[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 78 ... 82 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:04
pruimenpit schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:01:
Hoi, ik wil ook graag mijn ervaringen delen.

Ik woon in Amsterdam, ik heb recent een Klik & Klaar systeem geinstalleerd want ik heb geen glasvezel, alleen nog ADSL of Ziggo. ADSL is traag en Ziggo is belachelijk duur.

De snelheid van het systeem is echt fantastisch, tussen de 800-1000 Mbit down en 120 Mbit up. Ik zit dan ook vrij dicht bij een toren. Ook is het vrij stabiel en heb geen last van uitval. Ik haal op mijn iPhone 16 pro max via 5g dezelfde snelheden ongeveer, dus lijkt allemaal goed te werken.

Nu wil ik mijn wifi uitbreiden naar de woonkamer. Ik heb een Ubiquiti u7 Lite en switch gehaald. Ik had verwacht dat de snelheid ongeveer even goed zou zijn, maar dit blijkt niet zo te zijn. De verbinding is instabiel, en de downloadsnelheid een heel stuk trager. Vaak valt hij weg.

Er van uitgaande dat de Ubiquiti gewoon vergelijkbare performance zou moeten hebben, lijkt het erop dat de LAN verbinding geknepen wordt. Beide op 5ghz, 180hz en zelfde kanaal (alleen andere SSID). Ook gebrobeerd met de Wifi Uit van de K&K, zelfde probleem.

Iemand anders die hier last van heeft?

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Zet dat accesspoint eens rechtop en meet dan opnieuw.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 11:07
ernstoud schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:14:
[...]

Zet dat accesspoint eens rechtop en meet dan opnieuw.
Geen verandering helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
pruimenpit schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:18:
[...]

Geen verandering helaas...
Misschien ergens beïnvloeding tussen al die devices bovenop elkaar. Zet het accesspoint eens een stuk verder, dus met een langere kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
K&K nu helemaal dood.

En uiteraard geen storingen bekend bij Odido (op de website).

Ben wel blij dat dit niet mijn primaire internet verbinding is.

[ Voor 28% gewijzigd door ernstoud op 25-07-2025 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:25
pruimenpit schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:01:
Hoi, ik wil ook graag mijn ervaringen delen.

Ik woon in Amsterdam, ik heb recent een Klik & Klaar systeem geinstalleerd want ik heb geen glasvezel, alleen nog ADSL of Ziggo. ADSL is traag en Ziggo is belachelijk duur.

De snelheid van het systeem is echt fantastisch, tussen de 800-1000 Mbit down en 120 Mbit up. Ik zit dan ook vrij dicht bij een toren. Ook is het vrij stabiel en heb geen last van uitval. Ik haal op mijn iPhone 16 pro max via 5g dezelfde snelheden ongeveer, dus lijkt allemaal goed te werken.

Nu wil ik mijn wifi uitbreiden naar de woonkamer. Ik heb een Ubiquiti u7 Lite en switch gehaald. Ik had verwacht dat de snelheid ongeveer even goed zou zijn, maar dit blijkt niet zo te zijn. De verbinding is instabiel, en de downloadsnelheid een heel stuk trager. Vaak valt hij weg.

Er van uitgaande dat de Ubiquiti gewoon vergelijkbare performance zou moeten hebben, lijkt het erop dat de LAN verbinding geknepen wordt. Beide op 5ghz, 180hz en zelfde kanaal (alleen andere SSID). Ook gebrobeerd met de Wifi Uit van de K&K, zelfde probleem.

Iemand anders die hier last van heeft?

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Unifi AP's hebben soort pannenstoel effect je moet ze richting waarop je de beste dekking wilt. Nu straal je naar boven.

160MHz hoeft niet altijd beter te zijn want je zit op meer kanalen met meer ruis/drukte (in het algemeen). Heb je al RF omgeving scan gedaan?

Als je de U7 Lite stats opent zie je ook al wat informatie bij kanaalgebruik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• racao
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16-09 02:24
Incognitum schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 12:11:
[...]

Dat lost het inderdaad op hier. Via VPN snelle respons en laadtijden.
Ook bij mij een effectieve workaround. Ik ervaar sinds gisteren dezelfde problemen als anderen hier melden. VPN-verbinding via commerciële VPN-provider opgezet en alles loopt weer als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

franssie

Save the albatross

Ok, apart. Dus dan zit er echt iets goed fout in hun interne netwerk, maar geinig dat VPN dus wel werkt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloggy49
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 11:07
Zelfs de VPN verbinding naar een server in Amsterdam kan niet opgezet worden.....gggrr

Zodra er eindelijk een verbinding tot stand gebracht is blijft het wel goed gaan. Ik weet dat het allemaal goedkoop is maar dan maar iets meer betalen en een stabiele verbinding hebben. Heb het nu (na een paar dagen al met deze ellende) wel gehad met K&K en dus zojuist maar Youfone glasvezel besteld voor 1 jaar. Zien we over een jaar wel weer verder.

Youfone kan op 8 augustus al aangesloten worden dus de komende 2 weken komen we nog wel door...:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 16:14
Sinds paar dagen is het inderdaad niet helemaal lekker het internet, snelheid prima maar latency traag en krijg weer allemaal scandinavische reclame meuk op youtube.com

[ Voor 42% gewijzigd door flaskk op 25-07-2025 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06:02
flaskk schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 15:27:
Sinds paar dagen is het inderdaad niet helemaal lekker het internet, snelheid prima maar latency traag en krijg weer allemaal scandinavische reclame meuk op youtube.com
Ik heb al weken Duitse reclames. Stoort me verder niet, maar viel me wel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:58
nescafe schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 12:05:
Hier hetzelfde probleem.
TCP-connection heeft een initial connection time (browser devtool) van 5 seconden.
UDP presteert net zo matig (IPSEC tunnel geeft meer dan 50% packet loss)
Wat wel werkt: een TCP-VPN (SSTP) opzetten en alles daarover tunnelen.

Het lijkt wel een soort van throttling / (connection based) rate limiting.
Bedankt voor de info, hier kan ik mij daardoor behelpen door op de telefoon en laptop Proton VPN (gratis) te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bons
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:55
Als VPN voor sommige wel goed lijken te lopen dan moet er routering gewijs zaken misgaan.. of minder efficiente routes of er worden routes gebruikt dat juist overladen zijn. Ik heb zelf ook al een paar dagen met K&K dat sommige bronnen of ik kan er geen verbinding goed mee krijgen en dan kort daarna weer wel of het is erg traag/instabiel... ik zal ook eens de VPN van me werk gaan gebruiken eens kijken of deze wisselvalligheid dan ook wegtrekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 15:42
Incognitum schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 15:31:
[...]

Ik heb al weken Duitse reclames. Stoort me verder niet, maar viel me wel op.
Het viel mij op dat ik ook plots meer Duitse reclames zag. Zou het kunnen zijn dat Odido ip ranges bijelkaar doet en we nu een ip hebben die eerder in Duitsland is gebruikt?

Heb zelf trouwens momenteel geen problemen met Odido. Snelheid etc is gewoon goed nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ratzz schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 15:31:
[...]

Bedankt voor de info, hier kan ik mij daardoor behelpen door op de telefoon en laptop Proton VPN (gratis) te draaien.
Als je Unifi oid achter je modem hebt draaien, zou je ook je router als vpn cliënt kunnen instellen zodat je hele interne netwerk achter het vonn hangt en er dus op je eigen clients niets hoeft ingesteld te worden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
franssie schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 15:42:
[...]

Als je Unifi oid achter je modem hebt draaien, zou je ook je router als vpn cliënt kunnen instellen zodat je hele interne netwerk achter het vonn hangt en er dus op je eigen clients niets hoeft ingesteld te worden.
Dat is me net weer te technisch. Mogelijk kan ik iets in mijn router regelen maar dat zou ik moeten nakijken. Het voordeel nu is dat ik het ook meteen weer kan uitzetten, ik hoef niet perse de hele tijd achter een vpn te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 19:04
Lol ik d8 wat is dit nou met mijn K&K internet. Vorige week nog tussen de 300 en 500 mb internet. Nu schommelt het tussen 50 en 125 mb. Ik zei tegen mezelf laat me even kijken wat andere tweakers ervaren.... D8 even dat ik de enige was. Hoop dat dit verholpen wordt want dit is 3 x niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
franssie schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 15:42:
[...]

Alsnog mijn router moeten induiken en met vpn fusie (was voor mij het meest eenvoudige zonder al teveel te hoeven in te stellen) een verbinding moeten maken om tv te kunnen kijken met NLziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
Sodeju, K&K nu al 7 uur problemen.

Af en toe werkt het en dan is de snelheid goed.

Maar veel websites doen het niet, SpeedTest werkt dan ook niet.

Router reset, andere DNS servers geprobeerd. Nada.

Hele slechte beurt voor Odido dit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ikbenjoeri
ernstoud schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:37:

Ik heb begrepen dat ze vannacht een aanpassing gaan doorvoeren met de hoop dat het is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ernstoud schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:37:

Ja, same here. Ik dacht eerst dat het aan mijn NextDNS lag of zo. Hier doet alles het nog wel, uiteindelijk, maar het is heel erg traag en instabiel.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
ikbenjoeri schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:39:
[...]

Ik heb begrepen dat ze vannacht een aanpassing gaan doorvoeren met de hoop dat het is opgelost.
Heb jij intern toegang tot Odido? Dat zou mooi zijn voor informatie in deze thread wanneer nodig.

Odido is slecht vertegenwoordigd in fora en op Discord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
ernstoud schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 18:03:
[...]

Heb jij intern toegang tot Odido? Dat zou mooi zijn voor informatie in deze thread wanneer nodig.

Odido is slecht vertegenwoordigd in fora en op Discord.
Ja verschillende mensen van verschillende afdelingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
ikbenjoeri schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 18:22:
[...]

Ja verschillende mensen van verschillende afdelingen
Top!

Voel je vrij om zaken die je hoort en mag doorgeven, hier te delen. Veel gewillige oren denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Voor de rest ben ik van mening dat een provider die overduidelijke storingen en oplostijden NIET vermeldt op de eigen website een hele slechte provider is die niet begrijpt dat internet net als gas, water en licht een primaire behoefte is. Laatst had het waterbedrijf hier een storing. Mooie website, duidelijk aangegeven wat er aan de hand was met oplostijden. Het kan. Waarom doen ze dat dan niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ernstoud schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 18:36:
. Het kan. Waarom doen ze dat dan niet?
Omdat odido maar de beurs niet of aan een ander verkocht. Elke euro cash out vermindert de waarde van het bedrijf met een euro of twaalf. Dus reken maar uit wat twee medewerkers kosten aan waarde.
Nu lopen ze wel de kans dat mensen weer klant af worden, ik heb nog niet gekeken hoe het in het glas en mobiel topic gaat van odido maar zou mij niet verbazen als daar ook problemen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
franssie schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 18:42:
[...]

Omdat odido maar de beurs niet of aan een ander verkocht. Elke euro cash out vermindert de waarde van het bedrijf met een euro of twaalf. Dus reken maar uit wat twee medewerkers kosten aan waarde.
Nu lopen ze wel de kans dat mensen weer klant af worden, ik heb nog niet gekeken hoe het in het glas en mobiel topic gaat van odido maar zou mij niet verbazen als daar ook problemen zijn.
Op het Odido mobiel topic niets te lezen over storing vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
K&K lijkt weer stabiel(er).

Werd ook een keer tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groen-geel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-07 20:22
Vandaag Klikklaar modem binnen gekregen.

Via kabel op poort 1 aangersloten.

Wifi uitgeschakeld.

Er is geen storing te zien op hun kaart, maar het werkt niet.

Inloggen op de modem geeft als fout: sim kaart niet gedetecteerd.

Iemand enig idee?

vgl het contract zou het meteen moeten werken.

Ledjes: groen, blauw en rood knipperend.

[ Voor 17% gewijzigd door groen-geel op 25-07-2025 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcorump
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-07 13:41
Ik woon in centrum Amsterdam met op 100 meter afstand een mast. Eerst haalde ik 180 Mbps maar na het modem 3 meter verplaatst te hebben tikt de meter nu 300 mbps aan!

Ik heb de laatste 2 weken wel last van haperingen bij het laden van websites. Vaak blijft het laden hangen en na ca. 30 sec herladen gaat het weer goed. Erg vervelend maar hopelijk een tijdelijk probleem dat met een firmware-update weer weg zal gaan...

Dankzij de uitleg in het openingsbericht van dit topic heb ik nu mijn TPlink AX55 router aan kunnen sluiten en heb ik de wifi van het Zyxel modem uit. Misschien niet nodig (ik had geen wifi klachten want woon in 25m2 studio appartement) maar hopelijk geeft het een nog stabieler wifi netwerk.
Waarvoor dus veel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
groen-geel schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 21:35:

Wifi uitgeschakeld.

Iemand enig idee?

Ik heb 2 abonnementen, eerste werkte direct uit de doos, de andere pas een dag later.

Is het pakket eerder afgeleverd dan in de bevestiging? Dan werkt het echt pas op de bevestigde datum, niet op de afleverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groen-geel
Nee, het is niet eerder afgeleverd. In de brief staat ook echt vandaag 25 juli25 zou het moeten werken.
Misschien zit daar wel een fout in. Ik wacht wel ff tot 0000h morgen om te kijken of het dan wel werkt.
Anders bel ik de service morgen ochtend.

Maar de fout melding gaat over de sim kaart niet gedetcteerd, niet over dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de mast.

Is de sematics van die fout melding niet in orde?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

groen-geel schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 21:49:
Nee, het is niet eerder afgeleverd. In de brief staat ook echt vandaag 25 juli25 zou het moeten werken.
Misschien zit daar wel een fout in. Ik wacht wel ff tot 0000h morgen om te kijken of het dan wel werkt.
Anders bel ik de service morgen ochtend.

Maar de fout melding gaat over de sim kaart niet gedetcteerd, niet over dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de mast.

Is de sematics van die fout melding niet in orde?
De simkaart wel in het Zwarte dingetje gedaan? Ik maakte de fout dat de sin er zonder ook wel in kon...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:28
groen-geel schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 21:35:

Wifi uitgeschakeld.

Iemand enig idee?

Zit je simkaart er goed in? Meen dat het even pielen is met de tray. Een melding niet gedetecteerd zou je zelf moeten kunnen herstellen. Een melding niet geactiveerd kan je niet zelf herstellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• groen-geel
Bedankt allemaal.

Ik had de simkaart gewoon erin gestopt en dat doe ik altijd.
Maar de opmerking over dat zwarte dingetje deed wonderen. Nog iets van de simkaart afgehaald, in dat zwarte dingetje gestopt en nu werkt het.

Thanx, en ik ga nu uitzoeken waar het signaal het sterkst is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ikbenjoeri schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:39:
[...]

geen idee of dit daadwerkelijk gebeurd is, maar sinds vanochtend 630u is het inderdaad veel stabieler dan de waardeloze dag van gisteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pribo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-08 10:27

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Volgens Google zit ik nu in Denemarken....althans als ze uitgaan van mijn ip adres.
Toch leuk dat ik op vakantie ben in het buitenland zonder dat ik het zelf weer. 😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
pribo schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 09:59:
Volgens Google zit ik nu in Denemarken....althans als ze uitgaan van mijn ip adres.
Toch leuk dat ik op vakantie ben in het buitenland zonder dat ik het zelf weer. 😱
Zorg wel dat je jouw ID of paspoort bij de hand hebt he voor de digitale controle. >:)

Had gister ook met bestellen. Website pakte vermoedelijk mijn ip en gaf Duitsland aan. Ebay ook die dag toen ik rond keek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyle
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23:33
Ik kwam laatst tegen dat Odido een aantal blokken Deense IP adressen had gekocht, dus je zou bijv. ook morgen
- zonder het milieu te belasten - zomaar in Liechtenstein, Moldavië of Zimbabwe kunnen zitten.
Startrek: "Beam them up Scotty".
:) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yousif
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:54
Als ik een blok (waarvan google denkt dat ik in DK zit) opzoek op RIPE:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
inetnum 178.228.0.0/14
netname Odido-Netherlands
descr   Pool for mobile users
country NL
admin-c AT13974-RIPE
tech-c  AT13974-RIPE
status  ASSIGNED PA
mnt-by  mnt-tmonl
created 2011-03-21T15:50:23Z
last-modified   2024-03-22T10:51:05Z
source  RIPE

Wellicht wat minder relevant voor het topic in het algemeen, vond het wel interessant..

Wat betreft de storing, mits het een P0 is en kritische diensten impact ervaren (overheid, ziekenhuizen etc.), hoef je over het algemeen niet te verwachten dat ze het gaan melden. Is helaas de cultuur die heerst bij de grote providers.
Dit was misschien nog op het randje, voor mij was het best werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 19:11
Hebben kpn klanten ook last van. https://community.kpn.com...-637889?tid=637889&fid=72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoNTweaked
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:56
Ik heb k&k ook genomen voor mn vakantiehuis.
Ook thuis in amstelveen even getest.
Daar haalde ik 1-1,3Gbps. Best netjes.
Daarna op mn vakantieadres bij het Nieuwe Meer en
Daar haal ik een bedroevende 80Mbps.
Toch beter dan de enige adsl optie daar van 4Mbps..

Ik overweeg nadat mn huidige internet contract afloopt ook voor thuis klik en klaar te nemen.

[ Voor 15% gewijzigd door MarcoNTweaked op 26-07-2025 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02:07

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

MarcoNTweaked schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 15:22:
Ik heb k&k ook genomen voor mn vakantiehuis.
Ook thuis in amstelveen even getest.
Daar haalde ik 1-1,3Gbps. Best netjes.
Daarna op mn vakantieadres bij het Nieuwe Meer en
Daar haal ik een bedroevende 80Mbps.
Toch beter dan de enige adsl optie daar van 4Mbps..

Ik overweeg nadat mn huidige internet contract afloopt ook voor thuis klik en klaar te nemen.
Verhuur je het vakantiehuis ook? Zoniet heb je aan 1 abonnement toch voldoende? Of geen zin in verslepen router van huis naar vakantiehuis en vice versa?

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groen-geel
Ik las ergens dat je de modem kon aanpassen zodat je de andere menus kon benaderen.
Maar ik krijg het niet voor mekaar:

Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-g73kj7qpFOeejaQHbsECEoBtw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gXj4B3Io8b5UqcTS14vqHdgk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
groen-geel schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 18:03:
Ik las ergens dat je de modem kon aanpassen zodat je de andere menus kon benaderen.
Maar ik krijg het niet voor mekaar:

Iemand een idee?

[Afbeelding]
Met latere firmware updates lukt dat niet meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:28
Alle problemen zouden opgelost moeten zijn met K&K en de instabiele internet ervaring.

https://community.odido.n...-opeens-onwerkbaar-377878 Hier reageert Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groen-geel
ernstoud schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 18:06:
[...]

Met latere firmware updates lukt dat niet meer.
Bedankt voor je reactie.

Helaas gaat het niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

stormfly schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 18:06:
Alle problemen zouden opgelost moeten zijn met K&K en de instabiele internet ervaring.

https://community.odido.n...-opeens-onwerkbaar-377878 Hier reageert Odido.
Blijft een tamelijk late reactie. Maar ben ik helaas van T-Mobile vroeger een odido nu gewend. Alternatieven bij mij zijn Ziggo en Starlink, beide ook niet de besten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyle
franssie schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 18:19:
[...]

Blijft een tamelijk late reactie. Maar ben ik helaas van T-Mobile vroeger een odido nu gewend. Alternatieven bij mij zijn Ziggo en Starlink, beide ook niet de besten.
Ik heb k&K vanaf de introductie en er is bij mij op 17 juli sprake geweest van echte uitval gedurende 15 minuten.
Ik zie voorlopig nog geen enkele reden om over te stappen en zeker niet naar jouw vermelde alternatieven.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groen-geel
Ik zit te spelen met het toevoegen van diverse computers aan het klik&klaar netwerk.

Er is wel iets vreemds aan de hand:

DHCP vanuit Zyxel.

1 apparaat (squeezebox boom, wifi) is niet zichtbaar in mijn wifi lijst terwijl er wel muziek uit komt. Wat kan ik doen om dit op te lossen?

Ook gebruik ik een switch (TL-SG108E, static ip). Deze wordt wel herkend, maar de music server (bedraad) die eraan hangt wordt niet in de lijst weergegeven. Er komt wel muziek uit ( squeezebox classic).

Enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
groen-geel schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 19:12:
Ik zit te spelen met het toevoegen van diverse computers aan het klik&klaar netwerk.

Er is wel iets vreemds aan de hand:

DHCP vanuit Zyxel.

1 apparaat (squeezebox boom, wifi) is niet zichtbaar in mijn wifi lijst terwijl er wel muziek uit komt. Wat kan ik doen om dit op te lossen?

Ook gebruik ik een switch (TL-SG108E, static ip). Deze wordt wel herkend, maar de music server (bedraad) die eraan hangt wordt niet in de lijst weergegeven. Er komt wel muziek uit ( squeezebox classic).

Enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Wat bedoel je met “mijn wifi lijst”?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groen-geel
ernstoud schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 19:19:
[...]

Wat bedoel je met “mijn wifi lijst”?
Connected devices in het Zyxel menu.

Ik heb de computers (squeezebox) uit- en opnieuw aangezet. Nu worden ze wel weergegeven in het Zyxel menu.
Hummmm.

Oh, voor de liefhebber. Ik draai een raspi4 pi-hole die als DNS en lyrion muziek (voorheen squeezebox) server fungeert. Werkt heel mooi!

[ Voor 19% gewijzigd door groen-geel op 26-07-2025 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groen-geel
De verbinding is eigenlijk best wel snel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oY-Ud_qvfRItcp8G-pkdMx1TTIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5hHpkEcVPP0nWH4lBsqbVYza.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groen-geel
Odido 1 Gbps glasvezel opgezegd omdat ze geen fatsoenlijke korting wouden geven.

Klik&klaar is bijkbaar wel een werkend alternatief voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoNTweaked
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:56
vdr01 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 15:26:
[...]

Verhuur je het vakantiehuis ook? Zoniet heb je aan 1 abonnement toch voldoende? Of geen zin in verslepen router van huis naar vakantiehuis en vice versa?
Nee het internet is daar nodig voor beveiligingscameras en alarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-09 23:27
Wat fijn, weer een dns storing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 07:40
torretje2012 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 09:52:
Wat fijn, weer een dns storing....
Nog geen last van een niet werkende verbinding maar ik heb andere DNS servers ingesteld :) Ik zet net mijn verbinding weer om van Starlink naar K&K. Afgelopen donderdag met die storingen maar de Starlink schotel van zolder gehaald om toch internet te hebben.

Odido heeft een wat hogere upload hier maar begin serieus te overwegen om dan K&K maar op te zeggen en voor die €10 per maand meer Starlink te nemen. Als die storing hebben communiceren ze tenminste en dat is niet vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Starlink heeft een mooie techniek.
Het is net zoals Odido draadloos alleen dan praat je niet met een mast maar met een satelliet.
De communicatie van Odido mag inderdaad beter. Alleen als ik kijk naar de prijs van beide dan praat je ook wel weer over een hele andere categorie (€25 per maand of €89 per maand (of €40 per maand voor 50GB).

Het scheelt dat je al een schotel hebt etc. Maar anders moet je die apparatuur ook erbij kopen (is ook niet goedkoop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
Cave_Boy schreef op maandag 28 juli 2025 @ 10:03:
Starlink heeft een mooie techniek.
Het is net zoals Odido draadloos alleen dan praat je niet met een mast maar met een satelliet.
De communicatie van Odido mag inderdaad beter. Alleen als ik kijk naar de prijs van beide dan praat je ook wel weer over een hele andere categorie (€25 per maand of €89 per maand (of €40 per maand voor 50GB).

Het scheelt dat je al een schotel hebt etc. Maar anders moet je die apparatuur ook erbij kopen (is ook niet goedkoop).
Je hebt een residential abonnement van €35,- per maand en dan krijg je minder prio op het netwerk. Dat is hier in Nederland geen ramp want zo druk is het hier niet.

De schotel krijg je er nu tijdelijk gratis en voor K&K heb ik een Zyxel aan de muur buiten hangen die duurder is dan de schotel van Starlink. Dat modem van Odido zelf is leuk als je in een stad woont met goed bereik en niet wanneer je in het buitengebied op 3 km van een mast zit :)

[ Voor 16% gewijzigd door s_schimmel op 28-07-2025 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
s_schimmel schreef op maandag 28 juli 2025 @ 09:57:
[...]

Nog geen last van een niet werkende verbinding maar ik heb andere DNS servers ingesteld :) Ik zet net mijn verbinding weer om van Starlink naar K&K. Afgelopen donderdag met die storingen maar de Starlink schotel van zolder gehaald om toch internet te hebben.

Odido heeft een wat hogere upload hier maar begin serieus te overwegen om dan K&K maar op te zeggen en voor die €10 per maand meer Starlink te nemen. Als die storing hebben communiceren ze tenminste en dat is niet vaak.
Oprechte vraag: hoe communiceert Starlink over storingen? De meeste storingen zijn, zeg maar, niet gepland. En als je geen internet hebt is het lastig met je communiceren lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
Waah schreef op maandag 28 juli 2025 @ 10:08:
[...]

Oprechte vraag: hoe communiceert Starlink over storingen? De meeste storingen zijn, zeg maar, niet gepland. En als je geen internet hebt is het lastig met je communiceren lijkt me?
Melding in de app en bericht op X / Twitter. Daar heb je inderdaad internet voor nodig maar 1 klein streepje 4G is daar genoeg voor. Afgelopen donderdag hadden ze 's avonds een wereldwijde storing waardoor hun hele netwerk plat lag. Dat heeft 2,5 uur geduurd.

Dat is een stuk beter dan Odido die meerdere dagen storing heeft en helemaal niks laat weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 09:40
Sinds kort ook Klik & Klaar, maar erg slechte dekking met de NR5307 en wil dus mijn eigen router (Archer AX55) proberen. Het lukt mij alleen niet de WiFi van de NR5307 uit te zetten, als ik dat doe dan zendt de AX55 ook niks uit. Heb wel de Static DHCP en DMZ gedaan, maar een laatste stap om de NR5307 uit te zetten zodat mijn apparaten de AX55 gebruiken lukt niet. Sluit ik de LAN kabel op de AX55 trouwens aan op de WAN of LAN port?

[ Voor 8% gewijzigd door The Unbelievabl op 28-07-2025 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
s_schimmel schreef op maandag 28 juli 2025 @ 10:13:
[...]

Melding in de app en bericht op X / Twitter. Daar heb je inderdaad internet voor nodig maar 1 klein streepje 4G is daar genoeg voor. Afgelopen donderdag hadden ze 's avonds een wereldwijde storing waardoor hun hele netwerk plat lag. Dat heeft 2,5 uur geduurd.

Dat is een stuk beter dan Odido die meerdere dagen storing heeft en helemaal niks laat weten.
https://www.odido.nl/netwerk/storing

kan je gewoon kijken als je geen verbinding hebt. voor beide heb je internet nodig.
Kan het beter/automatisch? vast. Maar daarvoor zou ik niet overstappen op een duurdere provider.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:29
Odido heeft vanmorgen weer een update geplaatst op de Antennekaart. Ongeveer 80 omgebouwde locaties waar bij de meesten 3500MHz is toegevoegd.

De 5G2100 proef in zuid-Limburg draait ook nog steeds en is uitgebreid met een paar sites. Zijn hier op het forum mensen in Zuid-Limburg met (positieve of negatieve) ervaringen sinds de activatie van 5G2100? Stuur me even een PM!

Zie hier: https://antennekaart.nl/k...1e-4140-bfb3-939e1a41ed81

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloggy49
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 11:07
Vanmorgen mijn annulering van Klik&Klaar terug gedraaid en blijf het dus gewoon gebruiken. In eerste instantie werd er gezegd dat ik het opnieuw moest aanvragen maar na wat zoeken van de medewerker vond hij toch de optie om een annulering ongedaan te maken...ppfff.

We zullen de problemen van afgelopen week maar als een incident beschouwen want sinds afgelopen zaterdag werkt alles weer goed (800/100) en dat terwijl de modem gewoon in de meterkast staat in de gang van een appartementen gebouw met dus een aantal muren tussen de mast en de modem. Als ik de modem in de vensterbank plaats en richt op de mast dan haal ik 960/130.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ernstoud
Daar heb je niets aan. Die site gaf geen enkele info toen K&K vorige week bijna een hele werkdag slecht functioneerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:19
s_schimmel schreef op maandag 28 juli 2025 @ 10:06:
[...]

Je hebt een residential abonnement van €35,- per maand en dan krijg je minder prio op het netwerk. Dat is hier in Nederland geen ramp want zo druk is het hier niet.

De schotel krijg je er nu tijdelijk gratis en voor K&K heb ik een Zyxel aan de muur buiten hangen die duurder is dan de schotel van Starlink. Dat modem van Odido zelf is leuk als je in een stad woont met goed bereik en niet wanneer je in het buitengebied op 3 km van een mast zit :)
Ik rijd met de vrachtwagen door Nederland en eigenlijk nooit echt slechte verbinding. Vaker dat de WiFi uitvalt dan de Odido verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyle
Is het iemand bekend hoe Odido de SDL 32 Band (4G - FDD) inzet ? SDL staat voor Supplemental Download (en geen Upload om aangrenzende frequentie banden niet te storen) Frequentie ca. 1500 MHz. Is deze aanvullende DL band 32 bij Odido gereserveerd voor mobiel telefoonverkeer of wordt die band ook ingezet voor K&K ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Laatst online: 23:32

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Kyle schreef op maandag 28 juli 2025 @ 13:04:
Is het iemand bekend hoe Odido de SDL 32 Band (4G - FDD) inzet ? SDL staat voor Supplemental Download (en geen Upload om aangrenzende frequentie banden niet te storen) Frequentie ca. 1500 MHz. Is deze aanvullende DL band 32 bij Odido gereserveerd voor mobiel telefoonverkeer of wordt die band ook ingezet voor K&K ?
Wordt juist ook gebruikt voor K&K en enkel voor Download inderdaad.

In veel gebieden worden de verbonden apparaten naar b7+b32 gepusht naast n78. Voor de uitrol van n78 was b32 enkel actief als je geen gebruik maakte van 5G.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y--GXwJ77bdwsoXfI6-o83A49vc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9b596wmgR0FbJsYq3CX4DYQr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:29
b32 werkt inderdaad ook op K&K. Wel is het zo dat sommige modems soms moeite hebben om b32 te koppelen in wat exotischere combinaties van banden. Bij het modem wat Odido standaard meelevert met K&K gaat dit wel goed. Maar bij een telefoon of wat anders maak je soms mee dat b32 niet gekoppeld kan worden. Dit is een modemlimitatie en geen limitatie van het netwerk. Ze maken geen verschil in welke combinaties K&K klanten wel of niet mogen maken.

En dat is ook fijn. Doordat b32 download-only is kunnen ze het zendvermogen aardig verhogen ten opzichte van andere banden. De telefoon hoeft namelijk niet terug te kunnen praten. Daardoor is vaak zelfs op langere afstand of binnen in gebouwen de signaalsterkte van 1400MHz gelijk aan de lage frequentiebanden. Fijn voor een beetje extra bandbreedte

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyle
jk-5 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 13:41:
[...]

b32 werkt inderdaad ook op K&K. Wel is het zo dat sommige modems soms moeite hebben om b32 te koppelen in wat exotischere combinaties van banden. Bij het modem wat Odido standaard meelevert met K&K gaat dit wel goed. Maar bij een telefoon of wat anders maak je soms mee dat b32 niet gekoppeld kan worden. Dit is een modemlimitatie en geen limitatie van het netwerk. Ze maken geen verschil in welke combinaties K&K klanten wel of niet mogen maken.

En dat is ook fijn. Doordat b32 download-only is kunnen ze het zendvermogen aardig verhogen ten opzichte van andere banden. De telefoon hoeft namelijk niet terug te kunnen praten. Daardoor is vaak zelfs op langere afstand of binnen in gebouwen de signaalsterkte van 1400MHz gelijk aan de lage frequentiebanden. Fijn voor een beetje extra bandbreedte
Hartelijk dank ! Mijn kennis en ervaring betreft meer militaire en civiele radar (Marine, RLD, HSA) en als hobbies scanners
en gitaarvesrtsterkers bouwen (buizen). Ik heb me nooit zo verdiept in GSM banden e.d. maar dit werd noodzaak om van
een gare DSL verbinding af te komen (en van KPN).

:) :) :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
Kyle schreef op maandag 28 juli 2025 @ 14:45:
[...]

… en gitaarvesrtsterkers bouwen (buizen).
Ah, good old EL84 en EL34. Ik had ze in middengolf zenders zitten. Illegaal als de pest maar zo leuk. Totdat de Radio Controle Dienst op de stoep stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyle
ernstoud schreef op maandag 28 juli 2025 @ 14:56:
[...]

Ah, good old EL84 en EL34. Ik had ze in middengolf zenders zitten. Illegaal als de pest maar zo leuk. Totdat de Radio Controle Dienst op de stoep stond.
HaHa. "They're coming to take you away aha" in een dwangBUIS.

Inderdaad EL84 maar ook ECC83 met tremolo !

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
ernstoud schreef op maandag 28 juli 2025 @ 14:56:
[...]

Oh god, die goeie ouwe tijd.... Ik heb laatst nog gezocht naar een HF buizenversterker, maar niet gevonden. Had vroegah een 500W ofzo en knock on wood nooit gepakt. Nu in de truck aan het kijken voor een betere antenne zodat er een 30W slingerbak ofzo aan kan 😈 Bloed kruipt toch waar het niet gaan mag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:29
Weet nog dat ik in mijn HBO opleiding een buizen zender en een ontvanger moest ontwerpen als examenstuk.
Daarna ging het verder met radartechniek en dat was pas high level, eigenlijk alleen maar wiskunde.
Maar dat is alweer zó lang geleden dat ik het nu niet meer 1,2,3 zou kunnen zonder eerst de studieboeken er weer bij te pakken want die heb ik nog steeds!

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Misschien hier verder? Leuk onderwerp namelijk.
Zendamateurs op GoT? Deel 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefal
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-08 01:18
Ik heb Klik en Klaar genomen op het moment dat het beschikbaar was. Ergens rond september vorig jaar.
af en toe storing gehad, en vaak heeft dan mijn Odido mobiel abonnement ook een storing. Ben 1 keer gebeld dat mijn verbruik erg hoog was die maand(5TB) maar ik ben er echt blij mee.

Het werkt goed, Snelheid is top. Prijs is super.
Ik heb in 2022 toen Odido aangaf dat ik binnenkort glasvezel zou krijgen, meteen glasvezel aangevraagd. Dit is nog steeds niet gebeurt. De sprietjes liggen er al 3 jaar open in de straat. maar met klik en klaar vind ik niet zo erg.

Enige wat ik mis is toch dat je je verbruik kan inzien. Ik weet dat je het op de modem kan zien, maar als die even geupdate is overnacht of opnieuw gestart is, dan springt de teller naar 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyle
Sefal schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 15:03:
Ik heb Klik en Klaar genomen op het moment dat het beschikbaar was. Ergens rond september vorig jaar.
af en toe storing gehad, en vaak heeft dan mijn Odido mobiel abonnement ook een storing. Ben 1 keer gebeld dat mijn verbruik erg hoog was die maand(5TB) maar ik ben er echt blij mee.

Het werkt goed, Snelheid is top. Prijs is super.
Ik heb in 2022 toen Odido aangaf dat ik binnenkort glasvezel zou krijgen, meteen glasvezel aangevraagd. Dit is nog steeds niet gebeurt. De sprietjes liggen er al 3 jaar open in de straat. maar met klik en klaar vind ik niet zo erg.

Enige wat ik mis is toch dat je je verbruik kan inzien. Ik weet dat je het op de modem kan zien, maar als die even geupdate is overnacht of opnieuw gestart is, dan springt de teller naar 0
Ik ken dit probleem omdat ikzelf elke maand zo rond de 2 TB verbruik en ik nog niet wist hoe stringent Odido omgaat
met die limiet. Als je windows gebruikt kan je per apparaat je verbruik zien, weliswaar per WiFi en bekabeld.
Dat zul je dus bijelkaar op moeten tellen, wat niet zo handig is vooral bij gebruik van zowel laptop als desktop.
Het beste zou zijn als Odido dat op een handige en snelle manier zou verstrekken bijv. per app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siira
  • Niet online
Kyle schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 15:31:
[...]Ik ken dit probleem omdat ikzelf elke maand zo rond de 2 TB verbruik en ik nog niet wist hoe stringent Odido omgaat
met die limiet.
Er is geen 2 TB limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyle
Siira schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 08:54:
[...]

Er is geen 2 TB limiet.
Inderdaad op dit moment lijkt het erop dat Odido behoorlijk soepel ermee omgaat, afgaand op de berichten hierover tot nu toe.
Als K&K een toenemend succes wordt is het echter nog maar de vraag of dat zo blijft.
Je zal dan weliswaar eerst afgeknepen worden, maar als je halsstarrig continu elke maand 5 TB verstookt is het
maar de vraag of ze de FUP nog zo soepel zullen hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siira
  • Niet online
Kyle schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:40:
[...]
Inderdaad op dit moment lijkt het erop dat Odido behoorlijk soepel ermee omgaat, afgaand op de berichten hierover tot nu toe.
Als K&K een toenemend succes wordt is het echter nog maar de vraag of dat zo blijft.
Je zal dan weliswaar eerst afgeknepen worden, maar als je halsstarrig continu elke maand 5 TB verstookt is het
maar de vraag of ze de FUP nog zo soepel zullen hanteren.
FUP is niet 2 TB. Er staat alleen in de voorwaarden dat je prioriteit op het netwerk omlaag gaat als je over de 2 TB heen bent.

In de TS kun je lezen dat er mensen zijn geweest die telefoontjes hebben gehad bij 5 TB, er lijkt een redelijk serieuze limiet te zijn op 8 TB waarbij je snelheid fors omlaag zou gaan (niet door iemand echt meegemaakt voor zover ik weet) en Odido schijnt gezegd te hebben dat bij 10 TB je geen data meer kunt gebruiken.

Of dat allemaal wel of niet waar is, laat ik in het midden, maar ik denk toch dat de meesten van ons niet in de buurt komen van dat soort waarden, zeker niet zonder het te weten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Laatst online: 23:32

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Daarbij blijft een FUP een Fair Use Policy. Als je op een drukke mast zit, zal je ook eerder geknepen worden. Als je op een rustige mast zit, heeft niemand er last van en zal je makkelijker TB's kunnen verstoken.

Extra reden waarom ze gebruikers op n78 (3500Mhz) willen hebben. Daar is simpelweg veel meer bandbreedte te verdelen. Er zal ook een reden zijn dat ze pas zijn begonnen met K&K toen n78 in een groot deel van het land beschikbaar was.

[ Voor 12% gewijzigd door BiG-GuY op 30-07-2025 20:33 ]

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhoneBucks
  • Laatst online: 01-08 16:52
Nu we het toch over alternatieve routers hebben:

Omdat ik in de trein merkte dat het aantal beschikbare stekkers tegenviel was ik op zoek naar een echt mobiele router (ook wel "mifi") met 5G ondersteuning. Na wat zoekwerk in de pricewatch dacht ik een mooie "Black Friday" deal te pakken te hebben. Via Bol.com bij Phonebucks een Cat Q10 5g op de kop getikt voor 99 euro (nu in de pricewatch 119: uitvoering: Cat Q10 5G )

Dat is op zich wel een deal, en het lijkt op eerste ervaringen een aardig apparaatje (ben 'as we speak' via het ding verbonden), maar ontdek net wel een nogal grote maarrrr.

nieuws: Licentienemer Cat-smartphones Bullitt is failliet

De producent (een licentienemer van CAT) is failliet. Dus enige ondersteuning/firmware updates kan ik wel vergeten, zelfs de website doet het niet meer (nog wel genoeg handleidingen te vinden op de rest van het internet).

Nu lijkt de technologie me robuust genoeg om de levensduur van het apparaat wel vooruit te kunnen, dus ik ga hem niet terugsturen, maar wel een goeie reminder om alerter te zijn bij deals (had de webshop *wel* doorgelicht, haha 8) )

-------------------------------------------------------- reactie PhoneBucks --------------------------------------------------------
Sorry voor onze late reactie, maar we zagen het resultaat via Google langskomen.
Allereerst: heel hartelijk bedankt voor het vertrouwen door de bestelling te plaatsen. En inderdaad; de fabrikant is failliet, maar we hebben een grote partij van de Q10 op voorraad en kunnen daarmee 24 maanden garantie als PhoneBucks hanteren. Nu staan ze voor een andere prijs online, maar binnenkort komt er op bol weer een 'wifi en netwerk' actie, waar ook wij aan mee zullen doen, en dan zal de Q10 weer iets korting hebben. En als we nog voorraad hebben aan het einde van het jaar, dan kijken we er naar uit om de actie te herhalen van 99,- want dat was voor ons, maar ook voor de klanten, een hele leuke manier om iets af te prijzen.

Nogmaals dank en hopelijk tot een volgende keer :)

PS: ikzelf gebruik ook Klik & Klaar (2 abo's), ééntje voor thuis via de router van Odido en de andere kaart gaat in de Q10 voor onderweg en 'work everywhere'. Qua snelheid is de Q10 heel iets minder snel (ik vermoed een verlies van ca. 5-10% ten opzichte van de hardware van Odido), maar daar moet ik het sterretje* bij plaatsen dat Odido en de tests daarmee direct vanuit de router gedaan worden (met kabel aangesloten in het netwerk), en de Q10 via wifi is getest - deze heeft ook USB-tethering, maar nog niet aan gedacht om dat uit te testen omdat het meeste toch via WiFi verbonden zal worden bij een mifi.

Mocht iemand vragen hebben mbt de Q10 5G, en ik reageer niet snel genoeg, stuur rustig een mailtje of DM.

^Joel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kyle
PhoneBucks schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 12:23:
Nu we het toch over alternatieve routers hebben:

Omdat ik in de trein merkte dat het aantal beschikbare stekkers tegenviel was ik op zoek naar een echt mobiele router (ook wel "mifi") met 5G ondersteuning. Na wat zoekwerk in de pricewatch dacht ik een mooie "Black Friday" deal te pakken te hebben. Via Bol.com bij Phonebucks een Cat Q10 5g op de kop getikt voor 99 euro (nu in de pricewatch 119: uitvoering: Cat Q10 5G )

Dat is op zich wel een deal, en het lijkt op eerste ervaringen een aardig apparaatje (ben 'as we speak' via het ding verbonden), maar ontdek net wel een nogal grote maarrrr.

nieuws: Licentienemer Cat-smartphones Bullitt is failliet

De producent (een licentienemer van CAT) is failliet. Dus enige ondersteuning/firmware updates kan ik wel vergeten, zelfs de website doet het niet meer (nog wel genoeg handleidingen te vinden op de rest van het internet).

Nu lijkt de technologie me robuust genoeg om de levensduur van het apparaat wel vooruit te kunnen, dus ik ga hem niet terugsturen, maar wel een goeie reminder om alerter te zijn bij deals (had de webshop *wel* doorgelicht, haha 8) )

-------------------------------------------------------- reactie PhoneBucks --------------------------------------------------------
Sorry voor onze late reactie, maar we zagen het resultaat via Google langskomen.
Allereerst: heel hartelijk bedankt voor het vertrouwen door de bestelling te plaatsen. En inderdaad; de fabrikant is failliet, maar we hebben een grote partij van de Q10 op voorraad en kunnen daarmee 24 maanden garantie als PhoneBucks hanteren. Nu staan ze voor een andere prijs online, maar binnenkort komt er op bol weer een 'wifi en netwerk' actie, waar ook wij aan mee zullen doen, en dan zal de Q10 weer iets korting hebben. En als we nog voorraad hebben aan het einde van het jaar, dan kijken we er naar uit om de actie te herhalen van 99,- want dat was voor ons, maar ook voor de klanten, een hele leuke manier om iets af te prijzen.

Nogmaals dank en hopelijk tot een volgende keer :)

PS: ikzelf gebruik ook Klik & Klaar (2 abo's), ééntje voor thuis via de router van Odido en de andere kaart gaat in de Q10 voor onderweg en 'work everywhere'. Qua snelheid is de Q10 heel iets minder snel (ik vermoed een verlies van ca. 5-10% ten opzichte van de hardware van Odido), maar daar moet ik het sterretje* bij plaatsen dat Odido en de tests daarmee direct vanuit de router gedaan worden (met kabel aangesloten in het netwerk), en de Q10 via wifi is getest - deze heeft ook USB-tethering, maar nog niet aan gedacht om dat uit te testen omdat het meeste toch via WiFi verbonden zal worden bij een mifi.

Mocht iemand vragen hebben mbt de Q10 5G, en ik reageer niet snel genoeg, stuur rustig een mailtje of DM.

^Joel
Ik heb de Cat Q10 sinds november vorig jaar en hij bevalt me prima al moe(s)t ik wel rekening houden met wat quirks en
beperkingen, zoals de accuduur die door de firmware tot 60 % gereduceerd is en omdat de Cat Q 10 rugged en waterdicht is
kan hij moeilijk zijn warmte kwijt en kan daardoor behoorlijk warm worden. Met het eerste valt voor mij best te leven als
je tenminste een adequate powerpack achter de hand houdt of stationair aan een oplader hangt. Uitval door oververhitting is
bij mij nog niet voorgekomen al zou ik hem niet in de zon leggen. Hij is bijzonder van pas gekomen tijdens een ziekenhuisopname en dat was trouwens ook de directe aanleiding om hem te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
Weer storing? Krijg WiFi symbool met uitroepteken op mijn telefoon en tablet terwijl ik gisteravond nog tv gekeken heb op deze plek (Tilburg). Modem uiteraard al opnieuw gestart.

Als ik in de Klik&Klaar app open staat er everything is okay met 5G+

[ Voor 16% gewijzigd door Miglow op 01-08-2025 06:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Bij mij is ook alles offline. Klik klaar en sim only.

https://allestoringen.nl/storing/odido/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 20:38
Hier ook offline in Arnhem

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
In Groningen ook. En mijn Ben abo op mijn telefoon lijkt het ook niet te doen. Zit nu via mijn Vodafone abonnement die het nog wel doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyle
Net weer Online maar 0,67 Mbps Groene Hart Randstad |:(

Als de kat van huis is dansen de stagiaires op tafel. :+

[ Voor 53% gewijzigd door Kyle op 01-08-2025 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:22
Hier in Rotterdam alles nog steeds offline. Inclusief Ben mobiele netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Hier op de Utrechtse Heuvelrug wel internet op mijn telefoon (Odido sim) maar niet op de Klik&Klaar sim, wel netjes verbinding met het LTE netwerk.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Hier, regio Amsterdam, zowel Klik en Klaar als Odido mobiel beiden zo goed als onmogelijk online te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-08 10:27

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Zuidwolde Groningen al vanaf 3 uur vannacht geen internet met klik en klaar.
Wel internet met Simpel....vreemd en stront vervelend..🤬🤬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ook hier in regio Arnhem Odido K&K down. Weer een grote storing, dus!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doesnotcompute
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 06:39
Yep, zit al een half uur te zoeken waarom er nergens internet is.. werktelefoon zonder odido to the rescue..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Om 2:30 geen verbinding meer met klik en klaar en Simpel simkaart, alleen nog noodoproepen. Regio Leiden. Nu nog steeds niks. Zit nu op sim van Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriannn
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06:49
In Utrecht ook. Landelijke storing dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-09 08:20
Hier regio Eindhoven ook geen internet, maar wel via mobiel. Net als ik thuis moet werken.....dus dan maar telefoon als hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bons
  • Registratie: December 2012
Hier in Nijmegen werkt het sinds 02:00 uur ook niet, zowel K&K als "normaal" mobiel internet.
Ik vind echt dat Odido nu onderhand wel eens een verklaring mag gaan geven aan zijn klanten wat er aan de hand is. dit is volgens mij al Storing 4 of 5 ben onderhand beetje de tel kwijt in deze korte periode.

Zo kun je toch geen netwerkdienst aan je klanten afgeven. 1 Storing in de zoveel tijd oke... Maar dit duid er nu toch wel op dat er dingen structureel misgaan bij Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 16:14
Utrechtse heuvelrug ook geen internet. Ben wel beetje klaar mee.

Fritzbox krijg wel een ip en denk dat hij verbonden is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vtevk0NxxUTdFBdPMYdvqQ1DKyY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wSW55Md3pyViGQRodDAoxLC8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 75% gewijzigd door flaskk op 01-08-2025 07:36 ]

Pagina: 1 ... 78 ... 82 Laatste

Let op:
Voordat je een vraag stelt in dit topic graag eerst in de Topic FAQ in de openingspost kijken of je vraag daar al is beantwoord.

Verder gelieve niet elke DHL status update te posten in dit topic, is nogal irrelevant voor de rest van de mensen.