De grap is dus dat Hankook iON i*cept SUV zich positioneert als de best een meeste stille banden op de markt. Helaas uit de praktijk testen klopt er geen pepernoot van.RCZ schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 12:31:
[...]
Onder mijn andere auto liggen net nieuwe winterbanden van Continental. Heel stil en groot verschil met de Hankooks onder mijn Zeekr. Hankook heeft veel meer geluid. Ik zou voor Continental gaan.
Yep, ik heb all-season banden van Michelin vanaf dag 2 dat ik mijn 7X LR heb. Bevalt op zich goed, maar ik heb helaas geen referentiekader t.o.v. zomer of winterbanden. Ik heb wel last van het probleem mbt rechtuit stabiliteit, maar zoals inmiddels bekend heeft dat andere oorzaken. Ik heb de banden in mei/juli nog wel laten uitlijnen maar het lijkt erop dat mijn banden geen onevenredige slijtage vertonen als iemand anders onlangs liet zien dmv foto’s.sjakie02 schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 10:33:
Ik lees veel over de winterbanden, maar niemand over all-season banden. Is er iemand die wel all-season heeft?
Kwam net deze reel tegen op mijn tijdlijn. Sta jij al ergens in de comments dat er met 480kW wordt geadverteerd, maar dit niet gehaald wordt?Ian_ schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 12:09:
Hi allemaal,
Voor de gene die hun Zeekr 7X een keer willen testen, Fastned heeft nu een pilot met Alpitronic 600 kW lader langs de A6 https://maps.app.goo.gl/Jecym8uXW5UrSVhK6
MOOIER GEMAAKT DAN HET IS
De lader wordt gepromote als een 600 kW lader waarvan uit gegaan wordt van een theoretische voltage van 1000. Elke OEM van laders werkt met 400- of 800V als ze hun laders op de markt brengen ondanks dat het hoger zou kunnen.
Het is dan ook een 500 A continu met 600 A boost kabel. In de praktijk ga je niet hoger dan 425 kW laden als je gelukt hebt:
- SOC lager dan 8%
- Preconditioning aan gehad
- Batterij op temperatuur
- Buitentemperatuur boven de 15 graden
https://www.instagram.com/zeekreurope/reel/DSmttAzFBbK/
M.b.t. rechtuit stabiliteit. Kijk deze review: YouTube: Game over for other SUVs? 🤔 Zeekr 7X driving REVIEW
Core/LR met standaard onderstel, zou dus stabieler zijn dan de Privilege met Actief luchtveringssysteem.
Mag zelf in Mei nieuwe auto uitzoeken. Zeekr 7X staat heel hoog op mijn lijst.
Core/LR met standaard onderstel, zou dus stabieler zijn dan de Privilege met Actief luchtveringssysteem.
[ Voor 12% gewijzigd door BB72 op 23-12-2025 17:12 ]
Op deze reviews zaten veel mensen (waaronder ik) te wachten alvorens de auto te pre-orderen. Helaas maakt LR/Priv niks uit wat betreft de rechtuit stabiliteit. Sterker nog, eerst dacht men dat alleen de LR modellen hier last van hadden.BB72 schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 17:10:
M.b.t. rechtuit stabiliteit. Kijk deze review: YouTube: Game over for other SUVs? 🤔 Zeekr 7X driving REVIEW
Dit was voor mij de aanleiding om op basis van een proefrit met zowel P als LR uiteindelijk voor een LR te gaan. Ik vond de luchtvering een indirect gevoel geven, ook in sport modus. Dat is ook weer net wat je gewend bent natuurlijk, ik kom uit een model 3 die laag op de weg ligt en gewoon erg strak stuurt. Dus het verschil met een hoge auto die ook nog eens op luchtvering rijdt is dan wel wat groter. Wellicht krijg ik er nog spijt van, maar dat verwacht ik eigenlijk niet.BB72 schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 17:10:
Dit gezegd hebbende; op constante snelheid op de snelweg zou lucht vs normale vering echt niet veel uit moeten maken voor rechtuit stabiliteit, lijkt mij. Ik heb nog altijd de indruk dat hem dat zit in het feit dat kleine correcties door de stuurbekrachtiging vervelend gemaakt worden, daardoor valt het op dat je ze moet doen (terwijl dit normaliter ongemerkt gaat) en daardoor gaat het irriteren. Wanneer ze de bekrachtiging rondom middenstand in de update minder aanwezig maken zal dat vast wel e.e.a. schelen.
Breaking News!!!!!
Update komt wellicht de komende uren aan 😀🙏
Update komt wellicht de komende uren aan 😀🙏
Ik zelf een LR. Ook in een Core gereden met 19 inch. Mijn auto gaat strak rechtuit echter (hele) kleine correcties gaan relatief zwaar door het dode punt in de middenstand. Gebeurt vanaf ongeveer 80 km per uur. Met twee handen nog prima te doen maar met een hand merk je het. Is ook wel weer persoonsgebonden hoe je het ervaart. Door deze hele kleine correcties ga je een beetje zwalken over de weg. In andere auto’s doe je dezelfde correcties maar die vallen niet op omdat je het dode punt in de middenstand niet hebt en dus ook zonder moeite makkelijker en ongemerkt gecorrigeerd. Ik heb me door Zeekr laten vertellen dat dat wordt opgelost door de komende update. Daar zit ik overigens met smart op te wachten. De Core had er trouwens minder last van door de 19 inch wielen.jsiegmund schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 17:21:
[...]
Dit was voor mij de aanleiding om op basis van een proefrit met zowel P als LR uiteindelijk voor een LR te gaan. Ik vond de luchtvering een indirect gevoel geven, ook in sport modus. Dat is ook weer net wat je gewend bent natuurlijk, ik kom uit een model 3 die laag op de weg ligt en gewoon erg strak stuurt. Dus het verschil met een hoge auto die ook nog eens op luchtvering rijdt is dan wel wat groter. Wellicht krijg ik er nog spijt van, maar dat verwacht ik eigenlijk niet.
Dit gezegd hebbende; op constante snelheid op de snelweg zou lucht vs normale vering echt niet veel uit moeten maken voor rechtuit stabiliteit, lijkt mij. Ik heb nog altijd de indruk dat hem dat zit in het feit dat kleine correcties door de stuurbekrachtiging vervelend gemaakt worden, daardoor valt het op dat je ze moet doen (terwijl dit normaliter ongemerkt gaat) en daardoor gaat het irriteren. Wanneer ze de bekrachtiging rondom middenstand in de update minder aanwezig maken zal dat vast wel e.e.a. schelen.
Ik heb de update binnen. Wordt nu geïnstalleerd. Ben benieuwd
Heb je een trekhaak? zo te zien is ACC nog steeds niet beschikbaar met gebruik van trekhaak (met fietsendrager/aanhanger) maar ik ben wel benieuwd of die aanname klopt.nosfertu schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 18:04:
Zitten volgens mij best wat dingen van de builders app in ook! Dit geeft de burger moed hahah
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Ik ben voornemens nog een keer te proefrijden met deze nieuwe SW versie. Eerder alleen overdag gereden wat mijn volgende vraag inleidt
Ik zag bij een draadje op Xpeng Discord dat de verlichting in de Xpeng G6 aan de bestuurders zijn een stuk korter is dan aan de kant van de bijrijder en behoorlijk hard wordt afgekapt.
Hoe is de verlichting van de Zeekr 7x, is het een beetje subtiel korter aan de bestuurderszijde?
Ik zag bij een draadje op Xpeng Discord dat de verlichting in de Xpeng G6 aan de bestuurders zijn een stuk korter is dan aan de kant van de bijrijder en behoorlijk hard wordt afgekapt.
Hoe is de verlichting van de Zeekr 7x, is het een beetje subtiel korter aan de bestuurderszijde?
Zo damn dat noemen we nog eens een update! Dat klinkt erg goed allemaal. Straks eens goed lezen.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart
Update is binnen ! Zo installeren. Ben benieuwd.
Ik heb geen Instagram maar deze laders komen uit China en hebben toevallig ook 600 A boost. Daarom wordt 415 kW ‘maar’ gehaald.Blazings schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 16:24:
[...]
Kwam net deze reel tegen op mijn tijdlijn. Sta jij al ergens in de comments dat er met 480kW wordt geadverteerd, maar dit niet gehaald wordt?![]()
https://www.instagram.com/zeekreurope/reel/DSmttAzFBbK/
February ga ik een naar true 560 kW lader toe! 700 A continue synthetisch olie gekoelde kabel.
700 V * 685 A = 480 kW LETS GO
En en???nosfertu schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 18:04:
Hier nog geen update, net gekeken 😁😁
Wel erg goed nieuws en bevestiging dat er geluisterd wordt 👍🏼
Is er een manier om de update te triggeren ? Of gewoon nachtje wachten... ?HavermansP schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 18:33:
Update is binnen ! Zo installeren. Ben benieuwd.
Je krijgt melding in de app. Die van mij wordt nu geïnstalleerd. Ga zo testenfideba schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 18:50:
[...]
Is er een manier om de update te triggeren ? Of gewoon nachtje wachten... ?
/f/image/8mtMRdr4LrjqNQynu1xUrdUh.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/hss2jBHHrTpJwAXrLT4AWKQn.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/bA7rnr3PG5v4h6rIDzLuChzq.png?f=fotoalbum_large)