Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19:13
Roland63 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:22:
Rijden met open achterklep.

Laatst moest ik iets langs vervoeren, en kon de achterklep daardoor niet dicht. De Inster vond dat helemaal niet leuk, gaf een continue waarchuwing tijdens het rijden, en na het stoppen voor een stoplicht gooide hij de handrem erop, zodat ik niet meer kon wegrijden. Na de auto uitgezet en weer aangezet te hebben kon ik verder rijden, maar bij het volgende stoplicht was het weer raak. :(
In de handleiding staat dat je niet met open achterklep mag rijden vanwege gevaarlijke uitlaatgassen, niet echt relevant met een electrische auto.
Het is echter makkelijk om de auto voor de gek te houden, door een karabijnhaak oid in het slot van de achterklep te plaatsen. Even helemaal door klikken en de auto denkt dat de achterklep is gesloten.
Zie bijgevoegde fotos. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Ze waarschuwen voor de uitlaatgassen van de ICE auto voor je :+.

Goede tip, hou er wel rekening mee dat de klep niet te ver open is, want dan zien ze je remlichten niet meer, maar een klein stukje open kan prima

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 16:39
HandyLumberjack schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 21:37:
[...]

En er staat bij acties dat de rente tijdelijk 0,99% is bij de Inster, en dat maakt het interessant. Als dat eind vorig jaar een mogelijk was had ik dat gedaan, ookal was ik niet op zoek naar financiering.
Waar is dat? Ik word meteen naar de offerteknop gesleurd, moet de inruiler bekend maken en word binnen 2 seconden gebeld door een dealer die me vraagt langs te komen……..
Ah als je netjes via de voordeur bij Hyundai binnenstapt staat het daar.

[ Voor 7% gewijzigd door Hendrik Keizer op 26-06-2025 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:50

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Roland63 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:22:
Rijden met open achterklep.

Laatst moest ik iets langs vervoeren, en kon de achterklep daardoor niet dicht. De Inster vond dat helemaal niet leuk, gaf een continue waarchuwing tijdens het rijden, en na het stoppen voor een stoplicht gooide hij de handrem erop, zodat ik niet meer kon wegrijden. Na de auto uitgezet en weer aangezet te hebben kon ik verder rijden, maar bij het volgende stoplicht was het weer raak. :(
In de handleiding staat dat je niet met open achterklep mag rijden vanwege gevaarlijke uitlaatgassen, niet echt relevant met een electrische auto.
Het is echter makkelijk om de auto voor de gek te houden, door een karabijnhaak oid in het slot van de achterklep te plaatsen. Even helemaal door klikken en de auto denkt dat de achterklep is gesloten.
Zie bijgevoegde fotos. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb voor dat soort situaties al jaren deze achterin liggen :) https://www.anwb.nl/webwi...2-in-1-kofferbak-spanband

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inster045
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 20:52
Een tijdje terug stond in een post een duitse hyundai site waar ja adv het vin-nummer kon zien of er een update beschikbaar was. Ik had toen 2 updates. Vandaag weer eens geprobeerd maar nu waren er geen updates meer. De auto is in de tussentijd niet naar de garage geweest. Zijn de updates niet meer relevant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:27
Inster045 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:41:
Een tijdje terug stond in een post een duitse hyundai site waar ja adv het vin-nummer kon zien of er een update beschikbaar was. Ik had toen 2 updates. Vandaag weer eens geprobeerd maar nu waren er geen updates meer. De auto is in de tussentijd niet naar de garage geweest. Zijn de updates niet meer relevant?
Na een update duurt het een aantal weken voordat deze van die site verdwijnen, wellicht dat jouw auto in de weken ervoor naar de dealer is geweest ?

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inster045
  • Laatst online: 20:52
rvdgaag schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 09:16:
[...]

Na een update duurt het een aantal weken voordat deze van die site verdwijnen, wellicht dat jouw auto in de weken ervoor naar de dealer is geweest ?
Nee, de Inster is niet bij de garage geweest sinds de aflevering in maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Inster045 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 19:44:
[...]

De updates voor mijn Inster zijn ook opeens verdwenen. (Er stonden er 2 open enige tijd terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inster
  • Laatst online: 19:32
Bij mij zijn de 2 updates 1,5 week geleden nog uitgevoerd..

[ Voor 6% gewijzigd door Inster op 01-07-2025 07:55 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Yariva
  • Laatst online: 15:50

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Kogel door de kerk: ouders gaan voor de Inster. Pulse met zwart kleurtje en winter pakket. Ik vind het een goede keuze en vond de auto zelf ook erg fijn rijden. Nu hopen dat hij het een hele lange tijd gaat volhouden. Maar met mijn ervaringen met de Kia eNiro welke op het zelfde platform staat als de Hyundai Kona heb ik daar wel vertrouwen in :)

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:14
Zouden de updates OTA zijn uitgevoerd? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Inster045 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 19:44:
[...]

Wellicht hebben ze het bij de aflevering in maart gedaan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sweetpea007
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 13-08 20:32
Op 12 juli 2025 krijg ik mijn:
Hyundai INSTER Evolve Sky + W&T 49kWh in de kleur Buttercream Yellow Pearl met zwarte bekleding en all season banden.

Hij komt naast een Volvo XC40 EV 2024 extended range te staan. Dus een keuze te maken welke we pakken ivm het soort rit.

Mijn man is 2.04 en kan er gewoon in rijden. Handig als het nodig is. Ben zelf 1,54 en dat gaat ook prima.
Kom al uit een automaat dus dat is een niet al te grote overgang.

Het rijden tijdens de proefrit voelde goed en niet vreemd aan.
Blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fardrake
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 10-09 08:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bIU-kGlOJgsTUEv3OBC_r_7JGoM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sLlfNqDeRIvksMGAZVlLYKMP.jpg?f=fotoalbum_large

Kreeg de melding controleer koelsysteem van de auto...de auto heeft een half uur vol in de zon gestaan, denk dus dat het daardoor komt. Morgenochtend weer even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Fardrake schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 15:00:
[Afbeelding]

Kreeg de melding controleer koelsysteem van de auto...de auto heeft een half uur vol in de zon gestaan, denk dus dat het daardoor komt. Morgenochtend weer even kijken.
Van wanneer is je auto? Ik weet dat er bij Kia/Hyundai issues kunnen zijn met het koelwater. Als je hierop zoekt kom je veel topics tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:22
Helaas maar niet helaas is het uiteindelijk niet de Inster geworden maar een zwarte Kona electric N-Line.
Echter is vrouwlief ook wel om voor een elektrische auto en gaat het weer tussen de Inster en een R5 waarbij praktisch de Inster veel beter past bij het gebruik tegenover het sportieve uiterlijk van de 5.
Ik denk persoonlijk dat het wel een Inster gaat worden :)
conodihno1 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:36:
Inmiddels heb ik mogen testrijden met de Inster en de 5. Beide tikken een hoop vinkjes af en nog iets meer in het voordeel van de Inster.
Ik heb echter een dingetje welke ik moeilijk los kan laten en dat is de B-stijl. Nu sport ik met regelmaat, ben maar 1.78 hoog maar raak met mn schouders goed de stijl. Gaat dit op langere ritten een probleem worden vraag ik me af. Woon-Werkverkeer is 50 enkele reis maar ik wil ook wel eens richting Brabant gaan vanuit Noord Holland.
Heeft iemand voor mij met een soortgelijk (non) issue ervaringen of inzichten?
Ik moet nog een keer een uitgebreide testrit inplannen zodat ik met zaken als stoelinstellingen aan de gang kan.

Oh en ik vind de dakrails niet mooi maar wil wel een open dakje. Kunnen die rails er later vanaf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CEdS
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 19:47
CEdS schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 20:00:
Vandaag in Frankrijk een demo Inster gekocht met 2000 km op de teller;
49 kW, Creative (Franse equivalent van de Evolve)
Buttercream Yellow
Tech en Winterpacks

Staat al op kenteken en kan m vrijdag ophalen!
Er zat toch wat vertraging in de levering, de 20e juni, zoals afgesproken is nu definitief verplaatst naar volgende week. Er moesten updates gedaan worden maar welke was onduidelijk.

Na een mail gestuurd te hebben met de bij mij bekende problemen (waar is dit forum allemaal niet goed voor, even laten doorzoeken met chatgpt en je krijgt een opsomming van diverse problemen) en gesteld heb dat ik zeker geen last wil hebben van ICCU-, trillingen-, bandenperikelen-. en koeling/koelvloeistof problemen en/of andere problemen tot op dit moment bekend, want anders zou ik de koop ontbinden.

Een mail volgde met nogmaals excuses en de vertraging werd veroorzaakt door de ICCU en de niet-beschikbaarheid daarvan. De andere problemen waren zeker niet van toepassing, het ging om de ICCU en algehele updates.

Op de teller staat 1800 km en met een korting van 5000 euro op de nieuwprijs denk ik dat het nog steeds een goede koop is. We zullen zien ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fardrake
  • Laatst online: 10-09 08:27
turkeyhakan schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 15:13:
[...]

Van wanneer is je auto? Ik weet dat er bij Kia/Hyundai issues kunnen zijn met het koelwater. Als je hierop zoekt kom je veel topics tegen.
Ik denk dat het echt de zon was, vanochtend geen melding meer. Maar ik mail deze melding wel naar Hyundai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Fardrake schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:26:
[...]

Ik denk dat het echt de zon was, vanochtend geen melding meer. Maar ik mail deze melding wel naar Hyundai.
Het warme weer de schuld geven is wat mij betreft de oorsprong van de melding uit de weg gaan. Mijn oom heeft een Kia Niro EV en had exact dezelfde melding. Volgende dag niets meer (in het voorjaar). Even goed inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBakker
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-08 22:46
Fardrake schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:26:
[...]

Het lijkt mij dat een koelsysteem de temperatuur niet heel veel naar beneden kan brengen in 1 minuut. Als de motor start met een veel hogere temperatuur dan de max. doeltemperatuur, door de zon en buitentemperatuur van 36 graden, dan zal dat na 1 minuut nog steeds te warm zijn. Dat het algoritme dan onterecht concludeert dat het koelsysteem niet goed werkt lijkt mij verklaarbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bour12
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:53
De laatste tijd word bij mij als ik de garage achteruit uit wil rijden het scherm fel groen en dat een paar minuten wat heel vervelend is omdat ik dan moet kijken of ik de auto's die daar geparkeerd niet raak dit gebeurt niet altijd en ik heb de indruk dat het alleen bij achteruit rijden is. Zou een reset helpen?
Als ik een tijdje rijd gebeurt het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n m
  • Laatst online: 20-07 15:44

n m

Vraagje
Ik krijg in de Bluelink app melding dat de huidige Bluelink pro vervalt in augustus . Ik kan van daaruit doorklikken om de Plus voor te bestellen, maar krijg dan een foutcode: communicatie met server mislukt.

Ga ik via de Bluelink store in de app en log ik aan, dan staat op mijn pagina daar Bluelink Pro complementary period 26/02/2035.

Iemand anders al het abonnement verlengd of meer info hierover?

Trouwens mijn vorige foutmelding is verdwenen na een reset van de wagen in de garage.
Grs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
n m schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 17:29:
Vraagje
Ik krijg in de Bluelink app melding dat de huidige Bluelink pro vervalt in augustus . Ik kan van daaruit doorklikken om de Plus voor te bestellen, maar krijg dan een foutcode: communicatie met server mislukt.

Ga ik via de Bluelink store in de app en log ik aan, dan staat op mijn pagina daar Bluelink Pro complementary period 26/02/2035.

Iemand anders al het abonnement verlengd of meer info hierover?

Trouwens mijn foutmelding is verdwenen na een reset van de wagen in de garage.
Grs
Volgens mij gaat hij automatisch door in een Lite abonnement, je kan dus later ook beslissen of je een upgrade koopt. https://www.hyundai.com/n...luelink-abonnementen.html

Ik heb voor vrouwlief wel gekozen om Plus te nemen ivm Live verkeersinfo en op afstand de climatisering starten, voor 29 euro per jaar ook weer niet de wereld aan kosten

[ Voor 13% gewijzigd door rvdgaag op 04-07-2025 19:24 ]

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n m
  • Laatst online: 20-07 15:44

n m

rvdgaag schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 19:20:
[...]

Volgens mij gaat hij automatisch door in een Lite abonnement, je kan dus later ook beslissen of je een upgrade koopt. https://www.hyundai.com/n...luelink-abonnementen.html

Ik heb voor vrouwlief wel gekozen om Plus te nemen ivm Live verkeersinfo en op afstand de climatisering starten, voor 29 euro per jaar ook weer niet de wereld aan kosten
Jij kon dus wel gewoon plus aankopen? Ik geraak niet voorbij die error: communicatie met server mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:09
n m schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 08:07:
[...]

Jij kon dus wel gewoon plus aankopen? Ik geraak niet voorbij die error: communicatie met server mislukt.
Vorige week kon ik ook voorbestellen, toen nog niet gedaan en nu heb ik ook de error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
n m schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 08:07:
[...]

Ik had het al gedaan een paar weken terug, gelijk met het Plus abonnement voor mijn IONIQ 5 die eind mei afliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06:50
Ik heb het vorige week gedaan en toen werkte het prima. Misschien over een paar dagen nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aedriaen1
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:33
Nieuwe manier van Hyundai om kopers, eerst gebruik te laten maken van de beschikbare faciliteiten om het daarna achter een betaalmuur te stoppen. Ik kreeg de melding dat de digitale sleutel niet meer beschikbaar was. Koreaanse manier van klantenbinding denk ik?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
Aedriaen1 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 19:48:
Nieuwe manier van Hyundai om kopers, eerst gebruik te laten maken van de beschikbare faciliteiten om het daarna achter een betaalmuur te stoppen. Ik kreeg de melding dat de digitale sleutel niet meer beschikbaar was. Koreaanse manier van klantenbinding denk ik?????
Hoezo, ik kocht in 1998 mijn eerste nieuwe BMW van toendertijd 72K guldens, na 3 jaar mocht ik 300 euro per jaar betalen om de navigatie te updaten met een nieuwe DVD. Dus zo vreemd is dat niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Linksom of rechtsom moet je er toch wel voor betalen.

Bij automerken die een langere tijd dit soort functies "gratis" aanbieden zullen de kosten ervan verwerkt zitten in de aanschafprijs.

Zelf vindt ik het navigatiesysteem van Hyundai niet fijn(en de LIVE services gebruik ik dus ook niet) en de remote services gebruik ik bijna niet, dus ik ga straks lekker verder met Bluelink Lite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBakker
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-08 22:46
Idem, de navigatie welke ik op mijn mobiel heb draaien vind ik prettiger. De remote service is alleen handig als de ramen bevroren terwijl ik weg wil, dat gebeurde de vorige winter iets van 5x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karininline
  • Laatst online: 21-08 15:18
Ik heb een Inster Pulse met winterpack in Sienna Orange besteld, eerst was de auto op de site van de dealer leverbaar, maar toen ik kwam vragen was ie er niet, er was wel een buttercream yellow, ook mooi, doe dan die maar.. oh nee, oeps... toch ook niet leverbaar...en nee, sorry, ook niet leverbaar bij de importeur, dus dat wordt dat bestellen en in augustus gaat het pas in productie... oh, zucht, dan ga ik eerst even verder kijken. na het weekend nog een keer gebeld met een ander filiaal, want hier liepen ze zo te prutsen... daar was hij (uiteraard) ook niet leverbaar ook al stond het nog steeds op de site...hm misschien moeten jullie de site eens fatsoenlijk updaten... ik had niet stil gezeten en had ondertussen elders een offerte, ook op een BCY. Belden ze me van de eerste in de middag ineens op: hij was wel degelijk leverbaar, stond in de haven, zou er met een week of twee moeten zijn, of ze maar moesten bestellen? Ja doe maar, dan kom ik wel even opnieuw praten over de prijs... dat is nu 2 weken geleden, er vanuitgaande dat ze de bestelling na het telefoontje ook daadwerkelijk hebben geplaatst. Ik vind het maar spannend want is ie er echt of word ik aan het lijntje gehouden en krijg ik deze of volgende week te horen: oh ja sorry grapje... wordt toch pas eind dit jaar... Nog nooit zo uitgekeken naar een auto als naar deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
@karininline ervaring leert dat het gemiddeld twee tot drie weken duurt voordat de auto bij de dealer is (vanuit de haven). Helaas heeft de dealer geen zicht op waar de auto zich momenteel in het transport bevindt. Het is dus altijd een verassing als de auto op de stoep staat :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karininline
turkeyhakan schreef op maandag 7 juli 2025 @ 08:26:
@karininline ervaring leert dat het gemiddeld twee tot drie weken duurt voordat de auto bij de dealer is (vanuit de haven). Helaas heeft de dealer geen zicht op waar de auto zich momenteel in het transport bevindt. Het is dus altijd een verassing als de auto op de stoep staat :-)
Ze zeiden dat de importeur leveringsplicht had binnen 10-12 dagen, maar dat kunnen natuurlijk ook werkdagen zijn. In elk geval geloof ik het pas als ze bellen want ze hebben al teveel geprutst om nog geloofwaardig te zijn. Blijft spannend wat dat betreft. 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cozy59
  • Laatst online: 11:48
rvdgaag schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 10:51:
[...]

Ik had het al gedaan een paar weken terug, gelijk met het Plus abonnement voor mijn IONIQ 5 die eind mei afliep.
Na dangenlange server error zojuist succesvol een PLUS abo kunnen afsluiten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:00
Euro NCAP heeft ook de Inster getest. Hij behaalt 4 van de 5 sterren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5s9cKHQOSUy0Fd9NfT_bMeogTc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FyGMQhOpoYJsZ0dgheRQ24B8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Klopt het dat ze de auto zonder de packs hebben getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CEdS
monica66 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 20:13:
https://www.euroncap.com/en/results/hyundai/inster/55584

Als je hier kijkt kun je zien dat ze wel de safetypacks hebben getest (volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
monica66 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 20:13:
De score is geldig voor alle versies.

De packs voegen wel veiligheidsystemen toe, maar daar zitten geen zaken bij waarop wordt getest.

(Op youtube staat ook een filmpje van de tests, de tests zijn uitgevoerd met een Inster met tech pack).

[ Voor 15% gewijzigd door HandyLumberjack op 09-07-2025 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
HandyLumberjack schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 23:01:
[...]

De score is geldig voor alle versies.

De packs voegen wel veiligheidsystemen toe, maar daar zitten geen zaken bij waarop wordt getest.

(Op youtube staat ook een filmpje van de tests, de tests zijn ugevoerd met een Inster met tech pack).
Op de testpagina is te lezen dat de test met de standaard voorzieningen is uitgevoerd. Mogelijk zijn er extra veiligheidsvoorzieningen beschikbaar op de auto, maar die zijn in dit testjaar niet meegenomen.
Note: Other equipment may be available on the vehicle but was not considered in the test year.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CEdS
Misschien zie ik iets over het hoofd.....

Weet iemand hoe je in plaats van de te rijden afstand, het percentage van de batterij in beeld krijgt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JtHam
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 13-09 14:34
Op het dashboard, linksonderaan direct onder de kilometerteller staan beide waardes.
Zie ook het manual op pagina 4.4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karininline
karininline schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:13:
[...]

Ze zeiden dat de importeur leveringsplicht had binnen 10-12 dagen, maar dat kunnen natuurlijk ook werkdagen zijn. In elk geval geloof ik het pas als ze bellen want ze hebben al teveel geprutst om nog geloofwaardig te zijn. Blijft spannend wat dat betreft. 8)
Yes! Hij is hier. Nu nog 11 nachtjes slapen want ze gaan nu pas de fietsendragerbeugel bestellen (hoe contraproductief) en dan moet dat nog gemonteerd enz. Wat kijk ik ernaar uit! Ze bellen als het eerder wordt maar dat zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karininline
1[tr]
2[td]Karininline[/td]
3[td]Pulse[/td]
4[td]Sienna Orange[/td]
5[td]Winter[/td]
6[/tr]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megat
karininline schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 17:12:
[...]

Yes! Hij is hier. Nu nog 11 nachtjes slapen want ze gaan nu pas de fietsendragerbeugel bestellen (hoe contraproductief) en dan moet dat nog gemonteerd enz. Wat kijk ik ernaar uit! Ze bellen als het eerder wordt maar dat zal wel niet.
Geniet van de voorpret. Hopelijk gaat het wachten beloond worden met een auto waarin u veilig mee onderweg gaat zijn en enorm van geniet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henk627
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-07 07:07
Hallo!
Ik kwam dit forum tegen, eigenlijk pas nadat we onze inster besteld hebben, ter vervaging van onze fiat panda uit 2010.
Het betreft de evolve met winter en tech pack (heb m’n vrouw over kunnen halen dat de 360 echt handig voor haar is:)). In de standard kleur, die vonden we het mooiste. Ook krijgt hij de beschermlaag.

We hebben gekozen voor die 0,99% financiering. We betalen dan maandelijks 153€, 10.000 aan betaling en iets van 14000 eind afrekening na 4 jaar.
Bij de bank krijg je toch meer rente. :) Kost me iets van 700€ meer over 4 jaar.

Hij zou in de haven moeten staan, hopelijk wordt ie nog geleverd en kunnen we ermee op vakantie.

We hadden er graag all seasons op willen hebben, maar dat was geen optie volgens de dealer. Of we konden later naar all seasons gaan voor 600€.

Dealer gaf aan dat er geen bekende problemen zijn met de ICCU, ik had m daar na gevraagd maar hij zij dat het een ander model is dan andere elektrische hyundais.

Verder vroeg ik mij af of er mensen daadwerkelijk voor de accessoires zijn gegaan zoals die pas houder of elastische clip. Ik zit er aan te denken om zelf de 3D printer te pakken om er een beker houder of iets voor te maken. Ik heb alleen nog geen 3D printer:P

Nu ben ik aan het goochelen met de laadpassen, thuis geen lader mogelijkheid, maar genoeg opties in de buurt. De palen komen alleen niet overeen met wat er in de app staat, daar moet ik nog even achteraan gaan, en anders wordt het snel laden bij tesla.

Fijne reis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sweetpea007
Gisteren mijn Inster opgehaald. Meteen een flinke rit gemaakt van Almere naar Veghel naar Helmond en weer terug naar Almere. Toen we terug waren hadden we nog 17% batterij over.
De rit was heel prettig wat wennen natuurlijk met de cruisecontrol. De I-pedal al onder de knie.
Het enige wat mij opviel is dat de cruisecontrol bij het verhogen/verlagen van de snelheid wel gauw uitgezet wordt. Maar dat is vast wennen met het bedienen van de knop.

Er is zoveel in te stellen en daar de komende dagen maar wat tijd aan besteden.
Het fijne is dat de auto heel netjes (niet abrupt) de afstand tot andere auto’s verkleint of vergroot.

Al met al en fijne rit!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RXfj9N5_qmKIJTnUDLen5odw1d0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BRiGt62tSP5DCzR28Oi71QMB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kW-o4_gQ7MGaRNfxRL5S_nAyfhs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NhnJhVcWw8cxbmkxbPzbeNXa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hD3fsqZM_uuVqVuKFI0L2XQ_aTE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WkUt90QtBcQApM4nfWG7Mzjg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Sweetpea007 op 13-07-2025 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Sweetpea007 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 08:45:

Het enige wat mij opviel is dat de cruisecontrol bij het verhogen/verlagen van de snelheid wel gauw uitgezet wordt. Maar dat is vast wennen met het bedienen van de knop.
Wat glimt die mooi!

Als je het knop indrukt gaat de cruisecontrol aan/uit. Je moet hem echt omhoog/omlaag drukken om de snelheid aan te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sweetpea007
Ja dat weet ik, maar heb vingers die soms wat moeilijk zijn in de fijne motoriek. Dus dat wordt even oefenen.
De kleur is gaaf! We kwamen een zelfde kleur tegen tijdens de rit en staken beiden ons duimpje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:11
Henk627 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 22:07:
Nu ben ik aan het goochelen met de laadpassen, thuis geen lader mogelijkheid, maar genoeg opties in de buurt. De palen komen alleen niet overeen met wat er in de app staat, daar moet ik nog even achteraan gaan, en anders wordt het snel laden bij tesla.
Tip hiervoor: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Go Charge app wordt weliswaar niet meer zo bijgehouden maar is al een startpunt om te vergelijken (in NL).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inster
Sweetpea007 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 09:10:
Ja dat weet ik, maar heb vingers die soms wat moeilijk zijn in de fijne motoriek. Dus dat wordt even oefenen.
De kleur is gaaf! We kwamen een zelfde kleur tegen tijdens de rit en staken beiden ons duimpje op.
Leuk!
Ik kom steeds vaker een Inster tegen.
In de omgeving Arnhem/Nijmegen heb ik diverse kleuren en uitvoeringen gezien.
En geregeld met een vrolijke begroeting van de mede Inster rijder 👋🏼😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karininline
Inster schreef op zondag 13 juli 2025 @ 15:46:
[...]

Leuk!
Ik kom steeds vaker een Inster tegen.
In de omgeving Arnhem/Nijmegen heb ik diverse kleuren en uitvoeringen gezien.
En geregeld met een vrolijke begroeting van de mede Inster rijder 👋🏼😉
Superleuk! Vanaf 22 juli nog 1 in de regio 🙌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• con1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:40

con1

Energiefreak

Sinds gisteren kwam ik achter dit topic. Ik ben op zoek naar de Inster
en kreeg een match met Tweakersnet.
Als eerste leuk de 23 eerste 3 "lyrische" interviews november 2014.
Idolaat waren de testers... Erg om gelachen maar kwam wél goed over.
Toen onstond globaal in december een gat, iedereen wachte af op de
komst van de Hyundai (ik laat het ype even los) en toen heb ik een
maand reacties losgelaten, zit nu op pagina 37 van 147... pfff.
Maar wel zeker de moeite waard om te lezen. Bij pagina 37 en verder
komen de "echte" (rij)ervaringen, waar ik nu al naar uitkijk.
Ik had de beleving voor de Pulse te gaan maar dit topic heeft mij nu al
gedreven tot de Evolve. Daar gaat wéér een stukje rib uit mijn lijf.
Kortom voor mij een geweldig topic als aanvulling op mijn beslissing.
Ik ga verder bladeren om te lezen wat de echte rijervaringen zijn. Ben
alleen bang dat ik dat alweer 10 pagina's verder ben.

Nog even reagerend op de mentaliteit van de verkopers.
Voor de meeste mensen geldt bij aanschaf van een nieuw (soms eerste)
dat het eigelijk een feestje is. Je warmd je al voortijdig op om tot een
climax te kopen als je weg rijdt.

Voor een verkoper is het dagelijks werk en heeft helemaal niet jouw beleving
en daar gaar het nogal eens mis en verschrompeld jouw feestje in een koude
aankoop. Ik heb dat zel diverse keren meegemaakt bij verschillende artikelen.

Verkopers, de goede daargelaten hebbe totaal niet het besef en gevoel wat
jij hebt bij de aanschaf van een nieuw product. Ik ben dan ook van plan om
de verkoper vooraf aan te gevevn dat hij mijn feestje niet moet verpesten .

Verder wil ik iedereen alhier bedanken voor de bijdrage tot mijn feestje.

En nu naar pagina 38....

Ik ben niet gek, ik ben anders. Blij als een ei met mijn Hyundai Inster Pulse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

Deze week ga ik nar de dealer om de Inster te bekijken/bespreken.

Maar waar ik erg nieuwsgierig naar ben is de hoogte van de stoel
ten opzichte van het wegdek. Is er iemand die dat kan opmeten?

Waarom? Ik rij nu een Miriva en heb deze 10 jaar geleden gekozen
voor zijn hoge instap, bij ouder worden is dat gewoon vriendelijker.

En nu weer verder lezen vanaf pagina 55... denk in de loop van
dinsdag het topic te hebben gelezen. LEUK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweetpea007
Dat hangt ervan of je groot of klein bent. Ik ben 1.54 en rij op de hoogste stand mijn man is 2.04 die rijd op laagste stand. Als je even lengte opgeeft kan ieman voor je kijken wat de maat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
con1 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 10:34:
Deze week ga ik nar de dealer om de Inster te bekijken/bespreken.

Dag mevrouw of meneer,
Ik vind het slim dat u zich goed oriënteert bij uw selectie van een geschikte auto.
Terug naar beantwoording van uw vraag.
Ik heb een 2 meter lange lat gepakt, zodat hij over de totale breedte van de stoel kan liggen en ook nog buiten de auto steekt, zodat ik de maat zuiver kon meten. Ik heb de lat over het hart van de zitting, dus het midden van de zitting tussen de rugleuning en de voorkant van de stoel gelegd. De hoogte van de zitting t.o.v. maaiveld is - in de hoogste stand van de zitting - 60 cm.
Voor ons senioren, was de instap ook een aandachtspunt. Wij vinden het comfortabel dat je hoofd ook voldoende ruimte heeft bij het in- en uitstappen.
Veel succes met de goede voorbereiding naar de aanschaf van een nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

Megat schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:58:
[...]

Dag mevrouw of meneer,
Ik vind het slim dat u zich goed oriënteert bij uw selectie van een geschikte auto.
Terug naar beantwoording van uw vraag.
Ik heb een 2 meter lange lat gepakt, zodat hij over de totale breedte van de stoel kan liggen en ook nog buiten de auto steekt, zodat ik de maat zuiver kon meten. Ik heb de lat over het hart van de zitting, dus het midden van de zitting tussen de rugleuning en de voorkant van de stoel gelegd. De hoogte van de zitting t.o.v. maaiveld is - in de hoogste stand van de zitting - 60 cm.
Voor ons senioren, was de instap ook een aandachtspunt. Wij vinden het comfortabel dat je hoofd ook voldoende ruimte heeft bij het in- en uitstappen.
Veel succes met de goede voorbereiding naar de aanschaf van een nieuwe auto.
Kijk, daar word ik blij van. Gelijk mijn Meriva gemeten en is 62cm.
Dat gaat dus helemaal goedkomen ALS ik dan tenminste nog bij de
pedalen kan komen :). Bedankt voor de gedane actie.

En ik snap de eventuele verwarring maar ik ben een jongetje uit 1955...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
[b]con1 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 12:09:[
Gelijk mijn Meriva gemeten en is 62cm.
Dat gaat dus helemaal goedkomen ALS ik dan tenminste nog bij de
pedalen kan komen :).
Dag mevrouw of meneer.
Noet om u te beïnvloeden, maar meer om uw gedachten te kunnen bepalen is het misschien zinvol im te vermelden dat mijn ega 1,67 meter is en ik 1,86 m. De stoel staat zowel bij mijn vrouw als bij mij steevast in de hoogste stand. Voor mij zou hij eventueel best wat lager mogen, maar vanwege een beperking is verstelling van de stoelhoogte voor mijn vrouw wat lastig en daarom laten we hem zo staan.

De bereikbaarheid van de pedalen is sowiese niet zo zwaarwegend. De Inster is namelijk bijna ‘footfree’ te berijden. Vanwege de ‘one pedal drive’ optie hoef je het rempedaal maar zelden te beroeren en ook de prima werkende adaptieve cruise control zorgt ervoor dat ook het stroompedaal niet erg zal slijten vanwege veelvuldig gebruik. 😏😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

Megat schreef op maandag 14 juli 2025 @ 12:37:
[...]

Dag mevrouw of meneer.
Noet om u te beïnvloeden, maar meer om uw gedachten te kunnen bepalen is het misschien zinvol im te vermelden dat mijn ega 1,67 meter is en ik 1,86 m. De stoel staat zowel bij mijn vrouw als bij mij steevast in de hoogste stand. Voor mij zou hij eventueel best wat lager mogen, maar vanwege een beperking is verstelling van de stoelhoogte voor mijn vrouw wat lastig en daarom laten we hem zo staan.

De bereikbaarheid van de pedalen is sowiese niet zo zwaarwegend. De Inster is namelijk bijna ‘footfree’ te berijden. Vanwege de ‘one pedal drive’ optie hoef je het rempedaal maar zelden te beroeren en ook de prima werkende adaptieve cruise control zorgt ervoor dat ook het stroompedaal niet erg zal slijten vanwege veelvuldig gebruik. 😏😏
Beste Megat, bedankt voor deze aanvulling. Ik ben van een gemiddelde lengte
dus dat gaat helemaal goedkomen. Ik ga sowieso half deze week naar de dealer
in gesprek over een eventuele aankoop. Ik hoop één ding, dat mijn "feestje" mijn
feestje blijft. Verkopers staan er tenslotte (helaas) anders in. Maar kijk er naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

sv7088 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 21:11:
[...]

Wellicht valt de halogeen verlichting aan de voorkant te vervangen door after-market LED verlichting. In mijn Kia Niro is dit ook gedaan en de kwaliteit is prima. T.z.t. wil ik hier ook naar kijken voor onze Pulse.
Kan dat zomaar van halogeen naar led. Mogelijk meet de software
de stroom naar de lampen (dat is heel waarschijnlijk omdat volgens
mij je ook een waarschuwing krijgt als een lamp is uitgevallen) en de
stroom van LED is uiteraard beduidend lager dan halogeen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kdrkdr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:10
Het allerbelangrijkst is volgens mij gewoon proberen. Niet alleen de afstand van de grond is belangrijk. Ook hoe hoog de auto is (zit wel goed denk ik) en hoe ver de deuren open kunnen. Ik ben verbaasd in welke kleine auto's ik soms makkelijk instap en hoe moeilijk in sommige grotere. Vanwege een beperking is het voor mij vaak lastig. Gewoon proberen dus. Ook een langere proefrit is echt aan te bevelen. Altijd doen! Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
kdrkdr schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:07:
Het allerbelangrijkst is volgens mij gewoon proberen. Niet alleen de afstand van de grond is belangrijk. Ook hoe hoog de auto is (zit wel goed denk ik) en hoe ver de deuren open kunnen. Ik ben verbaasd in welke kleine auto's ik soms makkelijk instap en hoe moeilijk in sommige grotere. Vanwege een beperking is het voor mij vaak lastig. Gewoon proberen dus. Ook een langere proefrit is echt aan te bevelen. Altijd doen! Succes.
Misschien mag ik nog een aanvulling plaatsen bij de reeds door u genoemde suggesties.
Maak een lijstje met aandachtspunten naar aanleiding van hier - en op andere media - geuite kritiekpunten.
Enkele onderwerpen die ik regelmatig zag zijn :
- Erg groot zwart vlak achter de binnenspiegel.
- Lage voorruit, waardoor verkeerslichten boven de weg wat minder goed zichtbaar zijn.
- De schouder, die te weinig ruimte heeft bij de B- stijl.
- Geen verstelbare lendensteun.
- Beperkende opberg- en aflegvakjes vanwege de afmetingen.
- Trillingen in het stuur vanaf 80 km/uur.
- Trekgewicht 0 kg. ( wel fietsendrager mogelijk op ‘trekhaak’ kogel.
- Lichte interieurkleur alleen mogelijk met gele buitenkleur.
- Wind- en bandengeluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CEdS
Zelf ben ik altijd benieuwd wat een EV nou in de praktijk haalt. Je hoort vaak zeggen, na het laden geeft ie aan dat ik wel 500 km ver kan komen, maar wat is nou de werkelijke praktijk?

Dus vandaag heb ik een test gedaan. Inster 49 kWh accu, Eco stand en bij geen gebruik van ACC, I-pedal ingeschakeld, 17 inch wielen, 99% geladen, buitentemperatuur tussen de 23 en 29 graden, windkracht 4 uit het westen, airco aan op 22 graden. 25% snelweg met 100km/h, de rest buitenwegen waar de maximum snelheid varieerde tussen de 70 en 90 km/h en dorpjes waar de snelheid tussen de 30 en 50 km/h lag. De gemiddelde snelheid bedroeg uiteindelijk 63,3 km/h. De rondrit vond plaats in midden Frankrijk, in een heuvelachtige omgeving minimale hoogte 200 mtr, max. hoogte 450 mtr.

Gemiddeld verbruik vlgs boordcomputer precies 13 kWh/100 km, afgelegde afstand 342 km en er resteerde nog 5% (16 km) toen ik de inster weer aan de lader hing.

Tot aan de snelweg bleef mijn accesradius boven de 400 km.....

Enkele bevindingen. De navigatie van Hyundai is van een laag niveau en bleef mij onder de 20% accucapaciteit maar naar een laadpunt sturen terwijl ik aangegeven had dit niet te willen. Tesla laadpunten en Ionity zijn m.i. onvindbaar in dit systeem.....

ABRP synchroniseert niet naar behoren met Hyundai, ik gebruik de Enode connection. Wellicht heeft iemand een idee om dit beter te doen?

Al met al tevreden over deze prestaties.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uc_4FuQxHj9AV7-buC2R8lw_MEc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2cy4X2v65dxnwdXMuuuReZ2s.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
CEdS schreef op maandag 14 juli 2025 @ 17:52:
Zelf ben ik altijd benieuwd wat een EV nou in de praktijk haalt. Je hoort vaak zeggen, na het laden geeft ie aan dat ik wel 500 km ver kan komen, maar wat is nou de werkelijke praktijk?

Dus vandaag heb ik een test gedaan. Inster 49 kWh accu, Eco stand en bij geen gebruik van ACC, I-pedal ingeschakeld, 17 inch wielen, 99% geladen, buitentemperatuur tussen de 23 en 29 graden, windkracht 4 uit het westen, airco aan op 22 graden. 25% snelweg met 100km/h, de rest buitenwegen waar de maximum snelheid varieerde tussen de 70 en 90 km/h en dorpjes waar de snelheid tussen de 30 en 50 km/h lag. De gemiddelde snelheid bedroeg uiteindelijk 63,3 km/h. De rondrit vond plaats in midden Frankrijk, in een heuvelachtige omgeving minimale hoogte 200 mtr, max. hoogte 450 mtr.

Gemiddeld verbruik vlgs boordcomputer precies 13 kWh/100 km, afgelegde afstand 342 km en er resteerde nog 5% (16 km) toen ik de inster weer aan de lader hing.

Tot aan de snelweg bleef mijn accesradius boven de 400 km.....

Enkele bevindingen. De navigatie van Hyundai is van een laag niveau en bleef mij onder de 20% accucapaciteit maar naar een laadpunt sturen terwijl ik aangegeven had dit niet te willen. Tesla laadpunten en Ionity zijn m.i. onvindbaar in dit systeem.....

ABRP synchroniseert niet naar behoren met Hyundai, ik gebruik de Enode connection. Wellicht heeft iemand een idee om dit beter te doen?

Al met al tevreden over deze prestaties.

[Afbeelding]
Het is zeer goed mogelijk aangezien de ABRP link naar de Inster nog alpha is dat op termijn ook de ODB dongle methode beschikbaar komt. De Inster is geen typische auto voor veelrijders dus dat kan wel even duren denk ik.

Ik gebruik altijd ABRP op lange afstanden met mijn Ioniq 5 met een ODB Bluetootj low energy dongle, dat is een geweldige combi.

De Ionity stations staan wel degelijk ook in de Inster Navi, Hyundai is mede eigenaar van Ionoty. Tesla niet want dat is van de grote boze concurrent, een beetje zielig maar de betere Hyundai's kunnen er vanweg de 800V architectuur van de auto toch niet goed laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toinevb
  • Laatst online: 13:44
Helaas lukt het me, ondanks verwoede pogingen, maar niet om een digitale sleutel op mijn iPhone 14 te zetten. Volgens mij heb precies gedaan wat in de handleiding staat: beide sleutels in het oplaadvakje, motor gestart etc. Volgens de handleiding zou ik in de Bluelink-app een pop-upvenster moeten krijgen voor de registratie. Deze popup krijg ik evenwel niet. Ook de optie via 'Meer - Voertuig' levert helaas niets op. Ik zal ongetwijfeld iets verkeerd doen, maar ik heb werkelijk geen idee wat. Wie helpt mij verder?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17:36
Toevallig vanavond geladen op een Tesla laadplein.
Ik dacht laat ik eens proberen gewoon te zoeken in de navigatie naar ‘Tesla supercharger’.
En zie daar, de Tesla laadstations worden gewoon weergegeven als laadpunt.
Of de voorverwarming geactiveerd wordt in de winter dat weet ik natuurlijk niet, maar ik vermoed en verwacht van wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YeBAxwXQuZEIJ8tUuZ3uEDnY6Ws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bhDVJJKV2CCJrO982YEefw59.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• imarcus
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
con1 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 10:34:
60 tot 64 cm aan de voorkant van de stoel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NEmtZ722pP7gciHMt5zwV8sKyOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZcRuRa9gkPKCp8Yi6TT7xk6d.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

imarcus schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:44:
[...]

60 tot 64 cm aan de voorkant van de stoel.

[Afbeelding]
Mooie aanvulling! Wel vreemd dat Hyundai (Nederland) niet zoiets op
hun site zetten. Zal voor meer mensen zeer welkom zijn zulke gegevens;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imarcus
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Ik vond deze (wat oudere) ook altijd wel handig. Hoogte van 60-70 cm wordt als het meest comfortabel gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fL2_gm7xlGcZur1GkQ49oAyo5qg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y1jx73SY5EqF5fStYxIUl77U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CEdS
Mario3 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:10:
Toevallig vanavond geladen op een Tesla laadplein.
Ik dacht laat ik eens proberen gewoon te zoeken in de navigatie naar ‘Tesla supercharger’.
En zie daar, de Tesla laadstations worden gewoon weergegeven als laadpunt.
Of de voorverwarming geactiveerd wordt in de winter dat weet ik natuurlijk niet, maar ik vermoed en verwacht van wel.
[Afbeelding]
Dat is mooi! Wat ik niet begrijp, en wat ik niet schreef maar wel bedoelde is dat als je verder van huis bent dan de accesradius toelaat en in een straal van 5 km zijn Ionity en Tesla laadpunten dat ie alleen de houtjetouwtje 2 tot 22 kW laders laat zien.
Ik snap sowieso de hele software van Hyundai niet, maar dat komt wellicht omdat ik al jaren verwend ben met de beste software die er is op EV gebied. Ik heb een bluelinkPro abonnement maar ik weet absoluut niet wat ik er mee moet. Ja mijn deuren openen en de laadpercentages instellen, voor het overige zie ik niet hoe het werkt of dat ik er iets mee kan. De navigatie van Hyundai, als ik een bestemming ingeef waarom moet ik dan drie keer bevestigen en uiteindelijk "bestemming toevoegen", ik geef toch waar ik heen wil?
De hele menustructuur voor de veiligheidswaarschuwingen, prima dat ze erop zitten maar waarom zo diep weggestopt? En als ik in ECO wil rijden en dat elke rit ook instel ( :henk ) waarom onthoudt ie dat niet?
En waarom tig standen voor regeneratief rijden? Oja en favoriete laadpunten toevoegen, dan staat er bij mij zenders toevoegen......en uiteindelijk kan ik niets toevoegen.
Het zal wel wennen zijn.

Als iemand op dit forum kent om de software aantepassen door te tweaken, dan zou ik graag in contact komen met diegene.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:31
Ik ben hier al een tijdje een lurker. Tijd om ook iets te posten ;)

Sinds begin mei heeft de Hyundai Inster mijn benzine Twingo MK3 vervangen. Ik heb een Evolve met winter en techpakket (tech pakket hoefde van mij niet per sé, maar moest bij bestellen toen in elk geval samen gekozen worden met winterpakket). Komende van en nog steeds rijdende in meer 'eenvoudige' auto's moet ik nog steeds erg wennen aan het hele 'rijdende computer' gehalte van de Inster (gelukkig niet zo erg als Tesla Model 3, waar je amper fysieke knoppen meer hebt).

Een paar dingen die me mateloos irriteren:
- Bij een koude start (dus niet als ie van het laden afkomt), duurt het opstarten van het infotainment systeem tergend lang (en telkens wordt de disclaimer getoond). Ik wil na start gewoon meteen doorklikken naar het menu om een paar veiligheidszaken uit te zetten (snelheid en gaze), maar dat gaat dus niet.
- De allerhande, goed bedoelde veiligheidspiepjes / systemen die niet uit te zetten zijn. Zoals dode hoek, lane assistance, parkeersensoren (camera is voor mij voldoende, waarom die nerveuse piepjes).
- Waarom is er geen navigatiemogelijkheid op het stuur om door de infotainment te gaan? Diverse opties MOETEN via het touchscreen.

Dat gezegd hebbende, zijn er uiteraard ook legio positieve dingen:
- Enorme ruimte, verstelbare achterstoelen en heel praktisch voor deze klasse.
- I-pedal werkt erg prettig.
- Bereik/verbruik valt me niet tegen, zelfs niet op de snelweg. Winter moet nog komen uiteraard.
- Android Auto ideaal. Ingebouwde navigatie gebruik ik niet.
- De standaard ingebouwde 230V aansluiting is super handig.

Er is nog één punt waar de Inster niet aan de Twingo kan tippen: de enorm kleine draaicirkel. Nu moet ik weer steken om straatje te keren... ach ja luxe problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marzman95
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:08
dhrto schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:10:
Ik ben hier al een tijdje een lurker. Tijd om ook iets te posten ;)

Sinds begin mei heeft de Hyundai Inster mijn benzine Twingo MK3 vervangen. Ik heb een Evolve met winter en techpakket (tech pakket hoefde van mij niet per sé, maar moest bij bestellen toen in elk geval samen gekozen worden met winterpakket). Komende van en nog steeds rijdende in meer 'eenvoudige' auto's moet ik nog steeds erg wennen aan het hele 'rijdende computer' gehalte van de Inster (gelukkig niet zo erg als Tesla Model 3, waar je amper fysieke knoppen meer hebt).

- Bij een koude start (dus niet als ie van het laden afkomt), duurt het opstarten van het infotainment systeem tergend lang (en telkens wordt de disclaimer getoond). Ik wil na start gewoon meteen doorklikken naar het menu om een paar veiligheidszaken uit te zetten (snelheid en gaze), maar dat gaat dus niet.
- De allerhande, goed bedoelde veiligheidspiepjes / systemen die niet uit te zetten zijn. Zoals dode hoek, lane assistance, parkeersensoren (camera is voor mij voldoende, waarom die nerveuse piepjes).
- Waarom is er geen navigatiemogelijkheid op het stuur om door de infotainment te gaan? Diverse opties MOETEN via het touchscreen.

Dat gezegd hebbende, zijn er uiteraard ook legio positieve dingen:
- Enorme ruimte, verstelbare achterstoelen en heel praktisch voor deze klasse.
- I-pedal werkt erg prettig.
- Bereik/verbruik valt me niet tegen, zelfs niet op de snelweg. Winter moet nog komen uiteraard.
- Android Auto ideaal. Ingebouwde navigatie gebruik ik niet.
- De standaard ingebouwde 230V aansluiting is super handig.

Er is nog één punt waar de Inster niet aan de Twingo kan tippen: de enorm kleine draaicirkel. Nu moet ik weer steken om straatje te keren... ach ja luxe problemen.
Ik heb al eerder in een reactie wat uitleg over de piepjes gegeven en hoe je die uit kunt zetten:
marzman95 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 08:32:
Inmiddels uitgevonden dat er twee soorten piepjes zijn als het gaat om verkeersborden/maximumsnelheid.
  • Piepjes (3x) bij overschrijden maximumsnelheid zoals doorgegeven door de verkeersbordenherkenning. Deze staat automatisch aan als het voertuig start en kan worden uitgezet door de volume-scrollknop op het stuur ingedrukt te houden.
  • Piepje (1x) bij het scannen van een nieuw verkeersbord. Deze kun je uitzetten bij de waarschuwingsmethoden en blijft ingesteld na het uit- en aanzetten van het voertuig.
Het helpt natuurlijk ook om de volume van de waarschuwing te verlagen.
Wellicht heb je er iets aan! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:31
Dank! Die van de snelheid heb ik al als sneltoets (gelukkig al snel) gevonden. Maar het moet dus ELKE keer na starten. Voelt een beetje als gebruiker pesten.
Scannen verkeersbord staat ook standaard uit hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

Ik ben inmiddels op pagine 116 van de 147, de meeste info is
zeer waardevol waarvoor mijn dank aan de vele schrijvers(fsters).

Gisteren heb ik de nabijgelegen dealergevraagd om een afspraak.
Dat wordt donderdag en mijn (deels genuanceerde) reactie hier
was zodanig dat ik hoop dat het een feestje blijft.

Hier de tekst;
Beste Xxx, bedankt voor je reactie.

Aanstaande donderdag 16:00 uur past mij prima.

En dan zien of mijn voorpret kan uitlopen tot een
klein feestje. Graag tot dan.

:)

Vriendelijke groet, Con.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inster
dhrto schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:10:

Steeds die disclaimer stoor ik mij ook aan 🙈
Wellicht overbodig maar misschien toch nog tips;

Staan de veiligheidszaken al onder de knop favorieten op je stuur? (Sterretje) Als ik kortere stukjes rij dan is het voor mij voldoende alleen de muteknop(paar sec ingedrukt houden) te gebruiken. Dan kan je al wegrijden tijdens de disclaimer en de muteknop meteen ingedrukt houden. Scheelt misschien?

Parkeersensoren (piepjes) kan je uitzetten met 1druk op de knop.
Bij achteruit rijden worden ze volgens mij dan wel automatisch weer aangezet, maar bij vooruit parkeervak inrijden dan weer niet.

Heb je het spraakgestuurd navigeren door het systeem al eens geprobeerd? Van stoelverwarming aanzetten tot adressen om naar te navigeren of personen die je wil bellen inspreken en hij doet t 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

HandyLumberjack schreef op zondag 13 april 2025 @ 08:38:
[...]

De dealer gaat natuurlijk niet iedere auto heel uitgebreid inspecteren op dit soort zaken. Maar als hij bij de 0-beurt iets zien dan verhelpen ze het, verwacht ik...
knip
...Of die drie boutjes onder de stoel wel of niet acceptabel zijn vindt ik een grensgeval. Nogmaals, ik heb er bij normaal gebruik geen last van. Had ik dat wel en wil de dealer dat niet oplossen dan zou ik ze zelf verwijderen. (Alleen een dopmoer erop schroeven lost het probleem maar half op)
Naar mijn bescheiden mening wordt iedere nieuwe auto toch door de
garage gepoetst? En dan zie je dat soort beschadigingen toch?
Want er zitten volgens mij uitstaande beschadigingen bij.
Wat betreft het interieur, niet acceptabel maar kan mij voorstellen dat
de garage dat niet gezien heeft. Met betrekking tot de sleutel, dat
moeten ze gezien hebben volgens mij.

Nu iets over die "uitsteeksels" onder de zitting, het kan zo zijn dat ze
de camera-controller eruit hebben gehaald om de auto te kunnen verkopen
aan de hand van de vraag. Dit is slechts een suggestie. Als ik op andere
foto's kijk vind ik het wel een grote bak voor camera-controller Zit er een
hard-drive in ofzo?

Wat mij overigens ook verbaast is dat zo'n auto door de kwaliteitscontrole
bij Hyundai komt. Daar gaat Hyundai nogal prat op.

[ Voor 4% gewijzigd door con1 op 15-07-2025 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Toinevb schreef op maandag 14 juli 2025 @ 21:27:
Helaas lukt het me, ondanks verwoede pogingen, maar niet om een digitale sleutel op mijn iPhone 14 te zetten. Volgens mij heb precies gedaan wat in de handleiding staat: beide sleutels in het oplaadvakje, motor gestart etc. Volgens de handleiding zou ik in de Bluelink-app een pop-upvenster moeten krijgen voor de registratie. Deze popup krijg ik evenwel niet. Ook de optie via 'Meer - Voertuig' levert helaas niets op. Ik zal ongetwijfeld iets verkeerd doen, maar ik heb werkelijk geen idee wat. Wie helpt mij verder?
Heb je wel de Tech Pack aangevinkt in de optielijst?

Vergeet niet op OPSLAAN te klikken.

YouTube: Digital Key 2 for Apple Devices | Bluelink® | Hyundai

Je krijgt daarna een digitale kaart in je wallet.

[ Voor 6% gewijzigd door turkeyhakan op 15-07-2025 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis25
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14:00
Zijn er mensen die bij de nieuwe Inster ook een kortingscode van 12 mnd hebben ontvangen voor ‘chargemyhyundai’?

XC40 Plus MY2024 SMER, Inster Evolve Sky, Easee laadpaal, 5160WP Oost-West, Growatt MIN4200TL-XE, 3x Sessy, Frank Energy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
con1 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:56:
[...]

Naar mijn bescheiden mening wordt iedere nieuwe auto toch door de
garage gepoetst? En dan zie je dat soort beschadigingen toch?
Want er zitten volgens mij uitstaande beschadigingen bij.
Wat betreft het interieur, niet acceptabel maar kan mij voorstellen dat
de garage dat niet gezien heeft. Met betrekking tot de sleutel, dat
moeten ze gezien hebben volgens mij.

Nu iets over die "uitsteeksels" onder de zitting, het kan zo zijn dat ze
de camera-controller eruit hebben gehaald om de auto te kunnen verkopen
aan de hand van de vraag. Dit is slechts een suggestie. Als ik op andere
foto's kijk vind ik het wel een grote bak voor camera-controller Zit er een
hard-drive in ofzo?

Wat mij overigens ook verbaast is dat zo'n auto door de kwaliteitscontrole
bij Hyundai komt. Daar gaat Hyundai nogal prat op.
Ik heb helaas al vaker meegemaakt dat er schade is ontstaan in de garage, waarvan ze beweren het niet gezien te hebben. Dus ik vraag het me af hoe serieus ze er naar kijken. Ook mij Inster was niet helemaal perfect (afdekking van het sleepoog voorzijde was niet goed gemonteerd) en als je hem goed zou poetsen zou dat echt wel opvallen.

Mijn E-motion heeft ook die "uitsteeksels", om van een versie met die cameracontroller te downgraden naar mijn versie is eigenlijk praktisch uitgesloten. Omdat er dan zoveel vervangen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Dennis25 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:37:
Zijn er mensen die bij de nieuwe Inster ook een kortingscode van 12 mnd hebben ontvangen voor ‘chargemyhyundai’?
Nee, geen kortingscode voorbij zien komen. (ook niet relevant voor ons, want wij laden de Inster enkel thuis)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Nanuk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:20
Terug van vakantie, een anderhalve week roadtrip naar en door Zweden, twee weken stilstaan en weer in een week met een omwegje naar huis.

Een paar keer geslapen in de auto maar ik moet zeggen dat mn hangmatje beter ligt. Door de korte voorbereidingstijd sliep ik dus op een plank die bovenop op de platgeklapte rechter stoelen lag met daarop twee yogamatjes. Hoofd naar voren omdat het bij de achterklep behoorlijk smal wordt. Door harde ondergrond veel omdraaien wat door de beperkte breedte moeizaam gaat. Voor een volgende tocht gaat de achterstoel er uit en komt er een zachtere matras voor terug, het kussen kan dan op de leuning van de voorstoel liggen. Ik ben niet heel erg lang. Oja, als je een matras boven de stoelen legt wordt de instap veel te hoog en moet je dus klimmen om in bed te komen.

De auto voor de nacht helemaal uit en op slot zetten anders wordt je gek van de meldingen in BlueLink (BL). Bij de kampeermodus blijft er erg veel aan en heb je dus behoorlijk stilstandsverlies. Als je de auto op slot zet met moet je wel opletten dat je dan geen deur probeert open te doen van binnen uit want dan gaat het alarm af kwam ik achter... Op een niet handige plek zal ik maar zeggen. :-)

De achterklep met behulp van een kurkentrekker/flesopener in het slot en de kurk als afstandshouder op de bumper of iets verder naar binnen. Afhankelijk van de weersverwachting het dak op een kiertje. Door die kurkentrekker in het slot denkt de auto dat ie op slot zit zoals een aantal post terug is besproken.

In de koffer een piepklein keukentje (kist) gemaakt met een inductieplaatje en een waterkoker. Hoewel het ontwerp eigenlijk was voor op de voorstoel voldeed het ook prima achterin, alleen door de wielkast was er een verhoging nodig en die was iets te vlot in elkaar gezet. Met wat aanpassingen is het een voor mij prima oplossing behalve dan dat in de winter koffiezetten een koude ervaring kan worden. Mogelijk opsplitsen dat de waterkoker ook voorin kan staan. Onderweg in Denemarken een passende stekker (type K) gekocht met verloop/verdeeldoosje naar gewone stekkers (type F).

Laden onderweg heeft geen stress opgeleverd, wel door de beperkte voorbereidingstijd een aantal keren bij een laadpaal gestaan waar ik dan niet kon laden met de ANWB kaart maar dan waren er alternatieven in de buurt die dat wel konden. Een keer gehad dat in een dorp geen (bruikbare) lader was en ik pas dertig km verder er wel een had. Moet ik wel bij vermelden dat de verkeerde kant op er wel laders dichterbij waren. De helft van de keren kunnen snelladen bij een supermarkt, de rest bij een redelijk interessante wandel omgeving en slechts twee keer op een niet inspirerend industrieterrein. Naar mate de reis vorderde toch steeds meer snelladers benut ondanks het prijsverschil.

Ook wat het rijden betreft ben ik helemaal gelukkig. Opvallend goede wegligging, ook tijdens een noodstop met bijsturen. Geen last van trillende banden en dergelijke. Op de autobahn even getest hoe snel die kan, dat is tegen de 160 km. Wel kreeg ik na een paar minuten een foutcode die later weer verdween, geen echte problemen met stabiliteit of zo. De cc gaat tot 140 en dat lijkt mij dan ook eigenlijk wel het maximum wat je moet willen rijden als je echt haast hebt. Normaal houd ik max 100 km aan omdat je anders de tijdwinst moet inleveren voor een extra laadbeurt. Steilere stukjes heeft ie totaal geen moeite mee. Hoog gras en andere begroeiing levert wel veel piepen op. Helaas heb ik zeer waarschijnlijk ook een kras op de bodemplaat, de bodemvrijheid is niet zo groot.

Ondanks het rijplezier heb ik toch wel een paar punten die beter zouden kunnen:
-Het elke keer opnieuw moeten kiezen van eco en minimaal regeneratie.
-Het veelvuldig advies koffie te drinken en je handen aan het stuur te houden terwijl je het stuur gewoon vast hebt.
-De eindeloze stroom aan BL meldingen op de telefoon, zelfs als je er naast staat of zelfs in zit.
-Maar dan geen melding van een open dak en het ook niet kunnen controleren en sluiten via BL.
-De ass stand valt veel te snel uit (5 minuten of zo) en als je dan een deur open doet gaat ie piepen.
-In de ass stand kan je niet de ramen bedienen.

Al met al volkomen tevreden met mn Sterretje maar het zou fijn zijn als Hyundai bovenstaande puntjes in een software update zou aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inster
Dennis25 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:37:
Nee helaas niet..
In het aflever pakket zat wel "€50,- brandstof" maar die kwam te vervallen en kon niet ingewisseld worden voor laad tegoed.
Ik ben toen ook niet gewezen op een charge my Hyundai kortingscode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toinevb
turkeyhakan schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:00:
[...]

Heb je wel de Tech Pack aangevinkt in de optielijst?

Vergeet niet op OPSLAAN te klikken.

YouTube: Digital Key 2 for Apple Devices | Bluelink® | Hyundai

Je krijgt daarna een digitale kaart in je wallet.
Domme vraag: wat bedoel je met 'Tech pack aangevinkt in de optielijst' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis25
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14:00
Toinevb schreef op maandag 14 juli 2025 @ 21:27:
Volgens mij hoeven de 2 sleutels niet in het oplaadvakje, maar de telefoon nadat je in het menu de juiste keuze hebt gemaakt (telefoon of smartcard koppelen)
De 2 sleutels moeten wel in de auto aanwezig zijn.

XC40 Plus MY2024 SMER, Inster Evolve Sky, Easee laadpaal, 5160WP Oost-West, Growatt MIN4200TL-XE, 3x Sessy, Frank Energy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Toinevb schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 20:00:
[...]

Domme vraag: wat bedoel je met 'Tech pack aangevinkt in de optielijst' ?
Begrijp mij niet verkeerd, maar als dit al onbekend voor je is dan zou ik even naar de dealer gaan om digital key te laten activeren op je telefoon. Als je onderstaande pakket hebt natuurlijk, was op de Evolve een optie en op de Sky Plus zat het standaard inbegrepen tot heel recent.

Tech Pack

€ 1.295,00

Met het Tech Pack voor de INSTER is het genieten geblazen van de nieuwste technologieën welke uniek zijn in het segment. Met de Digital Key kunt u met de smartphone uw INSTER openen en starten en middels V2L in het interieur al uw producten opladen. Tevens zijn er in het Tech Pack diverse ADAS systemen toegevoegd om de rit zorgeloos te laten verlopen.

[ Voor 19% gewijzigd door turkeyhakan op 15-07-2025 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cozy59
  • Laatst online: 11:48
Nanuk schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 15:12:
Terug van vakantie, een anderhalve week roadtrip naar en door Zweden, twee weken stilstaan en weer in een week met een omwegje naar huis.

Een paar keer geslapen in de auto maar ik moet zeggen dat mn hangmatje beter ligt. Door de korte voorbereidingstijd sliep ik dus op een plank die bovenop op de platgeklapte rechter stoelen lag met daarop twee yogamatjes. Hoofd naar voren omdat het bij de achterklep behoorlijk smal wordt. Door harde ondergrond veel omdraaien wat door de beperkte breedte moeizaam gaat. Voor een volgende tocht gaat de achterstoel er uit en komt er een zachtere matras voor terug, het kussen kan dan op de leuning van de voorstoel liggen. Ik ben niet heel erg lang. Oja, als je een matras boven de stoelen legt wordt de instap veel te hoog en moet je dus klimmen om in bed te komen.

De auto voor de nacht helemaal uit en op slot zetten anders wordt je gek van de meldingen in BlueLink (BL). Bij de kampeermodus blijft er erg veel aan en heb je dus behoorlijk stilstandsverlies. Als je de auto op slot zet met moet je wel opletten dat je dan geen deur probeert open te doen van binnen uit want dan gaat het alarm af kwam ik achter... Op een niet handige plek zal ik maar zeggen. :-)

De achterklep met behulp van een kurkentrekker/flesopener in het slot en de kurk als afstandshouder op de bumper of iets verder naar binnen. Afhankelijk van de weersverwachting het dak op een kiertje. Door die kurkentrekker in het slot denkt de auto dat ie op slot zit zoals een aantal post terug is besproken.

In de koffer een piepklein keukentje (kist) gemaakt met een inductieplaatje en een waterkoker. Hoewel het ontwerp eigenlijk was voor op de voorstoel voldeed het ook prima achterin, alleen door de wielkast was er een verhoging nodig en die was iets te vlot in elkaar gezet. Met wat aanpassingen is het een voor mij prima oplossing behalve dan dat in de winter koffiezetten een koude ervaring kan worden. Mogelijk opsplitsen dat de waterkoker ook voorin kan staan. Onderweg in Denemarken een passende stekker (type K) gekocht met verloop/verdeeldoosje naar gewone stekkers (type F).

Laden onderweg heeft geen stress opgeleverd, wel door de beperkte voorbereidingstijd een aantal keren bij een laadpaal gestaan waar ik dan niet kon laden met de ANWB kaart maar dan waren er alternatieven in de buurt die dat wel konden. Een keer gehad dat in een dorp geen (bruikbare) lader was en ik pas dertig km verder er wel een had. Moet ik wel bij vermelden dat de verkeerde kant op er wel laders dichterbij waren. De helft van de keren kunnen snelladen bij een supermarkt, de rest bij een redelijk interessante wandel omgeving en slechts twee keer op een niet inspirerend industrieterrein. Naar mate de reis vorderde toch steeds meer snelladers benut ondanks het prijsverschil.

Ook wat het rijden betreft ben ik helemaal gelukkig. Opvallend goede wegligging, ook tijdens een noodstop met bijsturen. Geen last van trillende banden en dergelijke. Op de autobahn even getest hoe snel die kan, dat is tegen de 160 km. Wel kreeg ik na een paar minuten een foutcode die later weer verdween, geen echte problemen met stabiliteit of zo. De cc gaat tot 140 en dat lijkt mij dan ook eigenlijk wel het maximum wat je moet willen rijden als je echt haast hebt. Normaal houd ik max 100 km aan omdat je anders de tijdwinst moet inleveren voor een extra laadbeurt. Steilere stukjes heeft ie totaal geen moeite mee. Hoog gras en andere begroeiing levert wel veel piepen op. Helaas heb ik zeer waarschijnlijk ook een kras op de bodemplaat, de bodemvrijheid is niet zo groot.

Ondanks het rijplezier heb ik toch wel een paar punten die beter zouden kunnen:
-Het elke keer opnieuw moeten kiezen van eco en minimaal regeneratie.
-Het veelvuldig advies koffie te drinken en je handen aan het stuur te houden terwijl je het stuur gewoon vast hebt.
-De eindeloze stroom aan BL meldingen op de telefoon, zelfs als je er naast staat of zelfs in zit.
-Maar dan geen melding van een open dak en het ook niet kunnen controleren en sluiten via BL.
-De ass stand valt veel te snel uit (5 minuten of zo) en als je dan een deur open doet gaat ie piepen.
-In de ass stand kan je niet de ramen bedienen.

Al met al volkomen tevreden met mn Sterretje maar het zou fijn zijn als Hyundai bovenstaande puntjes in een software update zou aanpassen.
Leuk verslag en ervaring. Helaas kan een software update nog wel even op zich laten wachten. Hoewel er op de Hyundai website staat dat voor alle modellen een update klaar staat nav+infotainment staat de Inster er niet tussen, ook bij de Nav Updater software niet. Hierover heb ik natuurlijk de helpdesk chat de vraag gesteld hoe dat nu zit. Die wist zich hiermee ook niet echt raad en kon er ook geen duidelijk antwoord op geven anders dan te zeggen dat wanneer de Inster in de lijst voorkomt de update ook klaar staat. Dat klonk tot zover niet echt hoopvol moet ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Er is een nieuwe update uitgekomen (09-07-2025). Helaas staat de INSTER niet op de lijst met auto's waar die update voor is.. Heeft er iemand überhaupt wel eens een OTA update geïnstalleerd?

https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeList

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17:36
In principe gaan OTA updates automatisch (ervaring uit vorige EV’s).
Kleinere niet ingrijpende updates vinden spontaan plaats als het voertuig niet gebruikt wordt (meestal ‘s nachts).
Soms zie je dan de volgende ochtend dat de update succesvol verlopen is.

Grotere meer ingrijpende update dienen zichzelf aan.
Deze duren doorgaans langer en moeten dan bewust geactiveerd worden (of uitgesteld).
Het voertuig is dan voor een bepaalde tijd niet te gebruiken (wordt dan ook aangegeven).
Meestal 30 minuten tot een uur.
Ook na de update een melding dat de update geslaagd is.

Met de Inster nog geen update gemerkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Mario3 op 16-07-2025 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

Eindelijk heb ik de 148 pagina's getrotseerd en was een
welkome aanvulling waarvoor nogmaals mijn dank aan de
velen die een bijdrage hebben geleverd. Maar ook ongekend
hoe sommigen altijd weer info hebben verzameld die
ogenschijnlijk niet standaard te vinden zijn op het internet.

Morgenmiddag naar de dealer en heb tot die tijd mooi
de gelegenheid een mooi boodschappenlijstje te maken.
Ook onder andere met de aandachtspunten zoals banden
zullen aan bod komen. (ik ben door jullie tenslotte "gewapend")

Het wordt waarschijnlijk toch de Pulse emt wat extra's
maar dat moet ik vooraf nog even goed op een rij zetten.
Mijn voorkeur gaat uit naar zwart, die staat bij een collega
dealer maar is nog niet duidelijk wat daar de extra's van zijn.

Dus... spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

Ik heb wel een paar vragen, niet boeiend maar toch...

Wat is de afwijking in snelheid? Ik rij nu nog een Meriva
en daar zit de snelheidsmeter in de auto 8% lager dan
de snelheidsmeting van Google.

Je kunt in de auto de piepjes tijdelijk uitzetten maar bij
iedere start zal je dat opnieuw moeten doen, dat is bekend.
Maar hoe zit het met het volume als je die in de laagste
stand zet. Moet je dat ook bij iedere start weer verzetten
of wordt dat wél vastgehouden.

Ik begrijp dat de Inster niet draadloos werkt met Android,
beetje vreemd maar goed, het is zo. Maar blijkbaar werkt het
wel draadloos met een dongel. Mag ik aannemen dat die
dongel dan in een data-usb poort moet? Of gewoon in een
usb-poort voor stroomvoorziening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inster
Het ingestelde volume voor de waarschuwingen blijft op dezelfde stand staan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdrkdr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:10
con1 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 13:15:
<knip>

Je kunt in de auto de piepjes tijdelijk uitzetten maar bij
iedere start zal je dat opnieuw moeten doen, dat is bekend.
Maar hoe zit het met het volume als je die in de laagste
stand zet. Moet je dat ook bij iedere start weer verzetten
of wordt dat wél vastgehouden.
<knip>
Volume blijft ingesteld.
Ik krijg de piepjes voor als je niet op de weg kijkt niet na herstart. Eenmalig uitgezet.
Alleen de piepjes voor snelheid moet je elke keer uitzetten (paar seconde volumetoets op stuur indrukken). Ik doe het al als automatisme :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Op Youtube weer een review van ‘Instautovlog’
YouTube: 1000km in 3 minuten. Hyundai Inster 49kWh #hyundai #hyundaiinster #ev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

Nog een vraag wat ik in dit topic niet kon vinden.

Wordt de Puls met 4-seizoenen banden geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
con1 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 13:07:

Morgenmiddag naar de dealer en heb tot die tijd mooi
de gelegenheid een mooi boodschappenlijstje te maken.

Het wordt waarschijnlijk toch de Pulse met wat extra's
maar dat moet ik vooraf nog even goed op een rij zetten.
Mijn voorkeur gaat uit naar zwart, die staat bij een collega
dealer maar is nog niet duidelijk wat daar de extra's van zijn.

Dus... spannend.
Ik heb uw eerdere postings ook gelezen en dan denk ik dat het ‘techpack’ voor u - net als voor ons - ook wel eens een zeer welkome optie zou kunnen zijn. De NFC sleutel of V2L vinden wij niet zo interessant, maar
de 360 gr camera gebruiken wij ronduit veel rondom parkeeracties en ook de diverse visuele en akoestische waarschuwingen kunnen je naar onze mening serieus van dienst zijn om schrikreacties of - nog erger - schades te voorkomen.
Indien de mogelijkheden er zijn, zou u misschien tijdens de proefrit daar ook wat aandacht aan kunnen geven door het echt uit te proberen, nadat de werking aan u uitgelegd is.
Het is slechts een goedbedoeld advies hè en niet meer dan dat!
Een prettige ervaring gewenst met de kennismaking en proefrit en ik hoop dat u de gelegenheid krijgt en neemt om een goede indruk te krijgen van de auto. In mijn beleving is de Inster namelijk in meerdere opzichten onvergelijkbaar met uw huidige Opel Meriva, zonder iets ten nadele van die auto te willen suggereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
con1 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 16:32:
Nog een vraag wat ik in dit topic niet kon vinden.

Wordt de Puls met 4-seizoenen banden geleverd?
Helaas, af fabriek niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

Megat schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 16:43:
[...]

Helaas, af fabriek niet.
Dank voor deze info.

Een techpack is naar mijn mening niet mogelijk bij de Pulse (volgens de folder).
En ja, ik zal op een bepaalde manier wel wat inleveren maar
denk dat dat niet opweegt tegen de voordelen.
- brandstof kosten
- dit jaar nog belastingvoordeel
- automaat (heb ik altijd al een voorliefde van gehad)
- een regensensor, misschien een klein dingetje maar manueel bedienen vind ik helemaal niets
- achteruit rij camera
zijn slechts een paar van die zaken die ik nu niet heb.

Wat betreft de banden, dat wordt dan morgen een dingetje om over te babbelen.

Maar... ik ben voorbereid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

Wie heeft er ervaring met de integratie van de Insters in Home Assistant?

Gaat dat eenvoudig met Hacs (zoals ik begrepen heb)?

En is er een handleiding van het infotainmentsysteem in PDF vorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
con1 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 08:10:

Infotainment spreekt wat mij betreft voor zich :-)

Hier heb je een online variant van de handleiding, let wel op het sterretje * : http://webmanual.hyundai..../AVNT/EU/Dutch/index.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toinevb
con1 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 08:10:

Integratie via HACS is echt eenvoudig. Je moet de login gegevens van Bluelink gebruiken. In het overzicht hieronder heb ik de namen van een aantal sensoren in het Nederlands vertaald.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B7rng1-Bc1pvvrUD6IdbVeaIg-A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LbXMzhGPvaWCrOovjTaXdqMk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

turkeyhakan schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 08:17:
[...]

Infotainment spreekt wat mij betreft voor zich :-)

Hier heb je een online variant van de handleiding, let wel op het sterretje * : http://webmanual.hyundai..../AVNT/EU/Dutch/index.html
Die link kende ik maar was nieuwsgierig of deze op PDF verkrijgbaar is.
Kan ik rustig op de bank savond alles doorlezen.

Pagina: 1 ... 37 ... 42 Laatste