My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
leoaq.fm // Jeune Loop
Thanks.Donstil schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:41:
[...]
Zonder gekheid, boeit ze niets hoor, althans mijn laatste Amerikaanse ervaring was met de iPhone 15 Pro.
Ik had een tijdslot 0900 en mijn vrouw 1800. We zijn toen 1800 gegaan om nog wat aan de dag te hebben.
Ik moest wel wat langer wachten omdat de 1800 mensen voor gingen maar los daarvan geen issue, je hebt al betaald natuurlijk.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Bij Apple zelf kun je een bestelde telefoon na ontvangst nog retourneren (en je geld terug krijgen). Het hangt er dan natuurlijk nog wel van af of de blauwe op dat moment nog op voorraad is.Amiet01 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:41:
[...]
Thanks! Als ik nu gewoon de oranje versie bestel met cc en uiteindelijk in de winkel toch de keuze maak voor blauw, kan ik deze dan gewoon gemakkelijk annuleren en switchen naar blauw?
AchtungYall schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:38:
[...]
Met die benzine prijzen en parkeerkosten ben je zo bijna 100 euro verder
Ja uiteraard, en natuurlijk valide redenen.
Alleen dit zijn wel fans, die om 14:00 klaarzitten enz.
[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 12-09-2025 14:43 ]
Daarnaast ook voor mijn compagnon besteld via Apple Store. Hier geeft de mail aan: wordt bezorgd: binnen 1-3 werkdagen na verzending door expreslevering..
Ik ben benieuwd of ik ze op 19 september ga krijgen.. haha
De pro ging altijd wel het meest populair worden denk ik.
Was de gewone 17 niet zo een goede deal nu, was het verschil wss nog groter.
Vrijdag 19 september liggen de 17's in de Apple Store.Amiet01 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:34:
Ik ben aan het twijfelen tussen de Cosmic Orange en Blue kleur voor de 17 Pro. Zijn ze nu al te zien in de Apple Store Amsterdam, of pas vanaf volgende week vrijdag? Ik neig meer naar de oranje en wil al bestellen, maar twijfel eraan hoe de kleur in het echt eruit ziet...
Ik kan je een Vodafone Friends & Family code toesturen, moet je even je mail via PB sturen. Daar kun je wel direct bestellen.sjaakaq schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:41:
Bestellen bij Vodafone is totaal onmogelijk. Hele site werkt niet. Of half.
[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 12-09-2025 14:45 ]
Ik heb werkelijk nog nooit problemen gehad op release met bestellen in al die jaren.Limitted schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:45:
Hoe is het mogelijk dat een miljardenbedrijf al meer dan vijftien jaar dezelfde fouten blijft maken? Telkens weer ligt de site eruit en wordt bestellen onmogelijk gemaakt. Diep triest. Uiteindelijk pas om 14:29 mijn bestelling kunnen plaatsen.
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
[Afbeelding]
Toch verrassend. Dat tweakers het powermodel kopen is op zich niet onlogisch, maar m.i. heeft de reguliere variant de beste prijs/kwaliteitsverhouding.
Stel je koopt het toestel bij Odido en kiest daar voor een eSim dan krijg je gewoon een toestel met sim tray neem ik aan?
Edit:
Buitenom de iPhone Air dan
[ Voor 9% gewijzigd door Evernote op 12-09-2025 15:03 ]
Pff. Ik ook net de bestelling erdoor weten te krijgen.Limitted schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:45:
Hoe is het mogelijk dat een miljardenbedrijf (Vodafone) al meer dan vijftien jaar dezelfde fouten blijft maken? Telkens weer ligt de site eruit en wordt bestellen onmogelijk gemaakt. Diep triest. Uiteindelijk pas om 14:29 mijn bestelling kunnen plaatsen.
* Eerst in de wachtrij
* Toen op de "reguliere". bestelpagina die steeds half laadde of niet
* Toen verving Vodafone de hele shop met een "direct sales" link, echter die liet alleen zakelijke abonnementen zien en de prijs werd niet ge-updated waardoor de bestelling in de laatste stap mislukte
* En rond 14:30 was er eindelijk een werkende direct sales pagina...
De iPhone 3GS was volgens mij de eerste iPhone die je in 2009 in Nederland kon kopen. Dit zou dus de 16e pre-order moeten zijn van Vodafone...
leoaq.fm // Jeune Loop
Correct!Evernote schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:51:
Er zijn in Europa geen eSim modellen toch?
Stel je koopt het toestel bij Odido en kiest daar voor een eSim dan krijg je gewoon een toestel met sim tray neem ik aan?
De iPhone Air is toch e-sim only(ook voor Europa)?Evernote schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:51:
Er zijn in Europa geen eSim modellen toch?
JaSE USER schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:53:
[...]
De iPhone Air is toch e-sim only(ook voor Europa)?
de iPhone 3GS was op release T-Mobile only, dacht ik.sjaakaq schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:51:
[...]
Pff. Ik ook net de bestelling erdoor weten te krijgen.
* Eerst in de wachtrij
* Toen op de "reguliere". bestelpagina die steeds half laadde of niet
* Toen verving Vodafone de hele shop met een "direct sales" link, echter die liet alleen zakelijke abonnementen zien en de prijs werd niet ge-updated waardoor de bestelling in de laatste stap mislukte
* En rond 14:30 was er eindelijk een werkende direct sales pagina...
De iPhone 3GS was volgens mij de eerste iPhone die je in 2009 in Nederland kon kopen. Dit zou dus de 16e pre-order moeten zijn van Vodafone...
Klopt, voor de iPhone 3G en 3GS hadden ze de eerste maanden het alleenrecht.cronixx schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:54:
[...]
de iPhone 3GS was op release T-Mobile only, dacht ik.
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Ik ben toch malle pietje niet!
Kunnen ze ook wel maar het boeit ze helemaal niet dat jij (en de rest) even een uurtje vertraging hebt 1x per jaar.Limitted schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:45:
Hoe is het mogelijk dat een miljardenbedrijf (Vodafone) al meer dan vijftien jaar dezelfde fouten blijft maken? Telkens weer ligt de site eruit en wordt bestellen onmogelijk gemaakt. Diep triest. Uiteindelijk pas om 14:29 mijn bestelling kunnen plaatsen.
Wil toch kijken welke ik zou willen houden. Heb helaas niet echt een Apple Store hier in de buurt anders had ik wel even erheen gereden om het te vergelijken.
Uiteindelijk via KPN verlenging (mobiel.nl) nog een kleine korting gehad en kwam op €1323 ipv €1479
Niet helemaal, de eerste paar iPhones waren exclusief bij Tmobile te krijgen.sjaakaq schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:51:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door Wout010 op 12-09-2025 15:03 ]
Nu zegt dat niets zonder we de aantallen weten maar afgelopen jaren was het in ieder geval anders.
En toch is de kans groot dat je hem op de dag zelf, of de dag er na, gewoon kan ophalen in de store (bepaalde opslag en kleuren).Donstil schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:56:
De pro glijd nu toch wel steeds verder weg, ook voor ophalen enz.
Nu zegt dat niets zonder we de aantallen weten maar afgelopen jaren was het in ieder geval anders.
Zo. 6 - 13 oktober voor de iPhone 17 Pro Max 256 GB Zilver. Ik heb weer eens geluk gehad.Donstil schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:56:
Het heeft ook te maken met de inschatting die Apple van te voren maakt met hoeveel productie er gedraaid moet worden per model; nu de pre-orders live zijn kunnen ze dat natuurlijk beter gaan sturen / fine-tunen.Donstil schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:56:
De oranje en blauwe zijn voorlopig nog wel gewoon te verkrijgen op de 19e - een uur na het live gaan van de pre-sale.
>> Signature?
Wat kan het leven soms ook oneerlijk zijn.Limitted schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:45:
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Toch lijkt de iPhone 17 base model best een nette deal, gezien nu ook de base modellen pro motion hebben.

Voor €850 t.o.v. mijn iPhone 13 Pro toch een behoorlijke upgrade qua camera (tele gebruik ik toch niet op mijn telefoon), scherm, usb-c.. prima!
De meerprijs van de Pro kon ik voor mijzelf in ieder geval niet rechtvaardigen. Iets snellere chip niet nodig, meer ram niet nodig, tele lens gebruik ik niet..
[ Voor 17% gewijzigd door Valandin op 12-09-2025 15:04 ]
Ik!_Bailey_ schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:29:
niemand die de gewone 17 heeft besteld? is dit jaar toch wel echt 'best bang for your buck' iPhone dit keer.
Heb nog wel even gedacht aan de 17 Pro want ik vind het design echt wel een vooruitgang en zeker het oranje model vind ik wel wat hebben! Maar voor mezelf geconcludeerd dat ik eigenlijk alleen de telelens camera zou missen. Tweede argument zou de betere batterij zijn, maar die is over de hele nieuwe reeks modellen eigenlijk gewoon goed en beter dan voorheen. Om daar nu 360 euro meer voor te betalen...
Het werd voor mij dus een keuze voor de iPhone Air of de normale iPhone 17. Ik vind de Air wel tof en op basis van het EU energy label heb ik ook vertrouwen in de accuduur. Maar ik vrees dat ik twee dingen ga missen: de ultrawide (0.5x) camera + de tweede speaker. Daar staat dan de normale iPhone 17 tegenover die dat allebei wel heeft en veel goedkoper is en ook nog op een aantal andere vlakken beter is (zoals accuduur en hoe snel je 'm kan opladen).
[ Voor 3% gewijzigd door Dalive op 12-09-2025 15:04 ]
Jij hebt een hekel aan mij hè 😅THE_BASE schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:28:
[...]
Probeer eens een keer optimistisch te zijn.
Je weet wel dat een tekst hier “platte tekst” is hè? Je weet helemaal niet hoe ik dit geschreven heb.
Daardoor wel pas net gepreordered, benieuwd of het weken wachten wordt of dat het meevalt volgende week
Ik ben toch malle pietje niet!
Bevestigingsmail om 14:07
Reseveringsmail om 14:51
hopelijk heb ik 'm vrijdag!
Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 17 ProMax Cosmic Orange / AW Ultra 3
Bij mij zegt hij bij alle kleuren pro max 256 gb dat hij niet af te halen is in de store en dat hij bezorgd kan worden vanaf 6 oktober.Donstil schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:56:
De gewone pro 256 alleen blauw nog ophalen in de store. Bezorgen zilver 29 september, oranje 24 september en blauw 19 september.
Zilveren lijkt ook met grotere opslag harder te lopen.
Bij de air zou ik nog even afwachten wat de reviews zeggen wat betreft thermals.Uniciteit schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:04:
[...]
Ik!
Heb nog wel even gedacht aan de 17 Pro want ik vind het design echt wel een vooruitgang en zeker het oranje model vind ik wel wat hebben! Maar voor mezelf geconcludeerd dat ik eigenlijk alleen de telelens camera zou missen. Tweede argument zou de betere batterij zijn, maar die is over de hele nieuwe reeks modellen eigenlijk gewoon goed en beter dan voorheen. Om daar nu 360 euro meer voor te betalen...
Het werd voor mij dus een keuze voor de iPhone Air of de normale iPhone 17. Ik vind de Air wel tof en op basis van het EU energy label heb ik ook vertrouwen in de accuduur. Maar ik vrees dat ik twee dingen ga missen: de ultrawide (0.5x) camera + de tweede speaker. Daar staat dan de normale iPhone 17 tegenover die dat allebei wel heeft en veel goedkoper is en ook nog op een aantal andere vlakken beter is (zoals accuduur en hoe snel je 'm kan opladen).
Zou best nog wel eens erg oncomfortabel in de hand kunnen liggen als hij wat warm wordt.
Dank hiervoor, ik zou zweren dat ik de Pro (256 GB blauw) 20/30 minuten geleden op eind september zag staan, maar nu inderdaad weer op 19 september. BesteldPWA777 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:00:
[...]
Het heeft ook te maken met de inschatting die Apple van te voren maakt met hoeveel productie er gedraaid moet worden per model; nu de pre-orders live zijn kunnen ze dat natuurlijk beter gaan sturen / fine-tunen.
De oranje en blauwe zijn voorlopig nog wel gewoon te verkrijgen op de 19e - een uur na het live gaan van de pre-sale.
Of minder voorraad van?Penny schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:06:
[...]
Zilveren lijkt ook met grotere opslag harder te lopen.
Mijn boefje is liev!
Zojuist mail ontvangen dat men toestel gereserveerd is en ik hem dus als 1 van de eerste geleverd ga krijgen.
Wellicht een ander slot wat vrij is gekomenMax_72 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:06:
[...]
Dank hiervoor, ik zou zweren dat ik de Pro (256 GB blauw) 20/30 minuten geleden op eind september zag staan, maar nu inderdaad weer op 19 september. Besteld
Mijn boefje is liev!
Zojuist bevesting gekregen, bezorging op 19 september!T1mmeh schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:32:
17 Pro Silver besteld vanuit de Apple Store om 14:14 uur. Hopelijk een beetje op tijd, want heb nog geen verwachte levertijd ontvangen..
Zou je inderdaad kunnen meewegen. Ik heb eerder ook een 15 Pro gehad en dat was qua heat management echt een ramp - zeker in de warmere zomer maanden. Het zou bij de Air misschien wel helpen dat ik niet voor het zwarte model zou gaan... scheelt volgens mij ook al aardig in de zonnige maandenValandin schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:06:
[...]
Bij de air zou ik nog even afwachten wat de reviews zeggen wat betreft thermals.
Zou best nog wel eens erg oncomfortabel in de hand kunnen liggen als hij wat warm wordt.
In de mail staat wel: "Let op: de levering van producten gebeurt op basis van beschikbaarheid en in volgorde van binnenkomst van bestellingen. De weergegeven leverdatum is slechts een indicatie [...]"Rokz schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:43:
Mediamarkt geeft in de mail aan: bezorging op 19 september.. ik ben benieuwd of ze dat waar kunnen maken..
Daarnaast ook voor mijn compagnon besteld via Apple Store. Hier geeft de mail aan: wordt bezorgd: binnen 1-3 werkdagen na verzending door expreslevering..
Ik ben benieuwd of ik ze op 19 september ga krijgen.. haha
MacBook Pro 14-inch, Nov 2023 M3 Max 36GB / iPhone 15 Pro
Ik heb aan niemand een hekel, ik ken niemand persoonlijk hier.madamewijnen schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:05:
[...]
Jij hebt een hekel aan mij hè 😅
Je weet wel dat een tekst hier “platte tekst” is hè? Je weet helemaal niet hoe ik dit geschreven heb.
Maar merk wel dat het glas vaak half leeg is bij je wat betreft levering iPhones.
Haha nice, welke kleur bumper heb je gekozen? En denk je niet dat AppleCare+ een betere bescherming is dan een logge leren case? Kan zijn dat je natuurlijk heel erg van leer houdt, maar ik heb wel eens een leren case gehad en in de zomer vond ik dat helemaal niks.TheKerremenke schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:37:
[...]
My man.Bumper case ligt al in de brievenbus te wachten.
Leren case voor extra bescherming is in de maak in Duitsland (Wiiuka cognac leer)
Ik heb m op 14:08 bestel en ze zeggen 24 tot 29 sept voor een 17 pro max 256 zilverT1mmeh schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:09:
[...]
Zojuist bevesting gekregen, bezorging op 19 september!
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
De SOC zit in de camera bump, dus die hitte ga je waarschijnlijk niet voelen waar je hem vast houdtValandin schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:06:
[...]
Bij de air zou ik nog even afwachten wat de reviews zeggen wat betreft thermals.
Ook het Techwoven case in het zwart erbij gedaan.
Nu tijdelijk op een 11 Pro Max.. wordt een flinke upgrade dus.
Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - 2x Anker Solix Solarbank 3 Pro + 1x BP2700 - iPhone 17 Pro 256 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam
"Als 1 van de eersten" vind ik alsnog vaag. Anyway, dit soort launches zijn niet meer zo gestoord als ze vroeger waren, dus komt vast wel goed. Als het een paar dagen na 19 September is vind ik het ook prima.
Upgrade vanaf een 13 Pro
Verlengen 1 jaar - toestel in 1x 1170€.
Via swappie 13 pm verkopen krijg ik nog 300€ terug.
Gefeliciteerd! Hierbij bevestigen wij je reservering van de Apple iPhone 17 Pro 5G 256GB, Cosmic Orange met bestelnummer xxx. Omdat je dit gloednieuwe toestel in de voorverkoop hebt besteld, krijg je deze als 1 van de eersten geleverd.
KPN: 14:02 besteld, 14:04 bevestigingsmail gehad.
https://forms.gle/CEvkoEiiUj59hzDUARicco02 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:13:
Waar is de sheet voor het invullen wanneer je hem hebt besteld?
Creditcard duurt meestal wat langer. AW11 duurde bij mij 1 dag, levering nog steeds op 19-9.Sinan10 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:25:
Ik heb nog steeds geen bevestiging ook geen reservering op de creditcard. 14.05 besteld iemand enige idee
Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 17 ProMax Cosmic Orange / AW Ultra 3
“Vaak half leeg”. Denk dat je me met iemand anders verwart hoor? Ik was hier vorig jaar namelijk niet eens haha. Dat lege glas komt vooral omdat ik 2 jaar geleden echt bijna 2 maanden moest wachten uiteindelijk. Daarvan raakt mijn glas niet vollerTHE_BASE schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:12:
[...]
Ik heb aan niemand een hekel, ik ken niemand persoonlijk hier.
Maar merk wel dat het glas vaak half leeg is bij je wat betreft levering iPhones.
Nu wachten op Odido.
Ons team Abonnementen zet je aanvraag nu door naar Odido. Je krijgt van ons bericht zodra Odido je aanvraag heeft goedgekeurd.
Dan was het twee jaar geleden. Prima!madamewijnen schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:28:
[...]
“Vaak half leeg”. Denk dat je me met iemand anders verwart hoor? Ik was hier vorig jaar namelijk niet eens haha. Dat lege glas komt vooral omdat ik 2 jaar geleden echt bijna 2 maanden moest wachten uiteindelijk. Daarvan raakt mijn glas niet volleranyway ik ben benieuwd 🎉
Waar zie je die levertijd staan?ChiLLeR schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:02:
iPhone pro max 512gb zilver besteld via Odido, levertijd 5-7 werkdagen staat er, dus lijkt gewoon op 19/9 geleverd te gaan worden.
Ik heb wel een bestelbevestigin maar daar staat niets in en in mijn (zakelijke) account is niets terug te vinden. (Ook de order niet)
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Goed geheugen dan! Heb ik kennelijk wel (negatieve) indruk op je gemaakt. Zal minder half vol doen dan!
Hier idem dito:Danielson schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:23:
Gefeliciteerd! Hierbij bevestigen wij je reservering van de Apple iPhone 17 Pro 5G 256GB, Cosmic Orange met bestelnummer xxx. Omdat je dit gloednieuwe toestel in de voorverkoop hebt besteld, krijg je deze als 1 van de eersten geleverd.
![]()
KPN: 14:02 besteld, 14:04 bevestigingsmail gehad.
14:04 besteld, 14:10 bevestigingsmail.
Reserveringsbevestiging 14:52.
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
leoaq.fm // Jeune Loop
Hmm, ik denk dat ik het gezien had bij belsimpel en dat nu door elkaar heb gegooid.JSchut schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:30:
[...]
Waar zie je die levertijd staan?
Ik heb wel een bestelbevestigin maar daar staat niets in en in mijn (zakelijke) account is niets terug te vinden. (Ook de order niet)
>> Signature?
Heeft iemand ervaring met de situatie? Ik heb altijd meteen om 14:00 besteld en kreeg 'm altijd op de releasedag. Kan het nog meevallen? Dat ie toch wat eerder dan 29 september komt?
Ja vrijwel altijd komt ie eerder. Maar ik zou niet uitgaan van de releasedag.PhilipsFan schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:38:
Heeft iemand ervaring met de situatie? Ik heb altijd meteen om 14:00 besteld en kreeg 'm altijd op de releasedag. Kan het nog meevallen? Dat ie toch wat eerder dan 29 september komt?
Je kunt zoals het er nu naar uit ziet ook gewoon volgende week de winkel in lopen en er 1tje oppikken.sjaakaq schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:37:
Toch altijd weer een dag dat ik wordt geconfronteerd met mijn menselijkheid. Als een gefrustreerde gek rondklikken om te pre-orderen zodat ik die iPhone zo snel mogelijk heb. Terwijl mijn huidige iPhone nog voortreffelijk werkt en ik ook gewoon over twee maanden de winkel in had kunnen lopen en mijn toestel direct had kunnen meenemen.
De pre-orders voor de Air lijken zwaar tegen te vallen; alles nog op de 19e beschikbaar.
Ook de 'normale' 17 is nog te krijgen op de 19e, behalve de groene.
Ook de Pro is nog beschikbaar voor levering op de 19e; mus de zilveren.
De pre-orders zijn de laatste jaren minder 'gekkenhuis' dan voorheen; de noodzaak om er als de kippen bij te zijn ook kleiner. Maar vele tweakers hebben toch altijd een beetje nostalgie rondom de iPhone launches en zitten dan toch weer voor aan. Het hoort er bij. Net zoals we volgende week vrijdag weer massaal ons verkneukelen over het "verdorie rijdt hier dus nét een DHL busje door de straat maar mijn order staat nog op 'In voorbereiding' zou ie wel vandaag komen?!!" , terwijl we zelf ook stiekem voor het raam staan om te kijken of 'ie er al is
Sahara beige bumper ism de wolkenwit. Lijkt me een mooie combo. Echte leren case bevalt altijd goed. Maar smaken verschillen.AMDLegion schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:14:
[...]
Haha nice, welke kleur bumper heb je gekozen? En denk je niet dat AppleCare+ een betere bescherming is dan een logge leren case? Kan zijn dat je natuurlijk heel erg van leer houdt, maar ik heb wel eens een leren case gehad en in de zomer vond ik dat helemaal niks.
Care+ kan nog binnen een maand na ontvangst van de air afgesloten worden. Al ettelijke jaren (5+) afgesloten maar nog nooit gebruikt.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Heel eerlijk is dat 80% van de fun van een nieuwe iPhone voor mijPWA777 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:42:
[...]
Je kunt zoals het er nu naar uit ziet ook gewoon volgende week de winkel in lopen en er 1tje oppikken.
De pre-orders voor de Air lijken zwaar tegen te vallen; alles nog op de 19e beschikbaar.
De pre-orders zijn de laatste jaren minder 'gekkenhuis' dan voorheen; de noodzaak om er als de kippen bij te zijn ook kleiner. Maar vele tweakers hebben toch altijd een beetje nostalgie rondom de iPhone launches en zitten dan toch weer voor aan. Het hoort er bij. Net zoals we volgende week vrijdag weer massaal ons verkneukelen over het "verdorie rijdt hier dus nét een DHL busje door de straat maar mijn order staat nog op 'In voorbereiding' zou ie wel vandaag komen?!!" , terwijl we zelf ook stiekem voor het raam staan om te kijken of 'ie er al is
Mijn boefje is liev!
Je hebt helemaal gelijk, maar ik denk dat het stiekem nog steeds een gekkenhuis is. Alleen de infrastructuur en de voorraad is gewoon beter.PWA777 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:42:
[...]
De pre-orders zijn de laatste jaren minder 'gekkenhuis' dan voorheen; de noodzaak om er als de kippen bij te zijn ook kleiner
Je ziet nu nog steeds dat sites als Vodafone, KPN, Coolblue, MediaMarkt en zelfs Apple soms er kort uit liggen of minder goed bereikbaar zijn, maar het verschil met 10 jaar geleden is dat de infrastructuur echt wel beter is. 10 jaar geleden hadden die sites, met minder vraag, er waarschijnlijk heel de dag uit gelegen
Ook is het voor Apple super belangrijk om gewoon heel veel voorraad op te bouwen. Een heel groot deel van de inkomsten komt uit de iPhone en iPhone gerelateerde diensten. In de tijd van de iPhone 3G tot zo'n beetje de iPhone 7 konden ze het zich veel beter veroorloven dat modellen lange tijd niet goed leverbaar waren. Toen de 3GS uitkwam verkochten ze 5 miljoen toestellen in een heel kwartaal. Bij de iPhone 5 was dat al 5 miljoen toestellen in 3 dagen en bij de iPhone 6 al 10 miljoen toestellen in 3 dagen.
Ongetwijfeld verkopen ze nu in enkele dagen ook echt wel tientallen miljoenen toestellen.
Ja sowieso pas afsluiten na 50-59 dagen zodat je 2 maandjes ''gratis'' hebtTheKerremenke schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:48:
[...]
Sahara beige bumper ism de wolkenwit. Lijkt me een mooie combo. Echte leren case bevalt altijd goed. Maar smaken verschillen.
Care+ kan nog binnen een maand na ontvangst van de air afgesloten worden. Al ettelijke jaren (5+) afgesloten maar nog nooit gebruikt.
Ben benieuwd naar je leren case, had al gegoogled maar zag nog geen renders voor de Air variant. Enige leer wat ik zelf mooi zou vinden is als die heel strak over de chassis vloeit zonder onnodige bulk. En ook de randen van leer ipv zwart plastic wat je wel eens ziet bij leren cases.
Sahara beige... ziet er inderdaad goed uit... lastig lastig lastig... maar ook weer leuk al dit gedoe, lekker achter de laptop zitten browsen en op de forums yappen. Blijft een goede vibe
Zwaar tegenvallen is wel overdreven. Er zijn meer Pro’s besteld als ik Tweakers en Reddit mag geloven.PWA777 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:42:
[...]
Je kunt zoals het er nu naar uit ziet ook gewoon volgende week de winkel in lopen en er 1tje oppikken.
Zelf ook de Air besteld als alternatief voor 16 Pro, maar als de Air niet bevalt wordt het ook geen 17 Pro.
Of meer voorraad dan van de Pro’s. ;-)mprkooij schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 16:04:
Er is voor de Air bij Apple en andere retailers heel veel voorraad of het loopt niet zo storm als gedachtOveral nog 19e leverbaar/ophalen.
Hoelaat had jij hem besteld en welke?vantslot schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:57:
[Afbeelding]
Ah crap ik heb deze mail van KPN gekregen, dus dat betekent iig dat ik hem vrijdag niet binnen heb
staat er
Wachten op voorraad.
De telefoon die je hebt besteld is nu niet op voorraad. Of nog niet aan je bestelling gekoppeld. Je krijgt een e-mail van onze bezorger als alles klaarligt. Hierin lees je alles over de bezorging. We houden je op de hoogte.
Je bestelling duurt wat langer dan verwacht. Op dit moment zijn sommige telefoons moeilijker leverbaar. We weten niet precies wanneer, maar doen er alles aan om je bestelling zo snel mogelijk te versturen.
Komt ie nu wel of niet op release day ?
3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35
Dan ben ik een van die twee 1TB-genieters. Liever nog was ik voor 2TB gegaan maar €500 duurder...poeh.Uniciteit schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 16:10:
Er valt me trouwens nog wel 1 ding tegen: in de spreadsheet zie ik dat er tot dusver 83 mensen voor een Pro (Max) gaan, terwijl er daar maar twee van voor het 1 TB-model zijn gegaan en slechts eentje voor het 2 TB model. Had van de gemiddelde Tweaker toch wel meer verwacht
leoaq.fm // Jeune Loop
Voor zover ik weet niet helaas. Heb de afgelopen jaren daar vrijwel elk jaar besteld ( op 1 jaar ergens na ) en elke keer is het een grote chaos daar. De forums zijn best grappig overigens als je van een beetje leedvermaak houdt.Grobbelboy schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 16:03:
Is er bij Odido uberhaupt een manier om de verwachte leverdatum te achterhalen nadat je besteld hebt?
----
Off topic yap sessie:
Vorig jaar besloten om het niet meer te doen, en aangezien ik ook slechte ervaringen met KPN en Vodafone heb heb ik gewoon besloten het beestje in 1x af te rekenen bij Apple zelf vanaf nu.
Die korting die je trouwens bij Odido en andere providers krijgt is niet meer zoveel waard als t ooit was, ooit was t best exclusief om die 200EUR-250EUR toestelkorting te krijgen op launch. Omdat de dure unlimited abbo's in sim only formaat even duur waren als met een telefoon erbij, dus dan was die 200-250EUR ''echte'' korting.
Maar de laatste jaren stunten ze veel vaker met die sim only abbo's ( Odido nog een paar weken terug , 200EUR+ cashback op 2 jaar abbo ) en die korting is dan t zelfde als dat je je toestel zou halen bij Odido.
Nogmaals, dit was vroeger andere koek, als je toch een dure unlimited abbo af zou nemen kon je t beste een toestel erbij nemen zodat je toestelkorting kreeg. En de sim only deals jaren terug waren heel vaak voor kleinere abbo's en niet de dure unlimited abbo's.
TLDR: Je kan beter een goede sim only deal kopen elke 1-2 jaar dan te verlengen omdat de toestel korting nu ook te krijgen is bij sim only cashback/korting deals.
Of de gemiddelde tweaker gaat voor 256GB omdat ze ieder jaar upgraden en dit scheelt in de prijsUniciteit schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 16:10:
Er valt me trouwens nog wel 1 ding tegen: in de spreadsheet zie ik dat er tot dusver 83 mensen voor een Pro (Max) gaan, terwijl er daar maar twee van voor het 1 TB-model zijn gegaan en slechts eentje voor het 2 TB model. Had van de gemiddelde Tweaker toch wel meer verwacht
Dat is in ieder geval ook mijn strategie. Was vooral een kleine vriendelijke knipoog naar alle Tweakers in dit topic, aangezien de mensen hier denk ik bovengemiddeld vaak voor 'bigger and better' gaanmprkooij schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 16:12:
[...]
Of de gemiddelde tweaker gaat voor 256GB omdat ze ieder jaar upgraden en dit scheelt in de prijs
[ Voor 3% gewijzigd door Uniciteit op 12-09-2025 16:29 ]
Jup.mprkooij schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 16:12:
[...]
Of de gemiddelde tweaker gaat voor 256GB omdat ze ieder jaar upgraden en dit scheelt in de prijs
128GB was zelfs voor mij ook voldoende geweest. 2TB iCloud dus altijd voldoende opslag.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ondanks HEVC zijn al die video's wel echt groter geworden door 4K resoluties... in HDR... en 60 of 120 fps. Bij mij gaat ook alles richting iCloud. Ik zit nu tegen de 200 GB grens aan (€2,99 p/m tier). Maar de eerstvolgende stap is 2 TB voor €9,99 en dat vind ik dan wel weer teveel van het goede, omdat ik ook elders al voor cloudopslag betaal (wat natuurlijk niet compatible is met de Photos app op de iPhone).AchtungYall schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 16:14:
Zoveel opslag is alleen nuttig als je echt veel videos maakt ? Bij mij gaat alles gewoon lekker iCloud in
Kan me dus goed voorstellen dat de personen die echt goed van het camerasysteem gebruikmaken met veel foto's en video's eerder kiezen voor een model met wat meer opslag. (En dan elders nog een tweede opslag als back-up, offline of bij andere cloudopslag aanbieder).
Link naar de sheet: https://forms.gle/CEvkoEiiUj59hzDUA
Link naar de resultaten: https://docs.google.com/s...jdgaVla8/edit?usp=sharing
Let op! Alles wat een timestamp heeft vóór 14:00:01 verwijder ik!
!!!
Ik had verwacht dat meer mensen de 17 of air zouden nemen. Maar de pro doet het weer prima dit jaar.
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Wat zou een gewone mens kopen? Een gewone 17 of zou die toch eerder voor een 16e of Pro kiezen? Ik kan dat alvast niet inschatten.
iPhone 17 256GB Zwart| Apple Watch S11 SG | Mac Mini M1 (2020) | MacBook Air 13" (2025) Blauw | Apple TV 4K (2x) | Airpods 4 (2024)
Daarom hoop ik altijd dat zoveel mogelijk mensen de sheet invullen, er zitten in dit topic ook een hoop ‘niet’ nerds…Vaganzza schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 16:40:
Ik denk dat op een website zoals Tweakers het normaal is dat er meer Pro gegaan wordt, alleen al vanwege de interesse of de batterij die toch langer meegaat.
Wat zou een gewone mens kopen? Een gewone 17 of zou die toch eerder voor een 16e of Pro kiezen? Ik kan dat alvast niet inschatten.
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Deel nooit je track & trace code, of link voor het volgen van je pakketje. Andere mensen kunnen hier mogelijk de bezorgingstijd en -plaats wijzigen.
Toppe houdt een lijst bij met iPhone 17 bestellingen en verwachte leveringen. Je kunt je bestelling toevoegen via dit Google form.
/f/image/2ebnPM8TdqLr1piRGCnBnQmR.png?f=fotoalbum_large)