Miglow schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 05:59:
Vanmorgen werd ik wakker, 2,4Ghz. Handmatig naar 5Ghz die wel in de lijst staat maar geen internet heeft. Telefoon en tablet gaan automatisch terug naar 2,4Ghz, dus nee, nog steeds problemen met de 5Ghz. Toch maar een router erbij dan, k*tzooi.
Dat is wat anders dan je eerder vertelde. Het 5 GHz netwerk is er dus nog wel, maar er is alleen "geen internet" volgens je apparaten. Dan heeft het niks met DFS kanalen te maken ofzo. Daar begon ik over omdat je zei dat het 5 GHz netwerk niet meer zichtbaar was op geen enkel apparaat.
Het is raar dat je op die apparaten wel gewoon gebruik kunt maken van de 5 GHz SSID, maar dat op een later moment niet werkt. Als het in die staat is, heb je dan ook daadwerkelijk internet op 2,4 GHz? En heb je verschillende SSID's voor beide netwerken, of staat het nog op "Houd dezelfde instellingen voor 2.4G en 5G draadloze netwerken" (wordt geschakeld door Draadloos → MESH → MPro Mesh)?
Ik blijf bij mijn vorige suggestie:
- Doe op een rustig moment een volledige fabrieksreset en stel je WiFi SSID en wachtwoord even opnieuw in
- Ga meteen naar Menu → Netwerkinstellingen → Draadloos en stel "Beveiligingsmodus" in op WPA2-PSK (staat standaard op WPA3-SAE/WPA2-PSK
- Gooi het draadloos netwerk van elk device af en meldt je even opnieuw aan (i.v.m. de beveilingsoptie WPA3 naar WPA2)
Goede kans dat het probleem dan is opgelost (door de fabrieksreset, of door de aanpassing van beveiligingsmode). Zo niet, veel succes met een los accesspoint, dat zal zeker werken. Nadeel is nog een apparaat en wat kabels met de toch al beperkte ruimte waar je mee te maken hebt