Megat schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 19:36:
[...]
Toen wij vanmiddag bij de dealer een kopje koffie dronken, nadat we hoorden dat onze Inster binnen was, kregen wij de sterke indruk dat Hyundai NL zeer spaarzaam is met het verstrekken van informatie, ook naar zijn dealers.
Klopt, die indruk heb ik ook. Ik was vorig weekend even bij de dealer en voelde in het gesprek ook het onmachtige gevoel van de verkoper. Er stonden voor de rest van de dag geen proefritten meer gepland en ik mocht als pleister op de wonde wel de hele middag toeren met de proefrit auto. Ik heb er van genoten!
Maar verkoper heeft me op zijn computer ook een overzichtje laten zien van Insters die nu op afroep in de haven zouden staan en binnen 3-4 weken geleverd kunnen worden. Hetzelfde overzicht dat hier onlangs ook gedeeld is. Als ik wilde mocht ik uit dit overzicht een andere kleur en/of uitvoering kiezen. Vanwege mijn ongeduldige aard 😅, maar ook vanwege het feit dat ik mijn huidige auto inruil en -nadat ik vorige week een ongeluk ternauwernood kon voorkomen toen ik flink gesneden werd- het besef ontstond dat ik iedere dag dat ik langer in mijn huidige auto rijd een risico loop dat ik straks misschien niets in te ruilen heb en ik dan bij aflevering een paar duizend euro’s extra moeten neertellen waar ik maar matig zin in heb, besloten om af te zien van ‘mijn’ E-Motion Bijarim khaki -waarvan nu bekend is dat deze op dit moment nog in backorder staat en levering dus niet zal plaatsvinden voor half/eind maart, maar het zou zomaar ook april, mei of nog later kunnen zijn- en gekozen voor de Pulse in Tomboy khaki. Vervolgens zou de dealer bij Hyundai informeren of deze uitvoering zich inderdaad, zoals het overzicht aangaf, in de haven bevond. Dat bleek ingewikkelder dan gedacht. Vanuit Hyundai Motor bleef het, ondanks meerdere mails en telefoontjes van de dealer, oorverdovend stil. Daarom afgelopen donderdag eind van de dag zelf maar eens contact opgenomen met Hyundai Klantenservice, te woord gestaan door een vriendelijke dame die een ticket voor me aanmaakte. Vrijdagochtend al reactie per mail, verrassend snel! De inhoud was echter ook bijzonder verrassend:
😤
Daarop geantwoord dat de dealer helemaal niets weet en van Hyundai al een week lang niets hoort. En tadaaaaaa…. 2 uur later belde de dealer dat hij goed nieuws had: de Pulse in Tomboy khaki staat in de haven en is voor mij afgeroepen. Toeval? Of…?
Binnen drie-vier weken kan ik ‘m ophalen.