[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 91 92 Laatste
Acties:

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:29

Gotez

42

Even check vraag. Klopt het dat klik en klaar trager is dan gewoon 4g via mijn telefoon? Klik en klaar haal ik gemiddeld 150 mbit. Via telefoon op zelfde plek 250. Kan daar zo groot verschil in zitten? Eerst haalde ik maar 130 via klik en klaar. Op jullie advies opnsense router er tussen gezet en toen ging inderdaad snelheid omhoog. Maar nog lang niet wat ik via telefoon haal.

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:21
Gotez schreef op zondag 14 december 2025 @ 19:32:
Even check vraag. Klopt het dat klik en klaar trager is dan gewoon 4g via mijn telefoon? Klik en klaar haal ik gemiddeld 150 mbit. Via telefoon op zelfde plek 250. Kan daar zo groot verschil in zitten? Eerst haalde ik maar 130 via klik en klaar. Op jullie advies opnsense router er tussen gezet en toen ging inderdaad snelheid omhoog. Maar nog lang niet wat ik via telefoon haal.
Welke 5G router heb je? De NR5307 van Odido? Dan kan bandselectie e.e.a. verklaren.

RIPE Atlas probe: 1005104

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Gotez schreef op zondag 14 december 2025 @ 19:32:
Wat gebruik je verder aan apparatuur? Of gebruik je de WiFi van het Odido modem?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb geen storingen meer gemerkt sinds dat Odido claimt wat opgelost te hebben. Ook lees ik er niets meer over, zal het echt (na 4 weken (!)) opgelost zijn na een belletje van tweakers?

• Gotez

Gotez

42

ernstoud schreef op zondag 14 december 2025 @ 19:40:
[...]

Welke 5G router heb je? De NR5307 van Odido? Dan kan bandselectie e.e.a. verklaren.
franssie schreef op zondag 14 december 2025 @ 19:45:
[...]

Wat gebruik je verder aan apparatuur? Of gebruik je de WiFi van het Odido modem?
Gewoon het modem van odido. Bridge. Eerste firmware nog. Allen b1 en b3 hier beschikbaar. Eigen wifi deco achter opnsense router. Geen gekke dingen. Home assistant doet de speedcheck. Bekabeld. Geen idee hoe ik banden kan selecteren. Kan dat in modem

• ernstoud
Gotez schreef op zondag 14 december 2025 @ 20:51:
[...]

[...]

Gewoon het modem van odido. Bridge. Eerste firmware nog. Allen b1 en b3 hier beschikbaar. Eigen wifi deco achter opnsense router. Geen gekke dingen. Home assistant doet de speedcheck. Bekabeld. Geen idee hoe ik banden kan selecteren. Kan dat in modem
Ik weet het ook niet goed meer, gebruik al een jaar dat device niet. Ik denk net als bij mijn NR7302 bij
Network Settings->Broadband->Bands.

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:43
wkloppen schreef op zondag 14 december 2025 @ 13:13:
Hier in Bussum zijn nieuwe masten geplaatst. Antennekaart heeft ze niet en cellmapper heeft alleen estimate locaties. Zie screenshot.
[Afbeelding]
Dat zijn de roder mastjes. Ben er langs gereden maar niets te vinden. Ik heb klik en klaar sinds Oktober vorige jaar. Altijd een down gehad van rond de 350 en een up van 100. Nu met de nieuwe mast erbij met Band 3 als 4g anker en 5G N78 voor de bulk is het iets beter geworden.
[Afbeelding]
Jup, ik kan bevestigen wat de rest al zegt. De site op de flat aan de Plaggenweg (site 2599) is recent (eindelijk) omgebouwd naar Ericsson en heeft daarbij ook 3500MHz gekregen. Voorheen gebruikte Odido een eNB nummer eindigend op 0, dus 25990. Bij Ericsson hebben ze twee basebands hangen en dus twee eNB nummers: 25991 en 25992.

Maar ondanks dat, fijn dat de performance van de vernieuwde Ericsson apparatuur wel goed voelbaar is!

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

• Gotez

Gotez

42

ernstoud schreef op zondag 14 december 2025 @ 21:01:
[...]

Ik weet het ook niet goed meer, gebruik al een jaar dat device niet. Ik denk net als bij mijn NR7302 bij
Network Settings->Broadband->Bands.
Nogmaals dank. Ik kan echter alleen mijn pincode instellen hier :( weinig andere opties. Misschien toch eens kijken naar een ander modem.

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
IJsbeer schreef op zondag 14 december 2025 @ 20:11:
Ik heb geen storingen meer gemerkt sinds dat Odido claimt wat opgelost te hebben. Ook lees ik er niets meer over, zal het echt (na 4 weken (!)) opgelost zijn na een belletje van tweakers?
Ik heb ook niks meer gemerkt, alles is stabiel terwijl ik de hele dag door toch wel internet gebruik voor voornamelijk muziek wat de hele dag aan staat.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:27

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Gotez schreef op maandag 15 december 2025 @ 09:53:
[...]

Nogmaals dank. Ik kan echter alleen mijn pincode instellen hier :( weinig andere opties. Misschien toch eens kijken naar een ander modem.
Als je nog op de b7 firmware zit, zijn er mogelijkheden om via een cookie aanpassing de verborgen menu's vrij te geven. Is al vaker in dit topic voorbij gekomen.

Als je op een nieuwere firmware zit, heb je pech.

Gallery V&A

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:52

prein2

Monument verduurzamen is leuk

Hier na een roerige paar weken ook al een aantal dagen geen klachten. Smokeping geeft af te toe pings van gemiddeld 40ms, wat niet fantastisch is, maar er zijn geen onderbrekingen en dat soort storingen meer geweest.

• BeOnFilms
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:03
prein2 schreef op maandag 15 december 2025 @ 13:18:
Hier na een roerige paar weken ook al een aantal dagen geen klachten. Smokeping geeft af te toe pings van gemiddeld 40ms, wat niet fantastisch is, maar er zijn geen onderbrekingen en dat soort storingen meer geweest.
Ik heb eigenlijk alleen nog last van slechte routing naar bepaalde servers. CS2 mm servers hebben veel loss en hoge jitter, maar 3rd party deathmatch servers zijn een stuk beter. Odido support gaf aan dat er onderhoud was bij mijn torens en dat zou toevallig vandaag klaar zijn. Vanavond maar even testen.

• Atarimuseum_NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:47
IJsbeer schreef op zondag 14 december 2025 @ 20:11:
Ik heb afgelopen zaterdag (19:07 uur) nog een korte uitval gehad en ook zondagmiddag. Beide storingen duurden ongeveer 1 minuut. Zal wel weer iets met DNS zijn geweest, aangezien de laptop met VPN-verbinding die uitval niet had.

Atari collector and preservationist since 1985 ■ Atarimuseum.nl ■ Atari Netherlands Archive ■ Atarimuseum.nl Facebook ■ Pokey.nl ■

• ernstoud
Bijzonder, vandaag na de 24-uur restart om 07:30 is de download en upload snelheid dramatisch. Was richting de 300 Mbps. down en is nu 88 Mbps.

En een tweede K&K opstelling, ander abonnement, PC rechtstreeks via 1 Gbps ethernet aan PoE adapter hetzelfde resultaat.

Banden en signaalsterktes zijn normaal.

Iets van onderhoud aan de mast, storing in de microwave uplink? Wel toevallig dan dat het precies na 07:30 slecht werd.

We wachten even af...

—-

Update 16:30 : alles weer ok.

[ Voor 4% gewijzigd door ernstoud op 15-12-2025 16:45 ]

• wkloppen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:33
ernstoud schreef op maandag 15 december 2025 @ 15:37:
Bijzonder, vandaag na de 24-uur restart
Ha ernstoud,...Ik zie dat er veel mensen reboots uitvoeren van hun modem/router. Ik doe dat eingelijk zelden. Misschien afgelopen 13 maanden 2 of 3 keer gedaan maar niet zozeer vanwege de 5G verbinding. Wat is de reden daarvan en wat denkt men ermee op te lossen?

thx

willem

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De 5G verbinding blijft maximaal 24h online, en wordt dan gereset. Wat ervoor zorgt dat je verbinding heel kort even weg is. Als je je modem automatisch iedere nacht reboot dan heb je daar dus overdag iig geen last van.

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Mijn downloadsnelheid is weer een stuk hoger dan eerst, ongeveer 100Mbps.
Alleen Upload blijft hetzelfde ongeveer.

Ik haal nu 600/40

Mooi on te zien

• ernstoud
wkloppen schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 04:32:
[...]

Ha ernstoud,...Ik zie dat er veel mensen reboots uitvoeren van hun modem/router. Ik doe dat eingelijk zelden. Misschien afgelopen 13 maanden 2 of 3 keer gedaan maar niet zozeer vanwege de 5G verbinding. Wat is de reden daarvan en wat denkt men ermee op te lossen?

thx

willem
Dat wat @IJsbeer hierboven dus zegt. Om 07:30 heb ik er geen last van. Als je de 24 uur IP wissel en korte downtime niet zelf in de hand houdt, gebeurt die op ongewenste momenten.

Pagina: 1 ... 91 92 Laatste

Let op:
Voordat je een vraag stelt in dit topic graag eerst in de Topic FAQ in de openingspost kijken of je vraag daar al is beantwoord.

Verder gelieve niet elke DHL status update te posten in dit topic, is nogal irrelevant voor de rest van de mensen.