[F1 2024] Race 24 GP van Abu Dhabi Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste
Acties:
  • 59.438 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
DoubleDutch schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 16:11:
[...]

Kwam deze ind ook tegen,weet niet wat er van waar is maar dit is de officiële RB shop. 🤡

[Afbeelding]
Is er ook RBR kleding van jouw moeder? Dan zal die zeker volgend jaar wel bij RBR rijden. Zo niet dan zal Bottas ook wel niet kloppen ;)

Daarnaast was het ook de F1 shop (zie linksboven) en niet de RBR shop (wel de RBR stuff in de F1 shop).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ribo89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-09 16:31
DoubleDutch schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 16:11:
[...]

Kwam deze ind ook tegen,weet niet wat er van waar is maar dit is de officiële RB shop. 🤡

[Afbeelding]
Lijkt erop alsof iemand met inspect elements dat heeft toegevoegd. Lijkt me niet dat Red Bull een optie 'YOUR MOM' heeft ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:27

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
De uitslag van de kwalificatie!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8bmlBhMB0Sqmxp12zAygp8QdmOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mNK4Lc60M1OoH0Nfz5zX8H30.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57
Moest Russel niet nog drie plaatsen gridstraf krijgen?

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:00
Ik hoop dat die Haas ook een beetje racepace heeft en kan uitdagen voor het podium.

Zal wel helaas niet zo zijn maar een mens mag toch dromen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:33
jdiezrequejo schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 16:19:
Is onderzocht 'No further investigation'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Het zit dicht op elkaar;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gRzuk-jN1J9fESIW9dWdHTLxuek=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rw8OkIy83aPn0FiO1Aplg2ML.png?f=fotoalbum_large

Word nog leuk morgen :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:02
Benieuwd wat hier uit komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JcWALD6ROU2mSryTAkPoqan-c8o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/d2ENbZfKvyV6F0cuIWDwuhBH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hippocampus schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 16:15:
[...]

Joh, 3 maanden maar, vroeger, toen moesten we ...... blah blah ;)

[...]
Met wind tegen. Heen én terug!

[ Voor 10% gewijzigd door DeKaerften op 07-12-2024 16:24 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Biggg
  • Laatst online: 14:53
jdiezrequejo schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 16:19:
Hoe was dat niet impeding? Ik heb net terug gekeken vanuit lawsons onboard. Rus rijdt gewoon op exact de racelijn waar hij in zn eigen snelle lap erna ook rijdt (tov de pit entry lijn kan je dat goed zien).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 23:52
Ik hoop niets, vanwege gunfactor. Volgens mij zit ik dan op één lijn met de stewards: niet de feiten, maar je gevoel geven de doorslag 😁

[ Voor 5% gewijzigd door pietr op 07-12-2024 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:24

Pierre

Van nature lui!

Zo die Will Buxton is er klaar mee met het elkaar in de weg rijden in de pits.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Pierre schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 16:37:
Alleen werkt zijn oplossing nog steeds niet. Men doet dit nu omdat ze op de baan niet langzaam mogen rijden om een gat te laten vallen. Waarbij de stewards hebben aangegeven dat ze het gat maar in de pits moeten laten vallen, waar ze ook niet kunnen hinderen etc. Maarja, dan krijg je dus de situatie die er nu is. Dat iedereen aan het eind van de pitstraat staat te wachten. Het is dus of langzaam rijden op de baan om bv een gat te laten vallen. Of een maximale rondetijd op de baan waardoor ze moeten gassen, maar dan moet je ook de ruimte geven om een gat te laten vallen, in de pits bv.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
One last time for this season!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FitHVSM4VuMbR5QTbMBNspvBDRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RHOAacKrPS6RsEQeUj1koc84.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/hp8hsfopxf5e1.jpeg

Bij Perez moest ik ook meteen denken aan de Joker in The Dark Knight "Do I really look like a guy with a plan? You know what I am? I'm a dog chasing cars. I wouldn't know what to do with one if I caught it! You know, I just… do things.". Alleen haalde hij Q3, en toen wist hij niet meer wat te doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:21
Geen idee of het op TV is geweest maar vanaf de tribune leek het erop dat Max in zijn outlap Bottas een tow gaf en dat Bottas die terug gaf in Max z'n snelle ronde. Mooi collegiaal :)

De schuiver van Max was even billen knijpen, maar potverdorie knap dat ie m uit de muur weet te houden.

En natuurlijk super mooi voor Hulkenberg. Zou echt gaaf zijn als die P3 weet te pakken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:16
RobertMe schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 16:56:
[...]

Alleen werkt zijn oplossing nog steeds niet. Men doet dit nu omdat ze op de baan niet langzaam mogen rijden om een gat te laten vallen. Waarbij de stewards hebben aangegeven dat ze het gat maar in de pits moeten laten vallen, waar ze ook niet kunnen hinderen etc. Maarja, dan krijg je dus de situatie die er nu is. Dat iedereen aan het eind van de pitstraat staat te wachten. Het is dus of langzaam rijden op de baan om bv een gat te laten vallen. Of een maximale rondetijd op de baan waardoor ze moeten gassen, maar dan moet je ook de ruimte geven om een gat te laten vallen, in de pits bv.
Gewoon een minimale snelheid hanteren, ook in de pits. Met uitzondering van als er een probleem is

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bottas 'that's the fastest she goes'
Max zijn stuurmanskunsten om niet in de muur te eindigen voor de finish
Hulk die vrolijk p4 tekent en 1 minuut P1 stond

En het meest zielige: Hamilton exit Q1 door geen racepace door een bollard. Het was mij een kwalificatie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-09 09:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XFaqfxOBCceGGcRvggbDBL7gyiI=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/yg2QSKiJr9vtpFxp2gDzTsqx.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
De grapjas die dat gemaakt heeft heeft niet opgelet?

Beide Williamsen hebben een +5 penalty. Waardoor bv Leclerc niet eens P20 start maar P19. Dat is ook al door de FIA bevestigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Pierre schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 16:37:
Hij is niet de enige :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:20

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Zijn ze er nou nog niet uit over Nico Hulkenberg? :?

Nevermind ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-12-2024 18:29 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Straf voor Hulkenberg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TFyQgJBVOn7KzU_t2nnGGVWrij0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UsVEcxXtg8QH76OcCJWg1Hwf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Meen je niet, 3 plekken.. Holy.. :/

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
ik snap het wel he hulkenberg heeft veel voordeel en de gene die ingehaald is heel veel nadeel.

kijk bij russel en was dit natuurlijk helemaal geen nadeel voor de RB.

ow wacht eignelijk is het net anders om.

Russel had voordeel van de manier dat hij aan de kant ging en een rijder in de snelle ronde hinderd. dus geen straff.

einde pitstraat niemand voordeel dus straf .

ja dit is de FIA

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:02
Excuus voor de Flutkwaliteit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebvJUb6DHUrXvD-q4Frl8wbG5-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/poZOXxTDo85Ctns9BUnO4m1P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KdL_66oH0MFpktoBdx9olbdBBQ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pAo5ussx8V4zKmjGsGWSxEu0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:29
Triest hoor, no further investigation voor Russell en Hulkenberg krijgt 3 plekken.dsd

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:02
Bizarre praktijken weer. Toevallig dat het resulteert in Russel een startrij naar voren? Walgelijke bias weer.

Wel leuk Max op de binnenste lijn. zowel norris als Piastri moeten primair uitrijden. Kijken of maxipad daar gebruik van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Maar Max was in Brazilië de held toen hij dit deed! Is het nu opeens verboden?
Dan ben ik het temeer eens met Will Buxton.. dat geouwehoer ook. Je kunt iedereen dus naaien door ze net teveel op te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Laatst online: 10-09 09:45
heb eve terug gekeken op f1 tv maar ze staan gewoon stil/zo goed als stil in de tunnel meende dat dat ook niet meer mocht maar dat zou dan vermoedelijk in eens wel weer mogen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat ik begreep is het alleen verboden hier in te halen op dit circuit vanwege de tunnel

Is ook straf uitgedeeld in de f2

[ Voor 7% gewijzigd door Peter F op 07-12-2024 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:01
Alfa Novanta schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 18:42:
[...]

Dan ben ik het temeer eens met Will Buxton.. dat geouwehoer ook. Je kunt iedereen dus naaien door ze net teveel op te houden.
Mogelijk een veiligheids issue omdat het in de tunnel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:44
[...]

Vergeet niet dat dit in 2023 gebeurde, dus los van ander circuit, ook andere periode

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
[...]

Er staat toch vrij duidelijk "did not follow the Race Directors instructions". Waarschijnlijk staat dus in de event notes (die dus event specifiek zijn) dat dit niet mag.

Kijk daarbij ook naar 2022, waarbij je in de pit exit niet met een wiel de lijn mocht aanraken. Maar die prutser van een Freitas in Monaco een beetje veel had zitten te copy/pasten van de event notes van een jaar eerder toen je wel nog met het wiel de lijn mocht aanraken (maar niet in zijn geheel er overheen). Toen is Verstappen ook vrijuit gegaan omdat de event notes boven het reglement staan.

En daarnaast is de straf IMO ook wel terecht, en gaat het vergelijken met Russell nergens over. Dit is gewoon een zwart witte regel: of je mag inhalen, of je mag niet inhalen. Dus Hulkenberg heeft iets gedaan dat gewoon heel zwart niet mag.

En ja, ik had Hulkenberg ook liever op P4 zien starten. Maarja, het is gewoon een vrij domme actie / overtreding.

Edit:
Overigens ook weer typisch Hulkenberg om een (mogelijk) goed resultaat zelf door het putje te gooien. Brazilie toen in de Williams met zijn start van pole vanaf P2 zelf uit de race crashen (ok, met Hamilton om de leiding bij het inhalen van een backmarker). Baku een keer waar die vooraan reed en vervolgens een muur aantikte, ophanging stuk en einde oefening. En Hockenheim 2019 waar die van de baan gaat en op de dragstrip komt. En dan ben ik er vast nog vergeten.

[ Voor 15% gewijzigd door RobertMe op 07-12-2024 19:18 ]

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:11

SomerenV

It's something!

Ik hoop echt van harte dat ze heel de groep stewards en wedstrijdleiding eruit tyfen voor 2025, inclusief toekomstig alleenheerser Ben laat die naamverbasteringen. Ik ga niet opperen dat ze corrupt zijn (alhoewel... If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.) maar ik ben helemaal klaar met de enorme inconsistentie in straffen die uitgedeeld worden en de enorme ogenschijnlijke bias. Als je blind een pijltje op een bord gooit met namen en straffen zou het onderhand nog eerlijker zijn dan hoe ze het nu aanvliegen. Het ene moment mag iets, het andere moment mag iets niet... de ene coureur krijgt wel straf voor een vergrijp, de ander niet en weer een ander een aangepaste straf. Ik snap wel dat men op een gegeven moment de draad kwijt is van wat nou wel of niet strafbaar is en in hoeverre. Het is gewoon onmogelijk te volgen.

Ergens hoop ik dat er een moment komt dat een coureur, of een team, gewoon besluit direct na de start en eerste ronde de pit in te rijden om te boxen uit protest tegen een idioot besluit. Dan maar die boete incasseren, raceban of whatever, maar dan maak je wel een heel duidelijk statement.

Edit: overigens is er niks mis met straffen an sich. Als je iets fout doet moet dat bestraft worden. Maar het moet wel eerlijk gebeuren, consistent en iedereen moet weten waar ie aan toe is en wat ie kan verwachten. Zodra je daar niet op kunt vertrouwen is het einde gewoon zoek.

[ Voor 25% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-12-2024 16:11 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:32
[...]

Volgens mij een track specifieke regel vanwege abnormale pit lane exit. Bij andere tracks mag je (half) over het gras heen rijden als je voorbij de witte lijn bent van de pit lane. In Abu Dhabi kan ik best begrijpen dat het wat lastiger gaat met twee muren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:18
RobertMe schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 16:15:
[...]

Is er ook RBR kleding van jouw moeder? Dan zal die zeker volgend jaar wel bij RBR rijden. Zo niet dan zal Bottas ook wel niet kloppen ;)

Daarnaast was het ook de F1 shop (zie linksboven) en niet de RBR shop (wel de RBR stuff in de F1 shop).
Weet ik vandaar de 🤡😅

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:43
Biggg schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 16:24:
[...]

Hoe was dat niet impeding? Ik heb net terug gekeken vanuit lawsons onboard. Rus rijdt gewoon op exact de racelijn waar hij in zn eigen snelle lap erna ook rijdt (tov de pit entry lijn kan je dat goed zien).
Tijdens een opwarmronde is het wel 1 plek penalty (voor Max), maar tijdens een snelle ronde van Lawson is het niet eens de moeite om de coureurs (Russel en Lawson) naar de stewards te laten komen voor uitleg? Wat een farce weer.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:48

JB

Cédric roelt!

LuPo schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 20:06:
[...]

Tijdens een opwarmronde is het wel 1 plek penalty (voor Max), maar tijdens een snelle ronde van Lawson is het niet eens de moeite om de coureurs (Russel en Lawson) naar de stewards te laten komen voor uitleg? Wat een farce weer.
Uitleg was volgens mij; in Q2 niet boeiend want allebei door. Des te meer onzin dat Max de vorige keer wel een gridstraf kreeg want ook daar was geen impact.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
(jarig!)
JB schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 20:23:
[...]

Uitleg was volgens mij; in Q2 niet boeiend want allebei door. Des te meer onzin dat Max de vorige keer wel een gridstraf kreeg want ook daar was geen impact.
Ze keken toch naar de overtreding en niet naar de gevolgen ervan? Wat maakt het dan uit of er wel of geen impact is :?

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:48

JB

Cédric roelt!

redwing schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 20:26:
[...]

Ze keken toch naar de overtreding en niet naar de gevolgen ervan? Wat maakt het dan uit of er wel of geen impact is :?
Niks. Ik weet het ook niet meer. Stinkt aan alle kanten dat dit gewoonweg niks was.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 16:27
JB schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 20:34:
[...]

Niks. Ik weet het ook niet meer. Stinkt aan alle kanten dat dit gewoonweg niks was.
Valt me ook op dat de media er geen woord aan wagen? Ik heb net de onboard van Lawson even teruggekeken (het was Q1 overigens), en alhoewel Lawson er niet direct last van lijkt te hebben rijdt Russell echt wel op de racelijn. Ook lijkt Lawson hierdoor net iets eerder in te moeten sturen voor de laatste bocht.

Consequenties worden toch nooit meegenomen bij de strafbepaling?

Raar dit…

Voor wie F1tv pro heeft en het terug wil zien: Lawson onboard, 22m 45seconden in de stream.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Humor van Bottas: https://x.com/adamcooperF1/status/1865465600169877777
I asked @ValtteriBottas about picking up the €5000 bill for the GPDA dinner: "I think it was worth it. In Q1 I got some nice tows from some people on the back straight - so I think it was definitely worth it..."

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:51
Blik1984 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 17:17:
[...]

Gewoon een minimale snelheid hanteren, ook in de pits. Met uitzondering van als er een probleem is
Roep dit nu al jaren. Denk dat 99% van alle controversiële zaken tijdens deze quali hiermee verholpen had kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03:27
Max nog nooit gewonnen vanaf P5, of schuift hij een plek naar voren door de straf van Hulkenberg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Jeetje dat is balen voor Hul. Hopelijk komt hij in de race goed mee en pakt hij nog wat punten *O*

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:29
Drials schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 23:29:
Max nog nooit gewonnen vanaf P5, of schuift hij een plek naar voren door de straf van Hulkenberg?
Pak je telraam er even bij dan gaan we het saampjes uitrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
SomerenV schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 19:19:
Ik hoop echt van harte dat ze heel de groep stewards en wedstrijdleiding eruit tyfen voor 2025, inclusief toekomstig alleenheerser Ben knip. Ik ga niet opperen dat ze corrupt zijn (alhoewel... If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.) maar ik ben helemaal klaar met de enorme inconsistentie in straffen die uitgedeeld worden en de enorme ogenschijnlijke bias. Als je blind een pijltje op een bord gooit met namen en straffen zou het onderhand nog eerlijker zijn dan hoe ze het nu aanvliegen. Het ene moment mag iets, het andere moment mag iets niet... de ene coureur krijgt wel straf voor een vergrijp, de ander niet en weer een ander een aangepaste straf. Ik snap wel dat men op een gegeven moment de draad kwijt is van wat nou wel of niet strafbaar is en in hoeverre. Het is gewoon onmogelijk te volgen.

Ergens hoop ik dat er een moment komt dat een coureur, of een team, gewoon besluit direct na de start en eerste ronde de pit in te rijden om te boxen uit protest tegen een idioot besluit. Dan maar die boete incasseren, raceban of whatever, maar dan maak je wel een heel duidelijk statement.

Edit: overigens is er niks mis met straffen an sich. Als je iets fout doet moet dat bestraft worden. Maar het moet wel eerlijk gebeuren, consistent en iedereen moet weten waar ie aan toe is en wat ie kan verwachten. Zodra je daar niet op kunt vertrouwen is het einde gewoon zoek.
Mee eens! Moet een nieuwe groep komen! _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-12-2024 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:48
SomerenV schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 19:19:
Ik hoop echt van harte dat ze heel de groep stewards en wedstrijdleiding eruit tyfen voor 2025, inclusief toekomstig alleenheerser Ben knip. ……….. maar ik ben helemaal klaar met de enorme inconsistentie in straffen die uitgedeeld worden
Helemaal met je eens. Maar wat ik dan wel weer humor vind is dat verbastering van namen hier niet mogen, en altijd gemodereerd worden. Juist als je het hebt over inconsistentie. :+ :P

Nu tevreden? :P

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-12-2024 16:12 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
ZeromaNoiS schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:20:
[...]

Helemaal met je eens. Maar wat ik dan wel weer humor vind is dat verbastering van namen hier niet mogen, en altijd gemodereerd worden. Juist als je het hebt over inconsistentie. :+ :P
Je kan een topic report doen, dan wordt het noted en kan het verwezen worden naar de stewards.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• APClll
  • Laatst online: 20:38

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Shinji schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:36:
[...]

Je kan een topic report doen, dan wordt het noted en kan het verwezen worden naar de stewards.
Met een beetje geluk wordt 't dan "after the race" behandeld nadat het topic gesloten is. :P

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Mogelijke strategieën;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TgXg6OIdL52qeBjWJk9UcMUg9Mo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jykgC2L1qffyZBM0cYr1Zqex.jpg?f=fotoalbum_large

Banden per correur;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iShg2Zolp7SjDG4AdhzmvFt4hXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/STACQU5HDr1F1FvODeHR5k7z.jpg?f=fotoalbum_large

Snelheidsverschil per band;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0LDQpA7CliAqOi4vQHYBSl_tN6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wls0qxM1BwQJBQ43zkEsC5cG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:40
redwing schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 20:26:
[...]

Is toch geen verrassing? Heb je de stewards al kunnen betrappen op consequent oordelen? Ik sta nergens meer van te kijken bij dit amateuristische zooitje.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xe8Wk9hFd0GOw_0jxdR0KqxaLZc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eqqE30ReGQ2Tkqpxeghn7zzv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9tpxEt7Wbq9f8SO1j158gCz_3mg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VzhpvUuvOFCu81WFeoiP1XBj.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J--uX6J86rCAVrYDPywt4dWec_4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OnTyl49yD1oXS1DWGbLLcIz0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GWOxy3Pn98xERXuOWlymL7FJcLY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/US93lA49SQL54xaByNRJNIR0.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nCeMZIIcz3lP2235IirI4DlI-jg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SGr5PTYXFek8bWWM9VQ71tTG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iBv6DuHb2zhUAdrvNa6W8rGkdTk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9gasxsGuVPGBywSxJopDlx74.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kkoHArLowYuBTerQ3vxR34x3hBk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4PNZNcyn2OdSkJh3qrMKAdjp.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 27% gewijzigd door G_Dragon op 08-12-2024 13:11 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:08
Onderonsje in de paddock tussen 2 viervoudig F1 wereldkampioenen.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/max-and-alain-prost-in-paddock-together-giuliatoninellii-v0-tc6opz8n9m5e1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=8edfb65472a7dc7e2088e960b5c01907749b07c3

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
Voelt toch vreemd dat het én lekker voelt én vervelend dat het seizoen vandaag eindigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Prachtig item op Viaplay met Allard Kalf over Hamilton. Mooie studio CGI toegepast.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Chocoball schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:23:
Onderonsje in de paddock tussen 2 viervoudig F1 wereldkampioenen.
[Afbeelding]
Wat ziet Prost er mega fit uit!

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Speedster schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:32:
[...]

Wat ziet Prost er mega fit uit!
Die kan zo naast Verstappen volgend seizoen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Speciale procedure mocht Hamilton vandaag buiten de top 3 eindigen.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/post-race-procedure-includes-a-special-celebration-for-v0-ecg1zd4wdl5e1.jpg?width=2481&format=pjpg&auto=webp&s=604abe357863d0251fafb9daa34aded58f180a6d

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/post-race-procedure-includes-a-special-celebration-for-v0-d8ekec4wdl5e1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=f8674fbaa8efd032904894ab08b3c5cd2e91479a

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:55
Chocoball schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:37:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik snap dit niet. Waarom wel voor 44 maar niet voor 55?

Het is niet alsof hij met pensioen gaat. Hij verkast gewoon naar een ander team. In de F1 wereld niks nieuws toch?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:24

Pierre

Van nature lui!

Zo de allerlaatste van 2024, was weer een genoegen om alle berichten hier te lezen. Iedereen heel veel fun bij de race, ben benieuwd wat Ferarri gaat doen/proberen, ik denk dat het WCC al beslist is voor McLaren, maar je weet het nooit.
Have fun all.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Stapt Ham uit de F1 ofzo dat er een hele ceremonie voor hem is?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:34
AtlAntA schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:40:
[...]

Het is niet alsof hij met pensioen gaat. Hij verkast gewoon naar een ander team. In de F1 wereld niks nieuws toch?
En Bottas, KMag dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:21
AtlAntA schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:40:
[...]

Ik zat ook dat bericht te lezen van @Chocoball, en ik had precies dezelfde gedachten.
Hij stopt er niet mee, hij gaat alleen maar voor een ander team rijden. Dan hebben de coureurs die echt stoppen wat mij betreft voorang op Sir Lewis Hamilton 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plizz
CrazyFool schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:41:
[...]

Ik zat ook dat bericht te lezen van @Chocoball, en ik had precies dezelfde gedachten.
Hij stopt er niet mee, hij gaat alleen maar voor een ander team rijden. Dan hebben de coureurs die echt stoppen wat mij betreft voorang op Sir Lewis Hamilton 8)7
Mecredes heeft vinger in FIA's pap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Zou me niks verbazen dat Hamilton zo klaar is met Mercedes dat hij zich hier zelf niet aan gaat houden, gewoon de pits in rijdt, zich omkleedt en zonder iets te zeggen wegloopt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Bottas, KMag, Zhou en Sainz zijn niet Brits.... O-)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Zou het een tikfoutje zijn, (copy paste foutje vanuit een jaren-oud document)?

Voor de kampioenschapswinnaar, wie dat dan ook is, zou zoiets op de laatste race nog logisch zijn namelijk...

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Ergens raar dat er speciaal iets wordt georganiseerd. Aan de andere kant: Mercedes en Hamilton hebben wel iets unieks neergezet en dit is wel een einde van een tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
APClll schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:44:
Zou het een tikfoutje zijn, (copy paste foutje vanuit een jaren-oud document)?

Voor de kampioenschapswinnaar, wie dat dan ook is, zou zoiets op de laatste race nog logisch zijn namelijk...
Maar daar hebben ze tegenwoordig de prijs
Uitreiking avond voor. Maar daar had je inderdaad ook LH ook in het zonnetje kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Haha mooi die twee teambazen naast de WCC beker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJHH93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:41
Het is inderdaad het einde van de meeste succesvolle samenwerking tussen een team en een coureur. Die man verdient gewoon een mooi afscheid van Mercedes! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plizz
Lol, Fred claimt alvast constructeur beker :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Hoewel ik het ook apart vind eerder dit jaar stond Zhou in Shanghai op de grid. Met een eigen finishbord en dat was ook vreemd om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:55
Robkazoe schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:45:
Ergens raar dat er speciaal iets wordt georganiseerd. Aan de andere kant: Mercedes en Hamilton hebben wel iets unieks neergezet en dit is wel een einde van een tijdperk.
Als mijn geheugen me niet in de steek laat heeft men dit niet eens gedaan voor Schumacher. En wat die gepresteerd heeft vind ik toch een stuk indrukwekkender dan wat Hamilton (tot nu toe) heeft gedaan.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Misschien hebben ze (Mercedes/Hamilton) gewoon gevraagd of dat ze een plekje konden krijgen om wat te vieren?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Nou daar gaan we dan (straks). De laatste race van een lang en mooi seizoen.
Helaas niet echt spannend meer . WDC al besloten en WCC is (tenzij er iets raars gebeurt) ook wel klaar.

Maar ik heb wel genoten van het seizoen.
Hoewel vorig jaar opzich mooi was met de dominante RB19. Ben ik blij dat de RB20 wat moeite had en er toch wat gevechten voor winst nodig was.

Verder wel even blij dat we het circus even niet hoeven te zien.
Maar ongetwijfeld zit ik in januari al weer af te tellen naar race 1 van 2025.

Voor nu lekker afsluiten met nog wat posts en meelezen op dit forum
Fijne race iedereen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Allemaal veel plezier met de laatste race van dit seizoen. McLaren Constructeurskampioen is bijna een zekerheid maar je weet maar nooit wat er allemaal kan gebeuren. Hulkenberg een podium? :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Fijne race allemaal!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
sjaool schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:49:
Allemaal veel plezier met de laatste race van dit seizoen. McLaren Constructeurskampioen is bijna een zekerheid maar je weet maar nooit wat er allemaal kan gebeuren. Hulkenberg een podium? :P
HUL op het podium zou echt een prachtig seizoenseinde zijn

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:58
Goedemiddag!

Deze was nog niet voorbij gekomen hier.

FIA STEWARDS: INCIDENT INVOLVING CAR 20 (MAG) WILL BE INVESTIGATED AFTER THE RACE - FAILING TO FOLLOW RACE DIRECTORS INSTRUCTIONS – PRACTICE START INFRINGEMENT
8 Dec 2024, 13:32:42, Lap 1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 10:48
Middag, zijn we weer!
Fijne race allen!

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Aardappelbakker
Fijne race iedereen! :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B5O0YQB5v7jFXtOc6fPeEinblwE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uP6L3WRAS7SG3x3g7H1fTnwr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:53
MJHH93 schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:46:
Het is inderdaad het einde van de meeste succesvolle samenwerking tussen een team en een coureur. Die man verdient gewoon een mooi afscheid van Mercedes! _/-\o_
Je hebt gelijk, maar waarom moet dit on-track? Hoogst ongebruikelijk....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

sjaool schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:49:
[knip]...maar je weet maar nooit wat er allemaal kan gebeuren.[knip]
Misschien krijgt er wel iemand een pepernootje in z'n band. :o
Veel plezier met de laatste allemaal. d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Hele fijne en spannende race gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
StefanVerkerk schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:51:
Goedemiddag!

Deze was nog niet voorbij gekomen hier.

FIA STEWARDS: INCIDENT INVOLVING CAR 20 (MAG) WILL BE INVESTIGATED AFTER THE RACE - FAILING TO FOLLOW RACE DIRECTORS INSTRUCTIONS – PRACTICE START INFRINGEMENT
8 Dec 2024, 13:32:42, Lap 1
Kreeg Hamilton daar een paar jaar geleden niet een grid penalty voor nog voor de start? Ik meen in Rusland.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chocoball
Heb je een Tweakers spandoek bij je dan kunnen we je terugzien op de tribune? :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• plizz
Fijne race iedereen. Hopelijk tovert Ferrari iets mooi uit hun hoge hoog.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:58
Daar gaat ie dan. De laatste keer de intro dit seizoen! Veel plezier iedereen. Dat het maar een knotsgekke race mag worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Wauw je bent daar! Veel plezier.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Fijne race! Geen Latifi dit jaar om het eea te verkloten.

Wel vind ik het jammer dat het na vandaag afgelopen is. Maar ook weer niet, benieuwd naar de marginale ontwikkelingen in de winter en op naar maart 2025.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dus als Verstappen buiten de top3 eindigt mag hij daar geen donuts draaien? :p

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Veel plezier iedereen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DxPF-_rrowFaI-alzMhtnJZNhDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xHhnTFttCXBZhsNkMX8DJjfu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toch wel handig, dat Brits en vriendjes zijn met de FIA. Hij wisselt alleen van team, terwijl er coureurs zijn die stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappelbakker
Chocoball schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:54:
[...]

Heb je een Tweakers spandoek bij je dan kunnen we je terugzien op de tribune? :)
Hehe volgende keer wel een goeie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Tell your kitty i said pspsps ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 23:52
Fijne, spannende race gewenst. Ik kan ‘m niet zien helaas: zit in het voetbalstadion.

[ Voor 18% gewijzigd door pietr op 08-12-2024 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

YakuzA schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:56:
[...]

Dus als Verstappen buiten de top3 eindigt mag hij daar geen donuts draaien? :p
Als HAM uitvalt, dan kan 'ie niet daar parkeren en/of donuts draaien. Krijgt 'ie dan straf omdat 'ie de aanwijzingen niet heeft opgevolgd? O-)

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord