Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 87 88 Laatste
Acties:

• MPro
  • Registratie: Mei 2025
  • Nu online
tbee schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 21:32:
Is er iemand die een carlinkit aan het werken heeft via Carplay of Android Auto?
Ik heb er 1 van getpair werkend.

• MPro
  • Registratie: Mei 2025
  • Nu online
Jeffdbr schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 23:34:
Ik heb een trekhaak laten monteren. Ik moet echter zoeken in de menu structuur waar deze zich bevindt.
Klopt het dat deze niet op de hoofdpagina wordt getoond? Ik vindt dit vreemd je kan alle deuren kofferbak motorkap en zonnehemel bedienen maar niet de trekhaak. Of zie ik een instelling over het hoofd?
Nee je ziet helaas niets over het hoofd.
Zit inderdaad nog in het 2e tapblad onder service.
Heb me ook wel eens rot gezocht terwijl ik al bij de caravan stalling stond🤣

• ubzY3.eMBstiLL
  • Registratie: April 2025
  • Nu online
tbee schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 15:16:
Nou, ik heb mijn 7X, vers uit de verpakking. Wat mij opviel is dat ik geen shuffle kan aanzetten op spotify. Zie ik wat over het hoofd?
Vond het vreemd dat dit niet kan, maar je hebt indd gelijk

Spotify native
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wxFQxLZwmulvzxOUGI1N7ZEluUM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NB8Uq0nkv3yn87x5ZxdoN6YV.jpg?f=fotoalbum_large

AA & CP kan dit wel, ik ga dit melden als bug in de Builders App. Ff kijken of Spotify zelf wat moet fixen of dat dit bij Zeekr ligt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E-WcEX8JLlycFcc-rE9grQxLxiw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G9ldP3Sutda0bn94gNpAlvbS.jpg?f=fotoalbum_large

Zeekr 7x | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Nu online
jeroenkleen schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 22:42:
[...]

Dit is idd de marketing vd LaadPalen. Een LP kan vaak 22kW per paal leveren en ook 22kW per socket. Echter de LP zelf over de 2 sockets kan max 22kW hebben maar de regeling in de LP is nog niet slim genoeg om de 2 sockets juist af te regelen dat de paal zelf niet overbelast kan worden bijv. 1x11 en 1x22kW. Daardoor kiezen LP leveranciers er nu vaak voor om de sockets op 11kW af te regelen. Ik ken een 22kW socket in Harderwijk die het wel kan mocht je interesse hebben om te testen.
Ik heb echt 4 keer je verhaal gelezen voor ik uiteindelijk dacht, het klopt alsnog niet wat je zegt of je legt het erg complex uit.
  • Openbare laadpalen ‘LP’ hebben voor 99% een 3 x 25 A netaansluiting. Basic math vertaald dit naar:
1,732 x 400 V x 25 A = 17.320 W ‘17,32 kW’
  • LP worden voor 99% gevoed vanuit een enkele voeding na de kWh-meter van de netbeheerder (het vermogen kan hierdoor ook nooit meer dan 17 kW zijn.
  • Sommige laadpleinen van bijvoorbeeld 2 LP op dezelfde netaansluitingen kunnen wel 22 kW leveren omdat er 4 outputs op 1 netaansluitingen zitten van niet 3x 25 A maar 3x 40 A.
  • Het kan voorkomen dat je een LP treft die ook als enkele dubbele output 22 kW levert maar dat is niet gebruikelijk. Vanwege selectiviteit zal je met 3x32 A output 3x40 A netaansluitingen nodig hebben. Veel CPO’s willen dit niet ivm hogere vastrecht kosten.
De LP zijn ‘Wel’ slim genoeg om het dynamisch te verdelen maar gezien de input te laag is zie je het in de praktijk vrijwel nooit.

To be honest een 22 kW AC laadpalen testen, why? 0- naar 100% SoC gaat gewoon met 22 kW flat, niks spannends aan en daarna kan je de tijd zelf makkelijk uitrekenen. 94 kWh bruikbaar / 22 kW = 4 uur en een kwartier mocht je met 0% aankomen.

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:18
MPro schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 00:04:
[...]

Ik heb er 1 van getpair werkend.
Dat is al goed nieuws. Moet de box elke keer opnieuw booten, of levert de USB-poort continue stroom? (En als ja, merk je dat in de accu?)

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online

Freedive

] Ken sent me _

Ian_ schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 01:01:
[...]

Ik heb echt 4 keer je verhaal gelezen voor ik uiteindelijk dacht, het klopt alsnog niet wat je zegt of je legt het erg complex uit.
  • Openbare laadpalen ‘LP’ hebben voor 99% een 3 x 25 A netaansluiting. Basic math vertaald dit naar:
1,732 x 400 V x 25 A = 17.320 W ‘17,32 kW’
  • LP worden voor 99% gevoed vanuit een enkele voeding na de kWh-meter van de netbeheerder (het vermogen kan hierdoor ook nooit meer dan 17 kW zijn.
  • Sommige laadpleinen van bijvoorbeeld 2 LP op dezelfde netaansluitingen kunnen wel 22 kW leveren omdat er 4 outputs op 1 netaansluitingen zitten van niet 3x 25 A maar 3x 40 A.
  • Het kan voorkomen dat je een LP treft die ook als enkele dubbele output 22 kW levert maar dat is niet gebruikelijk. Vanwege selectiviteit zal je met 3x32 A output 3x40 A netaansluitingen nodig hebben. Veel CPO’s willen dit niet ivm hogere vastrecht kosten.
De LP zijn ‘Wel’ slim genoeg om het dynamisch te verdelen maar gezien de input te laag is zie je het in de praktijk vrijwel nooit.

To be honest een 22 kW AC laadpalen testen, why? 0- naar 100% SoC gaat gewoon met 22 kW flat, niks spannends aan en daarna kan je de tijd zelf makkelijk uitrekenen. 94 kWh bruikbaar / 22 kW = 4 uur en een kwartier mocht je met 0% aankomen.
Sinds paar weken hebben laadpalen in mijn buurt ‘net bewust laden’ wat tot nu toe regelmatig inhoudt dat tussen ongeveer 1700-2100 het laden stopt 🤣 wat vrij onhandig kan zijn als je nog stukje wilt rijden in de avond.
De auto zegt dat dat laden gestopt is en gaat zelf later weer verder als het mag van de laadpaal.

Zou mooier zijn als ze vermogens gewoon terugschroeven ipv stoppen.
Blij dat er 4x 300kW en 4x 150kW de hoek zit want kan niet thuis laden 🥸

• Jasper-NL
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 08:01
Heeft iemand ervaring met een mobiele thuislader? Waar moet ik op letten bij aanschaf. (Zeekr biedt er eentje aan voor 399 euro)

Kan mogelijk handig zijn voor in 'nood'. Of je het echt gaat gebruiken is natuurlijk de vraag 😅

• Ian_
  • Nu online
Freedive schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 07:59:
[...]

Sinds paar weken hebben laadpalen in mijn buurt ‘net bewust laden’ wat tot nu toe regelmatig inhoudt dat tussen ongeveer 1700-2100 het laden stopt 🤣 wat vrij onhandig kan zijn als je nog stukje wilt rijden in de avond.
De auto zegt dat dat laden gestopt is en gaat zelf later weer verder als het mag van de laadpaal.

Zou mooier zijn als ze vermogens gewoon terugschroeven ipv stoppen.
Blij dat er 4x 300kW en 4x 150kW de hoek zit want kan niet thuis laden 🥸
Klopt, dynamisch laden gebeurd bijna overal. Alleen is het heel vervelend voor veel mensen met een nieuwe elektrische auto (Tesla, Audi, BMW, Zeekr en vast nog meer merken).

In de standard staat beschreven dat voertuigen een minimale ‘current’ nodig hebben van 6A. Lager en de voertuigen gaan in een ‘pauze modus’. Dit kan voor maximaal 15 minuten, indien langer dan gaan ze in een ‘slaap modus’ en krijg je ze ook niet meer wakker. In de praktijk zie je dus dat je soms elke 15 minuten zo’n melding krijgt:
  • Laden is gestopt
  • Laden is gestart
Gelukkig bij ons alleen terugschroeven maar ik heb wel eens gehad dat er stond resterende tijd: 21 uur en ja de volgende ochtend was mijn auto echt niet vol 😂

• Ian_
  • Nu online
Jasper-NL schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 08:01:
Heeft iemand ervaring met een mobiele thuislader? Waar moet ik op letten bij aanschaf. (Zeekr biedt er eentje aan voor 399 euro)

Kan mogelijk handig zijn voor in 'nood'. Of je het echt gaat gebruiken is natuurlijk de vraag 😅
Je bedoeld een ‘granny lader’? Koop alsjeblieft eentje met een 3rd party certification. Als je eentje hebt en iets vliegt in de fik, dan kunnen ze daar bij een verzekering heel moeilijk om gaan doen.
Pagina: 1 ... 87 88 Laatste