Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
HandyLumberjack schreef op zondag 26 januari 2025 @ 17:13:
[...]

Ik vindt het een opmerkelijk groot verschil tussen de 42 en 49 kWh

Ik verwacht eigenlijk dat beide dezelfde motor hebben.
42 kWh batterij heeft 97 Pk (71 kW ) motor
49 kWh batterij heeft 115 Pk (85 kW) motor
Bron Autoweek

[ Voor 35% gewijzigd door Megat op 26-01-2025 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
Megat schreef op zondag 26 januari 2025 @ 17:38:
[...]

42 kWh batterij heeft 97 Pk (71 kW )
49 kWh batterij heeft 115 Pk (85 kW)
Bron Autoweek
Dat betekent niet dat de motor verschillend is, andere software in de motor controller is mogelijk voldoende, evt. i.c.m. een andere tandwielverhouding.

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de schompen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-06 17:22
SecondGuess schreef op zondag 26 januari 2025 @ 17:06:
Nu 500 km gereden, van stuur trillingen heb ik geen last. Het is nogal een verschil met mijn oude Twingo. Heb nu de inster pulse met winterpack.

De inster is voor mij super deluxe.
De auto rijd moeiteloos. Met grootste gemak bergop. Naar de 100 gaat vlug.

Het opladen aan de lader van Vattenfall valt reuze mee met de prijs. Kost hier 0,338 per kw.
Volle batterij kost ongeveer 14euro van 20-100%.

Enige nadeel is denk ik de hoedenplank. Ik heb die maar meteen afgehaald. Want met hoedenplank is de kofferbak opeens door de helft in de hoogte. En kun je er misschien twee schoendozen op elkaar in kwijt. Een bigbag boodschappentas past met hoedenplank erop niet in de kofferbak.

Zonder hoedenplank is de kofferbak erg groot (mijn referentie kader is een twingo) en passen makkelijk vijf boodschaptassen naast elkaar.
Welk merk banden liggen er onder de auto? Dit vraag ik omdat bij u de auto bij een snelheid van 100 km niet trilt.

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:39

-tom-562

Oliesjeik

Megat schreef op zondag 26 januari 2025 @ 16:47:
[...]

Weet u misschien wat een logische verklaring daarvoor is ? Die zal er vast zijn, maar waarom bij het ene merk wel en het andere niet.
Ontwerp keuze. Ook een vorm van veiligheid verwacht ik

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SecondGuess
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:20
Autobanden zijn van kumho. Ik weet niet of autobanden daar invloed op hebben.
Maar blijkbaar zijn het zomerbanden.
Had liever vier seizoen banden gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
monica66 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 10:46:
[...]

Ik heb net het onderhoudsboekje erbij gepakt. Blijkbaar moet het onderhoud eens per jaar of bij 15.000 km plaatsvinden. Dat vind ik erg vaak voor een elektrische auto.
Dat is wel heel erg vaak, ik ben benieuwd wat ze dan doen. Dan moet ik dus om de 9 maanden naar de garage :|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:49
HandyLumberjack schreef op zondag 26 januari 2025 @ 20:56:
[...]

Dat is wel heel erg vaak, ik ben benieuwd wat ze dan doen. Dan moet ik dus om de 9 maanden naar de garage :|
Dat is dan in afwijking van hoe het in Duitsland is, daar is het om de 2 jaar of 30.000km.
https://dmassets.hyundai....inster-my25-preislistepdf
onderaan pagina 21.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:49
PeterZ(on) schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:05:
[...]

Dat is dan in afwijking van hoe het in Duitsland is, daar is het om de 2 jaar of 30.000km.
https://dmassets.hyundai....inster-my25-preislistepdf
onderaan pagina 20.
Ik zal morgen even een foto maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:25
In de service en garantiehandleiding van de nederlandse Hyundai site staat dat het onderhoud voor de Inster elke 30.000 of 24 maanden dient plaats te vinden. Dit wordt op zowel pagina 9 als 10 vermeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QT4hYUTG0-7Y0cbnNijG8tumLRg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NwlNpcsY5sIq0kyvNml7LVEf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 1% gewijzigd door Joch_um_all op 26-01-2025 22:49 . Reden: Paginanummers toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Hier de foto's van mijn onderhoudsboekje en scherm. In het boekje wordt de Inster niet genoemd en valt dan onder de overige elektrische voertuigen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p-pVP4uVuqtReUIUKx7Ihc8Kv0Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MP0sYOetgjGGEZiLuiGKYBzv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PI-qRiaB_HPq4hEy_iBVaAizs-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s7ys8XQYcZl43D82HnlQlUx2.jpg?f=fotoalbum_large

Service interval staat op 347 dagen. Maar wel op 30.000 km.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SecondGuess
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:20
De garage wassink Heerlen heeft mij gezegd dat onderhoud slechts om de twee jaar of om de 30000km nodig is.
En de onderhouds interval van het menu heb ik zelf aangepast naar dat advies.

Je kunt namelijk de 365 aanpassen in een menu naar 24 maanden.

[ Voor 40% gewijzigd door SecondGuess op 27-01-2025 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Dat lijkt me ook logisch. Ik moet volgende week toch naar de dealer, dan vraag ik dit even na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
  • Nu online
SecondGuess schreef op maandag 27 januari 2025 @ 08:38:
De garage wassink Heerlen heeft mij gezegd dat onderhoud slechts om de twee jaar of om de 30000km nodig is.

Handige mensen hier, die al een stuk verder zijn dan ik met het doorgronden van de Inster zijn geheimen en dat in documenten en systemen.
Ik ben er blij mee. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
SecondGuess schreef op maandag 27 januari 2025 @ 08:38:

Wel slordig dat er geen aangepast onderhoudsboekje in de auto ligt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Megat
  • Nu online
Beste allemaal,

Op 21-1 werd onze Inster geleverd.
Op 22-1 hebben we de Sepp aanvraag definitief gemaakt
Op 24-1 werd het bedrag bijgeschreven op onze rekening.
Alle gegevens - zoals merk, type en kenteken - stonden al ingevuld, dus alleen gegevens controleren en bevestigen.
Ik wil ook nog wel eens mopperen op de overheid, maar in dit geval deel ik ook graag een compliment uit !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 23:03

Gallus

Cheesy

Megat schreef op zondag 26 januari 2025 @ 15:09:
[...]
Omdat het mij ook vreemd voor kwam, keek ik op enkele engelstalige sites en daar vond ik ook dat Hyundai na elke start de ‘default’ waarde ‘Normaal’ selecteert en ook ‘i pedal’ opnieuw moet worden geactiveerd.
Mag ik vragen of het bij uw Ioniq vanaf nieuw zo geweest is dat de gekozen modus gehandhaafd blijft, omdat u spreekt over een mogelijke update waarbij het voor de Inster ook aangepast zou kunnen worden naar de situatie in uw auto ?
Sinds ik de Ioniq 5 heb (bijna drie jaar) houdt hij de mode vast. Ik weet niet of dat altijd zo geweest is. Een eventuele update voor de Inster is dus pure speculatie van mijn kant. :)

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Nu online
Gallus schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:03:
[...]

Sinds ik de Ioniq 5 heb (bijna drie jaar) houdt hij de mode vast. Ik weet niet of dat altijd zo geweest is. Een eventuele update voor de Inster is dus pure speculatie van mijn kant. :)
Bedankt voor uw antwoord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trimmer
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 14-05 19:56
Uitstekende 4 season banden onder de Inster speciaal voor EV van Vredestein Quatrac Pro

https://www.vredestein.nl...ucts/1962-QUATRAC-PRO-EV/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o-X0yd6oQ-YXIsYcbOU1uiiLtOc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QOlKOQrKBjUz5KSPLtcP0mIM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vLhLe4Rd8wViyOvHvkBq7aF4Cz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2gA5fF2ZpjX6UdS47cIuMYKh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ft7apiapwXatFXvczV4kNlQtqtQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IF8pbPcCpr1nVaVOgBVhopaD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZKAUN14HQ9OpcgBUSH6kLomIi7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7UbQaHLDJ7nABvlsxZcYlwpu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xzCeq4Tl9GC0FserHKoQ4J62EoM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RQQoey7WI9TWbqs2zZHFGxM2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajww
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 16-05 19:40
Trimmer schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 05:20:
Uitstekende 4 season banden onder de Inster speciaal voor EV van Vredestein Quatrac Pro

https://www.vredestein.nl...ucts/1962-QUATRAC-PRO-EV/

[Afbeelding]

[URL="https://tweakers.net/i/TX9k30mt52Cm-IOL65I5619eYOM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2gA5fF2ZpjX6UdS47cIuMYKh.jpg?f=user_large",,"

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als ik vragen mag, wat kosten deze banden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
  • Nu online
ajww schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:08:
[...]
Als ik vragen mag, wat kosten deze banden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hP0ubkK4EIzg7OexGIahkpxxbKk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N8a1RC7FDcv2MiX2BqmFN56d.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trimmer
PLUG & CHARGE via de app ChargeMyHyundai.

Heeft iemand al ervaring opgedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:53
Beste Tweakers,

Ik ben in de markt voor een Hyundai Inster. Ik vraag mij alleen af of hier een kinderwagen in past (Bugaboo) met één maxi-cosi op de achterbank?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monica66
Mochten er nog geen reacties van eigenaars met kleine kinderen zijn: misschien zou je het kunnen uitproberen bij de Hyundai dealer @turkeyhakan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
De eerste reviews staan inmiddels op Autoweek. Leuk om te lezen. Zijn ze van Tweakers?

https://www.autoweek.nl/r...kwh-evolve-sky-plus-2025/

https://www.autoweek.nl/r...ster-42kwh-e-motion-2024/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-05 18:49
Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, maar onze Inster komt in februari (datum nog niet bekend..)

Maar een van de redenen dat wij hem hebben gekocht ter vervanging van de vw Up is de verschuifbare achterbank. Als bijrijder hang ik nu met mijn knieën in het dashboardkastje met 2 kinderstoelen op een base achterin :-P
Als ik me niet vergis kan de achterbank in 2 delen worden verschoven. Dus als je eentje naar voren schuift kan je hier de kinderwagen achter in kwijt en daarnaast wel de maxi cosi vermoed ik. Met 2 zitjes kan het weleens lastig worden.. maar als je nog even tijd hebt kan het ik wel voor je testen t.z.t. (We hebben toevallig ook een Bugaboo kinderwagen)
turkeyhakan schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:28:
Beste Tweakers,

Ik ben in de markt voor een Hyundai Inster. Ik vraag mij alleen af of hier een kinderwagen in past (Bugaboo) met één maxi-cosi op de achterbank?

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 18:53
@monica66 en @jck82 thanks! Ik wacht nog even af of er andere gebruikers zijn met ervaringen, voordat ik naar de dealer rijd (onze zoon is nog erg jong, vandaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
Met een maxicosi achterin kun je natuurlijk ook de halve achterbank plat gooien, dan zou het sowieso moeten passen.

Maar ik zou ook even gaan proberen met je eigen spullen.

In lijn met wat @jck82 aangeeft, de Inster heeft (voor zijn formaat) relatief veel afstand tussen de rugleuningen van de voorstoelen en de achterbank, dus zodra die kleine wat groter wordt heb je minder last van kleine schattige voetjes die keihard in je rugleuning drukken, en dat is makkelijker met de kinderen erin zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door HandyLumberjack op 28-01-2025 14:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 2184602

Topicstarter
Je kun nu ook een botsauto van je Inster maken met deze mooie sidestepset (599,-):

Afbeeldingslocatie: https://hme.dealer-portal.net/common_hyundai/hb08/IMAGE/ACCESSORY/P8SSGX00.JPG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
  • Nu online
turkeyhakan schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:28:
Beste Tweakers,

Het is geen Tesla 😏
Vanaf de ‘Pulse’ zijn - volgens mij - de achterzittingen verschuifbaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Megat op 28-01-2025 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joch_um_all
Wij hebben net onze Pulse, unbleached Ivory opgehaald. (Inderdaad in delen verschuifbare achterbank) Wat een leuk en vlot karretje. Even wennen dat de knoppen op het stuur precies gespiegeld zijn aan die in onze Tucson en dat je elke keer opnieuw die snelheidsgong moet muten door 3 seconde op de muteknop te drukken. Snel auto hold uitgezet zodat ie wat soepeler wegrijdt. De 15 inch lichtmetalen velgen vind ik erg geslaagd. Enige minpunt tot nu toe is die waarschuwing als je je ogen te lang van de weg haalt. Ben er al achter dat je die camera boven het stuur wel kunt afplakken, maar dan krijg je daar natuurlijk een waarschuwing over.

Ik had me al voorbereid op discussie over het onderhoudsinterval en was bewapend met de hyundai garantie publicatie die ik hierboven al linkte. Gelukkig begon de dealer er zelf over en meldde hij gewoon 24 maanden of 30.000 km. Geen discussie dus :)

[ Voor 6% gewijzigd door Joch_um_all op 28-01-2025 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
Joch_um_all schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:44:

Ik had me al voorbereid op discussie over het onderhoudsinterval en was bewapend met de hyundai garantie publicatie die ik hierboven al linkte. Gelukkig begon de dealer er zelf over en meldde hij gewoon 24 maanden of 30.000 km. Geen discussie dus :)
I.c.m. de waarschijnlijk relatief lage kosten voor een beurt en daarna gratis pechhulp in heel Europa voor 2 jaar is dat best fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HandyLumberjack schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:03:
[...]

I.c.m. de waarschijnlijk relatief lage kosten voor een beurt en daarna gratis pechhulp in heel Europa voor 2 jaar is dat best fijn.
Was dat hiet niet besproken? Of ergens in een filmpje, tussen de 100 en 200 euro meen ik me te herinneren. Dat is echt peanuts natuurlijk. Vorige auto ging qua onderhoud makkelijk naar de 500/800+ per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
Anoniem: 2184602 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:29:
[...]

Was dat hiet niet besproken? Of ergens in een filmpje, tussen de 100 en 200 euro meen ik me te herinneren. Dat is echt peanuts natuurlijk. Vorige auto ging qua onderhoud makkelijk naar de 500/800+ per jaar.
Voor de Ioniq 5/6 en Kona electric is de prijs €189,- voor een standaard beurt, ik verwacht dezelfde prijs voor de Inster.

Er zal vast nog wel wat bij komen (banden, ruitenwissers, ruitenwisservloeistof etc.) maar dan zit je nog lang niet aan je 500/800+ euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trimmer
De ervaring met plug en charge bij BP Pulse via ChargeMyHyundai was slecht. De kabel komt tussentijds niet los. Geen stopknop:
- op de BP laadpaal
- in de ChargeMyHyundai app
- de Hyundai Bluelink app geeft geen stop signaal door dat doorkomt.
Dus moest wachten tot het maximaal ingestelde oplaadpercentage.

Vermoedelijk op te lossen door in de auto onder EV handmatig het maximum laadpercentage bij te stellen tot onder de laadwaarde van de accu op dat moment. Dan zal het laadproces wel stoppen en de laadkabel vrijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
Trimmer schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:49:
De ervaring met plug en charge bij BP Pulse via ChargeMyHyundai was slecht. De kabel komt tussentijds niet los. Geen stopknop:
- op de BP laadpaal
- in de ChargeMyHyundai app
- de Hyundai Bluelink app geeft geen stop signaal door dat doorkomt.
Dus moest wachten tot het maximaal ingestelde oplaadpercentage.

Vermoedelijk op te lossen door in de auto onder EV handmatig het maximum laadpercentage bij te stellen tot onder de laadwaarde van de accu op dat moment. Dan zal het laadproces wel stoppen en de laadkabel vrijgeven.
Dat is wel heel onhandig.

Unlock knop op de sleutel/afstandsbediening geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Nu online
HandyLumberjack schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:39:
[...]

Voor de Ioniq 5/6 en Kona electric is de prijs €189,- voor een standaard beurt, ik verwacht dezelfde prijs voor de Inster.

Er zal vast nog wel wat bij komen (banden, ruitenwissers, ruitenwisservloeistof etc.) maar dan zit je nog lang niet aan je 500/800+ euro per jaar.
Alles is relatief denk ik.
Tesla schrijft vrijwel geen periodiek onderhoud voor, laat staan verplicht binnen hun eigen service apparaat, om toch aanspraak te kunnen maken op pech service en garantie.
Daarmee zeg ik niet dat Hyundai te duur is. Wel denk ik dat de autowereld in beweging is, ook als het gaat om onderhoud en garantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monica66
Megat schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 18:27:
[...]
Tesla schrijft vrijwel geen periodiek onderhoud voor, laat staan verplicht binnen hun eigen service apparaat, om toch aanspraak te kunnen maken op pech service en garantie.
Daarmee zeg ik niet dat Hyundai te duur is. Wel denk ik dat de autowereld in beweging is, ook als het gaat om onderhoud en garantie.
Dat vind ik ook van dat Bluelink waarvoor je na 6 maanden moet gaan betalen om op afstand de auto te bedienen, bijvoorbeeld de climate control of het plannen van het laden. 29 euro is niet veel, maar het is wel een beetje flauw. Van onze andere auto zijn we gewend dat dat gratis is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
Megat schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 18:27:
[...]
Het is mijns inziens verstandig om iedere 2 jaar e.e.a. te controleren en te smeren.

Garantie krijgt je ook als je hem ergens anders laat onderhouden. Maar de pech service houdt dan wel op na 2 jaar/30.000km.

De gratis pech service en garantie van tesla gaat maar tot 4jaar/80.000 km.

Terwijl de pechhulp bij Hyundai dus bij iedere beurt weer verlengd wordt, en de garantie 5 jaar is zonder kilometerbeperking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
  • Nu online
HandyLumberjack schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 19:08:
[...]

Het is mijns inziens verstandig om iedere 2 jaar e.e.a. te controleren en te smeren.
er is minimaal één fabrikant die daar anders over denkt en bewezen lijkt te hebben dat het kan, want die auto’s gaan nog steeds als warme broodjes over de toonbank, terwijl het aantal servicepunten toch beperkt mag worden genoemd. Enne, het zijn niet de allergoedkoopste volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
Megat schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 19:42:
[...]
er is minimaal één fabrikant die daar anders over denkt en bewezen lijkt te hebben dat het kan, want die auto’s gaan nog steeds als warme broodjes over de toonbank, terwijl het aantal servicepunten toch beperkt mag worden genoemd. Enne, het zijn niet de allergoedkoopste volgens mij.
Tesla adviseert zelfs om remklauwen jaarlijks te smeren en te reinigen in landen waar gestrooid wordt zoals Nederland.

https://www.tesla.com/own...49-9930-B109ED7B1D91.html

Maar ze verplichten het niet, en de meeste mensen/leasemaatschappijen doen het niet. Maar dat betekent niet dat het niet verstandig is.

Sommige autofabrikanten schrijven best veel onderhoud voor, en dat kan best wat minder. Zo heb ik in het verleden bij een auto ook wel 3 van de 4 beurten/oliewissels overgeslagen en die auto ver voorbij de 400.000km gereden. Maar 1 keer per twee jaar lijkt mij heel redelijk.

Daarnaast betreft het eigenlijk alleen een extra controle bij 2 jaar, want die Tesla moet ook gecontroleerd worden bij 4,6 en 8 jaar en daarna jaarlijks vanwege de APK.

[ Voor 22% gewijzigd door HandyLumberjack op 29-01-2025 07:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arunesh90
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13:49
Ik moet wel zeggen dat mijn geduld een beetje op begint te raken... Eerst was er gezegd dat het mogelijk December zou worden, dat mislukte, best prima, was te verwachten.
Maar het is nu eind Januari en mijn dealer weet nog steeds absoluut niks, niet eens een chassisnummer ofzo.
Het is een leuke auto, maar de enorme lack aan communicatie maakt het wel moeilijk om excited te blijven 😓😓

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sv7088
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:22
arunesh90 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:14:
Ik moet wel zeggen dat mijn geduld een beetje op begint te raken... Eerst was er gezegd dat het mogelijk December zou worden, dat mislukte, best prima, was te verwachten.
Maar het is nu eind Januari en mijn dealer weet nog steeds absoluut niks, niet eens een chassisnummer ofzo.
Het is een leuke auto, maar de enorme lack aan communicatie maakt het wel moeilijk om excited te blijven 😓😓
Ik heb 4 dagen na jou besteld (11/11) bij volgens mij dezelfde dealer (Wittenberg Nieuwegein). Onze verkoper wist mij 21/1 te melden dat onze auto half april wordt verwacht. Ik ben voorzichtig optimistisch hierover, maar moet het eerst nog zien d.m.v. verdere informatie zoals een chassisnummer, etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arunesh90
sv7088 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 23:13:
[...]

Ik heb 4 dagen na jou besteld (11/11) bij volgens mij dezelfde dealer (Wittenberg Nieuwegein). Onze verkoper wist mij 21/1 te melden dat onze auto half april wordt verwacht. Ik ben voorzichtig optimistisch hierover, maar moet het eerst nog zien d.m.v. verdere informatie zoals een chassisnummer, etc
Oh dat is inderdaad heel gek, want vorige week zei mijn persoon bij Wittenberg Nieuwegein dat er nog geen enkel info over mijn levering was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

monica66 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 19:01:
[...]

Dat vind ik ook van dat Bluelink waarvoor je na 6 maanden moet gaan betalen om op afstand de auto te bedienen, bijvoorbeeld de climate control of het plannen van het laden. 29 euro is niet veel, maar het is wel een beetje flauw. Van onze andere auto zijn we gewend dat dat gratis is.
Met wat geluk is er straks een handig iemand die dezelfde functies vrij weet te krijgen via Home Assistent.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:21
-tom-562 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:33:
[...]

Met wat geluk is er straks een handig iemand die dezelfde functies vrij weet te krijgen via Home Assistent.
De bediening op afstand met de Bluelink-app werkt via de cloud. Dus jij drukt in de Bluelink-app op 'deur ontgrendelen' of 'auto voorverwarmen', dat commando gaat naar de Hyundai-servers, en die sturen het via de 4G verbinding naar de auto.
Hoe kan Home assistant het deactiveren van cloud-functies omzeilen? Dan zou je denk ik eerst de 4G-verbinding van de auto moeten hacken, en zelf een 4G-zender moeten bouwen waardoor de auto denkt dat het mobiele signaal dat je zendt van de Bluelink-servers afkomstig is. Ik hoop dat de beveiliging van Bluelink goed genoeg is dat niet iemand de controle kan overnemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:21
[...]

De meeste merken doen dat. Sommige merken moet je na drie jaar gaan betalen voor het behouden van functionaliteiten. Maar bijvoorbeeld bij Stellantis kost het actief houden van dezelfde functionaliteit na een half jaar maar liefst 12 euro per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Of-Aaargh schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:06:
[...]

De bediening op afstand met de Bluelink-app werkt via de cloud. Dus jij drukt in de Bluelink-app op 'deur ontgrendelen' of 'auto voorverwarmen', dat commando gaat naar de Hyundai-servers, en die sturen het via de 4G verbinding naar de auto.
Hoe kan Home assistant het deactiveren van cloud-functies omzeilen? Dan zou je denk ik eerst de 4G-verbinding van de auto moeten hacken, en zelf een 4G-zender moeten bouwen waardoor de auto denkt dat het mobiele signaal dat je zendt van de Bluelink-servers afkomstig is. Ik hoop dat de beveiliging van Bluelink goed genoeg is dat niet iemand de controle kan overnemen...
Ja, ik snap hoe het werkt. Maar mogelijk is die API gewoon te benaderen via Home Assistant, waarbij je ook nog een keer moet inloggen natuurlijk.
Met wat geluk zijn dan bepaalde functies (voorverwarmen) gratis te gebruiken (wellicht niet geheel legaal/tegen de gebruiksvoorwaarden van Hyundai in, maar ach...).
Als ik via Home Assistant mijn MG4 benader heb ik ook meer functies dan met de officiële MG app

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Nu online
[...]

Is het niet zo dat alle merken voor deze service kosten berekenen ?
Los van de kosten, vind ik het wel een heel behulpzame optie, die we - nu al - meer gebruiken dan ik verwachtte. Voor ons geldt bij de BlueLink denk ik :” Wat je niet kent, kun je ook niet missen, maar als je het kent, wil je het niet meer missen”.
Voordat we instappen, wordt bij de huidige temperaturen bijvoorbeeld, standaard de kachel vast opgestookt en dat is voor ons toch wel luxe hoor !
Een route plannen en bekijken, om die vervolgens naar de auto te sturen lijkt misschien overdaad, maar toch gebruiken we die mogelijkheid ook.
Je hoeft niet - zoals bij brandstof tanken - bij de auto te blijven terwijl hij laadt, maar het is wel geruststellend dat je een berichtje krijgt als de batterij zijn portie weer tot zich genomen heeft.
Ja, nu wij het kennen, zijn we er blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Megat schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:47:
[...]
Is het niet zo dat alle merken voor deze service kosten berekenen ?
Nee, bij onze andere auto hoeven we er niet voor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:49
Meestal zijn de eerste jaren gratis, 3 of 5 jaar lees ik, en daarna moet je betalen afhankelijk van welk pakket je afneemt.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
PeterZ(on) schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:26:
Meestal zijn de eerste jaren gratis, 3 of 5 jaar lees ik, en daarna moet je betalen afhankelijk van welk pakket je afneemt.
Bij ons is Standard Connectivity gedurende acht jaar zonder extra kosten inbegrepen. Daar zitten alle standaard opties op zoals voorverwarmen, plannen van laden, etc. Wil je premium, dan betaal je 10 euro per maand en heb je o.a. verbinding met het internet in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:26
Trimmer schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:17:
PLUG & CHARGE via de app ChargeMyHyundai.

Heeft iemand al ervaring opgedaan?
Even gekeken op https://chargemyhyundai.com/web/nl/hyundai-nl/map en daar zie ik (snelle blik) iets meer dan 201k laadpunten in NL beschikbaar via Charge myHyundai. Filter ik de optie Plug&Charge aan en blijven er 415x punten over die dit accepteren.

Het enige voordeel wat je hebt is dat je je laadpas niet bij de hand hoeft te hebben. Of je geeft je auto mee aan een familielid en die kan op P&C locaties laden zonder laadpas. Tsja, voor mij hoeft de functionaliteit niet.
maar misschien dat wanneer er meer P&C locaties in NL komen het interessanter is om te gebruiken. Ik ben in ieder geval wel blij dat het Inster dit heeft.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
monica66 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:06:
[...]

Bij ons is Standard Connectivity gedurende acht jaar zonder extra kosten inbegrepen. Daar zitten alle standaard opties op zoals voorverwarmen, plannen van laden, etc. Wil je premium, dan betaal je 10 euro per maand en heb je o.a. verbinding met het internet in de auto.
Welk merk?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Tesla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
-tom-562 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:12:
[...]

Ja, ik snap hoe het werkt. Maar mogelijk is die API gewoon te benaderen via Home Assistant, waarbij je ook nog een keer moet inloggen natuurlijk.
Met wat geluk zijn dan bepaalde functies (voorverwarmen) gratis te gebruiken (wellicht niet geheel legaal/tegen de gebruiksvoorwaarden van Hyundai in, maar ach...).
Als ik via Home Assistant mijn MG4 benader heb ik ook meer functies dan met de officiële MG app
Ik gebruik een API (https://github.com/Hyundai-Kia-Connect/kia_uvo)voor Bluelink voor mijn IONIQ 6, en daar kan ik mijn voertuig alleen maar uitlezen. Niet bedienen. Lijkt er dus wel op dat Hyundai het e.e.a heeft dichtgezet.
Overigens heb ik wel eens gelezen dat het iemand anders wel gelukt was om zijn/haar Hyundai te bedienen. Dus misschien doe ik wel iets fout.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j3r
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06:42

j3r

Als ik het goed lees, heeft iedereen voorlopig BlueLink pro, totdat de BlueLink store geopend wordt ergens begin 2025.

https://www.hyundai.com/n...luelink-abonnementen.html
Alle nieuwe auto’s van Hyundai (vanaf 2024) hebben toegang tot de drie Bluelink-pakketten.

Tot de opening van de Bluelink Store, begin 2025, zijn alle nieuwe auto’s automatisch voorzien van het kosteloze Bluelink PRO-proefabonnement zodra de berijder Bluelink voor het eerst activeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HRM69
  • Laatst online: 17:48
Ik kom nog even terug op de trilling in het stuur, vandaag bij de garage geweest. De banden waren goed uitgelijnd. Ze hebben de bandenspanning iets verlaagd. We kijken het anderhalve week aan en anders nieuwe banden. Teug naar huis trilde het stuur nu al bij 80km. Ben bang dat er toch iets met de banden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
De onze trillen ook en worden a.s. maandag nagekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Nu online
monica66 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:06:
[...]

Ik meende al dat u op Tesla hintte en wij betalen daar ook voor, maar dat is inderdaad Premium connectivity. ( dat was de eerste maand of zo ook gratis volgens mij)

[ Voor 5% gewijzigd door Megat op 29-01-2025 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 16:59
HRM69 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:16:
Ik kom nog even terug op de trilling in het stuur, vandaag bij de garage geweest. De banden waren goed uitgelijnd. Ze hebben de bandenspanning iets verlaagd. We kijken het anderhalve week aan en anders nieuwe banden. Teug naar huis trilde het stuur nu al bij 80km. Ben bang dat er toch iets met de banden is.
Ik ben benieuwd, houd ons op de hoogte svp.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VickyNick
  • Laatst online: 31-05 21:57
-tom-562 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:12:
[...]

Er is wel een API beschikbaar die met de Hyundai servers kan babbelen: Bluelinky. Wel interessant om te koppelen aan HomeAssistent en kijken welke functies gebruikt kunnen worden. Er is ook een NodeRed library beschikbaar waarmee makkelijk wat kan worden uitgeprobeerd. Ik ga er mee experimenteren zodra ik mijn Inster heb :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sraven
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-06 21:16
Onze Inster kunnen 6 febr ophalen bij Wittenberg in Nieuwegein. Het is even wachten maar dan heb je ook wat. We hebben ooit 14 maanden moeten wachten op een e-Niro, dus dan valt dit nog wel mee ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Nu online
Vergissing van mij !

[ Voor 92% gewijzigd door Megat op 29-01-2025 15:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sv7088
arunesh90 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 00:43:
[...]

Oh dat is inderdaad heel gek, want vorige week zei mijn persoon bij Wittenberg Nieuwegein dat er nog geen enkel info over mijn levering was
Je kunt de klantenservice van de importeur proberen met de melding dat je via de dealer geen info krijgt, tel 088 366 3911 , wellicht helpt het

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Manonn
  • Laatst online: 08:56
@arunesh90 @sv7088

Mijn dealer kon mij twee weken geleden vertellen dat mijn Inster nog in back-order stond en dat zij pas 6 weken voor levering aan de dealer horen dat een bestelde auto daadwerkelijk geleverd gaat worden. Voor mijn bestelling op 18-11 betekende dit, dat hij dacht dat het nog tot minstens half/eind maart en mogelijk langer zou duren voor ik in mijn Inster zou kunnen stappen. Mij is toen aangeboden om te kijken wat er in de haven op afroep staat en eventueel een andere uitvoering en/of kleur te kiezen. Uitgaande van een overzichtje met bolletjes (groen: staat in haven/oranje: beperkt aantal in haven) gekozen voor Pulse/Tomboy khaki met een oranje bolletje. Dealer ging direct informeren bij Hyundai Motor of deze afgeroepen kon worden. HM bleef ondanks hun diverse telefoontjes en mails een week lang oorverdovend stil.

Toen ik de klantenservice halverwege die week belde met de vraag of deze uitvoering/kleur op afroep in de haven stond, omdat mijn dealer maar geen antwoord kreeg, kreeg ik per mail deze reactie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iWeI8PZU2kkDUHd2B5ULfjaB6zI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JNzORBdZQ3kQ6NouKahSFKyu.jpg?f=user_large

en daarna nog dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BFk0CVs3eLzU5jIIIibBNXF1Odk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z6HleaNyG00VXN96O2m4qtQs.jpg?f=fotoalbum_large

Moraal van dit verhaal, verwacht vooral niet teveel van de klantenservice :|

p.s. inmiddels heeft de dealer wel antwoord gekregen en is mijn Inster vanuit de haven onderweg naar de dealer, nog een week of twee en dan kan ik 'm ophalen *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ton dB
  • Laatst online: 20-05 21:34
Hoi wij leven en voelen met je mee met het zelfde verhaal. Op 11 oktober 2024 de auto besteld en eerst gewoon met geduld nieuws afgewacht. Wij hoorde niets dan toch maar eens heen en weer bellen met Hyundai Nederland en de dealer om op dinsdag 28 januari te horen gekregen aflevering in april 2025.
Het fijne gevoel en vertrouwen is echt helemaal weg en dat wordt voornamelijk veroorzaakt door het uitblijven van elke vorm van communicatie van Huyundai Nederland.
Wij waren tenslotte een van allereerste bestellers en dan een half jaar moeten wachten dat is toch niet meer uit te leggen. Ons voornemen is om snel met de het laatste restje posiviteit in gesprek te gaan met de dealer wat nu de mogelijkheden nog zijn. Word vervolgd.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ton dB schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:59:
[...]

Hoi wij leven en voelen met je mee met het zelfde verhaal. Op 11 oktober 2024 de auto besteld en eerst gewoon met geduld nieuws afgewacht. Wij hoorde niets dan toch maar eens heen en weer bellen met Hyundai Nederland en de dealer om op dinsdag 28 januari te horen gekregen aflevering in april 2025.
Het fijne gevoel en vertrouwen is echt helemaal weg en dat wordt voornamelijk veroorzaakt door het uitblijven van elke vorm van communicatie van Huyundai Nederland.
Wij waren tenslotte een van allereerste bestellers en dan een half jaar moeten wachten dat is toch niet meer uit te leggen. Ons voornemen is om snel met de het laatste restje posiviteit in gesprek te gaan met de dealer wat nu de mogelijkheden nog zijn. Word vervolgd.......
Achteraan sluiten jij! :+ Er zijn nog 4 wachtenden voor u. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
  • Nu online
Eigenlijk begrijp ik het niet zo goed. ‘Overal’ kom je reclame tegen voor de Inster. Ze spenderen er vermogens aan denk ik. Dan zijn er mensen die de auto willen gaan rijden en geeft Hyundai ineens niet meer thuis.
Ik begrijp uw frustratie erg goed. Er worden verwachtingen gewekt die men niet na komt en men lijkt ook niet bereid om het initiatief te nemen in een poging de klant op zijn minst goed op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fardrake
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 06:56
Wat ontzettend vervelend zeg! Ik hoop dat er snelheid in komt en jullie toch al eerder de weg op kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
In het wild gespot bij ons in de buurt. Ik wil 'm wel even posten vanwege de velgen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hCCDm28.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Mooi ook met die velgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 16:59
Megat schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:41:
[...]
Eigenlijk begrijp ik het niet zo goed. ‘Overal’ kom je reclame tegen voor de Inster. Ze spenderen er vermogens aan denk ik. Dan zijn er mensen die de auto willen gaan rijden en geeft Hyundai ineens niet meer thuis.
Ik begrijp uw frustratie erg goed. Er worden verwachtingen gewekt die men niet na komt en men lijkt ook niet bereid om het initiatief te nemen in een poging de klant op zijn minst goed op de hoogte houden.
Ja, bizonder. Was met onze 1e 4wd diesel trucson in 2004 geen steek anders. Heb 9 maand in een pony moeten rondtuffen omdat ze onze inruiler H200 op grijs kenteken al hadden verkocht. Kostte ook niks, dus in die zin geen klachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
Megat schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:41:
[...]
De klant is koning, totdat die zijn handtekening heeft gezet. De meeste klanten zullen waarschijnlijk rustig afwachten. En als ze vooraf eerlijk zijn over de verwachte levertijd verkopen ze een stuk minder auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth30
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-04 12:22
HRM69 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:16:
Hadden wij ook bleek dat de banden een vlakke kant had gekregen tijdens transport. En hebben dus ook nieuwe banden gekregen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• kenneth30
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-04 12:22
Aanstaande vrijdag hebben we onze inster weer twee weekjes. En nu al 3300 km gereden. We zijn er mee op vakantie gegaan naar portugal. En al met al prima gegaan. Twee overnachtingen en 12 keer laden in totaal maar dan zit je in de Algarve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trimmer
Algarve heen en weer vanuit Nederland is gemiddeld 4600km.Dus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:13
kenneth30 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 22:28:
Aanstaande vrijdag hebben we onze inster weer twee weekjes. En nu al 3300 km gereden. We zijn er mee op vakantie gegaan naar portugal. En al met al prima gegaan. Twee overnachtingen en 12 keer laden in totaal maar dan zit je in de Algarve.
Gaaf!
Mocht je tijd (en zin) hebben dan smullen ze in dit topic: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa van je ervaring, alleen wat uitgebreider dan en wat zaken toegelicht (waar heb je geladen? welke passen/apps gebruikt? minpunten/pluspunten, etc.). En wellicht ook handig voor mensen die naar Portugal willen gaan met de ev.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EI25
  • Laatst online: 12-02 22:42
Ik heb eind 2024 een inster besteld. Deze is nog niet geleverd. Ik heb niet eerder een nieuwe auto gekocht maar vind de communicatie vanuit de dealer zeer teleurstellend. Zo ook wat betreft afleverkosten. Ik betaal ruim 1000 euro, 808 euro standaard en dan 200 voor lakbehandeling ( welke noodzakelijk is zeggen ze). En dan nog 60 euro voor een pas die je nodig hebt. Is dat gebruikelijk? Ik begrijp dat alles geld kost en zij er ook op moeten verdienen. Maar vind het nogal veel. De dealer kon mij niet vertellen wat deze kosten inhouden. Bedankt voor jullie reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
EI25 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:04:
Ik heb eind 2024 een inster besteld. Deze is nog niet geleverd. Ik heb niet eerder een nieuwe auto gekocht maar vind de communicatie vanuit de dealer zeer teleurstellend. Zo ook wat betreft afleverkosten. Ik betaal ruim 1000 euro, 808 euro standaard en dan 200 voor lakbehandeling ( welke noodzakelijk is zeggen ze). En dan nog 60 euro voor een pas die je nodig hebt. Is dat gebruikelijk? Ik begrijp dat alles geld kost en zij er ook op moeten verdienen. Maar vind het nogal veel. De dealer kon mij niet vertellen wat deze kosten inhouden. Bedankt voor jullie reactie
Je moet even de zoekfunctie in dit topic gebruiken dan vind je daar meer info over, is namelijk meermaals besproken. Ik zou de dealer sowieso om uitleg vragen. Standaard afleverkosten en wat daaronder valt zie je in de brochure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
EI25 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:04:
Ik heb eind 2024 een inster besteld. Deze is nog niet geleverd. Ik heb niet eerder een nieuwe auto gekocht maar vind de communicatie vanuit de dealer zeer teleurstellend. Zo ook wat betreft afleverkosten. Ik betaal ruim 1000 euro, 808 euro standaard en dan 200 voor lakbehandeling ( welke noodzakelijk is zeggen ze). En dan nog 60 euro voor een pas die je nodig hebt. Is dat gebruikelijk? Ik begrijp dat alles geld kost en zij er ook op moeten verdienen. Maar vind hetgeen nogal veel. De dealer kon mij niet vertellen wat deze kosten inhouden. Bedankt voor jullie reactie
Het is bij Hyundai dealers gebruikelijk dat ze je extra zaken proberen aan te smeren, maar in principe moet je hem mee kunnen krijgen voor de consumentenprijs zoals vermeld in de brochure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Nu online
kenneth30 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 22:28:
Dat gaat lekker met de kilometers zo en met 12 laadstops een redelijk verbruik denk ik.
Fijne vakantie daar in de Portugese zon en goede terugreis .

[ Voor 6% gewijzigd door Megat op 30-01-2025 09:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JosTM
  • Laatst online: 10:49
Gisteren onze Inster Pulse, Bijarim Kaki, opgehaald en de eerste kilometers mee gereden.
Besteld op 11/11/2024.
Voldoet helemaal aan de (hooggespannen) verwachtingen.

Adaptive cruise en lane assist werken heel goed.
(Die gebruik al al 8 jaar heel actief in een Tiguan...)

Bluelink App werkt ook erg goed met veel informatie.

Eén bijzonderheid die me opvalt:
Als de auto op slot staat en je loopt er langs met sleutel op zak, klappen de spiegels open (maar auto blijft op slot). Na verloop van enige tijd worden ze vanzelf weer ingeklapt.
Het nut ontgaat me en ik weet nog niet of dit ergens is in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Nu online
JosTM schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:52:
Gisteren onze Inster Pulse, Bijarim Kaki, opgehaald en de eerste kilometers mee gereden.
Besteld op 11/11/2024.

Als de auto op slot staat en je loopt er langs met sleutel op zak, klappen de spiegels open (maar auto blijft op slot). Na verloop van enige tijd worden ze vanzelf weer ingeklapt.
Gefeliciteerd met uw Inster en fijn dat hij u goed bevalt.
Het uitklappen van de spiegels - zonder daar een goede reden voor te weten - is mij ook opgevallen.
Veel plezier en veilige kilometers toegewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-06 14:57
Besteld op 11/11/2024.

Adaptive cruise en lane assist werken heel goed.
(Die gebruik al al 8 jaar heel actief in een Tiguan...)

Bluelink App werkt ook erg goed met veel informatie.

Gisteren eindelijk weer een significant aantal auto's geregistreerd bij de RDW (50). Er staan er nu 522 geregistreerd met een kenteken, waarvan er 330 op naam zijn gezet. Hopelijk komt er de komende tijd wat meer vaart in. Van onze uitvoering (Pulse,Bijarim Khaki Matte) zijn er pas 3 geregistreerd. Je bent dus één van de eerste drie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fardrake
Besteld op 11/11/2024.

Dit kun je inderdaad instellen via het scherm. Ben niet bij de auto, dus kan even niet zeggen waar. Dit was bij mij ook en dat is niet handig als de auto op de oprit staat naar je voordeur toe. Nu is het alleen de handgreep knop om open te doen. En ook op slot doen op dezelfde manier. Sleutel hoeft dus niet meer uit de zak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janneke24
  • Laatst online: 16:57
Antwoord op Jos/w. Als de buitenspiegel openklapt kun je met je vinger de deurklink openen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joch_um_all
Aantal minpunten: die forward attention warning (FAW) is meer een F#####g Annoying Warning. Elke rit opnieuw moet je hem uitzetten. Net als het snelheidsoverschreidings gongetje. Die laatste kan gelukkig met de mute knop (3sec) maar voor die eerste moet je echt het menu in. Dat menu kun je wel aan een knop hangen, maar dan nog moet je doorklikken op het scherm.

Ik had gehoopt ook op de Pulse aan de buitenkant te kunnen zien of de auto aan het opladen is. Bij mijn Tucson zit er achter het oplaaddeurtje een gekleurd knipperend lampje. Bij onze pulse kun je het nergens zien tot je de deur opendoet en de laadstatus op het scherm getoond wordt. (Bij de evolve zie zie je het aan de lampjes op het stuur)

Iemand nog tips of andere ervaringen met bovenstaande punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:52
Joch_um_all schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:25:
Aantal minpunten: die forward attention warning (FAW) is meer een F#####g Annoying Warning. Elke rit opnieuw moet je hem uitzetten. Net als het snelheidsoverschreidings gongetje. Die laatste kan gelukkig met de mute knop (3sec) maar voor die eerste moet je echt het menu in. Dat menu kun je wel aan een knop hangen, maar dan nog moet je doorklikken op het scherm.

Ik had gehoopt ook op de Pulse aan de buitenkant te kunnen zien of de auto aan het opladen is. Bij mijn Tucson zit er achter het oplaaddeurtje een gekleurd knipperend lampje. Bij onze pulse kun je het nergens zien tot je de deur opendoet en de laadstatus op het scherm getoond wordt. (Bij de evolve zie zie je het aan de lampjes op het stuur)

Iemand nog tips of andere ervaringen met bovenstaande punten?
Gewoon de bluelink app gebruiken

Deye 12kW Hybrid Inverter, 8,77 kW peak solar, 46,8 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlgaD
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 13-03 23:11
Inmiddels heb ik mijn Inster zo'n drie weken. Ik vind het stuur ook licht trillen als ik een continue snelheid rij, vooral bij 70/80 en 100/110. Het lijkt net of de banden niet goed over de weg rollen, of de banden niet goed zijn gebalanceerd, ofzo.

Gisteren ging het lampje branden van lage bandenspanning. Ik ben onderweg bij een andere Hyundai dealer langsgegaan om de bandenspanning te checken. Die was goed. Het probleem zit kennelijk in de software, Hyundai NL heeft onlangs een update uitgebracht die dealers moeten uitvoeren als een Inster met deze melding komt. De update is bij mijn Inster uitgevoerd. Het is afwachten of dit het trillen van het stuur oplost. Deze andere dealer denkt van niet, dus als het trillen blijft ga ik dat met mijn verkoper bespreken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fardrake
Fardrake schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:17:
[...]

Dit kun je inderdaad instellen via het scherm. Ben niet bij de auto, dus kan even niet zeggen waar. Dit was bij mij ook en dat is niet handig als de auto op de oprit staat naar je voordeur toe. Nu is het alleen de handgreep knop om open te doen. En ook op slot doen op dezelfde manier. Sleutel hoeft dus niet meer uit de zak.
Gevonden. Instellingen > Voertuig > Deur > Automatisch ontgrendelen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ThermoVolt
  • Laatst online: 16:17
Mijn Inster is net bij de dealer afgeleverd. Vrijdag 7 februari ophalen.

Op 18-11-2024 besteld, aangegeven werd een levertijd van 3 - 6 maanden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rettok
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-03 21:12
Ook onze Inster is net bij de dealer aangekomen. Levering staat gepland voor 12-2-2025.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arunesh90
Net eventjes mijn dealer gecontacteerd, ze zeggen een mail te sturen naar de importeur om een tijdlijn voor mijn levering te vragen 🙄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakertjee
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:03
Ik heb inmiddels een afspraak voor levering, vrijdag 7 februari!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sv7088
arunesh90 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 17:01:
Net eventjes mijn dealer gecontacteerd, ze zeggen een mail te sturen naar de importeur om een tijdlijn voor mijn levering te vragen 🙄
Ik ben benieuwd, laat aub weten wat het wordt. Wij hebben dezelfde dealer, idem een identieke kleur, maar een andere uitvoering, echter wel met warmtepomp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Manonn
  • Laatst online: 08:56
Vandaag gebeld door de dealer: m’n Inster is gearriveerd. Afspraak voor aflevering gemaakt: vrijdag 14-02-2024. Mooie dag om mijn nieuwe liefde in ontvangst te nemen ❤️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PBakker
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-06 14:17
Vandaag een belletje gehad van de dealer, ik kan de Inster Pulse Tomboy Kahki op 8-2-2025 ophalen.
Besteld op 13-11-2024.
Opmerkelijk was dat de dealer niet wist dat de bpm voor rekening van Hyundai komt.

[ Voor 6% gewijzigd door PBakker op 30-01-2025 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
Zozo, die dealers hebben er opeens zin in. Gefeliciteerd allemaal, goed om te horen. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Manonn schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 20:23:
Vandaag gebeld door de dealer: m’n Inster is gearriveerd. Afspraak voor aflevering gemaakt: vrijdag 14-02-2024. Mooie dag om mijn nieuwe liefde in ontvangst te nemen ❤️
Heb jij een tijdmachine dan? :o Mag ik die dan ook even lenen? Dan ga ik mijn order annuleren en bij een andere dealer op gesprek. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HandyLumberjack schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 21:56:
Zozo, die dealers hebben er opeens zin in. Gefeliciteerd allemaal, goed om te horen. (y)
Werd ook wel tijd. Die lijst in de openingspost was al helemaal groen.
Pagina: 1 ... 18 ... 35 Laatste