Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 88 ... 105 Laatste
Acties:

• MPro
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 21:40
tbee schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 21:32:
Is er iemand die een carlinkit aan het werken heeft via Carplay of Android Auto?
Ik heb er 1 van getpair werkend.

• MPro
Jeffdbr schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 23:34:
Ik heb een trekhaak laten monteren. Ik moet echter zoeken in de menu structuur waar deze zich bevindt.
Klopt het dat deze niet op de hoofdpagina wordt getoond? Ik vindt dit vreemd je kan alle deuren kofferbak motorkap en zonnehemel bedienen maar niet de trekhaak. Of zie ik een instelling over het hoofd?
Nee je ziet helaas niets over het hoofd.
Zit inderdaad nog in het 2e tapblad onder service.
Heb me ook wel eens rot gezocht terwijl ik al bij de caravan stalling stond🤣

• ubzY3.eMBstiLL
  • Registratie: April 2025
  • Niet online
tbee schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 15:16:
Nou, ik heb mijn 7X, vers uit de verpakking. Wat mij opviel is dat ik geen shuffle kan aanzetten op spotify. Zie ik wat over het hoofd?
Vond het vreemd dat dit niet kan, maar je hebt indd gelijk

Spotify native
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wxFQxLZwmulvzxOUGI1N7ZEluUM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NB8Uq0nkv3yn87x5ZxdoN6YV.jpg?f=fotoalbum_large

AA & CP kan dit wel, ik ga dit melden als bug in de Builders App. Ff kijken of Spotify zelf wat moet fixen of dat dit bij Zeekr ligt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E-WcEX8JLlycFcc-rE9grQxLxiw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G9ldP3Sutda0bn94gNpAlvbS.jpg?f=fotoalbum_large

Zeekr 7x | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 19:23
jeroenkleen schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 22:42:
[...]

Dit is idd de marketing vd LaadPalen. Een LP kan vaak 22kW per paal leveren en ook 22kW per socket. Echter de LP zelf over de 2 sockets kan max 22kW hebben maar de regeling in de LP is nog niet slim genoeg om de 2 sockets juist af te regelen dat de paal zelf niet overbelast kan worden bijv. 1x11 en 1x22kW. Daardoor kiezen LP leveranciers er nu vaak voor om de sockets op 11kW af te regelen. Ik ken een 22kW socket in Harderwijk die het wel kan mocht je interesse hebben om te testen.
Ik heb echt 4 keer je verhaal gelezen voor ik uiteindelijk dacht, het klopt alsnog niet wat je zegt of je legt het erg complex uit.
  • Openbare laadpalen ‘LP’ hebben voor 99% een 3 x 25 A netaansluiting. Basic math vertaald dit naar:
1,732 x 400 V x 25 A = 17.320 W ‘17,32 kW’
  • LP worden voor 99% gevoed vanuit een enkele voeding na de kWh-meter van de netbeheerder (het vermogen kan hierdoor ook nooit meer dan 17 kW zijn.
  • Sommige laadpleinen van bijvoorbeeld 2 LP op dezelfde netaansluitingen kunnen wel 22 kW leveren omdat er 4 outputs op 1 netaansluitingen zitten van niet 3x 25 A maar 3x 40 A.
  • Het kan voorkomen dat je een LP treft die ook als enkele dubbele output 22 kW levert maar dat is niet gebruikelijk. Vanwege selectiviteit zal je met 3x32 A output 3x40 A netaansluitingen nodig hebben. Veel CPO’s willen dit niet ivm hogere vastrecht kosten.
De LP zijn ‘Wel’ slim genoeg om het dynamisch te verdelen maar gezien de input te laag is zie je het in de praktijk vrijwel nooit.

To be honest een 22 kW AC laadpalen testen, why? 0- naar 100% SoC gaat gewoon met 22 kW flat, niks spannends aan en daarna kan je de tijd zelf makkelijk uitrekenen. 94 kWh bruikbaar / 22 kW = 4 uur en een kwartier mocht je met 0% aankomen.

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:16
MPro schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 00:04:
[...]

Ik heb er 1 van getpair werkend.
Dat is al goed nieuws. Moet de box elke keer opnieuw booten, of levert de USB-poort continue stroom? (En als ja, merk je dat in de accu?)

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:36

Freedive

] Ken sent me _

Ian_ schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 01:01:
[...]

Ik heb echt 4 keer je verhaal gelezen voor ik uiteindelijk dacht, het klopt alsnog niet wat je zegt of je legt het erg complex uit.
  • Openbare laadpalen ‘LP’ hebben voor 99% een 3 x 25 A netaansluiting. Basic math vertaald dit naar:
1,732 x 400 V x 25 A = 17.320 W ‘17,32 kW’
  • LP worden voor 99% gevoed vanuit een enkele voeding na de kWh-meter van de netbeheerder (het vermogen kan hierdoor ook nooit meer dan 17 kW zijn.
  • Sommige laadpleinen van bijvoorbeeld 2 LP op dezelfde netaansluitingen kunnen wel 22 kW leveren omdat er 4 outputs op 1 netaansluitingen zitten van niet 3x 25 A maar 3x 40 A.
  • Het kan voorkomen dat je een LP treft die ook als enkele dubbele output 22 kW levert maar dat is niet gebruikelijk. Vanwege selectiviteit zal je met 3x32 A output 3x40 A netaansluitingen nodig hebben. Veel CPO’s willen dit niet ivm hogere vastrecht kosten.
De LP zijn ‘Wel’ slim genoeg om het dynamisch te verdelen maar gezien de input te laag is zie je het in de praktijk vrijwel nooit.

To be honest een 22 kW AC laadpalen testen, why? 0- naar 100% SoC gaat gewoon met 22 kW flat, niks spannends aan en daarna kan je de tijd zelf makkelijk uitrekenen. 94 kWh bruikbaar / 22 kW = 4 uur en een kwartier mocht je met 0% aankomen.
Sinds paar weken hebben laadpalen in mijn buurt ‘net bewust laden’ wat tot nu toe regelmatig inhoudt dat tussen ongeveer 1700-2100 het laden stopt 🤣 wat vrij onhandig kan zijn als je nog stukje wilt rijden in de avond.
De auto zegt dat dat laden gestopt is en gaat zelf later weer verder als het mag van de laadpaal.

Zou mooier zijn als ze vermogens gewoon terugschroeven ipv stoppen.
Blij dat er 4x 300kW en 4x 150kW de hoek zit want kan niet thuis laden 🥸

• Jasper-NL
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 21:50
Heeft iemand ervaring met een mobiele thuislader? Waar moet ik op letten bij aanschaf. (Zeekr biedt er eentje aan voor 399 euro)

Kan mogelijk handig zijn voor in 'nood'. Of je het echt gaat gebruiken is natuurlijk de vraag 😅

• Ian_
Freedive schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 07:59:
[...]

Sinds paar weken hebben laadpalen in mijn buurt ‘net bewust laden’ wat tot nu toe regelmatig inhoudt dat tussen ongeveer 1700-2100 het laden stopt 🤣 wat vrij onhandig kan zijn als je nog stukje wilt rijden in de avond.
De auto zegt dat dat laden gestopt is en gaat zelf later weer verder als het mag van de laadpaal.

Zou mooier zijn als ze vermogens gewoon terugschroeven ipv stoppen.
Blij dat er 4x 300kW en 4x 150kW de hoek zit want kan niet thuis laden 🥸
Klopt, dynamisch laden gebeurd bijna overal. Alleen is het heel vervelend voor veel mensen met een nieuwe elektrische auto (Tesla, Audi, BMW, Zeekr en vast nog meer merken).

In de standard staat beschreven dat voertuigen een minimale ‘current’ nodig hebben van 6A. Lager en de voertuigen gaan in een ‘pauze modus’. Dit kan voor maximaal 15 minuten, indien langer dan gaan ze in een ‘slaap modus’ en krijg je ze ook niet meer wakker. In de praktijk zie je dus dat je soms elke 15 minuten zo’n melding krijgt:
  • Laden is gestopt
  • Laden is gestart
Gelukkig bij ons alleen terugschroeven maar ik heb wel eens gehad dat er stond resterende tijd: 21 uur en ja de volgende ochtend was mijn auto echt niet vol 😂

• Ian_
Jasper-NL schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 08:01:
Heeft iemand ervaring met een mobiele thuislader? Waar moet ik op letten bij aanschaf. (Zeekr biedt er eentje aan voor 399 euro)

Kan mogelijk handig zijn voor in 'nood'. Of je het echt gaat gebruiken is natuurlijk de vraag 😅
Je bedoeld een ‘granny lader’? Koop alsjeblieft eentje met een 3rd party certification. Als je eentje hebt en iets vliegt in de fik, dan kunnen ze daar bij een verzekering heel moeilijk om gaan doen.

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22:04
Jasper-NL schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 08:01:

Wij hadden er een van de dealer gekregen bij onze vorige auto, die gebruiken we nu bij de Zeekr. Dat was toen een actie bij de XC40 P8. Deze hebben we misschien 5x gebruikt. Telkens alleen als we bij een vakantiehuisje stonden of een camping op vakantie. Was het noodzakelijk? Nee zeker niet, is het handig? Soms, als je niet wil wachten op of zoeken naar een vrij laadpunt in de buurt

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:31
Navigatie ligt er bij mij nog steeds volledig uit. Is dat bij iedereen zo, of is het bij sommigen al opgelost ?

• Ian_
fideba schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 09:28:
Navigatie ligt er bij mij nog steeds volledig uit. Is dat bij iedereen zo, of is het bij sommigen al opgelost ?
No, werkt nog steeds niet. Ouderwets kaartlezen werkt nog beter.

• nb90
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 09:57
Ik had dit ook. Ook werkte de weer-info niet meer. Ik heb de connectivity gereset, en nu werkt de navigatie weer, wellicht werkt dat bij jullie ook? Zeekr Support gaf aan dat je dit op deze manier kunt doen:
Ook bij connectiveits problemen is het goed om deze stappen te volgen:

Zorg dat het voertuig geparkeerd en ingeschakeld is.

Zoek de SOS-knop op de bovenste console (zoals te zien is op de afbeelding).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hh4WIyBRQqvQDU6qi9708Dg4LDg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/H7sygGRWoftcZ8LEAU6mrqnU.png?f=user_large
Houd de SOS-knop minstens 10 seconden ingedrukt.

Het systeem wordt stilletjes opnieuw opstart — er worden geen lampjes of geluiden bevestigd, maar wacht 2–3 minuten om opnieuw verbinding te maken.

Controleer na het wachten de verbinding door een live dienst te openen (bijvoorbeeld Weather of Zeekr GPT).

• fideba
Ian_ schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 09:31:
[...]

No, werkt nog steeds niet. Ouderwets kaartlezen werkt nog beter.
Hehe, doet me denken aan de tijd dat ik met een Compaq IPaq aan de voorruit rondreed. Die dan na een halfuur stopte met werken omdat die te warm werd. Yep. I'm that old:-)

• Ian_
nb90 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 09:38:
[...]

Ik had dit ook. Ook werkte de weer-info niet meer. Ik heb de connectivity gereset, en nu werkt de navigatie weer, wellicht werkt dat bij jullie ook? Zeekr Support gaf aan dat je dit op deze manier kunt doen:

[...]
Ik zal het zo eens proberen, wel echt de meest onlogische knop om 10 seconden in te drukken…

• fideba
Ian_ schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 09:48:
[...]

Ik zal het zo eens proberen, wel echt de meest onlogische knop om 10 seconden in te drukken…
Welke knop is de connectivity reset ?

• petermdevries
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:03
tbee schreef op woensdag 31 december 2025 @ 11:59:
[...]

Als je die API uitvogelt, do share!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VsW176S_CpRD9WALb8Hgi1nsUCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cQnZXU8EQfCnqxYCNMEmnIdu.jpg?f=fotoalbum_large

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
    - name: my_car2
      type: custom
      title: Zeekr 7X Online
      capacity: 100 # Battery capacity (kWh), optional
      soc:
        source: http
        uri: https://eu-snc-tsp-api-gw.zeekrlife.com/ms-vehicle-status/api/v1.0/vehicle/status/latest?latest=false&target=new
        method: GET # default HTTP method
        headers:
        - content-type: application/json
        - X-APP-ID: ZEEKRCNCH001M0001
        - X-PROJECT-ID: ZEEKR_EU
        - X-VIN: <VIN>
        auth: # basic authentication
          type: bearer
          token: <BearerToken>
        insecure: false # set to true to trust self-signed certificates
        jq: .data.additionalVehicleStatus.electricVehicleStatus.chargeLevel # parse response json
        # scale: 0.001 # factor applied to result, e.g. for kW to W conversion
        cache: 60s # response cache duration
        timeout: 10s # timeout in golang duration format, see https://golang.org/pkg/time/#ParseDuration
      range:
        source: http
        uri: https://eu-snc-tsp-api-gw.zeekrlife.com/ms-vehicle-status/api/v1.0/vehicle/status/latest?latest=false&target=new
        method: GET # default HTTP method
        headers:
        - content-type: application/json
        - X-APP-ID: ZEEKRCNCH001M0001
        - X-PROJECT-ID: ZEEKR_EU
        - X-VIN: <VIN>
        auth: # basic authentication
          type: bearer
          token: <BearerToken>
        insecure: false # set to true to trust self-signed certificates
        jq: .data.additionalVehicleStatus.electricVehicleStatus.distanceToEmptyOnBatteryOnly # parse response json
        # scale: 0.001 # factor applied to result, e.g. for kW to W conversion
        cache: 60s # response cache duration
        timeout: 10s # timeout in golang duration format, see https://golang.org/pkg/time/#ParseDuration

Dit is wat ik nu heb. Feitelijke 2x hetzelfde alleen dan om naast SoC ook de Range op te halen.
De X-VIN is een of andere encoded string, ik neem aan iets met VIN nummer van de auto.
En Token is een oAuth token wat steeds een week geldig is. Ik heb echter nog geen idee of en hoe ik dit token zelf kan ophalen. Vanuit de app wordt er een POST gedaan naar:

https://eu-snc-tsp-api-gw...user-auth/v1.0/auth/login

met als body:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
{
  "loginDeviceType": 1,
  "identityType": 10,
  "loginSystem": "ios",
  "loginDeviceId": "<DEVICE_ID>",
  "identifier": "<IDENTIFIER>",
  "loginPhoneBrand": "Apple"
}

Hier is loginDeviceId steeds hetzelfde, neem aan uniek id voor mijn telefoon/app. Maar identifier is steeds anders. Als ik handmatig inlog in de app met username/wachtwoord zie ik die call nergens terug, alleen bovenstaande met een identifier. Het lijkt er haast op dat er en soort token in de app wordt gegenereerd om vervolgens het accesstoken op te halen.

Ik zie ook een refresh_token wat langer geldig is, maar ik heb nog geen werkend endpoint gevonden om het refresh token om te wisselen voor een nieuw access_token. Mogelijk dit endpoint, maar weet nog niet hoe.

Ik haal ze nu op door af te vangen via proxyman op de iPhone en handmatig hierin te zetten.

Mocht iemand nog ideeen hebben ;)

[ Voor 5% gewijzigd door petermdevries op 02-01-2026 10:02 ]

• Ian_
fideba schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 09:59:
[...]

De SOS knop 10 seconden ingedrukt houden.

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:43
jeroenkleen schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 22:42:
[...]

Dit is idd de marketing vd LaadPalen. Een LP kan vaak 22kW per paal leveren en ook 22kW per socket. Echter de LP zelf over de 2 sockets kan max 22kW hebben maar de regeling in de LP is nog niet slim genoeg om de 2 sockets juist af te regelen dat de paal zelf niet overbelast kan worden bijv. 1x11 en 1x22kW. Daardoor kiezen LP leveranciers er nu vaak voor om de sockets op 11kW af te regelen. Ik ken een 22kW socket in Harderwijk die het wel kan mocht je interesse hebben om te testen.
Zo graag wil ik het niet haha.
Er is een paal om de hoek hier (iets verder dan de rest) waarvan ik dacht , als ik haast heb en even beetje extra wil laden, dan is 22 altijd nog beter dan 11 😁

Zeekr 7x Privilege AWD

• nb90
fideba schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 09:59:
[...]

Zie mijn vorige bericht :)

• nb90
Ian_ schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 09:48:
[...]

Maar echt! Ik zat al 100 x keer op dat 4g/5g icoon te drukken. Betreft UX zou het toch wel handiger zijn om daar een pop-upje aan te koppelen en een reset-knop beschikbaar te maken. De reset-knop in de instellingen bij Verbinding is namelijk bij mij nooit klikbaar, altijd disabled.

[ Voor 59% gewijzigd door nb90 op 02-01-2026 10:33 ]

• Ian_
nb90 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 10:30:
[...]

Maar echt! Ik zat al 100 x keer op dat 4g/5g icoon te drukken. Betreft UX zou het toch wel handiger zijn om daar een pop-upje aan te koppelen en een reset-knop beschikbaar te maken. De reset-knop in de instellingen bij Verbinding is namelijk bij mij nooit klikbaar, altijd disabled.
Wat ik begreep, zolang je verbinding hebt oid of 4G/5G in je scherm staat zal die knop niet actief worden

• fideba
nb90 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 10:30:
[...]

Met screenprints, volledig gemist :-)

Net geprobeerd, inclusief een MMI reset, maar werkt nog steeds niet

• nb90
fideba schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 10:52:
[...]

Balen! Ik zit ook nog op OS 2.0.4 dus in mijn geval werkte de Zeekr Navi 2.0 app niet meer (laadde geen locaties in), en na reset weer wel. De native navigatie (1.0) werkte nog wel voor de reset. Hoe het op OS2.1.0 zit heb ik dus geen ervaring mee.

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Hier werkt navigatie en internet wel netjes.

Zelfs sneeuw op de auto vandaag 😊
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lzRbvU9_ZRY3jnKXq-66OImm8T4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TlZrkyWY1H5TjCFbtQPYvTnb.jpg?f=fotoalbum_large

• mitchelljb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-02 16:14
Freedive schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 11:21:
Hier werkt navigatie en internet wel netjes.

Zelfs sneeuw op de auto vandaag 😊
[Afbeelding]
Ben nu wel nieuwsgierig, had jij OS 2.1 al geinstalleerd?
Zo ja, Heb jij toevallig het Premium Connectivity pakket?

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

mitchelljb schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 11:30:
[...]

Ben nu wel nieuwsgierig, had jij OS 2.1 al geinstalleerd?
Zo ja, Heb jij toevallig het Premium Connectivity pakket?
Jep 2.1 en premium Connectivity

• mitchelljb
fideba schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 10:52:
[...]

Heb jij het Premium Connectivity pakket?

• mitchelljb
Oproep aan iedereen waar de navigatie v2/v3 niet werkt:

Werkt het bij jou ook niet? Kan je dan aangeven welk OS er op dit moment actief is in de auto + of je gebruik maakt van het "Premium Connectivity" pakket?

Ik ervaar zelf problemen, auto is al op OS 2.1 en maak dus gebruik van Navi v3. Ik heb geen Premium Connectivity, maak altijd gebruik van mijn hotspot (maar daar werkt het dus niet mee).

Wil even een beeld krijgen en kijken of het misschien wel met het pakket te maken heeft (wat wel heel stom zou zijn)

• Ian_
mitchelljb schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 11:38:
Oproep aan iedereen waar de navigatie v2/v3 niet werkt:

Werkt het bij jou ook niet? Kan je dan aangeven welk OS er op dit moment actief is in de auto + of je gebruik maakt van het "Premium Connectivity" pakket?

Ik ervaar zelf problemen, auto is al op OS 2.1 en maak dus gebruik van Navi v3. Ik heb geen Premium Connectivity, maak altijd gebruik van mijn hotspot (maar daar werkt het dus niet mee).

Wil even een beeld krijgen en kijken of het misschien wel met het pakket te maken heeft (wat wel heel stom zou zijn)
Zeekr 7X Long Range
OS2.1.0
Premium connectivity
Reset connectivity gedaan
Reset systeem gedaan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MQzEt_IIhdiDUZ_3KnpcFGQ6Rmo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E9UsGWiiSUTxH1r5shvEZ4os.jpg?f=fotoalbum_large

Niks werkt ❌

[ Voor 22% gewijzigd door Ian_ op 02-01-2026 12:07 ]

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Excuus het werkt niet!
Ik zat toch op wifi zonder dat ik het doorhad!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Iemand al met Zeist gesproken hierover ?

• SpikeJ
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-01 20:16
Zeekr 7X Long Range
OS2.1.0
Premium connectivity

Niks werkt ❌

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 18:14
Zeekr 7X Priv.
OS2.1.0
Premium connectivity

Alles werkt.

• Ian_
Zeekr gebeld moet foto’s sturen en ze pakken het op maar wisten van niks

• MPro
Zeekr 7X Privelige
OS2.1.0
Premium connectivity

Niks werkt ❌

• Ian_
Alright, ik ben erachter hoe op te lossen voor mij in ieder geval.
  1. 10 seconden de SOS knop indrukken tot de verbinding na 3 minuten ook weer actief is.
  2. Beide knoppen op het stuur indrukken tot het systeem is gereset
Voila, het werkt weer!

• fideba
Ian_ schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:32:
  1. 10 seconden de SOS knop indrukken tot de verbinding na 3 minuten ook weer actief is.
Voila, het werkt weer!
Heb het 3 keer moeten doen, had de indruk dat het niet werkte als ik op de oprit stond (wifi ?). Gewoon even gaan rijden en daar nog eens resetten, en nu werkt het inderdaad weer.

• nskr83
  • Laatst online: 14-03 12:05
Zeekr 7X Long Range
OS2.1.0
Premium connectivity

Everything works

• Sander28
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 06-03 15:59
Ik merkte het al eerder maar de regensensor lijkt bij mij niets te doen. Ik heb de sensitiviteit al hoog gezet maar dan nog reageert deze niet als het zoals vandaag toch flink regent. Hebben meer mensen hier last van?

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Sander28 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 13:57:
Ik merkte het al eerder maar de regensensor lijkt bij mij niets te doen. Ik heb de sensitiviteit al hoog gezet maar dan nog reageert deze niet als het zoals vandaag toch flink regent. Hebben meer mensen hier last van?
Je hebt hem wel aanstaan? Dus automatisch zeg maar op de linker stuurhendel?
Deze moet op de A met druppel staan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sTU9O2np1wNeDrEDIp2b0cf7ky4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/19TrFOF1Uqo4o1ZZB5GZa7tB.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Freedive op 02-01-2026 14:14 ]

• Ian_
fideba schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 13:24:
[...]

Heb het 3 keer moeten doen, had de indruk dat het niet werkte als ik op de oprit stond (wifi ?). Gewoon even gaan rijden en daar nog eens resetten, en nu werkt het inderdaad weer.
Ik had het volgende idee:

De connectiviteit reset werkt wanneer je ziet ‘no service’ en na een paar minuten weer verbindt. Dan heb je het gereset maar heeft pas effect als je het hele systeem opnieuw opstart ‘beide stuurknoppen’

• Sander28
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 06-03 15:59
Freedive schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 14:12:
[...]

Je hebt hem wel aanstaan? Dus automatisch zeg maar op de linker stuurhendel?
Deze moet op de A met druppel staan
[Afbeelding]
Ja en ik krijg ook gewoon een lampje in mijn dahboard dat de automatische wisser aan zou moeten staan . Maar ik begrijp hieruit dat deze bij jou gewoon werkt, dan toch maar eens bellen met zeist.

• MaBeCo
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 06-02 08:56
Welke knoppen op het stuur moet ik indrukken voor een reset?

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 06-02 11:09

Elayais

Die ene daar

Ik heb vanochtend even gereden, niet de navigatie zelf gebruikt. Maar hij vond wel netjes mijn locatie en het pijltje reed netjes mee op de map. Ook zag ik bij weer staan dat het 1 graden zou moeten zijn. Dus volgens mij werkt voor mij alles.

Zeekr 7X LR
Geen Premium Connectivity Pakket, had volgens mij wel mijn hotspot aan gezet.

• mitchelljb
Ian_ schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:32:
Voila, het werkt weer!
Dit heeft het voor mij ook opgelost! Thanks

Direct apart gescheiden wifi aangemaakt voor de auto en geconnect. Zag namelijk dat ik de offline kaarten nog niet had gedownload. NL is binnen, Duitsland is nu bezig.

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:33
Net 140km gereden met Navigatie, geen problemen gehad. Versie 2.1.

Enkel dat eind percentage voor geen meter klopt. Kwam met 40% aan op eind locatie terwijl navigatie 28% aangaf.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra

• HavermansP
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-03 19:24
Zeekr 7X Privilege
OS2.1.0
geen Premium connectivity

Werkt, ook in HUD. Maar geen nieuwe adressen en ook geen laadpalen. Zou dus een reset moeten toepassen denk ik.

• mitchelljb
HavermansP schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 15:51:
Zeekr 7X Privilege
OS2.1.0
geen Premium connectivity

Werkt, ook in HUD. Maar geen nieuwe adressen en ook geen laadpalen. Zou dus een reset moeten toepassen denk ik.
Klopt, zo begon het bij mij ook. Even een reset uitvoeren van zowel de verbinding (SOS-knop langer dan 5 sec ingedrukt houden) en wachten tot service weer terug is. Daarna system reset dmv de 2 knoppen op het stuur.

• Jaap09
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 17:02
Voor wie de update nog niet heeft, ik heb zojuist zeekr gebeld en na het gesprek heb ik de update ontvangen.

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20:08
Hier ook..!

• mitchelljb
Onderstaand zou moeten helpen:
mitchelljb schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 16:11:
[...]

Even een reset uitvoeren van zowel de verbinding (SOS-knop langer dan 5 sec ingedrukt houden) en wachten tot service weer terug is. Daarna system reset dmv de 2 knoppen op het stuur.

• RdeNoronha
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-03 22:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Za0ubsGOvD0hOIqDrrZCq8DBbI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gwQBsk1dVFVcifUm41x90MCS.png?f=fotoalbum_large

Vandaag een beetje aan het stoeien geweest met de API's. En vervolgens met Claude.ai en prototype app erom heen gebouwd. Tokens zijn max 7 dagen geldig (accessToken) en de refreshToken om een nieuwe accessToken is 30 dagen geldig.

Zoals al eerder gemeld is de VIN nummer nodig en die is encrypted. Het is AES-128-CBC encrypted VIN (Base64-encoded) voor de die-hards. Zolang ik exact dezelfde waarde meegeef in de header dan is er niks aan de hand en krijg ik een boel data terug.
Ik zag zelfs dat je de temperatuur van de koelkast als response kan krijgen. Mocht je hem überhaupt hebben ;)

Mocht je interesse hebben om hier dieper in te duiken, stuur mij dan een PM.

• 4v4t4r
Jaap09 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 16:20:
Voor wie de update nog niet heeft, ik heb zojuist zeekr gebeld en na het gesprek heb ik de update ontvangen.
Met wie heb je gebeld? Gewoon zeist?

Zeekr 7x Privilege AWD

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

RdeNoronha schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 17:05:
[Afbeelding]

Vandaag een beetje aan het stoeien geweest met de API's. En vervolgens met Claude.ai en prototype app erom heen gebouwd. Tokens zijn max 7 dagen geldig (accessToken) en de refreshToken om een nieuwe accessToken is 30 dagen geldig.

Zoals al eerder gemeld is de VIN nummer nodig en die is encrypted. Het is AES-128-CBC encrypted VIN (Base64-encoded) voor de die-hards. Zolang ik exact dezelfde waarde meegeef in de header dan is er niks aan de hand en krijg ik een boel data terug.
Ik zag zelfs dat je de temperatuur van de koelkast als response kan krijgen. Mocht je hem überhaupt hebben ;)

Netjes!
Bijna klaar voor Home Assistant ;-)

• Jaap09
4v4t4r schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 18:08:
[...]

Met wie heb je gebeld? Gewoon zeist?
Ja. Die zei eerst updates zijn nog niet officieel. En zei dat hij meerdere had gesproken die het nog niet hadden. En toen zei hij hee dat is vreemd ik ga er achteraan voor je. En dus binnen 30minuut had ik de update en e-mail van Zeist dat ik hem maandag krijg… dat is dus vandaag geworden.

• IIwouterNL
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-02 13:27
Jaap09 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 16:20:
Ik heb ook contact met Zeekr support, die vroegen me om dezelfde reset te doen als een aantal hier eerder hebben gemeld (10 sec op de SOS button) maar helaas nog geen update.

Ik ga morgen wel ff bellen met Zeist om te vragen of ze de update kunnen pushen.

• 4v4t4r
Welke optie nemen jullie als je de auto lekker warm wil hebben voordat je vertrekt?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vVdA8VtGQjNn_325yTKd9PAjsbw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6zpEFjMLq8f6Vd4LRtOufISP.jpg?f=fotoalbum_large

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ian_
4v4t4r schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 19:39:
Welke optie nemen jullie als je de auto lekker warm wil hebben voordat je vertrekt?[Afbeelding]
Defrost of scheduled maar geen ventilatie, die is voor de zomer.

Mooie van defrost is dat je spiegels ook ontdooid zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Ian_ op 02-01-2026 19:52 ]

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:48
Ik kwam er net achter dat wanneer je de vrij in te stellen knop koppelt aan de rijhoogte (bij de Priv) ook de Individuele rijimodus wordt geactiveerd. Ik vind het irritant dat je alleen tussen de 3 standaard modi kan wisselen met de knop. Nu kan ik met die knop wel direct mijn eigen instelling activeren (ik druk hem naar beneden, dan komt de rijhoogte wel op laag te staan, maar die had ik persoonlijk ook ingesteld).

Ik zou er nog wel de voorkeur aan geven dat mijn individuele instellingen standaard actief zijn bij het starten.

• jswinkels
RdeNoronha schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 17:05:
[Afbeelding]

Super dit. Is er een andere mogelijkheid om de api af te vangen? Als ik het goed begrijp is dit nodig om de tokens te verkrijgen. Ik heb een beetje lopen zoeken naar gratis / goedkope app. Bijvoorbeeld Stream (https://apps.apple.com/nl...ream - Network Debug Tool alleen is die 5 jaar geleden voor het laatst geüpdatet

[ Voor 3% gewijzigd door jswinkels op 02-01-2026 20:33 ]

• Elayais
  • Laatst online: 06-02 11:09

Elayais

Die ene daar

4v4t4r schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 19:39:
Welke optie nemen jullie als je de auto lekker warm wil hebben voordat je vertrekt?[Afbeelding]
Ik gebruik zelf de rapid heating omdat de ventilatie niet heel snel gaat met het opwarmen van de auto. Scheduled vind ik nog niet echt bruikbaar, ik heb deze wel ingesteld op de 2 dagen dat ik rond een vrij vaste tijd vertrek, maar deze werkt ook 'maar' 10/15 min wat niet heel veel tijd is om de boel op te warmen.

Bij de P2 had ik dit opgelost door gewoon 3 timers in te stellen om het kwartier, dan was de auto goed voorbereid.

Wat ik wel heb gemerkt is dat de rapid heating of andere opties, geen gebruik maken van je laadpaal maar gewoon de batterij zelf gebruiken. Alleen de scheduled pakt stroom van je laadpaal als je auto is aangesloten. Dat mag dus in een update nog wel aangepast worden.

• jswinkels
ubzY3.eMBstiLL schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 00:37:
[...]

Vond het vreemd dat dit niet kan, maar je hebt indd gelijk

Spotify native
[Afbeelding]

AA & CP kan dit wel, ik ga dit melden als bug in de Builders App. Ff kijken of Spotify zelf wat moet fixen of dat dit bij Zeekr ligt.
[Afbeelding]
Op dat plaatje staat shuffle toch gewoon aan? Het puntje onder het icoontje naast het hartje.

Wat ik erg irritant vindt aan de native spotify is dat je niet mag zoeken tijdens het rijden. In mij XC40 P8 vroeg ik het altijd aan Google, maar die AI is natuurlijk echt ruk. Ik heb hem op Nederlands staan en dan snapt hij niet dat je om een Engelstalig nummer vraagt.

• jswinkels
jswinkels schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 20:26:
[...]

Super dit. Is er een andere mogelijkheid om de api af te vangen? Als ik het goed begrijp is dit nodig om de tokens te verkrijgen. Ik heb een beetje lopen zoeken naar gratis / goedkope app. Bijvoorbeeld Stream (https://apps.apple.com/nl...ream - Network Debug Tool alleen is die 5 jaar geleden voor het laatst geüpdatet
Ik heb nu http catcher geïnstalleerd en voor 4 uur HTTPS toegang gekocht. Je moet dan wel een VPN toestaan en certificaat vertrouwen.

• HavermansP
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-03 19:24
Elayais schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 20:28:
[...]

Ik gebruik zelf de rapid heating omdat de ventilatie niet heel snel gaat met het opwarmen van de auto. Scheduled vind ik nog niet echt bruikbaar, ik heb deze wel ingesteld op de 2 dagen dat ik rond een vrij vaste tijd vertrek, maar deze werkt ook 'maar' 10/15 min wat niet heel veel tijd is om de boel op te warmen.

Bij de P2 had ik dit opgelost door gewoon 3 timers in te stellen om het kwartier, dan was de auto goed voorbereid.

Wat ik wel heb gemerkt is dat de rapid heating of andere opties, geen gebruik maken van je laadpaal maar gewoon de batterij zelf gebruiken. Alleen de scheduled pakt stroom van je laadpaal als je auto is aangesloten. Dat mag dus in een update nog wel aangepast worden.
Rapid heating is snelle verwarming neem ik aan? Of high warmte?

En wat zijn je bevindingen? Is het nu wel lekker warm want ventilatie vind ik ook niks. Defrost ook te weinig warmte.

• mitchelljb
Elayais schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 20:28:
[...]

Als je de 10/15 min te kort vind kan dit aangepast worden naar max 60min :)
Als je onder Climate verder naar beneden gaat zie je "Duration time" voor Air Conditioner, Seat Heating en Steering Wheel Heating. Standaard staan die op 15 min, maar kan je dus aanpassen.

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22:04
mitchelljb schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 22:36:
[...]

Als je de 10/15 min te kort vind kan dit aangepast worden naar max 60min :)
Als je onder Climate verder naar beneden gaat zie je "Duration time" voor Air Conditioner, Seat Heating en Steering Wheel Heating. Standaard staan die op 15 min, maar kan je dus aanpassen.
Ik nam voorheen (wellicht onterecht) aan dat de functie air conditioning hetzelfde functioneert als climate control. Ik realiseer mij dat dit niet hetzelfde is. Wordt de auto wel goed voorverwarmd met de komende lage temperaturen als je scheduled trip gebruikt, of heb je daar echt de manuele optie rapid heating voor nodig?

• P. Edelijn
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-03 21:43
mitchelljb schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 17:04:
[...]

Zelfde probleem hier, zelfs al een reset (dmv 2 knoppen op stuur) uitgevoerd maar zonder resultaat.

Meer mensen die er last van hebben?
Werkt al twee dagen niet meer ook resett gedaan heeft geen effect. Had voldoende GB. Het heeft 2 dagen gewerkt en ben ermee in Frankrijk geweest ongeveer 2000 km mee gereden. Werkt gewoon goed zoals het moet zijn. Terugweg gereden met Google Maps omdat Zeekr navigatie het niet meer deed.
Vandaag werkte het nog niet. :-( :-(

• MPro
P. Edelijn schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 22:57:
[...]

Werkt al twee dagen niet meer ook resett gedaan heeft geen effect. Had voldoende GB. Het heeft 2 dagen gewerkt en ben ermee in Frankrijk geweest ongeveer 2000 km mee gereden. Werkt gewoon goed zoals het moet zijn. Terugweg gereden met Google Maps omdat Zeekr navigatie het niet meer deed.
Hier werkte het ook 2 dgn niet. Vandaag nogmaals een reset gedaan en daarna begon hij alles te laden.

• Jaap09
Hoi, vraagje over de wasstraat waar je door heen wordt getrokken.
Auto in N zetten en carwasmode aan?
Of in de N zetten en verder niks doen ( deuren op slot en spiegels in)
Lees hier nogal wat verhalen dat lastig is. Maar in de N zetten is niet lastig.

• Ian_
Jaap09 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 23:13:
Hoi, vraagje over de wasstraat waar je door heen wordt getrokken.
Auto in N zetten en carwasmode aan?
Of in de N zetten en verder niks doen ( deuren op slot en spiegels in)
Lees hier nogal wat verhalen dat lastig is. Maar in de N zetten is niet lastig.
Optie 1, Carwash mode aan en de rem niet intrappen bij het in N zetten.

Optie 2, One pedal drive uitzetten, Carwash mode aan en in N zetten. (Voorkeur en dummy proof).

optie 1 kan je auto hold namelijk opeens aangaan.

• Ian_
P. Edelijn schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 22:57:
[...]

1 Connectiviteit reset
2 Systeem reset

Deze volgorde gedaan en werkte dat niet?

• Jeffdbr
  • Laatst online: 01:17
Kunnen jullie mij uitleggen hoe ik de app Spotify en Waze kan installeren in de auto.
Of kan dit alleen op je telefoon draaien.
Is het ook mogelijk yellowbrick te installeren?

• Ian_
HavermansP schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 22:31:
[...]

Rapid heating is snelle verwarming neem ik aan? Of high warmte?

En wat zijn je bevindingen? Is het nu wel lekker warm want ventilatie vind ik ook niks. Defrost ook te weinig warmte.
Werkt normaal je verwarming wel goed? Als ik 19.0 Defrost aanzet kan ik na 15/20 min zonder jas in de auto zitten.

• Ian_
Jeffdbr schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 23:21:
Kunnen jullie mij uitleggen hoe ik de app Spotify en Waze kan installeren in de auto.
Of kan dit alleen op je telefoon draaien.
Is het ook mogelijk yellowbrick te installeren?
Spotify vanuit de APP store, de rest niet mogelijk.

• Jeffdbr
  • Laatst online: 01:17
Maar waar vindt ik de App Store?

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14-03 21:06
Weet iemand hoe ik apps deinstalleer?

• nb90
Msts schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 00:26:
Weet iemand hoe ik apps deinstalleer?
Rechtsonder op je apps bibliotheek drukken (die vierkantjes), dan een app ingedrukt houden. Als het goed is komt er dan een pop-up met de optie om te verwijderen of te deïnstalleren.

• nb90
Jeffdbr schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 23:37:
Maar waar vindt ik de App Store?
De app store is ook een app die daar in je bibiliotheek staat.

• Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 21:26
Ik had onderstaande vragen al eerder gesteld maar toen was iedereen heel begrijpelijk aan het praten over de 2.1 update en de UWB key functie. 😁

Ik stel ze nog eens:

Ik vroeg me een aantal dingen af die misschien door 7x rijders beantwoord kunnen worden:
  • Toont het bestuurdersdisplay/HUD wanneer je navigeert in CarPlay ook de route op een kaart of kun je dit alleen op het grote scherm zien?
  • Ik heb geen ervaring met luchtgeveerde auto’s. In hoeverre is dit merkbaar in het dagelijks gebruik in Nederland? Tijdens mijn proefrit heb ik vooral op geasfalteerde wegen gereden.
Ik heb afgelopen woensdag in de privilege gereden zonder de 2.1 update. Een uurtje rijden was toch erg kort om een goede indruk te krijgen van alles wat de auto te bieden heeft. Vanmiddag heb ik weer een proefrit staan (gevraagd om de core met 2.1 update), ik zal daarna een post plaatsen met mijn indrukken van de auto.

• P. Edelijn
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-03 21:43
Ian_ schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 23:20:
[...]

1 Connectiviteit reset
2 Systeem reset

Deze volgorde gedaan en werkte dat niet?
Zal zo het testen 10 seconden SOS en daarna gelijk de Systeem reset?

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Alboqa schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 09:55:
Ik had onderstaande vragen al eerder gesteld maar toen was iedereen heel begrijpelijk aan het praten over de 2.1 update en de UWB key functie. 😁

Ik stel ze nog eens:

Ik vroeg me een aantal dingen af die misschien door 7x rijders beantwoord kunnen worden:
  • Toont het bestuurdersdisplay/HUD wanneer je navigeert in CarPlay ook de route op een kaart of kun je dit alleen op het grote scherm zien?
  • Ik heb geen ervaring met luchtgeveerde auto’s. In hoeverre is dit merkbaar in het dagelijks gebruik in Nederland? Tijdens mijn proefrit heb ik vooral op geasfalteerde wegen gereden.
Ik heb afgelopen woensdag in de privilege gereden zonder de 2.1 update. Een uurtje rijden was toch erg kort om een goede indruk te krijgen van alles wat de auto te bieden heeft. Vanmiddag heb ik weer een proefrit staan (gevraagd om de core met 2.1 update), ik zal daarna een post plaatsen met mijn indrukken van de auto.
HUD werkt het beste met de ingebouwde navigatie. Op de 2.1 versie het mooiste (mening :)
CarPlay met Google en Apple maps toont wel
Kaartje in de hud maar zonder route. Waze doet bij mij niets via CarPlay in de hud.

Heb zelf de LR dus geen luchtvering expertise ;-)

• Ian_
P. Edelijn schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 10:06:
[...]

Zal zo het testen 10 seconden SOS en daarna gelijk de Systeem reset?
2/3 min wachten eerst tot de verbinding hersteld is.

• taa_nl
  • Laatst online: 21:06
Iemand een idee waarom de weerkaart niet laadt? Navigatie werkt gewoon normaal en geen internet problemen. Reset gedaan maar geen verandering Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWI8G7-of7NNsdtOBEi--53lfec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/560NHND5ww1Hc7uwoH0vXglf.jpg?f=fotoalbum_large

• jswinkels
ik ben gisterenavond en vanmorgen een beetje bezig geweest naar aanleiding van het werk van @RdeNoronha Ik heb een eerste versie van een integratie geschreven (met wat hulp van Gemini) waarbij je de autorisatie token en X-vin kan invoeren (en updaten als het token niet meer geldig is). Ik kan nu de belangrijkste zaken uitlezen (heb nog niet alles verwerkt) en kan de auto unlocken en vooral de airco ook aan en uit zetten. Ik wil de kofferbak bijvoorbeeld ook kunnen bedienen en de sentrymode aan / uit kunnen zetten (bijvoorbeeld automatisch aanzetten als ik niet thuis geparkeerd ben).

Er zijn echt heel veel instellingen mogelijk en er wordt heel veel data teruggestuurd, waarbij de status een numerieke status van 0,1,2 of 3 is. Zonder omschrijving van de API is dat echt veel werk om uit te zoeken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8zKpIDKdOWbuC2d2Lihh5wX_7I=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/1Lkdk2pimXsdVXGFzo6VactN.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wxyY9wbuSOomN7aKgD50SuuYmlc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/idVaQZOjzPfQ5rWgm228geh5.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pnV_Y9ilOhnW25dh7L3Vuxc_gj0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/qtQHp6mdWbr36X892eEMfSU3.png?f=fotoalbum_tile

• jswinkels
taa_nl schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 11:43:
Iemand een idee waarom de weerkaart niet laadt? Navigatie werkt gewoon normaal en geen internet problemen. Reset gedaan maar geen verandering [Afbeelding]
Ik had gisteren hetzelfde. Spotify werkt wel gewoon.

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

jswinkels schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 11:46:
ik ben gisterenavond en vanmorgen een beetje bezig geweest naar aanleiding van het werk van @RdeNoronha Ik heb een eerste versie van een integratie geschreven (met wat hulp van Gemini) waarbij je de autorisatie token en X-vin kan invoeren (en updaten als het token niet meer geldig is). Ik kan nu de belangrijkste zaken uitlezen (heb nog niet alles verwerkt) en kan de auto unlocken en vooral de airco ook aan en uit zetten. Ik wil de kofferbak bijvoorbeeld ook kunnen bedienen en de sentrymode aan / uit kunnen zetten (bijvoorbeeld automatisch aanzetten als ik niet thuis geparkeerd ben).

Er zijn echt heel veel instellingen mogelijk en er wordt heel veel data teruggestuurd, waarbij de status een numerieke status van 0,1,2 of 3 is. Zonder omschrijving van de API is dat echt veel werk om uit te zoeken.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Super vet zeg!
Als je iets wilt / kan delen op een gegeven moment hou ik me aanbevolen ;-)

• Peersol
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 10-01 21:49
Ik rij nu ongeveer anderhalve maand in de Zeekr 7X RWD. Erg comfortabel en vergelijkbaar qua opties en mogelijkheden met de Mach-E die ik hiervoor had. (Aangeklede uitvoering) Wat mij alleen erg stoort is dat de toegestane snelheid in bijna 50% van de gevallen niet klopt.
Het is m.b.v. de Zeekr after sales wel gelukt om de indicatie in mijlen om te zetten naar km’s maar de snelheid klopt vaak niet.
Zo mag ik volgens mijn Zeekr in mijn eigen woonwijk vaak 80 en komt het voor dat hij aangeeft dat ik 15 km/h mag buiten de bebouwde kom.
Dit is voornamelijk irritant in de HUD, het leidt toch af.
Volgens de after sales moet er nieuwe software geïnstalleerd worden bij een service point… maar ik dacht, misschien heeft hier iemand de oplossing?? (Al kon ik die in het forum niet vinden)

• Msts
Vanmorgen rapid heating aangezet maar na 15 min nog steeds 4 graden in de auto en defrost deed ook bijna niks. Bij gewoon rijden geen problemen met de verwarming. Meer mensen deze ervaring?

• Ian_
Msts schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:27:
Vanmorgen rapid heating aangezet maar na 15 min nog steeds 4 graden in de auto en defrost deed ook bijna niks. Bij gewoon rijden geen problemen met de verwarming. Meer mensen deze ervaring?
Welke software heb je er op zitten, ik heb zelf met ‘Defrost’ 19.0 graden het heerlijk na 15 minuten.

• supersound
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-02 13:05
Freedive schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 11:54:
[...]

Super vet zeg!
Als je iets wilt / kan delen op een gegeven moment hou ik me aanbevolen ;-)
Klein vraagje: Wat ben jij precies aan het doen? Ik begrijp het niet …… sorry

Groet

• Ian_
supersound schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:40:
[...]

Groet
Ik ben blij dat iemand anders de vraag stelt 😂👆🏻

Zelf heb ik een:
- Thuisbatterij
- Zonnepanelen
- Dynamische contract
- EMS
- Slimme laadpaal

Wat zou ik hier nu met wat hierboven wordt gedaan nog extra kunnen?

• Belskuh
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15:49
Op de middenconsole zit een fysieke knop die de kofferbak klep zou moeten kunnen bedienen. Deze doet bij mij niets. Ik weet dat ik deze op mijn Volvo 2 sec moest vasthouden, maar ook dat werkt niet. Doet deze het bij jullie wel?

• Msts
Ian_ schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:38:
[...]

Welke software heb je er op zitten, ik heb zelf met ‘Defrost’ 19.0 graden het heerlijk na 15 minuten.
2.1

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:16
supersound schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:40:
[...]

Groet
Hij stuurt de auto aan met eigen software. Ik heb jaren geleden ook zo iets gedaan voor mijn Tesla, de airco ging dan aan op basis van afspraken in Google calendar. (Website is er nog, de applicatie is gearchiveerd. https://teslatasks.com/) Ik ben toen behoorlijk afgeknapt op het continue opnieuw moeten uitvogelen hoe je zo'n token krijgt, vandaar de handdoek in de ring. 😆

• Jaap09
De achter ruitenwisser zit hier ook een stand op die af en toe wist? Ipv continu?

• jswinkels
Ian_ schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:43:
[...]

Ik ben blij dat iemand anders de vraag stelt 😂👆🏻

Zelf heb ik een:
- Thuisbatterij
- Zonnepanelen
- Dynamische contract
- EMS
- Slimme laadpaal

Wat zou ik hier nu met wat hierboven wordt gedaan nog extra kunnen?
Als je je auto optimaal wil gebruiken heb je de State of Charge. Dan kun je plannen wanneer (en hoe lang) je auto moet gaan laden. Ziet de soc is dat veel lastiger (ik zit nu bij dat mijn laadpaal iedere dag op de 16 goedkoopste kwartieten aangaat, als er dan een auto gekoppeld is gaat dit automatisch laden)

Ik heb nog wel een paar use cases waarbij de locatie van de auto een rol speelt, maar de meeste info staat ook in de app en voegt relatief weinig toe.

• IIwouterNL
Msts schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:27:
heb dit ook geprobeerd maar defronst en rapid heating werken niet samen. Als ik rapid heating aanzert gaat defrosting uit en andersom

• IIwouterNL
Belskuh schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:48:
Op de middenconsole zit een fysieke knop die de kofferbak klep zou moeten kunnen bedienen. Deze doet bij mij niets. Ik weet dat ik deze op mijn Volvo 2 sec moest vasthouden, maar ook dat werkt niet. Doet deze het bij jullie wel?
je moet vrij lang de knop omhoog houden voordat hij het doet.
Pagina: 1 ... 88 ... 105 Laatste