Heb hier ook last van, maar niet altijd. Paar seconden wachten in P of D (systeem tijd geven voor calibratie) lost het voor mij niet op. Althans, het probleem is er dan soms nog steeds.tmhe schreef op donderdag 18 december 2025 @ 21:02:
Probleem met zenuwachtige koplampen 7x
Hebben jullie ook problemen met de koplampen (leds) van de zeekr 7x. Dat ze zeer onrustige omhoog en omlaag bewegen. Naast dat ik er zelf gek van word, hebben tegenliggers er ook last van en knipperen regelmatig alsof ik groot licht op heb.
Daarnaast ook al paar keer foutmelding mbdt de adaptive headlights, al gaat die na een tijdje of bij volgende ritje weer weg.
Heb al paar keer geprobeerd te resetten, ook de truc van in D zetten en 3-4 seconden wachten lijkt niet te werken want probleem blijft.
Hebben anderen dit ook? En toevallig ook al anderen die het probleem al hebben opgelost of wellicht via service Zeekr hebben opgelost?
Hoor het graag, voordat ik Zeekr ga bellen.
Kan het eventueel nog liggen aan de ruimte die de auto heeft om te calibreren? Sta je bijvoorbeeld geparkeerd richting een muur en heeft de auto daarom niet de ruimte om te calibreren?Nacho1978 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 11:37:
[...]
Heb hier ook last van, maar niet altijd. Paar seconden wachten in P of D (systeem tijd geven voor calibratie) lost het voor mij niet op. Althans, het probleem is er dan soms nog steeds.
Ja, heb ik met rechtervoordeur. Enorm irritant gezien je deze zelf niet snel ziet.boxtel schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 09:02:
Hebben meer mensen last van het feit dat de electrische deuren niet altijd goed sluiten en de auto daardoor niet wordt vergrendeld? Is er een instelling die ik kan aanpassen, zoals zacht/hard sluiten zag ik ergens?
Nu altijd een controle aan het doen of de auto wel op slot gaat bij het weglopen. Ik vertrouw er zodoende ook niet meer op dat de auto vergrendeld.
In januari heb ik een afspraak staan hiervoor en ben dan ook benieuwd of er een oplossing voor gaat zijn.
Auto staat vanaf de voorkant ongeveer 8 meter van een muur vandaan. Denk niet dat dat het is.Elayais schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 12:56:
[...]
Kan het eventueel nog liggen aan de ruimte die de auto heeft om te calibreren? Sta je bijvoorbeeld geparkeerd richting een muur en heeft de auto daarom niet de ruimte om te calibreren?
Verlichting kalibratie.
Mogelijke oorzaken:
Defecte niveausensoren (vaak aan de voor- en/of achteras): Deze meten de hoogte van de ophanging. Als een sensor kapot, vuil, los of versleten is, denkt het systeem dat de auto scheef hangt en blijft het bijstellen – zelfs op een vlakke weg.
Problemen met de stelmotoren in de koplampen: Deze kunnen vastlopen, slijten of mechanisch defect raken, waardoor de lampen "jutteren" of constant bewegen.
Elektronische fouten: Een defecte control module, losse bedrading of softwarefout kan valse signalen geven.
Het zal wel een softwarefout zijn.
Mogelijke oorzaken:
Defecte niveausensoren (vaak aan de voor- en/of achteras): Deze meten de hoogte van de ophanging. Als een sensor kapot, vuil, los of versleten is, denkt het systeem dat de auto scheef hangt en blijft het bijstellen – zelfs op een vlakke weg.
Problemen met de stelmotoren in de koplampen: Deze kunnen vastlopen, slijten of mechanisch defect raken, waardoor de lampen "jutteren" of constant bewegen.
Elektronische fouten: Een defecte control module, losse bedrading of softwarefout kan valse signalen geven.
Het zal wel een softwarefout zijn.
App doet het weer. Misschien voorloper van de update?nskr83 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 11:18:
Vanmorgen kreeg ik deze foutmelding. Ik heb het voertuig gereset en ben uitgelogd en opnieuw ingelogd in de app. Het probleem blijft bestaan.
[Afbeelding]
Ja ik heb hier ook last van, elke dag.tmhe schreef op donderdag 18 december 2025 @ 21:02:
Probleem met zenuwachtige koplampen 7x
Hebben jullie ook problemen met de koplampen (leds) van de zeekr 7x. Dat ze zeer onrustige omhoog en omlaag bewegen. Naast dat ik er zelf gek van word, hebben tegenliggers er ook last van en knipperen regelmatig alsof ik groot licht op heb.
Daarnaast ook al paar keer foutmelding mbdt de adaptive headlights, al gaat die na een tijdje of bij volgende ritje weer weg.
Heb al paar keer geprobeerd te resetten, ook de truc van in D zetten en 3-4 seconden wachten lijkt niet te werken want probleem blijft.
Hebben anderen dit ook? En toevallig ook al anderen die het probleem al hebben opgelost of wellicht via service Zeekr hebben opgelost?
Hoor het graag, voordat ik Zeekr ga bellen.
Wachten en de trucjes helpen bij mij ook niet.
Tijdens het rijden verspringt het continue van hoog naar laag.
Je hoort de motor ook stellen als je stil staat bij stoplicht.
Ik heb er zelf nog geen melding van gemaakt, heeft ook niet zo heel veel zin als ik hoor hoe slecht er op service requests wordt gereageerd.
Nieuwe uitvoering, eigenlijk de core rwd met 20 inch wielen, voor 3k minder dan de core:
https://www.autoweek.nl/a...er-door-business-edition/
https://www.autoweek.nl/a...er-door-business-edition/
[ Voor 33% gewijzigd door marteltor op 19-12-2025 16:33 ]
Let’s hope so maar verwacht zoals hier al besproken 2.1 in Januari 2026 en daarvoor is het good luck everyone, wij zijn met vakantie.RCZ schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 13:32:
[...]
App doet het weer. Misschien voorloper van de update?
Klep gaat aan 2 kanten open, dus ook goed aandrukken aan beide kantenIan_ schreef op donderdag 18 december 2025 @ 17:29:
[...]
Dan zit die toch echt niet goed dicht, even opnieuw openen en goed dicht duwen daarna.
Voordat je wegrijdt zet ik alle (4) alarmbelletjes uit. En als ik dan wegrijdt, dan hoor ik altijd toch een 'belletje'. Geen idee wat dat is. Iemand?
Dat je hem in D zet?Karel Apple schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 14:49:
Voordat je wegrijdt zet ik alle (4) alarmbelletjes uit. En als ik dan wegrijdt, dan hoor ik altijd toch een 'belletje'. Geen idee wat dat is. Iemand?
Mij nog niet opgevallen haha
@Karel Apple volgens mij is dat het geluid van dat de auto op slot gaat. Vergrendel de auto maar eens bij de linkerarmsteun dan hoor je hetzelfde.
Al een keer eerder gelezen maar weet helaas niet meer welke blz. Kun je uitzetten dat als ik met mijn sleutel in mijn jas langs mijn auto loop hij telkens open gaat? En dat je stoel voor het uitstappen zo ver naar achteren gaat?
Inmiddels na ruim drie weken, drie telefoongesprekken, mailwisselingen nog steeds geen oplossing voor de niet actieve databundel in de auto via Vodafone. Ik moet blijven wachten en er wordt geen ultimo gegeven. De auto is meer dan prima, maar ik vind dit erg slecht.
'The truth is not afraid for Questions
Vandaag maar weer eens geprobeerd en met fors geweld/kracht lukt het. Voor je gevoel moet je da hele ding door de midden breken haha. Nu weer lichte geur in de auto, perfect!Viewty schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:22:
[Afbeelding]
Zo maak je de fragrance dus open. Ik heb er helaas 37 euro aan uitgegeven, om een vervanger te hebben. Dit kan dus ook met de originele om het witte geur stuk te vervangen.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart
Passive entry met de sleutel kun je niet uit zetten voor zover ik weet.RVMano schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 15:34:
Al een keer eerder gelezen maar weet helaas niet meer welke blz. Kun je uitzetten dat als ik met mijn sleutel in mijn jas langs mijn auto loop hij telkens open gaat? En dat je stoel voor het uitstappen zo ver naar achteren gaat?
De stoel wel, dat is easy entry of zoiets. Als je op de stoel klikt in je scherm in het menu waar je de stoelverwarming regelt, Dan heb je helemaal rechts een tandwieltjes, hieronder kun je de easy entry aan of uit zetten.
Bij mij was dat ik elke keer een melding kreeg als de snelheidslimiet veranderde. Je kan ergens in de instellingen veranderen dat je alleen een icoontje wil zien op het dashboard, zonder audio cue.Karel Apple schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 14:49:
Beste 7x rijders,
Ik kom net terug uit Zeist van een proefrit met de 001 en direct daarna de 7x. Wat een verschil zeg….ik moet zeggen dat kwa uiterlijk mijn voorkeur bij de 001 ligt. Echter toen ik ging rijden werd al heel snel duidelijk dat ik dat het enigste voordeel vind bij de 001!! Het weggedrag en stuur gedrag en tevens de handige knoppen etc… heeft mij doen besluiten om toch voor een 7X te gaan kiezen. (Beide auto’s waren de Long Range modellen). Ik vroeg mij wel af hoe de DAB ontvangst os over het algemeen? Alvast bedankt!
Ik kom net terug uit Zeist van een proefrit met de 001 en direct daarna de 7x. Wat een verschil zeg….ik moet zeggen dat kwa uiterlijk mijn voorkeur bij de 001 ligt. Echter toen ik ging rijden werd al heel snel duidelijk dat ik dat het enigste voordeel vind bij de 001!! Het weggedrag en stuur gedrag en tevens de handige knoppen etc… heeft mij doen besluiten om toch voor een 7X te gaan kiezen. (Beide auto’s waren de Long Range modellen). Ik vroeg mij wel af hoe de DAB ontvangst os over het algemeen? Alvast bedankt!
DAB is prima, en schakelt redelijk netjes naar FM als hij wegvalt maar is niet vaak.Tommyniesje1980 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 17:38:
Beste 7x rijders,
Ik heb vandaag mijn iPhone 17 pro geïnstalleerd en merk nu dat ik niet meer kan wegrijden. Ik meen gelezen te hebben dat dat inmiddels zou moeten werken. Zijn er meer mensen die nog niet met de iPhone 17 pro kunnen wegrijden?