Wat is de reden dat je van een grote Enyaq naar een Inster bent gegaan eigenlijk?Snyper schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:06:
[...]
Ja dat is denk ik hetzelfde probleem zo te horen.
Wat ook beetje tegenviel is dat Carplay/Android Auto alleen willen werken met USB kabel niet draadloos.
Positief is weer dat (in de Pulse) de draadloze oplader prima werkt met iPhone 15 en 11, heel wat beter dan in onze vorige EV (Enyaq 60)..
Ik heb deze zomer de EC3 You gekocht en uiteindelijk nooit in gebruik kunnen nemen. Echt horrorverhaal waarbij we 3500 euro armer geworden zijn. Voor mij is de Inster nu de gedroomde update.ev4free schreef op zondag 19 januari 2025 @ 16:32:
De Evolve heeft ambiant led interieur verlichting dat heeft de Pulse niet. Zojuist nog even het e.e.a besproken met mijn vrouw welke de inster gaat rijden. Het gepruts is over, as dinsdag geen concrete info aangaande de aflevering en uitvoering met de juiste interieur kleur is einde verhaal inster. Jammer van de sepp en ook van de 2950,- van Hyundai. We gaan dan voor een R5 of EC3
[ Voor 3% gewijzigd door n m op 20-01-2025 18:02 ]
Ik had ook serieuze interesse in de EC-3, dit is het uiteindelijk niet geworden omdat de levertijd voor mij eigenlijk te lang was. De Hyundai dealer heeft mij toen over de streep getrokken door een korte levertijd toe te zeggen.n m schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:47:
[...]
Ik heb deze zomer de EC3 You gekocht en uiteindelijk nooit in gebruik kunnen nemen. Echt horrorverhalen waarbij we 3500 euro armer geworden zijn.
Uiteindelijk kon die dat niet waar maken, maar ergens ben ik blij dat ik door het toezeggen van die korte levertijd de EC-3 niet heb besteld.
Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp
Ik heb eerst een proefrit gemaakt in de e C3, vond die heerlijk comfortabel rijden en een rustig dashboard en interieur. Maar niet geschikt om regelmatig 2 volwassenen mee te nemen op de achterbank.
De volgende dag telefonisch een Inster Pulse besteld (uit de brochure) en nog steeds blij met de gemaakte keus. Toen de Inster weken later in de showroom stond, bleek dat ik (1m85, schoenmaatje 45) makkelijk en ruim achterin kon zitten.
De volgende dag telefonisch een Inster Pulse besteld (uit de brochure) en nog steeds blij met de gemaakte keus. Toen de Inster weken later in de showroom stond, bleek dat ik (1m85, schoenmaatje 45) makkelijk en ruim achterin kon zitten.
Dat zwart staat hem erg mooi i.c.m. de 17" velgenmonica66 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:28:
Heel blij met mijn Inster. Hier nog wat foto's ☺️:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zeker! Die zwarte is wel een Hoondai (Hoonigan) sticker waardig!HandyLumberjack schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:35:
[...]
Dat zwart staat hem erg mooi i.c.m. de 17" velgen

Weet ik gelijk hoe de mijne er uit komt te zien.
Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh
Ja, bij vrijwel alle elektrische voertuigen (EV’s) is het gebruikelijk dat je je voet op de rem moet houden voordat je de auto kunt starten of in beweging kunt zetten. Dit is een veiligheidsmaatregel om te voorkomen dat het voertuig per ongeluk gaat rijden zodra het systeem wordt ingeschakeld.
Waarom is dit nodig?
1. Veiligheid: EV’s zijn stil bij het starten, waardoor je mogelijk niet direct doorhebt dat ze actief zijn. Door de rem in te drukken, voorkom je onverwachte bewegingen.
2. Voorkomen van onverwachte acceleratie: Sommige EV’s schakelen meteen in een rijstand wanneer je een versnelling selecteert. Door de rem vast te houden, voorkom je dat de auto direct gaat rijden.
Bij de meeste EV’s zal het dashboard of de interface aangeven als je de rem moet indrukken om te starten. Controleer voor specifieke instructies altijd de handleiding van je voertuig.
Waarom is dit nodig?
1. Veiligheid: EV’s zijn stil bij het starten, waardoor je mogelijk niet direct doorhebt dat ze actief zijn. Door de rem in te drukken, voorkom je onverwachte bewegingen.
2. Voorkomen van onverwachte acceleratie: Sommige EV’s schakelen meteen in een rijstand wanneer je een versnelling selecteert. Door de rem vast te houden, voorkom je dat de auto direct gaat rijden.
Bij de meeste EV’s zal het dashboard of de interface aangeven als je de rem moet indrukken om te starten. Controleer voor specifieke instructies altijd de handleiding van je voertuig.
Ja, ook bij Hyundai elektrische voertuigen, zoals de Hyundai Kona Electric, Ioniq 5 of Ioniq 6, is het nodig om de voet op de rem te houden voordat je de auto kunt starten of in de rijmodus kunt zetten. Dit is een standaard veiligheidsfunctie bij vrijwel alle EV’s, inclusief die van Hyundai.
Wanneer je instapt en de startknop indrukt, zal het systeem vaak een melding geven op het dashboard, zoals: “Houd rempedaal ingedrukt om te starten”. Pas daarna kun je de auto in beweging zetten door een rijstand te kiezen (bijvoorbeeld Drive of Reverse).
Dit helpt om te voorkomen dat de auto per ongeluk beweegt en zorgt ervoor dat je bewust begint met rijden.
Wanneer je instapt en de startknop indrukt, zal het systeem vaak een melding geven op het dashboard, zoals: “Houd rempedaal ingedrukt om te starten”. Pas daarna kun je de auto in beweging zetten door een rijstand te kiezen (bijvoorbeeld Drive of Reverse).
Dit helpt om te voorkomen dat de auto per ongeluk beweegt en zorgt ervoor dat je bewust begint met rijden.
‘Black Beauty is in town.’monica66 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:28:
Heel blij met mijn Inster. Hier nog wat foto's ☺️:
Ik vind dat u gerust met enige trots foto’s mag plaatsen van uw Inster en ik kan mij heel goed voorstellen dat we een blijde en tevreden @monica66 in ons midden hebben. Top !
Oh eh ja mijn vrouw wilde graag een kleinere EV en deze leek me perfekt, ook omdat:krissie100 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:09:
[...]
Wat is de reden dat je van een grote Enyaq naar een Inster bent gegaan eigenlijk?
- prima ruimte voor 4 grote volwassenen
- verschuifbare achterbank
- range zal niet veel minder zijn dan de Enyaq door minder verbruik per 100 km
- kosten per maand veel lager 450 tegen ca. 700
- minder gewicht en dus minder wegenbelasting de komende jaren
- nog net de subsidie meegepakt + 2950 van Hyundai en geen BPM.
SJoepie
Dan is het niet te classificeren als ‘probleem’ want zo staat het ook in de handleiding: om te starten drukt u op de knop Start/Stop terwijl u de rempedaal intrapt.Snyper schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:06:
[...]
Ja dat is denk ik hetzelfde probleem zo te horen.
Wat ook beetje tegenviel is dat Carplay/Android Auto alleen willen werken met USB kabel niet draadloos.
Positief is weer dat (in de Pulse) de draadloze oplader prima werkt met iPhone 15 en 11, heel wat beter dan in onze vorige EV (Enyaq 60)..
Alleen dan komt de Inster in de ready stand, heb ook ik tijdens proefrit ervaren.
Dat Apple CarPlay niet draadloos is had ik ook in reviews op YT al gezien, maar er schijnen wel dongles te zijn waarmee je alsnog draadloos kunt verbinden. Geen ervaring mee overigens hoor, dus of het ook echt werkt durf ik niet te zeggen.
Ik volg dit topic al een tijdje, nu nog uit interesse - maar wie weet binnenkort ook wel als Inster rijder, maar nu de praktische zaken ter sprake komen zoals het (helaas) niet-draadloze Apple Carplay hoop ik vast wat toe te kunnen voegen;
In mijn huidige Hyundai (2021) liep ik ook tegen dit probleem aan, bekabeld werkt het verder prima, maar juist voor de dagelijkse (kortere) ritten waar je niet op de navigatie rijdt was het voor mij een gemis dat je geen Apple Carplay kunt gebruiken als je de telefoon in je broekzak wilt laten zitten.
Ik heb daar destijds een CarlinKit dongle voor aangeschaft en dat werkt bij mij perfect. Ik heb nog de 3.0 versie, inmiddels is de 5.0 versie de meest recente.
Ik weet dat er wisselende verhalen over te vinden zijn, bij de een werkt het niet goed en loopt de telefoon razendsnel leeg of een soms wat trage of haperende audio-verbinding, maar van dat alles heb ik geen last. Vloeiend beeld en ook bij het bellen is geen verschil of ik de telefoon met de kabel is aangesloten of niet.
Wellicht dat het ook te maken heeft of de CarlinKit de meest recente firmware heeft (te updaten via de webinterface) of een ouder model auto.
Product is via diverse websites verkrijgbaar, nu zo te zien zelfs voor iets meer dan 3 tientjes op Ali.
Wat mij betreft een aanrader als je Carplay gebruikt!
In mijn huidige Hyundai (2021) liep ik ook tegen dit probleem aan, bekabeld werkt het verder prima, maar juist voor de dagelijkse (kortere) ritten waar je niet op de navigatie rijdt was het voor mij een gemis dat je geen Apple Carplay kunt gebruiken als je de telefoon in je broekzak wilt laten zitten.
Ik heb daar destijds een CarlinKit dongle voor aangeschaft en dat werkt bij mij perfect. Ik heb nog de 3.0 versie, inmiddels is de 5.0 versie de meest recente.
Ik weet dat er wisselende verhalen over te vinden zijn, bij de een werkt het niet goed en loopt de telefoon razendsnel leeg of een soms wat trage of haperende audio-verbinding, maar van dat alles heb ik geen last. Vloeiend beeld en ook bij het bellen is geen verschil of ik de telefoon met de kabel is aangesloten of niet.
Wellicht dat het ook te maken heeft of de CarlinKit de meest recente firmware heeft (te updaten via de webinterface) of een ouder model auto.
Product is via diverse websites verkrijgbaar, nu zo te zien zelfs voor iets meer dan 3 tientjes op Ali.
Wat mij betreft een aanrader als je Carplay gebruikt!
Zojuist contact gehad met onze Hyundai dealer. Onze uitvoering. Evolve zonder pakket in de kleur buttercream yellow pearl met als interieur kleur newtro beige komt pas in April................?
Als een van de eerste toch de laatste.
Ongelooflijk.
Alle kleuren met zwart interieur geen probleem en snel leverbaar.
Ongelooflijk.
Zojuist hebben we onze Inster opgehaald.
Over de Bpm is - gelukkig - geen woord gerept.
De ruimte voorin is voor ons tweeën voldoende, ook op schouderhoogte.
De eerste rit was maar 26 km en alles is nieuw voor ons, dus onze ervaringen en vragen komen waarschijnlijk nog wel.
Voor nu zijn we blij met de auto😊
De eerste rit was maar 26 km en alles is nieuw voor ons, dus onze ervaringen en vragen komen waarschijnlijk nog wel.
Wat fijn! En nu genieten van de auto!Megat schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:51:
De ruimte voorin is voor ons tweeën voldoende, op op schouderhoogte.
Dat is echt bar vervelend voor jullie. U zult ook al wel contact gehad hebben met de importeur of er ergens nog een onverwachte mogelijkheid kan zijn voor levering van de gewenste configuratie op een kortere termijn verwacht ik.ev4free schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:18:
Zojuist contact gehad met onze Hyundai dealer. Onze uitvoering. Evolve zonder pakket in de kleur buttercream yellow pearl met als interieur kleur newtro beige komt pas in April................?
Ongelooflijk.
Al bij al vind ik het voor jullie teleurstellend.
Als aanvulling op snelle levering van Insters met een zwart interieur: Onze Inster is een Pulse plus WinterPack in de kleur Dusk Blue, besteld 11/11, de dealer belde vanmiddag dat deze auto half april wordt verwacht. Het lijkt erop dat uitvoeringen in een matte lak, die allemaal een zwart interieur hebben, matig leverbaar zijn, dat is helemaal zo als er een WinterPack meebesteld is.ev4free schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:18:
Ongelooflijk.
[ Voor 3% gewijzigd door sv7088 op 21-01-2025 16:38 ]
Hier zou de levertijd ook April zijn. Besteld op 31-12-2024. Dus 11-11- 24 besteld zou je denken die komen een boot eerder...
[ Voor 3% gewijzigd door de schompen op 21-01-2025 17:24 ]
Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh
Ik heb net een carlinkit besteld. Ik ben benieuwd.Kwandoerie schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 01:23:
Bedankt voor de tip.
Ik heb zojuist een nieuwe overeenkomst getekend voor de nieuwe kleur. Op deze nieuwe overeenkomst staat nog steeds de smart bonus, en staat ook bpm vermeld. Echter is het totaal factuurbedrag hetzelfde als het origineel, minus 100 euro omdat de nieuwe kleur (zwart) goedkoper is dan de originele kleur (mat groen).
Verder heeft de dealer bevestigd dat de boot met mijn auto erop 30 januari in Rotterdam aan komt, en dat de auto ongeveer 2 weken later bij de dealer is.
Hopelijk heb ik de auto dus half februari
Verder heeft de dealer bevestigd dat de boot met mijn auto erop 30 januari in Rotterdam aan komt, en dat de auto ongeveer 2 weken later bij de dealer is.
Hopelijk heb ik de auto dus half februari
Volgens de laatste gegevens komt de boot 23jan binnen in Rotterdam,en dat zou overeenkomen met de toezegging van mijn dealer, dat de auto de laatste week van Januari bij hem binnen komt.
Iemand andere info over de boot?
Iemand andere info over de boot?
Heel vreemd al die verschillen in leveringen. Ons is verteld dat onze Inster de tweede week van februari verwacht wordt bij de dealer. Dan moet ie nog door de werkplaats heen en als ik dat zo moet inschatten zou het zomaar eind februari kunnen worden.
Gefeliciteerd!Megat schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:51:
Dat is vreemd, maar wel fijn voor je. Wanneer heb je besteld en waar als ik vragen mag?ajww schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:38:
Vanmiddag een mail van de dealer dat de bpm niet doorberekend wordt…
Ik zit hier een beetje met een rood hoofd. Ik meende heel stellig, dat de dealer onze Inster af zou leveren zonder mattenset, omdat wij er geen afleverpakket bij kochten. Wie schetst mijn verbazing, toen er toch een mattenset in de auto bleek te liggen.Of-Aaargh schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:41:
Gebeurt dat nog vaak, dat nieuwe auto's worden afgeleverd zonder zelfs een eenvoudig setje matten? Serieus, zelfs in de allerduurste uitvoering moet je daarvoor nog minimaal 150 euro bijbetalen? Ik kan me niet meer herinneren dat bij een nieuwe auto die ik kocht matten niet standaard waren inbegrepen. Ik dacht zelfs dat het sinds 2021 verboden is om 'verborgen' kosten van afleverpakketten pas aan het eind van een bestelproces te tonen.
Soms denk ik het goed te weten en blijkt het achteraf toch weer anders te zijn. Zo ook deze keer.🤫
Besteld op 20-11-2024 bij van der Linden in ZoetermeerKunda schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:49:
[...]
Dat is vreemd, maar wel fijn voor je. Wanneer heb je besteld en waar als ik vragen mag?
Waarom is het vreemd? Voor EV’s besteld en geleverd in 2024 was geen bpm van toepassing en voor EV’s besteld en geleverd in 2025 neemt Hyundai de verschuldigde bpm voor eigen rekening. Het zou pas vreemd zijn wanneer kopers die in 2024 besteld hebben en in 2025 geleverd krijgen dan wél bpm zouden moeten betalen.Kunda schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:49:
[...]
Dat is vreemd, maar wel fijn voor je. Wanneer heb je besteld en waar als ik vragen mag?
In mijn huidige auto kan ik media connecten met de aux (3,5mm) aansluiting en usb. De laatste gebruikte ik voor opladen. Toen ik een mobiel kreeg zonder 3.5mm aansluiting ben ik een dongle (gekregen van een collega, gekocht op Ali Express) gaan gebruiken. Dit werkte behoorlijk goed tot de muziek een keer met een knalletje stopte. De rit er op reageerde het media systeem slecht en even later niet meer. De rit er op gelukkig wel weer. Ik heb toen een splitter gekocht.Manonn schreef op maandag 20 januari 2025 @ 21:22:
[...]
Dat Apple CarPlay niet draadloos is had ik ook in reviews op YT al gezien, maar er schijnen wel dongles te zijn waarmee je alsnog draadloos kunt verbinden. Geen ervaring mee overigens hoor, dus of het ook echt werkt durf ik niet te zeggen.
Ik zou aanraden om, als je een dongle gaat gebruiken, niet de aller goedkoopste Chinese te gebruiken.
Dat is fijn, dat er nog dealers zijn die ongevraagd gratis extra service verlenen! Wel even je factuur controleren.Megat schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 19:32:
[...]
Ik zit hier een beetje met een rood hoofd. Ik meende heel stellig, dat de dealer onze Inster af zou leveren zonder mattenset, omdat wij er geen afleverpakket bij kochten. Wie schetst mijn verbazing, toen er toch een mattenset in de auto bleek te liggen.
Soms denk ik het goed te weten en blijkt het achteraf toch weer anders te zijn. Zo ook deze keer.🤫
Ik krijg de indruk dat Hyundai net als concurrenten onder druk van marktveranderingen bezig is met hét meer efficiënt maken van het productieproces en de daarop aansluitende verkoop en distributie processen. De autodealers/garages kunnen in deze transitievfase alleen volgen. Het lijkt er op dat Hyundai in Amerika al een stap verder is tov Europa. Het geeft in elk geval een zekere richting aan.
Mijn Hyundai dealer gaat uitstekend mee in het managen van de verwachtingen van de klant en is ook gebaat bij de acties en contacten van de klant met Hyundai Nederland. Ook Hyundai Nederland is een volger van het beleid van het moederbedrijf Hyundai en Hyundai Europe.
Dus is het m.i. knap dat binnen grote veranderingen Hyundai en de autodealer binnen slechts 3,5 maand na bestellen de Evolve Sky Plus met alle pakketten en meer vandaag aflevert. Petje af.
Ps foto’s volgen.
Mijn Hyundai dealer gaat uitstekend mee in het managen van de verwachtingen van de klant en is ook gebaat bij de acties en contacten van de klant met Hyundai Nederland. Ook Hyundai Nederland is een volger van het beleid van het moederbedrijf Hyundai en Hyundai Europe.
Dus is het m.i. knap dat binnen grote veranderingen Hyundai en de autodealer binnen slechts 3,5 maand na bestellen de Evolve Sky Plus met alle pakketten en meer vandaag aflevert. Petje af.
Ps foto’s volgen.
Ziet er superleuk uit, veel plezier en veilige kilometers toegewenst!Fardrake schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:15:
Woohoo! ☺️🍊 Net de Sienna Orange Evolve Sky opgehaald. Ook met de matten 😉. En volle accu.
Gefeliciteerd! Meerdere berichten over gratis matten / acculading, blijft bijzonder...Fardrake schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:15:
Woohoo! ☺️🍊 Net de Sienna Orange Evolve Sky opgehaald. Ook met de matten 😉. En volle accu.
Enige wat me net thuis opviel. De magneet functie zit alleen achter op de bijrijdersstoel?
Ik word nog gebeld voor de trekhaak, die was er nog niet.[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die magneetfunctie lijkt me een veiligheidsoverweging? De bestuurder moet immers geen beperkingen krijgen door een accessoire.
Ha ha ha. Dat zou een mooie grap zijn, maar nee, het factuurbedrag was op de Euro af exact het offertebedrag, dus ik heb ze er - voor nu - om niet er in liggen.Of-Aaargh schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 06:40:
[...]
Dat is fijn, dat er nog dealers zijn die ongevraagd gratis extra service verlenen! Wel even je factuur controleren.
Toch bedankt voor de tip.
Wij hadden ook de matten erbij en het veiligheidspakket/ehbo-tasje zonder extra kosten. We moesten wel 25 euro voor het laden van de accu betalen. Gezien het bedrag zijn we hier niet over in discussie gegaan. We kregen ook een bos prachtige bloemen, dat was ook heel leuk.
Proficiat met uw mooie oranje Inster. Veel plezier en veilige kilometers !Fardrake schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:15:
Ik word nog gebeld voor de trekhaak, die was er nog niet.
Ik heb vandaag ook een Hyundai opgehaald bij de dealer.
Helaas geen Inster, maar een Kona. Hopelijk mag ik hem begin februari ruilen voor een Inster.
Helaas geen Inster, maar een Kona. Hopelijk mag ik hem begin februari ruilen voor een Inster.
Ach, 25 euro is een koopje vergeleken met mijn 60 euro. Mijn dealer heeft denk ik stroom uit Rusland.monica66 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:36:
Wij hadden ook de matten erbij en het veiligheidspakket/ehbo-tasje zonder extra kosten. We moesten wel 25 euro voor het laden van de accu betalen. Gezien het bedrag zijn we hier niet over in discussie gegaan. We kregen ook een bos prachtige bloemen, dat was ook heel leuk.
Hij is mooi! Heel veel plezier ermee.Fardrake schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:15:
Enige wat me net thuis opviel. De magneet functie zit alleen achter op de bijrijdersstoel?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
foutje van mijAnoniem: 2184602 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:38:
[...]
Ach, 25 euro is een koopje vergeleken met mijn 60 euro. Mijn dealer heeft denk ik stroom uit Rusland.
[ Voor 24% gewijzigd door Megat op 22-01-2025 12:17 ]
Ik denk dat het laden bij de prijs inbegrepen was, maar de bloemen niet .😂monica66 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:36:
Echter, die mooie bos op de factuur zetten is ook weer zoiets 😏
Gefeliciteerd en veel rij en uitprobeer plezier…Fardrake schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:15:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie kleur 👍🏼❤️
Vandaag de auto opgehaald en de eerste 25 km naar huis gereden. Super fijn rijdt ie. Rustg met de verkoper het hele infotainment doorgenomen, blue link gekoppeld en even de stekker uitgelegd hoe die er in moet. Fijn dat de kabel met een mooie koffer/tas geleverd wordt. Veiligheidssetjes ook meegeleverd. Alles mooi compleet. Ik ben er blij mee 😁
Ook gefeliciteerd, we zien vast nog wel foto’s verschijnen…yvonne 123 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 13:06:
Vandaag de auto opgehaald en de eerste 25 km naar huis gereden. Super fijn rijdt ie. Rustg met de verkoper het hele infotainment doorgenomen, blue link gekoppeld en even de stekker uitgelegd hoe die er in moet. Fijn dat de kabel met een mooie koffer/tas geleverd wordt. Veiligheidssetjes ook meegeleverd. Alles mooi compleet. Ik ben er blij mee 😁
Hier een Excel met de RDW registraties waar je lekker in kan filteren op jouw configuratie. Zijn er recent weer 50 bijgekomen. Heb de online dataset gekoppeld maar kan in de online versie niet gerefreshed worden. Misschien dat het voor jullie werkt als je het bestand steelt, dat mag. Gegevens worden weer bijgewerkt als ik de set een keer update.
https://1drv.ms/x/c/3f343...nCp6DWndLoXalxUg?e=908qQt
https://1drv.ms/x/c/3f343...nCp6DWndLoXalxUg?e=908qQt
[ Voor 21% gewijzigd door bartje999 op 22-01-2025 16:23 ]
Net gebeld door de dealer en ook in brochure staat het bij/vanaf de Pulse: Multifunctioneel paneel op passagiersstoel. Jammer, niet voor beide jongens een tafeltje (zodra die goedkoper zijn 🫣).Fardrake schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:15:
[ Voor 8% gewijzigd door Fardrake op 22-01-2025 13:18 ]
@Fardrake Je kan misschien nog een tafeltje vinden met een andere bevestiging. Minder mooi maar dan hebben ze wel allebei een tafeltje. Meestal gebruik je ze toch alleen op vakantie en bij langere afstanden.
Wow.Trimmer schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:16:
Opgehaald vanochtend. Evolve Sky plus alle pakketten en V2L adapter en all season banden Michelin. Trekhaak staat in backorder.
Vind alle kleuren wel fraai maar deze springt er, voor mij, wel even uit zeg.
Lijkt wel een beetje mat-achtig, of is dat in het echt niet zo?
Hoe dan ook, erg mooie kleur zeg.
Misschien ook een fotootje van de V2L-adapter?
Welke accessoires heeft men hier besteld bij hun auto?
Zo te zien is de V2L-adapter redelijk populair, maar is er verder nog iets dat handig is om bij te bestellen?
Zo te zien is de V2L-adapter redelijk populair, maar is er verder nog iets dat handig is om bij te bestellen?
Misschien dat ik het niet snap, maar waarom zou je zo'n V2L-adapter willen kopen er zit in de auto toch ook een 230V stopcontact? Het lijkt mij niet dat je het dagelijks gebruikt buiten de auto en een kabel voldoet dan toch ook.
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
De matte kleur ziet er sjiek uit! Wij hebben ook een matte kleur besteld, maar dan Dusk Blue in de Pulse uitvoering.Trimmer schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:16:
Opgehaald vanochtend. Evolve Sky plus alle pakketten en V2L adapter en all season banden Michelin. Trekhaak staat in backorder. [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als je dit kwijt wilt, wat berekend je dealer voor de 4-seizoenenband?
Die van ons gaf een indicatie van €900 minus de inruil van de zomerbanden, te bepalen welk merk zomerbanden er worden afgeleverd.
Euromaster rekent €601 voor Michelin Crossclimate2 voor R15 185/65, jij hebt R17 op je Evolve, zou €825 zijn voor Crossclimate2 R17 205/45
Welke laadkabel wordt er eigenlijk meegeleverd?
Een voor gebruik aan openbare laadpalen of een 'granny' kabel/lader die aan een normaal stopcontact kan?
Die mat zilveren kleur van Trimmer is toch wel erg mooi!
Een voor gebruik aan openbare laadpalen of een 'granny' kabel/lader die aan een normaal stopcontact kan?
Beide kabelsThermoVolt schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:23:
Welke laadkabel wordt er eigenlijk meegeleverd?
Bij ons 450 Vredestein Quatrac inclusief inruil originele banden (zelfde dealergroep, andere banden).sv7088 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:17:
[...]
De matte kleur ziet er sjiek uit! Wij hebben ook een matte kleur besteld, maar dan Dusk Blue in de Pulse uitvoering.
Als je dit kwijt wilt, wat berekend je dealer voor de 4-seizoenenband?
Die van ons gaf een indicatie van €900 minus de inruil van de zomerbanden, te bepalen welk merk zomerbanden er worden afgeleverd.
Euromaster rekent €601 voor Michelin Crossclimate2 voor R15 185/65, jij hebt R17 op je Evolve, zou €825 zijn voor Crossclimate2 R17 205/45
Dank voor de tip!!PBakker schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 21:34:
[...]
In mijn huidige auto kan ik media connecten met de aux (3,5mm) aansluiting en usb. De laatste gebruikte ik voor opladen. Toen ik een mobiel kreeg zonder 3.5mm aansluiting ben ik een dongle (gekregen van een collega, gekocht op Ali Express) gaan gebruiken. Dit werkte behoorlijk goed tot de muziek een keer met een knalletje stopte. De rit er op reageerde het media systeem slecht en even later niet meer. De rit er op gelukkig wel weer. Ik heb toen een splitter gekocht.
Ik zou aanraden om, als je een dongle gaat gebruiken, niet de aller goedkoopste Chinese te gebruiken.
Misschien dat als je een stroomstoring hebt en de verlengkabel niet van binnenuit wil laten lopen.PeterZ(on) schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:44:
Misschien dat ik het niet snap, maar waarom zou je zo'n V2L-adapter willen kopen er zit in de auto toch ook een 230V stopcontact? Het lijkt mij niet dat je het dagelijks gebruikt buiten de auto en een kabel voldoet dan toch ook.
Power cut! IONIQ 5 V2L saves the day
Kijk uit met de granny charger continue in te zetten als vervanger van een laadpaal. Mijn buurman deed dit ook en zijn bedrading in de schuur is kapot gegaan door langdurige warmte-ontwikkeling, je wilt ook geen brand.
Ben ik de enige die op de koopovereenkomst een paar honderd euro aan kosten rijklaar maken/afleverkosten heeft staan? Ik vraag dit omdat ik steeds meer lees over volle accu’s, matten, veilgheidssetje etc. om niet. Volgens mijn dealer valt dit allemaal onder het bedrag dat ik betaal voor aflever-/rijklaarmaakkosten.
Zeker niet, wij hebben dat ook staan:Manonn schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 17:30:
Ben ik de enige die op de koopovereenkomst een paar honderd euro aan kosten rijklaar maken/ heeft staan? Ik vraag dit omdat ik steeds meer lees over volle accu’s, matten, veilgheidssetje etc. om niet. Volgens mijn dealer valt dit allemaal onder het bedrag dat ik betaal voor aflever-/rijklaarmaakkosten.
Afleverpakket: ~180 (matten, calamiteitenpakket)
Volladen: ~ 60,-
Kosten rijklaar maken (bij iedereen hetzelfde volgens mij?): 670,-
Same here! Automaat (in de meterkast) met flinke schade door chronisch overbelasting. Klapte er op een gegeven moment steeds uit. Moest uiteraard vervangen worden. Toch niet helemaal veilig, dus!!sv7088 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 17:22:
Kijk uit met de granny charger continue in te zetten als vervanger van een laadpaal. Mijn buurman deed dit ook en zijn bedrading in de schuur is kapot gegaan door langdurige warmte-ontwikkeling, je wilt ook geen brand.
Dankjewel voor de info en foto's. Was niet van plan om de 'granny' te gebruiken maar is fijn om te hebben in geval van nood.AlteKiet schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 17:34:
[...]
Same here! Automaat (in de meterkast) met flinke schade door chronisch overbelasting. Klapte er op een gegeven moment steeds uit. Moest uiteraard vervangen worden. Toch niet helemaal veilig, dus!!
Bij mij om de hoek (10 meter) komt een dubbele laadpaal van Vattenfall en die zijn goedkoop in Overijssel
Ik heb precies betaald wat Hyundai op de webpagina aangaf bij mijn configuratie. Zonder afleverpakket en plus 25 euro voor het opladen, wat dus eigenlijk ook niet blijkt te mogen.Manonn schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 17:30:
Ben ik de enige die op de koopovereenkomst een paar honderd euro aan kosten rijklaar maken/afleverkosten heeft staan? Ik vraag dit omdat ik steeds meer lees over volle accu’s, matten, veilgheidssetje etc. om niet. Volgens mijn dealer valt dit allemaal onder het bedrag dat ik betaal voor aflever-/rijklaarmaakkosten.
Het was eerst een hoger bedrag, maar het verschil met de totaalprijs van Hyundai hebben we na overleg met de verkoper eraf laten halen.
Zie https://www.consuwijzer.n...rijzen/autorijklaarkosten
[ Voor 47% gewijzigd door monica66 op 22-01-2025 18:41 ]
De stroomsterkte is op de Hyundai ‘Grannycharger’ ook instelbaar, de mogelijke amperages zijn 6-8-10 en 12. Je hoeft dus niet per se het (weekend) huisnet)tot de limiet te belasten.ThermoVolt schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 18:04:
[...]
Dankjewel voor de info en foto's. Was niet van plan om de 'granny' te gebruiken maar is fijn om te hebben in geval van nood.
Bij mij om de hoek (10 meter) komt een dubbele laadpaal van Vattenfall en die zijn goedkoop in Overijssel
Bij mij stond er ook €149,- voor vloermatten etc, maar in overleg is dit achteraf aangepast naar €0,-.monica66 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 18:19:
[...]
Ik heb precies betaald wat Hyundai op de webpagina aangaf bij mijn configuratie. Zonder afleverpakket en plus 25 euro voor het opladen, wat dus eigenlijk ook niet blijkt te mogen.
Het was eerst een hoger bedrag, maar het verschil met de totaalprijs van Hyundai hebben we na overleg met de verkoper eraf laten halen.
Zie https://www.consuwijzer.n...rijzen/autorijklaarkosten
Edit: en nu ik dit lees vraag ik me af of ze wel aan het eind van de configuratie pas de afleverkosten erbij mogen zetten. Dat dat doen ze nu niet meer.
Bij mij waren de afleverkosten in eerste instantie 960 euro plus een bedrag aan andere kosten. Totaal 450 euro teveel.HandyLumberjack schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 18:34:
[...]
Bij mij stond er ook €149,- voor vloermatten etc, maar in overleg is dit achteraf aangepast naar €0,-.
Verklaring was dat ze nog niet wisten wat de juiste afleverkosten van de Inster waren omdat hij net nieuw was in oktober. Ze deden ook niet moeilijk over de aanpassing.
[ Voor 4% gewijzigd door monica66 op 22-01-2025 19:29 ]
de moraal van het verhaal lijkt te zijn : Doe je huiswerk en zorg dat je niet teveel in een roze wolk leeft, want voor de eindgebruiker is de autohandel geen dagelijks werk, maar voor de ‘geschoolde’ verkoper wel en hij heeft een ander belang dan de autokoper.monica66 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 18:45:
[...]
Bij mij waren de afleverkosten in eerste instantie 995 euro plus een ruim bedrag aan andere kosten. Totaal 550 euro teveel.
Verklaring was dat ze nog niet wisten wat de juiste afleverkosten van de Inster waren omdat hij net nieuw was in oktober. Ze deden ook niet moeilijk over de aanpassing.
sv7088 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 17:22:
Mwoah, niet veilig als je niet precies weet wat je doet.AlteKiet schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 17:34:
Same here! Automaat (in de meterkast) met flinke schade door chronisch overbelasting. Klapte er op een gegeven moment steeds uit. Moest uiteraard vervangen worden. Toch niet helemaal veilig, dus!!
Hang de granny bijv. niet aan de groep waar ook je wasmachine, waterkoker, afwasmachine, magnetron etc. op staan, ga niet hoger dan 10A en houd je stopcontact in de gaten, begint dat te kleuren dan is het blijkbaar te veel maar bij de meeste wat modernere huizen kan het geen kwaad.
Ik gebruik de granny vrij regelmatig, al 2 jaar, nooit hoger dan 12A, en alles nog helemaal ok.
Laadverlies schommelt bij mij tussen de 9 a 12%, ach ja, betaal ik dan omgerekend geen 22 cent de kWh maar hoogstens 24,5 cent, ook niet het einde van de wereld. Nog altijd goedkoper dan de dichtstbijzijnde laadpaal van Vattenfall a 33,8 cent.
Meestal gaat het vast goed, en als het mis gaat ontstaat er meestal geen brand.Zjanzjak schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:31:
[...]
[...]
Mwoah, niet veilig als je niet precies weet wat je doet.
Hang de granny bijv. niet aan de groep waar ook je wasmachine, waterkoker, afwasmachine, magnetron etc. op staan, ga niet hoger dan 10A en houd je stopcontact in de gaten, begint dat te kleuren dan is het blijkbaar te veel maar bij de meeste wat modernere huizen kan het geen kwaad.
Ik gebruik de granny vrij regelmatig, al 2 jaar, nooit hoger dan 12A, en alles nog helemaal ok.
Laadverlies schommelt bij mij tussen de 9 a 12%, ach ja, betaal ik dan omgerekend geen 22 cent de kWh maar hoogstens 24,5 cent, ook niet het einde van de wereld. Nog altijd goedkoper dan de dichtstbijzijnde laadpaal van Vattenfall a 33,8 cent.
Maar verderop in het systeem ook een slechte verbinding zitten die oververhit kan raken, dus alleen het stopcontact in de gaten houden is onvoldoende.
Mijn beperkte ervaring met een granny is dat sommige stopcontacten echt ontzettend heet worden van urenlang 10A trekken. Zo heet dat ik de laadstroom moest beperken tot 6A.
Ik betaal de prijs van de website (minus korting 2950, plus lak) + 100euro voor de mattenset.Manonn schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 17:30:
De rijklaarmaken, leges kenteken, tennaamstelling en recyclingbijdrage zijn wel apart genoemd op de rekening maar zitten in de op de website genoemde prijs.
Aangezien de auto kan rijden zonder mattenset valt dit onder vermijdbare kosten, dus dat mag. Extra voor stroom zou verborgen kosten betekenen wat in Nederland niet mag.
Hoe bedoel je die? Standaard zal er misschien voor enkele tientallen kilometers aan stroom in zitten. Dus mag je extra betalen voor een volle accu. Mag dat dan wel of niet?PBakker schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:45:
[...]
Extra voor stroom zou verborgen kosten betekenen wat in Nederland niet mag.
En EV kan ook rijden met 5% resterende accucapaciteit, dus er is geen reden waarom ze geen geld mogen vragen voor een volle accu.PBakker schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:45:
[...]
Ik betaal de prijs van de website (minus korting 2950, plus lak) + 100euro voor de mattenset.
De rijklaarmaken, leges kenteken, tennaamstelling en recyclingbijdrage zijn wel apart genoemd op de rekening maar zitten in de op de website genoemde prijs.
Aangezien de auto kan rijden zonder mattenset valt dit onder vermijdbare kosten, dus dat mag. Extra voor stroom zou verborgen kosten betekenen wat in Nederland niet mag.
Ik heb er niks over afgesproken/voor betaald, dus ik ben benieuwd hoe vol die straks zit.
[ Voor 6% gewijzigd door HandyLumberjack op 22-01-2025 21:54 ]
Dat zou wel mogen ja. Maar het moet dan wel optioneel zijn, je moet het kunnen weigeren.Anoniem: 2184602 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:48:
[...]
Hoe bedoel je die? Standaard zal er misschien voor enkele tientallen kilometers aan stroom in zitten. Dus mag je extra betalen voor een volle accu. Mag dat dan wel of niet?
Ja precies. Technisch gezien is een 5% lading ook 'rijklaar'.PBakker schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:51:
[...]
Dat zou wel mogen ja. Maar het moet dan wel optioneel zijn, je moet het kunnen weigeren.
Deze was ik inderdaad vergeten, goede opmerking, vandaar dat ik 'em nog even benadruk en jou dus quote.HandyLumberjack schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:44:
Meestal gaat het vast goed, en als het mis gaat ontstaat er meestal geen brand.
Maar verderop in het systeem ook een slechte verbinding zitten die oververhit kan raken, dus alleen het stopcontact in de gaten houden is onvoldoende.
Hoe dan ook, zie dat je bij het samenstellen van de Inster ook voor een andere velg (onder het kopje 'Accessoires' en dan bij 'Wielen & velgen') kan kiezen, helaas verandert bij mij het plaatje van de wagen niet mee om een idee te krijgen hoe het er dan uit komt te zien.
Iemand hier die voor, specifiek die andere velgen is gegaan?
Ben benieuwd hoe het er uit ziet, kon met een Google-search zo 1 2 3 niets vinden namelijk.
Bij de EU configurator kun je in ieder geval de zijkant bekijken:Hoe dan ook, zie dat je bij het samenstellen van de Inster ook voor een andere velg (onder het kopje 'Accessoires' en dan bij 'Wielen & velgen') kan kiezen, helaas verandert bij mij het plaatje van de wagen niet mee om een idee te krijgen hoe het er dan uit komt te zien.
Iemand hier die voor, specifiek die andere velgen is gegaan?
Ben benieuwd hoe het er uit ziet, kon met een Google-search zo 1 2 3 niets vinden namelijk.
https://www.hyundai.com/eu/models/inster/accessories.html
Dank!ThermoVolt schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 08:38:
Bij de EU configurator kun je in ieder geval de zijkant bekijken:
https://www.hyundai.com/eu/models/inster/accessories.html
Deze velgen vind ik er persoonlijk wel iets fraaier uitzien dan de standaard velgen.
Wel afgaande op het plaatje, soms is er toch wel eens wat verschil met de werkelijkheid.
zie net ook op m'n factuur dat ik rijklaar kosten ga betalen van 670.. wat zijn deze kosten dan eigenlijk? een soort van fee die je er even over heen krijgt, waar eigenlijk niet over wordt gecommuniceerd, totdat je een factuur krijgt..
is m'n eerste keer een nieuwe auto kopen vandaar de verbazing
Uit de brochure:tcc90 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 15:59:
zie net ook op m'n factuur dat ik rijklaar kosten ga betalen van 670.. wat zijn deze kosten dan eigenlijk? een soort van fee die je er even over heen krijgt, waar eigenlijk niet over wordt gecommuniceerd, totdat je een factuur krijgt..
De consumentenadviesprijs zoals hierboven vermeld, is de adviesprijs van de auto inclusief BTW, BPM, leges, logistieke kosten en kosten rijklaar maken. Ook zijn de kosten van de kentekenplaten en veiligheidshamer, de handling- en administratiekosten, de kosten tenaamstelling en de recyclingbijdrage inbegrepen. De genoemde prijzen zijn adviesprijzen en kunnen na het opstellen van deze prijslijst wijzigingen ondergaan. Vraag je Hyundai-dealer altijd naar de laatste (prijs)informatie.
Op je factuur staat waarschijnlijk de fiscale waarde. Dat plus de kosten rijklaar zijn de adviesprijs zo'n beetje als het goed is.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 2184602 op 23-01-2025 16:17 ]
Hier zitten o.a. de transportkosten, de 0 beurt en het poetsen van de auto in. Dit bedrag is opgenomen in de prijs van Hyundai op de website. Even een voorbeeld bij een Evolve uitvoering:tcc90 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 15:59:
:strip_exif()/f/image/cAzuj74iogwk8SauVqAFTS7k.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij ons dezelfde kosten in de koopovereenkomst. De kosten rijklaarmaken schijnen ook door de importeur en/of Hyundai vastgesteld te worden, waardoor ze bij elke dealer even hoog zouden moeten zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door rettok op 23-01-2025 18:07 ]
Nou niet overal hoor. Bij mij waren ze in eerste instantie een stuk hoger. Dus zelf even goed nakijken.rettok schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 17:59:
Bij ons dezelfde kosten in de koopovereenkomst. De kosten rijklaarmaken schijnen ook door de importeur en/of Hyundai vastgesteld te worden, waardoor ze bij elke dealer even hoog zijn.
Beste allemaal,
Nadat we 21 januari onze Inster ophaalden, wil ik hier graag onze eerste indrukken geven.
We hebben er nog maar 280 km mee gereden, dus het is allemaal nog heel erg pril.
De Inster voldoet qua rijden aan onze wensen. Hij rijdt stabiel, is stil en is - ondanks de 17” velgen - comfortabel genoeg. Hobbels en richels worden voldoende ‘glad gestreken’.
De zit- en leefruimte voorin is voor ons absoluut voldoende en hoeft echt niet meer te zijn.
De ruimteverwarming werkt sneller dan we gewend waren bij de Yaris. Stoel- en stuurverwarming hadden we nauwelijks ervaring mee, maar nu met de Inster vinden wij het de eerste 5 à 10 minuten fijn bij de huidige temperaturen van rond de ‘0’ graden.. Langer hoeft niet voor ons, dus zetten we het dan zelf uit.
De zit- en hoofdruimte achterin lijkt mij goed.
Met de ruime achterklep zijn we dik tevreden. Zonder extra voorzichtig te hoeven zijn, gaat - in ons geval - een flinke rollator er met groot gemak in. De rugleuningen moeten dan natuurlijk wel plat. ( het “laden en lossen” van de rollator was bij de Dongfeng Box en Yaris een stuk lastiger ).
Het verstelbare stuur - ook in diepte - maakt het vinden van een goede positie makkelijker.
Ik hoor en lees ronduit veel klachten over de piepjes en overdreven of zelfs onterechte ingrepen van de diverse (veiligheids)systemen, in allerlei merken en type moderne auto’s. Vooral het volume en manier van de piep-presentatie leiden vaak tot irritaties. Voor zover als wij nu hebben ervaren, geldt dat voor ons niet. Ze zijn er, maar voor ons niet te luid, te bemoeizuchtig of dominant.
Zijn er dan geen - in onze ogen - minpuntjes ? Het zou wel heel raar zijn als dat niet zo zou zijn.
De A en B stijlen zijn dik of hun positie is voor ons lastig, maar ze zitten ons zicht regelmatig in de weg, zodat we er echt omheen moeten kijken. Wel zijn de cameras - bij gebruik van de richtingaanwijzers - echt van toegevoegde waarde evenals de signalering in de buitenspiegels als er een auto naast je zit.
Het lijkt dat de stuur- en stoelverwarming niet met ‘BlueLink’ geactiveerd kan worden, maar voor hetzelfde geld ligt dat aan onze onkunde.
Rondom de binnenspiegel wordt behoorlijk wat ruimte opgesoupeerd door een zwart geheel, waar je dus niet doorheen kunt kijken.
Voor mij zijn de zittingen wel een punt. Er zitten bijvoorbeeld geen (verstelbare) lendensteunen is en ik zit er niet echt goed op, waardoor ik al snel begin te schuiven over de zitting. Overigens, mijn vrouw zit er wel goed op.
Het laatste punt is misschien wat gezocht, maar het viel mij op. De achterklep zit snel onder het straatvuil en je kunt er niet omheen om die vast te pakken als je in de koffer moet zijn. Met spatlappen zal dat misschien wat minder zijn, dus die gaan we monteren.
Ook onze Inster trilt een beetje in het stuur rond de 100 km/uur. Ik ga er van uit dat dit zichzelf oplost als de banden een paar keren wat warmer zijn geweest.
Voor nu zijn wij alles bij elkaar tevreden. De in- en uitstap is makkelijker voor mijn vrouw dan bij de Yaris. Hij is rap, stuurt licht, is vrij van rammels en piepjes, de bedieninsknoppen zitten op logische plaatsen en hij rijdt makkelijk en strak. De cruise control werkt soepel en is in stapjes van 1 km/uur te verstellen. Naar het verbruik kijken wij voorlopig niet. Dat doen we misschien wel als er wat meer kilometers onder de banden door zijn gegaan.
Kopen zonder proefrit en slechts één keer bekeken ( bij de landelijke introductie in Vianen) heeft ons vertrouwen in Hyundai niet beschaamd.
Tot zover onze eerste bevindingen van onze Inster.
Nadat we 21 januari onze Inster ophaalden, wil ik hier graag onze eerste indrukken geven.
We hebben er nog maar 280 km mee gereden, dus het is allemaal nog heel erg pril.
De Inster voldoet qua rijden aan onze wensen. Hij rijdt stabiel, is stil en is - ondanks de 17” velgen - comfortabel genoeg. Hobbels en richels worden voldoende ‘glad gestreken’.
De zit- en leefruimte voorin is voor ons absoluut voldoende en hoeft echt niet meer te zijn.
De ruimteverwarming werkt sneller dan we gewend waren bij de Yaris. Stoel- en stuurverwarming hadden we nauwelijks ervaring mee, maar nu met de Inster vinden wij het de eerste 5 à 10 minuten fijn bij de huidige temperaturen van rond de ‘0’ graden.. Langer hoeft niet voor ons, dus zetten we het dan zelf uit.
De zit- en hoofdruimte achterin lijkt mij goed.
Met de ruime achterklep zijn we dik tevreden. Zonder extra voorzichtig te hoeven zijn, gaat - in ons geval - een flinke rollator er met groot gemak in. De rugleuningen moeten dan natuurlijk wel plat. ( het “laden en lossen” van de rollator was bij de Dongfeng Box en Yaris een stuk lastiger ).
Het verstelbare stuur - ook in diepte - maakt het vinden van een goede positie makkelijker.
Ik hoor en lees ronduit veel klachten over de piepjes en overdreven of zelfs onterechte ingrepen van de diverse (veiligheids)systemen, in allerlei merken en type moderne auto’s. Vooral het volume en manier van de piep-presentatie leiden vaak tot irritaties. Voor zover als wij nu hebben ervaren, geldt dat voor ons niet. Ze zijn er, maar voor ons niet te luid, te bemoeizuchtig of dominant.
Zijn er dan geen - in onze ogen - minpuntjes ? Het zou wel heel raar zijn als dat niet zo zou zijn.
De A en B stijlen zijn dik of hun positie is voor ons lastig, maar ze zitten ons zicht regelmatig in de weg, zodat we er echt omheen moeten kijken. Wel zijn de cameras - bij gebruik van de richtingaanwijzers - echt van toegevoegde waarde evenals de signalering in de buitenspiegels als er een auto naast je zit.
Het lijkt dat de stuur- en stoelverwarming niet met ‘BlueLink’ geactiveerd kan worden, maar voor hetzelfde geld ligt dat aan onze onkunde.
Rondom de binnenspiegel wordt behoorlijk wat ruimte opgesoupeerd door een zwart geheel, waar je dus niet doorheen kunt kijken.
Voor mij zijn de zittingen wel een punt. Er zitten bijvoorbeeld geen (verstelbare) lendensteunen is en ik zit er niet echt goed op, waardoor ik al snel begin te schuiven over de zitting. Overigens, mijn vrouw zit er wel goed op.
Het laatste punt is misschien wat gezocht, maar het viel mij op. De achterklep zit snel onder het straatvuil en je kunt er niet omheen om die vast te pakken als je in de koffer moet zijn. Met spatlappen zal dat misschien wat minder zijn, dus die gaan we monteren.
Ook onze Inster trilt een beetje in het stuur rond de 100 km/uur. Ik ga er van uit dat dit zichzelf oplost als de banden een paar keren wat warmer zijn geweest.
Voor nu zijn wij alles bij elkaar tevreden. De in- en uitstap is makkelijker voor mijn vrouw dan bij de Yaris. Hij is rap, stuurt licht, is vrij van rammels en piepjes, de bedieninsknoppen zitten op logische plaatsen en hij rijdt makkelijk en strak. De cruise control werkt soepel en is in stapjes van 1 km/uur te verstellen. Naar het verbruik kijken wij voorlopig niet. Dat doen we misschien wel als er wat meer kilometers onder de banden door zijn gegaan.
Kopen zonder proefrit en slechts één keer bekeken ( bij de landelijke introductie in Vianen) heeft ons vertrouwen in Hyundai niet beschaamd.
Tot zover onze eerste bevindingen van onze Inster.
Dank je voor het uitvoerige verhaal Megat.
Hoop dat ik volgende week te horen krijg wanneer ik de Pulse kan afhalen
@Megat
Als je deze hebt geselecteerd in de app, moet je daarna nog de airco aanzetten. Niet echt intuïtief, wij hebben er ook een tijdje over gedaan....
Ennuh eens over dat zwarte vlak boven de spiegel!
Als je deze hebt geselecteerd in de app, moet je daarna nog de airco aanzetten. Niet echt intuïtief, wij hebben er ook een tijdje over gedaan....
Graag gedaan !BertWm schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 18:42:
Dank je voor het uitvoerige verhaal Megat.
Wij hebben er exact een maand langer op moeten wachten dan toegezegd, maar dat zijn we alweer vergeten 😏
Het wachten was de moeite waard. 👍
Bedankt voor uw reactie.msketel schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 18:52:
@Megat
De ruimteverwarming aanzetten middels ‘BlueLink’ lukt wel, inclusief de gewenste temp. wijzigen. Alleen de stuur-en stoelverwarming los van de ruimteverwarming activeren lukt ons (nog) niet. Is dat bij u wel gelukt?
is er al een gebruiksaanwijzing van het infotainment beschikbaar?
Ja, in een eerdere post is een link naar een online handleiding. De Inster heeft type 2.TweakRobZ schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 20:40:
is er al een gebruiksaanwijzing van het infotainment beschikbaar?
http://webmanual.hyundai..../AVNT/EU/Dutch/index.html
Die mattenset en calamiteiten heb je als het goed is wel besproken en akkoord op gegeven? Eigenlijk zou dat los moeten staan van rijklaar maken en met prijs (148,15) omdat het optioneel is.HRM69 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 22:49:
Toch bijzonder dat er niet een standaard bedrag aan afleverkosten is wat bij elke dealer hetzelfde is.
Bij mijn dealer zijn zo op deze manier opgebouwd.
[Afbeelding]
Wat houdt die Wittenberg Vip pas in?HRM69 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 22:49:
Toch bijzonder dat er niet een standaard bedrag aan afleverkosten is wat bij elke dealer hetzelfde is.
Bij mijn dealer zijn zo op deze manier opgebouwd.
[Afbeelding]
Eerste 2 jaar is er geen onderhoud nodig.
[ Voor 4% gewijzigd door monica66 op 24-01-2025 02:53 ]
Wij hebben ook zo'n VIP pas afgenomen. Eenmalige kosten waarvan de voordelen dat uiteindelijk wel opbrengen.monica66 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 02:06:
[...]
Wat houdt die Wittenberg Vip pas in?
Eerste 2 jaar is er geen onderhoud nodig.