Mijn dealer had er ook geen idee van, maar toen ging hij even zijn interne mail nalezen en bevestigde hij het.Kierie schreef op maandag 6 januari 2025 @ 18:01:
Bij mij is het chassisnummer ook geregistreerd maar de dealer weet verder niet wanneer/hoe de auto's worden verdeeld en wanneer ik mijn Inster kan verwachten. Ook wist hij niet af van het hele BPM verhaal, maar denk gewoon nog niet goed geinformeerd door Hyundai.
Leugens!Snyper schreef op maandag 6 januari 2025 @ 19:59:
Ik hoor van mijn dealer Content Autogroep Eindhoven dat ze deze week de toegedeelde Insters van de 1e boot binnen krijgen. En volgende week gaan uitleveren. Mijn afspraak staat op de 17e zoals eerder gemeld, maar vanaf maandag volgende week zouden dus eerste leveringen kunnen gaan plaatsvinden.
Snyper schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:46:
...
Ik haal ‘m pas af op 18 jan want nu in Spanje op vakantie…
Overigens zei je in je vorige bericht dat de Inster al binnen was? Was ie nou al binnen of komt ie deze week? Wel interessant om te weten of dat misschien voor meerdere dealers van toepassing is.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 2184602 op 06-01-2025 21:44 ]
Er wordt inderdaad vanaf volgende week maandag uitgeleverd. Wij kregen dit aangeboden voor het ophalen van de door ons in oktober bestelde Inster.Snyper schreef op maandag 6 januari 2025 @ 19:59:
Ik hoor van mijn dealer Content Autogroep Eindhoven dat ze deze week de toegedeelde Insters van de 1e boot binnen krijgen. En volgende week gaan uitleveren. Mijn afspraak staat op de 17e zoals eerder gemeld, maar vanaf maandag volgende week zouden dus eerste leveringen kunnen gaan plaatsvinden.
Onze dealer houdt een slag om de arm, maar gaf aan dat het mogelijk is dat onze auto deze week al binnen komt en vanaf volgende week geleverd kan worden.Anoniem: 2184602 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 21:41:
[...]
Overigens zei je in je vorige bericht dat de Inster al binnen was? Was ie nou al binnen of komt ie deze week? Wel interessant om te weten of dat misschien voor meerdere dealers van toepassing is.
Misschien niet zo bedoeld, maar de manier van reageren op de berichten van een forumlid zouden voor mij wat zachter mogen zijn. Als het bericht al onjuist is, zou er ook sprake kunnen zijn van een vergissing in plaats van een leugen.Anoniem: 2184602 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 21:41:
[...]
Leugens!
[...]
De tweede reactie komt op mij nogal dwingend over, alsof een antwoord geven een ‘moeten’ zou zijn.
Mosschien ligt het aan mijn leeftijd dat mijn voorkeur uitgaat naar een wat softere bejegening van mensen en ben ik daarmee ‘over de datum’.
Offtopic:Megat schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:02:
[...]
Misschien niet zo bedoeld, maar de manier van reageren op de berichten van een forumlid zouden voor mij wat zachter mogen zijn. Als het bericht al onjuist is, zou er ook sprake kunnen zijn van een vergissing in plaats van een leugen.
De tweede reactie komt op mij nogal dwingend over, alsof een antwoord geven een ‘moeten’ zou zijn.
Mosschien ligt het aan mijn leeftijd dat mijn voorkeur uitgaat naar een wat softere bejegening van mensen en ben ik daarmee ‘over de datum’.
Klopt, is zeker niet zo bedoeld. Met 'leugens' benadruk ik de "zoals eerder gemeld", omdat dat niet klopt. Vervolgens geef ik met de clown smiley (
De tweede reactie is ook zeker geen 'moeten', maar een oprechte vraag omdat hij eerst zegt dat de auto er is en vervolgens zegt hij dat de auto nog moet komen. Lijkt mij waardevolle informatie om te weten.
Ik denk dat jij eerder de uitzondering bent op dit forum door je leeftijd? en manier van schrijven. Ik oordeel daar verder niet over. In een forum zoals deze waar veel gebruik gemaakt wordt van smileys en korte berichten kan je beter voorzichtig zijn met je interpretatie. Je hebt mij eerder zien posten en vanuit die geschiedenis zou je kunnen weten dat ik op zoek ben naar de feiten omtrent de Inster en dat ik het niet slecht bedoel.
Ik heb het RDW bestand eens bekeken. Daarin staat ook van iedere binnengekomen en van kenteken voorziene Inster de catalogusprijs. Deze 374 Insters zijn dus maar liefst over 26 verschillende catalogusprijzen verdeeld. Daarmee kun je zien hoeveel Insters er in de uitvoering met jouw catalogusprijs zijn binnengekomen.
Het volledige overzicht:
Catalogusprijs Aantal
23500 14
24195 16
24295 16
24395 9
25200 24
25895 14
25995 15
26500 18
27195 20
27295 24
27495 16
28000 6
28190 20
28290 31
28390 2
28695 6
28795 8
29595 2
30290 11
30985 8
31085 38
31090 13
31185 6
31785 10
31885 22
31985 5
Totaal 374
Het volledige overzicht:
Catalogusprijs Aantal
23500 14
24195 16
24295 16
24395 9
25200 24
25895 14
25995 15
26500 18
27195 20
27295 24
27495 16
28000 6
28190 20
28290 31
28390 2
28695 6
28795 8
29595 2
30290 11
30985 8
31085 38
31090 13
31185 6
31785 10
31885 22
31985 5
Totaal 374
Leuk.rettok schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:43:
Ik heb het RDW bestand eens bekeken. Daarin staat ook van iedere binnengekomen en van kenteken voorziene Inster de catalogusprijs. Deze 374 Insters zijn dus maar liefst over 26 verschillende catalogusprijzen verdeeld. Daarmee kun je zien hoeveel Insters er in de uitvoering met jouw catalogusprijs zijn binnengekomen.
Het volledige overzicht:
Catalogusprijs Aantal
23500 14
24195 16
24295 16
24395 9
25200 24
25895 14
25995 15
26500 18
27195 20
27295 24
27495 16
28000 6
28190 20
28290 31
28390 2
28695 6
28795 8
29595 2
30290 11
30985 8
31085 38
31090 13
31185 6
31785 10
31885 22
31985 5
Totaal 374
Het is alleen niet de catalogusprijs maar de fiscale waarde in die tabel van de RDW. Maar ook die is terug te vinden in de prijslijst.
Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.. We hebben half november de Inster besteld / koopcontract getekend. Tussentijd enkel op eigen iniatief een paar keer geïnformeerd naar de levering. Vervolgens 1 mailtje op oudjaarsdag dat de dealer nog niks weet qua levering en gisteren opeens een algemene Van Mossel mail met 'Bedankt voor je bestelling.. De bestelling van jouw nieuwe INSTER bij de fabrikant heeft inmiddels plaatsgevonden'.. Zou dit betekenen dat de bestelling nu pas gedaan is??
[ Voor 3% gewijzigd door jck82 op 07-01-2025 16:50 ]
P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal
Ik lees op hun site, dat Van Mossel 471 vestigingen heeft. Ik kan mij voorstellen dat de effectieve bestelling centraal gedaan wordt, maar Van Mossel schrijft dat ze op jaarbasis meer dan 200.000 auto’s - nieuw en gebruikt - verkopen. Ik verwacht daarom niet dat ze slechts eens per maand - of nog langer - de orders verzamelen voordat ze bij de importeurs geplaatst worden. Dikwijls zit er aan de verkoop van een nieuwe auto ook een inruiler vast en die zakt vaak ook in prijs naarmate de tijd verstrijkt, mede daarom zal men een zo hoog mogelijke doorloopsnelheid nastreven denk ik.jck82 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:50:
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.. We hebben half november de Inster besteld / koopcontract getekend. Tussentijd enkel op eigen iniatief een paar keer geïnformeerd naar de levering. Vervolgens 1 mailtje op oudjaarsdag dat de dealer nog niks weet qua levering en gisteren opeens een algemene Van Mossel mail met 'Bedankt voor je bestelling.. De bestelling van jouw nieuwe INSTER bij de fabrikant heeft inmiddels plaatsgevonden'.. Zou dit betekenen dat de bestelling nu pas gedaan is??
[ Voor 3% gewijzigd door Megat op 07-01-2025 21:28 ]
Ik snapte wel dat dit een (terecht) geintje was.Anoniem: 2184602 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 21:41:
[...]
Leugens!
[...]

SJoepie
Het is bij Hyundai normaal dat de dealers vrij lang niks weten over de levering, dus dat is niet anders dan anders.jck82 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:50:
Hoe je het ontvangen mailtje moet interpreteren durf ik je niet te zeggen. Heb je afspraken gemaakt over de levertijd in het contract?
Oeps, verkeerde draadje.
[ Voor 92% gewijzigd door PeterZ(on) op 07-01-2025 21:39 ]
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
Het ligt zeker niet aan jou, Majoef moet je niet zo serieus nemen. Hij reageert op meerdere mensen zo helaas. Je hebt altijd wel mensen die de sfeer op een forum verpesten, en daar is hij heel goed in. Je bent zeker niet over datum, hoe oud je ook bent; mensen moeten elkaar met respect behandelenMegat schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:02:
[...]
Misschien niet zo bedoeld, maar de manier van reageren op de berichten van een forumlid zouden voor mij wat zachter mogen zijn. Als het bericht al onjuist is, zou er ook sprake kunnen zijn van een vergissing in plaats van een leugen.
Mocht iemand willen checken hoe een reactie wordt bedoeld of aan willen geven dat een reactie als niet prettig wordt ervaren, stuur dan s.v.p. even een pb aan de persoon in kwestie.
[ Voor 18% gewijzigd door monica66 op 08-01-2025 07:53 ]
Ik kijk vol vertrouwen uit naar mijn nieuwe Inster maar er moet me wel iets van het hart. De communicatie laat m.i. echt te wensen over. Een nieuwe auto is voor alle kopers een grote investering en zeker in dit geval waarbij je de eerste lichting bent die - aangezien je geen proefrit hebt kunnen maken - best een risico neemt en die je als importeur ook als belangrijke ambassadeurs voor deze nieuwe auto zou moeten zien, zou je ervan uitgaan dat je goed op de hoogte gehouden wordt. En niet je informatie uit dit kopers forum moet halen. Het is zo eenvoudig, een beetje meeleven. Een gemiste kans van de importeur.
Daar ben ik het wel mee eens. Toen ik een proefrit deed had ik al snel in de gaten dat de communicatie tussen dealers en importeur ook niet even soepel verliep. Maar ik denk dat we het allemaal vergeten zijn zodra we in ons instertje rijden 😀.Ton dB schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:14:
Ik kijk vol vertrouwen uit naar mijn nieuwe Inster maar er moet me wel iets van het hart. De communicatie laat m.i. echt te wensen over. Een nieuwe auto is voor alle kopers een grote investering en zeker in dit geval waarbij je de eerste lichting bent die - aangezien je geen proefrit hebt kunnen maken - best een risico neemt en die je als importeur ook als belangrijke ambassadeurs voor deze nieuwe auto zou moeten zien, zou je ervan uitgaan dat je goed op de hoogte gehouden wordt. En niet je informatie uit dit kopers forum moet halen. Het is zo eenvoudig, een beetje meeleven. Een gemiste kans van de importeur.
Zijn er ook mensen die een hond hebben en de Inster hebben aangeschaft? Zoja, wat is de beste manier volgens jullie om de auto enigszins fris te houden (voor zo ver mogelijk) met een hond? Rubberen matten?
Ik lees veel, ontzettend veel, aangaande ev's, veel topics hier op Tweakers, fora, nationaal en internationaal, facebook-groepen van diverse merken (ev gerelateerd dat wel) en hoe vaak ik dit zinnetje lees.Ton dB schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:14:
Een gemiste kans van de importeur.
Onze hond zat op de achterste bank, wij hadden dit daarvoor;tcc90 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:03:
Zijn er ook mensen die een hond hebben en de Inster hebben aangeschaft? Zoja, wat is de beste manier volgens jullie om de auto enigszins fris te houden (voor zo ver mogelijk) met een hond? Rubberen matten?
:strip_exif()/f/image/zkOHpobwumx0qIs8a1kKuZ25.jpg?f=fotoalbum_large)
Superhandig, en alles bleef schoon. Was ook 'opdeelbaar' dus evt. kan 3e persoon mee achterin.
Hond niet mee en 4/5 mensen mee in auto? 5 minuten werk om de boel er uit te halen.
Voor jou is het een grote investering, maar voor een beetje bedrijf echt peanuts.Ton dB schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:14:
Daarbij heb jij als klant alleen contact met de dealer. Maar de dealer heeft te dealen met een leverancier en 100+ klanten, en is net zo aan de goden overgeleverd.
Daar komt dat verschil in verwachtingen vandaan.
Neemt niet weg dat het als klant zijnde echt heel vervelend is.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Zodra een boot met Insters vertrekt uit Zuid Korea zal de importeur toch echt wel weten wat erop staat, "even" een mooi online portal maken en ze gelijk aan klanten koppelen zou de moeite niet zijn (ten opzichte van al die klanten die steeds naar een statusupdate vragen). Maar blijkbaar kiest de importeur daar niet voor, daar zullen ze vast goede redenen voor hebben.DropjesLover schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:29:
[...]
Voor jou is het een grote investering, maar voor een beetje bedrijf echt peanuts.
Daarbij heb jij als klant alleen contact met de dealer. Maar de dealer heeft te dealen met een leverancier en 100+ klanten, en is net zo aan de goden overgeleverd.
Daar komt dat verschil in verwachtingen vandaan.
Neemt niet weg dat het als klant zijnde echt heel vervelend is.
Daarnaast, en ik denk dat daar het grootste deel van de frustratie zit, geven de verkopers een onrealistisch beeld van de levertijd, om maar zoveel mogelijk auto's te kunnen verkopen.
Heb je denk ik met elke importeur maar er zullen vast uitzonderingen zijn. Ik had met mijn laatste nieuwe Toyota problemen, met wat later bleek de EGR bleek te zijn. Ik had telkens vermogensverlies, talloze malen naar de dealer en importeur ge contact en niemand wist de oorzaak. En ineens een paar dagen later was er een modificatie beschikbaar. Dus je maakt mij niet wijs dat de importeur daar niets vanaf wist want die modificatie moet ontwikkeld en gemaakt worden nadat er een probleem is gesignaleerd. Ik bedoel maar, gemiste kans importeur.Ton dB schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:14:
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
Die problemen hadden een paar (maar niet alle) mensen wereldwijd. Bij de ontwikkel-afdeling in Japan wordt na veel meldingen (en maanden/jaren) een team opgericht. Het team ontwikkelt een oplossing. Die oplossing voor dat ene model van beperkte bouwjaar/maand wordt (aanname!) wereldwijd gedeeld met alle dealers + servicemensen.PeterZ(on) schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:39:
[...]
Heb je denk ik met elke importeur maar er zullen vast uitzonderingen zijn. Ik had met mijn laatste nieuwe Toyota problemen, met wat later bleek de EGR bleek te zijn. Ik had telkens vermogensverlies, talloze malen naar de dealer en importeur ge contact en niemand wist de oorzaak. En ineens een paar dagen later was er een modificatie beschikbaar. Dus je maakt mij niet wijs dat de importeur daar niets vanaf wist want die modificatie moet ontwikkeld en gemaakt worden nadat er een probleem is gesignaleerd. Ik bedoel maar, gemiste kans importeur.
Echter, die krijgen dergelijke oplossingen voor alle 20 modellen van de afgelopen 5 jaar, en dan nog de verschillende uitvoeringen / motoren / opties constant.
Ik werk als project engineer bij 1 fabriek met 20 man TD in ploegendienst. Die weten dat mailtje met oplossing wat ik 2 maanden geleden gestuurd heb al niet meer... Wat denk je bij zo'n netwerk als een autodealer?
Je dealer is toch wat verder is gaan vragen in de organisatie / importeur, en dat daar na een paar dagen iemand terug reageert met "oh ja, daar is fix X voor beschikbaar". Nog best vlot zou ik zeggen
Neemt wederom niet weg dat het voor jou als klant een mindere ervaring is, maar het zijn ook maar mensen, en die zijn echt wel ter goede wil.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Gefeliciteerd, mooi nieuws!HRM69 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:10:
Net gebeld door de dealer, auto is binnen, kan m 15-1 ophalen. Kenteken geregistreerd op 27-12-2024
Perfect, dank voor de tip. Die ga ik zeker aanschaffen, zodat de inster netjes blijftZjanzjak schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:14:
[...]
Ik lees veel, ontzettend veel, aangaande ev's, veel topics hier op Tweakers, fora, nationaal en internationaal, facebook-groepen van diverse merken (ev gerelateerd dat wel) en hoe vaak ik dit zinnetje lees.
[...]
Onze hond zat op de achterste bank, wij hadden dit daarvoor;
[Afbeelding]
Superhandig, en alles bleef schoon. Was ook 'opdeelbaar' dus evt. kan 3e persoon mee achterin.
Hond niet mee en 4/5 mensen mee in auto? 5 minuten werk om de boel er uit te halen.
Interessant om te lezen, maar. Het was niet na een paar dagen dat de oplossing van het probleem bekend was maar pas na maanden, die paar dagen sloeg op het laatste contact. Bovendien was het een gevaarlijk probleem, want als je bijvoorbeeld een drukke weg moest oversteken kon de auto ineens stilvallen.DropjesLover schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:02:
[...]
Die problemen hadden een paar (maar niet alle) mensen wereldwijd. Bij de ontwikkel-afdeling in Japan wordt na veel meldingen (en maanden/jaren) een team opgericht. Het team ontwikkelt een oplossing. Die oplossing voor dat ene model van beperkte bouwjaar/maand wordt (aanname!) wereldwijd gedeeld met alle dealers + servicemensen.
Echter, die krijgen dergelijke oplossingen voor alle 20 modellen van de afgelopen 5 jaar, en dan nog de verschillende uitvoeringen / motoren / opties constant.
Ik werk als project engineer bij 1 fabriek met 20 man TD in ploegendienst. Die weten dat mailtje met oplossing wat ik 2 maanden geleden gestuurd heb al niet meer... Wat denk je bij zo'n netwerk als een autodealer?![]()
Je dealer is toch wat verder is gaan vragen in de organisatie / importeur, en dat daar na een paar dagen iemand terug reageert met "oh ja, daar is fix X voor beschikbaar". Nog best vlot zou ik zeggen![]()
Neemt wederom niet weg dat het voor jou als klant een mindere ervaring is, maar het zijn ook maar mensen, en die zijn echt wel ter goede wil.
Ik mag toch aannemen dat er bij de importeur een database is van problemen en wat de status is. Dus als een dealer iets signaleert is dat toch direct bekend of er meer van dat soort problemen zijn. Idem bij de fabrikant. Dus als er dan "ineens" een modificatie is dan heeft men ergens steken in de communicatie laten vallen.
Die gebruiken wij ook als onze hond mee gaat en dat is eigenlijk alleen met de vakanties. Inderdaad makkelijk te bevestigen en weer te verwijderen. Je achterbank blijft netjes en schoon. Wij kopen deze op Amazon, niet te duur en stevig. Wel opletten dat je echt de stevigere neemt want de dunnere scheuren makkelijk.Zjanzjak schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:14:
[...]
Ik lees veel, ontzettend veel, aangaande ev's, veel topics hier op Tweakers, fora, nationaal en internationaal, facebook-groepen van diverse merken (ev gerelateerd dat wel) en hoe vaak ik dit zinnetje lees.
[...]
Onze hond zat op de achterste bank, wij hadden dit daarvoor;
[Afbeelding]
Weet iemand of er al boten onderweg zijn naar Nederland? En zo ja, welke naam deze hebben?
Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh
Ik heb de Inster net bij een dealer bekeken en die vertelde dat er sinds gisteren weer een Smartbonus van 2000 euro geldt, naast de BPM.
Via Eukor kan je zien welke schepen naar Rotterdam varen vanaf Gwangyang. Je kan niet zien wat er op staat. Ik kan mijn beeld niet verkleinen maar je kan ook zien wanneer ze aankomen als je meer naar rechts gaat.de schompen schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:01:
Weet iemand of er al boten onderweg zijn naar Nederland? En zo ja, welke naam deze hebben?
:strip_exif()/f/image/t60Pzky8EcLIHJFLfya7sUig.jpg?f=fotoalbum_large)
Goed nieuws! Gefeliciteerd!JKDG schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:52:
Eind van de middag gebeld door de dealer, de auto is binnen en ga hem 17 Januari ophalen.

Ze komen er nog eerder mee dan ik had verwacht. Hier https://www.autogroeptwente.nl/acties/smart-bonus lees ik het ook, staat alleen geen datum bij maar het bedrag is toch wel goed.monica66 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:46:
Ik heb de Inster net bij een dealer bekeken en die vertelde dat er sinds gisteren weer een Smartbonus van 2000 euro geldt, naast de BPM.
Dat is wel heel snel ja.PeterZ(on) schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:49:
[...]
Ze komen er nog eerder mee dan ik had verwacht. Hier https://www.autogroeptwente.nl/acties/smart-bonus lees ik het ook, staat alleen geen datum bij maar het bedrag is toch wel goed.
Dan blijft de Inster scherp geprijsd t.o.v. de concurrentie.
Zeker nu Dongfeng de prijs van de Box ook behoorlijk verhoogd heeft.
[ Voor 3% gewijzigd door HandyLumberjack op 09-01-2025 07:45 ]
Daar is 'ie dan: mijn Inster! Ik ben nu bij de dealer voor de overdracht, later zal ik meer posten.
Super! Gefeliciteerd alvast! En mooie kleur! 😉
Zie dat er de Kumho banden onder liggen. Dat was nog een vraag. Had ook Nexen langs zien komen op enkele plaatjes.
Zie dat er de Kumho banden onder liggen. Dat was nog een vraag. Had ook Nexen langs zien komen op enkele plaatjes.
Zojuist de Inster opgehaald bij de dealer en de eerste (echte) kilometers gemaakt.
Hoewel het de meest basis versie is, is ie vrij compleet uitgerust. Ik mis wel een klein beetje de stoel/stuurverwarming moet ik zeggen, maar buiten dat is hij zeer compleet vind ik. Hopelijk compenseert het voorverwarmen van de auto het gemis van de stuur/stoelverwarming, vooral met dit weer.
Vooralsnog, zeer tevreden!
Hoewel het de meest basis versie is, is ie vrij compleet uitgerust. Ik mis wel een klein beetje de stoel/stuurverwarming moet ik zeggen, maar buiten dat is hij zeer compleet vind ik. Hopelijk compenseert het voorverwarmen van de auto het gemis van de stuur/stoelverwarming, vooral met dit weer.
Dat zal het wel compenseren, maar dat ga je terugzien in je energierekening. Voorverwarmen kost heel veel stroom, dus daarom heb ik liever stoel en stuur verwarming bij korte ritten. Als je die basisversie straks in wilt ruilen, dan krijg je er ook minder voor.j3r schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:01:
Hopelijk compenseert het voorverwarmen van de auto het gemis van de stuur/stoelverwarming, vooral met dit weer.
Stoelverwarming is trouwens ook fijn als je de verwarming aan hebt staan: helpt ook tegen rugpijn bij langere ritten.
Gefeliciteerd en wow wat is het een mooie kleur……
Kan bijna niet meer wachten tot wij hem ook kunnen gaan rijden….
Stoelverwarming helpt ook om je range in de winter flink te vergroten, dat is de reden dat ik het eigenlijk wou hebben.MathiasMetzger schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:09:
[...]
Dat zal het wel compenseren, maar dat ga je terugzien in je energierekening. Voorverwarmen kost heel veel stroom, dus daarom heb ik liever stoel en stuur verwarming bij korte ritten. Als je die basisversie straks in wilt ruilen, dan krijg je er ook minder voor.
Stoelverwarming is trouwens ook fijn als je de verwarming aan hebt staan: helpt ook tegen rugpijn bij langere ritten.
Alleen t.o.v. van de basisversie moet je minimaal €3.995,- extra betalen voor stoelverwarming (en dan krijg je er ook nog wat andere dingen bij
Ik heb nu een aftermarket verwarmd stoelmatje liggen a €8,- voor op de bestuurdersstoel. Een kennis van mij gebruikt hem ook in zijn EV en die is er ook erg tevreden over.
Mag ik vragen wat het verschil tussen die twee soorten banden is en welke is dan het beste?Fardrake schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:55:
Super! Gefeliciteerd alvast! En mooie kleur! 😉
Eigenlijk is het vooral heel efficiënt bij korte ritten: ik rij nu al bijna twee jaar volledig electrische en wat mij de laatste tijd vooral opgevallen is? Korte ritten met verwarming aanrijden? Dat verbruikt enorm veel stroom, dus ja wil je een paar euros sparen? Dan gewoon met dikke winterjas in de auto en stoel en stuurverwarming aan.HandyLumberjack schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:53:
[...]
Stoelverwarming helpt ook om je range in de winter flink te vergroten, dat is de reden dat ik het eigenlijk wou hebben.
Maar ik begrijp dat het bij een nieuwe Inster een flinke zak extra geld kost, wat je natuurlijk niet terug gaat krijgen bij de inruil. De eventuele km-stand is vaak van nog grotere invloed. Bij lange ritten valt het meerverbruik van rijden met de verwarming eigenlijk wel mee, omdat een eenmaal warme auto warm houden niet zoveel energie kost.
Vergelijk met het opwarmen van een koude woning? Dat kost veel meer, dan wanneer je zorgt dat de temperatuur ook avonds rond de 16 graden blijft.
Voor korte ritjes auto maar in de garage als thuisaccu voor de warmtepomp. Raam open, kan het warmteverlies van de warmtepompbuffer de auto weer in. Of zo.
Dit is wat de kentekencheck bij RDW nu vermeld:Winand1 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 17:23:
Vraagje, Olga D ,Staat de auto op 2024 of 2025
:strip_exif()/f/image/V65LkqHTXGSRZD0lZoMpLtuj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/peGJWrxikHDmbZ8dvTCr5wQj.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door OlgaD op 09-01-2025 12:50 ]
Eerste APK staat nog niet vermeld, maar is na 4 jaar (en daarna iedere 2 jaar).
Onderhoudsinterval van de auto is 30.000 km of 2 jaar.
Onderhoudsinterval van de auto is 30.000 km of 2 jaar.
De Inster is een leuke auto om te zien, maar ik kan gewoon niet wennen aan de velgen waarmee ze de auto presenteren. Die vind ik eerlijk gezegd echt niet mooi. Gelukkig kun je die natuurlijk eenvoudig aanpassen naar je eigen smaak.
De Kumho komen beter uit de test dan de Nexen.ajww schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:00:
[...]
Mag ik vragen wat het verschil tussen die twee soorten banden is en welke is dan het beste?
https://www.autobandentes...oge%20als%20natte%20wegen.
Ik ben blij voor u, dat u in uw eigen Inster kunt stappen.
Heel veel plezier en veilige kilometers gewenst.
Ik kijk uit naar uw bevindingen.
Hartelijk gefeliciteerd met uw Inster.j3r schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:01:
Zojuist de Inster opgehaald bij de dealer en de eerste (echte) kilometers gemaakt.
Ik mis wel een klein beetje de stoel/stuurverwarming moet ik zeggen, maar buiten dat is hij zeer compleet vind ik.
Misschien zijn de eerste kilometers wel zo spannend, dat u de wat lagere temperatuur niet eens merkt.
Ik ben benieuwd hoe het ermee rijden u gaat bevallen
Ik dacht dat bij de Inster de rugleuning geen verwarming heeft en de verwarming beperkt blijft tot het zitvlak, of vergis ik mij ?MathiasMetzger schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:09:
[...]
Ik stel de vraag, vanwege uw opmerking van rugpijn in combinatie met stoelverwarming.
“OlgaD” kan mij het antwoord geven denk ik, nu dat zij reeds kan genieten van haar mooie oranje Inster.
Ik las verschillende publicaties waarbij het dragen van dikke kleding achter het stuur wordt afgeraden vanwege de veiligheid.MathiasMetzger schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:02:
[...]
Dat verbruikt enorm veel stroom, dus ja wil je een paar euros sparen? Dan gewoon met dikke winterjas in de auto en stoel en stuurverwarming aan.
Los van het gegeven dat het de bewegingsvrijheid beperkt, zou het ook aanzienlijk gevaarlijker zijn qua letselschade, omdat de veiligheidsgordel niet strak genoeg gespannen zou zitten bij een - zware - aanrijding. Of er ook meer kans was op letsel vanwege de airbags, herinner ik mij zo niet meer.
Klopt wat je zegt: maar moet je dan kou lijden in de auto? Geen enkele auto, behalve als je hem voorverwarmd? Zal direct een warm interieur hebben. Voordeel van een EV is wel dat als je de verwarming aanzet, de auto vrij snel warm is.Megat schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:09:
[...]
Ik las verschillende publicaties waarbij het dragen van dikke kleding achter het stuur wordt afgeraden vanwege de veiligheid.
Los van het gegeven dat het de bewegingsvrijheid beperkt, zou het ook aanzienlijk gevaarlijker zijn qua letselschade, omdat de veiligheidsgordel niet strak genoeg gespannen zou zitten bij een - zware - aanrijding. Of er ook meer kans was op letsel vanwege de airbags, herinner ik mij zo niet meer.
Voorverwarmen doe ik hooguit wanneer de auto volledig bevroren is: dan heeft dat echt wel voordelen.
Dit gebruik ik al echt jaren en tot nog toe blijft de auto hierdoor super netjes.tcc90 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:24:
[...]
Perfect, dank voor de tip. Die ga ik zeker aanschaffen, zodat de inster netjes blijft
Destijds toen ik mijn Getz inruilde zag men niet dat er een hond op de achterbank zat regelmatig.
Daarna in de opvolgers ook dit soort kleden gebruikt en de auto blijft super netjes.
In Spanje kun je er zelfs een boete voor krijgen.Megat schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:09:
[...]
Ik las verschillende publicaties waarbij het dragen van dikke kleding achter het stuur wordt afgeraden vanwege de veiligheid.
Ik kreeg een telefoontje van mijn dealer (Hyundai Wittenberg - Amersfoort). Mijn Inster zou volgende week bij hen moeten zijn. Ik kan hem een week later ophalen. Hij zei dat ze er al een paar in de winkel hebben, maar die van mij zat niet op de eerste boot.
Als ik het goed zie, was u één van de eersten, die de Inster bestelde. Zouden er zo weinig met uw configuratie op de eerste boot gestaan hebben, of zouden die misschien als demo’s zijn ingezet ? Het lichte interieur wordt naar mijn mening veel gebruikt in de filmpjes die ik zag, maar ik weet niet of dat is omdat lichte kleuren wat beter uit de verf komen op foto’s en filmpjes of dat men ook voor demo’s die kleur prefereert.AlesAlitis schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:48:
Ik kreeg een telefoontje van mijn dealer (Hyundai Wittenberg - Amersfoort). Mijn Inster zou volgende week bij hen moeten zijn. Ik kan hem een week later ophalen. Hij zei dat ze er al een paar in de winkel hebben, maar die van mij zat niet op de eerste boot.
Ik denk dat veiligheid altijd geld kost, tot het moment dat het verkeerd gaat. Vanaf dat moment is de veiligheid heel vaak vele malen goedkoper dan de kosten die gemoeid zijn met het ongedaan maken van het ongeval, als dat nog mogelijk is.MathiasMetzger schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:25:
[...]
Klopt wat je zegt: maar moet je dan kou lijden in de auto? Geen enkele auto, behalve als je hem voorverwarmd?
[ Voor 3% gewijzigd door Megat op 09-01-2025 16:14 ]
Dan moet je niet de Inster willen kopen: wat wij tot nu toe weten, is dat die maar drie sterren scoort on de Koreaanse NCAP. Overigens gaat het vooral om donsjassen die een gevaar vormen, omdat die samengeperst worden.Megat schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:10:
[...]
Ik denk dat veiligheid altijd geld kost, tot het moment dat het verkeerd gaat. Vanaf dat moment is de veiligheid heel vaak vele malen goedkoper dan de kosten die gemoeid zijn met het ongedaan maken van het ongeval, als dat nog mogelijk is.
Ik draag niet dat soort jassen, maar nette heren mantels van wol
A naar B stijl is wel erg smal. Verklaart wel waarom ik daar met mijn 88kg 187cm wat strijd mee had. Ik ga toch ook nog maar even kijken naar een jong gebruikte I3 (S) met 42kWH
Dat zegt dus precies niks. Als ik zo snel kijk en de test door Google Translate haal scoort de Inster wat lager op voetgangersveiligheid en assistent systemen.MathiasMetzger schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:12:
[...]
Dan moet je niet de Inster willen kopen: wat wij tot nu toe weten, is dat die maar drie sterren scoort on de Koreaanse NCAP. Overigens gaat het vooral om donsjassen die een gevaar vormen, omdat die samengeperst worden.
Niet zo interessant dus
Vaak bu'j te bang!
Als voetganger zou ik me relatief veilig voelen bij een Inster, hij is vrij smal, dus de kans dat die je raakt is een stuk kleiner.-tom-562 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 18:30:
[...]
Dat zegt dus precies niks. Als ik zo snel kijk en de test door Google Translate haal scoort de Inster wat lager op voetgangersveiligheid en assistent systemen.
Niet zo interessant dus
De stoelverwarming is niet alleen het zitvlak, maar ook het onderste deel van het rugvlak. Heerlijk warm! Ook de stuurverwarming is fijn.Megat schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:46:
[...]
Ik dacht dat bij de Inster de rugleuning geen verwarming heeft en de verwarming beperkt blijft tot het zitvlak, of vergis ik mij ?
Ik stel de vraag, vanwege uw opmerking van rugpijn in combinatie met stoelverwarming.
“OlgaD” kan mij het antwoord geven denk ik, nu dat zij reeds kan genieten van haar mooie oranje Inster.
Dankjewel voor uw update mevrouw en fijn dat ook de rug op temp. gehouden kan worden in uw Inster.OlgaD schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 20:07:
[...]
De stoelverwarming is niet alleen het zitvlak, maar ook het onderste deel van het rugvlak. Heerlijk warm! Ook de stuurverwarming is fijn.
Het eerste wat onze dochter zei, toen ik haar - eind ‘23 - vroeg naar haar eerste bevindingen met haar nieuwe EV was zei ze : “ De stuurverwarming is toch wel zo fijn pa “. Ik weet natuurlijk dat ze vaak koude handen heeft, maar Ik had dit antwoord niet verwacht, mede omdat de auto vol zit met comfortverhogende snufjes.
Als ze ons deze tijd van het jaar bezoekt, zet ze standaard de stoel- en stuurverwarming een minuut of tien voor vertrek aan. Als ze dan haar kopje thee op heeft, zegt ze :” De auto geeft een seintje dat ik gerust in kan stappen, want het stuur en de stoel zijn op temperatuur”. Gelijk heeft ze dan een smile op haar gezicht van oor tot oor.
Ik hoop en verwacht dat mijn vrouw er - net als u - ook blij verrast mee gaat zijn.
Verandert mijn keuze niet hoor 😅. Sta alleen elke keer te kijken hoe die Renault 5 zo opgehemeld wordt. Vooral met zo weinig zitruimte achterin.HRM69 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 21:21:
Morgen verkiezing auto van het jaar en de Inster maakt een kans! Even duimen dus 😀
Ok, ziet er goed uit. Bedankt voor de verheldering. 👍🏼Fardrake schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:45:
[...]
De Kumho komen beter uit de test dan de Nexen.
https://www.autobandentes...oge%20als%20natte%20wegen.
Ach ja, bij miss verkiezingen snap ik het soms ook niet dat het ene model niet gekozen is en het andere juist wel.Fardrake schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 21:26:
Verandert mijn keuze niet hoor 😅. Sta alleen elke keer te kijken hoe die Renault 5 zo opgehemeld wordt. Vooral met zo weinig zitruimte achterin.
Ter vergelijking: de Dacia Spring scoorde 0 sterren veiligheid in de Euro-NCAP testen.MathiasMetzger schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:12:
[...]
Dan moet je niet de Inster willen kopen: wat wij tot nu toe weten, is dat die maar drie sterren scoort on de Koreaanse NCAP. Overigens gaat het vooral om donsjassen die een gevaar vormen, omdat die samengeperst worden.
Maar staar je niet blind op sterren alleen. 3 sterren in de Euro-NCAP zou al heel goed zijn voor een kleine auto. Al is dit bij de Euro-NCAP "in zijn klasse" dus de auto formaten onderling zijn niet uitwisselbaar.
Wat je verder moet weten: de Euro-NCAP is natuurlijk begonnen als club die botsproeven uitvoerde. Daardoor is de ontwikkeling van botsveilige auto's erg bevorderd. Nu de meeste auto's daarin 5 sterren gingen halen is er iedere keer meer toegevoegd. Dat begon met meer sterren bij meer airbags, (zij en gordijn airbags) en is de laatste jaren steeds verder gegroeid met allerlei electronische systemen. ABS en ESP moest al standaard zijn, daar komen nu lane assist, bots radar, automatisch noodoproep systeem, verkeersbordherkenning, snelheids waarschuwingen/aanpassingen etc. bij. Een aantal systemen zijn door EU wetgeving dit jaar verplicht geworden. Als je niet alles wat daar nog bovenop komt aan systemen hebt, dan krijg je punten aftrek.
Dat kan in de praktijk betekenen dat je een stevige 5 sterren botsveiligheid hebt, maar uiteindelijk onder de streep toch op 3 sterren gemiddeld uitkomt omdat er wat extra bestuurders assistentie systemen en piepjes missen.
Vaak willen ze met de auto van het jaar ook een beetje de tijdgeest vastleggen, 2025 is toch wel het jaar van de betaalbare EV, dus ik verwacht een beetje dat het de Inster, R5 of E-C3 wordt.HRM69 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 21:21:
Morgen verkiezing auto van het jaar en de Inster maakt een kans! Even duimen dus 😀
Afgelopen maandag de dealer maar eens gebeld, aangezien de belofte op aankoopdatum (18-11-24) ‘hopelijk tussen kerst en o&n’ was en ik een week voor kerst gebeld werd met de mededeling dat dat niet ging lukken en het ‘dus’ begin januari zou worden. En een ander moest even uitgezocht worden, maar gisteren bericht gekregen dat mijn Inster nog in back-order staat. Op de vraag wat dat precies betekent kon hij geen antwoord geven, maar hij verwachtte dat mijn Inster half/eind maart geleverd zal worden. Op mijn vraag of het ook juni, september of december zou kunnen worden antwoordde hij ‘dat denk ik niet’.
Dealer stelde wel meteen de mogelijkheid voor om een andere kleur te kiezen die wel snel leverbaar is. Maar ja, ik heb niet voor niets juist deze kleur gekozen… Dus dit wordt nog even een oefeningetje in geduld hebben voor mij 😊
Dealer stelde wel meteen de mogelijkheid voor om een andere kleur te kiezen die wel snel leverbaar is. Maar ja, ik heb niet voor niets juist deze kleur gekozen… Dus dit wordt nog even een oefeningetje in geduld hebben voor mij 😊
De R5e ligt voor bij de stemming, YouTube: The Car of the Year 2025 - Live award ceremonyHandyLumberjack schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:17:
[...]
Vaak willen ze met de auto van het jaar ook een beetje de tijdgeest vastleggen, 2025 is toch wel het jaar van de betaalbare EV, dus ik verwacht een beetje dat het de Inster, R5 of E-C3 wordt.
Ze (Renault) hebben net gewonnenPeterZ(on) schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:53:
[...]
De R5e ligt voor bij de stemming, YouTube: The Car of the Year 2025 - Live award ceremony
Volgens de configurator op de Hyundai website is de E-Motion uitvoering nu ook te bestellen als 49kWh/115 pk. dat was ie al...

[ Voor 12% gewijzigd door ThermoVolt op 10-01-2025 12:04 ]
Ja, sinds 1 oktober 2024 kan dat ookThermoVolt schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 12:00:
Volgens de configurator op de Hyundai website is de E-Motion uitvoering nu ook te bestellen als 49kWh/115 pk..
Dit krijg je als je met koorts ligt te snotteren onder een dekentje en ook geen besef hebt welke dag het is .HandyLumberjack schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 12:03:
[...]
Ja, sinds 1 oktober 2024 kan dat ook

Voor mij blijft de Inster de winnaar, zelfs als het nog kon zou ik ook nu toch echt niet switchen…. Had wel verwacht dat de inster toch wel iets meer punten zou krijgen, maar het is wat het is.
En het eindklassement per auto.
Renault 5 / Alpine A290 (353 punten)
Kia EV3 (291 punten)
Citroën C3/ë-C3 (215 punten)
Dacia Duster (172 punten)
Hyundai Inster (168 punten)
Cupra Terramar (165 punten)
Alfa Romeo Junior (136 punten)
Renault 5 / Alpine A290 (353 punten)
Kia EV3 (291 punten)
Citroën C3/ë-C3 (215 punten)
Dacia Duster (172 punten)
Hyundai Inster (168 punten)
Cupra Terramar (165 punten)
Alfa Romeo Junior (136 punten)
Hier ook hoorajww schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:49:
[...]
Voor mij blijft de Inster de winnaar, zelfs als het nog kon zou ik ook nu toch echt niet switchen…. Had wel verwacht dat de inster toch wel iets meer punten zou krijgen, maar het is wat het is.
Nog niet, de mensen die een Renault 5/Alpine A290 besteld hadden kunnen bij Renault/Alpine kiezen uit drie opties: 1. Koop annuleren 2. Niet voor V2G kiezen, levering in maart/april en 1000 euro compensatie krijgen 3. Wachten tot juni/juli maar dan wel V2G-ready op de wagens.Anoniem: 2184602 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:56:
Enige voordeel (wat nog niet werkt) zou de V2G optie zijn.
Hoe het V2G van auto naar (je) grid gaat is ook nog wel een dingetje in Nederland maar dat terzijde.
Nu dat thuisaccu's rap goedkoper worden zie ik ook niet echt een voordeel van V2G, in ieder niet voor mijn eigen situatie. En ook niet voor een groot deel van de Nederlanders die geen eigen oprit heeft.
Ik ben ook nog steeds blij met mijn keuze. Hij is alleen een beetje aan de kleine kant voor ons, maar dat wist ik vantevoren, en de rest van de voordelen compenseert dat ruimschoots.
Ik ben ook nog steeds blij met mijn keuze. Hij is alleen een beetje aan de kleine kant voor ons, maar dat wist ik vantevoren, en de rest van de voordelen compenseert dat ruimschoots.
Vandaag nog maar even een andere kleur gepast.
Dealer zegt ook, niet doen.
Te krap bij in en uitstappen en je krijgt ruzie met de B stijl.
Jammer Hendrik, hopelijk vind je een andere mooie auto! 🍀🚘
Heeft iemand ervaring met de Hyundai “Charge myHyundai” laadpas? Stroomprijs? Ik laad veel thuis op, dus het Flex abo zou dan aanbevolen worden.
SJoepie
Laat je niet gek maken mensen !ajww schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:49:
[...]
Het zijn journalisten die de ‘auto van het jaar’ kiezen en de geschiedenis leert dat de uitverkorene uiterst zelden ook daadwerkelijk een verkoop hit wordt. Ik denk daarom, dat de consument andere argumenten heeft dan het autojournaille, om te bepalen wat ze de juiste auto vinden.
Wij kopen een auto met redenen die voor ons van belang zijn en wij luisteren wel naar de mening van anderen,
maar onze eigen mening geeft absoluut de doorslag.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Megat op 10-01-2025 17:18 ]
Ja die heb ik voor mijn Ioniq 5, in de eerste 2 jaar kreeg ik Ionity snelladen voor een lage prijs door heel europa waardoor de pas voor mij goed was.Snyper schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:31:
Heeft iemand ervaring met de Hyundai “Charge myHyundai” laadpas? Stroomprijs? Ik laad veel thuis op, dus het Flex abo zou dan aanbevolen worden.
Hij wordt vrijwel overal geaccepteerd echter is hij tering duur, als ik de e-flux pas ernaast hou betaal ik veel minder, soms wel de helft van de Hyundai pas.
Ik heb geen idee of bij de Inster ook een voordeeltje op Ionity wordt gegeven ??
Als je nu Ionity wilt laden kan je het beste een abo nemen bij Ionity direct want dat scheelt veel en heb je met 1x laden op de snellader er al weer uit.
[ Voor 10% gewijzigd door rvdgaag op 10-01-2025 17:20 ]
Deye 12kW Hybrid Inverter, 8,77 kW peak solar, 46,8 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump
De crux voor de winst van de Renault5 EV is vermoedelijk vooral dat hij de journalisten enorm meeviel ten opzichte van de verwachtingen. Ford kwam steeds met EV’s met beroemde sportwagen namen en het was niet sportief. Vw kwam met ID. GTX modellen als GTI tegenhanger. Maar die bleken allerminst sportief.
Journalisten rijden graag in sportieve auto’s. De Renault5 EV bleek veel sportiever te rijden dan verwacht en ook echt op sportief rijden afgesteld te zijn. Dus euforie. Ook de looks blijken goed getroffen. En dan ook nog een getunede Alpine versie.
De Inster was laat en gewoon echt goed. Alleen men had wel verwacht dat hij goed was. En vorig jaar won volgens mij de EV6 van Kia wat hetzelfde concern is als Hyundai. Dat zal ook meespelen. Het gevoel schrijft dan voor als het lukt weer iets Europees te kiezen nu als volgende winnar. Dan verliest zelfs de betere auto voor velen alsnog.
Dus trek het je niet aan. Ik hoor veel enthousiasme over de Inster bij wie hem zag. Dus dat is eigenlijk ook al een prijs.
Journalisten rijden graag in sportieve auto’s. De Renault5 EV bleek veel sportiever te rijden dan verwacht en ook echt op sportief rijden afgesteld te zijn. Dus euforie. Ook de looks blijken goed getroffen. En dan ook nog een getunede Alpine versie.
De Inster was laat en gewoon echt goed. Alleen men had wel verwacht dat hij goed was. En vorig jaar won volgens mij de EV6 van Kia wat hetzelfde concern is als Hyundai. Dat zal ook meespelen. Het gevoel schrijft dan voor als het lukt weer iets Europees te kiezen nu als volgende winnar. Dan verliest zelfs de betere auto voor velen alsnog.
Dus trek het je niet aan. Ik hoor veel enthousiasme over de Inster bij wie hem zag. Dus dat is eigenlijk ook al een prijs.
Frank Buma gaf de Inster wel de meeste punten in de verkiezing, heb vaak het idee dat hij wat meer vanuit de consument denk dan de gemiddelde journalist.ucsdcom schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 17:38:
De crux voor de winst van de Renault5 EV is vermoedelijk vooral dat hij de journalisten enorm meeviel ten opzichte van de verwachtingen. Ford kwam steeds met EV’s met beroemde sportwagen namen en het was niet sportief. Vw kwam met ID. GTX modellen als GTI tegenhanger. Maar die bleken allerminst sportief.
Wat ook in lijn is met jouw verhaal.
Hyundai had gewoon ook een Inster N moet aanbieden met 300pk, dan hadden ze vast beter gescoord.
[ Voor 3% gewijzigd door HandyLumberjack op 10-01-2025 18:14 ]
Twee keer autovisie in de jury. echt objectief......
Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh
Wat ik heb gezien van de Renault 5 is dat ie juist niet zo sportief is als dat ie oogt.ucsdcom schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 17:38:
Edit:
Nog even gescanned op wat filmpjes. Zit nog wel wat verschil tussen waarbij sommige testers een wat sportievere beleving ervaren.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 2184602 op 10-01-2025 18:15 ]
Ik meen dat het Monica66 was die mij hier even terug adviseerde om nogmaals contact op te nemen met de dealer, nadat twee mailtjes - met een tussentijd van 9 dagen - over de stand van zaken aangaande onze op 15-10 bestelde Inster, onbeantwoord bleven. Gehoor gevend aan dat advies en mede omdat we vanmiddag ln de buurt kwamen van de dealer, besloten we om er in persoon heen te gaan en wat denk je wat : onze Inster was “net” gearriveerd vertelde de verkoper. Hij leidde ons vervolgens naar een Inster met onze configuratie, die op de binnenplaats stond, als zijnde de onze. Ik heb verder maar niet teveel vragen gesteld.
Kort en goed : afspraak is dat de Inster dinsdag 21-1-25 aan ons afgeleverd wordt. Afwachten of hij nu zijn afspraak wel na komt, maar ik denk het wel. 😏
Kort en goed : afspraak is dat de Inster dinsdag 21-1-25 aan ons afgeleverd wordt. Afwachten of hij nu zijn afspraak wel na komt, maar ik denk het wel. 😏
Goed nieuws! Waren er meer Insters of was die van jullie de enige?Megat schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 18:30:
Ik meen dat het Monica66 was die mij hier even terug adviseerde om nogmaals contact op te nemen met de dealer, nadat twee mailtjes - met een tussentijd van 9 dagen - over de stand van zaken aangaande onze op 15-10 bestelde Inster, onbeantwoord bleven. Gehoor gevend aan dat advies en mede omdat we vanmiddag ln de buurt kwamen van de dealer, besloten we om er in persoon heen te gaan en wat denk je wat : onze Inster was “net” gearriveerd vertelde de verkoper. Hij leidde ons vervolgens naar een Inster met onze configuratie, die op de binnenplaats stond, als zijnde de onze. Ik heb verder maar niet teveel vragen gesteld.
Ik denk vooral ook dat veel mensen nostalgische gevoelens hebben bij de renault5 eigenlijk. Dat zoiets zo'n auto meteen een voorsprong geeft. Ook al is het niet de meest praktische auto, dat was de oude versie ook niet. Mensen hebben dat gevoel natuurlijk niet bij de Inster omdat dat iets compleet nieuws is wat we hier niet kennen.Anoniem: 2184602 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 18:10:
[...]
Wat ik heb gezien van de Renault 5 is dat ie juist niet zo sportief is als dat ie oogt.
Edit:
Nog even gescanned op wat filmpjes. Zit nog wel wat verschil tussen waarbij sommige testers een wat sportievere beleving ervaren.
Ah dan zal het wel een Kona worden toch?Hendrik Keizer schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:37:
Vandaag nog maar even een andere kleur gepast.