• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:01
schumi1986 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:32:
[...]

Denk dat iedereen voor zichzelf wel kan bepalen wat het prettigst is.

Verder wel mee eens dat het handzamer is maar zonder hoesje is de telefoon wel veel gladder.
Dat laatste heb ik wel ondervonden als gewenning. In het begin zeker glad, maar hier wen je ook weer aan :)

©2004

SuperVeloce schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:19:
[...]

Zit er ook aan te denken zonder hoesje te gaan gebruiken en dit icm AppleCare+.
Moet alleen wel meer verdiepen hoe en wat kwa AppleCare+, waar ik recht op heb en wanneer.
Nou eigenlijk heel simpel. Je hebt recht op vervanging als je het product niet meer kunt gebruiken.
Dus Garantie zaken, kapot scherm, etc.

Je hebt geen recht op vervanging als het product beschadigd is en dat het gebruik niet beïnvloed.

Ik vind het persoonlijk wel fijn om het ding "gewoon te gebruiken" zonder hoesje en niet bezig te hoeven zijn of hij beschadigd etc, door Apple Care kwam ik erachter dat je echt niet zo zuinig hoeft te zijn als ik altijd dacht.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:53

amphora

Websites & Fotografie

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:59
THE_BASE schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:22:
[...]

Op het werk en onderweg een case er om heen, op de bank en thuis gewoon zonder. Nog geen Apple Care+ nodig gehad in de afgelopen 17 jaar.
Nooit een hoesje, iPhone valt geregeld en wordt in weer en wind meegenomen op de fiets. Wordt opgeladen op werkelijkwaar elke lader met zoveel mogelijk watt en in de afgelopen 15 jaar 1 x een nieuw scherm moeten kopen voor 400,-.

Wat ik een geld bespaar door geen Apple care te nemen is heel wat iphonetjes inmiddels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb nooit een hoesje gehad, ook nooit Apple Care gehad.
Het is één keer foutgegaan toen een (twee dagen oude) iPhone uit m'n auto viel bij het uitstappen. Kostte 300 euro voor nieuw glas, maar hoesjes en verzekeringen hadden meer gekost over de jaren heen. Maar daar moet ieder z'n eigen afweging in maken.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:59
Tom schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:56:
Het is één keer foutgegaan toen een (twee dagen oude) iPhone uit m'n auto viel bij het uitstappen. Kostte 300 euro voor nieuw glas, maar hoesjes en verzekeringen hadden meer gekost over de jaren heen. Maar daar moet ieder z'n eigen afweging in maken.
Wel irritant als het zo nieuw is inderdaad. Maar geheel met je eens. Verzekeren van dingen die je makkelijk zou moeten kunnen vervangen is doorgaans op de lange duur geen goede strategie.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:06
nvm

[ Voor 96% gewijzigd door Rivanov op 18-09-2024 15:03 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SE USER
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12-09 22:54
Tom schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:56:
Had je een hoesje (± 25 euro) en een screenprotector (± 20 euro) erop gehad, dan had je waarschijnlijk nooit 300 euro hoeven te spenderen aan reparatie/vervanging van het scherm. Plus de kans dat er nog wat krassen en deuken kunnen/konden bijkomen tijdens de val.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:31
THE_BASE schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:22:
[...]

Op het werk en onderweg een case er om heen, op de bank en thuis gewoon zonder. Nog geen Apple Care+ nodig gehad in de afgelopen 17 jaar.
Hoop gedoe zou ik dat vinden. Bovendien maak ik mijn spullen meerdere keren per dag schoon en voordat ie dan het hoesje in gaat weer schoonmaken. Dat zou voor mij niet werken.

Vind je dat zelf wel fijn werken? Daar gaat het natuurlijk om.

I don't have dreams, I have goals!!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:25
MarioMark1541 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:42:
Hoe gaan jullie het opladen instellen 100% 90 95?
ik zet op 80%

• SimD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 07:36
Mooie kleuren dit jaar!

Zal dit echt werken om de batterij te besparen?

AMD Ryzen 5800x | Macbook Pro 14 m1 | iPhone 14 Pro Max | Apple Watch gen 5

• Rivanov

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Redondo1982 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:07:
[...]

Hoop gedoe zou ik dat vinden. Bovendien maak ik mijn spullen meerdere keren per dag schoon en voordat ie dan het hoesje in gaat weer schoonmaken. Dat zou voor mij niet werken.

Vind je dat zelf wel fijn werken? Daar gaat het natuurlijk om.
Het is een TPU’tje van Torras. Is er zo af en op. Maak de iPhone inderdaad vaak schoon voordat hij het hoesje in gaat. Is echt geen dagelijkse gang van zaken, maar vaak genoeg thuis zonder case.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• THE_BASE
  • Niet online
SimD schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:09:
[...]

Mooie kleuren dit jaar!

Zal dit echt werken om de batterij te besparen?
Was het advies van iOS. Kwam mooi de dag niet door gisteren, dus snel weer uit.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• Rivanov

• Redondo1982
giantgiantus schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:54:
[...]

Nooit een hoesje, iPhone valt geregeld en wordt in weer en wind meegenomen op de fiets. Wordt opgeladen op werkelijkwaar elke lader met zoveel mogelijk watt en in de afgelopen 15 jaar 1 x een nieuw scherm moeten kopen voor 400,-.

Wat ik een geld bespaar door geen Apple care te nemen is heel wat iphonetjes inmiddels.
Maar dan zien je iPhones er wel gehavend uit neem ik aan? Bij verkoop (indien van toepassing) mis je dan uiteindelijk ook een stukje wat je eigenlijk mee moet rekenen.

Ik heb zelf ook bijna nooit het nut van AC+ ingezien, op de AW na. Die paar tientjes is peanuts bij het gemak dat je ervan hebt. Ik gebruik dat ding overal bij en stoten is enorm aanwezig. Ook express replacement is fijn, al keer gebruik van gemaakt met een defect. Sinds kort nu ook AC+ erbij voor de IPP M4 13” en dat vond ik ook handig ivm gevaar onderweg en wederom de express replacement, omdat ik er steeds meer mee ga werken. Ik ga het voor de iPhone nu ook erbij nemen en twijfel nog over een case. Het is echt voor het gemak dat ik het erbij neem. Vervanging is geen probleem, maar meer de vervanging zonder zorgen en rompslomp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

SE USER schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:07:
[...]

Had je een hoesje (± 25 euro) en een screenprotector (± 20 euro) erop gehad, dan had je waarschijnlijk nooit 300 euro hoeven te spenderen aan reparatie/vervanging van het scherm. Plus de kans dat er nog wat krassen en deuken kunnen/konden bijkomen tijdens de val.
Ik heb inmiddels zo'n 10 iPhones gehad door de jaren heen (upgrade over het algemeen elke twee jaar). Dus 25+20 = 45 * 10 is 450 euro aan hoesjes en protectors dat ik heb uitgespaard.
Mijn methode kan ook snel ineens duurder zijn als het kort op elkaar voor komt, maar dat is een risico dat ik wel durf te nemen. Ligt ook aan jezelf, ik ben over het algemeen voorzichtig op m'n spullen (mijn oude iPhones waren altijd 'als nieuw') dus als het fout gaat is het echt een ongelukje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Serieus geen enkele reviewer heeft Black Titanium gekregen van Tim.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mooiere beelden ga je niet vinden:

Acties:
  • +1 Henk 'm!
THE_BASE schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:17:
[...]

Serieus geen enkele reviewer heeft Black Titanium gekregen van Tim.
Ja das shit. Was ik ook benieuwd naar.

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:18:
[...]

Ja das shit. Was ik ook benieuwd naar.
Al die lichte bezels, zo storend in mijn optiek. Kijk je naar het scherm, zie je de hele tijd die omlijsting.

• Rivanov
In a real theme for the iPhone this year, the Camera Control is shipping in an unfinished state. Apple says a software update later this year will allow the button to emulate a traditional two-stage shutter button, where a half-press focuses and a full press takes the shot. (I asked, but the company isn’t giving a firm date for this.) It’s hard to know how big a deal this will be until it arrives; I’ve had a lot of complaints about iPhone cameras over the years, but setting focus has never been one of them.
Dat zou inderdaad een mooie feature zijn. :)

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:10
Merk je dat in het dagelijks gebruik ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
In één van de reviews legt de reviewer de pijn wel op de juiste plek.. Tim kondigt de 16 aan als "ontwikkelt voor Apple AI", maar in facto levert Apple de 16 zonder Apple AI.. Best wel krom eigenlijk...

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23:48
beyazz06 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:50:
In één van de reviews legt de reviewer de pijn wel op de juiste plek.. Tim kondigt de 16 aan als "ontwikkelt voor Apple AI", maar in facto levert Apple de 16 zonder Apple AI.. Best wel krom eigenlijk...
Misschien is dit dé iPhone met de minste nieuwe features en redenen om te upgraden. Flop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:18
Yes! hopelijk vrijdag binnen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
noslen schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:53:
[...]

Misschien is dit dé iPhone met de minste nieuwe features en redenen om te upgraden. Flop?
Nilay op The Verge:
Until then, the iPhone 16 Pro we’re reviewing today is an incremental update — it’s mostly a set of very nice but ultimately minor changes to the iPhone 15 Pro. It’s hard to make the case for an upgrade right now: there is almost no reason to upgrade to the 16 Pro or 16 Pro Max from the 15 Pro or 15 Pro Max — especially since the 15 Pros are the only older iPhones that will get Apple Intelligence when it arrives. And if you have an older Pro phone, it’s worth waiting to see if Apple Intelligence is any good before you upgrade; there’s no reason to throw money at hardware just to support unproven software.
Maargoed, dat is het al enkele jaren. Wanneer je, zoals ik, ieder jaar upgrade worden de verschillen alsmaar kleiner en kleiner. Dat weet je van te voren. Wij zijn dan ook niet geheel representatief voor 98% van de iPhone userbase. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 18-09-2024 16:04 ]

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:52
Rivanov schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:03:
[...]

Nilay op The Verge:

[...]

Maargoed, dat is het al enkele jaren. Wanneer je, zoals ik, ieder jaar upgrade worden de verschillen alsmaar kleiner en kleiner. Dat weet je van te voren. Wij zijn dan ook niet geheel representatief voor 98% van de iPhone userbase. ;)
Ja niets nieuws idd, als je het model van vorig jaar hebt weet je zonder aankondiging al dat het niet nodig is om te upgraden.

Maar wij zijn Tweakers en doen dat lekker toch! :+

• noslen
  • Registratie: April 2016
Rivanov schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:03:
[...]

Nilay op The Verge:

[...]

Tja, het is een keuze die Apple maakt. Ik zou zelf graag het volgende willen zien :+ :
- Thunderbolt aansluiting usb c;
- Nog meer opslag, beginnend bij minimaal 256GB voor het basismodel;
- iPhone kunnen aansluiten op een hub/monitor en kunnen gebruiken als zakcomputer, dus ook makkelijk kunnen multitasken tussen verschillende apps;
- Modulair concept, zoals opschroefbare lenzen en makkelijk vervangbare accu;
- Verlicht apple logo;
- Touch ID onder het scherm of in de nieuwe camera knop;
- Betere image processing, misschien een samenwerking met Leica;
- Projector;
- Zelf je iPhone helemaal kunnen customizen met verschillende kleuren vanaf fabriek, zoals Nike By You schoenen;
- Face ID en de selfie camera onder het scherm.

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:10
Wanneer zal AI hier in de EU beschikbaar komen dan ?

Elders lees je pas over een jaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:15
noslen schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:19:
[...]
Nog meer opslag, beginnend bij minimaal 256GB voor het basismodel;
Die wens zie ik vaker voorbij komen op Tweakers. Maar ik begrijp hem niet… waarom zou je wensen dat een basismodel bij 256 begint? Al is het basismodel 10GB, dan kun je toch gewoon de 256 alsnog nemen?

• hk12nl
MarioMark1541 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:23:
Wanneer zal AI hier in de EU beschikbaar komen dan ?

Elders lees je pas over een jaar
Is tot op heden onbekend.

©2004

• THE_BASE
  • Niet online
Apple Intelligence in Duitsland volgend jaar. Dat is dan toch een teken dat ze het doorduwen in de EU?

https://www.macrumors.com...more-countries-next-year/

• Killer61
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-09 15:42
Dennisdn schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:25:
[...]

Die wens zie ik vaker voorbij komen op Tweakers. Maar ik begrijp hem niet… waarom zou je wensen dat een basismodel bij 256 begint? Al is het basismodel 10GB, dan kun je toch gewoon de 256 alsnog nemen?
Ik denk dat het meer prijstechnisch bedoeld is. Dat je dan 256 gb als instapprijs hebt. Wat je nu eigenlijk betaalt voor 128.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Killer61 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:50:
[...]
Ik denk dat het meer prijstechnisch bedoeld is. Dat je dan 256 gb als instapprijs hebt. Wat je nu eigenlijk betaalt voor 128.
Apple kennende gaat dan de basisprijs gewoon mee omhoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
THE_BASE schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:49:
Apple Intelligence in Duitsland volgend jaar. Dat is dan toch een teken dat ze het doorduwen in de EU?

https://www.macrumors.com...more-countries-next-year/
Duitse taal als ik het zo lees, dus volgens mij niet Duitsland

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

Cardwizard schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:00:
[...]

Ja precies dit.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• lisa1994
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-04 17:38
Heeft iemand een video unboxing gespot van de black titanium? 😁

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:38
Dit vind ik oprecht een van de betere reviewers! Perfect dat hij hem ook al online heeft staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mprkooij schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:19:
[...]

Dit vind ik oprecht een van de betere reviewers! Perfect dat hij hem ook al online heeft staan.
Ja absoluut, fijne vent.

• THE_BASE
  • Niet online
[...]

Tweakers meldt het nu ook inderdaad:

nieuws: Apple Intelligence gaat volgend jaar meer talen ondersteunen

• schumi1986
[...]

maar waar in de wereld spreken ze Duits? dat is toch alleen Duitsland, dus als het niet naar de EU zou komen waarom dan de Duitse taal toevoegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:59
Zwitserland, Oostenrijk. Zwitserland bv valt niet binnen de EU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
schumi1986 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:51:
[...]

maar waar in de wereld spreken ze Duits? dat is toch alleen Duitsland, dus als het niet naar de EU zou komen waarom dan de Duitse taal toevoegen?
Nou, ja, ook in Zwitserland toch? Geen EU, wel Duits.

• schumi1986
Ah ja Zwitserland had ik even gemist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:00
hk12nl schreef op woensdag 18 september 2024 @ 08:35:
[...]

Camera kan je ook nog activeren door opzij te swipen op je lockscreen. Dat is hoe ik het doe tegenwoordig.
Ik heb juist een enorme hekel aan die actie.. Vind het enorm onhandig en trigger vaak als ik het niet wil..

Ik was blij na de presentatie dat de knoppen op lock screen aangepast konden worden want ik dacht dat de side swipe actie ook aangepast kon worden.

Lijkt er dus op van niet...

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• Cardwizard
@Sc0tTy ik zou ook graag zien dat we dat gewoon konden uitschakelen

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:43
Ik vraag me af waarom de AI van de Iphone niet sneller komt in Europa?
Op mijn galaxy werkt de AI gewoon.

En ben gelukkig al aan het wennen aan de nieuwe Foto's app van ios 18.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:25
Azmodann schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:28:

Omdat Apple zelf nog niet klaar is met hun AI. Anders zou het in Amerika AI gelijk werken op 20 september 2024.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
schumi1986 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:51:
[...]

Namibië :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Azmodann schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:28:

De korte samenvatting is omdat Apple AI niet volledig wil open breken onder de DMA.

Het wordt een combinatie van drie stappen:

1. LLM on device
2. LLM in privacy vriendelijke Apple hardware in een Apple data center.
3. ChatGPT na goedkeuring gebruiker.

Apple is van mening dat optie 1 en 2 niet op een privacy vriendelijke manier kunnen en daarom brengen ze het voorlopig niet in de EU uit.

Wat Samsung en Google doen is iets wezenlijks anders dus goeie kant dat dit onder de DMA wel kan, al komen bepaalde pixel AI functies ook niet naar de EU had ik begrepen.

• sennalonso1981
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:00
Ik lees dat de 16 Pro even lang meegaat als de 15 Pro Max. Als dat het geval is dan upgrade ik,zoniet is mn 15 Pro genoeg tot de 17 Pro.

• Waah
  • Laatst online: 21:33
Donstil schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:00:
[...]

De korte samenvatting is omdat Apple AI niet volledig wil open breken onder de DMA.

1. LLM on device

Apple is van mening dat optie 1 en 2 niet op een privacy vriendelijke manier kunnen en daarom brengen ze het voorlopig niet in de EU uit.

Wat Samsung en Google doen is iets wezenlijks anders dus goeie kant dat dit onder de DMA wel kan, al komen bepaalde pixel AI functies ook niet naar de EU had ik begrepen.
Dat LLM on device niet Privacyvriendelijke kan zegt genoeg over hoeveel on device is en wat er allemaal gedeeld wordt met Apple :+
Waah schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:02:
[...]

Dat LLM on device niet Privacyvriendelijke kan zegt genoeg over hoeveel on device is en wat er allemaal gedeeld wordt met Apple :+
Hehe oeps, had wel aangenomen dat mensen dat wel zouden begrijpen aangezien het on device is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Als je er 1 kijkt, doe dan deze.

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 18-09-2024 22:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
Iemand al een reviewer horen spreken over het iets zwaardere gewricht tov de iPhone 15 pro? Het verschil van de 14 pro naar de 15 pro was aanzienlijk qua gebruikerservaring. En benieuwd hoe dat nu is :)

©2004

• THE_BASE
  • Niet online
sennalonso1981 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:52:
Ik lees dat de 16 Pro even lang meegaat als de 15 Pro Max. Als dat het geval is dan upgrade ik,zoniet is mn 15 Pro genoeg tot de 17 Pro.
En dat is het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
Adembenemend! Die intro track ook. O+

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• Waah
  • Laatst online: 21:33
Donstil schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:09:
[...]

Hehe oeps, had wel aangenomen dat mensen dat wel zouden begrijpen aangezien het on device is.
Nu volg ik het ff niet. Als het in device is kan het toch wel privacyvriebdelijk? Moeten ze niet alles naar Apple sturen :+
Waah schreef op woensdag 18 september 2024 @ 22:23:
[...]

Nu volg ik het ff niet. Als het in device is kan het toch wel privacyvriebdelijk?
Dat is het uiteraard ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Davidas schreef op woensdag 18 september 2024 @ 22:23:
[...]

Adembenemend! Die intro track ook. O+
Gaaf toch.

Je hebt eigenlijk niet zoveel nodig in je leven, gewoon de nieuwe iPhone, een helikopter, wat beesten en een fantastische lokatie :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op woensdag 18 september 2024 @ 22:30:
[...]

Gaaf toch.

Je hebt eigenlijk niet zoveel nodig in je leven, gewoon de nieuwe iPhone, een helikopter, wat beesten en een fantastische lokatie :P
_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:56
Donstil schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:09:
[...]

Ook mooie review: https://www.austinmann.co...6-pro-camera-review-kenya

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sennalonso1981
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:00
Dan wordt dat upgraden. Met langere batterijduur heb je dus ook minder de phone aan de lader hangen,dus is degradatie minder.

• TTSS
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:05
Ik zit er ook aan te denken om te upgraden. Ik heb momenteel een iPhone 14 Pro en de batterij gaat al wat achteruit. Ik twijfel nog tussen de iPhone 16 of de Pro. De iPhone 16 voldoet eigenlijk aan al mijn wensen, behalve die 60 hertz… Ik ben bang dat ik daar spijt van ga krijgen. Verder zijn de betere accu en het iets grotere scherm leuke pluspunten, maar niet doorslaggevend.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:29
TTSS schreef op donderdag 19 september 2024 @ 00:05:
Ik zit er ook aan te denken om te upgraden. Ik heb momenteel een iPhone 14 Pro en de batterij gaat al wat achteruit. Ik twijfel nog tussen de iPhone 16 of de Pro. De iPhone 16 voldoet eigenlijk aan al mijn wensen, behalve die 60 hertz… Ik ben bang dat ik daar spijt van ga krijgen. Verder zijn de betere accu en het iets grotere scherm leuke pluspunten, maar niet doorslaggevend.
nieuwe batterij voor je 14 pro? Die batterij is zelfs iets beter dan die in de 16 en de 14 pro heeft wel een 120 Hz scherm. Snap niet zo goed waarom je de 16 overweegt. Het is veel geld en deze is niet beter dan je nu hebt, mits je de batterij vervangt.

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18
Ik twijfel een beetje tussen de Pro 128 Gb en 256 gb.
Heb nu een Pixel 7 128 gb en heb nog 53 gb over na 2 jaar. Heb eigenlijk nog nooit foto's of video's verwijderd (nadat ze naar Google Cloud gebackupt zijn).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DCm1C36YdYVd6FgHK4wK689lHO8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NgIpo5cuxPOe1bJVJy4RfgT2.png?f=fotoalbum_large

Maar de foto's en video's die je met een iPhone maakt hebben allemaal een groter bestandsformaat. Zeker als je 4k120 filmt.
Of misschien zijn de apps/games veel groter op een iPhone?

Zag ik dit topic er mensen zijn die toch nog voor 128 gb gaan. Kunnen jullie wat over je gebruik zeggen?
Lijkt het een beetje op het gebruik van mij?

• Rivanov
Ben zelf ook nog in doubt. Normaliter altijd de 128GB iPhone Pro en heb deze ook weer via Apple besteld. Echter, via Mediamarkt heb ik ook een 256GB klaarliggen.

Momenteel 95GB van 128GB in gebruik. Heb 2TB iCloud.
Maar twijfel nu ook om toch eens voor 256GB te gaan i.v.m. de grootte van video’s en foto’s. Heb een aantal vakanties gepland waar ik verwacht veel foto’s en video’s te maken.

[ Voor 89% gewijzigd door Rivanov op 19-09-2024 06:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op woensdag 18 september 2024 @ 22:30:
[...]
En dan in één rondje al alle belangrijke dieren van Afrika op beeld hebben.....
Ik heb altijd al bekende safari-avonturiers uitgelachen: "Het zijn gewoon tamme beesten in een park die de zoveelste toerist aan zien komen en hun rol spelen...."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Rivanov schreef op donderdag 19 september 2024 @ 06:38:
Heb een aantal vakanties gepland waar ik verwacht veel foto’s en video’s te maken.
Daar heb je je antwoord. Tenzij je er maar een jaartje mee gaat doen, dan lukt uiteindelijk 128GB ook wel. :)

• lisa1994
Kitser schreef op donderdag 19 september 2024 @ 02:39:
Ik twijfel een beetje tussen de Pro 128 Gb en 256 gb.
Heb nu een Pixel 7 128 gb en heb nog 53 gb over na 2 jaar. Heb eigenlijk nog nooit foto's of video's verwijderd (nadat ze naar Google Cloud gebackupt zijn).

[Afbeelding]

Maar de foto's en video's die je met een iPhone maakt hebben allemaal een groter bestandsformaat. Zeker als je 4k120 filmt.
Of misschien zijn de apps/games veel groter op een iPhone?

Zag ik dit topic er mensen zijn die toch nog voor 128 gb gaan. Kunnen jullie wat over je gebruik zeggen?
Lijkt het een beetje op het gebruik van mij?
Jullie laten me twijfelen: ik heb 66 gb van 128 in gebruik, en heb 200 gb iCloud waar denk ik 50 van in gebruik is.

• hk12nl
lisa1994 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 07:34:
[...]

Jullie laten me twijfelen: ik heb 66 gb van 128 in gebruik, en heb 200 gb iCloud waar denk ik 50 van in gebruik is.
Vanwaar de twijfel? Als ik bovenstaand lees voldoet 128gb prima.

©2004

• lisa1994
hk12nl schreef op donderdag 19 september 2024 @ 07:43:
[...]

Vanwaar de twijfel? Als ik bovenstaand lees voldoet 128gb prima.
Ja terechte vraag. Ik denk de 4K 120 fps. Maar je maakt hoogstens twee video’s op vakantie, althans ik denk ik. En in het begin haha.

• hk12nl
lisa1994 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 07:49:
[...]

Ja terechte vraag. Ik denk de 4K 120 fps. Maar je maakt hoogstens twee video’s op vakantie, althans ik denk ik. En in het begin haha.
Dat heb ik inderdaad ook met de iPhone 14 Pro gedaan haha. Nu film ik alleen nog in 4K. Is meer dan genoeg wat mij betreft.

©2004

• Rivanov
THE_BASE schreef op donderdag 19 september 2024 @ 07:32:
[...]

Daar heb je je antwoord. Tenzij je er maar een jaartje mee gaat doen, dan lukt uiteindelijk 128GB ook wel. :)
Ik doe altijd maar een jaar met m'n iPhone. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Rivanov schreef op donderdag 19 september 2024 @ 07:52:
[...]

Ik doe altijd maar een jaar met m'n iPhone. :+
Weet ik toch. :)

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 10:09

CerandoX.nl

Vides

Donstil schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:00:
[...]

1. LLM on device

Of Apple gebruikt die features als wisselgeld in onderhandeling met de EU. Hoewel de EU, US en UK hadden toch een deal gesloten mbt richtlijnen AI? Apple zal op een gegeven moment wel moeten voldoen, al is het voor de US.
CerandoX.nl schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:39:
[...]

Of Apple gebruikt die features als wisselgeld in onderhandeling met de EU.
Nah ik denk niet dat het zo zwart wit is eigenlijk, tuurlijk het is een mooie bijkomstigheid voor Apple om zo een beetje extra druk uit te oefenen maar ik geloof eigenlijk niet dat het de hoofdreden is.

• Rivanov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Uit de Peta Pixel review.
Kudos to Apple for offering the option to switch to the JPEG-XL standard. Apple ProRAW images can now be set to the JPEG-XL format, which renders as a DNG RAW file but also has an easy-to-share embedded JPEG image. Even more importantly, file size is now far reduced to roughly 45 megabytes in a lossless format and only 20 megabytes in a lossy format that is, despite its name, perceptively lossless. This will substantially reduce storage space needed both on the phone and in the cloud for anyone who wants to have the benefits of RAW files at hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
noslen schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:53:
[...]

Nou ja, gezien de reviews die van alle benoemen dat de launch van de 16 zonder alle genoemde features best op zijn zachts gezegd vreemd is.

İs de 16 idd de minste "release" van Apple. Wat mij betreft best gezien kan worden als flop. De 16 zou namelijk enigszins als een upgrade gezien worden wanneer alle softwarematige features beschikbaar komen, maar ook daar lijkt Apple de plank mis geslagen te hebben daar ze niet duidelijk kunnen aangeven wanneer eea beschikbaar komt.

Persoonlijk neig ik momenteel naar de 15 pro als upgrade van mijn 13 (non-pro). Want ook de 15 pro krijgt, wanneer Apple zover is, de beloofde Apple Aİ..

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

De twijfel is hier ook toegeslagen. De reviews vallen tegen. De camera knop voegt weinig toe. Geen AI (dat wist ik van tevoren). Zou m gaan ophalen morgen. Maar misschien cancel ik m en haal ik m over een paar weken wel op na er iig even mee gespeeld te hebben in een winkel.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01
Ik heb een iPhone 14 Pro en heb besloten een jaar te wachten. Ik vind de upgrades nog te matig.
Toevallig net m'n (oude) screenprotector (Spigen GlastR Ez Fit, superding) weer vervangen en hij ziet er weer uit als nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je een nieuwe iPhone nodig hebt is de 16 toch een prima toestel of ben ik nou gek? Wanneer je 1 of 2 jaar oude toestel niet veel slechter is is toch mooi? :? Zit hier soms vol verbazing te lezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2024 14:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 00:35
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:06:
Wanneer je een nieuwe iPhone nodig hebt is de 16 toch een prima toestel of ben ik nou gek? Wanneer je 1 of 2 jaar oude toestel niet veel slechter is is toch mooi? :? Zit hier soms vol verbazing te lezen.
De 16 is een perfect toestel als je echt toe bent aan een nieuwe iPhone, komende van een 12, 11, Xr, Xs of zelfs ouder.
Dat is ook exact de doelgroep waar Apple zich nu op focust, ze gaan heus niet roepen dat een 14 of een 15 moet worden geupgrade naar de 16. Nog beter, in hun cursussen voor verkopers wordt er zo goed als nergens de vergelijking getrokken tussen de 14, de 15 en de 16.

Ik vind het ook altijd een beetje lachwekkend als mensen beginnen te ‘zagen’ dat de upgrade van hun 14 of 15 te weinig is.
We zitten al lang niet meer in de tijd waarin ieder jaar een enorme upgrade is.

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:06
beyazz06 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:41:
[...]

Nou ja, gezien de reviews die van alle benoemen dat de launch van de 16 zonder alle genoemde features best op zijn zachts gezegd vreemd is.

İs de 16 idd de minste "release" van Apple. Wat mij betreft best gezien kan worden als flop. De 16 zou namelijk enigszins als een upgrade gezien worden wanneer alle softwarematige features beschikbaar komen, maar ook daar lijkt Apple de plank mis geslagen te hebben daar ze niet duidelijk kunnen aangeven wanneer eea beschikbaar komt.

Persoonlijk neig ik momenteel naar de 15 pro als upgrade van mijn 13 (non-pro). Want ook de 15 pro krijgt, wanneer Apple zover is, de beloofde Apple Aİ..
Denk ook dat je beter voor 15 Pro kan gaan, dan de 16.
Ongeveer even duur.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
beyazz06 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:41:
[...]

De 15 Pro rent toch in alle gevallen rondjes om de 16?
De 16 heeft nog een 60Hz scherm, geen always on, USB 2 vs USB 3 op de 15 Pro, cameras leggen het af. De 16 zal gerust een upgrade zijn tegenover de 13, maar bij de 15 Pro merk je in de praktijk veel meer leuke verbeteringen.

De kleurtjes van de 16 zijn wel leuker m.i.!

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:24
Zelf nog op een 11 pro, met primair alleen (beperkte) batterij, vandaar ook aan rondkijken naar opvolger voor mezelf en mijn vrouw.

We willen allebei een grotere telefoon/scherm omdat we sowieso we de tel. vaker gebruiken dan de iPad.
Neig nu eerder naar 15 pro (of Max) dan een 16 (pro of max), mede ook met besparen € / 2x los toestel)

Met prijs in gedachten is een overstap naar Android /een S24 (Ultra) ook niet uitgesloten i.p.v. een 16 Pro, maar lees wel ervaringen met onscherpe foto's bij beweging met de S24. Wetende dat we vaak foto's maken van/met onze zoon die niet altijd stilzit is dat wel aandachtpunt : :P
Ik wil hier overigens geen discussie starten over apple/samsung/android :)

Binnenkort maar even de reviews afwachten m.b.t. foto kwaliteit (in algemeen maar ook t.o.v. de 15 pro/max)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Da_Vinz
  • Laatst online: 08-11-2024
yonexfreak schreef op donderdag 19 september 2024 @ 15:49:
Zelf nog op een 11 pro, met primair alleen (beperkte) batterij, vandaar ook aan rondkijken naar opvolger voor mezelf en mijn vrouw.

We willen allebei een grotere telefoon/scherm omdat we sowieso we de tel. vaker gebruiken dan de iPad.
Neig nu eerder naar 15 pro (of Max) dan een 16 (pro of max), mede ook met besparen € / 2x los toestel)

Met prijs in gedachten is een overstap naar Android /een S24 (Ultra) ook niet uitgesloten i.p.v. een 16 Pro, maar lees wel ervaringen met onscherpe foto's bij beweging met de S24. Wetende dat we vaak foto's maken van/met onze zoon die niet altijd stilzit is dat wel aandachtpunt : :P

Binnenkort maar even de reviews afwachten m.b.t. foto kwaliteit (in algemeen maar ook t.o.v. de 15 pro/max)
Misschien is deze dan interessant:

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 15:33

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ik vraag me eigenlijk af of die camera control button niet onbedoeld ingedrukt gaat worden als je je telefoon met twee handen vasthoudt om te typen met je duimen. Zeker als ik op m’n rug op de bank lig en de telefoon op die manier vasthoudt onstaat er best wel wat pressure op die plek volgens mij. Iemand daar al iets over gehoord of gelezen in reviews?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:03
R4NCOR schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:18:
Ik vraag me eigenlijk af of die camera control button niet onbedoeld ingedrukt gaat worden als je je telefoon met twee handen vasthoudt om te typen met je duimen. Zeker als ik op m’n rug op de bank lig en de telefoon op die manier vasthoudt onstaat er best wel wat pressure op die plek volgens mij. Iemand daar al iets over gehoord of gelezen in reviews?
Ja MKBHD had daar een opmerking over. Hij is kennelijk linkshandig en had dit fenomeen al een aantal keer meegemaakt.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:32

Vuvuzela

My spire is forming

R4NCOR schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:18:
Je kan instellen dat je 2x moet klikken. Dan heb je er (volgens reviews) geen last meer van. Denk dat Apple dat ook beter als standaard in had moeten stellen die dubbelklik. Dat zal je zelden per ongeluk doen.

I served in a company of heroes.

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
yonexfreak schreef op donderdag 19 september 2024 @ 15:49:

Ik zit hier ook nog met een 11 Pro 512GB, en denk er aan om te upgraden. Ergens eind 2020 gekocht, en veel plezier van gehad. Ergens lijkt de Max mij fantastisch, echter vind ik het soms al lastig de Pro met 1 hand te bedienen. Zit vaak met een hond of baby, waardoor je met 1 hand alles moet doen. Met dat in het achterhoofd neig ik naar een 16 Pro. 512GB was overkill, met cloud opslag zou 128 dan wel 256 meer dan genoeg zijn. Zit nu op iets van 80GB gebruikt.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:34
Persoonlijk vind ik de reviews ook wel tegenvallen en dan met name de camera. Apple had de 5x ook meteen aan moeten pakken. Op video gebied liggen ze voor maar fotografie vind ik wat minder en dan bedoel ik dat de 16 PM niet beter is dan de 15 PM behalve de groothoek camera.

Ik krijg hem morgen binnen dus dan zie ik het wel. Misschien zie ik zelf wel veel verbeteringen in het algemeen en anders bij ik bij de 15 Pro Max. Positief blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:58
Garret1410 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:17:
Persoonlijk vind ik de reviews ook wel tegenvallen en dan met name de camera. Apple had de 5x ook meteen aan moeten pakken. Op video gebied liggen ze voor maar fotografie vind ik wat minder en dan bedoel ik dat de 16 PM niet beter is dan de 15 PM behalve de groothoek camera.
Er komt ook een moment dat het niet meer beter kan... met kleine lenzen, kleine sensor,... niet alles is softwarematig op te lossen. De trukendoos is stilaan verzadigd...

• THE_BASE
  • Niet online
Garret1410 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:17:

Ik krijg hem morgen binnen dus dan zie ik het wel. Misschien zie ik zelf wel veel verbeteringen in het algemeen en anders bij ik bij de 15 Pro Max. Positief blijven.
Zijn ook maar net de verwachtingen die men heeft. In ben al tevreden met de camera van de 15 Pro en heb niet veel wensen. Het formaat, bezels en batterij zijn voor mij welkome verbeteringen.

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Ample Energy schreef op donderdag 19 september 2024 @ 15:11:
[...]

De 15 Pro rent toch in alle gevallen rondjes om de 16?
De 16 heeft nog een 60Hz scherm, geen always on, USB 2 vs USB 3 op de 15 Pro, cameras leggen het af. De 16 zal gerust een upgrade zijn tegenover de 13, maar bij de 15 Pro merk je in de praktijk veel meer leuke verbeteringen.

De kleurtjes van de 16 zijn wel leuker m.i.!
Ik moet hier toch even op inhaken. Iedereen blijft over het 60Hz scherm praten, maar… ik heb een iPhone pro max 12 (die had nog 60 Hz geloof ik), pro max 13 en 14 pro gehad en ga nu over naar de iPhone 16 plus want ik heb mijn telefoon altijd in energiebespaarstand staan. Dus 120 Hz is voor mij totaal overbodig. Ook op mijn fold3 is dit het geval, en “mis” ik daarom de 120 Hz. De plus heeft nu ook macro en dat heeft mij over de streep getrokken, samen met de betere batterijduur dan de normale pro en de 15 pro en de processor en ram. Voor iedereen natuurlijk een individuele keus!

Anyhow, we gaan het zien, morgen komt ie binnen en als het toch niet bevalt dan is het weer een 17 pro/ultra/turbo volgend jaar :7

• beyazz06
  • Niet online
SuperVeloce schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:35:
[...]

Denk ook dat je beter voor 15 Pro kan gaan, dan de 16.
Ongeveer even duur.
De 16p kost rond de €12xx met abbo, terwijl de 15p rond de €9xx zit. Het feit dat de 15p lichter is dan de 16p is een ander + punt.

Dus ja logischer wijs zou ik voor de 15p kunnen gaan, ondanks dat ik hier al allerlei spullen voor de 16p heb liggen :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
GSL schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:40:
[...]
Iedereen blijft over het 60Hz scherm praten, maar… ik heb een iPhone pro max 12 (die had nog 60 Hz geloof ik), pro max 13 en 14 pro gehad en ga nu over naar de iPhone 16 plus want ik heb mijn telefoon altijd in energiebespaarstand staan. Dus 120 Hz is voor mij totaal overbodig.
Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/photos/images/original/000/976/824/913.gif

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:00
Vind het bijzonder de 16 Pro heeft een mindere batterij duur dan de Non Pro

YouTube: iPhone 16 Pro Max vs 16 Pro vs 16 vs... Everything Else! [BATTERY TEST]

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Pagina: 1 ... 10 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de ervaringen met de iPhone 16. Voor levertijden en beschikbaarheid is:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.