https://community.odido.n...oud-op-ons-netwerk-364237
Onderhoud zou wel uitgelopen zijn. Volgens mij ook een mail van gehad.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Volgens mij heeft dat betrekking tot hun vaste diensten en niet de mobiele diensten.NewDust schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 07:35:
https://community.odido.n...oud-op-ons-netwerk-364237
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Je hebt helemaal gelijk, zelf ook geen mail gehad, want geen vaste diensten. Ik zou het wel onthouden hebben van de vorige K&K storing. Al vermoed dat nu wel een en het ander wat met elkaar te maken heeft .bons schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 07:39:
[...]
Volgens mij heeft dat betrekking tot hun vaste diensten en niet de mobiele diensten.
Ik heb namelijk ook een mail gehad en dat betrof de vaste internet diensten (lees o.a glasvezel internet)
Voor Mobiel internet heb ik niks mogen vernemen van ze.
Nou hier in Roosendaal (4703) zit er in het glasvezel netwerk ongeveer even veel leven als een slak die al 50 jaar terug overleden isDennusB schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 07:54:
Hier werkt opeens t glasvezel internet weer, postcode 3131!
Virussen? Scan ze hier!
Hier groen blauw blauw groen maar nog steeds geen internet.wildhagen schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 07:59:
[...]
Nou hier in Roosendaal (4703) zit er in het glasvezel netwerk ongeveer even veel leven als een slak die al 50 jaar terug overleden is
Nog steeds rood lampje voor Internet, ook na herstarten van het modem.
Ook mobiel is hier nog niet stabiel nog steeds af en toe enkele seconden dat er geen verbinding meer is, en dan is het weer terug. Het flippert dus nogal.
Dat is normaal. Het is bij Odido niet ongebruikelijk dat je 1.5-2 uur in een wachtrij staat voor je de helpdesk kan spreken. En als je pecht hebt wordt dan de verbinding nog eens vebroken ook en kan je dus weer opnieuw beginnen.HandheldGaming schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:05:
Hier in Den Bosch lag zowel het mobiele als vaste netwerk er in zijn geheel uit. Inmiddels lijkt mobiel weer enigzins te werken. Maar vast ligt plat, en ik kom er ook niet door bij de klantenservice.
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb niet echt een andere optie (en ja, er zijn altijd opties) omdat het bij mij in de vrachtwagen het internet verzorgt voor telefoon, laptop en tablet. Soms kijk ik een paar films als ik veel wachttijd heb en dan zit je met een hotspot weer met de gratis bundels na 20GB per dag als ik daar unlimited zou nemen. Ben juist van unlimited afgestapt en naar 30GB met onbeperkt bellen bij Youfone zodat ik niet 24/5 de hotspot aan hoef te hebben.HandheldGaming schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:05:
Hier in Den Bosch lag zowel het mobiele als vaste netwerk er in zijn geheel uit. Inmiddels lijkt mobiel weer enigzins te werken. Maar vast ligt plat, en ik kom er ook niet door bij de klantenservice.
Het lijkt er op dat Odidon't grote issues heeft en het komt inderdaad te vaak voor. Nu zit ik nog even vast aan mijn verbindingen. Maar als dit nog een paar keer gebeurt, dan denk ik dat het aftellen wordt.
[ Voor 48% gewijzigd door s_schimmel op 01-08-2025 08:31 ]
[ Voor 33% gewijzigd door mvdklip op 01-08-2025 08:45 ]
Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2
Op dit soort momenten mis ik mn oude woning met een KPN glasvezeltje wel iig. Vooral omdat het bereik met alles in het buitengebied zo ruk is. Met de outdoor zyxel en k&k gaat het best goed, circa 300mbit haal ik vaak wel. Maar deze storingen word je niet goed van.mvdklip schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:43:
Hier in Bellingwolde idem. Met een traceroute kom ik twee hops het netwerk in voordat de boel dood is. Lijkt dus een core router issue bij Odido.
Heb glasvezel laten aanleggen en dacht erover om die ook bij Odido aan te laten sluiten maar inmiddels ga ik wel twijfelen.
Een week geleden vroegen ik en m'n vriendin ons nog hardop af waarom we ook al weer €1915 hadden uitgegeven aan een glasvezel aansluiting. Klik & Klaar werkte al een tijdje voorbeeldig. Het is met name de storing met lage snelheid en packet loss van een paar maanden geleden die ons herinnert waarom we dat geld uitgegeven hebben.Doesnotcompute schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:50:
Op dit soort momenten mis ik mn oude woning met een KPN glasvezeltje wel iig.
[ Voor 3% gewijzigd door mvdklip op 01-08-2025 09:14 ]
Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2
Starlink draait hier nu als backup voor K&K. Starlink is ook niet helemaal vrij van storingen maar ze komen sporadisch voor en zijn snel opgelost. Het is €10,- per maand meer dan K&K dus ook dat valt mee.Doesnotcompute schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:50:
[...]
Op dit soort momenten mis ik mn oude woning met een KPN glasvezeltje wel iig. Vooral omdat het bereik met alles in het buitengebied zo ruk is. Met de outdoor zyxel en k&k gaat het best goed, circa 300mbit haal ik vaak wel. Maar deze storingen word je niet goed van.
Ga toch maar eens een Starlink proberen denk ik. Kijken of dat stabieler is..
[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 01-08-2025 09:22 ]
Ik draai ook een andere DNS (https://docs.quad9.net/) maar had gewoon storing.KMarco schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:24:
Hier ook geen internet sinds vanochtend, bij een 1e reset wilde het modem ook alleen nog maar verbinden met 4g maar nog steeds geen internet, nu na een 2e reset (powercycle) ook weer op 5g en lijkt er ook weer internet achter te zitten. Netwerkt lijkt dus langzaam weer op te komen? (Venlo)
[ Voor 8% gewijzigd door pribo op 01-08-2025 09:30 ]
Geen DNS issue maar blijkbaar een core routing issue. Ik kon wel de primaire DNS van Odido pingen maar naar IP adressen daarbuiten niet.Keypunchie schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:24:
Als ik wat reacties her en der lees, zou het weer een DNS issue kunnen zijn geweest? Op mijn glasvezel niks gemerkt en die maakt gebruik van dns4eu.
Maar mobiel was een dooie pier. (K&K was tijdelijk uitgeleend, dus geen idee).
[ Voor 3% gewijzigd door zx9r_mario op 01-08-2025 09:39 . Reden: update ]
Met t mobile vroeger 4gvt ook veel problemen gehad, toen al geleerd dat ik twee providers moest hebben.mathy_ schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:43:
Dat was stress vanmorgen. Dan zie je hoe afhankelijk je bent als je maar 1 provider hebt voor telefoon en thuis internet.
Ik krijg vandaag de sleutel van ons nieuwe huis, toch maar over na denken om misschien maar glasvezel te nemen ipv k&k.
Tot nu toe in ons tijdelijke (vakantie)huis werkte het perfecte dus wou het eigenlijk gewoon mee nemen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ja, om die reden heb ik mobiel gewoon het KPN-netwerk (goedkoop via Lebara of Youfone), daar kon ik prima mee hotspotten tot K&K weer online kwam. Je krijgt dan niet die 5 euro korting van Odido, maar je wint er wel onafhankelijkheid mee.mathy_ schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:43:
Dat was stress vanmorgen. Dan zie je hoe afhankelijk je bent als je maar 1 provider hebt voor telefoon en thuisinternet.
Ik krijg vandaag de sleutel van ons nieuwe huis, toch maar over na denken om misschien maar glasvezel te nemen i.p.v. K&K. Tot nu toe in ons tijdelijke (vakantie-) huis werkte het perfect, dus wou het eigenlijk gewoon mee nemen.
[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 01-08-2025 09:54 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Het vaste netwerk van Odido heeft/had ook storing vandaag. Niet afhankelijk zijn van 1 provider is key.mathy_ schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:43:
Dat was stress vanmorgen. Dan zie je hoe afhankelijk je bent als je maar 1 provider hebt voor telefoon en thuis internet.
Ik krijg vandaag de sleutel van ons nieuwe huis, toch maar over na denken om misschien maar glasvezel te nemen ipv k&k.
Tot nu toe in ons tijdelijke (vakantie)huis werkte het perfecte dus wou het eigenlijk gewoon mee nemen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
GT7 ID: ONYX_PdeG69
Zou ik doen. Ik en mijn vriendin zitten op het KPN netwerk. Zij daarnaast via haar werk ook op Vodafone.vdr01 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:44:
<> Zit nu na te denken Simpel een schop te geven naar een provider die niet via Odido werkt.
Zo heb ik eigenlijk al vanaf begin af aan Ben. Geen klachten. Was meen ik altijd Tele 2 ofzo? Maja noog aandacht aan besteed. Nu merk ik het wel.vdr01 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:44:
Ik heb recent een nieuwe powerbank aangeschaft zodat ik daarmee de K&K router een paar uur kan voeden mocht de electriciteit uitvallen. Oude powerbank kon dat niet helaas. Vannacht werd ik wakker en na er even uit te zijn geweest wilde ik een podcast starten op mijn mobiel. Wifi leek het te doen maar geen verbinding. 5G (provider Simpel) leek het te doen maar geen verbinding met internet dus geen podcast. Leermomentje voor mij dat Simpel ook Odido is. Maar sinds ca. 10:30 alles weer up en running. Zit nu na te denken Simpel een schop te geven naar een provider die niet via Odido werkt.
[ Voor 6% gewijzigd door Cave_Boy op 01-08-2025 16:06 . Reden: Storing verholpen? ]
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Hey, leuk om te horenKyle schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:07:
[...]
Ik heb de Cat Q10 sinds november vorig jaar en hij bevalt me prima al moe(s)t ik wel rekening houden met wat quirks en
beperkingen, zoals de accuduur die door de firmware tot 60 % gereduceerd is en omdat de Cat Q 10 rugged en waterdicht is
kan hij moeilijk zijn warmte kwijt en kan daardoor behoorlijk warm worden. Met het eerste valt voor mij best te leven als
je tenminste een adequate powerpack achter de hand houdt of stationair aan een oplader hangt. Uitval door oververhitting is
bij mij nog niet voorgekomen al zou ik hem niet in de zon leggen. Hij is bijzonder van pas gekomen tijdens een ziekenhuisopname en dat was trouwens ook de directe aanleiding om hem te kopen.
[ Voor 3% gewijzigd door BiG-GuY op 01-08-2025 17:05 ]
Dit is nog een verbeterpunt aan mijn zijde.ton14 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 08:48:
Toevallig had ik vorige week een Youfone (KPN) abonnement genomen met 30gb data, dit als reserve. Kosten voor 1 jaar, 3 maanden 5,50, 9 maanden 11,00, geen aansluitkosten en 40,00 korting met ING punten. De sim zit in een oude 5g telefoon, die prima werkt als hotspot. Hierdoor heb ik geen last gehad van storing.
Daar loop ik ook tegen aan na overstap van ziggo/vodafoon. Daar kreeg je compensatie (100GB) via de telefoon als internet uitviel. Je kon dus in ieder geval via een netwerk info ophalen m.b.t. eventuele storing etc.bons schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 09:18:
[...]
Dit is nog een verbeterpunt aan mijn zijde.
De combi deals zijn heel leuk de korting. Maar je hebt dan alles bij 1 ISP .
Als die issues krijgt ben je vaak dan zowel mobiel als je fysieke verbinding onthand. Dit was een wijze les gisteren voor mij.
Klopt ik heb dus alles bij Odido en die lag er uit, daarom lag ik er inderdaad uit met mijn mobiel en mijn fysieke verbinding.bons schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 09:18:
[...]
Als die issues krijgt ben je vaak dan zowel mobiel als je fysieke verbinding onthand. Dit was een wijze les gisteren voor mij.
Hier in de kop van Noord-Holland ook alles even offline, inclusief mobiele telefoons, inmiddels weer up.Cave_Boy schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:11:
Hier omgeving Purmerend opeens lampje van modem voor ontvangst rood. En alles is weer ingeklapt in snelheid. Er is nog verbinding maar dat is het dan ook. Snelheid is ongeveer 5Mbit/s download. Upload rond de 0,03Mbit/s. Ping rond de 270ms.
Hier is de snelheid ook inmiddels weer terug.iVENSTenAh schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:28:
[...]
Hier in de kop van Noord-Holland ook alles even offline, inclusief mobiele telefoons, inmiddels weer up.
Ik heb KPN via XGSPON passief ofwel een vast belicht netwerk. Waar eigenlijk niet op gepatched / aan gewerkt wordt als klanten wisselen van provider. Tot op heden geen storingen mogen ervaren.bons schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 09:18:
[...]
Aan de kabel nu 740mbps down en 65mbps up, zoals altijd. ik heb Odido al vanaf oktober. Het probleem zit altijd in WiFi, maar de laatste tijd (maand) prima, zonder steeds herstarten. Op de landelijke storing na dan.stormfly schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 13:41:
[...]
Toch heb ik er K&K naast als backup gewoon omdat het kan. KPN 100Mbps en K&K 500/50 gemiddeld. Als ik wat groots moet downloaden pak ik de K&K SSID even, komt zelden voor.
Best fijn om er nog glas naast te hebben, nou ja eigenlijk primair glas
Zover bekend was het alleen in Limburg. Je bent de eerste die hiermee komt.kadir76 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 00:11:
Misschien is het meerdere al opgevallen, maar in Zoetermeer wordt nu ook de N1 2100Mhz uitgezonden. Via mijn telefoon kan ik het zien en verbinden, maar Klik en Klaar heeft alleen verbinding met N78 3500Mhz.
@jk-5 Heb jij hier meer informatie over? Via NetMonster zie ik dat er meerdere masten N1 uitzenden. Op 7 hoog kan ik ook verassent veel verschillende masten zien in het lijst.
Heb je misschien screenshot van service menu en/of netmonster?kadir76 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 00:11:
Misschien is het meerdere al opgevallen, maar in Zoetermeer wordt nu ook de N1 2100Mhz uitgezonden. Via mijn telefoon kan ik het zien en verbinden, maar Klik en Klaar heeft alleen verbinding met N78 3500Mhz.
@jk-5 Heb jij hier meer informatie over? Via NetMonster zie ik dat er meerdere masten N1 uitzenden. Op 7 hoog kan ik ook verassent veel verschillende masten zien in het lijst.
Tuurlijk hierbijikbenjoeri schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 00:43:
[...]
Heb je misschien screenshot van service menu en/of netmonster?
[ Voor 5% gewijzigd door kadir76 op 03-08-2025 11:23 ]
bj defranssie schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:47:
[...]
Zou ik doen. Ik en mijn vriendin zitten op het KPN netwerk. Zij daarnaast via haar werk ook op Vodafone.
Bij KPN nog nooit dit soort problemen meegemaakt, Vodafone zelden, Odido regelmatig.
Ik heb er al lange tijd twee in router mode en dit nog niet meegemaakt. Is ook wel heel merkwaardig. Zelfs na een firmware update gebeurt dit niet. Welke firmware versie draait er op?fishb schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 13:05:
Voor degenen die via Amazon een goedkope Zyxel NR7302 hebben jullie ook al eens meegemaakt dat deze 5G router soms weer terugspringt naar de "fabrieksinstellingen"? Het lijkt erop dat de goedkope varianten die op Amazon staan, voormalige apparaten van TMobile uit Duitsland zijn.
Die van mij is nu sinds ik hem heb 2x teruggesprongen naar de standaardinstellingen en helaas moet ik dan de router powercyclen om via het ingebouwde Zyxel AP de configuratie weer aan te passen.
Ik heb de router in bridge/passthrough mode staan en gekoppeld aan een Ubiquiti Dream Machine SE.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Gebruik gewoon de DNS van Cloudflare (1.1.1.1, 1.0.0.1) of Google (8.8.8.8, 8.8.4.4).Bemoo schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 16:29:
In een poging de problemen met K&K te verminderen wil ik doen wat ik kan doen aan mijn ‘client’-kant. Nou begreep ik dat één van problemen het DNS-verhaal is. In kader van risicospreiding, wil ik daarom 1 dns-adres aanpassen in een niet-odido adres. Zou dat helpen? Dus bijv. 1 Odido adres als primair en 1 niet-Odido adres als secundair (of adersom).
Zou dat helpen? En zo ja, welk niet-odido adres werkt goed?
[ Voor 8% gewijzigd door BiG-GuY op 04-08-2025 20:20 ]
net even ingesteld, werkt prima dat DNS.SBBiG-GuY schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 20:20:
En als je liever geen US based bedrijven gebruikt. Zijn er tegenwoordig ook zat alternatieven uit de EU: https://european-alternatives.eu/category/public-dns
Gebruik zelf al een tijdje naar tevredenheid DNS.SB inclusief DoH op een Unifi router achter de Zyxel in bridge mode. Maar ook als je hem als router gebruikt kan je in de instellingen aanpassen welke DNS server gebruikt wordt.
Heb nog 0x problemen gehad met DNS sinds aanpassen. Waar de providers eigen DNS-servers wel vaker problemen hebben.
\SureYou are using DNS.SBYour DNS requests are encrypted
Not so sureand safe.
Het is een DNS dienst van xTom GmbH die datacenter diensten aanbieden vanuit verschillende landen. Het bedrijf zelf komt uit Duitsland.franssie schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 20:54:
[...]
net even ingesteld, werkt prima dat DNS.SB
Maar ... er is nergens echt te herleiden welke club het is?
[...]
\Sure
[...]
Not so sure
Is en een DNS topic eigenlijk? kan het zo 123 niet vinden.
[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 04-08-2025 21:08 ]
Dank @Big-Guy en @dunkiegaming!BiG-GuY schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 20:20:
En als je liever geen US based bedrijven gebruikt. Zijn er tegenwoordig ook zat alternatieven uit de EU: https://european-alternatives.eu/category/public-dns
Gebruik zelf al een tijdje naar tevredenheid DNS.SB inclusief DoH op een Unifi router achter de Zyxel in bridge mode. Maar ook als je hem als router gebruikt kan je in de instellingen aanpassen welke DNS server gebruikt wordt.
Heb nog 0x problemen gehad met DNS sinds aanpassen. Waar de providers eigen DNS-servers wel vaker problemen hebben.
Theoretisch wel. Over het algemeen bieden DNS servers een primary en secondary server aan die op losse systemen draaien aan hun kant. Maar je kan er nog steeds voor kiezen om als backup een grotere speler te doen.Bemoo schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 07:59:
[...]
Dank @Big-Guy en @dunkiegaming!
Is vwb DNS, spreiding niet beter tbv stabiliteit/beschikbaarheid? Dus twee verschillende diensten/IP-servers (waarvan elk 1 adres opvoeren)?
Als ik mij niet vergis staat in de voorwaarden dat je geen server mag draaien of iets anders dan 24/7 internet gebruikt. Als je die camera's continu wilt bekijken voldoe je dan dus niet aan die voorwaarden. Maar het kan nog steeds werken.bie100 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:06:
Had even een vraagje over klik en klaar iemand ervaring of het werkt met beveiligingscamera's?
Huis waar ik nu woon komt een maandje leeg te staan tot aan de overdracht kan ik het huisje tot die tijd nog ff in de gaten houden
Hangt er misschien vanaf wat je gebruikt. Ik had eerst Google Nest camera's (constant streamen naar de servers van Google). Dat werkte prima, ook al mag het officieel volgens de voorwaarden niet.bie100 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:06:
Had even een vraagje over klik en klaar iemand ervaring of het werkt met beveiligingscamera's?
Dan zou ik alleen de meldingen aan kunnen zetten dat zou kunnenfranssie schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:18:
@bie100 Ik heb mijn camera's achter een NVR lokaal, maar buitenshuis terugkijken werkt prima via K&K. Maar continue streamen is dacht ook ik niet toegestaan.
Wat bij mij vroeger ook prima werkte was een camera die bij beweging een mailtje stuurde.
Als je een synology hebt kan je daar dacht ik ook gratis één camera op aansluiten, heb je ook een NVR.
Heb Reolink maar het is ook maar voor een maandje opnemen doet die sowieso wel met de sd cardSiira schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:19:
[...]
Hangt er misschien vanaf wat je gebruikt. Ik had eerst Google Nest camera's (constant streamen naar de servers van Google). Dat werkte prima, ook al mag het officieel volgens de voorwaarden niet.
Inmiddels overgestapt op Eufy met een Homebase (alleen internet verkeer als je live meekijkt of een filmpje op wil halen van thuis).
Beiden werken prima met Klik en Klaar. Heb ook niets aan hoeven zetten en uPNP staat bij mij uit.
[ Voor 11% gewijzigd door geraroz op 06-08-2025 21:43 ]
Heb je het alleen in de avonden of ook overdag?geraroz schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 21:38:
Ben ik de enige die (weer) issues heeft met de zendmast in Zoetermeer (Driemanspolder) ?
https://antennekaart.nl/k...775&lng=4.490406597442359
Lijkt wel alsof 5G steeds weg valt en niet automatisch terug komt, dan heb je 100mbit ofzo maximaal en beduidend meer lag
Geen camera maar wel een ADSB feeder. Dat is natuurlijk erg weinig maar doet ook constant wat sturen.bie100 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:06:
Huis waar ik nu woon komt een maandje leeg te staan tot aan de overdracht kan ik het huisje tot die tijd nog ff in de gaten houden
Nee, geen rekenfout (hoewel je van MB naar GB moet delen door 1024, niet 1000, dus 654GB). Maar in de vraag staat wel camera's... meervoud. Met twee camera's zit je op 1,3TB. En met drie kom je met 1,9TB erg dicht in de buurt van de maximale 2TB voordat de verbinding op drukke tijden geknepen gaat wordenCave_Boy schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 07:48:
[...]
Berekenen we dat verder naar een maand van 31 dagen: 172800 * 31 = 5356800Mbpm.
Rekenen we het om van Megabit naar Megabyte komen we uit op: /8 = 669600MB
Maken we er GB van: 669.6GB.
Het zou kunnen dat ik ergens een rekenfoutje heb gemaakt (is nog vroeg) maar hoe ik het zie heb je een aardige speelruimte over.
[ Voor 14% gewijzigd door rvk op 07-08-2025 08:12 ]
Oeps inderdaad de omzetting naar GB is even verkeerd gegaan.rvk schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 08:02:
[...]
Nee, geen rekenfout (hoewel je van MB naar GB moet delen door 1024, niet 1000, dus 654GB). Maar in de vraag staat wel camera's... meervoud. Met twee camera's zit je op 1,3TB. En met drie kom je met 1,9TB erg dicht in de buurt van de maximale 2TB voordat de verbinding op drukke tijden geknepen gaat worden
Het is overigens wel de vraag of die camera's ook echt continue verzenden. Het kan best zijn dat er een lokale opslag is en dan verzenden ze alleen als je echt gaat bekijken. Wordt het extern opgeslagen dan denk ik dat dat vaak alleen bij beweging is.
Ik zou alleen de bewegingsmelder aan kunnen zetten weet niet of dat scheelt of meldingen via de mail of ftprvk schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 08:02:
[...]
Nee, geen rekenfout (hoewel je van MB naar GB moet delen door 1024, niet 1000, dus 654GB). Maar in de vraag staat wel camera's... meervoud. Met twee camera's zit je op 1,3TB. En met drie kom je met 1,9TB erg dicht in de buurt van de maximale 2TB voordat de verbinding op drukke tijden geknepen gaat worden
Het is overigens wel de vraag of die camera's ook echt continue verzenden. Het kan best zijn dat er een lokale opslag is en dan verzenden ze alleen als je echt gaat bekijken. Wordt het extern opgeslagen dan denk ik dat dat vaak alleen bij beweging is.
Het kost toch sowieso data lijkt me als die camera's lopen via klik en klaar? NVR zou kunnen maar er zitten sd kaarten in opnemen doet die wel . Maar wil soms ff op afstand de boel bekijken niet hele dagen btwCave_Boy schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 08:31:
[...]
Als je ergens een opslag/ verwerk dienst hebt dan wordt het daar opgeslagen.
Doe je zelf inloggen op je camera dan speel je van van de camera zelf. Dan verbruik je ook alleen data wanneer je zelf op afstand gaat inloggen en dus ernaar kijkt. Een NVR is misschien de makkelijkste keuze?
[ Voor 28% gewijzigd door bie100 op 07-08-2025 08:42 ]
Ben je nou een Tweaker of niet? Ik zit even snel op de site te kijken over die Reolink camera's. Het lijkt erop dat ze lokaal werken en kunnen opslaan op een interne SD card of aangesloten kunnen worden op een NVR. Ik zie zo snel geen abonnementen en/of cloud afhankelijkheid.bie100 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 08:34:
[...]
Ik zou alleen de bewegingsmelder aan kunnen zetten weet niet of dat scheelt of meldingen via de mail of ftp
Ben meer een Streaker
Bewegingsmelder is optie. Dan worden alleen de stukjes bewaard wanneer hij iets aan beweging ziet.bie100 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 08:34:
[...]
Ik zou alleen de bewegingsmelder aan kunnen zetten weet niet of dat scheelt of meldingen via de mail of ftp
[...]
Het kost toch sowieso data lijkt me als die camera's lopen via klik en klaar? NVR zou kunnen maar er zitten sd kaarten in opnemen doet die wel . Maar wil soms ff op afstand de boel bekijken niet hele dagen btw
Nu de bomen zijn gebloeid, heb ik geen blauwe 5G lampje meer. Alleen savonds/snachts valt het me op dat ik blauwe 5G lampje krijg, maar voor de rest is het altijd groen en heb ik wel prima 5G bereik. Snelheid down/up is nog wel prima. Dus als ik de lampjes negeer, ervaar ik geen verschil.geraroz schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 21:38:
Ben ik de enige die (weer) issues heeft met de zendmast in Zoetermeer (Driemanspolder) ?
Lijkt wel alsof 5G steeds weg valt en niet automatisch terug komt, dan heb je 100mbit ofzo maximaal en beduidend meer lag
Nee nee soms ff een blik werpen meer niet eigenlijkCave_Boy schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 09:25:
[...]
niet zelf 24/7 3 camera's streamen naar je pc toe.
Dan zou ik persoonlijk denken aan een kleine centrale opslag (NVR/ NAS) in hetzelfde netwerk als waar de camera's staan waar je dan zelf naartoe kan inloggen. Dan heb je namelijk vrijwel geen data verbruik (op kijken na dan). Je kan ook via de camera inloggen maar aangezien je aangaf meerdere camera's kan het handiger zijn dit centraler te doen.bie100 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 10:11:
[...]
Nee nee soms ff een blik werpen meer niet eigenlijk
Heb nog wel een NVR liggen ga er mee klooienCave_Boy schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 10:14:
[...]
Dan zou ik persoonlijk denken aan een kleine centrale opslag (NVR/ NAS) in hetzelfde netwerk als waar de camera's staan waar je dan zelf naartoe kan inloggen. Dan heb je namelijk vrijwel geen data verbruik (op kijken na dan). Je kan ook via de camera inloggen maar aangezien je aangaf meerdere camera's kan het handiger zijn dit centraler te doen.
Bij mij geen probleem, als het wegvalt komt het in ieder geval weer steeds terug, want ik zie steeds 5g.geraroz schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 21:38:
Mijn router begint vaak bij cell Id 16489267 (64411) waar alles prima werkt en gaat dan over naar cell Id 16489523 (64412) waar heel beperkt 4g is. Dit is pas begonnen rond de grote storing, volgens mij is dit dezelfde locatie alleen verschillende zenders.kadir76 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 09:49:
[...]
Nu de bomen zijn gebloeid, heb ik geen blauwe 5G lampje meer. Alleen savonds/snachts valt het me op dat ik blauwe 5G lampje krijg, maar voor de rest is het altijd groen en heb ik wel prima 5G bereik. Snelheid down/up is nog wel prima. Dus als ik de lampjes negeer, ervaar ik geen verschil.
Probeer in je lokale netwerk is naar het gateway adres te gaan wat je van de Zyxel op je UB DM binnen krijgt. Dan krijg je als het goed is de Zyxell interface te zien. Tenminste ik wel op m'n opnsense setup.fishb schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 13:05:
Voor degenen die via Amazon een goedkope Zyxel NR7302 hebben jullie ook al eens meegemaakt dat deze 5G router soms weer terugspringt naar de "fabrieksinstellingen"? Het lijkt erop dat de goedkope varianten die op Amazon staan, voormalige apparaten van TMobile uit Duitsland zijn.
Die van mij is nu sinds ik hem heb 2x teruggesprongen naar de standaardinstellingen en helaas moet ik dan de router powercyclen om via het ingebouwde Zyxel AP de configuratie weer aan te passen.
Ik heb de router in bridge/passthrough mode staan en gekoppeld aan een Ubiquiti Dream Machine SE.
Gewoon niet delen.kadir76 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 09:08:
Hoe doen jullie het nu eigenlijk met streamingdiensten? Steeds meer streamingdiensten nemen maatregelen tegen het delen van accounts. ...
[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 08-08-2025 10:07 ]
Dat begrijp ik. Mijn vraag is meer gericht op of het dagelijks veranderen van het IP-adres geen problemen oplevert.W1ck1e schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 09:44:
[...]
Gewoon niet delen.
F1tv, Amazon Prime, HBO Max, en SkyShowTime via Ziggo (zit in TV Max)
Als jij jouw abonnementen niet deelt en ondanks dat problemen met streamingsdiensten hebt door het dagelijks wisselen van je wan adres in combinatie met een te strak afgesteld algoritme aan de streamingsdienst, dan is dat een probleem dat zij moeten oplossen. Volgens mij heeft Odido genoeg Klik & Klaar klanten om daar rekening mee te houden. Iets met controle op device id of iets dergelijks.kadir76 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:31:
[...]
Dat begrijp ik. Mijn vraag is meer gericht op of het dagelijks veranderen van het IP-adres geen problemen oplevert.
[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 08-08-2025 10:38 ]
Ik had er wel last van (met name Netflix) maar met een Wireguard VPN was dat verholpen want toen had ik voor hun doen een vast IP adres.W1ck1e schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:37:
[...]
Als jij jouw abonnementen niet deelt en ondanks dat problemen met streamingsdiensten hebt door het dagelijks wisselen van je wan adres in combinatie met een te strak afgesteld algoritme aan de streamingsdienst, dan is dat een probleem dat zij moeten oplossen. Volgens mij heeft Odido genoeg Klik & Klaar klanten om daar rekening mee te houden. Iets met controle op device id of iets dergelijks.
OK&K bestaat nu bijna 10 maanden. Als het echt problemen oplevert moet dat toch makkelijk terug te vinden zijn in dit topic.
[ Voor 6% gewijzigd door snah001 op 08-08-2025 19:20 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq