Ik hoop echt van harte dat ze heel de groep stewards en wedstrijdleiding eruit tyfen voor 2025, inclusief
toekomstig alleenheerser Ben
laat die naamverbasteringen. Ik ga niet opperen dat ze corrupt zijn (
alhoewel... If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.) maar ik ben helemaal klaar met de enorme inconsistentie in straffen die uitgedeeld worden en de enorme ogenschijnlijke bias. Als je blind een pijltje op een bord gooit met namen en straffen zou het onderhand nog eerlijker zijn dan hoe ze het nu aanvliegen. Het ene moment mag iets, het andere moment mag iets niet... de ene coureur krijgt wel straf voor een vergrijp, de ander niet en weer een ander een aangepaste straf. Ik snap wel dat men op een gegeven moment de draad kwijt is van wat nou wel of niet strafbaar is en in hoeverre. Het is gewoon onmogelijk te volgen.
Ergens hoop ik dat er een moment komt dat een coureur, of een team, gewoon besluit direct na de start en eerste ronde de pit in te rijden om te boxen uit protest tegen een idioot besluit. Dan maar die boete incasseren, raceban of whatever, maar dan maak je wel een heel duidelijk statement.
Edit: overigens is er niks mis met straffen an sich. Als je iets fout doet moet dat bestraft worden. Maar het moet wel eerlijk gebeuren, consistent en iedereen moet weten waar ie aan toe is en wat ie kan verwachten. Zodra je daar niet op kunt vertrouwen is het einde gewoon zoek.
[
Voor 25% gewijzigd door
DaniëlWW2 op 08-12-2024 16:11
]