Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyle
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23:21
Siira schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 18:13:
[...]

Kanaal 60 is een DFS kanaal toch? Ik zit op kanaal 60 in Auto (160 MHz) op de Zyxel 5302. Superstabiel sinds b17, geen enkel moment meegemaakt dat het uitviel of er problemen waren.

[Afbeelding]
Kanaal 60 is inderdaad een DFS kanaal en ik ben hoogst verbaasd dat dit kanaal automatisch en langdurig geselecteerd wordt.
Dan moet kennelijk de situatie bij jou op de overige kanalen van 36 t/m 140 behoorlijk beroerder zijn. Heel vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:25
Ik ga morgenochtend een kanaal in de lage range vastzetten in elk geval. Tenminste, ergens eind vd ochtend als ik moet pauzeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Laatst online: 23:53

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Miglow schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 19:40:
Ik ga morgenochtend een kanaal in de lage range vastzetten in elk geval. Tenminste, ergens eind vd ochtend als ik moet pauzeren.
Ook kanaal breedte op max 80Mhz zetten. Met 160Mhz zit je altijd met DFS, ongeacht welk kanaal je kiest.
Dus kanaal 36/40/44/48 proberen en 20/40/80Mhz. Omdat je mobiel bent, zal je niet echt last hebben van drukke kanalen.

Zodra een router/AP iets op 5Ghz herkent dat radar kan zijn in 5Ghz moet hij de 5Ghz radio uitzetten, om te voldoen aan de DFS standaard. In de buurt van vliegvelden of havens gebeurd dit sowieso en nog veel meer plekken. Duurdere APs hebben weleens Radar pre avoidance scan, dat kan de Zyxel sowieso niet en heb ik alleen goed werkend gezien op Ruckus. Als je geen kanalen of kanaalbreedte kiest waar DFS voor nodig is, dan heb je dit probleem niet.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
Kyle schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 18:30:
[...]

Kanaal 60 is inderdaad een DFS kanaal en ik ben hoogst verbaasd dat dit kanaal automatisch en langdurig geselecteerd wordt.
Dan moet kennelijk de situatie bij jou op de overige kanalen van 36 t/m 140 behoorlijk beroerder zijn. Heel vreemd.
Ik heb vanmorgen even ingelogd en daar stond ie ook op 60. Nu op 36 gezet. Zou 60 een beleidsregel zijn van Zyxel of Odido?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyle
Miglow schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 07:34:
[...]

Ik heb vanmorgen even ingelogd en daar stond ie ook op 60. Nu op 36 gezet. Zou 60 een beleidsregel zijn van Zyxel of Odido?
Stuur ze een email. Wie weet geven ze antwoord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
Kyle schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 08:46:
[...]

Stuur ze een email. Wie weet geven ze antwoord :P
Hahaha, uh, nee. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Miglow schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 17:13:
[...]

Ja, dat denk ik ook. Ik heb via de K&K app met de 2,4Ghz verbonden de 5Ghz uit en aan te zetten maar dat helpt ook niet, ik moet echt het modem uitzetten, even wachten en weer aanzetten. Misschien anders gewoon het modem in een van de bovenkastjes zetten met uitgeschakelde WiFi en een extern routertje of accesspoint aansluiten en die op zijn kop onder de bovenkastjes bevestigen. Ik word er stiekem ook gewoon moe van langzamerhand.

Kanaal vastzetten op de lage 5Ghz band kan ik nog wel eens proberen en als dat niets verbetert, ga ik maar eens shoppen voor bovengenoemde oplossing. Nog steeds een behoorlijk prijsverschil met een Fritz modem of 7302 tenslotte.
Heb je 5 Ghz echt nodig? Ik heb hem hier vanaf het begin uitgeschakeld (dus alleen 2,4) en eigenlijk nooit problemen met wi-fi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 14:32

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Met 2.4GHz WiFi op 20 MHz kanaalbreedte haal je met moeite hooguit 100mbit/s, maar vaak eerder de helft. Beetje zonde van de beschikbare snelheid, tenzij je dat genoeg vindt.

[ Voor 8% gewijzigd door --MeAngry-- op 18-08-2025 15:17 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miglow
Philo Melos schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 14:38:
[...]

Heb je 5 Ghz echt nodig? Ik heb hem hier vanaf het begin uitgeschakeld (dus alleen 2,4) en eigenlijk nooit problemen met wi-fi.
Natuurlijk heb ik dat echt nodig! Weet nog niet waarvoor maar dat komt vanzelf. 2.4Ghz is gewoon niet meer van deze tijd wanneer je media consumeert. Alles heeft Bluetooth (ook in 2.4Ghz band), magnetron stoort erop, dus liever 5Ghz ja.

Overigens stelde mijn zus exact dezelfde vraag toen ik zei dat ik in mijn huidige woning 1Gbit glasvezel had. Toen vroeg ik haar of ze nou echt een Volvo XC90 nodig had om naar haar werk en terug te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
Vandaag nog geen uitval gehad, everything crossed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:52
Miglow schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:42:
Vandaag nog geen uitval gehad, everything crossed.
Hoho. Wel handen recht aan het stuur houden!

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miglow
ernstoud schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:45:
[...]

Zeker! Maar de tablet heeft scherm altijd aan en daarop kun je het uiteraard direct zien. De app toont gelijk een melding als de internet verbinding weg is.

Trouwens, hij kan zelf ook tussen de lijntjes blijven op 2s afstand van de voorganger en afremmen in de bochten zodat ie niet omvalt.... Zeg maar zo, als ik op de A27 bij Oosterhout een hartstilstand krijg, duurt het tot Zwolle voor iemand het merkt 😎

[ Voor 28% gewijzigd door Miglow op 18-08-2025 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyle
ernstoud schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:45:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L_ikq7RNxTVEZKX-v0XJIDneY6I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WcrJxIhRGzz3IbiVXIejKbII.avif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyle
ernstoud schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 20:02:
[...]

Gaat al bijna 300k km. goed 😊.
Een Airbus besturen ze ook met een stick :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 21:19
Sinds het begin maak ik gebruik van klik en klaar, helaas is die hier dusdanig instabiel de laatste tijd dat ik naar odidoglasvezel ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
Blekkienl schreef op zondag 17 november 2024 @ 18:30:
Twee weken geleden de ziggo UTP verwisseld door de K&K UTP. Sindsdien stabiel internet, gamen is mogelijk. erg tevreden en met uitblijven van een goede 12 maanden 50% korting van de grote aanbieders zal dit mijn vaste verbinding blijven. gemiddelde snelheden, 600 a 700 download en +- 55 upload.
Blijkbaar was dit niet helemaal volledig dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyle
Blekkienl schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 20:15:
Sinds het begin maak ik gebruik van klik en klaar, helaas is die hier dusdanig instabiel de laatste tijd dat ik naar odidoglasvezel ga.
Ik vermoed zo dat je gebruik maakt van de aanbieding die vandaag op Pepper staat 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 21:19
Kyle schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 20:19:
[...]

Ik vermoed zo dat je gebruik maakt van de aanbieding die vandaag op Pepper staat 8)
Klopt! Maar pepper had ik even gemist, zie de aanbieding nu staan. Ik al eerder glasvezel bij tmobile gehad, beviel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
Vanmorgen werd ik wakker, 2,4Ghz. Handmatig naar 5Ghz die wel in de lijst staat maar geen internet heeft. Telefoon en tablet gaan automatisch terug naar 2,4Ghz, dus nee, nog steeds problemen met de 5Ghz. Toch maar een router erbij dan, k*tzooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:05
eddykoning schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 19:53:
[...]

Dit zijn de banden die mijn Fritzbox6860 gebruikt
[Afbeelding]
Die bewuste mast krijgt binnenkort trouwens een glasvezelaansluiting. De aansluiting is er al, maar nog niet in gebruik. Je performance zal in elk geval (nog) beter worden

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunkiegaming
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22:52
jk-5 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 19:17:
[...]

Die bewuste mast krijgt binnenkort trouwens een glasvezelaansluiting. De aansluiting is er al, maar nog niet in gebruik. Je performance zal in elk geval (nog) beter worden
Weet jij misschien al wanneer Odido 5G Standalone gaat uitrollen?

RIPE Atlas probe #1008427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
dunkiegaming schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 19:26:
[...]

Weet jij misschien al wanneer Odido 5G Standalone gaat uitrollen?
Nee. Ik heb daar nog geen signalen van gezien en verwacht dat dat nog wel even duurt. Ik verwacht dit jaar sowieso niet meer

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:43
jk-5 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 19:26:
[...]

Nee. Ik heb daar nog geen signalen van gezien en verwacht dat dat nog wel even duurt. Ik verwacht dit jaar sowieso niet meer
Heb er niet veel verstand van, maar hoe zit dit dan? iPhone geeft NSA aan. Dat is stand alone toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ktKfPcLnYOjG5gHNeh2PXsoUkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rcHCujpAntYW40ZSQLifAiy7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:18
Incognitum schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 19:40:
[...]

Heb er niet veel verstand van, maar hoe zit dit dan? iPhone geeft NSA aan. Dat is stand alone toch?

[Afbeelding]
Dat is Non-StandAlone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:43
😂 Duidelijk! Weer wat geleerd. Merci.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
Iemand nog ideeën voor een niet al te groot accesspoint dat het "altijd doet" en de moeite waard is om de WiFi te verzorgen? Ik wil hem aan de onderkant van mijn kastjes plaatsen, wellicht PoE?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0UkUq8UGAAkul_vBoRlvo4djiYE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fj0vkMRzHi7vQoGWYjwJKSbE.jpg?f=fotoalbum_large

Daar dus. Wellicht gaatje door en door zodat de voeding in het kastje komt te liggen?

[ Voor 6% gewijzigd door Miglow op 19-08-2025 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

franssie

Save the albatross

Miglow schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:19:
Iemand nog ideeën voor een niet al te groot accesspoint dat het "altijd doet" en de moeite waard is om de WiFi te verzorgen? Ik wil hem aan de onderkant van mijn kastjes plaatsen, wellicht PoE?
[Afbeelding]

Daar dus. Wellicht gaatje door en door zodat de voeding in het kastje komt te liggen?
Wat mis je aan de glinet reis router die ik al eerder adviseerde?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
franssie schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:38:
[...]

Wat mis je aan de glinet reis router die ik al eerder adviseerde?
Hij zoekt een AP, geen router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ernstoud schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:55:
[...]

Hij zoekt een AP, geen router.
Werkt ook als AP.
Edit: en een router werkt ook prima als ie in DMZ staat dus snap dit niet zo goed.

[ Voor 19% gewijzigd door franssie op 19-08-2025 21:59 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Miglow schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:19:
[Afbeelding]

Zoiets, mooi centraal onder het kastje gemonteerd, of aan de zijkant: https://www.bol.com/nl/nl...t-wifi-6/9300000153089126

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ernstoud schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 22:25:
[...]

Zoiets, mooi centraal onder het kastje gemonteerd, of aan de zijkant: https://www.bol.com/nl/nl...t-wifi-6/9300000153089126
Poe ( pun intended) beetje overkill voor een cabine van 2 m²

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
franssie schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 22:35:
[...]

Poe ( pun intended) beetje overkill voor een cabine van 2 m²
Maar soms is het erg handig om maar 1 voeding nodig te hebben. Ik heb een KVM, een accesspoint, de NR7302 en een mini PC allemaal op een TP-Link PoE switch zitten. Maar 1 AC Adapter nodig. Toch wel handig als je weinig plek hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 19:09
Ik zou ook nogsteeds voor een GL inet travel router gaan. Die kun je voeden met USB C. Toevallig zijn er ook kleine POE naar USB C omzetters te koop. Vaak niet duur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:01
Voor de mensen die het interesseert, K&K heeft nu tijdelijk geen aansluitkosten vanwege actieweken bij Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
addictive_rhymz schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 08:28:
Voor de mensen die het interesseert, K&K heeft nu tijdelijk geen aansluitkosten vanwege actieweken bij Odido.
Ik heb even gecheckt, ik ben K&K-klant sinds oktober, maar ik heb nooit aansluitkosten gezien/betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02:49

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

zacht schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 13:00:
[...]

Ik heb even gecheckt, ik ben K&K-klant sinds oktober, maar ik heb nooit aansluitkosten gezien/betaald.
Dat klopt. Is iets van de laatste maanden. Ik heb in feb 2025 deze kosten ook niet hoeven maken. Ben, ondanks recente storingen, nog steeds blij met mijn overstap van Ziggo naar K&K. Zowel qua kosten als hogere snelheid dan bij Ziggo.

[ Voor 17% gewijzigd door vdr01 op 20-08-2025 13:07 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
Cave_Boy schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 07:17:
Ik zou ook nogsteeds voor een GL inet travel router gaan. Die kun je voeden met USB C. Toevallig zijn er ook kleine POE naar USB C omzetters te koop. Vaak niet duur.
Ik vind de gl.inet routers nogal aan de prijs en met bijvoorbeeld de gesuggereerde Ubiquiti kan ik alles heel clean wegwerken. De 6 USB-C poorten zitten allemaal in het dashboard en zijn op de 2 bij het instrumentendisplay na allemaal 1A max en gaan uit met het contact. Dan heb ik nog meer kabels door de cabine heen of de router op mijn dashboard staan wat ook niet echt mijn favoriet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siira
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Miglow schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 05:59:
Vanmorgen werd ik wakker, 2,4Ghz. Handmatig naar 5Ghz die wel in de lijst staat maar geen internet heeft. Telefoon en tablet gaan automatisch terug naar 2,4Ghz, dus nee, nog steeds problemen met de 5Ghz. Toch maar een router erbij dan, k*tzooi.
Dat is wat anders dan je eerder vertelde. Het 5 GHz netwerk is er dus nog wel, maar er is alleen "geen internet" volgens je apparaten. Dan heeft het niks met DFS kanalen te maken ofzo. Daar begon ik over omdat je zei dat het 5 GHz netwerk niet meer zichtbaar was op geen enkel apparaat.

Het is raar dat je op die apparaten wel gewoon gebruik kunt maken van de 5 GHz SSID, maar dat op een later moment niet werkt. Als het in die staat is, heb je dan ook daadwerkelijk internet op 2,4 GHz? En heb je verschillende SSID's voor beide netwerken, of staat het nog op "Houd dezelfde instellingen voor 2.4G en 5G draadloze netwerken" (wordt geschakeld door Draadloos → MESH → MPro Mesh)?

Ik blijf bij mijn vorige suggestie:
  • Doe op een rustig moment een volledige fabrieksreset en stel je WiFi SSID en wachtwoord even opnieuw in
  • Ga meteen naar Menu → Netwerkinstellingen → Draadloos en stel "Beveiligingsmodus" in op WPA2-PSK (staat standaard op WPA3-SAE/WPA2-PSK
  • Gooi het draadloos netwerk van elk device af en meldt je even opnieuw aan (i.v.m. de beveilingsoptie WPA3 naar WPA2)
Goede kans dat het probleem dan is opgelost (door de fabrieksreset, of door de aanpassing van beveiligingsmode). Zo niet, veel succes met een los accesspoint, dat zal zeker werken. Nadeel is nog een apparaat en wat kabels met de toch al beperkte ruimte waar je mee te maken hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
Siira schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:04:
[...]

Dat is wat anders dan je eerder vertelde. Het 5 GHz netwerk is er dus nog wel, maar er is alleen "geen internet" volgens je apparaten. Dan heeft het niks met DFS kanalen te maken ofzo. Daar begon ik over omdat je zei dat het 5 GHz netwerk niet meer zichtbaar was op geen enkel apparaat.

Het is raar dat je op die apparaten wel gewoon gebruik kunt maken van de 5 GHz SSID, maar dat op een later moment niet werkt. Als het in die staat is, heb je dan ook daadwerkelijk internet op 2,4 GHz? En heb je verschillende SSID's voor beide netwerken, of staat het nog op "Houd dezelfde instellingen voor 2.4G en 5G draadloze netwerken" (wordt geschakeld door Draadloos → MESH → MPro Mesh)?

Ik blijf bij mijn vorige suggestie:
  • Doe op een rustig moment een volledige fabrieksreset en stel je WiFi SSID en wachtwoord even opnieuw in
  • Ga meteen naar Menu → Netwerkinstellingen → Draadloos en stel "Beveiligingsmodus" in op WPA2-PSK (staat standaard op WPA3-SAE/WPA2-PSK
  • Gooi het draadloos netwerk van elk device af en meldt je even opnieuw aan (i.v.m. de beveilingsoptie WPA3 naar WPA2)
Goede kans dat het probleem dan is opgelost (door de fabrieksreset, of door de aanpassing van beveiligingsmode). Zo niet, veel succes met een los accesspoint, dat zal zeker werken. Nadeel is nog een apparaat en wat kabels met de toch al beperkte ruimte waar je mee te maken hebt :)
In eerste instantie viel het 5Ghz netwerk compleet weg, maandag vast kanaal ingesteld en nu dus geen internet op 5Ghz terwijl dat op 2,4Ghz wel werkt. Ik heb inderdaad aparte ssid voor 2,4 en 5 en de beveiliging staat op WPA2 zonder dat ooit veranderd te hebben. Eigenlijk is het enige dat ik veranderd heb de SSID, wachtwoord en gescheiden netwerken.

Oh, en ik heb Mesh uitgezet herinner ik me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siira
  • Niet online
Miglow schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:33:
[...]

In eerste instantie viel het 5Ghz netwerk compleet weg, maandag vast kanaal ingesteld en nu dus geen internet op 5Ghz terwijl dat op 2,4Ghz wel werkt. Ik heb inderdaad aparte ssid voor 2,4 en 5 en de beveiliging staat op WPA2 zonder dat ooit veranderd te hebben. Eigenlijk is het enige dat ik veranderd heb de SSID, wachtwoord en gescheiden netwerken.

Heb je wel eens een fabriekinstellingen teruggezet, vooral na een firmware update? Je zit nu waarschijnlijk op b17, heb je al eens een fabrieksinstellingen teruggezet op deze firmware? Zo niet, probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyle
Miglow schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:33:
[...]

Als je 2 aparte SSID's hebt voor 2,4 GHz en 5 GHz heb je dus direct geen internet verbinding meer als er op 5 GHz automatisch van kanaal gewisseld wordt, hetzij door radardetectie (indien ingsteld op DFS kanaal) hetzij dat er op een gegeven moment automatisch een veel beter kanaal gekozen wordt. Bij dezelfde instelling voor 2,4 GHz en 5 GHz heb je m.i. altijd nog de 2,4 GHz verbinding tot 5 GHz weer terug is. Maar misschien zie ik het helemaal verkeerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arathonk
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 14:14
Vraagje, mijn (niet erg technisch aangelegde) schoonmoeder woont deels in een chalet op een camping, deze camping heeft gratis WiFi, maar aangezien dat dus geen eigen netwerk is werkt dat bijvoorbeeld niet kwa draadloze printers en streamen naar chromecast. Wat is aan te raden in deze situatie? Een travel router, of klik en klaar van odido? Volgens de dekkingskaart snel/supersnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
K&K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Beide, Klik een klaar samen met een glinet router van vier tientjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
franssie schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 21:37:
Is dat de allergoedkoopste op Amazon marketplace? De rest is allemaal 80+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arathonk
Waarom zou je beide doen?

En is een glinet travel router niet best wel onderhevig aan storingen wanneer je deze 24/7 365 draait?

[ Voor 20% gewijzigd door arathonk op 20-08-2025 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Miglow schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 21:42:
[...]

Is dat de allergoedkoopste op Amazon marketplace? De rest is allemaal 80+.
Ik gebruik deze op reis, snel zat
uitvoering: GL.iNet Opal (GL-SFT1200)

Is wel een tientje duurder geworden sinds ik deze kocht.
Werkt prima in hotels, camping, maar ook als AP achter een Ethernet kabel, zet je de wifi van K&K gewoon uit voor het beste resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Waarom 25 euro per maand betalen aan klik en klaar als er al goed internet is? Ik zou een oplossing zoeken in de vorm van een router die het wifi signaal kan oppakken en dan een eigen netwerkje creëert, zodat je lokale devices allemaal goed met elkaar samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Palomar schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 22:06:
Waarom 25 euro per maand betalen aan klik en klaar als er al goed internet is? Ik zou een oplossing zoeken in de vorm van een router die het wifi signaal kan oppakken en dan een eigen netwerkje creëert, zodat je lokale devices allemaal goed met elkaar samenwerken.
Als er inderdaad goede wifi is volstaat een reis router die wel verkeer toestaat tussen lokale apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arathonk
Palomar schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 22:06:
Aangezien mijn schoonmoeder dus niet goed technisch aangelegd is(en zelf dus niet iets opnieuw in kan stellen of elke keer gaat resetten), en ik geen idee heb hoe stabiel een travel router is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Router? Dus twee keer routeren achter elkaar? Waarom dan?

Gewoon een switch als er meer ethernet poorten nodig zijn en wifi van het K&K modem. Lijkt me voldoende voor een chalet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arathonk
ernstoud schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 23:04:
[...]

Router? Dus twee keer routeren achter elkaar? Waarom dan?

Gewoon een switch als er meer ethernet poorten nodig zijn en wifi van het K&K modem. Lijkt me voldoende voor een chalet toch?
Dat lijkt mij dus ook, voordeel van bijvoorbeeld de Opal travel router is 1 keer 45 euro, ipv elke maand 20(klantvoordeel). Maar het moet dus stabiel zijn, dat is het issue, schoonmoeder moet gewoon een werkend netwerk hebben zonder nadenken, ik ben niet dichtbij om steeds te komen troubleshooten. En zelf heb ik geen ervaring met travelrouters, en of dat een beetje werkt op een gratis WiFi van de camping/park waar het chalet op staat, laatste keer dat ik daar was gaf speedtest 36mb download aan. Ik weet overigens ook niet of de WiFi van de camping een inlog scherm heeft, en of dat dus werkt met een travel router zoals de Opal.

[ Voor 11% gewijzigd door arathonk op 21-08-2025 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
arathonk schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 23:14:
[...]

Dat lijkt mij dus ook, voordeel van bijvoorbeeld de Opal travel router is 1 keer 45 euro, ipv elke maand 20(klantvoordeel). Maar het moet dus stabiel zijn, dat is het issue, schoonmoeder moet gewoon een werkend netwerk hebben zonder nadenken, ik ben niet dichtbij om steeds te komen troubleshooten. En zelf heb ik geen ervaring met travelrouters, en of dat een beetje werkt op een gratis WiFi van de camping/park waar het chalet op staat.
Vraag is of schoonmoeder stabieler en sneller internet wil. Op zo’n gedeelde wifi met veel (?) anderen zou het erg slecht kunnen zijn. Is ze tevreden dan kan een travel router meer poorten, een LAN voor lokale info uitwisseling (printers e.d.) en meer beveiliging bieden.

• Doesnotcompute
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:27
Als het thuis ook goed werkt, kan ze toch gewoon thuis KnK nemen en dat ding meenenemen naar de camping? (ga ik er vanuit dat er geen kabeldienst is qua TV, heb het al jaren niet meer)

• arathonk
Voor thuis geen optie, echt enkel voor op de camping in dit geval. Op de camping is er overigens wel tv via coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:28
arathonk schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:14:
Voor thuis geen optie, echt enkel voor op de camping in dit geval. Op de camping is er overigens wel tv via coax.
En waarom is dat dan geen optie voor thuis?, ik gebruik klik@klaar thuis en op de volkstuin, stekker eruit thuis en erin op de tuin en is ook mijn tevens mijn enige internet connectie, ben wel benieuwd van geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:20
Niemand thuis (behalve ik), weinig netwerkactiviteit, en de latency is om 19:00 exact van maandenlang rond de 20 ms naar 60 ms gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Polyphemus schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 21:25:
Niemand thuis (behalve ik), weinig netwerkactiviteit, en de latency is om 19:00 exact van maandenlang rond de 20 ms naar 60 ms gegaan.
Latency waar naartoe? En hoe is het naar andere targets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
ernstoud schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 21:43:
[...]

Latency waar naartoe? En hoe is het naar andere targets?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YIwGL7iYbWO8jIHRQrUq3JSBEkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZS26dQ0o4F7O9FQJ7RqRUafv.jpg?f=fotoalbum_large

Heb de 7302 opnieuw opgestart en het is nu al gemiddeld boven de 100 ms.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cxBJncQxtBt-J4Z4iTGoaJ-WzyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5lIq1Caok81lqZXVCexnxFSQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Polyphemus schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 22:43:
[...]

[Afbeelding]

Heb de 7302 opnieuw opgestart en het is nu al gemiddeld boven de 100 ms.

[Afbeelding]
Doe eens een traceroute naar die targets, dan zie je misschien de bottleneck.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Polyphemus ik zie het bij mij twee sites ook, 70+ vanaf een uur of 1800.
Ze zijn bij odido dus waarschijnlijk weer iets aan het kapot repareren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9FlTjDIRTcR3bTxTJ9-u2FQ77gQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1fjbtCLrzDKIa6u2DNfGb2Jz.jpg?f=fotoalbum_large

Niets aan de hand hier.

Mijn Atlas probe naar google.com:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lh4O6uLeWupV-jqY0ipcCHbCk_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ekM6IQ2gI9HVNGEI3lpKqXVN.jpg?f=fotoalbum_large

Ook normaal.

[ Voor 34% gewijzigd door ernstoud op 23-08-2025 23:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
Op magische wijze opgelost na een tweede reboot voor het slapen gaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ldAJFiVZqBZ5ESfE9lwnTEY8fUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sSKkFN3vWM9A8DMaEeRhr30c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Hier zonder reboot was het ook verholpen om 23:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:24

NSG

Je weet niks!

Zucht, het is weer lekker stabiel, maar niet heus.. Ben sinds dag 1 maar begin toch serieus te overwegen om weg te gaan. Als de verbinding wel goed werkt, dan haal ik bijna 1Gbps down en 150 up, dus waar het keer op keer misgaat??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMslIhH6cavjSySHMGm7S-aac0Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/za9rThagsN499oI8rljUUAad.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
NSG schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 22:10:
Zucht, het is weer lekker stabiel, maar niet heus.. Ben sinds dag 1 maar begin toch serieus te overwegen om weg te gaan. Als de verbinding wel goed werkt, dan haal ik bijna 1Gbps down en 150 up, dus waar het keer op keer misgaat??

[Afbeelding]
Ligt niet aan WiFi? Je meet nl. draadloos zie ik. Welke snelheid meet je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

ernstoud schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 22:23:
[...]

Ligt niet aan WiFi? Je meet nl. draadloos zie ik. Welke snelheid meet je dan?
Ik woon gelijkvloers, wifi is nooit een probleem geweest. Maar goed, testje met een ethernet adapter aan m’n iPhone gedaan en dat is niet veel stabieler.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/030uxAFyR4LzhCAmKJkg3As9sfM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RBLtsMzG52WSXsNzgBb4AUwL.png?f=fotoalbum_large

Speedtest komt op een nette 370/90 uit, maar heb altijd al het gevoel gehad dat Odido hier prioriteit aan geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siira
  • Niet online
NSG schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 22:54:
[...]
Ik woon gelijkvloers, wifi is nooit een probleem geweest. Maar goed, testje met een ethernet adapter aan m’n iPhone gedaan en dat is niet veel stabieler.
[Afbeelding]

Speedtest komt op een nette 370/90 uit, maar heb altijd al het gevoel gehad dat Odido hier prioriteit aan geeft.
Wat zien we hier precies? Pings naar een server? Wat zijn de criteria voor "Responsive" vs "Laggy"? Ik zie alleen de appstore pagina van Apple, daar staat ook geen uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Siira schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 08:49:
[...]

Wat zien we hier precies? Pings naar een server? Wat zijn de criteria voor "Responsive" vs "Laggy"? Ik zie alleen de appstore pagina van Apple, daar staat ook geen uitleg.
Teveel tekst om the quoten, maar hier staat uitleg: https://orb.net/docs/orb-app/reliability

Op dit tijdstip werkt het prima, 100% responsive score in ORB.
Pas na een uur of 19:00 begint de verbinding instabiel te worden op sommige dagen.

[ Voor 16% gewijzigd door NSG op 26-08-2025 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siira
  • Niet online
NSG schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:27:
[...]

Teveel tekst om the quoten, maar hier staat uitleg: https://orb.net/docs/orb-app/reliability

Op dit tijdstip werkt het prima, 100% responsive score in ORB.
Pas na een uur of 19:00 begint de verbinding instabiel te worden op sommige dagen.
Het zijn pings, maar er staat -- voor zover ik kan zien -- niet omschreven wat kwalificeert als "Laggy". Zonder die informatie kun je geen conclusies verbinden aan de resultaten die de app toont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Maar wat merk je dan kwalitatief op die momenten? Laden webpagina's dan niet op dat moment? Kun je niet fatsoenlijk gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Keypunchie schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:11:
Maar wat merk je dan kwalitatief op die momenten? Laden webpagina's dan niet op dat moment? Kun je niet fatsoenlijk gamen?
Streaming video’s die bufferen, Amazon Prime en NPO kijken zit er dan niet in..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jk-5
Odido heeft weer een update gedaan op de Antennekaart. Het was vakantieseizoen dus er is niet zo heel veel gebeurd, maar alsnog best wat extra uitrol van n78. Langzaam maar zeker verdwijnen de laatste sites zonder 3500MHz. Zie hier: https://antennekaart.nl/k....35034179&providers=odido

• Cave_Boy
Sorry ik heb niet heel veel opgelet met de updates maar heeft iemand een idee of een update het bijhouden van het aantal bytes dat ontvangen en verstuurd is in je modem een totaal onthoud? Ik heb nu een waarde van 1,14TB (wel netjes omgerekend van bytes naar TB). Ik weet zeker dat ik dat niet in 1 dag heb gedaan (ook niet 1 week). Staat dit op een maand ofzo? Dan zouden we namelijk eindelijk een soort indicator hebben van het verbruik. Persoonlijk zou ik dan wel hopen dat op die pagina een omrekening komt van Bytes naar GB of TB. Bytes is wel een erg kleine hoeveelheid. Dat zou nog kunnen met een 9600 modem.

• ernstoud
Cave_Boy schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:20:
Sorry ik heb niet heel veel opgelet met de updates maar heeft iemand een idee of een update het bijhouden van het aantal bytes dat ontvangen en verstuurd is in je modem een totaal onthoud? Ik heb nu een waarde van 1,14TB (wel netjes omgerekend van bytes naar TB). Ik weet zeker dat ik dat niet in 1 dag heb gedaan (ook niet 1 week). Staat dit op een maand ofzo? Dan zouden we namelijk eindelijk een soort indicator hebben van het verbruik. Persoonlijk zou ik dan wel hopen dat op die pagina een omrekening komt van Bytes naar GB of TB. Bytes is wel een erg kleine hoeveelheid. Dat zou nog kunnen met een 9600 modem.
Zal de waarde zijn na een power cycle vermoed ik, dus ook na een FW update.

• Cave_Boy
ernstoud schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:25:
[...]

Zal de waarde zijn na een power cycle vermoed ik, dus ook na een FW update.
Het apparaat blijft bij onder stroom. Maar dagelijks krijgt het nog wel een nieuw ip. Voorheen kreeg je dan ook een nieuwe tellerstand (0). Dat is nu zo lijkt het niet meer.

Momenteel heb ik even wat andere dingen te doen. Ik zal later eens het apparaat uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bons
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:31
jk-5 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:56:
Odido heeft weer een update gedaan op de Antennekaart. Het was vakantieseizoen dus er is niet zo heel veel gebeurd, maar alsnog best wat extra uitrol van n78. Langzaam maar zeker verdwijnen de laatste sites zonder 3500MHz. Zie hier: https://antennekaart.nl/k....35034179&providers=odido
Zo te zien blijft de oude Huawei 4G installatie in mijn wijk maar staan en staan... haha wanneer die ooit een keer vervangen gaat worden zou een wonder zijn... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XL500SZ
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16-09 15:43
Zojuist Klik en Klaar opgehaald en geïnstalleerd.
Sim netjes te zien bij inloggen op modem. Maar geen verbinding naar mast.
Tel. Nummer sim ook niet te koppelen in Odido account.

Contact gehad met klantenservice en winkel.
Activatie sim kaart waarschijnlijk iets mis gegaan of storing/vertraging.
In 15min. online is dus zeker niet waargemaakt.

Hopelijk binnenkort opgelost want nodig voor werk.... We wachten af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
XL500SZ schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:33:
Zojuist Klik en Klaar opgehaald en geïnstalleerd.
Sim netjes te zien bij inloggen op modem. Maar geen verbinding naar mast.
Tel. Nummer sim ook niet te koppelen in Odido account.

Contact gehad met klantenservice en winkel.
Activatie sim kaart waarschijnlijk iets mis gegaan of storing/vertraging.
In 15min. online is dus zeker niet waargemaakt.

Hopelijk binnenkort opgelost want nodig voor werk.... We wachten af.
Is soms eerder geleverd dan vooraf gecommuniceerd? Bij mij leverde DHL een dag eerder en werkte de SIM niet. Pas op de oorspronkelijk genoemde dag werkte alles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Siira
  • Niet online
ernstoud schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:44:
[...]Is soms eerder geleverd dan vooraf gecommuniceerd? Bij mij leverde DHL een dag eerder en werkte de SIM niet. Pas op de oorspronkelijk genoemde dag werkte alles.
Dat is meestal het probleem. Het is alleen jammer dat de klantenservice van Odido kennelijk niet de mogelijkheid heeft dat na te gaan laat staan te corrigeren.

Je kunt je op het gebied van klantvriendelijkheid ook afvragen of het niet slimmer zou zijn om de SIM een paar dagen voor levering in te laten gaan. Zeker als je zoals in dit geval het ophaalt. Is het in de winkel opgehaald @XL500SZ?

Toen ik de mijne ophaalde - als de eerste in Almere, op de dag dat het werd gelanceerd - in een winkel van Odido, was het een hoop werk met barcodes scannen en allerlei geklik in de systemen. Toen ik echter thuis kwam en de SIM kaart in het modem stopte, werkte alles meteen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hkoster1
  • Laatst online: 17:07
bons schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:00:
[...]

Zo te zien blijft de oude Huawei 4G installatie in mijn wijk maar staan en staan... haha wanneer die ooit een keer vervangen gaat worden zou een wonder zijn... :P
Ja, net zoals bij mij in het centrum van Assen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XL500SZ
Inmiddels werkt het. Was een vertraging bij activeren abonnementen, hadden ze een intern bericht over ontvangen, aldus de winkel medewerker.

Nu alle locaties in huis af om het beste signaal te krijgen. Is wel erg gevoelig. 1 plekje in huis gevonden met 5g bereik (2 streepjes), dan is de download 400-500; Upload echter maar ~12. Op 4g afhankelijk van locatie download 100-200, upload ~9.

Wel jammer dat de upload zo traag is, had de hoop met Klik en Klaar eindelijk een redelijk goed alternatief te hebben voor het Kpn adsl + buitengebied abonnement.
Dit is wel veel sneller, aangezien de kpn enorm last heeft van bufferbloat, en daardoor maar effectief 1mbit haalt, en tegelijkertijd het hele internet in huis plat legt bij uploads
Maar had liever een >30 mbit upload gezien ivm grote 3D assemblies in de cloud schieten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
XL500SZ schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 19:48:
Inmiddels werkt het. Was een vertraging bij activeren abonnementen, hadden ze een intern bericht over ontvangen, aldus de winkel medewerker.

Nu alle locaties in huis af om het beste signaal te krijgen. Is wel erg gevoelig. 1 plekje in huis gevonden met 5g bereik (2 streepjes), dan is de download 400-500; Upload echter maar ~12. Op 4g afhankelijk van locatie download 100-200, upload ~9.

Wel jammer dat de upload zo traag is, had de hoop met Klik en Klaar eindelijk een redelijk goed alternatief te hebben voor het Kpn adsl + buitengebied abonnement.
Dit is wel veel sneller, aangezien de kpn enorm last heeft van bufferbloat, en daardoor maar effectief 1mbit haalt, en tegelijkertijd het hele internet in huis plat legt bij uploads
Maar had liever een >30 mbit upload gezien ivm grote 3D assemblies in de cloud schieten.
Wellicht is het een aanbeveling om toch eens naar een NR7302 te gaan kijken die je buitenshuis zo hoog mogelijk kunt plaatsen voor een beter signaal.
Daar hebben we een speciaal topic voor.

Ervaringen en discussie m.b.t de Zyxel NR7302 FWA router

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
XL500SZ schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 19:48:

Ongunstige carrier aggregatie voor upload dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XL500SZ
Nog even verder aan het testen geweest, achter in de tuin een plek gevonden waar de Klik en Klaar 600/70 haalt, dat zou mooi zijn
Misschien daar een outdoor router zoals de genoemde NR7302 installeren.
Blijft alleen het probleem om dan het internet van de router weer terug in huis te krijgen. Ligt wel een stroomkabel, misschien eens testen met een powerline setje, maar is wel 40 meter rechtstreeks, dus qua kabellengte nog veel langer. Maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
XL500SZ schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:43:
Nog even verder aan het testen geweest, achter in de tuin een plek gevonden waar de Klik en Klaar 600/70 haalt, dat zou mooi zijn
Misschien daar een outdoor router zoals de genoemde NR7302 installeren.
Blijft alleen het probleem om dan het internet van de router weer terug in huis te krijgen. Ligt wel een stroomkabel, misschien eens testen met een powerline setje, maar is wel 40 meter rechtstreeks, dus qua kabellengte nog veel langer. Maar wie weet.
Netwerkkabel langs de schutting in een pijp terug naar het huis en daar een routertje/accesspoint?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Andere die ook last hebben van een instabiele verbinding?

Gisteren om 20:32 viel zowel mobiel als K&K uit voor 40-60 seconden. Maar deze hele avond al dat mijn verbinding instabiel is. Ook de routes die telkens veranderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m48bRL5yDVKedblAJp1kkingb1g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4GOuMPSQvnDkqrQANEpxhZuo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Laatst online: 01:17
Zijn er eigenlijk nog blokkades qua porten? Ik wil het mogelijk nemen als backupverbinding voor mijn server en ben in het bijzonder benieuwd of port 25 zowel inkomend als uitgaand open kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozmanguday
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-09 05:42
Ik heb sinds gisteren de Zyxel Klik&Klaar modem. Dingt werkt erg goed, beter dan wat ik me had voorgesteld.

Wireless:
Download - ongeveer tussen de 750 -900 Mbit
Upload – ongeveer 120 tot 140 Mbit

Prima snelheden; had dit niet verwacht!

LAN:
Download - ongeveer tussen de 150-250 Mbit
Upload – zo een 140 tot 150 Mbit

Dit had ik nu weer niet verwacht.

LAN setup:
Kabels zijn goed: CAT6, ook op andere netwerken getest.
Via een 2.5Gb adapter naar USB-C, en adapter drivers zijn geïnstalleerd. Verder nog in de LAN eigenschappen voor de adapter ook de 2.5 Gb optie gekozen. Ook hier is deze adapter op andere netwerken getest en benut de volledige snelheid mogelijk.

Iemand advies of ik hier iets over het hoofd heb gezien? Vaak is bij mij LAN sneller dan Wifi.

Groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:58
@ozmanguday Heb je ook iets met een reguliere Gigabit netwerkpoort ? Dan zou je het daar even mee kunnen testen. Om uit te sluiten dat het aan usb-c naar 2,5 Gbit adapter ligt.

[ Voor 21% gewijzigd door W1ck1e op 31-08-2025 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozmanguday
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-09 05:42
@W1ck1e Dank je. Deze laptop heeft alleen 2x USB-C en 1 x USB-A, maar halen wel zeker de volledige snelheden op andere netwerken.
Ik zal anderdaags eens mijn "1 Gbit poort" laptop eraan hangen.

[ Voor 0% gewijzigd door ozmanguday op 31-08-2025 22:25 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
bons schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:00:
[...]

Haha, welke is het ongeveer? Misschien bij mij iets bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bons
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:31
jk-5 schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:07:
[...]

Haha, welke is het ongeveer? Misschien bij mij iets bekend
Dit is site ID 2445 volgens de antennekaart.. Hij zit wel aan een hoogspannings mast, wellicht dat daarom het zo lang duurt voordat deze wordt vervangen?. ik ben benieuwd of er iets bekend is over deze mast :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 14:32

--MeAngry--

aka Qonstrukt

ikbenjoeri schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 21:10:
Andere die ook last hebben van een instabiele verbinding?

Gisteren om 20:32 viel zowel mobiel als K&K uit voor 40-60 seconden. Maar deze hele avond al dat mijn verbinding instabiel is. Ook de routes die telkens veranderen.

[Afbeelding]
Ik had er gisteren ook last van. Vandaag ook nog meegemaakt dat de verbinding af en to een paar seconden helemaal weg is. Blijft een reden dat ik hoop dat ik toch wel ooit glasvezel binnen krijg.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:40

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Het rommelde hier ook even, maar ik moet wel zeggen dat dit de eerste keer in bijna een jaar is dat het me echt opviel. Moet natuurlijk niet regelmatiger gaan gebeuren, maar vooralsnog heb ik zo'n gevoel 'het kan een keer gebeuren'.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jk-5
bons schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:46:
[...]

Dit is site ID 2445 volgens de antennekaart.. Hij zit wel aan een hoogspannings mast, wellicht dat daarom het zo lang duurt voordat deze wordt vervangen?. ik ben benieuwd of er iets bekend is over deze mast :)
Ah top! Ja die wordt zeer waarschijnlijk niet meer omgebouwd. Iets noordelijker aan de andere kant van de snelweg (bij de Jonkerstraat) komt een vervangende mast. KPN en VF zullen daar dan ook vast iets in gaan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 13:55
Nou dat klik en klaar is eerder knipper en gaar. Inmiddels twee dagen geleden de G5 5G router binnen echter geen signaal. Blijkbaar werkt de koppeling met DHL niet helmaal lekker m.a.g. dat Odido niet weet dat is geleverd en daarmee ook maar niet activeert. Eerdere meldingen hierover zijn bijna een jaar oud, je zou toch verwachten dat ze dit probleem nu wel in het snotje hadden... ANyway... wel een mooi knipperledje erbij in huis

--- en inmiddels werkt het... mooie oplossing na al het geknipper

[ Voor 8% gewijzigd door swiebert op 01-09-2025 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
swiebert schreef op maandag 1 september 2025 @ 18:09:
Nou dat klik en klaar is eerder knipper en gaar. Inmiddels twee dagen geleden de G5 router binnen echter geen signaal. Blijkbaar werkt de koppeling met DHL niet helmaal lekker m.a.g. dat Odido niet weet dat is geleverd en daarmee ook maar niet activeert. Eerdere meldingen hierover zijn bijna een jaar oud, je zou toch verwachten dat ze dit probleem nu wel in het snotje hadden... ANyway... wel een mooi knipperledje erbij in huis
G5 router? Dat is de zakelijk versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
ikbenjoeri schreef op maandag 1 september 2025 @ 19:35:
[...]

G5 router? Dat is de zakelijk versie?
Met G5 bedoelt hij vast 5G, dus niks nieuws ;)

Pagina: 1 ... 81 82 Laatste

Let op:
Voordat je een vraag stelt in dit topic graag eerst in de Topic FAQ in de openingspost kijken of je vraag daar al is beantwoord.

Verder gelieve niet elke DHL status update te posten in dit topic, is nogal irrelevant voor de rest van de mensen.