Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Holy_Jampot
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-05 09:42
Majoef schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:02:
[...]

Welke dealer? Zo te zien staat die van ons dan nog op de boot. Ik vind de informatievoorziening wel om te huilen.
Content groep eindhoven. Hoe hij het erover had klonk het niet alsof dit dealer specifiek was.

De verklaring die ons gegeven werd waarom er weinig (geen) communicatie was was omdat de verkoper waar wij de auto gekocht hadden niet meer in dienst was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manonn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 01-05 10:52
Megat schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 19:36:
[...]

Toen wij vanmiddag bij de dealer een kopje koffie dronken, nadat we hoorden dat onze Inster binnen was, kregen wij de sterke indruk dat Hyundai NL zeer spaarzaam is met het verstrekken van informatie, ook naar zijn dealers.
Klopt, die indruk heb ik ook. Ik was vorig weekend even bij de dealer en voelde in het gesprek ook het onmachtige gevoel van de verkoper. Er stonden voor de rest van de dag geen proefritten meer gepland en ik mocht als pleister op de wonde wel de hele middag toeren met de proefrit auto. Ik heb er van genoten!

Maar verkoper heeft me op zijn computer ook een overzichtje laten zien van Insters die nu op afroep in de haven zouden staan en binnen 3-4 weken geleverd kunnen worden. Hetzelfde overzicht dat hier onlangs ook gedeeld is. Als ik wilde mocht ik uit dit overzicht een andere kleur en/of uitvoering kiezen. Vanwege mijn ongeduldige aard 😅, maar ook vanwege het feit dat ik mijn huidige auto inruil en -nadat ik vorige week een ongeluk ternauwernood kon voorkomen toen ik flink gesneden werd- het besef ontstond dat ik iedere dag dat ik langer in mijn huidige auto rijd een risico loop dat ik straks misschien niets in te ruilen heb en ik dan bij aflevering een paar duizend euro’s extra moeten neertellen waar ik maar matig zin in heb, besloten om af te zien van ‘mijn’ E-Motion Bijarim khaki -waarvan nu bekend is dat deze op dit moment nog in backorder staat en levering dus niet zal plaatsvinden voor half/eind maart, maar het zou zomaar ook april, mei of nog later kunnen zijn- en gekozen voor de Pulse in Tomboy khaki. Vervolgens zou de dealer bij Hyundai informeren of deze uitvoering zich inderdaad, zoals het overzicht aangaf, in de haven bevond. Dat bleek ingewikkelder dan gedacht. Vanuit Hyundai Motor bleef het, ondanks meerdere mails en telefoontjes van de dealer, oorverdovend stil. Daarom afgelopen donderdag eind van de dag zelf maar eens contact opgenomen met Hyundai Klantenservice, te woord gestaan door een vriendelijke dame die een ticket voor me aanmaakte. Vrijdagochtend al reactie per mail, verrassend snel! De inhoud was echter ook bijzonder verrassend:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BNMaydPNaMpx9XOYIfeas6hZ1Fs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BBxb4RzGbkElM9hj3DLzgWRy.jpg?f=fotoalbum_large

😤

Daarop geantwoord dat de dealer helemaal niets weet en van Hyundai al een week lang niets hoort. En tadaaaaaa…. 2 uur later belde de dealer dat hij goed nieuws had: de Pulse in Tomboy khaki staat in de haven en is voor mij afgeroepen. Toeval? Of…?

Binnen drie-vier weken kan ik ‘m ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-05 12:00
Gebeurt dat nog vaak, dat nieuwe auto's worden afgeleverd zonder zelfs een eenvoudig setje matten? Serieus, zelfs in de allerduurste uitvoering moet je daarvoor nog minimaal 150 euro bijbetalen? Ik kan me niet meer herinneren dat bij een nieuwe auto die ik kocht matten niet standaard waren inbegrepen. Ik dacht zelfs dat het sinds 2021 verboden is om 'verborgen' kosten van afleverpakketten pas aan het eind van een bestelproces te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Laatst online: 12:31
Of-Aaargh schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:41:
Gebeurt dat nog vaak, dat nieuwe auto's worden afgeleverd zonder zelfs een eenvoudig setje matten? Serieus, zelfs in de allerduurste uitvoering moet je daarvoor nog minimaal 150 euro bijbetalen? Ik kan me niet meer herinneren dat bij een nieuwe auto die ik kocht matten niet standaard waren inbegrepen. Ik dacht zelfs dat het sinds 2021 verboden is om 'verborgen' kosten van afleverpakketten pas aan het eind van een bestelproces te tonen.
Het zijn natuurlijk geen verplichte kosten, je kunt ook een auto bestellen zonder matten.

Maar wat niet klopt is dat veel dealers adverteren met foto's van Insters waarop de matten zichtbaar zijn. En in principe is het zo dat ze alleen accessoires mogen tonen die er standaard ook bij horen.

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierr
  • Laatst online: 03-05 08:20
The_Holy_Jampot schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 08:45:
[...]

Dit is het staatje dat ik gekregen had. Groen betekent meteen leverbaar. Oranje is beperkt leverbaar, of onderweg op de boot.

[Afbeelding]
…..en als er geen bolletje bij staat? Weet jij wat daar de betekenis van is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fardrake
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 10:06
Of-Aaargh schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:41:
Ja, ik vind dit eerlijk gezegd ook stuitend! Matten zijn toch eigenlijk geen accessoire meer. Ik ga eens kijken wat ik woensdag voor elkaar krijg 😉. Moet ook al langer op de trekhaak wachten, dus heb nog wat tegoed ook. Maar wel of geen matten, het laat mijn plezier niet bederven. Dat mijn huidige auto die ik dinsdag zou verkopen, ineens rechtsvoor enorm kraakte en nu bij de garage staat. Daar baal ik wel van 🫣. Hopelijk valt de schade mee. Je gaat bijna denken dat ie het aanvoelt.

[ Voor 14% gewijzigd door Fardrake op 18-01-2025 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Holy_Jampot
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-05 09:42
Pierr schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:57:
[...]

…..en als er geen bolletje bij staat? Weet jij wat daar de betekenis van is?
Geen bolletje betekent niet op voorraad en ook nog niet op de boot. Dus onbekend wanneer deze weer leverbaar is, maar niet snel dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neultje
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 17-04 21:44
HandyLumberjack schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:13:
[...]

Bijzonder, er zijn hier nog een boel mensen aan het wachten op auto's die groen gemarkeerd zijn. Of zou "meteen leverbaar" wachten tot begin februari betekenen?
Dat is inderdaad bijzonder. Ik had donderdag mijn dealer nog aan de lijn en hij gaf aan dat de boot over een 2 weken met mijn auto binnen komt. Nou is een week of 2 in mijn ogen ook nog redelijk "direct leverbaar", dus ik ben benieuwd of het inderdaad zo snel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje999
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-05 20:59
Gaat het hier niet om de beschikbaarheid voor nieuwe bestellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majoef
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 09:14
Neultje schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 13:00:
[...]

Dat is inderdaad bijzonder. Ik had donderdag mijn dealer nog aan de lijn en hij gaf aan dat de boot over een 2 weken met mijn auto binnen komt. Nou is een week of 2 in mijn ogen ook nog redelijk "direct leverbaar", dus ik ben benieuwd of het inderdaad zo snel gaat.
Voor iemand die in december heeft besteld wel. Ik wacht al 3 maanden langer (begin oktober besteld).

En dat een boot over 2 weken binnen komt, betekent niet dat dat uitlevering snel daar op volgt. 10 december kwam de eerste boot aan en daar zijn ze volgens mij (aanname gezien RDW gegevens) nog steeds van aan het uitleveren.

[ Voor 18% gewijzigd door Majoef op 18-01-2025 13:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OlgaD
  • Laatst online: 13-03 23:11
Nou, ik heb ontdekt hoe je veiligheidspiepjes kunt uitzetten voor je ogen op de weg houden.

Instellingen - voertuig - DAW - waarschuwing attentie voorwaarts uitzetten

Je moet het alleen wel elke keer zo doen als je de motor aanzet. Ik heb nog niet ontdekt of je het permanent kunt uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlgaD
  • Laatst online: 13-03 23:11
Hetzelfde geldt voor het piepje wanneer je harder dan de maximum snelheid rijdt (de mute-knop op je stuur lang ingedrukt houden om het piepje uit te zetten), die moet je ook elke keer opnieuw uitzetten als je de motor hebt gestart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majoef
OlgaD schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 13:36:
Nou, ik heb ontdekt hoe je veiligheidspiepjes kunt uitzetten voor je ogen op de weg houden.

Instellingen - voertuig - DAW - waarschuwing attentie voorwaarts uitzetten

Je moet het alleen wel elke keer zo doen als je de motor aanzet. Ik heb nog niet ontdekt of je het permanent kunt uitzetten.
Je kunt bepaalde settings koppelen aan het favorieten knopje (sterretje) volgens mij. Dan hoef je alleen maar dat knopje in te drukken.

[ Voor 4% gewijzigd door Majoef op 18-01-2025 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janneke24
  • Laatst online: 03-05 11:31
Blue link geeft een code aan vanuit de auto. Als die code 0000 is dan is er iets in de auto niet goed. Heeft niks met telefoon te maken . Als de dealer het niet weet op te lossen zou ik graag weten of dit vaker is gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajww
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 30-04 11:46
Winand1 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 08:56:
Weet iemand de naam van de boot en wanneer die in Rotterdam aankomt?
Als ik het juist gezien heb is de eerstvolgende de Daytona en meer die op 23 januari aan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h9euJ97KWSCqPh5GA4cOIp8rSVU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t5iGL5rmw9BBmWdfVmdQCCob.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1EjJJZ8vSUN4nryU3vycyHDNtwY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pdwJXedn9eeaDNxhtVjnkDWV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajww
Marieke09 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 10:06:
Weet iemand de naam van de boot en wanneer die in Rotterdam aankomt?
Lake Shirasagi 28 jan verwacht in Rotterdam (via Tilbury GB)
Daytona meert aan 23 januari, volgens mij is dat de eerst volgende…
MAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h9euJ97KWSCqPh5GA4cOIp8rSVU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t5iGL5rmw9BBmWdfVmdQCCob.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1EjJJZ8vSUN4nryU3vycyHDNtwY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pdwJXedn9eeaDNxhtVjnkDWV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:05
ajww schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 14:05:
[...]

Daytona meert aan 23 januari, volgens mij is dat de eerst volgende…
M[Afbeelding]

[Afbeelding]
Komen die schepen ook langs Gwangyang? We lazen eerder dat de Insters daar vandaan verscheept zouden worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• monica66
We hebben onze Inster net opgehaald en zijn heel blij met de auto. Best wel een stoer karretje met dat bolle motorkapje en de dakdragers ;) . En zwart staat hem ook goed vind ik.

Mijn Samsung telefoon kon meteen worden gekoppeld en werkt prima in plaats van een sleutel.om de deuren te openen en de auto te starten. Blue Link is uiteraard ook gekoppeld en deed het meteen.

Verder zijn we nog aan het kijken wat er allemaal mogelijk is, bij alle knopjes en instellingen. Het was bijvoorbeeld even zoeken toen we net weg wilden rijden en de versnelling niet op Drive wilde gaan. Het blijkt dat je de rem al moet intrappen als je op de startknop drukt, anders werkt het daarna niet. We zijn er nog even druk mee haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Majoef
Janneke24 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 13:47:
Blue link geeft een code aan vanuit de auto. Als die code 0000 is dan is er iets in de auto niet goed. Heeft niks met telefoon te maken . Als de dealer het niet weet op te lossen zou ik graag weten of dit vaker is gebeurd.
Oke! Online vind ik wel vergelijkbare problemen en een aantal oplossingen, niet specifiek voor de Inster maar andere modellen. Staat de auto nu bij de dealer of kun je zelf wat dingen proberen?

https://www.hyundaiclubho...id=54&id=7929&Itemid=4378

https://www.hyundai-forum...ink-network-error.706716/

[ Voor 14% gewijzigd door Majoef op 18-01-2025 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajww
monica66 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 14:09:
[...]

Komen die schepen ook langs Gwangyang? We lazen eerder dat de Insters daar vandaan verscheept zouden worden.
De Daytona wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
HandyLumberjack schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:13:
[...]

Bijzonder, er zijn hier nog een boel mensen aan het wachten op auto's die groen gemarkeerd zijn. Of zou "meteen leverbaar" wachten tot begin februari betekenen?
Ik liet dat schema vandaag aan onze dealer zien en die vertelde dat er grote dealergroepen zijn die een flinke hoeveelheid Insters hebben besteld. Het kan dus best zijn dat die ze in voorraad hebben en andere dealers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:43
Fardrake schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:13:
[...]
Ik ga de auto woensdag halen. Ik heb geen matten bijbesteld, ben benieuwd wat er dan in ligt. Bij vorige 2e hands auto's legde de dealer er altijd gewone matten in.
Op het nu betaalde bedrag verwacht ik dit ook wel. Anderen al ervaring?
de dealer bood ons - tegen betaling - Hyundai afleverpakketten aan. Er zaten onder andere matten en “luxere” nummerplaten in en verder een verbanddoos, gevarendriehoek en een hesje, meen ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megat
monica66 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 14:24:
We hebben onze Inster net opgehaald en zijn heel blij met de auto. Best wel een stoer karretje met dat bolle motorkapje en de dakdragers ;) . En zwart staat hem ook goed vind ik.

Mijn Samsung telefoon kon meteen worden gekoppeld en werkt prima in plaats van een sleutel.om de deuren te openen en de auto te starten. Blue Link is uiteraard ook gekoppeld en deed het meteen.

Verder zijn we nog aan het kijken wat er allemaal mogelijk is, bij alle knopjes en instellingen. Het was bijvoorbeeld even zoeken toen we net weg wilden rijden en de versnelling niet op Drive wilde gaan. Het blijkt dat je de rem al moet intrappen als je op de startknop drukt, anders werkt het daarna niet. We zijn er nog even druk mee haha.
Mooi dat u tevreden bent met uw Inster an sich en ook de kleur en ‘aankleding’ u bevallen.
Ik verwacht dat er meer berijders zullen zijn en komen, die de Inster als eerste EV gaan besturen en waarvoor ook de diverse veiligheids- en comfortverhogende mogelijkheden nog geen gesneden koek zijn. Daarom vind ik het fijn als we hier door elkaar bijgepraat worden, zeker als het over ‘weetjes’ gaat !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• monica66
Megat schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 17:03:
[...]

Mooi dat u tevreden bent met uw Inster an sich en ook de kleur en ‘aankleding’ u bevallen.
Ik verwacht dat er meer berijders zullen zijn en komen, die de Inster als eerste EV gaan besturen en waarvoor de diverse veiligheids- en comfortverhogende mogelijkheden nog geen gesneden koek zijn. Daarom vind ik het fijn als we hier door elkaar bijgepraat worden, zeker als het over ‘weetjes’ gaat !
Zelfs als je al een EV hebt zoals wij, is het weer even zoeken. Iedere fabrikant doet het net weer een beetje anders. En dan is het inderdaad fijn als we elkaar hier kunnen bijpraten.

Zo kun je instellen dat je in (het midden van) het display achter het stuur een navigatiemenuutje ziet. Je ziet dan de routepijlen met de afstand naar de volgende afslag erbij vermeld.
Ongeveer hetzelfde als wat je op een head up display ziet, maar hier dan in het display van de auto zelf. Ik vind dat zelf fijn om dat recht voor me te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiGeKa
  • Laatst online: 22-04 12:38
[tr]
[td]@LiGeKa[/td]
[td]Evolve[/td]
[td]sienna orange[/td]
[td]winterpack[/td]
[td]vanmossel/Groningen[/td]
[td]04-10-2024[/td]
[td]???[/td]
[tr]

Wij hebben op 4 oktober 2024 als een van de eersten de nieuwe Inster gekocht. Op basis van de prijslijst van 3 oktober 2024 in de hiervoor vermelde configuratie en alleen met het winterpack!
Pas afgelopen maandag 13 januari van de dealer gehoord dat deze niet (meer) geleverd wordt!?
Zie ook de aangepaste prijslijst per 31 oktober 2024 (op de Evolve alleen nog de combinatie van packs mogelijk).
Nu met dealer en Hyundai Nederland 'in overleg' hoe dit op te lossen, maar vooralsnog geen zicht op onze Inster.
Benieuwd of er meer forumleden zijn die hier mee geconfronteerd zijn.
Al met al wat ons betreft geen reclame voor Hyundai!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
LiGeKa schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 17:35:
[tr]
[td]@LiGeKa[/td]
[td]Evolve[/td]
[td]sienna orange[/td]
[td]winterpack[/td]
[td]04-10-2024[/td]
[td]???[/td]
[tr]

Wij hebben op 4 oktober 2024 als een van de eersten de nieuwe Inster gekocht. Op basis van de prijslijst van 3 oktober 2024 in de hiervoor vermelde configuratie en alleen met het winterpack!
Pas afgelopen maandag 13 januari van de dealer gehoord dat deze niet (meer) geleverd wordt!?
Zie ook de aangepaste prijslijst per 31 oktober 2024 (op de Evolve alleen nog de combinatie van packs mogelijk).
Nu met dealer en Hyundai Nederland 'in overleg' hoe dit op te lossen, maar vooralsnog geen zicht op onze Inster.
Zo, daar zijn ze lekker op tijd mee! Het lijkt me niet het probleem van de klant, maar van Hyundai zelf. Ik ben benieuwd hoe ze dat op gaan lossen.

[ Voor 6% gewijzigd door monica66 op 19-01-2025 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Mag ik vragen of er nog discussies zijn geweest over de factuur voor wat de BPM betreft bij de mensen die hun Inster geleverd hebben gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmkoopman
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-04 07:23
[tr]
[td]@LiGeKa[/td]
[td]Evolve[/td]
[td]sienna orange[/td]
[td]winterpack[/td]
[td]04-10-2024[/td]
[td]???[/td]
[tr]

Ik heb bij dezelfde dealer de Pulse met winter pack en zelfde mooie kleur besteld en vorige week bericht gekregen dat het chassisnummer bekend is. Wellicht is het iets specifiek met de Evolve? Wel zuur voor je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manonn
[tr]
[td]@LiGeKa[/td]
[td]Evolve[/td]
[td]sienna orange[/td]
[td]winterpack[/td]
[td]04-10-2024[/td]
[td]???[/td]
[tr]

Jeetje…! Dat is beslist niet fraai! Ik hoop dat er een goede oplossing voor u komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Manonn
Megat schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 17:48:
Mag ik vragen of er nog discussies zijn geweest over de factuur voor wat de BPM betreft bij de mensen die hun Inster geleverd hebben gekregen ?
Ik heb ‘m nog niet geleverd gekregen, maar bpm is wel besproken aangezien de door mij op 18-11-24 bestelde uitvoering nog in back-order met onzekere leverdatum staat en ik er daarom voor gekozen heb voor een andere uitvoering te gaan die al op afroep in NL staat. Op mijn koopovk staat de bpm wel vermeld aangezien de geschatte leverdatum op 01-01-25 was gezet. Op de bijbetaling vanwege de aanpassing is het bedrag aan bpm in mindering gebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Megat schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 17:48:
Mijn dealer heeft vorige week telefonisch aangegeven dat ze de BPM niet in rekening gaan brengen. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
HandyLumberjack schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 18:36:
[...]

Mijn dealer heeft vorige week telefonisch aangegeven dat ze de BPM niet in rekening gaan brengen. d:)b
U volgend op dit forum, meen ik dat er eerder al wat discussie was met de dealer en dat kan in meer gevallen meespelen. Het is daarom dat ik benieuwd ben naar de gang van zaken bij de Inster rijders t.a.v. de BPM die de factuur al betaalden, toen hun Inster geleverd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Megat schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 19:24:
[...]

U volgend op dit forum, meen ik dat er eerder al wat discussie was met de dealer en dat kan in meer gevallen meespelen. Het is daarom dat ik benieuwd ben naar de gang van zaken bij de Inster rijders t.a.v. de BPM die de factuur al betaalden, toen hun Inster geleverd werd.
Ik had inderdaad behoorlijk wat discussie met mijn dealer over de levertijd. Echter, wij hebben vorig jaar onderling afspraken gemaakt hoe hiermee om te gaan waar we ons beide in konden vinden, en daarmee was de discussie afgelopen.

Nu kwam de dealer vanuit zichzelf met de melding dat bovenop de gemaakte afspraken ook de BPM nog weggestreept wordt.

Ik vindt het in ieder geval een aangename verrassing (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majoef
Manonn schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:35:
[...]

Klopt, die indruk heb ik ook. Ik was vorig weekend even bij de dealer en voelde in het gesprek ook het onmachtige gevoel van de verkoper. Er stonden voor de rest van de dag geen proefritten meer gepland en ik mocht als pleister op de wonde wel de hele middag toeren met de proefrit auto. Ik heb er van genoten!

Maar verkoper heeft me op zijn computer ook een overzichtje laten zien van Insters die nu op afroep in de haven zouden staan en binnen 3-4 weken geleverd kunnen worden. Hetzelfde overzicht dat hier onlangs ook gedeeld is. Als ik wilde mocht ik uit dit overzicht een andere kleur en/of uitvoering kiezen. Vanwege mijn ongeduldige aard 😅, maar ook vanwege het feit dat ik mijn huidige auto inruil en -nadat ik vorige week een ongeluk ternauwernood kon voorkomen toen ik flink gesneden werd- het besef ontstond dat ik iedere dag dat ik langer in mijn huidige auto rijd een risico loop dat ik straks misschien niets in te ruilen heb en ik dan bij aflevering een paar duizend euro’s extra moeten neertellen waar ik maar matig zin in heb, besloten om af te zien van ‘mijn’ E-Motion Bijarim khaki -waarvan nu bekend is dat deze op dit moment nog in backorder staat en levering dus niet zal plaatsvinden voor half/eind maart, maar het zou zomaar ook april, mei of nog later kunnen zijn- en gekozen voor de Pulse in Tomboy khaki. Vervolgens zou de dealer bij Hyundai informeren of deze uitvoering zich inderdaad, zoals het overzicht aangaf, in de haven bevond. Dat bleek ingewikkelder dan gedacht. Vanuit Hyundai Motor bleef het, ondanks meerdere mails en telefoontjes van de dealer, oorverdovend stil. Daarom afgelopen donderdag eind van de dag zelf maar eens contact opgenomen met Hyundai Klantenservice, te woord gestaan door een vriendelijke dame die een ticket voor me aanmaakte. Vrijdagochtend al reactie per mail, verrassend snel! De inhoud was echter ook bijzonder verrassend:

[Afbeelding]

😤

Daarop geantwoord dat de dealer helemaal niets weet en van Hyundai al een week lang niets hoort. En tadaaaaaa…. 2 uur later belde de dealer dat hij goed nieuws had: de Pulse in Tomboy khaki staat in de haven en is voor mij afgeroepen. Toeval? Of…?

Binnen drie-vier weken kan ik ‘m ophalen.
Mag je zomaar overstappen en alle (actie)voorwaarden, zoals de smartbonus, behouden? Je krijgt immers een nieuwe overeenkomst in 2025 denk ik?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sv7088
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:23
[tr]
[td]@LiGeKa[/td]
[td]Evolve[/td]
[td]sienna orange[/td]
[td]winterpack[/td]
[td]04-10-2024[/td]
[td]???[/td]
[tr]

Wij hadden begin november belangstelling voor een Evolve met alleen het WinterPack. Toen was het WinterPack alleen mogelijk in combinatie met het TechPack voor de eerste productie batch van de Inster. Daarom hebben wij 11/11 een Pulse met WinterPack besteld, bij deze uitvoering kon dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
sv7088 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 19:48:
[...]

Wij hadden begin november belangstelling voor een Evolve met alleen het WinterPack. Toen was het WinterPack alleen mogelijk in combinatie met het TechPack voor de eerste productie batch van de Inster. Daarom hebben wij 11/11 een Pulse met WinterPack besteld, bij deze uitvoering kon dat wel.
Begin oktober was dat nog wel mogelijk bij de Evolve. Ze hebben dat later aangepast lees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton dB
  • Laatst online: 14-04 08:23
Wie heeft een tip? Wij hebben op 10 oktober de Inster evolve besteld. Vervolgens vol spanning de eerste boot met insters gevolgd daar zou toch vast opstaan Van mijn dealer niets meer vernomen wel zelf 2x contact op genomen helaas wist ook hij niets te melden.
Heb contact opgenomen met Hyundai Nederland voor informatie levering gemeld werd dat kan alleen via de importeur en deze communiceert alleen via een dealer. De dealer gebeld en deze meld dat dit alleen per mail bericht mogelijk is een vraag te stellen.
Ben dus weer terug bij afwachten.
In de inster heb ik alle vertrouwen maar het goede gevoel is echt even heel ver van weg.
Heeft iemand een tip wat nu te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierr
  • Laatst online: 03-05 08:20
Probeer eens om bij je dealer het bestelnummer op te vragen. Dit is het nummer waarmee de dealer de bestelling plaatst bij de importeur. Dit betreft een nummer met acht cijfers beginnend met een 2. Met dit nummer kan je weer contact opnemen met de importeur zodat zij vervolgens jou kunnen vertellen wanneer de auto te verwachten is.

Deze info kreeg ik van de importeur. Ik heb mijn dealer per mail het verzoek gedaan om mij dit nummer te verstrekken. Ik heb daar tot op heden geen antwoord gekregen maar kreeg wel binnen enkele minuten een belletje van de dealer dat mijn auto de 27e van deze maand bij hen binnenkomt. 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Ton dB schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 20:41:
Wie heeft een tip? Wij hebben op 10 oktober de Inster evolve besteld. Vervolgens vol spanning de eerste boot met insters gevolgd daar zou toch vast opstaan Van mijn dealer niets meer vernomen wel zelf 2x contact op genomen helaas wist ook hij niets te melden.
Heb contact opgenomen met Hyundai Nederland voor informatie levering gemeld werd dat kan alleen via de importeur en deze communiceert alleen via een dealer. De dealer gebeld en deze meld dat dit alleen per mail bericht mogelijk is een vraag te stellen.
Ben dus weer terug bij afwachten.
In de inster heb ik alle vertrouwen maar het goede gevoel is echt even heel ver van weg.
Heeft iemand een tip wat nu te doen.
Ik zag dat je een matte kleur hebt besteld. Heb je het schema gezien dat vandaag werd geplaatst? Ik heb hem even gekopieerd, je vindt hem hieronder. Helaas zie je hierop dat de levering van de matte kleuren op dit moment lastig is. Heeft de dealer dat al besproken? Er zijn al wat Tweakers die nu voor een andere kleur hebben gekozen om zo een snellere levering te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-opZ7M0dhVHojk6zyceNjEJsF40=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/C66sc9KpclB3d678PE5PjNk7.png?f=user_large
Groen betekent meteen leverbaar. Oranje is beperkt leverbaar, of onderweg op de boot.

[ Voor 3% gewijzigd door monica66 op 18-01-2025 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manonn
Majoef schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 19:43:
[...]

Mag je zomaar overstappen en alle (actie)voorwaarden, zoals de smartbonus, behouden? Je krijgt immers een nieuwe overeenkomst in 2025 denk ik?!
Ja zeker. De koopovk wordt aangepast met de prijsverhoging ivm upgrade van de uitvoering. Alle verder op 18-11-24 gemaakte afspraken blijven gelden (o.a. smartbonus, inruilbedrag, kentekenplaten met opgelegde cijfers/letters).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majoef
Manonn schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 21:54:
[...]

Ja zeker. De koopovk wordt aangepast met de prijsverhoging ivm upgrade van de uitvoering. Alle verder op 18-11-24 gemaakte afspraken blijven gelden (o.a. smartbonus, inruilbedrag, kentekenplaten met opgelegde cijfers/letters).
Toch bizar. Ik had die optie (voor een andere kleur of duurdere optie) bij mijn verkoper voorgelegd maar volgens hem kon ik dan geen gebruik meer maken van de smartbonus omdat de overeenkomst dan aangepast moest worden naar het nieuwe jaar. Nu zijn er wel meer dingen waardoor ik minder vertrouwen heb in onze verkoper. Maar goed, wat doe je er tegen? We wachten maar af... We gaan nu uit van februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scholtensn1978
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-04 12:04
Wat vervelend! Zelf niet meegemaakt maar wel heel zuur. Ik heb mijn Inster ook bij Van Mossel in Groningen besteld, een week na jullie, en kan deze na heel veel zelf er achteraan bellen komende donderdag ophalen. Ik vind dat vooral qua verkoop en contact er wel verbetering mogelijk is. Er wordt niet of traag gereageerd op mails en telefoontjes. Hopelijk krijgen jullie toch nog snel een Inster!

quote]LiGeKa schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 17:35:
[tr]
[td]@LiGeKa[/td]
[td]Evolve[/td]
[td]sienna orange[/td]
[td]winterpack[/td]
[td]04-10-2024[/td]
[td]???[/td]
[tr]

[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manonn
Dat is wel bizar ja @Majoef. De ene dealer/verkoper is kennelijk coulanter dan de ander.. of minder goed geïnformeerd over de mogelijkheden? Nu is het wel zo dat op mijn koopovk geschatte leverdatum 01-01-25 vermeld staat en zij dus eigenlijk binnen 3 weken na deze datum moet leveren (na in gebreke te zijn gesteld). Ik hoop dat uw Inster in februari daadwerkelijk ook geleverd zal worden!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Ik dacht het weekschema voor de klimaatinstelling in te voeren. Dat moet er voor zorgen dat de auto lekker warm is als ik in de ochtend vertrek. Het instellen gaat goed, maar als ik op verzenden naar de auto druk, krijg ik de melding dat de informatie niet naar de auto kan worden gestuurd.

Heeft iemand hier al ervaring mee?

Edit: het lukt niet vanuit huis, maar wel als je in de auto zit met je telefoon. De Blue Link connectivity lijkt dus niet al te sterk. (En ik heb een nieuwe high end telefoon.)

Edit2: het werkt nu wel vanuit huis. Het lijkt dus te wisselen.

[ Voor 27% gewijzigd door monica66 op 19-01-2025 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ev4free
  • Laatst online: 09-04 07:10
Krijg er serieus een maagzweer van. 04-10-2024 de inster Pulse buttercream yellow pearl samen met de interieurkleur newtro beige besteld. Paar weken later ontdekte ik zelf dat deze combinatie niet mogelijk was. Dealer wist van niets maar later bleek dat ik idd gelijk had. Kon alleen op de Evolve. Wij willen deze interieurkleur dus dan maar gegaan voor de Evolve. Nu blijkt weer dat deze interieurkleur alleen mogelijk is op de Evolve sky. Nu begin ik te begrijpen waarom de levering zolang duurt. De bestelde uitvoering kan dus helemaal niet. As dinsdag ga ik dit met de Dealer bespreken. Als de Dealer de meerkosten van de sky a 800,- niet op zich gaat nemen dan is het einde Inster.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
ev4free schreef op zondag 19 januari 2025 @ 11:11:
Krijg er serieus een maagzweer van. 04-10-2024 de inster Pulse buttercream yellow pearl samen met de interieurkleur newtro beige besteld. Paar weken later ontdekte ik zelf dat deze combinatie niet mogelijk was. Dealer wist van niets maar later bleek dat ik idd gelijk had. Kon alleen op de Evolve. Wij willen deze interieurkleur dus dan maar gegaan voor de Evolve. Nu blijkt weer dat deze interieurkleur alleen mogelijk is op de Evolve sky. Nu begin ik te begrijpen waarom de levering zolang duurt. De bestelde uitvoering kan dus helemaal niet. As dinsdag ga ik dit met de Dealer bespreken. Als de Dealer de meerkosten van de sky a 800,- niet op zich gaat nemen dan is het einde Inster.
Nu ga ik wel benieuwd worden wat wij dinsdag aan gaan treffen, want wij bestelden - 15 oktober - een gele Evolve met lichte bekleding, zonder schuifdak.
Dinsdag gaan we het meemaken.

Misschien mag ik mijn eerder gestelde vraag - aangaande de BPM - herhalen aan mensen die hun Inster al hebben, namelijk :” Is er bij de aflevering van uw Inster nog discussie geweest over de factuur met betrekking tot de BPM” ? Meer concreet : werd de BPM niet berekend ?
Dit omdat ik voorbereid wil zijn op de aflevering dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Ik hoop dat de eerste bootladingen wel de Evolve met de lichte bekleding hadden @Megat . Anders hadden we er wel eerder over gehoord hier. Ik hoop dan ook dat uw auto het komende dinsdag wel blijkt te hebben.

Voor ev4free zou dat wel extra zuur zijn. Ik hoop dat Hyundai met een goede oplossing voor jullie komt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JKDG
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 25-04 08:17
De 17e mijn Inster opgehaald, geen bpm betaald, wel is opgevoerd op de factuur maar werd daarna als korting weer verrekend, dus geen bpm betaald ook geen discussie over geweest.
Auto rijd fantastisch, ook mijn zoon van 1,98 paste ook perfect achter het stuur. Nu de auto even eigen maken, veel meldingen kun je inderdaad uitzetten.
Moet wel elke keer als je gaat rijden. Omdat dit wettelijk verplicht is.
Bluelink werkt goed, klimaat instellingen gisteren naar de auto verstuurd werkte perfect.vandaag werkte dat weer niet. De trekhaak staat in backorder. Tot op heden een tevreden mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Megat schreef op zondag 19 januari 2025 @ 11:28:
Misschien mag ik mijn eerder gestelde vraag - aangaande de BPM - herhalen aan mensen die hun Inster al hebben, namelijk :” Is er bij de aflevering van uw Inster nog discussie geweest over de factuur met betrekking tot de BPM” ? Meer concreet : werd de BPM niet berekend ?
Dit omdat ik voorbereid wil zijn op de aflevering dinsdag.
Stond dat niet gelijk in je koopovereenkomst?

En dat de factuur dan dit wordt;
JKDG schreef op zondag 19 januari 2025 @ 11:55:
De 17e mijn Inster opgehaald, geen bpm betaald, wel is opgevoerd op de factuur maar werd daarna als korting weer verrekend, dus geen bpm betaald ook geen discussie over geweest.
En wat ik er links en rechts van hoor zie je het bpm-bedrag wel vermeld staan in de koopovereenkomst maar staat er bij kosten: 0,00 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvonne 123
  • Laatst online: 19-03 13:50
monica66 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:58:
[...]
Maar heb je nu geen sepp meer gekregen dan?
we hebben wel de aanvraag gedaan op aanraden van de verkoper. bericht gehad dat er inerdaad veel aanvragen afgewezen worden en mensen die zelf afzeggen, en we binnen 13 weken horen of die van ons alsnog doorgaat of niet. dus afwachten maar weer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trimmer
  • Laatst online: 02-05 17:54
Vanaf 1 januari 2025 is er in Nederland een BPM-tarief van €667,- van toepassing op elektrische auto’s. Hyundai heeft echter aangekondigd deze BPM-kosten voor de Hyundai INSTER voor hun rekening te nemen. Dit betekent dat kopers van de INSTER geen extra BPM hoeven te betalen. 

Daarnaast biedt Hyundai vanaf 7 januari 2025 een Smartbonus van €2.000,- aan op de INSTER. Hierdoor is de INSTER verkrijgbaar vanaf €22.295,-. 

Samenvattend: Hyundai neemt de BPM-kosten van €667,- voor de INSTER op zich, waardoor kopers deze belasting niet hoeven te betalen. Met de aanvullende Smartbonus wordt de INSTER nog aantrekkelijker geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trimmer
In oktober 2024 bood Hyundai een interessante kans voor vroege kopers van de Hyundai Ioniq 6 of andere elektrische modellen (zoals de Hyundai Kona EV), waarbij ze konden profiteren van meerdere financiële voordelen:
1. SEPP-subsidie (€3.000): Dit is de overheidssubsidie voor particulieren die nieuwe of tweedehands elektrische auto’s aanschaffen. In 2024 was hier veel vraag naar, en het budget werd vaak snel vergeven.
2. Hyundai Bonus (€3.000): Een extra korting die Hyundai aanbood als fabrikant, bedoeld om de instap in elektrische mobiliteit aantrekkelijker te maken.
3. BPM-vrijstelling: Elektrische auto’s zijn in Nederland vrijgesteld van de Belasting van Personenauto’s en Motorrijwielen (BPM), wat ook een aanzienlijke besparing oplevert.

Dankzij deze combinatie konden vroege kopers in oktober 2024 flink besparen op de aanschafkosten van een elektrische Hyundai. Dit maakte het een financieel aantrekkelijke periode om in te stappen in elektrisch rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majoef
ev4free schreef op zondag 19 januari 2025 @ 11:11:

Hier zie ik een Pulse in die kleurstelling bij Van Mossel? Via Hyundai website (en waarschijnlijk via dealer) niet te bestellen. Vreemd hoor.

Via de Hyundai website kan je wel een Evolve met die kleurstelling en interieur aanvinken. Dus waarom dat exclusief zou moeten zijn voor de Sky begrijp ik niet. Misschien vanwege levering op kortere termijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Majoef op 19-01-2025 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Zjanzjak schreef op zondag 19 januari 2025 @ 12:52:
[...]

Stond dat niet gelijk in je koopovereenkomst?

En dat de factuur dan dit wordt;

[...]

En wat ik er links en rechts van hoor zie je het bpm-bedrag wel vermeld staan in de koopovereenkomst maar staat er bij kosten: 0,00 euro.
Op de koopovereenkomst staat dat de BPM mogelijk zou worden doorbelast.

U schrijft ‘links en rechts gehoord te hebben’. Dit vind ik niet erg concreet, vandaar mijn vraag aan mensen op dit forum, of de doorberekende Bpm inderdaad €0,- was op hun factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertWm
  • Laatst online: 26-04 11:23
Ter info over de matten bij aflevering.

Bij mijn dealer (Wassink) bevat het afleverpakket:
mattenset, waxoyl behandeling, tas met hesje, gevarendriehoek, verbanddoos en volle accu.
Totale kosten 495 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de schompen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:22
BertWm schreef op zondag 19 januari 2025 @ 14:53:
Ter info over de matten bij aflevering.

Bij mijn dealer (Wassink) bevat het afleverpakket:
mattenset, waxoyl behandeling, tas met hesje, gevarendriehoek, verbanddoos en volle accu.
Totale kosten 495 euro.
Bij onze dealer kost dit 444 euro. Zit ook nog bij van die luxe kentekenplaten. Raar dat er nog verschil onderling is bij de dealers.

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msketel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-05 09:52
Over de BPM: in het RDW register https://opendata.rdw.nl/e...er/c56t-caf7/data_preview zit een kolom bpm, dit zijn op dit moment alleen Insters die recent op kenteken zijn gezet, kenteken HBx-nn-x.
Op onze factuur stond €0 BPM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msketel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-05 09:52
@Majoef
Hier zie ik een Pulse in die kleurstelling bij Van Mossel? Via Hyundai website (en waarschijnlijk via dealer) niet te bestellen. Vreemd hoor.
Dit is geen Pulse, zie de roof rails...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majoef
msketel schreef op zondag 19 januari 2025 @ 15:50:
@Majoef
Dit is geen Pulse, zie de roof rails...
Die velgen horen bij de Pulse. Misschien is het dan een Pulsove of een Evuls?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ev4free
De Evolve heeft ambiant led interieur verlichting dat heeft de Pulse niet. Zojuist nog even het e.e.a besproken met mijn vrouw welke de inster gaat rijden. Het gepruts is over, as dinsdag geen concrete info aangaande de aflevering en uitvoering met de juiste interieur kleur is einde verhaal inster. Jammer van de sepp en ook van de 2950,- van Hyundai. We gaan dan voor een R5 of EC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majoef
ev4free schreef op zondag 19 januari 2025 @ 16:32:
De Evolve heeft ambiant led interieur verlichting dat heeft de Pulse niet. Zojuist nog even het e.e.a besproken met mijn vrouw welke de inster gaat rijden. Het gepruts is over, as dinsdag geen concrete info aangaande de aflevering en uitvoering met de juiste interieur kleur is einde verhaal inster. Jammer van de sepp en ook van de 2950,- van Hyundai. We gaan dan voor een R5 of EC3
Begrijpelijk. Ik zou echter niet voor de E-C3 gaan gezien de problemen die ik lees in dat topic. Als je nog even kan wachten is de Fiat Grande Panda misschien nog een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Ik kan de frustratie goed invoelen bij u en uw vrouw. Aan de andere kant weet ik uit ervaring dat wijzigingen zonder kennisgeving niet het alleenrecht van Hyundai is, al realiseer ik mij, dat u daar nu weinig aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ev4free
Dank voor jullie reacties en mogelijk aankomende reacties. De Panda zat ook in onze gedachten. We gaan even kijken naar de reacties aangaande de EC3. Dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:33

-tom-562

Oliesjeik

Ik geloof dat de Inster kwalitatief echt een veel betere keus is... Er zijn nu al veel problemen met die auto

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
-tom-562 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 17:26:
[...]

Ik geloof dat de Inster kwalitatief echt een veel betere keus is... Er zijn nu al veel problemen met die auto
Die E-C3 kent inderdaad de nodige problemen en de Fiat Grande Panda is gebaseerd op hetzelfde platform, dus dat belooft niet veel goeds. En dat geldt ook voor de nieuwe Opel Frontera.

Die SEPP kun je voor zover ik weet ook meenemen naar een andere auto.

[ Voor 5% gewijzigd door HandyLumberjack op 19-01-2025 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Megat schreef op zondag 19 januari 2025 @ 13:49:
Op de koopovereenkomst staat dat de BPM mogelijk zou worden doorbelast.

U schrijft ‘links en rechts gehoord te hebben’. Dit vind ik niet erg concreet, vandaar mijn vraag aan mensen op dit forum, of de doorberekende Bpm inderdaad €0,- was op hun factuur.
Aha, maar dat is wat anders.
De koopovereenkomsten waar ik het over had stond/staat er concreet dat de bpm niet doorberekend wordt.
Bij jou staat er dat het mogelijk wordt doorbelast, dan is het ook een beetje gissen lijkt mij.
En zal het per geval verschillen, waarschijnlijk ook in jouw geval denk ik zo.
Uiteraard hoop ik voor je dat je het niet hoeft te betalen.

P.S. Heel beleefd om mij aan te spreken met u maar 'je' mag ook. De enige keer dat ik 'u' zeg is tegen mijn opa of oma. ;)
Majoef schreef op zondag 19 januari 2025 @ 16:54:
Begrijpelijk. Ik zou echter niet voor de E-C3 gaan gezien de problemen die ik lees in dat topic. Als je nog even kan wachten is de Fiat Grande Panda misschien nog een optie?
Of toch de R5? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tvweelie
  • Laatst online: 03-05 15:57
Vandaag een wat langere rit gemaakt met onze Inster Evolve met warmtepomp. De rit was overwegend snelweg (100 km/uur). Buitentemperatuur 1 °C. Op de foto de verbruik cijfers.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HSWoGo8ANMez912qDyBVcySjw5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yKic7X72yLfBacTOE0sVZQhS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-04 19:25
Best wel bijzonder dit. Volgens dit schema zou onze Evolve Sky W&T unbl ivory meteen leverbaar zijn.. In ieder geval wel positief nieuws na weer een belletje naar de dealer: chassisnummer is bekend (sinds maandag, belletje van mij was op donderdag, maar goed zal ik maar niet over zeuren) en levering staat op 'februari'. In ieder geval iets van duidelijkheid en de extra BPM neemt Hyundai voor haar rekening volgens de dealer.
monica66 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 20:54:
[...]

Ik zag dat je een matte kleur hebt besteld. Heb je het schema gezien dat vandaag werd geplaatst? Ik heb hem even gekopieerd, je vindt hem hieronder. Helaas zie je hierop dat de levering van de matte kleuren op dit moment lastig is. Heeft de dealer dat al besproken? Er zijn al wat Tweakers die nu voor een andere kleur hebben gekozen om zo een snellere levering te krijgen.

[Afbeelding]
Groen betekent meteen leverbaar. Oranje is beperkt leverbaar, of onderweg op de boot.

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvonne 123
ik heb laatst de handleiding gedownload maar hierin ontbreekt de info van het infotaiment, die zou je er apart bij moeten krijgen?? weet iemand waar ik deze kan vinden? ik niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 03-05 20:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvonne 123
Majoef schreef op zondag 19 januari 2025 @ 13:44:
[...]

[YouTube: 2025 Hyundai Inster EV review! | This is ARTISTIC! Better than Fiat 500e?]

Via de Hyundai website kan je wel een Evolve met die kleurstelling en interieur aanvinken. Dus waarom dat exclusief zou moeten zijn voor de Sky begrijp ik niet. Misschien vanwege levering op kortere termijn?
op de hyundai site staat bij zelf je auto samenstellen exterieur buttercream, interieur lichte bekleding, tussen haakjes evolve (sky) het zelfde staat ook bij de evolve sky, dus lijkt mij dat je beiden dan met de lichte bekleding zou moeten kunnen kopen, vogens mij is het filmpje ook een evolve zonder sky en met lichte bekleding??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ev4free
Bij het configureren bij de Evolve buttercream yellow pearl met als interieur kleur newtro beige, krijg ik dit te zienAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x_nb-zW4RxPRoOT_pA5g1EN2mzU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4hCl8I6LkVKM8WjCdgecZTGD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HRM69
  • Laatst online: 12:34
Ik merk bij een snelheid van 100+ een lichte trilling in het stuur, hebben meer rijders daar last van? Er liggen kumho banden onder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvweelie
  • Laatst online: 03-05 15:57
Wij hebben een Inster met dezelfde banden. En heb boven 100 km/u ook licht trillen via het stuur waargenomen.
Wil nog nagaan of het op meerdere snelwegen zich voordoet. Indien dit het geval zou zijn dan ga ik het aankaarten bij de dealer. Wellicht opnieuw balanceren van de wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajww
tvweelie schreef op zondag 19 januari 2025 @ 20:12:
Wij hebben een Inster met dezelfde banden. En heb boven 100 km/u ook licht trillen via het stuur waargenomen.
Wil nog nagaan of het op meerdere snelwegen zich voordoet. Indien dit het geval zou zijn dan ga ik het aankaarten bij de dealer. Wellicht opnieuw balanceren van de wielen.
Mijn man voelde dit met de proefrit op de snelweg ook heel even, tot er een stukje verderop ander asfalt op de weg lag en toen was het er niet meer. Ligt dus vermoedelijk meer aan het asfalt dan aan de auto zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megat
tvweelie schreef op zondag 19 januari 2025 @ 20:12:
De auto’s hebben op het schip vrij lang stil en gesjord gestaan, waardoor de banden wat afgeplat kunnen zijn en er dientengevolge onbalans ontstaat.. Meestal verdwijnt de trilling door deze oorzaak na enkele honderden kilometers.
Het kan wel van belang zijn om het nu reeds te melden bij de dealer, omdat balanceren na wat meer kilometers meestal niet meer onder garantie of coulance wordt uitgevoerd als het niet tijdig gemeld werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvonne 123
wy voelden het bijde proefrit ook een heel klein beetje maar dat zou kunnen komen door de 17
inch wielen werd ons uitgelegd Het zou by de 15 inch minder zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:53
yvonne 123 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 21:20:
wy voelden het bijde proefrit ook een heel klein beetje maar dat zou kunnen komen door de 17
inch wielen werd ons uitgelegd Het zou by de 15 inch minder zijn
Dat is natuurlijk je reinste flauwekul want dat heeft niets met het formaat te maken.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megat
PeterZ(on) schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:25:
[...]

Dat is natuurlijk je reinste flauwekul want dat heeft niets met het formaat te maken.
Ik denk dat ik het niet helemaal met u eens ben.
Zowel bij de 15” als bij de 17” velgen is de buitenomtrek van de band hetzelfde. Het verschil zit hem in de hoogte van de band en de breedte, anders gezegd : de afstand gemeten van de rand van de velg tot het wegdek cq de breedte van de band die het wegdek raakt,
De bandenmaat van de 15” uitvoering is 185/65x15. De bandenmaat van de 17” uitvoering is 205/45 x17 ( bron Autoweek). De 17” is dus zowel breder als lager. Deze twee componenten zorgen ervoor, dat de 17” minder vervormd tijdens rijden, wat minder comfortabel is en iets meer verbruik laat zien. Het voordeel is, dat de band een betere wegligging heeft, omdat er meer cm2 rubber in contact zijn met het wegdek. “Sportieve” rijders ervaren meer gevoel in het stuur, onder andere omdat de demping van een lage bandwang minder is dan van een hoge bandwang. Door al deze factoren, vind ik het best aannemelijk dat onbalans bij een “sportieve” lage en brede band eerder waarneembaar is dan bij een comfortabele conventionele - lees hoge - bandenmaat, net als de toestand van het wegdek en drempels beter voelbaar zijn met lage brede banden.

[ Voor 3% gewijzigd door Megat op 20-01-2025 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Megat schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:54:
[...]

Zowel bij de 15” als bij de 17” velgen is de buitenomtrek van de band hetzelfde. Het verschil zit hem in de hoogte van de band en de breedte, anders gezegd : de afstand gemeten van de rand van de velg tot het wegdek cq de breedte van de band die het wegdek raakt,
De bandenmaat van de 15” uitvoering is 185/65x15. De bandenmaat van de 17” uitvoering is 205/45 x17 ( bron Autoweek). De 17” is dus zowel breder als lager. Deze twee componenten zorgen ervoor, dat de 17” minder vervormd tijdens rijden, wat minder comfortabel is en iets meer verbruik laat zien. Het voordeel is, dat de band een betere wegligging heeft, omdat er meer cm2 rubber in contact zijn met het wegdek. “Sportieve” rijders ervaren meer gevoel in het stuur, onder andere omdat de demping van een lage bandwang minder is dan van een hoge bandwang. Door al deze factoren, vind ik het best aannemelijk dat onbalans bij een “sportieve” lage en brede band eerder waarneembaar is dan bij een comfortabele conventionele - lees hoge - bandenmaat, net als de toestand van het wegdek en drempels beter voelbaar zijn met lage brede banden.
Ik ben het grotendeels met je eens. En misschien zit er gewoon een kleine afwijking in die productieserie 17" banden, terwijl dat bij de 15" banden niet het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de schompen
Volgens mij ging het er bij peterzon over het trillen van een band ongeacht de grote van deze banden. En natuurlijk horen beide maten banden niet te trillen. Er is gewoon iets met het balanceren mis....

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
de schompen schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:30:
Volgens mij ging het er bij peterzon over het trillen van een band ongeacht de grote van deze banden. En natuurlijk horen beide maten banden niet te trillen. Er is gewoon iets met het balanceren mis....
U bent zo stellig vind ik.
@yvonne 123 schreef dat “ze het een heel klein beetje voelde”. Ik ben het met u eens dat een 17” ook in onbalans kan zijn net zoals dat ook voor een 15” geldt.
Dat u op afstand kan beoordelen of Yvonne per definitie onbalans heeft gevoeld en dat het vermeende gevoel geen andere oorzaak kan hebben lijkt mij een tamelijk boude uitspraak. Zeker bij een proefrit in een vreemde auto kan men zich - als relatieve leek - in mijn beleving wel eens vergissen.

[ Voor 7% gewijzigd door Megat op 20-01-2025 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Megat schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:37:
[...]

U bent zo stellig vind ik.
@yvonne 123 schreef dat “ze het een heel klein beetje voelde”. Ik ben het met u eens dat een 17” ook in onbalans kan zijn net zoals dat ook voor een 15” geldt.
Dat u op afstand kan beoordelen of Yvonne per definitie onbalans heeft gevoeld en dat het vermeende gevoel geen andere oorzaak kan hebben lijkt mij een tamelijk boude uitspraak. Zeker bij een proefrit in een vreemde auto kan men zich - als relatieve leek - in mijn beleving wel eens vergissen.
Zelf heb ik tijdens de proefrit ook een flinke stuk snelweg gepakt en ruim boven de 100km/u gereden. Ik heb geen trillingen opgemerkt, maar de demo auto stond op 15" wielen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Megat schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:54:
[...]

Volgens mij ging het over trillen van het stuur en dat is wat anders dat een grotere velg en lage band minder comfortabel is en een hoger verbruik heeft. Een trillend stuur ligt toch echt aan een onbalans en niet aan het formaat velg/band. Dus als de verkoper zegt dat het door de 17inch velgen komt is dat wat mij betreft onzin. Bovendien zie je tegenwoordig alleen maar grote velgen, dan zouden die allemaal moeten trillen.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trimmer
Ik laat Michelin all season banden monteren bij aflevering. Ik meld mij terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
De Inster wordt standaard geleverd op B-merk banden.

Het kan natuurlijk zijn dat die niet goed gebalanceerd zijn. Maar ook zaken zoals een niet ronde band (hoogteslag) of andere afwijkingen kunnen een trilling veroorzaken ondanks dat de band goed gebalanceerd is. En bij een aantal van deze oorzaken valt de afwijking minder op als de banden hoger zijn.

Met een setje premium banden eronder zal het vast opgelost zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Majoef
HandyLumberjack schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:07:
De Inster wordt standaard geleverd op B-merk banden.

Het kan natuurlijk zijn dat die niet goed gebalanceerd zijn. Maar ook zaken zoals een niet ronde band (hoogteslag) of andere afwijkingen kunnen een trilling veroorzaken ondanks dat de band goed gebalanceerd is. En bij een aantal van deze oorzaken valt de afwijking minder op als de banden hoger zijn.

Met een setje premium banden eronder zal het vast opgelost zijn.
Ik meen me te herinneren dat ze juist erg goed uit de test kwamen. Nu laat ik ook all seasons eronder zetten, dus ben benieuwd. Ik denk overigens overbodig gezien te temperaturen, elk jaar wordt het weer warmer...

Gevonden:

[ Voor 38% gewijzigd door Majoef op 20-01-2025 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:33
Wat ook meespeelt, is dat de auto's een aantal weken op een boot en bij de dealer stil hebben gestaan. Er zit dan een vlakke plek op die na een aantal km weg zou moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcc90
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12:01
Trimmer schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:57:
Ik laat Michelin all season banden monteren bij aflevering. Ik meld mij terug.
regel je dat met de dealer, of ga je naar een bandenboer?
zit er voor veiligheid ook wel over na te denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de schompen
Eerste berichten over het verbruik komen langzaam binnen. Tvweelie met 16.7 kWh/100 km en in de AutoWeek reviews over de inster staat vandaag iemand die 15.3 kWh/100 km heeft behaald. Wie kan het zuiniger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Math58
  • Laatst online: 12:52
Wij halen de Inster de volgende week op en hebben gekozen voor 4-seizoenen banden met velgrandbescherming van het merk MAXXIS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
Math58 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:47:
Wij halen de Inster de volgende week op en hebben gekozen voor 4-seizoenen banden met velgrandbescherming van het merk MAXXIS.
Wij hebben er eerlijk gezegd helemaal niet naar de banden gekeken en dat was misschien niet zo slim.
Zeker met de 17” velgen is het risico nog groter om met de velg langs een trottoirband te schrapen. Wat dat betreft denk ik dat u scherp geweest bent door banden ,met velgrandbeschermer te kiezen.👍

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AlesAlitis
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 05-04 09:57
Ik heb net mijn Inster naar huis gereden. De trekhaak en kofferbakmatten zijn in bestelling maar er is nog geen informatie over wanneer ze komen. Hij rijdt geweldig (vergeleken met een 18 jaar oude Toyota) en het buttercream yellow ziet er in het echt geweldig uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megat
AlesAlitis schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:37:
Ik heb net mijn Inster naar huis gereden. Hij rijdt geweldig (vergeleken met een 18 jaar oude Toyota) en het buttercream yellow ziet er in het echt geweldig uit!
Fijn dat ook het rijden u goed bevallen is en grappig dat u erbij zet : ‘vergeleken met een 18 jaar oude Toyota’.
Ik denk dat u de eerste bent in deze groep, die de botergele Inster als eindgebruiker in ontvangst hebt genomen.
Veel plezier en veilige kilometers gewenst met uw Inster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Math58
  • Laatst online: 12:52
Zijn er mensen die gekozen hebben voor het laadpunt dat Hyundai i.s.m. Vattenfall aanbiedt voor thuisladen!; zo ja, wat zijn de ervaringen met het afhandelen van de aanvraag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
de schompen schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:40:
Eerste berichten over het verbruik komen langzaam binnen. Tvweelie met 16.7 kWh/100 km en in de AutoWeek reviews over de inster staat vandaag iemand die 15.3 kWh/100 km heeft behaald. Wie kan het zuiniger?
Ja hoor, alleen niet met de Inster. Vandaag met de Classic Ioniq mijn thuisaccu opgehaald, 80km heen en 80km terug met de verwarming op 21,5 gr en met een verbruik van 12,1kWh/100km. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snyper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:07
Ik ook mijn Inster Pulse opgehaald afgelopen vrijdag. Rijdt geweldig! Helemaal goed. Stroomverbruik zo rond de 16 kWh per 100km. Keurig bij deze temperatuur. Wel een “dingetje”:
Ik vergat de laadkabel en wilde wegrijden, wat natuurlijk niet lukte. Vervolgens na wat gedoe de laadkabel eruit. Toen stond de auto in N en wilde dan niet naar D of R. Bleef mekkeren dat ik ‘m eerst naar P moest zetten.
Maar hoe doe je dat als hij nergens op reageert.
Van alles geprobeerd (ben ICT-er dus niet on technisch), uiteindelijk de Hyundai hulpdienst gebeld. Hadden niet echt tips. “De ANWB is binnen 1,5 uur bij u.”
Uiteindelijk wilde ik uitstappen, deed de deur open (ik denk ik zet ‘m nog een keer aan en uit) en toen schoot hij toch op P. Daarna kon ik plots weer rijden. Heb toch gevoel dat ik op een bugje gelopen was…
Maar verder leuke auto!

SJoepie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majoef
Snyper schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:41:
Ik ook mijn Inster Pulse opgehaald afgelopen vrijdag. Rijdt geweldig! Helemaal goed. Stroomverbruik zo rond de 16 kWh per 100km. Keurig bij deze temperatuur. Wel een “dingetje”:
Ik vergat de laadkabel en wilde wegrijden, wat natuurlijk niet lukte. Vervolgens na wat gedoe de laadkabel eruit. Toen stond de auto in N en wilde dan niet naar D of R. Bleef mekkeren dat ik ‘m eerst naar P moest zetten.
Maar hoe doe je dat als hij nergens op reageert.
Van alles geprobeerd (ben ICT-er dus niet on technisch), uiteindelijk de Hyundai hulpdienst gebeld. Hadden niet echt tips. “De ANWB is binnen 1,5 uur bij u.”
Uiteindelijk wilde ik uitstappen, deed de deur open (ik denk ik zet ‘m nog een keer aan en uit) en toen schoot hij toch op P. Daarna kon ik plots weer rijden. Heb toch gevoel dat ik op een bugje gelopen was…
Maar verder leuke auto!
Heeft dat probleem nog overlap met wat @monica66 laatst zei?:
monica66 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 14:24:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:07
Majoef schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:49:
[...]

Heeft dat probleem nog overlap met wat @monica66 laatst zei?:

[...]
Ja dat is denk ik hetzelfde probleem zo te horen.
Wat ook beetje tegenviel is dat Carplay/Android Auto alleen willen werken met USB kabel niet draadloos.
Positief is weer dat (in de Pulse) de draadloze oplader prima werkt met iPhone 15 en 11, heel wat beter dan in onze vorige EV (Enyaq 60)..

SJoepie

Pagina: 1 ... 15 ... 33 Laatste