[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 79 ... 82 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewDust
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 10:19
https://community.odido.n...oud-op-ons-netwerk-364237

Onderhoud zou wel uitgelopen zijn. Volgens mij ook een mail van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier ligt alles sinds 3 uur vannacht al plat, mobiel en glasvezel. Wat een gezeik elke keer bij die gasten

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bons
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:58
NewDust schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 07:35:
https://community.odido.n...oud-op-ons-netwerk-364237

Onderhoud zou wel uitgelopen zijn. Volgens mij ook een mail van gehad.
Volgens mij heeft dat betrekking tot hun vaste diensten en niet de mobiele diensten.
Ik heb namelijk ook een mail gehad en dat betrof de vaste internet diensten (lees o.a glasvezel internet)
Voor Mobiel internet heb ik niks mogen vernemen van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier werkt opeens t glasvezel internet weer, postcode 3131!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewDust
  • Laatst online: 08-09 10:19
bons schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 07:39:
[...]

Volgens mij heeft dat betrekking tot hun vaste diensten en niet de mobiele diensten.
Ik heb namelijk ook een mail gehad en dat betrof de vaste internet diensten (lees o.a glasvezel internet)
Voor Mobiel internet heb ik niks mogen vernemen van ze.
Je hebt helemaal gelijk, zelf ook geen mail gehad, want geen vaste diensten. Ik zou het wel onthouden hebben van de vorige K&K storing. Al vermoed dat nu wel een en het ander wat met elkaar te maken heeft .

Mobiel internet lijkt inmiddels weer stabiel. K&K uiteraard weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DennusB schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 07:54:
Hier werkt opeens t glasvezel internet weer, postcode 3131!
Nou hier in Roosendaal (4703) zit er in het glasvezel netwerk ongeveer even veel leven als een slak die al 50 jaar terug overleden is :(

Nog steeds rood lampje voor Internet, ook na herstarten van het modem.

Ook mobiel is hier nog niet stabiel nog steeds af en toe enkele seconden dat er geen verbinding meer is, en dan is het weer terug. Het flippert dus nogal.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:19
wildhagen schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 07:59:
[...]

Nou hier in Roosendaal (4703) zit er in het glasvezel netwerk ongeveer even veel leven als een slak die al 50 jaar terug overleden is :(

Nog steeds rood lampje voor Internet, ook na herstarten van het modem.

Ook mobiel is hier nog niet stabiel nog steeds af en toe enkele seconden dat er geen verbinding meer is, en dan is het weer terug. Het flippert dus nogal.
Hier groen blauw blauw groen maar nog steeds geen internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het is me net iets te vaak raak bij Odido, laatste tijd.

Wat zijn ze aan het doen, dat ze zoveel *landelijke* storingen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandheldGaming
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 11:50
Hier in Den Bosch lag zowel het mobiele als vaste netwerk er in zijn geheel uit. Inmiddels lijkt mobiel weer enigzins te werken. Maar vast ligt plat, en ik kom er ook niet door bij de klantenservice.

Het lijkt er op dat Odidon't grote issues heeft en het komt inderdaad te vaak voor. Nu zit ik nog even vast aan mijn verbindingen. Maar als dit nog een paar keer gebeurt, dan denk ik dat het aftellen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

HandheldGaming schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:05:
Hier in Den Bosch lag zowel het mobiele als vaste netwerk er in zijn geheel uit. Inmiddels lijkt mobiel weer enigzins te werken. Maar vast ligt plat, en ik kom er ook niet door bij de klantenservice.
Dat is normaal. Het is bij Odido niet ongebruikelijk dat je 1.5-2 uur in een wachtrij staat voor je de helpdesk kan spreken. En als je pecht hebt wordt dan de verbinding nog eens vebroken ook en kan je dus weer opnieuw beginnen.

Ik ben al heel blij als ik ze binnen 30 minuten aan de lijn krijg, maar dat zijn echt uitzonderingen die vrijwel nooit gebeuren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Inmiddels ook een artikel op de FP

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
HandheldGaming schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:05:

Het lijkt er op dat Odidon't grote issues heeft en het komt inderdaad te vaak voor. Nu zit ik nog even vast aan mijn verbindingen. Maar als dit nog een paar keer gebeurt, dan denk ik dat het aftellen wordt.
Ik heb niet echt een andere optie (en ja, er zijn altijd opties) omdat het bij mij in de vrachtwagen het internet verzorgt voor telefoon, laptop en tablet. Soms kijk ik een paar films als ik veel wachttijd heb en dan zit je met een hotspot weer met de gratis bundels na 20GB per dag als ik daar unlimited zou nemen. Ben juist van unlimited afgestapt en naar 30GB met onbeperkt bellen bij Youfone zodat ik niet 24/5 de hotspot aan hoef te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 07:40
Van Synology krijg ik mail als de NAS offline is. Hier in Deventer verbrak de verbinding rond 2:55 en kwam rond 06:00 weer online om daarna om 07:00 uur weer offline te gaan. Odido mobiel werkt dan weer wel.

Zelfs opzeggen werkt op dit moment niet via de website :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x6m44XZ1bTVIj4dU-jYAqvaQcgo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XDGGMbLKPb2FgM1HnhGW9Z58.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door s_schimmel op 01-08-2025 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:46
Ook in regio Weert problemen. Alleen 4G, krijg wel een WAN IP adres maar kan alleen primaire DNS pingen, verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:54
Hier in Bellingwolde idem. Met een traceroute kom ik twee hops het netwerk in voordat de boel dood is. Lijkt dus een core router issue bij Odido.

Heb glasvezel laten aanleggen en dacht erover om die ook bij Odido aan te laten sluiten maar inmiddels ga ik wel twijfelen.

[ Voor 33% gewijzigd door mvdklip op 01-08-2025 08:45 ]

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doesnotcompute
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 06:39
mvdklip schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:43:
Hier in Bellingwolde idem. Met een traceroute kom ik twee hops het netwerk in voordat de boel dood is. Lijkt dus een core router issue bij Odido.

Heb glasvezel laten aanleggen en dacht erover om die ook bij Odido aan te laten sluiten maar inmiddels ga ik wel twijfelen.
Op dit soort momenten mis ik mn oude woning met een KPN glasvezeltje wel iig. Vooral omdat het bereik met alles in het buitengebied zo ruk is. Met de outdoor zyxel en k&k gaat het best goed, circa 300mbit haal ik vaak wel. Maar deze storingen word je niet goed van.

Ga toch maar eens een Starlink proberen denk ik. Kijken of dat stabieler is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:54
Doesnotcompute schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:50:
Op dit soort momenten mis ik mn oude woning met een KPN glasvezeltje wel iig.
Een week geleden vroegen ik en m'n vriendin ons nog hardop af waarom we ook al weer €1915 hadden uitgegeven aan een glasvezel aansluiting. Klik & Klaar werkte al een tijdje voorbeeldig. Het is met name de storing met lage snelheid en packet loss van een paar maanden geleden die ons herinnert waarom we dat geld uitgegeven hebben. ;)

Deze storing hadden we ook meegemaakt als we al overgestapt waren op Odido glasvezel en dan hadden we ons waarschijnlijk écht afgevraagd waarom. :D

Ik ga me maar eens beraden. Mobiel heb ik goede ervaringen met Youfone op het KPN netwerk maar voor vast weet ik het nu even niet. Sowieso snappen de postcode checkers nog niet dat ik glasvezel heb.

[ Voor 3% gewijzigd door mvdklip op 01-08-2025 09:14 ]

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 07:40
Doesnotcompute schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:50:
[...]

Op dit soort momenten mis ik mn oude woning met een KPN glasvezeltje wel iig. Vooral omdat het bereik met alles in het buitengebied zo ruk is. Met de outdoor zyxel en k&k gaat het best goed, circa 300mbit haal ik vaak wel. Maar deze storingen word je niet goed van.

Ga toch maar eens een Starlink proberen denk ik. Kijken of dat stabieler is..
Starlink draait hier nu als backup voor K&K. Starlink is ook niet helemaal vrij van storingen maar ze komen sporadisch voor en zijn snel opgelost. Het is €10,- per maand meer dan K&K dus ook dat valt mee.

Ik heb de opzegging van K&K maar via het contactformulier verstuurd aangezien hun opzegformulier niet werkt. Ben benieuwd wat voor bureaucratisch spinnenweb ik nu door ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
zowel Klik en Klaar als mobiel Odido komen weer langzaam terug (Amsterdam).

knocks on wood...

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 01-08-2025 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greybalance
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 24-08 21:05
Utrecht ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als ik wat reacties her en der lees, zou het weer een DNS issue kunnen zijn geweest? Op mijn glasvezel niks gemerkt en die maakt gebruik van dns4eu.

Maar mobiel was een dooie pier. (K&K was tijdelijk uitgeleend, dus geen idee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMarco
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:26
Hier ook geen internet sinds vanochtend, bij een 1e reset wilde het modem ook alleen nog maar verbinden met 4g maar nog steeds geen internet, nu na een 2e reset (powercycle) ook weer op 5g en lijkt er ook weer internet achter te zitten. Netwerkt lijkt dus langzaam weer op te komen? (Venlo)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greybalance
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 24-08 21:05
KMarco schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:24:
Hier ook geen internet sinds vanochtend, bij een 1e reset wilde het modem ook alleen nog maar verbinden met 4g maar nog steeds geen internet, nu na een 2e reset (powercycle) ook weer op 5g en lijkt er ook weer internet achter te zitten. Netwerkt lijkt dus langzaam weer op te komen? (Venlo)
Ik draai ook een andere DNS (https://docs.quad9.net/) maar had gewoon storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-08 10:27

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

In Zuidwolde Groningen is er weer internet klik en klaar.

[ Voor 8% gewijzigd door pribo op 01-08-2025 09:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:46
Keypunchie schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:24:
Als ik wat reacties her en der lees, zou het weer een DNS issue kunnen zijn geweest? Op mijn glasvezel niks gemerkt en die maakt gebruik van dns4eu.

Maar mobiel was een dooie pier. (K&K was tijdelijk uitgeleend, dus geen idee).
Geen DNS issue maar blijkbaar een core routing issue. Ik kon wel de primaire DNS van Odido pingen maar naar IP adressen daarbuiten niet.

9:39 Update: hier werkt internet weer

[ Voor 3% gewijzigd door zx9r_mario op 01-08-2025 09:39 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 20:22
Dat was stress vanmorgen. Dan zie je hoe afhankelijk je bent als je maar 1 provider hebt voor telefoon en thuis internet.

Ik krijg vandaag de sleutel van ons nieuwe huis, toch maar over na denken om misschien maar glasvezel te nemen ipv k&k.

Tot nu toe in ons tijdelijke (vakantie)huis werkte het perfecte dus wou het eigenlijk gewoon mee nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

franssie

Save the albatross

mathy_ schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:43:
Dat was stress vanmorgen. Dan zie je hoe afhankelijk je bent als je maar 1 provider hebt voor telefoon en thuis internet.

Ik krijg vandaag de sleutel van ons nieuwe huis, toch maar over na denken om misschien maar glasvezel te nemen ipv k&k.

Tot nu toe in ons tijdelijke (vakantie)huis werkte het perfecte dus wou het eigenlijk gewoon mee nemen.
Met t mobile vroeger 4gvt ook veel problemen gehad, toen al geleerd dat ik twee providers moest hebben.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat was stress vanmorgen. Dan zie je hoe afhankelijk je bent als je maar 1 provider hebt voor telefoon en thuisinternet.
Ik krijg vandaag de sleutel van ons nieuwe huis, toch maar over na denken om misschien maar glasvezel te nemen i.p.v. K&K. Tot nu toe in ons tijdelijke (vakantie-) huis werkte het perfect, dus wou het eigenlijk gewoon mee nemen.
Ja, om die reden heb ik mobiel gewoon het KPN-netwerk (goedkoop via Lebara of Youfone), daar kon ik prima mee hotspotten tot K&K weer online kwam. Je krijgt dan niet die 5 euro korting van Odido, maar je wint er wel onafhankelijkheid mee. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 01-08-2025 09:54 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:24

NSG

Je weet niks!

Het vaste netwerk van Odido heeft/had ook storing vandaag. Niet afhankelijk zijn van 1 provider is key.

Heb zelf een simkaart van een andere provider in mijn werklaptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:42
Nu lees ik dat Odido aangeeft dat de problemen bijna overal opgelost zijn. Ik zit dan precies in een gebied waar ze nog bezig zijn. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p5QrNYXRuoZoQZi4mja8abRamro=/x800/filters:strip_exif()/f/image/M6LA8jSNjKCkRNb611uPOuqw.png?f=fotoalbum_large

#Bordpelletje tijd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Laatst online: 23:32

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Melding via onze zakelijke account:

De herstelwerkzaamheden voor de regio's Rotterdam en Noord-Holland zijn nog in volle gang. De storing is te herleiden tot problemen met de connectiviteit tussen een aantal van onze masten en het datacenter.

Onze technische teams onderzoeken momenteel de exacte oorzaak van deze connectiviteitsproblemen. We werken met de hoogste prioriteit aan een oplossing.

De volgende update volgt om 15:30 uur.

Gallery V&A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Onze herstelwerkzaamheden zijn succesvol afgerond voor de regio Rotterdam. De connectiviteit is in deze regio hersteld. We verwachten dat alle gebruikers geleidelijk weer kunnen bellen en gebruik kunnen maken van mobiele data. De situatie wordt actief gemonitord.

We voeren nu dezelfde herstelacties uit voor de regio Noord-Holland. In de volgende update verwachten we de resultaten daarvan te kunnen delen.

De volgende update volgt om 16:30 uur.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Wel apart dat een mast in Haarlem er pas om 06:50 uitging (en er nu nog uitligt).
Een mast in Weesp waar ik ook gebruik van maak (ik beheer twee sites) die ging er om 02:30 al uit, kwam even terug om 06:10 en ging er daarna ook om 06:50 weer uit.

Lijkt erop of ze iets uitgerold hebben, gefixd (dachten ze) en daarna weer iets landelijk uitgerold wat alles plat legde.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Ik heb recent een nieuwe powerbank aangeschaft zodat ik daarmee de K&K router een paar uur kan voeden mocht de electriciteit uitvallen. Oude powerbank kon dat niet helaas. Vannacht werd ik wakker en na er even uit te zijn geweest wilde ik een podcast starten op mijn mobiel. Wifi leek het te doen maar geen verbinding. 5G (provider Simpel) leek het te doen maar geen verbinding met internet dus geen podcast. Leermomentje voor mij dat Simpel ook Odido is. Maar sinds ca. 10:30 alles weer up en running. Zit nu na te denken Simpel een schop te geven naar een provider die niet via Odido werkt.

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

vdr01 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:44:
<> Zit nu na te denken Simpel een schop te geven naar een provider die niet via Odido werkt.
Zou ik doen. Ik en mijn vriendin zitten op het KPN netwerk. Zij daarnaast via haar werk ook op Vodafone.
Bij KPN nog nooit dit soort problemen meegemaakt, Vodafone zelden, Odido regelmatig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
vdr01 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:44:
Ik heb recent een nieuwe powerbank aangeschaft zodat ik daarmee de K&K router een paar uur kan voeden mocht de electriciteit uitvallen. Oude powerbank kon dat niet helaas. Vannacht werd ik wakker en na er even uit te zijn geweest wilde ik een podcast starten op mijn mobiel. Wifi leek het te doen maar geen verbinding. 5G (provider Simpel) leek het te doen maar geen verbinding met internet dus geen podcast. Leermomentje voor mij dat Simpel ook Odido is. Maar sinds ca. 10:30 alles weer up en running. Zit nu na te denken Simpel een schop te geven naar een provider die niet via Odido werkt.
Zo heb ik eigenlijk al vanaf begin af aan Ben. Geen klachten. Was meen ik altijd Tele 2 ofzo? Maja noog aandacht aan besteed. Nu merk ik het wel.

Update: Omgeving Purmerend lijkt nu weer goe dte zijn. Haal weer een zeer ruime 650Mbit/s download en 100Mbit/s upload.

[ Voor 6% gewijzigd door Cave_Boy op 01-08-2025 16:06 . Reden: Storing verholpen? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyle
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23:33
Ik dacht pas geleden dat het met de uitval van K&K nog wel mee zou vallen - positief blijven nietwaar - maar ik begon vanochtend toch voor K&K schuttingtaal woorden beginnend met een K te gebruiken omdat ik voor opgave van bestellingen met deadlines te maken heb en mijn mobieltje ook op het Odido netwerk zit.
Tijd dus voor een prepaid data only simmetje met een lange houdbaarheid die gebruik maakt van KPN of van provider veranderen bij mijn mobieltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:29
Ik heb KPN glas 1Gbps als hoofverbinding en K&K als fallback.
Omdat ik voornamelijk vanuit thuis werk is dat geen luxe maar omdat ik een BEN tel abo heb kost dat maar €20,- pmnd.
Één van de 2 werkt altijd en als beiden eruit zouden liggen is er echt wat ernstigs aan de hand.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneBucks
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-08 16:52
Kyle schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:07:
[...]

Ik heb de Cat Q10 sinds november vorig jaar en hij bevalt me prima al moe(s)t ik wel rekening houden met wat quirks en
beperkingen, zoals de accuduur die door de firmware tot 60 % gereduceerd is en omdat de Cat Q 10 rugged en waterdicht is
kan hij moeilijk zijn warmte kwijt en kan daardoor behoorlijk warm worden. Met het eerste valt voor mij best te leven als
je tenminste een adequate powerpack achter de hand houdt of stationair aan een oplader hangt. Uitval door oververhitting is
bij mij nog niet voorgekomen al zou ik hem niet in de zon leggen. Hij is bijzonder van pas gekomen tijdens een ziekenhuisopname en dat was trouwens ook de directe aanleiding om hem te kopen.
Hey, leuk om te horen :) Bedankt voor je reply. We krijgen af en toe wel een Q10 retour met uitvallen (eventueel door hitte, geen idee), maar als we de firmware dan opnieuw installeren dan is het probleem ook weer verholpen inderdaad en kunnen we hem op Marktplaats een 2e kans geven.

Maar ben blij dat hij het zo goed heeft gedaan voor je. En als het van toepassing is: sterkte en beterschap ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Laatste update van 16:30, zou weer volledig hersteld moeten zijn dus:

Ook de herstelwerkzaamheden voor de regio Noord-Holland zijn inmiddels afgerond. Uit onze monitoring blijkt dat deze succesvol zijn verlopen.

Net als in de regio Rotterdam kunnen gebruikers in Noord-Holland geleidelijk weer gebruikmaken van voice- en dataservices. Mocht je na 17:00 uur nog klachten ervaren, neem dan contact met ons op via de bekende kanalen. Het netwerk wordt nauwlettend in de gaten gehouden.

Bij deze melden we de storing af. Er volgt geen verdere update.

Onze oprechte excuses voor het ongemak.

[ Voor 3% gewijzigd door BiG-GuY op 01-08-2025 17:05 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Erg vervelend als het even niet werkt, vooral omdat dit de tweede keer was binnen een paar weken tijd (en dat ik het gemerkt heb). Maar toch 'blij' dat het een grote storing was waar iedereen last van had, want dan weet je tenminste dat er met man en macht aan gewerkt wordt ;) Bij vage problemen waar alleen jij last van hebt is het altijd maar de vraag in hoeverre daar prioriteit aan wordt gegeven. Gelukkig heb ik daar nooit last van gehad.

Dus wat dat betreft blijf ik voorlopig nog wel even klant van Odido klik en klaar, want het bevalt verder prima. Heb het een half jaar geleden genomen omdat we wegens een verbouwing en paar maanden elders woonden, maar ik wel (goedkoop) internet in het huis wilde houden. Ik werkte in het begin al direct geen verschil met Ziggo dat ik eerst had. En nu nog steeds werkt het goed, ook voor thuiswerken met teams calls en vpn verbindingen die de hele dag aan staan. Er is ondertussen ook glasvezel in onze woning beschikbaar, maar ik wacht daar nog even mee. Als klik en klaar duurder gaat worden (wat ik aannemelijk acht) dan ga ik denk ik wel switchen. Maar nu voor 2 tientjes in de maand dikke prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Toevallig had ik vorige week een Youfone (KPN) abonnement genomen met 30gb data, dit als reserve. Kosten voor 1 jaar, 3 maanden 5,50, 9 maanden 11,00, geen aansluitkosten en 40,00 korting met ING punten. De sim zit in een oude 5g telefoon, die prima werkt als hotspot. Hierdoor heb ik geen last gehad van storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bons
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:58
ton14 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 08:48:
Toevallig had ik vorige week een Youfone (KPN) abonnement genomen met 30gb data, dit als reserve. Kosten voor 1 jaar, 3 maanden 5,50, 9 maanden 11,00, geen aansluitkosten en 40,00 korting met ING punten. De sim zit in een oude 5g telefoon, die prima werkt als hotspot. Hierdoor heb ik geen last gehad van storing.
Dit is nog een verbeterpunt aan mijn zijde.
De combi deals zijn heel leuk de korting. Maar je hebt dan alles bij 1 ISP .
Als die issues krijgt ben je vaak dan zowel mobiel als je fysieke verbinding onthand. Dit was een wijze les gisteren voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:58
bons schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 09:18:
[...]

Als die issues krijgt ben je vaak dan zowel mobiel als je fysieke verbinding onthand. Dit was een wijze les gisteren voor mij.
Daar loop ik ook tegen aan na overstap van ziggo/vodafoon. Daar kreeg je compensatie (100GB) via de telefoon als internet uitviel. Je kon dus in ieder geval via een netwerk info ophalen m.b.t. eventuele storing etc.
De sim-only die ik nu hiervoor gebruikte via Simyo ging wel heel snel op met 0,35 cent per mb. Door deze posts ben ik nog eens gaan kijken voor goedkopere opties en heb ik net via Eskimo voor 2 jaar een 1GB data e-sim gevonden en net geïnstalleerd om ieder geval info te kunnen blijven ophalen en bereikbaar te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton14
  • Niet online
[...]

Klopt ik heb dus alles bij Odido en die lag er uit, daarom lag ik er inderdaad uit met mijn mobiel en mijn fysieke verbinding.

Ik heb dit dus als nieuw nummer genomen als reserve, die ik in een ongebruikte Samsung S21FE heb zitten. 1 jaar 30GB en 200 belminuten voor een totaal bedrag van € 75,50 heb ik daar wel voor over en kan nu ook een Youfone (KPN) verbinding gebruiken in geval van nood. Dat heb ik gedaan en rustig afgewacht tot deze landelijke storing over was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Hier omgeving Purmerend opeens lampje van modem voor ontvangst rood. En alles is weer ingeklapt in snelheid. Er is nog verbinding maar dat is het dan ook. Snelheid is ongeveer 5Mbit/s download. Upload rond de 0,03Mbit/s. Ping rond de 270ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVENSTenAh
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-09 12:35
Cave_Boy schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:11:
Hier omgeving Purmerend opeens lampje van modem voor ontvangst rood. En alles is weer ingeklapt in snelheid. Er is nog verbinding maar dat is het dan ook. Snelheid is ongeveer 5Mbit/s download. Upload rond de 0,03Mbit/s. Ping rond de 270ms.
Hier in de kop van Noord-Holland ook alles even offline, inclusief mobiele telefoons, inmiddels weer up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
iVENSTenAh schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:28:
[...]

Hier in de kop van Noord-Holland ook alles even offline, inclusief mobiele telefoons, inmiddels weer up.
Hier is de snelheid ook inmiddels weer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17:44
Ja, Odido heeft weer storing in regio Gouda / Zoetermeer. Wellicht was dat de reden?

https://community.odido.n...o-zoetermeer-gouda-378237

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:28
[...]

Ik heb KPN via XGSPON passief ofwel een vast belicht netwerk. Waar eigenlijk niet op gepatched / aan gewerkt wordt als klanten wisselen van provider. Tot op heden geen storingen mogen ervaren.

Toch heb ik er K&K naast als backup gewoon omdat het kan. KPN 100Mbps en K&K 500/50 gemiddeld. Als ik wat groots moet downloaden pak ik de K&K SSID even, komt zelden voor.

Best fijn om er nog glas naast te hebben, nou ja eigenlijk primair glas :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ton14
  • Niet online
stormfly schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 13:41:
[...]

Toch heb ik er K&K naast als backup gewoon omdat het kan. KPN 100Mbps en K&K 500/50 gemiddeld. Als ik wat groots moet downloaden pak ik de K&K SSID even, komt zelden voor.

Best fijn om er nog glas naast te hebben, nou ja eigenlijk primair glas :)
Aan de kabel nu 740mbps down en 65mbps up, zoals altijd. ik heb Odido al vanaf oktober. Het probleem zit altijd in WiFi, maar de laatste tijd (maand) prima, zonder steeds herstarten. Op de landelijke storing na dan.

Hierdoor hoef ik geen kabels in het huis en dat bevalt me prima.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:23
Ik ben inmiddels al lang klant van T-mobile / Odido op het gebied mobiel internet. Als tweaker wil je toch graag op elk moment met hoge snelheid verbonden zijn en toen ik in 2019 een boot kocht wilde ik dat ook gelijk geregeld hebben voor als ik aan boord ben. Ik heb eerst lange tijd een 4G voor thuis abonnement gehad wat op zich prima werkte. Nadeel daarbij was wel dat het na 150gig over was en je telkens je dagbundel aan moest zetten. Bovendien kon het nog wel eens voorkomen dat ik op een plek lag waar het bereik behoorlijk slecht was.

Toen vorig jaar klik&klaar werd uitgebracht ben ik gelijk overgestapt. Je hebt soms van die momenten in het leven dat je terugdenkt hoe ver we gekomen zijn en dit is er toch wel zo eentje voor mij. Vroeger was je al blij als je whatsapp het gewoon bleef doen. Iets later was je blij dat je wellicht die ene belangrijke wedstrijd kon streamen vanaf je vakantie-adres. Maar ik ben nu 2 weken weg en het halve land door geweest. Op vrijwel iedere plek heb ik >500 Mbit kunnen trekken en een ping <30ms. En dat voor 20 eur/pm en met onbeperkte datalimiet. Zowel mijn vrouw als ik tegelijk aan het streamen, er moest nog een game updaten van iets meer dan 100GB en het voelde alsof ik thuis was op mijn glasverbinding. Dit is zeker geen reclame maar ik bedacht me zojuist hoe bizar het eigenlijk is dat dit tegenwoordig kan. Dat wilde ik gewoon even delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kadir76
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 00:20
Misschien is het meerdere al opgevallen, maar in Zoetermeer wordt nu ook de N1 2100Mhz uitgezonden. Via mijn telefoon kan ik het zien en verbinden, maar Klik en Klaar heeft alleen verbinding met N78 3500Mhz.

@jk-5 Heb jij hier meer informatie over? Via NetMonster zie ik dat er meerdere masten N1 uitzenden. Op 7 hoog kan ik ook verassent veel verschillende masten zien in het lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Laatst online: 21:25
kadir76 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 00:11:
Misschien is het meerdere al opgevallen, maar in Zoetermeer wordt nu ook de N1 2100Mhz uitgezonden. Via mijn telefoon kan ik het zien en verbinden, maar Klik en Klaar heeft alleen verbinding met N78 3500Mhz.

@jk-5 Heb jij hier meer informatie over? Via NetMonster zie ik dat er meerdere masten N1 uitzenden. Op 7 hoog kan ik ook verassent veel verschillende masten zien in het lijst.
Zover bekend was het alleen in Limburg. Je bent de eerste die hiermee komt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
kadir76 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 00:11:

Heb je misschien screenshot van service menu en/of netmonster?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kadir76
ikbenjoeri schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 00:43:
[...]

Heb je misschien screenshot van service menu en/of netmonster?
Tuurlijk hierbijAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XunwLTBXIwm5f3c9CanlCxfBwD0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V47qnqLXQhkFLY0QMlr9Z0UZ.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: Oke ik zie nu pas dat het 4G is sorry mijn fout :X

[ Voor 5% gewijzigd door kadir76 op 03-08-2025 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 00:41
franssie schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:47:
[...]

Zou ik doen. Ik en mijn vriendin zitten op het KPN netwerk. Zij daarnaast via haar werk ook op Vodafone.
Bij KPN nog nooit dit soort problemen meegemaakt, Vodafone zelden, Odido regelmatig.
bj de

Nou, dan kan ik je je (uit de oude doos, dát wel) in herinnering brengen dat in Utrecht een keer bij al het gedoe rondom het stationsgebied aldaar (ik werkte zelf op het Jaarbeursplein) een dikke vette glasvezelkabel van KPN geraakt werd. Toen zal ik zelf niet bij KPN en ik had ADSL i.p.v. glasvezel. Maar die glasvezel was kennelijk vrij essentieel (ook voor andere providers) en we hebben toen in en rond Utrecht met duizenden mensen weken zonder internet gezeten. Dat was blijkbaar nog niet in de tijd van "allestoringen.nl "of schadevergoedingen wegens te lang geen internet. Shit happens, maar: ik leef nog! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:58
Sinds de laatste problemen die er zijn geweest met de verbinding is de verbinding sinds die tijd belachelijk stabiel, 815 Mbps down en 57 Mbps up hier in Heerlen (kleine spelingen daargelaten natuurlijk).
Daarvoor zakte met name de upload snelheid geregeld in tot 15 Mbps. En de download deed waar die zin in had echter nooit onder de 100 Mbps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doesnotcompute
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCJVDLbLqWVzdMZ2wR2lEISkvxo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/2f6oha5pKHLEK8eMCcCG9cqK.png?f=user_large

Zit hier in oost groningen op een microwave mast. Kan even toeval zijn maar de snelheid hier lijkt flink wat hoger te zijn. Lijkt niet indrukwekkend maar zit toch gauw op 6 kilometer van de mast af. Zyxel 7302 buitenmodem.

Voor heen tijden 140mbit gehad, voor ons prima, tijden 240 en nu 400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishb
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 15:48
Voor degenen die via Amazon een goedkope Zyxel NR7302 hebben jullie ook al eens meegemaakt dat deze 5G router soms weer terugspringt naar de "fabrieksinstellingen"? Het lijkt erop dat de goedkope varianten die op Amazon staan, voormalige apparaten van TMobile uit Duitsland zijn.

Die van mij is nu sinds ik hem heb 2x teruggesprongen naar de standaardinstellingen en helaas moet ik dan de router powercyclen om via het ingebouwde Zyxel AP de configuratie weer aan te passen.

Ik heb de router in bridge/passthrough mode staan en gekoppeld aan een Ubiquiti Dream Machine SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:04
fishb schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 13:05:
Voor degenen die via Amazon een goedkope Zyxel NR7302 hebben jullie ook al eens meegemaakt dat deze 5G router soms weer terugspringt naar de "fabrieksinstellingen"? Het lijkt erop dat de goedkope varianten die op Amazon staan, voormalige apparaten van TMobile uit Duitsland zijn.

Die van mij is nu sinds ik hem heb 2x teruggesprongen naar de standaardinstellingen en helaas moet ik dan de router powercyclen om via het ingebouwde Zyxel AP de configuratie weer aan te passen.

Ik heb de router in bridge/passthrough mode staan en gekoppeld aan een Ubiquiti Dream Machine SE.
Ik heb er al lange tijd twee in router mode en dit nog niet meegemaakt. Is ook wel heel merkwaardig. Zelfs na een firmware update gebeurt dit niet. Welke firmware versie draait er op?

En dat dit TMobile devices zijn is duidelijk, staat zelfs op de verpakking; DTAG… Deutsche Telekom AG.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Hier ook niet te maken gehad met dat fenomeen sinds begin november vorig jaar.
Draait hier probleemloos mits Odido het doet.......

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bemoo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 17:06
In een poging de problemen met K&K te verminderen wil ik doen wat ik kan doen aan mijn ‘client’-kant. Nou begreep ik dat één van problemen het DNS-verhaal is. In kader van risicospreiding, wil ik daarom 1 dns-adres aanpassen in een niet-odido adres. Zou dat helpen? Dus bijv. 1 Odido adres als primair en 1 niet-Odido adres als secundair (of adersom).
Zou dat helpen? En zo ja, welk niet-odido adres werkt goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunkiegaming
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19:39
Bemoo schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 16:29:
In een poging de problemen met K&K te verminderen wil ik doen wat ik kan doen aan mijn ‘client’-kant. Nou begreep ik dat één van problemen het DNS-verhaal is. In kader van risicospreiding, wil ik daarom 1 dns-adres aanpassen in een niet-odido adres. Zou dat helpen? Dus bijv. 1 Odido adres als primair en 1 niet-Odido adres als secundair (of adersom).
Zou dat helpen? En zo ja, welk niet-odido adres werkt goed?
Gebruik gewoon de DNS van Cloudflare (1.1.1.1, 1.0.0.1) of Google (8.8.8.8, 8.8.4.4).

RIPE Atlas probe #1008427

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

En als je liever geen US based bedrijven gebruikt. Zijn er tegenwoordig ook zat alternatieven uit de EU: https://european-alternatives.eu/category/public-dns

Gebruik zelf al een tijdje naar tevredenheid DNS.SB inclusief DoH op een Unifi router achter de Zyxel in bridge mode. Maar ook als je hem als router gebruikt kan je in de instellingen aanpassen welke DNS server gebruikt wordt.

Heb nog 0x problemen gehad met DNS sinds aanpassen. Waar de providers eigen DNS-servers wel vaker problemen hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door BiG-GuY op 04-08-2025 20:20 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

BiG-GuY schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 20:20:
En als je liever geen US based bedrijven gebruikt. Zijn er tegenwoordig ook zat alternatieven uit de EU: https://european-alternatives.eu/category/public-dns

Gebruik zelf al een tijdje naar tevredenheid DNS.SB inclusief DoH op een Unifi router achter de Zyxel in bridge mode. Maar ook als je hem als router gebruikt kan je in de instellingen aanpassen welke DNS server gebruikt wordt.

Heb nog 0x problemen gehad met DNS sinds aanpassen. Waar de providers eigen DNS-servers wel vaker problemen hebben.
net even ingesteld, werkt prima dat DNS.SB

Maar ... er is nergens echt te herleiden welke club het is?
You are using DNS.SB :) Your DNS requests are encrypted
\Sure
and safe.
Not so sure :P

Is en een DNS topic eigenlijk? kan het zo 123 niet vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

franssie schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 20:54:
[...]

net even ingesteld, werkt prima dat DNS.SB

Maar ... er is nergens echt te herleiden welke club het is?

[...]
\Sure

[...]

Not so sure :P

Is en een DNS topic eigenlijk? kan het zo 123 niet vinden.
Het is een DNS dienst van xTom GmbH die datacenter diensten aanbieden vanuit verschillende landen. Het bedrijf zelf komt uit Duitsland.

Voor mij de belangrijkste reden was het privacy beleid en dat het niet een US based bedrijf is. Heb ook Quad9 en DNS4EU een tijd gedraaid, maar ervaarde vaker random issues die uiteindelijk te herleiden waren naar niet reagerende DNS servers.

Qua stabiliteit met Google of Cloudflare nooit problemen gehad, maar privacy is daar ver te zoeken.
Voor zover ik weet is er geen centraal DNS topic, omdat velen "gewoon" Google of Cloudflare gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 04-08-2025 21:08 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bemoo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 17:06
BiG-GuY schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 20:20:

Dank @Big-Guy en @dunkiegaming!
Is vwb DNS, spreiding niet beter tbv stabiliteit/beschikbaarheid? Dus twee verschillende diensten/IP-servers (waarvan elk 1 adres opvoeren)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Bemoo schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 07:59:
[...]

Dank @Big-Guy en @dunkiegaming!
Is vwb DNS, spreiding niet beter tbv stabiliteit/beschikbaarheid? Dus twee verschillende diensten/IP-servers (waarvan elk 1 adres opvoeren)?
Theoretisch wel. Over het algemeen bieden DNS servers een primary en secondary server aan die op losse systemen draaien aan hun kant. Maar je kan er nog steeds voor kiezen om als backup een grotere speler te doen.

Draai al een paar maanden op puur DNS.SB thuis en tot zover nog geen DNS issues gehad.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:41
Had even een vraagje over klik en klaar iemand ervaring of het werkt met beveiligingscamera's?

Huis waar ik nu woon komt een maandje leeg te staan tot aan de overdracht kan ik het huisje tot die tijd nog ff in de gaten houden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:43
bie100 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:06:
Had even een vraagje over klik en klaar iemand ervaring of het werkt met beveiligingscamera's?

Huis waar ik nu woon komt een maandje leeg te staan tot aan de overdracht kan ik het huisje tot die tijd nog ff in de gaten houden :P
Als ik mij niet vergis staat in de voorwaarden dat je geen server mag draaien of iets anders dan 24/7 internet gebruikt. Als je die camera's continu wilt bekijken voldoe je dan dus niet aan die voorwaarden. Maar het kan nog steeds werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@bie100 Ik heb mijn camera's achter een NVR lokaal, maar buitenshuis terugkijken werkt prima via K&K. Maar continue streamen is dacht ook ik niet toegestaan.
Wat bij mij vroeger ook prima werkte was een camera die bij beweging een mailtje stuurde.
Als je een synology hebt kan je daar dacht ik ook gratis één camera op aansluiten, heb je ook een NVR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siira
  • Niet online
Hangt er misschien vanaf wat je gebruikt. Ik had eerst Google Nest camera's (constant streamen naar de servers van Google). Dat werkte prima, ook al mag het officieel volgens de voorwaarden niet.

Inmiddels overgestapt op Eufy met een Homebase (alleen internet verkeer als je live meekijkt of een filmpje op wil halen van thuis).

Beiden werken prima met Klik en Klaar. Heb ook niets aan hoeven zetten en uPNP staat bij mij uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
Ik heb ook zo'n 10u per dag een videogesprek open staan met mijn vriendin als ze terug in Engeland is 4 nachten per week, nooit problemen mee gehad. Maar gebruik sowieso k&k maar 4,5 dag per week dus dan ook misschien niet snel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
franssie schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:18:
@bie100 Ik heb mijn camera's achter een NVR lokaal, maar buitenshuis terugkijken werkt prima via K&K. Maar continue streamen is dacht ook ik niet toegestaan.
Wat bij mij vroeger ook prima werkte was een camera die bij beweging een mailtje stuurde.
Als je een synology hebt kan je daar dacht ik ook gratis één camera op aansluiten, heb je ook een NVR.
Dan zou ik alleen de meldingen aan kunnen zetten dat zou kunnen
Siira schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:19:
[...]

Hangt er misschien vanaf wat je gebruikt. Ik had eerst Google Nest camera's (constant streamen naar de servers van Google). Dat werkte prima, ook al mag het officieel volgens de voorwaarden niet.

Inmiddels overgestapt op Eufy met een Homebase (alleen internet verkeer als je live meekijkt of een filmpje op wil halen van thuis).

Beiden werken prima met Klik en Klaar. Heb ook niets aan hoeven zetten en uPNP staat bij mij uit.
Heb Reolink maar het is ook maar voor een maandje opnemen doet die sowieso wel met de sd card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
Gaan we weer? Gisteravond nog een paar uur tv gekeken en nu dit weer. Amsterdam, Aziëhavenweg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FvpESKAdHuANAoryyBsJT8bl1WE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EgjsbYKRnAw9AXWxhEeVhYA3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
Internet lijkt nu weer gewoon te werken, ondanks rode lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:46
Ben ik de enige die (weer) issues heeft met de zendmast in Zoetermeer (Driemanspolder) ?

https://antennekaart.nl/k...775&lng=4.490406597442359

Lijkt wel alsof 5G steeds weg valt en niet automatisch terug komt, dan heb je 100mbit ofzo maximaal en beduidend meer lag

[ Voor 11% gewijzigd door geraroz op 06-08-2025 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
geraroz schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 21:38:
Ben ik de enige die (weer) issues heeft met de zendmast in Zoetermeer (Driemanspolder) ?

Lijkt wel alsof 5G steeds weg valt en niet automatisch terug komt, dan heb je 100mbit ofzo maximaal en beduidend meer lag
Heb je het alleen in de avonden of ook overdag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy

Geen camera maar wel een ADSB feeder. Dat is natuurlijk erg weinig maar doet ook constant wat sturen.
Al vind ik het jammer dat ik nergens een totaal verbruik van up en download zie. Misschien dat dit ooit wel gaat komen maar dan verwacht ik ook dat ze meer op de limieten gaan letten.

Kijkend naar een standaard snelheid voor beveiligingscamera dan is er 2Mbps (zeker met hardware decoding) nodig (ja je kan hoger en lager).

Dit zou op een gehele dag dan: 2Mbps * 60 (naar minuten)= 120Mbpm * 60 (naar uren) = 7200Mbpu * 24 (naar dag) 172800 Mbpd zijn.

Berekenen we dat verder naar een maand van 31 dagen: 172800 * 31 = 5356800Mbpm.
Rekenen we het om van Megabit naar Megabyte komen we uit op: /8 = 669600MB
Maken we er GB van: 669.6GB.

Het zou kunnen dat ik ergens een rekenfoutje heb gemaakt (is nog vroeg) maar hoe ik het zie heb je een aardige speelruimte over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:39

rvk

Cave_Boy schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 07:48:
[...]
Berekenen we dat verder naar een maand van 31 dagen: 172800 * 31 = 5356800Mbpm.
Rekenen we het om van Megabit naar Megabyte komen we uit op: /8 = 669600MB
Maken we er GB van: 669.6GB.

Het zou kunnen dat ik ergens een rekenfoutje heb gemaakt (is nog vroeg) maar hoe ik het zie heb je een aardige speelruimte over.
Nee, geen rekenfout (hoewel je van MB naar GB moet delen door 1024, niet 1000, dus 654GB). Maar in de vraag staat wel camera's... meervoud. Met twee camera's zit je op 1,3TB. En met drie kom je met 1,9TB erg dicht in de buurt van de maximale 2TB voordat de verbinding op drukke tijden geknepen gaat worden ;)

Het is overigens wel de vraag of die camera's ook echt continue verzenden. Het kan best zijn dat er een lokale opslag is en dan verzenden ze alleen als je echt gaat bekijken. Wordt het extern opgeslagen dan denk ik dat dat vaak alleen bij beweging is.

[ Voor 14% gewijzigd door rvk op 07-08-2025 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
rvk schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 08:02:
[...]

Nee, geen rekenfout (hoewel je van MB naar GB moet delen door 1024, niet 1000, dus 654GB). Maar in de vraag staat wel camera's... meervoud. Met twee camera's zit je op 1,3TB. En met drie kom je met 1,9TB erg dicht in de buurt van de maximale 2TB voordat de verbinding op drukke tijden geknepen gaat worden ;)

Het is overigens wel de vraag of die camera's ook echt continue verzenden. Het kan best zijn dat er een lokale opslag is en dan verzenden ze alleen als je echt gaat bekijken. Wordt het extern opgeslagen dan denk ik dat dat vaak alleen bij beweging is.
Oeps inderdaad de omzetting naar GB is even verkeerd gegaan.
Als je ergens een opslag/ verwerk dienst hebt dan wordt het daar opgeslagen.
Doe je zelf inloggen op je camera dan speel je van van de camera zelf. Dan verbruik je ook alleen data wanneer je zelf op afstand gaat inloggen en dus ernaar kijkt. Een NVR is misschien de makkelijkste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
rvk schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 08:02:
[...]

Ik zou alleen de bewegingsmelder aan kunnen zetten weet niet of dat scheelt of meldingen via de mail of ftp
Cave_Boy schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 08:31:
[...]

Als je ergens een opslag/ verwerk dienst hebt dan wordt het daar opgeslagen.
Doe je zelf inloggen op je camera dan speel je van van de camera zelf. Dan verbruik je ook alleen data wanneer je zelf op afstand gaat inloggen en dus ernaar kijkt. Een NVR is misschien de makkelijkste keuze?
Het kost toch sowieso data lijkt me als die camera's lopen via klik en klaar? NVR zou kunnen maar er zitten sd kaarten in opnemen doet die wel . Maar wil soms ff op afstand de boel bekijken niet hele dagen btw :)

[ Voor 28% gewijzigd door bie100 op 07-08-2025 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:14
Kan tussen mijn oren zitten, maar heb het idee dat sommige sites niet goed laden, andere wel weer. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siira
  • Niet online
bie100 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 08:34:
[...]
Ik zou alleen de bewegingsmelder aan kunnen zetten weet niet of dat scheelt of meldingen via de mail of ftp
Ben je nou een Tweaker of niet? Ik zit even snel op de site te kijken over die Reolink camera's. Het lijkt erop dat ze lokaal werken en kunnen opslaan op een interne SD card of aangesloten kunnen worden op een NVR. Ik zie zo snel geen abonnementen en/of cloud afhankelijkheid.

Ik ga er dus vanuit dat die camera geen internet gebruikt in normaal gebruik, tenzij er iets te melden is en dat lijkt hij via E-Mail te doen of via een app (niet helemaal duidelijk of er push meldingen naar de app gaan). In beide gevallen betekent dat zo nu en dan een mailtje, geen continu streaming. Dat lijkt me geen probleem, tenzij je de stream elders 24 uur per dag open laat staan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Siira schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 08:43:
[...]

Ben je nou een Tweaker of niet?
Ben meer een Streaker :*)

Nee dat is duidelijk dan zet ik de meldingen aan ook goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
bie100 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 08:34:
[...]

[...]

Het kost toch sowieso data lijkt me als die camera's lopen via klik en klaar? NVR zou kunnen maar er zitten sd kaarten in opnemen doet die wel . Maar wil soms ff op afstand de boel bekijken niet hele dagen btw :)
Bewegingsmelder is optie. Dan worden alleen de stukjes bewaard wanneer hij iets aan beweging ziet.
Dat kan veel opslag schelen.

Voor data verbruik.
Als je de beelden op de camera bewaard kost dit standaard geen data van Odido. De beelden staan nog intern op het apparaat zelf. Pas als jij zelf rechtstreeks vanuit elders (dus niet zelfde netwerk) inlogt op je camera dan kost dat deel Data. Over het algemeen is dat echt niet veel. Je zag zelf al hoeveel het streamen van de beelden zelf is. Je gaat (zo neem ik aan) niet zelf 24/7 3 camera's streamen naar je pc toe. Misschien soms even een momentje maar dan is denk ik 10 min al een redelijke tijd of er moet echt iets gebeurd zijn. (allemaal een gok van mijn kant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadir76

Nu de bomen zijn gebloeid, heb ik geen blauwe 5G lampje meer. Alleen savonds/snachts valt het me op dat ik blauwe 5G lampje krijg, maar voor de rest is het altijd groen en heb ik wel prima 5G bereik. Snelheid down/up is nog wel prima. Dus als ik de lampjes negeer, ervaar ik geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Cave_Boy schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 09:25:
[...]

niet zelf 24/7 3 camera's streamen naar je pc toe.
Nee nee soms ff een blik werpen meer niet eigenlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cave_Boy
bie100 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 10:11:
[...]

Nee nee soms ff een blik werpen meer niet eigenlijk
Dan zou ik persoonlijk denken aan een kleine centrale opslag (NVR/ NAS) in hetzelfde netwerk als waar de camera's staan waar je dan zelf naartoe kan inloggen. Dan heb je namelijk vrijwel geen data verbruik (op kijken na dan). Je kan ook via de camera inloggen maar aangezien je aangaf meerdere camera's kan het handiger zijn dit centraler te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Cave_Boy schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 10:14:
[...]

Dan zou ik persoonlijk denken aan een kleine centrale opslag (NVR/ NAS) in hetzelfde netwerk als waar de camera's staan waar je dan zelf naartoe kan inloggen. Dan heb je namelijk vrijwel geen data verbruik (op kijken na dan). Je kan ook via de camera inloggen maar aangezien je aangaf meerdere camera's kan het handiger zijn dit centraler te doen.
Heb nog wel een NVR liggen ga er mee klooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton14
  • Niet online

Bij mij geen probleem, als het wegvalt komt het in ieder geval weer steeds terug, want ik zie steeds 5g.
De router geeft N78, b7 en b32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:46
kadir76 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 09:49:
[...]

Nu de bomen zijn gebloeid, heb ik geen blauwe 5G lampje meer. Alleen savonds/snachts valt het me op dat ik blauwe 5G lampje krijg, maar voor de rest is het altijd groen en heb ik wel prima 5G bereik. Snelheid down/up is nog wel prima. Dus als ik de lampjes negeer, ervaar ik geen verschil.
Mijn router begint vaak bij cell Id 16489267 (64411) waar alles prima werkt en gaat dan over naar cell Id 16489523 (64412) waar heel beperkt 4g is. Dit is pas begonnen rond de grote storing, volgens mij is dit dezelfde locatie alleen verschillende zenders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lIH8jztI5qM-F9X5XbFCS-PkWHo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zFpRH3d4zT5JOj8fr8LL9h41.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_GyYV7mM3ABdte2NpE7Qgr-j-9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YXWHSZh9i2QzAi128LKBJpLi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Laatst online: 22:47
fishb schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 13:05:

Probeer in je lokale netwerk is naar het gateway adres te gaan wat je van de Zyxel op je UB DM binnen krijgt. Dan krijg je als het goed is de Zyxell interface te zien. Tenminste ik wel op m'n opnsense setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadir76
Hoe doen jullie het nu eigenlijk met streamingdiensten? Steeds meer streamingdiensten nemen maatregelen tegen het delen van accounts. Bij Klik en Klaar krijg je dagelijks nieuwe IP-adressen. Zorgt dit niet voor problemen? Ik zie nu op de frontpage dat ook HBO vanaf september maatregelen gaat nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
kadir76 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 09:08:
Hoe doen jullie het nu eigenlijk met streamingdiensten? Steeds meer streamingdiensten nemen maatregelen tegen het delen van accounts. ...
Gewoon niet delen.
F1tv, Amazon Prime, HBO Max, en SkyShowTime via Ziggo (zit in TV Max)

[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 08-08-2025 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadir76
W1ck1e schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 09:44:
[...]

Gewoon niet delen.
F1tv, Amazon Prime, HBO Max, en SkyShowTime via Ziggo (zit in TV Max)
Dat begrijp ik. Mijn vraag is meer gericht op of het dagelijks veranderen van het IP-adres geen problemen oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
kadir76 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:31:
[...]

Dat begrijp ik. Mijn vraag is meer gericht op of het dagelijks veranderen van het IP-adres geen problemen oplevert.
Als jij jouw abonnementen niet deelt en ondanks dat problemen met streamingsdiensten hebt door het dagelijks wisselen van je wan adres in combinatie met een te strak afgesteld algoritme aan de streamingsdienst, dan is dat een probleem dat zij moeten oplossen. Volgens mij heeft Odido genoeg Klik & Klaar klanten om daar rekening mee te houden. Iets met controle op device id of iets dergelijks.

OK&K bestaat nu bijna 10 maanden. Als het echt problemen oplevert moet dat toch makkelijk terug te vinden zijn in dit topic.

[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 08-08-2025 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doesnotcompute
Nergens last van, werkt gewoon qua diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
W1ck1e schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:37:
[...]

Als jij jouw abonnementen niet deelt en ondanks dat problemen met streamingsdiensten hebt door het dagelijks wisselen van je wan adres in combinatie met een te strak afgesteld algoritme aan de streamingsdienst, dan is dat een probleem dat zij moeten oplossen. Volgens mij heeft Odido genoeg Klik & Klaar klanten om daar rekening mee te houden. Iets met controle op device id of iets dergelijks.

OK&K bestaat nu bijna 10 maanden. Als het echt problemen oplevert moet dat toch makkelijk terug te vinden zijn in dit topic.
Ik had er wel last van (met name Netflix) maar met een Wireguard VPN was dat verholpen want toen had ik voor hun doen een vast IP adres.
Mijn dochter verbindt dan via mijn eigen Wireguard server met dat IP adres dus geen problemen met delen.

[ Voor 6% gewijzigd door snah001 op 08-08-2025 19:20 ]

Pagina: 1 ... 79 ... 82 Laatste

Let op:
Voordat je een vraag stelt in dit topic graag eerst in de Topic FAQ in de openingspost kijken of je vraag daar al is beantwoord.

Verder gelieve niet elke DHL status update te posten in dit topic, is nogal irrelevant voor de rest van de mensen.