Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 89 ... 91 Laatste
Acties:

• HavermansP
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19:39
De netwerk reset plus reset scherm heeft bij mij geholpen. Heb weer laders die ik kan vinden. Enige wat niet werkt is het weer. Er staat laden mislukt. Iemand hier al een oplossing daarvoor

• Belskuh
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-01 17:21
Jaap09 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:54:
De achter ruitenwisser zit hier ook een stand op die af en toe wist? Ipv continu?
Vroeg ik me ook af. Vreemd ingeregeld deze achter ruitenwisser. Naar beneden vasthouden sproeien en dan wissen is top, maar de vaste stand naar boven zou idd niet continu moeten wissen, maar met interval. Iets voor de builders app misschien?

• Vortix
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19:47
Belskuh schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:48:
Op de middenconsole zit een fysieke knop die de kofferbak klep zou moeten kunnen bedienen. Deze doet bij mij niets. Ik weet dat ik deze op mijn Volvo 2 sec moest vasthouden, maar ook dat werkt niet. Doet deze het bij jullie wel?
Heb je al geprobeerd de knop omhoog te drukken ipv omlaag? Bij omlaag drukken kan je de klep dicht doen en omhoog open.

• Belskuh
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-01 17:21
Vortix schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 14:04:
[...]

Heb je al geprobeerd de knop omhoog te drukken ipv omlaag? Bij omlaag drukken kan je de klep dicht doen en omhoog open.
Nee, om eerlijk te zijn wist ik niet dat de knop ook ondersteboven gebruikt kan worden. Dat zal het probleem dan wel zijn 🙃 zal het straks even proberen, Bedankt!

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:36

Elayais

Die ene daar

HavermansP schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 22:31:
[...]

Rapid heating is snelle verwarming neem ik aan? Of high warmte?

En wat zijn je bevindingen? Is het nu wel lekker warm want ventilatie vind ik ook niks. Defrost ook te weinig warmte.
Rapid heating is gewoon blazen van de ventialtie op HIGH (dus hele warme lucht), het werkt prima, auto is aangenaam als ik instap.

Defrost heb ik nog niet echt geprobeerd, maar voordeel van deze is denk ik dat hij ook de spiegels en dergelijke verwarmt, dus zou wat meer moeten doen dan rapid heating die alleen airco blaast.

• Elayais

Elayais

Die ene daar

mitchelljb schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 22:36:
[...]

Als je de 10/15 min te kort vind kan dit aangepast worden naar max 60min :)
Als je onder Climate verder naar beneden gaat zie je "Duration time" voor Air Conditioner, Seat Heating en Steering Wheel Heating. Standaard staan die op 15 min, maar kan je dus aanpassen.
Voor zover ik weet kan dit niet voor de Scheduled Trip, waar ik het probleem heb dat deze maar 10/15 minuten werkt. Alleen voor de de air conditioner zelf.

Voor seat heating & steering wheel heating zie ik niet heel veel meerwaarde aangezien deze weer uit gaat op het moment dat je de auto ontgrendeld. Dus je stoel is misschien niet ijskoud maar lekker warm ook niet, moet 'm weer opnieuw aanzetten. Eigenlijk moet ik dit nog loggen op het builders platform, maar die irriteert mij een beetje qua zoeken en wat is er al wel en niet gelogd, etc.

• Elayais

Elayais

Die ene daar

Ik heb nu de snow modus aangezet, maar anders dan dat mijn HUD oranje is in plaats van wit weet ik niet echt wat die modus doet op een LR aangezien ik geen 4 wiel aangedreven auto heb.

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 06:24
Elayais schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 14:31:
Ik heb nu de snow modus aangezet, maar anders dan dat mijn HUD oranje is in plaats van wit weet ik niet echt wat die modus doet op een LR aangezien ik geen 4 wiel aangedreven auto heb.
HUD snow modus is altijd oranje omdat het normaal wit is.

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 23:52
Peersol schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:24:
Ik rij nu ongeveer anderhalve maand in de Zeekr 7X RWD. Erg comfortabel en vergelijkbaar qua opties en mogelijkheden met de Mach-E die ik hiervoor had. (Aangeklede uitvoering) Wat mij alleen erg stoort is dat de toegestane snelheid in bijna 50% van de gevallen niet klopt.
Het is m.b.v. de Zeekr after sales wel gelukt om de indicatie in mijlen om te zetten naar km’s maar de snelheid klopt vaak niet.
Zo mag ik volgens mijn Zeekr in mijn eigen woonwijk vaak 80 en komt het voor dat hij aangeeft dat ik 15 km/h mag buiten de bebouwde kom.
Dit is voornamelijk irritant in de HUD, het leidt toch af.
Volgens de after sales moet er nieuwe software geïnstalleerd worden bij een service point… maar ik dacht, misschien heeft hier iemand de oplossing?? (Al kon ik die in het forum niet vinden)
Je hebt gelijk, het is gewoon extreem beroerd en ik heb zelden autos gehad die er zo naast zaten. Dit heb ik al gemeld terwijl ik met 2.0.4 reed maar nu met 2.1 nog net zo triest. Zonet in een ritje van 1 uur zat ie er maar liefst 6x naast. Het mooie van de nieuwe navigatie software is dat je het meteen kan melden door op het feedback icoontje (met uitroepteken er in) kan melden tijdens het rijden. Je zegt dan in het Engels hoe hard je er mag en wat de auto aangeeft, drukt daarna op stop en dan de feedback versturen. Als iedereen dit nu telkens doet als er een verkeerde snelheid wordt aangegeven, dan hoop ik dat dit prioriteit krijgt. En deze melding upvoten in de bouwers app graag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z3LyGqRTm0YBBM7oMZSqftk93v0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0YzL3UdlqTPwHYJ186IPFkty.jpg?f=fotoalbum_large

• WizzyBrown
taa_nl schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 11:43:
Iemand een idee waarom de weerkaart niet laadt? Navigatie werkt gewoon normaal en geen internet problemen. Reset gedaan maar geen verandering [Afbeelding]
Had ik ook zonet tijdens een trip van een uur. Ik heb de SOS knop 10 sec ingedrukt gehouden en gewacht tot de data verbinding het weer deed en daarna het systeem gereset, maar niks mocht baten, de widget doet het nog niet...

• Jaap09
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 20:44
Ruitenwissers achter in interval voor op de lijst.
Maar wellicht ook volume radio.
Radio kan veel te hard. Als je dit een keer per ongeluk op Max hebt staan. Super gevaarlijk voor oren maar voor verkeer nog meer.

• Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 00:15
Zojuist met dit mooie weer een proefrit gedaan in de core in navolging van de privilege proefrit van afgelopen woensdag.

Het kaartje met Apple CarPlay is zichtbaar op het bestuurdersdisplay maar wel erg klein. Bij sommige auto’s wordt hij bijna full screen getoond. Toch wel fijn dat hij daar ook getoond wordt.

Een vervelende beperking van Apple CarPlay zelf is dat als je de navigatie in focus (actief) hebt op het grote scherm dat er op het bestuurdersdisplay een statische kaart wordt getoond. Alleen als je de navigatie op de achtergrond zet of navigatie op volledige route (pijltje rechtsboven in navigatie kaarten) dan wordt er op het bestuurdersdisplay een actieve navigatie getoond en draait de kaart mee met je route.

Ik heb ook de Zeekr navigatie geprobeerd en die ziet er echt goed uit. Kaart is zowel op het grote scherm als het bestuurdersdisplay actief tijdens het navigeren. Ik gebruik CarPlay vooral vanwege de integratie met je agenda, telefoon functie etc. Maar wellicht heb ik geen CarPlay meer nodig of kan ik het hybride gebruiken.

Hieronder video’s van de navigatie en CarPlay:

https://streamable.com/xdp083

https://streamable.com/wddqtq

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Volgens mij gaat er maar een liter ofzo ruitenvloeistof in... let hierop bij dit weer bij een langere rit (ik heb de auto een week , het was op net en ging niet bijster veel in)

Zeekr 7x Privilege AWD

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:20

Freedive

] Ken sent me _

4v4t4r schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 17:24:
Volgens mij gaat er maar een liter ofzo ruitenvloeistof in... let hierop bij dit weer bij een langere rit (ik heb de auto een week , het was op net en ging niet bijster veel in)
3 liter en nog iets volgens mij!

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-01 12:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qt0caAkBKOlZGbTEdRcUJJgQ8I4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DqKr28yOSxk62h7wuK9YFsro.png?f=fotoalbum_large

• 4v4t4r
  • Nu online
Freedive schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 17:35:
[...]

3 liter en nog iets volgens mij!
Wel raar, er kwam nul meer uit.. heb hem gevuld, voor mn gevoel maar 1 a 2 L 😅 zal eens kijken zo...

Zeekr 7x Privilege AWD

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

4v4t4r schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 17:52:
[...]

Wel raar, er kwam nul meer uit.. heb hem gevuld, voor mn gevoel maar 1 a 2 L 😅 zal eens kijken zo...
Een deel bevroren ?

• 4v4t4r
  • Nu online
Mag hopen dat ze spul erin doen wat niet bevriest?

Zeekr 7x Privilege AWD

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

4v4t4r schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 18:21:
[...]

Mag hopen dat ze spul erin doen wat niet bevriest?
Hopen mag! 😂

• 4v4t4r
  • Nu online
Toch nog een keer gekeken, en er ging nu veel meer in.. vermoed toch indd bevroren 🤣

Zeekr 7x Privilege AWD

• HavermansP
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19:39
Snow mode. Wat is anders behalve een oranje. Hud?

[ Voor 75% gewijzigd door HavermansP op 03-01-2026 21:30 ]

• Ian_
4v4t4r schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 19:07:
[...]

Toch nog een keer gekeken, en er ging nu veel meer in.. vermoed toch indd bevroren 🤣
Zomer spul er in of slechte verhouding. Gebruik zelf alleen maar deze: https://www.carclean.com/...ncentraat-1-16-500ml.html

Ook de autowas producten

• Peersol
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 21:01
WizzyBrown schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 15:19:
[...]

Je hebt gelijk, het is gewoon extreem beroerd en ik heb zelden autos gehad die er zo naast zaten. Dit heb ik al gemeld terwijl ik met 2.0.4 reed maar nu met 2.1 nog net zo triest. Zonet in een ritje van 1 uur zat ie er maar liefst 6x naast. Het mooie van de nieuwe navigatie software is dat je het meteen kan melden door op het feedback icoontje (met uitroepteken er in) kan melden tijdens het rijden. Je zegt dan in het Engels hoe hard je er mag en wat de auto aangeeft, drukt daarna op stop en dan de feedback versturen. Als iedereen dit nu telkens doet als er een verkeerde snelheid wordt aangegeven, dan hoop ik dat dit prioriteit krijgt. En deze melding upvoten in de bouwers app graag.
[Afbeelding]
Ik zal meldingen gaan maken!👍

Wat mij wel opvalt is dat ik relatief weinig klachten zie op dit punt, terwijl bij mij ook heel vaak een verkeerde snelheid wordt weergegeven. (En dit best storend is)

Herkennen anderen dit ook?

• Ian_
Peersol schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 19:55:
[...]

Wat mij wel opvalt is dat ik relatief weinig klachten zie op dit punt, terwijl bij mij ook heel vaak een verkeerde snelheid wordt weergegeven. (En dit best storend is)

TBH, ik kijk er zelf vrij weinig naar en op de snelweg en woonwijken werkt het prima. Toen ik erop ging letten zag ik zeker wel fouten maar goed, niet heel storend oid.

Wat mij meer stoort is dat onze HUD nog steeds geen AR laat zien… zelfs de Zeekr X heeft het al. Ik weet dat mensen op dit forum ook een X hebben en dit ook hebben, maar dit is hoe het eruit ziet op de X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udbPnkkZEVoxHe0aVdWvh1B-aIA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/1SPqWgzkyoC8rFkylHDw4y39.jpg?f=user_large

Quote van de website:
Immersive triple-display setup features a 13.02-inch HD cluster, expansive 36.21-inch AR-HUD system, and stunning 16-inch 3.5K Mini-LED central display for seamless digital interaction.
https://www.datocms-asset...et-ned-20250812_pl.pdf?dl

Om het nog mooier te maken, ik heb dit 7 maanden geleden gemeld en wat is de conclusie… ze hebben het UIT de handleiding gehaald…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DpX8QjAys5dXGVMD8tN0n8I2bmw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cmkBIvwAW9a6z4aUndsX23IC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qUObXWZWLU1J7W7pnZGmC_98xSE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YKUVTJHikgjXTSWUDJeYuHxu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zbIrTp323rWUU0xyAoc8ooggjEg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iEbb5hBPlFG6S350cltmN6lL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door Ian_ op 03-01-2026 20:09 ]

• Sidious
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 23:44
[...]

Geen last van nee. Werkt prima

• menno76
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 21:52
[...]

Ik denk dat 9 van de 10 mensen die snelheidswaarschuwing uit zetten elke rit. logisch als er geen snars van klopt. Overigens is dit bij de meeste autos's, anno 2026 kunnen ze blijkbaar niet verkeersnelheden herkennen of van kaart plukken maar wel bijna rijden zonder bestuurder. Best wel sneu eigenlijk.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 00:30
jswinkels schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 20:40:
[...]

Op dat plaatje staat shuffle toch gewoon aan? Het puntje onder het icoontje naast het hartje.

Wat ik erg irritant vindt aan de native spotify is dat je niet mag zoeken tijdens het rijden. In mij XC40 P8 vroeg ik het altijd aan Google, maar die AI is natuurlijk echt ruk. Ik heb hem op Nederlands staan en dan snapt hij niet dat je om een Engelstalig nummer vraagt.
In de native Spotify versie ontbreekt de mogelijkheid om nummers op repeat te zetten (repeat, repeat once of repeat all once). Die opties zijn simpelweg niet beschikbaar atm.

Zeekr 7x | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• Peersol
menno76 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 20:31:
[...]

Ik denk dat 9 van de 10 mensen die snelheidswaarschuwing uit zetten elke rit. logisch als er geen snars van klopt. Overigens is dit bij de meeste autos's, anno 2026 kunnen ze blijkbaar niet verkeersnelheden herkennen of van kaart plukken maar wel bijna rijden zonder bestuurder. Best wel sneu eigenlijk.
Ik zet ook standaard de veiligheidsmeldingen uit maar als je twijfelt hoe hard je ergens mag rijden, is het wel handig als het klop wat je auto aangeeft.!😂
Zeker als je Flitsmeister begint te piepen!😉
Flitsmeister/Carplay kon bij de vorige software versie niet in het scherm blijven staan als je tegelijkertijd navigatie gebruikte, (omdat de navigatie steeds uit de HUD verdween) hoe dat nu is weet ik eigenlijk niet.
Zowel mijn Volvo als Mustang Mach-E deden het veel beter op dit gebied.

• WizzyBrown
Sidious schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 20:13:
[...]

Geen last van nee. Werkt prima
Meerdere rijders ervaren dit, in Zeist weten ze er van en erkennen ze dit euvel. Dus of u rijd voornamelijk snelwegen, of u houdt de bestuurders display niet goed in de gaten en vergelijkt de max speed op lokale en binnenwegen niet met de max speed zoals bijv. Google Maps of Flitsmeister aangeeft, dat 90% vd tijd wel goed is.

• Sidious
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 23:44
Ik zeg ook niet dat het probleem niet bestaat, echter ervaar ik dit niet.
Ben er juist beter op gaan letten, gezien de feedback hieromtrent op dit forum.
Maar bij mij wordt het accuraat weergegeven. Nogmaals, daarmee zeg ik niet dat het probleem niet bestaat bij anderen.

• WizzyBrown
Sidious schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 23:33:
Ik zeg ook niet dat het probleem niet bestaat, echter ervaar ik dit niet.
Ben er juist beter op gaan letten, gezien de feedback hieromtrent op dit forum.
Maar bij mij wordt het accuraat weergegeven. Nogmaals, daarmee zeg ik niet dat het probleem niet bestaat bij anderen.
Bedankt. Ik ga er sowieso weer mee aan de gang bij Zeekr Zeist, want voor een auto van dit kaliber en prijs moet dit echt beter.

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-01 16:44
Vandaag met het slechte weer bijna 400 km gereden met de Privilege (zonder te laden). Ik ben zeer tevreden hoe de auto zich gedraagt in de sneeuw en gladheid. De vierwielaandrijving en het gewicht dragen zeker bij hieraan, maar ik ben nog nooit zo zeker op pad geweest met dit weer.

'The truth is not afraid for Questions

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-01 18:02
M13z1 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 23:58:
Vandaag met het slechte weer bijna 400 km gereden met de Privilege (zonder te laden). Ik ben zeer tevreden hoe de auto zich gedraagt in de sneeuw en gladheid. De vierwielaandrijving en het gewicht dragen zeker bij hieraan, maar ik ben nog nooit zo zeker op pad geweest met dit weer.
De sneeuw modes is fantastisch met 4 wiel aandrijving.

• Karel Apple
[...]

Mijn ervaring is dat de snelheidsborden wel goed worden weergegeven. Waar het fout gaat is het volgende:

1. Binnenrijden bebouwde kom
2. Bebouwde kom verlaten
3. Snelwegen
4. Wanneer je een woonerf verlaat

Resumé: Alleen (grote) snelheidsborden worden goed verwerkt.

• Peersol
WizzyBrown schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 23:53:
[...]

Bedankt. Ik ga er sowieso weer mee aan de gang bij Zeekr Zeist, want voor een auto van dit kaliber en prijs moet dit echt beter.
Ga ik in dit geval ook doen!

Dank voor alle feedback!

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:52
HavermansP schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 19:31:
Snow mode. Wat is anders behalve een oranje. Hud?
Ik merkte dat hij rem niet op autohold wilde in snowmode. Dacht ik.

• Elayais

Elayais

Die ene daar

Ik zie wel dat de snelheid niet goed herkent wordt overal, maar ook in mijn Waze & Google Maps (zowel nu via AA als in mijn P2 in de geïntegreerde maps) hebben het niet altijd juist of spreken elkaar soms tegen. Dus ik ervaar dit niet echt als storend.

Sowieso ben ik gewend om altijd met gezond verstand te rijden, net als dat de navigatie niet altijd 100% is en je zelf altijd moet blijven nadenken, geldt dit ook voor dit soort zaken. Waar dit vooral irritant wordt is in het buitenland waar je niet de precieze regels kent.

In NL weet ik op elke weg hoe hard ik mag rijden, dat is vrij makkelijk aan de markeringen af te lezen.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Laatst online: 00:30
Wilde even weten wat de stand van zaken zijn mbt onze auto's in NL, dus namens GPT ff een export uitdraai laten maken gebaseerd op RDW info.
Ter aanvulling op @fhommes:

Registraties per maand
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e3lZgaZ1BYCEnBnPn-naKTyAYqM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/laHQXtWbUKRPQ3hTRqf6HomU.png?f=user_large

Kleurenverdeling per maand
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qs7Ob0_WXOC1pleRz0ASmvH0j3o=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/XTwx5Bl66pjx4YMEdx2S3omG.png?f=user_large

Varianten per maand
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2I3-sYv-ITzSY3PR2iAazvw8GYs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/8619hbSYH0qFvp9aqWwnkfR2.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K_Frusfs15Nns2Zp3rnCE8nvlU0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/tNp0QtjzTvc3JhuQNWGeevy1.png?f=user_large

Uitvoeringen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HKn1U7Yb8s5odOK5DfXoov85YqM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/gtH5lzyJQF1gB3BLjwTTPykj.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-o_XSfyQgTbLYsNyLGfltDGJ4-w=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ctwNNPJuKlKbultFMdXVifQu.png?f=user_large

Blijkbaar registreert de RDW vier varianten. Alleen zijn de typecodes alleen bij de RDW zichtbaar en niet direct te herleiden naar de juiste variant.
Even verder researchen, tenzij de expertise van @fhommes dit kan aanvullen. 😉

Mogelijk dat er 1 daarvan met trekhaak is (?), dus dan zou je logisch gezien gebaseerd op de aantallen:
1. Core - 2. LR/Priv + trek - 3. LR - 4. Privilege kunnen zijn.

Kentekenregistraties per dag
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/59XO7h0OELqsHxG_VMdCdKKj1ZU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q3o4JSEDbYlWIFbo6Jz0ioIS.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door ubzY3.eMBstiLL op 04-01-2026 01:37 ]

Zeekr 7x | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• Peersol
Elayais schreef op zondag 4 januari 2026 @ 00:31:
Ik zie wel dat de snelheid niet goed herkent wordt overal, maar ook in mijn Waze & Google Maps (zowel nu via AA als in mijn P2 in de geïntegreerde maps) hebben het niet altijd juist of spreken elkaar soms tegen. Dus ik ervaar dit niet echt als storend.

Sowieso ben ik gewend om altijd met gezond verstand te rijden, net als dat de navigatie niet altijd 100% is en je zelf altijd moet blijven nadenken, geldt dit ook voor dit soort zaken. Waar dit vooral irritant wordt is in het buitenland waar je niet de precieze regels kent.

In NL weet ik op elke weg hoe hard ik mag rijden, dat is vrij makkelijk aan de markeringen af te lezen.
Voordat we een discussie gaan starten over gezond verstand, (want dat was zeker niet mijn bedoeling) denk ik dat we niet hetzelfde ervaren.

Mijn 7X zit er namelijk niet af en toe naast (zoals Google Maps, Flitsmeister of de Garmin navigatie op mijn motor) maar ongeveer 50% van de tijd.
Dit houdt in dat het systeem simpelweg niet werkt zoals het zou moeten en je eigenlijk vanwege de onbetrouwbaarheid, genoodzaakt bent om de waarschuwingsfunctie uit te zetten.
Dat lijkt mij niet de bedoeling.

Ik hoopte hier een oplossing te vinden maar ik heb ondertussen een bericht gestuurd naar Zeekr in Zeist om (conform advies van het Zeekr Support team) een afspraak in te plannen.

Eventuele ontwikkelingen zal ik hier posten!

Nogmaals dank voor het delen van de ervaringen!

• Ian_
Ian_ schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 19:59:
[...]

TBH, ik kijk er zelf vrij weinig naar en op de snelweg en woonwijken werkt het prima. Toen ik erop ging letten zag ik zeker wel fouten maar goed, niet heel storend oid.

Wat mij meer stoort is dat onze HUD nog steeds geen AR laat zien… zelfs de Zeekr X heeft het al. Ik weet dat mensen op dit forum ook een X hebben en dit ook hebben, maar dit is hoe het eruit ziet op de X
[Afbeelding]

Quote van de website:

[...]

https://www.datocms-asset...et-ned-20250812_pl.pdf?dl

Om het nog mooier te maken, ik heb dit 7 maanden geleden gemeld en wat is de conclusie… ze hebben het UIT de handleiding gehaald…

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Iemand hier nog een mening over?

• Jaap09
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 20:44
Maar iemand tips voor wasstraat?
Wat moet uit zodat hij niet op de rem gaat?
Of gewoon in de N en er gebeurd niks?
Die automatische handrem snap ik namelijk niet wanneer die er op zit en wanneer niet.

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:17
Jaap09 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 08:27:
Die automatische handrem snap ik namelijk niet wanneer die er op zit en wanneer niet.
Hier heb ik ook elke keer moeite mee.
Laatste keer wat werkte
- auto rijden op rolband
- auto in parkeerstand zetten
- car wash mode activeren in auto (zonder voeten op de rem), alle vinkjes groen
- twijfel nog of je daarna in N moest zetten

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 00:25
tbee schreef op zondag 4 januari 2026 @ 00:27:
[...]

Begint de auto dan nog steeds abrupt te remmen als je het gas loslaat? Automaten met OPD veroorzaken vaak ongelukken op ijzel omdat het sterke vertragen gripverlies verergert. Loslaten van het gas is een logische reflex bij slippen. Ik heb OPD daarom tijdelijk uitgeschakeld in winterweer om sliprisico te verkleinen. Wellicht handelt de SNOW-modus dit al automatisch voor je af, door milder of niet te vertragen op glad wegdek.

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:25
Karel Apple schreef op zondag 4 januari 2026 @ 00:02:
[...]

De sneeuw modes is fantastisch met 4 wiel aandrijving.
Dit valt mij ook op, dit jaar geen winterbanden gedaan omdat ik enkel in NL blijf (rij al sinds 2013 met winterbanden maar voor mijn gevoel nooit nodig gehad mits ik op ski vakantie ging natuurlijk) en gisteren vele KM's gemaakt door de sneeuw en met sneeuwmodus heb je voor mijn gevoel zoveel grip met de standaard banden die Zeekr 7x op de Priv legt. Echt top. Ook geen sneeuw in de wagen of deuren die moeilijk doen. Je merkt ook dat de wagen anders doet met sneeuwmodus aan, zorgt voor constante grip op alle 4 de banden.

Ik ben boven verwachting tevreden hoe de 7x Priv met deze weeromstandigheden het doet. Enige is dat de sneeuw bij je voorruit onderin opstapelt dus die dien je even vrij te maken anders kunnen de ruitenwissers niet terug naar de juiste rust stand.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart

• WIlcoR
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 05-01 22:45
St3ve-0 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 08:36:
[...]

Begint de auto dan nog steeds abrupt te remmen als je het gas loslaat? Automaten met OPD veroorzaken vaak ongelukken op ijzel omdat het sterke vertragen gripverlies verergert. Loslaten van het gas is een logische reflex bij slippen. Ik heb OPD daarom tijdelijk uitgeschakeld in winterweer om sliprisico te verkleinen. Wellicht handelt de SNOW-modus dit al automatisch voor je af, door milder of niet te vertragen op glad wegdek.
Als de “Autohold” er op staat moe je je voet op de rem houden totdat het symbool weggaat. Dan is de rem er af.

• Elayais

Elayais

Die ene daar

Peersol schreef op zondag 4 januari 2026 @ 01:13:
[...]

Voordat we een discussie gaan starten over gezond verstand, (want dat was zeker niet mijn bedoeling) denk ik dat we niet hetzelfde ervaren.

Mijn 7X zit er namelijk niet af en toe naast (zoals Google Maps, Flitsmeister of de Garmin navigatie op mijn motor) maar ongeveer 50% van de tijd.
Dit houdt in dat het systeem simpelweg niet werkt zoals het zou moeten en je eigenlijk vanwege de onbetrouwbaarheid, genoodzaakt bent om de waarschuwingsfunctie uit te zetten.
Dat lijkt mij niet de bedoeling.

Ik hoopte hier een oplossing te vinden maar ik heb ondertussen een bericht gestuurd naar Zeekr in Zeist om (conform advies van het Zeekr Support team) een afspraak in te plannen.

Eventuele ontwikkelingen zal ik hier posten!

Nogmaals dank voor het delen van de ervaringen!
Ik snap wat je bedoeld, Zeekr zit er (veel) vaker naast dan Google Maps, en andere. Alleen ook Google Maps en dergelijke zijn niet 100% betrouwbaar, vandaar dat het voor mij geen issue oplevert. Sowieso staat de snelheids waarschuwing uit elke rit, want ik rij regelmatig iets te hard (5 tot 10km/h), ik hoef niet elke keer allerlei gepiep te hebben.

Maar ja, het punt wat ik probeerde te maken is dat ik er geen last van heb en er nog geen 1 auto of software pakket is dat dit 100% van de tijd goed heeft.

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:26
tbee schreef op zondag 4 januari 2026 @ 00:27:
[...]

Kijk ik er nu naast, of is snow mode verdwenen bij 2.1 ?

• Ian_
fideba schreef op zondag 4 januari 2026 @ 11:39:
[...]

Kijk ik er nu naast, of is snow mode verdwenen bij 2.1 ?
Quick menu

• Karel Apple
Jaap09 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 08:27:
- Fold Side Mirrors
- Single peddle drive (off) below that Auto hold (off)
- Carwash mode (on)
- Car in N

• WizzyBrown
Peersol schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:24:
Ik rij nu ongeveer anderhalve maand in de Zeekr 7X RWD. Erg comfortabel en vergelijkbaar qua opties en mogelijkheden met de Mach-E die ik hiervoor had. (Aangeklede uitvoering) Wat mij alleen erg stoort is dat de toegestane snelheid in bijna 50% van de gevallen niet klopt.
Het is m.b.v. de Zeekr after sales wel gelukt om de indicatie in mijlen om te zetten naar km’s maar de snelheid klopt vaak niet.
Zo mag ik volgens mijn Zeekr in mijn eigen woonwijk vaak 80 en komt het voor dat hij aangeeft dat ik 15 km/h mag buiten de bebouwde kom.
Dit is voornamelijk irritant in de HUD, het leidt toch af.
Volgens de after sales moet er nieuwe software geïnstalleerd worden bij een service point… maar ik dacht, misschien heeft hier iemand de oplossing?? (Al kon ik die in het forum niet vinden)
@Peersol Toen ik dit uitgebreid heb gemeld in de bouwers app toen werd ik aangeraden om dit bij een servicepunt te melden.
Dat lees je in de comments in dit ticket:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4DqHY9JoMJfgMe-2AF2YGVl47t8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/opiLNSDbUmY9VmogTJLuU29m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OV7kHhwHCyuamUBFqJARxEyT76A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0znfddyrb6vOqGYE5SmglFEq.jpg?f=fotoalbum_large

Dus ik heb dit bij Zeekr in HtH uitgebreid besproken in Oktober waarbij men mij aangaf dat ze er niks aan kunnen doen en dat dit vanuit het software team in de fabriek moet komen.
Van wie heb jij gehoord dat er speciale software geupdate kan worden voor dit euvel?

• WizzyBrown
Peersol schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 20:54:
[...]

Ik zet ook standaard de veiligheidsmeldingen uit maar als je twijfelt hoe hard je ergens mag rijden, is het wel handig als het klop wat je auto aangeeft.!😂
Zeker als je Flitsmeister begint te piepen!😉
Flitsmeister/Carplay kon bij de vorige software versie niet in het scherm blijven staan als je tegelijkertijd navigatie gebruikte, (omdat de navigatie steeds uit de HUD verdween) hoe dat nu is weet ik eigenlijk niet.
Zowel mijn Volvo als Mustang Mach-E deden het veel beter op dit gebied.
Ik heb op mijn telefoon die android auto heeft draaien Flitsmeister op auto start staan, en die opstart bij een bluetooth connectie met de Zeekr. Vervolgens gebruik ik de Zeekr navigatie om ergens naar toe te rijden (met de navigatie meldingen uitgezet) en hoor ik Flitsmeister meldingen via de speakers binnenkomen, terwijl mijn muziek via Spotify en Android Auto klinkt. Werkt goed. Soms bij onbekende steden, leg ik de telefoon op de draadloze lader en heb het display aan staan op Flitsmeister waarbij ik soms uit mijn ooghoek aflees op hoeveel meter ik flitspalen tegenkom.....

• jsmid6
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-01 16:09
Ik denk dat het probleem er in zit dat de snelheid alleen bepaald wordt door de verkeersbordherkening en niet GPS data. Toen wij laatst door België reden over de snelweg gaf die de hele tijd 50 aan, want het laatste verkeersbord dat we gezien hadden was voor 50km/u. Ook heb ik in Amsterdam gehad dat de auto 120km/u aangaf op de snelweg overdag, maar er had een bord gestaan van einde 100

• Elayais

Elayais

Die ene daar

WizzyBrown schreef op zondag 4 januari 2026 @ 12:42:
[...]

Ik heb op mijn telefoon die android auto heeft draaien Flitsmeister op auto start staan, en die opstart bij een bluetooth connectie met de Zeekr. Vervolgens gebruik ik de Zeekr navigatie om ergens naar toe te rijden (met de navigatie meldingen uitgezet) en hoor ik Flitsmeister meldingen via de speakers binnenkomen, terwijl mijn muziek via Spotify en Android Auto klinkt. Werkt goed. Soms bij onbekende steden, leg ik de telefoon op de draadloze lader en heb het display aan staan op Flitsmeister waarbij ik soms uit mijn ooghoek aflees op hoeveel meter ik flitspalen tegenkom.....
Wat ik wel gemerkt heb is dat je elke keer opnieuw het geluid (meldingen) uit moeten zetten van de navigatie, dit onthoudt hij niet.

• MarcelV00
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 22:37
WizzyBrown schreef op zondag 4 januari 2026 @ 12:42:
[...]

Wel lekker allemaal klagen over het feit dat het aangeven van de verkeerde snelheid gevaarlijk zou zijn maar ondertussen zie ik toch met regelmaat hier foto’s voorbijkomen die gemaakt zijn tijdens het rijden.

[ Voor 4% gewijzigd door MarcelV00 op 04-01-2026 13:13 ]

• Peersol
Ik dacht in eerste instantie ook dat de software alleen gebruik maakt van herkenning van de verkeersborden. En dat de bebouwde kom en woonerf borden etc niet herkend werden.
Echter gaf mijn 7X in eerste instantie Mijlen aan… volgens het support team een GPS oorzaak! (Dus er wordt wel gebruik gemaakt van GPS)

Ditzelfde support team gaf aan dat als alle instellingen goed staan, de auto uitgelezen moet worden en eventueel voorzien zou moeten worden van nieuwe software. (Maar ik betwijfel of dit juist is)

Ik wacht het contact met “Zeist” even af.

• fhommes
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-01 17:16
Even verder researchen, tenzij de expertise van @fhommes dit kan aanvullen. 😉

Mogelijk dat er 1 daarvan met trekhaak is (?), dus dan zou je logisch gezien gebaseerd op de aantallen:
1. Core - 2. LR/Priv + trek - 3. LR - 4. Privilege kunnen zijn.
Jouw expertise overstijgt de mijne meteen al ruim hoor :) . Categorie 2 is gezien het gewicht in ieder geval geen Privilege, dus ik deel je vermoeden van LR + trekhaak.

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:09
Ik vermoed dat het onderscheid tussen privilege en de overige zit in de Variant. Namelijk de A en R voor all wheel drive en rear wheel drive. Tenminste als
Ik mijn kenteken opzoek bij rdw. De verdere splitsing zullen misschien optie varianten zijn?

• tbee
Is er een resume functie op basis van de laatst ingestelde snelheid?

De handleiding zegt dat het indrukken van de linker knop op het stuurwiel iets in die richting zou moeten doen: "resume adaptive CC...set speed to current speed limit". Maar feitelijk is dit hetzelfde als 2x de rechter hendel naar beneden en niet een echte resume. Maar omdat de snelheid er zo vaak naast zit, loop je die continue weer te corrigeren. Het zou beter zijn dat die knop een echte resume is naar de laatste instellingen.

[ Voor 8% gewijzigd door tbee op 04-01-2026 14:59 ]

• WizzyBrown
tbee schreef op zondag 4 januari 2026 @ 14:09:
Is er een resume functie op basis van de laatst ingestelde snelheid?

De handleiding zegt dat het indrukken van de linker knop op het stuurwiel iets in die richting zou moeten doen: "resume adaptive CC...set speed to current speed limit". Maar feitelijk is dit hetzelfde als 2x de rechter hendel naar beneden en niet een echte resume. Maar omdat de snelheid er zo vaak naast zit, loop je die continue weer te corrigeren. Het zou beter zijn dat die knop een echte resume is naar de laatste instellingen.
Het is een echte resume. Ik gebruik hem dagelijks, als ik op ACC rijd en afremmen moet en ik 1km verderop weer de laatste ingestelde snelheid wil gebruiken, druk ik het linkse knopje in waarna ie direct weer de laatste ingesteld snelheid gebruikt.

• WizzyBrown
MarcelV00 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 13:10:
[...]

Wel lekker allemaal klagen over het feit dat het aangeven van de verkeerde snelheid gevaarlijk zou zijn maar ondertussen zie ik toch met regelmaat hier foto’s voorbijkomen die gemaakt zijn tijdens het rijden.
Wie weet zijn die wel gemaakt door de bijrijder......... Je moet soms wat doen om Zeekr aan te tonen dat iets niet klopt. Nu kun je daar mooi de feedback functie voor gebruiken in de NAVI

• tbee
En nog een ander vraag: als ik de auto in z'n vooruit zet, dan heb ik veel controle over de snelheid: hij blijft stilstaan en als je een beetje gas geeft hij rolt langzaam.

In de achteruit gedraagt hij zich bij mij als een ouderwetse automaat: als je de rem loslaat dat gaat hij uit zichzelf best op tempo (achteruit) rijden. Dat is erg onaangenaam. Juist achteruit wil ik controle hebben, geen half losgeslagen auto. Kun je achteruit hetzelfde rijgedrag krijgen als vooruit (alleen gaan rijden als je het gas intrapt)?

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
tbee schreef op zondag 4 januari 2026 @ 18:58:
En nog een ander vraag: als ik de auto in z'n vooruit zet, dan heb ik veel controle over de snelheid: hij blijft stilstaan en als je een beetje gas geeft hij rolt langzaam.

In de achteruit gedraagt hij zich bij mij als een ouderwetse automaat: als je de rem loslaat dat gaat hij uit zichzelf best op tempo (achteruit) rijden. Dat is erg onaangenaam. Juist achteruit wil ik controle hebben, geen half losgeslagen auto. Kun je achteruit hetzelfde rijgedrag krijgen als vooruit (alleen gaan rijden als je het gas intrapt)?
Ik heb daar zelf totaal geen last van als ik achteruit rij. Het gaat altijd gecontroleerd en nooit sneller dan ik zelf regel met het pedaal. Ik gebruik OPD maar daarvoor had ik er ook geen last van zover ik mij kan herinneren zonder de OPD

• tbee
clydevdl schreef op zondag 4 januari 2026 @ 21:23:
[...]

Ik heb daar zelf totaal geen last van als ik achteruit rij. Het gaat altijd gecontroleerd en nooit sneller dan ik zelf regel met het pedaal. Ik gebruik OPD maar daarvoor had ik er ook geen last van zover ik mij kan herinneren zonder de OPD
Interesting. Ik heb OPD aan staan, volgens mij. Eens kijken of ik het gedrag beter kan analyseren.

• Rioja1969
  • Laatst online: 23:00
M13z1 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 23:58:
Impressive, zeker voor de Privilege. Dat haal ik volgens mij niet eens met mijn LR. Wat was jouw gemiddelde snelheid ongeveer? Ik heb de afgelopen dagen ook weer flink wat kilometers gemaakt (Duitsland en NL met veel snelwegen) en ik vind de range best tegenvallen in winterse omstandigheden. Ik rij dan wel op de snelweg veel stukken met 120 a 130 km per uur. Volgens de reisgeschiedenis is het gemiddelde verbruik 23 kW op 100 km.

• Jeffdbr
Bij mij in de week geeft de auto regelmatig aan dat je 15km of 20km mag rijden.

Dit is echt niet het geval. Sterker deze snelheden worden nauwelijks gehanteerd in Nederland.

• Jeffdbr

Ik vindt het juist erg prettig met inparkeren, zeker als de vooruit, achteruit moet bij parkeren. Liever niet aanpassen of keuze hiervoor houden :)

• Jeffdbr
Ik las ergens met sneeuw gebruik van sneeuwmodus waar ka je die instellen ik kom deze namelijk niet direct tegen. Staat niet ,bij kampeer, carwash mode

• clydevdl
Ik dacht altijd dat Zeekr 7x Privilege uitvoering 639 pk had nu op de site staat er opeens 646 pk?

Niet dat het me wat uitmaakt maar vind het wel opmerkelijk.

• Ian_
Hi allemaal,

Misschien goed als mensen met basic vragen over de 7X eerst hier het antwoord zoeken.

Straks wordt dit forum een helpdesk ipv een forum voor positieve discussies en verbeteringen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ww4qo9nI2uFIqTjTSXlXCDNq0O4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/L1lkEBXxf7C0FfD2uAYpd91L.png?f=fotoalbum_large

• Ian_
Jeffdbr schreef op zondag 4 januari 2026 @ 22:50:
Ik las ergens met sneeuw gebruik van sneeuwmodus waar ka je die instellen ik kom deze namelijk niet direct tegen. Staat niet ,bij kampeer, carwash mode
Wat opviel met Snow Mode is dat de ACC & LCC niet meer werken. Schakelen tussen Driving Modes is ook niet mogelijk, een pop-up verschijnt met vreemde tekens gevolgd door een tekst:

Super Energy Saving Mode needs to be switched of.

Overigens is de mode zelf echt goud.

• Ian_
Ian_ schreef op zondag 4 januari 2026 @ 02:35:
[...]

Laatste poging, iemand nog gekeken naar deze post over AR

• clydevdl
Ian_ schreef op maandag 5 januari 2026 @ 06:44:
[...]

Wat opviel met Snow Mode is dat de ACC & LCC niet meer werken. Schakelen tussen Driving Modes is ook niet mogelijk, een pop-up verschijnt met vreemde tekens gevolgd door een tekst:

Super Energy Saving Mode needs to be switched of.

Overigens is de mode zelf echt goud.
Dat de ACC en LCC tijdens snowmode niet meer werken lijkt mij meer dan logisch. Zorgt dat je meer bezig bent met autorijden dan figuurlijk achterover leunen en de auto de snelheid laten bepalen.

Voor de rest eens dat de snowmode een goede functie is op de auto.

• Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-01 13:17
Kreeg vanochtend de deuren niet open. Zag het een beetje aankomen dus had de defrost en daarna rapid heating al 30 min aanstaan. Alle hendels vastgevroren. Heb met een heatblower 1 handel opengemaakt. Die kwam er trouwens scheef uit, hoop niet dat er iets kapot gaat. Meer mensen?

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Vanochtend voor het eerst 'problemen' met de deurgrepen die niet goed naar buiten komen (LR).
Althans, de bestuurders handgreep kwam netjes naar buiten de andere 3 niet.
Na een korte rit werkte ze alle 4 netjes.

Ik had de Defrost stand gebruikt voor vertrek, geen idee of de bestuurdershandgreep nou verwarmd is.

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Nacho1978 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 08:39:
Kreeg vanochtend de deuren niet open. Zag het een beetje aankomen dus had de defrost en daarna rapid heating al 30 min aanstaan. Alle hendels vastgevroren. Heb met een heatblower 1 handel opengemaakt. Die kwam er trouwens scheef uit, hoop niet dat er iets kapot gaat.
Aah jij had dus ook de bestuurderskant met problemen :-(

Scheef maakt niet uit, daar gaan ze niets stuk van.

• MvRtje
Hier met de elektrische deuren op de Priv gaat het top, wel van te voren 1x de defrost aangezet maar dat doe ik altijd met dit weer. Lijkt me altijd beter voor de rubbers, glas etc

Wel vervelend om te horen dat het met de deurhendels op de LR niet goed gaat, dit zou eigenlijk wel verwarmd moeten zijn zodra je de defrost doet zou je zeggen..

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart

• Nacho1978
MvRtje schreef op maandag 5 januari 2026 @ 08:45:
Hier met de elektrische deuren op de Priv gaat het top, wel van te voren 1x de defrost aangezet maar dat doe ik altijd met dit weer. Lijkt me altijd beter voor de rubbers, glas etc

Wel vervelend om te horen dat het met de deurhendels op de LR niet goed gaat, dit zou eigenlijk wel verwarmd moeten zijn zodra je de defrost doet zou je zeggen..
Hoe lang had je defrost aan staan? Bij mij is de sneeuw in de handels geblazen en vervolgens rondom dichtgevroren.

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Nacho1978 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 08:49:
[...]
Hoe lang had je defrost aan staan? Bij mij is de sneeuw in de handels geblazen en vervolgens rondom dichtgevroren.
Bij de privilige komen de handgrepen niet naar buiten ;-)

• MvRtje
[...]
Ik heb vanmorgen om 07:20 de Defrost aangezet (Volgens mij draait dit 15 of 30 minuten?), om 07:45 begint mijn geplande rit instelling dus komt er ook wat warmte in en om 08:00 zijn we ingestapt zonder problemen en was alles warm en schoon.

Maar bij mij met de Privilege heb ik geen handgrepen dus is weer anders natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door MvRtje op 05-01-2026 08:52 ]

• clydevdl
[...]
Hier ook defrost aangezet voor vertrek (ongeveer 15 min) en nergens last van (privilege uitvoering) woonachtig in Amsterdam

• Viewty
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06:00
Wat een fantastische auto is het toch. Sneeuwmodus geeft zoveel grip met dit weer.

Defrost functie werkt zeer goed en met de priv geen enkel probleem met de deuren. Ik durf zelfs vrouwlief met de gladde wegen te laten rijden

• MvRtje
Viewty schreef op maandag 5 januari 2026 @ 08:54:
Wat een fantastische auto is het toch. Sneeuwmodus geeft zoveel grip met dit weer.

Defrost functie werkt zeer goed en met de priv geen enkel probleem met de deuren. Ik durf zelfs vrouwlief met de gladde wegen te laten rijden
Ja echt absurd, hier met zomerbanden en sneeuwmodus overal perfecte grip. Gisteren door maximale sneeuwval in Noord Brabant geen enkel moment gehad. En temperatuur in de auto met update 2.1 ook top! Dat was voorheen wel anders.

• Nacho1978
MvRtje schreef op maandag 5 januari 2026 @ 08:59:
[...]

Ja echt absurd, hier met zomerbanden en sneeuwmodus overal perfecte grip. Gisteren door maximale sneeuwval in Noord Brabant geen enkel moment gehad. En temperatuur in de auto met update 2.1 ook top! Dat was voorheen wel anders.
Eens. Mijn LR heeft in SNOW modus ook volop grip. Zitten Goodyear winterbanden onder.

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-01 16:44

Deze herken ik wel, bij mij gaat acht eruit ook wat schokkerig alsof hij eerst over een dood punt heen moet.
Rioja1969 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 22:16:
[...]

Impressive, zeker voor de Privilege. Dat haal ik volgens mij niet eens met mijn LR. Wat was jouw gemiddelde snelheid ongeveer? Ik heb de afgelopen dagen ook weer flink wat kilometers gemaakt (Duitsland en NL met veel snelwegen) en ik vind de range best tegenvallen in winterse omstandigheden. Ik rij dan wel op de snelweg veel stukken met 120 a 130 km per uur. Volgens de reisgeschiedenis is het gemiddelde verbruik 23 kW op 100 km.
Het ging ook allemaal niet zo hard, maar even uit mij hoofd; ik kwam met 374 km thuis en had nog 23 km aan actiradius, gemiddeld 78 km/h en het gross in Comfort/Eco.

[ Voor 11% gewijzigd door M13z1 op 05-01-2026 12:59 ]

'The truth is not afraid for Questions

• burnfout
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01 11:21
Grappig om die comments over de snowmode te lezen. Zal het vanmiddag eens testen.

Ik ben vanochtend 'normaal' naar kantoor gereden, en vond toen de grip met winterbanden ook echt al top. Voelde mij enorm veilig.

• RVMano
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 21:18
Goedemorgen, al eerder de vraag gesteld maar helaas geen reactie. Irriteer me aan alle vingers op het midden scherm. Via geelt protector besteld maar die is veel te groot. iemand al een matte versie gevonden die goed past en geen vingerafdrukken geeft?

• clydevdl
Hele flauwe opmerking maak je vingers schoon of geen creme gebruiken scheelt enorm.

Maar goed om toch serieus te doen op elk scherm zie je vingerafdrukken een doekje in de auto helpt om.het af en toe schoon te maken

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22:00
[b]vingers op middenscherm.
Ik gebruik een touchscreen-pen. Zo 1 met een rubber dopje. Heb hem bevestig met een rubberen penhouder (ook) uit China. De pennetjes zelf zijn voor 95 cent te koop bij de AC-tion.

[ Voor 39% gewijzigd door Mario3 op 05-01-2026 11:23 ]

• burnfout
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01 11:21
Ian_ schreef op zondag 4 januari 2026 @ 02:35:
[...]

Behalve dat ik het graag zou zien in de HUD, geen idee verder. Ik heb geen Zeekr X.

Dat het nu uit de handleiding is gehaald geen weinig hoop dat ze het gaan inbouwen.

• boxtel
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05:00
Tijdens de bandenwissel van zomer- naar winterbanden (Michelin Pilot Sport 4 SUV) is helaas een TPMS-sensor afgebroken door de monteur. De sensor moet besteld worden, waardoor ik opnieuw terug moet. Tot die tijd krijg ik bij elke rit bij het instappen de melding over bandenspanning.

Voordat de auto is binnen gereden nog aangeven let op de sensor bij het ventiel

[ Voor 12% gewijzigd door boxtel op 05-01-2026 11:55 ]

• Ian_
burnfout schreef op maandag 5 januari 2026 @ 11:20:
[...]

Behalve dat ik het graag zou zien in de HUD, geen idee verder. Ik heb geen Zeekr X.

Dat het nu uit de handleiding is gehaald geen weinig hoop dat ze het gaan inbouwen.
Het gaat erom dat het een functie is die we zouden krijgen en we hebben het niet. In dit geval een AR optie maar als jij opeens geen parkeer camera hebt terwijl het er wel opstaat is ook raar?

• Ian_
boxtel schreef op maandag 5 januari 2026 @ 11:54:
Tijdens de bandenwissel van zomer- naar winterbanden (Michelin Pilot Sport 4 SUV) is helaas een TPMS-sensor afgebroken door de monteur. De sensor moet besteld worden, waardoor ik opnieuw terug moet. Tot die tijd krijg ik bij elke rit bij het instappen de melding over bandenspanning.

Wat zuur en bizar hoeveel sensoren er gebroken zijn...

• 4v4t4r
  • Nu online

bij mij heeft de kwikfit er gelijk een nieuwe in gedaan - blijkbaar mazzel dat ze deze op voorraad hadden.

Ik heb overigens nog steeds de update niet, en iemand hier had Zeist gebeld en een uurtje later de update?
Wie bel je dan want neem aan dat de receptioniste me niet kan helpen :D

/edit - ik zie nu pas dat het service nummer in de app een ander nummer is dan Zeist (waar ze ook niet opnamen) Dame aan de tel heeft auto gegevens opgeschreven en Zeist vragen of ze de update kunnen pushen. Eens zien of dat ook gaat gebeuren! Ze klonk iig niet alsof ze niet snapte waar het over ging :)

[ Voor 16% gewijzigd door 4v4t4r op 05-01-2026 12:49 ]

Zeekr 7x Privilege AWD

• Karel Apple
Ian_ schreef op maandag 5 januari 2026 @ 11:54:
[...]

Het gaat erom dat het een functie is die we zouden krijgen en we hebben het niet. In dit geval een AR optie maar als jij opeens geen parkeer camera hebt terwijl het er wel opstaat is ook raar?
Precies Ian. Je zal de auto (bij wijze van spreken) gekocht hebben vanwege de AR functie in de HUD. Wat dan? Maar als het in de X zit, dan verwacht ik op termijn dit ook wel in de 7X. Maar net als de AI waar ze prat op gaan in de marketing, dat slaat ook nergens op.

• Ian_
Karel Apple schreef op maandag 5 januari 2026 @ 12:15:
[...]

Precies Ian. Je zal de auto (bij wijze van spreken) gekocht hebben vanwege de AR functie in de HUD. Wat dan? Maar als het in de X zit, dan verwacht ik op termijn dit ook wel in de 7X. Maar net als de AI waar ze prat op gaan in de marketing, dat slaat ook nergens op.
Het voorbeeld wat ik ook gebruik is hoe het eruit ziet in de Zeekr X. Het is jammer dat er niks mee gedaan wordt en als ik ernaar vraag wordt het doodleuk uit de user manual gehaald. Dit is trouwens de tweede keer gezien het ook met de cabin overheat functie is gebeurd. Melding 7 maanden geleden gemaakt dat het er niet in zit (ondanks user manual) reactie is, hebben we aangepast en poof Fugazi.

Ben echt lyrisch over de auto zelf maar de software ontwikkeling, het missen van functies en communicatie is echt triest op het moment.

• Elayais

Elayais

Die ene daar

tbee schreef op zondag 4 januari 2026 @ 22:04:
[...]

Interesting. Ik heb OPD aan staan, volgens mij. Eens kijken of ik het gedrag beter kan analyseren.
Ik heb ook OPD aanstaan en bij mij in achteruit gaat hij ook "zelf" rijden. Volgens mij niet vanuit stilstand, dus als ik stop en in z'n achteruit zet dan gaat hij niet meteen rijden. Maar als ik zelf het gaspedaal heb gebruikt dan blijft hij zelf doorgaan als een ouderwetse automaat en remt hij niet op de OPD weer af.

• Elayais

Elayais

Die ene daar

Nacho1978 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 08:39:
Kreeg vanochtend de deuren niet open. Zag het een beetje aankomen dus had de defrost en daarna rapid heating al 30 min aanstaan. Alle hendels vastgevroren. Heb met een heatblower 1 handel opengemaakt. Die kwam er trouwens scheef uit, hoop niet dat er iets kapot gaat. Meer mensen?
Ik had vanochtend geen problemen, er was gisteren ook wel wat sneeuw tussen de grepen gekomen e.d., maar ze kwamen allemaal (in elk geval bestuurdskant, niet aan de andere kant geweest) naar buiten en ook de kids konden zo achterin stappen.

Had ongeveer 30 min vantevoren de defrost aangezet, en na afloop daarvan de rapid heating.

• Elayais

Elayais

Die ene daar

Ik had voor de 7X met de P2 een Dual Motor en dus 4-wiel aangedreven auto, dus ik was benieuwd hoe de single motor 7X het zou doen, maar geen centje pijn in de sneeuw. Meerdere ouders met hun auto vast zien staan op de parkeerplaats bij school vanochtend, 0 problemen gehad met de 7X. Heb de Michelin Pilot Alpin winterbanden eronder liggen.

Er zijn nu met dit weer wel een aantal dingen die ik verbeterd zou willen zien (nice-to haves):

Parking Comfort Functie (koffiekopje):
  • Ik heb gemerkt dat in het donker de lichten aan blijven ook als de auto verder op slot is. Beetje onnodig als ik deze gebruik om de auto warm te houden terwijl ik even een boodschap doe dat de hele parking verlicht wordt.
  • De stoelverwarming blijft niet aan als je de Parking Comfort aan zet, maar de stuurverwarming wel. Zou mooi zijn als de stoelverwarming ook aan blijft.
App:
  • Het zou handig zijn als je een timer zou zien hoe lang een functie nog loopt. Dus bijvoorbeeld als ik defrost aan zet, dat ik zie dat deze nog x minuten aan staat. In de P2 kon je wel zien hoe lang de airco nog aanstond als je deze had aangezet.
  • Voor zover ik nu heb kunnen zien gebruikt alleen de scheduled trip electra van je laadpaal (als de auto is aangesloten natuurlijk) maar functies als defrost of rapid heating maken geen gebruik van de laadpaal maar kost je gewoon batterij (niet z'n issue voor mij, liever een warme auto dan 1% meer batterij). Idealiter gebruiken ook deze functies natuurlijk je laadpaal. Zeker omdat je maar 1 scheduled trip kunt plannen.
  • Over scheduled trip, je kunt er maar 1 plannen en dat zouden er meerdere moeten kunnen zijn. Maar ik zou ook graag zien dat ik deze in de app kan aanpassen, nu moet ik de auto in om tijd + dag te bepalen. In de app kan ik deze alleen aan of uit zetten
  • Als ik in de app de stoelverwarming en/of stuurverwarming aan zet, dan gaan deze weer uit op het moment dat de auto van het slot gaat. In die zin heb je niet super veel aan deze functies want zodra ze uit staan is alle warmte ook wel weg. Als ik deze in de app aanzet, zouden deze idealiter gewoon aanblijven in de auto.
  • Ik had eerder stuurverwarming op auto staan, maar voor mijn gevoel is alleen stand 3 bruikbaar, dan voelt het stuur een beetje warm, 1 en 2 merk je helemaal niks. Auto zette 'm vaak op stand 2. In de P2 had ik eigenlijk bijna nooit stand 3 want die werd wel heel erg warm. Ik weet niet of dit software matig ook aan te passen is.
Overige:
  • Ik gebruik mijn telefoon als hotspot, maar merk dat ik heel erg vaak het wachtwoord opnieuw moet ingeven, zeker wanneer ik de hotspot niet heb aangezet voordat de auto van het slot gaat. Lijkt wel vaak goed te gaan als de hotspot al aan staat voordat de auto van het slot gaat.
Dit zijn voor mij allemaal geen onoverkomelijke zaken, het is bijvoorbeeld uberhaupt pas de tweede auto die ik via een app kan aansturen of vantevoren kan opwarmen. Dus dat het uberhaupt kan is al heel mooi.

• mitchelljb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-01 11:59

Het kan erger, ik had met de bandenwissel dat ze de auto omhoog probeerde te krikken via de wielophanging.... Resultaat: krom gebogen wielophanging achter aan beide kanten.... Heb een kleine 2 maanden moeten wachten tot het gefixt was (er was maar 1 op voorraad in NL bij Zeekr, andere werd vanuit china verstuurd)... Maar gelukkig is die nu weer sinds begin december terug :)

• Serage75
  • Laatst online: 05-01 22:17
Volgens mij heb ik ergens deze opmerking al voorbij zien komen? Maar ik ervaar problemen met de nieuwe navigatie app na de update als ik mijn hotspot gebruik.

Verder merkte ik vandaag tijdens het bellen een voor mij nieuwe bug. Als ik met Apple CarPlay bel en ik ben aan het navigeren in de basisapp....dan krijg ik een paar seconde de telefoonverbinding. Maar deze valt weg zodra het scherm weer terug naar het navigatiescherm gaat. Iemand dat ook al ervaren?
Pagina: 1 ... 89 ... 91 Laatste