Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 138 139 Laatste
Acties:

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 13:07
Heeft nooit zich iemand afgevraagd waarom het optimale laadpercentage exact 80% zou moeten zijn. Niet 79%, niet 81% of 83%, maar exact 80%.
Ik vraag me ook af hoe je dat vaststelt.
Een test met 2 of meer gelijke accu’s?
Onmogelijk, geen 2 accu’s zijn exact gelijk.

• Knarremaar
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 11:19
Mario3 schreef op zondag 20 september 2026 @ 10:47:
Heeft nooit zich iemand afgevraagd waarom het optimale laadpercentage exact 80% zou moeten zijn. Niet 79%, niet 81% of 83%, maar exact 80%.
Ik vraag me ook af hoe je dat vaststelt.
Een test met 2 of meer gelijke accu’s?
Onmogelijk, geen 2 accu’s zijn exact gelijk.
Denk niet dat het echt precies 80% is, maar ook niet realistisch om dit per auto te gaan testen en bepalen. Als jij vanaf nu 81% als bepaling wil aanhouden doen we dat😂

• Knarremaar
  • Laatst online: 11:19
1Mark schreef op zondag 20 september 2026 @ 09:57:
[...]

ik deed dat met mijn vorige auto (EV6) voor bijna 5 jaar, 80k km. SoH was 94% uiteindelijk.

Nu, met de grotere range van de 7x LR, zet ik de limiet op 80%.
Grappig om te lezen, dit is precies de afweging bij de 7X. De Core LFP doet ca. 480 km WLTP op 100%, de LR ca. 492 km op 80%. Dat verschil van 12 km is eigenlijk verwaarloosbaar.
Het echte voordeel van de LR zit dan vooral in die incidentele erg lange rit, waarbij je hem wél naar 100% laadt en ongeveer 135 km extra WLTP-range hebt.

• DGM-NL
  • Laatst online: 11:52
Mario3 schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 18:52:
[...]

Stel de limiet wat hoger in dan die 80%….
Dat snap ik, maar is geen oplossing. Als ik em op 100% zou zetten, ervaar ik nl. hetzelfde…. Waar het om gaat is dat de auto niet bijlaadt tot het gewenste niveau nadat deze is bereikt, ondanks dat de auto nog aan de lader hangt. Blijkbaar triggert de auto niet opnieuw om bij te laden tot het gewenste niveau.

• DGM-NL
  • Laatst online: 11:52
Ian_ schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 18:54:
[...]

De reden voor de 80% is denk ik om de SoH van de auto te willen bewaren. Privé geeft er meer om dan Zakelijk.

Slimme laders met laadprofielen helpen een hoop of alleen laden tijdens bepaalde tijden aanzetten.
Klopt, heb de auto ‘veiligheidshalve’ op de geadviseerde 80% exact om deze reden. Overigens zou de situatie bij 100% laden exact hetzelfde zijn.

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:17
Knarremaar schreef op zondag 20 september 2026 @ 11:19:
[...]

Grappig om te lezen, dit is precies de afweging bij de 7X. De Core LFP doet ca. 480 km WLTP op 100%, de LR ca. 492 km op 80%. Dat verschil van 12 km is eigenlijk verwaarloosbaar.
Het echte voordeel van de LR zit dan vooral in die incidentele erg lange rit, waarbij je hem wél naar 100% laadt en ongeveer 135 km extra WLTP-range hebt.
Dit, icm langere levensduur (en de prijs natuurlijk :+ ) is wel waarom ik erg happy ben met de LFP versie, en die zeldzame langere ritten zijn met de hoge laadsnelheid ook geen enkel probleem.

• Xand3r
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:57
M13z1 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 08:57:
Vanmiddag kan ik de 7GT weer omruilen voor mijn 7X, na ruim een maand in HtH te hebben gestaan gaan we het vanmiddag beleven. Ik ben eerder deze week al gebeld vanuit HtH dat ze een deurmodule hebben vervangen en ADAS hebben gekalibreerd. Voor vandaag stond onderhoud gepland en hiervoor moest een werkorder met mijn gegevens worden aangemaakt. Het is goed dat ik nog even langs mijn lijstje ben gegaan met storingen en defecten, die zijn nergens in het traject opgepikt en worden vandaag hopelijk meegenomen, ik ben wat sceptisch.
Zijn de problemen opgelost?
Pagina: 1 ... 138 139 Laatste