Rmaxx schreef op woensdag 17 december 2025 @ 16:15:
Wat mist de core nog meer tov de long range qua specs? op de accu na dus? Zijn er nog luxe zaken die echt een gemis zijn of is dat grotendeels gelijk? Op de site vind ik het maar minimaal qua uitleg wat je nu wel/niet krijgt, zeg maar 'niet aanwezig'....
Er verschilt eigenlijk maar een handjevol dingen aan de Core. Wat je mist:
Accu t.o.v. LR en Privilege
Gezien hoe snel de 7X kan laden, zag ik niet echt de noodzaak om voor de LR of Privilege te gaan. Even de accu voorverwarmen, 5–10 minuten laden en je kunt weer door.
21-speaker set
De Core heeft (uit m’n hoofd) 12 speakers. Iets minder, maar nog steeds ruim voldoende om muziek hard én goed te laten klinken.
In de instellingen kun je bovendien instellen dat het volume automatisch iets omhoog gaat bij hogere snelheden, om het bandengeluid te compenseren.
Ik merk wel dat Zeekr Sound Effect (nog) niet werkt op de Core, mogelijk omdat hiervoor de 21-speaker setup nodig is.
Luchtvering
Nooit gehad, dus ik mis het niet. En Nederlandse wegen behoren over het algemeen tot de beste in de EU.
Nappa-lederen stoelen
Tijdens de proefrit in de LR vond ik ze erg fijn zitten, maar met de stoffen stoelen in de Core merk ik eerlijk gezegd nauwelijks verschil in zitcomfort.
Stoelventilatie
Zelf nooit gehad, dus mis ik (voor nu) ook niet.
Minder pk’s
415 pk is meer dan voldoende — je rijdt praktisch iedereen eruit, totdat je een Privilege tegenkomt. Dan wint die uiteindelijk nét over de streep 😜
Maar goed: hoe meer, hoe beter zeggen we dan maar hahaha.
Heads-up display (HUD)
Zit er trouwens ook niet op — en ik heb het zelf ook nooit gehad. Aangezien Zeekr nog wat werk te doen heeft om het volledige potentie van de HUD te benutten, was het voor mij op dit moment geen echte meerwaarde.
Elektrische stuurverstelling
Eerlijk gezegd vind ik handmatig verstellen nog steeds de meest efficiënte manier, vooral als je het snel even tijdens het rijden wilt aanpassen.
Ik weet niet of de Core Business Edition deze functie wél krijgt.
Ik rij overigens nog met de v1 Core uitvoering. Nu Zeekr de Business Edition heeft uitgebracht, voelt dat achteraf wel een gemiste kans. Volgende ronde ga ik waarschijnlijk voor de Business Edition.
Voor de rest is de Core praktisch identiek aan de LR en Privilege.
[
Voor 18% gewijzigd door
ubzY3.eMBstiLL op 28-12-2025 21:17
]
Zeekr 7x | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.