Ik heb nu klik en klaar een dagje in gebruik. Mijn eerste ervaringen zijn goed, wel viel al een keer kort een paar minuten de verbinding weg. Maar voor de stabiliteit moet ik toch wel even iets langer testen. Ik gebruik hem eerst even een paar dagen voor alleen mijn telefoon en tablet. Daarna ga ik hem vervangen met mijn huidige glasvezel verbinding.
Eerste indruk het is een wat grotere router maar wel erg krachtig. Het formaat zal hem vooral door de antennes komen. Het uiterlijk is mooi neutraal en misstaat zijn plek niet. Deze moet toch bij een raam ofzo en zal dus ik de meeste woonkamers in een zichtbare plek staan.
Ik mis wel een usb a poort om mijn ikea hub mee te voeden. Nu moet ik er een losse adapter naast inpluggen.
De router wordt gevoed met een usb c power adapter. De router werkt ook prima op mijn usb c powerbank. Het apparaat is misschien niet echt mobiel te noemen gezien het formaat maar leuk om te weten dat dit kan. Ik heb het vooral gebruikt om met de router te kunnen rondlopen en zo de beste locatie te kunnen vinden.
Mijn 100w powerbank die net zoals de bijgeleverde adapter 15v kan leveren werkt. Een andere powerbank die maar 20w 12v kan geven daar doet die niks mee.
De firmware is via een webpagina te bereiken en is op het eerste gezicht redelijk open qua lan en wifi instellingen. De instellingen die mij interesseren kan ik gewoon aanpassen.
De odido klik en klaar app is meer een uitgeklede versie van de zyxel air app. Die van odido heb ik dus weer van mijn telefoon gegooid.
Ik ben verbonden met 4g+, 5g heb ik nog niet voorbij zien komen.
Snelheden die ik haal zitten rond de 250 tot 350 met 30 tot 60 upload. Ik kom van een glas verbinding van 100mb dus wat dat betreft geen klagen.
Hier zit ik in een woonwijk op de benedenverdieping van een flat. Ik ga deze week naar een caravan in het buitengebied. Ben daarom benieuwd naar de ervaringen daar.
[
Voor 11% gewijzigd door
1993jjohan op 27-10-2024 09:53
]