Heb je toevallig een Odido of MVNO mobiel abbo? Odido Mobiel naar K&K werkt volgensmij nog niet._Bailey_ schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 13:19:
[...]
ik had wellicht wat duidelijk moeten zijn, excuses. Ik kan, als ik thuis verbonden ben met Wifi, alles (Tado / Hue) aansturen.
Ga ik uit huis (of wifi even uitzetten om te testen) kan ik met beiden niet meer verbinden.
Moet ik ergens in DHCP instellingen wijzigen? Of praat ik nu onzin
nu nog Vodafone mobiel.dunkiegaming schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 13:39:
[...]
Heb je toevallig een Odido of MVNO mobiel abbo? Odido Mobiel naar K&K werkt volgensmij nog niet.
Odido Mobiel naar K&K is sinds eind april wel mogelijk geworden.dunkiegaming schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 13:39:
[...]
Heb je toevallig een Odido of MVNO mobiel abbo? Odido Mobiel naar K&K werkt volgensmij nog niet.
ow, zeer benieuwd of ik in mijn specifieke situatie dan wel mijn Tado en Hue Bridges kan bedienen/aansturen buitenshuis (wat gewoon prima werkt met mijn oude situatie: thuis Ziggo en Vodafone Mobiel)jeroenjarino schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 13:52:
[...]
Odido Mobiel naar K&K is sinds eind april wel mogelijk geworden.
Want vanaf volgende maand na ruim 10 jaar over naar Odido Mobiel (dan dus en Odido Klik en Klaar en mobiel).
thanks!
Je kan nog even kijken of in het menu van de NR5307 (Hamburgermenu rechtsboven, dan "Beveiliging") of spelen met de firewall instellingen helpt, in combinatie met NAT instellingen in de router (Netwerkinstelling==>NAT) , maar ik neem aan dat dat al getest is ..._Bailey_ schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 13:56:
[...]
ow, zeer benieuwd of ik in mijn specifieke situatie dan wel mijn Tado en Hue Bridges kan bedienen/aansturen buitenshuis (wat gewoon prima werkt met mijn oude situatie: thuis Ziggo en Vodafone Mobiel)
Want vanaf volgende maand na ruim 10 jaar over naar Odido Mobiel (dan dus en Odido Klik en Klaar en mobiel).
thanks!
Die dichte poorten is wel een dingetje nu ze het product ook voor bedrijven zijn gaan aanbieden._Bailey_ schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 13:34:
[...]
ah, veel poorten dicht, dat is jammer. Het zou jammer zijn als ik vanaf nu alleen nog maar mijn Tado en Hue kan bedienen middels een VPN verbinding als ik weg van huis ben (dus via het netwerk van mijn mobiele provider)
Ben benieuwd hoe ze dat dan gaan oplossen voor de tig servers of wat dan ook dat bedrijven in hun netwerk hebben draaien.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
yes, ook al mee aan de gang geweest, thanks.Houtenklaas schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 14:45:
[...]
Je kan nog even kijken of in het menu van de NR5307 (Hamburgermenu rechtsboven, dan "Beveiliging") of spelen met de firewall instellingen helpt, in combinatie met NAT instellingen in de router (Netwerkinstelling==>NAT) , maar ik neem aan dat dat al getest is ...
Ik (en ook jij en anderen hier) vermoed dat de combi Vodafone Mobiel + Odido Klik en Klaar niet lekker samenwerkt als het aankomt op aansturing Hue / Tado buitenshuis.
Tailscale to the rescue.snah001 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:08:
[...]
Die dichte poorten is wel een dingetje nu ze het product ook voor bedrijven zijn gaan aanbieden.
Ben benieuwd hoe ze dat dan gaan oplossen voor de tig servers of wat dan ook dat bedrijven in hun netwerk hebben draaien.
Welke provider heb je voor je mobiel?_Bailey_ schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 13:34:
[...]
ah, veel poorten dicht, dat is jammer. Het zou jammer zijn als ik vanaf nu alleen nog maar mijn Tado en Hue kan bedienen middels een VPN verbinding als ik weg van huis ben (dus via het netwerk van mijn mobiele provider)
En geolocatie van mijn Tado thermostaat gaat dus ook niet meer lukken via mijn iPhone buitenhuis, want geen verbinding met Tado bridge thuis.
Jammer!
Allen die eerder vandaag mij hebben geholpen;
Heel bijzonder. Ineens kan ik buitenhuis nu wél mijn Hue en Tado aansturen/bedienen.
Heb eigenlijk nauwelijks tot niets veranderd nadat het me eerder vanmiddag niet gelukt was.
Erg fijn dat t nu toch mogelijk is. Verder echt een top product, Klik en Klaar.
Wellicht door mijn locatie/woonplaats maar mijn verbinding is echt razendsnel (down zo’n 1Gbps en up 80-100Mbps en ping 14ms) en ontzettend stabiel (ook met de huidige regenbuien van vanmiddag) deze eerste dag.
Bizar dat ik voor ruim 3 tientjes per maand minder nu ook nog eens een veel betere/stabielere verbinding heb dan ik in 15 jaar tijd hiervoor had met UPC/Ziggo.
Begrijp nu ook steeds beter waarom Ziggo massaal abonnees kwijtraakt
Heel bijzonder. Ineens kan ik buitenhuis nu wél mijn Hue en Tado aansturen/bedienen.
Heb eigenlijk nauwelijks tot niets veranderd nadat het me eerder vanmiddag niet gelukt was.
Erg fijn dat t nu toch mogelijk is. Verder echt een top product, Klik en Klaar.
Wellicht door mijn locatie/woonplaats maar mijn verbinding is echt razendsnel (down zo’n 1Gbps en up 80-100Mbps en ping 14ms) en ontzettend stabiel (ook met de huidige regenbuien van vanmiddag) deze eerste dag.
Bizar dat ik voor ruim 3 tientjes per maand minder nu ook nog eens een veel betere/stabielere verbinding heb dan ik in 15 jaar tijd hiervoor had met UPC/Ziggo.
Begrijp nu ook steeds beter waarom Ziggo massaal abonnees kwijtraakt
[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 10-06-2025 16:46 ]
Voor VPN. Ja veel poorten zijn dicht. Maar er zijn ook al veel poorten open en naar wat ik lees gaan er ook nog steeds met fases ook meer poorten open.
Als je jouw VPN server instelt op een open poort kun je prima connectie maken.
Tip. Omdat je dagelijks een ander ip krijgt is het raadzaam om een dns naam te hebben. Van bijvoorbeeld No Ip ofzo.
Als je jouw VPN server instelt op een open poort kun je prima connectie maken.
Tip. Omdat je dagelijks een ander ip krijgt is het raadzaam om een dns naam te hebben. Van bijvoorbeeld No Ip ofzo.
toch een brandende vraag; Je gaf eerder aan dat met B9 (?) versie de cookie 'High' hack niet meer werkt. Werkt het ook niet meer met versie B17? Just curiousjeroenjarino schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:00:
Na een reset uit gewoonte wegens een niet al te denderende wifi verbinding zag ik de nieuwe firmware staan! V1.00(ACJG.1)NR53_b17D0430 dus ben benieuwd of dit nou eindelijk echt stabiel gaat blijven.
Jamesbond007uk
Als ik me goed herinner was dat vanaf B11 maar in de B17 versie is dat ook niet meer mogelijk zie ik net...jamesbond007uk schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:27:
[...]
toch een brandende vraag; Je gaf eerder aan dat met B9 (?) versie de cookie 'High' hack niet meer werkt. Werkt het ook niet meer met versie B17? Just curious
Wat jammerjeroenjarino schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:45:
[...]
Als ik me goed herinner was dat vanaf B11 maar in de B17 versie is dat ook niet meer mogelijk zie ik net...
Jamesbond007uk
K&K modem nu een aantal dagen in bezit. Heb m in de meterkast geplaatst (hangt een switch en aantal apparaten aan met lan). Prima dekking. Haal overal tussen de 300-800 down en 20-50 up. Goed genoeg voor dat bedrag!
Als ik op Google kijk lees ik het volgende:
Het Klik&Klaar modem van Odido is ontworpen om niet in de meterkast geplaatst te worden, maar in de buurt van een venster, bijvoorbeeld op de vensterbank. Het modem maakt gebruik van het 5G-netwerk, en de beste locatie voor het modem is die waar het 5G-signaal het sterkst is.
Ik neem aan dat je geen venster in je meterkast hebt.
Het Klik&Klaar modem van Odido is ontworpen om niet in de meterkast geplaatst te worden, maar in de buurt van een venster, bijvoorbeeld op de vensterbank. Het modem maakt gebruik van het 5G-netwerk, en de beste locatie voor het modem is die waar het 5G-signaal het sterkst is.
Nee, geen venster gek genoeg haha.Rivellino schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:46:
Ja weet ik maar voor het gemak in de meterkast geplaatst en bereik en snelheid is gewoon goed te noemen.
En het betreft ook nog eens een nieuwbouwwoning mei vorig jaar opgeleverd 😄
[ Voor 5% gewijzigd door Sharule op 11-06-2025 09:55 ]
Hier ook gewoon in de kast, zie https://gathering.tweaker...d/poster/2267098/messagesRivellino schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:46:
600 mbps down en ruim 100 mbps up
Sinds november 2024 de trotse huurder van een mooi bedrijfspand voor mijn bedrijf, maar tot op heden enkel een behoorlijk dure glasvezel aansluiting (100 euro ex btw, voor 500 mb).
Tot nu toe altijd mijn telefoon als hotspot ingezet, maar als ik weg ging, was er dus ook geen internet meer. Na een zoektocht en mede dankzij deze forum thread, vorige week Odido Klik&klaar besteld, en wat een verademing is het!
940/85 gemiddeld, en de 3 beveiligingscamera's en slimme deurbel werken al de hele week. Ook kan ik eindelijk vanaf huis de airco's bedienen en de opbrengst van de zonnepanelen inzien.
Ontzettend mazzel qua locatie, want ik zit maar 250 meter van de Odido mast. Apparaat neer gezet waar het handig was, dus niet zoals aangeraden.
Laptop middels UTP kabel verbonden, andere poort van de Klik&klaar zit de router van het pand op. Wifi gebruik ik via die router, omdat ik over eventuele problemen las. (Al kom ik ook tegen dat dat opgelost is).
Ik ben heel benieuwd, maar het voelde te mooi om waar te zijn en kan het alsnog niet echt geloven dat dit kan voor dit bedrag.
Tot nu toe altijd mijn telefoon als hotspot ingezet, maar als ik weg ging, was er dus ook geen internet meer. Na een zoektocht en mede dankzij deze forum thread, vorige week Odido Klik&klaar besteld, en wat een verademing is het!
940/85 gemiddeld, en de 3 beveiligingscamera's en slimme deurbel werken al de hele week. Ook kan ik eindelijk vanaf huis de airco's bedienen en de opbrengst van de zonnepanelen inzien.
Ontzettend mazzel qua locatie, want ik zit maar 250 meter van de Odido mast. Apparaat neer gezet waar het handig was, dus niet zoals aangeraden.
Laptop middels UTP kabel verbonden, andere poort van de Klik&klaar zit de router van het pand op. Wifi gebruik ik via die router, omdat ik over eventuele problemen las. (Al kom ik ook tegen dat dat opgelost is).
Ik ben heel benieuwd, maar het voelde te mooi om waar te zijn en kan het alsnog niet echt geloven dat dit kan voor dit bedrag.
Ik heb nu in onze nieuwbouw woning totdat er glasvezel wordt opgesloten ook een abonnement op Klik&Klaar. Eerst een tweetal maanden getest in mijn oude huis als backup en nu een 3 tal maanden in ons nieuwe huis als enige internet oplossing. Voor het nieuwe huis heb ik via Amazon een Zyxel 7302 Outdoor Router gekocht omdat het signaal binnen te zwak is. Deze is aangesloten op een Ubiquiti Dream Machine SE. Tot nu toe werkt alles perfect en haal ik in mijn woonplaats 300Mb/s down en 100Mb/s up (met de meegeleverde router binnen kwam ik op 60Mb/s down en 40Mb/s up uit).
Ik ben erg tevreden tot nu toe en alles werkt prima, Deurbel/NLziet/Teams Meetings. Ongeveer 1 keer per week heb ik een korte hapering van een tiental seconden maar verder is de verbinding uiterst stabiel tot nu toe.
Deze eigen apparatuur heb ik erbij aangeschaft:
1. Een refurbished Zyxel 7302 5G outdoor router via Amazon: https://www.amazon.nl/-/e...Refurbished/dp/B0DP7J9XRB
2. Een mooie antennepaal voor op het plat dak: https://schotelzaak.nl/winkel/demontabel-tegelvoet-staal/
Helemaal tevreden en nu maar wachten totdat glasvezel geleverd gaat worden.
Ik ben erg tevreden tot nu toe en alles werkt prima, Deurbel/NLziet/Teams Meetings. Ongeveer 1 keer per week heb ik een korte hapering van een tiental seconden maar verder is de verbinding uiterst stabiel tot nu toe.
Deze eigen apparatuur heb ik erbij aangeschaft:
1. Een refurbished Zyxel 7302 5G outdoor router via Amazon: https://www.amazon.nl/-/e...Refurbished/dp/B0DP7J9XRB
2. Een mooie antennepaal voor op het plat dak: https://schotelzaak.nl/winkel/demontabel-tegelvoet-staal/
Helemaal tevreden en nu maar wachten totdat glasvezel geleverd gaat worden.
Correct, tenzij het bij jou anders is.Rivellino schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:46:
Zelf heb ik hem buiten (niet het originele Odido modem natuurlijk) voor de beste snelheid.
Schoonvader had hem achter het raam. Maar problemen met verbinding zonnepanelen op de garage. Dus hier ook in de meterkast geplaatst....
En de grap is dat die eerst ~300mbit haalde, achter een raam op de bovenverdieping. En nu in de meterkast haalt die 500mbit, en reikt de wifi over het hele huis.
Op Odido website zie in dat DynDNS is toegevoegd ik B17 firmware.
De laatste update heb ik 'gelukkig' nog niet. Zit nog op de B7 versie 😀
Jamesbond007uk
DynDNS is niet gratis meer geloof ik. No-IP wel.jamesbond007uk schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:07:
Volgens de screenshot heb je meerdere keuzes, zoals ook No-ip 😀.ernstoud schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:43:
[...]
DynDNS is niet gratis meer geloof ik. No-IP wel.
Jamesbond007uk
Hier ook een tevreden gebruiker van K&K vanaf het eerste begin.
Ik heb poort 443 geforwarded naar mijn Synology NAS, dit werkt perfect, maar nu kan ik de modem niet meer bereiken op http://192.168.1.1. Als ik het adres intyp in mijn browser zie ik even heel kort het inlogscherm van Zyxel maar schiet dan door naar https://192.168.1.1 met onderstaande melding:
Unable to connect
Firefox can’t establish a connection to the server at 192.168.1.1.
Hoe kan ik zo instellen dat ik de modem nog wel kan bereiken?
Ik heb poort 443 geforwarded naar mijn Synology NAS, dit werkt perfect, maar nu kan ik de modem niet meer bereiken op http://192.168.1.1. Als ik het adres intyp in mijn browser zie ik even heel kort het inlogscherm van Zyxel maar schiet dan door naar https://192.168.1.1 met onderstaande melding:
Unable to connect
Firefox can’t establish a connection to the server at 192.168.1.1.
Hoe kan ik zo instellen dat ik de modem nog wel kan bereiken?
@Bruldoge waarom heb je de Synology open gezett? Ik gebruik de quickconnect.to route om buitenshuis te verbinden met mijn NAS en dat werkt traag maar verder goed.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Heel erg tevreden, alles werkt ook op afstand zoals mijn Hue of Eufy camera’s. MAAR ik heb ook 3 goedkopere smart plugs van LSC smart connect, voorheen met Ziggo kon ik ze overal bedienen en werkte de automatisering. Maar sinds K&K zie ik ze enkel online staan wanneer ik met de wifipunt die bij de smartplug staat ben verbonden. Ga ik verdieping hoger of buiten dan staan ze offline. Ook de automatisering werkt niet meer.
Enig idee?
Enig idee?
Wat ik soms zie is dat het eigenlijk verschillende netwerken zijn. Hierdoor kun je eigenlijk niet connecten met apparaten die in een ander netwerk bevinden. Kijk eens naar de IP adressen en Subnet maskers.Sharule schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:40:
Heel erg tevreden, alles werkt ook op afstand zoals mijn Hue of Eufy camera’s. MAAR ik heb ook 3 goedkopere smart plugs van LSC smart connect, voorheen met Ziggo kon ik ze overal bedienen en werkte de automatisering. Maar sinds K&K zie ik ze enkel online staan wanneer ik met de wifipunt die bij de smartplug staat ben verbonden. Ga ik verdieping hoger of buiten dan staan ze offline. Ook de automatisering werkt niet meer.
Enig idee?
DynDNS zat er al in sinds B11 maar deze functionaliteit was pas te zien na een factory reset lees ik net...jamesbond007uk schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:07:
https://community.odido.n...ostid=1872181#post1872181
Nu 3 dagen onderweg met Klik en Klaar.
Echt super blij nog. Snelheden tot down 1Gbps en 80Mbps up en topverbinding.
Het modem (Wifi uitgezet) staat op de grond aan de voorzijde van de woning. Wifi regelt mijn eigen router.
Bizar dat ik zometeen op jaarbasis zo’n €500 goedkoper uit ben tov Ziggo (15 jr lang) voor betere snelheden en verbinding.
Enige wat een beetje jammer is, is het verlies van TV kijken via Ziggo (Mini Next) maar vooralsnog red ik me prima met NLZiet via mijn Apple TV.
Zappen tussen kanalen lukt me helaas niet, maar soit
Het modem (Wifi uitgezet) staat op de grond aan de voorzijde van de woning. Wifi regelt mijn eigen router.
Bizar dat ik zometeen op jaarbasis zo’n €500 goedkoper uit ben tov Ziggo (15 jr lang) voor betere snelheden en verbinding.
Enige wat een beetje jammer is, is het verlies van TV kijken via Ziggo (Mini Next) maar vooralsnog red ik me prima met NLZiet via mijn Apple TV.
Mijn ouders gebruiken ook NLziet via de app. Ik heb een Sofabaton afstandsbediening bij ze gedaan. Ze kunnen gewoon goed ermee overweg (ook zappen)._Bailey_ schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:33:
Nu 3 dagen onderweg met Klik en Klaar.
Hoe kan ik dat soort opties vinden? K&k modem is niet echt “open”Cave_Boy schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:56:
[...]
Wat ik soms zie is dat het eigenlijk verschillende netwerken zijn. Hierdoor kun je eigenlijk niet connecten met apparaten die in een ander netwerk bevinden. Kijk eens naar de IP adressen en Subnet maskers.
Dit zie je niet in je modem. Je lijkt iets geks in je netwerk te hebben waardoor je niet van het ene wifi deel naar het andere deel kan, wellicht één of meerdere accesspoints in routermodus gezet per abuis?Sharule schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:34:
[...]
Hoe kan ik dat soort opties vinden? K&k modem is niet echt “open”
Als je met een laptop connect op elke acces point, krijg je dan een vergelijkbaar IP adres via ipconfig in cmd (als je windows gebruikt dan)
edit:
Bijvoorbeeld, mijn Odido router zit op 192.168.1.1
Mijn Unifi router heeft een DHCP range die ik heb ingesteld op 192.168.20.X
Dus al mijn clients hebben een IP adres met 192.168.20.2 etc Omdat achter mijn tweede router (de unifi) alleen accesspoints zitten heven die ook allemaal IP adressen uit in de 192.168.20.x reeks en kan alles elkaar zien.
Zou je nu nog een derde (!) router er ergens per ongeluk tussen zetten dan krijgen die clients weer een andere IP range en dat praat niet altijd met elkaar.
edit 2: Dus check welke IP adressen uitgegeven worden door in je clients te kijken en niet in je modem.
[ Voor 37% gewijzigd door franssie op 12-06-2025 15:14 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Nou ik heb gewoon de wifi punten van Odido zelf als access points. Ook via K&K app geïnstalleerd.franssie schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:40:
[...]
Dit zie je niet in je modem. Je lijkt iets geks in je netwerk te hebben waardoor je niet van het ene wifi deel naar het andere deel kan, wellicht één of meerdere accesspoints in routermodus gezet per abuis?
Als je met een laptop connect op elke acces point, krijg je dan een vergelijkbaar IP adres via ipconfig in cmd (als je windows gebruikt dan)
edit:
Bijvoorbeeld, mijn Odido router zit op 192.168.1.1
Mijn Unifi router heeft een DHCP range die ik heb ingesteld op 192.168.20.X
Dus al mijn clients hebben een IP adres met 192.168.20.2 etc Omdat achter mijn tweede router (de unifi) alleen accesspoints zitten heven die ook allemaal IP adressen uit in de 192.168.20.x reeks en kan alles elkaar zien.
Zou je nu nog een derde (!) router er ergens per ongeluk tussen zetten dan krijgen die clients weer een andere IP range en dat praat niet altijd met elkaar.
edit 2: Dus check welke IP adressen uitgegeven worden door in je clients te kijken en niet in je modem.
ok, dan zit het 'm niet in je subnetten.Sharule schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:19:
[...]
Nou ik heb gewoon de wifi punten van Odido zelf als access points. Ook via K&K app geïnstalleerd.
Vreemd dit.
Ik schaam me, maar, met een reset van de plugs en opnieuw instellen werkt alles nu perfect..franssie schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:25:
[...]
ok, dan zit het 'm niet in je subnetten.
Vreemd dit.
Ik was aanvankelijk enthousiast over K&K in mijn vakantiehuisje (100Mb down, 2-3 up, dat laatste is laag maar ik had er weinig last van) totdat de camping in de buurt volstroomde, toen was er echt niets meer mee te beginnen helaas (10-20 down, <1 up). Dus maar weer vaste aansluiting genomen en K&K opgezegd.
Net even een herstart gedaan. Nog steeds op B7 firmware. Vanavond laat nog weer een herstart gedaan.
Remote beheer is bij mij uitgeschakeld en hopelijk blijft ik op B7 ivm N28 band 😀.
Anders wordt het toch een NR7302 kopen.
Remote beheer is bij mij uitgeschakeld en hopelijk blijft ik op B7 ivm N28 band 😀.
Anders wordt het toch een NR7302 kopen.
Jamesbond007uk
Ik snap het idee en ik snap heel goed de teleurstelling. Ik denk dat dit voor Odido ook een lastige is. In vrij korte tijd is er plots meer capaciteit op een ander punt nodig. Dit was aan je meting van 100 / 3 te lezen al niet heel hoog (dat is vaak hoe ik het lees in een slecht bereik gebied).RolandSmit schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 19:18:
Ik was aanvankelijk enthousiast over K&K in mijn vakantiehuisje (100Mb down, 2-3 up, dat laatste is laag maar ik had er weinig last van) totdat de camping in de buurt volstroomde, toen was er echt niets meer mee te beginnen helaas (10-20 down, <1 up). Dus maar weer vaste aansluiting genomen en K&K opgezegd.
Ik hoop dat Odido tijdig aanpassingen kan doen waardoor een mast tijdelijk wat meer bandbreedte kan geven.
Natuurlijk niet direct dezelfde dag maar hoop toch wel binnen 3 dagen enigsins een verbetering te merken bij zo'n situatie. Ik voorzie anders ook wel teleurstellende klanten. In forums lees ik ook velen met het idee van even meenemen naar vakantie huisje. Zolang je maar in Nederland bent.
Maja bovenstaande is mijn mening.
Hoef je niet voor te schamen.Sharule schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 16:59:
[...]
Ik schaam me, maar, met een reset van de plugs en opnieuw instellen werkt alles nu perfect..
Heb zelf al eens gezien dat deze plugs soms na installatie toch niet helemaal met elkaar werken. En ja in technische taal kom je dan uit op aparte netwerken zonder dat je het altijd direct door hebt.
Sowieso als het zonder kan altijd doen. Weet dat het niet altijd kan natuurlijk. Maar mijn schoonvader had issues met het modem (waarschijnlijk het bekende wifi issue) en had een wifi versterker bij Odido geregeld.Cave_Boy schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 19:35:
[...]
Hoef je niet voor te schamen.
Heb zelf al eens gezien dat deze plugs soms na installatie toch niet helemaal met elkaar werken. En ja in technische taal kom je dan uit op aparte netwerken zonder dat je het altijd direct door hebt.
Met versterker zat die op 250/70. Versterker uit gezet en toen zat die op 500/120
Waar is dat ongeveer? Odido plant wat extra mastlocaties bij een aantal parken. Dus misschien gaat je situatie verbeteren. Mag ook gerust een PM sturen. Ik houd aangevraagde vergunningen altijd erg uitgebreid bij, dus misschien heb je gelukRolandSmit schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 19:18:
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
Je mag voor mij ook wel even kijkenjk-5 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 22:07:
[...]
Waar is dat ongeveer? Odido plant wat extra mastlocaties bij een aantal parken. Dus misschien gaat je situatie verbeteren. Mag ook gerust een PM sturen. Ik houd aangevraagde vergunningen altijd erg uitgebreid bij, dus misschien heb je geluk
denk dat je wellicht met de NR7302 beter resultaat zou hebben (buiten antenne) als ik de upload zie stond de 5g router ook niet helemaal optimaal.RolandSmit schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 19:18:
site bij het sportpark van wanroij hangt op een microwave link zo te zien... en in de 18ghz is dat geen snelheidsmonsterrkraats schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 09:08:
[...]
Je mag voor mij ook wel even kijken. Betreft een vakantiepark in Wanroij.
404 Signature not found
Ik heb vannacht de B17 firmware ontvangen. Er is ook automatisch een factory reset doorgevoerd. Mijn netwerk was vanmorgen helemaal van slag. Maar inmiddels weer up & running.
GT7 ID: ONYX_PdeG69
Stegeren, bij Ommen. Meerdere gebruikers hier in de omgeving hebben ‘last” van de volle camping.jk-5 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 22:07:
[...]
Waar is dat ongeveer? Odido plant wat extra mastlocaties bij een aantal parken. Dus misschien gaat je situatie verbeteren. Mag ook gerust een PM sturen. Ik houd aangevraagde vergunningen altijd erg uitgebreid bij, dus misschien heb je geluk
Zie ook
https://community.odido.n...naar-met-moeite-20-376269
[ Voor 9% gewijzigd door RolandSmit op 13-06-2025 11:22 ]
Ik vrees dat er momenteel een storing is. Of het is NextDNS, ik kan het nog niet goed pinpointen. Via KPN 5G doet NextDNS het prima, via Odido K&K niet meer. Ook op allestoringen.nl scoort Odido momenteel goed, maar dat isoleert meestal niet direct de oorzaak.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Klopt er gaat wat mis in de routing/DNS in smokeping zie ik heel veel destinations met los, maar ook diverse destinations die goed groen blijven. Dit zijn DNS lookups hieronder.Room42 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:26:
Ik vrees dat er momenteel een storing is. Of het is NextDNS, ik kan het nog niet goed pinpointen. Via KPN 5G doet NextDNS het prima, via Odido K&K niet meer. Ook op allestoringen.nl scoort Odido momenteel goed, maar dat isoleert meestal niet direct de oorzaak.
:strip_exif()/f/image/bY1XacO48XO4ypBZc6AG8lEV.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/DaYg8huTIM3P8xrTy16JhAza.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/NUGjdEKYjNgRWIGS073vxyQS.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/E0ZRoKE5gF1744Vy9M7x6pzO.png?f=user_large)
Hier de hele ochtend ook al stroperig. Hopelijk wordt het snel opgelost.
Hier in Zuid-Limburg was dit al gisteravond het geval. Apps op de telefoon geven geregeld aan geen internetverbinding te hebben of geven time outs meldingen.albino71 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:57:
Hier de hele ochtend ook al stroperig. Hopelijk wordt het snel opgelost.
Snelheidsmetingen, als ze lukken, zijn normaal:
Download 620.53 Mbps
Uploaden 38.59 Mbps
Pingen 19.38 ms
Jitter 0.27 ms
Ik dacht al dat er bij mij iets aan de hand was. Tweakers prima bereikbaar, maar een aantal andere sites zijn super stroperig inderdaad. (zo Groningen)
[ Voor 5% gewijzigd door Bakkertje_01 op 13-06-2025 12:38 ]
Goed dat ik hier check, want ik merk ook dat het heel erg stroperig is deze ochtend. Dacht eerst dat het aan mij lag. Regio Friesland.
Hij lijkt op het moment van typen weer enigszins goed te zijn
Hier ook inderdaad gebeld door klanten met Odido 5G, regio Westerkwartier Groningen.
Maar gevraagd of de kabel uit de router kon van de 5G verbinding, zodat ze op DSL terugvallen. Traag maar teminste iets om mee te werken..
Failover ging niet, want blijkbaar bleef de lijn net goed genoeg overeind.
Maar gevraagd of de kabel uit de router kon van de 5G verbinding, zodat ze op DSL terugvallen. Traag maar teminste iets om mee te werken..
Failover ging niet, want blijkbaar bleef de lijn net goed genoeg overeind.
Hier lijken de problemen ook weer opgelost gelukkig.
Ik kon weer verder nadat ik een andere DNS had ingesteld (gebruikte die van Google)Room42 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:26:
code:
1
2
3
| $ ping 8.8.8.8 OK $ dig @8.8.8.8 nu.nl ;; communications error to 8.8.8.8#53: timed out |
208.67.222.222 van opendns werkte wel. Zal misschien uit maken of de hosts die ik nodig had nog ik hun cache zaten.
Wel ook m'n Odido boxje overdag herstart. Dat betekent weer overdag de dagelijks onderbreking rond dat tijdstip
Theo
Slimme stekker van bijvoorbeeld HomeWizard lost dit voor je op. Automatische reboot in de nacht en klaar is kees.xah5kiDe schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:13:
[...]
Wel ook m'n Odido boxje overdag herstart. Dat betekent weer overdag de dagelijks onderbreking rond dat tijdstip
Of je doet eenmalig een herstart op dat tijdstip..Bakkertje_01 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:23:
[...]
Slimme stekker van bijvoorbeeld HomeWizard lost dit voor je op. Automatische reboot in de nacht en klaar is kees.![]()
Iets duurdere optie maar dan heb je geen Smarthome nodig. Gewoon tijdschakelaar.
Zelf heb ik een Smarthome.. Maar dusver 1x aangezet op een bepaald tijdstip en hij gaat nogsteeds keurig op die tijd (rond 23:50) even offline maar is minuut later wel weer online vaak aan de logs te zien
Of je schaft een NR7302 aan:Cave_Boy schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 18:35:
[...]
Of je doet eenmalig een herstart op dat tijdstip..
Iets duurdere optie maar dan heb je geen Smarthome nodig. Gewoon tijdschakelaar.
Zelf heb ik een Smarthome.. Maar dusver 1x aangezet op een bepaald tijdstip en hij gaat nogsteeds keurig op die tijd (rond 23:50) even offline maar is minuut later wel weer online vaak aan de logs te zien
:strip_exif()/f/image/v29Q64pUkr9PeAnFuG3Y6MPi.jpg?f=fotoalbum_large)
Firmware 10-06-2025:V1.00(ACJG.1)NR53_b17D0430, sinds deze update heb ik nu 3 dagen 17 uur uptime.
Zonder herstart blijft de WiFi nu gewoon snel. aan de kabel heb ik altijd 700-900mbps down en 75mbps up, daar is sinds oktober vorig jaar nooit iets aan veranderd.
Zou het het met deze firmware nu dan toch gelukt zijn ??
Nog maar een maandje afwachten.
Zonder herstart blijft de WiFi nu gewoon snel. aan de kabel heb ik altijd 700-900mbps down en 75mbps up, daar is sinds oktober vorig jaar nooit iets aan veranderd.
Zou het het met deze firmware nu dan toch gelukt zijn ??
Nog maar een maandje afwachten.
Einde van de ochtend hier ook haperingen gehad. Kon niets geks zien verder, dus odido de schuld gegeven. Lijkt dus te kloppen.
dacht ff te checken, heb 4gvt gehad, k&k is niet mogelijk op mijn adres, de straten om mij heen allemaal wel. heel appart
Is "gewoon" 5G he? Dus als je Odido signaal hebt kun je k&k gebruiken.eenhoorntje schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 23:24:
dacht ff te checken, heb 4gvt gehad, k&k is niet mogelijk op mijn adres, de straten om mij heen allemaal wel. heel appart
Bedankt voor je leuke initiatief! Ik ga deze muurbeugel laten printen door mijn neefje.sebastius schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 08:56:
[...]
Ik quote even mezelf want ik kan het bericht niet meer wijzigen. Mocht je een 3d print willen maken van mijn muurbeugel dan vind je hierboven de STL!
😉
[...]
1 vraagje; welke schroeven + muurpluggen heb ik hier precies voor nodig?
[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 14-06-2025 08:32 ]
Normaal gesproken hang ik de hele wereld en zijn moeder op met 6mm pluggen en 3-4mm schroeven 😇_Bailey_ schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 08:31:
[...]
Bedankt voor je leuke initiatief! Ik ga deze muurbeugel laten printen door mijn neefje.
haha, thanks!Miglow schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 08:41:
[...]
Normaal gesproken hang ik de hele wereld en zijn moeder op met 6mm pluggen en 3-4mm schroeven 😇
(a-technisch hier)
Altijd leuk om dat te horen, veel plezier ermee! Qua schroeven: wat je hebt liggen_Bailey_ schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 08:31:
[...]
Bedankt voor je leuke initiatief! Ik ga deze muurbeugel laten printen door mijn neefje.
Als ik mij niet vergis heeft nog niemand in dit forum een verhuizing van het Klik & Klaar modem naar een nieuwe woning bij de hand gehad. Zelf denk ik dat daarvoor niet méér nodig is dan aan Odido door te geven dat je op een ander adres bent gaan wonen. Ik vertrouw er op dat het modem (NR 7302) op het nieuwe adres vervolgens ook goed genoeg zal werken, want dat staat op de dekkingskaart, anders kan ik het abonnement uiteraard stoppen. Is er toevallig iemand die er uit eigen ervaring nog wat meer over weet?
Heb je op je telefoon Odido dekking dan zal K&K het er gewoon doen.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
We hebben hier 5g mobiel gehad van odido (nu al een tijd bij vodafone) Glasvezel hier in de straat helaas altijd een dramaMiglow schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 08:02:
[...]
Is "gewoon" 5G he? Dus als je Odido signaal hebt kun je k&k gebruiken.
Vanmorgen iets vreemds. Ik had geen internet meer en keek naar het modem was alleen het power ledje blauw aan het knipperen. Deed de aan uit knop indrukken zodat hij uit ging. Na paar minuten deed ik hem weer aan en het opstart gedeelte met Ledjes zag je keurig gaan maar na een dikke minuut kreeg ik weer alleen het knipperende power ledje. Hierna deed ik het apparaat maar weer uit en na een pakweg 10 minuten weer aan. Het modem deed nu wel keurig opstarten en tot dusver doet hij het gewoon (ook in snelheid goed).
Hier kan je lezen dat verplaatsen gewoon werkt; niet adres gebonden. Geldt dus ook voor verhuizen/verplaatsen:
"Kan ik klik en klaar gebruiken in een rijdende camper of varende boot? Of moet het netwerk steeds opnieuw verbonden worden als de locatie veranderd?"
https://community.odido.n...-592/klik-en-klaar-373469
Tl:dr
"De werking van klik en klaar is exact hetzelfde als met een mobiele telefoon.
Het bestaat uit een modem en een router. De modem zorgt in samenwerking met het mobiele netwerk voor de mobility van de verbinding. Dus als het modem verplaatst zal op een gegeven moment een handover worden geïnitieerd naar het volgende radio opstelpunt."
"Kan ik klik en klaar gebruiken in een rijdende camper of varende boot? Of moet het netwerk steeds opnieuw verbonden worden als de locatie veranderd?"
https://community.odido.n...-592/klik-en-klaar-373469
Tl:dr
"De werking van klik en klaar is exact hetzelfde als met een mobiele telefoon.
Het bestaat uit een modem en een router. De modem zorgt in samenwerking met het mobiele netwerk voor de mobility van de verbinding. Dus als het modem verplaatst zal op een gegeven moment een handover worden geïnitieerd naar het volgende radio opstelpunt."
Vannacht heb ik de B17 versie gekregen. Ik gebruikt GEEN bridge mode en de instellingen die erin stonden, zijn blijven staan. Geen factory default dus. WiFi gebruik ik niet van dat ding, maar ga ik wellicht wel even testen de komende tijd.
@pribo Even wat testjes gedaan zonet, snelheidsbeleving zit in dezelfde range als de B11 versie die ik gisteren nog had. Ookla laat iets van 670Mb/s download zien en rond de 50Mb/s upload wat te maken heeft met het HR++ glas waar het ding achter staat, met raam open stijgt dat ook nog aanzienlijk, maar voor mij niet noodzakelijk.
@pribo Even wat testjes gedaan zonet, snelheidsbeleving zit in dezelfde range als de B11 versie die ik gisteren nog had. Ookla laat iets van 670Mb/s download zien en rond de 50Mb/s upload wat te maken heeft met het HR++ glas waar het ding achter staat, met raam open stijgt dat ook nog aanzienlijk, maar voor mij niet noodzakelijk.
[ Voor 41% gewijzigd door Houtenklaas op 16-06-2025 10:57 ]
Vandaag ook de nieuwe firmware aangeboden gekregen......en nu internet zo traag als dikke stront in een trechter.
Iemand een idee of er een storing is of als ze met de zendmast in Zuidwolde Groningen bezig zijn.?
Ik heb zowel de router als het Odido modem opnieuw opgestart zonder beter resultaat.
Iemand een idee of er een storing is of als ze met de zendmast in Zuidwolde Groningen bezig zijn.?
Ik heb zowel de router als het Odido modem opnieuw opgestart zonder beter resultaat.
Hier staat het modem wel in bridge mode en op zolder waar hij al enkele maanden onaangeroerd staat.Houtenklaas schreef op maandag 16 juni 2025 @ 09:41:
Vannacht heb ik de B17 versie gekregen. Ik gebruikt GEEN bridge mode en de instellingen die erin stonden, zijn blijven staan. Geen factory default dus. WiFi gebruik ik niet van dat ding, maar ga ik wellicht wel even testen de komende tijd.
@pribo Even wat testjes gedaan zonet, snelheidsbeleving zit in dezelfde range als de B11 versie die ik gisteren nog had. Ookla laat iets van 670Mb/s download zien en rond de 50Mb/s upload wat te maken heeft met het HR++ glas waar het ding achter staat, met raam open stijgt dat ook nog aanzienlijk, maar niet voor mij niet noodzakelijk.
Hier was de snelheid gemiddeld: 400/100.....soms iets meer en soms iets minder.
Maar nu amper 100/60
Ik kijk het even aan en anders maar eens een fabrieks-reset doen....even afwachten nog.
Apart, staat al een paar weken "gewoon" aan en gister toevallig even ingeplugd/uitgeplugd, maar nog steeds
V1.00(ACJG.0)NR53_b7D0528
De wifi staat uit, want is verbonden met Ubiquiti, geen bridge mode, gewoon dubbele NAT.
De wifi staat uit, want is verbonden met Ubiquiti, geen bridge mode, gewoon dubbele NAT.
[ Voor 25% gewijzigd door Keypunchie op 16-06-2025 10:51 ]
Wees blij dat je de B7 nog hebt.....jij kan nog intern alles aanpassen in je modem.....met de laatste firmware updates is alles dichtgespijkerd, dus jij mag alleen maar blij zijn.Keypunchie schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:50:
Apart, staat al een paar weken "gewoon" aan en gister toevallig even ingeplugd/uitgeplugd, maar nog steeds
Ik denk dat veel mensen jaloers op jou zijn.....
Toevallig de remote beheer apn uitgeschakeld?Keypunchie schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:50:
Volgens het handboek betekent dat dat de SMS inbox vol isCave_Boy schreef op maandag 16 juni 2025 @ 07:35:
Vanmorgen iets vreemds. Ik had geen internet meer en keek naar het modem was alleen het power ledje blauw aan het knipperen. Deed de aan uit knop indrukken zodat hij uit ging. Na paar minuten deed ik hem weer aan en het opstart gedeelte met Ledjes zag je keurig gaan maar na een dikke minuut kreeg ik weer alleen het knipperende power ledje. Hierna deed ik het apparaat maar weer uit en na een pakweg 10 minuten weer aan. Het modem deed nu wel keurig opstarten en tot dusver doet hij het gewoon (ook in snelheid goed).
:strip_exif()/f/image/UU8hCzD0S76DDbnOFSBauCfn.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door ernstoud op 16-06-2025 12:40 ]
Hier remote beheer uitgeschakeld en ook nog op B7 😀dunkiegaming schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:34:
[...]
Toevallig de remote beheer apn uitgeschakeld?
Jamesbond007uk
Oe mooi plaatje maar idd wel erg rare melding.ernstoud schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:39:
[...]
Volgens het handboek betekent dat dat de SMS inbox vol is.
[Afbeelding]
Even nadenkend over de melding...
De mededeling dat de SMS box vol is ... Is in de handleiding te vinden. Dat betekend dat het ook een bekend iets is?
Ik vraag me dan alleen af wat voor SMSjes gestuurd worden.
[ Voor 19% gewijzigd door Cave_Boy op 16-06-2025 18:31 ]
Wel logisch dan want de firmware-updates lopen volgensmij via die APN.jamesbond007uk schreef op maandag 16 juni 2025 @ 18:00:
[...]
Hier remote beheer uitgeschakeld en ook nog op B7 😀
Voor de NR5307 heb ik geen idee, maar tot mijn verbazing zag ik in de logs van de NR7302 wel dat dat device pogingen doet om heel regelmatig een SMS te zenden. Maar goed, dat device is niet door Odido dichtgetimmerd dus dat kan een beheersfunctie zijn van Zyxel of Deutsche Telekom, waar deze devices oorspronkelijk voor bedoel waren.Cave_Boy schreef op maandag 16 juni 2025 @ 18:08:
[...]
Oe mooi plaatje maar idd wel erg rare melding.
De mededeling dat de SMS box vol is ... Is in de handleiding te vinden. Dat betekend dat het ook een bekend iets is?
In iedere geval dan nooit een factory reset doen.dunkiegaming schreef op maandag 16 juni 2025 @ 18:26:
[...]
Wel logisch dan want de firmware-updates lopen volgensmij via die APN.
Of alleen een factory reset zonder de simkaart erin, remote beheer weer uitschakelen en simkaart weer erin.ernstoud schreef op maandag 16 juni 2025 @ 18:37:
[...]
In iedere geval dan nooit een factory reset doen.
Klopt. Een reset kan je ook doen zonder simkaarternstoud schreef op maandag 16 juni 2025 @ 18:37:
[...]
In iedere geval dan nooit een factory reset doen.
Voordat je een reset ga doen, simkaart eruit....
Ik zag jou bericht te laat. Drukte al op "Verstuur" . Zie mijn bericht hierbovendunkiegaming schreef op maandag 16 juni 2025 @ 18:45:
[...]
Of alleen een factory reset zonder de simkaart erin, remote beheer weer uitschakelen en simkaart weer erin.
[ Voor 32% gewijzigd door jamesbond007uk op 16-06-2025 19:01 ]
Jamesbond007uk
Ik kreeg voorheen elke maand een SMS melding naar de inbox van de rekening a 20,- euro van klik&klaar. Maar toen ik mijn mobiele telefoon abonnement van jaren terug en de vorige provider naar een huidige Odido aanbod aanpaste werkte de korting niet meer.Cave_Boy schreef op maandag 16 juni 2025 @ 18:08:
[...]
Oe mooi plaatje maar idd wel erg rare melding.
Het bleek erg lastig op te lossen maar toen dat na een aantal weken weer werkte. Was eigenlijk het enige wat me opviel dat ik geen maandelijkse SMS meer ontvang. Het lijkt mij dat dat hetgeen was wat de boel stoorde. Ik weet het niet 100% zeker of dit het geval was aangezien Odido nooit wat communiceert op dat vlak. Echter valt dat wel op!
Maar euh ontvangen andere gebruikers die SMS maandelijks niet (of niet meer)?
[ Voor 3% gewijzigd door jeroenjarino op 16-06-2025 20:07 ]
Ik kom in de B17 firmware nergens die SMS optie meer tegen. Of kijk ik niet goed?jeroenjarino schreef op maandag 16 juni 2025 @ 19:44:
[...]
Ik kreeg voorheen elke maand een SMS melding naar de inbox van de rekening a 20,- euro van klik&klaar. Maar toen ik mijn mobiele telefoon abonnement van jaren terug en de vorige provider naar een huidige Odido aanbod aanpaste werkte de korting niet meer.
Het bleek erg lastig op te lossen maar toen dat na een aantal weken weer werkte. Was eigenlijk het enige wat me opviel dat ik geen maandelijkse SMS meer ontvang. Het lijkt mij dat dat hetgeen was wat de boel stoorde. Ik weet het niet 100% zeker of dit het geval was aangezien Odido nooit wat communiceert op dat vlak. Echter valt dat wel op!
Maar euh ontvangen andere gebruikers die SMS maandelijks niet (of niet meer)?
Houtenklaas schreef op maandag 16 juni 2025 @ 21:27:
[...]
Ik kom in de B17 firmware nergens die SMS optie meer tegen. Of kijk ik niet goed?
[ Voor 20% gewijzigd door jeroenjarino op 16-06-2025 21:44 ]
Nu je het zegt is idd de hele optie verdwenen. Daar gaat mijn verhaal of is dat mischien juist de rede

[ Voor 36% gewijzigd door jeroenjarino op 16-06-2025 21:48 ]
Ff de SIM eruit halen en in een andere telefoon stoppen. Kun je de SMS'en van de SIM wissen, als dat het echt is.
@Keypunchie Het lijkt me dat het administratief aan hun kant verkeerd liep door die functie en daarom nu weg is.
[ Voor 9% gewijzigd door jeroenjarino op 16-06-2025 22:40 ]
Ik heb het gevoel dat er de laatste dagen geknepen wordt (aan mijn kant). Waar ik voorheen 900/110 haalde, is dat nu terug naar 100/110 (ja meer up..). Testen is op dezelfde tijdstippen, dit was eigenlijk consistent over de gehele dag.
nieuws: Derde Odido-storing in drie dagen, ook Simpel- en Ben-klanten getroff...
Mogelijk hieraan gelinkt. Gaat meer fout in het netwerk.
Gebruik zelf de eigen DNS niet, maak al een tijd gebruik van Quad9 wat prima werkt en ook meer privacy biedt.
Mogelijk hieraan gelinkt. Gaat meer fout in het netwerk.
Gebruik zelf de eigen DNS niet, maak al een tijd gebruik van Quad9 wat prima werkt en ook meer privacy biedt.
[ Voor 13% gewijzigd door BiG-GuY op 17-06-2025 14:54 ]
Of je kunt DNS4EU gebruiken
86.54.11.1
86.54.11.201
Ook (en opties met meer of minder content filtering) te vinden op hun website (die is een beetje te fancy naar mijn smaak): https://www.joindns4.eu/for-public#resolver-options
86.54.11.1
86.54.11.201
Ook (en opties met meer of minder content filtering) te vinden op hun website (die is een beetje te fancy naar mijn smaak): https://www.joindns4.eu/for-public#resolver-options
Ik gebruik een eigen DNS (Pi-hole) welke naar quad9 en Google dns point. Zou niet het probleem moeten zijn..
Bij mij werkte het ook niet vanaf ca 15:00 uur. Gebruik ook een ander DNS, maar ook dat aanpassen naar een ander mocht niet baten. Werkt nu alweer voor ongeveer een uur.
Was algehele verstoring bij Odido.
Was algehele verstoring bij Odido.
Jamesbond007uk
Let op:
Voordat je een vraag stelt in dit topic graag eerst in de Topic FAQ in de openingspost kijken of je vraag daar al is beantwoord.
Verder gelieve niet elke DHL status update te posten in dit topic, is nogal irrelevant voor de rest van de mensen.
Voordat je een vraag stelt in dit topic graag eerst in de Topic FAQ in de openingspost kijken of je vraag daar al is beantwoord.
Verder gelieve niet elke DHL status update te posten in dit topic, is nogal irrelevant voor de rest van de mensen.