Dekking: Razend snel
Afstand mast: 1,1 km
Op jouw adres is ook Klik&Klaar Internet via ons 5G-netwerk beschikbaar met een verwachte snelheid tot 300 Mbit/s download en tot 60 Mbit/s upload.
De werkelijke gemeten snelheid is tussen 120-175 (down) en 80-120 (up)*. Verbonden met een mast 1,1 KM verwijderd. Interessant, namelijk ligt de andere (recent geplaatsen mast) 400 meter van mij verwijderd (4 van de 5 streepjes vol).
EDIT: Desondanks ik via de app 5G modem verplaatsen gebruik maak en naar de dichtbijzijnde mast 400 meter wijst, blijft deze vooralsnog verbinden met de mast van 1,1 KM afstand.
Aanvulling: desaltemin, op basis van ervaring van 2 dagen, ben ik tevreden met deze modem. Ik heb mijn 3x zo dure abbonement al maanden geleden gestopt en maakte voor de enkele keren dat ik thuis was gebruik van mijn hotspot via mijn iPhone 14 Pro.
Desondanks is het netwerk stabieler via deze modem en kan er gewoon FPS-games op spelen, terwijl ik bij mijn iPhone 120+ ping momenten had. Dit heb ik tot zo ver niet gehad met de Odido-modem. Hopelijk blijft dit ook zo.
*Deze snelheid is behaald vanaf mijn 2e router. Ik heb vervolgens de snelheid getest rechtstreeks vanaf de modem getest en zie dat de downloadsnelheid vele malen hoger ligt, desondanks ik de 2e router in DMZ heb gezet en via 1 Gbps-kabel loopt.
Gemeten vanaf mijn Asus GT-AC2900:
Gemeten vanaf de Odido/Zyxel NR5307:
Ik heb het forum doorgenomen, maar vroeg me af: Delen andere ook deze lagere snelheid ervaring, vanaf hun eigen router? De snelheden gaan wel hoger, als de 5G-LED van groen naar blauw gaat (raam dicht vs open), maar blijft steken op 1/3 van de snelheid via mijn eigen router
[
Voor 79% gewijzigd door
m.z op 14-09-2025 16:43
. Reden: Aanvullende info + verschillende netwerksnelheden + ervaring-vraag ]