Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 85 86 Laatste
Acties:

• nosfertu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-12 14:19
sjakie02 schreef op maandag 29 december 2025 @ 14:12:
Ik zou zweren dat ik ergens heb gelezen dat de LCC ook lane change zou ondersteunen. Dus richting aangeven en dat de auto dan zelf van baan verandert. Maar wat ik ook probeer, het werkt bij mij niet. Of heb ik dit gedroomd?
Dit is een losse optie die je moet aanzetten in het menu. Weet de exacte plek niet. Maar weet wel dat deze iedere keer opnieuw aangezet moet worden.

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:58
nosfertu schreef op maandag 29 december 2025 @ 14:15:
[...]

Dit is een losse optie die je moet aanzetten in het menu. Weet de exacte plek niet. Maar weet wel dat deze iedere keer opnieuw aangezet moet worden.
Ah dat klinkt weer als fijne EU-betutteling 8)7

• nosfertu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-12 14:19
sjakie02 schreef op maandag 29 december 2025 @ 14:16:
[...]

Ah dat klinkt weer als fijne EU-betutteling 8)7
Vast en zeker. Gevonden waar het zit. Bij settings - zeekr AD - rij-assistentie en dan schuifje automatische rijstrookswisselassistent aanzetten. Lekker scrabble woord. :)
Er verschijnen dan pijltjes aan beide zijden van het stuurtje in je display, welke aangeeft naar welke kant je kan wisselen.

Wel handen aan het stuur houden anders doet ie het niet.

• RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 21:41

RCZ

Net met de aanhanger gereden. ACC en LCC werken inderdaad niet. Verder kun je de rijmodus niet veranderen. Deze blijft in Comfortmodus staan. Misschien diep in menu setting ergens veranderen. Maar eens gaan puzzelen in het menu. Wil op snelweg wel liever stuur in sportmodus hebben.

• boxtel
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:05

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 05:13
boxtel schreef op maandag 29 december 2025 @ 14:52:
[...]

Bedoel vooral de Ztuner settings
Snap ik, maar tot ik die heb uitgevogeld is dit het beste wat ik ervan heb kunnen maken.

• daniel223
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 21:10
Heeft er iemand aanraders voor sneeuwkettingen? Ik heb de long range met 20inch velgen!

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21:46
daniel223 schreef op maandag 29 december 2025 @ 15:35:
Heeft er iemand aanraders voor sneeuwkettingen? Ik heb de long range met 20inch velgen!
is al veel over geschreven op dit forum, even doorzoeken.

• nb90
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 03:07
Hebben meer mensen last van dat er geen internet verbinding in de auto is? Had voorheen altijd gewoon toegang tot spotify of andere zaken, maar sinds vanmiddag heb ik ineens geen verbinding meer terwijl het verbindingsicoon gewoon 4G weergeeft met alle balkjes vol.

Wanneer ik bijvoorbeeld de service voorwaarden wil lezen krijg ik een foutmelding over een trage verbinding. Wanneer ik mijn wifi aanzet en op de hotspot van mijn telefoon ga werkt het wel ineens.

Iemand tips?

Ik kan in de app nogsteeds geen info vinden over het internet in the car van Vodafone (melding: Geen actieve bundel) kan het bijvoorbeeld zijn dat de bundel op is oid?

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-12 17:55
WizzyBrown schreef op maandag 29 december 2025 @ 17:00:
[...]

is al veel over geschreven op dit forum, even doorzoeken.
Ik snap het wel als je het terugleest is het nog niet echt lekker bevestigend. Ook niet vanuit Zeekr. Dat is natuurlijk teleurstellend. Zeker als je op wintersport gaat en natuurlijk alles goed en netjes wil regelen.
Uiteindelijk zal het met een 20" of een 19" allemaal beter passen dan een 21" . Zelf krijg ik hem over een week met de 19" velgen dus ga dan met iets meer details ook op onderzoek uit. Maar het meest logisch klinkt loopvlak kettingen, dan is het helaas maar wat duurder...

• Jaap09
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 22:43
nb90 schreef op maandag 29 december 2025 @ 17:47:
Hebben meer mensen last van dat er geen internet verbinding in de auto is? Had voorheen altijd gewoon toegang tot spotify of andere zaken, maar sinds vanmiddag heb ik ineens geen verbinding meer terwijl het verbindingsicoon gewoon 4G weergeeft met alle balkjes vol.

Wanneer ik bijvoorbeeld de service voorwaarden wil lezen krijg ik een foutmelding over een trage verbinding. Wanneer ik mijn wifi aanzet en op de hotspot van mijn telefoon ga werkt het wel ineens.

Iemand tips?

Ik kan in de app nogsteeds geen info vinden over het internet in the car van Vodafone (melding: Geen actieve bundel) kan het bijvoorbeeld zijn dat de bundel op is oid?
Vandaag even gebeld. Ik heb hetzelfde. Kan wel apps downloaden staat 4g of 5g in beeldscherm maar alle apps werken niet. Ook de navigatie laat de kaart niet zien.
Zeekr vertelde mij dat dit normaal is. De internetbundel standaard is voor updates etc etc.
Wil je internet voor spotify of browsen of navi dan moest je kiezen voor het extra abbonement.
Ik heb helaas nog geen 2.1 dus wacht even met het premium abonnement want ben wel even benieuwd hoe de kaart en spotify samenwerken. Nu is het mega omslachtig. Dus dan vind ik Applecarplay wellicht beter.

Iemand afgelopen dagen de update binnengekregen of is het bij iedereen stil?

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0RjhmwaU74ZZT0__d395cUqr1GU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ndSoOU9lkPGb1bKYzP16RwNZ.jpg?f=fotoalbum_large kan ik dit specifieke push bericht ook uitzetten?

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:11
Ik had afgelopen weekend een probleem voor. Ikzelf heb een iPhone, mijn vrouw een Android.
Op een bepaald moment, kregen we plots continue een melding dat er een Android wenst te koppelen voor Android Auto maar dat er een iPhone gekoppeld is. Deze melding komt in een overlay over het gehele scherm. Op zich geen probleem, echter kwam deze melding zo minder dan een seconde zichtbaar en verdween daarna onmiddellijk. Daarna kwam die terug en verdween weer, en dit continue. Het klikken op 'niet koppelen' zorgde het probleem niet op MAAR zodra ik op de knop duwde voor WEL Android auto te gebruiken, stopte de melding. Dit zorgde er wel voor dat ons volledige systeem niet bruikbaar was en dat vind ik echt niet kunnen... Hebben mensen dit nog al ervaren?

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:38
nb90 schreef op maandag 29 december 2025 @ 17:47:

Als je niet voor de premium connection hebt betaald, kan je o.a. niet op spotify tenzij je je telefoon als hotspot gebruikt. De 5GB premium connection bundel krijg je van Vodafone, daar is geen keuze in.

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:58
RCZ schreef op maandag 29 december 2025 @ 14:44:
Net met de aanhanger gereden. ACC en LCC werken inderdaad niet. Verder kun je de rijmodus niet veranderen. Deze blijft in Comfortmodus staan. Misschien diep in menu setting ergens veranderen. Maar eens gaan puzzelen in het menu. Wil op snelweg wel liever stuur in sportmodus hebben.
Hopelijk wordt dit nog een keer opgelost. Hoewel ik ergens principieel vind dat dit allang had moeten werken begin ik het wel wat te relativeren 😄. Het gaat in mijn geval enkel om een fietsendrager en de kans dat ik op vakantie naar buitenland fiets of MTB meeneem is vooralsnog klein. Voor de ritjes binnen NL is het nog wel doen opzich.

• Serage75
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 20:44
Ian_ schreef op maandag 29 december 2025 @ 11:36:
[...]

Wat mis je nu precies? Met update 2.1.0 heb je alles wat je maar kan wensen op je mobiel?
Ik mis de digitale sleutel op de iPhone 17 pro. Ik kan niet enkel met mijn telefoon als sleutel gebruiken. Ik heb de keyfob nog nodig. Volgens de lijst van Zeekr worden de iPhone 16 en 17 (nog) niet ondersteund.

• Ian_
Serage75 schreef op maandag 29 december 2025 @ 18:52:
[...]

Ik mis de digitale sleutel op de iPhone 17 pro. Ik kan niet enkel met mijn telefoon als sleutel gebruiken. Ik heb de keyfob nog nodig. Volgens de lijst van Zeekr worden de iPhone 16 en 17 (nog) niet ondersteund.
Dat is dus niet waar met update 2.1.0.

• WizzyBrown
Ik heb bij mijn auto een keyfob en kaart gekregen. Met beide kan ik de auto openen en er mee weg rijden.
Nu is er in de nieuwe zeekr app op Android 2 opties zichtbaar onder Mijn Sleutels:
1. Kaartsleutel
en
2. Sleutel

Het blijkt dat beide pagina's bij mij leeg zijn. Ik begrijp dat ik via de optie Kaartsleutel een extra lege kaart met NFC chip kan programmeren om als 2e kaart te gebruiken.
Maar wat kan ik nu onder optie Sleutel doen? Het lijkt dat ik daar een keyfob kan opvoeren, maar waarom zou ik dat doen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Airt03QfZxKRldwZOD5ZR6n3b3M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iua986uwyDXg0x9Kg6Bt64k1.jpg?f=fotoalbum_large

• patrickelectric
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 20:03
Oeeh top! En het werkt nog ook ;) had een extra key fob uit China besteld een tijd geleden. Nu dus gekoppeld. Zit binnen en hoef alleen nog even naar de auto te lopen om de sleutel te bevestigen. Dank voor de tip! Altijd fijn om 2 sleutels te hebben die werken.

Voor mensen die aan het gokken zijn qua adres etc. Bij mijn bestelde Keyfob zat een QR code om te scannen en ook het mac adres staat eronder op de meegeleverde verpakking. Scannen werkte direct.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aqL-AeB9fSWU2mogcNlka65q0Q8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FKuvLdeNvub3nAAVj5ga3hOt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SPvJ7yLELJDargugD8IEcX39lmg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zRH6IpMxPusCzpdRObMRg7Ow.jpg?f=fotoalbum_large
WizzyBrown schreef op maandag 29 december 2025 @ 19:05:
Ik heb bij mijn auto een keyfob en kaart gekregen. Met beide kan ik de auto openen en er mee weg rijden.
Nu is er in de nieuwe zeekr app op Android 2 opties zichtbaar onder Mijn Sleutels:
1. Kaartsleutel
en
2. Sleutel

Het blijkt dat beide pagina's bij mij leeg zijn. Ik begrijp dat ik via de optie Kaartsleutel een extra lege kaart met NFC chip kan programmeren om als 2e kaart te gebruiken.
Maar wat kan ik nu onder optie Sleutel doen? Het lijkt dat ik daar een keyfob kan opvoeren, maar waarom zou ik dat doen?
[Afbeelding]

[ Voor 20% gewijzigd door patrickelectric op 29-12-2025 19:29 ]

• FJP84
ubzY3.eMBstiLL schreef op zondag 28 december 2025 @ 21:28:
[...]

Zie mijn vorige post ter info indien je nog geen 7X hebt besteld. Anders adviseer ik je om gewoon lekker voor de Core te gaan.

Foto's upload ik zsm want tijdens de nacht uren zie je niet alles top ivm belichting.

Wel een video mbt buitenkant en ambient lighting van de Core:
[Streamable: Zeekr 7X | Exterior & Interior]
Die standaard velgen zijn nog best prima eigenlijk.

• MarcelV00
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 20:54
[quote]patrickelectric schreef op maandag 29 december 2025 @ 19:25:
Oeeh top! En het werkt nog ook ;) had een extra key fob uit China besteld een tijd geleden. Nu dus gekoppeld. Zit binnen en hoef alleen nog even naar de auto te lopen om de sleutel te bevestigen. Dank voor de tip! Altijd fijn om 2 sleutels te hebben die werken.

Voor mensen die aan het gokken zijn qua adres etc. Bij mijn bestelde Keyfob zat een QR code om te scannen en ook het mac adres staat eronder op de meegeleverde verpakking. Scannen werkte direct.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoe kom je aan de qr code als je alleen de meegeleverde Keyfob hebt? Mijn Zeekr app wil iets scannen bij het aanmaken van de Keyfob maar ik heb geen idee wat hij wil scannen

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:44
MarcelV00 schreef op maandag 29 december 2025 @ 19:47:
[quote]patrickelectric schreef op maandag 29 december 2025 @ 19:25:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoe kom je aan de qr code als je alleen de meegeleverde Keyfob hebt? Mijn Zeekr app wil iets scannen bij het aanmaken van de Keyfob maar ik heb geen idee wat hij wil scannen
Qr code zit in het account beheer van je profiel in de auto.

• Serage75
Ian_ schreef op maandag 29 december 2025 @ 19:00:
[...]

Dat is dus niet waar met update 2.1.0.
Kun je mij dan aangeven hoe ik dat installeer? Ik krijg niks te zien in m’n app. Ik zie andere met drie tabbladen bij de optie “sleutel”. Digitale sleutel-kaartsleutel-sleutel. Bij mij staan alleen die laatste twee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N-4c1AdbOu_EPtj4Ufk9ZTI_9vk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jpCmDLbNhIG6zhhiIzRHFKAn.png?f=fotoalbum_large

• WizzyBrown
Is het zinvol de reeds bijgeleverde keyfob te registreren in de app onder Sleutel, waar het keyfob plaatje staat? De keyfob werkt gewoon al, dus ik snap niet wat de toegevoegde waarde is als ik hem nog eens in de app opneem....

• Ian_
Serage75 schreef op maandag 29 december 2025 @ 19:55:
[...]

Kun je mij dan aangeven hoe ik dat installeer? Ik krijg niks te zien in m’n app. Ik zie andere met drie tabbladen bij de optie “sleutel”. Digitale sleutel-kaartsleutel-sleutel. Bij mij staan alleen die laatste twee?
[Afbeelding]
  1. Auto instappen
  2. Account
  3. Toegangsbeheer
  4. QR code scannen
  5. iPhone op het QI logo plaatsen
🏁

• Serage75
Ian_ schreef op maandag 29 december 2025 @ 20:00:
[...]
  1. Auto instappen
  2. Account
  3. Toegangsbeheer
  4. QR code scannen
🏁
Top. Ga ik proberen. Alvast dank

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:46
Om anderen de zoektocht enigszins te besparen.... Zoekend naar sneeuwkettingen kom je al snel tot de conclusie dat loopvlakkettingen waarschijnlijk een goed idee zijn om te voorkomen dat je je auto gaat beschadigen door beperkte ruimte in de wielkast. Dat schijnt bij een hoop SUVs het geval te zijn, normale kettingen zijn vaak niet toegestaan.

Wanneer je zoekt naar loopvlakkettingen voor de 20" banden kom je uit op (onder andere) de volgende opties:
  1. Snowdrive €299,= ANWB
  2. Pilot Pro XL SUV €349,= ANWB, lijken op het zicht gelijk aan de Snowdrive
  3. Modula Polaire grip 140 €388,= alleskanmee.nl
  4. Veriga Tractiva SUV U40 €399 bepakt.nl
  5. Pewag Servo Star RSC 920 V €439,= bandenleader.nl
  6. Rud Centrax N899 €486,= bepakt.nl
  7. König K-Summit XXL K67 €555,= sneeuwkettingen-online.nl
  8. Weissenfels M93 TRAK SUV - TS71 €565,= ANWB
De ANWB heeft een test, is wel uit 2021: https://www.anwb.nl/auto/...aties/sneeuwkettingentest

Disclaimers: ik heb geen ervaring met de kettingen en bovenstaande lijst is mogelijk niet compleet. De links zijn geen affiliate links, het zou kunnen zijn dat je elders een lagere prijs vindt. Voor de 19" en 21" velgen zijn er wellicht andere overwegingen te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door jsiegmund op 29-12-2025 20:36 ]

• SimplySimon
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:32
RCZ schreef op maandag 29 december 2025 @ 14:44:
Dat is toch wel behoorlijk balen. Kom van een model y en overweeg de 7x. Maar dit is wel een dealbreaker aangezien we veel met fietsendrager rijden en af en toe met aanhanger.
Is domme cruise control wel te gebruiken met aanhanger?

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:38
Ian_ schreef op maandag 29 december 2025 @ 20:00:
[...]
  1. Auto instappen
  2. Account
  3. Toegangsbeheer
  4. QR code scannen
🏁
Is dit nu nog steeds iPhone exclusive? Kan het niet meer bijhouden inmiddels.

[ Voor 6% gewijzigd door Blazings op 29-12-2025 20:38 ]

• Jasper-NL
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 04:37
Gisteren hier nog een vraag gesteld over de vergelijking tussen de Zeekr 7X en de Tesla model y, bedankt voor alle reacties!

Vandaag knoop doorgehakt en de Zeekr 7x business edition (=core) besteld met de 20" velgen!

Levering is misschien al wel in januari hoorde ik vandaag, dat zou erg rap zijn. Dat bekent nog voor de wintersport misschien, maar dan moet ik nog wel winterbanden + sneeuwkettingen regelen.

Ik heb op trefwoord winterbanden alle reacties uit dit topic terug gelezen. Het valt mij op dat de Pilot Alpin 5 SUV 265/45R20 favoriet is.

Paar vraagjes:
- klopt het dat je de XL (extra load) variant nodig hebt?
- welke 'laatste letter' moet je hebben? Moet dit de W zijn, of kan het ook gradaties minder zijn als je toch niet van plan bent om harder dan 200km/u te rijden?
- ik heb de auto particulier gekocht en betaal de banden dus ook gewoon privé. Eigenlijk ben ik op zoek naar een betaalbare band voor de wintersport. Dat die net even wat minder geluid maken vind ik dan minder belangrijk, prijs en levensduur zijn dus belangrijker. Iemand op basis daarvan nog tips?
- ik overweeg ook om ipv het wisselen van de banden gewoon een set velg+band aan te schaffen, heeft iemand daar ervaring mee? (En waar kan ik die dan het beste aanschaffen, dat het geen Zeekr velgen zijn is niet zo'n punt).
- sneeuwkettingen kom ik wel uit, mede ook dankzij de post hier boven met een goede opsomming van sneeuwkettingen. Als iemand uit omgeving Delft graag een setje wil delen (en ze standaard tijdens de voorjaarsvakantie niet nodig heeft), stuur me gerust een berichtje.

• jeroenkleen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:09
Wij reden deze week naar Oostenrijk met de 7x vol beladen en de 2.1update. adaptive koplampen waren een drama...voor ons niet maar wel voor de auto's voor ons wel ze bleven maar bijstellen en corrigeren en gingen uiteindelijk in storing met in het scherm contacteer zeekr support....

Bijzonder was ook dat bij perfect geconditioneerde accu we nergens meer als 260kW bij een 400kW lader kregen.

Verbruik op terugweg bij ACC op 135 is 26kW/100km. Bandenspanning 2.8 1x stoelvw aan. Temp.op 17.5C.

En mocht je accu de 2% naderen dan vallen de resterende ~12 km terug naar -- in het scherm linksonder zonder enige vorm van actieve melding in scherm over een lege accu.

Verder een heerlijke auto voor lange tochten en opgroeiende pubers achterin maar dat snel laden onderweg is dus een hoax

[ Voor 3% gewijzigd door jeroenkleen op 29-12-2025 20:42 ]

• Serage75
Blazings schreef op maandag 29 december 2025 @ 20:24:
[...]

Dus dit is nog steeds iPhone exclusive? 8)7
@Ian_ , het werkt inderdaad. Net getest. Nogmaals dank. Ik moest wel ff zoeken met de NFC chip op de juiste plaats op t oplaadstation. Als je de telefoon gewoon plat in op het laadvlak neer legt vindt de NFC chip het signaal niet. Je moet zorgen dat de bovenkant van de telefoon ongeveer in het midden ligt.

• Rioja1969
  • Laatst online: 00:14
Ian_ schreef op maandag 29 december 2025 @ 10:03:
[...]

Ik heb denk ik per 30 keer dat ik in de auto stap, 1 of 2 keer dat ik mijn spiegel rechts moet verstellen.

Mijn gevoel zegt dat dit komt doordat de spiegel vanuit ‘Reverse’ niet meer teruggaat naar de positie in de geheugen. Het is ook nooit links bij mij omdat alleen de rechter spiegel naar beneden gaat (heb dat zo ingesteld ipv allebei).
Thanks. Dat is een mogelijke oorzaak voor de mensen die hebben ingesteld dat de rechterspiegel automatisch naar beneden moet gaan als je achteruitrijdt. Maar die instelling staat bij mij uit. Het gebeurt bij mij vermoedelijk alleen als mijn vrouw in de auto heeft gereden en haar profiel voor stoelinstellingen geactiveerd heeft gehad totdat ik weer achter het stuur kruip en mijn eigen profiel activeer. Dan gaat blijkbaar niet alles meer 100% terug naar mijn instellingen. Naja, de waarheid komt vanzelf een keer bovendrijven. Vooralsnog ben ik nog euforisch over de 2.1 update 🥳

• Serage75
Update is weer een stukje verbetering van de toch al fijne auto. Het enige waar ik nu nog voor terug moet is een lekkage in de behuizing van de front camera. Daar staat nu water in waardoor ik zeer wazig beeld heb. Het andere is een irritant getril ergens achter in de auto. Het lijkt of er ergens bekabeling ofzo los ligt. Iemand anders daar ook ervaring mee?

• MarcelV00
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 20:54
Serage75 schreef op maandag 29 december 2025 @ 20:01:
[...]

Top. Ga ik proberen. Alvast dank
Ik krijg alleen de Keyfob niet geïnstalleerd

• RCZ
  • Laatst online: 21:41

RCZ

SimplySimon schreef op maandag 29 december 2025 @ 20:13:
[...]

Dat is toch wel behoorlijk balen. Kom van een model y en overweeg de 7x. Maar dit is wel een dealbreaker aangezien we veel met fietsendrager rijden en af en toe met aanhanger.
Is domme cruise control wel te gebruiken met aanhanger?
Nee.

• ff2000
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:05
Toch altijd leuk om een 7x in het wild tegen te komen tijdens een bezoekje IKEA Groningen. Iemand van hier op het forum?

En ja ik weet het die van mij, de zwarte, heeft een wasbeurtje nodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vrRW3lp8v3SmUXf2jEmkOPBd40I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l6BwQJ81M1tq7D233Jn5xpmY.jpg?f=fotoalbum_large

• Rioja1969
Pete80 schreef op maandag 29 december 2025 @ 19:54:
[...]

Qr code zit in het account beheer van je profiel in de auto.
Het wordt inmiddels een beetje onoverzichtelijk met al die verschillende sleutels. Als ik het allemaal goed begrijp dan zit het momenteel als volgt met die sleutels……

Sinds update 2.1 kun je (net als bij Tesla) je auto openen en starten met je mobiele telefoon, in mijn geval een iPhone 17 Pro. Dit werkt perfect. Ik heb de indruk dat deze nieuwe mogelijkheid de oude digitale key vervangt, want je hoeft nu niet meer eerst de app te open op de telefoon. Dan blijven er na de 2.1 update in mijn optiel eigenlijk nog 3 sleutelopties over:
1. Via je telefoon (= nieuwe manier via je wallet waarbij je in principe de oude digitale sleutel in de app niet meer nodig hebt)
2. Via de meegeleverde kaart
3. Via de meegeleverde key fob (voor de mensen die nog een extra key fob hebben besteld, geldt dat ze 2 x over optie 3 beschikken)

Meer dan voldoende mogelijkheden volgens mij. Die oude digitale sleutel lijkt dus einigszins zijn waarde verloren te hebben, tenzij alleen de hoofdbestuurder (account owner) alles via zijn telefoon kan doen zonder de app te hoeven opstarten. Als dat zo is dan blijft de digitale sleutel nog steeds relevant voor mensen die door de account owner zijn uitgenodigd.

Klopt mijn beeld of zit ik er weer eens compleet naast? 😁

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:44
Rioja1969 schreef op maandag 29 december 2025 @ 21:40:
[...]

Het wordt inmiddels een beetje onoverzichtelijk met al die verschillende sleutels. Als ik het allemaal goed begrijp dan zit het momenteel als volgt met die sleutels……

Sinds update 2.1 kun je (net als bij Tesla) je auto openen en starten met je mobiele telefoon, in mijn geval een iPhone 17 Pro. Dit werkt perfect. Ik heb de indruk dat deze nieuwe mogelijkheid de oude digitale key vervangt, want je hoeft nu niet meer eerst de app te open op de telefoon. Dan blijven er na de 2.1 update in mijn optiel eigenlijk nog 3 sleutelopties over:
1. Via je telefoon (= nieuwe manier via je wallet waarbij je in principe de oude digitale sleutel in de app niet meer nodig hebt)
2. Via de meegeleverde kaart
3. Via de meegeleverde key fob (voor de mensen die nog een extra key fob hebben besteld, geldt dat ze 2 x over optie 3 beschikken)

Meer dan voldoende mogelijkheden volgens mij. Die oude digitale sleutel lijkt dus einigszins zijn waarde verloren te hebben, tenzij alleen de hoofdbestuurder (account owner) alles via zijn telefoon kan doen zonder de app te hoeven opstarten. Als dat zo is dan blijft de digitale sleutel nog steeds relevant voor mensen die door de account owner zijn uitgenodigd.

Klopt mijn beeld of zit ik er weer eens compleet naast? 😁
Volgens mij klopt dit. Ik zie dat je ook je kaart en fob kan registreren in de app. Geen idee wat daar de meerwaarde van is.

Ik rij nu met mijn iPhone 17 pro en Apple Watch en dat werkt feilloos. Heb alleen de key card in mijn pasjeshouder voor het geval dat.

• Rioja1969
Pete80 schreef op maandag 29 december 2025 @ 21:44:
[...]

Volgens mij klopt dit. Ik zie dat je ook je kaart en fob kan registreren in de app. Geen idee wat daar de meerwaarde van is.

Ik rij nu met mijn iPhone 17 pro en Apple Watch en dat werkt feilloos. Heb alleen de key card in mijn pasjeshouder voor het geval dat.
Dat komt exact overeen met mijn ‘configuratie’ sinds de 2.1 update.

• cvisser
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:47
Pete80 schreef op maandag 29 december 2025 @ 21:44:
[...]

iPhone 16 Pro en Apple Watch Ultra hier en als test met nfc 100% is met beide geen card meer als backup.
Wat ik nog wel wil uitzoeken hoe ik de iPhone van mijn vriendin en de keyfob aan haar profiel kan koppelen en de card aan profiel van mijn dochter.

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:10
patrickelectric schreef op maandag 29 december 2025 @ 19:25:
Oeeh top! En het werkt nog ook ;) had een extra key fob uit China besteld een tijd geleden.
Waar heb je die besteld?

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:20
Ben benieuwd waar je die levering info gehoord hebt :)
Ik was gister bij Zeekr in Zeist en die gaven aan Q2 voor de business edition. Die van mij is twee weken geleden al besteld.
Jasper-NL schreef op maandag 29 december 2025 @ 20:35:
Gisteren hier nog een vraag gesteld over de vergelijking tussen de Zeekr 7X en de Tesla model y, bedankt voor alle reacties!

Vandaag knoop doorgehakt en de Zeekr 7x business edition (=core) besteld met de 20" velgen!

Levering is misschien al wel in januari hoorde ik vandaag, dat zou erg rap zijn. Dat bekent nog voor de wintersport misschien, maar dan moet ik nog wel winterbanden + sneeuwkettingen regelen.

Ik heb op trefwoord winterbanden alle reacties uit dit topic terug gelezen. Het valt mij op dat de Pilot Alpin 5 SUV 265/45R20 favoriet is.

Paar vraagjes:
- welke 'laatste letter' moet je hebben? Moet dit de W zijn, of kan het ook gradaties minder zijn als je toch niet van plan bent om harder dan 200km/u te rijden?
- ik heb de auto particulier gekocht en betaal de banden dus ook gewoon privé. Eigenlijk ben ik op zoek naar een betaalbare band voor de wintersport. Dat die net even wat minder geluid maken vind ik dan minder belangrijk, prijs en levensduur zijn dus belangrijker. Iemand op basis daarvan nog tips?
- ik overweeg ook om ipv het wisselen van de banden gewoon een set velg+band aan te schaffen, heeft iemand daar ervaring mee? (En waar kan ik die dan het beste aanschaffen, dat het geen Zeekr velgen zijn is niet zo'n punt).
- sneeuwkettingen kom ik wel uit, mede ook dankzij de post hier boven met een goede opsomming van sneeuwkettingen. Als iemand uit omgeving Delft graag een setje wil delen (en ze standaard tijdens de voorjaarsvakantie niet nodig heeft), stuur me gerust een berichtje.

Be reasonable.... do it my way

• Jeffdbr
  • Laatst online: 00:04
4v4t4r schreef op maandag 29 december 2025 @ 13:37:
Auto net opgehaald, helaas nog zonder 2.1 maar zal eerdaags wel komen. Voel overigens niets van raar stuur gedrag op de snelweg. Ben nu even aan het laden (220kW bij 51% op een 300kW lader (de 400 was bezet) met niet echt voorverwarmde batterij , helenaal prima)
Ik heb vandaag ook mijn auto opgehaald, hier was netjes de nieuwe versie op geïnstalleerd. Alleen tijdens de uitleg was het bij de medewerker niet bekend dat je sleutel in de wallet kan.
Verder prima aflevering gehad.

• FJP84
Jeffdbr schreef op maandag 29 december 2025 @ 23:25:
[...]

Ik heb vandaag ook mijn auto opgehaald, hier was netjes de nieuwe versie op geïnstalleerd. Alleen tijdens de uitleg was het bij de medewerker niet bekend dat je sleutel in de wallet kan.
Verder prima aflevering gehad.
Welk model heb je?

• Jeffdbr
7x priv

• Jeffdbr
Na de aflevering ontving ik mail van Vodafone over simkaart welke maandelijks verlengd wordt. Vezocht werd e-mail adres te verifiëren. Echter als ik dit doe opent er een site van Zeekr.eu.
Hier staat in progress don,t close The pade during authorisation.
Maar daar blijft het bij.
Iemand een idee?
Ik heb niet de premium upgrade besteld.

Ik weet even niet wat er misgaat.

• Jeffdbr
In eerste instantie lukte het mij niet de wallet te installeren.
Ik heb de Digital Key 1.0 verwijderd inclusief Bluetooth verbinding.
Bij lezen ar code vanuit Zeekr app gaf hij aan een fout bij 3.0 Key.
Hierna las ik op forum dat je de qr code met je camera op iPhone moest scannen.
Dit was mijn gouden tip hierna gelukt en gekoppeld.

In de app heb ik alleen de Bluetooth connectie niet meer en geen diditalkey 1.0
Als ik deze wil installeren heb ik een qr code nodig alleen die zie ik nergens.
Heb ik de digitaler 1.0 nodig?
Wellicht wel om met Bluetooth te werken als er geen netwerk is of zie ik dat verkeerd?

• Jeffdbr
Mijn laatste vraag, ik heb info gezocht voor winterbanden met velgen. Ik kreeg advies geen 21 inch te nemen maar 20 inch daarbij de banden op 255 breed I.p.v. 265 hoen jullie dit mij zegt het niets namelijk lees wel dat de meesten Mechelen adviseren ik heb aanbieding voor
255/45R20 - CO TS870 P FR 101 Continental EV Banden
Nu heb ik zomerbanden 21 inch af fabriek ook continenten
Is dit een juiste keuze?

• ubzY3.eMBstiLL
  • Laatst online: 03:37
FJP84 schreef op maandag 29 december 2025 @ 19:34:
[...]

Die standaard velgen zijn nog best prima eigenlijk.
Precies, ik vond ze persoonlijk beter staan, omdat de auto wit is en de Stargate zwart. Dan matchen zwarte velgen gewoon veel dikker.
Side view van de auto maakt hem helemaal af.

Bij de v1 Core krijg je alleen deze velgen mee. Met de BE versie kun je wél kiezen voor de LR velgen. (Privilige velgen natuurlijk niet btw)
Ieder z’n stijl en smaak natuurlijk 🙂

Zeekr 7x | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• ubzY3.eMBstiLL
Jasper-NL schreef op maandag 29 december 2025 @ 20:35:

Paar vraagjes:
Even als voorbeeld vs de mijne, gezien joune een maatje groter worden vermoed ik dat de basic eisen het zelfde zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x5_ZD9AmWFqNtgfR50qC00hrL4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1FLXGifJWxPuM0H3J7WJk2GL.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nTGHFgAN7WJKcxfe-Dcsk2UQpJQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V4IcH9SX4CX61xVr92iSiV37.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8JCssOxzopIBLd_wg19i3DUDOfw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YnbpSd6C7imdI0Qdoi2gnOTW.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h8oyDkJbF0vMgg1tK5X11vnQOXQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jG3iAk7eI6MjrUjuc2hsVesL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door ubzY3.eMBstiLL op 30-12-2025 03:37 ]

• ubzY3.eMBstiLL
Jeffdbr schreef op maandag 29 december 2025 @ 23:48:
Na de aflevering ontving ik mail van Vodafone over simkaart welke maandelijks verlengd wordt. Vezocht werd e-mail adres te verifiëren. Echter als ik dit doe opent er een site van Zeekr.eu.
Hier staat in progress don,t close The pade during authorisation.
Maar daar blijft het bij.
Iemand een idee?
Ik heb niet de premium upgrade besteld.

Ik weet even niet wat er misgaat.
Raad je aan om dit via de app te doen:

1. Open je Zeekr App
2. Klik op Service icoontje en daarna op Real-name verified of Details. Mogelijk staat er nog wat anders bij jou.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B3SJzHjKUhC8do30pLdq6WJVbDM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XOcm412vleEjJ7JsmtfCHKrf.png?f=fotoalbum_large

Daarna op Proceed
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6smWACRH1UbYbPnxTNJ5aY6ePh4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6nkXzKQC7xFgG8ZHEAUGW2Xm.png?f=fotoalbum_large

Geduld is een schone zaak bij Zeekr 😉
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fmhJwQK1DlHV393eoAAHbMpYFpA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qXHfkNXvc2BG8OiFO1WEmeqo.png?f=fotoalbum_large

Hij gaat nu via Zeekr naar de interne Vodafone portaal waar je gekoppelde auto zichtbaar is. Hier moetje vervolgens nog de setup afronden dmv een profiel te koppelen namens Zeekr.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_1cEyKZkghCCR6k7zns5mCh_OCU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4ypdp0fdhje91ctSiEtqKJDC.png?f=fotoalbum_large

Ik heb ook geen Premium, dus er gaat niks veranderen hier tenzij op een latere stage toch de Premium aanschaft.

• jtalloen
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03:05
Ik ben op dit moment met vakantie in Nieuw Zeeland en ben uit nieuwsgierigheid even binnen gelopen bij de Zeekr dealer in Christchurch.
Een 7X AWD (onze Privelege) kost hier NZD 94.450. Met de huidige wisselkoers komt dat neer op € 46.591 😱
Reken maar eens uit wat de EU import heffing is...

[ Voor 9% gewijzigd door jtalloen op 30-12-2025 03:05 ]

• ubzY3.eMBstiLL
jtalloen schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 03:02:
Ik ben op dit moment met vakantie in Nieuw Zeeland en ben uit nieuwsgierigheid even binnen gelopen bij de Zeekr dealer in Christchurch.
Een 7X AWD (onze Privelege) kost hier NZD 94.450. Met de huidige wisselkoers komt dat neer op € 46.591 😱
Reken maar eens uit wat de EU import heffing is...
Niet normaal he die prijzen hier bij ons....
Als je er nog bent, maak wat foto's van de verschillen die wij hier niet hebben. Lijkt me best leuk om te vergelijken!

• Ian_
ubzY3.eMBstiLL schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 03:10:
[...]

Niet normaal he die prijzen hier bij ons....
Als je er nog bent, maak wat foto's van de verschillen die wij hier niet hebben. Lijkt me best leuk om te vergelijken!
Naast Singapore (COE) is Nederland het duurste land om een Zeekr aan te schaffen even als referentie de 7X Privilege:
  • Singapore: €199K
  • Nederland: €63K
  • Sweden: €63K
  • Noorwegen: €53K
  • UEA: €49K
  • Australië: €46K
  • China: €32K
Australië heeft t.o.v. Nederland:
  • Kleur: Brookblue
  • Interieur: Purple and White
  • Occupant Monitoring System
  • 19 inch velgen Long range
https://www.datocms-asset...-brochure-200825-web.pdf?
Pagina: 1 ... 85 86 Laatste