, maar dit ging bij de P2 een stuk meer geleidelijk. Bij de P2 werkt opd ook in z'n achteruit. Bij de 7x niet.
Bij mij komt de 7X wel tot stilstand, maar hij is niet zo goed als de P2.

Bij Zeekr is mij ooit weleens verteld dat dit ook te maken heeft met dat de 7X op comfort gericht is. Maar ze zouden weleens bij de halfzus mogen kijken naar hoe daar de OPD werkt. Wat mij betreft zou de huidige "sterk" setting de mild setting mogen worden en een nieuwe "sterk" geïntroduceerd mogen worden.

• admiral866

admiral866

Elayais schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:32:
[...]
Bij mij komt de 7X wel tot stilstand, maar hij is niet zo goed als de P2.

Bij Zeekr is mij ooit weleens verteld dat dit ook te maken heeft met dat de 7X op comfort gericht is. Maar ze zouden weleens bij de halfzus mogen kijken naar hoe daar de OPD werkt. Wat mij betreft zou de huidige "sterk" setting de mild setting mogen worden en een nieuwe "sterk" geïntroduceerd mogen worden.
Hm, misschien na heel lang uit laten rijden. Maar op een gegeven moment wordt er niet meer actief "geremd" heb ik het idee. Bij de P2 raakte ik echt zelden het rempedaal aan.

• IIwouterNL
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-01 17:53
Voor degene die nog steeds wachten op de update naar 2.1.0.

Ik heb eens contact gezocht met Zeekr Support. Blijkt dat de update al 23/12 al is gepushed naar mn auto echter, aangezien mijn auto bij hun met TRM (Tow Bar Module) in het systeem staat maar deze nog niet geïnstalleerd is (gebeurt 27 januari) krijg ik de update niet. Ze zijn nu aan het kijken of ze het kunnen fixen!

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
IIwouterNL schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:52:

Ik heb eens contact gezocht met Zeekr Support. Blijkt dat de update al 23/12 al is gepushed naar mn auto echter, aangezien mijn auto bij hun met TRM (Tow Bar Module) in het systeem staat maar deze nog niet geïnstalleerd is (gebeurt 27 januari) krijg ik de update niet. Ze zijn nu aan het kijken of ze het kunnen fixen!
Waar heb je specifiek contact mee opgenomen? Telefoonnummer of emailadres?

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:06
sjakie02 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:57:
[...]

ik heb vandaag het service nummer gebeld vanuit de app - die hebben een mail ter bevestiging gestuurd naar me dat ze het verzoek tot updaten in Zeist hebben gelegd - nog niets gezien verder, maar het is druk ook.

/edit. Als ik de app open krijg ik deze melding (hij doet verder alles, heb al uitgelogd en geforceerd stop)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L6YhizPoTHDEDTtOBbc3jMCuXDk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GjrC7Ml8R1xrlcQnnkJwk0Po.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door 4v4t4r op 05-01-2026 16:16 ]

Zeekr 7x Privilege AWD

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:24
4v4t4r schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:58:
[...]

ik heb vandaag het service nummer gebeld vanuit de app - die hebben een mail ter bevestiging gestuurd naar me dat ze het verzoek tot updaten in Zeist hebben gelegd - nog niets gezien verder, maar het is druk ook.

/edit. Als ik de app open krijg ik deze melding (hij doet verder alles, heb al uitgelogd en geforceerd stop)

[Afbeelding]
Welk nummer exact? Is dat het algemene nummer (enige wat ik kan vinden in de app) 033-2093046 en dan optie klantenservice? Of is er toch ergens een service specifiek nummer wat ik over het hoofd zie?

• 4v4t4r
jsiegmund schreef op maandag 5 januari 2026 @ 16:19:
[...]

Welk nummer exact? Is dat het algemene nummer (enige wat ik kan vinden in de app) 033-2093046 en dan optie klantenservice? Of is er toch ergens een service specifiek nummer wat ik over het hoofd zie?
Ja dat nummer en dan klantenservice!

Zeekr 7x Privilege AWD

• jsiegmund
4v4t4r schreef op maandag 5 januari 2026 @ 16:23:
[...]

Ja dat nummer en dan klantenservice!
Ok net even gebeld en de dame die me te woord stond klonk alsof ze de vraag naar de update een beetje zat begon te worden :+ Ze gaf mij aan niet veel te kunnen doen en dat ze er intern mee bezig zijn, de update wordt uitgerold maar het is voor hun ook niet duidelijk in welke volgorde en wie wel / niet of wanneer alle auto's hem gehad zouden moeten hebben. Dat was althans haar verhaal. Gegevens zijn genoteerd en wanneer ze meer wist zou ze een mail sturen. Gesprek gaf me niet direct het vertrouwen waar ik naar zocht, maar goed. Ik heb de auto pas net dus even wat langer wachten is niet zo'n punt.

• BUX73
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 08:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBt5Q5P8QLJOKpecOHcnjadb11w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3vSFCIyud7w9YWdbWF4jT8vm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/csFOBaXraHOJD1F89MUz-PKKLog=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FSVt8UyPtNQtNvtvZcWl6zeC.png?f=fotoalbum_large

Afgelopen zaterdag naar de Franse Alpen gereden met temperaturen rond het vriespunt. Steeds een half uur voor een laadstop de preconditioning van de accu aangezet en dan krijg je dus dit soort laadsnelheden. Kwam elke keer als laatste aan en was als eerste weer weg.
Zat ik net aan mijn bakkie koffie bij de rest van de familie en dan kon ik al weer gaan afkoppelen.
Heerlijk!

• 4v4t4r
BUX73 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 16:51:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Afgelopen zaterdag naar de Franse Alpen gereden met temperaturen rond het vriespunt. Steeds een half uur voor een laadstop de preconditioning van de accu aangezet en dan krijg je dus dit soort laadsnelheden. Kwam elke keer als laatste aan en was als eerste weer weg.
Zat ik net aan mijn bakkie koffie bij de rest van de familie en dan kon ik al weer gaan afkoppelen.
Heerlijk!
Heel eerlijk, mij boeit het niet zo of ik 300 of 400 haal.. waar bij mij echt de winst zit (tov mn vorige auto) is natuurlijk de 50% waar hij echt dik 200kW door blijft laden tot voorbij de 80%!

Zeekr 7x Privilege AWD

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:11
Elayais schreef op maandag 5 januari 2026 @ 12:39:
[...]

Ik heb ook OPD aanstaan en bij mij in achteruit gaat hij ook "zelf" rijden. Volgens mij niet vanuit stilstand, dus als ik stop en in z'n achteruit zet dan gaat hij niet meteen rijden. Maar als ik zelf het gaspedaal heb gebruikt dan blijft hij zelf doorgaan als een ouderwetse automaat en remt hij niet op de OPD weer af.
Right. Dat dus. Zo gauw je gas geeft dan gaat die ook best rap. Ik hou ervan om telkens een beetje gas te kunnen geven ipv dat ik op de rem moet. Dan heb ik minder gevoel van controle.

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-01 18:02
tbee schreef op maandag 5 januari 2026 @ 17:25:
[...]

Right. Dat dus. Zo gauw je gas geeft dan gaat die ook best rap. Ik hou ervan om telkens een beetje gas te kunnen geven ipv dat ik op de rem moet. Dan heb ik minder gevoel van controle.
Ik ben niet anders gewend, dat je bij het achteruit rijden de snelheid bepaald met je rem.

• Elayais

Elayais

Die ene daar

Dit dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/afBWcwxV2Xw77zm2yLrgKsyNQuU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zpkXZnBucWwc2QtyqA4Tn3Sd.jpg?f=fotoalbum_large

Beetje onnodig die lichten de hele tijd over de parking heen alleen omdat ik de auto warm wil houden...

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 23:52
Freedive schreef op maandag 5 januari 2026 @ 08:39:
Vanochtend voor het eerst 'problemen' met de deurgrepen die niet goed naar buiten komen (LR).
Althans, de bestuurders handgreep kwam netjes naar buiten de andere 3 niet.
Na een korte rit werkte ze alle 4 netjes.

Ik had de Defrost stand gebruikt voor vertrek, geen idee of de bestuurdershandgreep nou verwarmd is.
Bijzonder want bij mijn Privilege gingen de deuren electrisch gewoon open. Dit terwijl we als rijders dachten dat de privilege rijders in de winter misschien de nodige uitdagingen zouden krijgen met vorst...

• IIwouterNL
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-01 17:53
sjakie02 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:57:
[...]

via mail support@zeekr.eu

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:54

Freedive

] Ken sent me _

WizzyBrown schreef op maandag 5 januari 2026 @ 17:46:
[...]

Bijzonder want bij mijn Privilege gingen de deuren electrisch gewoon open. Dit terwijl we als rijders dachten dat de privilege rijders in de winter misschien de nodige uitdagingen zouden krijgen met vorst...
Haha kan nog komen hè! ;-)

• Z13k3r
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 05-01 20:04
Elayais schreef op maandag 5 januari 2026 @ 17:46:
Dit dus:

[Afbeelding]

Beetje onnodig die lichten de hele tijd over de parking heen alleen omdat ik de auto warm wil houden...
Was er maar een manier om je licht uit te zetten 😉

• tbee
Karel Apple schreef op maandag 5 januari 2026 @ 17:27:
[...]

Ik ben niet anders gewend, dat je bij het achteruit rijden de snelheid bepaald met je rem.
In een Tesla (en ook de Fiat 500e van mijn wederhelft) is het gedrag vooruit en achteruit identiek: als je gas geeft gaat hij rollen, als je het gas los laat remt hij af.

• Bdm
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 05-01 21:43

Bdm

Kan iemand me uitleggen wat precies het verschil is als je premium Connectivity hebt ? En hebben andere mensen met premium ook nog steeds de mogelijkheid om via de app het aan te schaffen? Staat er nergens dat je premium hebt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04wfN0Ee59N_Mc2FWAbzSJqJxuw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f1M3m2GYo2NjXC3OUDPzSHaN.jpg?f=fotoalbum_large

• sps1973
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 05-01 19:23
admiral866 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 14:53:
Ik heb dezelfde ervaringen, komend van een PS2.

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:12
Bdm schreef op maandag 5 januari 2026 @ 19:16:
Kan iemand me uitleggen wat precies het verschil is als je premium Connectivity hebt ? En hebben andere mensen met premium ook nog steeds de mogelijkheid om via de app het aan te schaffen? Staat er nergens dat je premium hebt?
[Afbeelding]
Ik heb geen Zeekr 7x, maar hier wel een keer naar gekeken. Volgens mij kun je met premium account de native Spotify app gebruiken. Alternatief is een wifi hotspot via je telefoon.

• Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 00:15
Ian_ schreef op maandag 5 januari 2026 @ 12:34:
[...]

Het voorbeeld wat ik ook gebruik is hoe het eruit ziet in de Zeekr X. Het is jammer dat er niks mee gedaan wordt en als ik ernaar vraag wordt het doodleuk uit de user manual gehaald. Dit is trouwens de tweede keer gezien het ook met de cabin overheat functie is gebeurd. Melding 7 maanden geleden gemaakt dat het er niet in zit (ondanks user manual) reactie is, hebben we aangepast en poof Fugazi.

Ben echt lyrisch over de auto zelf maar de software ontwikkeling, het missen van functies en communicatie is echt triest op het moment.
Ik zou het wel tof vinden als AR alsnog met een software update wordt toegevoegd. Ik verwacht niet dat Zeekr een net zo goed/groot ontwikkelteam heeft als Tesla. Maar het lijkt er wel op dat hun platform zo is opgezet dat het goed doorontwikkeld kan worden. Hopelijk is er genoeg incentive voor Zeekr om dat ook te doen.

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 07:56
Alboqa schreef op maandag 5 januari 2026 @ 19:55:
[...]

Ik zou het wel tof vinden als AR alsnog met een software update wordt toegevoegd. Ik verwacht niet dat Zeekr een net zo goed/groot ontwikkelteam heeft als Tesla. Maar het lijkt er wel op dat hun platform zo is opgezet dat het goed doorontwikkeld kan worden. Hopelijk is er genoeg incentive voor Zeekr om dat ook te doen.
IMO de incentive is dat je auto’s hebt verkocht met specifiek die optie en het niet levert momenteel.

• willemvespa
  • Laatst online: 06-01 20:00
Ah zo! Dat zo zomaar bij mij ook het geval kunnen zijn dan. Trekhaak bij levering waren ze vergeten te installeren op 24-11. Nu mag ik 16-1 terug voor installatie, hopelijk dan ook de update.
IIwouterNL schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:52:

• Alboqa
Ian_ schreef op maandag 5 januari 2026 @ 20:03:
[...]

IMO de incentive is dat je auto’s hebt verkocht met specifiek die optie en het niet levert momenteel.
Mee eens. Wordt de AR-functie nog ergens genoemd in hun marketing of in de optielijsten?

• ubzY3.eMBstiLL
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 00:30
4v4t4r schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:58:
[...]

[Afbeelding]
De melding op je foto betekent dat de Zeekr app probeert verbinding te maken met je auto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e89tMk7zeAqbFVIWu8GCRssuLFo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/10O0g5X55D6OtBJSUbJZTKG6.png?f=fotoalbum_large

Als de auto te ver weg staat, valt hij buiten het bereik van Bluetooth. Met gevolg: Unconnected
Iedere keer wanneer je de app opent, probeert hij automatisch een koppeling te maken met de auto. Zo kun je sneller en eenvoudiger "keyless" wegrijden zodra je je smartphone op de wireless chargingpad legt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VjTrhCada94sLgrX6EC6lAhc7t8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PNY8JzftOxPD67sKPHtDKLp7.png?f=fotoalbum_large

Zeekr 7x | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• Ian_
Alboqa schreef op maandag 5 januari 2026 @ 20:15:
[...]

Mee eens. Wordt de AR-functie nog ergens genoemd in hun marketing of in de optielijsten?
Quote van de website:
Immersive triple-display setup features a 13.02-inch HD cluster, expansive 36.21-inch AR-HUD system, and stunning 16-inch 3.5K Mini-LED central display for seamless digital interaction.

https://www.datocms-asset...et-ned-20250812_pl.pdf?dl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5qNhDvbM62bfyBNqqweofGCG7Io=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P7OYwCIcDXSdGFYeBjpPUO1F.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DpX8QjAys5dXGVMD8tN0n8I2bmw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cmkBIvwAW9a6z4aUndsX23IC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qUObXWZWLU1J7W7pnZGmC_98xSE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YKUVTJHikgjXTSWUDJeYuHxu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zbIrTp323rWUU0xyAoc8ooggjEg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iEbb5hBPlFG6S350cltmN6lL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Ian_ op 05-01-2026 20:25 ]

• ubzY3.eMBstiLL
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JLwquuudWlJQ3ppC2uGBo5JhX5w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MRV9O532hdvJuJzVc4QBP9U0.png?f=fotoalbum_large

De basisfuncties in de app zijn voor iedereen hetzelfde, maakt niet uit of je Core, Long Range of Privilege hebt, en ook niet of je PCP hebt gekocht.

Wat je met PCP eigenlijk “extra” krijgt is vooral:
• 5GB data per maand
• Native Spotify (werkt dus via die 5GB, zonder dat geen toegang tot internet dus moet je hotspotten)
• live verkeer + laadinfo (voor zover ik me herinner)
Verder stelt dat pakket eerlijk gezegd niet superveel voor voor wat je ervoor betaalt. Wel als je nog in de Fair Use Policy zit, dan kan je het wel goed gebruiken mits usecase.

Mijn tip: gebruik gewoon je telefoon als hotspot. Scheelt je zo’n €150 per jaar.

• Alboqa
Elayais schreef op maandag 5 januari 2026 @ 13:04:
Ik had voor de 7X met de P2 een Dual Motor en dus 4-wiel aangedreven auto, dus ik was benieuwd hoe de single motor 7X het zou doen, maar geen centje pijn in de sneeuw. Meerdere ouders met hun auto vast zien staan op de parkeerplaats bij school vanochtend, 0 problemen gehad met de 7X. Heb de Michelin Pilot Alpin winterbanden eronder liggen.

Er zijn nu met dit weer wel een aantal dingen die ik verbeterd zou willen zien (nice-to haves):

Parking Comfort Functie (koffiekopje):
  • Ik heb gemerkt dat in het donker de lichten aan blijven ook als de auto verder op slot is. Beetje onnodig als ik deze gebruik om de auto warm te houden terwijl ik even een boodschap doe dat de hele parking verlicht wordt.
  • De stoelverwarming blijft niet aan als je de Parking Comfort aan zet, maar de stuurverwarming wel. Zou mooi zijn als de stoelverwarming ook aan blijft.
App:
  • Het zou handig zijn als je een timer zou zien hoe lang een functie nog loopt. Dus bijvoorbeeld als ik defrost aan zet, dat ik zie dat deze nog x minuten aan staat. In de P2 kon je wel zien hoe lang de airco nog aanstond als je deze had aangezet.
  • Voor zover ik nu heb kunnen zien gebruikt alleen de scheduled trip electra van je laadpaal (als de auto is aangesloten natuurlijk) maar functies als defrost of rapid heating maken geen gebruik van de laadpaal maar kost je gewoon batterij (niet z'n issue voor mij, liever een warme auto dan 1% meer batterij). Idealiter gebruiken ook deze functies natuurlijk je laadpaal. Zeker omdat je maar 1 scheduled trip kunt plannen.
  • Over scheduled trip, je kunt er maar 1 plannen en dat zouden er meerdere moeten kunnen zijn. Maar ik zou ook graag zien dat ik deze in de app kan aanpassen, nu moet ik de auto in om tijd + dag te bepalen. In de app kan ik deze alleen aan of uit zetten
  • Als ik in de app de stoelverwarming en/of stuurverwarming aan zet, dan gaan deze weer uit op het moment dat de auto van het slot gaat. In die zin heb je niet super veel aan deze functies want zodra ze uit staan is alle warmte ook wel weg. Als ik deze in de app aanzet, zouden deze idealiter gewoon aanblijven in de auto.
  • Ik had eerder stuurverwarming op auto staan, maar voor mijn gevoel is alleen stand 3 bruikbaar, dan voelt het stuur een beetje warm, 1 en 2 merk je helemaal niks. Auto zette 'm vaak op stand 2. In de P2 had ik eigenlijk bijna nooit stand 3 want die werd wel heel erg warm. Ik weet niet of dit software matig ook aan te passen is.
Overige:
  • Ik gebruik mijn telefoon als hotspot, maar merk dat ik heel erg vaak het wachtwoord opnieuw moet ingeven, zeker wanneer ik de hotspot niet heb aangezet voordat de auto van het slot gaat. Lijkt wel vaak goed te gaan als de hotspot al aan staat voordat de auto van het slot gaat.
Dit zijn voor mij allemaal geen onoverkomelijke zaken, het is bijvoorbeeld uberhaupt pas de tweede auto die ik via een app kan aansturen of vantevoren kan opwarmen. Dus dat het uberhaupt kan is al heel mooi.
Timer functie met live activiteit op iOS zodat je het op de always on lock screen kunt bijhouden zou heel nice zijn.

• LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-01 16:49
Live charging planning is wel een fijne optie voor de lange ritten, of zijn hier goede alternatieven voor?
149€ is anders dan de vanaf 99€ dat op de website staat.

https://www.zeekr.eu/nl-nl/connected

Wat zijn de verschillen hierin, staat nergens duidelijk vermeld.

• Elayais

Elayais

Die ene daar

LPiC schreef op maandag 5 januari 2026 @ 20:38:
Live charging planning is wel een fijne optie voor de lange ritten, of zijn hier goede alternatieven voor?
149€ is anders dan de vanaf 99€ dat op de website staat.

https://www.zeekr.eu/nl-nl/connected

Wat zijn de verschillen hierin, staat nergens duidelijk vermeld.
99 geldt voor de 001 (en misschien X), voor de 7X is het 149. Waarom zou ik ook niet weten.

• Elayais

Elayais

Die ene daar

Z13k3r schreef op maandag 5 januari 2026 @ 19:00:
[...]

Was er maar een manier om je licht uit te zetten 😉
Wel een beetje overdreven om elke keer mijn licht van automatisch af te halen alleen omdat ik de parking comfort functionaliteit wil gebruiken. Moet ik ook maar onthouden dat weer terug aan te zetten.

• jsiegmund
[...]

Dat heeft het Tesla ontwikkelteam anders ook nooit dwars gezeten :+

• tbee
sps1973 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 19:23:
[...]

Ik heb dezelfde ervaringen, komend van een PS2.
Ik heb een issue aangemaakt in builders dat ik graag het rijgedrag (gas / rem / acceleratie) in beide richting gelijk wil hebben.

• tbee
[Afbeelding]
Ik heb mijn auto via Kien gekocht (dichtbij) en ben toevallig precies hierover in gesprek. Schijnbaar is het eerst jaar gratis, en volgens Zeekr zou het bij mij actief moeten zijn, maar ik heb ook nog de aanschafbutton in de app. En geen streaming zonder wifi.

• tbee
Ian_ schreef op maandag 5 januari 2026 @ 20:21:
[...]

Quote van de website:
Immersive triple-display setup features a 13.02-inch HD cluster, expansive 36.21-inch AR-HUD system, and stunning 16-inch 3.5K Mini-LED central display for seamless digital interaction.
Ik denk dat je helemaal gelijkt hebt. Ik denk dat dat ontbreekt.

---

Misschien ook niet. De definitie van AR is wazig, iets als "Augmented reality is een interactieve ervaring die de echte wereld verbetert met computergegenereerde perceptuele informatie. Met behulp van software, apps en hardware zoals een AR-bril overlapt augmented reality digitale content op echte omgevingen en objecten." En je kunt natuurlijk zeggen dat volgens deze definitie de HUD op zich al AR is.

De algemene beleving van AR is natuurlijk dat je iets daadwerkelijk passend op de werkelijkheid projecteert, zoals een navigatielijn die precies de bocht van de straat volgt. Ik zie overigens de HUD die nu ingebouwd is niet dat projecteren (qua projecteerbaar gebied).

[ Voor 48% gewijzigd door tbee op 05-01-2026 22:00 ]

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 05-01 22:04
Ian_ schreef op zondag 4 januari 2026 @ 02:35:
[...]

Iemand hier nog een mening over?
Ja ik vind het ook schandalig maar ik had al een aanvullende comment gemaakt in jouw ticket. Het feit dat ze nu de AR optie uit de handleiding hebben gehaald geeft weer dat ze dondersgoed weten wat wij bedoelen.

Ik stel voor AR in de navi erbij, samen met camera beelden dode hoek bij richting aangeven in de update van Q1 dit jaar ;)

• Ian_
O-B-One schreef op maandag 5 januari 2026 @ 21:52:
[...]

Ja ik vind het ook schandalig maar ik had al een aanvullende comment gemaakt in jouw ticket. Het feit dat ze nu de AR optie uit de handleiding hebben gehaald geeft weer dat ze dondersgoed weten wat wij bedoelen.

Ik stel voor AR in de navi erbij, samen met camera beelden dode hoek bij richting aangeven in de update van Q1 dit jaar ;)
Hieronder een foto hoe het bij de X eruit ziet maar kan mij voorstellen gezien de 7X een uitgebreider HUD Heeft dit veel mooier kan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udbPnkkZEVoxHe0aVdWvh1B-aIA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/1SPqWgzkyoC8rFkylHDw4y39.jpg?f=user_large

https://insidechinaauto.c...3%E8%BD%AC-1-1024x576.png

[ Voor 5% gewijzigd door Ian_ op 05-01-2026 21:57 ]

• Ian_
Dit geldt dus ook voor de Cabin Overheat protection

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GL9gTCqig1Iv_ZUJrRf1WRTabYs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LsNMHIPY6YQNzPQMXjcrC6Yz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aTsFDlFK533caxhhuABRQEbB1sw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q1Bm2nIKL6bfVzWPYZtXlG8d.jpg?f=fotoalbum_large

• Ian_
EN VOOR DOLBY ATMOS

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-2ieAVQDuo7W1Idhp9r_4g3NU74=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cyDfXjdkS95Mg0ZQJKKxcmTI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WasHnojF-tuz72HB7I3wMxXx7WI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HJuzRBCIv2fmZETGuHlj0bHz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Co8ZugehLuSzHQu_A9cWUe6nH_U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/k662uQyKykRxfY1W1GwImhRk.png?f=fotoalbum_large

• ubzY3.eMBstiLL
Elayais schreef op maandag 5 januari 2026 @ 13:04:
Ik had voor de 7X met de P2 een Dual Motor en dus 4-wiel aangedreven auto, dus ik was benieuwd hoe de single motor 7X het zou doen, maar geen centje pijn in de sneeuw. Meerdere ouders met hun auto vast zien staan op de parkeerplaats bij school vanochtend, 0 problemen gehad met de 7X. Heb de Michelin Pilot Alpin winterbanden eronder liggen.

Er zijn nu met dit weer wel een aantal dingen die ik verbeterd zou willen zien (nice-to haves):

Parking Comfort Functie (koffiekopje):
  • Ik heb gemerkt dat in het donker de lichten aan blijven ook als de auto verder op slot is. Beetje onnodig als ik deze gebruik om de auto warm te houden terwijl ik even een boodschap doe dat de hele parking verlicht wordt.
  • De stoelverwarming blijft niet aan als je de Parking Comfort aan zet, maar de stuurverwarming wel. Zou mooi zijn als de stoelverwarming ook aan blijft.
App:
  • Het zou handig zijn als je een timer zou zien hoe lang een functie nog loopt. Dus bijvoorbeeld als ik defrost aan zet, dat ik zie dat deze nog x minuten aan staat. In de P2 kon je wel zien hoe lang de airco nog aanstond als je deze had aangezet.
  • Voor zover ik nu heb kunnen zien gebruikt alleen de scheduled trip electra van je laadpaal (als de auto is aangesloten natuurlijk) maar functies als defrost of rapid heating maken geen gebruik van de laadpaal maar kost je gewoon batterij (niet z'n issue voor mij, liever een warme auto dan 1% meer batterij). Idealiter gebruiken ook deze functies natuurlijk je laadpaal. Zeker omdat je maar 1 scheduled trip kunt plannen.
  • Over scheduled trip, je kunt er maar 1 plannen en dat zouden er meerdere moeten kunnen zijn. Maar ik zou ook graag zien dat ik deze in de app kan aanpassen, nu moet ik de auto in om tijd + dag te bepalen. In de app kan ik deze alleen aan of uit zetten
  • Als ik in de app de stoelverwarming en/of stuurverwarming aan zet, dan gaan deze weer uit op het moment dat de auto van het slot gaat. In die zin heb je niet super veel aan deze functies want zodra ze uit staan is alle warmte ook wel weg. Als ik deze in de app aanzet, zouden deze idealiter gewoon aanblijven in de auto.
  • Ik had eerder stuurverwarming op auto staan, maar voor mijn gevoel is alleen stand 3 bruikbaar, dan voelt het stuur een beetje warm, 1 en 2 merk je helemaal niks. Auto zette 'm vaak op stand 2. In de P2 had ik eigenlijk bijna nooit stand 3 want die werd wel heel erg warm. Ik weet niet of dit software matig ook aan te passen is.
Overige:
  • Ik gebruik mijn telefoon als hotspot, maar merk dat ik heel erg vaak het wachtwoord opnieuw moet ingeven, zeker wanneer ik de hotspot niet heb aangezet voordat de auto van het slot gaat. Lijkt wel vaak goed te gaan als de hotspot al aan staat voordat de auto van het slot gaat.
Dit zijn voor mij allemaal geen onoverkomelijke zaken, het is bijvoorbeeld uberhaupt pas de tweede auto die ik via een app kan aansturen of vantevoren kan opwarmen. Dus dat het uberhaupt kan is al heel mooi.
Zit net even terug te lezen hierover, heb je inmiddels misschien al wat van je verbeterpunten in de Builders app doorgezet?
Ik denk namelijk dat de helft daarvan best op korte termijn meegenomen kan worden in toekomstige updates.
Nooit geschoten is altijd mis.

Over hotspot stukje: ik had op 30 december nog een update hierover gepost. Check even of dat bij jou ook helpt:
Voor iedereen die ook continu gezeur heeft met de hotspot:

Krypton heeft gereageerd. Blijkbaar komt het door de speciale karakters, de auto lijkt daar op system level nog niet zo lekker mee om te gaan tijdens de verificatie/cache gedeelte.
Haal ‘-’ weg bij Zeekr-xxxx, en het probleem zou opgelost moeten zijn. Deze kan je vinden onder: Settings → Connection → Device name.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m8...9UY.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben zelf nog even aan het testen of de auto nu ook automatisch verbindt zodra de hotspot vanzelf aangaat op m’n telefoon.

• WizzyBrown
Elayais schreef op maandag 5 januari 2026 @ 20:41:
[...]

Wel een beetje overdreven om elke keer mijn licht van automatisch af te halen alleen omdat ik de parking comfort functionaliteit wil gebruiken. Moet ik ook maar onthouden dat weer terug aan te zetten.
Meld dat van die lampen maar in de builders app, misschien staat het er al in. Hoef je alleen maar te upvoten.

• Elayais

Elayais

Die ene daar

ubzY3.eMBstiLL schreef op maandag 5 januari 2026 @ 22:57:
[...]

Over hotspot stukje: ik had op 30 december nog een update hierover gepost. Check even of dat bij jou ook helpt:

[...]
Ik moet ze nog melden, maar ik vind de builders app best irritant, dus staat niet hoog op mijn prio lijstje ;)

Ik had aan de hand daarvan inderdaad de naam van mijn auto aangepast, maar heeft (nog) geen verschil uitgemaakt.

• BrFa2021
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:54

BrFa2021

[P2]

[...]

Bij de PS2 was ik de auto binnen een week ‘gewend’. De X7 na een maand nog niet en dat komt door de software. Het is misschien wel te complex. Jammer. In het Geely concern hebben ze wel de know how. Maar samenwerken, intern shoppen, lijkt er niet in te zitten.
Echter hoor ik van veel collega’s veel opmerkingen over de software van hun auto’s. Waaronder een collega met een Q6 e-tron! Ze hebben er allemaal moeite mee!

[P2]

• ubzY3.eMBstiLL
Elayais schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 00:12:
[...]

Ik moet ze nog melden, maar ik vind de builders app best irritant, dus staat niet hoog op mijn prio lijstje ;)

Ik had aan de hand daarvan inderdaad de naam van mijn auto aangepast, maar heeft (nog) geen verschil uitgemaakt.
Ah, goed om te horen, dan kan ik jouw feedback ook meenemen richting Krypton.
Bij mij is het momenteel echt 50/50. Sommige dagen werkt alles top, inclusief auto-hotspot via Samsung Modes & Routines. En dan ineens, zoals deze week, doet de hotspot bijna niks meer.

Nu met die koude dagen lijkt het helemaal drama, dus ik kijk het even aan tot volgende week. Dan zijn de temperaturen weer terug naar normaal, kan ik beter checken of het dan weer werkt. Anders ga ik dit verder oppakken met Krypton.
Dag in dag uit telkens opnieuw een ww intikken..... Word er onderhand echt gek van. 😅

TBC

• Elayais

Elayais

Die ene daar

ubzY3.eMBstiLL schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 00:52:
[...]

Ah, goed om te horen, dan kan ik jouw feedback ook meenemen richting Krypton.
Bij mij is het momenteel echt 50/50. Sommige dagen werkt alles top, inclusief auto-hotspot via Samsung Modes & Routines. En dan ineens, zoals deze week, doet de hotspot bijna niks meer.

Nu met die koude dagen lijkt het helemaal drama, dus ik kijk het even aan tot volgende week. Dan zijn de temperaturen weer terug naar normaal, kan ik beter checken of het dan weer werkt. Anders ga ik dit verder oppakken met Krypton.
Dag in dag uit telkens opnieuw een ww intikken..... Word er onderhand echt gek van. 😅

TBC
Ik had het wachtwoord van mijn hotspot maar alvast aangepast naar iets simpelers, gaat het intikken in elk geval sneller.

Het lijkt in mijn ervaring zo dat hij vaak wel verbind als ik de hotspot aanzet voordat ik naar de auto toe ga, en eigenlijk nooit te werken als ik de hotspot in de auto aan zet. Je zou denken dat het simpel is aangezien elke laptop en telefoon automatisch kan verbinden en een wachtwoord kan onthouden.

Ik gebruik verder ook geen andere wifi verbindingen in de auto, dit is de enige die die moet kennen.

• tbee
BrFa2021 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 00:13:
[...]

Bij de PS2 was ik de auto binnen een week ‘gewend’. De X7 na een maand nog niet en dat komt door de software. Het is misschien wel te complex. Jammer. In het Geely concern hebben ze wel de know how. Maar samenwerken, intern shoppen, lijkt er niet in te zitten.
Echter hoor ik van veel collega’s veel opmerkingen over de software van hun auto’s. Waaronder een collega met een Q6 e-tron! Ze hebben er allemaal moeite mee!
Ook Tesla was in het begin (kijk maar eens naar screenshots uit 2018) zoekende. Maar wat ik vooral lastig vind is dat er te veel op te veel manieren kan; navimenu met shortcuts links, instelmenu met een ander menu links, shortcuts voor apps onderin, shortcuts bovenin, schermen, popups, ...

Misschien moeten ze toch even naar voorgenoemde kijken: 1 menu links met een zoekfunctie waarin alles te vinden is, elk menu-item refereert naar een eigen scherm. Punt. En die schermen mogen dan best wel fancy eruit zien (anders dan bij Tesla). Met een paar shortcuts voor dagelijkse acties zoals temperatuur, luchtstroom, onderin en status symbolen (o.a. doors locked) bovenin. Feitelijk alleen het "auto" menu.

Of juist de andere kant op, met een app selectie scherm (met groepen etc) zoals op telefoons, waarbij elke app bij starten volledig het scherm overneemt.

Maar iig een herkenbaar consistent UX concept.

• admiral866

admiral866

Ik had eerlijk gezegd ook verwacht dat de "AI" assistant je wel kon helpen met allerlei instellingen.
Bijvoorbeeld "toon de sneeuw mode instelling" of "maak de auto klaar voor de carwash" etc.
Maar het voelt nu alsof een gemiddeld stuk speelgoed met een microfoon je nog beter begrijpt.

[ Voor 6% gewijzigd door admiral866 op 06-01-2026 08:31 ]

• Alboqa
admiral866 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 08:30:
Ik had eerlijk gezegd ook verwacht dat de "AI" assistant je wel kon helpen met allerlei instellingen.
Bijvoorbeeld "toon de sneeuw mode instelling" of "maak de auto klaar voor de carwash" etc.
Maar het voelt nu alsof een gemiddeld stuk speelgoed met een microfoon je nog beter begrijpt.
Ik probeerde tijdens mijn proefrit de temperatuur aan te passen naar 21 graden. Hij zette de temperatuur consequent op 20 graden. Ik zag ook in de gesproken tekst op het scherm dat er “één en twintig” stond. Waarschijnlijk is de assistent onvoldoende geoptimaliseerd voor Nederlands gesproken taal.

De Zeekr assistent komt nog dommer over dan Siri, en die is al niet al te best. Ik verwacht niet dat ik de assistent actief zou gebruiken. Dan zou die echt flink verbeterd moeten worden. Verder ook geen groot gemis denk ik, aangezien de meeste assistenten niet betrouwbaar zijn of weinig functies hebben.

Rivian assistent en Tesla’s grok zien er in potentie wel uit als assistenten die echt veel kunnen. Die kunne een gesproken prompt met meerdere opdrachten in één keer goed interpreteren en uitvoeren.

• Rioja1969
  • Laatst online: 23:00
Alboqa schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 09:03:
[...]

Ik probeerde tijdens mijn proefrit de temperatuur aan te passen naar 21 graden. Hij zette de temperatuur consequent op 20 graden. Ik zag ook in de gesproken tekst op het scherm dat er “één en twintig” stond. Waarschijnlijk is de assistent onvoldoende geoptimaliseerd voor Nederlands gesproken taal.

De Zeekr assistent komt nog dommer over dan Siri, en die is al niet al te best. Ik verwacht niet dat ik de assistent actief zou gebruiken. Dan zou die echt flink verbeterd moeten worden. Verder ook geen groot gemis denk ik, aangezien de meeste assistenten niet betrouwbaar zijn of weinig functies hebben.

Rivian assistent en Tesla’s grok zien er in potentie wel uit als assistenten die echt veel kunnen. Die kunne een gesproken prompt met meerdere opdrachten in één keer goed interpreteren en uitvoeren.
Heeft iemand toevallig al eens getest of die AI assistent beter werkt als je de auto op Engels zet ipv Nederlands? Als het een taal gerelateerd dingetje is, dan zou het in het Engels een stuk beter moeten werken.

• nb90
  • Registratie: Maart 2022
Iemand ook een LR RWD, en er vandaag achter gekomen dat de grip (met winterbanden, michelin pilot alpin) toch wel erg beperkt is. Reed met Snow Mode aan, maar tijdens gas los breekt die auto gewoon uit. Iemand andere ervaringen?

Nu was de snelweg in Zeeland wel erg belabberd vanochtend, met een laag aangevroren ijs leek het wel, maar toch geschrokken dat die makkelijk uitbreekt en er geen controle lijkt te zijn. Reed hiervoor een Dual motor Tesla model 3, dus wellicht is het ook niet te vergelijken met dat.

• Ian_
nb90 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 09:51:
Iemand ook een LR RWD, en er vandaag achter gekomen dat de grip (met winterbanden, michelin pilot alpin) toch wel erg beperkt is. Reed met Snow Mode aan, maar tijdens gas los breekt die auto gewoon uit. Iemand andere ervaringen?

Nu was de snelweg in Zeeland wel erg belabberd vanochtend, met een laag aangevroren ijs leek het wel, maar toch geschrokken dat die makkelijk uitbreekt en er geen controle lijkt te zijn. Reed hiervoor een Dual motor Tesla model 3, dus wellicht is het ook niet te vergelijken met dat.
Zeekr 7X LR met Michelin Pilot Alpin 5 SUV banden
Snow Mode aan en als je gecontroleerd rijdt is er niks aan de hand, je moet ook begrijpen dat het een RWD auto blijft.

• admiral866

admiral866

Alboqa schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 09:03:
[...]

Idd, de manier waarop zeekr het AI onderdeel aanprijst (of iig wat ik me er van herinner) had ik toch meer iets richting grok of chatgpt verwacht.
Ik vond het het altijd wel lekker werken in de google-based P2; "navigeer naar <adres>", "speel af <muzieknummer>" (opent youtube music met nummer)
En soms wat weetjes vragen die dan op internet opgezocht werden en er dan een korte samenvatting verteld werd. Na 5 jaar verwacht je dan ook op dat vlak een verbetering, maar dat is niet zo.

• Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-01 13:17

Als je normaal rijdt met de LR dan is er volop grip in SNOW modus, nog iets beter dan in ECO. Met 4wd heb je denk ik helemaal geen problemen

• admiral866

admiral866

mogelijk helpt het ook nog wel als je de one pedal drive uit zet. Dan wordt wordt er niet ook nog eens toch nog geremd bij "gas" loslaten.

• nosfertu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:58
admiral866 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 10:41:
mogelijk helpt het ook nog wel als je de one pedal drive uit zet. Dan wordt wordt er niet ook nog eens toch nog geremd bij "gas" loslaten.
In Sneeuw modus zet hij OPD uit, net als ACC en LCC.
Maar ik merkte ook dat je alsnog wel redelijk snel kan gaan glijden. Het is gewoon voorzichtig rijden met dit weer.

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
ik heb mijn LR gisteren opgehaald, opzich een avontuur met zomerbanden op de snelweg met flinke sneeuw in Zeist. Merkte wel echt veel verschil tussen de sneeuwmodus en zonder. Je moet wel heel zorgvuldig zijn met het pedaal want anders breekt hij snel uit. Sommige bochten gaat hij nog wat glijden, maar dat komt ook door RWD. Het viel mij nog 100% mee eerlijk gezegd.

• burnfout
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01 11:21
BUX73 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 16:51:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heerlijk!
Nice, dit geeft de burger moed.

Ik zal bij de wintersport een half uurtje voor de laadstop de pre conditioning aanzetten, hopen op mooie laadsnelheid :)

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
burnfout schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:21:
[...]

Nice, dit geeft de burger moed.

Ik zal bij de wintersport een half uurtje voor de laadstop de pre conditioning aanzetten, hopen op mooie laadsnelheid :)
Ik ben bang dat de predonditioning ook kan tijdens het wachten op je beurt bij het laadstation in de voorjaarsvakantie :(

• RVMano
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 21:18
Ik heb met de modus knop echt alleen maar standaard, sport en eco in mijn priv.. Verder met de michelin prima grip en nergens last van.. Vind zelf de aangegeven max snelheid een stuk beter dan voor de update..

• Malortje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-01 15:12
Ian_ schreef op zondag 21 december 2025 @ 13:23:
[...]
  • Zeekr servicedesk origineel besteld.
  • Geelyevs after market besteld.
  • Ali express after markt besteld.
Ook op volgorde van kwaliteit gezien Ali Express bij het openen al de geur kwijt is.
Ian, ik heb zojuist de klantenservice gebeld via dat nummer wat in de app staat, maar die geven nu per mail aan dat ze geen originele geur verkopen. Waar heb jij dit geregeld dat je ze wel origineel binnen hebt gehad?

• mitchelljb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-01 11:59
RVMano schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:42:
Ik heb met de modus knop echt alleen maar standaard, sport en eco in mijn priv.. Verder met de michelin prima grip en nergens last van.. Vind zelf de aangegeven max snelheid een stuk beter dan voor de update..
Je kan het alleen activeren in de quick menu, onder je instellingen (tweede icoon links onderin)

• Elayais

Elayais

Die ene daar

Ik heb ook de Michelin Pilot Alpin en nog geen enkel probleem gehad, hij is bij mij tot nu toe alleen wat uitgebroken omdat ik het zelf wou door klein beetje meer gas te geven in een bocht. Maar zolang in gecontroleerd rij, reageert die ook gecontroleerd.

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07:04
Rioja1969 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 09:19:
[...]

Heeft iemand toevallig al eens getest of die AI assistent beter werkt als je de auto op Engels zet ipv Nederlands? Als het een taal gerelateerd dingetje is, dan zou het in het Engels een stuk beter moeten werken.
Nee in het Engels snapt die er ook de ballen van.

• RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 22:25

RCZ

Ik ben nu een paar duizend kilometer verder na de update met mijn LR. Het stuurgedrag is behoorlijk verbeterd maar ik ben nog niet helemaal tevreden. Ik rijd meestal in sport en vind dan toch dat er nog een dood punt in middenstand van het stuur op de snelweg zit. Ook in comfort en eco bespeur ik dat. Veel minder dan voorheen maar ben benieuwd wat anderen ervaren. Ik heb geen problemen met rechtuitstabiliteit. Ligt misschien aan mij of ik moet de auto toch maar een controle op uitlijning laten doen. Komend weekend naar Oostenrijk. Ben benieuwd hoe het op die rit gaat.

• 4v4t4r
RCZ schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:31:
Ik ben nu een paar duizend kilometer verder na de update met mijn LR. Het stuurgedrag is behoorlijk verbeterd maar ik ben nog niet helemaal tevreden. Ik rijd meestal in sport en vind dan toch dat er nog een dood punt in middenstand van het stuur op de snelweg zit. Ook in comfort en eco bespeur ik dat. Veel minder dan voorheen maar ben benieuwd wat anderen ervaren. Ik heb geen problemen met rechtuitstabiliteit. Ligt misschien aan mij of ik moet de auto toch maar een controle op uitlijning laten doen. Komend weekend naar Oostenrijk. Ben benieuwd hoe het op die rit gaat.
ik ben vast een hele grote zeur - maar ik heb de update nog steeds niet :D
Op de snelweg in de sneeuw (zonder sneeuwmodes) merk in nu indd best wel wat wil ook graag de update (inc nieuwe navi + werkende bundel) nog even geduld denk ik maar..

Zeekr 7x Privilege AWD

• jsiegmund
Ik heb contact opgenomen met de klantenservice, die hebben vervolgens geschakeld met de afdeling 'Connectiviteit' (wat dat ook mag inhouden) en prompt kreeg ik de update naar de auto gepushed, is nu aan het installeren. Kortom: even belllen, zeggen dat je allerlei problemen ondervind die met de update opgelost lijken te zijn en dan komt het goed. Hoop wel dat dit dan ook betekent dat ik de volgende keer gewoon in de eerste ronde mee mag, het lijkt er een beetje op alsof ze je naar een priority queue verplaatsen of zo.

[ Voor 8% gewijzigd door jsiegmund op 06-01-2026 12:50 ]

• 4v4t4r
jsiegmund schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:50:
Ik heb contact opgenomen met de klantenservice, die hebben vervolgens geschakeld met de afdeling 'Connectiviteit' (wat dat ook mag inhouden) en prompt kreeg ik de update naar de auto gepushed, is nu aan het installeren. Kortom: even belllen, zeggen dat je allerlei problemen ondervind die met de update opgelost lijken te zijn en dan komt het goed. Hoop wel dat dit dan ook betekent dat ik de volgende keer gewoon in de eerste ronde mee mag, het lijkt er een beetje op alsof ze je naar een priority queue verplaatsen of zo.
dat had ik gister al gedaan... bij mij helpt dat dus niet :D

Zeekr 7x Privilege AWD

• Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-01 13:17
RCZ schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:31:
Ik ben tevreden met de 2.1 update en de positieve impact daarvan op het stuurgedrag. Hij rijdt erg lekker, rechtdoor-stabiliteit is verbeterd en stuurt vlezig. Nog niet op BMW-niveau misschien (als ik vergelijk met een sedan of touring), maar voor een SUV echt meer dan prima.

• jsiegmund
4v4t4r schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:11:
[...]

dat had ik gister al gedaan... bij mij helpt dat dus niet :D
Heb je een mail gehad? Ik kreeg een mail waar ik nog op moest reageren met de versienummers van zowel auto als app op de telefoon. Zat bij mij in de spam verstopt (en was naar een ander mail adres verstuurd dan ik verwachtte). Kreeg de update nadat ik op die mail heb gereageerd.

• 4v4t4r
jsiegmund schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:18:
[...]

Heb je een mail gehad? Ik kreeg een mail waar ik nog op moest reageren met de versienummers van zowel auto als app op de telefoon. Zat bij mij in de spam verstopt (en was naar een ander mail adres verstuurd dan ik verwachtte). Kreeg de update nadat ik op die mail heb gereageerd.
nee ik kreeg alleen een mail dat het is doorgezet?

We hebben de informatie rechtstreeks naar Zeist gestuurd zodat zij de laatste update 2.1 voor uw voertuig kunnen faciliteren. Als zij niet reageren, laat het ons weten. Vanwege een groot werkvolume zijn ze momenteel enigszins overbelast.
We vragen uw begrip voor de situatie en danken u voor uw vriendelijkheid en samenwerking.

[ Voor 27% gewijzigd door 4v4t4r op 06-01-2026 13:26 ]

Zeekr 7x Privilege AWD

• SirHenkie
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 06-01 13:57
Afgelopen weekend vanuit Zweden 2000km terug gereden met de 7X Premium RWD. Vrijwel hele route sneeuw gehad, van sneeuwstorm op volledig besneeuwde wegen, met heuvels op en af tot (incidenteel) schone wegen, en alles daar tussenin. Best een spannende rit, maar auto voelde enorm betrouwbaar. De gloednieuwe winterbanden eronder scheelt wel natuurlijk. Sneeuwmodus paar keer kort geprobeerd, maar vond het persoonlijk zonder sneeuwmodus en met de OPD prettiger rijden, dat voelde alsnog heel goed te controleren en stabiel.

Enige puntje van kritiek was de afstelling van de koplampen. Dat heb ik meer gelezen op dit forum. Zelf geen last van en goed zicht, maar vrijwel iedere tegenligger gaf een lichtsignaal.

Max. snelheid weergave is verbeterd na update, maar pakt nog steeds wel regelmatig de snelheid van een bord dat bijvoorbeeld bedoeld is voor een afslag mee.

Om de frunk te openen, is het trouwens standaard minimaal 2x de knop bedienen. Met 1x aanraken klikt hij een stukje open, maar houdt hij toch nog ergens vast. :?

Laden, bij temperaturen van -3 tot -20, ging, met accu-voorbereiding, niet over de 200 kw, ondanks 300-400kw snelladers.

[ Voor 7% gewijzigd door SirHenkie op 06-01-2026 13:37 . Reden: aanvulling ]

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-01 16:44
ff2000 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:08:
[...]

Dat is bij mij ook gebeurt. Ik heb rechtstreeks met Zeekr contact en de volgende dag had ik een nieuwe sensor in de brievenbus. De monteur heeft hem er toen ingezet.
Ik heb hetzelfde probleem, maar toen ik Zeekr belde begrepen ze niet wat ik bedoelde. Bij mij heeft Euromaster de sensor kapot gemaakt en vertelde leuk dat ik zelf de sensor moest bestellen. Loop daar nu wat op vast, dus overweeg om maar een melding bij een Zeekr garage te maken, maar benieuwd wat jij dan hebt gezegd om dit toegestuurd te krijgen!

• jsiegmund
4v4t4r schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:21:
[...]

nee ik kreeg alleen een mail dat het is doorgezet?

We hebben de informatie rechtstreeks naar Zeist gestuurd zodat zij de laatste update 2.1 voor uw voertuig kunnen faciliteren. Als zij niet reageren, laat het ons weten. Vanwege een groot werkvolume zijn ze momenteel enigszins overbelast.
We vragen uw begrip voor de situatie en danken u voor uw vriendelijkheid en samenwerking.
Raar hoor. Ik kreeg dus na bellen een mail met vraag:
Om u zo snel mogelijk te kunnen helpen en ervoor te zorgen dat OTA 2.1 wordt verzonden, hebben wij enkele gegevens nodig die door de afdeling Connectiviteit worden gevraagd.

Laatste auto update:

Mobiele app versie:

Zodra we deze gegevens hebben, sturen we ze direct door naar de betreffende afdeling en zij zullen de update naar uw voertuig verzenden.
Die heb ik vanochtend beantwoord en niet lang daarna kreeg ik de update te zien in de app.

[ Voor 10% gewijzigd door jsiegmund op 06-01-2026 13:42 ]

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
De eerste storing melding voor mij is een feit. Sturen ging net ook met heel weinig gevoel, was heel raar:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fc37a3ezRZYW8g1OWm4NOzD9JHk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mqAgyWaYU286a8pOpq8Pul2m.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand dit al eens gehad? Rij over 2 uur weer naar huis, hopelijk was het eenmalig.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart

• mailman|IA
  • Laatst online: 07:37
Ik volg al een tijdje met veel interesse dit topic en overweeg de Zeekr 7X Privilige te bestellen. Proefrit is al gemaakt en beviel zeer goed. Helaas krijg ik Zeekr telefonisch niet te pakken, dus misschien dat jullie antwoord op mijn vraag weten: wat is de levertijd momenteel?

• NAmst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 06-01 14:54
Levertijd is enkele weken. Er komt weer een schip aan met veel voertuigen volgende week is mij verteld.

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 06-01 19:47
MvRtje schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:12:
De eerste storing melding voor mij is een feit. Sturen ging net ook met heel weinig gevoel, was heel raar:[Afbeelding]

Iemand dit al eens gehad? Rij over 2 uur weer naar huis, hopelijk was het eenmalig.
Nee gelukkig niet gehad. Waarom staat je auto op de stand: zeer hoog??

• MvRtje
  • Nu online
clydevdl schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:06:
[...]

Nee gelukkig niet gehad. Waarom staat je auto op de stand: zeer hoog??
Dit was puur om te testen, niet terug gezet. Staat normaal gewoon op standaard.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart

• 4v4t4r
jsiegmund schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:42:
[...]

Raar hoor. Ik kreeg dus na bellen een mail met vraag:

[...]

Die heb ik vanochtend beantwoord en niet lang daarna kreeg ik de update te zien in de app.
ik heb ze nog even gemaild - en kreeg nu indd dezelfde vragen. Lets see !

Zeekr 7x Privilege AWD

• jeroenkleen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:49
Er komen wat nieuwe certificeerde telefoons aan mbt connectiviteit: ik heb zelf gevraagd om de Oneplus13 en die staat er nu tussen; de OP15 zou er ook aan komen is mij verteld.Vanavond maar eens testen
https://www.zeekr.eu/nl-nl/connected > functies

• PVal24
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 00:11
4v4t4r schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:35:
[...]

ik heb ze nog even gemaild - en kreeg nu indd dezelfde vragen. Lets see !
Ben benieuwd! Naar welk mailadres moet ik dit sturen? Heb nog steeds geen update ook helaas.

• 4v4t4r
PVal24 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:58:
[...]

Ben benieuwd! Naar welk mailadres moet ik dit sturen? Heb nog steeds geen update ook helaas.
support@zeekr.eu

Zeekr 7x Privilege AWD

• Rickyuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-01 16:28
jeroenkleen schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:47:
Er komen wat nieuwe certificeerde telefoons aan mbt connectiviteit: ik heb zelf gevraagd om de Oneplus13 en die staat er nu tussen; de OP15 zou er ook aan komen is mij verteld.Vanavond maar eens testen
https://www.zeekr.eu/nl-nl/connected > functies
OP15 zou heel fijn zijn.

• Jerome.c
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06:38
Hier ook in overweging om de 7X privilige te bestellen. Echter wil ik mijn Mustang Mach E inruilen. Iemand goede ervaring met de inruil service van Zeekr? Of beter om zelf los te verkopen of anwb service te gebruiken?

• MvRtje
  • Nu online
MvRtje schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:12:
De eerste storing melding voor mij is een feit. Sturen ging net ook met heel weinig gevoel, was heel raar:[Afbeelding]

Dit is niet meer terug gekomen, was heel akelig want sturen voelde heel vaag.. net alsof al het gevoel weg was.

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-01 18:02
Stoelverwarming: blijft bij jullie het voorste/beweegbare deel van de zitting ook koud?

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:58
Ik lees bij meer mensen problemen met de bandenspanningsmeter. Bij mij is het wel heel apart. Afgelopen zondagavond kreeg ik een melding dat het bandenspanningscontrole systeem (weet niet precies hoe het heet) niet goed werkt. De rechtsachterhand gaf een storing. Je krijgt dan continue berichten via de app en in de auto iedere keer dat je rijdt. Gisterenavond (maandag) was de melding er nog steeds allen geeft sindsdien de rechtervoorband een error, terwijl rechtsachter nu wel gewoon spanning en waarde weergeeft.

Vanmorgen Zeekr gebeld, maar ze hebben nog niet gereageerd.

Overigens viel mij vandaag op dat de plaatjes van afslagen op de snelweg wel erg klein zijn. Vooral bij 5 baans wegen is het nauwelijks leesbaar in de HUD wat er op de borden staat. Het ziet er wel mooi uit dat de borden iets verder weg staan, maar het is echt slecht leesbaar (op het middenscherm is het beter leesbaar, maar voor mij mag het wel wat groter).

• WizzyBrown
SirHenkie schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:33:
Afgelopen weekend vanuit Zweden 2000km terug gereden met de 7X Premium RWD. Vrijwel hele route sneeuw gehad, van sneeuwstorm op volledig besneeuwde wegen, met heuvels op en af tot (incidenteel) schone wegen, en alles daar tussenin. Best een spannende rit, maar auto voelde enorm betrouwbaar. De gloednieuwe winterbanden eronder scheelt wel natuurlijk. Sneeuwmodus paar keer kort geprobeerd, maar vond het persoonlijk zonder sneeuwmodus en met de OPD prettiger rijden, dat voelde alsnog heel goed te controleren en stabiel.

Enige puntje van kritiek was de afstelling van de koplampen. Dat heb ik meer gelezen op dit forum. Zelf geen last van en goed zicht, maar vrijwel iedere tegenligger gaf een lichtsignaal.

Max. snelheid weergave is verbeterd na update, maar pakt nog steeds wel regelmatig de snelheid van een bord dat bijvoorbeeld bedoeld is voor een afslag mee.

Om de frunk te openen, is het trouwens standaard minimaal 2x de knop bedienen. Met 1x aanraken klikt hij een stukje open, maar houdt hij toch nog ergens vast. :?

Laden, bij temperaturen van -3 tot -20, ging, met accu-voorbereiding, niet over de 200 kw, ondanks 300-400kw snelladers.
Bij mij kan ik de motorkap niet openen vanuit de auto zelf. Hij komt iets los maar meer niet. Ik moet vervolgens met de sleutel tot 2-3 keer drukken om hem echt los te krijgen. Ik ga daar ook een keer voor terug.
Als ik alleen de sleutel gebruik dan moet ik 3x drukken alvorens die open gaat

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:54

Freedive

] Ken sent me _

Karel Apple schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 17:14:
Stoelverwarming: blijft bij jullie het voorste/beweegbare deel van de zitting ook koud?
Jep!

• 4v4t4r
ubzY3.eMBstiLL schreef op maandag 5 januari 2026 @ 20:17:
[...]

De melding op je foto betekent dat de Zeekr app probeert verbinding te maken met je auto.
[Afbeelding]

Als de auto te ver weg staat, valt hij buiten het bereik van Bluetooth. Met gevolg: Unconnected
Iedere keer wanneer je de app opent, probeert hij automatisch een koppeling te maken met de auto. Zo kun je sneller en eenvoudiger "keyless" wegrijden zodra je je smartphone op de wireless chargingpad legt.
[Afbeelding]
Het rare is, als de auto ver weg staat, WiFi en BT uit op mn phone, krijg ik alsnog die melding.

Zeekr 7x Privilege AWD

• HavermansP
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-01 19:39
Bij mij doet het weer ook weer! Auto heeft in het scherm ook sneeuwvlokken. Dus alles werkt weer nadat de navigatie en connectiviteit werkte na de reset.

• FransHendrikx
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 06-01 19:06
MvRtje schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 16:41:
[...]

Dit is niet meer terug gekomen, was heel akelig want sturen voelde heel vaag.. net alsof al het gevoel weg was.
Das toevallig ik had gisteren precies hetzelfde. leek op rijden zonder stuurbekrachtiging..
Maar sindsdien ook niet meer teruggekomen dus hopelijk eenmalig..

• MvRtje
  • Nu online
FransHendrikx schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 19:06:
[...]

Das toevallig ik had gisteren precies hetzelfde. leek op rijden zonder stuurbekrachtiging..
Maar sindsdien ook niet meer teruggekomen dus hopelijk eenmalig..
Ja het voelde in ieder geval erg gek. Ik hoop ook dat het eenmalig was, zou ook niet weten wat de trigger was. Reed naar de supermarkt, boodschappen gedaan, terug de auto in en ik kreeg die melding. 5 minuten gereden, auto stilgezet en paar uur later was het weer goed.

• Tommyniesje1980
  • Laatst online: 06:53
Beste 7X rijders,

Ik sta op het punt om een mooie 7x te bestellen via de LM, de LR in het wit en met de standaard wielen en trekhaak past net in mijn budget... :9

Nu is mijn vraag of er ook ander wieldoppen te koop zijn voor deze standard wielen? ik kan ze nergens echt online vinden....iemand ideeën? Alvast bedankt.

Groeten.

• supersound
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:03
Tommyniesje1980 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 19:34:
Beste 7X rijders,

Ik sta op het punt om een mooie 7x te bestellen via de LM, de LR in het wit en met de standaard wielen en trekhaak past net in mijn budget... :9

Nu is mijn vraag of er ook ander wieldoppen te koop zijn voor deze standard wielen? ik kan ze nergens echt online vinden....iemand ideeën? Alvast bedankt.

Groeten.
Het zijn aluminium velgen en de gaten zijn opgevuld met plastic delen.

• Ian_
Tommyniesje1980 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 19:34:
Beste 7X rijders,

Groeten.
Als je de extra pakketten niet neemt, kan je beter de core versie nemen business edition. Kleurtje erbij + velgen en het is een LFP dus gewoon laden tot 100%.

• Tommyniesje1980
  • Laatst online: 06:53
supersound schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:12:
[...]

Het zijn aluminium velgen en de gaten zijn opgevuld met plastic delen.
Dat is mooi te horen, heb je ook ergens een plaatje/voorbeeld hoe dat in werkelijkheid eruit ziet?? Dat zou helemaal mooi zijn! Alvast bedankt
Pagina: 1 ... 90 91 Laatste