Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 79 ... 99 Laatste
Acties:

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 06-02 11:09

Elayais

Die ene daar

supersound schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 21:20:

Wat ik heb begrepen:
De LFP kun je in principe (ont)laden van 0 tot 100 procent.
Voor de NMC batterij is het beter tussen de 20 en 80 procent te houden voor de levensduur. Dus maar 60% van het bereik.
In principe kun je NMC natuurlijk gewoon van 0 tot 100 (ont)laden wanneer nodig, alleen wanneer niet nodig is het beter om het niet te doen. Maar Zeekr geeft bijvoorbeeld ook aan dat het goed is om eens in de zoveel tijd (3 maanden dacht ik, maar kan ook nu iets door elkaar halen) de batterij tot 100 te laden zolang deze daarna ook vrij snel weer onder de 80% brengt.

Van wat ik begrepen heb is het bij NMC ook vooral zo dat het niet goed is om een batterij voor langere tijd op 100% of 2% te hebben, maar mocht je nou elke dag 400km rijden zou het ook prima moeten zijn om elk dag tot 100% te laden.

Bij de P2 lag het advies om tot 90% te laden, en ik weet van P2's die 5 jaar oud zijn en 200k+ hebben gereden dat de batterij gezondheid nog steeds op 96% lag, dus de degradatie valt best mee.

• menno76
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 12-02 16:28
Elayais schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 17:39:
[...]

20" kan normaal niet eens op de core, maar bij de LR kosten die 900,- en metallic lak kost 1300,-. Dus samen krijg je 2200,- aan opties + het verschil tussen core (52990) en business edition (49990) is dus samen 5200,- goedkoper.
Aah zo hebben ze dat gerekend, bedankt! best goede deal net geen 50K voor deze editie helaas is echter de range in de praktijk (325km in de zomer gok ik) te weinig voor mij
Elayais schreef op woensdag 17 december 2025 @ 00:50:
[...]

In principe kun je NMC natuurlijk gewoon van 0 tot 100 (ont)laden wanneer nodig, alleen wanneer niet nodig is het beter om het niet te doen. Maar Zeekr geeft bijvoorbeeld ook aan dat het goed is om eens in de zoveel tijd (3 maanden dacht ik, maar kan ook nu iets door elkaar halen) de batterij tot 100 te laden zolang deze daarna ook vrij snel weer onder de 80% brengt.

Van wat ik begrepen heb is het bij NMC ook vooral zo dat het niet goed is om een batterij voor langere tijd op 100% of 2% te hebben, maar mocht je nou elke dag 400km rijden zou het ook prima moeten zijn om elk dag tot 100% te laden.

Bij de P2 lag het advies om tot 90% te laden, en ik weet van P2's die 5 jaar oud zijn en 200k+ hebben gereden dat de batterij gezondheid nog steeds op 96% lag, dus de degradatie valt best mee.
Is het niet zo dat 90% van de 7x leaseautos zijn en "eigenaren deze na 4 max 5 jaar" weer inleveren? gemiddeld gezien houden die zich denk ik niet aan acculaadvoorschriften en laden gewoon continue vol om max range te bereiken zeker als ze 40000 km per jaar rijden. Net zo als leaserijders ook niet vroeger bij ideale toerental doorschakelde om de motor en versnellingsbak te besparen.

• malmostoso
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11:33
Gisteren heb ik een proefrit gemaakt met de 7x. Het interieur was echt geweldig, enorm veel ruimte voorin en achterin, maar de bagageruimte leek wat klein.

De auto heeft waanzinnig veel vermogen, maar de rijeigenschappen bevielen me niet. Misschien lag het aan de luchtvering, maar je voelde dat de wielen en het chassis stevig op de weg lagen en de stuurbewegingen volgden, terwijl de carrosserie een beetje zweefde en met enige vertraging reageerde.

De gebruikersinterface van het tabletscherm is naar mijn mening een ramp, zoveel vensters die elkaar overlappen waardoor het moeilijk is om je te concentreren en te begrijpen waar je op moet klikken.

Ik ben van plan om nog een paar auto's te testen, maar ik denk niet dat de 7x is wat ik zoek.

• malmostoso
Elayais schreef op woensdag 17 december 2025 @ 00:50:
Puur chemisch gezien, elke keer dat je naar 100% een NMC laadt, zet je heel veel stress op de structuur van het materiaal, omdat er geen lithium meer is. Bij LFP is dit geen probleem, omdat de chemische structuur is ondersteunend door de PO4 groepen.

De verkoper van Zeekr zei dat bij de 800V architectuur dit is geen probleem, en ik kan zien dat bij 800V ipv 400V je kan met minder stroom laden (dus minder warmte), maar de structurele problemen met NMC blijven.

Dus ja, zeker niet om 90% laden en dan de auto daar laten, maar zeker ook geen probleem om tot 100% laden en dan direct deze lading gebruiken.

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:02
menno76 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 08:23:
[...]

Aah zo hebben ze dat gerekend, bedankt! best goede deal net geen 50K voor deze editie helaas is echter de range in de praktijk (325km in de zomer gok ik) te weinig voor mij
[...]
Ik denk dat je in de zomer mag uitgaan van 18kWh per 100km.
75/18= 410km ongeveer
In de strenge winter (onder de 5 graden) mag je wel uitgaan van 325-350km

Tenzij je max verstappen wilt spelen, denk ik niet dat je onder de 300km komen in de winter.

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:11
Ian_ schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 19:11:
[...]

Kleine kans volgens mij, maar nooit geschoten is altijd mis! De voorkeur komt vanuit de leasemaatschappij maar uiteindelijk heeft de werkplaats ook een voorkeur.

Wat ik nu hoor, zijn de voorkeursmerken bij de dealers het volgende:
- Euromaster = Michelin
- Kwikfit = Michelin / Goodyear
- Profile = Hankook / Goodyear
Ik ben alleen merken gebonden - Goodyear en Micheling en Hankook mogen. Type maakt ze niet uit.
Kwikfit gaf aan alleen op kenteken een afspraak te willen maken maar ze hebben tijd voor me.
Enige wat ik dus moet weten zijn de 7 cijfers van elke band voor de 21"Priv banden. Heeft iemand die toevallig ? (Zijn alle 4 de banden hetzelfde? Bij mn P8 ligt achter bredere band)

Zeekr 7x Privilege AWD

• Elayais

Elayais

Die ene daar

4v4t4r schreef op woensdag 17 december 2025 @ 09:49:
[...]

Ik ben alleen merken gebonden - Goodyear en Micheling en Hankook mogen. Type maakt ze niet uit.
Kwikfit gaf aan alleen op kenteken een afspraak te willen maken maar ze hebben tijd voor me.
Enige wat ik dus moet weten zijn de 7 cijfers van elke band voor de 21"Priv banden. Heeft iemand die toevallig ? (Zijn alle 4 de banden hetzelfde? Bij mn P8 ligt achter bredere band)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8uvG9Lil7T8JJeRFnCNVtBlC0Ko=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RXc3lCIlMSbNjqsP77P5nNP6.avif?f=fotoalbum_large

(Heb ik wel via @Ian_ , dus credits waar credits horen)

• Elayais

Elayais

Die ene daar

Is het niet zo dat 90% van de 7x leaseautos zijn en "eigenaren deze na 4 max 5 jaar" weer inleveren? gemiddeld gezien houden die zich denk ik niet aan acculaadvoorschriften en laden gewoon continue vol om max range te bereiken zeker als ze 40000 km per jaar rijden. Net zo als leaserijders ook niet vroeger bij ideale toerental doorschakelde om de motor en versnellingsbak te besparen.
Voor mij is het een lease, maar ik hou mij wel aan de voorschriften. Ik laad hem nu tot 80% en alleen wanneer nodig tot 100%, los van de aanbeveling van Zeekr om dat één x in de zoveel tijd sowieso even te doen.

Maar ja, vanuit de P2 fora weet ik ook dat er genoeg eigenaren waren die gewoon altijd tot 100% laadde. En natuurlijk is het voor mij een voordeel dat ik al weet dat ik deze auto over 10 jaar niet meer rij, dus ik hoef me verder niet z'n zorgen te maken over de batterij.

Tegelijkertijd alles wat ik voorbij heb zien komen aan battery health checks van allerlei electrische autos na 5+ jaar en 200k+ km is eigenlijk harstikke goed.

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 10:23
Hi allemaal,

Misschien kan iedereen het gepinde bericht en mijn reactie upvoten en ook onder reageren!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g96RaxcO-RlOaAPkVtQZBfui7VE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bb9WTthvivwyH9dDdiMiz0O3.jpg?f=fotoalbum_large

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:20
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die hun auto zo behandelen, maar het beeld dat iedere leaserijder z'n auto in 4/5 jaar volledig aftrapt vind ik wat overtrokken. Ik rijd zelf ook al jarenlang zakelijk lease en behandel mijn auto niet anders dan wanneer het mijn eigen bezit zou zijn. Ik laad hem altijd tot 70% omdat dat meer dan genoeg is voor mijn dagelijkse rit. En wanneer het een keer nodig is voor een lange reis dan wel eens tot 90 of 100%, maar dat is dan altijd in de nacht voor vertrek. Nooit getest maar ik neem aan dat de degradatie van de accu alles meevalt en een volgende eigenaar hier nog een prima auto aan heeft.

• Roy.S
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-02 15:24
Ik heb sinds 2 dagen dat de HUD uitvalt of overdag in de avondstand staat en zo nu en dan dag stand voor een seconde of 10 en weer terug nauwelijks zichtbaar. Ik heb al eens herstart, maar vooralsnog blijft het issue. Meer mensen last van of eventueel een oplossing? Denk dat ik maar een supportmelding ervan maak. Niet iets waar ik direct voor naar de garage ga, maar moet natuurlijk wel opgelost worden. Als je eraan gewend bent om de HUD aan te hebben staan is het toch wel handig en mis je het als het er niet meer is. Net zoals met een vrouw denk ik :)

• Fatburner
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-02 17:04
Hebben meer mensen er last van dat de "auto brightness" van zowel het bestuurders- als middendisplay veel te donker blijven? Zelfs bij (voor dit seizoen) redelijk wat licht blijven de schermen erg donker. Ik ben nu regelmatig handmatig die brightness aan het aanpassen maar dat is ook niet ideaal.

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:55
malmostoso schreef op woensdag 17 december 2025 @ 08:39:
Gisteren heb ik een proefrit gemaakt met de 7x. Het interieur was echt geweldig, enorm veel ruimte voorin en achterin, maar de bagageruimte leek wat klein.

De auto heeft waanzinnig veel vermogen, maar de rijeigenschappen bevielen me niet. Misschien lag het aan de luchtvering, maar je voelde dat de wielen en het chassis stevig op de weg lagen en de stuurbewegingen volgden, terwijl de carrosserie een beetje zweefde en met enige vertraging reageerde.

De gebruikersinterface van het tabletscherm is naar mijn mening een ramp, zoveel vensters die elkaar overlappen waardoor het moeilijk is om je te concentreren en te begrijpen waar je op moet klikken.

Ik ben van plan om nog een paar auto's te testen, maar ik denk niet dat de 7x is wat ik zoek.
Heb je gekeken in welke stand de vering stond? Ik had tijdens mijn proefrit eerst comfort mode aan en dat deinde mij ook te veel.

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-02 21:42
Ik lease al 5 jaar een P8 en heb hem altijd tot 90% geladen. Verder behandel ik de auto alsof die van mezelf is en verzorg die ook zo. Als er ook maar iets mis is dan gaat de auto direct naar de dealer. Ik denk dat de gemiddelde particulier zijn auto niet direct laat repareren, vervangende namaak onderdelen gebruikt of de auto door de beunhaas om de hoek laat repareren om kosten uit te sparen.

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-02 08:25
St3ve-0 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:28:
[...]

Ik lease al 5 jaar een P8 en heb hem altijd tot 90% geladen. Verder behandel ik de auto alsof die van mezelf is en verzorg die ook zo. Als er ook maar iets mis is dan gaat de auto direct naar de dealer. Ik denk dat de gemiddelde particulier zijn auto niet direct laat repareren, vervangende namaak onderdelen gebruikt of de auto door de beunhaas om de hoek laat repareren om kosten uit te sparen.
Ik lease de auto privé. Aanstaande maandag komt de 7X. Die zal ik ook behandelen alsof het mijn eigen auto is. Ik zie geen enkele reden om dat niet te doen. Ik heb zojuist mijn Skoda ingeleverd en in 5 jaar slechts 1 kleine schade aan de velg waar ik nog 50 euro voor moest betalen.

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-02 15:31
Zijn hier mensen met de core die iets zinnigs kunne zeggen over de range bij winter in nl ?
Me de huidige business komt de 7x eindelijk in 'bereik' (ha ha). Maar wat blijft er over van de 480 wltp ? 300/350 ?

• 4v4t4r
Rmaxx schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:55:
Zijn hier mensen met de core die iets zinnigs kunne zeggen over de range bij winter in nl ?
Me de huidige business komt de 7x eindelijk in 'bereik' (ha ha). Maar wat blijft er over van de 480 wltp ? 300/350 ?
Gezien de laadsnelheid zou ik me hier niet meer zo op blindstaren :) Die ene keer dat je moet snelladen ben je na 5 mins weer vol genoeg om naar huis te kunnen ! en voor vakantie vind ik het persoonlijk ook verwaarloosbaar ( Kom nu uit een Volvo XC40 P8 die ik liefkozend baksteen noem)

Daarnaast hangt het af van : Winter/zomer banden, rijgedrag (hoe zwaar is je rechtervoet) verwarm je de ato voor terwijl hij aan de lader hangt voordat je weggaat, rij je vooral stad of snelweg.. etc etc !

[ Voor 14% gewijzigd door 4v4t4r op 17-12-2025 11:59 ]

Zeekr 7x Privilege AWD

• Rmaxx
4v4t4r schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:58:
[...]

Gezien de laadsnelheid zou ik me hier niet meer zo op blindstaren :) Die ene keer dat je moet snelladen ben je na 5 mins weer vol genoeg om naar huis te kunnen ! en voor vakantie vind ik het persoonlijk ook verwaarloosbaar ( Kom nu uit een Volvo XC40 P8 die ik liefkozend baksteen noem)

Daarnaast hangt het af van : Winter/zomer banden, rijgedrag (hoe zwaar is je rechtervoet) verwarm je de ato voor terwijl hij aan de lader hangt voordat je weggaat, rij je vooral stad of snelweg.. etc etc !
ja die insteek heb ik ook, voor w/w is het ruim voldoende, kan thuis en op het werk laden, en voor langere routes laden op locatie of desnoods een keer onderweg is prima. Alleen zou een route van 1,5 uur heen en terug ,zeg max 300 km in 1x wel ideaal zijn als dat lukt.. Met name bij routes waar niet veel oplaadpunten zijn (dl/be)

• malmostoso
tbee schreef op woensdag 17 december 2025 @ 10:42:
Heb je gekeken in welke stand de vering stond? Ik had tijdens mijn proefrit eerst comfort mode aan en dat deinde mij ook te veel.
Ja, een beetje van alles geprobeerd maar ik vond het niks.

Misschien belangrijk: ik rij nu een Lexus, dus ik heb een bepaalde ervaring en verwachting.

• Frietkot
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-02 21:36
Rmaxx schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:55:
Misschien kan @ubzY3.eMBstiLL daar iets meer over vertellen?

• Ferry34
  • Laatst online: 12:49
Ik ben taxichauffeur en rijd 500.000km EV en laad mn taxi iedere dag op tot 100%.
Mn vorige taxi was een Kia E Soul 64kwh 285.000km en reed ook toen ver boven WLTP.

Ik veranderde van werkgever dus vorig jaar een nieuwe BMW IX1 64KWH nu 85.000km en ook iedere dag 100%.
Actieradius exact hetzelfde.

Dat 80% laden is totale nonsens.
Oh zowel mn huidige als vorige werkgever hebben tientallen en tientallen EVs en iedereen laadt naar 100%.

Oh en ik ben echt wel zuinig op mn mooie EV en maak zelfs iedere dag een foto van mn actieradius.
Ikzelf rijd ver boven WLTP.
Gisteren 540km (jawel met 64kwh) en zoals ik zei....iedere dag 100%
Mn Kia E Soul 272.000km 574km actieradius

Nogmaals...de actieradius daalt helemaal niet wanneer je 100% laadt

• tbee
Ferry34 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 13:16:
Ik ben taxichauffeur en rijd 500.000km EV en laad mn taxi iedere dag op tot 100%.
Mn vorige taxi was een Kia E Soul 64kwh 285.000km en reed ook toen ver boven WLTP.

Ik veranderde van werkgever dus vorig jaar een nieuwe BMW IX1 64KWH nu 85.000km en ook iedere dag 100%.

Oh zowel mn huidige als vorige werkgever hebben tientallen en tientallen EVs en iedereen laadt naar 100%.

Oh en ik ben echt wel zuinig op mn mooie EV en maak zelfs iedere dag een foto van mn actieradius.

Jij bent natuurlijk wel iemand die werkt met z'n auto, waardoor hij maar heel kort op 100% of dichtbij 0% blijft. En ik begrijp dat dat de cruciale factor is. Dus jouw gebruik is anders dan gemiddeld. That said, ik laad mijn model S altijd tot 90% en merk ook geen grotere afname dan wat te verwachten is.

[ Voor 4% gewijzigd door tbee op 17-12-2025 13:42 ]

• burnfout
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-02 11:37
Vanochtend een afspraak met klant op 1.5 uur afstand, toch heerlijk om een paar uurtjes heen en weer in deze auto te rijden hoor. Goede muziek, super snel scherm, stoelverwarming, massage, je zit heerlijk hoog. Is echt genieten.

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-02 22:29
Vandaag mijn LR opgehaald, nette aflevering 100% geladen en tijdens de rit van een uur naar huis niks gemerkt van vervelend stuurgedrag (wat me in de proefrit auto meteen wel op viel) dus erg happy 😁.

• Rmaxx
Wat mist de core nog meer tov de long range qua specs? op de accu na dus? Zijn er nog luxe zaken die echt een gemis zijn of is dat grotendeels gelijk? Op de site vind ik het maar minimaal qua uitleg wat je nu wel/niet krijgt, zeg maar 'niet aanwezig'....

• Ian_
Rmaxx schreef op woensdag 17 december 2025 @ 16:15:
Wat mist de core nog meer tov de long range qua specs? op de accu na dus? Zijn er nog luxe zaken die echt een gemis zijn of is dat grotendeels gelijk? Op de site vind ik het maar minimaal qua uitleg wat je nu wel/niet krijgt, zeg maar 'niet aanwezig'....
Je kan de brochure downloaden, daar staat het duidelijker in.

• Rmaxx
Ian_ schreef op woensdag 17 december 2025 @ 16:52:
[...]

Je kan de brochure downloaden, daar staat het duidelijker in.
jee die had ik dus niet gevonden zonder dat je dit had gezegd, al 3x voorbij gescolled 8)7 ! ik heb um, tnx...

Ok 1 vraag: hoe is de standaard Sound van de boxen, want dat is zo te zien de enige 'echt belangrijke' optie die ik zo mis....?

[ Voor 18% gewijzigd door Rmaxx op 17-12-2025 17:05 ]

• Ian_
Rmaxx schreef op woensdag 17 december 2025 @ 17:01:
[...]

jee die had ik dus niet gevonden zonder dat je dit had gezegd, al 3x voorbij gescolled 8)7 ! ik heb um, tnx...

Ok 1 vraag: hoe is de standaard Sound van de boxen, want dat is zo te zien de enige 'echt belangrijke' optie die ik zo mis....?
Dat is ook mijn vraag aan de Core rijders gezien ik een LR + pakketten heb.

Daarnaast lederen stoelen NAPPA vind ik erg fijn + de HUD en electric verstelbare stuur

• Rmaxx
Ian_ schreef op woensdag 17 december 2025 @ 17:14:
[...]

Dat is ook mijn vraag aan de Core rijders gezien ik een LR + pakketten heb.

Daarnaast lederen stoelen NAPPA vind ik erg fijn + de HUD en electric verstelbare stuur
Hud idd ook wel mooi.. maar zo te zien geen optie op core, alleen staat er wel "Omringende realiteit weergegeven in Cluster en
AR HUD"... maar dat zal dan wel alleen cluster zijn...

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08:09
Van de week mijn winterbanden laten monteren. Ik had hier geen eigen keuze in. De leasemaatschappij heeft er continental wintercontact ts 860s onder gezet.

https://www.tyrereviews.c...interContact-TS-860-S.htm

De wissel laten doen bij een zeekr partner bij mij in de buurt. Interessant genoeg gaven ze aan dat de banden ongelijk gesleten zijn wegens onjuiste uitlijning! Ik had zeker last van rechtuit stabiliteit en ben daarvoor naar Zeist geweest. Toen echter geen uitlijning laten doen omdat 'het toch niet zou helpen'

Nu uitgelijnd en met winterbanden en zojuist een ritje van 120 km, heb ik het idee dat de stabiliteit beter is geworden! De komende tijd maar even in de gaten houden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lGElDl9hJuDPpxhzw7iAbF6hEUk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rByr4gvqmBY20DRck5iv0PQz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sDbL6rhbaggtcC6Xj10-nwf3buc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5D2teTh264fC6sEevrcWp3Mm.jpg?f=fotoalbum_large

• PolestarB
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 06-01 09:39
Ruben_sim schreef op woensdag 17 december 2025 @ 19:58:
Van de week mijn winterbanden laten monteren. Ik had hier geen eigen keuze in. De leasemaatschappij heeft er continental wintercontact ts 860s onder gezet.

De wissel laten doen bij een zeekr partner bij mij in de buurt. Interessant genoeg gaven ze aan dat de banden ongelijk gesleten zijn wegens onjuiste uitlijning! Ik had zeker last van rechtuit stabiliteit en ben daarvoor naar Zeist geweest. Toen echter geen uitlijning laten doen omdat 'het toch niet zou helpen'

Nu uitgelijnd en met winterbanden en zojuist een ritje van 120 km, heb ik het idee dat de stabiliteit beter is geworden! De komende tijd maar even in de gaten houden...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kan me goed voorstellen dat het niet klopt, zelf ook berijder van 7X privilege sinds 4 weken. Als je naar de achterbanden kijkt staan ze niet goed onder de auto. Vandaag een dagje Duitsland gedaan, wel fijn dat vermogen :) Uitlijnen bij de bandenboer mag van de leasemaatschappij nog niet vanwege garantie Zeekr.....

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-02 21:42
PolestarB schreef op woensdag 17 december 2025 @ 20:56:
[...]

Uitlijnen bij de bandenboer mag van de leasemaatschappij nog niet vanwege garantie Zeekr.....
Misschien een beetje flauw, maar hoe gaan ze dat controleren? Als je zelf ergens laat uitlijnen en dat zelf betaald is er niks aan de hand lijkt mij?

• menno76
jsiegmund schreef op woensdag 17 december 2025 @ 10:17:
[...]

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die hun auto zo behandelen, maar het beeld dat iedere leaserijder z'n auto in 4/5 jaar volledig aftrapt vind ik wat overtrokken. Ik rijd zelf ook al jarenlang zakelijk lease en behandel mijn auto niet anders dan wanneer het mijn eigen bezit zou zijn. Ik laad hem altijd tot 70% omdat dat meer dan genoeg is voor mijn dagelijkse rit. En wanneer het een keer nodig is voor een lange reis dan wel eens tot 90 of 100%, maar dat is dan altijd in de nacht voor vertrek. Nooit getest maar ik neem aan dat de degradatie van de accu alles meevalt en een volgende eigenaar hier nog een prima auto aan heeft.
Vandaar dat ik zei "gemiddelde" leaserijder. En heel goed dat je zuinig bent op je leaseauto en daar zal de volgende koper vast blij mee zijn en overigens ook leasemaatschappij gezien je de waarde van hun bezit optimaal in stand houdt. Al denk ik niet dat verkoopwaarde na 4 of 5 jaar ook maar 1 euro verandert door wel of niet netjes te laden en ontladen. Of krijg je tegenwoordig accu rapport bij kopen van occasion leasebak?

• menno76
[quote]St3ve-0 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:28:
[...]

[/quote

Logisch toch dat je een leaseauto direct laat repareren en originele onderdelen toepast en geen beunhaas. Je zou niet eens mogen van je leasemaatschappij als je wil. Ik heb mijn tesla altijd tot 100% volgeladen want dat kan de auto en zag en zie geen reden dit niet te doen. Dan moeten ze gewoon auto maken die bijv tot o9% kan laden als dat beter is of zelf aangeeft wanneer tot 89, 90 en 100 % mag met interval. Dat rekensommetje kan nog wel in de computer gestopt worden wat elke elektrische auto heeft anno vandaag.

• menno76
sjakie02 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:32:
[...]

Ik lease de auto privé. Aanstaande maandag komt de 7X. Die zal ik ook behandelen alsof het mijn eigen auto is. Ik zie geen enkele reden om dat niet te doen. Ik heb zojuist mijn Skoda ingeleverd en in 5 jaar slechts 1 kleine schade aan de velg waar ik nog 50 euro voor moest betalen.
Heel netjes. Denk dat er nog wel klein verschil is tussen private lease en zakelijke lease omdat blijkbaar je zelf voor vergoeding schade betaalt dat heb ik in 25 naar nog nooit hoeven doen. En erg netjes trouwens 5 jaar met alleen die schade ook dat is mij nog nooit gelukt;)

• menno76
4v4t4r schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:58:
[...]

Bij de 5 elektrische auto's die ik gereden heb gemiddeld kan je 20% van wltp halen in zomer en 30% in de winter. 325 km in de winter voor de core zou ik dus denken dat is 275km bereik als je geen zenuwen wil voor dat je gaat (snel) laden. Ga je enkel snelweg rijden boven 120 dan haal er nog eens 19-20% af. Als je googelt op realrange vind je website(s) die je aardig beeld geven en waar je bovenstaande % wel terug zal zien.

• HavermansP
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10-02 10:58
Ruben_sim schreef op woensdag 17 december 2025 @ 19:58:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hmmm interessant. Ik denk dat ik hem toch ga laten uitlijnen. Kan ik dit bij elke willekeurige bedrijf doen of heeft niet iedereen de zeekr instelling? Of is dat niet van belang? Hoor het graag. Zit overigens in omgeving Tilburg.

• menno76
Ferry34 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 13:16:

Dacht dat type accu wel veel bepaalt of wel/niet slecht is vol te laden maar eens vind beetje overtrokken gedoe dat niet tot 100% laden en knap dat mensen daar echt mee bezig zijn enkel voor de volgende koper die misschien vrolijk ding weer tot 100% vol laadt.

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 13:12
In het verleden toen ik nog regelmatig Allego naast een Tesla supercharger laadplein laadde, zag ik zo nu en dan rook (stoom?) onder de frontkap van de aangesloten Tesla’s komen. Omdat dit bij meerdere Tesla’s gebeurde lijkt mij dit normaal. Onlangs bij het laden van mijn 7X aan een Tesla-laadpaal zag ik vanaf 50% vulling ook rook (stoom?) aan de rechter kant van de frontkap komen. Dat hield een halve minuut aan. Bij een vulling van 75% zag ik de rook aan de linker kant van de frontkap komen. Weer voor een halve minuut. Dat zette mij aan het denken en mijn suggestie is dat de accu in 4 delen geladen wordt. Als dit zo is, is het laden tot 80% natuurlijk onzin, want dan wordt alleen het laatste deel voor slechts 5% gevuld en de overige delen voor 100%. EV-rijden gaat met veel mysteries gepaard…

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08:09
Ik heb het (na akkoord van de lease maatschappij) laten doen bij een Zeekr service punt. Ik ben zelf ook wel benieuwd of ze de exacte fabrieksintellingen van Zeekr hebben gekregen en 1 op 1 overgenomen, of zelf nog wat hebben getweaked... Was er zelf niet bij toen het gedaan is, maar zal ze van de week eens bellen.
HavermansP schreef op woensdag 17 december 2025 @ 21:47:
[...]

Hmmm interessant. Ik denk dat ik hem toch ga laten uitlijnen. Kan ik dit bij elke willekeurige bedrijf doen of heeft niet iedereen de zeekr instelling? Of is dat niet van belang? Hoor het graag. Zit overigens in omgeving Tilburg.

[ Voor 4% gewijzigd door Ruben_sim op 17-12-2025 23:02 ]

• Elayais

Elayais

Die ene daar

menno76 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 21:45:
[...]

Bij de 5 elektrische auto's die ik gereden heb gemiddeld kan je 20% van wltp halen in zomer en 30% in de winter. 325 km in de winter voor de core zou ik dus denken dat is 275km bereik als je geen zenuwen wil voor dat je gaat (snel) laden. Ga je enkel snelweg rijden boven 120 dan haal er nog eens 19-20% af. Als je googelt op realrange vind je website(s) die je aardig beeld geven en waar je bovenstaande % wel terug zal zien.
Moet ik wel zeggen dat de 7X tot nu toe heel positief uit allerlei testen komt als het gaat om hoe dicht ze bij de WLTP komen.

• Elayais

Elayais

Die ene daar

Rmaxx schreef op woensdag 17 december 2025 @ 18:14:
[...]

Hud idd ook wel mooi.. maar zo te zien geen optie op core, alleen staat er wel "Omringende realiteit weergegeven in Cluster en
AR HUD"... maar dat zal dan wel alleen cluster zijn...
Als je het hebt over de core (en niet de business edition) dan zou ik ook de 20" velgen missen. Ik vind die 19" ontzettend lelijk, maar de 20" juist ontzettend mooi.

• patrickelectric
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 22-01 21:01
malmostoso schreef op woensdag 17 december 2025 @ 08:39:

Lijkt erop dat het onderstel op comfort stond als je een AWD uitvoering gereden hebt ivm luchtvering. Ik rij op Sport modus qua onderstel, vind ik het fijnste, aangezien je dan geen schommelend schip hebt die met vertraging reageerd (wat je misschien ervaren hebt).

Interface is puur gewenning. Rij er dagelijks in, niks mee aan de hand. Gebruik je eigenlijk amper, behalve de veiligheidsopties uit swippen (in 1 handeling), om alle toeters en bellen uit te zetten die elke nieuwe auto erin heeft zitten hedendaags.

Maar tis een hoop geld dus als het niet lekker voelt, vooral niet doen ;)

• tbee
patrickelectric schreef op donderdag 18 december 2025 @ 02:49:
[...]

Lijkt erop dat het onderstel op comfort stond als je een AWD uitvoering gereden hebt ivm luchtvering. Ik rij op Sport modus qua onderstel, vind ik het fijnste, aangezien je dan geen schommelend schip hebt die met vertraging reageerd (wat je misschien ervaren hebt).
Dat dus, ik had dat ook tijdens mijn proefrit, stond bij een stoplicht helemaal na te zwieren. En dan helpt niet dat de drive mode (Sport, Eco, Normal) wat anders is dan de suspension mode (Comfort, Standard, Sport), maar wel gelijkende opties heeft. Makkelijk om je in te vergissen als je al zoekende bent in een nieuwe auto.

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-02 08:25
Heeft er al iemand tips voor dakdragers?

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:16

Freedive

] Ken sent me _

sjakie02 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 09:09:
Heeft er al iemand tips voor dakdragers?
Ik gebruik deze https://www.amazon.co.uk/...lack-Closed/dp/B06XKBCFJY

Die gebruikte ik ook bij mijn XC40

• SirHenkie
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 12-02 13:54
Is er op dit forum toevallig iemand die een werkende V2L adapter voor de 7X over heeft? Of wil verkopen? (niet geschoten is altijd mis...)
Heb mijn 7X afgelopen week opgehaald. Ik zou heel graag 1 adapter mee willen nemen voor op vakantie volgende week. Maar bestellen via de genoemde links in dit forum is niet binnen een week binnen.
Zo ja, ik hoor het graag!

• malmostoso
patrickelectric schreef op donderdag 18 december 2025 @ 02:49:
[...]

Interface is puur gewenning. Rij er dagelijks in, niks mee aan de hand. Gebruik je eigenlijk amper, behalve de veiligheidsopties uit swippen (in 1 handeling), om alle toeters en bellen uit te zetten die elke nieuwe auto erin heeft zitten hedendaags.

Maar tis een hoop geld dus als het niet lekker voelt, vooral niet doen ;)
Haha inderdaad! Wij gaan nog wat auto's vergelijken en misschien nog een tweede proefrit bij zeekr met een wagen zonder luchtvering. Ik ben in een core geïnteresseerd, vanwege de LFP batterij.

Bedankt voor je bericht!

• Ian_
malmostoso schreef op donderdag 18 december 2025 @ 11:06:
[...]

Haha inderdaad! Wij gaan nog wat auto's vergelijken en misschien nog een tweede proefrit bij zeekr met een wagen zonder luchtvering. Ik ben in een core geïnteresseerd, vanwege de LFP batterij.

Bedankt voor je bericht!
Waarom de LFP batterij?

• 4v4t4r
malmostoso schreef op donderdag 18 december 2025 @ 11:06:
[...]

Bedankt voor je bericht!
Als je sowieso voor een core wil gaan moet je mijn inziens ook geen privilege gaan rijden (2 motoren, luchtvering, etc)
Ik zou dan zeker een 2e proefrit doen in een core. succes !

Zeekr 7x Privilege AWD

• Rmaxx
Elayais schreef op donderdag 18 december 2025 @ 00:43:
[...]

Als je het hebt over de core (en niet de business edition) dan zou ik ook de 20" velgen missen. Ik vind die 19" ontzettend lelijk, maar de 20" juist ontzettend mooi.
ja wle business natuurlijk.. ik lees tot nu toe dus alleen de HUD als gemis, de 10 boxen met sw schijnen ook wel prima te zijn en range is te compenseren met laadsnelheid. Ga morgen proefritje maken.. hoop alleen wel dat ze een core/lr hebben en niet standaard een 4wd meegeven met luchtvering :).... :*) , heb nog een paar andere opties, die zelfs met meer opties iets goedkoper zijn, maar de zeekr heeft mijn voorkeur puur op combinatie type(suv)/formaat(niet extreem lang)/uiterlijk.

• Tcone
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 23-01 08:18
SirHenkie schreef op donderdag 18 december 2025 @ 10:31:
[...]

Is er op dit forum toevallig iemand die een werkende V2L adapter voor de 7X over heeft? Of wil verkopen? (niet geschoten is altijd mis...)
Heb mijn 7X afgelopen week opgehaald. Ik zou heel graag 1 adapter mee willen nemen voor op vakantie volgende week. Maar bestellen via de genoemde links in dit forum is niet binnen een week binnen.
Er staat er eentje op marktplaats
https://www.marktplaats.n...1091479-v2l-adapter-nieuw

• malmostoso
Ik rij geen 10000km per jaar en moet op straat laden, dus vind ik verstandig(-er) om minder vaak tot 100% te laden. Ik kan ook gratis op het werk laden, dus met 100% vertrekken voelt beter dan 80% ook als het aantal kWh hetzelfde is...

Oh, en ik vind het tof om in een auto te rijden met accu's die gebaseerd zijn op een technologie waar ik 25 jaar geleden tijdens mijn afstudeerproject aan heb gewerkt!

• Ian_
malmostoso schreef op donderdag 18 december 2025 @ 12:29:
[...]

Ik rij geen 10000km per jaar en moet op straat laden, dus vind ik verstandig(-er) om minder vaak tot 100% te laden. Ik kan ook gratis op het werk laden, dus met 100% vertrekken voelt beter dan 80% ook als het aantal kWh hetzelfde is...

Oh, en ik vind het tof om in een auto te rijden met accu's die gebaseerd zijn op een technologie waar ik 25 jaar geleden tijdens mijn afstudeerproject aan heb gewerkt!
1. Kan ik nog zeggen zolang je niet op 100% laat staan maar snel weer naar bijvoorbeeld 80% brengt is het prima.

2. Daar kan ik natuurlijk niks over zeggen haha, leuk om te horen.

• VANC
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 11-02 10:43
menno76 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 21:48:
[...]

Dacht dat type accu wel veel bepaalt of wel/niet slecht is vol te laden maar eens vind beetje overtrokken gedoe dat niet tot 100% laden en knap dat mensen daar echt mee bezig zijn enkel voor de volgende koper die misschien vrolijk ding weer tot 100% vol laadt.
Opladen tot 100% is helemaal geen probleem als je met de auto gaat rijden wat een taxichauffeur dus altijd doet. Opladen tot 100% en de auto laten staan is het probleem, zeker als de temperatuur daarna nog gaat stijgen ook.

• MM19
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11-02 09:16
Iemand hier ervaring mee?

Sinds een dag of twee gaat het alarm van mijn LR telkens af kort nadat ik de auto op slot zet. Het lijkt alsof het systeem niet volledig in slaap gaat; de auto lijkt te ‘denken’ dat er nog activiteit in het interieur is.

Als ik bij het verlaten van de auto op het koffiekopje (no detection modus) druk, gebeurt dit niet. Wat me daarnaast opvalt is dat de verlichting regelmatig aan blijft staan, waardoor ik die handmatig moet uitschakelen.

Al met al behoorlijk irritant. Herkent iemand dit of heeft een idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

• Elayais

Elayais

Die ene daar

MM19 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:01:

Sinds een dag of twee gaat het alarm van mijn LR telkens af kort nadat ik de auto op slot zet. Het lijkt alsof het systeem niet volledig in slaap gaat; de auto lijkt te ‘denken’ dat er nog activiteit in het interieur is.

Als ik bij het verlaten van de auto op het koffiekopje (no detection modus) druk, gebeurt dit niet. Wat me daarnaast opvalt is dat de verlichting regelmatig aan blijft staan, waardoor ik die handmatig moet uitschakelen.

Al met al behoorlijk irritant. Herkent iemand dit of heeft een idee wat hier de oorzaak van kan zijn?
Qua verlichting, langer dan de thuiskom verlichting bedoel je?

• MM19
  • Laatst online: 11-02 09:16
Elayais schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:15:
[...]

Qua verlichting, langer dan de thuiskom verlichting bedoel je?
Ja.. blijft gewoon aan staan

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-02 23:34
Hi allemaal, dank voor alle uitgebreide info in dit topic. Ik sta op het punt om de 7x te gaan leasen. De core voldoet voor mij aan alle punten en zag deze week tot mijn verrassing dat de Business Edition erbij is gekomen. Lagere cataloguswaarde en mooiere velgen, dus dat gaat hem worden!

We hebben al proef gereden in Amsterdam, maar dat was de dikste versie die ze hebben.

Vraag aan de rijders hier:
- Hoe bevalt de core? Mis je dingen die je misschien gezien hebt tijdens het proefrijden?
- Heeft de core nou een HUD? het boekje geeft 3 "aanwezig" bolletjes bij "Omringende realiteit weergegeven in Cluster en AR HUD". En de mega HUD in het Advanced Cockpitpakket, maar de gewone HUD kan ik niet vinden.
- Hoe zijn de stoelen/interieur? De lederen van de Pivilege zijn mooi, en op de configurator ziet de sof er ook mooi uit, maar de paar interieur foto's hier zien er toch wat minder uit. Meer foto's zijn welkom!

Dank voor alle info!

Be reasonable.... do it my way

• RCZ
  • Laatst online: 11-02 21:19

RCZ

fsve schreef op donderdag 18 december 2025 @ 14:24:
Hi allemaal, dank voor alle uitgebreide info in dit topic. Ik sta op het punt om de 7x te gaan leasen. De core voldoet voor mij aan alle punten en zag deze week tot mijn verrassing dat de Business Edition erbij is gekomen. Lagere cataloguswaarde en mooiere velgen, dus dat gaat hem worden!

We hebben al proef gereden in Amsterdam, maar dat was de dikste versie die ze hebben.

- Hoe bevalt de core? Mis je dingen die je misschien gezien hebt tijdens het proefrijden?
- Heeft de core nou een HUD? het boekje geeft 3 "aanwezig" bolletjes bij "Omringende realiteit weergegeven in Cluster en AR HUD". En de mega HUD in het Advanced Cockpitpakket, maar de gewone HUD kan ik niet vinden.
- Hoe zijn de stoelen/interieur? De lederen van de Pivilege zijn mooi, en op de configurator ziet de sof er ook mooi uit, maar de paar interieur foto's hier zien er toch wat minder uit. Meer foto's zijn welkom!

Dank voor alle info!
In Huis ter Heide staat een zwarte Core voor een proefrit met 19 inch. Geen HUD en geen speakers in hoofdsteun. Ook niet de betere audio maar standaardaudio klinkt ook vrij goed. Stoelen met stof zien er ook prima uit vind ik zelf. Laatst nog in gereden en deze Core heeft geen stuurproblemen.

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:15

admiral866

The King Personality Disorder

MM19 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:26:
[...]

misschien een open deur of raam?

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-02 23:34
RCZ schreef op donderdag 18 december 2025 @ 14:38:
[...]

In Huis ter Heide staat een zwarte Core voor een proefrit met 19 inch. Geen HUD en geen speakers in hoofdsteun. Ook niet de betere audio maar standaardaudio klinkt ook vrij goed. Stoelen met stof zien er ook prima uit vind ik zelf. Laatst nog in gereden en deze Core heeft geen stuurproblemen.
Dank voor voor de update! Raar dat het zo in het boekje staat, maar nu in ieder geval duidelijkheid.

Fijn dat de standaard audio en stoelen gewoon oké zijn. Vooral de horrorverhalen van het continue bijsturen hoop ik niet in de mijne te mogen ervaren.

Be reasonable.... do it my way

• Elayais

Elayais

Die ene daar

MM19 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:26:
[...]

Al een reset gedaan met de 2 knoppen op het stuur?

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-02 14:14

npolm

P8

MM19 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:01:

Wat bedoel je met koffiekopje? Die heb ik even gemist? Schakel je hiermee het detectie-alarm uit? Want dat blijft een irritante functie als ik even snel terug naar binnen moet met kinderen in de auto.

|- Rotterdam -|

• RVMano
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 13-02 15:24
Net mijn priv opgehaald, helaas ook problemen met rechtuit rijden. Met name bij 110-120 km, erg irritant.
Verder geweldige auto. De frunk open gedaan en daarna handmatig gesloten (of moet dat anders??) en nu blijft de melding dat de kap nog open staat. Aan de buitenzijde lijkt die echt gesloten..

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-02 19:39
Wel opletten, niet alle V2L werken op alle type wagens

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-02 19:39

Dank voor alle info!
Nee, dat is inderdaad heel verwarrend. De « omringende realiteit… » wordt weer gegeven ALS je een HUD hebt, en anders gewoon in de centrale display (cluster). Dus geen HUD op de core (voor mij reden genoeg om niet voor de core te gaan, maar laat je vooral niet beïnvloeden ;-))

• Ian_
RVMano schreef op donderdag 18 december 2025 @ 17:11:
Net mijn priv opgehaald, helaas ook problemen met rechtuit rijden. Met name bij 110-120 km, erg irritant.
Verder geweldige auto. De frunk open gedaan en daarna handmatig gesloten (of moet dat anders??) en nu blijft de melding dat de kap nog open staat. Aan de buitenzijde lijkt die echt gesloten..
Dan zit die toch echt niet goed dicht, even opnieuw openen en goed dicht duwen daarna.

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:34
RVMano schreef op donderdag 18 december 2025 @ 17:11:
Je moet hem met redelijk hard dicht gooien anders pakt de sensor hem niet helemaal lekker.
Heb ik zelf ook, zachtjes dicht drukken werkt niet.
Hij lijkt dan inderdaad dicht, maar sensor denkt er anders over ;-)

• Ian_
Ik denk echt dat we 2025 kunnen afschrijven voor een nieuwe update.

Zeker gezien the builders app met vakantie is en ik nog nooit een bedrijf heb gezien wat tijdens kerst een update uitbrengt.

Iets met if shit hits the fan, heb je geen mensen/resources.

• WizzyBrown
  • Laatst online: 12:28
Fatburner schreef op woensdag 17 december 2025 @ 10:40:
Hebben meer mensen er last van dat de "auto brightness" van zowel het bestuurders- als middendisplay veel te donker blijven? Zelfs bij (voor dit seizoen) redelijk wat licht blijven de schermen erg donker. Ik ben nu regelmatig handmatig die brightness aan het aanpassen maar dat is ook niet ideaal.
Vond ik ook al. De navigatie 2.0 sprint sneller naar de dag stand

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:34
SirHenkie schreef op donderdag 18 december 2025 @ 10:31:
[...]

Hallo Henkie,

Als je in de buurt van Dordrecht woont kan je die van mij overnemen of mag ook lenen en weer retour brengen.
Die werkt sowieso, heb hem namelijk zelf al geprobeerd en ligt nu in de auto voor als ik hem ooit nodig zou hebben.

• WizzyBrown
Ian_ schreef op woensdag 17 december 2025 @ 10:12:
Hi allemaal,

Misschien kan iedereen het gepinde bericht en mijn reactie upvoten en ook onder reageren!

[Afbeelding]
We zien geen titel van het item dat we moeten upvoten

• Ian_
WizzyBrown schreef op donderdag 18 december 2025 @ 17:46:
[...]

Vond ik ook al. De navigatie 2.0 sprint sneller naar de dag stand
Drivers HUD - Auto
Centre Console - 40% overdag 20% avond

• Ian_
WizzyBrown schreef op donderdag 18 december 2025 @ 17:47:
[...]

We zien geen titel van het item dat we moeten upvoten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRsKi44FtCh89tBNyVWHXGRVkEg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zfIQ7JrGLygId3VIoRyjR61l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OlIxxwv3B63MYBS3_L5Ajt_x8YA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gtU4qEPijgbFVHV3cAW31B5W.png?f=fotoalbum_large

• MPro
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 12-02 23:00
Ian_ schreef op donderdag 18 december 2025 @ 17:46:

Zeker gezien the builders app met vakantie is en ik nog nooit een bedrijf heb gezien wat tijdens kerst een update uitbrengt.

Ik reed vandaag in de 001 als leenauto, en kreeg daar toevallig de melding dat er een software-update beschikbaar was.
Wie weet drukken ze die voor onze 7x er ook achteraan.

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08:45
Ian_ schreef op donderdag 18 december 2025 @ 17:46:

Planning staat op januari 2026 voor 2.1 update 😉

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

MPro schreef op donderdag 18 december 2025 @ 18:11:
[...]

Ik reed vandaag in de 001 als leenauto, en kreeg daar toevallig de melding dat er een software-update beschikbaar was.
Wie weet drukken ze die voor onze 7x er ook achteraan.
Software van de 001 en de 7X is toch compleet anders? De 001 gaat nu naar 1.4 net als de 'kleine' X (die de 1.4 update nog niet aangeboden krijgt).

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Ian_
Hensley60 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 18:12:
[...]

Planning staat op januari 2026 voor 2.1 update 😉
Source? Maar dat betekend December 2.0?

• Ian_
PaT schreef op donderdag 18 december 2025 @ 18:36:
[...]

Software van de 001 en de 7X is toch compleet anders? De 001 gaat nu naar 1.4 net als de 'kleine' X (die de 1.4 update nog niet aangeboden krijgt).
Klopt, 001 heeft in 3 maanden 2 updates gehad of iets dergelijks

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ian_ schreef op donderdag 18 december 2025 @ 18:41:
[...]

Klopt, 001 heeft in 3 maanden 2 updates gehad of iets dergelijks
Dat is dan wel bijzonder. De X heeft ergens voor de zomer de update naar 1.3 gehad en toen werd het heel erg stil...
Met die update kregen we de bug dat Google Maps op het beeld achterloopt ten opzichte van de instructies.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Hensley60
Hensley60 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 18:12:
[...]

Planning staat op januari 2026(embargo 😃)voor 2.1 update 😉

• RCZ
  • Laatst online: 11-02 21:19

RCZ

Frank_P schreef op donderdag 18 december 2025 @ 17:46:
[...]

Je moet hem met redelijk hard dicht gooien anders pakt de sensor hem niet helemaal lekker.
Heb ik zelf ook, zachtjes dicht drukken werkt niet.
Hij lijkt dan inderdaad dicht, maar sensor denkt er anders over ;-)
Zitten rubbers tussen onder de motorkap. Die wat terugdraaien of aandraaien. Bij mijn aflevering bleef de melding ook. Ze hebben toen de rubbers wat meer gedraaid en het was weg. Geen last meer.

• Hensley60
Ian_ schreef op donderdag 18 december 2025 @ 18:41:
[...]

Source? Maar dat betekend December 2.0?
Close

• tmhe
  • Laatst online: 13-02 11:48
Probleem met zenuwachtige koplampen 7x

Hebben jullie ook problemen met de koplampen (leds) van de zeekr 7x. Dat ze zeer onrustige omhoog en omlaag bewegen. Naast dat ik er zelf gek van word, hebben tegenliggers er ook last van en knipperen regelmatig alsof ik groot licht op heb.
Daarnaast ook al paar keer foutmelding mbdt de adaptive headlights, al gaat die na een tijdje of bij volgende ritje weer weg.
Heb al paar keer geprobeerd te resetten, ook de truc van in D zetten en 3-4 seconden wachten lijkt niet te werken want probleem blijft.

Hebben anderen dit ook? En toevallig ook al anderen die het probleem al hebben opgelost of wellicht via service Zeekr hebben opgelost?
Hoor het graag, voordat ik Zeekr ga bellen.

• Elayais

Elayais

Die ene daar

npolm schreef op donderdag 18 december 2025 @ 15:30:
[...]

Wat bedoel je met koffiekopje? Die heb ik even gemist? Schakel je hiermee het detectie-alarm uit? Want dat blijft een irritante functie als ik even snel terug naar binnen moet met kinderen in de auto.
Je hebt in het menu links een koffie kopje zitten, als je die aanklikt dan blijft de audio en ac aan en wordt levensdetectie uitgeschakeld idd.

• taa_nl
  • Laatst online: 14:42
tmhe schreef op donderdag 18 december 2025 @ 21:02:

Hebben jullie ook problemen met de koplampen (leds) van de zeekr 7x. Dat ze zeer onrustige omhoog en omlaag bewegen. Naast dat ik er zelf gek van word, hebben tegenliggers er ook last van en knipperen regelmatig alsof ik groot licht op heb.
Daarnaast ook al paar keer foutmelding mbdt de adaptive headlights, al gaat die na een tijdje of bij volgende ritje weer weg.
Heb al paar keer geprobeerd te resetten, ook de truc van in D zetten en 3-4 seconden wachten lijkt niet te werken want probleem blijft.

Hebben anderen dit ook? En toevallig ook al anderen die het probleem al hebben opgelost of wellicht via service Zeekr hebben opgelost?
Ik heb er naar laten kijken zoor Zeekr Servicepunt. Software van de koplampen is er opnieuw opgezet en sindsdien maar 1 keer een foutmelding gekregen. Niet weg maar niet om de dag een foutmelding meer. Zenuwachtig afstellen van de lampen is helaas niet weg.

• tmhe
  • Laatst online: 13-02 11:48
taa_nl schreef op donderdag 18 december 2025 @ 21:18:
[...]

Ik heb er naar laten kijken zoor Zeekr Servicepunt. Software van de koplampen is er opnieuw opgezet en sindsdien maar 1 keer een foutmelding gekregen. Niet weg maar niet om de dag een foutmelding meer. Zenuwachtig afstellen van de lampen is helaas niet weg.
ok thanks, zou ik ook eens kunnen proberen met een service-afspraak. Wel irritant dat het zenuwachtige bewegen nog niet is opgelost.

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:29
tmhe schreef op donderdag 18 december 2025 @ 21:02:

Ik las hier ongeveer een week geleden dat iemand zei hier alleen last van te hebben wanneer hij meteen wegreed. Wanneer de auto aan gaat doet hij blijkbaar een koplamp kalibratie en als je hem dan binnen 3 sec in de Drive zet blijven de koplampen zenuwachtig doen.

• WizzyBrown
Ian_ schreef op donderdag 18 december 2025 @ 17:48:
[...]

Drivers HUD - Auto
@Ian_ Is dit hoe jij dit heb ingesteld?
Drivers HUD - Auto

• RVMano
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 13-02 15:24
Bizar hoeveel opties de auto heeft. Merk nu wel dat de i pace echt verouderd is. Net in het donker viel me op dat het middenscherm heel fel is, kun je deze dimmen?

• BrFa2021
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 00:40

BrFa2021

7X LR

Dank voor alle info!
Ik heb de HUD uit staan. Alle info staat ook op de bestuuders display. De HUD voegt voor mij niets toe en uit geeft een rustiger beeld.

[7X LR]

• boxtel
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-02 08:45
Hebben meer mensen last van het feit dat de electrische deuren niet altijd goed sluiten en de auto daardoor niet wordt vergrendeld? Is er een instelling die ik kan aanpassen, zoals zacht/hard sluiten zag ik ergens?

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:15

admiral866

The King Personality Disorder

ja ik heb daar ook soms last van.
Ben inmiddels al gewend om voor ik echt wegloop dit te checken. in mijn geval is het nog nooit een andere geweest dan de linker achterdeur.
Moet er nog een keer een afspraak voor maken, maar gezien de drukte bij zeekr probeer ik het later wel een keer.
Een instelling dat de deur harder dichtgetrokken worden zou ideaal zijn, maar bestaat die?

• jsmid6
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-02 23:44
boxtel schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 09:02:
Hebben meer mensen last van het feit dat de electrische deuren niet altijd goed sluiten en de auto daardoor niet wordt vergrendeld? Is er een instelling die ik kan aanpassen, zoals zacht/hard sluiten zag ik ergens?
Wij hebben dit met een deur. Hiervoor is die al twee keer naar de garage geweest, bij de eerste zeiden ze dat ze wat aangepast hadden. Het is toen wel iets beter geworden maar gebeurt nog steeds. Paar week geleden bij een partner garage geweest, die heeft ook gekeken en geconstateerd dat dit gebeurd maar die geeft aan dat ze niks af kunnen stellen en hij had het idee dat de motor de deur niet hard genoeg dicht trekt. Hier zouden ze nog contact met ZEEKR in Zeist voor opnemen want waarschijnlijk moet de motor vervangen worden.

• nskr83
  • Laatst online: 13-02 10:06
Vanmorgen kreeg ik deze foutmelding. Ik heb het voertuig gereset en ben uitgelogd en opnieuw ingelogd in de app. Het probleem blijft bestaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JjbDwODFOwqKDgwI__UAy49WuZ8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bmqA6Cqkhazvk7NkewcDhpxE.png?f=fotoalbum_large

• boxtel
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-02 08:45
nskr83 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 11:18:
Vanmorgen kreeg ik deze foutmelding. Ik heb het voertuig gereset en ben uitgelogd en opnieuw ingelogd in de app. Het probleem blijft bestaan.

[Afbeelding]
Heb ik ook, lijkt een storing en/of update. Kan ook niet op het normale web portaal inloggen

• UMD
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:54

UMD

You don't say

Same here

• mitchelljb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 09:52
nskr83 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 11:18:

[Afbeelding]
Zelfde hier... wilde het net al posten maar je was me voor..

• Ian_
mitchelljb schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 11:28:
[...]

Zelfde hier... wilde het net al posten maar je was me voor..
Beter dat de auto een paar GB aan data aan het binnentrekken is voor de update 😂

Same status
Pagina: 1 ... 79 ... 99 Laatste