Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 81 ... 99 Laatste
Acties:

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 14:09
RCZ schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 12:31:
[...]
Onder mijn andere auto liggen net nieuwe winterbanden van Continental. Heel stil en groot verschil met de Hankooks onder mijn Zeekr. Hankook heeft veel meer geluid. Ik zou voor Continental gaan.
De grap is dus dat Hankook iON i*cept SUV zich positioneert als de best een meeste stille banden op de markt. Helaas uit de praktijk testen klopt er geen pepernoot van.

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 16:14

ArCadE

No banana available

Welk model wordt dat?

• Rioja1969
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 12:28
sjakie02 schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 10:33:
Ik lees veel over de winterbanden, maar niemand over all-season banden. Is er iemand die wel all-season heeft?
Yep, ik heb all-season banden van Michelin vanaf dag 2 dat ik mijn 7X LR heb. Bevalt op zich goed, maar ik heb helaas geen referentiekader t.o.v. zomer of winterbanden. Ik heb wel last van het probleem mbt rechtuit stabiliteit, maar zoals inmiddels bekend heeft dat andere oorzaken. Ik heb de banden in mei/juli nog wel laten uitlijnen maar het lijkt erop dat mijn banden geen onevenredige slijtage vertonen als iemand anders onlangs liet zien dmv foto’s.

• Ian_
7GT of hoe deze nog in het thuisland heet 007GT

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:32
Ian_ schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 12:09:
Hi allemaal,

Voor de gene die hun Zeekr 7X een keer willen testen, Fastned heeft nu een pilot met Alpitronic 600 kW lader langs de A6 https://maps.app.goo.gl/Jecym8uXW5UrSVhK6

MOOIER GEMAAKT DAN HET IS
De lader wordt gepromote als een 600 kW lader waarvan uit gegaan wordt van een theoretische voltage van 1000. Elke OEM van laders werkt met 400- of 800V als ze hun laders op de markt brengen ondanks dat het hoger zou kunnen.

Het is dan ook een 500 A continu met 600 A boost kabel. In de praktijk ga je niet hoger dan 425 kW laden als je gelukt hebt:
  • SOC lager dan 8%
  • Preconditioning aan gehad
  • Batterij op temperatuur
  • Buitentemperatuur boven de 15 graden
Kwam net deze reel tegen op mijn tijdlijn. Sta jij al ergens in de comments dat er met 480kW wordt geadverteerd, maar dit niet gehaald wordt? ;)

https://www.instagram.com/zeekreurope/reel/DSmttAzFBbK/

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-02 11:32
M.b.t. rechtuit stabiliteit. Kijk deze review: YouTube: Game over for other SUVs? 🤔 Zeekr 7X driving REVIEW

Core/LR met standaard onderstel, zou dus stabieler zijn dan de Privilege met Actief luchtveringssysteem.

Mag zelf in Mei nieuwe auto uitzoeken. Zeekr 7X staat heel hoog op mijn lijst.

[ Voor 12% gewijzigd door BB72 op 23-12-2025 17:12 ]

• Blazings
BB72 schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 17:10:
M.b.t. rechtuit stabiliteit. Kijk deze review: YouTube: Game over for other SUVs? 🤔 Zeekr 7X driving REVIEW

Core/LR met standaard onderstel, zou dus stabieler zijn dan de Privilege met Actief luchtveringssysteem.

Op deze reviews zaten veel mensen (waaronder ik) te wachten alvorens de auto te pre-orderen. Helaas maakt LR/Priv niks uit wat betreft de rechtuit stabiliteit. Sterker nog, eerst dacht men dat alleen de LR modellen hier last van hadden.

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 11:20
BB72 schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 17:10:

Dit was voor mij de aanleiding om op basis van een proefrit met zowel P als LR uiteindelijk voor een LR te gaan. Ik vond de luchtvering een indirect gevoel geven, ook in sport modus. Dat is ook weer net wat je gewend bent natuurlijk, ik kom uit een model 3 die laag op de weg ligt en gewoon erg strak stuurt. Dus het verschil met een hoge auto die ook nog eens op luchtvering rijdt is dan wel wat groter. Wellicht krijg ik er nog spijt van, maar dat verwacht ik eigenlijk niet.

Dit gezegd hebbende; op constante snelheid op de snelweg zou lucht vs normale vering echt niet veel uit moeten maken voor rechtuit stabiliteit, lijkt mij. Ik heb nog altijd de indruk dat hem dat zit in het feit dat kleine correcties door de stuurbekrachtiging vervelend gemaakt worden, daardoor valt het op dat je ze moet doen (terwijl dit normaliter ongemerkt gaat) en daardoor gaat het irriteren. Wanneer ze de bekrachtiging rondom middenstand in de update minder aanwezig maken zal dat vast wel e.e.a. schelen.

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11:12
Breaking News!!!!!

Update komt wellicht de komende uren aan 😀🙏

• RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 11-02 21:19

RCZ

jsiegmund schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 17:21:
[...]

Dit was voor mij de aanleiding om op basis van een proefrit met zowel P als LR uiteindelijk voor een LR te gaan. Ik vond de luchtvering een indirect gevoel geven, ook in sport modus. Dat is ook weer net wat je gewend bent natuurlijk, ik kom uit een model 3 die laag op de weg ligt en gewoon erg strak stuurt. Dus het verschil met een hoge auto die ook nog eens op luchtvering rijdt is dan wel wat groter. Wellicht krijg ik er nog spijt van, maar dat verwacht ik eigenlijk niet.

Dit gezegd hebbende; op constante snelheid op de snelweg zou lucht vs normale vering echt niet veel uit moeten maken voor rechtuit stabiliteit, lijkt mij. Ik heb nog altijd de indruk dat hem dat zit in het feit dat kleine correcties door de stuurbekrachtiging vervelend gemaakt worden, daardoor valt het op dat je ze moet doen (terwijl dit normaliter ongemerkt gaat) en daardoor gaat het irriteren. Wanneer ze de bekrachtiging rondom middenstand in de update minder aanwezig maken zal dat vast wel e.e.a. schelen.
Ik zelf een LR. Ook in een Core gereden met 19 inch. Mijn auto gaat strak rechtuit echter (hele) kleine correcties gaan relatief zwaar door het dode punt in de middenstand. Gebeurt vanaf ongeveer 80 km per uur. Met twee handen nog prima te doen maar met een hand merk je het. Is ook wel weer persoonsgebonden hoe je het ervaart. Door deze hele kleine correcties ga je een beetje zwalken over de weg. In andere auto’s doe je dezelfde correcties maar die vallen niet op omdat je het dode punt in de middenstand niet hebt en dus ook zonder moeite makkelijker en ongemerkt gecorrigeerd. Ik heb me door Zeekr laten vertellen dat dat wordt opgelost door de komende update. Daar zit ik overigens met smart op te wachten. De Core had er trouwens minder last van door de 19 inch wielen.

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cPD0e9BkbnMWbT74AtuLoUH_gDU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8mtMRdr4LrjqNQynu1xUrdUh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y37z3oDzNozYnSRuvvnjOd-kl1A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hss2jBHHrTpJwAXrLT4AWKQn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-AKqpGuWFsgEPJqFMLZLxgczoI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bA7rnr3PG5v4h6rIDzLuChzq.png?f=fotoalbum_large

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:16

Zeekr 7x Privilege AWD

• nosfertu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:04
Ik heb de update binnen. Wordt nu geïnstalleerd. Ben benieuwd

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:07
nosfertu schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 18:04:
Heb je een trekhaak? zo te zien is ACC nog steeds niet beschikbaar met gebruik van trekhaak (met fietsendrager/aanhanger) maar ik ben wel benieuwd of die aanname klopt.

• 4v4t4r
Zitten volgens mij best wat dingen van de builders app in ook! Dit geeft de burger moed hahah

Zeekr 7x Privilege AWD

• FJP84
Ik ben voornemens nog een keer te proefrijden met deze nieuwe SW versie. Eerder alleen overdag gereden wat mijn volgende vraag inleidt

Ik zag bij een draadje op Xpeng Discord dat de verlichting in de Xpeng G6 aan de bestuurders zijn een stuk korter is dan aan de kant van de bijrijder en behoorlijk hard wordt afgekapt.

Hoe is de verlichting van de Zeekr 7x, is het een beetje subtiel korter aan de bestuurderszijde?

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-02 08:59
Zo damn dat noemen we nog eens een update! Dat klinkt erg goed allemaal. Straks eens goed lezen.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart

• HavermansP
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10-02 10:58
Update is binnen ! Zo installeren. Ben benieuwd.

• Ian_
Blazings schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 16:24:
[...]

Kwam net deze reel tegen op mijn tijdlijn. Sta jij al ergens in de comments dat er met 480kW wordt geadverteerd, maar dit niet gehaald wordt? ;)

https://www.instagram.com/zeekreurope/reel/DSmttAzFBbK/
Ik heb geen Instagram maar deze laders komen uit China en hebben toevallig ook 600 A boost. Daarom wordt 415 kW ‘maar’ gehaald.

February ga ik een naar true 560 kW lader toe! 700 A continue synthetisch olie gekoelde kabel.

700 V * 685 A = 480 kW LETS GO

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14-02 08:09
nosfertu schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 18:04:
En en???

Hier nog geen update, net gekeken 😁😁
Wel erg goed nieuws en bevestiging dat er geluisterd wordt 👍🏼

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:07
HavermansP schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 18:33:
Update is binnen ! Zo installeren. Ben benieuwd.
Is er een manier om de update te triggeren ? Of gewoon nachtje wachten... ?

• RCZ

RCZ

fideba schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 18:50:
[...]

Is er een manier om de update te triggeren ? Of gewoon nachtje wachten... ?
Je krijgt melding in de app. Die van mij wordt nu geïnstalleerd. Ga zo testen

• fideba
RCZ schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 18:54:
[...]

Je krijgt melding in de app. Die van mij wordt nu geïnstalleerd. Ga zo testen
"De huidige versie is de nieuwste (2.0.4)". Wachten dus. Niet mijn sterkste kant ;-))

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11:55
Update naar 2.1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D24DSHV7nuh2cB6Ik2NwIuSI1lY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MQ0niQwaDMoaX1lahMPUXthz.png?f=fotoalbum_large

• Blazings
Hopelijk heeft iemand die (veel) last heeft van de rechtuit stabiliteit de update binnen om te testen. Ik ben er benieuwd of het de stabiliteit veranderd, of dat het gewoon makkelijker is gemaakt om constant tegen te sturen.
Mooi batterij percentage ook 8)

[ Voor 44% gewijzigd door Blazings op 23-12-2025 19:05 ]

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-02 16:44
Update is hier al 30 minuten aan het installeren, hij blijft op het laatste puntje ‘hangen’ 😬

'The truth is not afraid for Questions

• Karel Apple
M13z1 schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 19:04:
Update is hier al 30 minuten aan het installeren, hij blijft op het laatste puntje ‘hangen’ 😬
Dat is het puntje op de i.

• Sidious
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 11:01
Ian_ schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 12:09:
Hi allemaal,

Voor de gene die hun Zeekr 7X een keer willen testen, Fastned heeft nu een pilot met Alpitronic 600 kW lader langs de A6 https://maps.app.goo.gl/Jecym8uXW5UrSVhK6

MOOIER GEMAAKT DAN HET IS
De lader wordt gepromote als een 600 kW lader waarvan uit gegaan wordt van een theoretische voltage van 1000. Elke OEM van laders werkt met 400- of 800V als ze hun laders op de markt brengen ondanks dat het hoger zou kunnen.

Het is dan ook een 500 A continu met 600 A boost kabel. In de praktijk ga je niet hoger dan 425 kW laden als je gelukt hebt:
  • SOC lager dan 8%
  • Preconditioning aan gehad
  • Batterij op temperatuur
  • Buitentemperatuur boven de 15 graden
Thanks voor de tip! Ga ik zeker proberen.
Lekker dichtbij namelijk :*)

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 14-02 12:28
RVMano schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:23:
Mijn priv nu paar dagen in bezit. Geweldige auto, helaas wel probleem op de snelweg maar lijkt niet consequent. Vind hem steeds mooier worden en heerlijk relaxed rijden. Op de gigantische afwijking van de max snelheid (48 waar je 100 mag en 112 waar je 50 mag) nog geen gekke dingen. Temp op 20 en heerlijk warm in de auto..
Daar heb ik ook een melding van gemaakt. Van de week op de A50 waar je gewoon 100 mocht en nergens 50 borden in velden of wegen te bekennen waren reden we iedere keer langs een 100 bord, en iedere keer binnen 10 seconden na het bord gepasseerd te hebben sprong de maximale snelheid in het display achter het stuur op 50. Dat gebeurde maar liefst 5x. Er is echt iets goed mis met bord herkenning en het weten van de maximale snelheid. Ik heb daar ook uitgebreid melding van gedaan op het builders forum in de app. Ik wordt telkens verwezen naar HtH maar daar vertelden ze me dat hun er niks aan kunnen veranderen......

• WizzyBrown
fz1971 schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:27:
Wie heeft er onder zijn 7x ook de winterbanden Hankook Winter i*cept evo3 gemonteerd gekregen?
Ik heb ze vanmorgen eronder gekregen van Profile Tyrecenter / Arval

Vind ze zeer luid op de snelweg, ook een beetje zoemend, net of je een kapotte wiellager ofzo heb.
Had zelf om de MICHELIN PILOT ALPIN 5 gevraagd maar dus niet gekregen terwijl ik eigenlijk bij Arval een vrije keuze heb in A merk banden. Had alleen bij Profile aangegeven deze te willen hebben maar helaas.

Wat zijn de ervaringen van jullie mbt de Hankook?
Ik heb ze ook, vrij luidruchtig in het begin maar dit nam wel af na de eerste paar 100 km er mee gereden te hebben.

• HavermansP
M13z1 schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 19:04:
Bij mij ook haha ben benieuwd. Wil graag de functies uitproberen. Navigatie 3.0 in HUD bijvoorbeeld.

[ Voor 12% gewijzigd door HavermansP op 23-12-2025 19:16 ]

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-02 13:19
Hier helaas de update nog niet binnen :-(

Ik merk op dat er ook gesproken wordt over de verwarming van de voorste camera: is dit m.b.t condens achter voorruit maar voor de camera? Ik heb dit probleem namelijk gisteren ervaren, niet zo aangenaam om continue al die meldingen te krijgen over storingen 8)7

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

• Karel Apple
Blazings schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 19:04:
Hopelijk heeft iemand die (veel) last heeft van de rechtuit stabiliteit de update binnen om te testen. Ik ben er benieuwd of het de stabiliteit veranderd, of dat het gewoon makkelijker is gemaakt om constant tegen te sturen.

[...]

Mooi batterij percentage ook 8)
Laat Elon het niet horen. 😉

• HavermansP
Update 2.1;

Ik heb het even naar Nederlands vertaald. Misschien kunnen we hier aangeven of daadwerkelijk al deze punten/verbeteringen er zijn na installatie. Als ik wat mis hoor ik het graag!

• Verbeterde stuurondersteuning rond de middenstand
Meer precisie bij rechtuit rijden op de snelweg
Betere wegterugkoppeling en stabiliteit bij constant bochten rijden

• Nieuwe sneltoegangspagina voor rijmodi

• Verlaagd volume van de richtingaanwijzers

• Opgeloste tekst en taalweergave op het centrale scherm

• Aangepaste levensdetectielogica
Achterklep herkend om onbedoelde activatie te voorkomen
Duidelijke meldingen met dubbele bevestiging bij in of uitschakelen

• Verbeterde ontvochtiging van de lucht
Warmere luchtstroom bij koud en vochtig weer

• Aanpasbare auto weergave op het startscherm
Keuze uit verschillende kleuren en velgen

TCAM
• Sleutel en NFC kaart te koppelen aan gebruikersprofiel
Automatisch laden van het juiste profiel bij ontgrendelen
Verbeterde Digitale Sleutel 3.0 voor iOS
Ontgrendelen en vergrendelen via UWB met telefoon in de zak

ADAS
• Geoptimaliseerde regeneratieve remming bij uitschakelen ACC
Minder agressief afremmen boven ingestelde ACC snelheid

WAM
• Automatische verwarming van de frontcamera onder 10 graden

DHU / Infotainment
• Nieuwe ZTUNER app voor audio en geluidsinstellingen

Navigatie
Nieuw navigatiesysteem Navi3
Vervangt standaard navigatie
Sneller en intuïtiever
Volledig geïntegreerd met ZEEKR
Verbeterde mini kaart in HUD

• WizzyBrown
Wow, dat is een serieuze update en tonen ze echt aan hun klanten serieus te nemen.

• Rioja1969
Wow, dat zou nog eens een mooi kerstkado zijn! Dat had ik eerlijk gezegd niet meer verwacht in december! Helaas kan ik em nog niet downloaden. Het toeval wil dat ik zaterdag naar noord Duitsland vertrek dus dan kan ik de update even goed aan de tand voelen 😁

• RCZ

RCZ

Bezig met een testronde. Eerste indruk van stuurgedrag is positief. Doodse gevoel in middenstand is weg en op hogere snelheid meer precies. Waait nu behoorlijk maar op hogere snelheid goed stuurgevoel zoals ik gewend ben van andere auto’s. Ben wel optie kwijt van keuze in stuurmodus maar dat hindert mij niet.

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
Als rijder van de eerste batch 7x in Nederland vind ik het mooi om te zien dat er een update wordt uitgebracht met heel veel verbeteringen/uitbreidingen aan de auto.

Geduld is een schone zaak, hopelijk dat het sentiment hier wat beter wordt nu en dat we
Zeekr gewoon de ruimte geven om te werken aan de auto ipv alleen maar te klagen dat er geen updates komen. Sinds mei is dit al de 3e update die Zeekr uitbrengt en ik vind dat voor een nieuw merk dat Zeekr is ze een top auto hebben gebouwd. Als je leest hoeveel problemen Audi, VW en BMW nog steeds hebben met hun auto's ben ik blij dat ik een Zeekr heb.

Fijne feestdagen iedereen en hopelijk is het rechtuitstabiliteit voor de mensen die daar last van hebben nu ook echt opgelost

Edit 19:58 kom ik net dit artikel tegen :) :) :)
https://www.autovisie.nl/...to-zijn-zo-onbetrouwbaar/

[ Voor 9% gewijzigd door clydevdl op 23-12-2025 19:59 ]

• nosfertu
Ruben_sim schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 18:45:
[...]

En en???

Hier nog geen update, net gekeken 😁😁
Wel erg goed nieuws en bevestiging dat er geluisterd wordt 👍🏼
Ik ga zo rijden. Zal laten weten hoe en of het rijden is verbeterd.

• UMD
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:30

UMD

You don't say

Hier ook melding dat update klaar is om te installeren. Installatie loopt, ben benieuwd! Hele mooie grote update zo vlak voor kerst. Zeekr laat zo inderdaad zien dat ze de sw serieus nemen!

• burnfout
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-02 11:37
Update hier ook aan het installeren, exited!

• Ian_
Meh meh meh, geen update beschikbaar nog helaas.

• fideba
Ian_ schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 20:19:
Meh meh meh, geen update beschikbaar nog helaas.
Same here, zit ook continu te refreshen. Boys and toys... :-)

• Ian_
fideba schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 20:26:
[...]

Same here, zit ook continu te refreshen. Boys and toys... :-)
  • Refreshen
  • App sluiten en openen
  • Airco starten (auto uit slaapstand halen)
  • Auto gestart en rondje gereden
  • Auto update uit en aangezet

• RVMano
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 13-02 15:24
Hier wel de update, duurt alleen wel even idd.. Iedereen vast hele fijne dagen. In Zeist is dit Forum inmiddels bekend en berucht ;-) Ze gaven aan dat wij iets te wijs zijn geworden, haha zie het als compliment..

• burnfout
Al 45 minuten aan het updaten, duurt wel even

• RCZ

RCZ

burnfout schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 20:52:
Al 45 minuten aan het updaten, duurt wel even
Duurde bij mij ongeveer 50 minuten.

• Karel Apple
V.2.1 eerste ervaring:
Positief
Nav 3.0 top
Stuurgedrag: top (messcherp)
Richtingaanwijzer: dikke prima

Negatief
LCC: werkt niet meer
Verkeersbord herkenning: 🗑️

Morgen verder uitzoeken.

Fijne feestdagen!

[ Voor 8% gewijzigd door Karel Apple op 23-12-2025 21:18 ]

• nosfertu
Karel Apple schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 21:00:
V.2.1 eerste ervaring:
Positief
Nav 3.0 top
Stuurgedrag: top (messcherp)
Richtingaanwijzer: dikke prima

Negatief
LCC: werkt niet meer

Morgen verder uitzoeken.

Fijne feestdagen!
Zelfde ervaring. En hier ook geen lcc meer…
Maar rijdt meer ontspannen.

• fideba
nosfertu schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 21:05:
[...]

Zelfde ervaring. En hier ook geen lcc meer…
Maar rijdt meer ontspannen.
Kan toch niet... Ik rij continu met LCC en ACC

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:36
Kan zijn dat lcc even weer moet initialiseren. Is bij Tesla ook soms zo

• WizzyBrown
Ian_ schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 20:31:
[...]
  • Refreshen
  • App sluiten en openen
  • Airco starten (auto uit slaapstand halen)
  • Auto gestart en rondje gereden
  • Auto update uit en aangezet
Heb ik allemaal gedaan, auto is met een snel wifi accesspoint in de tuin verbonden, maar vanuit de app kan ik refreshen wat ik wil maar er gebeurt niks.

• burnfout
Rijd goed hoor, wel heel licht vind ik. Ik had hem altijd op sport stuurstand, maar standen zijn weg nu.

Navigatie is heel mooi, met de borden van de afslagen erin. Ook de navigatie in de hud nu, heel mooi, ook met de afslagen erin verwerkt.

Die zeekr sound pro app is uitgebreid zeg, goeiedag.

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-02 22:29
Ja als iemand even de juiste instellingen aanmaakt in ztuner en de code deelt scheelt mij een hele studie 😂

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
Toch wel grappig er rijdt blijkbaar een gele zeekr 7x rond in Nederland van Fastned.
https://share.google/J1oJhrg6wge4yza6y

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:16

Freedive

] Ken sent me _

Ik ben benieuwd of ik de update zelf ga krijgen of dat Zeist hem weer moet gaan pushen….

Wel blij verrast dat er nog een update is dit jaar!

Enige punt wat ik nu lees is dat LCC niet meer lijkt te werken.
Ben benieuwd hoe de andere mensen dat ervaren.

• HavermansP
Mijn bevindingen n.a.v. kort ritje;

Verwarming is nu top! Ik heb hem op 24 eco staan maar er komt nu duidelijk meer warmte. Ik kan dus nu gaan zakken met die 24 graden.

Navigatie ook top; morgen snelweg proberen met de HUD en de borden erbij.

Knipperlicht heeft nu de juiste volume.

Weet nog niet hoe ik de telefoon kan instellen als sleutel zoals bij Tesla. Daar wordt wel over gesproken in de update.

Geluid is inderdaad een hels menu.

Extra; Leuk dat je de auto kleur kunt wijzigen

• FJP84
Misschien moet je nu juist de trekhaak gebruiken voor LCC / ACC :D

• nb90
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-02 12:23
Zijn er al mensen met een Long Range die de update hebben gehad? En zijn de mensen met update allemaal premium connectivity gebruikers?

Hier nog geen update binnen voor de Long Range. Afwachten maar :)

• RCZ

RCZ

nb90 schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 22:58:
Zijn er al mensen met een Long Range die de update hebben gehad? En zijn de mensen met update allemaal premium connectivity gebruikers?

Hier nog geen update binnen voor de Long Range. Afwachten maar :)
Ik heb een Long Range en geen premium connectivity. Vanavond rond half zeven update gehad.

• MvRtje
Hier helaas ook nog geen update, hopelijk morgenvroeg!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart

• WizzyBrown
MvRtje schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 23:17:
Hier helaas ook nog geen update, hopelijk morgenvroeg!
Hier ook nog niet. Toen ik de Privilege afgeleverd kreeg stond er ook geen laatste update op. Zelfs na 1 week thuis nog geen OTA. Ik moest met HtH een afspraak maken, waarna ze in Zeist de update er op hebben gezet.
Doe ik dan iets fout? Auto Update voor 's nachts staat aan in de auto. Onder Connectiviteit is de auto verbonden met de wifi van ons thuis die heel sterk signaal ontvangst toont in de auto. En de app op mijn telefoon van Zeekr controleer ik ook regelmatig op de nieuwe software update er is door te refreshen. Helaas nog geen updates, misschien gebeurt de uitrol in batches. Ik heb een Privilege met 2.0.4

• M13z1
Kort verslag na 180 km met 2.1;

-Stuurgedrag is veel beter en lichter op lage snelheid en op de snelweg rond de middenstand ondanks de harde wind.
-Navi ziet er goed uit, ook in HUD.
-Richtingaanwijzers zijn veel stiller.
-Weergave rijmodus is anders weergegeven.

Hij rijdt echt een stuk beter/strakker.👍🏼

• FJP84
M13z1 schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 23:40:
Kort verslag na 180 km met 2.1;

-Stuurgedrag is veel beter en lichter op lage snelheid en op de snelweg rond de middenstand ondanks de harde wind.
-Navi ziet er goed uit, ook in HUD.
-Richtingaanwijzers zijn veel stiller.
-Weergave rijmodus is anders weergegeven.

Hij rijdt echt een stuk beter/strakker.👍🏼
En ACC/LCC?

• M13z1
Niet geprobeerd, de snelweg was rustig en je mag 130 dus ik heb zelf lekker gereden.

• RVMano
  • Laatst online: 13-02 15:24
Top, bedankt voor de snelle test

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:44
Ben erg benieuwd.
Geen acc en zeker LCC zou voor mij echt een gemis zijn.

Gezien ik geen klachten heb over rechtuit stabiliteit zou ik de update mogelijk uitstellen, ondanks de vele andere verbeteringen.

Zou eigenlijk best raar zijn als dit weg gehaald is want staat niet in de release notes. Daarnaast is het een feature die je bij de auto gekocht hebt. Kan me het haast dan ook niet voorstellen dat het na de update niet beschikbaar is.

[ Voor 36% gewijzigd door Alphaxe op 24-12-2025 07:48 ]

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 06-02 11:09

Elayais

Die ene daar

Voor iedereen die de update nog niet heeft (ik ook niet), dit wordt waarschijnlijk in batches uitgerold en is het gewoon een kwestie van geduld.

Bij de P2 gebeurde dit ook altijd en kregen sommige de update 1 of 2 weken nadat andere de update al hadden ontvangen. Dus zeer waarschijnlijk ben je in de komende dagen aan de beurt. Pas als het Januari is zou ik met HtH eens gaan checken.

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 06-02 11:09

Elayais

Die ene daar

J.D. Power is een gekend slechte bron voor dit soort onderzoeken. Ze brengen bijvoorbeeld helemaal geen categorieën aan in de issues.

Benzine auto's hebben dan 'maar' 180 euvels per 100 auto's en electrisch 266. Maar het 'euvel' dat je middenscherm niet aangaat en even een reset nodig heeft is even belangrijk als het 'euvel' dat je verbrandingsmotor uit elkaar donderstraalt midden op de snelweg...

Nice-to-have's worden ook vaak als problemen geteld, etc. Deze is echt niet serieus te nemen.

• Ian_
Nog steeds niks… 🥲

• Ruben_sim
Hier ook niet..

• MvRtje
Hier ook niet. Met de vorige update 2.0.4 had ik hem (was toen op vakantie) de dag van release. Wachten vandaag maar even af, kunnen niet meer doen. Ben wel erg nieuwsgierig nu haha!

• 4v4t4r
Ik hoop dat ze nieuwe auto's afleveren met 2.1 😊😊😅

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ruben_sim
Komt vanzelf (als het goed is). Volgens mij gaat het altijd in batches om zo meer controle te houden bij eventuele problemen en drukte vd de downloadserver misschien (al zal dat in de eu nog niet echt spelen).

Geduld..

• WizzyBrown
Ruben_sim schreef op woensdag 24 december 2025 @ 08:21:
Komt vanzelf (als het goed is). Volgens mij gaat het altijd in batches om zo meer controle te houden bij eventuele problemen en drukte vd de downloadserver misschien (al zal dat in de eu nog niet echt spelen).

Geduld..
ik ook nog niks ontvangen

• Bdm
  • Laatst online: 13-02 12:16

Bdm

Ik heb een priv. en sinds update geen lane assist, instelling stuurmodus en geen acceleratie modus meer.

• WizzyBrown
Bdm schreef op woensdag 24 december 2025 @ 08:47:
Ik heb een priv. en sinds update geen lane assist, instelling stuurmodus en geen acceleratie modus meer.
Heb je het systeem een reboot gegeven?

• PolestarB
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 06-01 09:39
De software update is fijn, veel dingen zijn verbeterd, met name het sturen op de snelweg is veel beter. Het is wel aan de lichte kant. Het enige probleem is dat de ACC en Lane Ass ontbreekt. Dat moet wel snel hersteld worden. Ik heb het systeem 1 x een retboot gegeven.

Rijmodi zijn nu zichtbaar in het scherm voor de bestuurder, je kunt onder een individuele instelling de rijmodi, stuurgedrag en onderstel (privilege) aanpassen. 2x een optie voor individuele instellingen zou fijn zijn

• Rioja1969
Hier ook nog niks. Als het maar uiterlijk zaterdag ochtend binnen is, want einde ochtend vertrekken we richting Hamburg. Mooie test route 🤞 Super gaaf om de eerste positieve ervaringen te lezen. Bedankt voor het delen 🙏

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-02 10:22
Bdm schreef op woensdag 24 december 2025 @ 08:47:
Zit de stuurmodus en acceleratie niet op de nieuwe rijmodi pagina?

Voor mij is de update nog niet zichtbaar. Ben wel erg benieuwd naar de Apple Key. Werkt perfect op de Polestar 4. Iemand deze al getest?

• Bdm
  • Laatst online: 13-02 12:16

Bdm

WizzyBrown schreef op woensdag 24 december 2025 @ 08:56:
[...]

Heb je het systeem een reboot gegeven?
Hoe doe ik een reboot? Is dat reset via stuurwieletjes op het stuur?

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:16

Freedive

] Ken sent me _

Bdm schreef op woensdag 24 december 2025 @ 09:03:
[...]

Hoe doe ik een reboot? Is dat reset via stuurwieletjes op het stuur?
Jep!

• M13z1
Vanmorgen weer een stukje gereden met 2.1 maar het rijden voelt echt een stuk beter aan, meer agile (hoewel dit onmogelijk lijkt gezien het gewicht). Ik heb inmiddels ook data dus met de navi 3.0 en Spotify aan werkt alles direct zoals ik gewend was in mijn Tesla als ik wegreed. Ik ben nu eindelijk blij met de auto, ik vond hem mooi maar hij rijdt nu echt zoals ik verwacht. Een grote stap voorwaarts!

Well done Zeekr!

• RCZ

RCZ

Update gisteravond gedaan. ACC en LCC werken bij mij.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:18
Wel fijn dat het sturen gefixed is. Anders zou ik toch wel flinke twijfels hebben om ooit een 7gt te bestellen, als zoiets basics niet gefixed is.

• fideba
RCZ schreef op woensdag 24 december 2025 @ 09:30:
[...]

Update gisteravond gedaan. ACC en LCC werken bij mij.
Heb je een trekhaak ? (Even polsen of het trekhaak gerelateerd is :-))

• M13z1
fideba schreef op woensdag 24 december 2025 @ 09:31:
[...]

Ik zal straks beide eens checken.

• PolestarB
[...]

Ik heb een trekhaak en werkt de ACC en LCC na de update niet meer.....

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-02 22:29
Gisteren geïnstalleerd en vanmorgen kreeg ik een intro in nieuwe navi bij starten van de auto wat ik gisteren nog niet kreeg, ook acc en lcc werkt gewoon 👍🏻

• MvRtje
Msts schreef op woensdag 24 december 2025 @ 09:45:
Gisteren geïnstalleerd en vanmorgen kreeg ik een intro in nieuwe navi bij starten van de auto wat ik gisteren nog niet kreeg, ook acc en lcc werkt gewoon 👍🏻
Trekhaak?

Anders ben ik bang dat het bij de mensen met trekhaak is. Ik heb de update nog niet dus kan het met mijn trekhaak nog niet teste.

• HavermansP
PolestarB schreef op woensdag 24 december 2025 @ 09:01:
De software update is fijn, veel dingen zijn verbeterd, met name het sturen op de snelweg is veel beter. Het is wel aan de lichte kant. Het enige probleem is dat de ACC en Lane Ass ontbreekt. Dat moet wel snel hersteld worden. Ik heb het systeem 1 x een retboot gegeven.

Rijmodi zijn nu zichtbaar in het scherm voor de bestuurder, je kunt onder een individuele instelling de rijmodi, stuurgedrag en onderstel (privilege) aanpassen. 2x een optie voor individuele instellingen zou fijn zijn
Ik wist überhaupt niet dat je een rij modus had voor de update 😅. Wat is de rij modus die jij hanteert?

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-02 10:37
MvRtje schreef op woensdag 24 december 2025 @ 09:47:
[...]

Trekhaak?

Anders ben ik bang dat het bij de mensen met trekhaak is. Ik heb de update nog niet dus kan het met mijn trekhaak nog niet teste.
Ik wacht ook nog op de update, echter heb ik ook een trekhaak en ga ik zaterdag rijden naar wintersport. Heb graag mijn ACC actief. Twijfels wat te doen als de update toch beschikbaar komt voor mij, alhoewel de kans gewoon bijna 100% is dat ik op updaten ga klikken.

• nosfertu
Pete80 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 09:53:
[...]

Ik wacht ook nog op de update, echter heb ik ook een trekhaak en ga ik zaterdag rijden naar wintersport. Heb graag mijn ACC actief. Twijfels wat te doen als de update toch beschikbaar komt voor mij, alhoewel de kans gewoon bijna 100% is dat ik op updaten ga klikken.
ACC is bij mij wel gewoon actief. Ik mis alleen de LCC.
Vanmorgen nog niet opnieuw gecheckt overigens of LCC nu wel werkt.

• Htmmkr
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 02-02 13:48
Hier de update ook gehad. Ga nu de snelweg op om het te testen. Fingers crossed!

• PolestarB
HavermansP schreef op woensdag 24 december 2025 @ 09:49:
[...]

Ik wist überhaupt niet dat je een rij modus had voor de update 😅. Wat is de rij modus die jij hanteert?
Je hebt nu onder - snelle instellingen- verschillende opties mbt de rijmodus: comfort, eco, sport, sneeuw, Off road en individueel. Standaard is verdwenen.

• RCZ

RCZ

[...]

Ik heb een trekhaak

• fideba
Tot zover de trekhaak piste ;-)

• Htmmkr
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 02-02 13:48
Htmmkr schreef op woensdag 24 december 2025 @ 10:00:
Hier de update ook gehad. Ga nu de snelweg op om het te testen. Fingers crossed!
Rechtuitstabiliteit is nu TOP (zoals het eigenlijk hoort)! Echt een hele verbetering! Hoop dat de rest ook snel de update krijgt. Voor mij net op tijd want rij over 6 dagen naar Denemarken haha.

Helaas is Autopilot (weet niet hoe ik het anders moet noemen) bij mij ineens weg :( lane assist + adaptive doet het wel. Ik kan alleen het zelf rijden niet meer activeren (2x naar beneden tikken van de hendel). Misschien dat een reboot van het scherm helpt..maar ben bang van niet.

Hoorde ook iemand over rijmodi via bestuurder scherm maar kan dat nog niet vinden.

Verder een ‘nice2have’ in Zeekr menu, Welnesscabine met wat ‘ontspannende’ display achtergronden.

• M13z1
M13z1 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 09:34:
[...]

Ik zal straks beide eens checken.
Met en zonder de trekhaak LCC/ACC werkend in de Privilege op 2.1. Grote blij!

• fideba
Htmmkr schreef op woensdag 24 december 2025 @ 10:20:
[...]

Rechtuitstabiliteit is nu TOP (zoals het eigenlijk hoort)! Echt een hele verbetering! Hoop dat de rest ook snel de update krijgt. Voor mij net op tijd want rij over 6 dagen naar Denemarken haha.

Helaas is Autopilot (weet niet hoe ik het anders moet noemen) bij mij ineens weg :( lane assist + adaptive doet het wel. Ik kan alleen het zelf rijden niet meer activeren (2x naar beneden tikken van de hendel). Misschien dat een reboot van het scherm helpt..maar ben bang van niet.

Hoorde ook iemand over rijmodi via bestuurder scherm maar kan dat nog niet vinden.

Verder een ‘nice2have’ in Zeekr menu, Welnesscabine met wat ‘ontspannende’ display achtergronden.
Domme vraag, maar wat is het verschil tussen autopilot en lane assist+adaptive ?
Pagina: 1 ... 81 ... 99 Laatste