Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hannah-Raisa
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 29-05 21:09
Ik heb vandaag met de dealer gebeld (Hyundai/Toyota Oostendorp Helmond) en die gaf aan dat de door ons gekochte Inster (Evolve Ivory bleach, zonder Tech-/Winter-pack, ik weet, geen logische combinatie) dit jaar al op kenteken is gesteld en dat we hem over 2 Γ‘ 3 kunnen ophalen. Yeah! πŸ˜….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:40
Hannah-Raisa schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:41:
Ik heb vandaag met de dealer gebeld (Hyundai/Toyota Oostendorp Helmond) en die gaf aan dat de door ons gekochte Inster (Evolve Ivory bleach, zonder Tech-/Winter-pack, ik weet, geen logische combinatie) dit jaar al op kenteken is gesteld en dat we hem over 2 Γ‘ 3 kunnen ophalen. Yeah! πŸ˜….
Gefeliciteerd! Ik neem aan binnen 2 a 3 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannah-Raisa
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 29-05 21:09
monica66 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:50:
[...]

Gefeliciteerd! Ik neem aan binnen 2 a 3 weken?
Ja, je hebt gelijk, "binnen 2 Γ‘ 3 weken" ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manonn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17-07 13:44
Gisteren deze draad pas ik ontdekt en met plezier vanaf begin tot eind gelezen. Ik kocht op 18-11 de E-Motion - 42 kWh - bijarim khaki (je mag me toevoegen aan de lijst 😁) met de hoop op levering tussen kerst en o&n maar voor de zekerheid een geschatte leverdatum op de koopovereenkomst van 01-01-2025. Vlak voor kerst belde verkoper dat levering in β€˜24 uitgesloten was (mijn Inster zat niet niet op de eerste boot) maar dat het begin januari 2025 zou worden en de bpm daardoor helaas wel van toepassing zou zijn. Ik ga morgen eens informeren wat hij onder β€˜begin’ verstaat. Inmiddels wel een proefrit gemaakt (bij een andere dealer 🫣), waarvan ik heb genoten. Al schrok ik in eerste instantie wel een beetje van de breedte, of liever gezegd het gebrek daar aan. Kwam aanrijden en parkeerde er recht achter, dacht: oh nee toch πŸ₯Ί. Maar dat gevoel verdween grotendeels toen ik uitstapte en rondom was gelopen, nog ietsje meer toen ik er in zat en het laatste restje verdween tijdens het rijden. Hij is beslist niet stoer en zeker niet sexy, maar dat was al duidelijk van de plaatjes en filmpjes op YT. Ik vind β€˜t een leukerd en hij rijdt als een zonnetje (maar okay, eerlijk is eerlijk komende van een Opel Corsa bwjr 2013 is zo’n beetje alles voor mij een fikse upgrade natuurlijk πŸ˜…)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:26
Hannah-Raisa schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:41:
Uw mening telt bij de aanschaf van de auto en of dat dan een logische configuratie is, bepaald u gewoon lekker zelf vind ik.
Het jaar is nog maar twee dagen oud en u hebt straks een auto die in 2025 geregistreerd werd. Leuk hoor !
Ook voor u past een felicitatie πŸ‘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcc90
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-05 22:59
Wat een prachtig nieuws!

Op de Hyundai site staat het duidelijk beschreven, we hebben allemaal €700 verdiend vandaag.

Heel blij mee πŸ˜ƒ. Overigens al even geen bericht meer van de dealer, maar prima want ik heb de auto pas eind feb nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
Manonn schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:10:
Gisteren deze draad pas ik ontdekt en met plezier vanaf begin tot eind gelezen. Ik kocht op 18-11 de E-Motion - 42 kWh - bijarim khaki (je mag me toevoegen aan de lijst 😁) met de hoop op levering tussen kerst en o&n maar voor de zekerheid een geschatte leverdatum op de koopovereenkomst van 01-01-2025. Vlak voor kerst belde verkoper dat levering in β€˜24 uitgesloten was (mijn Inster zat niet niet op de eerste boot) maar dat het begin januari 2025 zou worden en de bpm daardoor helaas wel van toepassing zou zijn. Ik ga morgen eens informeren wat hij onder β€˜begin’ verstaat. Inmiddels wel een proefrit gemaakt (bij een andere dealer 🫣), waarvan ik heb genoten. Al schrok ik in eerste instantie wel een beetje van de breedte, of liever gezegd het gebrek daar aan. Kwam aanrijden en parkeerde er recht achter, dacht: oh nee toch πŸ₯Ί. Maar dat gevoel verdween grotendeels toen ik uitstapte en rondom was gelopen, nog ietsje meer toen ik er in zat en het laatste restje verdween tijdens het rijden. Hij is beslist niet stoer en zeker niet sexy, maar dat was al duidelijk van de plaatjes en filmpjes op YT. Ik vind β€˜t een leukerd en hij rijdt als een zonnetje (maar okay, eerlijk is eerlijk komende van een Opel Corsa bwjr 2013 is zo’n beetje alles voor mij een fikse upgrade natuurlijk πŸ˜…)
Fijn dat u deze club gevonden en het doornemen van de diverse postings bevallen is.
Misschien hebt u ook meegekregen dat Hyundai met ingang van 1-1-25 de BPM niet gaat doorberekenen, dus met een beetje geluk zal uw nieuwe β€˜slanke’ auto €667,- minder duur uitpakken !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manonn
  • Laatst online: 17-07 13:44
@Megat Zeker, dus ik zal dat ook zeker benoemen bij de dealer. Vooralsnog houd ik rekening met een ingewikkelde uitleg die er op neer komt dat dit niet betekent dat ik de bpm uiteindelijk tΓ³ch niet hoef te betalen en reken ik mezelf nog niet rijk. Maar ik hoop natuurlijk wΓ©l dat er een streep door de bpm op mijn koopovereenkomst gaat πŸ™πŸΌ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:23
Manonn schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:59:
@Megat Zeker, dus ik zal dat ook zeker benoemen bij de dealer. Vooralsnog houd ik rekening met een ingewikkelde uitleg die er op neer komt dat dit niet betekent dat ik de bpm uiteindelijk tΓ³ch niet hoef te betalen en reken ik mezelf nog niet rijk. Maar ik hoop natuurlijk wΓ©l dat er een streep door de bpm op mijn koopovereenkomst gaat πŸ™πŸΌ
https://imotion.hyundai.n...hyundai-modellen-in-2025/ Ik zou er maar van uit gaan dat je geen BPM hoeft te betalen.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcc90
Precies, het wordt duidelijk beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Holy_Jampot
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 22:12
Weet iemand hoe lang er een bluelink abonnement zit bij de inster? Bij de ondersteunde modellen staat de inster ΓΌberhaupt nog niet bij. Maar bij de features van de inster zelf staat bluelink er wel bij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyundaiInster
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 06-03 23:42
The_Holy_Jampot schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:09:
Weet iemand hoe lang er een bluelink abonnement zit bij de inster? Bij de ondersteunde modellen staat de inster ΓΌberhaupt nog niet bij. Maar bij de features van de inster zelf staat bluelink er wel bij
10 jaar Bluelink Lite (gratis)

Hiermee kun je overigens je auto niet voorverwarmen, daarvoor heb je Bluelink PLUS nodig (2,99 p maand)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyundaiInster
  • Laatst online: 06-03 23:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/56woSUV7iaydNnA47Mz8YwSAeYQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lLRYLyHTdwzcDjBmS30SkCyZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakertjee
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-07 17:12
Mijn dealer zojuist gesproken over het inplannen van een proefrit. Zij gaven aan dat Hyundai de BPM betaald voor nieuwe auto's die in 2025 besteld worden. Dit in plaats van de Smart Bonus die van toepassing was in 2024. Voor mijn auto die besteld is in 2024 zou de BPM dan wel betaald moeten worden. Het is Smart Bonus OF BPM vergoeding, niet beide.

[ Voor 4% gewijzigd door tweakertjee op 03-01-2025 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
tweakertjee schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:34:
[...]

Mijn dealer zojuist gesproken over het plannen van een proefrit. Zij gaven aan dat Hyundai de BPM betaald voor nieuwe auto's die in 2025 besteld worden. Dit in plaats van de Smart Bonus die van toepassing was in 2024. Voor mijn auto die besteld is in 2024 zou de BPM dan wel betaald moeten worden.
Het lijkt mij, dat de informatie die u kreeg, niet overeenkomt met dat wat ik lees in onderstaande tekst ( gekopieerd uit de hierboven aangehaalde link)

β€œOvergangsregeling
Voor auto's die in 2024 zijn geregistreerd, geldt een overgangsregeling. Als de auto uiterlijk eind februari 2025 op naam wordt gezet, blijft het BPM-tarief van 2024 gelden. Dit geldt niet voor bedrijfswagens, zoals de Hyundai STARIA, waarvan de prijzen aanzienlijk zullen stijgen door het wegvallen van de BPM-vrijstelling.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakertjee
Megat schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:55:
[...]

Het lijkt mij, dat de informatie die u kreeg, niet overeenkomt met dat wat ik lees in onderstaande tekst ( gekopieerd uit de hierboven aangehaalde link)

β€œOvergangsregeling
Voor auto's die in 2024 zijn geregistreerd, geldt een overgangsregeling. Als de auto uiterlijk eind februari 2025 op naam wordt gezet, blijft het BPM-tarief van 2024 gelden. Dit geldt niet voor bedrijfswagens, zoals de Hyundai STARIA, waarvan de prijzen aanzienlijk zullen stijgen door het wegvallen van de BPM-vrijstelling.”
Mee eens! Ik had verwacht dat ik geen BPM zou moeten betalen, maar ik dacht ik deel dit omdat er nog veel onduidelijkheid is. Ik zal dit aan Hyundai proberen te vragen om te zien wat de officiΓ«le lijn is.

Edit: de vraag inmiddels bij Hyundai neergelegd, telefonisch werd aangegeven dat er waarschijnlijk in mijn situatie geen BPM betaald zou moeten worden. Ter controle is de vraag intern nog uitgezet en krijg ik hier uitsluitsel/bevestiging van.

[ Voor 17% gewijzigd door tweakertjee op 03-01-2025 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
De overgangsregeling geldt als je auto voor eind 2024 op kenteken is gezet. Dan kun je ook zien bij het RDW dat er geen BPM verschuldigd is voor die auto.

Edit: de auto moet dan wel voor eind februari van het nieuwe jaar op naam worden gezet.

https://www.raivereniging...pm/overgangsregeling-bpm/

[ Voor 37% gewijzigd door monica66 op 03-01-2025 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
tweakertjee schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:34:
[...]

Voor mijn auto die besteld is in 2024 zou de BPM dan wel betaald moeten worden. Het is Smart Bonus OF BPM vergoeding, niet beide.
Dit lijkt mij niet correct, omdat we over totaal verschillende fenomenen spreken. De β€˜Smart Bonus’ is een korting die door Hyundai als bedrijf wordt gegeven, de BPM is een belastingmaatregel, die door de landelijke overheid wordt opgelegd. De dealer fungeert bij de BPM als tussenpersoon denk ik, die het bedrag int en vervolgens weer afdraagt aan de belastingdienst.
Als u de Inster 16-1-24 kocht en hij wordt voor einde februari β€˜25 op uw naam gezet, kan het voor mijn gevoel niet kloppen dat er een koppeling wordt gemaakt tussen afzien van BPM of afzien van de Smart bonus.
Het kan wel lastig worden als de importeur cq dealer besluit om uw auto vast te houden tot na einde februari.πŸ€”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Laatst online: 09:46
Megat schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 14:20:
[...]

Dit lijkt mij niet correct, omdat we over totaal verschillende fenomenen spreken. De β€˜Smart Bonus’ is een korting die door Hyundai als bedrijf wordt gegeven, de BPM is een belastingmaatregel, die door de landelijke overheid wordt opgelegd. De dealer fungeert bij de BPM als tussenpersoon denk ik, die het bedrag int en vervolgens weer afdraagt aan de belastingdienst.
Als u de Inster 16-1-24 kocht en hij wordt voor einde februari β€˜25 op uw naam gezet, kan het voor mijn gevoel niet kloppen dat er een koppeling wordt gemaakt tussen afzien van BPM of afzien van de Smart bonus.
Het kan wel lastig worden als de importeur cq dealer besluit om uw auto vast te houden tot na einde februari.πŸ€”
Als de auto vorig jaar op kenteken is gezet is er geen discussie, hij valt onder de overgangsregeling, dus geen BPM.

Maar voor degene die in 2024 besteld hebben en waarvan de pas in 2025 de auto op kenteken komt is het anders. Zij moeten gewoon BPM betalen. Mogelijk kiest Hyundai ervoor om ook voor deze groep de kale prijs met €667,- te verlagen, zoals ze ook voor de in 2025 bestelde auto's wordt gedaan. Maar dat hoeven ze niet, als er een vaste prijs is afgesproken. Als ze een niet-vaste prijs hebben afgesproken zijn ze verplicht de lagere prijs te hanteren.

Ik ben benieuwd naar een officiΓ«le statement van de importeur. Dus als @tweakertjee een antwoord heeft ben ik zeer benieuwd.

[ Voor 4% gewijzigd door HandyLumberjack op 03-01-2025 15:30 ]

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakertjee
@Megat ik zie de koppeling tussen de Smart Bonus en de BPM ook niet, maar nogmaals dat is wat ik te horen heb gekregen.

@HandyLumberjack Inmiddels bevestiging dat mijn auto op de boot staat en over 3-4 weken uitgeleverd gaat worden van de dealer. Maar ik val daarbij niet onder de overgangsregeling omdat de auto nog niet in 2024 geregistreerd is.

Zodra ik terugkoppeling van Hyundai NL heb zal ik jullie hierover informeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
HandyLumberjack schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:04:
[...]

Maar voor degene die in 2024 besteld hebben en waarvan de pas in 2025 de auto op kenteken komt is het anders. Zij moeten gewoon BPM betalen. Mogelijk kiest Hyundai ervoor om ook voor deze groep de kale prijs met €667,- te verlagen, zoals ze ook voor de in 2025 bestelde auto's wordt gedaan. Maar dat hoeven ze niet.
Ik krijg het idee dat er twee dingen door elkaar gehaald kunnen worden, waardoor het er niet duidelijker op wordt.

Als een auto Nederland binnenkomt, kan er een kenteken aangevraagd worden. Aan dit kenteken wordt door de RDW nog geen eigenaar gekoppeld, onder andere, omdat de auto nog niet verkocht hoeft te zijn, maar handelsvoorraad is.

Nadat een auto verkocht is, volgt de β€˜tenaamstelling’ en wordt dus bekend welke naam - van een persoon of bedrijf - bij dat kenteken hoort. Dit kan misschien een week zijn na aankomst in Nederland, maar ook best een half jaar na aankomst in NL.

Als dus een EV ergens in 2024 - dit kan dus ook in maart of augustus zijn - Nederland is binnengekomen krijgt hij een kenteken.
Werd hij in 2024 op naam van de eigenaar gezet, dan was hij per definitie BPM vrij.

Met ingang van 1-1-25 is voor een, vanaf die datum binnenkomende EV, €667,- BPM verschuldigd. Maar, er wordt een overgangsregeling geboden.
Als de EV ergens in 2024 een kenteken heeft gekregen en dus geregistreerd werd door de RDW, blijft deze EV vrijgesteld van de BPM, onder één voorwaarde. Van de EV moet in januari of februari 2025 het kenteken op naam van een eigenaar gezet zijn.
Vanaf dat moment is er bijvoorbeeld ook een verzekeringsplicht, die er niet is voor auto’s die tot de handelsvoorraad behoren.

Ik hoop dat ik in mijn eigen woorden een correcte weergave heb gegeven van de huidige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
tweakertjee schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:11:

@HandyLumberjack Inmiddels bevestiging dat mijn auto op de boot staat en over 3-4 weken uitgeleverd gaat worden van de dealer. Maar ik val daarbij niet onder de overgangsregeling omdat de auto nog niet in 2024 geregistreerd is.
Dat is gewoon jammer voor u en u verteld er ook duidelijk bij waarom u buiten de regeling valt. πŸ‘

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ynze_162
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17-07 23:48
Reactie gehad van Hyundai zelf op een klacht die we hadden over het BPM verhaal en de onzekerheid.
Het klopt inderdaad wat u gelezen heeft. Om klanten zoals u tegemoet te komen, neemt Hyundai in 2025 de BPM voor onze rekening. Dit geldt ook voor uw in 2024 bestelde auto.

U hoeft zich hier dus geen zorgen over te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de schompen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-07 09:40
Ynze_162 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:44:
Reactie gehad van Hyundai zelf op een klacht die we hadden over het BPM verhaal en de onzekerheid.

[...]
Had dealer gisteren toch gelijk. Je zou na al die berichten toch weer gaan twijfelen.

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winand1
  • Laatst online: 15-07 14:12
Voor mij ook goed nieuws, mijn bestelde Inster Evolve sky tomboy kahki wordt eind januari geleverd bij de dealer.
Uiteraard zonder BPM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timthemaster123
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-07 10:11
Iemand die bij Hyundai Wittenberg een inster heeft besteld en per mail reactie heeft gehad hoe ze omgaan met de bpm korting? Ik ben benieuwd of iemand die wil delen. Gr

[ Voor 8% gewijzigd door Timthemaster123 op 03-01-2025 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winand1
Ik snap eigenlijk niet de hele discussie over de bpm. Persoonlijk heb ik een koopovereenkomst , getekend door mij en de verkoper. In deze overeenkomst is de actie van hun €2950,00 afgetrokken en staat de prijs onder de streep. Bij levering in 2025 zou ik verder de bpm moeten betalen. Nu doet Hyundai dit met een nieuwe actie die los staat van de eerdere actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arunesh90
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-07 23:29
Timthemaster123 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 19:15:
Iemand die bij Hyundai Wittenberg een inster heeft besteld en per mail reactie heeft gehad hoe ze omgaan met de bpm korting? Ik ben benieuwd of iemand die wil delen. Gr
Ik had toevallig vandaag nog een proefritje op hun Nieuwegein locatie gedaan, en mijn verkoper had aan mij bevestigd dat de BPM compleet zal vervallen van mijn order die ik in 2024 heb geplaatst, zowel per email als mondeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timthemaster123
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-07 10:11
Ik zie dit niet per definitie als korting. Hyundai heeft ervoor gekozen om de netto catalogus prijs te verlagen van de auto.

2024 catalogusprijs emotion: €19.421 ex btw
2025 catalogusprijs emotion: €18.870 ex btw

Oftewel, de prijs is in de basis aangepast (het fundament) en het is dus geen korting achteraf.

De koopovereenkomst (bij mij) heeft een opslag van +/- 700 euro vanwege een mogelijke bpm in 2025.

Echter, dit is vooruitlopend geweest. We wisten niet wat er daadwerkelijk ging gebeuren.

Nu het 2025 is. Gaan we uit van de nieuwe situatie, en dat betekent er bpm betaald moet worden en dat de auto ook een lagere catalogusprijs heeft op kenteken 2025.

Ik ben van mening dat niet alleen het nadeel maar ook het voordeel doorgerekend moet worden aan de klant. Dus een betaling voor BPM en een lagere catalogusprijs, dat is de situatie.

Ik ben het eens dat het een nieuwe vorm van actie of β€œkorting” was als die achteraf werd toegepast op de offerte. Dan hadden wij geen recht, maar het is geen korting nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LMdV3IluGcK9yG4GF54HoWhI8-M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WcKhulfstKY3xNiUV2pT7vXk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kt0b5soJuywef5qf4Yo9mUfmzkQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qYtzNUitlYXz0Fh9tnQhUPod.png?f=fotoalbum_large”

[ Voor 5% gewijzigd door Timthemaster123 op 03-01-2025 20:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 2191578

5 pagina's van dit forum gaan inmiddels over BPM, terwijl niemand het hoeft te betalen. πŸ₯΄

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tcc90
Net een proefrit gedaan.
Rijdt heerlijk, is veel breder aan de binnenkant dan gedacht. Ik rij nu een id3 en ik moet zeggen dat het qua rijden echt niet tegen viel tov de id3.

Kofferbak is heel klein, maar dat maakt mij niet uit, gebruik ik toch nooit. Al met al zeer blij met de deal. 18.4K voor 5 jaar garantie en 8 jaar garantie op de batterij. Dat is toch wel heel comfy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 2184602

Topicstarter
tcc90 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 10:49:
Net een proefrit gedaan.
Rijdt heerlijk, is veel breder aan de binnenkant dan gedacht. Ik rij nu een id3 en ik moet zeggen dat het qua rijden echt niet tegen viel tov de id3.

Kofferbak is heel klein, maar dat maakt mij niet uit, gebruik ik toch nooit. Al met al zeer blij met de deal. 18.4K voor 5 jaar garantie en 8 jaar garantie op de batterij. Dat is toch wel heel comfy.
Wij zitten daar zo'n 9k boven. Toch een fors extra bedrag terwijl je daar niet per se meer auto voor terugkrijgt. Onze behoeftes liggen misschien wat anders met kinderen en de wens voor extra comfort en opties. Als je puur kijkt naar prijs/kwaliteit en het van A naar B brengen, denk ik dat je met 18,4k een hele goede deal hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Het was dat ik de ledverlichting en de extra veiligheidssystemen wilde. Ander had ik ook de basisversie genomen. De meerprijs hiervoor is wel fors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
tcc90 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 10:49:
Net een proefrit gedaan.

Ik denk dat het moeilijk vol te houden is - met de door u gesloten deal - om te zeggen dat EV’s veel duurder zijn dan brandstofauto’s. Daar komt nog bij dat u met uw aanschaf nou niet bepaald voor een discutabel merk gekozen hebt, als het om de reputatie qua bedrijfszekerheid en efficiΓ«nte verbruik gaat.
Ik kan mij voorstellen dat u - zeker na de proefrit - in uw nopjes bent met de beslissing om voor de Inster te kiezen. Er zal vast een mooie review van u volgen als u de HV batterij een paar keren op hebt geladen vanwege de verreden kilometers.πŸ‘

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjabba1979
  • Laatst online: 08:35
Anoniem: 2184602 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 11:08:
[...]

Wij zitten daar zo'n 9k boven. Toch een fors extra bedrag terwijl je daar niet per se meer auto voor terugkrijgt. Onze behoeftes liggen misschien wat anders met kinderen en de wens voor extra comfort en opties. Als je puur kijkt naar prijs/kwaliteit en het van A naar B brengen, denk ik dat je met 18,4k een hele goede deal hebt.
Goede deal. Alleen die bestaat niet meer. Nu kost het gewoon 6k meer voor precies hetzelfde. Vreemde marketing van Hyundai die ervoor zorgt dat ik nog even blijf rijden in wat ik heb.

Jammer want het is een leuk karretje die overigens ook niet meer dan 20k zou moeten kosten vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Sjabba1979 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 12:20:
[...]

Goede deal. Alleen die bestaat niet meer. Nu kost het gewoon 6k meer voor precies hetzelfde. Vreemde marketing van Hyundai die ervoor zorgt dat ik nog even blijf rijden in wat ik heb.

Jammer want het is een leuk karretje die overigens ook niet meer dan 20k zou moeten kosten vind ik.
Ik denk dat ik uw reactie niet goed begrijp . β€˜ttc90’ hoeft er nog minder voor te betalen dan de €20.000,- die u als bovengrens noemt. Het verschil is misschien dat β€˜ttc90 op het juiste moment de aankoop heeft gedaan en zo werkt de markt denk ik.
Afgezien van het voorgaande zijn ICE aangedreven nieuwe auto’s onder de door u genoemde limiet van €20.000,- zeldzaam geworden denk ik.
Wel ben ik met u eens dat autorijden sowieso duur is, los van de energiesoort waarmee die aangedreven wordt, maar dat is een andere discussie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
[...]
Ik vindt dit toch een beetje een loze uitspraak. De goedkoopste auto op het moment in Nederland is een Dacia Sandero die heb je vanaf €17.200,- op LPG. De goedkoopste elektrische auto, de Dacia Spring kost ook al €18.900,-

Als je dan bedenkt dat de Inster veel luxer is uitgerust en elektrisch met redelijke specificaties voor het segment, vindt ik de huidige prijs voor de basisversie nog steeds relatief bescheiden.

Auto's zijn tegenwoordig gewoon duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[...]

Oneens dat je de SEPP meeneemt in die vergelijking. Daar had Hyundai immers geen invloed op. Dan is het dus 3k voor precies hetzelfde (vanuit de aanbieder gezien). Het betrof daarnaast dan ook een actie, marketing heeft goed gewerkt gezien alle aankopen hier. Vreemd om dan de marketing van Hyundai 'vreemd' te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcc90
Ik denk dat je op verschillende manieren naar de marketing kunt kijken van Hyundai. Ik denk dat ze het wel slim hebben gedaan. Ze zorgen er in ieder geval voor dat er binnenkort redelijk wat insters op de weg komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
tcc90 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 12:56:
Ik denk dat je op verschillende manieren naar de marketing kunt kijken van Hyundai. Ze zorgen er in ieder geval voor dat er binnenkort redelijk wat insters op de weg komen.
En daar bent u er één van ! Goed gedaan πŸ‘πŸ˜Š

[ Voor 6% gewijzigd door Megat op 04-01-2025 13:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monica66
Γ‰n dat ze er zo voor hebben gezorgd dat de auto hier in dit topic veel en positief besproken is. Tot nu hebben ze als merk best goed met de eerste kopers meegedacht. Belangrijk, want dat zijn de mensen, de zog. "early adopters" die hun nek hebben uitgestoken door de Inster ongezien te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de schompen
Tsja, ongezien kopen kon ik toch niet. Kost wel de sepp bonus voor mij. Maar goed, de bonus van Hyundai en de BPM teruggave maakt veel goed.

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Nu dat de auto in de showroom staat is het natuurlijk ook veel makkelijker om hem te verkopen.

En vergeet niet: Dit is niet de eerste keer dat Hyundai met flinke kortingen op hun elektrische auto's strooit. Dus ik verwacht dat die korting ooit nog wel een keer terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
HandyLumberjack schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 13:06:
Nu dat de auto in de showroom staat is het natuurlijk ook veel makkelijker om hem te verkopen.

En vergeet niet: Dit is niet de eerste keer dat Hyundai met flinke kortingen op hun elektrische auto's strooit. Dus ik verwacht dat die korting ooit nog wel een keer terug komt.
Ik denk dat ze wel moeten willen ze nog verkopen, de Inster is toch ruim 5k duurder geworden zonder SEPP en Bonus. Komt in de catalogusprijs niet zo tot uitdrukking maar is dat natuurlijk wel. Vergelijk de prijs dan eens met bijvoorbeeld de Dong Feng Box en dat is toch geen verkeerde auto. Die oogt toch een stuk forser en het oog wil ook wat. Als Hyundai niets aan de prijs doet dan gaan ze het toch moeilijk krijgen met de verkopen.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Tja.. ik denk dat nog niet iedereen in een Chinese auto wil rijden. En Hyundai heeft inmiddels wel een goede naam opgebouwd. Dat gaat ook wel.komen voor de Chinese merken denk ik, maar dat is nog niet zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosTM
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-07 23:57
Mijn Italiaans is erg slecht, maar voor de liefhebbers: een redelijk uitgebreide test, in het Italiaans dus:

YouTube: Mai visto TANTO SPAZIO in 3,83 metri! La citycar EV Γ¨ un concentrato...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
monica66 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 13:29:
Tja.. ik denk dat nog niet iedereen in een Chinese auto wil rijden. En Hyundai heeft inmiddels wel een goede naam opgebouwd. Dat gaat ook wel.komen voor de Chinese merken denk ik, maar dat is nog niet zo ver.
Dat is wel een punt, tenminste voor wie dat kan betalen en verder kijkt dan alleen naar de prijs. Maar er zijn er genoeg die wel gaan voor de laagste prijs omdat ze niet meer willen of kunnen betalen. Ik ga ook liever winkelen bij een bekende producent dan bij een onbekende Chinese fabrikant waarvan je maar moet afwachten of die over een aantal jaren nog bestaat. En zeker omdat de auto's van tegenwoordig meer rijdende computers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Ik heb nu 2 jaar/50.000km. een chinees (MG ZS) gereden.

Geen grote problemen gehad, maar wel een boel andere zaken waardoor ik niet zo snel een chinees van eigen geld zou kopen:

-dun plaatwerk waar snel deuken in komen door steenslag.
-roest aan de onderzijde
-roest in de felsnaden onderaan de portieren.
-software problemen.
-bekleding die erg snel slijt
-blijvende deuken in het schuim van de stoelen nadat er een kinderstoeltjes gemonteerd was.
Etc. Etc.

Het ziet er allemaal leuk uit, maar ik verwacht dat een Hyundai toch een stuk beter de tand der tijd weerstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
PeterZ(on) schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 13:52:
[...]

Dat is wel een punt, tenminste voor wie dat kan betalen en verder kijkt dan alleen naar de prijs. Maar er zijn er genoeg die wel gaan voor de laagste prijs omdat ze niet meer willen of kunnen betalen. Ik ga ook liever winkelen bij een bekende producent dan bij een onbekende Chinese fabrikant waarvan je maar moet afwachten of die over een aantal jaren nog bestaat. En zeker omdat de auto's van tegenwoordig meer rijdende computers zijn.
Ik denk dat de geschiedenis zich herhaalt. Vijftig jaren geleden las ik bedenkingen bij de komst van Japanse auto’s, dertig jaren geleden bij die uit Korea en nu bij de Chinese. Niet alles gaat vanzelf, maar met vallen en opstaan en dat is met westerse producten niet anders denk ik.
Ik denk dat de recente geschiedenis heeft bewezen dat Aziatische producenten snel leren en kwalitatief hoogwaardige producten kunnen maken. Als je vroeger een kwaliteitsmes of schaar wilde hebben, kwam die uit Solingen, had je hoogwaardig staal nodig, dan kwam dat uit Sheffield, op een radio of TV stond Philips of Grundig en met een B &O was je helemaal β€˜het mannetje’, je mobieltje was een Nokia of Motorola. Wilde je een degelijke auto, dan was die bij voorkeur van Duitse makelij . Ik weet niet welke merken nog bestaan en in het westen hun producten produceren, maar ik denk wel te mogen stellen dat Aziatische bedrijven de slag in veel gevallen hebben gewonnen als het om massaproducten gaat. Dat heeft met prijs te maken, maar volgens mij ook absoluut met kwaliteit.
Eigenlijk vind ik dat een trieste constatering, maar ik denk echt dat het zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Megat schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 14:12:
[...]

Ik denk dat de geschiedenis zich herhaalt. Vijftig jaren geleden las ik bedenkingen bij de komst van Japanse auto’s, dertig jaren geleden bij die uit Korea en nu bij de Chinese. Niet alles gaat vanzelf, maar met vallen en opstaan en dat is met westerse producten niet anders denk ik.
Ik denk dat de recente geschiedenis heeft bewezen dat Aziatische producenten snel leren en kwalitatief hoogwaardige producten kunnen maken. Als je vroeger een kwaliteitsmes of schaar wilde hebben, kwam die uit Solingen, had je hoogwaardig staal nodig, dan kwam dat uit Sheffield, op een radio of TV stond Philips of Grundig en met een B &O was je helemaal β€˜het mannetje’, je mobieltje was een Nokia of Motorola. Ik weet niet welke merken nog bestaan en in het westen hun producten produceren, maar ik denk wel te mogen stellen dat Aziatische bedrijven de slag in veel gevallen hebben gewonnen als het om massaproducten gaat. Dat heeft met prijs te maken, maar volgens mij ook absoluut met kwaliteit.
Eigenlijk vind ik dat een trieste constatering, maar ik denk echt dat het zo is.
Ik ben het grotendeels wel met je eens dat de geschiedenis zich herhaald, met dien verstande dat het tegenwoordig allemaal wel veel ingewikkelder is dan toen. Hoeveel van de huidige Chinese merken zullen er over vijf jaar nog bestaan, en zijn er dan nog onderdelen verkrijgbaar. Heb je een hoop geld uitgegeven en kun je een defecte koplamp of spatbord of wat dan ook niet meer krijgen. Kijk maar eens naar de Fisker Ocean, zag er geweldig uit en kostte een 70k euro maar daar heb je nu toch echt een probleem als er iets mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
HandyLumberjack schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 14:06:
-blijvende deuken in het schuim van de stoelen nadat er een kinderstoeltjes gemonteerd was.
Etc. Etc.
Mauw dat ga je bij een Hyundai ook krijgen? Want ik heb daarom speciaal op AliExpress een beschermende onderligger gekocht, omdat ik dit met mijn vorige auto ook ervaren heb. Dat ligt eigenlijk meer aan de kinderstoeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
PeterZ(on) schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 14:23:
[...]

Ik ben het grotendeels wel met je eens dat de geschiedenis zich herhaald, met dien verstande dat het tegenwoordig allemaal wel veel ingewikkelder is dan toen. Hoeveel van de huidige Chinese merken zullen er over vijf jaar nog bestaan, en zijn er dan nog onderdelen verkrijgbaar. Heb je een hoop geld uitgegeven en kun je een defecte koplamp of spatbord of wat dan ook niet meer krijgen. Kijk maar eens naar de Fisker Ocean, zag er geweldig uit en kostte een 70k euro maar daar heb je nu toch echt een probleem als er iets mee is.
Daar hebt u een steekhoudend argument. Helaas loopt de onderdelenvoorziening bij westerse merken ook niet altijd zoals je hoopt of verwacht, maar het risico zal bij - zeker de kleinere - Chinese merken een aandachtspunt mogen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
MathiasMetzger schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 14:37:
[...]

Mauw dat ga je bij een Hyundai ook krijgen? Want ik heb daarom speciaal op AliExpress een beschermende onderligger gekocht, omdat ik dit met mijn vorige auto ook ervaren heb. Dat ligt eigenlijk meer aan de kinderstoeltjes.
Daar twijfelde ik dus over, maar goed om die ervaringen hier te lezen. Dan moet ik die nog scoren.

Die van Hyundai zelf vind ik aan de dure kant, maar als die beter zijn of wellicht beter passen dan ben ik daar wel voor te porren. Iemand nog een aanrader toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
MathiasMetzger schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 14:37:
[...]

Dat je dat soort dingen krijgt is helemaal prima, het gaat me meer om de mate waarin.
Voor die MG reedt ik een VW Golf, dat interieur zag er na 150.000km net zo netjes uit als de MG bij 25.000km.

Ik ga in ieder geval geen eigen geld in een chinese auto stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
Anoniem: 2184602 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 15:18:
[...]

Daar twijfelde ik dus over, maar goed om die ervaringen hier te lezen. Dan moet ik die nog scoren.

Die van Hyundai zelf vind ik aan de dure kant, maar als die beter zijn of wellicht beter passen dan ben ik daar wel voor te porren. Iemand nog een aanrader toevallig?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4cNyF60M_WyTRJOTdGW1VawcIg4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GJgnfSS63NGJwUwRNcN8G2G0.png?f=fotoalbum_large

Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress:
€8,03 | Autostoel Cover Protector voor Kind Kids Kinderen Universele Auto Achterbank Covers Pad Bescherming Voet Auto Kussen Auto Accessoires
https://a.aliexpress.com/_EGogQLi

Zoiets heb ik ter bescherming van de achterbank bevestigd, zodat hopelijk geen afdrukken achter blijven. Sommige materialen? De vorige auto had volledig lederen achterbank, dus misschien zijn die daar gevoeliger voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 12:39
Is er ook een versie met stoelventilatie?
Plek voor de knoppen is er wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8tAV8AOIerXsoFsUrbe1UuyyQm4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/akLpLmy9NliGXrCnkdvnDvEd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
rvdgaag schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 12:12:
[...]

Hier nog een, geen uitgesproken brede Harry (1,89 lengte) maar de B stijl raak ik ook. Mijn vrouw 1,76m had er geen last van.
Inderdaad, ook tijdens in/uitstappen met stuur max omhoog en naar binnen zit ie ( B stijl)wat in de weg. (187cm lengte). Maar es verder beleven tijdens een proefrit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EqzCOCFlfTnKqvevics7_mBfPOw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7kXXiF7o5JdfrjVQOoltVE2g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajww
  • Laatst online: 16-05 19:40
OlgaD schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:51:
Zojuist ben ik gebeld door mijn dealer. Mijn Inster is zojuist bij de dealer binnengekomen. Hij is wel in 2024 geregistreerd, dus geen BPM kosten voor mij.

Ik ga mijn Inster de eerst mogelijke datum -zijnde donderdag 9 januari 2025- bij de dealer ophalen, dan hebben ze alles klaar.
Gefeliciteerd, welke uitvoering en kleur en bij welke dealer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ajww
  • Laatst online: 16-05 19:40
Fardrake schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 15:09:
Hier ook goed nieuws. 22 januari kan ik de auto ophalen in Tilburg. πŸ₯³ (25-10 besteld, Sienna orange, evolve sky met beide packs). Vanaf nu MandarInster genaamd πŸ˜….
Gefeliciteerd, wel een eind bij ons uit de buurt (Delft), maar hopelijk zien we je nog eens ergens voorbij rijden….. we zijn zo benieuwd naar de kleur in het echt.

[ Voor 5% gewijzigd door ajww op 04-01-2025 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fardrake
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 06-07 11:41
ajww schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 20:48:
[...]

Gefeliciteerd, wel een eind bij ons uit de buurt (Delft), maar hopelijk zien we je nog eens ergens voorbij rijden….. we zijn zo benieuwd naar de kleur in het echt.
Ik ook πŸ˜… en dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hendrik Keizer schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 20:15:
In Zuid Korea sowieso wel. Misschien ook wel in AustraliΓ«. In Nederland niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Trimmer
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 14-05 19:56
De gekochte Evolve Sky binnenkort op de weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VtTbBsgPLJXxxQROXcvgoFpyfTo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AZgnRR46ufPPr8XKg1VpGNXZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Us2AwTECUkcAG-38CAjnVc1LogI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/amrBLJKG0A4Y4SPGJwllQBtc.jpg?f=fotoalbum_large

[Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KUz5fQytfH-tGIuYBKaV54-4I9k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fSg9AHI2zobKh4hr092ibkmE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ld5Ky63SP_pnSfelktKpTuRjPjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pVDZhyERChRGPEO9LafTVpS7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door Trimmer op 05-01-2025 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Gefeliciteerd, wat een prachtige kleur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcc90
Die is wel heel erg mooi!
Zijn er hier al mensen die rijden in de inster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
Anoniem: 2184602 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 23:42:
[...]

In Zuid Korea sowieso wel. Misschien ook wel in AustraliΓ«. In Nederland niet.
Jammer, stoelventilatie in de zomer is wel erg plezierig op onze huidige Kia.

[ Voor 5% gewijzigd door Hendrik Keizer op 05-01-2025 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathiasMetzger
Hendrik Keizer schreef op zondag 5 januari 2025 @ 09:36:
[...]

Jammer, stoelventilatie in de zomer is wel erg plezierig op onze huidige Kia.
Ik snap stoelverwarming wel hoor: maar je hebt toch al airconditioning? Dus ik weet niet zo goed of je dat echt zou missen, wanneer je dat nog nooit ervaren hebt. Dat is natuurlijk met veel: als je het nog nooit ervaren heb, dan mis je het ook niet perse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:44
MathiasMetzger schreef op zondag 5 januari 2025 @ 09:40:
[...]

Ik snap stoelverwarming wel hoor: maar je hebt toch al airconditioning? Dus ik weet niet zo goed of je dat echt zou missen, wanneer je dat nog nooit ervaren hebt. Dat is natuurlijk met veel: als je het nog nooit ervaren heb, dan mis je het ook niet perse.
Ik heb in mijn Ionig 5 echt lederen bekleding, dan is stoelkoeling wel een must anders zit je in Zuid Frankrijk met je natte reet aan de stoel geplakt. Met stoffenbekleding is dat veel minder dus missen zal je het niet denk ik.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 61,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
@MathiasMetzger Deze meneer heeft het al ervaren want hij heeft het in zijn Kia. Dus weet hij prima wat hij mist.
Edit: met stoffen bekleding zul je het wel minder nodig hebben inderdaad.

[ Voor 24% gewijzigd door monica66 op 05-01-2025 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de schompen
Hendrik Keizer schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 20:15:

[Afbeelding]
Bovenste 2 knoppen zijn voor de stoelverwarming. De rest ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjabba1979
tcc90 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 12:56:
Ik denk dat je op verschillende manieren naar de marketing kunt kijken van Hyundai. Ik denk dat ze het wel slim hebben gedaan. Ze zorgen er in ieder geval voor dat er binnenkort redelijk wat insters op de weg komen.
Tijd zal het leren maar met wat ik geleerd heb over marketing is dit geen voor de hand liggende strategie.

Over het juiste moment de aankoop gedaan hebben klopt dat geven enkel als je het met je nu vergelijkt en dus nu weer zou verkopen, want dan beschouw je het als een investering, die koop je op het juiste moment. Het is verder compleet onlogisch dat je marktprijs bij introductie 20 procent lager ligt dan 2 maanden later. Ook die Sepp zullen ze wel ergens in verrekend hebben, de importeur is toch niet gek en gul geworden.

Kwaliteit is meestal prima bij Hyundai maar vergeet niet dat doelt een goede instapper is uit een ander deel van de wereld. Hij rijdt verbluffend goed dat zeker wel. Maar ik zie aan afwerking wel wat bezuinigingen het en der.

Dat onder de 20k bout is vind ik erg raar, menige in de voorverkoop hebben ten slotte ruim minder dan 20k betaald...

Dus de "gok" van kopen zonder kijken lijkt vooralsnog gelukkig goed uit te pakken maar om nu te gaan stellen dat het heel slim is gedaan is natuurlijk niet juist.

Ik verwacht voor einde van het jaar een vanafprijs onder de 20k voor de Inster. Of het model verdwijnt van de nl markt. Hyundai steekt prima in elkaar maar is niet altijd zoveel duurder geweest dan concurrentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:44
de schompen schreef op zondag 5 januari 2025 @ 12:46:
[...]

De overige twee zijn voor het openen/sluiten van het zonnedak als je dat hebt.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 61,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monica66
Sjabba1979 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 15:12:
[...]
Ook die Sepp zullen ze wel ergens in verrekend hebben, de importeur is toch niet gek en gul geworden.

Ik verwacht voor einde van het jaar een vanafprijs onder de 20k voor de Inster. Of het model verdwijnt van de nl markt. Hyundai steekt prima in elkaar maar is niet altijd zoveel duurder geweest dan concurrentie.
Ik ben er even benieuwd naar waarom je de SEPP als gulheid van Hyundai beschouwt. Alle merken hebben hiervan geprofiteerd want dit geld kwam vanuit de overheid. Het heeft ze geen cent gekost.

En ik ben ook benieuwd naar welke merken een model met soortgelijke specificaties aanbieden voor onder de 20.000 euro. Die heb ik zelf namelijk niet gevonden.

Dat Hyundai nog wel met een aanbieding komt, dat geloof ik zeker. Maar nog een keer 5 Γ‘ 6000 euro korting uit hun eigen zak? Ik vraag me af of het dan nog rendabel is voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
de schompen schreef op zondag 5 januari 2025 @ 12:46:
[...]

Voor de ventilatieAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nvLxLRn26OxERI8Er_MEoCx84Ro=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yqB2CS1QeFETVWT8kC8xsydZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
rvdgaag schreef op zondag 5 januari 2025 @ 15:47:
[...]

De overige twee zijn voor het openen/sluiten van het zonnedak als je dat hebt.
Die schakelaars zitten in het dak, indien uitgevoerd met zonnedak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fc042d8FZqPriBLiSJ-sijvYYgw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Fc2C4tX6Yu6l5YycielqchyB.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Hendrik Keizer op 05-01-2025 16:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Topicstarter
Autoweek review van de Inster:
YouTube: Hyundai Inster - AutoWeek review

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n m
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 10:11

n m

monica66 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 10:34:
[...]

En als je dan gaat configureren kom je weer andere namen tegen; Core, Launch, Urban en Edge..
https://www.hyundai.com/b.../configurator.html#/trims

Ik denk dat de Belgische Tweaker n m die de Inster bij ons heeft gekocht een goede keuze heeft gemaakt. Hij heeft nog gebruik kunnen maken van de subsidie in BelgiΓ« Γ¨n van de Smartbonus in Nederland.
Nm is een zij πŸ˜€, maar dat terzijde πŸ˜€
Ik ben door de auto in Nl aan te kopen inderdaad nog net op tijd geweest voor de Belgische premie. Maar volgens de dealer had ik als Belgische geen recht op de smartbonus?
De auto zou trouwens eind januari aanmeren. Het wordt nog spannend voor de Belgische belasting op inverkeerstelling en jaarlijkse verkeersbelasting. Die waren voor EV's nog 0 euro in 2024. De prijzen voor 2025 zullen aanzienlijk hoger zijn en zijn nog niet gekend, evenmin als de exacte startdatum van de nieuwe bedragen. Hopelijk kan ik de auto op tijd importeren.
Tenslotte vind ik de Belgische Hyundai-site ook zeer verwarrend. Lijkt er op dat ik als enige Belg met een E-motion zal rondrijden πŸ˜€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
Nou ik denk dat je deze auto als lange Nederlander maar beter niet ongezien kunt kopen: lijkt mij niet fijn, dat je telkens met je knie steeds tegen de schakelhendel stoot, lijkt mij zelfs potentieel gevaarlijk. Juist vanwege dit soort dingen, zou ik mij niet laten verleiden om een auto zonder proefrit te kopen.

Ik vind het trouwens wel echt een rare eend in de bijt: ziet meer uit inderdaad als zo'n Kei car, zoals ze die in Japan kunnen. Ben wel benieuwd of er ook nog een Ioniq 3 ofzo komt, want de Kia EV3 spreekt mij net wat meer aan. In de regel delen Hyundai en Kia ja hun platformen, alleen zie de autos er iets anders uit.

Wel goed dat de Inster standaard voorzien is van een 3 fase kader: je wilt echt niet dat je anno 2025 een EV koopt, welke nog met 1 fase lader komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
MathiasMetzger schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:51:
ziet meer uit inderdaad als zo'n Kei car, zoals ze die in Japan kunnen.
Zijn zusje, de Hyundai Casper is ook een Kei car, ze hebben hem alleen in de lengte wat uit elkaar getrokken zodat het batterij pakket erin paste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OlgaD
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 13-03 23:11
ajww schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 20:40:
[...]

Gefeliciteerd, welke uitvoering en kleur en bij welke dealer?
Evolve, oranje, Winter Pack en Tech Pack. Gekocht bij Zeeuw & Zeeuw in Breda.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de schompen
Dat Jan Lemkes over de Inster in het algemeen best tevreden is, is al een wonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winand1
Vraagje, Olga D ,Staat de auto op 2024 of 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
monica66 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 15:54:
[...]

Ik ben er even benieuwd naar waarom je de SEPP als gulheid van Hyundai beschouwt. Alle merken hebben hiervan geprofiteerd want dit geld kwam vanuit de overheid. Het heeft ze geen cent gekost.

En ik ben ook benieuwd naar welke merken een model met soortgelijke specificaties aanbieden voor onder de 20.000 euro. Die heb ik zelf namelijk niet gevonden.

Dat Hyundai nog wel met een aanbieding komt, dat geloof ik zeker. Maar nog een keer 5 Γ‘ 6000 euro korting uit hun eigen zak? Ik vraag me af of het dan nog rendabel is voor ze.
Als we in Duitsland kijken hoe de prijzen zijn gezakt nadat de subsidie daar is afgeschaft zal dat hier niet anders gaan is mijn inschatting. In de regel profiteren fabrikanten flink mee van een subsidie. Als men iets voor de consument wil doen dan moeten ze dat op een andere manier doen, door bijvoorbeeld geen MRB e.d.. Ik ga er vanuit dat na een aantal maanden de prijzen zullen zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Even voor de duidelijkheid, want ik lees dat hier nog wel eens wat onduidelijkheid over is:

Een RDW registratie in 2024 betekent niet dat voor het bouwjaar dan ook 2024 geldt.
Hier de uitleg van de ANWB
Datum voor bouwjaar
De ''Datum eerste afgifte kenteken in Nederland'' is de datum waarop het voertuig is ingeschreven in het kentekenregister en wordt tegenwoordig vermeld in de voertuiggegevens van de RDW. Wanneer je dat van een willekeurige andere auto bekijkt dan valt het op dat inderdaad de datum eerste toelating en eerste inschrijving in NL een afwijkende datum heeft. Maar ik kan u geruststellen dat de ''Datum eerste toelating'' staat voor het bouwjaar. Die datum staat ook voor de eerste APK vervaldatum en is ook feitelijk de ingangsdatum voor de fabrieksgarantie.

Oorzaak
Ik begrijp uw gezonde argwaan maar deze aanvulling op de RDW Voertuiggegevens is relatief nieuw en moet u zien als meer een administratieve registratie. Feitelijk is dat ook bepalende voor de BPM vaststelling. Om die reden zien we dit verschijnsel vaker dat in 2021 deze registratie al heeft plaatsgevonden en de aflevering in het nieuwe jaar. Ongetwijfeld om een fiscale reden omdat de BPM in 2022 omhoog is gegaan. Een "Datum eerste afgifte kenteken in Nederland" van 2022 had de auto fiscaal vermoedelijk wat duurder gemaakt en is deze wat vroegere registratie dan ook verklaarbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monica66
PeterZ(on) schreef op zondag 5 januari 2025 @ 17:25:
[...]

Als we in Duitsland kijken hoe de prijzen zijn gezakt nadat de subsidie daar is afgeschaft zal dat hier niet anders gaan is mijn inschatting. In de regel profiteren fabrikanten flink mee van een subsidie. Als men iets voor de consument wil doen dan moeten ze dat op een andere manier doen, door bijvoorbeeld geen MRB e.d.. Ik ga er vanuit dat na een aantal maanden de prijzen zullen zakken.
Dan zouden de prijzen in veel Europese landen waar geen subsidie meer is, daar al op aangepast moeten zijn. Als ik nu op het Duitse Insterforum lees dat de kopers gemiddeld zo'n 2000 euro korting krijgen op een nieuwe Inster en dat naast hun catalogusprijzen leg, dan zitten zij nog lang niet op het Nederlandse prijsniveau inclusief SEPP en Smartbonus.

Het zelfde geldt voor andere landen. Het zal zeker nog wel zakken, maar de vraag is hoeveel dit uiteindelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
monica66 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 17:38:
[...]
Dan zouden de prijzen in veel Europese landen waar geen subsidie meer is, daar al op aangepast moeten zijn. Als ik nu op het Duitse Insterforum lees dat de kopers gemiddeld zo'n 2000 euro korting krijgen op een nieuwe Inster en dat naast hun catalogusprijzen neerleg, dan zitten zij nog lang niet op het Nederlandse prijsniveau inclusief SEPP en Smartbonus.

Het zelfde geldt voor andere landen. Het zal zeker nog wel zakken, maar de vraag is hoeveel dit uiteindelijk is.
Los daarvan, het totale SEPP budget 2024 was genoeg voor net iets minder dan 20.000 auto's, dat is maar 15% van de totale EV verkoop.

En de SEPP is ook maar een relatief klein bedrag, op mijn eerste EV was de "subsidie"(lagere bijtelling) meer als 5x zo hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
monica66 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 17:38:
[...]
Dan zouden de prijzen in veel Europese landen waar geen subsidie meer is, daar al op aangepast moeten zijn. Als ik nu op het Duitse Insterforum lees dat de kopers gemiddeld zo'n 2000 euro korting krijgen op een nieuwe Inster en dat naast hun catalogusprijzen neerleg, dan zitten zij nog lang niet op het Nederlandse prijsniveau inclusief SEPP en Smartbonus.

Het is altijd lastig vergelijken omdat de landen niet dezelfde uitvoeringen en benamingen hebben. In Duitsland is een korting op de zgn "listenpreis" heel gebruikelijk, meer dan hier in NL. Dus dat speelt ook mee. Maar ik kan mij niet voorstellen dat de prijzen niet zullen zakken nu de prijzen door de aanpassingen flink zijn gestegen, maar we gaan het zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Trimmer schreef op zondag 5 januari 2025 @ 08:39:
De gekochte Evolve Sky binnenkort op de weg.
Echt fijn voor u mevrouw of meneer. Hartelijk gefeliciteerd πŸ‘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
monica66 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 15:54:
[...]

Hoe ik het bedoel is dat ze juist niet alleen maar gul zijn. De consumentenprijs zal rekening houden met het feit dat er toen 3k korting kreeg. Je ziet dit in andere landen. Korting een stukje van jouw subsidie zit bij de prijs van Hyundai opgeteld. Waarom zouden ze bv niet 1000 meer vragen als er een regeling waardoor jij 3000 terug krijgt. Ook om later die verhoging en extra winst in te kunnen zetten als korting als dat moet on concurrerend te blijven.

Die merken zijn er nog niet. Precies nog een argument om hem een hogere prijs te hebben dan noodzakelijk. Je bent tenslotte de enige die dit pakket aanbied voor deze prijs.

Ik weet niet wat het wordt maar als de prijs zo blijft hadden ze afgelopen maanden het heel anders moeten aanpakken, kan ook dat de afdeling marketing niet thuis was natuurlijk..

Ps de Casper met 1.0 3 cilinder turbo kost zon 13k in Korea voor de meest luxe uitvoering. Tov 32k hier is er naast de extra kosten voor batterij en andere aanpassingen voor de eu nog voldoende marge zodat er niet snel sprake zal zijn van betalen uit eigen zak.

[ Voor 8% gewijzigd door Sjabba1979 op 05-01-2025 21:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
Sjabba1979 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:16:
[...]

Hoe ik het bedoel is dat ze juist niet alleen maar gul zijn. De consumentenprijs zal rekening houden met het feit dat er toen 3k korting kreeg. Je ziet dit in andere landen. Korting een stukje van jouw subsidie zit bij de prijs van Hyundai opgeteld. Waarom zouden ze bv niet 1000 meer vragen als er een regeling waardoor jij 3000 terug krijgt. Ook om later die verhoging en extra winst in te kunnen zetten als korting als dat moet on concurrerend te blijven.

Die merken zijn er nog niet. Precies nog een argument om hem een hogere prijs te hebben dan noodzakelijk. Je bent tenslotte de enige die dit pakket aanbied voor deze prijs.

Ik weet niet wat het wordt maar als de prijs zo blijft hadden ze afgelopen maanden het heel anders moeten aanpakken, kan ook dat de afdeling marketing niet thuis was natuurlijk..

Ps de Casper met 1.0 3 cilinder turbo kost zon 13k in Korea voor de meest luxe uitvoering. Tov 32k hier is er naast de extra kosten voor batterij en andere aanpassingen voor de eu nog voldoende marge zodat er niet snel sprake zal zijn van betalen uit eigen zak.
Ik zie een baan voor je bij het marketing team van Hyundai! :+

Het volgende is even algemeen, niet persoonlijk bedoeld en wil de discussie ook niet afkappen. Je voert de discussie goed en op een normale manier. Maar op veel plekken* gaat het alleen maar over hoe duur die Inster (of EV's vs ICE in het algemeen) wel niet is en dat deze maximaal X zou mogen kosten. Die berichten mogen/moeten er ook zeker zijn, maar die focus daarop begint me nu wel een beetje te vervelen.
*comments op kanalen zoals Autoweek en YouTube bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Sjabba1979 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:16:
[...]

Volgens mij is het juist briljante marketing. Je geeft een korting die samen gaat met een subsidie van de overheid, consumenten zien het als een "nu of nooit" aanbieding, consumenten worden hebberig en voor je het weet heb je duizenden Insters verkocht. Ook aan consumenten die hem anders nooit gekocht hadden (zoals ikzelf). Die consumenten dienen daarna weer als ambassadeur om er nog meer te verkopen voor een duurdere prijs. En voor diegene die hem dan te duur vinden komt Hyundai op termijn gewoon weer met een nieuwe actie.

Dacia heeft jou "route" gekozen, door de prijs tijdelijk te verhogen met de Spring "launch Edition" maar ik krijg niet de indruk dat daar veel van verkocht zijn.

Ik heb zo'n vermoeden welke van de twee partijen de meeste winst heeft gemaakt.

De Casper EV begint in Zuid Korea ook vanaf ca. €20,000,- dus zo gek lijkt die prijs in Europa niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
Anoniem: 2184602 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 22:56:
[...]

Ik zie een baan voor je bij het marketing team van Hyundai! :+

Het volgende is even algemeen, niet persoonlijk bedoeld en wil de discussie ook niet afkappen. Je voert de discussie goed en op een normale manier. Maar op veel plekken* gaat het alleen maar over hoe duur die Inster (of EV's vs ICE in het algemeen) wel niet is en dat deze maximaal X zou mogen kosten. Die berichten mogen/moeten er ook zeker zijn, maar die focus daarop begint me nu wel een beetje te vervelen.
*comments op kanalen zoals Autoweek en YouTube bijv.
Wat mij betreft ook gezegd wat er gezegd moest worden en het is sowieso een hele fijne auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
HandyLumberjack schreef op maandag 6 januari 2025 @ 08:15:
[...]

Volgens mij is het juist briljante marketing. Je geeft een korting die samen gaat met een subsidie van de overheid, consumenten zien het als een "nu of nooit" aanbieding, consumenten worden hebberig en voor je het weet heb je duizenden Insters verkocht. Ook aan consumenten die hem anders nooit gekocht hadden (zoals ikzelf). Die consumenten dienen daarna weer als ambassadeur om er nog meer te verkopen voor een duurdere prijs. En voor diegene die hem dan te duur vinden komt Hyundai op termijn gewoon weer met een nieuwe actie.

Dacia heeft jou "route" gekozen, door de prijs tijdelijk te verhogen met de Spring "launch Edition" maar ik krijg niet de indruk dat daar veel van verkocht zijn.

Ik heb zo'n vermoeden welke van de twee partijen de meeste winst heeft gemaakt.

De Casper EV begint in Zuid Korea ook vanaf ca. €20,000,- dus zo gek lijkt die prijs in Europa niet.
Je kan nu niet de conclusie trekken dat het briljante marketing is want zijn ze allemaal al uitverkocht?
Nu op korte termijn ja. Maar ben heel benieuwd hoe het jaar gaat verlopen.
Die 20k is trouwens dollar en daarbij lopen er subsidies op dat er slechts 8k overblijft onderaan de streep daar zit dus voldoende lucht in. Vandaar dat ik met de ice vergelijk. Die 20k zit naar ik verwacht veel marge in aangezien men zelf maar 8k kwijt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Sjabba1979 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 08:31:
[...]

Je kan nu niet de conclusie trekken dat het briljante marketing is want zijn ze allemaal al uitverkocht?
Nu op korte termijn ja. Maar ben heel benieuwd hoe het jaar gaat verlopen.
Die 20k is trouwens dollar en daarbij lopen er subsidies op dat er slechts 8k overblijft onderaan de streep daar zit dus voldoende lucht in. Vandaar dat ik met de ice vergelijk. Die 20k zit naar ik verwacht veel marge in aangezien men zelf maar 8k kwijt is.
Ze zijn niet uitverkocht, er zit nu een levertijd op van 3-4 maanden, maar dat is niet raar voor een nieuwe auto.

Er zullen de komende tijd vast niet zoveel Insters verkocht worden aan particulieren.
Maar uiteindelijk zullen ze het ook voor een deel van de zakelijke markt moeten hebben. Veel bedrijven willen graag elektrisch, en dan is dit nog steeds best een goede oplossing.

Er zal vast wat meer marge op een EV zitten, maar dat is ook nodig om de ontwikkelkosten te betalen. Een EV maken is echt wat anders dan een benzinemotor die al jarenlang bijna ongewijzigd is in een auto te lepelen.

Daarnaast zijn elektrische componenten, en dan met name de accu, veel duurder.

Een instapversie Peugeot E-208 is bijvoorbeeld ca. €10.000,- duurder dan de Inster 49kWh E-motion. En behalve dat die E-208 16cm breder is, zijn ze redelijk vergelijkbaar. In verhouding vindt ik de Inster dan goedkoop.

[ Voor 7% gewijzigd door HandyLumberjack op 06-01-2025 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Sjabba1979 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 08:31:
[...]
.
Achtduizend voor een Casper EV in Korea lijkt me wel heel weinig. Heb even gekeken op internet. Met de subsidie eraf is de prijs in Korea toch wel wat hoger. Zie hier: https://electrek.co/2024/...ut-is-low-price-worth-it/
The new Hyundai Casper EV has a sticker price of just $23,000 (31.5 million won) in Korea. After government incentives, Hyundai’s compact electric SUV can be bought for as little as $17,000 (23 million won).
.
De vraag is of Hyundai ook subsidie ontvangt voor de export van auto's, zoals in China. Dat lijkt me niet want dan had de EU deze auto's ook wel zwaarder belast.

Dus ja, er kan best nog wel eens een korting af, maar niet zoveel als je denkt. Denk ik :+ ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Ik zie op de site https://opendata.rdw.nl/n...er/c56t-caf7/data_preview het aantal geregistreerde Inster modellen op al een paar dagen op 374 staat. Zou dit het aantal zijn dat Nederland binnen is gebracht met het eerste schip ? De berichten over het aantal wisselden nogal. De importeur repte over β€˜een schip vol’ in een mailbericht en in de test van Werner Budding op YouTube meende ik 700 langs te horen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JosTM
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-07 23:57
Vanmiddag van onze dealer gehoord dat onze Inster (besteld 11-11) gekoppeld is aan een chassisnummer en onderweg is.
Er schijnen 2 boten onderweg te zijn; één komt eind januari aan, de andere begin februari....

[ Voor 9% gewijzigd door JosTM op 06-01-2025 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die van ons is gekoppeld aan een chassisnummer (lijkt me dat dat nummer dus bekend is), maar nog niet op kenteken. Dus volgens die beredenering zou het bericht van @Megat geen stand houden lijkt me.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 2184602 op 06-01-2025 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kierie
  • Laatst online: 15-04 15:41
Bij mij is het chassisnummer ook geregistreerd maar de dealer weet verder niet wanneer/hoe de auto's worden verdeeld en wanneer ik mijn Inster kan verwachten. Ook wist hij niet af van het hele BPM verhaal, maar denk gewoon nog niet goed geinformeerd door Hyundai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Die van mij staat op kenteken en wordt binnen korte tijd verwacht. Wanneer precies weten ze niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snyper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-07 21:36
Ik hoor van mijn dealer Content Autogroep Eindhoven dat ze deze week de toegedeelde Insters van de 1e boot binnen krijgen. En volgende week gaan uitleveren. Mijn afspraak staat op de 17e zoals eerder gemeld, maar vanaf maandag volgende week zouden dus eerste leveringen kunnen gaan plaatsvinden.

SJoepie

Pagina: 1 ... 11 ... 38 Laatste