Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 78 ... 99 Laatste
Acties:

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
menno76 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 08:54:
[...]

Interessant info over de 7GT en apart dat die best stuk onder 7X gepostioneerd wordt v.w.b. prijs.
Ben benieuwd wanneer ze gaan uitleveren in NL, is jou dat ook verteld?
Juni/juli zei hij

• menno76
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 12-02 16:28
[quote]marteltor schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 10:11:
[...]

Juni/juli zei hij
Bedankt! Ik ga 7 januari eens kijken of idd voor rond 50k een long range op de markt

• Rioja1969
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 13-02 08:07
M13z1 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 21:47:
Vandaag maar eens in de telefoon geklommen om contact te krijgen met Vodafone voor het activeren van de databundel na ruim 14 dagen. De voor mij iets te joviale medewerker begreep niet waarom de databundel niet door een Zeekr medewerker was geactiveerd, mijn account was actief, alleen is door Zeekr geen data op mijn account gezet (🤔). Hij adviseerde mij om contact op te nemen met Zeekr omdat men dit met 15 seconden kon regelen aldus zijn zeggen. Dus ik gebeld met Zeekr en de medewerker ging, na mijn verhaal aangehoord te hebben, een ticket aanmaken en vertelde mij dat hij mij zou contacten als hij meer info had. Ik heb hem afsluitend gevraagd wat een redelijk termijn is om dit in orde te brengen maar hier kon hij geen ander antwoord geven dan ‘in de loop van volgende week’ wat anders is dan de beloofde 15 seconden van de Vodafone medewerker. Uiteindelijk dan toch mijn irritatie en teleurstelling geuit mede omdat we in twee dagen naar de maan kunnen vliegen, maar 5Gb data activeren kost nu al bijna drie weken. Aansluitend meteen geïnformeerd naar mijn tot nog toe niet geconsumeerde ‘Premium Package’, dat moest hij ook uitzoeken hoe dit zit. Een uur later een mail gekregen dat ik geen recht had op het ‘Primium Package’ omdat ik dan voor 1 mei besteld moest hebben, hiervan had hij geen bewijs. Bestelopdracht opgestuurd gedateerd voor 1 mei evenals de betaling van €149,00 voor het Premium Package jaarabonnement waarna er radiostilte is ontstaan. Ik heb op de auto weinig te mopperen maar dit is echt van een teleurstellend niveau.
Hoe ging het spreekwoord ook alweer…..van het kastje naar de muur gestuurd worden ….met een kluitje het riet in gestuurd worden …. Toen ik mijn auto in mei ophaalde was het ook al vingertjes wijzen van Zeekr naar Vodafone en vice versa. Jammer om te horen dat ze 6 maanden later nog steeds niet iets hebben gevonden voor zo’n simpele ingreep. Maar uiteindelijk is het toch goedgekomen. Later is er nog een belofte aan toegevoegd dat alle vroeger kopers (met oneindige databundel volgens de website) alsnog meer GBs zouden krijgen, maar aan die belofte heeft Zeekr inmiddels geen actieve herinnering meer. Alle aandacht gaat uit naar verkoop en uitleveren, de rest is bijzaak. Hopelijk krijgen bestaande klanten in 2026 wat meer aandacht met OTA updates die de beleving nog mooier gaan maken (te beginnen met de rijbeleving dmv rechtuit stabiliteit).

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:37
Gisteravond van Drenthe terug naar huis gereden, 215 km. ACC op 105/125/135 naar gelang de limiet ter plaatse. Gemiddelde snelheid 114,0 km/h, 1 uur 56 minuten en een gemiddelde van 26,0 kWh/100km. Ik heb behoorlijk constant kunnen rijden. Ik rij op Goodyear UltraGrip Performance+ op 3,0 bar, 3.1 tijdens het rijden zag ik.

Het viel me echt tegen, ben nu al benieuwd voor aanstaande wintersport naar Oostenrijk met een dakkoffer erop en vrouw en kinderen, plus bagage. (Meer niet, viel me tegen, werd al beter want de eerste kilometers snelweg bleef het verbruik op 30,0 kWh/100km staan). Denk dat ik op de snelweg naar Oostenrijk toch wel iedere 250 km even stil sta om de benen te strekken.

[ Voor 13% gewijzigd door Pete80 op 13-12-2025 15:12 ]

• menno76
Pete80 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 15:10:
[...]

Gisteravond van Drenthe terug naar huis gereden, 215 km. ACC op 105/125/135 naar gelang de limiet ter plaatse. Gemiddelde snelheid 114,0 km/h, 1 uur 56 minuten en een gemiddelde van 26,0 kWh/100km. Ik heb behoorlijk constant kunnen rijden. Ik rij op Goodyear UltraGrip Performance+ op 3,0 bar, 3.1 tijdens het rijden zag ik.

Het viel me echt tegen, ben nu al benieuwd voor aanstaande wintersport naar Oostenrijk met een dakkoffer erop en vrouw en kinderen, plus bagage. (Meer niet, viel me tegen, werd al beter want de eerste kilometers snelweg bleef het verbruik op 30,0 kWh/100km staan). Denk dat ik op de snelweg naar Oostenrijk toch wel iedere 250 km even stil sta om de benen te strekken.
Reken maar op max 275 km rijden en dan laden bij circa 10% accu, op zich prima toch als je elke 2.5 uur 20 min stopt en dan weer rond 80% aan bereik hebt.

• Htmmkr
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 02-02 13:48
Hoi allen een vraagje. Ik heb nog niet uit kunnen vogelen hoe ik de auto kan aanlaten, zonder dat die uit schakelt als ik als bestuurder eruit stap. Is er niet zoiets als in de N en dan rem ? Want zodra ik de deur open gaat die automatisch op P. Ik bedoel in de situatie dat je even snel iets buiten de auto wilt pakken en terugkomt (zonder dat die dus helemaal uitschakelt)

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-02 11:22
Htmmkr schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 15:47:
Hoi allen een vraagje. Ik heb nog niet uit kunnen vogelen hoe ik de auto kan aanlaten, zonder dat die uit schakelt als ik als bestuurder eruit stap. Is er niet zoiets als in de N en dan rem ? Want zodra ik de deur open gaat die automatisch op P. Ik bedoel in de situatie dat je even snel iets buiten de auto wilt pakken en terugkomt (zonder dat die dus helemaal uitschakelt)
Je kan parking comfort aanzetten (zit bij camping modus en huidsier modus) en dan blijven alle systemen aan.

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 10:23
Pete80 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 15:10:
[...]

• 110 km/h ACC/LCC
  • Michelin Pilot Alpin 5 SUV
  • 3,2 Bar
  • Comfort Mode
  • Eco stand AC
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hHYzuLAxKdgiIVWkMYyh8P3w39g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OaDiSJqH1J7h3v1B7bLfvcHH.png?f=fotoalbum_large

Op de zomerbanden in de zomermaanden haalde ik dan ook vaak 17.0 kWh per 100 km

[ Voor 3% gewijzigd door Ian_ op 13-12-2025 16:14 ]

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:37
Ian_ schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 16:11:
[...]
  • 110 km/h ACC/LCC
  • Michelin Pilot Alpin 5 SUV
  • 3,2 Bar
  • Comfort Mode
  • Eco stand AC
[Afbeelding]

Op de zomerbanden in de zomermaanden haalde ik dan ook vaak 17.0 kWh per 100 km
Ja soort gelijk dus, ik kan mijn journey log van deze rit in de zomer niet zo snel terug vinden. Maar weet nog wel dat ik de auto had opgeladen tot 100% en bij thuiskomst na 430 km nog 130 km over had (voor 19 uur 's avonds en dus 105/110). Nu ging ik ervan uit dat ik niet heen en weer kon omdat ik na 19 uur zou vertrekken en 130 ging rijden.

Verder rij ik altijd in de standaard modus en heb ik Eco stand AC niet aanstaan. Heb nog wel even gekeken naar het rit verslag en dat was iets van 96% rijden. Dus de rest was redelijk verwaarloosbaar.

• BrFa2021
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 00:40

BrFa2021

7X LR

Goedemiddag allemaal. Ik heb de laatste maanden meegelezen op het forum en las natuurlijk de problemen met de rechtuitstabiliteit. Ik was er huiverig voor omdat ik eerder rondgereden had met een A5 die een vd eerste auto's was van Audi met electro mechanisch sturen. Dat duurde een jaar voordat Audi het opgelost had. Ik heb drie Audi's gereden en alle drie met problemen. De allergrootste de multi trauma versnellingsbak.
Afgelopen woensdag mijn LR met de 19inch putdeksel velgen gekregen en ja hoor ook deze auto problemen. Op en neer naar Groningen gereden en het was niet fijn rijden. Dus wachten op de software update.

Vandaag de putdeksels laten vervangen door andere 19inch velgen. Banden laten overzetten op de nieuwe velgen. Vervolgens proefrijden en ik kreeg een brede lach op mij gezicht. Het probleem lijkt vrijwel geheel verdwenen. Ik heb niet harder dan 120 kunnen rijden. Maar het is nu heel acceptabel. Waardoor komt dit?
Ik herinnerde me dat de monteur zei dat hij de banden op 3bar rondom heeft opgeblazen. Is dat misschien een tussen oplossing totdat de software beter is?

Er zitten nu sportvelgen onder van JR Racing, misschien maakt dat ook verschil. Maar ik denk het niet.

Ik ga later proberen om de banden druk te verlagen en kijken wat er dan gebeurt. Maar ik vond de auto na de wissel echt lekker rijden. Ik reed met stuurinstelling comfort.

[7X LR]

• supersound
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10:26
Kan het kloppen dat er ergens een instelling zit om het geluid van de richtingaanwijzer zachter te zetten? Ik meen in het verleden zoiets te hebben gelezen…….
Dank

• Blazings
supersound schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 17:40:
Kan het kloppen dat er ergens een instelling zit om het geluid van de richtingaanwijzer zachter te zetten? Ik meen in het verleden zoiets te hebben gelezen…….
Dank
Niet specifiek voor de richtingaanwijzer, maar je kan de 'systeemgeluiden' zachter zetten en de richtingaanwijzer valt hier ook onder.

• RCZ
  • Laatst online: 11-02 21:19

RCZ

BrFa2021 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 17:18:
Goedemiddag allemaal. Ik heb de laatste maanden meegelezen op het forum en las natuurlijk de problemen met de rechtuitstabiliteit. Ik was er huiverig voor omdat ik eerder rondgereden had met een A5 die een vd eerste auto's was van Audi met electro mechanisch sturen. Dat duurde een jaar voordat Audi het opgelost had. Ik heb drie Audi's gereden en alle drie met problemen. De allergrootste de multi trauma versnellingsbak.
Afgelopen woensdag mijn LR met de 19inch putdeksel velgen gekregen en ja hoor ook deze auto problemen. Op en neer naar Groningen gereden en het was niet fijn rijden. Dus wachten op de software update.

Vandaag de putdeksels laten vervangen door andere 19inch velgen. Banden laten overzetten op de nieuwe velgen. Vervolgens proefrijden en ik kreeg een brede lach op mij gezicht. Het probleem lijkt vrijwel geheel verdwenen. Ik heb niet harder dan 120 kunnen rijden. Maar het is nu heel acceptabel. Waardoor komt dit?
Ik herinnerde me dat de monteur zei dat hij de banden op 3bar rondom heeft opgeblazen. Is dat misschien een tussen oplossing totdat de software beter is?

Er zitten nu sportvelgen onder van JR Racing, misschien maakt dat ook verschil. Maar ik denk het niet.

Ik ga later proberen om de banden druk te verlagen en kijken wat er dan gebeurt. Maar ik vond de auto na de wissel echt lekker rijden. Ik reed met stuurinstelling comfort.
Ik rijd met 3.2 bar. Veel mee geëxperimenteerd. LR met 20 inch. Afgelopen vrijdag winterbanden eronder. Zijn Hankooks. Net weer terug van een rit van 300 km. Auto lijkt iets beter te rijden met winterbanden. Rechtuitstabiliteit is goed. Probleem blijft het te zware sturen vanuit middenstand. Dat is gewoon te zwaar. Als je even flauwe bocht hebt op de snelweg dan loopt stuur gelijk wel mooi en gelijkmatig mee met een goed gevoel Terug in de middenstand slaat het stuur weer op ‘slot’. Mijn ervaring is hoe harder de band hoe beter. Max is 3.2 bij koude banden. Bij 3.5 bar krijg je de melding dat de banden te hard zijn en blijft die melding staan. Je moet ruimte hebben overhouden ivm warme banden. Hopelijk gaat update het zware stuurgevoel verminderen.

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 06-02 11:09

Elayais

Die ene daar

Het is voor mij nog even afwachten welke winterbanden ik krijg, ik heb de Michelin Pilot Alpin als voorkeur aangegeven, maar stonden kennelijk niet eens in de top 3 voorkeuren van de leasemaatschappij, dus ik ga het wel merken.

Ik heb tot nu toe zelf nog niks gemerkt qua rechtuitstabiliteit en hij rijd echt fantastisch. Zeer comfortabele auto en ik heb nog geen klachten. Enige nadeel tot nu toe is denk ik dat je voor het instellen van de scheduled trip maar 1 tijd kan ingeven. Niet elke dag is voor mij hetzelfde, dus apart dat je hier niet meerdere kunt toevoegen.

• supersound
Blazings schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 20:04:
[...]

Niet specifiek voor de richtingaanwijzer, maar je kan de 'systeemgeluiden' zachter zetten en de richtingaanwijzer valt hier ook onder.
Dank je wel

• RCZ

RCZ

Elayais schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 22:33:
Het is voor mij nog even afwachten welke winterbanden ik krijg, ik heb de Michelin Pilot Alpin als voorkeur aangegeven, maar stonden kennelijk niet eens in de top 3 voorkeuren van de leasemaatschappij, dus ik ga het wel merken.

Ik heb tot nu toe zelf nog niks gemerkt qua rechtuitstabiliteit en hij rijd echt fantastisch. Zeer comfortabele auto en ik heb nog geen klachten. Enige nadeel tot nu toe is denk ik dat je voor het instellen van de scheduled trip maar 1 tijd kan ingeven. Niet elke dag is voor mij hetzelfde, dus apart dat je hier niet meerdere kunt toevoegen.
De mijne rijdt ook goed rechtdoor maar stuurt te zwaar in de middenstand. Je moet telkens door een weerstand heen. Heeft die van jou dat niet? Verder een prima auto. Maar uit mijn totale carrière van 15 leaseauto’s haalt hij de top drie niet qua voorkeur. Qua stuurgedrag de slechtste van deze 15 auto’s. Blijkbaar is er meer aandacht geweest voor vormgeving en ruimte dan op rijgedrag.

[ Voor 6% gewijzigd door RCZ op 14-12-2025 10:58 ]

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12:28
BrFa2021 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 17:18:

Het kan zijn dat de nieuwe velgen tov de originele een andere ET waarde hebben waardoor de sporing veranderd (velgen meer naar binnen of naar buiten toe) en dat dit icm bandenspanning een positief effect heeft op de sporing van de auto.

• Belskuh
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 09:55
Pete80 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 16:19:
[...]

Ja soort gelijk dus, ik kan mijn journey log van deze rit in de zomer niet zo snel terug vinden. Maar weet nog wel dat ik de auto had opgeladen tot 100% en bij thuiskomst na 430 km nog 130 km over had (voor 19 uur 's avonds en dus 105/110). Nu ging ik ervan uit dat ik niet heen en weer kon omdat ik na 19 uur zou vertrekken en 130 ging rijden.

Verder rij ik altijd in de standaard modus en heb ik Eco stand AC niet aanstaan. Heb nog wel even gekeken naar het rit verslag en dat was iets van 96% rijden. Dus de rest was redelijk verwaarloosbaar.
Even ter geruststelling van degene die naar de wintersport gaat. Kom van een Volvo XC40 P8.
Gisteren een heerlijke zorgeloze rit van 800km naar Oostenrijk gemaakt. Wat heerlijk dat de auto nu op mij moet wachten niet andersom!
Heb wel mijn 2 laadstops eerst via ABRP geselecteerd op 350+ laders. Vind de selectie van 2.0 navi nog niet optimaal. Zal de stats delen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STGxm_Rk9BFx_lge4n45qv_1tSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/utTTJqRFEq8NEFhGsy7B97Vd.jpg?f=fotoalbum_large

• Sidious
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 12-02 15:29
RCZ schreef op zondag 14 december 2025 @ 10:40:
[...]

De mijne rijdt ook goed rechtdoor maar stuurt te zwaar in de middenstand. Je moet telkens door een weerstand heen. Heeft die van jou dat niet? Verder een prima auto. Maar uit mijn totale carrière van 15 leaseauto’s haalt hij de top drie niet qua voorkeur. Qua stuurgedrag de slechtste van deze 15 auto’s. Blijkbaar is er meer aandacht geweest voor vormgeving en ruimte dan op rijgedrag.
Ik heb nergens last van. Mijn 7X LR rijdt perfect op elke snelheid. Stuurgedrag is op hetzelfde niveau als mijn vorige (premium) merken (Audi, Mercedes en BMW).
Ik vind het wonderlijk dat schijnbaar hierin (stuurgedrag) niet consistent geleverd kan worden op alle 7X modellen. Hopelijk is de oplossing voor diegenen met stuurproblemen nabij.

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:30
Belskuh schreef op zondag 14 december 2025 @ 11:43:
[...]

Even ter geruststelling van degene die naar de wintersport gehad. Kom van een Volvo XC40 P8.
Gisteren een heerlijke zorgeloze rit van 800km naar Oostenrijk gemaakt. Wat heerlijk dat de auto nu op mij moet wachten niet andersom!
Heb wel mijn 2 laadstops eerst via ABRP gekozen op 350+ laders. Vind de selectie van 2.0 navi nog niet optimaal. Zal de stats delen:
[Afbeelding]
De p8 is ook wel echt een slurper hoor.
Als ik hem 100% laad geeft hij nu max 350km aan. Als je normaal 80-10 rijd (op drukke zaterdag eerder 80-20) heb je feitelijk maar 60% van die 350.. dat is maar 210 km tot 240km(70%) ik denk dat de meeste nieuwe auto's het beter zullen doen 😆😆 maar ik vind het fijn te lezen!

Zeekr 7x Privilege AWD

• RCZ

RCZ

Sidious schreef op zondag 14 december 2025 @ 11:48:
[...]

Ik heb nergens last van. Mijn 7X LR rijdt perfect op elke snelheid. Stuurgedrag is op hetzelfde niveau als mijn vorige (premium) merken (Audi, Mercedes en BMW).
Ik vind het wonderlijk dat schijnbaar hierin (stuurgedrag) niet consistent geleverd kan worden op alle 7X modellen. Hopelijk is de oplossing voor diegenen met stuurproblemen nabij.
Komende week afspraak bij HtH. Kijken ze naar mijn klachten. Volgens mij software. Lijkt alsof autopilot op achtergrond toch beetje aanwezig is. Boven 70 km/h verandert stuurgedrag in fijn tot vervelend. Als dit niet verandert mogen ze hem houden. Zit nu in 12 dagen op 2500 km en ben wel klaar met dat stuurgedrag. Kom ook uit diverse modellen BMW/Mercedes en nog vele andere. De fijnst sturende was overigens een Ford Galaxy 160 pk TDCI uit 2012. Zou je niet verwachten.

• Elayais

Elayais

Die ene daar

RCZ schreef op zondag 14 december 2025 @ 10:40:
[...]

Nee, rijdt echt super fijn. Kan op de snelweg ook prima met 1 hand aan het stuur rijden en ik merk eigenlijk ook niks van een zwaar stuur in de middenstand. Ik heb zeker nog niet de kilometers gereden die jij in korte tijd gereden hebt, maar rijd als een zonnetje.

Ik verbaas me zelfs over de draaicirkel, nou kom ik van een olietanker qua draaicirkel met de P2, maar ondanks dat de 7X een stukje groter is vind ik 'm een stuk makkelijker parkeren dan de P2.

• Ian_
Elayais schreef op zondag 14 december 2025 @ 13:50:
[...]

Nee, rijdt echt super fijn. Kan op de snelweg ook prima met 1 hand aan het stuur rijden en ik merk eigenlijk ook niks van een zwaar stuur in de middenstand. Ik heb zeker nog niet de kilometers gereden die jij in korte tijd gereden hebt, maar rijd als een zonnetje.

Ik verbaas me zelfs over de draaicirkel, nou kom ik van een olietanker qua draaicirkel met de P2, maar ondanks dat de 7X een stukje groter is vind ik 'm een stuk makkelijker parkeren dan de P2.
Vrij interessant, even wat data bij elkaar gezet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tovuuJCsTf-1K4_Y-n7WvZ8FqH8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pR6islQ33NAAM0rBIJGygPIn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ppWbS0i5CFwdPH16O6Zg1mvI13E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4mZYDDGjTjWW2QDsU35HGgca.png?f=fotoalbum_large

• sjoerd-p
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-02 17:25
Belskuh schreef op zondag 14 december 2025 @ 11:43:
[...]

Even ter geruststelling van degene die naar de wintersport gaat. Kom van een Volvo XC40 P8.
Heb wel mijn 2 laadstops eerst via ABRP geselecteerd op 350+ laders. Vind de selectie van 2.0 navi nog niet optimaal. Zal de stats delen:
[Afbeelding]
Reken ik het goed uit dat je dan een gemiddeld verbruik had van boven de 27kWh/100km? Je totaal aantal kWh / aantal kilometers en dan maal 100?

Home Assistant, Zonneplan 20kWh thuisbatterij, Quatt Duo warmtepomp met L Full Electric upgrade, 4100Wp PV, electrische auto gehad en weer in de planning.

• Elayais

Elayais

Die ene daar

Ian_ schreef op zondag 14 december 2025 @ 14:30:
[...]

Vrij interessant, even wat data bij elkaar gezet:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zeer interessant want voor mijn gevoel draait de 7X echt een stuk fijner dan de P2.

• Ian_
Zelf hiervoor een Model Y 2023 en ik merk het heel erg 😅

• Mitchigan
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 30-01 09:12
Vandaag vanuit Reims naar huis gereden. 400 km en dat lukt (net) op een volle accu. Volgens mij niet slecht in de winter, al was het een graad of 8. Helemaal dikke prima. Long range overigens.

• Fatburner
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-02 17:04
Elayais schreef op zondag 14 december 2025 @ 20:41:
[...]

Zeer interessant want voor mijn gevoel draait de 7X echt een stuk fijner dan de P2.
Die indruk heb ik ook na vorige week de P2 voor een 7x te hebben ingeruild. In ieder geval kunnen de voorwielen scherper sturen waardoor het sowieso al makkelijker parkeren is.

• Fatburner
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-02 17:04
Wat betreft het stuurgedrag. Helaas heb ik ook een (Privilege) exemplaar met het bekende zware sturen. Duidelijk anders sturen dan de Privilige die ik bij de proefrit heb gereden en ik helemaal prima vond.

Het went helaas ook niet en hoop dat de update niet al te lang op zich laat wachten. Toch echt wel een grote smet op de verder fantastische auto.

Hebben de andere hier die ook het zware stuurgedrag ervaren ook dat het stuur bij snelheden van 80+ km/u niet meer uit zichzelf wil centreren? Ik merk dat ik zelf het stuur terugduw i.p.v. dat de voorwielen zelf weer de middenstand willen kiezen. Dat vind ik persoonlijk nog het meest hinderlijke. De uitlijning is verder prima het zich hem echt in de (software) afstelling van het stuurhuis.

Koud staan de banden op 2.8 bar. Ik zal eens proberen wat 3 bar koud bij mij doet. Aanstaande vrijdag de winterbanden eronder en dan ook eens zien wat dat voor effect heeft. Maar zonder update gaat het nooit top worden ben ik bang.

[ Voor 5% gewijzigd door Fatburner op 15-12-2025 08:26 ]

• Ian_
Fatburner schreef op maandag 15 december 2025 @ 08:18:
Wat betreft het stuurgedrag. Helaas heb ik ook een (Privilege) exemplaar met het bekende zware sturen. Duidelijk anders sturen dan de Privilige die ik bij de proefrit heb gereden en ik helemaal prima vond.

Het went helaas ook niet en hoop dat de update niet al te lang op zich laat wachten. Toch echt wel een grote smet op de verder fantastische auto.

Hebben de andere hier die ook het zware stuurgedrag ervaren ook dat het stuur bij snelheden van 80+ km/u niet meer wil uit zichzelf wil centreren? Ik merk dat ik zelf het stuur terugduw i.p.v. dat de voorwielen zelf weer de middenstand willen kiezen. Dat vind ik persoonlijk nog het meest hinderlijke. De uitlijning is verder prima het zich hem echt in de (software) afstelling van het stuurhuis.

Koud staan de banden op 2.8 bar. Ik zal eens proberen wat 3 bar koud bij mij doet. Aanstaande vrijdag de winterbanden eronder en dan ook eens zien wat dat voor effect heeft. Maar zonder update gaat het nooit top worden ben ik bang.
Druk in Bar koud:
  • Zomerbanden: 3.0
  • Winterbanden: 3.2

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:21

Hebben de andere hier die ook het zware stuurgedrag ervaren ook dat het stuur bij snelheden van 80+ km/u niet meer uit zichzelf wil centreren? Ik merk dat ik zelf het stuur terugduw i.p.v. dat de voorwielen zelf weer de middenstand willen kiezen. Dat vind ik persoonlijk nog het meest hinderlijke. De uitlijning is verder prima het zich hem echt in de (software) afstelling van het stuurhuis.

Had die proefrit-versie een andere firmware dan?

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-02 08:25
Hebben jullie dezelfde belabberde ervaring als deze YouTuber met de auto-park assist? YouTube: Zeekr 7X - Automatic Parking Real World | Is It That Bad?

• fz1971
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-02 09:39
Vraag mbt Bluetooth verbinding mobiel. Hebben jullie ook 2 apparaten met een naam Zeekr maar er verbindt er maar 1 van de 2
Degene die niet is verbonden de Zeekr 7407 dat is de naam van de auto maar die verbind niet altijd en de andere wel maar geen idee waar die vandaan komt
CarPlay werkt wel maar vaak ook opnieuw moeten verbinden steeds en het icoontje licht niet op boven in het scherm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qBWYSp5zG-FLFNsn9e8WrDY5zME=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MYPOhmRNi47ttr7I6eQDeBgG.jpg?f=fotoalbum_large

• RCZ

RCZ

Verhogen bandendruk is een lapmiddel. Hopelijk geeft de update hier de oplossing. Winterbanden op 3.2 geeft iets van verlichting.

• burnfout
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-02 11:37
Iemand ervaring met de Vredestein Wintrac Pro winterbanden? Die krijg ik a.s. vrijdag via mijn LM.

• Ian_
burnfout schreef op maandag 15 december 2025 @ 09:54:
Iemand ervaring met de Vredestein Wintrac Pro winterbanden? Die krijg ik a.s. vrijdag via mijn LM.
Conclusie lijkt ze doen het prima maar je hebt betere opties.

https://www.anwb.nl/auto/...17/vredestein-wintrac-pro

https://www.tyrereviews.c...re-Test.htm/Results-Grid/

• nosfertu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:04
burnfout schreef op maandag 15 december 2025 @ 09:54:
Ja deze heb ik er onder. Denk een prima band. Beetje lastig vergelijken omdat ik er nog geen andere winterbanden onder heb gehad.... Denk wel dat de Michelins de betere band is. Wilde eerst de Michelins, echter was er iets niet goed gegaan bij de afstemming tussen LM en Kwikfit. Volgende keer krijg ik wel de Michelins eronder.

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:51

Freedive

] Ken sent me _

sjakie02 schreef op maandag 15 december 2025 @ 09:00:
Hebben jullie dezelfde belabberde ervaring als deze YouTuber met de auto-park assist? YouTube: Zeekr 7X - Automatic Parking Real World | Is It That Bad?
Jep, 2x geprobeerd maar werkt slecht/niet.

• pimmettjuh
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-02 09:59
In mijn LR zijn de Hankook winter i*cept evo3 op de 19" wielen gezet. (Michelin mocht niet van de LM :s )
Sindsdien is de rechtuitstabiliteit stukken verbeterd.
Ik heb er eigenlijk alleen nog wat zoekerig weggedrag tussen de 110 - 120 km/u.
Nog steeds hoop ik dat OTA update snel komt, want zodra ik weer naar de ecocontact banden ga is het weer behelpen.

Gisteren heb ik zelf wat stukken 160-190 km/u gereden (in DE) en de wagen bleef heerlijk stabiel.
Tof om te zien hoe stil hij blijft op deze hoge snelheden.

• cvisser
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-02 23:42
fz1971 schreef op maandag 15 december 2025 @ 09:14:
Vraag mbt Bluetooth verbinding mobiel. Hebben jullie ook 2 apparaten met een naam Zeekr maar er verbindt er maar 1 van de 2
Degene die niet is verbonden de Zeekr 7407 dat is de naam van de auto maar die verbind niet altijd en de andere wel maar geen idee waar die vandaan komt
CarPlay werkt wel maar vaak ook opnieuw moeten verbinden steeds en het icoontje licht niet op boven in het scherm
[Afbeelding]
De ene bluetooth is herkenning van de telefoon voor toegangscontrole. Hierdoor ziet de auto je aan komen lopen en gaan lichten alvast aan bijvoorbeeld. Maar wat je zou verwachten dat auto ook automatisch open en op slot gaat zoals bij Tesla werkt (nog) niet bij Zeekr.
De andere bluetooth is voor verbinding telefoon met auto voor bellen/Carplay. Zodra carplay connecteert gaat dat via WiFi (of via de kabel).
Helaas koppelt hij Carplay niet automatisch, maar met laatste gekoppelde telefoon, dus als mijn vriendin voor mij in de auto heeft gezeten moet ik als ik Carplay selecteer eerst mijn telefoon koppelen met de Zeekr om Carplay te krijgen.
Dus 3 verbeteringen die we zouden willen:
  1. automatisch herkennen primaire telefoon en connecten met Carplay
  2. herkennen via Bluetooth van telefoon en auto openen als je aan komt lopen en op slot als je wegloopt (hardware ondersteuning is er), zoals bij Tesla.
  3. Apple car key wallet ondersteuning (NFC gebaseerd)

• Belskuh
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 09:55
sjoerd-p schreef op zondag 14 december 2025 @ 20:32:
[...]

Reken ik het goed uit dat je dan een gemiddeld verbruik had van boven de 27kWh/100km? Je totaal aantal kWh / aantal kilometers en dan maal 100?
Ja kan wel kloppen.
Daar waar het kon heb ik flink gas gegeven 150-160 en voor de rest beetje boven de maximum snelheden met FM op de achtergrond. Werd gemiddeld natuurlijk weer teniet gedaan door baustellen en drukte. Het was uiteraard ook niet heel koud.
Het zijn geen top eco cijfers van Geely nee, maar met mijn Volvo ging ik eerder richting de 30kWh.
Echter nu boeit het totaal niet omdat bij de juiste lader de wachttijd zo kort is icm de grotere accu.

• Elayais

Elayais

Die ene daar

cvisser schreef op maandag 15 december 2025 @ 12:40:
[...]

De ene bluetooth is herkenning van de telefoon voor toegangscontrole. Hierdoor ziet de auto je aan komen lopen en gaan lichten alvast aan bijvoorbeeld. Maar wat je zou verwachten dat auto ook automatisch open en op slot gaat zoals bij Tesla werkt (nog) niet bij Zeekr.
De andere bluetooth is voor verbinding telefoon met auto voor bellen/Carplay. Zodra carplay connecteert gaat dat via WiFi (of via de kabel).
Helaas koppelt hij Carplay niet automatisch, maar met laatste gekoppelde telefoon, dus als mijn vriendin voor mij in de auto heeft gezeten moet ik als ik Carplay selecteer eerst mijn telefoon koppelen met de Zeekr om Carplay te krijgen.
Dus 3 verbeteringen die we zouden willen:
  1. automatisch herkennen primaire telefoon en connecten met Carplay
  2. herkennen via Bluetooth van telefoon en auto openen als je aan komt lopen en op slot als je wegloopt (hardware ondersteuning is er), zoals bij Tesla.
  3. Apple car key wallet ondersteuning (NFC gebaseerd)
Persoonlijk hoef ik 2. niet. Mijn parkeerplaats is aansluitend op mijn tuin (nog steeds mijn grond), dus als ik de kids met de fiets naar school breng, of ik ga iets weggooien in de kliko, of ik moet in de schuur zijn, etc. dan kom ik dichtbij danwel langs de auto. Ik wil niet dat de auto elke keer open en dicht gaat alleen omdat ik in de buurt komt.

Met alleen de sleutel die zo reageert kan ik juist goed bepalen wanneer ik de auto wel of niet open wil hebben, dus ik vind dit helemaal prima zo en heb geen noodzaak aan de digital key. Helemaal niet één die passive entry zou hebben.

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:20
Elayais schreef op maandag 15 december 2025 @ 14:10:
[...]

Persoonlijk hoef ik 2. niet. Mijn parkeerplaats is aansluitend op mijn tuin (nog steeds mijn grond), dus als ik de kids met de fiets naar school breng, of ik ga iets weggooien in de kliko, of ik moet in de schuur zijn, etc. dan kom ik dichtbij danwel langs de auto. Ik wil niet dat de auto elke keer open en dicht gaat alleen omdat ik in de buurt komt.
De auto gaat niet daadwerkelijk open, met de telefoon in je broekzak gaat je auto open zodra je de deur bedient, zonder dat je daar eerst voor op een knopje hoef te duwen. Doe je niks, dan doet de auto ook niks. Het is niet 't alsof hij echt van het slot gaat zoals oudere auto's dat doen.

• nb90
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-02 12:23

Ik heb zelf een LR, maar ervaar dit helaas ook. Maar ook weer niet altijd gek genoeg. Soms lijkt hij juist te 'plakken' in de middenstand, en soms te plakken terwijl je op een afrit rijdt oid dat hij dan inderdaad in de schuine stand blijft hangen.

Ik heb er laatst winterbanden (Michelin Alpin) onder gezet en de eerste paar ritten leek het probleem helemaal weg, maar vanochtend ervaarde ik het toch weer wel. Het is een apart probleem, wat ook zeker lastig opgelost gaat worden door Zeekr ben ik bang.

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:21
sjakie02 schreef op maandag 15 december 2025 @ 09:00:
Bjorn in ieder geval ook:

• Elayais

Elayais

Die ene daar

jsiegmund schreef op maandag 15 december 2025 @ 16:22:
[...]

De auto gaat niet daadwerkelijk open, met de telefoon in je broekzak gaat je auto open zodra je de deur bedient, zonder dat je daar eerst voor op een knopje hoef te duwen. Doe je niks, dan doet de auto ook niks. Het is niet 't alsof hij echt van het slot gaat zoals oudere auto's dat doen.
Nog steeds gaan dan de lichten af en komen de hendels naarbuiten toe. Ik hoef dat zelf niet via de telefoon te hebben.

• Ian_
Verwarming test
  • ZEEKR Longe Range
  • OS2.0.4
  • Airco bijgevuld
  • Settings zie afbeelding maar dan 19.0 graden
  • Buiten temperatuur 8 graden
  • Binnen temperatuur 4 graden
Het duurde vanaf het moment van starten minder dan 2 minuten (105 sec) voor de auto al aangenaam warm begon te worden. De auto was dan ook niet voorverwarmd en 10 uur niet gebruikt.

Onbegrijpelijk dat sommige dan ook op 28.0 graden het nog niet warm krijgen. Kan toch geen software fix zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b3UhS6U9kZxPAYDDLhFCmstM16U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Va7z9ioQu7deIYZ5BiL6zTk1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Ian_ op 15-12-2025 18:44 ]

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Ian_ schreef op maandag 15 december 2025 @ 18:43:
Verwarming test
  • ZEEKR Longe Range
  • OS2.0.4
  • Airco bijgevuld
  • Settings zie afbeelding maar dan 19.0 graden
  • Buiten temperatuur 8 graden
  • Binnen temperatuur 4 graden
Het duurde vanaf het moment van starten minder dan 2 minuten (105 sec) voor de auto al aangenaam warm begon te worden. De auto was dan ook niet voorverwarmd en 10 uur niet gebruikt.

Onbegrijpelijk dat sommige dan ook op 28.0 graden het nog niet warm krijgen. Kan toch geen software fix zijn?

[Afbeelding]
De hoogte van de temperatuur maakt eigenlijk niet zo veel uit; met 23 of 28 graden pompt de warmtepomp even veel hitte de cabine in. En als het warmteverlies hoger is dan de instroom, wordt het niet warm.

Ik hoop dus dat mijn auto over twee weken goed stuurt, warm wordt, de trekhaak werkt en de dataverbinding het doet...

• Ian_
tbee schreef op maandag 15 december 2025 @ 19:17:
[...]

De hoogte van de temperatuur maakt eigenlijk niet zo veel uit; met 23 of 28 graden pompt de warmtepomp even veel hitte de cabine in. En als het warmteverlies hoger is dan de instroom, wordt het niet warm.

Ik hoop dus dat mijn auto over twee weken goed stuurt, warm wordt, de trekhaak werkt en de dataverbinding het doet...
Ik zie niet hoe software dat oplost:
- Dezelfde Auto
- Dezelfde firmware
- Dezelfde componenten

Alleen hardware failures kunnen verklaren waarom Auto A wel werkt en Auto B niet..

• supersound
Kun je scherm op stand by zetten dat het scherm zwart wordt maar wel “aanstaat”.
Soms is dat fijn rijden.

Groet

• Elayais

Elayais

Die ene daar

Altijd leuk om te zien hoe smaken zo kunnen verschillen: https://www.youtube.com/watch?v=tqdg2zX7Pts

Persoonlijk vind ik de G9 alleen maar mooi van de achterkant, de voorkant en het interieur vind ik helemaal niks. De 7X vind ik dan weer fantastisch qua design.

• boxtel
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-02 08:45
Was er ergens een lijstje waar op te letten bij uitlevering van de auto?

Airco (bijgevuld)
internet actief
Trekhaak
Enzovoorts?

• Ian_
boxtel schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 07:57:
Was er ergens een lijstje waar op te letten bij uitlevering van de auto?

Airco (bijgevuld)
internet actief
Trekhaak
Enzovoorts?
Niet perse maar uit eigen ervaring:
  • Airco bijgevuld
  • Trekhaak module actief
  • Batterij sleutel nieuw
  • Firmware OS2.0.4
  • Vodafone SIM-Card actief (kan 2 weken duren)
  • Set ruitenwissers meenemen alvast

• boxtel
Ian_ schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 08:17:
[...]
Set ruitenwissers voor ? Die is nieuw voor mij?

Niet perse maar uit eigen ervaring:
  • Airco bijgevuld
  • Trekhaak module actief
  • Batterij sleutel nieuw
  • Firmware OS2.0.4
  • Vodafone SIM-Card actief (kan 2 weken duren)
  • Set ruitenwissers meenemen alvast
Die set ruitenwissers is voor ? (die is nieuw voor mij:-)

[ Voor 6% gewijzigd door boxtel op 16-12-2025 08:22 ]

• Ian_
boxtel schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 08:21:
[...]

Die set ruitenwissers is voor ? (die is nieuw voor mij:-)
Ik ontdekte dat je ruitenwissers niet online kunt bestellen; je moet persoonlijk langsgaan bij een ZEEKR service center of partner garage. Het is handig om een extra set mee te nemen, zodat je ze direct kunt vervangen als dat nodig is en niet extra hoeft te rijden. Hoewel je ervoor moet betalen, heb ik laatst drie sets meegenomen toen ik mijn rubberen mat ging ophalen.

Foto is van een setje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-LYU5B7NCdewZnsByI3FWQl2nY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T399zMzy2gXvLCuc7tw0djxW.jpg?f=fotoalbum_large

• boxtel
Ian_ schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 08:25:
[...]

Ik ontdekte dat je ruitenwissers niet online kunt bestellen; je moet persoonlijk langsgaan bij een ZEEKR service center of partner garage. Het is handig om een extra set mee te nemen, zodat je ze direct kunt vervangen als dat nodig is en niet extra hoeft te rijden. Hoewel je ervoor moet betalen, heb ik laatst drie sets meegenomen toen ik mijn rubberen mat ging ophalen.

Foto is van een setje
[Afbeelding]
Wat kost een set ?

• Ian_
€50,- inclusief BTW

• Rickyuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-02 16:14
Ian_ schreef op maandag 15 december 2025 @ 19:31:
[...]

Ik zie niet hoe software dat oplost:
- Dezelfde Auto
- Dezelfde firmware
- Dezelfde componenten

Alleen hardware failures kunnen verklaren waarom Auto A wel werkt en Auto B niet..
Zou jouw raamcoating helpen bij warmte binnenhouden?

• Ian_
Rickyuu schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:12:
[...]

Zou jouw raamcoating helpen bij warmte binnenhouden?
Daar heb ik ook nog over nagedacht maar dat is niet mogelijk. De raamcoating van Xpel werkt met nanodeeltjes die een bepaalde golflengte absorberen en reflecteren.

Simpel gezegd het werkt niet als een thermofles.

• RVMano
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 13-02 15:24
Aanstaande donderdag is het eindelijk zo ver, zo benieuwd en met name naar de weg naar huis over de snelweg...

Even iets heel anders, kreeg net van Athlon de eindafrekening van mijn huidige auto. Dacht extra km * de prijs in mijn overeenkomst maar dat was naïef. Bij meer dan 10% afwijking (jaarlijks) maken ze een nieuwe berekening en betaal je veel meer.. Volgens hun heel normaal en doet iedereen dat. Dacht deel het even want ben vast niet de enige die dit niet wist..

• Ratselop
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-02 23:26
Ik merk dat de stuurverwarming telkens automatisch aan staat (op 2 streepjes) bij wegrijden. Als ik het uitzet kan ik nergens de instelling opslaan. Ook niet in het stoelmenu. De volgende rit staat het opnieuw aan. Iemand een idee hoe ik dit kan wijzigen?

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-02 15:31
Ik zie een businessedition op de site: maar nergens uitleg wat er dan precies bij/in zit? is het gewoon een core met 20"wielen ? geen hud/extras ?

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 09:21
Ik snap even niet waarom je zoveel setjes ruitenwissers nodig hebt @Ian_ wat doe je met die ruitenwissers de hele dag aanzetten :) :) :) ?

Ik heb de auto sinds mei en geen last van strepen bij gebruik van de wissers.

Te veel gebruik van mogelijk een slechte ruitenwisservloeistof kan een oorzaak zijn dat die rubbers worden aangetast. Ik heb de vloeistof nog niet gebruikt. Reden: Ik kwam er achter dat ze dat niet in mijn auto hebben gestopt.

Eindelijk een slecht punt aan mijn auto kunnen ontdekken :) :) :)

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 09:21
Rmaxx schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 11:06:
Ik zie een businessedition op de site: maar nergens uitleg wat er dan precies bij/in zit? is het gewoon een core met 20"wielen ? geen hud/extras ?
Lijkt inderdaad op een Core versie waar je dan nog wel.20 inch wielen bij kan bestellen.

Snap die strategie niets helemaal van Zeekr. Dan kan je de Core net zo goed uit het assortiment halen

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-02 15:31
clydevdl schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 11:18:
[...]

Lijkt inderdaad op een Core versie waar je dan nog wel.20 inch wielen bij kan bestellen.

Snap die strategie niets helemaal van Zeekr. Dan kan je de Core net zo goed uit het assortiment halen
Prijs is wel iets beter, maar concurrentie is wel groot in leaseprijzen momenteel, nog steeds relatief hoog t.o.v. verkoopprijs..

• Ian_
clydevdl schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 11:12:
Ik snap even niet waarom je zoveel setjes ruitenwissers nodig hebt @Ian_ wat doe je met die ruitenwissers de hele dag aanzetten :) :) :) ?

Ik heb de auto sinds mei en geen last van strepen bij gebruik van de wissers.

Te veel gebruik van mogelijk een slechte ruitenwisservloeistof kan een oorzaak zijn dat die rubbers worden aangetast. Ik heb de vloeistof nog niet gebruikt. Reden: Ik kwam er achter dat ze dat niet in mijn auto hebben gestopt.

Eindelijk een slecht punt aan mijn auto kunnen ontdekken :) :) :)
Haha nee maar heb graag spullen op voorraad. Gebruik zelf alleen maar ruitenwisservloeistof van: Autoglym net als de rest van de schoonmaakspullen.

• jsmid6
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-02 23:44
Ratselop schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 11:01:
Ik merk dat de stuurverwarming telkens automatisch aan staat (op 2 streepjes) bij wegrijden. Als ik het uitzet kan ik nergens de instelling opslaan. Ook niet in het stoelmenu. De volgende rit staat het opnieuw aan. Iemand een idee hoe ik dit kan wijzigen?
Deze optie zit in de klimaat instellingen, op het tandwieltje drukken en dan kan je de optie voor automatisch stuurverwarming aan of uit zetten. Snap zelf niet waarom dit op een andere plek zit dan de auto stoel verwarming maar goed

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:25
Elayais schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 01:00:
Altijd leuk om te zien hoe smaken zo kunnen verschillen: https://www.youtube.com/watch?v=tqdg2zX7Pts

Persoonlijk vind ik de G9 alleen maar mooi van de achterkant, de voorkant en het interieur vind ik helemaal niks. De 7X vind ik dan weer fantastisch qua design.
Dank voor het delen. Deze ga ik even bekijken. Staan beide nog op de keuzelijst voordat ik de knoop medio januari door ga hakken.

Het blijft uiteraard smaak, maar ook ik vind de Zeekr de mooiste van de twee. Zowel van binnen als van buiten.

De Zeekr (LR in mijn geval) heeft wat ik nu heb gelezen wel voor mij een paar minpunten waar ik met een auto van ruim 60K vooralsnog moeilijk overheen kan stappen:

- Rechtuitstabiliteit/Zwaar sturen in het midden gebied op snelweg (maar moet eerlijk zeggen dat ik dat bij de proefrit in de LR van locatie Zeist, niet echt merkte of wist wat ik zou moeten merken)
- Geen ACC bij gebruik trekhaak

Minpuntjes waar ik wel overheen zou kunnen stappen:
- NMC batterij bij Long Range (wel LFP bij de Core maar daar niet de optie voor de HUD).
- Geen cameraview van dode hoek bij wisselen rijbaan
- Alleen zwart interieur mogelijk
- Iets minder bagageruimte dan de G9

Heeft iemand trouwens de Core versie van de Zeekr en kan foto's delen van het interieur?

• Ratselop
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-02 23:26
jsmid6 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 12:17:
[...]

Deze optie zit in de klimaat instellingen, op het tandwieltje drukken en dan kan je de optie voor automatisch stuurverwarming aan of uit zetten. Snap zelf niet waarom dit op een andere plek zit dan de auto stoel verwarming maar goed
Thx. Ga het straks gelijk proberen. Blijft zoeken met deze kar :)

• Ian_
FJP84 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 12:32:
[...]

Dank voor het delen. Deze ga ik even bekijken. Staan beide nog op de keuzelijst voordat ik de knoop medio januari door ga hakken.

Het blijft uiteraard smaak, maar ook ik vind de Zeekr de mooiste van de twee. Zowel van binnen als van buiten.

De Zeekr (LR in mijn geval) heeft wat ik nu heb gelezen wel voor mij een paar minpunten waar ik met een auto van ruim 60K vooralsnog moeilijk overheen kan stappen:

- Rechtuitstabiliteit/Zwaar sturen in het midden gebied op snelweg (maar moet eerlijk zeggen dat ik dat bij de proefrit in de LR van locatie Zeist, niet echt merkte of wist wat ik zou moeten merken)

- NMC batterij bij Long Range (wel LFP bij de Core maar daar niet de optie voor de HUD).

Heeft iemand trouwens de Core versie van de Zeekr en kan foto's delen van het interieur?
Het blijft lastig, want ik heb nergens last van met rechtuit rijden.

Wat zou je NMC / LFP bezwaar zijn uit interesse.

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-02 00:14
clydevdl schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 11:18:
[...]

Best een nette aanbieding (naast de 20" zit ook de metallic lak bij de prijs inbegrepen) en vermoed dat ze de Core erin laten om het voordeel te kunnen communiceren.

• FJP84
Ian_ schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 12:47:
[...]

Het blijft lastig, want ik heb nergens last van met rechtuit rijden.

Wat zou je NMC / LFP bezwaar zijn uit interesse.
Toch een beetje qua duurzaamheid. LFP is minder belastend met minder chemische materialen. Iets minder range bij koude omstandigheden neem ik dan wel voor lief.

Maar goed de KIA EV5 is ook op de lijst erbij gekomen, die heeft ook geen LFP, maar wel veel auto voor het geld, maar mogelijk wel teveel plastic fantastic van binnen. Binnenkort proefrijden. Keuzes...keuzes...gaat om lease 60mnd met zo lijkt voor een laatste maal nog wat voordeliger bijtelling.

[ Voor 26% gewijzigd door FJP84 op 16-12-2025 13:24 ]

• Ian_
FJP84 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 13:21:
[...]

Toch een beetje qua duurzaamheid. LFP is minder belastend met minder chemische materialen. Iets minder range bij koude omstandigheden neem ik dan wel voor lief.

Maar goed de KIA EV5 is ook op de lijst erbij gekomen, die heeft ook geen LFP, maar wel veel auto voor het geld, maar mogelijk wel teveel plastic fantastic van binnen. Binnenkort proefrijden. Keuzes...keuzes...gaat om lease 60mnd met zo lijkt voor een laatste maal nog wat voordeliger bijtelling.
Op die manier, wat mij vooral irriteert aan LFP batterijen is dat het voltage heel vlak is en daarom de BMS heel moeilijk kan inschatten hoeveel de SoC van het voertuig is (denk hierbij aan dat het systeem geen pepernoot snapt of hij nog 40 of 60 vol zit). Dit is ook de reden dat ze naar 100% willen opgeladen worden zodat ze dit kunnen resetten.

Je hebt veel punten waar je naar kan kijken over belasting maar puur op CO2 productie staan ze gelijk. De materialen zijn wel een stuk chemischer maar daarentegen is NMC beter te recyclen vanwege de waardevolle materialen.

• FJP84
Ian_ schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 13:51:
[...]

Op die manier, wat mij vooral irriteert aan LFP batterijen is dat het voltage heel vlak is en daarom de BMS heel moeilijk kan inschatten hoeveel de SoC van het voertuig is (denk hierbij aan dat het systeem geen pepernoot snapt of hij nog 40 of 60 vol zit). Dit is ook de reden dat ze naar 100% willen opgeladen worden zodat ze dit kunnen resetten.

Je hebt veel punten waar je naar kan kijken over belasting maar puur op CO2 productie staan ze gelijk. De materialen zijn wel een stuk chemischer maar daarentegen is NMC beter te recyclen vanwege de waardevolle materialen.
Dank voor deze inzichten. Ook niet onbelangrijk.

• fz1971
Ik kon nog 180 km rijden en de afstand tot eindpunt was nog maar 7 km en toch vond de auto dat ik naar een laadpaal moest want hij gaf iedere keer als ik het laadstation verwijderde kreeg ik de melding dat ík het eindpunt niet zou halen en dat ik moet laden. Hoe kan je dat wijzigen dat ik pas de melding krijg als het echt zo is.Bij mijn vorige auto (Enyaq) kan ik instellen wanner die melding zou komen obv hoeveel KM / % ik over wilde houden tijdens de rit bij laadpunt of einddoel.
Kan dat bij de 7x ook?

• Ian_
fz1971 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 14:25:
Ik kon nog 180 km rijden en de afstand tot eindpunt was nog maar 7 km en toch vond de auto dat ik naar een laadpaal moest want hij gaf iedere keer als ik het laadstation verwijderde kreeg ik de melding dat ík het eindpunt niet zou halen en dat ik moet laden. Hoe kan je dat wijzigen dat ik pas de melding krijg als het echt zo is.Bij mijn vorige auto (Enyaq) kan ik instellen wanner die melding zou komen obv hoeveel KM / % ik over wilde houden tijdens de rit bij laadpunt of einddoel.
Kan dat bij de 7x ook?
Standaard 20% en je kan hem instellen tot 10%

• fz1971
Ian_ schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 15:17:
[...]

Standaard 20% en je kan hem instellen tot 10%
ja idd ik zie dat hij op 20% staat maar tot 10% krijg ik hem niet. Hij kan terug tot 20% bij de setting ENERGIEBEHEER

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E1fVGmo4QW45y829z4dL3w239Wc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OAjK2Syr6WhrS61oUCqBJnA9.jpg?f=fotoalbum_large

Fijn om na 2 maanden weer een achterruit te hebben 🤣

Netjes gedaan door Rijnders dus dat is top!

• Ian_
Freedive schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 15:29:
[Afbeelding]

Fijn om na 2 maanden weer een achterruit te hebben 🤣

Netjes gedaan door Rijnders dus dat is top!
Mooi om te zien, is je Zeekr logo nu verdwenen of komt het door het lichtinval?

• Ian_
fz1971 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 15:23:
[...]

ja idd ik zie dat hij op 20% staat maar tot 10% krijg ik hem niet. Hij kan terug tot 20% bij de setting ENERGIEBEHEER
Excuses, vergeten te melden maar dit moet je bij Navigatie 1.0 of 2.0 instellingen!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Ian_ schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 16:00:
[...]

Mooi om te zien, is je Zeekr logo nu verdwenen of komt het door het lichtinval?
Zit er nog netjes in!
Door lichtinval zie je het op de foto bijna niet :)

• RVMano
Goedenavond,
Een zoekfunctie in dit forum zou echt ideaal zijn. Excuses dat ik niet alles wil nalezen maar mag ik nog één keer de top 3 winterbanden met exacte type voor de priv, volgens mij op 1 de Michelin pilot.
Mag van Arval (LM) kiezen uit Euromaster, Profile en Kwik Fit.
Wederom bedankt!

• Ian_
RVMano schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 16:57:
Goedenavond,
Een zoekfunctie in dit forum zou echt ideaal zijn. Excuses dat ik niet alles wil nalezen maar mag ik nog één keer de top 3 winterbanden met exacte type voor de priv, volgens mij op 1 de Michelin pilot.
Wederom bedankt!
  1. Goodyear UltraGrip Performance 3
  2. Michelin Pilot Alpin 5 SUV
  3. Bridgestone Blizzak 6
  4. Dunlop Winter Sport 5
  5. Hankook Winter i*cept evo3 W330

• menno76
vanderwolf schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 12:51:
[...]

Best een nette aanbieding (naast de 20" zit ook de metallic lak bij de prijs inbegrepen) en vermoed dat ze de Core erin laten om het voordeel te kunnen communiceren.
Dus business is identiek aan de core maar inclusief 20inch en metallic lak dan snap ik de 5200 euro voordeel niet wat op de website staat?

• Elayais

Elayais

Die ene daar

menno76 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 17:09:
[...]

Dus business is identiek aan de core maar inclusief 20inch en metallic lak dan snap ik de 5200 euro voordeel niet wat op de website staat?
20" kan normaal niet eens op de core, maar bij de LR kosten die 900,- en metallic lak kost 1300,-. Dus samen krijg je 2200,- aan opties + het verschil tussen core (52990) en business edition (49990) is dus samen 5200,- goedkoper.

• Elayais

Elayais

Die ene daar

FJP84 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 12:32:
[...]

Zelf (nog) geen last ervaren met de rechtuitstabiliteit, ik vind 'm zelfs niet zo zwaar sturen op de snelweg.

Het zwarte interieur valt op zich wel mee als je erin zit. Op foto's en videos lijkt dat vaak inderdaad heel donker, maar ik moet zeggen dat dit in het echt wel mee valt.

Ik vind zelf vooral het stuur van G9 echt heel lelijk, maar ook helemaal geen handig stuur qua handling in de vormgeving.

• BUX73
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 13-02 12:49
RVMano schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 16:57:
Goedenavond,
Wederom bedankt!
Ik heb vandaag mijn kenteken doorgekregen voor aflevering aanstaande dinsdag 23/12.
Gelijk het kenteken doorgegeven aan Euromaster, waar ik al een afspraak heb ingepland staan voor de winterbandenwissel.
Standaard leggen zij de Michelin er op werd mij vanmiddag verteld.

• Blazings
Elayais schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 17:42:
[...]
Zelf (nog) geen last ervaren met de rechtuitstabiliteit, ik vind 'm zelfs niet zo zwaar sturen op de snelweg.
Het is een kansspel van 60k of je auto er last van heeft blijkbaar :*)

• menno76
Elayais schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 17:39:
[...]

20" kan normaal niet eens op de core, maar bij de LR kosten die 900,- en metallic lak kost 1300,-. Dus samen krijg je 2200,- aan opties + het verschil tussen core (52990) en business edition (49990) is dus samen 5200,- goedkoper.
Aah zo hebben ze dat gerekend, bedankt! best goede deal net geen 50K voor deze editie helaas is echter de range in de praktijk (325km in de zomer gok ik) te weinig voor mij

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:30
Ian_ schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 17:06:
[...]
  3. Bridgestone Blizzak 6
  4. Dunlop Winter Sport 5
Vraagje voor iemand die het weet
Ik krijg rond de 22e mn kenteken maar wik graag (als er nog plek is) de 30e of 31e een afspraak inplannen bij Kwikfit of Profile (enige keuze leasemij).

1. Kun je daar nu al een afspraak maken zonder kenteken dat iemand weet? (Ze zijn nu dicht 😆)
2. Kan je voorkeur band type aangeven? Voorheen bestelde ze gewoon wat er op voorraad was..

Thx!

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ian_
4v4t4r schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 18:54:
[...]

Vraagje voor iemand die het weet
Ik krijg rond de 22e mn kenteken maar wik graag (als er nog plek is) de 30e of 31e een afspraak inplannen bij Kwikfit of Profile (enige keuze leasemij).

1. Kun je daar nu al een afspraak maken zonder kenteken dat iemand weet? (Ze zijn nu dicht 😆)
2. Kan je voorkeur band type aangeven? Voorheen bestelde ze gewoon wat er op voorraad was..

Thx!
Kleine kans volgens mij, maar nooit geschoten is altijd mis! De voorkeur komt vanuit de leasemaatschappij maar uiteindelijk heeft de werkplaats ook een voorkeur.

Wat ik nu hoor, zijn de voorkeursmerken bij de dealers het volgende:
- Euromaster = Michelin
- Kwikfit = Michelin / Goodyear
- Profile = Hankook / Goodyear

• RVMano
Ian_ schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 17:06:
[...]
Dank je wel, dus toch Goodyear boven de Michelin of in ieder geval één van deze 2..
  3. Bridgestone Blizzak 6
  4. Dunlop Winter Sport 5

• supersound
[quote]FJP84 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 13:21:
[...]

Wat ik heb begrepen:
De LFP kun je in principe (ont)laden van 0 tot 100 procent.
Voor de NMC batterij is het beter tussen de 20 en 80 procent te houden voor de levensduur. Dus maar 60% van het bereik.

• FJP84
supersound schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 21:20:
[quote]FJP84 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 13:21:
[...]

Wat ik heb begrepen:
De LFP kun je in principe (ont)laden van 0 tot 100 procent.
Voor de NMC batterij is het beter tussen de 20 en 80 procent te houden voor de levensduur. Dus maar 60% van het bereik.
Klopt. De energiedichtheid van LFP is minder dan NMC daarom iets minder goede prestaties bij koude weersomstandigheden.

• FJP84
menno76 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 18:25:
[...]

Aah zo hebben ze dat gerekend, bedankt! best goede deal net geen 50K voor deze editie helaas is echter de range in de praktijk (325km in de zomer gok ik) te weinig voor mij
Jammer dat de Business Edition de trekhaak niet als optie heeft.

• RCZ

RCZ

FJP84 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 21:35:
[...]

Jammer dat de Business Edition de trekhaak niet als optie heeft.
Wordt altijd achteraf gemonteerd dus zal waarschijnlijk wel kunnen.

• Elayais

Elayais

Die ene daar

BUX73 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 18:00:
[...]

Ik heb vandaag mijn kenteken doorgekregen voor aflevering aanstaande dinsdag 23/12.
Gelijk het kenteken doorgegeven aan Euromaster, waar ik al een afspraak heb ingepland staan voor de winterbandenwissel.
Standaard leggen zij de Michelin er op werd mij vanmiddag verteld.
Dat is wel apart, ik kon geen afspraak maken zonder de meldcode. En ik heb bij Euromaster wel de voorkeur aangegeven voor de Michelin's, maar vanuit Arval stond die niet in de top 3 van voorkeursbanden, dus ik ga maandag wel merken welke banden eronder komen.
Pagina: 1 ... 78 ... 99 Laatste