• pascallj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:19
newz schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 11:56:
[...]

Ik heb nog niet gekeken naar de huidige uurtarieven, maar toen Tibber nog geen kwartiertarieven had was het een stuk gunstiger om te handelen op de markt. Direct nadat het omgezet was, was het meteen een stuk minder gunstig, dus geen toeval wat mij betreft. Nu liggen de prijzen veel dichter bij elkaar voor m'n gevoel
Dat heeft meer te maken met het feit dat we tegelijkertijd de winter in gingen, waardoor nu voornamelijk wind de energieprijs bepaalt ipv zonnepanelen. Daarbij kan het zo zijn dat grote aanbieders van energieopslag nu nauwkeuriger kunnen inspelen op de prijzen. Pak op jeroen.nl maar eens de historiek van uurprijzen erbij ter vergelijking.

Maar aangezien uurprijzen worden gemiddeld van kwartierprijzen ga je dat probleem niet oplossen met schakelen naar uurprijzen.

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:44
michaelvo schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 10:29:
@tcw82 stiekem lees ik nog mee :). De reden van het volladen is dat er pas zaterdag weer lagere prijzen verwacht worden. Vannacht waaide het vrij aardig.
Ja, maar waarom dan eerst leeg... (Mocht willen dat ik v2g/v2h had... :9~ ) en daarna door tot 83%? Auto kapt het af op 80. (Als alles goed gaat)

• tcw82
pascallj schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 10:32:
[...]

Dan ben ik weer heel benieuwd waar je deze prognose vandaan hebt? O-)
Het is een beetje de tendens, weekenden lijken lager te zijn dan door de week. Dat heeft backpacker ook al eens uitgelegd (dan wel via de Tibber chat. )

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
tcw82 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 12:47:
[...]

Ja, maar waarom dan eerst leeg... (Mocht willen dat ik v2g/v2h had... :9~ ) en daarna door tot 83%? Auto kapt het af op 80. (Als alles goed gaat)
Waarom de auto doorgaat na 80% is een raadsel, maar dat ligt als het goed is niet aan Tibber, maar meer aan je auto. Die 'hoort' de laadpaal af te stoppen als de accu vol genoeg zit. Tibber gebruikt de accuwaarde (percentage) slechts om te berekenen hoeveel kWh er geladen moet worden om zo de tijdsplanning te bepalen. Heb met mijn VW ook 1x gehad dat ie doorlaadde richting 100%. Incident, verder gaat het al een jaar nooit mis.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• tcw82
Pr088 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 13:54:
[...]

Waarom de auto doorgaat na 80% is een raadsel, maar dat ligt als het goed is niet aan Tibber, maar meer aan je auto. Die 'hoort' de laadpaal af te stoppen als de accu vol genoeg zit. Tibber gebruikt de accuwaarde (percentage) slechts om te berekenen hoeveel kWh er geladen moet worden om zo de tijdsplanning te bepalen. Heb met mijn VW ook 1x gehad dat ie doorlaadde richting 100%. Incident, verder gaat het al een jaar nooit mis.
Oh, maar de auto is nooit de 80% voorbij geweest. Dit is alleen wat tobber denkt.
Het accu percentage is ook nooit afgenomen, dat is alleen wat tobber denkt.

• tcw82
Met alle overstappers moest ik aan dit filmpje denken, de tumbler ceo ontdekt wat zijn besluit om geen "volwassenen entertainment" meer toe te laten:
Intussen by de Tibber directeur die gaat over klantenaantallen

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
tcw82 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:47:
[...]

Oh, maar de auto is nooit de 80% voorbij geweest. Dit is alleen wat tobber denkt.
Het accu percentage is ook nooit afgenomen, dat is alleen wat tobber denkt.
Herkenbaar. Dat schommelt soms wat. Niet naar kijken en niet druk over maken. ;)

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:23
borgdaville schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:59:
Hoe zit het precies, saldering wordt op 12e factuur verrekend! Wat als je binnen 12 maanden wil opstappen?
even kickje voor mijn vraag O-)

Wat ik begrijp wordt de saldering op de 12e factuur verrekend. Wat betekend dit als ik op de 8e maand / factuur wegga? Of 15e? Iemand een idee? Lijkt mij redelijk cruciaal voor of en wanneer je kunt / wilt overstappen.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• pascallj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:19
borgdaville schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:26:
[...]

Wat ik begrijp wordt de saldering op de 12e factuur verrekend. Wat betekend dit als ik op de 8e maand / factuur wegga? Of 15e? Iemand een idee? Lijkt mij redelijk cruciaal voor of en wanneer je kunt / wilt overstappen.
Volgens mij is het bij alle overstappen zo dat alles op dat moment wordt gesaldeerd (oftewel alles sinds je vorige eindfactuur) en al het overschot dat je nog overhebt verdwijnt en alles wat je tekort hebt moet je betalen (of eigenlijk heb je dat al betaald bij Tibber).

Maar dat is het mooie aan het internet: mensen reageren sneller als het fout is, dus bij deze een uitdaging.

[ Voor 3% gewijzigd door pascallj op 02-12-2025 16:31 ]

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Gaat lekker bij Tibber:

Door een technische storing bij onze bank heeft de incasso van je oktoberfactuur die op dinsdag 25 november zou worden afgeschreven, niet plaatsgevonden.

We zullen de incasso binnen 1 tot 3 werkdagen opnieuw aanbieden. Je hoeft niets te doen. Houd wel rekening met voldoende saldo op je bankrekening om het factuurbedrag te voldoen.

Als gevolg van de storing heeft de factuur momenteel de verkeerde betaalstatus in de Tibber-app. We passen de betaalstatus aan alvorens we de incasso opnieuw aanbieden. Je kan je facturen bekijken in de Tibber-app via 'jij' >'je facturen'.

Excuus voor het ongemak en de eventuele verwarring.

​Heb je vragen? Neem gerust met ons op via hello@tibber.com of de berichtenfunctie in de Tibber-app.

Groet,

Tibber

Goed, ze zeggen dat de storing bij hun bank heeft plaatsgevonden dus in principe is het buiten hun om maar er zijn in mijn korte klanten relatie met hen wel vaker fikse vertragingen geweest in de facturatie waardoor het dus tijd wordt om een betere bank te zoeken of eventuele processen even tegen het licht te houden.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
tcw82 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 12:47:
[...]

Wat voor auto heb je? Een van de VAG group of Kia/Hyundai? Die willen nog wel eens een flinke vertraging hebben in het doorgeven van de actuele SoC dus gebruikte de planning waarschijnlijk in eerste instantie een oude SoC.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

• Backpacker
  • Niet online
AtlAntA schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:49:
Gaat lekker bij Tibber:

Door een technische storing bij onze bank heeft de incasso van je oktoberfactuur die op dinsdag 25 november zou worden afgeschreven, niet plaatsgevonden.

We zullen de incasso binnen 1 tot 3 werkdagen opnieuw aanbieden. Je hoeft niets te doen. Houd wel rekening met voldoende saldo op je bankrekening om het factuurbedrag te voldoen.

Als gevolg van de storing heeft de factuur momenteel de verkeerde betaalstatus in de Tibber-app. We passen de betaalstatus aan alvorens we de incasso opnieuw aanbieden. Je kan je facturen bekijken in de Tibber-app via 'jij' >'je facturen'.

Excuus voor het ongemak en de eventuele verwarring.

​Heb je vragen? Neem gerust met ons op via hello@tibber.com of de berichtenfunctie in de Tibber-app.

Groet,

Tibber

Goed, ze zeggen dat de storing bij hun bank heeft plaatsgevonden dus in principe is het buiten hun om maar er zijn in mijn korte klanten relatie met hen wel vaker fikse vertragingen geweest in de facturatie waardoor het dus tijd wordt om een betere bank te zoeken of eventuele processen even tegen het licht te houden.
Dan ben ik benieuwd wat je allemaal hebt meegemaakt want ik kan me van dit jaar alleen maar een vertraging in de uitbetaling van negatieve facturen herinneren en dit.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

• Backpacker
  • Niet online
borgdaville schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:26:
[...]

De saleringsperiode van een contractjaar eindigt op het moment dat je je contract opzegt. Wat voor effect dat heeft is voor iedereen anders omdat het aan je verbruik, teruglevering en moment van start contract ligt.

Pagina: 1 ... 32 33 Laatste