Helaas vandaag van Ayvens te horen gekregen dat de verwachte leverweek is verplaatst van 5 naar 9. Flink balen, want wij hebben de auto eigenlijk vanaf week 8 al nodig. Ook een beetje jammer dat ze dit pas op de laatste werkdag van de week voorafgaand aan de verwachte levering laten weten.
Ik dacht te lezen dat de bijdrage jaarlijks is. Maar dan heb ik het mis.Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 07:25:
[...]
Wij hebben ook zo'n VIP pas afgenomen. Eenmalige kosten waarvan de voordelen dat uiteindelijk wel opbrengen.
Ja bij Wittenberg, maar daar zitten wij niet ;-). Onze voordelen voor die eenmalige kosten:monica66 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 07:38:
[...]
Ik dacht te lezen dat de bijdrage jaarlijks is. Maar dan heb ik het mis.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2025 07:46 ]
Mijn dealer had ook zo'n VIP pas (met jaarlijkse kosten), maar voor ons zou dat niet uit kunnen. Veel werd uitgesloten in de voorwaarden ervan.
De gratis vloeistoffen waren niet tijdens de beurt, voor de haal/breng service wonen we te ver weg, vervangend vervoer alleen als het onderhoud langer dan 1,5h duurt (wat bij een standaard ev-beurt, waarschijnlijk niet het geval is), APK is de eerste 4 jaar niet nodig, gratis pechhulp krijg je al als je de beurten laat doen bij Hyundai etc. etc.
De gratis vloeistoffen waren niet tijdens de beurt, voor de haal/breng service wonen we te ver weg, vervangend vervoer alleen als het onderhoud langer dan 1,5h duurt (wat bij een standaard ev-beurt, waarschijnlijk niet het geval is), APK is de eerste 4 jaar niet nodig, gratis pechhulp krijg je al als je de beurten laat doen bij Hyundai etc. etc.
[ Voor 57% gewijzigd door HandyLumberjack op 24-01-2025 07:55 ]
Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp
Jij hebt je auto toch ook niet voor 4 jaar gekocht?HandyLumberjack schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 07:46:
Mijn dealer had ook zo'n VIP pas (met jaarlijkse kosten), maar voor ons zou dat niet uit kunnen. Veel werd uitgesloten in de voorwaarden ervan.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2025 08:25 ]
De bedoeling is om er 10+ jaar mee te doen en de auto "op" te rijden. Maar ik sluit ook niet uit dan ik hem wel na 3-4 jaar inlever (zeker als de restwaarde dan relatief hoog uitvalt en er interessante alternatieven te koop zijn), de tijd zal het leren.Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:24:
[...]
Jij hebt je auto toch ook niet voor 4 jaar gekocht?Twee keer APK en kosten zijn er uit. Daarnaast een stukje piece of mind wetende dat je langs kunt rijden voor een controle mocht je twijfels hebben voor een vakantie bijvoorbeeld. Ik begrijp in jouw geval van jaarlijkse kosten dat je er niet voor kiest. Dat had ik dan ook niet gedaan.
Als ik eenmalig een klein bedrag had moeten betalen om VIP te worden, had ik dat misschien ook wel gedaan
Als het jaarlijks is, is het echt een bijzonder slechte deal. Gratis APK heb je toch al bij de Hyundai dealer als je er je beurtjes laat doen.Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:24:
[...]
Jij hebt je auto toch ook niet voor 4 jaar gekocht?Twee keer APK en kosten zijn er uit. Daarnaast een stukje piece of mind wetende dat je langs kunt rijden voor een controle mocht je twijfels hebben voor een vakantie bijvoorbeeld. Ik begrijp in jouw geval van jaarlijkse kosten dat je er niet voor kiest. Dat had ik dan ook niet gedaan.
Vaak bu'j te bang!
Weet iemand of de boot met Insters gisteren in Rotterdam is gelost. Die van mij zou daar nl opstaan.
Volgens mij lag die vanochtend nog in Antwerpen dus nee, die auto is nog lekker aan het dobberen!
https://www.marinetraffic...54/vessel:CMA_CGM_DAYTONA
Deze gaat een paar daagjes later aankomen
https://www.marinetraffic...869/vessel:LAKE_SHIRASAGI
https://www.marinetraffic...54/vessel:CMA_CGM_DAYTONA
Deze gaat een paar daagjes later aankomen
https://www.marinetraffic...869/vessel:LAKE_SHIRASAGI
[ Voor 27% gewijzigd door bartje999 op 24-01-2025 11:24 ]
Net bij dealer geweest: ze verwachten de aankomst van mijn Inster op 29 januari (in Nederland, dus nog niet bij de dealer).
Buiten stond een net afgeleverde Evolve in butter cream yellow en een Emotion in tomboy khaki. ( Er gaan dus wat mensen blij worden volgende week
).
Ik vond persoonlijk de wieldoppen van de Emotion meevallen. Toch denk ik eraan om 15" lichtmetalen Hyundai velgen te nemen.
Buiten stond een net afgeleverde Evolve in butter cream yellow en een Emotion in tomboy khaki. ( Er gaan dus wat mensen blij worden volgende week
Ik vond persoonlijk de wieldoppen van de Emotion meevallen. Toch denk ik eraan om 15" lichtmetalen Hyundai velgen te nemen.
[ Voor 5% gewijzigd door ThermoVolt op 24-01-2025 12:07 ]
eerder las ik hier op het forum dat je tussen de aanlanding en de aflevering bij Hyundai al snel een dikke maand verder bent.ThermoVolt schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:06:
Net bij dealer geweest: ze verwachten de aankomst van mijn Inster op 29 januari (in Nederland, dus nog niet bij de dealer).
Ik denk dat dat aardig klopt als ik in de deelnemerslijst - op pagina 1 van dit forum - kijk naar de besteldatum en de afleverdatum van de verschillende Inster eindgebruikers.
Kijkend op de site https://opendata.rdw.nl/n...er/c56t-caf7/data_preview ,meen ik te zien dat de afleveringen aardig op stoom aan het komen zijn. Er staan er nu 457 geregistreerd, waarvan een behoorlijk aantal nog niet op naam staat, dus de groep blijde Inster rijders groeit gestaag, verwacht en hoop ikThermoVolt schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:06:
Net bij dealer geweest
Buiten stond een net afgeleverde Evolve in butter cream yellow en een Emotion in tomboy khaki. ( Er gaan dus wat mensen blij worden volgende week).
[ Voor 14% gewijzigd door Megat op 24-01-2025 12:54 ]
Onze Inster komt ook deze week of begin volgende week bij dealer aan (unbleached Pulse).
Ik wilde eigenlijk nog het winterpack toevoegen, maar dan zou er een nieuwe order gemaakt moeten worden. Jammer, want ik had o.b.v. het bericht hier over iemand die de kleur lak aangepast had goede hoop dat dit nog wel zou kunnen. Maargoed, zo lang is het ook niet koud in NL tegenwoordig...
Ben benieuwd naar de oplevering en doorbelasting BPM. M'n vader krijgt zijn Kia EV3 begin feb, die heeft toezegging van Kia dat zij de BPM volledig betalen. Gaat bij Hyundai niet lukken vrees ik..
Ik wilde eigenlijk nog het winterpack toevoegen, maar dan zou er een nieuwe order gemaakt moeten worden. Jammer, want ik had o.b.v. het bericht hier over iemand die de kleur lak aangepast had goede hoop dat dit nog wel zou kunnen. Maargoed, zo lang is het ook niet koud in NL tegenwoordig...
Ben benieuwd naar de oplevering en doorbelasting BPM. M'n vader krijgt zijn Kia EV3 begin feb, die heeft toezegging van Kia dat zij de BPM volledig betalen. Gaat bij Hyundai niet lukken vrees ik..
Ik heb na een week nog steeds geen antwoord op het probleem van blue link. De garage heeft het gemeld bij blue link . Ik heb Hyundai Nederland gebeld, die sturen het probleem door naar blue link . En vervolgens blijft het doodstil .!
Ik begreep (eerder op het forum) dat de warmtepomp vooral zin had bij DC laden. Ik zal voornamelijk AC laden, dus hoop hem niet te missen. De stoelverwarming gebruikte ik in mijn vorige auto's nooit, vandaar geen winterpack genomen bij de Inster, is ook nauwelijks besproken bij de koop.Ik wilde eigenlijk nog het winterpack toevoegen, maar dan zou er een nieuwe order gemaakt moeten worden. Jammer, want ik had o.b.v. het bericht hier over iemand die de kleur lak aangepast had goede hoop dat dit nog wel zou kunnen. Maargoed, zo lang is het ook niet koud in NL tegenwoordig...
Warmtepomp maakt ook de interieur verwarming zuiniger, dus je houdt iets meer range over in de winter.BertWm schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:38:
[...]
Ik begreep (eerder op het forum) dat de warmtepomp vooral zin had bij DC laden. Ik zal voornamelijk AC laden, dus hoop hem niet te missen. De stoelverwarming gebruikte ik in mijn vorige auto's nooit, vandaar geen winterpack genomen bij de Inster, is ook nauwelijks besproken bij de koop.
Stoelverwarming gebruiken betekent ook een lager verbruik in de winter, omdat de interieur verwarming dan niet zo hard hoeft te werken.
Ik rij nu sinds 2 dagen in een auto met stuurverwarming, nooit gemist, maar stiekem toch wel erg lekker.
Winter pakket is vooral handig als je vaak in de winter ritten maakt van meer dan 200km.
Mijn dealer gaf begin deze week half februari als leverdatum aan dus ik ben benieuwd.
[ Voor 14% gewijzigd door HandyLumberjack op 24-01-2025 13:50 ]
Wij zijn vanaf pagina 1 actief in dit topic, maar nog steeds geen auto... Lange zit voor ons!HandyLumberjack schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:42:
[...]
Warmtepomp maakt ook de interieur verwarming zuiniger, dus je houdt iets meer range over in de winter.
Stoelverwarming gebruiken betekent ook een lager verbruik in de winter, omdat de interieur verwarming dan niet zo hard hoeft te werken.
Ik rij nu sinds 2 dagen in een auto met stuurverwarming, nooit gemist, maar stiekem toch wel erg lekker.
Mijn dealer gaf begin deze week half februari als leverdatum aan dus ik ben benieuwd.
Dat is wel heel erg balen. Hopelijk bevalt de auto verder wel! Ik heb gelukkig geen problemen.Janneke24 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:36:
Ik heb na een week nog steeds geen antwoord op het probleem van blue link. De garage heeft het gemeld bij blue link . Ik heb Hyundai Nederland gebeld, die sturen het probleem door naar blue link . En vervolgens blijft het doodstil .!
Twee dingen die ik nu jammer vind en wat kleine opmerkingen.
- de auto gaat niet vanzelf op slot als je wegloopt (dit was ik wel gewend met de Renault Clio)
- ik wil proberen alleen in Eco te rijden. Maar hij start altijd in normaal, dus (ja, klein puntje maar) steeds opnieuw op Eco zetten.
- Verder nog veel wennen aan de knoppen en instellingen.
- Ik vind de piepjes meevallen qua geluid. En de muteknop ingedrukt houden werkt fijn ivm de snelheidsbeperkende geluidjes.
- Oh ja, ook al een paar keer het koffiekopje gehad. Dat ik pauze zou moeten nemen (na een kwartier). Zie ik er zo beroerd uit 🤣. Dat had die enthousiaste man van Autovlog ook.
- En ik vind de geur van een nieuwe auto ook niet heel fijn. Even zoeken wat daar het handigste voor/tegen werkt.
Ik heb de kleur lak en uitvoering aangepast naar een kleur en uitvoering die inmiddels al in de haven stond en dat was inderdaad geen probleem. Mijn oorspronkelijk bestelde kleur en uitvoering stond op dat moment nog in back order, was dus nog niet in productie. Ik denk dat de aanpassing daarom geen probleem was.Kunda schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:01:
Onze Inster komt ook deze week of begin volgende week bij dealer aan (unbleached Pulse).
Over de BPM zou ik me geen zorgen maken, deze neemt Hyundai voor eigen rekening. Op mijn aangepaste koopovereenkomst wordt dit BPM bonus genoemd
:strip_exif()/f/image/upeA6sGL8kozsXVrMiG5QANf.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zat even weer naar de accessories te kijken en zag dat er een beschermfolie is voor de touch screen. Hebben anderen hier dat ook gehaald of is dat een beetje overbodig?
Kost wel 50 euro (montage inbegrepen) voor zo'n klein schermpje, maar met hoe gloednieuw de auto is ga je nog niet een alternatief echt kunnen vinden op ali ofzoiets.
Kost wel 50 euro (montage inbegrepen) voor zo'n klein schermpje, maar met hoe gloednieuw de auto is ga je nog niet een alternatief echt kunnen vinden op ali ofzoiets.
In principe zit je alleen met je vingers aan het scherm. Een los device zoals een smartphone draag je in je jas/broek, vaak met sleutels of kruimels waardoor het zou kunnen krassen. Krassen op het scherm zie ik niet snel gebeuren, ik zou die 50 euro lekker ergens anders aan uitgeven.arunesh90 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:59:
Ik zat even weer naar de accessories te kijken en zag dat er een beschermfolie is voor de touch screen. Hebben anderen hier dat ook gehaald of is dat een beetje overbodig?
Misschien een idee om een schermfolie voor een tablet te kopen en deze op maat te knippen. Dat zal zeker geen 50€ kosten en net zo effectief.arunesh90 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:59:
Ik zou het niet doen, rij nu al jaren in auto's met schermpjes en nog nooit een krasje erop gekregen, het is niet een telefoon die in je broekzak/tas zwerftarunesh90 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:59:
Op mijn vorige auto moest ik ongeveer een half jaar wachten, dus het kan erger.Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:50:
[...]
Wij zijn vanaf pagina 1 actief in dit topic, maar nog steeds geen auto... Lange zit voor ons!
Ik stoor me er vooral aan dat er eerst anders over gecommuniceerd is.
De tijdelijke auto die ze me aangeboden hebben bevalt meer dan goed, dus ik wacht gewoon rustig af. Als het nog een paar maanden zou duren vindt ik het ook prima.
Ik vind wachten ook niet erg, alleen communicatie is/was gewoon 0 en dat reken ik de dealer wel aan.HandyLumberjack schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:08:
[...]
Op mijn vorige auto moest ik ongeveer een half jaar wachten, dus het kan erger.
Ik stoor me er vooral aan dat er eerst anders over gecommuniceerd is.
De tijdelijke auto die ze me aangeboden hebben bevalt meer dan goed, dus ik wacht gewoon rustig af. Als het nog een paar maanden zou duren vindt ik het ook prima.
Precies,Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:23:
[...]
Ik vind wachten ook niet erg, alleen communicatie is/was gewoon 0 en dat reken ik de dealer wel aan.
En dan is iedereen die hem heeft ontvangen ook nog eens laaiend enthousiast over de Inster, en dat wordt dan hier gedeeld, dat maakt het wachten niet makkelijker.
Ik weet niet of er iets te krijgen is, maar in mijn Kia Ceed uit 2020 zit exact hetzelfde scherm als in de Inster. Dus mogelijk is er wel het eea op de markt want volgens mij zit dit type scherm in veel autos van kia/hyundai.arunesh90 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:59:
Het was ons nog niet opgevallen, dus ik ben maar even ingestapt en het is precies zoals u zegt.Fardrake schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:52:
[...]
- ik wil proberen alleen in Eco te rijden. Maar hij start altijd in normaal, dus (ja, klein puntje maar) steeds opnieuw op Eco zetten.
Zou het te maken kunnen hebben met andere instellingen, zo vraag ik mij af. Zoals ik het nu zie, moet je na het ‘Ready’ signaal eerst naar ‘sport’ en vervolgens via ‘snow’ om naar ‘eco’ te kunnen. Ik heb het idee dat dit nogal omslachtig is als je die stappen voor aanvang bij elke rit zou moeten doen. Nog maar verder neuzen in de instellingen of wachten totdat een forumlid uitsluitsel kan geven.
Het viel me ook al op dat je de i-Pedal ook steeds opnieuw moet instellen. Kleine moeite maar misschien is er een mogelijkheid om het vast te zetten?
[ Voor 10% gewijzigd door monica66 op 24-01-2025 16:49 ]
Je moet je ook niet teveel voorstellen bij zo'n eco modus in een EV, vaak verandert alleen de gasrespons en zit er een offset in de airco/verwarming (staat die op 18 graden ingesteld dan verwarmt die maar tot bijv. 16 en koelt die pas vanaf bijv. 20). En soms wordt het maximale vermogen van de motor/verwarming beperkt/ gaat stoelverwarming na een x tijd uit.Fardrake schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:52:
[...]
Het is in een EV geen magische modus waarin de elektromotor opeens efficiënter wordt.
Met een fluwelen voetje rij je in sport modus net zo zuinig.
waarschijnlijk hebt u gelijk, maar waarom zou ik per se een fluwelen schoentje moeten hanteren, als ik met een klomp of regenlaars hetzelfde effect bereik.HandyLumberjack schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:37:
[...]
Het is in een EV geen magische modus waarin de elektromotor opeens efficiënter wordt.
Met een fluwelen voetje rij je in sport modus net zo zuinig.
De verschillende rijmodi hebben toch een doel mag ik hopen.
Ik meen dat het bij Tesla inderdaad zo is dat de klimaatbeheersing op een lager vermogen werkt. Kies je ‘Eco’ dan kies je ook voor een mindere werking van de klimaatbeheersing. De keuze hoef je niet bij elke rit te bevestigen.
Het is in dit geval inderdaad een hulpje dat het met de klomp ook luktMegat schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:04:
[...]
waarschijnlijk hebt u gelijk, maar waarom zou ik per se een fluwelen schoentje moeten hanteren, als ik met een klomp of regenlaars hetzelfde effect bereik.
De verschillende rijmodi hebben toch een doel mag ik hopen.
Ik meen dat het bij Tesla inderdaad zo is dat de klimaatbeheersing op een lager vermogen werkt. Kies je ‘Eco’ dan kies je ook voor een mindere werking van de klimaatbeheersing. De keuze hoef je niet bij elke rit te bevestigen.
Sommige EV's zijn gewoon ontzettend nerveus op het stroompedaal, omdat het
tegenwoordig blijkbaar nodig is om je in een paar seconden naar de 100km/u te kunnen lanceren. En dan is zo'n rijmodi selectie gewoon fijn zodat je in eco een normaal rijdende auto overhoudt.
De Inster is gelukkig niet voorzien van dit soort waanzinnige vermogens, waardoor ik hem in alle rijmodi prettig rustig vindt rijden tijdens de proefrit, en wat dan eigenlijk de knop overbodig maakt.
Ik zocht wat verder op forums en daar vind ik diverse opmerkingen met dezelfde strekking, maar ook steeds dezelfde antwoorden.monica66 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:25:
Het viel me ook al op dat je de i-Pedal ook steeds opnieuw moet instellen. Kleine moeite maar misschien is er een mogelijkheid om het vast te zetten?[list=1][/list]
Bij Hyundai lijkt de default mode ‘normal’ te zijn en ook ‘one pedal drive’ lijkt geen geen positie te zijn die je als start instelling kunt programmeren. Er zal een goede reden voor zijn, maar welke ?
De WLTP test procedure.Megat schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 18:04:
[...]
Ik zocht wat verder op forums en daar vind ik diverse opmerkingen met dezelfde strekking, maar ook steeds dezelfde antwoorden.
Bij Hyundai lijkt de default mode ‘normal’ te zijn en ook ‘one pedal drive’ lijkt geen geen positie te zijn die je als start instelling kunt programmeren. Er zal een goede reden voor zijn, maar welke ?
De modus waarin de auto opstart is de modus waarin ook de testen zijn gedaan om het verbruik te bepalen. Deze mogen niet achteraf anders te programmeren zijn.
Hij gaf bij mij aan dat d e batterij te koud was toen ik weg wilde rijden om de batterij-recuperatie aan te zetten.
En het is gewoonweg fijn als je een persoonlijke setting hebt dat je die direct aan hebt staan als je de auto start. En ik snap dat het ivm alle regeltjes niet met alles kan.
En het is gewoonweg fijn als je een persoonlijke setting hebt dat je die direct aan hebt staan als je de auto start. En ik snap dat het ivm alle regeltjes niet met alles kan.
Ik wist het niet, maar het klink niet onlogisch.HandyLumberjack schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 18:22:
[...]
De WLTP test procedure.
De modus waarin de auto opstart is de modus waarin ook de testen zijn gedaan om het verbruik te bepalen. Deze mogen niet achteraf anders te programmeren zijn.
Blijft de vraag, waarom bij Tesla wel de laatst gekozen modus blijft staan. Verdorie, nou begin ik te twijfelen. 🤔
Wij rijden ook een Kia e-Niro. En daar blijft ook de laatst gekozen rij-mode behouden.
En het is ook mogelijk om in de instellingen per rij-mode vast te leggen wat de recuperatie moet zijn.
En het is ook mogelijk om in de instellingen per rij-mode vast te leggen wat de recuperatie moet zijn.
Precies wat ik ook dacht.Megat schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 18:28:
[...]
Ik wist het niet, maar het klink niet onlogisch.
Blijft de vraag, waarom bij Tesla wel de laatst gekozen modus blijft staan. Verdorie, nou begin ik te twijfelen. 🤔
Ik heb een Opel Rocks E (45km mini city car om uit te proberen) gehad en die kon ook niet recuperen wanneer de accu helemaal vol geladen was. Wanneer ik ca. 5 km gereden had was er voldoende vrije ruimte in accu om weer automatisch te recuperen.Fardrake schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 18:27:
Hij gaf bij mij aan dat d e batterij te koud was toen ik weg wilde rijden om de batterij-recuperatie aan te zetten.
Dit?Fardrake schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 18:27:
Wife calls husband on her cellphone from the driveway...
Wife - "The car won't start, and the dashboard shows a picture of a man sitting on the toilet!"
Husband - "WHAT? I don't believe it! Send me a picture!
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zy48NC0X6CxBhdrFEjZcIQ0B.jpg?f=user_large)
[ Voor 11% gewijzigd door Hendrik Keizer op 24-01-2025 20:09 ]
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/HzAapC4flME?si=KA30Iw-9EZKIP__d" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" referrerpolicy="strict-origin-when-cross-origin" allowfullscreen></iframe>
Mooie vergelijkende test waarin de Inster de vloer aanveegt met de Auto van het Jaar!
Zelf heb ik inmiddels de eerste kilometers in mijn Inster E-motion Bijarim Matte Kahki er op zitten en ben erg teverden. Voor een instapmodel een zeer rijke uitrusting en meer dan bruikbaar qua bereik.
Mooie vergelijkende test waarin de Inster de vloer aanveegt met de Auto van het Jaar!
Zelf heb ik inmiddels de eerste kilometers in mijn Inster E-motion Bijarim Matte Kahki er op zitten en ben erg teverden. Voor een instapmodel een zeer rijke uitrusting en meer dan bruikbaar qua bereik.
Volgens mij werkt de link niet in mijn vorige bericht. Bij deze een herkansging.
YouTube: Potje touwtrekken | Beste compacte EV? | Renault 5 of Hyundai INSTER
Dit?
Wife - "The car won't start, and the dashboard shows a picture of a man sitting on the toilet!"
[Afbeelding]
[/quote]
Ik beken meteen maar dat ik wel een keer of 7 goed moest kijken voor ik ‘t zag 😅. Maar goed, ik ben dan ook vrouw dus mag dat 😂
[Afbeelding]
[/quote]
Ik beken meteen maar dat ik wel een keer of 7 goed moest kijken voor ik ‘t zag 😅. Maar goed, ik ben dan ook vrouw dus mag dat 😂
[ Voor 62% gewijzigd door Manonn op 24-01-2025 21:44 ]
Kans is aanwezig dat je het niet meer uit je systeem krijgt. Helaas komt -4 nog nauwelijks voor in Nederland.
Inster maakt gehakt van de Renault 5! Leuk filmpje.Scholtensn1978 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 21:39:
Volgens mij werkt de link niet in mijn vorige bericht. Bij deze een herkansging.
Ik dacht wel, na het bekijken van dit filmpje :” Is dit nu een promotievideo voor de Inster of een objectief journalistiek product”?Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 22:18:
[...]
Inster maakt gehakt van de Renault 5! Leuk filmpje.
Hij heeft in ieder geval wel uitgelegd waarom hij een Inster met reclame erop gebruikte.Megat schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 08:38:
[...]
Ik dacht wel, na het bekijken van dit filmpje :” Is dit nu een promotievideo voor de Inster of een objectief journalistiek product”?
Ik mag vandaag mijn Inster (Evolve, ivory bleach, geen packs) bij de dealer (Oostendorp Helmond) ophalen. Ik ben een beetje verbaasd dat de dealer me een particulier laadpaalbedrijf adviseert, terwijl Hyundai landelijk een samenwerking met Vattenfall als laadpaalbedrijf heeft.Heeft iemand enige ervaring met Vattenfall (en de samenwerking met Hyundai)?
In principe werkt iedere moderne laadpaal met de Inster.Hannah-Raisa schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:34:
Ik mag vandaag mijn Inster (Evolve, ivory bleach, geen packs) bij de dealer (Oostendorp Helmond) ophalen. Ik ben een beetje verbaasd dat de dealer me een particulier laadpaalbedrijf adviseert, terwijl Hyundai landelijk een samenwerking met Vattenfall als laadpaalbedrijf heeft.Heeft iemand enige ervaring met Vattenfall (en de samenwerking met Hyundai)?
Ik zou meer kijken naar je eigen wensen, en dan kijken of een bepaalde leverancier dat kan leveren.
Denk aan:
-een of drie fase
-wel of geen vaste kabel
-mogelijkheden tot slim laden (i.c.m. dynamische energiecontract of zonnepanelen).
-eventuele opties tot facturatie (als dat van toepassing zou kunnen zijn)
Ik zag trouwens net in de instellingen van de auto dat de onderhoudsinterval een jaar is. Ik was in de veronderstelling dat dit 2 jaar was.
Ik hoorde net in het filmpje met de Renault5/Inster vergelijking dat een onderhoudsbeurt ongeveer €100 zou kosten. Dat is dan wel weer erg weinig.monica66 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:41:
Ik zag trouwens net in de instellingen van de auto dat de onderhoudsinterval een jaar is. Ik was in de veronderstelling dat dit 2 jaar was.
Aanvulling:
Inster staat nog niet in deze lijst; maar Ionic en Kona electric zijn vanaf €175.
https://www.hyundai.com/nl/nl/service-onderhoud/prijzen.html
Ben benieuwd.
[ Voor 17% gewijzigd door JosTM op 25-01-2025 11:52 ]
Bij de Tesla model Y van onze dochter wordt geadviseerd om met enige regelmaat de batterij tot 100% op te laden. Tesla adviseert dit, om het (B)attery (M)anagement (S)ystem in staat te stellen om de juiste prognoses te kunnen maken over de actieradius en daarmee een weergave van de ladingstoestand, alsook om de spanning van de individuele batterijcellen te nivelleren
Ik meen daar in de handleiding van onze Inster niets over te kunnen vinden. Evenmin geldt dat voor de aanbevolen reguliere grenzen voor het ladingspercentage, wat ik bij andere EV merken dikwijls als tussen de 20% en 80% zie staan.
Het is mij bekend dat, naarmate de ladingstoestand stijgt, de laadsnelheid afneemt, maar ik stel mijn vraag meer in relatie tot de ‘gezondheid’ van de batterij door de tijd heen.
Misschien is er iemand die een antwoord op deze vragen weet.
Ik meen daar in de handleiding van onze Inster niets over te kunnen vinden. Evenmin geldt dat voor de aanbevolen reguliere grenzen voor het ladingspercentage, wat ik bij andere EV merken dikwijls als tussen de 20% en 80% zie staan.
Het is mij bekend dat, naarmate de ladingstoestand stijgt, de laadsnelheid afneemt, maar ik stel mijn vraag meer in relatie tot de ‘gezondheid’ van de batterij door de tijd heen.
De Tesla Y (standaard range) gebruikt een andere type batterij (LFP) dan onze Insters (NMC). Bij LFP is het lastig om het ladingspecentage te bepalen als die niet vol of leeg is, bij NCM is dat makkelijker.Megat schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:56:
Bij de Tesla model Y van onze dochter wordt geadviseerd om met enige regelmaat de batterij tot 100% op te laden. Tesla adviseert dit, om het (B)attery (M)anagement (S)ystem in staat te stellen om de juiste prognoses te kunnen maken over de actieradius en daarmee een weergave van de ladingstoestand, alsook om de spanning van de individuele batterijcellen te nivelleren
Maar bij de Kona staat 30.000 km of 2 jaar en ik zag in de instellingen van de Inster 30.000 km of 1 jaar. Of ben ik nu abuis?JosTM schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:46:
[...]
Ik hoorde net in het filmpje met de Renault5/Inster vergelijking dat een onderhoudsbeurt ongeveer €100 zou kosten. Dat is dan wel weer erg weinig.
Aanvulling:
Inster staat nog niet in deze lijst; maar Ionic en Kona electric zijn vanaf €175.
https://www.hyundai.com/nl/nl/service-onderhoud/prijzen.html
Ben benieuwd.
Mijn partner heeft enkele weken geleden zijn BMW i4 (NMC batterij) opgehaald, daar werd hem verteld dat het -ondanks de gebruikelijke adviezen over laden tussen 20-80%- voor de batterij het beste is om te laden zoals je in het dagelijks leven gewoon zou willen doen. Af en toe aan de snellader, tussendoor gewoon laden, af en toe helemaal volladen, en zo nu en dan (bijna) helemaal leeg rijden. En dat het belangrijker is dat de batterij niet te lang in één van deze twee extremen blijft. Dus wel meteen opladen als de batterij leeg is en niet vandaag 100% volladen als je er pas over drie dagen weer mee op pad gaat. Ik meen laatst een artikel te hebben gelezen over een onderzoek dat dit ook bevestigd, ik zal eens kijken of ik dat nog vinden kan.HandyLumberjack schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 12:02:
[...]
De Tesla Y (standaard range) gebruikt een andere type batterij (LFP) dan onze Insters (NMC). Bij LFP is het lastig om het ladingspecentage te bepalen als die niet vol of leeg is, bij NCM is dat makkelijker.
[ Voor 13% gewijzigd door Manonn op 25-01-2025 14:40 ]
Ik heb ze besteld. Ze komen zeer binnenkort binnen, zijn al ingeklaard.Hendrik Keizer schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 13:00:
Gevonden bij Ali. Die van mijn LPG Outback komen daar ook vandaan en voldoen al een jaar of 5 en 200.000 km.
[Afbeelding]
Wij hebben ze ook al eerder besteld voor een andere auto en die bevallen goed.
Die afnemende laadsnelheid geldt alleen bij een snellader.Megat schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:56:
Je kunt gewoon iedere keer naar 100% laden.
Mijn 285.000km Kia E Soul deed reed nog steeds ruim boven de WLTP
De accu gaat langer mee dan de auto
Bedankt voor uw reactie.Ferry34 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 13:23:
[...]
Die afnemende laadsnelheid geldt alleen bij een snellader.
Je kunt gewoon iedere keer naar 100% laden.
Mijn 285.000km Kia E Soul deed reed nog steeds ruim boven de WLTP
De accu gaat langer mee dan de auto
U lijkt echt een ervaringsdeskundige te zijn, met bijna 3 ton op de teller van een E Soul !
Weet u zo, of dat in de E Soul hetzelfde type batterij zit als in de Inster !
Ik heb tot nu een gemiddeld verbruik van 13kwh zonder verwarming en 16 met. Hoeveel verbruikt de inster bij jullie?
Vandaag een kort ritje gemaakt in een Inster. Rijdt prima en een goed overzicht, hoewel ik moet wennen aan het zwarte vlak achter de spiegel. Ik heb de indruk dat de beenruimte voor minder is dan in mijn Ioniq 28 KWh. Eigenlijk zou de stoelrail voor mij 5 tot 10 centimeter naar achteren moeten, maar of dat kan betwijfel ik.
Met of zonder warmtepomp en welke temperatuur?SecondGuess schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 17:05:
Ik heb tot nu een gemiddeld verbruik van 13kwh zonder verwarming en 16 met. Hoeveel verbruikt de inster bij jullie?
Oh met warmtepomp en 18°c.
[ Voor 13% gewijzigd door SecondGuess op 25-01-2025 17:14 ]
Wat verder voor het verbruik uitmaakt is of de auto 15 of 17 inch wielen heeft en wel of geen dakrails.SecondGuess schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 17:13:
Oh met warmtepomp en 18°c.
Als ik een Inster zou kopen dan in de Evolve uitvoering met winter pakket en (optioneel) 15 inch wielen en zonder dakrails.
De efficiency staat dus op een 😊
[ Voor 6% gewijzigd door Piet_Ioniq op 25-01-2025 17:39 ]
Hoe is het met de stuurtrillingen na de 1e paar honderd km?
U bent de eerste denk ik, die ik daarover hoor. Ik ben 1.86 en kan de stoel nog wat tandjes naar achteren zetten. In mijn Peugeot had ik ooit railverlengers en weet dat 5 cm. al heel erg veel is.Piet_Ioniq schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 17:08:
Vandaag een kort ritje gemaakt in een Inster. Eigenlijk zou de stoelrail voor mij 5 tot 10 centimeter naar achteren moeten, maar of dat kan betwijfel ik.
Zou het kunnen dat de stoel voor u misschien te hoog stond of het stuur te ver naar u toe ? Het zijn zomaar enkele mogelijkheden die mij te binnen schieten.😏
Het klopt dat de ruimte heel behoorlijk is. Ik ben 1,93 met erg lange benen en dat is in veel auto’s lastig. Het liefst wil ik de stoel wat hoger, maar dan gaat de stoel iets naar voren.Megat schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 17:44:
[...]
U bent de eerste denk ik, die ik daarover hoor. Ik ben 1.86 en kan de stoel nog wat tandjes naar achteren zetten. In mijn Peugeot had ik ooit railverlengers en weet dat 5 cm. al heel erg veel is.
Zou het kunnen dat de stoel voor u misschien te hoog stond of het stuur te ver naar u toe ? Het zijn zomaar enkele mogelijkheden die mij te binnen schieten.😏
De Evolve zou ik als het zover is ook zonder dakrails willen maar die is toch altijd met? Het verhoogd alleen maar het verbruik en geeft extra geluid.Piet_Ioniq schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 17:35:
[...]
Wat verder voor het verbruik uitmaakt is of de auto 15 of 17 inch wielen heeft en wel of geen dakrails.
Als ik een Inster zou kopen dan in de Evolve uitvoering met winter pakket en (optioneel) 15 inch wielen en zonder dakrails.
De efficiency staat dus op een 😊
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
Evolve Sky full options. De eerste paar honderd kilometers gereden op de snelweg. De Inster rijdt prima en stil met de Michelin All Season banden. Alles werkt perfect. Zeer tevreden. Een kleine ruime auto met grootse prestaties.
Verbruik op de snelweg 14.3 kWh/100km met het verkeer mee op de adaptieve cruise controle. De vorige maar grote EV zat op 18.5 kWh/100km
Verbruik op de snelweg 14.3 kWh/100km met het verkeer mee op de adaptieve cruise controle. De vorige maar grote EV zat op 18.5 kWh/100km
Ik was vandaag bij Van Mossel in Leeuwarden. Ik begreep dat de Evolve optioneel met 15 inch wielen geleverd kan worden, een soort van maatwerk. En ik meende te horen dat de Evolve zonder dakrails zou kunnen, maar helemaal zeker weet ik het niet.PeterZ(on) schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 18:25:
[...]
De Evolve zou ik als het zover is ook zonder dakrails willen maar die is toch altijd met? Het verhoogd alleen maar het verbruik en geeft extra geluid.
Voor een grote dealer als Van Mossel zullen de kleinere velgen waarschijnlijk geen probleem zijn, omdat ik verwacht dat ze de Evolve wielen 1 op 1 kunnen omwisselen met die van 15” Pulse velgen, omdat er best wel Pulse kopers zullen zijn, die graag 17” willen.Piet_Ioniq schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:16:
[...]
Ik was vandaag bij Van Mossel in Leeuwarden. Ik begreep dat de Evolve optioneel met 15 inch wielen geleverd kan worden, een soort van maatwerk. En ik meende te horen dat de Evolve zonder dakrails zou kunnen, maar helemaal zeker weet ik het niet.
Voor wat de Evolve zonder dakrails betreft ligt het misschien anders, tenzij deze configuratie in een ander land wel mogelijk is. Dan kan Van Mossel die uitvoering importeren. Als hij als uitzondering in de fabriek zo moet worden gemaakt, zou de levertijd best wel eens lang kunnen zijn, denk ik.
Dan is een Pulse toch een goede optie? Geen dakrails, 15 inch lichtmetalen velgen, je mist dan o.a. wel de LED verlichting voor en het TechPack is niet mogelijkPiet_Ioniq schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:16:
[...]
Ik was vandaag bij Van Mossel in Leeuwarden. Ik begreep dat de Evolve optioneel met 15 inch wielen geleverd kan worden, een soort van maatwerk. En ik meende te horen dat de Evolve zonder dakrails zou kunnen, maar helemaal zeker weet ik het niet.
Die LED verlichting is wel een groot verschil t.o.v. de halogeen verlichting in de goedkopere uitvoeringen denk ik. Ik heb wel wat moeite met rijden in het donker en dan is LED verlichting een belangrijk pluspunt.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Manonn op 25-01-2025 22:43 ]
Wellicht valt de halogeen verlichting aan de voorkant te vervangen door after-market LED verlichting. In mijn Kia Niro is dit ook gedaan en de kwaliteit is prima. T.z.t. wil ik hier ook naar kijken voor onze Pulse.Piet_Ioniq schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 20:15:
Die LED verlichting is wel een groot verschil t.o.v. de halogeen verlichting in de goedkopere uitvoeringen denk ik. Ik heb wel wat moeite met rijden in het donker en dan is LED verlichting een belangrijk pluspunt.
Wat ook uitmaakt voor het verbruik is het accupakket, de 42kWh versie is zuiniger volgens de folder. En dat scheelt 3x zoveel als wel/geen 17" velgen en dakdragers.Piet_Ioniq schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 17:35:
[...]
Wat verder voor het verbruik uitmaakt is of de auto 15 of 17 inch wielen heeft en wel of geen dakrails.
Ik heb net het onderhoudsboekje erbij gepakt. Blijkbaar moet het onderhoud eens per jaar of bij 15.000 km plaatsvinden. Dat vind ik erg vaak voor een elektrische auto.monica66 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 12:41:
[...]
Maar bij de Kona staat 30.000 km of 2 jaar en ik zag in de instellingen van de Inster 30.000 km of 1 jaar. Of ben ik nu abuis?
Bij de 49 kWh accu is de WLTP bij 15"14.9 kWh en bij 17"is het 15.1 kWh per honderd kilometer. Die 2 tiende verschil weerhoud mij er niet van om toch voor de 17" te kiezen. Staat mooier vind ik bij de auto.HandyLumberjack schreef op zondag 26 januari 2025 @ 08:29:
[...]
Wat ook uitmaakt voor het verbruik is het accupakket, de 42kWh versie is zuiniger volgens de folder. En dat scheelt 3x zoveel als wel/geen 17" velgen en dakdragers.
De 42 kWh accu is zeker zuiniger: 14.3 kWh per honderd kilometer maar met 15" bandjes....
Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh
Een gezinslid heeft gister even een proefrit gemaakt met een Evolve.Hendrik Keizer schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 17:38:
Hoe is het met de stuurtrillingen na de 1e paar honderd km?
Die had een kleine 500 km gereden, maar die trilde behoorlijk tussen 100 en 110 km/uur.
Verder vond ze hem mooi rijden.
Omdat ik twijfelde, heb ik het in dit weekend uitgeprobeerd bij de Tesla Model Y .HandyLumberjack schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 18:22:
[...]
De WLTP test procedure.
Welke rijmodus je ook kiest, bij opnieuw opstarten blijft de persoonlijke instelling gehandhaafd.
Bij de Inster lijkt de rijmodus altijd naar ‘normaal’ te springen bij het opstarten en ook ‘one pedal drive’ lijkt bij aanvang van elke rit opnieuw geselecteerd te moeten worden als dat je voorkeur is.
Vraag.. als je actieradius 370 is, moet je auto dan ook opladen tot 370? Want hij geeft rond de 345 al al dat hij op 100% zou zitten. Kijk dat je de 370 km niet gaat halen dat snap ik, dat is van meerdere factoren afhankelijk, maar als hij maar tot 345 laadt... ??
Bereik is niet hetzelfde als acculading.yvonne 123 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 13:47:
Vraag.. als je actieradius 370 is, moet je auto dan ook opladen tot 370? Want hij geeft rond de 345 al al dat hij op 100% zou zitten. Kijk dat je de 370 km niet gaat halen dat snap ik, dat is van meerdere factoren afhankelijk, maar als hij maar tot 345 laadt... ??
Nou dat was dus mijn vraag. Ik kreeg hem ook 100% vol mee vanuit de garage en hij gaf toen ook 345 km bereik aan. Nu staat hij aan de lader en ook nu zegt hij 347 bereik bij 100% maar hoe ga je dan ooit die 370 km halen?, wordt er al bij het aangeven van het bereik rekening gehouden met temperatuur of andere zaken? Ik heb hier dus echt geen verstand van merk ik
Dat verwacht ik wel ja. Als je 140 kilometer per uur aan het rijden bent zal het bereik ook geen 370 km zijn, maar zal het systeem het aanpassen naar bijvoorbeeld 200 km. Er staat vast het een en ander in de handeiding of online hoe je die gegeven moet interpreteren.yvonne 123 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 13:54:
Nou dat was dus mijn vraag. Ik kreeg hem ook 100% vol mee vanuit de garage en hij gaf toen ook 345 km bereik aan. Nu staat hij aan de lader en ook nu zegt hij 347 bereik bij 100% maar hoe ga je dan ooit die 370 km halen?, wordt er al bij het aangeven van het bereik rekening gehouden met temperatuur of andere zaken? Ik heb hier dus echt geen verstand van merk ik
Bij m'n Ioniq 5 'onthoudt' hij wel de gekozen rijmodus (eco in mijn geval), vreemd dat dit afwijkt bij de Inster. Misschien wijzigt het nog een keer bij een update.Megat schreef op zondag 26 januari 2025 @ 12:47:
[...]
Omdat ik twijfelde, heb ik het in dit weekend uitgeprobeerd bij de Tesla Model Y .
Welke rijmodus je ook kiest, bij opnieuw opstarten blijft de persoonlijke instelling gehandhaafd.
Bij de Inster lijkt de rijmodus altijd naar ‘normaal’ te springen bij het opstarten en ook ‘one pedal drive’ lijkt bij aanvang van elke rit opnieuw geselecteerd te moeten worden als dat je voorkeur is.
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Als het straks wat warmer is en je houd je een beetje in op de snelweg dan zou die zomaar 400km aan kunnen geven. Het aangegeven bereik is van vele factoren afhankelijk, zoals temperatuur en verbruik uit het verleden.yvonne 123 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 13:54:
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
Dank voor jullie uitleg, het blijft allemaal even uitproberen. 😃
Omdat het mij ook vreemd voor kwam, keek ik op enkele engelstalige sites en daar vond ik ook dat Hyundai na elke start de ‘default’ waarde ‘Normaal’ selecteert en ook ‘i pedal’ opnieuw moet worden geactiveerd.Gallus schreef op zondag 26 januari 2025 @ 14:02:
[...]
Bij m'n Ioniq 5 'onthoudt' hij wel de gekozen rijmodus (eco in mijn geval), vreemd dat dit afwijkt bij de Inster. Misschien wijzigt het nog een keer bij een update.
Mag ik vragen of het bij uw Ioniq vanaf nieuw zo geweest is dat de gekozen modus gehandhaafd blijft, omdat u spreekt over een mogelijke update waarbij het voor de Inster ook aangepast zou kunnen worden naar de situatie in uw auto ?
Zo gek is het niet. Mijn MG4 doet hetzelfde
Vaak bu'j te bang!
Hoe kan het dat de 42 KWh accu 0,6 KWh zuiniger is per 100 km t.ov. de 49 KWh? beide keren met 15 inch wielen, terwijl het verschil tussen 15 en 17 inch wielen, maar 0,2 KWh is. Ik vraag mij af of dit in de praktijk wel klopt.de schompen schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:07:
[...]
Bij de 49 kWh accu is de WLTP bij 15"14.9 kWh en bij 17"is het 15.1 kWh per honderd kilometer. Die 2 tiende verschil weerhoud mij er niet van om toch voor de 17" te kiezen. Staat mooier vind ik bij de auto.
De 42 kWh accu is zeker zuiniger: 14.3 kWh per honderd kilometer maar met 15" bandjes....
Mocht het kloppen dan is de 15 inch met 42 KWh 0.8 KWh per 100 km zuiniger t.o.v. de 17 inch met 49 KWh.
[ Voor 7% gewijzigd door Piet_Ioniq op 26-01-2025 16:44 ]
Ietsje minder gewicht en een minder krachtige motor misschien ?Piet_Ioniq schreef op zondag 26 januari 2025 @ 16:42:
[...]
Hoe kan het dat de 42 KWh accu 0,6 KWh zuiniger is per 100 km t.ov. de 49 KWh? beide keren met 15 inch wielen, terwijl het verschil tussen 15 en 17 inch wielen, maar 0,2 KWh is. Ik vraag mij af of dit in de praktijk wel klopt.
Mocht het kloppen dan is de 15 inch met 42 KWh 0.8 KWh per 100 km zuiniger t.o.v. de 17 inch met 49 KWh.
Ik denk m.n. de minder krachtige motor inderdaad. Wel zou ik verwachten dat het verschil tussen 15 inch en 17 inch wielen groter zou zijn.
[ Voor 47% gewijzigd door Piet_Ioniq op 26-01-2025 16:47 ]
Weet u misschien wat een logische verklaring daarvoor is ? Die zal er vast zijn, maar waarom bij het ene merk wel en het andere niet.-tom-562 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 16:23:
Zo gek is het niet. Mijn MG4 doet hetzelfde
Nu 500 km gereden, van stuur trillingen heb ik geen last. Het is nogal een verschil met mijn oude Twingo. Heb nu de inster pulse met winterpack.
De inster is voor mij super deluxe.
De auto rijd moeiteloos. Met grootste gemak bergop. Naar de 100 gaat vlug.
Het opladen aan de lader van Vattenfall valt reuze mee met de prijs. Kost hier 0,338 per kw.
Volle batterij kost ongeveer 14euro van 20-100%.
Enige nadeel is denk ik de hoedenplank. Ik heb die maar meteen afgehaald. Want met hoedenplank is de kofferbak opeens door de helft in de hoogte. En kun je er misschien twee schoendozen op elkaar in kwijt. Een bigbag boodschappentas past met hoedenplank erop niet in de kofferbak.
Zonder hoedenplank is de kofferbak erg groot (mijn referentie kader is een twingo) en passen makkelijk vijf boodschaptassen naast elkaar.
De inster is voor mij super deluxe.
De auto rijd moeiteloos. Met grootste gemak bergop. Naar de 100 gaat vlug.
Het opladen aan de lader van Vattenfall valt reuze mee met de prijs. Kost hier 0,338 per kw.
Volle batterij kost ongeveer 14euro van 20-100%.
Enige nadeel is denk ik de hoedenplank. Ik heb die maar meteen afgehaald. Want met hoedenplank is de kofferbak opeens door de helft in de hoogte. En kun je er misschien twee schoendozen op elkaar in kwijt. Een bigbag boodschappentas past met hoedenplank erop niet in de kofferbak.
Zonder hoedenplank is de kofferbak erg groot (mijn referentie kader is een twingo) en passen makkelijk vijf boodschaptassen naast elkaar.
Ik vindt het een opmerkelijk groot verschil tussen de 42 en 49 kWh versie.Piet_Ioniq schreef op zondag 26 januari 2025 @ 16:46:
Ik denk m.n. de minder krachtige motor inderdaad. Wel zou ik verwachten dat het verschil tussen 15 inch en 17 inch wielen groter zou zijn.
Misschien hebben ze de 15" 49 kWh wel getest met de lichtmetalen velgen en de 42 kWh met stalen velgen en wieldoppen. Daar zou ik namelijk ook een verschil verwachten omdat de wieldoppen vrij dicht zijn, en daarmee waarschijnlijk zuiniger.
Ik verwacht eigenlijk dat beide dezelfde motor hebben.
Maar mogelijk heeft de 42 kWh andere tandwielverhouding in de reductiekast waardoor de motor net wat efficiënter is.