YouTube: 600km in 3 dagen in de Hyundai INSTER | Het beste ‘kleintje’
Hij heeft het er over dat je best wel wat van elkaar af zit bij 5.25 min.😂😂
[ Voor 19% gewijzigd door Megat op 15-01-2025 19:23 ]
Op de lijst op.pagjna 1 zie je aan de groene vakjes in de laatste kolom wie hem al heeft opgehaald.yvonne 123 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:02:
eindelijki gebeld en volgende week woensdag kan ik hem ophalen Wat duurt wachten toch Lang zijn er al meer mensen hier op de site die hun auto al hebben of op kunnen halen ?
https://www.electrifying....wards-finalists-announced
Wanneer besteld? Welke dealer?yvonne 123 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:02:
eindelijki gebeld en volgende week woensdag kan ik hem ophalen Wat duurt wachten toch Lang zijn er al meer mensen hier op de site die hun auto al hebben of op kunnen halen ?
Vreemde selectie, geen Renault of Citroen?monica66 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:21:
Ook leuk! Ik zag dat de Hyundai Inster bij de 5 finalisten staat in de categorie beste elektrische auto van de World Car Awards 2025:
https://www.electrifying....wards-finalists-announced
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 2184602 op 15-01-2025 20:36 ]
Welkom bij de club mevrouw,yvonne 123 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:45:
By Broekhuis Zwolle, ergens achter in november. Ik moet eerst in de papieren kijken, want ik weet de precieze datum niet meer uit mijn hoofd. Net een paar dagen nadat de subsidie pot leeg was. We hadden een paar weken daarvoor een offerte via de Hyundai site aangevraagd, dat bleek harderwijk te zijn. maar daar hebben we toen geen reactie op gehad. toen zijn we naar Zwolle gegaan en hebben hem daar besteld.We kunnen hem in iedergeval woensdag 22 januari ophalen. 😄
Ondertussen zijn er al aardig wat deelnemers aan dit forum en het begint lekker levendig te worden. Om van elkaar te leren en ervaringen ui te wisselen, als gelijk gestemden qua automobiliteit, is dat fijn, vind ik
Maar heb je nu geen sepp meer gekregen dan?yvonne 123 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:45:
By Broekhuis Zwolle, ergens achter in november. Ik moet eerst in de papieren kijken, want ik weet de precieze datum niet meer uit mijn hoofd. Net een paar dagen nadat de subsidie pot leeg was. We hadden een paar weken daarvoor een offerte via de Hyundai site aangevraagd, dat bleek harderwijk te zijn. maar daar hebben we toen geen reactie op gehad. toen zijn we naar Zwolle gegaan en hebben hem daar besteld.We kunnen hem in iedergeval woensdag 22 januari ophalen. 😄
Ik ben erg benieuwd wanneer ik het telefoontje krijg van de dealer, want na al deze reacties (en mijn eigen proefrit) ben ik echt heel enthousiast geworden.
Welkom! Ik heb je in de lijst gezet!Neultje schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 21:10:
Ik heb op 30 december de e-motion in Unbleached ivory besteld bij Herwers in Tiel.
Ik ben erg benieuwd wanneer ik het telefoontje krijg van de dealer, want na al deze reacties (en mijn eigen proefrit) ben ik echt heel enthousiast geworden.
Dat enthousiasme over de Inster delen wij met u denk ik. Over de datum van levering, was in de voorbije weken geen peil te trekken. Maar met een beetje geluk, kunt u er binnen niet te lange tijd lekker mee weg tuffen…… uhhhh zoeven 😏Neultje schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 21:10:
Ik heb op 30 december de e-motion in Unbleached ivory besteld bij Herwers in Tiel.
Ik heb op 13 November bij Van der Linden in Zoetermeer een Pulse (T. Khaki) besteld. Nog geen enkel bericht gehad (op een mail van een bingo na).ajww schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:51:
Even een algemeen vraagje…..
Wij hebben onze Inster in Zoetermeer bij van der Linden besteld op 20 november. Wie heeft ook zijn of haar Inster rond dezelfde tijd bij deze dealer besteld? Hebben jullie al bericht gekregen van de dealer of je Inster onderweg is is of wanneer ze het verwachten?
Nu de BPM niet in rekening gebracht gaat worden maakt het mij ook niet zoveel uit. Mijn huidige 11 jaar oude Kia Rio rijd nog prima. Ik hed eigenlijk gepland om in 2026 een EV te gaan kopen maar de prijsstelling en de SEPP zorgen er voor dat mijn afschrijvingspotje al ruim voldoende is.
Het is een World car verkiezing, dat Franse schrot hoeven ze blijkbaar buiten Europa niet en terecht wat mij betreft.Anoniem: 2184602 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:31:
[...]
[...]
Vreemde selectie, geen Renault of Citroen?
Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 61,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump
:strip_exif()/f/image/fEwDgVrdArOFpdRnlJtG69Ba.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door ajww op 16-01-2025 12:05 ]
Proficiat met uw mooie witte Inster en fijn dat hij aan uw verwachtingen voldoet.msketel schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:05:
De eerste meters zijn gemaakt in de ivoren Pulse uitvoering! Bij Herwers Veenendaal was dit de eerste afgeleverde Inster. Voelt toch groter dan de afmetingen op papier doen vermoeden, en rijdt heerlijk.
Het argument dat de binnenruimte riant is in relatie tot de beperkte buitenmaten, lees ik inderdaad vaker.
Ik rij vooral op het i-pedal waardoor de auto bij het afremmen (los laten gaspedaal) energie terug wint. Vandaag, op een ritje van zo`n 45 km win ik dan 1.48kWh terug. in totaal op zo`n 450km heb ik door dit rijgedrag bijna 17kWh terug gewonnen wat dan weer zo`n 100km zou betekenen. Grappig dat de bluelink app dat soort overzichtjes ook laat zien.
Wat verder opvalt tijdens deze koude dagen is dat van de totale hoeveelheid elektra er wordt gebruikt, zo`n 15% gaat richting klimaatregeling. Terugweg vanmiddag maar eens zonder climate control rijden voor de grap :-)
Dat zijn leuke statistieken die je uitdagen om het bereik verder op te krikkenj3r schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:25:
ik stuur nu een week rond met de Inster en het bevalt inderdaad prima! Het verbruik in deze koude dagen valt me ook nog mee. Gemiddeld zit ik nu op 17.5 kWh/100km.
Ik rij vooral op het i-pedal waardoor de auto bij het afremmen (los laten gaspedaal) energie terug wint. Vandaag, op een ritje van zo`n 45 km win ik dan 1.48kWh terug. in totaal op zo`n 450km heb ik door dit rijgedrag bijna 17kWh terug gewonnen wat dan weer zo`n 100km zou betekenen. Grappig dat de bluelink app dat soort overzichtjes ook laat zien.
Wat verder opvalt tijdens deze koude dagen is dat van de totale hoeveelheid elektra er wordt gebruikt, zo`n 15% gaat richting klimaatregeling. Terugweg vanmiddag maar eens zonder climate control rijden voor de grap :-)
Dat verbruik vind ik eigenlijk nogal tegenvallen voor het formaat en gewicht. Nu weet ik niet wat dat voor ritten zijn, allemaal lokaal of snelweg en wel of geen verwarming aan want dat maakt allemaal uit in het verbruik. In mijn Ioniq die groter en zwaarder is zit ik deze tijd rond de 11/12kWh/100km. Ben benieuwd hoe dat voor mij bij de komende proefrit met de Inster uitpakt.j3r schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:25:
ik stuur nu een week rond met de Inster en het bevalt inderdaad prima! Het verbruik in deze koude dagen valt me ook nog mee. Gemiddeld zit ik nu op 17.5 kWh/100km.
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
j3r schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:25:
Ik ben ook benieuwd wat voor wegen je hier voornamelijk voor gebruikte? Als dit veel op de snelweg was vind ik het een mooie prestatie.PeterZ(on) schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:50:
[...]
Dat verbruik vind ik eigenlijk nogal tegenvallen voor het formaat en gewicht. Nu weet ik niet wat dat voor ritten zijn, allemaal lokaal of snelweg en wel of geen verwarming aan want dat maakt allemaal uit in het verbruik. In mijn Ioniq die groter en zwaarder is zit ik deze tijd rond de 11/12kWh/100km. Ben benieuwd hoe dat voor mij bij de komende proefrit met de Inster uitpakt.
Overigens geeft ev-database een gecombineerd winterverbruik aan van 188 wh/km, dus het is sowieso vrij goed imo. Heb je de Inster met of zonder Winterpack (met warmtepomp)?
@PeterZ(on) 11 a 12 kWh lijkt me echt extreem weinig voor normaal gebruik, met temperaturen dichtbij de 0. Dat is weinig snelweg lijkt me?
[ Voor 10% gewijzigd door Ynze_162 op 16-01-2025 15:09 ]
Dat maakt eigenlijk niet zo veel uit. Op de snelweg rij je constant, ik zo rond de 90/95kmh. Met lokaal verkeer en dus veelvuldig remmen en optrekken verlies je veel energie. Bedenkt dat regeneratie maar slechts een gedeelte terugwint en lang niet alles. Het laagste verbruik heb je als je bijvoorbeeld in het buitenland met rustig toeren en met een 60/70kmh, dan gaat het gauw richting 8kWh/100km.Ynze_162 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:00:
[...]
[...]
Ik ben ook benieuwd wat voor wegen je hier voornamelijk voor gebruikte? Als dit veel op de snelweg was vind ik het een mooie prestatie
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
Het gaat hier voornamelijk om 80 wegen met veel rotondes, stukje 100 weg en snelweg gevolgd door een stukje bebouwde kom. Gemiddeld heb ik 66km/u gereden, maximaal 130km/u(Ynze_162 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:00:
[...]
[...]
Ik ben ook benieuwd wat voor wegen je hier voornamelijk voor gebruikte? Als dit veel op de snelweg was vind ik het een mooie prestatie

Een voorbeeldje.Ynze_162 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:00:
@PeterZ(on) 11 a 12 kWh lijkt me echt extreem weinig voor normaal gebruik, met temperaturen dichtbij de 0. Dat is weinig snelweg lijkt me?
:strip_exif()/f/image/iUREc3emZFepmFJeLrCno45j.jpg?f=fotoalbum_large)
Maakt wel uit hoor. Tenzij jij elke 50 meter een rood stoplicht tegenkomt, verbruik je gewoon meer op de snelweg dan in de bebouwde kom. Dan ga ik er wel vanuit dat men 100km/h rijdt op de snelweg, dat is geen gekke aanname voor de gemiddelde bestuurder.PeterZ(on) schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:08:
[...]
Dat maakt eigenlijk niet zo veel uit. Op de snelweg rij je constant, ik zo rond de 90/95kmh. Met lokaal verkeer en dus veelvuldig remmen en optrekken verlies je veel energie. Bedenkt dat regeneratie maar slechts een gedeelte terugwint en lang niet alles. Het laagste verbruik heb je als je bijvoorbeeld in het buitenland met rustig toeren en met een 60/70kmh, dan gaat het gauw richting 8kWh/100km.
Welk model Ioniq is dit precies? Mooie cijfers
[ Voor 20% gewijzigd door Ynze_162 op 16-01-2025 15:22 ]
De Classic Ioniq Comfort 2017Ynze_162 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:16:
[...]
Maakt wel uit hoor. Tenzij jij elke 50 meter een rood stoplicht tegenkomt, verbruik je gewoon meer op de snelweg dan in de bebouwde kom. Dan ga ik er wel vanuit dat men 100km/h rijdt op de snelweg, dat is geen gekke aanname voor de gemiddelde bestuurder.
[...]
Welk model Ioniq is dit precies? Mooie cijfers
En je hebt geen warmtepomp toch? Dat zal ook wel iets schelen denk ik.j3r schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:09:
[...]
Het gaat hier voornamelijk om 80 wegen met veel rotondes, stukje 100 weg en snelweg gevolgd door een stukje bebouwde kom. Gemiddeld heb ik 66km/u gereden, maximaal 130km/u() gereden en heb ik er 39 minuten over gedaan. Ik heb dus geen enkele rekening gehouden met zo laag mogelijk verbruik. Dit zal ik de terugweg wel proberen.
klopt, basis model, 42kWH accu.monica66 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:26:
[...]
En je hebt geen warmtepomp toch? Dat zal ook wel iets schelen denk ik.
Dit voorbeeldje heb je al meerdere keren gepost. Een uitzondering in de zomer en voor de wind!
De Inster valt erg tegen qua efficientie! Er zijn ook geen mensen die netjes de WLTP waarde halen of soms zelfs daaronder...
Klopt, maar niet iedereen leest terug of weet dat nog. Maar nog eentje van oktober j.l. toen het een stuk kouder was op weg naar Spanje.Anoniem: 2184602 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:34:
[...]
Dit voorbeeldje heb je al meerdere keren gepost. Een uitzondering in de zomer en voor de wind!![]()
![]()
(moet genoeg smilies plaatsen, anders begrijpen anderen mij weer verkeerd)
:strip_exif()/f/image/lmGyzTKozqZchKJQ5XqQppyo.jpg?f=fotoalbum_large)
PeterZ(on) heeft zijn kilometers in de zomer afgelegd en schreef 90 a 95 km te rijden en vindt het misschien wel een sport om op een minimaal verbruik uit te komen.
Ik denk dat de verschillen in verbruik daarmee al voor een deel verklaarbaar zijn.
Monica66 oppert in haar reactie, dat ook de afwezigheid van de warmtepomp in de auto van J3r invloed zou kunnen hebben op het verbruik en dat hoop ik ook.
Naarmate er meer mensen met de Inster ervaring opdoen en gegevens bekend maken, zal het reële verbruik ook duidelijker worden en - kijkend naar de reputatie van Hyundai - verwacht ik in positieve zin
[ Voor 5% gewijzigd door Megat op 16-01-2025 15:45 ]
Ik begrijp de link naar mij niet?Hendrik Keizer schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:48:
Majoef plaatst clowntjes en ik vind het nog steeds erg jammer dat de instapruimte wat krapjes is.
[Afbeelding]
Daarnaast heeft hij genoeg ruimte in de Inster, zie ook wel: YouTube: Hyundai INSTER: kleine EV met volwassen specificaties! - WALKAROUND... en is hij lovend over de ruimte.
Natuurlijk past niet elke bodybuilder in de Inster, maar ik snap wel je teleurstelling.
De journalist in het filmpje waar u deze foto uitknipte, zegt exact in dit fragment, dat de instap makkelijk is !Hendrik Keizer schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:48:
Majoef plaatst clowntjes en ik vind het nog steeds erg jammer dat de instapruimte wat krapjes is.
[Afbeelding]
Het volledige filmpje : YouTube: EINDELIJK een betaalbare EV voor iedereen? - Hyundai INSTER (2025) -...
[ Voor 31% gewijzigd door Megat op 16-01-2025 16:08 ]
[Afbeelding]
[/quote]
Mijn echtgenoot, 1.89 lang en stevig (120 kg) kan makkelijk in en uit stappen hoor. Je kan natuurlijk ook het stuur even anders zetten (lager/hoger of naar binnen/buiten…) dat scheelt ook al flink instap/ uitstap ruimte.
Als je zijn berichten terugleest dan kun je zien dat de Inster hem niet past. Dus ik denk dat het als voorbeeld bedoeld is. Het gaat met name om de breedte van de auto waardoor sommige mensen met hun schouder tegen het binnenwerk aan zitten. Nu heeft @Hendrik Keizer het ook over instappen, maar die geluiden heb ik nog niet eerder gehoord.Megat schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:58:
[...]
De journalist in het filmpje waar u deze foto uitknipte, zegt exact in dit fragment, dat de instap makkelijk is !
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 2184602 op 16-01-2025 16:08 ]
[ Voor 4% gewijzigd door monica66 op 16-01-2025 17:07 ]
Ik borduurde even door op de opsomming van Megat, maar wellicht had ik er watAnoniem: 2184602 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:56:
[...]
Ik begrijp de link naar mij niet?![]()
Daarnaast heeft hij genoeg ruimte in de Inster, zie ook wel: YouTube: Hyundai INSTER: kleine EV met volwassen specificaties! - WALKAROUND... en is hij lovend over de ruimte.
Natuurlijk past niet elke bodybuilder in de Inster, maar ik snap wel je teleurstelling.
Ik lurk een beetje mee, maar ik denk niet dat dit geheel representatief is (en eerder uitzonderlijk). Als je op spritmonitor kijkt, dan zie je een gemiddeld verbruik van 14kWh/100 km voor een ioniqPeterZ(on) schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:39:
[...]
Klopt, maar niet iedereen leest terug of weet dat nog. Maar nog eentje van oktober j.l. toen het een stuk kouder was op weg naar Spanje.Toch allemaal ruim onder het verbruik van de Inster en allemaal snelweg en rond de 100kmh.
[Afbeelding]
Vaak bu'j te bang!
Dat was gebeurd, evenals de stoel naar achter en beneden. Maar het is maar een tip om zelf ook even te passen voor aankoop. Het kan nu.ajww schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:05:
Ik vind het nog steeds erg jammer dat de instapruimte wat krapjes is.
[Afbeelding]
[/quote]
Mijn echtgenoot, 1.89 lang en stevig (120 kg) kan makkelijk in en uit stappen hoor. Je kan natuurlijk ook het stuur even anders zetten (lager/hoger of naar binnen/buiten…) dat scheelt ook al flink instap/ uitstap ruimte.
Klopt, n=1 en dus mijn ervaring.-tom-562 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:40:
[...]
Ik lurk een beetje mee, maar ik denk niet dat dit geheel representatief is (en eerder uitzonderlijk). Als je op spritmonitor kijkt, dan zie je een gemiddeld verbruik van 14kWh/100 km voor een ioniq
YouTube: 2025 Hyundai Inster Long Range | Pulse 115 HP | POV Test Drive & Rev...
Klopt en dat hebben wij pas na de bestelling kunnen doen ivm de sepp, dat en de hyundai subsidie samen bijna 6000€ was de gok toch wel waard. Gelukkig heeft t goed uitgepakt want wij passen er samen goed in en in en uitstappen gaat ook prima, zelfs beter dan bij de Ioniq die een herl stuk lager is.Hendrik Keizer schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:42:
[...]
Dat was gebeurd, evenals de stoel naar achter en beneden. Maar het is maar een tip om zelf ook even te passen voor aankoop. Het kan nu.
Oke, terugweg m’n snelheid in de gaten gehouden, max 95km/u. Optrekken deed ik wel normaal, verder veel op CC gereden. Verbruik van 12.1kw/100 kmj3r schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:09:
[...]
Het gaat hier voornamelijk om 80 wegen met veel rotondes, stukje 100 weg en snelweg gevolgd door een stukje bebouwde kom. Gemiddeld heb ik 66km/u gereden, maximaal 130km/u() gereden en heb ik er 39 minuten over gedaan. Ik heb dus geen enkele rekening gehouden met zo laag mogelijk verbruik. Dit zal ik de terugweg wel proberen.
De vraag is natuurlijk hoe die boordcomputer het verbruik meet, zeer waarschijnlijk uitgaande energie van de batterij. Daar zit het laadverlies niet in en het ontlaadverlies van de batterij ook niet (al zal dit vrij beperkt zijn bij een rustige rijstijl). Dat maakt het verschil al een stuk kleiner.-tom-562 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:40:
[...]
Ik lurk een beetje mee, maar ik denk niet dat dit geheel representatief is (en eerder uitzonderlijk). Als je op spritmonitor kijkt, dan zie je een gemiddeld verbruik van 14kWh/100 km voor een ioniq
Opgegeven verbruik van beide auto's ontlopen elkaar ook niet zoveel. Ik verwacht eigenlijk dat je met dezelfde rechtervoet onder dezelfde condities ongeveer hetzelfde verbruik in de Inster kan krijgen als de Ioniq.
Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp
Heb ik destijds ook gedaan bij de experience. Met 183 cm en 70 kg heb ik nergens last van en ervaar het als een ruime auto. Tijdens diezelfde experience heb ik ook mensen gehoord die tegen het interieur zaten. Dat kan.Hendrik Keizer schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:39:
[...]
Ik borduurde even door op de opsomming van Megat, maar wellicht had ik er wat![]()
![]()
bij moeten zetten. Ik ben vooral geen bodybuilder en ook niet overdreven dik met mijn 187cm en 88 kg. Kijk je in het filmpje hoe er wordt ingestapt kan ik alleen maar aanbevelen voor aankoop zelf de proef op de instapsom te nemen.
En onze toekomstige auto zien staan bij de dealer; voor het eerst de kleur, Bijarim Khaki mat, gezien. Vinden wij zeer geslaagd.
En levering afgesproken: vrijdag 24 januari
Kortom: 100% tevreden :-)
[tr]
[td]Gebruiker[/td]
[td]Uitvoering[/td]
[td]Kleur[/td]
[td]Pack[/td]
[td]Dealerschap[/td]
[td]Bestelling[/td]
[td]Levering[/td]
[/tr]
Veel te hoog verbruik! Moet toch wel minstens 8.2 kWh per 100 km kunnen!
Mooi dat ie bevalt en dank voor je bericht, leuk om te lezen!
[ Voor 70% gewijzigd door retret op 17-01-2025 08:47 ]
Minimaal, van zuid-korea naar de Rotterdamse haven lukt ook op 1 acculadingAnoniem: 2184602 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 07:53:
[...]
Veel te hoog verbruik! Moet toch wel minstens 8.2 kWh per 100 km kunnen!![]()
![]()

Maar met gemiddeld 14,7 in de winter zou ik dik tevreden zijn..
[ Voor 10% gewijzigd door HandyLumberjack op 17-01-2025 09:34 ]
Fijn om te lezen dat u content bent met het rijden van uw Inster.Janneke24 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:23:
Vandaag mijn inster evolve ivoorkleur opgehaald in Uden . Besteld op 29-10 Er is echter een probleem de blue link werkt niet in de auto . Zijn er meer klanten met hetzelfde probleem? De auto rijdt fantastisch.
‘Onze’ dealer vroeg om de app op voorhand thuis te installeren, zodat hij de auto kan ‘koppelen’ als we hem op gaan halen. Vergt koppeling van BlueLink een handigheidje misschien, wat niet gelijk duidelijk is ?
Nice! Die gaan we even pinnen!
Heb jij je auto dan al? Volgens de lijst pas de 22e? Gefeliciteerd! Mooiste kleur Inster als je het mij vraagt. Nog even wachten dus
[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 2184602 op 17-01-2025 13:16 ]
https://www.hyundai.com/eu/models/inster/accessories.html
Wij hadden deze natuurlijk al:Trimmer schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:02:
De Engelse brochure voor accessoires. NL volgt nog denk ik.
https://www.hyundai.com/eu/models/inster/accessories.html
https://www.hyundai.com/n...urator.html#/accessories/
Maar in die Engelse staan wel wat meer beelden.
Het zal een kwestie van tijd zijn verwacht ik, voordat accessoires ook buiten de Hyundai organisatie beschikbaar komen.monica66 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:26:
Hopelijk komt het snel ook elders te koop. Die prijzen..
Spatlappen en mattensets - stof en rubber - meen ik al te kunnen vinden op Internet.
Mudflaps
https://nl.aliexpress.com...herSeller%7Cquery_from%3A
Edit: er staat ook Inster bij.
Dakdragers
[ Voor 73% gewijzigd door monica66 op 18-01-2025 08:42 ]
Misschien kan iemand dit toelichten. Deze site heeft het over kentekenregistraties. Maar als ik RDW kijk staan er meer op kenteken. Dus dan zou het moeten gaan over tenaamstelling? Die cijfers lijken namelijk overeen te komen.
Waardoor zou die tenaamstelling zo lang duren als die auto's al op kenteken staan?
Over de pasvorm zijn misschien vragen te stellen, maar voor de kwaliteit geldt dat waarschijnlijk evenzo.monica66 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:49:
Zoiets bijvoorbeeld, zou dat passen?
Mijn voorkeur gaat toch uit naar Europesche fabrikaten. De mattenset en andere accessoires voor onze Tesla bestelden we bij een Duitse leverancier en daar zijn we - na anderhalf jaar gebruik - tevreden over.
Wij hebben de spatlappen destijds voor onze Tesla bij Ali besteld en die zijn prima. Waar denkt u dat vele Europese aanbieders ze vandaan hebben?Megat schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:13:
[...]
Over de pasvorm zijn misschien vragen te stellen, maar voor de kwaliteit geldt dat waarschijnlijk evenzo.
Mijn voorkeur gaat toch uit naar Europesche fabrikaten. De mattenset en andere accessoires voor onze Tesla bestelden we bij een Duitse leverancier en daar zijn we - na anderhalf jaar gebruik - tevreden over.
Passen zal het vaak maar vergeet niet Chinezen hebben weining scrupules als ze geld aan je kunnen verdienen, troep is het vaak. Op/aan/in een auto heb je met sterk wisselende temperaturen/vocht/zout te maken wat hoge eisen stelt aan de kunststoffen, 3x raden waardoor die Chinezen op Aliexpress veel goedkoper zijn.monica66 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:49:
Zoiets bijvoorbeeld, zou dat passen?
Mudflaps
Roofbars
Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 61,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump
Die melding kan je sowieso uit zetten, dit gaat om pushberichten naar je telefoon toe als er oa te hard gereden wordt. Niet om de veiligheidsmeldingen die de auto op je dashboard en acoustisch geeft als je rijdt.Trimmer schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 12:56:
Aflevering op de 22ste as en met de dealer de app gelinked. Vast al vanaf de bank thuis wat aanpassingen gedaan oa in de navigatie (adressenlijst) en meldingen. Denk dat het signaal van te hard rijden met een maligne handeling kan worden uitgeschakeld. Althans zou mooi zijn. [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bluelink moet door je dealer eerst geactiveerd worden voordat je een telefoon kan koppelen.Janneke24 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:46:
Ik heb de blue link app wel op mijn telefoon maar de blue link van de auto werkt niet . Code 000000 ook niet na een reset en ook niet nadat de stroom er helemaal afgehaald is . De trekhaak was ook nog niet binnen .
ik ben blij met uw reacties, omdat ik veel kennis rondom een elektrische Hyundai mis, die u klaarblijkelijk wel hebt en ook bereid bent om hier te posten.😊rvdgaag schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:54:
[...]
Bluelink moet door je dealer eerst geactiveerd worden voordat je een telefoon kan koppelen.
Zou je die info met ons hier kunnen delen?The_Holy_Jampot schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:29:
Ik heb vandaag contact gehad met de dealer. Hetzelfde verhaal als eerder hier genoemd is: De matte kleuren zijn niet/slecht leverbaar, en er is geen indicatie af te geven wanneer deze geleverd kunnen worden. Ik heb wel een mooi matrixje doorgestuurd gekregen hoe het met leverbaarheid van uitvoeringen/kleuren zit. Wij hebben vervolgens besloten om van kleur te wisselen naar abyss black, om onze inster in afzienbare tijd geleverd te krijgen.
Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh
Smaken verschillen. Dat zijn net velgen van K'nex:DeJurist schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 22:48:
Wat andere velgen al niet met een auto kunnen doen. Zo ziet het er in ieder geval al een stuk mooier uit dan die lelijke dingen waarmee ze de auto promoten.
[YouTube: New Hyundai Inster Cross 2025]

Ik vind die groene kleur en die bumpers wel een stuk mooier dan de standaard Inster. Maar dat rechtvaardigt de prijs niet.
Je hebt nog geen info gegeven over wat voor telefoon je hebt. Misschien maakt dat nog wat uit.Janneke24 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 22:52:
Mijn Hyundai dealer kan het probleem met de blue link niet oplossen .
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 2184602 op 17-01-2025 22:58 ]
Zomaar een idee dat in mij opkomt. Zou het het proberen waard zijn om met een andere telefoon (merk?) een poging te wagen ? Het gegeven dat BlueLink op de telefoon staat, hoeft misschien niet te betekenen dat hij dan ook werkt.Janneke24 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 23:47:
Het ligt niet aan mijn telefoon daar staat blue link op . De blue link werkt niet vanaf de auto en de dealer weet ook niet hoe dat opgelost moet worden !
Ik las op het Tesla forum dat er soms conflicten zijn tussen een telefoon en de auto, vandaar mijn opmerking.
De dealer maakte de 'keus' wel heel makkelijk door een belachelijk laag bod te doen voor mijn eigen auto (naast het feit dat ik niet het goede gevoel had met de beste man)...
[ Voor 6% gewijzigd door HKees op 18-01-2025 09:04 ]
Inruil blijkt vaak wat lastig te zijn. Ook wij vonden het eerste bod van de dealer te laag. Een bezoek aan een dealer van een andere groep in een andere stad leverde een aanzienlijk betere uitgangspositie op voor het tweede bezoek aan de dealer waar we sinds 2001 auto’s kochten.HKees schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 09:03:
De dealer maakte de 'keus' wel heel makkelijk door een belachelijk laag bod te doen voor mijn eigen auto (naast het feit dat ik niet het goede gevoel had met de beste man)...
Mwah.. ligt eraan wat je hebt. Ik heb een A-klasse auto van de VAG-groep in goede staat.. vorig jaar april bij een VW-dealer een offerte laten maken voor een ID3... dus ik weet ongeveer wat het zou moeten opbrengen (i.c.m. wat onderzoek op internet).Megat schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 09:33:
[...]
Inruil blijkt vaak wat lastig te zijn. Ook wij vonden het eerste bod van de dealer te laag. Een bezoek aan een dealer van een andere groep in een andere stad leverde een aanzienlijk betere uitgangspositie op voor het tweede bezoek aan de dealer waar we sinds 2001 auto’s kochten.
A-klasse auto's zijn gewild op dit moment.
Maar daarnaast maakte de beste man een paar rare opmerkingen... als je dan voor het eerst bij een dealer komt moet je mij niet zo behandelen.
Lake Shirasagi 28 jan verwacht in Rotterdam (via Tilbury GB)
Dan niet hoor, We proberen hier te helpen. Het zou namelijk goed kunnen dat het wel aan je telefoon ligt omdat daar eerder berichten van zijn geweest.Janneke24 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 23:47:
Het ligt niet aan mijn telefoon daar staat blue link op . De blue link werkt niet vanaf de auto en de dealer weet ook niet hoe dat opgelost moet worden !
Welke dealer? Zo te zien staat die van ons dan nog op de boot. Ik vind de informatievoorziening wel om te huilen.The_Holy_Jampot schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 08:45:
[...]
Dit is het staatje dat ik gekregen had. Groen betekent meteen leverbaar. Oranje is beperkt leverbaar, of onderweg op de boot.
[Afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 2184602 op 18-01-2025 11:03 ]
Nog een praktisch vraagje:
Zouden jullie rubberen matten gewoon online ergens bestellen of zijn de originele van Hyundai een toegevoegde waarde?
Ik ga de auto woensdag halen. Ik heb geen matten bijbesteld, ben benieuwd wat er dan in ligt. Bij vorige 2e hands auto's legde de dealer er altijd gewone matten in.tcc90 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:03:
Nog een praktisch vraagje:
Zouden jullie rubberen matten gewoon online ergens bestellen of zijn de originele van Hyundai een toegevoegde waarde?
Op het nu betaalde bedrag verwacht ik dit ook wel. Anderen al ervaring?
En dan is het even afwachten wat er aan alternatieven komt. Als het een tientje scheelt dan kies ik wel voor de matten van de dealer. Mocht kwaliteit tegenvallen, kun je daar toch makkelijker klagen.
Bijzonder, er zijn hier nog een boel mensen aan het wachten op auto's die groen gemarkeerd zijn. Of zou "meteen leverbaar" wachten tot begin februari betekenen?The_Holy_Jampot schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 08:45:
[...]
Dit is het staatje dat ik gekregen had. Groen betekent meteen leverbaar. Oranje is beperkt leverbaar, of onderweg op de boot.
[Afbeelding]
Die eerste generatie ev’s was allemaal zo gek nog niet. Mijn BMW i3 verbruikte door gewoon netjes 100 te rijden ook maar tussen de 10 en 12 kWh/100 km. Maar goed die en de Ionia zijn ook niet van die 2 ton wegende mastodontenPeterZ(on) schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:39:
[...]
Klopt, maar niet iedereen leest terug of weet dat nog. Maar nog eentje van oktober j.l. toen het een stuk kouder was op weg naar Spanje.Toch allemaal ruim onder het verbruik van de Inster en allemaal snelweg en rond de 100kmh.
[Afbeelding]
Dealer zei tegen mij dat er standaard geen matten bij nieuwe auto's geleverd worden en dus heb ik gekozen voor de Hyundai velours matten.Fardrake schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:13:
[...]
Ik ga de auto woensdag halen. Ik heb geen matten bijbesteld, ben benieuwd wat er dan in ligt. Bij vorige 2e hands auto's legde de dealer er altijd gewone matten in.
Op het nu betaalde bedrag verwacht ik dit ook wel. Anderen al ervaring?
En dan is het even afwachten wat er aan alternatieven komt. Als het een tientje scheelt dan kies ik wel voor de matten van de dealer. Mocht kwaliteit tegenvallen, kun je daar toch makkelijker klagen.