Vorige week mijn auto opgehaald, Kreeg bij de aflevering te horen dat het eerste jaar premium connected gratis is en dat je vanaf het 2e jaar pas moet gaan betalen. Even aanzetten in de app van Zeekr idd en bij mij werkte het vervolgens binnen 5 minuten, top!nb90 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:02:
Hoe zit het eigenlijk met dat Internet in the car abonnement? Ik heb namelijk niks extra's aangeschaft (geen premium connectivity pakket), en heb wel in de app dat ding van vodafone kunnen accepteren, maar zonder bankgegevens of wat dan ook. Heb verder ook gewoon data in de auto... Hebben ze mij dit gegund, of is er een periode dat je dit gratis krijgt? En indien dit eigenlijk het premium pakket is, dan graag discreet houden...
Karel Apple schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 21:31:
[...]
En toch vermoed ik dat er een ledje niet wordt aangestuurd door de software.
/f/image/8RnHMdTuUn33q661JylfkgHx.png?f=fotoalbum_large)
~ChatGPT
Ik hou je niet tegen om dit bij Zeekr zelf een keer na te vragen als dit nog niet voldoende is.
Zeekr 7x | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.
+1Karel Apple schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 21:31:
[...]
En toch vermoed ik dat er een ledje niet wordt aangestuurd door de software.
Ik ben blij dat het niet iets exemplarisch is maar helemaal logisch krijg ik dit niet in mijn hoofd.
'The truth is not afraid for Questions
Het is woensdag ochtend en ik heb een paar minuten over dus gooi ik ook een duit in het zakje…M13z1 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 07:32:
[...]
+1
Ik ben blij dat het niet iets exemplarisch is maar helemaal logisch krijg ik dit niet logisch in mijn hoofd.
In de ruim 27 jaar dat ik nu auto rij heb ik nog nooit in een auto gereden met verlichte stuur stengels. Verlichting voor de keuze schakelaar voor de automatische versnellingsbak wel. Ongeacht of die op de middentunnel zit of aan de stuurkolom. En ongeacht of dit een bewegende hendel is of een draaiknop of een schakelaar. Mensen focussen zich op het licht en denken als het rechts zit moet het links ook. Maar de stuurstengel is niet verlicht, de selector voor je versnellingsbak is verlicht, die zit toevallig rechts aan je stuurkolom.
En zie daar, de logica! Thnx!O-B-One schreef op woensdag 3 december 2025 @ 08:37:
[...]
Het is woensdag ochtend en ik heb een paar minuten over dus gooi ik ook een duit in het zakje…
In de ruim 27 jaar dat ik nu auto rij heb ik nog nooit in een auto gereden met verlichte stuur stengels. Verlichting voor de keuze schakelaar voor de automatische versnellingsbak wel. Ongeacht of die op de middentunnel zit of aan de stuurkolom. En ongeacht of dit een bewegende hendel is of een draaiknop of een schakelaar. Mensen focussen zich op het licht en denken als het rechts zit moet het links ook. Maar de stuurstengel is niet verlicht, de selector voor je versnellingsbak is verlicht, die zit toevallig rechts aan je stuurkolom.
Vraag m.b.t.b Carwashmodus! Zodra ik een wasstraat in wil rijden en de auto op carwashmodus zet loop ik te knoeien om de auto in zijn vrij te krijgen en blokkeren de remmen.
Hoe doen jullie dit?
Hoe doen jullie dit?
Omdat ik weet dat er veel ex Volvo XC40 P8 rijders in dit topic zitten hoop ik dat 1 van jullie tegen hetzelfde aanloopt (en het heeft opgelost). Ik heb afgelopen week mijn volvo ingeruild en mag de komende jaren in de X7 rijden
Maar in google maps op mijn telefoon zie ik nog steeds de volvo als connected vehicle staan. Ik heb de auto bij inleveren gereset naar fabrieksinstellingen dus er zou geen connectie meer moeten zijn, lijkt mij. Heeft iemand hetzelfde ervaren? Hoe verwijder ik de Volvo?
Maar in google maps op mijn telefoon zie ik nog steeds de volvo als connected vehicle staan. Ik heb de auto bij inleveren gereset naar fabrieksinstellingen dus er zou geen connectie meer moeten zijn, lijkt mij. Heeft iemand hetzelfde ervaren? Hoe verwijder ik de Volvo?
Gisteren voor het eerst even door de wasstraat geweest, tijdens afspuiten, voor het inrijden zet ik de auto op 'Carwash' en rij vervolgens de rails op. Voet hoeft niet op de rem, als je stil staat kan je hem ook in Neutraal schakelen. Je moet de versnellingshendel iets zachter bedienen (niet doordrukken alsof je naar een andere versnelling wil),Anton54 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 09:04:
Vraag m.b.t.b Carwashmodus! Zodra ik een wasstraat in wil rijden en de auto op carwashmodus zet loop ik te knoeien om de auto in zijn vrij te krijgen en blokkeren de remmen.
Hoe doen jullie dit?
[ Voor 9% gewijzigd door M13z1 op 03-12-2025 09:18 ]
Vergeet alleen niet one pedal uit te zetten als je die hebt aanstaan. Want anders zet ie hem alsnog op de rem, ondanks carwash mode en in zijn neutraal. Was voor mij ook de eerste keer even klooien. Had al bij de wasstraat aangegeven dat dit de eerste keer was met deze auto en even moest uitzoeken hoe je hem in de neutraal zet. Ze hadden even de rails stop gezet.M13z1 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 09:16:
[...]
Gisteren voor het eerst even door de wasstraat geweest, tijdens afspuiten, voor het inrijden zet ik de auto op 'Carwash' en rij vervolgens de rails op. Voet hoeft niet op de rem, als je stil staat kan je hem ook in Neutraal schakelen. Je moet de versnellingshendel iets zachter bedienen (niet doordrukken alsof je naar een andere versnelling wil),
Je zou verwachten dat wasstraat mode onepedal uit zou zetten...nosfertu schreef op woensdag 3 december 2025 @ 09:56:
[...]
Vergeet alleen niet one pedal uit te zetten als je die hebt aanstaan. Want anders zet ie hem alsnog op de rem, ondanks carwash mode en in zijn neutraal. Was voor mij ook de eerste keer even klooien. Had al bij de wasstraat aangegeven dat dit de eerste keer was met deze auto en even moest uitzoeken hoe je hem in de neutraal zet. Ze hadden even de rails stop gezet.
Ja dat zou ik dus ook denken. Maar deed dat bij mij in ieder geval niet. Maar kan een glitch zijn geweest. Zet hem nu standaard uit. Je kan het even testen op je oprit natuurlijk.tbee schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:18:
[...]
Je zou verwachten dat wasstraat mode onepedal uit zou zetten...
Daarvoor moet ik eerst een 7X hebben... 😁nosfertu schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:25:
[...]
Ja dat zou ik dus ook denken. Maar deed dat bij mij in ieder geval niet. Maar kan een glitch zijn geweest. Zet hem nu standaard uit. Je kan het even testen op je oprit natuurlijk.
Nog een week of 3.
Als ik het goed begrijp worden de Michelin Pilot Alpin 5 SUV aangeraden als winterbanden
Ik wil alvast een afspraak inplannen bij Euromaster en ik moet de gegevens van de banden invullen (7X LR komt 08/12)
Klopt dit zo?
Die laatste 2 cijfers zeggen me niet zoveel, maar ik zag die ergens zo voorbij komen.
Ik wil alvast een afspraak inplannen bij Euromaster en ik moet de gegevens van de banden invullen (7X LR komt 08/12)
Klopt dit zo?
Die laatste 2 cijfers zeggen me niet zoveel, maar ik zag die ergens zo voorbij komen.
Als ik de handleiding zie dan klopt hetpimmettjuh schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:40:
Als ik het goed begrijp worden de Michelin Pilot Alpin 5 SUV aangeraden als winterbanden
Klopt dit zo?
[Afbeelding]
[ Voor 21% gewijzigd door Ian_ op 03-12-2025 10:58 ]
Als je via een browser naar maps gaat en als je auto inlogd (de P8 heeft bij mij een eigen google acc) kan je daar volgens mij bij settings aangeven welke auto je hebt. Wellicht dat veranderen voldoende?Sander28 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 09:14:
Omdat ik weet dat er veel ex Volvo XC40 P8 rijders in dit topic zitten hoop ik dat 1 van jullie tegen hetzelfde aanloopt (en het heeft opgelost). Ik heb afgelopen week mijn volvo ingeruild en mag de komende jaren in de X7 rijden![]()
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Niet verkeerd bedoeld, maar voor dit soort doeleinden is ChatGPT echt geen goede raadgever. Ik heb als voorbeeld eens gevraagd hoe het dan met we (verlichte) rechter stuurhendel zit...ubzY3.eMBstiLL schreef op woensdag 3 december 2025 @ 03:01:
[...]
[Afbeelding]
~ChatGPT
Ik hou je niet tegen om dit bij Zeekr zelf een keer na te vragen als dit nog niet voldoende is.
Zou de rechter stuurhendel in een ZEEKR 7X verlicht moeten zijn?
Wat ChatGPT je in dit soort gevallen vertelt is vaak op z'n zachtst gezegd minder accuraat.Goede vraag. Ik kon niet vinden in de (publieke) documentatie van Zeekr 7X dat de rechter stuurhendel expliciet als “verlicht” is — oftewel dat er standaard verlichting (achtergrond- of symboolverlichting) op zit om de hendel in het donker leesbaar te maken. Hier is wat ik ontdekte — én waar de onzekerheid zit:
✅ Wat wél duidelijk is
In de handleiding van de 7X (en van andere modellen van Zeekr) wordt de rechter stuurhendel aangeduid als de hendel voor de ruitenwissers/windscherm-sproeiers (en bij de 7X: “drive selector” op de kolom, afhankelijk van versie).
De linker hendel regelt de verlichting, knipperlichten, groot/lichttrek etc.
In discussies / forums over auto’s (zie een voorbeeld via een ander merk) merken eigenaren op dat stuurhendels vaak niet verlicht zijn — dat is blijkbaar eerder regel dan uitzondering.
⚠️ Waarom het onduidelijk is of hij verlicht moet zijn
De officiële handleiding geeft niet aan dat de rechter hendel verlichting of verlichte symbolen heeft. Geen vermelding over achtergrond-LED’s, verlichte pictogrammen of iets dergelijks.
Veel auto’s laten de bediening van functies achter stuur (zoals richting, wissers, knipperlichten) onverlicht. Dat is een bewuste ontwerpkeuze: de functies zijn bekend, en in het donker vertrouw je op de stand en vorm van de hendel in plaats van verlichting.
Juridisch / technisch: er is geen regelgeving die voorschrijft dat stuurhendels verlicht moeten zijn — de wet eist dat je voertuigverlichting correct functioneert (koplampen, achterlichten, etc.), niet dat de bedieningselementen in de cabine zelf verlicht zijn.
🧑🔧 Mijn inschatting
Nee — ik verwacht niet dat de rechter stuurhendel in een Zeekr 7X standaard verlicht is, en evenmin dat hij verlicht hoort te zijn volgens de handleiding of wetgeving. Het is niet abnormaal dat je in het donker de hendel “op tast” gebruikt.
Als je zelf merkt dat er bij jou geen verlichting is — dat betekent niet automatisch dat er iets kapot is. Wil je, kan ik checken of er gebruikersrapporten zijn van eigenaren die melden dat hun rechter hendel wél verlicht is (of juist ontbreekt). Wil je dat ik die check uitvoer?
Klopt hoor. Ik gebruik het vooral omdat hij (zoals je zag) vrij grondig kan doorspitten op het internet. (Mits je de juiste specifieke vragen stelt en de sources checkt) Wat iemand vervolgens met die informatie doet, is natuurlijk helemaal aan zichzelf. Het helpt vooral om bepaalde speculaties wat te beperken.jsiegmund schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:42:
[...]
Niet verkeerd bedoeld, maar voor dit soort doeleinden is ChatGPT echt geen goede raadgever. Ik heb als voorbeeld eens gevraagd hoe het dan met we (verlichte) rechter stuurhendel zit...
[...]
[...]
Wat ChatGPT je in dit soort gevallen vertelt is vaak op z'n zachtst gezegd minder accuraat.
En stel dat die linker stuurhendel wél een specifieke verlichte feature van Zeekr zou blijken te zijn, dan komen we dankzij zo’n check tenminste vroegtijdig op een mogelijk issue uit, wat eventueel zelfs gevolgen kan hebben richting een terugroepactie of software fix.
Dus van de ene kant alleen maar goed dat mensen alert zijn en vragen stellen.
Zeekr 7x | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.
Voor als er inderdaad iemand is die hetzelfde probleem ervaart:4v4t4r schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:57:
[...]
Als je via een browser naar maps gaat en als je auto inlogd (de P8 heeft bij mij een eigen google acc) kan je daar volgens mij bij settings aangeven welke auto je hebt. Wellicht dat veranderen voldoende?
Ga naar https://myaccount.google.com/data-and-privacy, scroll naar "Gekoppelde Google-services", vink onderaan Google Maps aan en bewaar. Log vervolgens uit bij google maps op je mobiel, en log weer in.
Heeft iedereen de Michelin eronder liggen? Ik heb de auto zakelijk en niet via een LM dus mag ze zelf bekostigen. Dan wil ik een goede, maar ook duurzaam en liefst betaalbare band. Ik zoek dan de 21"variant.Ian_ schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:57:
[...]
Als ik de handleiding zie dan klopt het
[Afbeelding]
Benieuwd of er nog mensen zijn die al ervaringen hebben met een andere band dan de Michelin?
Afgelopen maandag is de set winterbanden en velg erop gegaan van Zeekr met Michelin Pilot Alpin 5 SUV ben benieuwd hoe lang ze meegaan.Roy.S schreef op woensdag 3 december 2025 @ 13:32:
[...]
Heeft iedereen de Michelin eronder liggen? Ik heb de auto zakelijk en niet via een LM dus mag ze zelf bekostigen. Dan wil ik een goede, maar ook duurzaam en liefst betaalbare band. Ik zoek dan de 21"variant.
Benieuwd of er nog mensen zijn die al ervaringen hebben met een andere band dan de Michelin?
Geen last van gehad, de stand N zou dit ook op moeten heffen imho.nosfertu schreef op woensdag 3 december 2025 @ 09:56:
[...]
Vergeet alleen niet one pedal uit te zetten als je die hebt aanstaan. Want anders zet ie hem alsnog op de rem, ondanks carwash mode en in zijn neutraal. Was voor mij ook de eerste keer even klooien. Had al bij de wasstraat aangegeven dat dit de eerste keer was met deze auto en even moest uitzoeken hoe je hem in de neutraal zet. Ze hadden even de rails stop gezet.
Na 30.000 km op de teller begint er de laatste tijd met hobbels steeds luider iets te kraken.
De garage denkt dat het uit het interieur komt en kan niets in de ophanging vinden.
Het lijkt alsof er 2 delen langs elkaar bewegen en wat een krakend geluid veroorzaakt.
Zijn er meer mensen die dit ervaren, en liever nog ook een oplossing ervoor hebben gevonden?
De garage denkt dat het uit het interieur komt en kan niets in de ophanging vinden.
Het lijkt alsof er 2 delen langs elkaar bewegen en wat een krakend geluid veroorzaakt.
Zijn er meer mensen die dit ervaren, en liever nog ook een oplossing ervoor hebben gevonden?
Ik had 2 krakende delen die beide zijn opgelost!MPro schreef op woensdag 3 december 2025 @ 17:23:
Na 30.000 km op de teller begint er de laatste tijd met hobbels steeds luider iets te kraken.
Zijn er meer mensen die dit ervaren, en liever nog ook een oplossing ervoor hebben gevonden?[Afbeelding]
1. Middenconsole tegen de bestuurdersstoel wat kraakte. Middenconsole is opnieuw uitgelijnd en opgelost.
2. Deur leek te kraken, bij het verwijderen van alles bleken ze vanaf de fabriek 5/6 ophangpunten te hebben gebruikt voor de bekleding. Nummer 6 erbij gedaan en opgelost.
Bij mij afgelopen zondag precies hetzelfde. Was de eerste keer dat ik door de wasstraat reed. Lijkt er toch op dat one pedal uit moet staan.M13z1 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 15:54:
[...]
Geen last van gehad, de stand N zou dit ook op moeten heffen imho.
Bij inschakelen van de carwash mode geeft ie op het scherm namelijk wel netjes een lijst weet van alle benodigde features die hij uitschakelt groene vinkjes aan, maar blijkbaar kan hij niet zelf de one pedal functie tijdelijk disabelen. Staat ook geen vinkje dan. Vervolgens moet je dat zelf in het menu nog handmatig uitschakelen, anders kun je de wasstraat niet in. Was even stressmomentje. Zou mooi zijn als ie dat zelf zou kunnen. Vond het overigens ook best lastig om de auto in de N te krijgen.
Ik heb sinds vorige week Goodyear Ultragrip eronder gekregen. Ik vind ze lawaaieriger dan de Michelin zomerbanden en heb het idee dat er een tik in zit. Daarom vrijdag nog eens laten controleren/balanceren door de bandenboer.Roy.S schreef op woensdag 3 december 2025 @ 13:32:
[...]
Heeft iedereen de Michelin eronder liggen? Ik heb de auto zakelijk en niet via een LM dus mag ze zelf bekostigen. Dan wil ik een goede, maar ook duurzaam en liefst betaalbare band. Ik zoek dan de 21"variant.
Mat lijkt er beter uit te zien dan de versie via Geely.Ian_ schreef op woensdag 3 december 2025 @ 13:55:
Afgelopen donderdag besteld en net opgehaald in Zeist. [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het ijzerdraadje doet mij aan iets anders denken. In mijn vorige auto’s had ik altijd mooie bagage haken om boodschappentassen aan te hangen om zodoende te voorkomen dat ze omvallen in de bochten. De haakjes die ik de Zeekr zitten zijn wel heel karig/klein. Hoe doen jullie dat?
Klopt! Eerst one pedal uitzetten dan carwash mode doe ik tegenwoordig :-)Belskuh schreef op woensdag 3 december 2025 @ 18:10:
[...]
Bij mij afgelopen zondag precies hetzelfde. Was de eerste keer dat ik door de wasstraat reed. Lijkt er toch op dat one pedal uit moet staan.
Bij inschakelen van de carwash mode geeft ie op het scherm namelijk wel netjes een lijst weet van alle benodigde features die hij uitschakelt groene vinkjes aan, maar blijkbaar kan hij niet zelf de one pedal functie tijdelijk disabelen. Staat ook geen vinkje dan. Vervolgens moet je dat zelf in het menu nog handmatig uitschakelen, anders kun je de wasstraat niet in. Was even stressmomentje. Zou mooi zijn als ie dat zelf zou kunnen. Vond het overigens ook best lastig om de auto in de N te krijgen.
:strip_exif()/f/image/maU5MQ59SPLqbbBEEec2FccH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tX9UBW5XgnbMNbXjKgEmL3RB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wFwxHeeC4LGZ18VXcfsORmdQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ozcWm6MURMav6Xn5DS64lzgN.jpg?f=fotoalbum_large)