Kun je twee telefoons tegelijk bestellen in de app of de site van Apple? Ik een Pro zwart en mijn vrouw een Pro Max bordeaux en dan ophalen in de store (Asd).
Ja, dat kan.Ferret schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 13:52:
Kun je twee telefoons tegelijk bestellen in de app of de site van Apple? Ik een Pro zwart en mijn vrouw een Pro Max bordeaux en dan ophalen in de store (Asd).
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl
Heb je ze niet voorgeconfigureerd?Ferret schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 13:52:
DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).
Hier zitten we er ook weer klaar voor, succes iedereen
Meer als "markeren als favoriet" kan ook niet. Niet zoals in de USA, waarop je het hele proces al kunt voorbereiden en enkel op Checkout hoeft te klikken. Hier moet je alsnog altijd de hele riedel door.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Iedereen sterkte met de verwerking van:
- niet ladende sites
- vrijwel onmiddellijk uitverkochte kleuren
- schrikken van de abonnementsprijzen t.o.v. je huidige iPhone
- het lezen van de euforische reacties van mensen die het wél lukte om hun voorkeursspec te bestellen
- het lange wachten tot de bezorging volgende week
- zoekgeraakte pakketjes.
Zo, dat is eruit, nu het positieve
- niet ladende sites
- vrijwel onmiddellijk uitverkochte kleuren
- schrikken van de abonnementsprijzen t.o.v. je huidige iPhone
- het lezen van de euforische reacties van mensen die het wél lukte om hun voorkeursspec te bestellen
- het lange wachten tot de bezorging volgende week
- zoekgeraakte pakketjes.
Zo, dat is eruit, nu het positieve
Hier ook nog nergens.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Apple Store hier ook nog 'Blijf op deze pagina'
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
"Zin in? Wij ook.
Blijf op deze pagina, dan kun je zo alvast bestellen."
Blijf op deze pagina, dan kun je zo alvast bestellen."
Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.
De site deed het wel via iPhone -> prijzen
De app doet het nog steeds niet.
Hoe KAN dit. Bij m'n Apple Watch gaf hij ook Maandag 21 september aan en nu weer bij de iPhone.
App Store website is inmiddels ook over belast
18 Pro 256 Black besteld
Het is weer September 2026 :)
De 1e keer kreeg ik een error bij de betaling.
De 2e keer lukte het.
Niet duidelijk van Apple: via app gaf scherm aan ‘blijf op deze scherm’ maar dat werkte niet
meermaals foutmelding op kpn.com, maar de zwarte iPhone 18 Pro Max 512GB is besteld
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Via de app is het gelukt. Levering staat voor maandag 21 september, dus niet op vrijdag
Dat was vorig jaar ook, en toen kwam het toch op vrijdag, dus ik heb goede hoop
Bij mij ook niet. Zelfs niet na afsluiten. Maar ik had wel succes via de site.carpebios schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 14:05:
De site deed het wel via iPhone -> prijzen
Gelukt!
Ik twijfelde echt nog enorm tussen bordeau en zilver maar het is toch bordeaux geworden. Hopelijk verkrast het minder snel.
Ik twijfelde echt nog enorm tussen bordeau en zilver maar het is toch bordeaux geworden. Hopelijk verkrast het minder snel.
Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.
Omg besteld hele week dacht ik aan gewoon voor de pro gegaan maar nu ik de keuze echt voor mijn neus kreeg toch voor pro max (zilver mooi icm mijn zilveren MacBook Air) gegaan lol. Ik kom van samsung galaxy s 24 plus, dus begon toch te twijfelen of het scherm van gewone pro niet te klein ging zijn.
Nouja we gaan het zien eerste iPhone sinds 10 jaar ofzo weer, zin in!
[ Voor 6% gewijzigd door Stylze op 12-09-2026 14:10 ]
Playstation 5 / Switch 2
Gelukt hier!
Zwarte Pro Max 256GB via KPN verlenging.
67 euro per maand (combivoordeelkorting) voor Unlimited400 en eenmalig 486 euro bijbetaling.
Zwarte Pro Max 256GB via KPN verlenging.
67 euro per maand (combivoordeelkorting) voor Unlimited400 en eenmalig 486 euro bijbetaling.
[ Voor 54% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 12-09-2026 14:37 ]
Is absoluut niet klein sinds ze van 6.1 naar 6.3 inch zijn gegaan.Stylze schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 14:09:
Omg besteld hele week dacht ik aan gewoon voor de pro gegaan maar nu ik de keuze echt voor mijn neus kreeg toch voor pro max gegaan lol. Ik kom van samsung galaxy s 24 plus, dus begon toch te twijfelen of het scherm van gewone pro niet te klein ging zijn.
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
Net bij Vodafone nieuw abbonement afgesloten met een Iphone Pro max 18 512gb zwart. Bevestiging gehad om 14:08
En nu maar afwachten.....
En nu maar afwachten.....
Besteld via KPN om 14:02 uur: iPhone 18 Pro 256GB Silver voor €1.320.
Besteld via KPN om 14:04 uur: iPhone 18 Pro 256GB Burgundy voor €1.320.
Ben ik er dit jaar weer ingetuind.
Besteld via KPN om 14:04 uur: iPhone 18 Pro 256GB Burgundy voor €1.320.
Ben ik er dit jaar weer ingetuind.
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
Vodafone friends & family ging soepeltjes. iPhone pro 256gb black.
|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||
Zo, mijn bestelling staat en kan ze ophalen de 18e in de Apple Store Amsterdam \o/
Hier nu ook gelukt via de App Store Website, App werkt niet.
18PM 256GB wordt vrijdag geleverd
18PM 256GB wordt vrijdag geleverd
haha ja maar ik kom van 6.7 dus he, dus twijfeldeTHE_BASE schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 14:10:
[...]
Is absoluut niet klein sinds ze van 6.1 naar 6.3 inch zijn gegaan.
[ Voor 9% gewijzigd door Stylze op 12-09-2026 14:13 ]
Playstation 5 / Switch 2
Te gek,w elk model? 18PM 256 is hier nog in alle kleuren beschikbaar per 18-09turambar schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 14:08:
Via de app is het gelukt. Levering staat voor maandag 21 september, dus niet op vrijdag![]()
iPhone 18 Pro Max, 256 GB, Bordeauxrood levering op de 18e
Maar een Galaxy is smal en lang. Een Pro Max is kort en breed. Maakt nogal verschil.Stylze schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 14:12:
[...]
haha ja maar ik kom van 6.7 dus he, dus twijfeldezo te zien gaan meeste mensen hier voor PM
Ik ben echt benieuwd hoor, ik kijk uit naar bordeauxrood. Ik draag vaak pakken voor het werk, ben dus altijd business of business-casual onderweg, en ik denk dat deze kleur wel heel erg goed bij past.Sinus_rhythm schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 14:12:
iPhone 18 Pro Max, 256 GB, Bordeauxrood levering op de 18e
En zonder case.
Ik ook, alsnog voor de Pro gegaan. Scherm is idd niet klein en genoeg. Vind de keuze Max meer als het gaat om batterij (althans voor mijn doeleind)Stylze schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 14:12:
[...]
haha ja maar ik kom van 6.7 dus he, dus twijfelde
Ik kan 'm niet bestellen. Krijg telkens niet verwerkt.
Precies, scheelt verder niets en vind het handzame van de Pro onwijs prettig. Kan gewoon met één handje bedienen.Jaymone schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 14:14:
[...]
Ik ook, alsnog voor de Pro gegaan. Scherm is idd niet klein en genoeg. Vind de keuze Max meer als het gaat om batterij (althans voor mijn doeleind)
Same here! Via app/website, alles geeft errors.Marcooo1337 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 14:14:
Apple Store
iPhone 18 Pro 256GB Burgundy
iPhone 18 Pro 256GB Glacier
Levering: Maandag 21 september
Coolblue
Ophalen: Vrijdag 18 september (onder voorbehoud)
Heb nog steeds goede hoop dat de Apple Store bestelling gewoon vrijdag de 18e komt.
M'n Apple Watch Ultra 4 stond ook direct op maandag 21 september. Heel vreemd.
Levering: Maandag 21 september
Coolblue
Ophalen: Vrijdag 18 september (onder voorbehoud)
Heb nog steeds goede hoop dat de Apple Store bestelling gewoon vrijdag de 18e komt.
M'n Apple Watch Ultra 4 stond ook direct op maandag 21 september. Heel vreemd.
[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 12-09-2026 14:15 ]
iPhone Pro, 256, Bordeaux. Zal wel aan de brakke bezorgdiensten liggen hier in regio Eindhovenben2513 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 14:12:
[...]
Te gek,w elk model? 18PM 256 is hier nog in alle kleuren beschikbaar per 18-09
Odido, 18 pro black. 18e verzenden. 1335 aanschaf en 350 terug voor iPhone 14 pro
Ik was dus vergeten me bank limiet in de app te verhogen..
Bestelling is wel geplaatst, hopelijk geeft Apple me nog een kans om te betalen...
Bestelling is wel geplaatst, hopelijk geeft Apple me nog een kans om te betalen...
Hier ook regio Eindhoven. Dit is het eerste jaar dat hij direct maandag aangeeft i.p.v. vrijdag.turambar schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 14:15:
[...]
iPhone Pro, 256, Bordeaux. Zal wel aan de brakke bezorgdiensten liggen hier in regio Eindhoven
Maar desalniettemin heb ik er goede hoop op dat het nog gewijzigd wordt naar vrijdag 18e.
Maar voor de zekerheid ook maar bij Coolblue bestelling geplaatst met afhalen in de winkel.
Hier exact hetzelfde.Marcooo1337 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 14:14:
Ja en i.c.m. Verbeterde batterijduur is het plaatje helemaal rondTHE_BASE schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 14:14:
[...]
Precies, scheelt verder niets en vind het handzame van de Pro onwijs prettig. Kan gewoon met één handje bedienen.
Hier ook, hij bleek zonder waarschuwing helemaal niet verwerkt te zijn. Wat een puinhoop zeg. 8)7Welke stagiair hebben ze daar neergezet.
[ Voor 8% gewijzigd door carpebios op 12-09-2026 14:21 ]
Hier ook 5x betaling mislukt via Appstore app op zowel iPad als iPhone. Daarna via de website in 1x er doorheen…
Duurde erg lang voordat de app het deed. Toen ik wilde betalen kreeg ik steeds de melding dat er wat fout was gegaan. Terwijl ik gisteren nog een Apple Watch 12 had besteld.
Toen maar de website geprobeerd en daar moest ik opeens mijn creditcard opnieuw toevoegen..
Maar uiteindelijk gelukt om een 18 Pro Max Glacier te bestellen die vrijdag 18 september geleverd wordt op mijn vaste afhaalpunt vlakbij. Pffffff…
Toen maar de website geprobeerd en daar moest ik opeens mijn creditcard opnieuw toevoegen..
Maar uiteindelijk gelukt om een 18 Pro Max Glacier te bestellen die vrijdag 18 september geleverd wordt op mijn vaste afhaalpunt vlakbij. Pffffff…
Toch Glacier!Tranquility schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 14:22:
Duurde erg lang voordat de app het deed. Toen ik wilde betalen kreeg ik steeds de melding dat er wat fout was gegaan. Terwijl ik gisteren nog een Apple Watch 12 had besteld.
Ik heb het echt al 15x geprobeerdTranquility schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 14:22:
Hier ook gelukt, 256GB Pro Max Black. Ik kon alleen bij de eerste bestelling niet meer aangeven dat ik hem bij de Apple Store wilde ophalen. Dus die heb ik maar laten bezorgen. Daarna een nieuwe bestelling gedaan, die kon ik wél afhalen. Nu op een rustig moment die eerste bestelling maar annuleren.
Hoewel Gletsjers al langere tijd negatief in het nieuws zijn en dat sinds Nepal er niet beter op is geworden, vrijdag de 300m naar de Apple Store skiën.
Ik durfde niet te gokken, dus weer Silver.
Het verbaast mij toch ieder jaar weer hoe vaak het mis gaat. De site die pas na 10/15 minuten in de lucht is na de beloofde tijd. Nu weer het afrekenproces dat niet lukt. Je zou zeggen dat dit niet hun eerste keer is dat ze dit doen...
Uiteindelijk via de app het weer geprobeerd en opeens deed apple pay het wel.
Uiteindelijk via de app het weer geprobeerd en opeens deed apple pay het wel.
18 Pro 256GB Zwart besteld hierzo.
Zelf kreeg ik ook constant errors via Apple app + website zoals hierboven, dus toen via iPhone van m’n vrouw besteld en toen lukte het in 1x via de website.
Is toch elk jaar wel iets he 😅.
Zelf kreeg ik ook constant errors via Apple app + website zoals hierboven, dus toen via iPhone van m’n vrouw besteld en toen lukte het in 1x via de website.
Is toch elk jaar wel iets he 😅.
[ Voor 3% gewijzigd door AntraXxX op 12-09-2026 14:29 ]
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Hier ook net een 18 pro zilver besteld, verlengd via Vodafone.
Nu maar wachten wanneer die komt, wel met Airpods 4 erbij :-)
Nu maar wachten wanneer die komt, wel met Airpods 4 erbij :-)
Ik stond echt op het punt ermee te stoppen, na ruim 20 pogingen via zowel app als website toch gelukt. De 18 Pro Glacier. Wat een drama dit jaar.
Kunnen we ergens de data zien?Toppe schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 23:00:
[...]
In dat geval heb ik weer een formuliertje klaar!!![]()
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSflnTX5TopaPq08N7xcUGTm1hMFPJ1IvIAPb52otCLslvCgVQ/viewform?usp=dialog
Even @Toppe zijn lijstje onder de aandacht brengen!Toppe schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 23:00:
[...]
In dat geval heb ik weer een formuliertje klaar!!![]()
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSflnTX5TopaPq08N7xcUGTm1hMFPJ1IvIAPb52otCLslvCgVQ/viewform?usp=dialog
[ Voor 7% gewijzigd door THE_BASE op 12-09-2026 14:34 ]
Zojuist ook maar de 18 Pro Silver besteld met verlenging via Odido, wel pas om 14:30 i.v.m. de twijfel dus ben benieuwd naar de leverdatum.
Goede keuze!TNSN schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 14:36:
Zojuist ook maar de 18 Pro Silver besteld met verlenging via Odido, wel pas om 14:30 i.v.m. de twijfel dus ben benieuwd naar de leverdatum.
Vanwaar was de keuze zo lastig dan?
Haha ja hier ook. Eigenlijk gelukt vanaf ander device. Betaling liep heel de tijd via secure8.apple.com op de iPad naar secure7 en het werkte gelijk. Geen idee of dat de reden was maar het werkt in ieder geval. iPhone 18 pro 256GB in Ron Burgundy.Dutchy88 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 14:31:
Ik stond echt op het punt ermee te stoppen, na ruim 20 pogingen via zowel app als website toch gelukt. De 18 Pro Glacier. Wat een drama dit jaar.
Ik twijfelde eerst of ik het tóch wel nodig vond en toen ik er eenmaal uit was twijfelde ik tussen Burgundy en Silver. Maar omdat ik nooit een hoes gebruik heb ik jouw advies maar opgevolgd en voor Silver gekozen. Ik heb ooit een zwarte 14 Pro gehad en die op de RVS rand zag je toen al zelfs het blanke RVS naar voren gekomen i.v.m. kleine beschadiging.THE_BASE schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 14:37:
[...]
Goede keuze!![]()
Vanwaar was de keuze zo lastig dan?
Man man man wat een stress. :-)
Alles voorbereid, bleek bij opening van de site alles weer leeg te zijn, maar bij bestelling ineens twee keer. :-| Daarna ging de betaling niet goed, ruim voldoende saldo, kaart toegevoegd bij Apple Pay, die bij betaling geweigerd werd?? Daarna maar creditcard toegevoegd aan ApplePay, en vervolgens wel vier keer betalingsproces doorgelopen en telkens geweigerd. Bleek later dat er een spatie in de postcode moest en voila, ineens kon ik dan weer niet meer OPHALEN kiezen.
Alles goed voorbereid en toch gaat het helemaal mis. pas om 14:30 bestelling compleet, maar nog wel bezorging op de 18e.
Alles voorbereid, bleek bij opening van de site alles weer leeg te zijn, maar bij bestelling ineens twee keer. :-| Daarna ging de betaling niet goed, ruim voldoende saldo, kaart toegevoegd bij Apple Pay, die bij betaling geweigerd werd?? Daarna maar creditcard toegevoegd aan ApplePay, en vervolgens wel vier keer betalingsproces doorgelopen en telkens geweigerd. Bleek later dat er een spatie in de postcode moest en voila, ineens kon ik dan weer niet meer OPHALEN kiezen.
Alles goed voorbereid en toch gaat het helemaal mis. pas om 14:30 bestelling compleet, maar nog wel bezorging op de 18e.
there's no place like cloudbase
Yes 🙌🏻!
Bij zilver zie je alle stof tussen de lenzen niet zo zitten! Bij andere kleuren ergerde ik mij daar altijd aan! Ga mij 16 Pro Natural wel missen, vond die randen van staal altijd zo mooi!
Ja, ik heb nu ook een 16Pro (wit), en ga het titanium en de randen om de lenzen ook wel missen.Mr.ZeroNull! schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 14:40:
[...]
Yes 🙌🏻!
Bij zilver zie je alle stof tussen de lenzen niet zo zitten! Bij andere kleuren ergerde ik mij daar altijd aan! Ga mij 16 Pro Natural wel missen, vond die randen van staal altijd zo mooi!
Maar goed, vooruitgang vereist offers
Apple store op bijna alle modellen nog steeds voorraad voor 18-9 geleverd. Meer voorraad of minder vraag? Normaliter is alles en iedereen al leeg rond dit tijdstip?
Opvallend inderdaad. Ik heb om 14:08 probleemloos kunnen bestellen, mijn vriendin zojuist ook. Voorgaande jaren kon je een half uur na verkoopstart echt wel levering op launchday op je buik schrijven. Dit jaar niet.Nevalus schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 14:45:
Apple store op bijna alle modellen nog steeds voorraad voor 18-9 geleverd. Meer voorraad of minder vraag? Normaliter is alles en iedereen al leeg rond dit tijdstip?
Dus óf er is een flink grotere voorraad, óf er is minder vraag (door de hogere prijzen?)
wat betreft de 18PM 256 lijkt alleen bordeaux niet beschikbaar op 18de en Bezorging is wel al een weekje later inmiddelsNevalus schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 14:45:
Bestelling rond 1400 uur was blijkbaar mislukt ondankt dat ik een bestelnummer + overzicht bestelling had gekregen, geen mail of bestel history welke ik naar voren kon halen.
Nogmaals een order gedaan en nu lijkt alles goed te zijn gegaan, bevestigingsmail en history op mijn account, geld is ditmaal ook van de rekening gegaan.
Nogmaals een order gedaan en nu lijkt alles goed te zijn gegaan, bevestigingsmail en history op mijn account, geld is ditmaal ook van de rekening gegaan.
AMD Ryzen 7 7800X3D | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | 64GB 6000Mhz RAM | Samsung CRG49"
Tot nu toe nog geen mail ontvangen met bevestiging, wel een bestelnummer en het is ook niet zichtbaar in mijn account. Hopelijk gaat het goed.
Welk account en waar?Dutchy88 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 14:47:
Tot nu toe nog geen mail ontvangen met bevestiging, wel een bestelnummer en het is ook niet zichtbaar in mijn account. Hopelijk gaat het goed.
Benieuwd of het de 18e er is
(rond 14:05u besteld)
[ Voor 5% gewijzigd door SuperVeloce op 12-09-2026 15:28 ]
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Dit jaar best wel getwijfeld. Ik kom van de 17 Pro (blauwe), dat toestel is me heel erg goed bevallen en ik vind de kleur ook erg mooi.
Voor de keynote - de geruchtenfase dus - neigde ik sterk naar dit jaar overslaan. De 18 Pro zou geen variable aperture krijgen en volgend jaar komt de spectaculaire iPhone XX, en de prijzen zouden sky high gaan, dus beter een jaartje het geld op zak houden.
Na de keynote was duidelijk dat de 18 Pro toch wel variable aperture zou krijgen, en nog wat andere kleine verbeteringen. Best battery ever. Dat verhaal kennen we. Ook wel C2 modem, en kleiner Dynamic Island. Misschien een S-cycle, maar alsnog wel wat mooie dingen. Toch zat ik nog meer aan de nee dan ja kant.
Qua kleuren dit jaar een beetje mixed bag, Bordeaux rood wel mooi, maar ja een klein beetje té. Net als cosmic orange eigenlijk. Waar ik het blauw van de 17 Pro erg mooi vond, vind ik het blauw van de 18 Pro echt te goedkoop. Een soort telefoon voor tieners. Dus zwart de mooiste, ook al ben ik niet zo van zwart. In ieder geval een kleur waarin je jezelf in een zakelijke context niet hoeft te verontschuldigen - sterker nog, met een zwarte zal niemand vragen "goh is dat een 18 Pro?"
Als je al bezig bent met het kiezen van een kleur, zit je een beetje op de wipstoel, misschien wel, misschien niet. Maar de doorslag kwam toen ik eens in de Apple Store op de website ging kijken. En dan met name wat de prijs nog wat als ik mijn 17 Pro zou inleveren - niet eens de helft van het bedrag bleef over. Net YouTube premium opgezegd, scheelt ook weer 200 piek per jaar, dus toch maar bestellen dacht ik.
Vandaag om 14h00 de app geopend, kwam gelijk in de store front. 18 Pro 256Gb black er in, afrekenen. En niets. Mandje weer leeg gemaakt, nog een keer het toestel er in. Afrekenen. Weer niets. App opnieuw opgestart, nog een keer. Weer niets. Verdorie. Inmiddels 14h10, ik dacht "daar gaat launch day - doei!!!". Nog een keer, weer niets. Dan maar via de Apple website via de browser, ook daar direct binnen in de Store. iPhone 18 Pro, 256Gb, zwart, in de winkelmand, betalen en gaan! Bezorgen 18 september.
Voor de keynote - de geruchtenfase dus - neigde ik sterk naar dit jaar overslaan. De 18 Pro zou geen variable aperture krijgen en volgend jaar komt de spectaculaire iPhone XX, en de prijzen zouden sky high gaan, dus beter een jaartje het geld op zak houden.
Na de keynote was duidelijk dat de 18 Pro toch wel variable aperture zou krijgen, en nog wat andere kleine verbeteringen. Best battery ever. Dat verhaal kennen we. Ook wel C2 modem, en kleiner Dynamic Island. Misschien een S-cycle, maar alsnog wel wat mooie dingen. Toch zat ik nog meer aan de nee dan ja kant.
Qua kleuren dit jaar een beetje mixed bag, Bordeaux rood wel mooi, maar ja een klein beetje té. Net als cosmic orange eigenlijk. Waar ik het blauw van de 17 Pro erg mooi vond, vind ik het blauw van de 18 Pro echt te goedkoop. Een soort telefoon voor tieners. Dus zwart de mooiste, ook al ben ik niet zo van zwart. In ieder geval een kleur waarin je jezelf in een zakelijke context niet hoeft te verontschuldigen - sterker nog, met een zwarte zal niemand vragen "goh is dat een 18 Pro?"
Als je al bezig bent met het kiezen van een kleur, zit je een beetje op de wipstoel, misschien wel, misschien niet. Maar de doorslag kwam toen ik eens in de Apple Store op de website ging kijken. En dan met name wat de prijs nog wat als ik mijn 17 Pro zou inleveren - niet eens de helft van het bedrag bleef over. Net YouTube premium opgezegd, scheelt ook weer 200 piek per jaar, dus toch maar bestellen dacht ik.
Vandaag om 14h00 de app geopend, kwam gelijk in de store front. 18 Pro 256Gb black er in, afrekenen. En niets. Mandje weer leeg gemaakt, nog een keer het toestel er in. Afrekenen. Weer niets. App opnieuw opgestart, nog een keer. Weer niets. Verdorie. Inmiddels 14h10, ik dacht "daar gaat launch day - doei!!!". Nog een keer, weer niets. Dan maar via de Apple website via de browser, ook daar direct binnen in de Store. iPhone 18 Pro, 256Gb, zwart, in de winkelmand, betalen en gaan! Bezorgen 18 september.
Ik heb ook nog geen mail (edit: toch wel een mail gehad) en nog niks bij mijn bestellingen maar ik ga ervan uit dat het goed komt. Volgens mij was dat vorig jaar ook zoDutchy88 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 14:47:
[ Voor 4% gewijzigd door cracking cloud op 12-09-2026 14:59 ]
Apple, maar krijg nu wel een SMS met: “Voordat je je nieuwe device komt ophalen…” dus zal vast goedkomen. Lijkt dit jaar wel wat minder gestroomlijnd te zijn allemaal.
Inmiddels de Max al wat naar achteren geschoven qua leverdatum.Nevalus schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 14:45:
Besloten mijn 14 Pro te upgraden voor de zwarte 18 Pro 256Gb. Via KPN verlengd aangezien ik ook een andere databundel wou hebben. Ik ga er vanuit dat de levering na de 18e zal worden, maar laat me graag verrassen.
Ohja, titanium in plaats van staal 🫣Heroic_Nonsense schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 14:45:
[...]
Ja, ik heb nu ook een 16Pro (wit), en ga het titanium en de randen om de lenzen ook wel missen.
Maar goed, vooruitgang vereist offers
Ja is er ergens een excellijstje zoals vroeger @Toppe ?
Ja.
Ophalen: Momenteel niet beschikbaar bij Apple Amsterdam
Bestel vandaag nog. Wordt geleverd in xxxx xx
- 24 Sep – 29 Sep — Gratis
Ze hebben als goed is de 17e op voorraad, zodat vrijdag de 18e bezorgd kan worden.
Ik zie de melding inderdaad ook. 14:08 besteld.
Zal wel normaal zijn, want het toestel komt ook pas komende week binnen bij KPN natuurlijk, dus is hij vandaag inderdaad niet op voorraad.
Deze las ik heel anders: dacht dat ze een iPhone 17e op voorraad hadden, maar vrijdag een iPhone 18e komt.SuperVeloce schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 15:57:
[...]
Ze hebben als goed is de 17e op voorraad, zodat vrijdag de 18e bezorgd kan worden.
Eerder al wel, ik verwacht dat ze woensdag in de DC’s geleverd gaan worden.SuperVeloce schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 15:57:
[...]
Let op:
Deel nooit je track & trace code, of link voor het volgen van je pakketje. Andere mensen kunnen hier mogelijk de bezorgingstijd en -plaats wijzigen.
Deel nooit je track & trace code, of link voor het volgen van je pakketje. Andere mensen kunnen hier mogelijk de bezorgingstijd en -plaats wijzigen.
:strip_exif()/f/image/19t0MOSHgHaxTn5lG0MldcRV.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/a4d3OFTGR4rc9Vc9WlO5nLqB.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GzDLOJNBZeXEXnOeuoCUNiH0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HjKxS09O4ERcZfEa0RV1fxCi.jpg?f=fotoalbum_large)