monica66 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 19:01:
[...]
Dat vind ik ook van dat Bluelink waarvoor je na 6 maanden moet gaan betalen om op afstand de auto te bedienen, bijvoorbeeld de climate control of het plannen van het laden. 29 euro is niet veel, maar het is wel een beetje flauw. Van onze andere auto zijn we gewend dat dat gratis is.
Is het niet zo dat alle merken voor deze service kosten berekenen ?
Los van de kosten, vind ik het wel een heel behulpzame optie, die we - nu al - meer gebruiken dan ik verwachtte. Voor ons geldt bij de BlueLink denk ik :” Wat je niet kent, kun je ook niet missen, maar als je het kent, wil je het niet meer missen”.
Voordat we instappen, wordt bij de huidige temperaturen bijvoorbeeld, standaard de kachel vast opgestookt en dat is voor ons toch wel luxe hoor !
Een route plannen en bekijken, om die vervolgens naar de auto te sturen lijkt misschien overdaad, maar toch gebruiken we die mogelijkheid ook.
Je hoeft niet - zoals bij brandstof tanken - bij de auto te blijven terwijl hij laadt, maar het is wel geruststellend dat je een berichtje krijgt als de batterij zijn portie weer tot zich genomen heeft.
Ja, nu wij het kennen, zijn we er blij mee.