Bij mij ook. Kreeg zojuist bericht dat het was opgelost.GVR schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 09:41:
Het tesla integratie issue wordt als resolved afgemeld, ben benieuwd, gisteravond ging het nog mis.
Heb wel contact gehad met support, heb mijn google maps coördinaten van het laadpunt doorgegeven. Dat week iets af t.o.v. hun systeem.
Ga het straks testen. Wellicht helpt het.
Warmtepomp: PUHZ-SW100YAA - ERSC-VM2D
Irritant. Hier koos het ervoor om met grid rewards uit te stellen om vervolgens niet te laden wegens "kan niet starten" en dan op het laatste moment wel starten met "noodzakelijk laden". Dus niet goedkoop geladen maar wel duur geladen i.p.v. nietRecci schreef op maandag 8 december 2025 @ 10:16:
Sigh. Vanochtend weer een lege auto omdat Tibber niet had gedetecteerd dan de Tesla aangesloten was en dus niet is gaan laden. Dus en niet voor 16c kunnen laden en een lege auto.
1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh
Support bevestigd net dat er inderdaad een issue is met weergave. Ik heb die tegel wel, maar december is gewoon helemaal weg.Pr088 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 09:26:
[...]
Onder instellingen (weergave startscherm) kun je met schuifjes het tegeltje 'Grid Rewards' aan of uit zetten. Daar even kijken? De GR tegel bestaat nog gewoon. Heeft mij een 4 ct lagere prijs voor laden opgeleverd deze maand. Dus het is niet 'halleluja', maar het gaat prima in december.
Eens kijken of support ook wil ingaan op de niet-zo-smart charging beslissingen bij mij. Met 21ct laden terwijl het voor 13 had gekund voelt een beetje zuur als er nauwelijks rewards tegenover staan. Had me €4 gescheeld op een volle accu.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik gebruyik nu Tibber niet meer voor het laden maar laadt via Myenergi en zappi zelf. Het grootste nadeel van zappi,, en dus voordeel van Tibber, is dat de Zappoi geen informatie heeft hoeveel hij moet laden.
Helaas, werkt nog niet. Auto wordt niet herkend als "thuis".RTJC schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 09:48:
[...]
Bij mij ook. Kreeg zojuist bericht dat het was opgelost.
Heb wel contact gehad met support, heb mijn google maps coördinaten van het laadpunt doorgegeven. Dat week iets af t.o.v. hun systeem.
Ga het straks testen. Wellicht helpt het.
Ging bij mij goed, hij is lekker tussen 18 en 19 uur gaam laden...GVR schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 09:41:
Het tesla integratie issue wordt als resolved afgemeld, ben benieuwd, gisteravond ging het nog mis.
Het is alles behalve stabiel.Beekforel schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 19:56:
[...]
Ging bij mij goed, hij is lekker tussen 18 en 19 uur gaam laden...
Heb ik geprobeerd en werkt nog steeds niet. Weer doorgegeven aan MyEnergi Benelux.henkb123 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 14:51:
Heeft iemand al ervaringen met zappi 5.752 icm Tibber? Ik kreeg nl. na een klacht bericht dat de laatste update met Tibber zou moeten werken.
Ik gebruyik nu Tibber niet meer voor het laden maar laadt via Myenergi en zappi zelf. Het grootste nadeel van zappi,, en dus voordeel van Tibber, is dat de Zappoi geen informatie heeft hoeveel hij moet laden.
Zojuist een planning gemaakt in de Tesla app om toch vannacht goedkoop te kunnen laden. En bij het opslaan van het laadplan -> berichtje van de tibber app: het laadplan staat klaar
Lukt niet, hij springt op rood bij de stekkeraansluiting en de vw elli-laadbox springt eerst op 2x gele led en vervolgens alles op rood.
Nu alles uitgeschakeld ook het slimladen in de app.
Ik laad hem zometeen wel via de vw app.
Bij mij werkte het gisteravond weer, na aansluiten is er direct een slim plan gemaakt, echter wel nog steeds dezelfde bug dat bij het aansluiten de auto direct gaat laden zonder plan (te stoppen via de Tesla app). Dit euvel maar via support gemeld.GVR schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 09:41:
Ik heb zowel mijn Tesla als mijn laadpaal gekoppeld en herken dit ook. Wat ik hier aan zie is dat hij vanmacht heeft geladen maar aan het eind van de sessie de laadpaal infeschakeld laat. Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik straks van huis ben.GVR schreef op woensdag 10 december 2025 @ 06:51:
[...]
Bij mij werkte het gisteravond weer, na aansluiten is er direct een slim plan gemaakt, echter wel nog steeds dezelfde bug dat bij het aansluiten de auto direct gaat laden zonder plan (te stoppen via de Tesla app). Dit euvel maar via support gemeld.
Je moet niet twee planningen tegelijkertijd maken. Of je maakt een laadpalen in Tesla en zet je aansturing van je laadpaal uit (maak hem 'dom'), of je laat Tibber je laadpaal aansturen en laat de Tesla zonder schema staan. Beiden doen is vragen om communicatieproblemen.RTJC schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 23:06:
[...]
Zojuist een planning gemaakt in de Tesla app om toch vannacht goedkoop te kunnen laden. En bij het opslaan van het laadplan -> berichtje van de tibber app: het laadplan staat klaar
Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)
Ik weet niet precies wat je allemaal doet, als je de auto aansluit is de verwachting (en kans ) dat je precies dan op dat specifieke moment een slim laden moment hebt heel erg klein. Mijn auto (vw ID4 ) Springt ook altijd op rood. Dat komt omdat je auto wil laden, maar dat is domladen. De laadpaal of tibber bepalen wanneer het slim is om te laden.201WD schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 23:56:
Zojuist nogmaals getracht slimladen aan te zetten voor egolf.
Lukt niet, hij springt op rood bij de stekkeraansluiting en de vw elli-laadbox springt eerst op 2x gele led en vervolgens alles op rood.
Nu alles uitgeschakeld ook het slimladen in de app.
Ik laad hem zometeen wel via de vw app.
Dus wat jij beschrijft klinkt inderdaad dat domladen werkt, en slimladen kun je pas zien na een poos.
Laadpaal was uitgeschakeld na vertrek, bij thuiskomst ingeplugd en begon gelijk te laden. In de Tibber app was dat niet goed te zien. Lader gestopt, begon even later gewoon weer. In de Tibber app wat gewisseld tussen direct laden en slim laden toen was het klaar.Beekforel schreef op woensdag 10 december 2025 @ 07:38:
[...]
Ik heb zowel mijn Tesla als mijn laadpaal gekoppeld en herken dit ook. Wat ik hier aan zie is dat hij vanmacht heeft geladen maar aan het eind van de sessie de laadpaal infeschakeld laat. Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik straks van huis ben.
Nu is een Grid Rewards actie gestart maar dat is ook niet goed terug te zien in de Tibber app...
Ik stuur al mn bevindingen naar support in de hoop dat ze hier wat mee kunnen.
Tibber zegt dat ze met een interval van 15 minuten start stop uitvoeren, dus dat het klopt dat hij kan gaan laden maar dat dat dus miet langer dan een kwartier mag zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Beekforel op 10-12-2025 15:22 ]
Na 2u nog altijd niks, auto wakker gemaakt en direct “uw laadplan is gemaakt”.
Dus niet alleen krijgen ze de GPS locatie van Tesla niet lekker door, als de auto eenmaal slaapt gebeurt er dus ook niks meer.
Weet niet wat de “fix” was, maar het heeft voorlopig niks gefixt.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB