Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 83 84 Laatste
Acties:

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 12:06
Ik stapte gisterenochtend vroeg in de auto (ontbijt oid haha) en de auto gaf naast mijn naam het volgende aan:

🔋 Logo van een battterij met de tekst; “batterij is koud en beïnvloedt de performance”. Met de precondition knop! Heel fijn en goed dat ze dit zo aangeven.

Erg mooi dat nu rechtsonderin de drivers console ten alle tijden zichtbaar is in welke modus je rijdt (jammer dat individuel dan niet is meegenomen).

Als je op je stuur door de menu’s bladerd (bandenspanning, muziek, trip, etc.), dit kan je dus aanpassen wat je ziet, ik kwam nu ook navigatie tegen maar helaas niet als tabblad. Deze werkt vooralsnog alleen al je HUD uitzet.

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:00

admiral866

The King Personality Disorder

Ik hoop dat het mini navigatie blokje rechtsonderin (dus met hud uit) ook beschikbaar wordt in het midden. Dat je dus een grotere/goede navigatie hebt in het scherm recht voor je. Vond ik altijd erg fijn in de Polestar 2.
Of is daar ook al eea aan verbeterd in de 2. 1 update?

• IIwouterNL
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:17
Ik wacht nog steeds op de update. Ondertussen gisteren ruim 3 u gereden en meerdere malen reset gedaan maar is volgens mij echt afhankelijk wanneer je aan de beurt bent. Geduld is niet mijn sterkste eigenschap🥲

• Jaap09
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 11:59
IIwouterNL schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 08:30:
Ik wacht nog steeds op de update. Ondertussen gisteren ruim 3 u gereden en meerdere malen reset gedaan maar is volgens mij echt afhankelijk wanneer je aan de beurt bent. Geduld is niet mijn sterkste eigenschap🥲
Idem!!!

• daniel223
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 11:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yChYkzEJhREj5Bcgj9Xc75wtSnI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yVivIN6LJNjLCkvuTHlaLiPp.jpg?f=fotoalbum_large

Ik snap er werkelijk niks van. Ik bereik nooit een hoger laadvermogen dan 200kw. Zojuist onderweg naar Frankrijk. Navigatie ingesteld, die begon op tijd met voorverwarmen van de accu. Ik sta bij FastNed die 400kw aangeeft. Hoe kan dit? Ik heb ook nog 50% er af gereden in 160km. Dus zou 320km kunnen doen met een volle accu. (Long range)

Ps: er staat niemand naast mij bij dezelfde laadpaal.

[ Voor 4% gewijzigd door daniel223 op 26-12-2025 08:47 ]

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:30
daniel223 schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 08:46:
[Afbeelding]

Ik snap er werkelijk niks van. Ik bereik nooit een hoger laadvermogen dan 200kw. Zojuist onderweg naar Frankrijk. Navigatie ingesteld, die begon op tijd met voorverwarmen van de accu. Ik sta bij FastNed die 400kw aangeeft. Hoe kan dit? Ik heb ook nog 50% er af gereden in 160km. Dus zou 320km kunnen doen met een volle accu. (Long range)

Deze temperaturen zijn funest voor zowel bereik als laadsnelheid. Het zou me overigens niets verbazen als je volgende stop wel wat betere snelheden geeft !

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• Ian_
daniel223 schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 08:46:
[Afbeelding]

• Hoeveel laadpalen staan er op locatie?
  • Geeft het systeem aan door temperatuur minder vermogen?
  • Heb je dubbel gecheckt door door naar: - Menu - Battery - Pre conditioning handmatig aan te klikken?
Als die op temperatuur is en je drukt de knop in, dan geeft hij aan temperatuur bereikt.

Als ik je verhaal lees, denk ik dat je te vroeg hebt ingedrukt, dus na het op temperatuur komen is hij naar beneden gegaan en omdat het systeem niet 2x zelf doet.

Side note, Fransen zijn bekend om hun we zetten een 400 kW lader neer maar vullen hem maar voor 200 kW… Net als de service momenteel van Alpitronic, om te janken.

Mijn collega’s in Noorwegen hadden laatst 363 kW gehaald met -3 500A limiet dus pakt gewoon maximaal beschikbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Ian_ op 26-12-2025 09:28 ]

• daniel223
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 11:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oy5D4vDJSdLkRFVqlA9-Y6jh_-w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B014lYeTebdegAfSfOp2PAV9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OR0T6EE1Qlrw_5S1LEco-B-cOQw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g2v4uHKmnmOi7u834a73WwrV.jpg?f=fotoalbum_large

Ik rijd op de navigatie, en er staat al 40 minuten lang dat de batterij wordt klaargemaakt. Ik kom over enkele minuten opnieuw aan bij FastNed en hij is nog steeds niet op temperatuur. Is dit normaal?

• Ian_
daniel223 schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 09:28:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik rijd op de navigatie, en er staat al 40 minuten lang dat de batterij wordt klaargemaakt. Ik kom over enkele minuten opnieuw aan bij FastNed en hij is nog steeds niet op temperatuur. Is dit normaal?
Met deze temperaturen is dat normaal, bij elk voertuig! Tip van de dag, zet je scheduled trip aan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QRjrrxyHt3hRiXZYoQjv8BDh6Q0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iQ9JWNwwNrZIyeOu6J3nkgkD.jpg?f=fotoalbum_large

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:17
Het is mij eindelijk gelukt om een digital key (uwb, iPhone 17) aan te maken. Auto wilde eerst geen QR code genereren. Na een een korte rit werkte het opeens wel. Code gescand, telefoon op nfc lezer, en sleutel is aangemaakt.

Weet iemand trouwens of de lendensteun positie ook opgeslagen kan worden? Die moet ik iedere keer opnieuw instellen omdat die niet mee switched met onze profielen.

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10:44
Ian_ schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 05:18:
Ik stapte gisterenochtend vroeg in de auto (ontbijt oid haha) en de auto gaf naast mijn naam het volgende aan:

🔋 Logo van een battterij met de tekst; “batterij is koud en beïnvloedt de performance”. Met de precondition knop! Heel fijn en goed dat ze dit zo aangeven.

Erg mooi dat nu rechtsonderin de drivers console ten alle tijden zichtbaar is in welke modus je rijdt (jammer dat individuel dan niet is meegenomen).

Als je op je stuur door de menu’s bladerd (bandenspanning, muziek, trip, etc.), dit kan je dus aanpassen wat je ziet, ik kwam nu ook navigatie tegen maar helaas niet als tabblad. Deze werkt vooralsnog alleen al je HUD uitzet.
Als je hem handmatig op individueel zet, dan zie je dit ook in de paarse kleur rechts onderin het driver display. Echter je kunt dan niet meer met de Mode knop onder het main display de rijmodus veranderen naar ECO, Comfort of Sport. Dit werkt dan niet meer en heb ik al gemeld in de bouwers app. Zet je hem zelf op Comfort van het instellingen menu dan werkt de Mode knop onder het main display wel voor de 3 standen hierboven. Off Road of Snow kun je niet bereiken via de Mode knop.

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10:46
WizzyBrown schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 09:50:
[...]

Als je hem handmatig op individueel zet, dan zie je dit ook in de paarse kleur rechts onderin het driver display. Echter je kunt dan niet meer met de Mode knop onder het main display de rijmodus veranderen naar ECO, Comfort of Sport. Dit werkt dan niet meer en heb ik al gemeld in de bouwers app. Zet je hem zelf op Comfort van het instellingen menu dan werkt de Mode knop onder het main display wel voor de 3 standen hierboven. Off Road of Snow kun je niet bereiken via de Mode knop.
Waar zie ik welke settings er worden gekozen bij de verschillende pre sets? Ik rij namelijk altijd met de demping is sport. Denk dat nu alleen kan in de sport stand of individueel

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Elayais schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 00:34:
[...]

Hierbij:

[Afbeelding]

Ik weet niet hoe het werkt met de kaart, ik heb gewoon altijd de keyfob in mijn broekzak zitten. Het is nog even afwachten hoe lang de batterij het volhoudt, mocht deze leeg zijn kan de keyfob ook gebruikt worden door de NFC mogelijkheid te gebruiken. En dan rij ik wel even naar Zeist voor een nieuwe batterij want ik heb al geprobeerd hem open te maken en lukt mij met geen mogelijkheid.
Dank. Ik kwam deze tegen.
https://youtube.com/v/el8m-_LNPkU

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:25
Zag op een FB pagina dat er mensen niet meer kunnen rijden na het doen van de 2.1 update op moment hij aan de lader hing. Zie hier dat er mensen zijn die hem nog niet gehad hebben, misschien tijdelijk de update terug getrokken?

[ Voor 9% gewijzigd door MvRtje op 26-12-2025 10:25 ]

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10:44
Ruben_sim schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 09:57:
[...]

Waar zie ik welke settings er worden gekozen bij de verschillende pre sets? Ik rij namelijk altijd met de demping is sport. Denk dat nu alleen kan in de sport stand of individueel
Ook dat heb ik gemeld in de bouwersapp. Die functionaliteit is nu zoek. Dit is wat ik schreef onder de titel 'Customizing Zeekr 7x drive modes' , zie de screenshot, de bovenste 2 heb ik gisteren aangemaakt. Graag upvoten. Ze staan op status Pending, misschien zie je ze niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXG4w4e2AQzQjvwVfiMH3O5aK48=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0w67ezvfTOaa1p2ojD0tFVpm.jpg?f=fotoalbum_large

Hier tevens de inhoudelijke tekst van item 'Customizing Zeekr 7x drive modes':
Dear @Krypton

Thanks for the beautiful Christmas present that the OS2.1 brings us.

Nevertheless I want to bring this odd behavior to your attention.
Vehicle: Zeekr 7x
Vehicle type: Privilege
Country: NL
Software: Zeekr OS 2.1

Steps to reproduce
• Open the quick settings of the car
• At the top you see the various modes with at the right a pencil and a button Individual
• When clicking the various modes you cannot see which underlying settings are changed, you can only see the drive height changing when clicking through the modes
• As every mode shows the pencil at the right, I select mode ECO and click the pencil.
• Now I do see all the individual settings for this mode which I can change as I see a button Save and Use at the bottom that led me to thinking that you can change this ECO mode to your preference so I made some changes.
• After pressing save and use, I end up at the page for the Individual mode which is confusing, as I was in the ECO mode page.
• Whatever mode I now select, e.g. Sport, pressing the pencil again will show me the same settings again as the last time when I customized ECO. Every mode shows the same settings now which is confusing.
• When driving however, pressing the mode button and switching to Sport it looks like the original Sport settings are restored as I also customized the Sport mode at the same way as I changed ECO mode. On the Sport page I clicked the pencil, changed the driving Mode to comfort and pressed save. But while driving and switching to Sport I could feel that the performance of the car was stil set to Max. This led me to concluding that it looks like you can customize the existing modes while you cannot……
• The behavior of these modes is weird. Working with it for some time, it now looks like if when clicking the pencil, you customize the settings for the Individual mode, not for the mode you're in.

What I expected
• I expected that when clicking on any mode in the Quick Settings page, I could see ALL the individual settings that make up this mode (drive train power, suspension stiffness, steering wheel resistance) on the same page while not seeing any pencil and therefore not giving the user the impression you can 'customize it'.
Instead a pencil should only show up when selecting the individual mode! Then people don't get confused as they are now because it looks like you can customize each mode.

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:30
MvRtje schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 10:24:
Zag op een FB pagina dat er mensen niet meer kunnen rijden na het doen van de 2.1 update op moment hij aan de lader hing. Zie hier dat er mensen zijn die hem nog niet gehad hebben, misschien tijdelijk de update terug getrokken?
Bij volvo start hij simpelweg niet als hij aan de lader hangt. Ik zou dat dus uit automatisme nu ook niet doen denk ik.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10:46
WizzyBrown schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 10:42:
[...]

Ook dat heb ik gemeld in de bouwersapp. Die functionaliteit is nu zoek. Dit is wat ik schreef onder de titel 'Customizing Zeekr 7x drive modes' , zie de screenshot, de bovenste 2 heb ik gisteren aangemaakt. Graag upvoten. Ze staan op status Pending, misschien zie je ze niet.
[Afbeelding]

Hier tevens de inhoudelijke tekst van item 'Customizing Zeekr 7x drive modes':
Dear @Krypton

Thanks for the beautiful Christmas present that the OS2.1 brings us.

Nevertheless I want to bring this odd behavior to your attention.
Vehicle: Zeekr 7x
Vehicle type: Privilege
Country: NL
Software: Zeekr OS 2.1

Steps to reproduce
• Open the quick settings of the car
• At the top you see the various modes with at the right a pencil and a button Individual
• When clicking the various modes you cannot see which underlying settings are changed, you can only see the drive height changing when clicking through the modes
• As every mode shows the pencil at the right, I select mode ECO and click the pencil.
• Now I do see all the individual settings for this mode which I can change as I see a button Save and Use at the bottom that led me to thinking that you can change this ECO mode to your preference so I made some changes.
• After pressing save and use, I end up at the page for the Individual mode which is confusing, as I was in the ECO mode page.
• Whatever mode I now select, e.g. Sport, pressing the pencil again will show me the same settings again as the last time when I customized ECO. Every mode shows the same settings now which is confusing.
• When driving however, pressing the mode button and switching to Sport it looks like the original Sport settings are restored as I also customized the Sport mode at the same way as I changed ECO mode. On the Sport page I clicked the pencil, changed the driving Mode to comfort and pressed save. But while driving and switching to Sport I could feel that the performance of the car was stil set to Max. This led me to concluding that it looks like you can customize the existing modes while you cannot……
• The behavior of these modes is weird. Working with it for some time, it now looks like if when clicking the pencil, you customize the settings for the Individual mode, not for the mode you're in.

What I expected
• I expected that when clicking on any mode in the Quick Settings page, I could see ALL the individual settings that make up this mode (drive train power, suspension stiffness, steering wheel resistance) on the same page while not seeing any pencil and therefore not giving the user the impression you can 'customize it'.
Instead a pencil should only show up when selecting the individual mode! Then people don't get confused as they are now because it looks like you can customize each mode.
Oké top, ga er later vandaag even doorheen lopen en upvoten.

• boxtel
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Heb je nu die digital key niet meer nodig als je hem via Wallet beschikbaar hebt? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ElLOj0Pd7oIPXIZtcfTHB_bLYY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J4msDvkWo9Dj4s7Nv5glUplv.jpg?f=fotoalbum_large

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:59

Freedive

] Ken sent me _

boxtel schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 11:56:
Heb je nu die digital key niet meer nodig als je hem via Wallet beschikbaar hebt? [Afbeelding]
Klopt!

• MM19
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Elayais schreef op donderdag 18 december 2025 @ 14:57:
[...]

Al een reset gedaan met de 2 knoppen op het stuur?
Ja, en na de update nog steeds dezelfde klachten

• MM19
  • Nu online
npolm schreef op donderdag 18 december 2025 @ 15:30:
[...]

Wat bedoel je met koffiekopje? Die heb ik even gemist? Schakel je hiermee het detectie-alarm uit? Want dat blijft een irritante functie als ik even snel terug naar binnen moet met kinderen in de auto.
Ja, maar dat lijkt ook achterhaald. Werkt niet meer, althans, het alarm blijft afgaan

• MM19
  • Nu online
PVal24 schreef op donderdag 25 december 2025 @ 10:33:
Hi, eerste post maar lees al weken mee, dank voor alle inzichten! Sinds deze maandag eigenaar van een groene LR. Ik heb nog een paar dingen waar ik niet uitkom, wie weet kan iemand helpen:
- mijn vrouw moet iedere keer als zij rijdt en haar profiel start, opnieuw de qr scannen, any clue why?
- ik heb nu al 2x gehad dat het alarm plots afgaat vlak nadat ik m op slot zet, er is dan mens of dier gedetecteerd. Hoe komt dit?
- de voorverwarmingsfunctie staat met dit weer zo hard te blazen dat het klinkt alsof er een vrachtwagen voor m’n deur staat, en ik kan m niet meer uitzetten via de app. Bug?
Overigens wacht ik met smart op de 2.1 update, maar ben nog niet aan de beurt.
Bij mij blijft het alarm ook steeds afgaan als ik hem op slot doe, heb jij hier al iets voor gevonden toevallig?

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Nu online

Elayais

Die ene daar

Ik had dit gevraagd bij aflevering en die gaf toen inderdaad aan dat je 'm moet draaien, ik heb het zelf geprobeerd en het is mij nog niet gelukt. Ik wil ook niks slopen, dus dat laat ik ze gewoon lekker in Zeist doen (mijn kantoor is 10 min daarvandaan), als ze 'm slopen mogen ze zelf een nieuwe bestellen en betalen :X
Pagina: 1 ... 83 84 Laatste