Ik heb voor de update helemaal niet gereden. Ook refreshen van de app is niet nodig. Wanneer jouw auto in een update batch zit, krijg je vanzelf een melding in de app. Geduld.fideba schreef op woensdag 24 december 2025 @ 20:32:
[...]
Geen idee of het er iets mee te maken heeft, maar bij mij is het downloaden pas gestart na een halfuurtje rijden.
Ik heb de nieuwe update geïnstalleerd. En meteen met de rijmodussen bezig gegaan. Het lijkt er op dat je eerst een stand kan selecteren, en vervolgens met de pen icoon de huidige stand kan aanpassen. Doe je dit en je drukt op opslaan dan lijkt het of je de huidige stand hebt aangepast maar springt de knop naar de Aangepast stand. Klik je daarna op Sport of Comfort, dan zijn alle individuele settings net zoals je onder ECO hebt ingesteld. Lijkt me behoorlijk buggy. Ik ben benieuwd hoe anderen dit ervaren. Ik ben overigens zeer onder de indruk wat het Zeekr development team voor elkaar heeft gekregen in deze update, chapeau.
OK dank dat geeft duidelijkheid!Ian_ schreef op woensdag 24 december 2025 @ 18:34:
[...]
- Voorverwarmen onder de 20% werkt nog niet (ticket aangemaakt)
- Deze temperaturen is 15 minuten rijden niks voor je accu.
- Snelheid is vrij normaal gezien je verhaal
Dat kon volgens mij(bij mij wel) al sinds de 2.9.3 app update 😉Viewty schreef op woensdag 24 december 2025 @ 17:03:
Om 1 of andere reden kan ik nu zonder keyfob met iPhone 17 pro gewoon wegrijden. Zonder melding dat er geen sleutel is. De telefoon in m’n zak.
[ Voor 3% gewijzigd door Hensley60 op 24-12-2025 22:52 ]
Ik begrijp dat als je de native Spotify wil gebruiken je de Premium Connected Package moet hebben. Klopt dat en zo ja, wat kost dit eigenlijk een per welke periode?
Wel mooi om te zien dat men eerst de hoop had opgegeven op een update voor 2026. Nu deze spontaan is gelaunched worden ze helemaal gek als de download niet dezelfde dag voor hun beschikbaar is
Hahaha helemaal met je eens. Net alsof de auto zonder update niet te rijden isBlazings schreef op woensdag 24 december 2025 @ 23:36:
Wel mooi om te zien dat men eerst de hoop had opgegeven op een update voor 2026. Nu deze spontaan is gelaunched worden ze helemaal gek als de download niet dezelfde dag voor hun beschikbaar is
Maar ontgrendelt de auto nu automatisch zoals bij een tesla als je met je telefoon aankomt?Dvdberg schreef op woensdag 24 december 2025 @ 19:32:
[...]
1 eenvoudige duidelijke opmerking en ik was wakker. Bedankt!! QR gescand, telefoon op oplader icoontje en klaar.
Ik gebruik Spotify zelf niet, maar volgens mij moet dit ook gewoon werken als je je eigen telefoon als hotspot gebruikt voor de auto.FJP84 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 23:19:
Ik begrijp dat als je de native Spotify wil gebruiken je de Premium Connected Package moet hebben. Klopt dat en zo ja, wat kost dit eigenlijk een per welke periode?
Tnx. Gaat het gebruik daarvan automatisch of moet je dan op je mobiel steeds hotspot activeren?Elayais schreef op donderdag 25 december 2025 @ 00:27:
[...]
Ik gebruik Spotify zelf niet, maar volgens mij moet dit ook gewoon werken als je je eigen telefoon als hotspot gebruikt voor de auto.
De auto ontgrendeld nu direct bij aankomst zonder sleutel. Meteen veilig ergens opgeborgen! Wat ZEEKR top heeft gegaan vergeleken met Tesla of Xpeng is dat het een digitale kaart in je wallet is. Al heeft de app storing of heb je geen bereik kan je de auto altijd openen.HavermansP schreef op donderdag 25 december 2025 @ 00:21:
[...]
Maar ontgrendelt de auto nu automatisch zoals bij een tesla als je met je telefoon aankomt?
Gemixt resultaat, soms verbind mijn telefoon meteen en soms moet ik opnieuw een wachtwoord invullen.FJP84 schreef op donderdag 25 december 2025 @ 06:24:
[...]
Tnx. Gaat het gebruik daarvan automatisch of moet je dan op je mobiel steeds hotspot activeren?
Gebruik zelf alleen maar simkaart vanuit de auto inclusief data
OPENSTAANDE TICKETS
De update is geweldig en een mooie stap en heb hier ook al wat over geschreven. Toch wil ik ook nog even vertellen wat ik nog mis op het moment:
De update is geweldig en een mooie stap en heb hier ook al wat over geschreven. Toch wil ik ook nog even vertellen wat ik nog mis op het moment:
- Windwiper fluid level
- Multiple scheduled departures
- Preheating below 20% SoC
- Air circulation not saved
- Auto heating mirror not working
- No AR option in HUD
- Traffic lights in drivers console
- Rename favourite places
- 480 kW charging specs
- APP store (Netflix etc.)
- Auto highbeam assist button
Mooie van iphone in deze is, is dat ook al is je telefoon leeg je nfc nog uren zou moeten werken en je dus de auto kan openen met lege telefoon (telefoon tegen NFC leze op B-stijl)Ian_ schreef op donderdag 25 december 2025 @ 06:39:
[...]
De auto ontgrendeld nu direct bij aankomst zonder sleutel. Meteen veilig ergens opgeborgen! Wat ZEEKR top heeft gegaan vergeleken met Tesla of Xpeng is dat het een digitale kaart in je wallet is. Al heeft de app storing of heb je geen bereik kan je de auto altijd openen.
[Afbeelding]
Is er een product owner bij Zeekr? Je zou verwachten dat ze de issues in de builders app sluiten. Met de 2.1 release kan er een boel worden gesloten.
Ian, het zou mooi zijn dat ze andere issues meenemen in 2.2. Hopelijk gaan ze vaker releasen. Bij de 001 ging het tempo ook opeens omhoog.
Stoplichten kunnen zien in je dashboard zou idd fijn zijn. Moet kunnen want je ziet wel remlichten van je voorganger. En ik zou zweren dat ik het tijdens de proefrit heb gezien.
Ian, het zou mooi zijn dat ze andere issues meenemen in 2.2. Hopelijk gaan ze vaker releasen. Bij de 001 ging het tempo ook opeens omhoog.
Stoplichten kunnen zien in je dashboard zou idd fijn zijn. Moet kunnen want je ziet wel remlichten van je voorganger. En ik zou zweren dat ik het tijdens de proefrit heb gezien.
Is het door gebruik te maken van deze digitale kaart in je wallet nu ook een optie om de auto met je Smart Watch te openen?Ian_ schreef op donderdag 25 december 2025 @ 06:39:
[...]
De auto ontgrendeld nu direct bij aankomst zonder sleutel. Meteen veilig ergens opgeborgen! Wat ZEEKR top heeft gegaan vergeleken met Tesla of Xpeng is dat het een digitale kaart in je wallet is. Al heeft de app storing of heb je geen bereik kan je de auto altijd openen.
[Afbeelding]
Ja apple watchSt3ve-0 schreef op donderdag 25 december 2025 @ 07:51:
[...]
Is het door gebruik te maken van deze digitale kaart in je wallet nu ook een optie om de auto met je Smart Watch te openen?
Ja op je Apple Watch kun je hem ook in je wallet zetten.St3ve-0 schreef op donderdag 25 december 2025 @ 07:51:
[...]
Is het door gebruik te maken van deze digitale kaart in je wallet nu ook een optie om de auto met je Smart Watch te openen?
Ja dat heb ik toen ook gezien!RdeNoronha schreef op donderdag 25 december 2025 @ 07:49:
Is er een product owner bij Zeekr? Je zou verwachten dat ze de issues in de builders app sluiten. Met de 2.1 release kan er een boel worden gesloten.
Ik heb gisteren een stuk gereden in de schemering met de verlichting aan en werd continu geseind door tegenliggers, meer mensen hier last van?
Veel zijn niet eens issues maar vooral verbeteringen die standaard moeten zijn kijkend naar de concurrentie.RdeNoronha schreef op donderdag 25 december 2025 @ 07:49:
+ iets kleins maar ik kan in de auto niet vinden hoe ik mijn auto kan aanpassen qua kleuren?
Zou fijn zijn als dit ook in de mobiele app kon..😂 ik vind de witte variant zelf namelijk echt niet mooi maar kijk er elke keer tegenaan als ik de app open.
Stond Highbeam assist aan en of stond wel aan dat je automatisch de vorm van je lichten werden aangepast.Msts schreef op donderdag 25 december 2025 @ 08:18:
Ik heb gisteren een stuk gereden in de schemering met de verlichting aan en werd continu geseind door tegenliggers, meer mensen hier last van?
Highbeam assist staat uit en matrix aan of uit lijkt geen verschil te maken.Ian_ schreef op donderdag 25 december 2025 @ 08:21:
[...]
Stond Highbeam assist aan en of stond wel aan dat je automatisch de vorm van je lichten werden aangepast.
En de kleur veranderen kan op de pagina waar je de auto ziet staan en dan even scrollen bij die grote knoppen naar links
Niet zo negatief over wit ja! ;-)Ian_ schreef op donderdag 25 december 2025 @ 08:20:
[...]
Veel zijn niet eens issues maar vooral verbeteringen die standaard moeten zijn kijkend naar de concurrentie.
+ iets kleins maar ik kan in de auto niet vinden hoe ik mijn auto kan aanpassen qua kleuren?
Zou fijn zijn als dit ook in de mobiele app kon..😂 ik vind de witte variant zelf namelijk echt niet mooi maar kijk er elke keer tegenaan als ik de app open.
In het hoofdscherm waar je de auto ziet kan je de kleine rechthoekige tegels daar links swipen, daar komt dan een extra tegel tevoorschijn.
Ik heb net de apple key ingesteld en gedeeld met de iPhone van mijn vrouw. Werkt op zich perfect alleen ziet de auto het volgens mij als 1 gedeelde sleutel. Ik kan daardoor volgens mij dus niet met de telefoon koppelen aan een profiel. Bij de digital key waren de telefoons van mijn vrouw en dochter automatisch gekoppeld aan hun profiel. Klopt mijn aanname dat dit nu niet meer mogelijk is?
Hier nooit last van seinende mensen, wel soms dat matrix aanstaat en de auto denkt dat hij in een discotheek is en even een korte stroboscoop is. (paar keer flitsen).Msts schreef op donderdag 25 december 2025 @ 08:23:
[...]
Highbeam assist staat uit en matrix aan of uit lijkt geen verschil te maken.
Je kan hem volgens mij per profiel instellen.jswinkels schreef op donderdag 25 december 2025 @ 09:24:
Ik heb net de apple key ingesteld en gedeeld met de iPhone van mijn vrouw. Werkt op zich perfect alleen ziet de auto het volgens mij als 1 gedeelde sleutel. Ik kan daardoor volgens mij dus niet met de telefoon koppelen aan een profiel. Bij de digital key waren de telefoons van mijn vrouw en dochter automatisch gekoppeld aan hun profiel. Klopt mijn aanname dat dit nu niet meer mogelijk is?
Dus als je naar het profiel gaat van je vrouw in de auto en daar de qr code scannen.
Ik gebruik de automatische grootlicht functie ook niet meer vanwege seinende tegenliggers.Freedive schreef op donderdag 25 december 2025 @ 09:25:
[...]
Hier nooit last van seinende mensen, wel soms dat matrix aanstaat en de auto denkt dat hij in een discotheek is en even een korte stroboscoop is. (paar keer flitsen).
Ik kan alleen bij het primaire rijders profiel naar sleutelbeheer gaan. Daar zit een qr. ik heb bij het profiel van mijn vrouw geen mogelijkheid om QR te scannen.Freedive schreef op donderdag 25 december 2025 @ 09:26:
[...]
Je kan hem volgens mij per profiel instellen.
Dus als je naar het profiel gaat van je vrouw in de auto en daar de qr code scannen.
Nog geen Zeekr 7x hier maar dus wel erg enthousiast over deze auto. Staat het hebben van de blind spot camera als je van baan wisselt en de richting aanwijzer schakelt toevallig ook al in de builders app?RdeNoronha schreef op donderdag 25 december 2025 @ 07:49:
Hi, eerste post maar lees al weken mee, dank voor alle inzichten! Sinds deze maandag eigenaar van een groene LR. Ik heb nog een paar dingen waar ik niet uitkom, wie weet kan iemand helpen:
- mijn vrouw moet iedere keer als zij rijdt en haar profiel start, opnieuw de qr scannen, any clue why?
- ik heb nu al 2x gehad dat het alarm plots afgaat vlak nadat ik m op slot zet, er is dan mens of dier gedetecteerd. Hoe komt dit?
- de voorverwarmingsfunctie staat met dit weer zo hard te blazen dat het klinkt alsof er een vrachtwagen voor m’n deur staat, en ik kan m niet meer uitzetten via de app. Bug?
Overigens wacht ik met smart op de 2.1 update, maar ben nog niet aan de beurt.
- mijn vrouw moet iedere keer als zij rijdt en haar profiel start, opnieuw de qr scannen, any clue why?
- ik heb nu al 2x gehad dat het alarm plots afgaat vlak nadat ik m op slot zet, er is dan mens of dier gedetecteerd. Hoe komt dit?
- de voorverwarmingsfunctie staat met dit weer zo hard te blazen dat het klinkt alsof er een vrachtwagen voor m’n deur staat, en ik kan m niet meer uitzetten via de app. Bug?
Overigens wacht ik met smart op de 2.1 update, maar ben nog niet aan de beurt.
Ohw dat is wel jammer, zal straks eens bij mij checken of het hetzelfde is.jswinkels schreef op donderdag 25 december 2025 @ 09:28:
[...]
Ik kan alleen bij het primaire rijders profiel naar sleutelbeheer gaan. Daar zit een qr. ik heb bij het profiel van mijn vrouw geen mogelijkheid om QR te scannen.
Heb net geprobeerd die qr te scannen met een iPhone 17 pro, maar daarmee helaas nog steeds geen succes.
Is het iemand al gelukt om weg te rijden met een iPhone 17 pro?
De rest van de update is overigens wel super dik hoor! Poh!!
Ik moet wel de hotspot wel opnieuw aanzetten op mijn telefoonnummer, maar vooral omdat ik deze niet de ganse tijd aan laat staan.FJP84 schreef op donderdag 25 december 2025 @ 06:24:
[...]
Tnx. Gaat het gebruik daarvan automatisch of moet je dan op je mobiel steeds hotspot activeren?
Verbinden met de auto is zoals @Ian_ aangaf, soms moet ik opnieuw wachtwoord ingeven.
Vanochtend geprobeerd en gelukt!Redevned schreef op donderdag 25 december 2025 @ 11:03:
Heb net geprobeerd die qr te scannen met een iPhone 17 pro, maar daarmee helaas nog steeds geen succes.
Test 1 met iPhone alleen
Test 2 met Apple Watch alleen
Ik wil de kleur ook veranderen maar kan het echt niet vinden. Heb je het over de app op je telefoon? Ik kan echt nergens in de app op me telefoon een optie vinden.Freedive schreef op donderdag 25 december 2025 @ 08:23:
[...]
Niet zo negatief over wit ja! ;-)
In het hoofdscherm waar je de auto ziet kan je de kleine rechthoekige tegels daar links swipen, daar komt dan een extra tegel tevoorschijn.
Weet je zeekr dat je dit niet in een video over 7X in China hebt gezien? Daar is dit namelijk wel zo, maar heeft ook te maken met de self-driving mogelijkheden van de auto. Die moet in dat geval ook zelf dat kunnen zien. En bovendien weet de auto in China volgens mij ook via een IoT functie welke kleur de stoplichten hebben.RdeNoronha schreef op donderdag 25 december 2025 @ 07:49:
Je zult mij nooit horen zeuren over Netflix e.d. in een auto. Ik vind het echt onzin als mensen daar helemaal verbolgen over raken dat er geen Netflix of YouTube in hun auto zit. Het is niet de primaire functie van je auto. Hoogstens een nice-to-have, maar zoals ik sommige zie reageren over het ontbreken hiervan (wil ik niemand hier beschuldigen, meer algemeen heb het ook bij de P2 forums en zo gezien) is echt onzin.Ian_ schreef op donderdag 25 december 2025 @ 06:49:
OPENSTAANDE TICKETSDit zijn de tickets die ik nog heb openstaan (bijna) allemaal, benieuwd wat jullie hiervan vinden?
- APP store (Netflix etc.)
Dat gezegd hebbende, met het audio systeem in deze auto en het liggende scherm zou het wel echt een nice-to-have zijn en van meer toegevoegde waarde dan in de P2.
Mocht het nooit komen in de 4/5 jaar dat ik deze auto heb, dan zal ik nooit het gevoel hebben iets gemist te hebben. En je kunt altijd nog z'n box kopen als je het echt wilt.
daniel223 schreef op donderdag 25 december 2025 @ 11:11:
[...]
Ik wil de kleur ook veranderen maar kan het echt niet vinden. Heb je het over de app op je telefoon? Ik kan echt nergens in de app op me telefoon een optie vinden.
Hmm heb je dan de iPhone nog op een bepaalde manier op dat vakje gehouden? Ik krijg continu foutmeldingen…Ian_ schreef op donderdag 25 december 2025 @ 11:09:
[...]
Vanochtend geprobeerd en gelukt!
Test 1 met iPhone alleen
Test 2 met Apple Watch alleen
Klein vraagjeFreedive schreef op donderdag 25 december 2025 @ 08:13:
[...]
Ja op je Apple Watch kun je hem ook in je wallet zetten.
Hoe krijg ik de kaart in mijn wallet en Watch ultra. Kun jij mij helpen ?
Dank je.
In de app kan het niet, alleen het uiterlijk van die in de auto op het Home scherm. Voor app zou een aparte update moeten komen.daniel223 schreef op donderdag 25 december 2025 @ 11:11:
[...]
Ik wil de kleur ook veranderen maar kan het echt niet vinden. Heb je het over de app op je telefoon? Ik kan echt nergens in de app op me telefoon een optie vinden.
In de auto links boven naar profielen gaan en daar onder sleutelbeheer.supersound schreef op donderdag 25 december 2025 @ 11:21:
[...]
Klein vraagje
Hoe krijg ik de kaart in mijn wallet en Watch ultra. Kun jij mij helpen ?
Dank je.
Maar dat is dus inderdaad alleen onder de hoofdbestuurder.
Ik denk dat dit features zijn die je beter met zo'n Androidbox over wired carplay of androidauto kunt toevoegen... Ik zit ook te overwegen eentje te nemen met een SIM optie en dan een eigen SIM kaartje daar in te pluggen i.p.v. de 7GB via Zeekr, en die SIM via een permanente hotspot aan de auto beschikbaar te stellen.Elayais schreef op donderdag 25 december 2025 @ 11:18:
[...]
Je zult mij nooit horen zeuren over Netflix e.d. in een auto. Ik vind het echt onzin als mensen daar helemaal verbolgen over raken dat er geen Netflix of YouTube in hun auto zit. Het is niet de primaire functie van je auto. Hoogstens een nice-to-have, maar zoals ik sommige zie reageren over het ontbreken hiervan (wil ik niemand hier beschuldigen, meer algemeen heb het ook bij de P2 forums en zo gezien) is echt onzin.
Maar eerst maar eens de 7X in onvangst te nemen... Het schijnt de 30e te worden (cutting it close for "levering voor 1 januari")
[ Voor 7% gewijzigd door tbee op 25-12-2025 11:35 ]
Ik de 29e , groene sticker is binnen, winter bandem de 30e, en de 2e richting duitsland voor de eerste langere trip 😁tbee schreef op donderdag 25 december 2025 @ 11:34:
[...]
Ik denk dat dit features zijn die je beter met zo'n Androidbox over wired carplay of androidauto kunt toevoegen... Ik zit ook te overwegen eentje te nemen met een SIM optie en dan een eigen SIM kaartje daar in te pluggen i.p.v. de 7GB via Zeekr, en die SIM via een permanente hotspot aan de auto beschikbaar te stellen.
Maar eerst maar eens de 7X in onvangst te nemen... Het schijnt de 30e te worden (cutting it close for "levering voor 1 januari")
Zijn er nog meer mensen hier de 29e?
Hoe gaat trouwens het achterlaten van je oude auto? Gewoon sleutel inleveren en iets tekenen?
Zeekr 7x Privilege AWD
Aah, bij mij is de kleur van mijn auto op het scherm van de auto zelf al vanaf de aflevering in de juiste kleur (Groen)Elayais schreef op donderdag 25 december 2025 @ 11:22:
[...]
In de app kan het niet, alleen het uiterlijk van die in de auto op het Home scherm. Voor app zou een aparte update moeten komen.
Bovenkant iPhone op het oplaadapparaat logo houden.Redevned schreef op donderdag 25 december 2025 @ 11:21:
[...]
Hmm heb je dan de iPhone nog op een bepaalde manier op dat vakje gehouden? Ik krijg continu foutmeldingen…
Het is ook niet zeuren als je feedback geeft en een nieuw idee voorstelt. Netflix is een applicatie maar denk ook aan Fastned, EasyPark of andere apps.Elayais schreef op donderdag 25 december 2025 @ 11:18:
[...]
Je zult mij nooit horen zeuren over Netflix e.d. in een auto. Ik vind het echt onzin als mensen daar helemaal verbolgen over raken dat er geen Netflix of YouTube in hun auto zit. Het is niet de primaire functie van je auto. Hoogstens een nice-to-have, maar zoals ik sommige zie reageren over het ontbreken hiervan (wil ik niemand hier beschuldigen, meer algemeen heb het ook bij de P2 forums en zo gezien) is echt onzin.
Dat gezegd hebbende, met het audio systeem in deze auto en het liggende scherm zou het wel echt een nice-to-have zijn en van meer toegevoegde waarde dan in de P2.
Mocht het nooit komen in de 4/5 jaar dat ik deze auto heb, dan zal ik nooit het gevoel hebben iets gemist te hebben. En je kunt altijd nog z'n box kopen als je het echt wilt.
Tik tak tik tak, ik wil de update ook, maar helaas nog steeds niks.
Heb ook het gevoel dat ze mij over hebben geslagen. Al verschillende langere ritten gereden maar zonder melding van een update.
Dank je wel. Gevonden.Freedive schreef op donderdag 25 december 2025 @ 11:22:
[...]
In de auto links boven naar profielen gaan en daar onder sleutelbeheer.
Maar dat is dus inderdaad alleen onder de hoofdbestuurder.
Maar ……Waar moet je je telefoon precies neerleggen voor verbinden? Leg hem neer op de oplaadplek maar maakt geen verbinding….
Dank je
Shit, ik krijg dat niet voor elkaar… alle mogelijke posities gebruikt, maar blijft een foutmelding van nfc geven. Iemand nog ideeen?
Ik had ook wat moeite. Op het oplaadvlak zit een logo. Je moet de bovenkant van de iPhone daar tegen aan houden (na scannen qr code). Dus iPhone in je hand houden. Vervolgens duurt het wel een paar seconden.Redevned schreef op donderdag 25 december 2025 @ 12:57:
Shit, ik krijg dat niet voor elkaar… alle mogelijke posities gebruikt, maar blijft een foutmelding van nfc geven. Iemand nog ideeen?
Ja ik snap wat je zegt, echter, zodra ik met de bovenkant in de buurt kom van dat logo, klapt ie er meteen uit.jswinkels schreef op donderdag 25 december 2025 @ 13:03:
[...]
Ik had ook wat moeite. Op het oplaadvlak zit een logo. Je moet de bovenkant van de iPhone daar tegen aan houden (na scannen qr code). Dus iPhone in je hand houden. Vervolgens duurt het wel een paar seconden.
Bij mij werkte het ook niet in 1 keer, auto uurtje met rust gelaten en toen werkte het wel.
Ok, thnx! Ga ik dat doen en het later proberen! Fingers crossed!
Ik ga het nu opnieuw proberen. Thnx
Hoi,
Het lukt me niet om digitale sleutel aan te maken voor mij iPhone 16 Pro. Hij is wel verbonden via de “gewone Bluetooth”. CarPlay doet het ook. Maar als ik de QR code wil scannen om een digitale sleutel aan te maken verschijnt er geen QR code. Op mijn telefoon zie ik een Bluetooth verbinding aan en uit gaan met de naam Zeekr038. Aan/uit etc. Iemand tips?
Het lukt me niet om digitale sleutel aan te maken voor mij iPhone 16 Pro. Hij is wel verbonden via de “gewone Bluetooth”. CarPlay doet het ook. Maar als ik de QR code wil scannen om een digitale sleutel aan te maken verschijnt er geen QR code. Op mijn telefoon zie ik een Bluetooth verbinding aan en uit gaan met de naam Zeekr038. Aan/uit etc. Iemand tips?
Om een sleutel aan te maken moet je die Bluetooth (sleutel eerst verwijderen).RdeNoronha schreef op donderdag 25 december 2025 @ 13:47:
Hoi,
Zou met de NFC koppeling ook de deuren moeten unlocken als je de auto nadert? Of is dat dan alleen de digitale sleutel? Zo ja, wat is dan eigenlijk de meerwaarde van de NFC koppeling? 😕
Waar ik net achterkwam is dat het laden wel aanstaat maar de
Schuifknop NFC detectie
Voertuig
Algemeen
NFC dectectie
Bij mij uitstond
Aangezet en voila
Nu loop ik alleen met mijn telefoon naar de auto toe deze gaat open en je kunt wegrijden
Fijne kerstdagen
Schuifknop NFC detectie
Voertuig
Algemeen
NFC dectectie
Bij mij uitstond
Aangezet en voila
Nu loop ik alleen met mijn telefoon naar de auto toe deze gaat open en je kunt wegrijden
Fijne kerstdagen
[ Voor 25% gewijzigd door supersound op 25-12-2025 14:01 ]
Dat laatste krijg ik dus niet voor elkaar met mn iPhone 17 pro =)supersound schreef op donderdag 25 december 2025 @ 13:58:
Schuifknop NFC detectie
Voertuig
Algemeen
NFC dectectie
Bij mij uitstond
Aangezet en voila
Fijne kerstdagen
Jouw schuifje van detectie staat wel aan?Viewty schreef op donderdag 25 december 2025 @ 14:01:
[...]
Dat laatste krijg ik dus niet voor elkaar met mn iPhone 17 pro =)
Heb je toevallig ook gevonden hoe je dit uit kan zetten? Ik woon in de stad en mijn auto staat met de voorruit er tussen zo’n 2 meter naast mijn bank voor de deur. Zou vervelend zijn als mijn auto steeds opengaat als ik op de bank zit 🤣supersound schreef op donderdag 25 december 2025 @ 13:58:
Schuifknop NFC detectie
Voertuig
Algemeen
NFC dectectie
Bij mij uitstond
Aangezet en voila
Fijne kerstdagen
Heeft iemand ondertussen de OBD werkend gehad met 7X? Ik heb de veepak obd-II/BLE+ en is wel verbonden maar krijgt geen sensordata en ABRP dus ook niet. Schijnt op de X wel te werken.
Ja. Het schuifje uitzetten in het menu zoals ik hierboven beschreefPVal24 schreef op donderdag 25 december 2025 @ 14:12:
[...]
Heb je toevallig ook gevonden hoe je dit uit kan zetten? Ik woon in de stad en mijn auto staat met de voorruit er tussen zo’n 2 meter naast mijn bank voor de deur. Zou vervelend zijn als mijn auto steeds opengaat als ik op de bank zit 🤣
[ Voor 29% gewijzigd door supersound op 25-12-2025 14:18 ]
Ja, koppeling is gemaakt met telefoon. Pas staat in mn wallet. Ik zou ook willen dat mn auto open gaat zonder dat ik m’n telefoon uit mijn zak moet halen. 🥲supersound schreef op donderdag 25 december 2025 @ 14:11:
[...]
Jouw schuifje van detectie staat wel aan?
Heb je passieve toegang op je kaart in de wallet aan staan?Viewty schreef op donderdag 25 december 2025 @ 14:21:
[...]
Ja, koppeling is gemaakt met telefoon. Pas staat in mn wallet. Ik zou ook willen dat mn auto open gaat zonder dat ik m’n telefoon uit mijn zak moet halen. 🥲
Staat dit aan?Viewty schreef op donderdag 25 december 2025 @ 14:21:
[...]
Ja, koppeling is gemaakt met telefoon. Pas staat in mn wallet. Ik zou ook willen dat mn auto open gaat zonder dat ik m’n telefoon uit mijn zak moet halen. 🥲
Was ook zeker niet op iemand hier persoonlijk gericht, maar meer in het algemeen. Ik heb bij de P2 en andere auto's ook mensen hiervoor zien zeggen hoe slecht het van bedrijf X is dat Netflix niet beschikbaar is, etc.Ian_ schreef op donderdag 25 december 2025 @ 11:58:
[...]
Het is ook niet zeuren als je feedback geeft en een nieuw idee voorstelt. Netflix is een applicatie maar denk ook aan Fastned, EasyPark of andere apps.
Heeft de Zeekr 7x ook een speed limiter optie en werkt die wel als je iets op de trekhaak hebt zitten? Dat zou voorlopig nog wel een workaround zijn.
Waarschijnlijk ben ik voor de zomervakantie volgend jaar gewisseld van leaseauto (waarschijnlijk toch de 7X LR) en gaan de fietsen mee op de fietsendrager. Enige ondersteuning onderweg zou wel prettig zijn.
Waarschijnlijk ben ik voor de zomervakantie volgend jaar gewisseld van leaseauto (waarschijnlijk toch de 7X LR) en gaan de fietsen mee op de fietsendrager. Enige ondersteuning onderweg zou wel prettig zijn.
Nou de auto kan eindelijk op de 21.5 graden blijven ipv 28 graden. Ook ik ben heel erg blij met deze nieuwe update.
Iemand het al voor elkaar gekregen om Android aan de praat te krijgen als key zodat de auto aangaat/ontgrendeld als je in de buurt bent?
Bij profielen en dan sleutelkaarten geeft het scherm een melding in de trant dat er niks gevonden kan worden als error melding. Kan daar helemaal niks doen helaas. Iemand de gouden tip? Is wel de hoofdbestuurder als profiel.
Iemand het al voor elkaar gekregen om Android aan de praat te krijgen als key zodat de auto aangaat/ontgrendeld als je in de buurt bent?
Bij profielen en dan sleutelkaarten geeft het scherm een melding in de trant dat er niks gevonden kan worden als error melding. Kan daar helemaal niks doen helaas. Iemand de gouden tip? Is wel de hoofdbestuurder als profiel.
Only supported for iOS devices.patrickelectric schreef op donderdag 25 december 2025 @ 19:30:
Nou de auto kan eindelijk op de 21.5 graden blijven ipv 28 graden. Ook ik ben heel erg blij met deze nieuwe update.
Kleine sidenote, Volvo/Polestar promootte hier wel mee hé. Dan schep je verwachtingen. Geen idee hoe dat hij Zeekr is maar als ze iets laten zien/tonen in hun promotie materiaal schept het natuurlijk ook verwachtingen.Elayais schreef op donderdag 25 december 2025 @ 11:18:
[...]
Daarnaast zijn die multimedia systemen tegenwoordig meer tablets/telefoon. Andere generatie. Dat YouTube dan een simpele browser variant is en Spotify (op AAOS) een flink afgeslankte versie is dan valt dat wel tegen.
[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 25-12-2025 20:04 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik probeer een digital key aan te maken, maar het lukt de auto niet om een qr code te genereren. Krijgen jullie op dit scherm wel een qr code gegenereerd?
Dacht dat het misschien een verbindingsprobleem was, maar alle andere apps hebben geowon verbinding. Met wifi hotspot van de telefoon werkt het ook niet.
Ik heb een iPhone 17, dus geen bluetooth digital key in de app momenteel.
Dacht dat het misschien een verbindingsprobleem was, maar alle andere apps hebben geowon verbinding. Met wifi hotspot van de telefoon werkt het ook niet.
Gisteren kwam daar bij mij netjes een QR ja.fiftyfive schreef op donderdag 25 december 2025 @ 20:13:
Ik probeer een digital key aan te maken, maar het lukt de auto niet om een qr code te genereren. Krijgen jullie op dit scherm wel een qr code gegenereerd?
[Afbeelding]
Auto gereset ?
Yep, een fabrieksreset, tel opnieuw verbonden etc.
Vraagje Allen. Weet iemand waar je onderstaande opties permanent uit kunt zetten? Nu doe ik het iedere x uit als ik de auto in stap via ‘snelle bediening’.
[ Voor 17% gewijzigd door Htmmkr op 25-12-2025 20:52 ]
Nope,mag niet, Europese wetgeving, moet iedere keer terug geactiveerd zijn na het uitstappen.Htmmkr schreef op donderdag 25 december 2025 @ 20:47:
Vraagje Allen. Weet iemand waar je onderstaande opties permanent uit kunt zetten? Nu doe ik het iedere x uit als ik de auto in stap via ‘snelle bediening’.
[Afbeelding]
Koppelen van digitale sleutel blijft helaas fout gaan. Ik blijf deze fout krijgen helaas:
:strip_exif()/f/image/aVb4udI4GNSHaDGEIbbsAsqw.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is met iPhone 17 pro, en alle opties en schuifjes aangezet / omgezet.
:strip_exif()/f/image/aVb4udI4GNSHaDGEIbbsAsqw.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Redevned op 25-12-2025 21:01 ]
Ik heb hetzelfde... Ook een iPhone 17 Pro. Frustrerend.Redevned schreef op donderdag 25 december 2025 @ 21:00:
Koppelen van digitale sleutel blijft helaas fout gaan. Ik blijf deze fout krijgen helaas:
[Afbeelding]
Even dubbel check. Volgens mij hebben 1 of meerdere mensen het wel werkend met een iPhone 17, toch?
En diegene die het werkend hebben, hadden die toevallig voorheen een digitale sleutel in hun vorige model iPhone? Ik kom nl van een iPhone 15 waar de digitale sleutel in zat. Aangezien die verwijderd zou moeten worden vroeg ik me af of deze nog ergens in de app zit waar ik nu niet (meer) bij kan oid waardoor het nu niet lukt?
iPhone 17 Pro and works like a charm! Hiervoor een iPhone 16 Pro met digitale sleutel maar nooit een issue geweest?petermdevries schreef op donderdag 25 december 2025 @ 21:21:
[...]
Ik heb hetzelfde... Ook een iPhone 17 Pro. Frustrerend.
Even dubbel check. Volgens mij hebben 1 of meerdere mensen het wel werkend met een iPhone 17, toch?
En diegene die het werkend hebben, hadden die toevallig voorheen een digitale sleutel in hun vorige model iPhone? Ik kom nl van een iPhone 15 waar de digitale sleutel in zat. Aangezien die verwijderd zou moeten worden vroeg ik me af of deze nog ergens in de app zit waar ik nu niet (meer) bij kan oid waardoor het nu niet lukt?
Dat is wel een scherpe denkwijze. Ik heb net op mijn oude telefoon (15 pro) ingelogd en de digitale sleutel verwijderd uit mijn account.petermdevries schreef op donderdag 25 december 2025 @ 21:21:
[...]
Ik heb hetzelfde... Ook een iPhone 17 Pro. Frustrerend.
Nu weer ingelogd op de iPhone 17 pro, en alleen nog even in de auto proberen.
Er blijft dus wel iets achter in je account…
Ben benieuwd of het helpt. Mijn iPhone 15 is intussen al geschoond, dus wordt wat meer werk als het nodig is...Redevned schreef op donderdag 25 december 2025 @ 21:46:
[...]
Dat is wel een scherpe denkwijze. Ik heb net op mijn oude telefoon (15 pro) ingelogd en de digitale sleutel verwijderd uit mijn account.
Nu weer ingelogd op de iPhone 17 pro, en alleen nog even in de auto proberen.
Er blijft dus wel iets achter in je account…
Never mind, werkt ook niet.petermdevries schreef op donderdag 25 december 2025 @ 21:59:
[...]
Ben benieuwd of het helpt. Mijn iPhone 15 is intussen al geschoond, dus wordt wat meer werk als het nodig is...
Bij mij werkte het vanmorgen met de iPhone 17 prima. Ik had (omdat de telefoon niet compatibel was) geen eerdere digitale koppeling.
Kan iemand aangeven hoe lang het duurt voordat de kaarten van de nieuwe navigatie zijn gedownload. Vandaag alleen een paar korte ritten gedaan, maar hij is nog steeds bezig.
Ik zag overigens wel dat bij Google maps en apple maps in Carplay je nu ook een kaartje in de HuD ziet. Alleen de route is niet zichtbaar.
Kan iemand aangeven hoe lang het duurt voordat de kaarten van de nieuwe navigatie zijn gedownload. Vandaag alleen een paar korte ritten gedaan, maar hij is nog steeds bezig.
Ik zag overigens wel dat bij Google maps en apple maps in Carplay je nu ook een kaartje in de HuD ziet. Alleen de route is niet zichtbaar.
Vraagje.
Kans is aanzienlijk dat ik binnenkort voor de Zeekr 7x ga kiezen. Na wat ik heb gelezen over de 2.1 update verwacht ik wel dat andere dingen ook worden opgelost uiteindelijk. Binnenkort eerst nog een keer proefrijden.
Het liefste zou ik gewoon twee keyfobs hebben zoals ik nu bij mijn Skoda heb.
- Sleutel in de broekzak, ik trek aan de deurklink en de auto gaat open, en kan rijden met sleutel nog steeds in de broekzak
- Bij verlaten tik ik even met de hand de klink aan en de auto gaat op slot.
Ik ben een Android gebruiker en ik zie op de site van Zeekr dat ik geen compatible smartphone heb en die tzt ook niet ga krijgen (ik wil overstappen naar een UWB compatible telefoon en dat gaat waarschijnlijk de Pixel 9 Pro worden).
De NFC card is wat omslachtig omdat deze fysiek tegen de auto gehouden moet worden en op de Wireless telefoon charger gelegd moet worden om te rijden (als ik dat goed heb begrepen).
Kun je ook via de app de auto openen en sluiten (via bluetooth of via de dataverbinding van de app) en wegrijden als ik deze op de Wireless charger leg. Dat is namelijk dat ik nu ook gewoon ben om te doen.
Werkt dit ook nog steeds als je in een parkeergarage bent 2 of 3 verdiepingen naar beneden?
Dank alvast voor de info.
Kans is aanzienlijk dat ik binnenkort voor de Zeekr 7x ga kiezen. Na wat ik heb gelezen over de 2.1 update verwacht ik wel dat andere dingen ook worden opgelost uiteindelijk. Binnenkort eerst nog een keer proefrijden.
- Sleutel in de broekzak, ik trek aan de deurklink en de auto gaat open, en kan rijden met sleutel nog steeds in de broekzak
Ik ben een Android gebruiker en ik zie op de site van Zeekr dat ik geen compatible smartphone heb en die tzt ook niet ga krijgen (ik wil overstappen naar een UWB compatible telefoon en dat gaat waarschijnlijk de Pixel 9 Pro worden).
De NFC card is wat omslachtig omdat deze fysiek tegen de auto gehouden moet worden en op de Wireless telefoon charger gelegd moet worden om te rijden (als ik dat goed heb begrepen).
Kun je ook via de app de auto openen en sluiten (via bluetooth of via de dataverbinding van de app) en wegrijden als ik deze op de Wireless charger leg. Dat is namelijk dat ik nu ook gewoon ben om te doen.
Werkt dit ook nog steeds als je in een parkeergarage bent 2 of 3 verdiepingen naar beneden?
Het aanmaken van een digitale sleutel werkt prima. Ik heb een iPhone 13. Je moet je iPhone een beetje schuin huiden en niet plat leggen op de oplader. De bovenkant van je iPhone op het logo van je lader in de auto houden. Dat werkte bij mij. Nu staat de digitale sleutel op mijn iPhone en op mijn inwacht. Werkt prima. Nog niet geprobeerd met iPhone 17. Dat ga ik over twee dagen proberren
Zolang je telefoon niet compatibel is kun je geen digital key aanmaken en kun je dus niet wegrijden met alleen je telefoon. Je kunt wel via de telefoon je auto openen, zowel in de app zelf als ook zoals de pas via de NFC tag.FJP84 schreef op donderdag 25 december 2025 @ 22:59:
Vraagje.
Ik heb ook een Pixel 9 Pro en heb dus ook geen digital key. Het kan natuurlijk wel goed dat bij een volgende update ze de UWB key ook uitrollen voor android zoals nu voor IOS is gedaan, maar dat weet niemand natuurlijk.
Als je wel een compatibel telefoon hebt dan kun je deze inderdaad als digital key gebruiken, dus ook mee wegrijden, maar dan zonder de passive entry zoals deze nu voor de iPhone geactiveerd is. Moet je wel in de app de auto openen en de telefoon op de lader leggen om ermee weg te rijden.
Openen en sluiten kan via de app, maar wegrijden niet. Dat mis ik ook erg met mijn Galaxy S25U, aangezien de keyfob vrij groot is en makkelijk uit je handen glipt. Ik lees ook van veel mensen dat de batterij na 3-4 maanden leeg is en ze de keyfob niet zelf open krijgen om de batterij te vervangen. Ervaringen op het forum lijken verdeeld te zijn qua battery life. Mensen gaven ook aan dat de auto niet altijd op slot gaat als je weg loopt met de keyfob, dus ik heb hem tot nu toe altijd handmatig op slot gedaan (moet je eerst zoeken waar het knopje zit omdat de keyfob aan 4 kanten identiek aanvoelt).FJP84 schreef op donderdag 25 december 2025 @ 22:59:
De iPhone gebruikers krijgen weer voorrang zo te merken. Ik had nog enige hoop dat Android misschien een keer voor zou gaan aangezien het een Chinese auto is, maar het lijkt erop dat wij nog even moeten wachten.
Ik heb tot nu toe geen issue gehad met het afsluiten van de auto als ik wegloop en ik check het altijd want ik ben z'n iemand die altijd nog 3 checkt of ik de auto wel echt op slot heb gedaan (ideaal nu je dat in een app kunt zien en niet toch weer terug moet lopen naar een auto).Blazings schreef op donderdag 25 december 2025 @ 23:45:
[...]
Openen en sluiten kan via de app, maar wegrijden niet. Dat mis ik ook erg met mijn Galaxy S25U, aangezien de keyfob vrij groot is en makkelijk uit je handen glipt. Ik lees ook van veel mensen dat de batterij na 3-4 maanden leeg is en ze de keyfob niet zelf open krijgen om de batterij te vervangen. Ervaringen op het forum lijken verdeeld te zijn qua battery life. Mensen gaven ook aan dat de auto niet altijd op slot gaat als je weg loopt met de keyfob, dus ik heb hem tot nu toe altijd handmatig op slot gedaan (moet je eerst zoeken waar het knopje zit omdat de keyfob aan 4 kanten identiek aanvoelt).
De iPhone gebruikers krijgen weer voorrang zo te merken. Ik had nog enige hoop dat Android misschien een keer voor zou gaan aangezien het een Chinese auto is, maar het lijkt erop dat wij nog even moeten wachten.
Persoonlijk hoef ik geen digital key op mijn telefoon om 2 redenen:
- Zoals het nu is, moet ik dan de telefoon erbij pakken om de auto te ontgrendelen en weer op slot te doen, met de sleutel hoef ik helemaal niks te doen
- Zoals bij de iPhone met passive entry, dan zou de auto constant open en op slot gaan als ik de tuin in loop, zooi in de kliko's moet gooien, de kids met de fiets naar school breng, etc. etc. Telefoon heb ik natuurlijk altijd bij, met de sleutel kan ik zelf bepalen wanneer ik die in mijn zak stop of niet
Heeft ook iedere nieuwe auto in Europa, alleen veel hebben het uitzetten niet zo makkelijk gemaakt als de Zeekr waardoor je nog meer handelingen moet uitvoeren elke keer als je instapt.fideba schreef op donderdag 25 december 2025 @ 20:54:
[...]
Nope,mag niet, Europese wetgeving, moet iedere keer terug geactiveerd zijn na het uitstappen.
Tnx. Duidelijke argumenten.Elayais schreef op donderdag 25 december 2025 @ 23:51:
[...]
Persoonlijk hoef ik geen digital key op mijn telefoon om 2 redenen:Voor het op slot doen trouwens heeft de sleutel een klein randje zitten bij het ontgrendelen icoontje en het vergrendelen icoontje zitten daar tegenover, dus het zou puur op gevoel moeten kunnen om de juiste knoppen in te duwen door even te zoeken naar het randje met je vinger.
- Zoals het nu is, moet ik dan de telefoon erbij pakken om de auto te ontgrendelen en weer op slot te doen, met de sleutel hoef ik helemaal niks te doen
Begrijp ik dat het goed dat je met name de keyfob gebruikt voor wegrijden.
Stel ik zou de nfc card gebruiken. Moet je die dan de hele tijd op de Wireless charger locatie liggen of is dat alleen maar om te starten. Want opzich zou ik daar mijn telefoon gewoon willen hebben liggen.
Tot slot: weet iemand wat de kosten zijn van het premium connected pack en kan dit ook bij de LR versie? Lijkt me toch handiger dan een hotspot opzetten. Alternatief is Android auto, maar standaard infotainment en nav3.0 icm HUD zou wel de voorkeur hebben.
Hierbij:FJP84 schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 00:08:
[...]
Tnx. Duidelijke argumenten.
Begrijp ik dat het goed dat je met name de keyfob gebruikt voor wegrijden.
Stel ik zou de nfc card gebruiken. Moet je die dan de hele tijd op de Wireless charger locatie liggen of is dat alleen maar om te starten. Want opzich zou ik daar mijn telefoon gewoon willen hebben liggen.
Tot slot: weet iemand wat de kosten zijn van het premium connected pack en kan dit ook bij de LR versie? Lijkt me toch handiger dan een hotspot opzetten. Alternatief is Android auto, maar standaard infotainment en nav3.0 icm HUD zou wel de voorkeur hebben.
/f/image/5FAMhN8dww65gntKcsPtiRbm.png?f=fotoalbum_large)
Ik weet niet hoe het werkt met de kaart, ik heb gewoon altijd de keyfob in mijn broekzak zitten. Het is nog even afwachten hoe lang de batterij het volhoudt, mocht deze leeg zijn kan de keyfob ook gebruikt worden door de NFC mogelijkheid te gebruiken. En dan rij ik wel even naar Zeist voor een nieuwe batterij want ik heb al geprobeerd hem open te maken en lukt mij met geen mogelijkheid.
Nope, helaas kan niet. Regels voor alle nieuwe auto's vanaf 2025 ofzo. Zeekr heeft het wel zo voor elkaar dat het de minst tijdrovende handeling was van m'n geteste auto's.Htmmkr schreef op donderdag 25 december 2025 @ 20:47:
[Afbeelding]
En hoewel het een veiligheid systeem is werkt het eerder averechts. Ik denk dat 90 procent het zsm altijd uitzet. En dat doe je vaak bij wegrijden. Ik merk dat ik dan gewoon net even wat meer met die knoppen bezig ben dan met de weg en omgeving. Slechte zaak dat betuttelende gebeuren.
De kaart van Nederland was binnen 3 minuten gedownload (je hebt een wifi verbinding nodig).jswinkels schreef op donderdag 25 december 2025 @ 22:23:
Bij mij werkte het vanmorgen met de iPhone 17 prima. Ik had (omdat de telefoon niet compatibel was) geen eerdere digitale koppeling.
/f/image/6fbScfd56JtpbJqJqBZRaMrh.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BZ9wIMaZ97O780ApXM0rhQ0O.jpg?f=fotoalbum_large)