Vorige week mijn auto opgehaald, Kreeg bij de aflevering te horen dat het eerste jaar premium connected gratis is en dat je vanaf het 2e jaar pas moet gaan betalen. Even aanzetten in de app van Zeekr idd en bij mij werkte het vervolgens binnen 5 minuten, top!nb90 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:02:
Hoe zit het eigenlijk met dat Internet in the car abonnement? Ik heb namelijk niks extra's aangeschaft (geen premium connectivity pakket), en heb wel in de app dat ding van vodafone kunnen accepteren, maar zonder bankgegevens of wat dan ook. Heb verder ook gewoon data in de auto... Hebben ze mij dit gegund, of is er een periode dat je dit gratis krijgt? En indien dit eigenlijk het premium pakket is, dan graag discreet houden...
Karel Apple schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 21:31:
[...]
En toch vermoed ik dat er een ledje niet wordt aangestuurd door de software.
/f/image/8RnHMdTuUn33q661JylfkgHx.png?f=fotoalbum_large)
~ChatGPT
Ik hou je niet tegen om dit bij Zeekr zelf een keer na te vragen als dit nog niet voldoende is.
Zeekr 7x | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.
+1Karel Apple schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 21:31:
[...]
En toch vermoed ik dat er een ledje niet wordt aangestuurd door de software.
Ik ben blij dat het niet iets exemplarisch is maar helemaal logisch krijg ik dit niet in mijn hoofd.
'The truth is not afraid for Questions
Het is woensdag ochtend en ik heb een paar minuten over dus gooi ik ook een duit in het zakje…M13z1 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 07:32:
[...]
+1
Ik ben blij dat het niet iets exemplarisch is maar helemaal logisch krijg ik dit niet logisch in mijn hoofd.
In de ruim 27 jaar dat ik nu auto rij heb ik nog nooit in een auto gereden met verlichte stuur stengels. Verlichting voor de keuze schakelaar voor de automatische versnellingsbak wel. Ongeacht of die op de middentunnel zit of aan de stuurkolom. En ongeacht of dit een bewegende hendel is of een draaiknop of een schakelaar. Mensen focussen zich op het licht en denken als het rechts zit moet het links ook. Maar de stuurstengel is niet verlicht, de selector voor je versnellingsbak is verlicht, die zit toevallig rechts aan je stuurkolom.
En zie daar, de logica! Thnx!O-B-One schreef op woensdag 3 december 2025 @ 08:37:
[...]
Het is woensdag ochtend en ik heb een paar minuten over dus gooi ik ook een duit in het zakje…
In de ruim 27 jaar dat ik nu auto rij heb ik nog nooit in een auto gereden met verlichte stuur stengels. Verlichting voor de keuze schakelaar voor de automatische versnellingsbak wel. Ongeacht of die op de middentunnel zit of aan de stuurkolom. En ongeacht of dit een bewegende hendel is of een draaiknop of een schakelaar. Mensen focussen zich op het licht en denken als het rechts zit moet het links ook. Maar de stuurstengel is niet verlicht, de selector voor je versnellingsbak is verlicht, die zit toevallig rechts aan je stuurkolom.
Vraag m.b.t.b Carwashmodus! Zodra ik een wasstraat in wil rijden en de auto op carwashmodus zet loop ik te knoeien om de auto in zijn vrij te krijgen en blokkeren de remmen.
Hoe doen jullie dit?
Hoe doen jullie dit?
Omdat ik weet dat er veel ex Volvo XC40 P8 rijders in dit topic zitten hoop ik dat 1 van jullie tegen hetzelfde aanloopt (en het heeft opgelost). Ik heb afgelopen week mijn volvo ingeruild en mag de komende jaren in de X7 rijden
Maar in google maps op mijn telefoon zie ik nog steeds de volvo als connected vehicle staan. Ik heb de auto bij inleveren gereset naar fabrieksinstellingen dus er zou geen connectie meer moeten zijn, lijkt mij. Heeft iemand hetzelfde ervaren? Hoe verwijder ik de Volvo?
Maar in google maps op mijn telefoon zie ik nog steeds de volvo als connected vehicle staan. Ik heb de auto bij inleveren gereset naar fabrieksinstellingen dus er zou geen connectie meer moeten zijn, lijkt mij. Heeft iemand hetzelfde ervaren? Hoe verwijder ik de Volvo?
Gisteren voor het eerst even door de wasstraat geweest, tijdens afspuiten, voor het inrijden zet ik de auto op 'Carwash' en rij vervolgens de rails op. Voet hoeft niet op de rem, als je stil staat kan je hem ook in Neutraal schakelen. Je moet de versnellingshendel iets zachter bedienen (niet doordrukken alsof je naar een andere versnelling wil),Anton54 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 09:04:
Vraag m.b.t.b Carwashmodus! Zodra ik een wasstraat in wil rijden en de auto op carwashmodus zet loop ik te knoeien om de auto in zijn vrij te krijgen en blokkeren de remmen.
Hoe doen jullie dit?
[ Voor 9% gewijzigd door M13z1 op 03-12-2025 09:18 ]
Vergeet alleen niet one pedal uit te zetten als je die hebt aanstaan. Want anders zet ie hem alsnog op de rem, ondanks carwash mode en in zijn neutraal. Was voor mij ook de eerste keer even klooien. Had al bij de wasstraat aangegeven dat dit de eerste keer was met deze auto en even moest uitzoeken hoe je hem in de neutraal zet. Ze hadden even de rails stop gezet.M13z1 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 09:16:
[...]
Gisteren voor het eerst even door de wasstraat geweest, tijdens afspuiten, voor het inrijden zet ik de auto op 'Carwash' en rij vervolgens de rails op. Voet hoeft niet op de rem, als je stil staat kan je hem ook in Neutraal schakelen. Je moet de versnellingshendel iets zachter bedienen (niet doordrukken alsof je naar een andere versnelling wil),
Je zou verwachten dat wasstraat mode onepedal uit zou zetten...nosfertu schreef op woensdag 3 december 2025 @ 09:56:
[...]
Vergeet alleen niet one pedal uit te zetten als je die hebt aanstaan. Want anders zet ie hem alsnog op de rem, ondanks carwash mode en in zijn neutraal. Was voor mij ook de eerste keer even klooien. Had al bij de wasstraat aangegeven dat dit de eerste keer was met deze auto en even moest uitzoeken hoe je hem in de neutraal zet. Ze hadden even de rails stop gezet.
Ja dat zou ik dus ook denken. Maar deed dat bij mij in ieder geval niet. Maar kan een glitch zijn geweest. Zet hem nu standaard uit. Je kan het even testen op je oprit natuurlijk.tbee schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:18:
[...]
Je zou verwachten dat wasstraat mode onepedal uit zou zetten...
Daarvoor moet ik eerst een 7X hebben... 😁nosfertu schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:25:
[...]
Ja dat zou ik dus ook denken. Maar deed dat bij mij in ieder geval niet. Maar kan een glitch zijn geweest. Zet hem nu standaard uit. Je kan het even testen op je oprit natuurlijk.
Nog een week of 3.
Als ik het goed begrijp worden de Michelin Pilot Alpin 5 SUV aangeraden als winterbanden
Ik wil alvast een afspraak inplannen bij Euromaster en ik moet de gegevens van de banden invullen (7X LR komt 08/12)
Klopt dit zo?
Die laatste 2 cijfers zeggen me niet zoveel, maar ik zag die ergens zo voorbij komen.
Ik wil alvast een afspraak inplannen bij Euromaster en ik moet de gegevens van de banden invullen (7X LR komt 08/12)
Klopt dit zo?
Die laatste 2 cijfers zeggen me niet zoveel, maar ik zag die ergens zo voorbij komen.
Als ik de handleiding zie dan klopt hetpimmettjuh schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:40:
Als ik het goed begrijp worden de Michelin Pilot Alpin 5 SUV aangeraden als winterbanden
Klopt dit zo?
[Afbeelding]
[ Voor 21% gewijzigd door Ian_ op 03-12-2025 10:58 ]
Als je via een browser naar maps gaat en als je auto inlogd (de P8 heeft bij mij een eigen google acc) kan je daar volgens mij bij settings aangeven welke auto je hebt. Wellicht dat veranderen voldoende?Sander28 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 09:14:
Omdat ik weet dat er veel ex Volvo XC40 P8 rijders in dit topic zitten hoop ik dat 1 van jullie tegen hetzelfde aanloopt (en het heeft opgelost). Ik heb afgelopen week mijn volvo ingeruild en mag de komende jaren in de X7 rijden![]()
Zeekr 7x Privilege AWD
Niet verkeerd bedoeld, maar voor dit soort doeleinden is ChatGPT echt geen goede raadgever. Ik heb als voorbeeld eens gevraagd hoe het dan met we (verlichte) rechter stuurhendel zit...ubzY3.eMBstiLL schreef op woensdag 3 december 2025 @ 03:01:
[...]
[Afbeelding]
~ChatGPT
Ik hou je niet tegen om dit bij Zeekr zelf een keer na te vragen als dit nog niet voldoende is.
Zou de rechter stuurhendel in een ZEEKR 7X verlicht moeten zijn?
Wat ChatGPT je in dit soort gevallen vertelt is vaak op z'n zachtst gezegd minder accuraat.Goede vraag. Ik kon niet vinden in de (publieke) documentatie van Zeekr 7X dat de rechter stuurhendel expliciet als “verlicht” is — oftewel dat er standaard verlichting (achtergrond- of symboolverlichting) op zit om de hendel in het donker leesbaar te maken. Hier is wat ik ontdekte — én waar de onzekerheid zit:
✅ Wat wél duidelijk is
In de handleiding van de 7X (en van andere modellen van Zeekr) wordt de rechter stuurhendel aangeduid als de hendel voor de ruitenwissers/windscherm-sproeiers (en bij de 7X: “drive selector” op de kolom, afhankelijk van versie).
De linker hendel regelt de verlichting, knipperlichten, groot/lichttrek etc.
In discussies / forums over auto’s (zie een voorbeeld via een ander merk) merken eigenaren op dat stuurhendels vaak niet verlicht zijn — dat is blijkbaar eerder regel dan uitzondering.
⚠️ Waarom het onduidelijk is of hij verlicht moet zijn
De officiële handleiding geeft niet aan dat de rechter hendel verlichting of verlichte symbolen heeft. Geen vermelding over achtergrond-LED’s, verlichte pictogrammen of iets dergelijks.
Veel auto’s laten de bediening van functies achter stuur (zoals richting, wissers, knipperlichten) onverlicht. Dat is een bewuste ontwerpkeuze: de functies zijn bekend, en in het donker vertrouw je op de stand en vorm van de hendel in plaats van verlichting.
Juridisch / technisch: er is geen regelgeving die voorschrijft dat stuurhendels verlicht moeten zijn — de wet eist dat je voertuigverlichting correct functioneert (koplampen, achterlichten, etc.), niet dat de bedieningselementen in de cabine zelf verlicht zijn.
🧑🔧 Mijn inschatting
Nee — ik verwacht niet dat de rechter stuurhendel in een Zeekr 7X standaard verlicht is, en evenmin dat hij verlicht hoort te zijn volgens de handleiding of wetgeving. Het is niet abnormaal dat je in het donker de hendel “op tast” gebruikt.
Als je zelf merkt dat er bij jou geen verlichting is — dat betekent niet automatisch dat er iets kapot is. Wil je, kan ik checken of er gebruikersrapporten zijn van eigenaren die melden dat hun rechter hendel wél verlicht is (of juist ontbreekt). Wil je dat ik die check uitvoer?
Klopt hoor. Ik gebruik het vooral omdat hij (zoals je zag) vrij grondig kan doorspitten op het internet. (Mits je de juiste specifieke vragen stelt en de sources checkt) Wat iemand vervolgens met die informatie doet, is natuurlijk helemaal aan zichzelf. Het helpt vooral om bepaalde speculaties wat te beperken.jsiegmund schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:42:
[...]
Niet verkeerd bedoeld, maar voor dit soort doeleinden is ChatGPT echt geen goede raadgever. Ik heb als voorbeeld eens gevraagd hoe het dan met we (verlichte) rechter stuurhendel zit...
[...]
[...]
Wat ChatGPT je in dit soort gevallen vertelt is vaak op z'n zachtst gezegd minder accuraat.
En stel dat die linker stuurhendel wél een specifieke verlichte feature van Zeekr zou blijken te zijn, dan komen we dankzij zo’n check tenminste vroegtijdig op een mogelijk issue uit, wat eventueel zelfs gevolgen kan hebben richting een terugroepactie of software fix.
Dus van de ene kant alleen maar goed dat mensen alert zijn en vragen stellen.
Voor als er inderdaad iemand is die hetzelfde probleem ervaart:4v4t4r schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:57:
[...]
Als je via een browser naar maps gaat en als je auto inlogd (de P8 heeft bij mij een eigen google acc) kan je daar volgens mij bij settings aangeven welke auto je hebt. Wellicht dat veranderen voldoende?
Ga naar https://myaccount.google.com/data-and-privacy, scroll naar "Gekoppelde Google-services", vink onderaan Google Maps aan en bewaar. Log vervolgens uit bij google maps op je mobiel, en log weer in.
Heeft iedereen de Michelin eronder liggen? Ik heb de auto zakelijk en niet via een LM dus mag ze zelf bekostigen. Dan wil ik een goede, maar ook duurzaam en liefst betaalbare band. Ik zoek dan de 21"variant.Ian_ schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:57:
[...]
Als ik de handleiding zie dan klopt het
[Afbeelding]
Benieuwd of er nog mensen zijn die al ervaringen hebben met een andere band dan de Michelin?
Afgelopen maandag is de set winterbanden en velg erop gegaan van Zeekr met Michelin Pilot Alpin 5 SUV ben benieuwd hoe lang ze meegaan.Roy.S schreef op woensdag 3 december 2025 @ 13:32:
[...]
Heeft iedereen de Michelin eronder liggen? Ik heb de auto zakelijk en niet via een LM dus mag ze zelf bekostigen. Dan wil ik een goede, maar ook duurzaam en liefst betaalbare band. Ik zoek dan de 21"variant.
Benieuwd of er nog mensen zijn die al ervaringen hebben met een andere band dan de Michelin?
Geen last van gehad, de stand N zou dit ook op moeten heffen imho.nosfertu schreef op woensdag 3 december 2025 @ 09:56:
[...]
Vergeet alleen niet one pedal uit te zetten als je die hebt aanstaan. Want anders zet ie hem alsnog op de rem, ondanks carwash mode en in zijn neutraal. Was voor mij ook de eerste keer even klooien. Had al bij de wasstraat aangegeven dat dit de eerste keer was met deze auto en even moest uitzoeken hoe je hem in de neutraal zet. Ze hadden even de rails stop gezet.
Na 30.000 km op de teller begint er de laatste tijd met hobbels steeds luider iets te kraken.
De garage denkt dat het uit het interieur komt en kan niets in de ophanging vinden.
Het lijkt alsof er 2 delen langs elkaar bewegen en wat een krakend geluid veroorzaakt.
Zijn er meer mensen die dit ervaren, en liever nog ook een oplossing ervoor hebben gevonden?
De garage denkt dat het uit het interieur komt en kan niets in de ophanging vinden.
Het lijkt alsof er 2 delen langs elkaar bewegen en wat een krakend geluid veroorzaakt.
Zijn er meer mensen die dit ervaren, en liever nog ook een oplossing ervoor hebben gevonden?
Ik had 2 krakende delen die beide zijn opgelost!MPro schreef op woensdag 3 december 2025 @ 17:23:
Na 30.000 km op de teller begint er de laatste tijd met hobbels steeds luider iets te kraken.
Zijn er meer mensen die dit ervaren, en liever nog ook een oplossing ervoor hebben gevonden?[Afbeelding]
1. Middenconsole tegen de bestuurdersstoel wat kraakte. Middenconsole is opnieuw uitgelijnd en opgelost.
2. Deur leek te kraken, bij het verwijderen van alles bleken ze vanaf de fabriek 5/6 ophangpunten te hebben gebruikt voor de bekleding. Nummer 6 erbij gedaan en opgelost.
Bij mij afgelopen zondag precies hetzelfde. Was de eerste keer dat ik door de wasstraat reed. Lijkt er toch op dat one pedal uit moet staan.M13z1 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 15:54:
[...]
Geen last van gehad, de stand N zou dit ook op moeten heffen imho.
Bij inschakelen van de carwash mode geeft ie op het scherm namelijk wel netjes een lijst weet van alle benodigde features die hij uitschakelt groene vinkjes aan, maar blijkbaar kan hij niet zelf de one pedal functie tijdelijk disabelen. Staat ook geen vinkje dan. Vervolgens moet je dat zelf in het menu nog handmatig uitschakelen, anders kun je de wasstraat niet in. Was even stressmomentje. Zou mooi zijn als ie dat zelf zou kunnen. Vond het overigens ook best lastig om de auto in de N te krijgen.
Ik heb sinds vorige week Goodyear Ultragrip eronder gekregen. Ik vind ze lawaaieriger dan de Michelin zomerbanden en heb het idee dat er een tik in zit. Daarom vrijdag nog eens laten controleren/balanceren door de bandenboer.Roy.S schreef op woensdag 3 december 2025 @ 13:32:
[...]
Heeft iedereen de Michelin eronder liggen? Ik heb de auto zakelijk en niet via een LM dus mag ze zelf bekostigen. Dan wil ik een goede, maar ook duurzaam en liefst betaalbare band. Ik zoek dan de 21"variant.
Mat lijkt er beter uit te zien dan de versie via geelyevs.com.Ian_ schreef op woensdag 3 december 2025 @ 13:55:
Afgelopen donderdag besteld en net opgehaald in Zeist. [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het ijzerdraadje doet mij aan iets anders denken. In mijn vorige auto’s had ik altijd mooie bagage haken om boodschappentassen aan te hangen om zodoende te voorkomen dat ze omvallen in de bochten. De haakjes die ik de Zeekr zitten zijn wel heel karig/klein. Hoe doen jullie dat?
Klopt! Eerst one pedal uitzetten dan carwash mode doe ik tegenwoordig :-)Belskuh schreef op woensdag 3 december 2025 @ 18:10:
[...]
Bij mij afgelopen zondag precies hetzelfde. Was de eerste keer dat ik door de wasstraat reed. Lijkt er toch op dat one pedal uit moet staan.
Bij inschakelen van de carwash mode geeft ie op het scherm namelijk wel netjes een lijst weet van alle benodigde features die hij uitschakelt groene vinkjes aan, maar blijkbaar kan hij niet zelf de one pedal functie tijdelijk disabelen. Staat ook geen vinkje dan. Vervolgens moet je dat zelf in het menu nog handmatig uitschakelen, anders kun je de wasstraat niet in. Was even stressmomentje. Zou mooi zijn als ie dat zelf zou kunnen. Vond het overigens ook best lastig om de auto in de N te krijgen.
Kwaliteit is wel next level vergeleken met geelyevs. Wat bedoel je met ijzerdraad? De haken werken goed, zelf karabijnen gekocht met bungiekoord om alles goed vast te zetten. Heb er nog 3 extra.petermdevries schreef op woensdag 3 december 2025 @ 19:35:
[...]
Mat lijkt er beter uit te zien dan de versie via geelyevs.com.
Het ijzerdraadje doet mij aan iets anders denken. In mijn vorige auto’s had ik altijd mooie bagage haken om boodschappentassen aan te hangen om zodoende te voorkomen dat ze omvallen in de bochten. De haakjes die ik de Zeekr zitten zijn wel heel karig/klein. Hoe doen jullie dat?
Ik heb ook deze Goodyear Ultragrip 3 erop zitten (bij Euromaster). Hoorde ook een tik of onbalans. Teruggeweest en opnieuw gebalanceerd, maar probleem is niet weg. Het is niet heel luid, maar wel irritant omdat je erop gaat letten.petermdevries schreef op woensdag 3 december 2025 @ 19:32:
[...]
Ik heb sinds vorige week Goodyear Ultragrip eronder gekregen. Ik vind ze lawaaieriger dan de Michelin zomerbanden en heb het idee dat er een tik in zit. Daarom vrijdag nog eens laten controleren/balanceren door de bandenboer.
Hoi allemaal,
Mijn Zeekr 7x komt einde van de maand... is er al iemand die een WiCan adapter geprobeerd heeft die hij kan aanraden? Of al nieuws ergens over een koppeling met een API?
Groet,
Nika.
Mijn Zeekr 7x komt einde van de maand... is er al iemand die een WiCan adapter geprobeerd heeft die hij kan aanraden? Of al nieuws ergens over een koppeling met een API?
Groet,
Nika.
Zeekr 7x LR | HASS | Zwave | Python | Javascript
Je hoeft one pedal niet uit te zetten. 1 tik op het rempedaal is voldoende. Dat werkte bij mij in ieder geval.nosfertu schreef op woensdag 3 december 2025 @ 09:56:
[...]
Ik heb gisteren mijn grijze privilege afgeleverd gekregen, heb ook meteen 200km gereden. De eerste reactie is dat het heerlijk rijdt, ik moet nog wel wat gaan spelen met alle instellingen. Ik heb (vooralsnog) geen problemen met het rechtuit rijden. Ik heb wel een paar andere issues die echt vervelend zijn (naast de mij bekende: geen API, iPhone 17 niet compatibel):
- als ik de auto in de achteruit zit krijg ik de melding 'Maak trekhaak los'. Ongeacht of de trekhaak uitgeklapt is of niet. Ook automatisch parkeren werkt daardoor niet en ik kan in de reverse ook de camerainistellingen niet aanpassen.
- in de geïntegreerde navigatie heb ik geen verkeersinfo en geen alternatieve routes (komt misschien door gebrek aan verkeersinfo). Komt dit doordat internet in the car nog niet geactiveerd is?
- alleen de geïntegreerde navigatie laat afslagen e.d. zien in de HUD. Alle andere navigatie laat alleen de pijlen en eindtijd zien. Ik meen me te herinneren dat tijden mijn proefrit Apple Maps via CarPlay wel ook de kaart in de HUD liet zien.
- als ik de auto in de achteruit zit krijg ik de melding 'Maak trekhaak los'. Ongeacht of de trekhaak uitgeklapt is of niet. Ook automatisch parkeren werkt daardoor niet en ik kan in de reverse ook de camerainistellingen niet aanpassen.
- in de geïntegreerde navigatie heb ik geen verkeersinfo en geen alternatieve routes (komt misschien door gebrek aan verkeersinfo). Komt dit doordat internet in the car nog niet geactiveerd is?
- alleen de geïntegreerde navigatie laat afslagen e.d. zien in de HUD. Alle andere navigatie laat alleen de pijlen en eindtijd zien. Ik meen me te herinneren dat tijden mijn proefrit Apple Maps via CarPlay wel ook de kaart in de HUD liet zien.
[ Voor 3% gewijzigd door jswinkels op 04-12-2025 10:38 ]
Trekhaak verhaal ken ik niet zonder trekhaak hier. Wat betreft de alternatieve routes doet volgens mij alleen nav 2.0 dit wel en de native geintegreerde versie doet dit niet.jswinkels schreef op donderdag 4 december 2025 @ 09:16:
Ik heb gisteren mijn grijze privilege afgeleverd gekregen, heb ook meteen 200km gereden. De eerste reactie is dat het heerlijk rijdt, ik moet nog wel wat gaan spelen met alle instellingen. Ik heb (vooralsnog) geen problemen met het rechtuit rijden. Ik heb wel een paar andere issues die echt vervelend zijn (naast de mij bekende: geen API, iPhone 17 niet compatibel):
En enkel de geintegreerde nav laat extra informatie zien in de HUD, alle andere niet helaas. Dit zou wel in toekomstige updates gefixt worden voor in ieder geval navigatie 2.0, maar helaas tot vandaag de dag nog niet.
Weer een sneeuwkettingvraag. Ik heb van een mede Zeekr 7X rijder zijn kettingen mogen lenen, waar ik eerst dacht dat dit sowieso niet zou passen aangezien hij een Privilege met 21 inch rijdt en ik een LR met 20 inch.
Nu heeft hij met winterbanden 255 / 45 / 20 genomen, door andere 20 inch velgjes eronder te leggen. De LR maten zijn 265 / 45 / 20 en hij heeft loopvlakkettingen. Die liggen in het midden van de band volgens mij, zou dit dan toch niet alsnog passen bij mijn LR banden? Mijn band is wel een centimeter breder dan de maat van de ketting... Ik heb nog nooit iets gedaan met kettingen, dus hoop dat ervaringsdeskundige hier wat zinnigs over zeggen, buiten dat de maat uiteraard niet op de doos staat...
Nu heeft hij met winterbanden 255 / 45 / 20 genomen, door andere 20 inch velgjes eronder te leggen. De LR maten zijn 265 / 45 / 20 en hij heeft loopvlakkettingen. Die liggen in het midden van de band volgens mij, zou dit dan toch niet alsnog passen bij mijn LR banden? Mijn band is wel een centimeter breder dan de maat van de ketting... Ik heb nog nooit iets gedaan met kettingen, dus hoop dat ervaringsdeskundige hier wat zinnigs over zeggen, buiten dat de maat uiteraard niet op de doos staat...
Ik heb ook de rubberen mattenset voor achter en voor, deze zijn wel van hoge kwaliteit en niet te vergelijken met die van GeeleyEV of Aliexpress. Heb er lang op moeten wachten, maar gelukkig is het wel de kwaliteit waard. Ik zal wel binnenkort een foto plaatsen van de matten.Ian_ schreef op woensdag 3 december 2025 @ 22:33:
[...]
Kwaliteit is wel next level vergeleken met geelyevs. Wat bedoel je met ijzerdraad? De haken werken goed, zelf karabijnen gekocht met bungiekoord om alles goed vast te zetten. Heb er nog 3 extra.
Daar lijkt het niet op nee, als ze deze vragen nu pas gaan stellen. Heel handig dat de link in de email ook verwijst naar de website en niet naar de eventuele app. Nu moet je weer zoeken in de app naar "Improve steering response on the highway for Zeekr 7x"Ruben_sim schreef op donderdag 4 december 2025 @ 14:44:
Lol.. Gaat duidelijk geen fix komen soon [Afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door nosfertu op 04-12-2025 14:57 ]
Sluit ik me helemaal bij aan.
Ik zit nu even weer in de app te kijken. Maar lijkt of je opmerking is weggehaald.
Ik zit nu even weer in de app te kijken. Maar lijkt of je opmerking is weggehaald.
[ Voor 60% gewijzigd door nosfertu op 04-12-2025 15:09 ]
Zie het inderdaad. Stond op pending.
Hier de text versie. Kunnen jullie hem ook posten.
Are you serious right now? First we’re promised a fix by the end of November, and now you’re openly admitting you have no idea what the reported issue is about. That’s… quite something.
The title clearly states it concerns highway driving, and its repeated three times. LCC disabled and without Lane Assist. This isn’t exactly cryptic information.
I assume you’re aware that your replies are publicly visible online? One would hope so, because this level of inconsistency is, frankly, embarrassing.
This situation is extremely concerning and completely unacceptable.
Hier de text versie. Kunnen jullie hem ook posten.
Are you serious right now? First we’re promised a fix by the end of November, and now you’re openly admitting you have no idea what the reported issue is about. That’s… quite something.
The title clearly states it concerns highway driving, and its repeated three times. LCC disabled and without Lane Assist. This isn’t exactly cryptic information.
I assume you’re aware that your replies are publicly visible online? One would hope so, because this level of inconsistency is, frankly, embarrassing.
This situation is extremely concerning and completely unacceptable.
Is hij nu bij jou helemaal weg of nog steeds pending? Ik zie namelijk ook alleen de downvote en geen comment.Ruben_sim schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:13:
Zie het inderdaad. Stond op pending.
Downvote is van mijBlazings schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:14:
[...]
Is hij nu bij jou helemaal weg of nog steeds pending? Ik zie namelijk ook alleen de downvote en geen comment.
Ik zal de tekst ook even plaatsen
Ik heb ook een tekst geplaatst maar geen idee of het geplaatst is nu, zal zo even kijken.
[ Voor 67% gewijzigd door Ian_ op 04-12-2025 15:34 ]
Geen enkele comment blijft staan zo te zien. Alleen de inmiddels 6 downvotes.
Onbegrijpelijk dat er maar 78 votes zijn voor dit probleem! Vreemd ook dat dit gedeelte van de app feedback van 001 en X gebruikers door elkaar zet waardoor het een brij van kleine probleempjes wordt en de belangrijke zaken naar de achtergrond verdwijnen. Inmiddels nu 1000km in de afgelopen week met mijn Priv gereden en ook ik merk onrustig weggedrag. Niet problematisch maar wel storend, zeker in vergelijking met mijn oude PS2. Met LCC aan merk je dat de lijnen van de rijbaan in de HUD (en het display) een beetje wiebelen zelfs bij langzaam rijden in de file. Gek genoeg maakt de autopilot ook heel veel kleine correcties om de auto rechtuit te laten rijden die niet in verhouding staan tot de beweging van de auto op de rijbaan bij een snelheid van <30km/h. Als de autopilot niet aanstaat moet je om de auto rechtdoor te laten rijden ook vaak handmatig corrigeren want vanzelf gaat dat niet. Verder is het in de 7X vooral wennen aan de ACC&LCC en de opbouw van de menu's want daar zit wat mij betreft behoorlijk wat onlogica in.Ruben_sim schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:00:
De vriendelijkheid en het geduld begint op te raken... [Afbeelding]
Ik vermoed dat de meeste mensen deze ticket niet zomaar tegenkomen. Als ik niet wist wat de titel was weet ik niet of ik het issue had kunnen vinden in de builders app. Er vanuit gaande dat men überhaupt weet dat er een builders app is en hoe ze daar komen. Daarnaast zal je ook een hoop mensen hebben die gewoon een service aanvraag hebben gedaan en wachten tot ergens in januari voor het uitlijnen (dat niet helpt). Een boel rijders zijn ook lease en zullen het dan bij de leasemaatschappij neerleggen.Ratselop schreef op donderdag 4 december 2025 @ 16:29:
[...]
Onbegrijpelijk dat er maar 78 votes zijn voor dit probleem!
Als je niet heel gericht gaat zoeken en net deze thread + post over zoekend rijgedrag tegenkomt, kan je denken dat het geen veelvoorkomend issue is. Zeekr maakt er namelijk geen publiekelijk statement over.
[ Voor 5% gewijzigd door Blazings op 04-12-2025 16:37 ]
Als er Pending… staat, betekent dit dat de admins je comment handmatig moeten goedkeuren voordat deze zichtbaar wordt. Ze kunnen er daarnaast voor kiezen om je comment op ‘private’ te zetten. In dat geval is hij alleen zichtbaar voor jou en de admins, maar niet voor de rest van de community.
Ik heb op dit moment meerdere verzoeken die op ‘private’ staan en waar actief naar wordt gekeken en sommige op wordt gereageerd.
Blijkbaar gebruiken ze dit om reacties eerst intern te behandelen zonder dat de rest van de community al kan meekijken.
Ik heb op dit moment meerdere verzoeken die op ‘private’ staan en waar actief naar wordt gekeken en sommige op wordt gereageerd.
Blijkbaar gebruiken ze dit om reacties eerst intern te behandelen zonder dat de rest van de community al kan meekijken.
gezien de bijtelling toch nagenoeg gelijk blijft in 2026 als 2025 neem ik nog even een jaartje tijdelijke auto en kijk dan of alle (kinder)problemen met de 7X zijn opgelost en kies eind 2026 voor 4 jaar de volgende leaseauto. Met name ""niet normaal rechtuit rijden" vind ik anno 2025 echt te storend en niet meer van deze tijd. Zeker niet voor een auto van 67500.
Hahahahaha, wat een onvermogen!! Eerst een OTA beloven waarvan ik al mijn twijfels had… en helemaal om het op te lossen?? En wat dat zou gaan betekenen voor de meerderheid die er geen last van heeft… Maar ach… geloof me, er zit geen moer aan te komen qua OTA. In Sweden zit echt niet een “team” na te denken over de OTA; dit moet vanuit China worden gepusht en die zijn momenteel met heel andere dingen bezig. Beetje negatief, maar ik denk echt dat we wat realistischer moeten gaan worden in dit forum en niet denken dat er heel veel aandacht is voor de punten die we hier en in de app opnoemen. De iPhone 17, die nog niet eens wordt ondersteund, is toch van de zotte… Mijn 7X doet het prima hoor, maar hopen op allemaal leuke features en bugfixes zoals bij Tesla kan je echt wel vergeten. Als je ziet hoelang simpele dingen openstaan in de Builders-app zonder ook maar een beetje beweging, bevestigt dat voor mij alleen maar.Rioja1969 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 20:36:
Ik viel letterlijk van mijn stoel toen ik het bericht van Krypton zag. Ook mijn reactie zal nooit het levenslicht zien
[Afbeelding]
Hoe ervaren jullie het opladen en de laadsnelheid?
Ik ging net uit werk (accu heel koud I guess) na 3 minuten gereden te hebben, meteen aan de snellader, want ik moest een langer ritje maken vanavond.
Het laden begon 3 minuten lang op 5kW, daarna langszaam omhoog naar 20, 30 en hing daarna lang op 100, tot 140 KW. Op 70% heb ik het maar gestopt want toen vond ik wel genoeg.
Krijg je de 300 - 400 KW alleen als je pre conditioning doet van de accu? Als je zomaar een laadpaal pakt langs de snelweg dan is hij best langzaam? Dit was in ieder geval niet sneller dan mijn oude Polestar 2.
Ik ging net uit werk (accu heel koud I guess) na 3 minuten gereden te hebben, meteen aan de snellader, want ik moest een langer ritje maken vanavond.
Het laden begon 3 minuten lang op 5kW, daarna langszaam omhoog naar 20, 30 en hing daarna lang op 100, tot 140 KW. Op 70% heb ik het maar gestopt want toen vond ik wel genoeg.
Krijg je de 300 - 400 KW alleen als je pre conditioning doet van de accu? Als je zomaar een laadpaal pakt langs de snelweg dan is hij best langzaam? Dit was in ieder geval niet sneller dan mijn oude Polestar 2.
Ik kan hier een heel boekwerk over schrijven maar:burnfout schreef op donderdag 4 december 2025 @ 21:57:
Precondition aan bij 0 to 10 C = maximaal 400 kW. Soc moet boven de 20% zijn anders werkt preconditioning niet. Onder de 20% heb ik 60 minuten gereden en nog was de batterij koud en krijg ik 230 kW.
Heb hier ook tickets voor Ingeschoten, onder de 20% moet preconditioning gewoon werken.
Dank voor je snelle antwoord!Ian_ schreef op donderdag 4 december 2025 @ 22:16:
Dit krijg je als het buiten +25 graden is en batterij zonder precondition op temperatuur is. Dit is letterlijk 4 minuten van mijn huis vandaan..[Afbeelding]
Hmmm, maar als ik pre condition niet aanzet dan krijg ik met deze temparaturen maar onder de 100 KW, dat is dan wel jammer.
Kun je pre condition ook handmatig aanzetten, of alleen als je via 2.0 navigatie naar laadpaal rijdt?
Wel vet die 400 KW om te zien, wil ik ook ff behalen.
[ Voor 3% gewijzigd door burnfout op 04-12-2025 22:27 ]
Heb een paar keer gelezen dat het nogal lastig gevonden wordt om de auto in N te krijgen.
Dit kan simpel door de hendel vast te houden zodra je wat weerstand voelt. Even een sec of 2 daar houden en dan floept ie op N. :-)
Dit kan simpel door de hendel vast te houden zodra je wat weerstand voelt. Even een sec of 2 daar houden en dan floept ie op N. :-)
[ Voor 3% gewijzigd door admiral866 op 05-12-2025 01:19 ]
Inmiddels wat nieuwe problemen, ga hier een service request voor uitzetten inmiddels 10.000km:
- HUD is 9/10x niet zichtbaar als ik de auto start. Dan moet ik hem uitzetten en weer aanzetten waarna deze verschijnt.
- ruitenwissers maken tik tik tik geluid.
- spiegels staan vaak in verkeerde stand na het aanzetten van de auto, zelfs na herhaaldelijk aanpassen en weer opslaan van de stand.
- sinds vandaag foutmelding dodehoekdetectie, voorcamera die het niet meer doet.
- beginscherm staan heel wat teksten in het Chinees.
- HUD is 9/10x niet zichtbaar als ik de auto start. Dan moet ik hem uitzetten en weer aanzetten waarna deze verschijnt.
- spiegels staan vaak in verkeerde stand na het aanzetten van de auto, zelfs na herhaaldelijk aanpassen en weer opslaan van de stand.
- sinds vandaag foutmelding dodehoekdetectie, voorcamera die het niet meer doet.
Al een keer gereset door de 2 knoppen op het stuur ingedrukt te houden?Anton54 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 03:02:
Inmiddels wat nieuwe problemen, ga hier een service request voor uitzetten inmiddels 10.000km:
[Afbeelding]
Spiegels herken ik van toen ik de auto net had, nu echt al maanden niet meer gehad.
Dit heb ik bij vrijwel alle Elektrische autos ervaren, als je niet voorverwarmt dan zakt de laadsnelheid aanzienlijk. Bij KIA EV6 die ik nu rij (800 volt) laad koud begin maar 75KW aan fastned bijv en pas na 15 minuten 200KW of mer.burnfout schreef op donderdag 4 december 2025 @ 21:57:
Hier was ik al bang voor, zeekr7X prachtauto maar duidelijk nog vol met allerlei kinderziektes wat best wel weer gek is gezien de auto al jaren rond rijdt in Azie. Ik denk 2027 is deze auto wel grotendeels up en running echter vraag me af of ze rechtuitrijden kunnen fixen in ieder geval niet met ff software dan hadden ze het al lang gedaan. Ze weten natuurlijk al jaar van dit probleem en feit dat het nog niet gefixt is zegt veel.bullseye1977 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 21:37:
[...]
Hahahahaha, wat een onvermogen!! Eerst een OTA beloven waarvan ik al mijn twijfels had… en helemaal om het op te lossen?? En wat dat zou gaan betekenen voor de meerderheid die er geen last van heeft… Maar ach… geloof me, er zit geen moer aan te komen qua OTA. In Sweden zit echt niet een “team” na te denken over de OTA; dit moet vanuit China worden gepusht en die zijn momenteel met heel andere dingen bezig. Beetje negatief, maar ik denk echt dat we wat realistischer moeten gaan worden in dit forum en niet denken dat er heel veel aandacht is voor de punten die we hier en in de app opnoemen. De iPhone 17, die nog niet eens wordt ondersteund, is toch van de zotte… Mijn 7X doet het prima hoor, maar hopen op allemaal leuke features en bugfixes zoals bij Tesla kan je echt wel vergeten. Als je ziet hoelang simpele dingen openstaan in de Builders-app zonder ook maar een beetje beweging, bevestigt dat voor mij alleen maar.
Haha ik snap je maar batterijen zijn net reptielen! Graag op +25C en dan presteren ze het beste.burnfout schreef op donderdag 4 december 2025 @ 22:26:
[...]
Dank voor je snelle antwoord!
Hmmm, maar als ik pre condition niet aanzet dan krijg ik met deze temparaturen maar onder de 100 KW, dat is dan wel jammer.
Kun je pre condition ook handmatig aanzetten, of alleen als je via 2.0 navigatie naar laadpaal rijdt?
Wel vet die 400 KW om te zien, wil ik ook ff behalen.
Als je naar energy management gaat, dan heb bovenin (rechts) een knop: precondition*. Onder de 20% SoC kan je deze ook indrukken maar werkt die gewoon niet.
Heb momenteel drie tickets lopen wat betreft laden en voorverwarmen.
Hoogste wat ik behaald heb is 425 kW en binnenkort installeren we een 700 kW lader. Daar ga ik natuurlijk wel even testen.
Chinese tekst is al twee maanden bekend en hieronder de reactie:Anton54 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 03:02:
[Afbeelding]
Hi,
We are aware of the issue and working on a solution. In the meantime, we recommend switching the display language and then going back as a workaround until solution has been implemented
bullseye1977 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 21:37:
[...]
Volgens mij moeten we nog een keer de Nexperia fabriek sluiten om een beetje aandacht te krijgen vanuit China![]()
Hahahahaha, wat een onvermogen!! Eerst een OTA beloven waarvan ik al mijn twijfels had… en helemaal om het op te lossen?? En wat dat zou gaan betekenen voor de meerderheid die er geen last van heeft… Maar ach… geloof me, er zit geen moer aan te komen qua OTA. In Sweden zit echt niet een “team” na te denken over de OTA; dit moet vanuit China worden gepusht en die zijn momenteel met heel andere dingen bezig. Beetje negatief, maar ik denk echt dat we wat realistischer moeten gaan worden in dit forum en niet denken dat er heel veel aandacht is voor de punten die we hier en in de app opnoemen. De iPhone 17, die nog niet eens wordt ondersteund, is toch van de zotte… Mijn 7X doet het prima hoor, maar hopen op allemaal leuke features en bugfixes zoals bij Tesla kan je echt wel vergeten. Als je ziet hoelang simpele dingen openstaan in de Builders-app zonder ook maar een beetje beweging, bevestigt dat voor mij alleen maar.
Dank! Ik ga hem binnenkort even testen met preconditioning gedaan te hebben,Ian_ schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 07:35:
[...]
Haha ik snap je maar batterijen zijn net reptielen! Graag op +25C en dan presteren ze het beste.
Als je naar energy management gaat, dan heb bovenin (rechts) een knop: precondition*. Onder de 20% SoC kan je deze ook indrukken maar werkt die gewoon niet.
Heb momenteel drie tickets lopen wat betreft laden en voorverwarmen.
Hoogste wat ik behaald heb is 425 kW en binnenkort installeren we een 700 kW lader. Daar ga ik natuurlijk wel even testen.[Afbeelding]
Waar komt die 700 KW lader? Is die voor publiek?
Even een reactie over het laden van de Zeekr. Ik vind dat toch echt niet normaal? Ik wou eerst ook de 7x maar uiteindelijk voor de nieuwe G6 performance gegaan. Die heeft een LFP accu en ik heb laden bij 0 graden getest zonder voorverwarmen van de accu en ik kwam met 2 % aan de lader aan ( 300kw) , ik was na 2 min aan 180kw aan het laden. Daarna ging het vlot tot 250kw. Op 18 min zat ik op 90 %. Bovendien moet ik zeggen dat ik deze kinderziektes en issues niet herken bij Xpeng. ZEEKR is een pak duurder maar moet wel snel orde op zaken stellen.
Nee, helaas niet publiek maar er komen wel binnenkort een paar locaties waar we 560 kW laders gaan plaatsen publiek. Ik hou jullie op de hoogte erover.burnfout schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 09:13:
[...]
Dank! Ik ga hem binnenkort even testen met preconditioning gedaan te hebben,
Waar komt die 700 KW lader? Is die voor publiek?
Je weet dat de accu altijd verwarmd tijdens het rijden dus qua laden maak je niet echt een punt.Jerres8 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 09:32:
Even een reactie over het laden van de Zeekr. Ik vind dat toch echt niet normaal? Ik wou eerst ook de 7x maar uiteindelijk voor de nieuwe G6 performance gegaan. Die heeft een LFP accu en ik heb laden bij 0 graden getest zonder voorverwarmen van de accu en ik kwam met 2 % aan de lader aan ( 300kw) , ik was na 2 min aan 180kw aan het laden. Daarna ging het vlot tot 250kw. Op 18 min zat ik op 90 %. Bovendien moet ik zeggen dat ik deze kinderziektes en issues niet herken bij Xpeng. ZEEKR is een pak duurder maar moet wel snel orde op zaken stellen.
Daarnaast haal ik zonder verwarmen op 10% ook 220 kW.
Xpeng maakt al langer auto’s in Nederland en heeft hun 2e generatie op de markt. Dat zal met ZEEKR net zo zijn.
Eens de kinderziektes zijn vervelend maar goed, daarvoor ben je een early adaptor
Ik zal volgende week bij het ophalen van de auto eens een paar van deze punten aanhalen.
Antwoord zal vast zijn dat het niet hun afdeling is, of zij daar niets van weten, maar goed.
Antwoord zal vast zijn dat het niet hun afdeling is, of zij daar niets van weten, maar goed.
Dit klopt niet wat je zegt.
Ik ben van bij me thuis naar de laadpaal gereden en dat was letterlijk 4 min. Het doel was te testen zonder voorverwarmen.
quote]Ian_ schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 10:05:
[...]
Je weet dat de accu altijd verwarmd tijdens het rijden dus qua laden maak je niet echt een punt.
Xpeng maakt al langer auto’s in Nederland en heeft hun 2e generatie op de markt. Dat zal met ZEEKR net zo zijn.
Eens de kinderziektes zijn vervelend maar goed, daarvoor ben je een early adaptor
[/quote]
Ik ben van bij me thuis naar de laadpaal gereden en dat was letterlijk 4 min. Het doel was te testen zonder voorverwarmen.
[...]
Je weet dat de accu altijd verwarmd tijdens het rijden dus qua laden maak je niet echt een punt.
[/quote]
Hoe lager de Soc hoe hoger het vermogen, ZEEKR heeft hetzelfde, batterij chemie heeft daar niks mee te maken.Jerres8 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 10:42:
Dit klopt niet wat je zegt.
[...]
[/quote]
Een 1 maand Aussie eigenaar review
YouTube: Zeekr 7X - 1 Month Later Owner Review | The Good and The Bad
Als iemand na 3 minuten begint over de snelheid 320 kWh haak ik af. Dan biedt het jeugdjournaal correcte informatie 😅tbee schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 10:55:
Een 1 maand Aussie eigenaar review
Ik volg je niet helemaal? Het is geen productspec waar hij het over heeft, maar over het in de praktijk aansluiten op een 350kW lader die uiteindelijk op 27% SoC met 320kW laadde.Ian_ schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:03:
[...]
Als iemand na 3 minuten begint over de snelheid 320 kWh haak ik af. Dan biedt het jeugdjournaal correcte informatie 😅
Hij zegt “charging at 320 kilowatts a hour”. Classic error maar dan kan ik je review niet serieus nementbee schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:19:
[...]
Ik volg je niet helemaal? Het is geen productspec waar hij het over heeft, maar over het in de praktijk aansluiten op een 350kW lader die uiteindelijk op 27% SoC met 320kW laadde.
Ah. Check. Het staat iedereen inderdaad vrij om te bepalen welke waarde een dergelijke technicality heeft m.b.t. z'n ervaringen met de auto. 🤷♂️😄 Ik persoonlijk zou graag die youtubert uit Noorwegen eens horen over de warmtepomp, nu het daar diepvries aan het worden is.Ian_ schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:24:
[...]
Hij zegt “charging at 320 kilowatts a hour”. Classic error maar dan kan ik je review niet serieus nemen
Hier idemdito. Ik heb ook besloten nu geen Zeekr te bestellen ivm alle kinderziektes. Hopelijk wordt het voor jullie snel opgelost!menno76 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 06:55:
[...]
Hier was ik al bang voor, zeekr7X prachtauto maar duidelijk nog vol met allerlei kinderziektes wat best wel weer gek is gezien de auto al jaren rond rijdt in Azie. Ik denk 2027 is deze auto wel grotendeels up en running echter vraag me af of ze rechtuitrijden kunnen fixen in ieder geval niet met ff software dan hadden ze het al lang gedaan. Ze weten natuurlijk al jaar van dit probleem en feit dat het nog niet gefixt is zegt veel.
Ik hou mijn model S nog even aan en drop de 7X gewoon weer op hun stoep, als ik raar rijgedrag of koude neus heb. Binnen een maand oplossen of terugbetalen.Frietkot schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 12:06:
[...]
Hier idemdito. Ik heb ook besloten nu geen Zeekr te bestellen ivm alle kinderziektes. Hopelijk wordt het voor jullie snel opgelost!
Maar weer even tussendoor voor mensen die wel deze auto overwegen, maar hier door een aantal negatieve reacties over de 7X (overigens mag dat gewoon ook terecht hier gezegd worden door die mensen) zou je bijna denken dat deze auto niet pluis is.
For the record: voor mij is de 7X by far de beste auto waar ik in tijden in gereden heb. En dan heb ik VW, Volvo, Ford en Audi gereden door alle jaren heen, goede midden tot hoger segment auto's.
Kinderziektes zijn er zeker, maar het gehele plaatje van deze auto is gewoon geweldig.
My 2 cents...
For the record: voor mij is de 7X by far de beste auto waar ik in tijden in gereden heb. En dan heb ik VW, Volvo, Ford en Audi gereden door alle jaren heen, goede midden tot hoger segment auto's.
Kinderziektes zijn er zeker, maar het gehele plaatje van deze auto is gewoon geweldig.
My 2 cents...
ja ik hoef eigenlijk niet te lezen dat mensen de auto niet bestellen.. doen ze dat ook in alle andere fora ?kingknoest schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 12:28:
Maar weer even tussendoor voor mensen die wel deze auto overwegen, maar hier door een aantal negatieve reacties over de 7X (overigens mag dat gewoon ook terecht hier gezegd worden door die mensen) zou je bijna denken dat deze auto niet pluis is.
My 2 cents...
Ervaringen over je eigen auto zijn uiteraard welkom, zowel positief als negatief - maar ik roep hier ook niet dat ik niet WEER een Volvo XC40 ga leasen gezien de onvrede die ik ermee heb gehad (ook early adaptor)
Leest zo onprettig - hou het liever bij de feiten van de auto zelf en niet wat mensen uiteindelijk besluiten niet te doen.
Zeekr 7x Privilege AWD
En om het positief te houden (na mijn eerdere review t.o.v. de P8) ik had 5 dagen geen connection in de auto, en nu opeens weer wel.
Ook kreeg ik een mail van Zeekr Support dat als dit nog eens gebeurt ik de SOS-knop 10 seconden ingedrukt moet houden. De connectiviteit wordt dan gereset.
Ook kreeg ik een mail van Zeekr Support dat als dit nog eens gebeurt ik de SOS-knop 10 seconden ingedrukt moet houden. De connectiviteit wordt dan gereset.
|- Rotterdam -|
Update op mijn kapotte achterruit. (21 oktober gebeurt).
Schadenet heeft de ruit uiteindelijk (via een achterdeur bij Zeekr) kunnen bestellen twee weken geleden en is deze week binnengekomen bij ze. Vervangen staat gepland voor volgende week. Ben benieuwd of ze nog problemen gaan ondervinden met het Zeekr logo die achter de achterruit zit.
Schadenet heeft de ruit uiteindelijk (via een achterdeur bij Zeekr) kunnen bestellen twee weken geleden en is deze week binnengekomen bij ze. Vervangen staat gepland voor volgende week. Ben benieuwd of ze nog problemen gaan ondervinden met het Zeekr logo die achter de achterruit zit.
Ja ik moet me al dagen inhouden om te reageren eerlijk gezegd..kingknoest schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 12:28:
My 2 cents...
Het mag hier zeker vermeld worden maar het is wel erg overdreven. Over het rechtuit stabiliteit ben ik het eens, bij mensen die hier echt last van ondervinden moet dit opgelost worden. Maar verder.. Ik denk niet dat er op moment veel betere auto's zijn. Mijn Volvo P8 kan op alle punten niet op tegen de 7x. Het zijn echt kleine software problemen die ik vooral zie als verbeteringen die ze kunnen gaan toevoegen. Als mensen mij in de auto vragen hoe hij bevalt dan zijn die punten niet eens het vermelden waard of ik kom er niet eens op.
Zag hier ook het vergelijk met de Xpeng, paar weken terug bij buiten temperatuur van 2 graden en een accu van 10% gewoon rond 250 kW kunnen laden na 1/2 minuten..
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart
Couldn't agree more...kingknoest schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 12:28:
My 2 cents...
Ja vroeg me al af hoe het daarmee was. Fijn om te horen dat het toch lijkt te lukken dit te maken..Freedive schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 13:00:
Update op mijn kapotte achterruit. (21 oktober gebeurt).
dat hebben ze bij mij ook gedaan waarop ik aangaf er op te staan ze terug te zetten wat ze deden.Sander28 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:35:
Ook mijn bericht waarin ik enkel antwoord gaf op krypton's vraag en vroeg om een update werd binnen 15 min verwijderd. Ik heb nu een vervolg vraag gesteld over dit gedrag. Ik vind het namelijk belachelijk dat reacties zonder aanstootgevende tekst worden verwijderd.
[Afbeelding]
Schande, alsof de rest achterlijk is en niet meeleest, om zo wat zaken te verbloemen en weg te poetsen.
Maar ook ik, ben onder de streep wel blij met de 7x. Zoals anderen ook aangeven, alle moderne ev's hebben issues, toen ik onlangs de feedback op autoweek las van een Audio E-tron rijder van 80K toen dacht ik: 'dan heb ik niks te klagen...'
[ Voor 13% gewijzigd door WizzyBrown op 05-12-2025 14:01 ]
Ondanks wat kleine dingetjes in de auto (die ik grotendeels ook had in mijn vorige auto, met name ' stuur vasthouden' ) kijk ik er elke keer weer naar uit als ik met de auto op pad mag. Vind het alleen jammer dat ik nu voor de 2e keer bij de garage zit om de trekhaak aan de praat te krijgen. Paar weken terug zijn we naar duitsland geweest en daarna naar zuidwest Engeland en ik ben nog steeds zeer tevreden over de auto.
Zoals het spreekwoord zegt: één zwaluw maakt nog geen zomer. Of winter. Dus de problemen van 1 of een enkeling met de auto is te verwachten. En een forum als dit trekt ook juist mensen met problemen, die waar alles goed werkt gaan vaak niet op zoek op het internet, wat de demografie hier behoorlijk beïnvloed. Dus je moet alles op dit forum in de juiste context zien.kingknoest schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 12:28:
My 2 cents...
Maar ik moet ook zeggen dat de hoeveelheid mensen die klagen over het rijgedrag of de airco wel buiten die "of een enkeling" valt. Wat me toch wat zorgen baart. Ik vind het iig fijn om geïnformeerd de auto in ontvangst te gaan nemen.
Ben een 7X rijder vanaf eind mei.
Over de rechtuit stabiliteit, ik had er ook een beetje last van.
Heb mijn winterbanden eronder laten zetten en gelijk de wielen laten uitlijnen. Bleek dat ze er zeker niet allemaal recht onder zaten. Banden dus ook scheef afgesleten. Niet heel erg maar toch.
Dit helpt volgens mij ook niet bij de rechtuit stabiliteit.
Ze zijn nu goed uitgelijnd met een één of ander Hawk Eye uitlijning apparaat. Nieuwe GY UG performance 3 winterbanden eronder, en volgens mij gaat de auto nu een stuk beter rechtuit.
Verder nog even over de zenuwachtige voorlampen, misschien is het al op dit forum vermeldt.
Maar waar ik achter ben gekomen is dat net na je de auto in de D zet, de lampen zichzelf automatisch kalibreren. Dit duurt 2/3 seconden. Als je de 2/3 seconden afwacht en dan wegrijdt zijn de lampen stabiel.
Als je gelijk wegrijdt zonder de 2/3 seconden af te wachten zijn de lampen zenuwachtig en zoekende.
Net of de kalibratie niet is afgerond.
Al met al toch een fijne en ruime auto, blij mee.
Heb mijn winterbanden eronder laten zetten en gelijk de wielen laten uitlijnen. Bleek dat ze er zeker niet allemaal recht onder zaten. Banden dus ook scheef afgesleten. Niet heel erg maar toch.
Ze zijn nu goed uitgelijnd met een één of ander Hawk Eye uitlijning apparaat. Nieuwe GY UG performance 3 winterbanden eronder, en volgens mij gaat de auto nu een stuk beter rechtuit.
Verder nog even over de zenuwachtige voorlampen, misschien is het al op dit forum vermeldt.
Maar waar ik achter ben gekomen is dat net na je de auto in de D zet, de lampen zichzelf automatisch kalibreren. Dit duurt 2/3 seconden. Als je de 2/3 seconden afwacht en dan wegrijdt zijn de lampen stabiel.
Als je gelijk wegrijdt zonder de 2/3 seconden af te wachten zijn de lampen zenuwachtig en zoekende.
Aah geinig zal die 2-3 seconden eens afwachten :-)ff2000 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 14:17:
Ben een 7X rijder vanaf eind mei.
Dat red ik normaal nooit
het was inderdaad een losse massa kabel voor de trekhaak, ratel in de kofferbak kunnen ze niet vinden en voor de deur die niet altijd goed sluit moeten ze waarschijnlijk een onderdeel bestellen
Ben benieuwd want denk dat je weinig kans maakt om geld terug te krijgen met als reden de koude neus of 1 van de andere bugs/mankementen. Wel denk ik dat meeste komende jaren wel wordt opgelost.tbee schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 12:09:
[...]
Ik hou mijn model S nog even aan en drop de 7X gewoon weer op hun stoep, als ik raar rijgedrag of koude neus heb. Binnen een maand oplossen of terugbetalen.
Wat mijn mening is ondanks de kritiek wat ik wel eens uit!
Zeekr 7X Long Range 20.000 km gekregen in eerste week mei 2025:
De Zeekr 7X is echt een beest van een wagen en beter dan de concurrent Xpeng G6, Tesla Model Y of BYD Seallion 7. Terwijl je online hier en daar gemopper leest over kinderziektes, merk ik daar in de praktijk bar weinig van; hij rijdt gewoon als een zonnetje en de meeste issues zijn luxe problemen (rechtuit rijden weggelaten en verwarming waar ik zelf geen last van heb).
Met die 800V-techniek heb ik al vaak genoeg dat ik een melding kreeg dat de auto vol was terwijl ik nog naar het toilet moest. Het voelt binnenin ook erg luxe en de afwerking is top.
Wat betreft die veelbesproken hulpsystemen en software? Het scherm werkt supervlot en die zogenaamde ‘irritante piepjes’ vallen reuze mee. Het is vooral een heerlijke reisauto die stil en comfortabel is, maar ook strak stuurt als je even gas wilt geven. Als je kijkt naar het totaalplaatje; de range, de tech en de looks is de 7X is het gewoon genieten.
Zeekr 7X Long Range 20.000 km gekregen in eerste week mei 2025:
De Zeekr 7X is echt een beest van een wagen en beter dan de concurrent Xpeng G6, Tesla Model Y of BYD Seallion 7. Terwijl je online hier en daar gemopper leest over kinderziektes, merk ik daar in de praktijk bar weinig van; hij rijdt gewoon als een zonnetje en de meeste issues zijn luxe problemen (rechtuit rijden weggelaten en verwarming waar ik zelf geen last van heb).
Met die 800V-techniek heb ik al vaak genoeg dat ik een melding kreeg dat de auto vol was terwijl ik nog naar het toilet moest. Het voelt binnenin ook erg luxe en de afwerking is top.
Wat betreft die veelbesproken hulpsystemen en software? Het scherm werkt supervlot en die zogenaamde ‘irritante piepjes’ vallen reuze mee. Het is vooral een heerlijke reisauto die stil en comfortabel is, maar ook strak stuurt als je even gas wilt geven. Als je kijkt naar het totaalplaatje; de range, de tech en de looks is de 7X is het gewoon genieten.
[ Voor 6% gewijzigd door Ian_ op 05-12-2025 15:55 ]
Vandaag een set 21" GMP wielen met Hankook iON 265/40-21 winterbanden bij Autovakmeester A3 Jacobs in Etten-Leur laten monteren. De ET waarde van deze velgen is 40, terwijl er standaard 43,5 onder zit. De wielen komen daardoor 3,5 MM meer naar buiten, wat ruim binnen de marge valt. Het rijdt stiller en naar mijn idee is de rechtuitstabiliteit ook iets beter. Bovendien ziet het er ook top uit. Ik zou graag foto's plaatsen, maar krijg dit als digibeet niet voor elkaar.
Hankook heeft de stilste winterbanden maar ook de slechtste uit de premium merken wat betreft testen.JP62 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 16:09:
Vandaag een set 21" GMP wielen met Hankook iON 265/40-21 winterbanden bij Autovakmeester A3 Jacobs in Etten-Leur laten monteren. De ET waarde van deze velgen is 40, terwijl er standaard 43,5 onder zit. De wielen komen daardoor 3,5 MM meer naar buiten, wat ruim binnen de marge valt. Het rijdt stiller en naar mijn idee is de rechtuitstabiliteit ook iets beter. Bovendien ziet het er ook top uit. Ik zou graag foto's plaatsen, maar krijg dit als digibeet niet voor elkaar.
https://www.autobandentes...0/michelin-pilot-alpin-5/
https://www.anwb.nl/auto/...ndentest/2025/225-40-r18v
[ Voor 12% gewijzigd door Ian_ op 05-12-2025 16:27 ]
Dan moet je bij mij in de buurt wonen! Ik heb hier in de buurt en heen en terug naar werk voorlopig nog nooit een 7X zien rijden, dus ik kijk er nu al naar uit om je een keer tegen te komen op de wegJP62 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 16:09:
:strip_exif()/f/image/maU5MQ59SPLqbbBEEec2FccH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tX9UBW5XgnbMNbXjKgEmL3RB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wFwxHeeC4LGZ18VXcfsORmdQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ozcWm6MURMav6Xn5DS64lzgN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/diqQPR2bPIX9gDowdDqnEjOd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RYrSwIsurwjcPuUWapnG2zqR.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/mt5PFSijgKslrIRoJl5i53yo.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pd4PVGiIL6lmcjxTXSGZ9Sh5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/23HkbGlkiycSThNoGyG53N99.jpg?f=fotoalbum_large)