[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 22 ... 83 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:26
ernstoud schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 21:34:
[...]

Ach ja, een opleiding HTS electrotechniek en tientallen jaren zendamateur met veel devices in de buitenlucht (antennes, zend/ontvangers) zegt natuurlijk niets.

Maar goed. Mij hoor je hier niet meer.
Het zegt wel degelijk iets, maar je moet ook de mening/ervaring van een ander kunnen accepteren.

Ik vind je reactie 'Maar goed. Mij hoor je hier niet meer.' kinderachtig en totaal onnodig. Je levert, wat mij betreft, een waardevole bijdrage aan dit topic.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hotsoup
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07 15:52
Vandaag contact gehad met een medewerker van Odido die toevallig de klik en klaar training intern heeft gevolgd. Gelijk even gevraagd of de Bridge Mode ooit enabled gaat worden. Volgens de medewerker staat dat nog op de planning, helaas niks officieels of eta maar hopen kunnen we :).

Off-topic maar toch even een case bij Odido laten aanmaken over eventuele legacy korting die kan komen te vervallen bij aanschaf van K&K (voormalige T-mobile 25/25 deal) en status vandaag opgevraagd:

(Bericht vanuit hun backoffice)
Laat de klant de factuur voor thuis in de gaten houden, als deze ineens hoger is dan anders, mag de klant terugbellen en gaan we het onderzoeken, klik en klaar toevoegen zou geen invloed moeten hebben op de hoogte van de korting voor thuis.
Komende maand maar hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topaj
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:26
Wat betreft buitenlucht, zou dit niet een goede oplossing zijn?
https://www.blokker.nl/curver-eco-fresh-5l/3899604.html

Ik ga morgen met de Zyxel onder de arm ook nog even langs een fysieke winkel om een kaasbak, lunchbox of beschuitbak te vinden waar die mooi in past. Ik probeer wel wat meer hoogte te pakken zodat het niet te heet wordt binnen.

Een dure behuizing kunnen we altijd nog doen als ik tevreden ben over de verbinding.

Mijn oorspronkelijke plan voor externe antennes parkeer ik even, het is best duur en met relatief lange coax kabels vraag ik me af hoe goed mijn geld besteed is; zeker gezien ik niet zo zeker ben of ik wel met 4 aansluitingen klaar ben. Met twee antennes of een 8x8 MIMO antenne komen in een prijsklasse waar we beter een 5G buitenmodem kunnen kopen.

Groeten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43

franssie

Save the albatross

topaj schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 22:45:

Ik ga morgen met de Zyxel onder de arm ook nog even langs een fysieke winkel om een kaasbak, lunchbox of beschuitbak te vinden waar die mooi in past. Ik probeer wel wat meer hoogte te pakken zodat het niet te heet wordt binnen.

Een dure behuizing kunnen we altijd nog doen als ik tevreden ben over de verbinding.

Mijn oorspronkelijke plan voor externe antennes parkeer ik even, het is best duur en met relatief lange coax kabels vraag ik me af hoe goed mijn geld besteed is; zeker gezien ik niet zo zeker ben of ik wel met 4 aansluitingen klaar ben. Met twee antennes of een 8x8 MIMO antenne komen in een prijsklasse waar we beter een 5G buitenmodem kunnen kopen.
Zoiets zal best werken denk ik.
De test als zendamateur of WIFI hotspot was dacht ik - stop het in de magnetron (leeg) voor een minuut en als het niet warm wordt is het goed.
Dus als het magnetron bestendfsig is, doen zels zonder testen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

ernstoud schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 21:34:
[...]

Ach ja, een opleiding HTS electrotechniek en tientallen jaren zendamateur met veel devices in de buitenlucht (antennes, zend/ontvangers) zegt natuurlijk niets.

Maar goed. Mij hoor je hier niet meer.
Maakt niet uit, ik zal mijn CV maar niet openbaren :-) Zegt trouwens niks, gaat om de praktijk in dit geval. Elektronica kan beschermd prima buiten vertoeven, als men weet van de hoed en de rand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• André M.
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-11-2024
topaj schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 22:45:

Action heeft ook een groot assortiment aan dozen en boxen. Tegen eventueel vocht een paar zakjes silica korrel in de box doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vaurits
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 22:10
het meest vervelende aan Klik en Klaar is toch wel de poging om mijn Ziggo op te zeggen. Je moet per se bellen, vijf menus door die allemaal vaag zijn, bankrekeningnummers intoetsen enzo om vervolgens bij een telefoniste uit te komen na een kwartier wachten die echt wel zeven pogingen doet om je te behouden. Dat je niet gewoon kan opzeggen zonder al die drempels vind ik beschamend. Hoop dat Ziggo nog beetje meeleest hier.

Ze boden als final offer trouwens nog 9 maanden voor 28 euro ipv de reguliere 48 euro. Misschien kan iemand hier nog van profiteren. Maar ja, alsnog veel duurder dan de 20 euro van Odido. En geen volledig extra kastje meer nodig in de woonkamer om dat tragisch lelijke modem wat vlakbij de Coaxuitgang te verhullen.

Hopelijk blijft de verbinding van Klik en Klaar zo stabiel als de afgelopen 4 dagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
vaurits schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 01:59:
[...] de poging om mijn Ziggo op te zeggen. [...]
Gewoon het online formulier invullen: https://www.ziggo.nl/opzeggen/formulier

Voor de duidelijkheid: Op https://www.ziggo.nl/opzeggen/kosten-abonnement (te vinden via je zoekmachine met 'ziggo opzeggen') even naar beneden scrollen. Daar staat dat je online op kunt zeggen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H4J9dgCieY4uS-sMOyshGYEQ--I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/MkG24WUkmCDTNr8RvsfnSb1z.png?f=user_large

edit:
En ik heb het net even voor je getest (mijn Ziggo ook opgezegd) en je krijgt meteen een mailtje met de bevestiging en ze gaan me nog even bellen, vast om nog een laatste poging te doen:
Toch liever blijven? We hebben een mooi aanbod voor je. We komen graag met je in contact, bel gratis 0800 – 0250 202.
Dus: "Don't call them, they'll call you!" ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Room42 op 26-10-2024 03:04 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 14:05
Ze gaan ook gewoon €25 afschrijven terwijl ik klantvoordel heb 8)7

Overigens kan ik het abonnement nog steeds niet aan mijn account koppelen ondanks dat ik op de dag van afhalen een sms heb gehad dat er klantvoordeel is gekoppeld.

Gaat weer lekker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
BlazeMuis schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 08:27:
Ze gaan ook gewoon €25 afschrijven terwijl ik klantvoordel heb 8)7

Overigens kan ik het abonnement nog steeds niet aan mijn account koppelen ondanks dat ik op de dag van afhalen een sms heb gehad dat er klantvoordeel is gekoppeld.

Gaat weer lekker..
Mij is het inmiddels gelukt om in de Odido app mijn K&K te koppelen aan mijn mobiel, klantvoordeel staat ook goed aangegeven voor beide abo's.

Sinds gisteren heb ik me overigens aangesloten bij team Deense reclames op YouTube. Ik vind het wel verfrissend ;)

Verder zoek ik een software-matige oplossing in de Zyxel om hem elke nacht te rebooten, die vind ik niet in de webinterface. Zie ik iets over het hoofd of kan het gewoon niet? Zo niet, dan wordt het toch de optie met een smart-plug.

Verder heb ik de sim ook in mijn oude Huawei B818 4G-voor-thuis-modem geprobeerd (met T-Mobile/Odido software er in gebakken), daar haal ik vergelijkbare snelheden mee, boven de 1 Gbps. Is ook niet vreemd, dat ding haalt theoretisch ook ~1,5 Gbps down met zijn 4G+, dat ding gaat binnenkort op V&A hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:07
zacht schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:03:
[...]

Sinds gisteren heb ik me overigens aangesloten bij team Deense reclames op YouTube. Ik vind het wel verfrissend ;)
Had ik laatst ook. Waarom eigenlijk? Odido heeft wat Deense IP adressen overgekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:07
kielkiel schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:19:
[...]

Had ik laatst ook. Waarom eigenlijk? Heeft Odido wat Deense IP adressen overgekocht?
Das 2x 🤣

[ Voor 3% gewijzigd door kielkiel op 26-10-2024 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
[...]

Mij is het inmiddels gelukt om in de Odido app mijn K&K te koppelen aan mijn mobiel, klantvoordeel staat ook goed aangegeven voor beide abo's.
In de app lukt het ook niet. Ik heb maar een post op hun community gemaakt, geen zin om 2 uur in de wacht te staan als ik bel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
kielkiel schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:19:
[...]

Had ik laatst ook. Waarom eigenlijk? Odido heeft wat Deense IP adressen overgekocht?
Dat neem ik aan van wel eigenlijk. Overigens zie ik op de sticker onderop mijn Zyxel dat de EU-importeur zich bevindt in Denemarken. Geen idee of dat er mee samenhangt of dat dat toeval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPTweak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 09:55
Over de FWA710. Heeft iemand die toevallig in gebruik?

De handleiding zegt dat je op drie manieren het device kan managen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/clu-0qJO3sP7SYBdQU9BscTEZnc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5MJHvfqmzfGuDWRjsQTJuYWT.jpg?f=fotoalbum_large

Kan je met optie 1 gewoon lokaal connecten zonder dat je cloud afhankelijk bent?
En kan je dan alles doen, alle configuratie opties beheren? Ik ben liever niet afhankelijk van een cloud dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bons
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 15:02
Verwijderd, ging over een andere type router 8)7

[ Voor 94% gewijzigd door bons op 26-10-2024 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 14:54
Wij hebben in het buitengebied in Oost-Groningen sinds begin deze maand 4G voor thuis van Odido met wisselende ervaringen. Nu een 5G Klik & klaar setje in huis om te vergelijken. Voor de 4G verbinding gebruiken we een tweedehands Huawei buitenrouter, voor de 5G verbinding het geleverde Zyxel kastje. Tot nu toe zijn de ervaringen met 5G helaas ook wisselend.

Paar dingen die opvallen en vragen oproepen:

1) Op zoek naar de ideale plek voor de Zyxel valt op dat we óf een goed signaal van <90dBm voor 4G+ krijgen óf voor 5G. Beide tegelijk lijkt niet te lukken. Hebben meer mensen dit?

2) Het 5G signaal loopt vooralsnog over de N28 band maar dat zal wel stoppen als we de firmware update krijgen. Op antennekaart.nl is de laatste scan van "onze" mast van maart dit jaar. Hoe kom ik er nu achter wat de mast wel/niet ondersteunt?

3) De verbinding op de Zyxel klappert vaak tussen 4G+ en 5G met een RSRP van <100dBm voor 4G+ en <80dBm voor 5G. De maximale snelheid is hoger bij 4G+ dan bij 5G, ondanks de slechtere RSRP. Niet logisch, toch? Meer dan 75Mbps down heb ik nog niet gezien met de Zyxel.

Als het zo blijft, denk ik dat ik alleen de simkaart van K&K ga gebruiken. Het maandbedrag is lager, de datalimiet hoger en we kunnen er maandelijks vanaf. Maar eerst de firmware update maar eens afwachten natuurlijk.

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandB
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 22-08 17:28
mvdklip schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:08:
Wij hebben in het buitengebied in Oost-Groningen sinds begin deze maand 4G voor thuis van Odido met wisselende ervaringen. Nu een 5G Klik & klaar setje in huis om te vergelijken. Voor de 4G verbinding gebruiken we een tweedehands Huawei buitenrouter, voor de 5G verbinding het geleverde Zyxel kastje. Tot nu toe zijn de ervaringen met 5G helaas ook wisselend.

1) Op zoek naar de ideale plek voor de Zyxel valt op dat we óf een goed signaal van <90dBm voor 4G+ krijgen óf voor 5G. Beide tegelijk lijkt niet te lukken. Hebben meer mensen dit?

2) Het 5G signaal loopt vooralsnog over de N28 band maar dat zal wel stoppen als we de firmware update krijgen. Op antennekaart.nl is de laatste scan van "onze" mast van maart dit jaar. Hoe kom ik er nu achter wat de mast wel/niet ondersteunt?

3) De verbinding op de Zyxel klappert vaak tussen 4G+ en 5G met een RSRP van <100dBm voor 4G+ en <80dBm voor 5G. De maximale snelheid is hoger bij 4G+ dan bij 5G, ondanks de slechtere RSRP. Niet logisch, toch? Meer dan 75Mbps down heb ik nog niet gezien met de Zyxel.

Als het zo blijft, denk ik dat ik alleen de simkaart van K&K ga gebruiken. Het maandbedrag is lager, de datalimiet hoger en we kunnen er maandelijks vanaf. Maar eerst de firmware update maar eens afwachten natuurlijk.
\
Ik zou voor de beste 5G verbinding gaan en de modem klein beetje naar links of rechts draaien en kijken of je betere dBm waarden krijgt. Of zelfs daar plaatsen waar beide lampjes blauw branden. De modem schakelt toch automatisch over naar 4G

Op de Antennekaart kan je bij tools (rekenmachine ) je Cell ID invoeren je vindt dit nummer in je modem onder Mobiele Informatie Bij LTE zie je een acht cijferige Cell ID nummer . Met het eNB nummber kan je zien met welke mast je bent verbonden Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
oproepen:

De maximale snelheid is hoger bij 4G+ dan bij 5G, ondanks de slechtere RSRP. Niet logisch, toch? Meer dan 75Mbps down heb ik nog niet gezien met de Zyxel.
Het zal denk ik van een hoop factoren afhangen. Ik woon 200 meter van een n78 mast, en heb heb eigenlijk ook nooit 5G-verbinding. Vandaar waarschijnlijk ook dat het qua snelheid niet uitmaakt of ik de meegeleverde Zyxel of mijn oude Huawei B818 4G+ router gebruik (beide meer dan 1Gbps doen). Ik zit ook wel te wachten op de nieuwe software, ik ben benieuwd wat die brengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco brinkman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:27
MartinPTweak schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:40:
Over de FWA710. Heeft iemand die toevallig in gebruik?

De handleiding zegt dat je op drie manieren het device kan managen.
[Afbeelding]

Kan je met optie 1 gewoon lokaal connecten zonder dat je cloud afhankelijk bent?
En kan je dan alles doen, alle configuratie opties beheren? Ik ben liever niet afhankelijk van een cloud dienst.
Ja ik heb FWA510 gewoon stand alone in gebruik zonder cloud management.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Goededag, als ik dit topic mag geloven en als ik op dns zoek, is de mogelijkheid er om de dns aan te passen in het 5g modem?

Ik heb het gisteren besteld maar inderdaad als ik die kan aanpassen de optie dns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:36:
Goededag, als ik dit topic mag geloven en als ik op dns zoek, is de mogelijkheid er om de dns aan te passen in het 5g modem?

Ik heb het gisteren besteld maar inderdaad als ik die kan aanpassen de optie dns
Ja dat kan gewoon. Ik gebruik ControlD DNS en dat werkt prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:11

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Nou, na vooral wat administratief gezeur (3x langs bij odido winkel omdat bestelling niet kwam, daarna eindelijk iets binnen maar toen zat er geen simkaart in het gesealde kartonnetje :O) ben ik eindelijk online (Leiderdorp).

Speedtest met LAN:
875 Down / 116 Up

Hopen dat dat ook stabiel blijft, vooralsnog tevreden want als je het eenmaal in huis hebt ;) lijkt het vooralsnog inderdaad Klik en Klaar te zijn.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hoe bereik je de modem/router eigenlijk om de firmware versie te zien en e.e.a. in te stellen?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandB
[quote]DeNachtwacht schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:15:
Hoe bereik je de modem/router eigenlijk om de firmware versie te zien en e.e.a. in te stellen?
[/qu

Via https://192.168.1.1 of de Zyxel Air app

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
RandB schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:20:
[quote]DeNachtwacht schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:15:
[/qu
Via https://192.168.1.1 of de Zyxel Air app
Die info staat op de onderkant van het apparaat. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
[...] Verder zoek ik een software-matige oplossing in de Zyxel om hem elke nacht te rebooten, die vind ik niet in de webinterface. Zie ik iets over het hoofd of kan het gewoon niet? Zo niet, dan wordt het toch de optie met een smart-plug.
Ten eerste; je kunt hem via de webinterface rebooten via het hamburgermenu -> Maintenance -> Reboot. Die stuurt een POST request naar https://192.168.1.1/cgi-bin/Reboot?sessionkey=**** met twee cookies:
• asus_token: "****" (Wait, what, ASUS? :+)
• Session: "****"

Wellicht kun je ook de inlogprocedure automatiseren om de tokens te krijgen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotsoup
Heeft iemand het probleem dat de Zyxel Air app de modem niet kan bereiken als deze op een ander VLAN zit?
De GUI direct 192.168.20.1 (default lan veranderd) (safari) is bereikbaar, de Zyxel Air App snapt het alleen niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandB
Hotsoup schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 14:43:
Heeft iemand het probleem dat de Zyxel Air app de modem niet kan bereiken als deze op een ander VLAN zit?
De GUI direct 192.168.20.1 (default lan veranderd) (safari) is bereikbaar, de Zyxel Air App snapt het alleen niet helemaal.
Misschien de app opnieuw installeren en handmatig instellen?

https://service-provider....urZD_Using_ZyxelAir.html#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotsoup
RandB schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 15:01:
[...]

Misschien de app opnieuw installeren en handmatig instellen?

https://service-provider....urZD_Using_ZyxelAir.html#
Sorry vergeten aan te geven.
Ik heb de app al opnieuw geïnstalleerd en middels advanced options IP direct ingevuld.
Helaas geen baat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandB
Hotsoup schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 15:02:
[...]

Sorry vergeten aan te geven.
Ik heb de app al opnieuw geïnstalleerd en middels advanced options IP direct ingevuld.
Helaas geen baat.
Mensen ondervinden problemen met de Zyxel Air app op de Iphone vanwege een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:24

De 5G verbinding is 5G-NSA. Dit is non standalone. Dus, om 5G te kunnen ontvangen moet dat van dezelfde mast (cell) zijn als waar je 4G van ontvangt. Als je een 5G verbinding hebt dan moet je dus ook een 4G verbinding tegelijkertijd hebben naar dezelfde mast.

Het klinkt alsof je tussen twee masten inzit. Waarbij de ene een goed 4G signaal heeft (maar slecht 5G), en de andere andersom. Kan te maken hebben met massive mimo of andere (al dan niet hardware) configuratie. Beetje vreemd wel, maar, goed mogelijk.

Met als gevolg dat je modem moet kiezen tussen die twee opties. Afhankelijk van hoe de modem prioritisatie doet is er ook nog een kans dat hij die keuze maakt gebaseerd op bandbreedte gebruik op dat moment.

Het klinkt alsof jij een groot voordeel zou hebben bij een modem dat unlocked is en de mogelijkheid geeft om handmatig de cell te kiezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 26-10-2024 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:34
Xandrios schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 16:21:
[...]

De 5G verbinding is 5G-NSA. Dit is non standalone. Dus, om 5G te kunnen ontvangen moet dat van dezelfde mast (cell) zijn als waar je 4G van ontvangt. Als je een 5G verbinding hebt dan moet je dus ook een 4G verbinding tegelijkertijd hebben naar dezelfde mast.

Het klinkt alsof je tussen twee masten inzit. Waarbij de ene een goed 4G signaal heeft (maar slecht 5G), en de andere andersom. Kan te maken hebben met massive mimo of andere (al dan niet hardware) configuratie. Beetje vreemd wel, maar, goed mogelijk.

Met als gevolg dat je modem moet kiezen tussen die twee opties. Afhankelijk van hoe de modem prioritisatie doet is er ook nog een kans dat hij die keuze maakt gebaseerd op bandbreedte gebruik op dat moment.

Het klinkt alsof jij een groot voordeel zou hebben bij een modem dat unlocked is en de mogelijkheid geeft om handmatig de cell te kiezen.
Niet meer dus:
neeecht in "[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie"

Meer test data nodig, maar vermoedelijk landelijk en Ericsson alleen.

Ja nog wel altijd 4G LTE als hoofdband/aansturing nodig.
Maar 5G kan vanaf een andere mast komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-10-2024
Kunnen jullie in die klik en klaar app of mijn odido zien welk IMEI nummer je modem heeft en je bestelnummer of klantnummer die daarbij hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
Ibriboy schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 18:30:
Kunnen jullie in die klik en klaar app of mijn odido zien welk IMEI nummer je modem heeft en je bestelnummer of klantnummer die daarbij hoort?
IMEI ook onderop toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
Weet ik maar ik heb er 2 ontvangen en moet eentje terugsturen. Volgens de Odido verkoper in de winkel staat er in de mail welke IMEI nummer het is maar niet dus. In mijn Odido zie ik ook niks. Weet nu dus niet welke ik moet terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.Baarda
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 18:25

F.Baarda

zelfbenoemd deskundige

Ibriboy schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 18:38:
[...]

Weet ik maar ik heb er 2 ontvangen en moet eentje terugsturen. Volgens de Odido verkoper in de winkel staat er in de mail welke IMEI nummer het is maar niet dus. In mijn Odido zie ik ook niks. Weet nu dus niet welke ik moet terugsturen.
in de klik en klaar app, onder mijn odido apparaten daar staat alleen het imei nummer...

[ Voor 4% gewijzigd door F.Baarda op 26-10-2024 18:53 ]

Niet gehinderd door enige kennis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelleeee
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Hoi iedereen,

Sinds kort heb ik Klik en Klaar internet van Odido, en tot nu toe ben ik er dik tevreden mee. Er is echter één klein probleem: mijn browser (Chrome) denkt vaak dat ik in Denemarken woon. Hierdoor krijg ik Deense commercials te zien en probeert hij teksten naar het Deens te vertalen. Ik weet vrij zeker dat dit te maken heeft met de internetverbinding omdat dit probleem zich voordoet sinds ik klik en klaar internet gebruik.

Iemand een idee hoe je dit oplost?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RandB
Jelleeee schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:05:
Hoi iedereen,

Sinds kort heb ik Klik en Klaar internet van Odido, en tot nu toe ben ik er dik tevreden mee. Er is echter één klein probleem: mijn browser (Chrome) denkt vaak dat ik in Denemarken woon. Hierdoor krijg ik Deense commercials te zien en probeert hij teksten naar het Deens te vertalen. Ik weet vrij zeker dat dit te maken heeft met de internetverbinding omdat dit probleem zich voordoet sinds ik klik en klaar internet gebruik.

Dat klopt dat kan je wijzigen als je in google chrome iets zoekt kan je onderaan de pagina je locatie door geven aan google :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h6cEruFeJw_TxR9soAeD85GpI-g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5twYAyvgaqtwjYQw3wXyNdXD.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door RandB op 26-10-2024 20:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PJ1989
  • Laatst online: 29-01 22:29
Jelleeee schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:05:
Hoi iedereen,

Helaas kun je dat niet oplossen. Odido heeft klaarblijkelijk IP addressen gekocht die nog in Denemarken geregistreerd staan. Ik heb het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandB
PJ1989 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:22:
[...]

Helaas kun je dat niet oplossen. Odido heeft klaarblijkelijk IP addressen gekocht die nog in Denemarken geregistreerd staan. Ik heb het ook.
Het kan je locatie updaten als je iets zoekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleeee
PJ1989 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:22:
[...]

Weet jij toevallig of ze dit op lange termijn willen oplossen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Haha ik zat sinds vanmiddag ook ineens in Denemarken met mijn zoektocht naar de dichtstbijzijnde mediamarkt. Het zullen, net als meer dingen hier, wel opstartproblemen zijn die opgelost worden. Ik vind het allemaal wel prima, voor €20 per maand lijkt ik vooralsnog een stabiele 800-900Mbit download, 110-125 Mbit upload te hebben, ben nog geen moment tegen uitval aangelopen. Hoop dat het zo stabiel blijft!

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelleeee
Thanks iedereen voor de opheldering! Het is natuurlijk een beetje een non-issue, maar wel chill als ze het op een gegeven moment gaan oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik heb Klik&Klaar nu al even draaien in een stad met voldoende N78 dekking - lijkt geod en stabiel te werken tussen drie masten.
Modem staat in een meterkast op de grond dus daar zou nog wat te optimaliseren vallen maar met 300/130 vind ik het voor nu wel prima, kom van 200/200 glas.

Het modem staat voor een Unifi Express, in DMZ, dus wel semi-dubbel-NAT.
Hierdoor kan ik het modem niet meer bereiken (heb de WiFi van het K&K modem uit staan) - weet iemand of daar een truukje voor is?
Anders zou ik voor service doeleinden wel een 2.4 wifi netwerkje kunnen aanmaken zodat ik wel direct bij het modem kan, of steeds een kabeltje inprikken, maar ik heb niet veel apparatuur die nog een ETH poort heeft voor een kabel.

Dit is magisch verdwenen :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:26
franssie schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 21:18:
Ik heb Klik&Klaar nu al even draaien in een stad met voldoende N78 dekking - lijkt geod en stabiel te werken tussen drie masten.
Modem staat in een meterkast op de grond dus daar zou nog wat te optimaliseren vallen maar met 300/130 vind ik het voor nu wel prima, kom van 200/200 glas.

Hierdoor kan ik het modem niet meer bereiken (heb de WiFi van het K&K modem uit staan) - weet iemand of daar een truukje voor is?
Anders zou ik voor service doeleinden wel een 2.4 wifi netwerkje kunnen aanmaken zodat ik wel direct bij het modem kan, of steeds een kabeltje inprikken, maar ik heb niet veel apparatuur die nog een ETH poort heeft voor een kabel.
Ik kan nog gewoon naar mijn modems van zowel Ziggo als Odido met dubbel NAT. Heb je het ook daadwerkelijk getest vanaf een PC? Uiteindelijk volgt dit verkeer de default gateway naar buiten toe, hooguit dat als het niet werkt je nog een extra NAT rule moet maken, maar voor mijn WAN2 is dat niet nodig op een UCG-Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:00

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
franssie schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 21:18:

Ik kan gewoon het modem bereiken achter mijn UniFi UDM-SE hoor. Heb hem zelf aangepast naar 192.168.5.1 en hij is gewoon benaderbaar via https://192.168.5.1 voor de clients achter de UDM-SE. Aangezien de Gateway van de Zyxel bereikbaar moet zijn, als je er internet van wilt kunnen gebruiken.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:49
Naar welke waardes moet ik kijken om de upload snelheid te optimaliseren ? Ik haal makkelijk 500-600 down maar de upload is "maar" 15-20.

Band
B3
RFCN
1800
UL Bandwidth (MHz)
20M
DL Bandwidth (MHz)
20M
Cell ID
16489317
Physical Cell ID
381
RSSI (dBm)
-81
RSRP (dBm)
-94
RSRQ (dB)
-12
SINR (dB)
4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@stormfly @BiG-GuY
Geen idee wat ik eerder fout deed maar dat werkt inderdaad gewoon dus wel.
Unifi zit op 192.168.1.1 en de Zyxel op 192.168.2.1 -

Top dus.

De app's op mijn android doen het niet meer maar soit, ik kan zonder als ik maar toegang heb tot de webserver van de modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.Baarda

F.Baarda

zelfbenoemd deskundige

Wat is de maximale haalbare snelheid op een microwave mast? Ondanks dat ik op ca 300 meter afstand woon kom ik in rustige periodes niet verder dan 260 down terwijl ik hier ook hogere snelheden voorbij zie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJ1989
  • Laatst online: 29-01 22:29
F.Baarda schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 22:52:
Wat is de maximale haalbare snelheid op een microwave mast? Ondanks dat ik op ca 300 meter afstand woon kom ik in rustige periodes niet verder dan 260 down terwijl ik hier ook hogere snelheden voorbij zie komen.
Volgens mij 300 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.Baarda

F.Baarda

zelfbenoemd deskundige

In dat geval geen klagen dus. Kan de modem ook mooi in de meterkast blijven staan. Wat mij wel opvalt is dat de wifi best krachtig is. Ik heb buitenshuis merkbaar beter ontvangst dan met de modem van mijn glasvezel.

Nu een weekje online met odido en het gaat naar mijn idee steeds beter. Komende week nog even aankijken en als het zo blijft zeg ik eind van de maand mijn glas op. Voor wat wij met internet doen is dit meer dan voldoende en net zo snel of sneller dan mijn 200mbps glasvezelverbinding voor bijna 50 euro....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:26
Vanavond Klik&Klaar eens een 'stress' test laten ondergaan. Tegelijkertijd deze sessies :

1. Internet browsen op een Windows PC, (nieuws lezen, tweakers lezen, enz.)
2. Op dezelfde PC een Viaplay live stream sessie (darts)
2. Op een iPad een Netflix serie streamen
3, Een 20GB usenet download met Sabnzbd+

Zonder enige hapering, ik ben echt onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:19

NSG

Je weet niks!

Volgens antennekaart.nl zijn alle masten in mijn regio middels Microwave verbonden. Vanochtend nog 679/142 gehaald met een Speedtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ze zijn er van 300, maar las in dit topic ook van 1000.
jk-5 in "[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie"

edit: en ik lijk nu aan een 10Gb glas mast te hangen, haal 300/100 en vind het best.

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 26-10-2024 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Op mijn telefoon haal 1 a 2 streepjes op het Odido netwerk, zal dit sterk genoeg zijn?
Ik neem aan de router die je krijgt veel sterkere antennes heeft dan mijn mobiel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecrimsonjim
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-08 22:55
NicoHF schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 00:25:
Op mijn telefoon haal 1 a 2 streepjes op het Odido netwerk, zal dit sterk genoeg zijn?
Ik neem aan de router die je krijgt veel sterkere antennes heeft dan mijn mobiel toch?
Op mijn iphone haalde ik ong 2 mbps met Odido klik en klaar 20mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
thecrimsonjim schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 00:28:
[...]

Op mijn iphone haalde ik ong 2 mbps met Odido klik en klaar 20mbps.
Dat klinkt niet echt best zulke lage snelheden.
Ik haal met mijn mobiel zo een 90mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

NicoHF schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 00:46:
[...]

Dat klinkt niet echt best zulke lage snelheden.
Ik haal met mijn mobiel zo een 90mbps
Ja hangt er vanaf waar je zou niet? Ik haal nog hoger maar dat voegt ook niets toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Jelleeee schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:34:
[...]

Weet jij toevallig of ze dit op lange termijn willen oplossen?
Dat lost zichzelf wel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 14:54
RandB schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:33:
[...]
Op de Antennekaart kan je bij tools (rekenmachine ) je Cell ID invoeren je vindt dit nummer in je modem onder Mobiele Informatie Bij LTE zie je een acht cijferige Cell ID nummer . Met het eNB nummber kan je zien met welke mast je bent verbonden Succes.
Thanks. Net gedaan terwijl het modem verbonden was met 5G. Dan kom ik bij de verwachte Odido mast hier in Bellingwolde uit. Laatste scan dus van maart dit jaar en als ik de gegevens mag geloven gaat het om een microwave mast zonder n28 en n78 maar dat kan natuurlijk niet kloppen want ik ben verbonden via n28. Of lees ik de informatie verkeerd af? Ik zie wel een b20 op 796MHz en ik lees dat n28 van 703 tot 803 MHz loopt.

De verbinding klapte net weer terug naar 4G+. Zelfde cell id en dus ook dezelfde mast maar duidelijk andere RSRP. Het modem geeft dit zelf aan met vier streepjes LTE en vijf streepjes 5G ontvangst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mayo1Ys5xtlRJqaaPfmG7Ts95T4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rZrcVodm4wyAAQi8dxgEWa0u.png?f=fotoalbum_large

Edit: onder "mobiele informatie" in het modem zie ik staan:

- n28 -77dBm
- b3 -91dBm
- b1 -104dBm
- b7 -119dBm

En dit is de dekkingskaart volgens Odido rond de bewuste mast:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/52HtEniZvvSsy_iOWU5b-soUp6I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F9gqDsjtA4MFc081Fq9SAWxC.png?f=fotoalbum_large

Volgens de kaart zitten we nog net in een paars blok hier en zouden we dus ultrasnel internet moeten hebben. In de praktijk heb ik één keer een snelheid down van 100+ gezien en is het 's avond meestal minder dan 15Mbps.

[ Voor 29% gewijzigd door mvdklip op 27-10-2024 09:10 ]

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 11:01
Ik heb nu klik en klaar een dagje in gebruik. Mijn eerste ervaringen zijn goed, wel viel al een keer kort een paar minuten de verbinding weg. Maar voor de stabiliteit moet ik toch wel even iets langer testen. Ik gebruik hem eerst even een paar dagen voor alleen mijn telefoon en tablet. Daarna ga ik hem vervangen met mijn huidige glasvezel verbinding.

Eerste indruk het is een wat grotere router maar wel erg krachtig. Het formaat zal hem vooral door de antennes komen. Het uiterlijk is mooi neutraal en misstaat zijn plek niet. Deze moet toch bij een raam ofzo en zal dus ik de meeste woonkamers in een zichtbare plek staan.

Ik mis wel een usb a poort om mijn ikea hub mee te voeden. Nu moet ik er een losse adapter naast inpluggen.

De router wordt gevoed met een usb c power adapter. De router werkt ook prima op mijn usb c powerbank. Het apparaat is misschien niet echt mobiel te noemen gezien het formaat maar leuk om te weten dat dit kan. Ik heb het vooral gebruikt om met de router te kunnen rondlopen en zo de beste locatie te kunnen vinden.

Mijn 100w powerbank die net zoals de bijgeleverde adapter 15v kan leveren werkt. Een andere powerbank die maar 20w 12v kan geven daar doet die niks mee.

De firmware is via een webpagina te bereiken en is op het eerste gezicht redelijk open qua lan en wifi instellingen. De instellingen die mij interesseren kan ik gewoon aanpassen.

De odido klik en klaar app is meer een uitgeklede versie van de zyxel air app. Die van odido heb ik dus weer van mijn telefoon gegooid.

Ik ben verbonden met 4g+, 5g heb ik nog niet voorbij zien komen.

Snelheden die ik haal zitten rond de 250 tot 350 met 30 tot 60 upload. Ik kom van een glas verbinding van 100mb dus wat dat betreft geen klagen.

Hier zit ik in een woonwijk op de benedenverdieping van een flat. Ik ga deze week naar een caravan in het buitengebied. Ben daarom benieuwd naar de ervaringen daar.

[ Voor 11% gewijzigd door 1993jjohan op 27-10-2024 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Ik denk niet dat jij de microwave kunt outperformen. Je zult eerder veel demping hebben door de ligging van je huis, staan er flats tussen, staat de antenne veel hoger dan je huis, dubbel/tripple glas etc. Of het is een hele drukke microwave ring waardoor er niet meer bandbreedte op de ring beschikbaar is, dat kan je als gebruiker nooit achterhalen.

Wat het beste werkt is de Odido router boven op zolder plaatsen, goed uitrichten. En met UTP naar overige WiFi zenders je woning door transporteren. Antenne hoogte is key bij radioinstallaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 23:09:
Vanavond Klik&Klaar eens een 'stress' test laten ondergaan. Tegelijkertijd deze sessies :

1. Internet browsen op een Windows PC, (nieuws lezen, tweakers lezen, enz.)
2. Op dezelfde PC een Viaplay live stream sessie (darts)
2. Op een iPad een Netflix serie streamen
3, Een 20GB usenet download met Sabnzbd+

Zonder enige hapering, ik ben echt onder de indruk.
Mooi he, het is geheel afhankelijk van je locatie. Bij mij gaat het ook erg goed, mijn hobby is IT en netwerken waardoor ik diverse metingen heb lopen thuis. Zelfs ICMP loss is nihil, het is heel stabiel te noemen, heb er zelf ook al enkele dagen op gewerkt met video calls etc. Idee was als backup line, maar het product is zo goed dat je voor dit lage bedrag in twijfel raakt.

Ziggo is inmiddels opgezegd maar dat was meer uit principe dat ik iets goedkopers wil icm overstappen. Door Odido K&K heb je ook helemaal geen overstap stress meer ;) Je zou dit zelfs voor 6 maanden aan kunnen houden om de kortingsteller te resetten bij providers, volgens zeggen is de minimale tijd tussen nieuwe klanten korting 6 maanden.

Denk dat ik wel een klein glasabonnement erbij wil. Ik kan heel blij worden van snelle DNS resolving over glas tijdens het browsen. Nu heb ik wel regelmatig het gevoel dat Odido Klik&Klaar qua browse ervaring misschien wel net een fractie sneller is dan Ziggo op dit moment.

[ Voor 8% gewijzigd door stormfly op 27-10-2024 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 19:47:
[...]

Volgens mij dacht ik hier in topic gelezen te hebben dat het altijd om een ‘ring’ gaat. Dus feitelijk heeft die mast 2x 1Gbps. (y)
Volgens mij kan je dat niet zo benaderen, een TCP sessie kan maar 1 kant op. Het zou heel toevallig zijn als je een speedtest uitvoert dat er 4 sessies linksom en 4 sessie rechtsom gaan. Dat kan zeker niet als het een laag2 ring is, daar zit altijd een knip in om broadcaststormen te voorkomen. Bij een laag3 routed ring zou het mogelijk kunnen via ECMP routing.

Bij een ring ontwerp gaat men ook uit van een breuk in de ring, en komt alle load op 1 pad. Soms van alle sites in de ring, afhankelijk van de fiber breuk. Het is verstandige om als vuistregel te hanteren dat een site in een ring 1Gbps heeft en 1Gbps als backup pad. Kan mij ook voorstellen dat er sites zijn met primair glas en secundair microwave.

Overigens hier in midden Nederland, in medium stedelijk gebied, haal ik op een 1Gbps ring site slechts 660Mbps max. Zelfs als ik onder de mast ga staan blijft het deze waarde, dat geeft mij de indruk dat er op dit pad zo'n 300Mbps regulier traffic loopt. Als ik andere sites uit dezelfde ring test dan blijft het ook 660Mbps, er kunnen zomaar 5-10 sites in een ring zitten en met 60.000 inwoners begrijp ik wel dat er 300Mbps continue doorheen loopt.

[ Voor 202% gewijzigd door stormfly op 27-10-2024 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-09 21:23
Heb de automatische update niet aanstaan op mijn IPad, maar de app is gisteravond toch geüpdatet, dus onbruikbaar…vraagt ip adres en poortnummer. Kan niet achter dat poortnummer komen, iemand wel gelukt in te loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
poortnummer zou gewoon 443 moeten zijn (https), dat is ook wat je met je browser benadert... (maar op mijn iPhone is die app ook stuk. Ik gebruik gewoon de webinterface wel zonder app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Keypunchie schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 10:18:
poortnummer zou gewoon 443 moeten zijn (https), dat is ook wat je met je browser benadert... (maar op mijn iPhone is die app ook stuk. Ik gebruik gewoon de webinterface wel zonder app).
Bij mij ook stuk sinds de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renetje6
  • Laatst online: 19-09 13:06
Keypunchie schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 10:18:
Ik ben benieuwd of 443 werkt voor ik de app ga updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Renetje6 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 10:21:
[...]

Ik ben benieuwd of 443 werkt voor ik de app ga updaten.
Ga maar eens naar https://192.168.1.1:443/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renetje6
@zebsite kan je dit proberen met de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
Renetje6 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 10:50:
[...]

@zebsite kan je dit proberen met de app?
Werkt ook niet, kan alleen een poort nummer intoetsen in het veld, dus geen andere tekens..geldt ook voor het ip adres.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DAborXTMktF3C7oNEeMnv9O5UJQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F9ce45A2qzVS89YaAYA82lF1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door zebsite op 27-10-2024 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Heb de kit even meegenomen naar een vriend een dorpje verderop. Daar was het resultaat: 70 down en 15 up. Ook telefoons op KPN en Odidio gaan daar nog niet al te best. Die zendmast stond wel op N78 maar ik geloof dat er in de toekomst nog wat nieuws komt :). Totaal anders resultaat in een paar kilometer (thuis 1000/150).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
franssie schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 00:59:
[...]

Ja hangt er vanaf waar je zou niet? Ik haal nog hoger maar dat voegt ook niets toe
Wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renetje6
zebsite schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 10:57:
[...]

Werkt ook niet, kan alleen een poort nummer intoetsen in het veld, dus geen andere tekens..geldt ook voor het ip adres.[Afbeelding]
Kan je niet bij IP-adres 1 en 1 er aan toevoegen
En bij poort alleen poort nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renetje6
Renetje6 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:03:
[...]

Zoals dit 😂
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GjCMvXLyzpKOn5XVKFTRWLB4WQE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9SqCEtBbA4sChgiSlhKixGAj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
Renetje6 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:03:
[...]

Tuurlijk, maar dat accepteert de app niet..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-6BS1Uz3-J_c9z7E8GnNfsvheW4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hiP6RpzAkExlhAb2HtMepI6m.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
@Renetje6 Welk gedeelte van “app is stuk sinds update” is onduidelijk?

Je vult de gegevens in en vervolgens doet hij het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdenb
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10-08 15:00
Ha allemaal,

Vroeg me af of iemand mijn probleem met Klik&Klaar herkent en eventueel een oplossing heeft (Odido support is natuurlijk nutteloos); de verbinding is niet consistent tussen apparaten. Zo kan ik tegelijkertijd met perfecte verbinding op mijn TV YouTube kijken, of dit posten op mijn laptop, maar werkt de verbinding op mijn telefoon (Pixel) of tablet (Tab S8) niet ("no internet access"), ondanks dat het bereik goed is. Zelfde soort problemen op de iPad van mijn huisgenoot. Lijkt elke ochtend wel voor te komen.

Weet niet aan welk van de instellingen in de modem/wifi-instellingen op mijn apparaten ik moet sleutelen om dit op te lossen? Advies wordt zeer gewaardeerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bons
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 15:02
sdenb schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:27:
Ha allemaal,

Vroeg me af of iemand mijn probleem met Klik&Klaar herkent en eventueel een oplossing heeft (Odido support is natuurlijk nutteloos); de verbinding is niet consistent tussen apparaten. Zo kan ik tegelijkertijd met perfecte verbinding op mijn TV YouTube kijken, of dit posten op mijn laptop, maar werkt de verbinding op mijn telefoon (Pixel) of tablet (Tab S8) niet ("no internet access"), ondanks dat het bereik goed is. Zelfde soort problemen op de iPad van mijn huisgenoot. Lijkt elke ochtend wel voor te komen.

Weet niet aan welk van de instellingen in de modem/wifi-instellingen op mijn apparaten ik moet sleutelen om dit op te lossen? Advies wordt zeer gewaardeerd!
Al de Router eens een reboot gegeven?. het is namelijk bekend dat de WIFI op dat ding nog behoorlijk bugged is. Je moet af en toe dat ding rebooten om de bugs weg te spoelen. Ik hoop dat Odido volgende week toch wel eens met een FW update komt om ieder geval de WIFI radios iets te stabiliseren. Ik weet dat een grote file transfer dat ding in slakken stand te krijgen is, maar ik heb het ondertussen ook gezien na een paar uur een twitch stream open te hebben staan. Dus er lijkt ergens geen garbage collection te lopen op wat buffers in het apparaat lijkt het. Toch wel essentieel voor een netwerkapparaat om dit op orde te hebben.

Maar zal me niks verbazen door al die customization odido of een partij names odido implementeert, dit soort brakke bugs erin komen juist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
@sdenb misschien niet het beste antwoord, hoor, maar ik ben niet onder de indruk van het Wifi-gedeelte van de Zyxel. Als hij op een vaste plek staat kun je overwegen om er een andere AP of router met ethernet aan te sluiten, die wel goede WiFi kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Lol die zin liep niet echt Nee :o

Hangt ervanaf wat je zit, welke mast en welke firmware. Maar twintig is wel erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
franssie schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:50:
[...]

Lol die zin liep niet echt Nee :o

Hangt ervanaf wat je zit, welke mast en welke firmware. Maar twintig is wel erg weinig.
Begrijp je nog steeds niet zo goed eigenlijk.

Maar goed.

Als ik één a twee streepjes op mijn mobiel heb zal de verbinding dan goed/sterk genoeg zijn voor een goede snelle verbinding met het 5G router van Odido?

De paal staat zo een 400 meter verderop als ik het zo gok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecrimsonjim
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-08 22:55
NicoHF schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:59:
[...]

Maar goed.

Als ik één a twee streepjes op mijn mobiel heb zal de verbinding dan goed/sterk genoeg zijn voor een goede snelle verbinding met het 5G router van Odido?

Als je het ‘risico’ met het opzeggen wilt nemen kan je het natuurlijk gewoon bestellen en op tijd annuleren. Alleen het annuleren kan enorm gezeik zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
@NicoHF We hebben nog onvoldoende data om hier iets zinnigs op te zeggen.

je beste opties lijken me: iemand in je omgeving die zo’n ding al heeft eens vragen om hem mee te nemen zodat je hem bij jou kunt proberen (waar woon je +-?)

of, gewoon bestellen met het risico dat je het gedonder van opzeggen en terugsturen hebt, wat niet zo makkelijk gaat, zoals je merkt, maar uiteindelijk echt wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
RandB schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:33:
[...]

Hi RandB hoe kan ik nou op de antennekaart zien welke mast mijn eNB nummer heeft, ik kan dat nergens invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandB
ton14 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 13:06:
[...]

Hi RandB hoe kan ik nou op de antennekaart zien welke mast mijn eNB nummer heeft, ik kan dat nergens invullen.
Op de Antenne kaart zoek je de 4G LTE mast in de buurt? Je klikt dan op het blauwe bolletje dan zie je onder Veldgegevens het eNB nummer. Check dan of de Site ID hetzelfde is als je 5G mast. Dat zijn de eerste 5 cijfers van je eNB nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
NicoHF schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:59:
[...]

Maar goed.

Weet je nog vroeger: 1cm naar voren in de stad tijdens het wachten op het stoplicht. En je radio zender was weer ruis vrij. Radio signalen zijn niet te voorspellen. Er zijn vele banden en het modem heeft een andere voorkeur voor banden dan je mobiel.

Gewoon bestellen, zelf testen en daarna opzeggen of aanhouden. Dan krijg je de garanties inzichtelijk die jij van ons wilt horen.

Als jouw dichtstbijzijnde paal N78 ondersteund. Dan heb je een hele grote kans van slagen. Op 400m haal ik 600/30 op zolder.

[ Voor 7% gewijzigd door stormfly op 27-10-2024 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Thanks @stormfly @Keypunchie en @thecrimsonjim

Ik ga er nog even over nadenken, mijn huidige abonnement loopt nog eventjes.
Helaas ken ik momenteel denk ik niemand in mijn omgeving die het heeft, zodat ik het niet kan uittesten.

De paal ondersteunt trouwens N78 zag ik op dat kaartje van de OP.

[ Voor 12% gewijzigd door NicoHF op 27-10-2024 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandB
NicoHF schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 13:56:
Thanks @stormfly @Keypunchie en @thecrimsonjim

Ik ga er nog even over nadenken, mijn huidige abonnement loopt nog eventjes.
Helaas ken ik momenteel denk ik niemand in mijn omgeving die het heeft, zodat ik het niet kan uittesten.
Bel je Odido winkel in de buurt en vraag of ze het op voorraad hebben. Je kan het ook binnen 14 dagen in de winkel teruggeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
RandB schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 13:59:
[...]

Bel je Odido winkel in de buurt en vraag of ze het op voorraad hebben. Je kan het ook binnen 14 dagen in de winkel teruggeven.
In de winkel retourneren doen ze opeens niet meer aan ..
Maar vraag me af of dat per winkel verschillend is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:32
boyette schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 14:43:
[...]

Dan is het handig om even te vermelden in welk filiaal je dat hebt gemerkt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandB
[...]

Oh ok dit was van de week een reactie van een Odido moderator?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qtzD2VsZ8rxDPFv4I7vN69vopU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ocjB3I3g1xgUXicGemvJYCnb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouTer14
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:43
[...]

Deze ervaring heb ik vandaag ook. Odido Groningen Herestraat. Na 6 keer in de wacht gestaan te hebben bij Odido Servixe ( vaak meer als een uur) de 22e het voor elkaar gekregen om het abbo te annuleren. Echter tot vandaag geen retour informatie. Winkel neemt hem niet in, en kan ook niks betekenen verder. Ze gaven aan dit kort te hebben gedaan, maar nu dus niet meer. Heb maar een klacht aangemaakt, de winkel heeft mij beloofd mij alles te vergoeden als er desondanks toch kosten in rekening worden gebracht voor het niet retourneren.

Daarnaast begreep ik ook dat na deze week de winkels niks meer gaan doen met klik en klaar maar dit via een externe partner loopt. Ze gaven daarnaast ook aan overweldigende belangstelling voor het product te zien, echter zijn de processen daaromtrent nog niet goed ingeregeld en wijzen alle afdelingen naar elkaar.

Het is een leuk product, met veel potentie. Maar annuleren is tot dusver praktisch onmogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-09 10:05
Tim_gerr schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:37:
[...]

Heb hier momenteel de AF55 in gebruik (met de nieuwe 5G K&K sim)van het 'oude' 4G voor thuis pakket. APN is wel aan te passen, maar hiervoor moet je op de webinterface van het buitenmodem zitten. Bij mij te bereiken via 192.168.0.1, waar het IP voor de router zelf 192.168.1.1 is.

Hoop dat deze info helpt!
Als ik mag vragen, ik heb de set binnen. Ben ingelogd op de buitenunit en heb de APN (bij APN naam) veranderd naar ‘fwainternet’. Echter blijven 4G/5g rood op de buitenunit.

Hieronder de instellingen, wat doe ik verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YvwGH_FDU9eYioEL4Z41AIgWv5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N6uhEQvoCb6X2JFArsFneehW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JB1Ri0D4_oIU7gNo68Ep4CdN-08=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HGa52BX8AsO9GbUUlVoxgX6x.jpg?f=fotoalbum_large

EDIT:
Het is al gelukt! Ik was weer te snel. Ondanks dat de lampjes rood zijn (soms groen) heb ik verbinding en is de snelheid nu met de antenne binnen al ruim 500+. Dus komt goed!

[ Voor 6% gewijzigd door Incognitum op 27-10-2024 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Vreemd want je bent verbonden en je zit in de bekende IP reeks.

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 27-10-2024 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ibriboy
Wordt er bij jullie ook constant opgehangen als je 0800-0092 belt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ton14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
RandB schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 13:20:
[...]

Op de Antenne kaart zoek je de 4G LTE mast in de buurt? Je klikt dan op het blauwe bolletje dan zie je onder Veldgegevens het eNB nummer. Check dan of de Site ID hetzelfde is als je 5G mast. Dat zijn de eerste 5 cijfers van je eNB nummer.
Ah, nou zie ik het, technieken staat bij mij op 5G en dan zie je dat niet, veranderen in 4G helpt.
Bedankt ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
is er iemand al achter welke chipset er nou exact in zit?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPTweak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 09:55
zebsite schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:07:
[...]
Tuurlijk, maar dat accepteert de app niet..
Staat je modem nog op 192.168.1.1?
Ik had hem gezet op 192.168.178.1 en als ik dat invul met 443 poort verbind ie gewoon.
Android 1.2.2.240123
Pagina: 1 ... 22 ... 83 Laatste

Let op:
Voordat je een vraag stelt in dit topic graag eerst in de Topic FAQ in de openingspost kijken of je vraag daar al is beantwoord.

Verder gelieve niet elke DHL status update te posten in dit topic, is nogal irrelevant voor de rest van de mensen.