franssie schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 20:14:
[...]
Een goede uGreen of Anker 12V sigaretten plug voeding of powerbank kan het modem wel voeden. Het is meer de vraag hoeveel de kooi van Faraday van de auto het signaal zal dempen. Er is nog geen magneetvoet voor deze dacht ik, zou wel gaaf zijn
/73
Nou dat viel tegen Frans, ik stak hem in mijn 60W USB-C PD sigarettenplug en geen enkel teken van leven. Bijzonder want een iPhone is met diezelfde adapter warm van het snelladen, 20w oid. Net als bij anderen werkt een powerbank wel, daarmee heb ik een rondje gemaakt. De auto heeft een glazen dak, heb de raampjes open gehad en het modem op de deurstijl laten rusten om de kooi van Faraday te minimaliseren.
Dat rondje viel nog wat tegen @
jk-5 ik haal op geen enkele manier meer dan 660Mbps down, wel stijgt de upload enorm tot wel 169Mbps. Dat brengt mij aan het twijfelen of mijn powerbank wel in staat is om de setup tot 1300Mbps te laten pieken, powerbank is 45 watt net als de bijgeleverde 230V 45W voeding van het modem.
Is 100Mhz de hoogste bandbreedte voor N78? Of zijn er ook 200Mhz sites, dat zou mijn cap van 660Mbps (660+660=1320Mbps) mogelijk verklaren?
Je zou bijna gaan twijfelen aan het modem, ware het niet dat ik vandaag aan de andere kant van het huis stond. Daar haalde ik 885/101 op zolder, deze site staat dichter bij de snelweg. Zal je zo de sites even doorgeven in een PB dan kan je even meedenken over de lage download tov andere testers in dit topic. Ik moet het nog maar eens met daglicht over doen zodat je ook de antenne kunt zien. Dan start ik aan de zijde van mijn woning waar ik de piek had vandaag. Dat is niet de dichtstbijzijnde mast, als hij deze zou hebben aangestraald, heb de cell-id niet genoteerd vanmiddag helaas.
Leerpunten van deze tryout:
- sigaretten USB-C adapter werkt niet, powerbank wel
- speedtest.net slaat niet alle historie op als je niet bent ingelogd
- waarom kom ik niet boven de 660Mbps...
Grappig he met de Zyxel Air app rij je zo naar de mast toe ;-)
Nog even gecontroleerd of het N78 was.
[
Voor 15% gewijzigd door
stormfly op 19-10-2024 21:34
]