Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 74 ... 99 Laatste
Acties:

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Belskuh schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 08:23:
[...]

Bedankt, dat dacht ik zelf ook, alleen jammer dat je bij de losse 2.0 navi nu niet de widgets kunt zien omdat ie voor zover ik heb kunnen vinden alleen maar full screen draait.

Heb je zelf ook al ervaring met een lange rit? Wordt de route voortdurend geoptimaliseerd wanneer je andere laad keuzes maakt of alternatieve routes beschikbaar komen door files of andere zaken, die je verbruik dan weer beïnvloeden waardoor je verder die kunt met een lading?
Nee, onze 'Pingpong' (de X is soms net een stuiterballetje) wordt alleen gebruikt voor ritten die niet langer zijn dan ca 100km enkele reis.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• JBvdH
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07-02 07:28
Helaas geen update ondanks toezegging op 22-10 van aftersales (Jasper). Nog altijd zwabberend over de weg, onacceptabel. Vervolgacties met Athlon afgestemd zij hebben de auto ten slotte gekocht.
- ik stel Athlon in gebreke
- Athlon zal dat op haar beurt richting Zeekr doen
Voor en ieder die ook met dit probleem kampt wellicht toch wat meer lawaai maken bijv
- review op autoweek plaatsen
- ludiek in december een terugbreng actie ( ipv terugroepactie) organiseren, wat pers erbij.
Verder hele fijne auto maar een half jaar geen actie op zoiets onacceptabels kan niet.

• Sidious
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 19:12
Erik Achterberg schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:36:
Mooi al die nieuwe uitleveringen maar ik ben benieuwd naar de nieuwe ervaringen over de rechtdoorstabiliteit vanaf 100 km/uur van de LR uitvoeringen. Bij veel reeds geleverde 7X-en toch wel een probleem met constatnt bijsturen. En jullie reactie op de uitschakeling van de cruise control bij gebruik van de trekhaak. Ook wel een onderwerp waar de rijders niet blij mee zijn.
18 nov mijn LR opgehaald. Heb al wat (snelweg) km’s achter de rug en ik heb geen problemen met de rechtdoorstabiliteit.
Ik heb geen trekhaak, dus kan daar niks over zeggen.
De 7X overtreft mijn verwachtingen d:)b

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 15:06
Sidious schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 10:34:
[...]

18 nov mijn LR opgehaald. Heb al wat (snelweg) km’s achter de rug en ik heb geen problemen met de rechtdoorstabiliteit.
Ik heb geen trekhaak, dus kan daar niks over zeggen.
De 7X overtreft mijn verwachtingen d:)b
Eind april opgehaald LR zonder Trekhaak en ook geen issues daarmee.

Heb vooral tickets openstaan van topics die zo’n auto al zou moeten hebben.

• fhommes
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-02 18:09
burnfout schreef op donderdag 27 november 2025 @ 17:24:
[...]

Ik heb mijn 7x op 25-11 opgehaald in Zeist, er waren toen ook andere klanten om op te halen. Ze hadden er veel die dag te doen. Hoe kom je aan 0 Zeekrs afgeleverd op die dag?
Je hebt helemaal gelijk, ik zie nu dat de RDW database wat achterliep, zowel op de 24e als de 25e zijn er 7 7X'en op naam gezet.

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 06-02 11:09

Elayais

Die ene daar

Rickyuu schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 21:08:
Spotify via Android auto kan ik tijdens rijden niet bedienen? En ui is super basic. Dus onbruikbaar.
Zoekfunctie van native Spotify geeft 3 titels weer van artiest, meestal alleen nummers. Niet eens albums bij zoeken.

Dus zit op mn telefoon, en dat mag eigenlijk niet.

Eigenlijk ruk gewoon. Begin me helaas steeds meer te irriteren aan de auto.
Maar hoe ligt dit aan de auto? Zeekr gaat niet over Android Auto en de functionaliteiten van de apps die daarin zitten? Ik vind in mijn huidige P2 de ui en mogelijkheden van YouTube Music (staat mijn eigen muziek op) ook niet ideaal en ik kan ook veel meer via de telefoon app. Maar dit staat compleet los van auto, dan moet je bij Google zijn.

• Elayais

Elayais

Die ene daar

Msts schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 22:51:
Ik heb 17 dec een aflevering staan maar deze is tot op heden nog niet bevestigd, contact gehad met het delivery team en die konden nog niet bevestigen, dat deden ze pas 2 weken van te voren zeiden ze. Maar ze konden wel eerder leveren 🤨. Vond ik wel gek maar mijn huidige kan helaas niet eerder weg. Hebben jullie ook deze ervaring met late bevestiging?
Ik heb een tijd terug (eind September) al eens gecheckt hoe het ervoor stond en of ik een levering kon inplannen zodat ik mij ook kon voorbereiden qua inleveren huidige auto. En mij werd toen verteld dat er al een levering ingepland stond, ik gaf toen aan dat die dag niet voor mij werkte. Werd toen binnen een half uur gebeld door het delivery team (andere persoon dan wie ik appte) en afspraak gemaakt. Heb toen ook meteen bevestiging gehad en VIN nummer van de auto gehad.

Alleen kenteken heb ik niet, die komt pas een week van tevoren volgens mij. En werd later ook nog gebeld of ik die auto niet eerder wilde ophalen?

Maar, ik denk dat ze het toen wel rustiger hadden dan nu, dat zou ermee te maken kunnen hebben natuurlijk. Zeker als er in Dec nog zoveel afgeleverd moeten gaan worden.

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09-02 20:16
Rickyuu schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 21:56:
[...]

Als ik bijvoorbeeld naar Michael Jackson wil luisteren en ik wil dat zoeken in de app, krijg ik in de android ui de melding dat ik tijdens rijden niet mag gebruiken. En zoeken in de native app levert summiere titels op, max 3 geloof ik en alleen maar nummers en geen albums of playlists.

Spoelen van een playlist/album en Titels in cockpit zie ik idd wel.
De melding 'dat je tijdens rijden spotify niet mag gebruiken om te zoeken' is in iedere auto met Android Auto hetzelfde. Dat is gewoon ingebouwde veiligheid. In Android zoeken met de microfoon op een artiest toont allerlei muziek van die artiest, dus dat werkt altijd.
De native app heb ik geen ervaring mee

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:10
Ik heb gegoogled: Tesla's HW3 heeft 144 TOPS en HW4 500 TOPS. De AI chip in de 2025 7X heeft 508 TOPS, dus in theorie zou de 7X full self driving moeten kunnen. De vraag is natuurlijk of Zeekr het AI model ervoor gaat ontwikkelen of niet (ik gok dat laatste), maar de hardware zou het kunnen.

https://www.linkedin.com/...-dive-vikas-pandit-k23nc/
Wikipedia: Zeekr 7X

• Bdm
  • Laatst online: 07-02 14:43

Bdm

Is het mogelijk om de nieuwe navigatie op dit scherm in te stellen ipv oude navigatie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6e0_pDEnobQ44rkWqnc477JBLrQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1IzIev6hgvVcBNJc5BsGkC2l.jpg?f=fotoalbum_large

• Ian_
Bdm schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 19:12:
Is het mogelijk om de nieuwe navigatie op dit scherm in te stellen ipv oude navigatie?

[Afbeelding]
Nee, nog niet

• Bdm

Bdm

Nog een andere vraag; is het mogelijk om voorverwarmen van de cabine in te stellen zoals bij tesla altijd goed werkte? Wil graag elke ochtend dat auto om 08:00 warm en ontdooid is. Heb dit nog niet gevonden.

• Ian_
Bdm schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 21:45:
Nog een andere vraag; is het mogelijk om voorverwarmen van de cabine in te stellen zoals bij tesla altijd goed werkte? Wil graag elke ochtend dat auto om 08:00 warm en ontdooid is. Heb dit nog niet gevonden.
Ja, bij charging

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:28
Kan je dit ook doen als de auto niet aan de lader hangt?

• Stimz
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 25-01 20:58
Ik heb ook twee vragen waarvan ik hoop dat iemand hier al een oplossing voor heeft gevonden in de menu's.

1: Mijn stoel en stuur schuiven niet meer weg bij het uitstappen en schuiven ook niet meer naar me toe bij het instappen. Waar kan ik dit weer aanzetten? (Daarnaast lijkt de auto ook niet altijd de settings goed op te slaan?)
2: Hoe kan ik de "levensdetectie" uitzetten voor als ik de auto verlaat. De auto heeft al meerdere malen leven gedetecteerd (wat er niet is) als ik de auto dichtklik waarna direct het alarm afgaat.

Plus een interesse vraag, hoeveel actieradius geeft jullie LR aan als ie 100% geladen is?

Alvast dank :)

• ubzY3.eMBstiLL
  • Registratie: April 2025
  • Niet online
Stimz schreef op zondag 30 november 2025 @ 00:55:
Ik heb ook twee vragen waarvan ik hoop dat iemand hier al een oplossing voor heeft gevonden in de menu's.

1: Mijn stoel en stuur schuiven niet meer weg bij het uitstappen en schuiven ook niet meer naar me toe bij het instappen. Waar kan ik dit weer aanzetten? (Daarnaast lijkt de auto ook niet altijd de settings goed op te slaan?)
2: Hoe kan ik de "levensdetectie" uitzetten voor als ik de auto verlaat. De auto heeft al meerdere malen leven gedetecteerd (wat er niet is) als ik de auto dichtklik waarna direct het alarm afgaat.

Plus een interesse vraag, hoeveel actieradius geeft jullie LR aan als ie 100% geladen is?

Voor zover ik weet is de functie voor automatisch wegschuiven alleen beschikbaar op de LR en Priv uitvoeringen. Heb ik niet dus idk.

Het idee dat de stoelpositie mogelijk niet wordt opgeslagen lijkt mij niet het daadwerkelijke probleem.
Wat ik vooral heb gemerkt, is dat wanneer je je rijpositie probeert aan te passen terwijl de sensor actief is, het proces zichzelf tegenwerkt. De auto stopt dan met terugschuiven naar de ingestelde positie.

Op het moment dat de stoel terug beweegt, moet je eigenlijk zo min mogelijk tegendruk geven. Zodra je bijna geen verzet toont, ‘begrijpt’ de auto dat hij de volledige stoelbeweging gewoon kan afronden zoals bedoeld. Vermoedelijk dat het hiermee te maken heeft.

Zeekr 7x | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• Ian_
marteltor schreef op zondag 30 november 2025 @ 00:15:
[...]

Kan je dit ook doen als de auto niet aan de lader hangt?
Je kan het altijd instellen? In het menu van de auto bij charging of via de app bij power controls
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8vZWxi9EQRomoLYP-QitiUpAgs4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TWCLWyWruPRvMDpOqwupVm9x.jpg?f=fotoalbum_large

• Ian_
Stimz schreef op zondag 30 november 2025 @ 00:55:

Vraag 1:
Als je op het icoontje klikt van je stoel, vervolgens op het tandwiel staat er een optie. Iets van easy access oid maar dat is het in ieder geval. Daarvoor moet je wel ingelogd zijn met een account op je voertuig.

Vraag 2:
Welke software staat erop je auto, bij OS2.0.4 heb ik dit in ieder geval niet meer gehad.

Vraag 3:
Standard: 615 km
Dynamic: 455 km

Verbruik zomer 17.1 kWh/100km
Verbruik winter 24.0 kWh/100km (rij veel korte stukken de laatste tijd… +/- 400 km

• Stimz
  • Laatst online: 25-01 20:58
Ian_ schreef op zondag 30 november 2025 @ 06:49:
[...]

Vraag 1:
Als je op het icoontje klikt van je stoel, vervolgens op het tandwiel staat er een optie. Iets van easy access oid maar dat is het in ieder geval. Daarvoor moet je wel ingelogd zijn met een account op je voertuig.

Vraag 2:
Welke software staat erop je auto, bij OS2.0.4 heb ik dit in ieder geval niet meer gehad.

Vraag 3:
Standard: 615 km
Dynamic: 455 km

Verbruik zomer 17.1 kWh/100km
Verbruik winter 24.0 kWh/100km (rij veel korte stukken de laatste tijd… +/- 400 km
Dank! Easy access gevonden.
Mijn auto heeft wel al de 2.0.4. Dus mocht iemand weten hoe het uit kan, graag :)

• patrickelectric
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 22-01 21:01
Bright test de zeekr 7x nu echt goed
https://www.bright.nl/nie...n-paar-rare-kronkels.html

• Belskuh
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19:40
jsiegmund schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:59:
Uit de sneeuwkettingen discussie maak ik op dat het probleem voor een LR op 20" wat minder groot moet zijn, aangezien je dan een inch meer ruimte in de wielkast hebt. Zijn er al LR rijders die voor een bepaalde set kettingen gekozen hebben?

Ik ga eind januari richting de bergen en hoewel ik mijn kettingen nog nooit daadwerkelijk heb moeten gebruiken, zit ik er uiteraard ook niet op te wachten om schade te rijden. Dus ik ben vooral benieuwd naar de keuzes die anderen maken en wat lease maatschappijen hier eventueel over te zeggen hebben. Neem aan dat zij hun auto's ook graag in goede staat houden en vanuit die optiek misschien iets willen meewegen / voorschrijven.
Ook ik vertrek bijna naar Oostenrijk. Sneeuwsokken zijn daar niet toegestaan. Bij gebrek aan officiële info heb ik voor mijn LR met 20 inch zelf maar de keuze gemaakt voor betaalbare kettingen (met een beetje hulp van ChatGPT) en heb ze via Marktplaats kunnen scoren. De Pewag Servo SUV RSV 81A
Zo lang er genoeg spelling tussen band en de wielkast zit loopt het wel los verwacht ik.

• Belskuh
Belskuh schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 21:33:
Sinds 3 weken rijdt ik met mijn 7X Long Range rond. Fijne auto, maar nog elke dag wennen ten opzichte van de XC40 P8 met Android Automotive.
Binnenkort ga ik er mijn eerste reis mee maken naar de wintersport. Heeft iemand al ervaring met de oude en 2.0 navigatie apps tijdens zo'n lange rit? Welke functioneert momenteel het beste? Tot nu toe heb ik hier ergens 1 ervaring gelezen. Zou graag wat ervaringen van andere tweakers horen. Is de 2.0 gebruiksklaar?

Daarnaast worstel ik nog met de profiel instellingen voor mij en mijn vrouw. Tijdens de aflevering heeft de verkoper onze profielen aangemaakt, dmv delen van mijn account via de app met haar, maar tijdens het wisselen van gebruiker lukt het me niet om automatisch de juiste telefoon te laten verbinden. Ook zie ik niet hoe ik dan automatisch het Spotify account (native zeekr app) van mijn vrouw aan haar profiel kan koppelen, dus die raakt ondertussen al behoorlijk gefrustreerd 😁
Iemand die me hiermee opweg kan helpen? Of is het überhaupt niet mogelijk zoals in de P8?
Iemand die me kan uitleggen welke (on)mogelijkheden er zijn voor persoonlijke settings onder profielen 🥹 zie mijn vraag:

Daarnaast worstel ik nog met de profiel instellingen voor mij en mijn vrouw. Tijdens de aflevering heeft de verkoper onze profielen aangemaakt, dmv delen van mijn account via de app met haar, maar tijdens het wisselen van gebruiker lukt het me niet om automatisch de juiste telefoon te laten verbinden. Ook zie ik niet hoe ik dan automatisch het Spotify account (native zeekr app) van mijn vrouw aan haar profiel kan koppelen, dus die raakt ondertussen al behoorlijk gefrustreerd 😁
Iemand die me hiermee opweg kan helpen? Of is het überhaupt niet mogelijk zoals in de P8?

• Ian_
Belskuh schreef op zondag 30 november 2025 @ 11:55:
[...]

Ook ik vertrek bijna naar Oostenrijk. Sneeuwsokken zijn daar niet toegestaan. Bij gebrek aan officiële info heb ik voor mijn LR met 20 inch zelf maar de keuze gemaakt voor betaalbare kettingen (met een beetje hulp van ChatGPT) en heb ze via Marktplaats kunnen scoren. De Pewag Servo SUV RSV 81A
Zo lang er genoeg spelling tussen band en de wielkast zit loopt het wel los verwacht ik.
Persoonlijk had ik wat meer onderzoek gedaan en niet op ChatGPT vertrouwd.

Als ik op de bovenstaande sneeuwketting zoek zie ik meteen het volgende staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ij5i4jbhKlRo0fxRm1Whv8QWlUA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AzwE3MqHTgUJnxDzDhPewGWa.png?f=fotoalbum_large

• Ian_
Stimz schreef op zondag 30 november 2025 @ 10:46:
[...]

Mijn auto heeft wel al de 2.0.4. Dus mocht iemand weten hoe het uit kan, graag :)
Volgens mij kan dit niet, misschien een sensor die niet goed staat of is je achterbank helemaal leeg?

• Ian_
Belskuh schreef op zondag 30 november 2025 @ 12:02:
[...]

Iemand die me kan uitleggen welke (on)mogelijkheden er zijn voor persoonlijke settings onder profielen 🥹 zie mijn vraag:

Je kan preferred phones instellen, Spotify niet mogelijk zo ver ik weet.

• O-B-One
  • Laatst online: 05-02 22:14
Stimz schreef op zondag 30 november 2025 @ 10:46:
[...]

Graag upvoten in de builders app. Ik heb al heel lang 2.0.4 en dat verhelpt helemaal niks bij mij. Begint lichtelijk bloed irritant te worden kan ik je vertellen ;-)

• Ian_
O-B-One schreef op zondag 30 november 2025 @ 12:50:
[...]

Graag upvoten in de builders app. Ik heb al heel lang 2.0.4 en dat verhelpt helemaal niks bij mij. Begint lichtelijk bloed irritant te worden kan ik je vertellen ;-)
Is je auto leeg, zit er iets in, kinderstoelen oid? Drukt er iets op de sensoren?

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-02 20:23
Ik heb al een paar weken een licht krakend geluid in de bestuurderszetel, bij het nemen van eender welke bocht. Iemand met hetzelfde, of een idee ?

• Ian_
fideba schreef op zondag 30 november 2025 @ 13:32:
Ik heb al een paar weken een licht krakend geluid in de bestuurderszetel, bij het nemen van eender welke bocht. Iemand met hetzelfde, of een idee ?
Bij mij was het de stoel die tegen het middenconsole aanzat.

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-02 20:23
Ian_ schreef op zondag 30 november 2025 @ 13:40:
[...]

Bij mij was het de stoel die tegen het middenconsole aanzat.
Was ook mijn eerste idee, maar zit eerder vooraan/onderaan de stoel

• Elayais

Elayais

Die ene daar

Als ik het eerste artikel (https://www.bright.nl/nie...e-luxe-eerste-indruk.html). Hij zegt namelijk dat de test auto de Long Range RWD is, maar de foto's zijn van de Privilege, hij heeft het over een prijskaartje van 64 duizen en dat deuren zichzelf sluiten.

Nogal tegenstrijdige informatie binnen 1 artikel. En dat voor een stel kerels die op mij heel erg als een stel zeikers overkomen in het algemeen (niet persé slecht als je reviews van producten maakt).

[ Voor 10% gewijzigd door Elayais op 30-11-2025 16:07 ]

• Belskuh
Ian_ schreef op zondag 30 november 2025 @ 12:03:
[...]

Persoonlijk had ik wat meer onderzoek gedaan en niet op ChatGPT vertrouwd.

Als ik op de bovenstaande sneeuwketting zoek zie ik meteen het volgende staan:
[Afbeelding]
Ik vond de beredenering wel logisch: minimaal 13mm spelling bij de achterwielen, dat haalt ie makkelijk met mijn 20 inch wielen. Bij 21 en luchtvering zoals de privilege wordt het een hele ander verhaal

Kort samengevat
Eigenschap Gevolg
Aandrijving Achterwielen
Kettingen nodig op Alleen achterwielen
Ruimtecontrole Alleen achterwielkasten meten
Ruimte nodig Minimaal 13 mm aan binnenzijde
Kans op passen RSV 81A Groot (waarschijnlijk goed passend)

Als je wilt, kun je even meten of er achter minstens 13 mm tussen band en ophanging zit — dan weet ik vrij zeker of deze Pewag-kettingen 100 % goed passen op jouw Zeekr 7X.
Wil je dat ik even een foto laat zien waar je precies moet meten?

• Rickyuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-02 15:25
Ik heb geen kettingen nodig dit jaar. Maar bij de priviledge kan je toch de auto omhoog zetten? Dan heb je toch "altijd" genoeg ruimte? Of gaat dit over de ruimte van de long range?

• O-B-One
  • Laatst online: 05-02 22:14
Ian_ schreef op zondag 30 november 2025 @ 13:07:
[...]

Is je auto leeg, zit er iets in, kinderstoelen oid? Drukt er iets op de sensoren?
Helemaal leeg en geen kinderzitjes. Wat het irritant maakt is dat het niet altijd is maar wel regelmatig. Mensen, en ikzelf, schrikken zich wezenloos als dat ding ineens begint te toeteren. Laats ook in een parkeergarage. Niet te doen want hij begint ook pas als je net een paar meter bij de auto vandaan bent en dan dus weer terug moet. Gewoon heel vervelend.

Maar ben nog steeds gek op, en gek met, mijn 7X hoor!!!! *O*

• Mitchigan
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 30-01 09:12
Ik heb nu een maandje de zwarte versie. Ik merk dat hij echt snel krast her en der. Tot nu toe enkel met de hand gewassen maar heb er al een paar op zitten. Is dat een gedeelde ervaring of is dat met alle zwarte auto's? Wat zijn de ervaringen?

• Mitchigan
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 30-01 09:12
Waar zet ik dat geluid uit als je aankomt op wegloopt?

• Ian_
O-B-One schreef op zondag 30 november 2025 @ 20:09:
[...]

Helemaal leeg en geen kinderzitjes. Wat het irritant maakt is dat het niet altijd is maar wel regelmatig. Mensen, en ikzelf, schrikken zich wezenloos als dat ding ineens begint te toeteren. Laats ook in een parkeergarage. Niet te doen want hij begint ook pas als je net een paar meter bij de auto vandaan bent en dan dus weer terug moet. Gewoon heel vervelend.

Maar ben nog steeds gek op, en gek met, mijn 7X hoor!!!! *O*
Heel vreemd, lijkt dan een sensor. Op OS2.0.3 had ik er ook veel last van (kinderzitjes) na de update helemaal weg.

• Ian_
Mitchigan schreef op zondag 30 november 2025 @ 20:34:
Ik heb nu een maandje de zwarte versie. Ik merk dat hij echt snel krast her en der. Tot nu toe enkel met de hand gewassen maar heb er al een paar op zitten. Is dat een gedeelde ervaring of is dat met alle zwarte auto's? Wat zijn de ervaringen?
Tech grey versie 6 maanden, altijd door de wasstraat en ziet er nog top uit. Enige wat onder de krassen zit na een week al zonder te wassen is de kunststof balk boven het ledkluster wat in China een mooie LED is.

• Ian_
Mitchigan schreef op zondag 30 november 2025 @ 21:48:
Waar zet ik dat geluid uit als je aankomt op wegloopt?
Vehicle en volgens mij lights? Je kan kiezen soft, dynamic oid hoe je lampen aan- & uitgaan + of er geluid bij moet 😂

Daar kan ik mij ook mateloos aan ergeren, MB en Tesla rijders (kom zelf van Tesla) die het irritante toetertje aan hebben staan bij het op slot zetten.

[ Voor 20% gewijzigd door Ian_ op 30-11-2025 22:38 ]

• Jeffdbr
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 17:41
Goedenavond,
Momenteel heb ik een Volvo XC60 uit 2021.
Ik heb winterbanden met velg 9 inch en zomervelgen 21 inch..

Weet iemand wellicht of deze velgen ook op de Zeekr passen?
In dat geval kan ik nieuwe winterbanden om de velgen leggen en hoef ik geen nieuwe velgen te kopen,

Groet, Jeff

• tbee
Jeffdbr schreef op zondag 30 november 2025 @ 22:47:
Goedenavond,
Momenteel heb ik een Volvo XC60 uit 2021.
Ik heb winterbanden met velg 9 inch en zomervelgen 21 inch..

Weet iemand wellicht of deze velgen ook op de Zeekr passen?
In dat geval kan ik nieuwe winterbanden om de velgen leggen en hoef ik geen nieuwe velgen te kopen,

Groet, Jeff
Je kunt op deze website de steekmaat en ET-waarde van beide auto's opzoeken.
https://www.steekmaat.nl/...XC60%20(2017%20-%20).html
https://www.steekmaat.nl/auto/Zeekr/7X%20(2024%20-%20).html

En dan zie je dat de ET-waarde (de afstand in millimeters tussen de middenlijn van de velg en het montagevlak, waar de velg aan de naaf wordt bevestigd) niet overeenkomt. Dus mij lijkt van niet.

• nb90
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-02 20:08
Heeft iemand een idee hoe ik het leeslampje op het gele licht standaard kan zetten? Als ik het felle witte licht aanpas naar warmer licht dan blijft vervolgens het lampje altijd aan (ook tijdens het rijden). Als ik hem weer uit doe is het bij parkeren en ontgrendelen steeds weer dat immens felle witte licht… 😅 is het bijvoorbeeld mogelijk om de laatste stand te gebruiken als standaard?

Helemaal uitzetten heb ik wel ontdekt maar ik wil graag wel licht bij het openen van de portieren bij in en- uitstappen.

[ Voor 13% gewijzigd door nb90 op 30-11-2025 23:01 ]

• Ian_
nb90 schreef op zondag 30 november 2025 @ 22:59:
Heeft iemand een idee hoe ik het leeslampje op het gele licht standaard kan zetten? Als ik het felle witte licht aanpas naar warmer licht dan blijft vervolgens het lampje altijd aan (ook tijdens het rijden). Als ik hem weer uit doe is het bij parkeren en ontgrendelen steeds weer dat immens felle witte licht… 😅 is het bijvoorbeeld mogelijk om de laatste stand te gebruiken als standaard?

Helemaal uitzetten heb ik wel ontdekt maar ik wil graag wel licht bij het openen van de portieren bij in en- uitstappen.
Helaas ‘nog’ niet mogelijk

• menno76
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 08-02 22:47
iemand nieuws over de "rechtuitrij" update die zou komen in november?

• Rioja1969
  • Laatst online: 08:44
menno76 schreef op maandag 1 december 2025 @ 06:53:
iemand nieuws over de "rechtuitrij" update die zou komen in november?
Dat is naar december verschoven. Zeekr schijnt de update nog steeds te testen in enkele proefwagens.

• Bdm

Bdm

Vanmorgen op Defrost gezet (HOOG) en het duurt minstens 15 min voordat auto echt beetje warm begint te blazen. Meer mensen die hier last van hebben?

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
Bdm schreef op maandag 1 december 2025 @ 08:11:
Vanmorgen op Defrost gezet (HOOG) en het duurt minstens 15 min voordat auto echt beetje warm begint te blazen. Meer mensen die hier last van hebben?
Ik heb het hier al meerdere malen voorbij zien komen maar ik had zelf nog geen reactie hier op gegeven. Ik merk dat als de buiten temperaturen onder 5/6 graden komen de auto inderdaad langer zijn tijd nodig heeft om fatsoenlijk warm te worden. Hier staat hij ook standaard op 24 graden. Dit geldt ook tevens in de zomer met de airco, duurt ook enige tijd voordat het echt koeler is.

Wat hier ook al aangegeven is door sommige dat dit blijkbaar ook deels te maken heeft met de software. Heb het idee dat ze niet alle capaciteit geven die er moet zijn om stroom te besparen(?). Mijn oude Volvo P8 die mijn vriendin nu rijd is in iig een stuk sneller warm, en een BMW X5 2022 waar ik weleens mee rijd ook.

We gaan het zien bij de volgende update of hier verbeteringen voor komen. Maar ik krijg het makkelijk warm hoor, maar duurt gewoon iets langer en moet hem wat hoger standaard zetten dan dat ik gewend ben bij andere auto's. Stoel, stuur en ramen zijn wel gewoon lekker warm en schoon.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart

• Ian_
MvRtje schreef op maandag 1 december 2025 @ 08:29:
[...]

Ik heb het hier al meerdere malen voorbij zien komen maar ik had zelf nog geen reactie hier op gegeven. Ik merk dat als de buiten temperaturen onder 5/6 graden komen de auto inderdaad langer zijn tijd nodig heeft om fatsoenlijk warm te worden. Hier staat hij ook standaard op 24 graden. Dit geldt ook tevens in de zomer met de airco, duurt ook enige tijd voordat het echt koeler is.

Wat hier ook al aangegeven is door sommige dat dit blijkbaar ook deels te maken heeft met de software. Heb het idee dat ze niet alle capaciteit geven die er moet zijn om stroom te besparen(?). Mijn oude Volvo P8 die mijn vriendin nu rijd is in iig een stuk sneller warm, en een BMW X5 2022 waar ik weleens mee rijd ook.

We gaan het zien bij de volgende update of hier verbeteringen voor komen. Maar ik krijg het makkelijk warm hoor, maar duurt gewoon iets langer en moet hem wat hoger standaard zetten dan dat ik gewend ben bij andere auto's. Stoel, stuur en ramen zijn wel gewoon lekker warm en schoon.
Hi,

Ik wil toch de discussie even aangaan hier en kijken wat eruit komt.
Auto: Zeekr 7X Long Range
Software: OS2.0.4
Airco: Bijgevuld

Settings auto: Foto hieronder
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b3UhS6U9kZxPAYDDLhFCmstM16U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Va7z9ioQu7deIYZ5BiL6zTk1.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zit hiermee zonder jas aan aangenaam warm in de auto. Als ik DeFrost aanzet (vrij normaal dat dit 15 minuten duurt) en deze zet je aan voor je in de auto zit. Als ik deze aanzet, op het laatste moment gaat hij koelen omdat het zo warm wordt in de auto.

• Ian_
Ian_ schreef op donderdag 27 november 2025 @ 15:04:
UPDATE ON THE UPDATE

Alleen in december moeten we nog 330 auto’s afleveren, daarom duurt alles langer qua serviceverzoeken en is de wachttijd momenteel + 8 weken.

Voor de update zijn ze nog aan het testen met eigen auto’s krijg ik door van de tech afdeling. Deze zal rond de midden december 2025 komen is de verwachting.
Zie hier :)

• MvRtje
Ian_ schreef op maandag 1 december 2025 @ 08:44:
[...]

Hi,

[Afbeelding]

Ik zit hiermee zonder jas aan aangenaam warm in de auto. Als ik DeFrost aanzet (vrij normaal dat dit 15 minuten duurt) en deze zet je aan voor je in de auto zit. Als ik deze aanzet, op het laatste moment gaat hij koelen omdat het zo warm wordt in de auto.
Auto: Zeekr 7X Priv

Zelfde instelling enkel niet dat alleen mijn voeten warm worden maar lucht overal. Bij 20 krijg ik het niet goed warm, dan kan mijn jas in ieder geval niet uit.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:49

Freedive

] Ken sent me _

[...]

Hi,

[Afbeelding]

Hier ook geen problemen met warm worden.

• MvRtje
Freedive schreef op maandag 1 december 2025 @ 09:06:
[...]

Hier ook geen problemen met warm worden.
Het word ook wel gewoon warm, maar merk dat het bij andere merken sneller gaat net als bij de airco.

• Ian_
MvRtje schreef op maandag 1 december 2025 @ 09:06:
[...]

Auto: Zeekr 7X Priv

Zelfde instelling enkel niet dat alleen mijn voeten warm worden maar lucht overal. Bij 20 krijg ik het niet goed warm, dan kan mijn jas in ieder geval niet uit.
Staat op auto, kan er weinig uit opmaken hoe dat verdeeld wordt :P

• MM19
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04-02 09:53
Ian_ schreef op donderdag 27 november 2025 @ 10:40:
[...]

Wat gebeurd als je in de applicatie van Zeekr op Software version klikt en check for new software? Of staat er Naast het logo al een tekst met 'NEW'
inmiddels hebben ze de laatste versie gepushed!

• cvisser
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:46
tbee schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 18:57:
Ik heb gegoogled: Tesla's HW3 heeft 144 TOPS en HW4 500 TOPS. De AI chip in de 2025 7X heeft 508 TOPS, dus in theorie zou de 7X full self driving moeten kunnen. De vraag is natuurlijk of Zeekr het AI model ervoor gaat ontwikkelen of niet (ik gok dat laatste), maar de hardware zou het kunnen.

https://www.linkedin.com/...-dive-vikas-pandit-k23nc/
Wikipedia: Zeekr 7X
De Europese 7X heeft maar 1 Orin-X processor en dus maar 254 TOPS.
De Chinese variant heeft 2 Orin-X processors vanwege Lidar en FSD nodig en daarmee de genoemde 508 TOPS. Bij de Europese versie volstaat 1 Orin-X omdat er geen LIDAR in zit, die veel extra rekenkracht vraagt in combinatie met FSD. Dus vol FSD voor de Zeekr 7X zal er per snel komen omdat hun FSD ontwikkeling gebaseerd is op de Chinese variant met LIDAR en dual-Orin-X en in Europa dit door de ontwikkelaars van de Europese software in Gothenburg niet tot de mogelijkheden behoord of roadmap staat met huiidige hardware.

• Elayais

Elayais

Die ene daar

Ik ben benieuwd hoe ik straks het opwarmen ervaar in de 7X. Maar in mijn P2 heb ik op dit moment 3 tijden ingepland voor de dagen waarop ik 's ochtends vertrek. Ik heb namelijk gemerkt dat de P2 bij een ingepland tijdslijt maar 10min van tevoren begint. Beste resultaat voor voorverwarmen of koelen is dan ook voor mij als ik de auto vertel dat ik 7:15, 7:30 en 7:45 vertrek en ik daadwerkelijk rond 7:45 vertrek.

Bij het handmatig aanzetten als ik het soms vergeet en dan tussen 5 en 10 minuten voor vertrek aanzet is de auto ook nog niet warm, zeker niet koud, maar ook niet waar ik het ideaal zou willen. Overigens staat mijn airco in de P2 al 4 jaar op de eco stand en 20 graden.

• tbee
cvisser schreef op maandag 1 december 2025 @ 09:47:
[...]

De Europese 7X heeft maar 1 Orin-X processor en dus maar 254 TOPS.
De Chinese variant heeft 2 Orin-X processors vanwege Lidar en FSD nodig en daarmee de genoemde 508 TOPS. Bij de Europese versie volstaat 1 Orin-X omdat er geen LIDAR in zit, die veel extra rekenkracht vraagt in combinatie met FSD. Dus vol FSD voor de Zeekr 7X zal er per snel komen omdat hun FSD ontwikkeling gebaseerd is op de Chinese variant met LIDAR en dual-Orin-X en in Europa dit door de ontwikkelaars van de Europese software in Gothenburg niet tot de mogelijkheden behoord of roadmap staat met huiidige hardware.
Dank je voor de correctie! Interessant om te weten. Veel schijnen lidar te ditchen, dus misschien... Alhoewel Zeekr dat nog niet van plan lijkt https://en.eeworld.com.cn/news/qcdz/eic679969.html

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:23

npolm

P8

Al een paar dagen geen netwerk-verbinding in de auto. Meer mensen last van?
Rest al geprobeerd. En mijn databundel is nog lang niet op.

|- Rotterdam -|

• burnfout
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:37
MarcelV00 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 20:06:
Wat is het probleem, je hebt een sleutel, een pas en een telefoon.
Luxe probleem, maar ik wil graag key-less entree. De pas en telefoon doen dat niet.

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:04
burnfout schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:09:
[...]

Luxe probleem, maar ik wil graag key-less entree. De pas en telefoon doen dat niet.
Kan je voor de time being geen automatisering op de homescreen van je telefoon kwijt waarmee je met een shortcut knop de auto kan ontgrendelen/vergrendelen?

• WizzyBrown
npolm schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:29:
Al een paar dagen geen netwerk-verbinding in de auto. Meer mensen last van?
Rest al geprobeerd. En mijn databundel is nog lang niet op.
Ik heb ook geen Service. Heb de reset al geprobeerd, heb nog genoeg data, zie screenshot.
Hebben andere gebruikers ook de melding 'Geen service' in hun auto?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xUDc7HdgWOvWPC2c_A9ulhmGL3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GJdyiHTBkpP3IymmzlojJTgy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZK-rnInNenatVHrqMJvt_10DWBE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ABKeom2QW8S7MhZccDfMZSMa.jpg?f=fotoalbum_large

• Ian_
Auto staat nu in de garage maar heb dit net wel gedaan en werkte zoals je ziet. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X1Y5i-OIvM0n33QxKBCUo5sv3zk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iUVKK60cTQWrVMIhSF0w4u64.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qpQpQSYFunTMT35laHcPzJIuNjw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FxFC1lpK00fdo4OqVNb3w6EM.jpg?f=fotoalbum_large

• Malortje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 09:34
[...]

Hi,

[Afbeelding]

Ik heb de mijne ook standaard op 24 staan en kan dan pas met me jas uit zitten, maar heb wel volle bak stuur en stoel verwarming aan staan! In mijn vorige auto (skoda) had ik hem standaard op 21 staan en was dit voldoende om zonder jas in de auto te kunnen.

• Ian_
Malortje schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:06:
[...]

Ik heb de mijne ook standaard op 24 staan en kan dan pas met me jas uit zitten, maar heb wel volle bak stuur en stoel verwarming aan staan! In mijn vorige auto (skoda) had ik hem standaard op 21 staan en was dit voldoende om zonder jas in de auto te kunnen.
Heel weird, heb stoel en stoelverwarming op auto staan. Staat misschien op 1 maximaal van de 3 strepen.

• Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:06
Malortje schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:06:
[...]

Kan het zijn dat de verwarming werkt als een inverted airco waardoor, hoe gek het ook klinkt, een tekort aan koelvloeistof ook het vermogen om te verwarmen te laag is? Dat ze met argumenten komen dat de software het energieverbruik limiteert zegt mij vooral dat ze het zelf gewoon niet weten. Bovendien, dan zou je in Zweden met soms -10 tot -20 de auto helemaal niet warm krijgen. Zelf krijg ik de auto comfortabel warm, maar moet hem inderdaad op 22 graden zetten (auto/1 streepje fansnelheid/ECO staat uit)

Misschien is er hier een expert die het kan beantwoorden?

[ Voor 14% gewijzigd door Nacho1978 op 01-12-2025 15:44 ]

• MvRtje
Nacho1978 schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:41:
[...]

Kan het zijn dat de verwarming werkt als een inverted airco waardoor, hoe gek het ook klinkt, een tekort aan koelvloeistof ook het vermogen om te verwarmen te laag is? Dat ze met argumenten komen dat de software het energieverbruik limiteert zegt mij vooral dat ze het zelf gewoon niet weten. Bovendien, dan zou je in Zweden met soms -10 tot -20 de auto helemaal niet warm krijgen. Zelf krijg ik de auto comfortabel warm, maar moet hem inderdaad op 22 graden zetten (auto/1 streepje fansnelheid/ECO staat uit)

Bij mij hebben ze hem gevuld, airco leek toen wel beter maar was enkel voor 1/2 weken max omdat we toen einde September zaten.

Maar hier standaard op 24 wil ik het op normaal temperatuur krijgen en stuur/stoel verwarming op AUTO.

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-02 08:10
Nacho1978 schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:41:
[...]

In de zomer werd de airco bij mij niet echt koud en nu in de winter wordt de verwarming niet echt warm dus ook wel benieuwd of iemand bovenstaande denkwijze kan toelichten.

• Ian_
vanderwolf schreef op maandag 1 december 2025 @ 16:36:
[...]

In de zomer werd de airco bij mij niet echt koud en nu in de winter wordt de verwarming niet echt warm dus ook wel benieuwd of iemand bovenstaande denkwijze kan toelichten.
Hoe werkt een warmtepomp EV

Unlike older petrol cars (which use an engine for heat and a separate AC for cooling), modern EVs like the Zeekr 7X use a Heat Pump. 
• How it works: It uses a single loop of pressurized gas (Refrigerant) to move heat around. In summer, it moves heat out of the cabin. In winter, it runs in reverse and moves heat into the cabin. 
• The Symptom: Because the same system does both jobs, if the system is low on refrigerant, you will experience weak cooling in summer and weak heating in winter.

Of te wel, als je te weinig er in hebt zitten werkt het in de zomer en winter niet. Gaat geen software update iets aan veranderen als je het mij vraagt.

Btw: de mijne is bijgevuld en werkt perfect in de zomer en nu ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Ian_ op 01-12-2025 16:44 ]

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:33
Ian_ schreef op maandag 1 december 2025 @ 16:41:
[...]

Hoe werkt een warmtepomp EV

Unlike older petrol cars (which use an engine for heat and a separate AC for cooling), modern EVs like the Zeekr 7X use a Heat Pump. 
• How it works: It uses a single loop of pressurized gas (Refrigerant) to move heat around. In summer, it moves heat out of the cabin. In winter, it runs in reverse and moves heat into the cabin. 
• The Symptom: Because the same system does both jobs, if the system is low on refrigerant, you will experience weak cooling in summer and weak heating in winter.

Of te wel, als je te weinig er in hebt zitten werkt het in de zomer en winter niet. Gaat geen software update iets aan veranderen als je het mij vraagt.

Btw: de mijne is bijgevuld en werkt perfect in de zomer en nu ook.
Die van mij is ook bijgevuld maar ik heb de binnen tempratuur op 27 staan om het een beetje ok te hebben

• Ian_
bullseye1977 schreef op maandag 1 december 2025 @ 16:55:
[...]

Die van mij is ook bijgevuld maar ik heb de binnen tempratuur op 27 staan om het een beetje ok te hebben
Klinkt als kapot 😅

• Bdm

Bdm

Afgelopen donderdag geactiveerd en in app staat er ook vehicle entertainment is gecertificeerd. Maar als ik dan hierop klik krijg ik dit te zien. Hoe lang duurt het zo’n beetje tot dit werkt? Inmiddels al aardig wat minuten verder 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ntPqK7xp7YhWNSRHf0Y4U3CUAaw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QFc2q3MOIxxrjjyZ8rqLqdHH.jpg?f=fotoalbum_large

• WizzyBrown
Bdm schreef op maandag 1 december 2025 @ 19:19:
Afgelopen donderdag geactiveerd en in app staat er ook vehicle entertainment is gecertificeerd. Maar als ik dan hierop klik krijg ik dit te zien. Hoe lang duurt het zo’n beetje tot dit werkt? Inmiddels al aardig wat minuten verder 😂

[Afbeelding]
Duurde bij de meeste van ons een paar weken voor dit geregeld was

• willemvespa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 09-02 10:57

[Afbeelding]
Heb ik precies hetzelfde! Sinds 25-11. Vraag uitgezet bij support maar nog geen concrete reactie helaas.

• Ian_
Twee tot vier weken is normaal gezien de afgelopen periode de ervaringen.

• HavermansP
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:58
De auto wordt echt langzaam warm. Ik heb continu op 24 staan en nog vind ik hem lauw blazen. Ongekend vergeleken met andere auto’s.

• HavermansP
MvRtje schreef op maandag 1 december 2025 @ 08:29:
[...]

Hier hetzelfde probleem.

• HavermansP
Hier ook mensen die last hebben van ruitenwisser die veel geluid maakt. Paar dagen terug was er continu regen en hoorde ik continu de ruitenwisser. Is dat normaal voor een auto van oktober ? Die kan toch niet zo snel versleten zijn ? Of is het slechte kwaliteit wat erop zit?

Hoor het graag.

• nb90

[Afbeelding]
Hier hetzelfde geval. Op 17/11 geactiveerd, maar zie ook precies dit scherm.

Wat betreft verwarming ervaar ik ook dat ik hem op 24/25 moet zetten om comfortabel zonder jas in de auto te zitten. Heb met delivery chat destijds gevraagd voor bij te vullen, maar gaven aan dat dit nu standaard gedaan wordt. Geen idee of het ook daadwerkelijk gebeurd is … :)

• Ian_
HavermansP schreef op maandag 1 december 2025 @ 23:30:
[...]

De auto wordt echt langzaam warm. Ik heb continu op 24 staan en nog vind ik hem lauw blazen. Ongekend vergeleken met andere auto’s.
Heb je al gebeld met een Service Partner (gaat sneller dan met ZEEKR zelf gezien de huidige leveringen?

Het kan alleen maar aan de warmtepomp liggen of ze moeten iets hebben aangepast in de laatste maanden in het voertuig.

• Ian_
HavermansP schreef op maandag 1 december 2025 @ 23:46:
Hier ook mensen die last hebben van ruitenwisser die veel geluid maakt. Paar dagen terug was er continu regen en hoorde ik continu de ruitenwisser. Is dat normaal voor een auto van oktober ? Die kan toch niet zo snel versleten zijn ? Of is het slechte kwaliteit wat erop zit?

Hoor het graag.
Bij EV’s hoor je sowieso meer geluid van alles maar goed hier kunnen twee dingen aan de hand zijn (3 eigenlijk)
  • De mensen bij ZEEKR waren wat fanatiek bij de oplevering en de wax spray (hydro) hebben ze ook over het raam gesprayd. Zulke spray gaat met tijd weg of alcohol (had ik gedaan).
  • Ruitenwisser zijn vies en of de auto was al in februari geproduceerd bijvoorbeeld en nu pas bij jou (oude ruitenwissers).
  • Sh*t quality maar dat ervaar ik zelf totaal niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Ian_ op 02-12-2025 04:12 ]

• patrickelectric
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 22-01 21:01
Ja same! Hier heb ik constant mijn auto temperatuur op tussen de range van 25 a HOOG staan, anders wordt het niet een aangename 21/22 graden gevoels temperatuur. Duurt erg lang voordat het warm is. Bij mijn Tesla was het instant warme lucht, hier lijkt het net een verbrandingsmotor die 15 minuten duurt voordat het pas relatief warm wordt met rijden. Ik kan je zeggen, dit hoort niet.

Airco bijgevuld, software up-to-date.

• HavermansP
MvRtje schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:47:
[...]

Bij mij hebben ze hem gevuld, airco leek toen wel beter maar was enkel voor 1/2 weken max omdat we toen einde September zaten.

Maar hier standaard op 24 wil ik het op normaal temperatuur krijgen en stuur/stoel verwarming op AUTO.
Hoe krijg je stuurverwarming ook op auto?

• HavermansP
[...]

Hi,

[Afbeelding]

Thanks! Zelfde instelling nu gebruikt maar wat is de reden dat je hem ook op ECO hebt staan?

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:59
@Anton54 @P. Edelijn @Freedive Hebben jullie een service request ingeschoten voor de verlichting van de ruitenwisser hendel? Is dit bij jullie al gefixed?

Hebben meer rijders geen verlichting in de linker hendel achter het stuur?

'The truth is not afraid for Questions

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:49

Freedive

] Ken sent me _

M13z1 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 09:44:
@Anton54 @P. Edelijn @Freedive Hebben jullie een service request ingeschoten voor de verlichting van de ruitenwisser hendel? Is dit bij jullie al gefixed?

Volgens mij hoort daar geen verlichting in.

• Ian_
HavermansP schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 08:40:
[...]

Hoe krijg je stuurverwarming ook op auto?
Not an option sadly

• Ian_
HavermansP schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 08:40:
[...]

Thanks! Zelfde instelling nu gebruikt maar wat is de reden dat je hem ook op ECO hebt staan?
In de zomer merkte ik dat de airco gemiddeld 8% verbruikte en in ECO stand 2%.

Sinds ik het nog steeds aangenaam heb zie ik het als 6 kWh extra capaciteit om te rijden 😂

• Ian_
Freedive schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 09:44:
[...]

Volgens mij hoort daar geen verlichting in.
Of daar hoort is een ander punt maar het zit er in ieder geval niet op. 😅

• burnfout
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:37

[Afbeelding]
Die bundel gaat toch alleen maar aan als je premium koopt?

• RVMano
  • Laatst online: 09-02 11:13
Goedemorgen, krijg de 18e (als het goed is) mijn priv, dus aftellen is nu echt begonnen.. Heb de pakketten maar geen trekhaak en geen internetbundel. Adviseren jullie internet te nemen of zonde van de 150 en werkt alles prima via de telefoon? Heb Samsung S24 ultra en die staat in de lijst..

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
RVMano schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 11:31:
Goedemorgen, krijg de 18e (als het goed is) mijn priv, dus aftellen is nu echt begonnen.. Heb de pakketten maar geen trekhaak en geen internetbundel. Adviseren jullie internet te nemen of zonde van de 150 en werkt alles prima via de telefoon? Heb Samsung S24 ultra en die staat in de lijst..
Afhankelijk hoe hard je je data bundel bij je provider gebruikt en bv i.c.m. Spotify Lossless & data unlimited dan zou ik zeker die 150eu ergens anders investeren. Heb zelf ook S24u, alles werkt top met de auto geen issues tot zover. Ben je prive goedkoper uit.

• Ian_
ubzY3.eMBstiLL schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 12:50:
[...]

Afhankelijk hoe hard je je data bundel bij je provider gebruikt en bv i.c.m. Spotify Lossless & data unlimited dan zou ik zeker die 150eu ergens anders investeren. Heb zelf ook S24u, alles werkt top met de auto geen issues tot zover. Ben je prive goedkoper uit.
Spotify Lossless via Android Auto of Apple CarPlay is nutteloos gezien wireless dezelfde bandbreedte haalt van een Bluetooth verbinding. Native App or Apple CarPlay wired hebben de hoogste bandbreedte.

Denk hierbij aan, 8K videomateriaal DVD in een full HD speler op een 8K tv afspelen 8)7

• RVMano
  • Laatst online: 09-02 11:13
Dank jullie wel dan wacht ik daarmee en doe ik het eerst via mijn telefoon..

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Ian_ schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 12:58:
[...]

Spotify Lossless via Android Auto of Apple CarPlay is nutteloos gezien wireless dezelfde bandbreedte haalt van een Bluetooth verbinding. Native App or Apple CarPlay wired hebben de hoogste bandbreedte.

Denk hierbij aan, 8K videomateriaal DVD in een full HD speler op een 8K tv afspelen 8)7
Klopt 8) , heb m daarom standaard via usb c <> usb c in combi met AAC-LC. Dan hou je zoveel mogelijk het hoogste kwali aan.

• nb90
Hoe zit het eigenlijk met dat Internet in the car abonnement? Ik heb namelijk niks extra's aangeschaft (geen premium connectivity pakket), en heb wel in de app dat ding van vodafone kunnen accepteren, maar zonder bankgegevens of wat dan ook. Heb verder ook gewoon data in de auto... Hebben ze mij dit gegund, of is er een periode dat je dit gratis krijgt? En indien dit eigenlijk het premium pakket is, dan graag discreet houden... :)

• WizzyBrown
M13z1 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 09:44:

is al eens eerder besproken in dit forum, niemand heeft verlichting in het linkse ruitenwisser stokkie :-)

• WizzyBrown
Ian_ schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:44:
Auto staat nu in de garage maar heb dit net wel gedaan en werkte zoals je ziet. [Afbeelding]

[Afbeelding]
thanks, na een dag was het weer allemaal normaal in mijn Zeekert 8)7

• Ian_
Deze morgen maar eens eronder zetten! Ik heb nog eens op die Ali websites zitten kijken maar 99% is echt stront. Heb verschillende producten geprobeerd en het enige wat ik heb gehouden van de 10 onderdelen is ‘t bakje voor in het midden console

Daarom ook maar bij ZEEKR een originele kofferbak mat besteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oFEdwwzif3GXmHQYOv0GcBCIpyQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IdhCblFAnN2spfu5STsUNzx8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Ian_ op 02-12-2025 18:24 ]

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
WizzyBrown schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:32:
[...]

is al eens eerder besproken in dit forum, niemand heeft verlichting in het linkse ruitenwisser stokkie :-)
Ter aanvulling voor @M13z1, zie foto. Dan is dat hierbij meteen duidelijk voor de toekomstige eigenaren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xKDaLraB8dKhMbefXJjEL0kl7Gs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eb1vvOy2mQYix8SGOw89vxPX.jpg?f=fotoalbum_large

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 18:03
ubzY3.eMBstiLL schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 19:24:
[...]

Ter aanvulling voor @M13z1, zie foto. Dan is dat hierbij meteen duidelijk voor de toekomstige eigenaren.
[Afbeelding]
En toch vermoed ik dat er een ledje niet wordt aangestuurd door de software.
Pagina: 1 ... 74 ... 99 Laatste