Vorig jaar won de Renault Scenic E Tech electric.

Het is trouwens de eerste keer in de 62-jarige historie van deze verkiezing dat 1 merk de prijs 2 x achter elkaar wint, maar dat terzijde.
Maar dit vooral, heb je 100% gelijk in.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 18:10:
Wat ik heb gezien van de Renault 5 is dat ie juist niet zo sportief is als dat ie oogt.
Edit:
Nog even gescanned op wat filmpjes. Zit nog wel wat verschil tussen waarbij sommige testers een wat sportievere beleving ervaren.
Ik heb er zelf mee gereden, wel de 150 pk versie maar ik kan je melden dat het aardig sportief is.
Maar voor de 1 is dat belangrijk, voor de ander (ik dus) totaal weer niet. Alle ev's zijn in de regel al stukken sneller dan de reguliere fossiele brandstof-auto's. De 1 gaat voor het praktische van een auto, de ander weer voor de looks, of juist weer voor bepaalde features en/of gadgets. Of een mix daar van.
Ik vind het iig leuk dat de favoriet van Frank Buma (ANWB), een jurylid, de Inster is.
Serieus? Snap de frustratie maar naast de flinke teleurstelling zou ik dan toch kiezen om maar te wachten.
Schijnt dat bepaalde merken moeten voldoen aan bepaalde quota anders moeten ze een boete betalen, dan is het 'goedkoper' voor ze om wagens tegen gereduceerd tarief te verkopen dan die boete te betalen.