Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 80 ... 99 Laatste
Acties:

• Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-02 11:05
tmhe schreef op donderdag 18 december 2025 @ 21:02:
Probleem met zenuwachtige koplampen 7x

Hebben jullie ook problemen met de koplampen (leds) van de zeekr 7x. Dat ze zeer onrustige omhoog en omlaag bewegen. Naast dat ik er zelf gek van word, hebben tegenliggers er ook last van en knipperen regelmatig alsof ik groot licht op heb.
Daarnaast ook al paar keer foutmelding mbdt de adaptive headlights, al gaat die na een tijdje of bij volgende ritje weer weg.
Heb al paar keer geprobeerd te resetten, ook de truc van in D zetten en 3-4 seconden wachten lijkt niet te werken want probleem blijft.

Hebben anderen dit ook? En toevallig ook al anderen die het probleem al hebben opgelost of wellicht via service Zeekr hebben opgelost?
Hoor het graag, voordat ik Zeekr ga bellen.
Heb hier ook last van, maar niet altijd. Paar seconden wachten in P of D (systeem tijd geven voor calibratie) lost het voor mij niet op. Althans, het probleem is er dan soms nog steeds.

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 06-02 11:09

Elayais

Die ene daar

Nacho1978 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 11:37:
[...]

Heb hier ook last van, maar niet altijd. Paar seconden wachten in P of D (systeem tijd geven voor calibratie) lost het voor mij niet op. Althans, het probleem is er dan soms nog steeds.
Kan het eventueel nog liggen aan de ruimte die de auto heeft om te calibreren? Sta je bijvoorbeeld geparkeerd richting een muur en heeft de auto daarom niet de ruimte om te calibreren?

• Axelj
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02 12:35
boxtel schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 09:02:
Hebben meer mensen last van het feit dat de electrische deuren niet altijd goed sluiten en de auto daardoor niet wordt vergrendeld? Is er een instelling die ik kan aanpassen, zoals zacht/hard sluiten zag ik ergens?
Ja, heb ik met rechtervoordeur. Enorm irritant gezien je deze zelf niet snel ziet.
Nu altijd een controle aan het doen of de auto wel op slot gaat bij het weglopen. Ik vertrouw er zodoende ook niet meer op dat de auto vergrendeld.
In januari heb ik een afspraak staan hiervoor en ben dan ook benieuwd of er een oplossing voor gaat zijn.

• Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-02 11:05
Elayais schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 12:56:
[...]

Kan het eventueel nog liggen aan de ruimte die de auto heeft om te calibreren? Sta je bijvoorbeeld geparkeerd richting een muur en heeft de auto daarom niet de ruimte om te calibreren?
Auto staat vanaf de voorkant ongeveer 8 meter van een muur vandaan. Denk niet dat dat het is.

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13:21
Verlichting kalibratie.

Mogelijke oorzaken:

Defecte niveausensoren (vaak aan de voor- en/of achteras): Deze meten de hoogte van de ophanging. Als een sensor kapot, vuil, los of versleten is, denkt het systeem dat de auto scheef hangt en blijft het bijstellen – zelfs op een vlakke weg.

Problemen met de stelmotoren in de koplampen: Deze kunnen vastlopen, slijten of mechanisch defect raken, waardoor de lampen "jutteren" of constant bewegen.

Elektronische fouten: Een defecte control module, losse bedrading of softwarefout kan valse signalen geven.

Het zal wel een softwarefout zijn.

• RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 11-02 21:19

RCZ

nskr83 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 11:18:
Vanmorgen kreeg ik deze foutmelding. Ik heb het voertuig gereset en ben uitgelogd en opnieuw ingelogd in de app. Het probleem blijft bestaan.

[Afbeelding]
App doet het weer. Misschien voorloper van de update?

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:09
tmhe schreef op donderdag 18 december 2025 @ 21:02:
Probleem met zenuwachtige koplampen 7x

Hebben jullie ook problemen met de koplampen (leds) van de zeekr 7x. Dat ze zeer onrustige omhoog en omlaag bewegen. Naast dat ik er zelf gek van word, hebben tegenliggers er ook last van en knipperen regelmatig alsof ik groot licht op heb.
Daarnaast ook al paar keer foutmelding mbdt de adaptive headlights, al gaat die na een tijdje of bij volgende ritje weer weg.
Heb al paar keer geprobeerd te resetten, ook de truc van in D zetten en 3-4 seconden wachten lijkt niet te werken want probleem blijft.

Hebben anderen dit ook? En toevallig ook al anderen die het probleem al hebben opgelost of wellicht via service Zeekr hebben opgelost?
Hoor het graag, voordat ik Zeekr ga bellen.
Ja ik heb hier ook last van, elke dag.
Wachten en de trucjes helpen bij mij ook niet.
Tijdens het rijden verspringt het continue van hoog naar laag.
Je hoort de motor ook stellen als je stil staat bij stoplicht.
Ik heb er zelf nog geen melding van gemaakt, heeft ook niet zo heel veel zin als ik hoor hoe slecht er op service requests wordt gereageerd.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:48
Nieuwe uitvoering, eigenlijk de core rwd met 20 inch wielen, voor 3k minder dan de core:

https://www.autoweek.nl/a...er-door-business-edition/

[ Voor 33% gewijzigd door marteltor op 19-12-2025 16:33 ]

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 10:23
RCZ schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 13:32:
[...]

App doet het weer. Misschien voorloper van de update?
Let’s hope so maar verwacht zoals hier al besproken 2.1 in Januari 2026 en daarvoor is het good luck everyone, wij zijn met vakantie.

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:11
Werd ook nauwelijks Core verkocht. Voor 3k meer had je een longrange met 25% meer bereik....

• Rickyuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-02 16:14
Ian_ schreef op donderdag 18 december 2025 @ 17:29:
[...]

Dan zit die toch echt niet goed dicht, even opnieuw openen en goed dicht duwen daarna.
Klep gaat aan 2 kanten open, dus ook goed aandrukken aan beide kanten

• Karel Apple
Voordat je wegrijdt zet ik alle (4) alarmbelletjes uit. En als ik dan wegrijdt, dan hoor ik altijd toch een 'belletje'. Geen idee wat dat is. Iemand?

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:16

Freedive

] Ken sent me _

Karel Apple schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 14:49:
Voordat je wegrijdt zet ik alle (4) alarmbelletjes uit. En als ik dan wegrijdt, dan hoor ik altijd toch een 'belletje'. Geen idee wat dat is. Iemand?
Dat je hem in D zet?
Mij nog niet opgevallen haha

• pimmettjuh
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:04
@Karel Apple volgens mij is dat het geluid van dat de auto op slot gaat. Vergrendel de auto maar eens bij de linkerarmsteun dan hoor je hetzelfde.

• RVMano
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 13-02 15:24
Al een keer eerder gelezen maar weet helaas niet meer welke blz. Kun je uitzetten dat als ik met mijn sleutel in mijn jas langs mijn auto loop hij telkens open gaat? En dat je stoel voor het uitstappen zo ver naar achteren gaat?

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-02 16:44
Inmiddels na ruim drie weken, drie telefoongesprekken, mailwisselingen nog steeds geen oplossing voor de niet actieve databundel in de auto via Vodafone. Ik moet blijven wachten en er wordt geen ultimo gegeven. De auto is meer dan prima, maar ik vind dit erg slecht.

'The truth is not afraid for Questions

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:59
Viewty schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:22:
[Afbeelding]

Zo maak je de fragrance dus open. Ik heb er helaas 37 euro aan uitgegeven, om een vervanger te hebben. Dit kan dus ook met de originele om het witte geur stuk te vervangen.
Vandaag maar weer eens geprobeerd en met fors geweld/kracht lukt het. Voor je gevoel moet je da hele ding door de midden breken haha. Nu weer lichte geur in de auto, perfect!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart

• Elayais

Elayais

Die ene daar

RVMano schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 15:34:
Al een keer eerder gelezen maar weet helaas niet meer welke blz. Kun je uitzetten dat als ik met mijn sleutel in mijn jas langs mijn auto loop hij telkens open gaat? En dat je stoel voor het uitstappen zo ver naar achteren gaat?
Passive entry met de sleutel kun je niet uit zetten voor zover ik weet.

De stoel wel, dat is easy entry of zoiets. Als je op de stoel klikt in je scherm in het menu waar je de stoelverwarming regelt, Dan heb je helemaal rechts een tandwieltjes, hieronder kun je de easy entry aan of uit zetten.

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:29
Bij mij was dat ik elke keer een melding kreeg als de snelheidslimiet veranderde. Je kan ergens in de instellingen veranderen dat je alleen een icoontje wil zien op het dashboard, zonder audio cue.

• Tommyniesje1980
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 08:28
Beste 7x rijders,
Ik kom net terug uit Zeist van een proefrit met de 001 en direct daarna de 7x. Wat een verschil zeg….ik moet zeggen dat kwa uiterlijk mijn voorkeur bij de 001 ligt. Echter toen ik ging rijden werd al heel snel duidelijk dat ik dat het enigste voordeel vind bij de 001!! Het weggedrag en stuur gedrag en tevens de handige knoppen etc… heeft mij doen besluiten om toch voor een 7X te gaan kiezen. (Beide auto’s waren de Long Range modellen). Ik vroeg mij wel af hoe de DAB ontvangst os over het algemeen? Alvast bedankt!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Tommyniesje1980 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 17:38:
Beste 7x rijders,
Ik kom net terug uit Zeist van een proefrit met de 001 en direct daarna de 7x. Wat een verschil zeg….ik moet zeggen dat kwa uiterlijk mijn voorkeur bij de 001 ligt. Echter toen ik ging rijden werd al heel snel duidelijk dat ik dat het enigste voordeel vind bij de 001!! Het weggedrag en stuur gedrag en tevens de handige knoppen etc… heeft mij doen besluiten om toch voor een 7X te gaan kiezen. (Beide auto’s waren de Long Range modellen). Ik vroeg mij wel af hoe de DAB ontvangst os over het algemeen? Alvast bedankt!
DAB is prima, en schakelt redelijk netjes naar FM als hij wegvalt maar is niet vaak.

• Redevned
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 10-02 06:18
Ik heb vandaag mijn iPhone 17 pro geïnstalleerd en merk nu dat ik niet meer kan wegrijden. Ik meen gelezen te hebben dat dat inmiddels zou moeten werken. Zijn er meer mensen die nog niet met de iPhone 17 pro kunnen wegrijden?

• Belskuh
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17:14
Sinds mijn reis terug van de wintersport 2 foutmeldingen die helaas niet meer weggaan.
- Automatische noodrem systeemstoring
- Storing bij parkeerhulpsysteem
Iets met de parkeersensoren voor en achter waardoor deze en de botsing preventie niet meer werken.
Zeekr geeft me op afstand generieke tips, maar die helpen niet. Iemand hier misschien hetzelfde ervaren?
Wat ik zelf al heb gedaan:
Auto gewassen -> alle sensoren / camera’s zijn zuiver
Soft reset (10 seconden 2 stuurknoppen ingedrukt houden
Auto herstart
Auto opgeladen en nacht laten staanAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jYdvi5qQ1C4GJfX0XT8rjeYx3H0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/puJtqsnnOLHLs9baOq8SMWT0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0UYqWmUHARcs4yaTPZbotI5csI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qx6dBo1qmJzhBDZvGN4oHtZx.jpg?f=fotoalbum_large

• MvRtje
Redevned schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 19:32:
Ik heb vandaag mijn iPhone 17 pro geïnstalleerd en merk nu dat ik niet meer kan wegrijden. Ik meen gelezen te hebben dat dat inmiddels zou moeten werken. Zijn er meer mensen die nog niet met de iPhone 17 pro kunnen wegrijden?
Dit werkt helaas (nog steeds) niet.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart

• Redevned
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 10-02 06:18
MvRtje schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 20:24:
[...]

Hmm… balen!

• menno76
  • Laatst online: 17:59
Freedive schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 18:49:
[...]

DAB is prima, en schakelt redelijk netjes naar FM als hij wegvalt maar is niet vaak.
Je kan ook 3 weken wachten en de zeekr 7gt bestellen uiterlijk 001 maar mooier en techniek 7x en 5k goedkoper:) en rijdt waarschijnlijk wel gewoon rechtuit

• Tommyniesje1980
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 08:28
menno76 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:48:
[...]

Oh dat klinkt wel heel interresant!! Kan er alleen nog weinig over vinden…hoop dat het correct is voor januari…😎😉
Je kan ook 3 weken wachten en de zeekr 7gt bestellen uiterlijk 001 maar mooier en techniek 7x en 5k goedkoper:) en rijdt waarschijnlijk wel gewoon rechtuit

• Ian_
@Hensley60 komt er nu nog iets uit deze maand of is het echt wachten op 2.1 in Januari 2026.

Kan je al iets zinnigs zeggen over de tijd of wordt het een eind Januari verhaal met 2 updates..?

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:53
menno76 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:48:
[...]

Wanneer komt de 7gt uit? Ik wil ergens rond februari volgend jaar de keuze maken voor nieuwe leaseauto namen.

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08:45
Ian_ schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 22:51:
@Hensley60 komt er nu nog iets uit deze maand of is het echt wachten op 2.1 in Januari 2026.

Kan je al iets zinnigs zeggen over de tijd of wordt het een eind Januari verhaal met 2 updates..?
Wat ik weet en mij verteld is dat het helaas januari 2026 wordt. Er komen heel veel leuke en nieuwe dingen aan in 2.1

• nb90
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-02 12:23
Dit is wanneer je wegrijdt en je handgrepen naar binnen gaan (en auto locked). Volgens mij wanneer je snelheid van 10/15kmh bereikt.

[ Voor 7% gewijzigd door nb90 op 21-12-2025 08:10 ]

• FJP84
Hensley60 schreef op zondag 21 december 2025 @ 00:33:
[...]

Wat ik weet en mij verteld is dat het helaas januari 2026 wordt. Er komen heel veel leuke en nieuwe dingen aan in 2.1
Ik ben benieuwd want dat kan ervoor zorgen dat de Zeekr 7x op de shortlist een paar plekken omhoog gaat, zijn er ergens al release notes te vinden. Ik ben al voornemens de keuze iets uit stellen qua bestelling, kan toch pas medio 2026 overstappen van leaseauto

• Jaap09
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 24-01 22:15
MvRtje schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 20:24:
[...]

Zit er wel sleutelhanger bij de sleutel? Of alleen vierkantblokje? Nu iphone17pro schijnbaar niet werkt is dan sleutelhanger wel handig.

• Hensley60
FJP84 schreef op zondag 21 december 2025 @ 08:51:
[...]

Ik ben benieuwd want dat kan ervoor zorgen dat de Zeekr 7x op de shortlist een paar plekken omhoog gaat, zijn er ergens al release notes te vinden. Ik ben al voornemens de keuze iets uit stellen qua bestelling, kan toch pas medio 2026 overstappen van leaseauto
Ik weet niet wat je heel belangrijk vindt en ik heb inderdaad een release note. Kan het helaas nog niet plaatsen

• Hensley60
Hensley60 schreef op zondag 21 december 2025 @ 10:17:
[...]

Ik weet niet wat je heel belangrijk vindt en ik heb inderdaad een release note. Kan het helaas nog niet plaatsen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hgcElNJJuaqUptFL11s7Yz7S-k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mwXUE6SGNTF0RsXS3mxnxOCu.png?f=fotoalbum_large

• FJP84
Hensley60 schreef op zondag 21 december 2025 @ 10:17:
[...]

Eigenlijk twee dingen. Werking van (tenminste) ACC bij gebruik trekhaak en of er wat gedaan is mbt de meldingen rondom rechtuitstabiliteit/zwaar sturen.

Als je niets kunt delen snap ik dat en dan wacht ik het af.

• Hensley60
FJP84 schreef op zondag 21 december 2025 @ 10:33:
[...]

Eigenlijk twee dingen. Werking van (tenminste) ACC bij gebruik trekhaak en of er wat gedaan is mbt de meldingen rondom rechtuitstabiliteit/zwaar sturen.

Als je niets kunt delen snap ik dat en dan wacht ik het af.
Oké alleen deze dan omdat het een belangrijke is. 😃

Steering performance
Enhanced steering assist around the on-center position, improving the sense of precision during straight-
line highway driving.
This update also enhances road feedback and provides greater stability during steady-state cornering,
resulting in a more responsive driving experience.
Ik heb er zelf geen last van in mijn Priv.

[ Voor 3% gewijzigd door Hensley60 op 21-12-2025 10:48 ]

• FJP84
Zou wel mooi zijn als ze met OTA ook een keer zorgen dat je de blind spot camera in beeld ziet bij het wisselen van baan.

Gisteren in een KIA EV5 gereden. Die had dat ook en is toch wel handig. Net als een een heel duidelijk notificatie qua dode hoek in de HUD, maar dat heeft de Zeekr ook las ik.

• Ian_
Hi,

Kan iemand mij uitleggen of dit anders is dan de Bluetooth Key verbinding die de ZEEKR nog niet ondersteund?

NFC schrijven werkt namelijk ook niet…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m1nEMY6PVaRyys0viyGT_cm5fsE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lHQfCUFKf1L0xUl7H4HR5MSs.png?f=fotoalbum_large

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:25
Waar kopen jullie de geursticks? Aliexpress? Ik kan op temu echt weinig vinden voor de 7x.

Bijv:
https://a.aliexpress.com/_EQeEzTq

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ian_
4v4t4r schreef op zondag 21 december 2025 @ 12:27:
Waar kopen jullie de geursticks? Aliexpress? Ik kan op temu echt weinig vinden voor de 7x.

Bijv:
https://a.aliexpress.com/_EQeEzTq
  • Zeekr servicedesk origineel besteld.
  • Geelyevs after market besteld.
  • Ali express after markt besteld.
Ook op volgorde van kwaliteit gezien Ali Express bij het openen al de geur kwijt is.

• 4v4t4r
Ian_ schreef op zondag 21 december 2025 @ 13:23:
[...]
  • Zeekr servicedesk origineel besteld.
  • Geelyevs after market besteld.
  • Ali express after markt besteld.
Ook op volgorde van kwaliteit gezien Ali Express bij het openen al de geur kwijt is.
Oh dat klinkt wel drama dan.. dan skip ik ali wel 😆😆 thx!

Morgen Delivery team stalken voor mn kenteken en dan kwikfit voor afspraak en bestellen van de juiste Goodyear 😅 nog wel rven wat te doen!

Die 2.1 update klinkt goed, zeker om het in een officiële email te zien!

[ Voor 20% gewijzigd door 4v4t4r op 21-12-2025 13:29 ]

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ian_
4v4t4r schreef op zondag 21 december 2025 @ 13:27:
[...]

Oh dat klinkt wel drama dan.. dan skip ik ali wel 😆😆 thx!

Morgen Delivery team stalken voor mn kenteken en dan kwikfit voor afspraak en bestellen van de juiste Goodyear 😅 nog wel rven wat te doen!

Die 2.1 update klinkt goed, zeker om het in een officiële email te zien!
Fun fact, ik zit op GoodYear even te kijken en het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uO_E1LOA6TWhiQ1SvCgW9WjTKa0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K2iM3td7HlvuoK4gfudn3bkn.png?f=fotoalbum_large

Als je de ‘Weight index’ volgens het boekje pakt, kom je uit op:https://www.goodyear.eu/n...5-40-21-105-V-574450.html

Als je de ‘Weight index’ van de 20inch pakt maar alles verder van de 21inch pakt, kom je uit op:
https://www.goodyear.eu/n...5-40-21-108-V-583709.html

De performance 3 en de + zijn met 73 dB (4 dB meer is dan de Pilot Alpin 5 SUV) erg luidt. Dat is wel echt behoorlijk veel geluid extra…

Daarnaast heeft de 3 goed gescoord in de testen en de + kan ik nergens vinden.

• Elayais

Elayais

Die ene daar

Ik ga morgen merken welke winterbanden ik krijg.

• 4v4t4r
Ian_ schreef op zondag 21 december 2025 @ 14:00:
[...]

Fun fact, ik zit op GoodYear even te kijken en het volgende:

[Afbeelding]

Als je de ‘Weight index’ volgens het boekje pakt, kom je uit op:https://www.goodyear.eu/n...5-40-21-105-V-574450.html

Als je de ‘Weight index’ van de 20inch pakt maar alles verder van de 21inch pakt, kom je uit op:
https://www.goodyear.eu/n...5-40-21-108-V-583709.html

De performance 3 en de + zijn met 73 dB (4 dB meer is dan de Pilot Alpin 5 SUV) erg luidt. Dat is wel echt behoorlijk veel geluid extra…

Daarnaast heeft de 3 goed gescoord in de testen en de + kan ik nergens vinden.
Ik mag kiezen tussen Goodyear en Michelin en Hankook. Het zal er om hangen welke bestelbaar is op dit moment en leverbaar in een paar dagen.

/edit, op de kwikfit zijn volgens mij de banden die ik wil uitverkocht....

[ Voor 3% gewijzigd door 4v4t4r op 21-12-2025 15:52 ]

Zeekr 7x Privilege AWD

• MvRtje
Jaap09 schreef op zondag 21 december 2025 @ 09:52:
[...]

Zit er wel sleutelhanger bij de sleutel? Of alleen vierkantblokje? Nu iphone17pro schijnbaar niet werkt is dan sleutelhanger wel handig.
Volgens mij dat ik hier las stoppen ze die erbij voortaan. Bij mij was dat niet maar ik had er al meerdere online besteld en die bevalt prima. Heb altijd mijn sleutel bij, heel soms pasje maar die vind ik niet heel fijn.

iPhone vond ik het fijnste, gewoon erop leggen en gaan met die banaan. Hopelijk voegen ze de 17 Pro Max snel toe.. Vind dat wel een dingetje, dat telefoons toevoegen zo lastig is en zo lang moet duren.

• 4v4t4r
MvRtje schreef op zondag 21 december 2025 @ 17:03:
[...]

Volgens mij dat ik hier las stoppen ze die erbij voortaan. Bij mij was dat niet maar ik had er al meerdere online besteld en die bevalt prima. Heb altijd mijn sleutel bij, heel soms pasje maar die vind ik niet heel fijn.

iPhone vond ik het fijnste, gewoon erop leggen en gaan met die banaan. Hopelijk voegen ze de 17 Pro Max snel toe.. Vind dat wel een dingetje, dat telefoons toevoegen zo lastig is en zo lang moet duren.
Ik heb een S25 ultra (word ook niet ondersteund) maar gelukkig een werk telefoon die wel kan...

Zeekr 7x Privilege AWD

• MvRtje
4v4t4r schreef op zondag 21 december 2025 @ 17:45:
[...]

Ik heb een S25 ultra (word ook niet ondersteund) maar gelukkig een werk telefoon die wel kan...
Het is vooral jammer omdat het in 't begin toen ik de auto kreeg het met mijn iPhone 16 Pro Max wel werkte dus je bent al gewend/verwend. Als dan iets niet meer werkt wat je veel gebruikt is het altijd jammer dus laten we hopen dat ze hem snel gaan toevoegen!

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-02 22:29
Hebben anderen ook een flash drive gevonden in het tasje waar de bandenreparatie in zit? En zo ja weet iemand waar die voor is? Het is een HIKSEMI van 125gb zat netjes in plasticje

• Ian_
Msts schreef op zondag 21 december 2025 @ 18:23:
Hebben anderen ook een flash drive gevonden in het tasje waar de bandenreparatie in zit? En zo ja weet iemand waar die voor is? Het is een HIKSEMI van 125gb zat netjes in plasticje
Deze wordt “vroeger” bij aflevering onderin je console geplaatst (opslag voor je sentry)

• Blazings
4v4t4r schreef op zondag 21 december 2025 @ 17:45:
[...]
Ik heb een S25 ultra (word ook niet ondersteund)
Hallo die telefoon is pas 10 maanden uit. Kan je toch niet verwachten dat zoiets al compatible is? :*)

• Blazings
MvRtje schreef op zondag 21 december 2025 @ 18:17:
[...]

Het is vooral jammer omdat het in 't begin toen ik de auto kreeg het met mijn iPhone 16 Pro Max wel werkte dus je bent al gewend/verwend. Als dan iets niet meer werkt wat je veel gebruikt is het altijd jammer dus laten we hopen dat ze hem snel gaan toevoegen!
Ik kan nooit de link vinden waar je de compatibiliteit kan checken van welke telefoon op welke Zeekr werkt, maar het gekke is dat sommige telefoons al wel werken op de X en 001, maar niet de 7X.

• Ian_
Blazings schreef op zondag 21 december 2025 @ 18:40:
[...]

Ik kan nooit de link vinden waar je de compatibiliteit kan checken van welke telefoon op welke Zeekr werkt, maar het gekke is dat sommige telefoons al wel werken op de X en 001, maar niet de 7X.
Poh, heb even 30 pagina’s zitten scrollen maar gevonden!

https://zeekrdigitalkey.com/

Zolang Apple op 30 staat, geen iPhone 17

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-02 22:29
Ian_ schreef op zondag 21 december 2025 @ 18:30:
[...]

Deze wordt “vroeger” bij aflevering onderin je console geplaatst (opslag voor je sentry)
Ok die werkt wel al zonder de stick, ik zal deze dan ook maar inpluggen 😄 tnx

• RCZ

RCZ

Hensley60 schreef op zondag 21 december 2025 @ 10:45:
[...]

Oké alleen deze dan omdat het een belangrijke is. 😃

Steering performance
Enhanced steering assist around the on-center position, improving the sense of precision during straight-
line highway driving.
This update also enhances road feedback and provides greater stability during steady-state cornering,
resulting in a more responsive driving experience.
Ik heb er zelf geen last van in mijn Priv.
Ik heb vandaag mijn zoon uitgebreid in mijn long range laten rijden. Hij heeft geen last van het vage en zware gevoel in de middenstand. Hij vindt het sturen veel lijken op zijn computergames. Ik vind mijn auto te vaag en zwaar in middenstand. Blijkbaar is stuurgedrag ook een persoonlijk gevoel. Misschien moet ik meer computergames spelen 😊

• M13z1
Belskuh schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 20:18:
Sinds mijn reis terug van de wintersport 2 foutmeldingen die helaas niet meer weggaan.
- Automatische noodrem systeemstoring
Heb ik ook sinds donderdag, ook doet mijn linker camera niets meer;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HRkVd6K6cVhuRDLVHNOxroepJs8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mORLFfNXU4naBM8OhwfMXfcK.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb service aangevraagd voor de 29e december.

• Karel Apple
pimmettjuh schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 15:12:
@Karel Apple volgens mij is dat het geluid van dat de auto op slot gaat. Vergrendel de auto maar eens bij de linkerarmsteun dan hoor je hetzelfde.
Yes, dat is het. Tnx.

• Elayais

Elayais

Die ene daar

Ian_ schreef op zondag 21 december 2025 @ 18:30:
[...]

Bij mij zit die gewoon netjes ingeplugd voor de sentry mode. Dus zo "vroeger" was dat niet. Maar goed, op dit moment leveren ze zoveel auto's uit dat ze wellicht niet bij elke auto aan elke stap op het lijstje komen.

Die kerel die mijn aflevering deed had in elk geval heel veel al ingesteld en gedaan.

• M13z1
Ik heb gisteren ook een nieuw fenomeen vastgesteld. Ik parkeer de auto en sluit deze af, bij terugkomst alle ramen aan de binnenzijde beslagen alsof er iemand een nacht in heeft geslapen. Niks geen vochtige of klamme zooi in de auto achtergelaten. 🤔

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

M13z1 schreef op maandag 22 december 2025 @ 07:49:
Ik heb gisteren ook een nieuw fenomeen vastgesteld. Ik parkeer de auto en sluit deze af, bij terugkomst alle ramen aan de binnenzijde beslagen alsof er iemand een nacht in heeft geslapen. Niks geen vochtige of klamme zooi in de auto achtergelaten. 🤔
Ook je achterbak onder de dubbele bodem droog?

• burnfout
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-02 11:37
Sinds vrijdag winterbanden erop (Vredestijn) en op 3.2 bar laten letten.

Hij rijdt nu al een stuk rustiger op de snelweg. Op hogere snelheid blijft hij veel stabieler. Hopelijk helpt de update nog meer.

• M13z1
Freedive schreef op maandag 22 december 2025 @ 08:48:
[...]

Ook je achterbak onder de dubbele bodem droog?
Nog niet gekeken maar ik ga zo eens kijken!

• M13z1
M13z1 schreef op zondag 21 december 2025 @ 20:40:
[...]

Heb ik ook sinds donderdag, ook doet mijn linker camera niets meer;
[Afbeelding]

Ik heb service aangevraagd voor de 29e december.
Sinds vanmorgen is dit weer normaal. :?

• nb90
Ik kan het even niet meer concreet terugvinden in dit topic, maar was er al iemand die sneeuwkettingen heeft gevonden voor de Long Range 20"? Ik heb deze banden erop liggen nu.

Michelin PILOT ALPIN 5 SUV
265/45R20 108V EXTRALOAD

Normaal gesproken huur ik sneeuwkettingen van Profile, maar zij geven aan geen verhuur te hebben voor dit type band.

Iemand tips?

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:55
Kon je in dit forum een stick post maken waar dit soort vragen en de antwoorden verzameld kunnen worden?

• daniel223
  • Laatst online: 02-02 07:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZpecXIarjaoPZValT-I3zY6dv5o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QmamMej2u3JznE4dVqBg4cRq.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb super vaak (ongeveer eens in de 3 keer) dat ik de auto instap, dat de rechter camera niet functioneert. En de volgende keer als ik de auto weer gebruik kan het weer zijn dat het werkt. Gebeurd helaas veelte vaak. Lijkt software probleem. Hard reset heeft geen nut.

Iemand enig idee? (service afspraak bij Zeekr staat al, alleen ben over twee maanden een keer aan de beurt)

• RVMano
Mijn priv nu paar dagen in bezit. Geweldige auto, helaas wel probleem op de snelweg maar lijkt niet consequent. Vind hem steeds mooier worden en heerlijk relaxed rijden. Op de gigantische afwijking van de max snelheid (48 waar je 100 mag en 112 waar je 50 mag) nog geen gekke dingen. Temp op 20 en heerlijk warm in de auto..

• fz1971
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-02 09:39
Wie heeft er onder zijn 7x ook de winterbanden Hankook Winter i*cept evo3 gemonteerd gekregen?
Ik heb ze vanmorgen eronder gekregen van Profile Tyrecenter / Arval

Vind ze zeer luid op de snelweg, ook een beetje zoemend, net of je een kapotte wiellager ofzo heb.
Had zelf om de MICHELIN PILOT ALPIN 5 gevraagd maar dus niet gekregen terwijl ik eigenlijk bij Arval een vrije keuze heb in A merk banden. Had alleen bij Profile aangegeven deze te willen hebben maar helaas.

Wat zijn de ervaringen van jullie mbt de Hankook?

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 16:14

ArCadE

No banana available

fz1971 schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:27:
Wie heeft er onder zijn 7x ook de winterbanden Hankook Winter i*cept evo3 gemonteerd gekregen?

Vind ze zeer luid op de snelweg, ook een beetje zoemend, net of je een kapotte wiellager ofzo heb.
Had zelf om de MICHELIN PILOT ALPIN 5 gevraagd maar dus niet gekregen terwijl ik eigenlijk bij Arval een vrije keuze heb in A merk banden. Had alleen bij Profile aangegeven deze te willen hebben maar helaas.

Ik zou contact opnemen met Arval. Aangeven dat je niet de banden hebt gekregen waar je om gevraagd hebt. Je betaald ervoor, dus jij/Arval bepaald. Niet Profile.

[ Voor 3% gewijzigd door ArCadE op 22-12-2025 10:39 ]

• Ian_

Kijk maar naar de test, geluid is onvoldoende https://merk.anwb.nl/m/37...al/WB25_225_5_Hankook.pdf

• RCZ

RCZ

Ik heb dezelfde banden met dezelfde ervaringen. Inderdaad beetje geluid als wiellager versleten is. Lijkt nu na 800 km wel wat minder te worden. Ben ook niet blij met deze band. Ben al een keer terug geweest maar alles is in orde volgens Euromaster.

• fz1971
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-02 09:39
Top dan ga ik eerst even Arval contacten.

• RCZ

RCZ

[quote]nb90 schreef op maandag 22 december 2025 @ 09:32:
Ik kan het even niet meer concreet terugvinden in dit topic, maar was er al iemand die sneeuwkettingen heeft gevonden voor de Long Range 20"? Ik heb deze banden erop liggen nu.

265/45R20 108V EXTRALOAD

Normaal gesproken huur ik sneeuwkettingen van Profile, maar zij geven aan geen verhuur te hebben voor dit type band.

Iemand tips?

Ik heb loopvlakkettingen van RUD Centrax. Je moet maat N899 hebben. Check goed label op de tas of het de juiste zijn. Maat 265/45-20.

• Ferry34
  • Nu online
https://www.autoweek.nl/a...er-door-business-edition/

€3.000 goedkoper dan de basis core...niet in wit helaas

[ Voor 25% gewijzigd door Ferry34 op 22-12-2025 11:01 ]

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:11
nb90 schreef op maandag 22 december 2025 @ 09:32:

265/45R20 108V EXTRALOAD

Iemand tips?
Voor mijn VW ID.5 ben ik ook flink op zoek geweest, die bandenmaat plus de SUV maakt dat je aparte kettingen nodig hebt, plus bij mij mochten ze maximaal 14mm zijn. Dus ik heb deze:

https://www.amazon.nl/dp/...87102941_TE_SCE_dp_1?th=1

• 4v4t4r

Het probleem is dat veel banden op zijn.
Je houd steeds minder keus dus ...
Ik vermoed hetzelfde probleem bij mij als ik volgende week banden wil wisselen.

Zeekr 7x Privilege AWD

• RVMano
Goedemiddag, moest met even dubbel parkeren, iemand enig idee hoe ik mijn alarm lichten kan aanzetten?

• Axelj
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02 12:35
RVMano schreef op maandag 22 december 2025 @ 12:08:
Goedemiddag, moest met even dubbel parkeren, iemand enig idee hoe ik mijn alarm lichten kan aanzetten?
Boven je hoofd bij het gedeelte waar je binnenverlichting zit. Daar zit het knopje van de gevaarlichten.

• RVMano
Top dank je wel

• Elayais

Elayais

Die ene daar

Ik ga zo naar Euromaster voor de bandenwissel. Ik heb anderhalve week terug aangegeven dat ik de Michelin Pilot Alpin banden wou, maar Euromaster gaf mij al aan dat deze niet in de top 3 van Arval stond qua voorkeursbanden. Ze zouden de voorkeur doorgeven, maar grote kans dat ik straks ook andere krijg...

Ik ga het zo merken.

• NAmst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 13-02 09:04
Heel erg tevreden met mijn 7X Privilege.
Alleen nu heb ik winterbanden op mijn auto laten zetten bij Kwikfit (Auto is een lease auto via Arval).

En sinds 2 a 3 dagen na de bandenwissel krijg ik dit bericht steeds:
Bandenspanningsdetectiesysteem storing linksvoor.
Neem contact op met de aftersales zegt de auto.

Het is een probleem met de sensor.

Heeft iemand dit eerder gehad en is er een oplossing zonder naar Zeist te gaan?

• AcrobaticZebra
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09-02 16:33
NAmst schreef op maandag 22 december 2025 @ 14:05:
Heel erg tevreden met mijn 7X Privilege.
Alleen nu heb ik winterbanden op mijn auto laten zetten bij Kwikfit (Auto is een lease auto via Arval).

En sinds 2 a 3 dagen na de bandenwissel krijg ik dit bericht steeds:
Bandenspanningsdetectiesysteem storing linksvoor.
Neem contact op met de aftersales zegt de auto.

Het is een probleem met de sensor.

Heeft iemand dit eerder gehad en is er een oplossing zonder naar Zeist te gaan?
Ik heb andere (niet-ZEEKR) winterbanden en -velgen onder de auto liggen. De TPMS-sensoren moesten nog wel gecalibreerd worden, de melding daarvan kwam pas nadat ik halverwege richting huis was. Bandenboer heeft dit vervolgens opnieuw gecalibreerd, volgens mij de data van de oude sensoren overgezet naar de nieuwe

• Elayais

Elayais

Die ene daar

Hij komt eraan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q_q6oWtcvnA6Y6-KJVVv0MFcDtk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/U7B8NRoY3Lp9oJZJ2Y2lvpC0.png?f=user_large

• Elayais

Elayais

Die ene daar

Elayais schreef op maandag 22 december 2025 @ 12:51:
[...]

Ik ga zo naar Euromaster voor de bandenwissel. Ik heb anderhalve week terug aangegeven dat ik de Michelin Pilot Alpin banden wou, maar Euromaster gaf mij al aan dat deze niet in de top 3 van Arval stond qua voorkeursbanden. Ze zouden de voorkeur doorgeven, maar grote kans dat ik straks ook andere krijg...

Ik ga het zo merken.
Het zijn voor mij toch de Michelin Pilot Alpin SUV banden geworden, dus niks anders dan netjes.

• 4v4t4r
Ik heb ook net de alpine besteld ondanks dat jet contract nog niet bestaat. Fingers crossed dat het goed gaat en ze er de 30e onder kunnen. Gelijk een groene sticker besteld online ook vor Duitsland.

Iets anders: zeekr via WhatsApp is echt heel responsive geweest en komt steeds netjes hun afspraak na (ze zouden vandaag kenteken sturen) mag ook gezegd worden!

Zeekr 7x Privilege AWD

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-02 00:14
RVMano schreef op maandag 22 december 2025 @ 12:08:
Bovenin bij de (hemel) binnenverlichting

• M13z1
daniel223 schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:23:
[Afbeelding]

Ik heb super vaak (ongeveer eens in de 3 keer) dat ik de auto instap, dat de rechter camera niet functioneert. En de volgende keer als ik de auto weer gebruik kan het weer zijn dat het werkt. Gebeurd helaas veelte vaak. Lijkt software probleem. Hard reset heeft geen nut.

Iemand enig idee? (service afspraak bij Zeekr staat al, alleen ben over twee maanden een keer aan de beurt)
Ik heb hetzelfde alleen andere kant, vandaag deed hij het plots ineens weer maar dat was maar een paar uurtjes. Ik heb een afspraak ingeschoten op 29/12 in Zeist maar nog geen bevestiging gehad.

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:25
Weet iemand of het mogelijk het geluid bij laden starten uit te zetten?

Ik wil deze namelijk plannen in de nacht om te starten en zit niet te wachten op klagende buren 😁

• M13z1
M13z1 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 15:35:
Inmiddels na ruim drie weken, drie telefoongesprekken, mailwisselingen nog steeds geen oplossing voor de niet actieve databundel in de auto via Vodafone. Ik moet blijven wachten en er wordt geen ultimo gegeven. De auto is meer dan prima, maar ik vind dit erg slecht.
Sinds vandaag opgelost, een mail van Vodafone dat de databundel (7Gb) geactiveerd is.

• nb90
Gunstig denk ik ook voor alle 7x rijders. Met dit nieuwe model wat volgens mij op dezelfde software zit, en de uitrol in Duitsland zijn er meer gebruikers waardoor er hopelijk ook wat meer aandacht naar de doorontwikkeling in de software gaat! :)

Al beloven de woorden van @Hensley60 al goede dingen voor 2.1. Benieuwd naar die release datum!

• MvRtje
nb90 schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 06:45:
[...]

Gunstig denk ik ook voor alle 7x rijders. Met dit nieuwe model wat volgens mij op dezelfde software zit, en de uitrol in Duitsland zijn er meer gebruikers waardoor er hopelijk ook wat meer aandacht naar de doorontwikkeling in de software gaat! :)

Al beloven de woorden van @Hensley60 al goede dingen voor 2.1. Benieuwd naar die release datum!
Precies, dit riep ik half jaar geleden ook. Positief om te zien dat Zeekr nu door lijkt te gaan met de software van de 7x ook op de GT.

Ook erg goed om te zien dat er in Januari werkelijk een update gaat komen die het probleem probeert te verhelpen voor de mensen met rij stabiliteit. Erg benieuwd wat de nieuwe update nog meer gaat brengen. Merk dat het bij mijn priv stuk minder is met banden druk op 3.2 bar. Ik ervaar het in ieder geval niet meer als vervelend maar bij mij is het voor mijn gevoel ook maar minimaal. Verder 0 problemen en rij ik iedere dag met volle tevredenheid weg.

• RVMano
Net gebeld door kwikfit, arval akkoord met michelin en 265/40/21 gewoon op voorraad (waren ook te bestellen)

• sjakie02
  • Laatst online: 13-02 08:25
Gisteren de auto opgehaald in Zeist. Er werden er gisteren 30 afgeleverd. Ik begrijp nu wat iedereen bedoelt met de rechtuit-stabiliteit. Wat een drama is dat zeg. Dat wordt geen prettig ritje naar de wintersport. In de stad rijdt hij fantastisch overigens. Alleen die random meldingen van 'rij gecontreerd' die slaan echt helemaal nergens op.

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:20
Ik kreeg van Profile door dat in samenspraak met Alphabet de bandenopties er als volgt uit zien:
- Bridgetone
- Continental
- Hankook
- Vredestein

Op basis van het ANWB lijstje zou ik dan op Continental uitkomen. Of zijn er nog goede overwegingen om voor een van de andere merken te kiezen? Ik haal 'm morgen op en rijd dan rechtstreeks door naar Profile om de afspraak in te boeken. Hopelijk is de software update op tijd voor tripje naar de wintersport begin februari :)

[ Voor 23% gewijzigd door jsiegmund op 23-12-2025 09:53 ]

• RVMano
Dan zou ik voor de Conti gaan

• sjakie02
  • Laatst online: 13-02 08:25
Ik lees veel over de winterbanden, maar niemand over all-season banden. Is er iemand die wel all-season heeft?

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:32
Zou zeker niet voor Conti gaan. Zijn enorme herrie banden. Die wil je niet onder een EV.

• Ian_
BB72 schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 11:30:
Zou zeker niet voor Conti gaan. Zijn enorme herrie banden. Die wil je niet onder een EV.
Uit de rapporten van ANWB komt qua geluid de Continental het beste eruit, hieronder op volgorde van geluid (hoger in de lijst is dus een lager geluid dB):
  1. Continental
  2. Bridgestone
  3. Vredestein
  4. Hankook

[ Voor 5% gewijzigd door Ian_ op 23-12-2025 12:34 ]

• Ian_
Hi allemaal,

Voor de gene die hun Zeekr 7X een keer willen testen, Fastned heeft nu een pilot met Alpitronic 600 kW lader langs de A6 https://maps.app.goo.gl/Jecym8uXW5UrSVhK6

MOOIER GEMAAKT DAN HET IS
De lader wordt gepromote als een 600 kW lader waarvan uit gegaan wordt van een theoretische voltage van 1000. Elke OEM van laders werkt met 400- of 800V als ze hun laders op de markt brengen ondanks dat het hoger zou kunnen.

Het is dan ook een 500 A continu met 600 A boost kabel. In de praktijk ga je niet hoger dan 425 kW laden als je gelukt hebt:
  • SOC lager dan 8%
  • Preconditioning aan gehad
  • Batterij op temperatuur
  • Buitentemperatuur boven de 15 graden

• RCZ

RCZ

Ian_ schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 11:38:
[...]

Uit de rapporten van ANWB komt qua geluid de Continental het beste eruit, hieronder op volgorde van geluid:
  1. Continental
  2. Bridgestone
  3. Vredestein
  4. Hankook
Onder mijn andere auto liggen net nieuwe winterbanden van Continental. Heel stil en groot verschil met de Hankooks onder mijn Zeekr. Hankook heeft veel meer geluid. Ik zou voor Continental gaan.
Pagina: 1 ... 80 ... 99 Laatste