[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 25 ... 75 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
k---evi-n schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 22:51:
Vandaag eindelijk mijn Odido Modem binnen gekregen (besteld via Breedbandwinkel).

Zoals iedereen wilde ik hem ook graag meteen uitproberen, dus simkaart erin en ... niets..
De simkaart lijkt niet actief te zijn en krijg geen netwerk verbinding..
Nu vraag ik mij af of meerdere mensen hier last van hebben gehad? :?
Heb ik moeite mee gehad. Eerst had ik, vraag niet hoe, het SIMmerje verkeerd om erin gedaan (hij ging vrij stroef erin… dat had een teken moeten zijn. Het metalen stukje moet uiteraard naar de buitenkant van het houdertje, zodat het goed contact kan maken)

Toen had ik hem correct om, maar gebeurde er naar mijn mening ook niet veel. Mogelijk gewoon ongeduld? Ik had hem er (correct) ingestopt en ben toen mijn kleine van school gaan halen, en toen ik terug kwam deed ‘ie het wel, alle lampjes brandden.

Dus, als de SIM goed erin zit, gewoon een uur in de hoek laten staan. (Het opstarten duurt sowieso net iets langer dan ik zou willen, maar dat is dan maar zo.)

Als het dan nog niet werkt, contact opnemen met Odido (good luck!), dan is of de simkaart stuk, of niet geactiveerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Keypunchie op 30-10-2024 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zojuist mijn laatste factuur gekregen van mijn 4G-voor-thuis abo, dat ik stop heb laten zetten op het moment dat ik klik&klaar aanschafte. Kudo's voor Odido, het is een negatief bedrag, ik krijg nog wat terug. Verder staat het klantenvoordeel voor zowel mijn mobiele abo als mijn klik&klaar abo keurig in de Odido-app.
k---evi-n schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 22:51:
Vandaag eindelijk mijn Odido Modem binnen gekregen (besteld via Breedbandwinkel).

Zoals iedereen wilde ik hem ook graag meteen uitproberen, dus simkaart erin en ... niets..
De simkaart lijkt niet actief te zijn en krijg geen netwerk verbinding..
Nu vraag ik mij af of meerdere mensen hier last van hebben gehad? :?
Bij mij deed hij het pas toen ik de stappen doorlopen had met de Klik&Klaar app op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-06 13:35
Gister ook eindelijk de Odido K&K set ontvangen. Besteld via BBW dus dat duurde even zoals verwacht. Installeren was een eitje. Wel 's avonds meteen een paar uur offline geweest zonder reden.

Dekking volgens de K&K dekkingskaart: Snel tot 300mb/s
Snelheid gemeten: 331/47 mbps

Dik in orde dus. Helaas is mijn unit wel uitgeleverd met de V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806 firmware dus ik weet niet of de N28 band hier ook sterk genoeg zou zijn voor nog wat verdere verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:24
thys schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:01:
Gister ook eindelijk de Odido K&K set ontvangen. Besteld via BBW dus dat duurde even zoals verwacht. Installeren was een eitje. Wel 's avonds meteen een paar uur offline geweest zonder reden.

Dekking volgens de K&K dekkingskaart: Snel tot 300mb/s
Snelheid gemeten: 331/47 mbps

Dik in orde dus. Helaas is mijn unit wel uitgeleverd met de V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806 firmware dus ik weet niet of de N78 band hier ook sterk genoeg zou zijn voor nog wat verdere verbetering.
Bedoel je niet de N28 band in plaats van de N78 band ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-06 16:40
Bij ons is de Zyxel met K&K sinds gisteren om een onverklare reden uit de lucht. Tijdens het streamen gisteravond viel de verbinding weg en kwam niet terug, ook niet na een reboot. Toen de Huawei B2386 buitenrouter met 4GvT opgestart en die deed het prima.

Vanochtend de Zyxel weer aan maar nada noppes. De web interface geeft alleen Mobiele Status: down aan en de firmware is nog steeds NR53_b7D0528. Sim Status gecheckt en die is prima dus daar lijkt het ook niet aan te liggen. Het logboek kan ik ook niet zo veel mee. Echt raar dit...

Edit: in Mijn Odido ook niks te vinden. Abo loopt gewoon.

Edit2: ik vind na wat zoeken deze melding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WregD5SKlJUi06qBjH1Nid_PS4k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kmmAf7yM1zd46Rf4ENdArlN9.png?f=fotoalbum_large

Die werkzaamheden zijn dus vanaf vanochtend 8:00 maar waarom dan gisteravond al problemen en waarom doet 4GvT het wel?

[ Voor 38% gewijzigd door mvdklip op 31-10-2024 09:51 ]

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
W1ck1e schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:14:
[...]

Bedoel je niet de N28 band in plaats van de N78 band ?
Je hebt ook helemaal gelijk!

Nu zijn de zenders hier in de buurt ook nog allemaal 4G only dus het had ook weinig uitgemaakt denk ik. N78 ontvang ik dus ook niet. Dit weekend verder testen met een Zyxel NR7103 op een remote locatie. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-10-2024

YKW

mobiliteit ten top

Ik heb het probleem dat de sim kaart niet gepakt wordt; hebben hier meer mensen last van gehad? En kon je hem er gewoon in klikken of zit hij in een soort "sim tray" die je er in moet schuiven? Volgens de meneer van Odido moet het in een tray zitten, die zat er bij mij niet in/bij

Automatiseren kan je leren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-06 17:30

netblade

Sunrise

YKW schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:50:
Ik heb het probleem dat de sim kaart niet gepakt wordt; hebben hier meer mensen last van gehad? En kon je hem er gewoon in klikken of zit hij in een soort "sim tray" die je er in moet schuiven? Volgens de meneer van Odido moet het in een tray zitten, die zat er bij mij niet in/bij
Er hoort een simtray bij te zitten inderdaad, vermoedelijk maakt je simkaart nu geen goede connectie.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenjarino
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 27-06 19:12
Besloten de koperlijn op te zeggen en hiermee door te gaan. Nadat gisteren een paar keer de verbinding gewoon werd verbroken Vandaag stipt om 8 uur de telefoon gepakt en het was binnen 5 minuten geregeld zonder opzegtermijn voor de vaste lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
YKW schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:50:
Ik heb ook als eerste de kaart erin gepropt, voor ik er achter kwam dat er een tray in zat :$ .Simkaartje moet verkleind worden naar nano-formaat, en er zit een tray in waar die in past. Althans die hoort in een in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
netblade schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:52:
[...]

Er hoort een simtray bij te zitten inderdaad, vermoedelijk maakt je simkaart nu geen goede connectie.
Bij mij zat die tray in het modem achter het rubberen flapje. Even op drukken en hij kwam er uit. Sim er in en terug plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:36
Staat toch allemaal in de handleiding
Maar zelfs zonder dat wijst het voor zich
Je kan dat niet verkeerd doen zonder het te slopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-06 17:05
Ik heb vandaag wel erg veel uitvallers op de WiFi....
Twijfel nu toch weer of ik niet gewoon good-old Ziggo moet re-activeren per 1 januari oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

-Muncky- schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:06:
Twijfel nu toch weer of ik niet gewoon good-old Ziggo moet re-activeren per 1 januari oid.
Staat je 2,4 ghz aan, heb dat uitgezet omdat die steeds switchte die kant op en dat deed mn snelheid weinig goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Ik heb slechte ervaringen met de stabiliteit van de WiFi van de modem. Ik heb de modem nu aangesloten op een UniFi Cloud Gateway Ultra met 2 ASUS access points erachter. Werkt perfect en vrijwel geen enkel probleem gehad tot nu toe.

Als je een laag budget hebt kan je altijd een TP Link Deco setje halen, zijn niet heel duur voor wat je krijgt. Modem in DMZ zetten en de Deco’s de rest laten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-10-2024

YKW

mobiliteit ten top

W1ck1e schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:03:
[...]

Bij mij zat die tray in het modem achter het rubberen flapje. Even op drukken en hij kwam er uit. Sim er in en terug plaatsen.
Kijk, dat is het probleem dus. Helaas zijn die dingen (simtrays) niet los verkrijgbaar, dus heb deze moeten opzeggen en een nieuwe moeten aanvragen. Ze gaven aan dat het storm liep, in de eerste week hebben ze al 4000 abbo's gesloten en via de winkel kan je het al niet meer bestellen vanwege de drukte....

Automatiseren kan je leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkloppen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-03 09:30
Dus deze firmware laat N28 niet toe? V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806
hmm...das dan wel een probleem gok ik voor mij. Ik zit op 100 meter van een N28 mast met 1 van de sectoren gericht recht naar mijn huis. De eerste N78 mast staat 1.3 km verderop. De router komt vanmiddag...dan kan ik gaan klooien.

reg

w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
YKW schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:28:
[...]

Kijk, dat is het probleem dus. Helaas zijn die dingen (simtrays) niet los verkrijgbaar, dus heb deze moeten opzeggen en een nieuwe moeten aanvragen. Ze gaven aan dat het storm liep, in de eerste week hebben ze al 4000 abbo's gesloten en via de winkel kan je het al niet meer bestellen vanwege de drukte....
Dan heb je inderdaad nu "even" pech.
Ik vermoed dat door de tray te gebruiken de nano sim op een iets andere plek (millimeters) zit dan bij gebruik van het randje om het nano simmetje heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-06 17:05
BlazeMuis schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:20:
[...]

Ik heb slechte ervaringen met de stabiliteit van de WiFi van de modem. Ik heb de modem nu aangesloten op een UniFi Cloud Gateway Ultra met 2 ASUS access points erachter. Werkt perfect en vrijwel geen enkel probleem gehad tot nu toe.

Als je een laag budget hebt kan je altijd een TP Link Deco setje halen, zijn niet heel duur voor wat je krijgt. Modem in DMZ zetten en de Deco’s de rest laten regelen.
WiFi van het modem zelf staat al uit en heb reeds een TP Link Deco setje staan. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Nu online
-Muncky- schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:34:
[...]

WiFi van het modem zelf staat al uit en heb reeds een TP Link Deco setje staan. :-(
Vreemd.

Heb je wel goed 5G signaal? Mijne zit rond de -83dbm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
wkloppen schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:29:
Dus deze firmware laat N28 niet toe? V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806
hmm...das dan wel een probleem gok ik voor mij. Ik zit op 100 meter van een N28 mast met 1 van de sectoren gericht recht naar mijn huis. De eerste N78 mast staat 1.3 km verderop. De router komt vanmiddag...dan kan ik gaan klooien.

reg

w.
In de link die ik eerder deelde geeft Odido aan dat in de toekomstige firmware band n28 uit gaat voor iedereen. Als je nu al de nieuwste firmware hebt met band N78 only, dan bespaar je jezelf een teleurstelling in te toekomst.

Het probleem met terugzetten van de firmware is dat als er een nieuwe beschikbaar is je weer geuprgade wordt naar de nieuwste firmware. Ook hier zullen de lage banden uitgeschakeld zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Als je reeds/van plan bent om regelmatig te wisselen van ISP omwille van korting oid. Dan is een eigen WiFi setup aan te bevelen. Ik gebruik K&K ook alleen bedraad, WiFi staat uit om power te saven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
topaj schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 23:30:
[Afbeelding]

Het lunchbak experiment is geslaagd! Beetje beun zo, maar ik wilde het eerst even een paar dagen aankijken.

[Afbeelding]

Ik bleef constant hikken op 1.0Gbit (ach wat vreselijk!), dus ik had gister een Intel I226 2.5Gbe netwerkkaartje besteld die vandaag binnen kwam, en er zat inderdaad nog wat extra in de kan! Nu ook maar investeren in een 2.5Gbe router en switch :9~ Ik neig naar de Ubiquiti Cloud Gateway max

Het mag voor zich spreken dat ik wel zeer tevreden ben, upload is trouwens 150Mbit ongeveer,

Overigens heb ik inmiddels een degelijke waterdichte behuizing en ook al wartels plus materialen om de USB-C kabel te verlengen en netjes door te voeren.
Ik ben heel benieuwd naar je externe behuizing. Ik heb zelf 4G thuis midden in een bos met externe antenne, Hier en daar werd op fora gerept dat de externe router ook geschikt zou zijn voor 5G. Dat blijkt klinklare onzin. Ik zal dat dan ook moeten vervangen. Ik heb de router al even bij het raam getest en dat levert een 160Mbit verbinding op. Dat is sneller dan de 4G thuis connectie, maar ik zou hem toch ook graag buiten aan de dak rand willen hangen, zodat het signaal toch nog een stuk beter wordt. 160Mbit is ruim voldoende bandbreedte, maar zodra het vakantie park vult zakt dat uiteraard een flink stuk naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
topaj schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 23:30:
[Afbeelding]

Het lunchbak experiment is geslaagd! Beetje beun zo, maar ik wilde het eerst even een paar dagen aankijken.

[Afbeelding]

Ik bleef constant hikken op 1.0Gbit (ach wat vreselijk!), dus ik had gister een Intel I226 2.5Gbe netwerkkaartje besteld die vandaag binnen kwam, en er zat inderdaad nog wat extra in de kan! Nu ook maar investeren in een 2.5Gbe router en switch :9~ Ik neig naar de Ubiquiti Cloud Gateway max

Het mag voor zich spreken dat ik wel zeer tevreden ben, upload is trouwens 150Mbit ongeveer,

Overigens heb ik inmiddels een degelijke waterdichte behuizing en ook al wartels plus materialen om de USB-C kabel te verlengen en netjes door te voeren.
Heb je het wit van de behuizing af gehaald, met welke reden? Wel een ontzettend hoge snelheid terwijl het er landelijk uit ziet? Per toeval een 10Gbps mast om de hoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
@BiG-GuY @jk-5 @ernstoud @Xandrios

Wat zijn de premium routers die je als alternatief zou kunnen kiezen om aan de firmware patchout van band N28 voorbij te gaan. Met BlackFriday om de hoek is het geen gek idee om eens een shortlist te maken toch?

Na wat zoeken in het topic heb ik deze linkjes gevonden:
https://www.amazon.nl/TP-...logie/dp/B0BWS5WBQ7/?th=1

Pilovali schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:17:
[...]

Ik heb eerder gisteren een Acer Predator Connect X5 5G-CPE gekocht via Marktplaats voor €150. Daar kan ook een externe antenne aan, dus dat ga ik misschien nog proberen. Router van Odido gaat dan in de doos.

Ik zag dat er wel meerdere tweedehands 5G routers te koop zijn op Marktplaats, misschien is dat het bekijken waard.
Hoe zijn je ervaringen?

Kwam deze link nog tegen van de bezuinig en in de behuizing die had ik gemist in de early days. topaj in "[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:00

franssie

Save the albatross

stormfly schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:49:

Wat zijn de premium routers die je als alternatief zou kunnen kiezen om aan de firmware patchout van band N28 voorbij te gaan. Met BlackFriday om de hoek is het geen gek idee om eens een shortlist te maken toch?

<>
Die X3000 heb ik geprobeerd, is nauwelijks te configureren (alleen via een app die nogal mank ik) dus die ging terug. (edit op amazon.de was ie nog veel goedkoper https://www.amazon.de/-/nl/dp/B0BWS5WBQ7/ )
Draai nu vooralsnog met het Odido modem, en als ik cloudfare aan de praat krijg is dat prima.

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 31-10-2024 12:00 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:27

[...]

Hoe zijn je ervaringen?

Kwam deze link nog tegen van de bezuinig en in de behuizing die had ik gemist in de early days. topaj in "[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie"
Externe antenne werkt niet door een firmware bug aan de kant van Acer, maar verder dik prima. Hij pakte de 5G op van de lagere frequenties aangezien ik geen dekking heb op 3.5 GHz.
Alleen heb ik er nu niks meer aan aangezien ik heb opgezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Pilovali schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:56:
[...]

Externe antenne werkt niet door een firmware bug aan de kant van Acer, maar verder dik prima. Hij pakte de 5G op van de lagere frequenties aangezien ik geen dekking heb op 3.5 GHz.
Alleen heb ik er nu niks meer aan aangezien ik heb opgezegd.
Aha wat haalde je voor snelheden op de lage banden?
franssie schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:56:
[...]

Die X3000 heb ik geprobeerd, is nauwelijks te configureren (alleen via een app die nogal mank ik) dus die ging terug. (edit op amazon.de was ie nog veel goedkoper)
Draai nu vooralsnog met het Odido modem, en als ik cloudfare aan de praat krijg is dat prima.
Nou ja het is een beetje de "heb" dat ik zelf een router wil kopen, thuis heb ik N78 met 600/50 dus tja...maar ik dacht misschien kunnen we een lijstje maken met routers waarvan wij vinden dat het een leuk alternatief is.

https://www.zyxel.com/ser...4g-lte-cpe/5g-nr-cpe/idus neemt niet weg dat Odido al een premium model heeft gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:27
stormfly schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:01:
[...]

Aha wat haalde je voor snelheden op de lage banden?

[...]

Nou ja het is een beetje de "heb" dat ik zelf een router wil kopen, thuis heb ik N78 met 600/50 dus tja...maar ik dacht misschien kunnen we een lijstje maken met routers waarvan wij vinden dat het een leuk alternatief is.

https://www.zyxel.com/ser...4g-lte-cpe/5g-nr-cpe/idus neemt niet weg dat Odido al een premium model heeft gekozen.
Is helemaal afhankelijk van de condities, maar ik haalde tussen de 50 en 200 Mbps download, en zo'n 20 Mbps up. Ik zit op het randje van bereik, indoor heb ik niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
boyette schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:05:
Staat toch allemaal in de handleiding
Maar zelfs zonder dat wijst het voor zich
Je kan dat niet verkeerd doen zonder het te slopen
Kan prima en ook kan het de beste overkomen (al zeg ik het over mezelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxboone
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-05 16:11
De eerste weken prima gewerkt, al is de WiFi echt dramatisch (valt regelmatig weg en een volledige reboot van het apparaat nodig). Bekabeld top!

Gisteren is het modem gereboot en vanochtend ook, sinds vanochtend geen internet meer (uplink blijft rood).

Hopelijk fixen ze iets met een nieuwe firmware update, al ben ik benieuwd hoe ik die ga krijgen zonder uplink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
maxboone schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:31:
De eerste weken prima gewerkt, al is de WiFi echt dramatisch (valt regelmatig weg en een volledige reboot van het apparaat nodig). Bekabeld top!

Gisteren is het modem gereboot en vanochtend ook, sinds vanochtend geen internet meer (uplink blijft rood).

Hopelijk fixen ze iets met een nieuwe firmware update, al ben ik benieuwd hoe ik die ga krijgen zonder uplink.
Het product is sinds 14 oktober bestelbaar. Dat is inmiddels 17 dagen geleden. Eerste weken prima gewerkt, sinds 1 dag een probleem. ;)

Krijg je wel verbinding op een andere plek in huis voor je modem ?
Anders, het is bruikleen, ze sturen vast een vervangend exemplaar, wel even vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

maxboone schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:31:

Ik had dit vanochtend ook, ik zet het modem elke avond uit, en vanochtend bleef die maar knipperen iid.
Uitgezet, sim eruit en erin, minuutje of 5 gewacht en het werkte weer. Doet die bij jou het inmiddels ook weer?

Ik zie het als kinderziektes, ben persoonlijk wel tevreden over het wifistuk maargoed alles is hier gelijkvloers

[ Voor 5% gewijzigd door netblade op 31-10-2024 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-06 14:31
netblade schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:55:
[...]

Ik had dit vanochtend ook, ik zet het modem elke avond uit, en vanochtend bleef die maar knipperen iid.
Uitgezet, sim eruit en erin, minuutje of 5 gewacht en het werkte weer. Doet die bij jou het inmiddels ook weer?

Ik zie het als kinderziektes, ben persoonlijk wel tevreden over het wifistuk maargoed alles is hier gelijkvloers
Hier hetzelfde na opnieuw opstarten,(010 Molenlaankwartier) rode led.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dip6aP6Uyrc6NHDstNx6u_WEAKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vTmcvZefmtKzFQRgpVKOMpsw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door zebsite op 31-10-2024 13:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bons
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-06 15:46
Ik vindt het langzaam wel een beetje tijd worden dat ze met een patch komen voor ieder geval het WIFI gedeelde van dat ding. Het product bestaat bijna 3 weken en de patch blijft uit. Ik merk wel hoe meer bytes dat ding over WIFI heeft afgehandeld hoe sneller potentieel je tegen te bug/regression aanloopt. dan lijkt toch de nodige buffers niet te worden opgeruimd.

Ik kan niet zo snel dit soort issues vinden met de "vanilla" versie van dit apparaat.
Dus ik vermoed dat deze bug door de customisation door Odido erin zijn geslopen.
Ze hebben wel meer WIFI zaken met dit ding lopen tweaken, zoals WIFI 7 uitgeschakeld terwijl dat ding wel officeel Wi-Fi 7 certified is (beetje zonde).

Zou ook ieder geval fijn zijn als Odido met zijn klanten over iets communiceert. Maar het is zoals bij Oidido altijd vrijwel nihil communicatie naar zijn klanten toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

zebsite schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:13:
[...]

Hier hetzelfde na opnieuw opstarten,(010 Molenlaankwartier) rode led.[Afbeelding]
Doet de sim het nog wel in een ander apparaat?
Ik draai overigens nog op dezelfde firmware versie als jij met N28 support.

[ Voor 7% gewijzigd door netblade op 31-10-2024 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
zebsite schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:13:
[...]

Hier hetzelfde na opnieuw opstarten,(010 Molenlaankwartier) rode led.[Afbeelding]
Als ik het goed begrijp heb je de "stock" firmware die normaal gesproken al vervangen had moeten zijn door een update, bijvoorbeeld "V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806".

Naar mijn mening is het in principe onverstandig om te proberen updates van de firmware te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkloppen
stormfly schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:21:
[...]

In de link die ik eerder deelde geeft Odido aan dat in de toekomstige firmware band n28 uit gaat voor iedereen. Als je nu al de nieuwste firmware hebt met band N78 only, dan bespaar je jezelf een teleurstelling in te toekomst.

Het probleem met terugzetten van de firmware is dat als er een nieuwe beschikbaar is je weer geuprgade wordt naar de nieuwste firmware. Ook hier zullen de lage banden uitgeschakeld zijn.
Helder verhaal...behalve als ik mijn eigen router koop dus....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:38

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
@stormfly
De TP-Link zag ik geen goede berichten over. Slechte interface en beperkte opties.

Als je de mogelijkheid hebt voor een kabel doorvoer naar buiten voor de UTP zou een van deze van Zyxels interessant kunnen zijn:
uitvoering: ZyXEL Nebula 5G NR Outdoor Router 5G/4G+ CAT19
uitvoering: ZyXEL LTE7490-M904 4G+ CAT18
uitvoering: ZyXEL LTE7480-M804 4G+ CAT12

En indoor:
uitvoering: ZyXEL Nebula 5G NR Indoor Router (FWA510-EU0102F) 5G/4G+ CAT19
uitvoering: ZyXEL Nebula 5G NR Indoor Router (FWA505-EU0102F) 5G/4G+ CAT19

De originele firmwares van Zyxel ondersteunen bridge/passthrough mode, zodat je een willekeurige router erachter kan gebruiken. Zyxel is wat bekender qua routermerk en heeft meer informatie beschikbaar online en uitgebreide opties in de originele firmware inclusief handmatige bandselectie (niet alle combi's worden ondersteund, dus goed kijken welke je dan kiest).

De oudere WNC AF55 die T-Mobile 4G voor thuis extra snel gebruikte, heeft blijkbaar ook n28/n78 support bij de laatste generatie buiten unit. Maar weet niet in hoeverre de firmware daarvan nog verder beperkt is.

Ik wacht persoonlijk tot er meer informatie beschikbaar is over de Unifi 5G oplossing. Deze is recent 'gelekt' bij een event van hun, maar nog geen specs, prijzen of releasedatum bekend.

[ Voor 39% gewijzigd door BiG-GuY op 31-10-2024 15:57 ]

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bons
W1ck1e schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:24:
[...]

Als ik het goed begrijp heb je de "stock" firmware die normaal gesproken al vervangen had moeten zijn door een update, bijvoorbeeld "V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806".

Naar mijn mening is het in principe onverstandig om te proberen updates van de firmware te voorkomen.
De B9 firmware uitrol is 4dagen na launch gestopt. Alleen mensen dus die een modem binnen eerste 4 dagen online hebben gehad zitten op B9. De rest nog op B7 . Mensen die een "nieuwe" abbo hebben gekregen op B9 hebben dus wellicht een modem gekregen van een andere user die in de eerste pool zat.

Veel mensen hebben K&K namelijk ook weer opgezegd nadat de N28 band uitgeschakeld werd in B9.
Vooral mensen in buitengebieden zitten vaak gewoon te ver weg voor 3,5GHZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:06
W1ck1e schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:24:
[...]

In dit geval is het juist verstandig om de update naar 0806 te omzeilen, zeker voor de N28 band gebruikers.

En ik vermoed dat Odido de update heeft stopgezet want mijn Zyxel draait nog steeds firmware 0528 na meer dan 12 dagen onafgebroken aan te hebben gestaan.

Er zal zeer waarschijnlijk een moment komen dat een nieuwe firmware wordt gepushed, maar dat zal dan niet 0806 zijn, vermoed ik. En of dan de N28 band dan weer teogangkelijk is, geen idee.

[ Voor 3% gewijzigd door Pierre_nr1 op 31-10-2024 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Pierre_nr1 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:31:
[...]

In dit geval is het juist verstandig om de update naar 0806 te omzeilen, zeker voor de N28 band gebruikers.

En ik vermoed dat Odido de update heeft stopgezet want mijn Zyxel draait nog steeds firmware 0528 na meer dan 12 dagen onafgebroken aan te hebben gestaan.

Er zal zeer waarschijnlijk een moment komen dat een nieuwe firmware wordt gepushed, maar dat zal dan niet 0806 zijn, vermoed ik.
Ik vraag me af hoe ze die updates uit gaan rollen bij mensen die niet altijd dit apparaat aan hebben staan, het zou logischer zijn om zelf te kunnen pollen of er nieuwe versies beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:06
netblade schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:32:
[...]

Ik vraag me af hoe ze die updates uit gaan rollen bij mensen die niet altijd dit apparaat aan hebben staan, het zou logischer zijn om zelf te kunnen pollen of er nieuwe versies beschikbaar zijn.
Daar zal Odido vast nog wel wat op vinden, het product is nog jong.

Ik vermoed dat ze de update best wel op meerdere momenten overdag zouden willen doen, maar dan gaan ze zeer veel klachten krijgen van mensen die het op dat moment nodig hebben.

Er zal vast nog wel iets bedacht gaan worden om een update te forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkloppen
[...]

Dat is niet in hun belang. Ze willen juist iedereen van die N28 hebben. Zo voorkomen ze capaciteits problemen in relatie tot de netwerkuitrol. Oftwel ze zullen het altijd pushen en nooit aan de gebruiker overlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bons
[...]

Op dit moment niet, en kun je de update "bypassen" door de router tussen 01:00 - 01:30 uit te zetten want dan checkt ie met een cronjob of er een nieuwe versie staat lijkt het.

Sommige hier hebben daarom in het begin de B9 update daarmee kunnen tegen houden om zo nog steeds N28 connectiviteit te hebben.

Verder denk ik dat Odido voor zichzelf hier een groot probleem aan het maken is om standaard nu B7 firmwares uit te leveren. Mochten we zo wel een nieuwe FW krijgen en deze lage banden staan alsnog weer uit. Dan treft je nu een veel groter groep mensen die moeten terugvallen op 4G. Met in vele gevallen een flinke degradatie van de verbinding tot gevolg. Hier krijgen ze dan wel een shitstorm van klachten over.

Elke dag dat mensen onboarden op N28 wordt dadelijk de teleurstelling alleen maar groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
bons schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:29:

De B9 firmware uitrol is 4dagen na launch gestopt. Alleen mensen dus die een modem binnen eerste 4 dagen online hebben gehad zitten op B9. De rest nog op B7 . Mensen die een "nieuwe" abbo hebben gekregen op B9 hebben dus wellicht een modem gekregen van een andere user die in de eerste pool zat.

Veel mensen hebben K&K namelijk ook weer opgezegd nadat de N28 band uitgeschakeld werd in B9.
Vooral mensen in buitengebieden zitten vaak gewoon te ver weg voor 3,5GHZ.
Ik heb mijn modem gisteren ontvangen, volgens meteen met firmware V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806
Het modem zag er gloednieuw uit, dus volgens mij geen teruggestuurd exemplaar. Ik denk dat het modem voor verzenden al deze firmware had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-06 14:31
netblade schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:24:
[...]

Doet de sim het nog wel in een ander apparaat?
Ik draai overigens nog op dezelfde firmware versie als jij met N28 support.
Imijn iPhone is nog 4g…maar ik heb nu weer verbinding!
Ik heb de router op de tweede dag van introductie bij een Odido winkel opgehaald..de eerste week stond hij uit, na twaalven via mijn Homey, daarom heb ik nog de eerste firmware. Zit tussen drie masten met de juiste frequentie, heb de oude firmware niet nodig, maar wel in de zomer voor op de camping misschien?

[ Voor 33% gewijzigd door zebsite op 31-10-2024 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bons
W1ck1e schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:38:
[...]

Ik heb mijn modem gisteren ontvangen, volgens meteen met firmware V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806
Het modem zag er gloednieuw uit, dus volgens mij geen teruggestuurd exemplaar. Ik denk dat het modem voor verzenden al deze firmware had.
Eerlijk gezegd ga ik er niet van uit dat een modem dat 1 a 2 dagen bij mensen heeft gestaan flinke "rokerschade" of krassen heeft. tenminste mag ik aannemen van niet :P

Dus dat een modem "als nieuw" uitziet lijkt me logisch. Ze duwen wel een nieuwe doos eromheen maar dat wordt jaren zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Laatst online: 22-02 15:52
W1ck1e schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:38:
[...]

Volgens het marketing materiaal van Zyxel is de hele behuizing heel makkelijk te vervangen, dus het zal me niks verbazen als de logistiek partner van Odido er een nieuwe behuizing omheen zet voordat ze m weer de deur uit sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
bons schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:41:

Eerlijk gezegd ga ik er niet van uit dat een modem dat 1 a 2 dagen bij mensen heeft gestaan flinke "rokerschade" of krassen heeft. tenminste mag ik aannemen van niet :P

Dus dat een modem "als nieuw" uitziet lijkt me logisch. Ze duwen wel een nieuwe doos eromheen maar dat wordt jaren zo gedaan.
Dat is inderdaad mogelijk, maar ik denk het niet bij mijn exemplaar. Het is in ieder geval niet het modem waarvan de binnenkant hier op tweakers gedocumenteerd is ;)

deze is volgens @thys ook uitgeleverd met de B9 firmware.

[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 31-10-2024 13:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:55

[...]

Hoe zijn je ervaringen?

Niet helemaal mijn expertise, maar wel die van @ikbenjoeri, misschien heeft die goed advies voor een goede vervangende router

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Mijn ervaring met n28 is dat deze betere performance had op de Huawei masten. Waarom weet ik niet precies, mogelijk dat de cellen anders ingericht waren of is hun techniek op de lagere banden daadwerkelijk beter.

In de gebieden waar Ericsson masten zijn met b1/b3/b3/b7/b8/b20/b32 op 4G en n28 op 5G, merkten we dat de performance van n28 vaker laag was. Over het algemeen haalden we hogere snelheden op b1/b3/b32 combi dan op n28/b1/b3. De lage banden zijn over het algemeen beperkt en gebruiken we normaal niet.

Voor degenen die geen n78 kunnen vangen en ook niet toegestaan zijn op n28, welke b banden zit je dan wel op?

Gallery V&A

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 27-06 13:22

[...]

Hoe zijn je ervaringen?

Ik kan de volgende routers aanraden:

Zyxel FWA505
+ Matig WiFi bereik op 5GHz + Richt gevoeling naar de mast

Zyxel FWA510
+ Redelijk WiFi bereik op 5GHz + Richt gevoeling naar de mast

OPPO 5G CPE T1a
+ Gebruikt alleen geen N78 (staat uit in software voor in NL) maar heeft goede antenne versterking voor B1 en B3 en kan 2x low aan dus B20+N28+B3+B1 werkt erg goed in het buitengebied + Goed WiFi bereik op 5GHz

ZTE MC8885G
+ Redelijk WiFi bereik op 5GHz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thys
W1ck1e schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:48:
[...]

Dat is inderdaad mogelijk, maar ik denk het niet bij mijn exemplaar. Het is in ieder geval niet het modem waarvan de binnenkant hier op tweakers gedocumenteerd is ;)

deze is volgens @thys ook uitgeleverd met de B9 firmware.
Het zou mij verbazen als we nu al zoveel retourmodems zien die opnieuw uitgeleverd worden. Het product is nog geen maand oud dus de retour zal ook nog zeer beperkt zijn. Het verloopt ook allemaal niet dusdanig gestroomlijnd dat een ingenomen modem binnen een paar dagen alweer uitgeleverd wordt, is mijn inschatting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• topaj
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:06
Seth_Chaos schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:27:
[...]

Ik ben heel benieuwd naar je externe behuizing. Ik heb zelf 4G thuis midden in een bos met externe antenne, Hier en daar werd op fora gerept dat de externe router ook geschikt zou zijn voor 5G. Dat blijkt klinklare onzin. Ik zal dat dan ook moeten vervangen. Ik heb de router al even bij het raam getest en dat levert een 160Mbit verbinding op. Dat is sneller dan de 4G thuis connectie, maar ik zou hem toch ook graag buiten aan de dak rand willen hangen, zodat het signaal toch nog een stuk beter wordt. 160Mbit is ruim voldoende bandbreedte, maar zodra het vakantie park vult zakt dat uiteraard een flink stuk naar beneden.
De behuizing die ik heb is een Gewiss GW 44 218:
https://www.elektramat.nl...141ac69640037303135373267
Let wel, deze heb ik nog niet gemonteerd. Momenteel is het de lunchbak die je op de foto ziet.
stormfly schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:30:
[...]

Heb je het wit van de behuizing af gehaald, met welke reden? Wel een ontzettend hoge snelheid terwijl het er landelijk uit ziet? Per toeval een 10Gbps mast om de hoek?
Om de foto's te kunnen maken die je linkt aan het einde van de post :+
Omgeving is in Friesland maar we hebben inderdaad geluk met de mast blijkbaar. Volgens antennakaart fiber en microwave, maar specifieke details staan er verder niet bij.

[ Voor 5% gewijzigd door topaj op 31-10-2024 14:41 ]

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoozeOperator
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:41
Goed, hier zoals bij zovele een drama ervaring na de firmware update. Contact met odido haalt niets uit en kastje muur verhaal. Ik dacht dus slim te zijn en gewoon nog een abbo af te sluiten om zo een nieuwe router en hopelijk oude firmware te krijgen. Handel vandaag binnen gekregen maar gewoon uitgeleverd met de 0806 en dus nog steeds een drama verbinding. Nu moet ik twee abbo's opzeggen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-06 16:30
Ik woon ruim 400 meter van de mast af en haal gemiddeld 200 mb down (en 130 up). Voor die afstand vond ik dat best laag gezien de andere ervaringen hier. Twee dagen geleden gebeld met Odido en mijn case is doorgestuurd naar de technische afdeling. Werd vanochtend al teruggebeld met een helaas pindakaas mededeling: Doordat de antennes ongunstig t.o.v. mijn huis gepositioneerd zijn, haal ik lagere snelheden. Maar je hoort mijn niet klagen: met mijn DSL lijntje haal ik maar 36 down en 5 up. Dus min. 200 up is al een grote vooruitgang.

Een mast dichtbij hebben kan dus ook een groot nadeel zijn of zoals @franssie dit eerder al mooi heeft verwoord: onder de vuurtoren is het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkloppen
kielkiel schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:52:
Ik woon ruim 400 meter van de mast af en haal gemiddeld 200 mb down (en 130 up). Voor die afstand vond ik dat best laag gezien de andere ervaringen hier. Twee dagen geleden gebeld met Odido en mijn case is doorgestuurd naar de technische afdeling. Werd vanochtend al teruggebeld met een helaas pindakaas mededeling: Doordat de antennes ongunstig t.o.v. mijn huis gepositioneerd zijn, haal ik lagere snelheden. Maar je hoort mijn niet klagen: met mijn DSL lijntje haal ik maar 36 down en 5 up. Dus min. 200 up is al een grote vooruitgang.

Een mast dichtbij hebben kan dus ook een groot nadeel zijn of zoals @franssie dit eerder al mooi heeft verwoord: onder de vuurtoren is het donker.
Hoe staat je huis ten opzichte van de sectoren en welke banden zend die mast uit?

https://antennekaart.nl/k...975&zoom=18&max-height=31

[ Voor 5% gewijzigd door wkloppen op 31-10-2024 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
wkloppen schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:55:
[...]
Hoe staat je huis ten opzichte van de sectoren en welke banden zend die mast uit?
De sectoren op antennekaart komen volgens mij soms niet overeen met de werkelijkheid.
Heb eens gekeken bij 'mijn' mast met zgn. 3 sectoren en zie 1 'soort hark- of elektrische heggenschaar-antenne' en 1 plat vierkant kastje voor een straalverbinding(?)
Daar had ik een heel andere verwachting van.

[ Voor 4% gewijzigd door Harry720A op 31-10-2024 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic001
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-06 17:07
Na enkele dagen is de modem al defect. Hij ziet de simkaart niet meer. Het lampje met aardbol is rood, signaalsterkte knippert blauw. Resetten helpt niet. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjarino
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 27-06 19:12
Harry720A schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:02:
[...]

De sectoren op antennekaart komen volgens mij soms niet overeen met de werkelijkheid.
Heb eens gekeken bij 'mijn' mast met zgn. 3 sectoren en zie 1 'soort hark- of elektrische heggenschaar-antenne' en vierkant kastje voor een straalverbinding(?)
Daar had ik een heel andere verwachting van.
Inderdaad! Ik zie op https://www.cellmapper.net/ een heel andere layout als ik op mijn toren klik dan wat je zou verwachten naar aanleiding van de sectorlayout op antennekaart. Komt die mogelijk meer overeen met jouw situatie?

Je kan ook 2x klikken op een toren om verschillende banden te zien. Oh dat blijkt alleen 4G te zijn :X

[ Voor 8% gewijzigd door jeroenjarino op 31-10-2024 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svenvg93
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 27-06 12:10
Vic001 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:14:
Na enkele dagen is de modem al defect. Hij ziet de simkaart niet meer. Het lampje met aardbol is rood, signaalsterkte knippert blauw. Resetten helpt niet. Iemand ervaring mee?
Ik had vanmorgen hetzelfde probleem, in de WebGui kon ik nog wel alle simkaart informatie zien, dat werkte wel nog.

Na een paar reboots en bakkie koffies verder had die eindelijk weer verbinding. Heb ik het idee dat ze iets hebben aangepast op masten vannacht hier in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic001
Oke, bedankt. Zal ook proberen nog enkele keren te resetten. Er is dus nog hoop!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Even samengevat in 1 post:
BiG-GuY schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:28:
@stormfly
De TP-Link zag ik geen goede berichten over. Slechte interface en beperkte opties.

Als je de mogelijkheid hebt voor een kabel doorvoer naar buiten voor de UTP zou een van deze van Zyxels interessant kunnen zijn:
uitvoering: ZyXEL Nebula 5G NR Outdoor Router 5G/4G+ CAT19
uitvoering: ZyXEL LTE7490-M904 4G+ CAT18
uitvoering: ZyXEL LTE7480-M804 4G+ CAT12

En indoor:
uitvoering: ZyXEL Nebula 5G NR Indoor Router (FWA510-EU0102F) 5G/4G+ CAT19
uitvoering: ZyXEL Nebula 5G NR Indoor Router (FWA505-EU0102F) 5G/4G+ CAT19

De originele firmwares van Zyxel ondersteunen bridge/passthrough mode, zodat je een willekeurige router erachter kan gebruiken. Zyxel is wat bekender qua routermerk en heeft meer informatie beschikbaar online en uitgebreide opties in de originele firmware inclusief handmatige bandselectie (niet alle combi's worden ondersteund, dus goed kijken welke je dan kiest).

De oudere WNC AF55 die T-Mobile 4G voor thuis extra snel gebruikte, heeft blijkbaar ook n28/n78 support bij de laatste generatie buiten unit. Maar weet niet in hoeverre de firmware daarvan nog verder beperkt is.

Ik wacht persoonlijk tot er meer informatie beschikbaar is over de Unifi 5G oplossing. Deze is recent 'gelekt' bij een event van hun, maar nog geen specs, prijzen of releasedatum bekend.
Ik moest even zoeken naar de CAT xx codering, hoe hoger hoe sneller geeft chatGPT aan? Waarom noemen jij en Joeri niet de NR5105 die heeft volgens chatGPT CAT 20? Krijg dat laatste niet helemaal bevestigd via een datasheet.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
3GPP Release 15 standard-compliant
Supports both NSA and SA modes
Supports frequencies: n1/n3/n5/n7/n8/n20/n28/n41/n77/n78/n38/n40
DL 4×4 MIMO: n1/n3/n7/n38/n40/n41/n77/n78
Data rates:
5G SA: DL 4.2 Gbps; UL 900 Mbps*
5G NSA: DL 5 Gbps; UL 650 Mbps*
Supports DL modulation QPSK, 16-QAM, 64-QAM and 256-QAM
Supports UL modulation QPSK, 16-QAM, 64-QAM and 256-QAM
ikbenjoeri schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:08:
[...]

Ik kan de volgende routers aanraden:

Zyxel FWA505
+ Matig WiFi bereik op 5GHz + Richt gevoeling naar de mast

Zyxel FWA510
+ Redelijk WiFi bereik op 5GHz + Richt gevoeling naar de mast

OPPO 5G CPE T1a
+ Gebruikt alleen geen N78 (staat uit in software voor in NL) maar heeft goede antenne versterking voor B1 en B3 en kan 2x low aan dus B20+N28+B3+B1 werkt erg goed in het buitengebied + Goed WiFi bereik op 5GHz

ZTE MC8885G
+ Redelijk WiFi bereik op 5GHz
Dank! WiFi is voor mij niet relevant, ik wil vooral goede 4G en 5G antennes. Ben benieuwd of jij de NR5105 in handen hebt gehad en/of mogelijk ervaringen gelezen hebt? Eerste nadeel wat ik zelf zie is de 1Gbps LAN poort. De FWA510 komt wel goed uit de testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themikes
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-06 07:40
Inmiddels heb ik ook de K&K router ontvangen. Installeren fluitje van een cent, maar verbinding krijgen is niet zo makkelijk.. 5G blauwe led blijft knipperen en na 20 minuten knippert hij rood. Geen verbinding. Herstarten, simkaart eruit en erin gedaan, gereset etc. Hielp niet.
Ondertussen sta ik in de wacht bij Odido, er zijn 32 wachtende voor u… iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

@stormfly
CAT19/CAT20 heeft te maken met de 4G+ standaard.

Theoretisch is CAT20 sneller dan CAT19, maar het ligt er maar net aan welke combinatie van banden ondersteund worden door het modem en welke banden gevangen kunnen worden.

Helaas is dat niet een spec die in zoveel details gedeeld wordt, maar het verschilt per type en merk modem chip welke banden wel en niet gecombineerd kunnen worden. Veel van de 'oudere' 5G chips kunnen bijvorbeeld maar 1 lage band combineren met een mid/hogere band, terwijl nieuwere 5G modems ook 2 of meer lage banden kunnen combineren.

De NR5105 vind ik niet terug, waar heb je die gevonden? Zie wel de NR5101 en NR5103.

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
themikes schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:51:
Ondertussen sta ik in de wacht bij Odido, er zijn 32 wachtende voor u… iemand een suggestie?
ff wachten ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
themikes schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:51:
Inmiddels heb ik ook de K&K router ontvangen. Installeren fluitje van een cent, maar verbinding krijgen is niet zo makkelijk.. 5G blauwe led blijft knipperen en na 20 minuten knippert hij rood. Geen verbinding. Herstarten, simkaart eruit en erin gedaan, gereset etc. Hielp niet.
zoek in dit draadje op "rood", "blauw" & "knippert". Misschien staat daar iets wat helpt. Anders zijn die berichtjes ook maar voor niets geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic001
Het werkt weer wel. Wat ik dus ook vandaag had. Deze combinatie *blauw knippert en rood brandt) geeft aan dat de simkaart niet wordt herkend. Oftewel de simkaart kan geen verbinding maken met de mast. Gewoon een paar resetten met de kaart erin. Dan uit en weer aanzetten. En rustig wachten. Na een kwartier zal de verbinding weer werken. Alle lampjes zullen dan constant branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
BiG-GuY schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:53:
@stormfly
CAT19/CAT20 heeft te maken met de 4G+ standaard.

Theoretisch is CAT20 sneller dan CAT19, maar het ligt er maar net aan welke combinatie van banden ondersteund worden door het modem en welke banden gevangen kunnen worden.

Helaas is dat niet een spec die in zoveel details gedeeld wordt, maar het verschilt per type en merk modem chip welke banden wel en niet gecombineerd kunnen worden. Veel van de 'oudere' 5G chips kunnen bijvorbeeld maar 1 lage band combineren met een mid/hogere band, terwijl nieuwere 5G modems ook 2 of meer lage banden kunnen combineren.

De NR5105 vind ik niet terug, waar heb je die gevonden? Zie wel de NR5101 en NR5103.
De 5101 inderdaad...suffe typo. Dank voor de toelichting hoe zie je in de moderne specs of hij 2x een band kan bundelen? Ik heb hieronder de specs van de FWA510 gedeeld, wel een mooi modem. 10% korting vandaag bij Amazon...

Hier zie ik dan, nog als leek, niets doorslaggevends over n28? Of kijk ik naar de verkeerde tabellen 4x4 MIMO = CA toch?

Supports Sub-6 NR DL 2xCA (TDD/FDD)

Supports frequencies:
FDD: n1, n3, n5, n7, n8, n20, n28
TDD: n38, n40, n41, n77, n78

Supports DL 4×4 MIMO:
FDD: n1, n3, n5, n7

Heb deze er maar even bij gepakt met de tabel
BiG-GuY schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 23:39:
@stormfly De Zyxel kan gewoon CA toepassen op de verschillende banden, het ligt er wel aan welke banden überhaupt zijn toegestaan en welke combinaties de hardware/software van de Zyxel aankan.

CA wordt enkel toegepast op download overigens, upload is altijd maar 1 band. De modems kunnen wel CA op upload, maar geen van de providers in NL heeft dat actief in hun netwerken. Dus wanneer je een zwak signaal hebt, zal voor je upload instorten.

Ligt uiteraard aan veel factoren, maar in de 4G banden zit ook veel bandbreedte. Voor n78 was geactiveerd zat er meer bandbreedte in 4G dan in de 5G banden. Wel verschilt het heel erg per modem chip en firmware welke combinatie van banden mogelijk is.

Hebben verspreid over het land hele wisselende resultaten gezien, juist vaak in buiten wijken hele hoge snelheden gezien met enkel B1+B3+B8+B20 actief op de mast.

De volgende 4G banden worden door Odido gebruikt:
BandFrequentieTypeBandbreedte
b12100MhzFDD50-100Mbps
b31800MhzFDD50-100Mbps
b72600MhzFDD50-200Mbps
b8900MhzFDD10-50Mbps
b20800MhzFDD10-50Mbps
b28700MhzFDD10-50Mbps
b321400MhzSDL50-200Mbps
b382600MhzTDD50-200Mbps

De volgende 5G banden worden door Odido gebruikt:
BandFrequentieTypeBandbreedte
n28700MhzFDD50-100Mbps
n783500MhzTDD1000Mbps+

b38 is enkel nog actief op Huawei masten. De nieuwere hebben ze praktisch overal n78 op geplaatst i.p.v. b38. Nu was b38 ook een lastigere band voor veel apparaten, waardoor hij heel weinig gebruikt werd.

Normaal gesproken is het zo des te hoger de frequentie des te minder ver het signaal komt. Tegelijkertijd zit de meeste bandbreedte in de hoogste frequenties. Nu is n78 een bijzondere band, omdat ze daarin Beamforming gebruiken om het signaal te sturen en zo veel sterker te kunnen maken. Hierdoor presteert de dekking van deze band tussen b1 en b7 in qua signaalsterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic001
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1nB1F9l09XDNg_er2VLAFUNg_T4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/SJVuVfo8jQ6kBhujlD7z2v2t.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Ik werd vandaag getriggerd door de onderhoudspagina die iemand hier deelde. Odido heeft op haar forum netjes een page met aankomend onderhoud voor vast internet.

Toen ik mijn postcode invulde zag ik dat de dichtstbijzijnde mast bij mijn huis in onderhoud gaat volgende week. Als ik de pion dan verzet dan kan ik nog 7 masten zien die dezelfde dag in onderhoud gaan. Dat lijkt erop dat ze met mijn glasvezel ring aan de slag gaan 1Gbps -> 10Gbps dat zou welkom zijn.

Ik haal nu altijd max 660Mbps en 50up, ga ik dichter naar de mast dan haal ik nog steeds 660Mbps en 120Mbps up. Dat geeft mij het idee dat er in deze "ring" best wat drukke sites zitten, ook als ik naar de hoogbouw kijk sterkt dat mijn beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-06 16:37
Bij mij idem het geval, vanmiddag ontvangen.
Simkaart ook in mobiel gestopt en ook geen verbinding.
Dus helpdesk gebeld ben in 1/2 uur al 3x naar de verkeerde doorgeschakeld en sta nu weer voor minstens 40 min in de wachtrij en dan afwachten of het weer niet de verkeerde is.
Slecht begin Odido......

Edit: voor de weet ik hoeveelste keer harde reset en nu krijg ik verbinding net 500/55.
Ahum dus ff losgehaald en aan fors batterypack gehangen dat met PD100W kan leveren en weer laten rebooten maar helaas niks.
Nu al 4x harde reset met telkens geen resultaat.
Terug aan de netvoeding, zelfde resultaat.
Helpdesk heb ik al meer dan 45 min in de wacht gestaan dus daar kom ik ook niet mee verder.

[ Voor 39% gewijzigd door snah001 op 31-10-2024 17:11 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• themikes
Zojuist gesproken met Odido. Er is een storing met de activatie van nieuwe simkaarten.
De oplossing = wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
wkloppen schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:55:
[...]

De mast heeft zowel N28 als N78. de 3 antennes stralen niet naar mijn huis (rode punt).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t3lLMFmQ7MaM8R5Sj7rB7GXT5Ko=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/9BMyYYJYxYU4dRnr8tc0kFk4.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 23:08

SebasFM

BOFH

kielkiel schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:37:
[...]

De mast heeft zowel N28 als N78. de 3 antennes stralen niet naar mijn huis (rode punt).

[Afbeelding]
De antennes hebben gewoon een stralingshoek van 120°. Door een smallere 'beam' weer te geven kan je op de kaart beter zien in welke richting de antenne gepositioneerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themikes
Inmiddels werkt alles bij mij. (Rode lampje werd vanzelf groen). Odido zou mij bellen als het probleem verholpen zou zijn, dat is niet gebeurd.

Een eerste speedtest (midden in huis) levert 300/50 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
themikes schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:50:
Inmiddels werkt alles bij mij. (Rode lampje werd vanzelf groen). Odido zou mij bellen als het probleem verholpen zou zijn, dat is niet gebeurd.

Een eerste speedtest (midden in huis) levert 300/50 op.
Dat viel dan weer mee ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 27-06 13:22
stormfly schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:37:
Even samengevat in 1 post:

[...]

Ik moest even zoeken naar de CAT xx codering, hoe hoger hoe sneller geeft chatGPT aan? Waarom noemen jij en Joeri niet de NR5105 die heeft volgens chatGPT CAT 20? Krijg dat laatste niet helemaal bevestigd via een datasheet.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Supports frequencies: n1/n3/n5/n7/n8/n20/n28/n41/n77/n78/n38/n40
DL 4×4 MIMO: n1/n3/n7/n38/n40/n41/n77/n78
Data rates:
5G SA: DL 4.2 Gbps; UL 900 Mbps*
5G NSA: DL 5 Gbps; UL 650 Mbps*
Supports DL modulation QPSK, 16-QAM, 64-QAM and 256-QAM
Supports UL modulation QPSK, 16-QAM, 64-QAM and 256-QAM

[...]

Dank! WiFi is voor mij niet relevant, ik wil vooral goede 4G en 5G antennes. Ben benieuwd of jij de NR5105 in handen hebt gehad en/of mogelijk ervaringen gelezen hebt? Eerste nadeel wat ik zelf zie is de 1Gbps LAN poort. De FWA510 komt wel goed uit de testen.
Als je echt iets goeds wil hebben kan je beste kiezen voor Zyxel FWA710.

In ervaring is de antenne van FWA505 en FWA510 vergelijkbaar. Als ik kijk naar Huawei en Oppo 5G routers zijn dit wel de beste routers, met de beste antennes uit mijn ervaring zeker merkbaar in upload en niet richting gevoel hoe je deze draait.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

stormfly schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:16:
[...]

De 5101 inderdaad...suffe typo. Dank voor de toelichting hoe zie je in de moderne specs of hij 2x een band kan bundelen? Ik heb hieronder de specs van de FWA510 gedeeld, wel een mooi modem. 10% korting vandaag bij Amazon...

Hier zie ik dan, nog als leek, niets doorslaggevends over n28? Of kijk ik naar de verkeerde tabellen 4x4 MIMO = CA toch?

Supports Sub-6 NR DL 2xCA (TDD/FDD)

Supports frequencies:
FDD: n1, n3, n5, n7, n8, n20, n28

Supports DL 4×4 MIMO:
FDD: n1, n3, n5, n7

Heb deze er maar even bij gepakt met de tabel

[...]
CA = Carrier Aggregation, dit is de combinatie van banden.
  • CAT4 heeft geen CA
  • CAT6 heeft 2CA
  • CAT12 heeft 3CA
  • CAT18 heeft 4CA
  • CAT20 heeft 5CA
Vermoed dat CAT19 ook 4CA is.

MIMO is weer 'los' van de CA. Je kan 4x4 MIMO doen op 1 band en 2x2 MIMO wordt al gebruikt vanaf CAT4 en hoger. 4x4 MIMO vanaf CAT18.

n28 zal op alle 5G modems zitten die voor EU geschikt zijn. Aangezien dit de meestgebruikte 5G band in EU is. n78 wordt op oudere 5G modems niet altijd ondersteund en is de tweede populairste 5G band in EU. Nu heb je bij Vodafone ook n3 en bij KPN n1 op 5G dus, maar ook dat zijn gangbare banden, dus zitten wel op alle 5G modems die voor de EU markt gemaakt worden.

Het lastige is dus dat de meeste fabrikanten niet noemen welke specifieke banden gecombineerd kunnen worden via CA. Aangezien 5G NSA is heb je voor n28 of n78 minimaal ook een b band nodig.

Heb recente ervaringen met modem chips van Sierra Wireless, Telit en Quectel. Per fabrikant heb je voor verschilende regio's verschilende type modems, die weer verschillende banden kan combineren...

In het verleden ook veel met Huawei CAT6 en CAT11 modems gewerkt, maar geen recentere ervaring met hun 5G modems. Sinds de hele exodus van Huawei, konden we daar zakelijk ook niet meer mee aankomen bij onze klanten...

[ Voor 10% gewijzigd door BiG-GuY op 31-10-2024 18:07 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasje39
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03-01 08:34
Ik heb al uren geen WIFI en geen LAN, ik heb geen idee wat er aan de hand is en herstarten, sim kaart erin en eruit. Niks helpt. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
SebasFM schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:43:
[...]

De antennes hebben gewoon een stralingshoek van 120°. Door een smallere 'beam' weer te geven kan je op de kaart beter zien in welke richting de antenne gepositioneerd is.
Is dat een optie op antennekaart.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
kielkiel schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:21:
[...]

Is dat een optie op antennekaart.nl?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SK7Tf9X4muinDtOIbjVhgURvgIc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/CSB1gheHdt96ihAx0oGVsTwQ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Die onderste optie Sector heb ik gebruikt. Heb zelf de lijntjes verlengd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
svenvg93 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:18:
Ik had vanmorgen hetzelfde probleem, in de WebGui kon ik nog wel alle simkaart informatie zien, dat werkte wel nog.

Na een paar reboots en bakkie koffies verder had die eindelijk weer verbinding. Heb ik het idee dat ze iets hebben aangepast op masten vannacht hier in de buurt.
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem sinds gisteravond maar wat ik ook doe de boel komt niet meer online. Net heb ik de simkaart verhuisd naar m'n Huawei buitenrouter (en de APN aangepast naar fwainternet) en zelfs daar blijft de broadband 'down' ook al weet ie wel te melden dat de RSRP -85db is. Bijzonder. Het lijkt wel alsof de simkaart het netwerk niet meer opkomt of zo...

Dit staat in de log van de Huawei:

17 Jan 1 08:12:30 err Reject: ^REJINFO:20416,1,19,2,0,19,"0236","FF","0078AB67"
18 Jan 1 08:12:30 err plmn:20416, service domain:PS, reject cause:#19, rat:E-UTRAN, reject type:0

[ Voor 12% gewijzigd door mvdklip op 31-10-2024 17:29 ]

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Jasje39 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:20:
Ik heb al uren geen WIFI en geen LAN, ik heb geen idee wat er aan de hand is en herstarten, sim kaart erin en eruit. Niks helpt. Iemand tips?
Wat zeggen de LEDs? Vermoed dat het wereldbolletje rood is. Heb je ook een mobiel met Odido en doet die het wel?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-06 16:37
themikes schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:33:
Zojuist gesproken met Odido. Er is een storing met de activatie van nieuwe simkaarten.
De oplossing = wachten
Heb zonet wel het contract via Email ontvangen en K&K toegevoegd bij abonnementen op mijn persoonlijke pagina bij Odido.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasje39
Het bovenste lampje is groen.
Tweede lampje is rood.
Derde lampje knippert blauw.
Vierde lampje is groen.

Ik heb ook Odido mobiel en die doet het wel.
BiG-GuY schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:25:
[...]

Wat zeggen de LEDs? Vermoed dat het wereldbolletje rood is. Heb je ook een mobiel met Odido en doet die het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Jasje39 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:31:
Het bovenste lampje is groen.
Tweede lampje is rood.
Derde lampje knippert blauw.
Vierde lampje is groen.
Zie hierboven. Ik heb hetzelfde en kom met 4G voor thuis wel het Odido netwerk op. M'n Huawei router weet te melden dat de K&K simkaart een "reject" oplevert. Met andere woorden: er is iets mis waardoor (sommige?) K&K simkaarten het Odido netwerk (soms?) niet meer opkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasje39
mvdklip schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:40:
[...]

Zie hierboven. Ik heb hetzelfde en kom met 4G voor thuis wel het Odido netwerk op. M'n Huawei router weet te melden dat de K&K simkaart een "reject" oplevert. Met andere woorden: er is iets mis waardoor (sommige?) K&K simkaarten het Odido netwerk (soms?) niet meer opkomen.
Dankje. Wel bijzonder. Ik ga de klantenservice maar eens bellen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Na een reboot hier hetzelfde, ik kom alleen maar als ik de sim in een ander toestel stop op 3g zonder data. Sim is verder gewoon in orde.

Edit en weer terug na een factory reset.

[ Voor 13% gewijzigd door netblade op 31-10-2024 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André M.
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-11-2024
In centrum van Almelo ligt Odido eruit. Geen verbinding met een N28 en/of N78 mast. Reboot helpt ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Hier in Utrecht werkt het nog normaal voor mij:
Heb modem nog niet geherstart, want mogelijk dat hij dan niet meer online komt.

FW: NR53_b7D0528

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Nu online
André M. schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:52:
In centrum van Almelo ligt Odido eruit. Geen verbinding met een N28 en/of N78 mast. Reboot helpt ook niet.
Ik woon aan de rand van het centrum in Almelo en ik heb geen problemen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasje39
mvdklip schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:40:
[...]

Ik heb Met de klantenservice gebeld en die konden het niet vinden/oplossen. Ik krijg tijdelijk onbeperkte data op mijn mobiel en word binnen een paar dagen terug gebeld door een technische afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:45
Hier ook na een reboot rood licht , zal wel een landelijke storing zijn ofzo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyette
geraroz schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 18:29:
Hier ook na een reboot rood licht , zal wel een landelijke storing zijn ofzo
Er is geen landelijke storing en ook geen regionale

Misschien iets op kleine schaal met bepaalde simkaarten k&k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

boyette schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 18:35:
[...]

Er is geen landelijke storing en ook geen regionale

Misschien iets op kleine schaal met bepaalde simkaarten k&k
Mn modem dan maar even niet verplaatsen cq uitzetten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02:08
Hier ook K&K helemaal weg.

4GvT doet het wel, dus de infra voor Fixed Wireless Access is down.

Update: half uur later weer online.

[ Voor 16% gewijzigd door ernstoud op 31-10-2024 20:08 ]

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boyette
ernstoud schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 19:28:
Hier ook K&K helemaal weg.

4GvT doet het wel, dus de infra voor Fixed Wireless Access is down.
De infra voor fixed wireless access is down??

Dit gaat om enkele gevallen...

Dus niks geen infra is down

[ Voor 11% gewijzigd door boyette op 31-10-2024 19:34 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 75 Laatste

Let op:
Voordat je een vraag stelt in dit topic graag eerst in de Topic FAQ in de openingspost kijken of je vraag daar al is beantwoord.

Verder gelieve niet elke DHL status update te posten in dit topic, is nogal irrelevant voor de rest van de mensen.