Rioja1969 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 18:04:
[...]
Helemaal mee eens. Eerst de must haves fixen (autorijden) en daarna de nices to haves (10 minuten film kijken tijdens het laden). Overigens ligt het trage OTA beleid niet enkel bij Zeekr zelf. In China schijnen er veel updates te zijn, maar vanwege de strikte EU regels mogen die niet in Europa uitgerold worden. Gevolg: alles opnieuw maken voor Europa en dat zorgt mede voor de traagheid waar we allemaal zo teleurgesteld over zijn (ik ook!). Ik heb zelf nog steeds last van teveel stuurcorrecties moeten doorvoeren, ondanks de inmiddels doorgevoerde verbeteringen. Dat vind ik veel belangrijker dan filmpjes kijken.
Dit argument is al eens voorbij gekomen, ben benieuwd wat de bron er van is? Wat mij betreft is het hele argument kul. De regels zijn immers voor alle fabrikanten gelijk; andere merken (ook Chinese, xpeng) weten het wel voor elkaar te krijgen. Dus als Zeekr hier issues mee heeft, dan ligt dat probleem bij Zeekr en moet je het niet gaan afschuiven op de EU. Ofwel er heel helder in zijn wat het probleem dan precies is, maar op deze manier klinkt het als een zeer slap excuus.