Juni/juli zei hijmenno76 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 08:54:
[...]
Interessant info over de 7GT en apart dat die best stuk onder 7X gepostioneerd wordt v.w.b. prijs.
Ben benieuwd wanneer ze gaan uitleveren in NL, is jou dat ook verteld?
[quote]marteltor schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 10:11:
[...]
Juni/juli zei hij
Bedankt! Ik ga 7 januari eens kijken of idd voor rond 50k een long range op de markt
[...]
Juni/juli zei hij
Bedankt! Ik ga 7 januari eens kijken of idd voor rond 50k een long range op de markt
Hoe ging het spreekwoord ook alweer…..van het kastje naar de muur gestuurd worden ….met een kluitje het riet in gestuurd worden …. Toen ik mijn auto in mei ophaalde was het ook al vingertjes wijzen van Zeekr naar Vodafone en vice versa. Jammer om te horen dat ze 6 maanden later nog steeds niet iets hebben gevonden voor zo’n simpele ingreep. Maar uiteindelijk is het toch goedgekomen. Later is er nog een belofte aan toegevoegd dat alle vroeger kopers (met oneindige databundel volgens de website) alsnog meer GBs zouden krijgen, maar aan die belofte heeft Zeekr inmiddels geen actieve herinnering meer. Alle aandacht gaat uit naar verkoop en uitleveren, de rest is bijzaak. Hopelijk krijgen bestaande klanten in 2026 wat meer aandacht met OTA updates die de beleving nog mooier gaan maken (te beginnen met de rijbeleving dmv rechtuit stabiliteit).M13z1 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 21:47:
Vandaag maar eens in de telefoon geklommen om contact te krijgen met Vodafone voor het activeren van de databundel na ruim 14 dagen. De voor mij iets te joviale medewerker begreep niet waarom de databundel niet door een Zeekr medewerker was geactiveerd, mijn account was actief, alleen is door Zeekr geen data op mijn account gezet (🤔). Hij adviseerde mij om contact op te nemen met Zeekr omdat men dit met 15 seconden kon regelen aldus zijn zeggen. Dus ik gebeld met Zeekr en de medewerker ging, na mijn verhaal aangehoord te hebben, een ticket aanmaken en vertelde mij dat hij mij zou contacten als hij meer info had. Ik heb hem afsluitend gevraagd wat een redelijk termijn is om dit in orde te brengen maar hier kon hij geen ander antwoord geven dan ‘in de loop van volgende week’ wat anders is dan de beloofde 15 seconden van de Vodafone medewerker. Uiteindelijk dan toch mijn irritatie en teleurstelling geuit mede omdat we in twee dagen naar de maan kunnen vliegen, maar 5Gb data activeren kost nu al bijna drie weken. Aansluitend meteen geïnformeerd naar mijn tot nog toe niet geconsumeerde ‘Premium Package’, dat moest hij ook uitzoeken hoe dit zit. Een uur later een mail gekregen dat ik geen recht had op het ‘Primium Package’ omdat ik dan voor 1 mei besteld moest hebben, hiervan had hij geen bewijs. Bestelopdracht opgestuurd gedateerd voor 1 mei evenals de betaling van €149,00 voor het Premium Package jaarabonnement waarna er radiostilte is ontstaan. Ik heb op de auto weinig te mopperen maar dit is echt van een teleurstellend niveau.
Was allemaal al bekend en 95% heeft de 7X via een LM
/f/image/JwOu5aJeXevEHJ3jKh6MKNUF.png?f=fotoalbum_large)
https://ev-database.org/nl/auto/3082/Zeekr-7X-Long-Range-RWD
Gisteravond van Drenthe terug naar huis gereden, 215 km. ACC op 105/125/135 naar gelang de limiet ter plaatse. Gemiddelde snelheid 114,0 km/h, 1 uur 56 minuten en een gemiddelde van 26,0 kWh/100km. Ik heb behoorlijk constant kunnen rijden. Ik rij op Goodyear UltraGrip Performance+ op 3,0 bar, 3.1 tijdens het rijden zag ik.
Het viel me echt tegen, ben nu al benieuwd voor aanstaande wintersport naar Oostenrijk met een dakkoffer erop en vrouw en kinderen, plus bagage. (Meer niet, viel me tegen, werd al beter want de eerste kilometers snelweg bleef het verbruik op 30,0 kWh/100km staan). Denk dat ik op de snelweg naar Oostenrijk toch wel iedere 250 km even stil sta om de benen te strekken.
[ Voor 13% gewijzigd door Pete80 op 13-12-2025 15:12 ]
Reken maar op max 275 km rijden en dan laden bij circa 10% accu, op zich prima toch als je elke 2.5 uur 20 min stopt en dan weer rond 80% aan bereik hebt.Pete80 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 15:10:
[...]
Gisteravond van Drenthe terug naar huis gereden, 215 km. ACC op 105/125/135 naar gelang de limiet ter plaatse. Gemiddelde snelheid 114,0 km/h, 1 uur 56 minuten en een gemiddelde van 26,0 kWh/100km. Ik heb behoorlijk constant kunnen rijden. Ik rij op Goodyear UltraGrip Performance+ op 3,0 bar, 3.1 tijdens het rijden zag ik.
Het viel me echt tegen, ben nu al benieuwd voor aanstaande wintersport naar Oostenrijk met een dakkoffer erop en vrouw en kinderen, plus bagage. (Meer niet, viel me tegen, werd al beter want de eerste kilometers snelweg bleef het verbruik op 30,0 kWh/100km staan). Denk dat ik op de snelweg naar Oostenrijk toch wel iedere 250 km even stil sta om de benen te strekken.
Hoi allen een vraagje. Ik heb nog niet uit kunnen vogelen hoe ik de auto kan aanlaten, zonder dat die uit schakelt als ik als bestuurder eruit stap. Is er niet zoiets als in de N en dan rem ? Want zodra ik de deur open gaat die automatisch op P. Ik bedoel in de situatie dat je even snel iets buiten de auto wilt pakken en terugkomt (zonder dat die dus helemaal uitschakelt)
Je kan parking comfort aanzetten (zit bij camping modus en huidsier modus) en dan blijven alle systemen aan.Htmmkr schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 15:47:
Hoi allen een vraagje. Ik heb nog niet uit kunnen vogelen hoe ik de auto kan aanlaten, zonder dat die uit schakelt als ik als bestuurder eruit stap. Is er niet zoiets als in de N en dan rem ? Want zodra ik de deur open gaat die automatisch op P. Ik bedoel in de situatie dat je even snel iets buiten de auto wilt pakken en terugkomt (zonder dat die dus helemaal uitschakelt)
Pete80 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 15:10:
[...]
- 110 km/h ACC/LCC
- Michelin Pilot Alpin 5 SUV
- 3,2 Bar
- Comfort Mode
- Eco stand AC
/f/image/OaDiSJqH1J7h3v1B7bLfvcHH.png?f=fotoalbum_large)
Op de zomerbanden in de zomermaanden haalde ik dan ook vaak 17.0 kWh per 100 km
[ Voor 3% gewijzigd door Ian_ op 13-12-2025 16:14 ]
Ja soort gelijk dus, ik kan mijn journey log van deze rit in de zomer niet zo snel terug vinden. Maar weet nog wel dat ik de auto had opgeladen tot 100% en bij thuiskomst na 430 km nog 130 km over had (voor 19 uur 's avonds en dus 105/110). Nu ging ik ervan uit dat ik niet heen en weer kon omdat ik na 19 uur zou vertrekken en 130 ging rijden.Ian_ schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 16:11:
[...][Afbeelding]
- 110 km/h ACC/LCC
- Michelin Pilot Alpin 5 SUV
- 3,2 Bar
- Comfort Mode
- Eco stand AC
Op de zomerbanden in de zomermaanden haalde ik dan ook vaak 17.0 kWh per 100 km
Verder rij ik altijd in de standaard modus en heb ik Eco stand AC niet aanstaan. Heb nog wel even gekeken naar het rit verslag en dat was iets van 96% rijden. Dus de rest was redelijk verwaarloosbaar.
Goedemiddag allemaal. Ik heb de laatste maanden meegelezen op het forum en las natuurlijk de problemen met de rechtuitstabiliteit. Ik was er huiverig voor omdat ik eerder rondgereden had met een A5 die een vd eerste auto's was van Audi met electro mechanisch sturen. Dat duurde een jaar voordat Audi het opgelost had. Ik heb drie Audi's gereden en alle drie met problemen. De allergrootste de multi trauma versnellingsbak.
Afgelopen woensdag mijn LR met de 19inch putdeksel velgen gekregen en ja hoor ook deze auto problemen. Op en neer naar Groningen gereden en het was niet fijn rijden. Dus wachten op de software update.
Vandaag de putdeksels laten vervangen door andere 19inch velgen. Banden laten overzetten op de nieuwe velgen. Vervolgens proefrijden en ik kreeg een brede lach op mij gezicht. Het probleem lijkt vrijwel geheel verdwenen. Ik heb niet harder dan 120 kunnen rijden. Maar het is nu heel acceptabel. Waardoor komt dit?
Ik herinnerde me dat de monteur zei dat hij de banden op 3bar rondom heeft opgeblazen. Is dat misschien een tussen oplossing totdat de software beter is?
Er zitten nu sportvelgen onder van JR Racing, misschien maakt dat ook verschil. Maar ik denk het niet.
Ik ga later proberen om de banden druk te verlagen en kijken wat er dan gebeurt. Maar ik vond de auto na de wissel echt lekker rijden. Ik reed met stuurinstelling comfort.
Afgelopen woensdag mijn LR met de 19inch putdeksel velgen gekregen en ja hoor ook deze auto problemen. Op en neer naar Groningen gereden en het was niet fijn rijden. Dus wachten op de software update.
Vandaag de putdeksels laten vervangen door andere 19inch velgen. Banden laten overzetten op de nieuwe velgen. Vervolgens proefrijden en ik kreeg een brede lach op mij gezicht. Het probleem lijkt vrijwel geheel verdwenen. Ik heb niet harder dan 120 kunnen rijden. Maar het is nu heel acceptabel. Waardoor komt dit?
Ik herinnerde me dat de monteur zei dat hij de banden op 3bar rondom heeft opgeblazen. Is dat misschien een tussen oplossing totdat de software beter is?
Er zitten nu sportvelgen onder van JR Racing, misschien maakt dat ook verschil. Maar ik denk het niet.
Ik ga later proberen om de banden druk te verlagen en kijken wat er dan gebeurt. Maar ik vond de auto na de wissel echt lekker rijden. Ik reed met stuurinstelling comfort.
[P2]
Kan het kloppen dat er ergens een instelling zit om het geluid van de richtingaanwijzer zachter te zetten? Ik meen in het verleden zoiets te hebben gelezen…….
Dank
Dank
Niet specifiek voor de richtingaanwijzer, maar je kan de 'systeemgeluiden' zachter zetten en de richtingaanwijzer valt hier ook onder.supersound schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 17:40:
Kan het kloppen dat er ergens een instelling zit om het geluid van de richtingaanwijzer zachter te zetten? Ik meen in het verleden zoiets te hebben gelezen…….
Dank
Ik rijd met 3.2 bar. Veel mee geëxperimenteerd. LR met 20 inch. Afgelopen vrijdag winterbanden eronder. Zijn Hankooks. Net weer terug van een rit van 300 km. Auto lijkt iets beter te rijden met winterbanden. Rechtuitstabiliteit is goed. Probleem blijft het te zware sturen vanuit middenstand. Dat is gewoon te zwaar. Als je even flauwe bocht hebt op de snelweg dan loopt stuur gelijk wel mooi en gelijkmatig mee met een goed gevoel Terug in de middenstand slaat het stuur weer op ‘slot’. Mijn ervaring is hoe harder de band hoe beter. Max is 3.2 bij koude banden. Bij 3.5 bar krijg je de melding dat de banden te hard zijn en blijft die melding staan. Je moet ruimte hebben overhouden ivm warme banden. Hopelijk gaat update het zware stuurgevoel verminderen.BrFa2021 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 17:18:
Goedemiddag allemaal. Ik heb de laatste maanden meegelezen op het forum en las natuurlijk de problemen met de rechtuitstabiliteit. Ik was er huiverig voor omdat ik eerder rondgereden had met een A5 die een vd eerste auto's was van Audi met electro mechanisch sturen. Dat duurde een jaar voordat Audi het opgelost had. Ik heb drie Audi's gereden en alle drie met problemen. De allergrootste de multi trauma versnellingsbak.
Het is voor mij nog even afwachten welke winterbanden ik krijg, ik heb de Michelin Pilot Alpin als voorkeur aangegeven, maar stonden kennelijk niet eens in de top 3 voorkeuren van de leasemaatschappij, dus ik ga het wel merken.
Ik heb tot nu toe zelf nog niks gemerkt qua rechtuitstabiliteit en hij rijd echt fantastisch. Zeer comfortabele auto en ik heb nog geen klachten. Enige nadeel tot nu toe is denk ik dat je voor het instellen van de scheduled trip maar 1 tijd kan ingeven. Niet elke dag is voor mij hetzelfde, dus apart dat je hier niet meerdere kunt toevoegen.
Ik heb tot nu toe zelf nog niks gemerkt qua rechtuitstabiliteit en hij rijd echt fantastisch. Zeer comfortabele auto en ik heb nog geen klachten. Enige nadeel tot nu toe is denk ik dat je voor het instellen van de scheduled trip maar 1 tijd kan ingeven. Niet elke dag is voor mij hetzelfde, dus apart dat je hier niet meerdere kunt toevoegen.
Dank je welBlazings schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 20:04:
[...]
Niet specifiek voor de richtingaanwijzer, maar je kan de 'systeemgeluiden' zachter zetten en de richtingaanwijzer valt hier ook onder.