Vroegah via iTunes zette ik altijd een beveiligde backup terug (met kabel) dan was het zelfs niet nodig om wachtwoorden opnieuw in te voeren, apps die geactiveerd moeten worden zal altijd moeten volgens mij, die worden gekoppeld aan een toestel
-Uniciteit schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:56:
Ik zit er hier aan te denken om toch voor een normale 16 te gaan!
Het prijsverschil is bijna €300-€400 en effectief is het enige echt grote verschil een extra derde camera + bijbehorende features en 60 Hz vs 120 Hz.
[ Voor 50% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 17-09-2024 09:50 ]
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Volgens mij is dat tegenwoordig met iPhone-to-iPhone en backup via iCloud ook het geval (wachtwoorden herstellen).Cardwizard schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:42:
Vroegah via iTunes zette ik altijd een beveiligde backup terug (met kabel) dan was het zelfs niet nodig om wachtwoorden opnieuw in te voeren, apps die geactiveerd moeten worden zal altijd moeten volgens mij, die worden gekoppeld aan een toestel
Tenminste, toen ik van een X naar een XS migreerde hoefde ik verrassend weinig wachtwoorden in te vullen. Wel op sites, de cookies waren niet meegenomen.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Of CMD+Q!
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Ik kom straks van de Samsung Galaxy S21 FE. Ik hoop dat het overzetten van Whatsapp en Google Authenticator een beetje goed gaat. En ik ga over van Google Pay naar Apple Pay, ook een grote verandering. Ik denk echt dat ik er een dag voor moet gaan zitten om alles in te stellen en over te zetten.
Ik ben heel blij dat ik straks zelf kan bepalen hoe ik mijn 'bureaublad' indeel met snelkoppelingen en widgets. En je kan apps zoals 'aandelen' verwijderen las ik. Dan komt het wat meer overeen met mijn Android.
Ik ben heel blij dat ik straks zelf kan bepalen hoe ik mijn 'bureaublad' indeel met snelkoppelingen en widgets. En je kan apps zoals 'aandelen' verwijderen las ik. Dan komt het wat meer overeen met mijn Android.
Yippie kayak, other buckets!
Bank apps en authenticators moet je altijd opnieuw activeren.amphora schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:30:
Maakt het nog uit of je via iCloud of iPhone to iPhone doet? Los van voorkeur en snelheid? Vorige keer toen ik iCloud backup terugzette moesten veel apps opnieuw geactiveerd worden (voornamelijk bank apps). Is dat met iPhone to iPhone ook?
Irritant... Snap dat het moet ivm veiligheid maar toch... Irritant...Tranquility schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:31:
[...]
Bank apps en authenticators moet je altijd opnieuw activeren.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Yep, dit een een van de nadelen van een nieuwe phone.amphora schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:31:
Irritant... Snap dat het moet ivm veiligheid maar toch... Irritant...
Geldt dat ook voor mail apps zoals gmail en outlook?Tranquility schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:31:
[...]
Bank apps en authenticators moet je altijd opnieuw activeren.
Outlook wel, althans, dat had mijn vriendin laatst last van (gebruik het zelf niet)SamSid schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:09:
[...]
Geldt dat ook voor mail apps zoals gmail en outlook?
Waarschijnlijk krijg je bij het openen van Gmail op je nieuwe telefoon een mail dat je het nieuwe device moet goedkeuren. Dus ik zou het overzetten altijd in de buurt van je PC of laptop doen.SamSid schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:09:
Geldt dat ook voor mail apps zoals gmail en outlook?
Pay zal wel meevallen lijkt me? Kaart(en) toevoegen en klaar?jmk schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:25:
Ik kom straks van de Samsung Galaxy S21 FE. Ik hoop dat het overzetten van Whatsapp en Google Authenticator een beetje goed gaat. En ik ga over van Google Pay naar Apple Pay, ook een grote verandering. Ik denk echt dat ik er een dag voor moet gaan zitten om alles in te stellen en over te zetten.
Whatsapp gebruikt dacht ik op Android Google Drive en op iOS de iCloud voor storage? Spijtig dat Whatsapp geen eigen cloud storage heeft zodat je wat makkelijker zou kunnen swappen tussen Android/iOS.
Authenticator, ik gebruik Authy, daarmee kun je meerdere devices "tegelijk" gebruiken (en in sync houden) voor 2FA-codes, vind ik wel zo prettig omdat ik altijd een backup-phone wil hebben just-in-case. Dat werkt dus ook cross-platform.
Serieus voor mij een reden om tegenwoordig een jaartje over te slaan als de verschillen erg minimaal zijn. Ik heb daar zo'n hekel aan. Vroeger sloeg ik echt geen enkel jaar over met een iPhone, maar de 15 Pro hierdoor bewust overgeslagen. Uiteindelijk alsnog wel een 15 Pro gekocht, maar met wel met een andere bestemming (lees: zoon 10 jaar). Apple is er dus niet minder op geworden vanuit mij haha.Tranquility schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:33:
[...]
Yep, dit een een van de nadelen van een nieuwe phone.
I don't have dreams, I have goals!!
Mag dit ook de oude phone zijn die aanstaat?Tranquility schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:31:
[...]
Waarschijnlijk krijg je bij het openen van Gmail op je nieuwe telefoon een mail dat je het nieuwe device moet goedkeuren. Dus ik zou het overzetten altijd in de buurt van je PC of laptop doen.
Zolang je daar nog mail op kan ontvangen is dat geen probleem. Je mag je Gmail account overal gebruiken, alleen moet je dus een onbekend device goedkeuren, wat doorgaat via een mail gaat.
Dus voor vrijdag de 2 gsm naast mekaar leggen is het snelste ?
Moet de oude gsm dan ook de ios18 hebben ?
Nee de versie maakt niks uit. Als je de nieuwe iPhone aanzet komt 'ie waarschijnlijk al met de melding of je data wilt overzetten van de oude iPhone.svenn15 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:07:
Dus voor vrijdag de 2 gsm naast mekaar leggen is het snelste ?
Ik krijg net de optie om een afspraak in te plannen met de koerier. Nou staat daar Let op: u dient uw bestelling persoonlijk aan te nemen i.v.m. identificatie.
Hoe persoonlijk is persoonlijk? Mag mijn vrouw dat ook doen met mijn paspoort? Om er nou een dag voor vrij te gaan nemen gaat wat ver haha.
Hoe persoonlijk is persoonlijk? Mag mijn vrouw dat ook doen met mijn paspoort? Om er nou een dag voor vrij te gaan nemen gaat wat ver haha.
Mijn ervaring is dat je vrouw het ook mag aannemen. Zij moet wel een id laten zien. Althans vorig jaar was het geen probleem voor mij, besteld via Apple toen ook.laredo schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:28:
Ik krijg net de optie om een afspraak in te plannen met de koerier. Nou staat daar Let op: u dient uw bestelling persoonlijk aan te nemen i.v.m. identificatie.
Bij mijn iPhone 14 pro (2) kreeg ik ze gewoon in mijn handen gedrukt zonder enige vorm van identificatie.
©2004
En daar is de eerste unboxing video van iPhone 16 Pro:
https://x.com/MajinBuOffi...ng-video-shared-online%2F
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Die grote software knop om een foto te maken mag van mij meteen weg nu die hardware knop er op zit..THE_BASE schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:43:
En daar is de eerste unboxing video van iPhone 16 Pro:
wellicht domme vraag. Ik wil mijn nieuwe 16 straks schoon installeren, dus niets overzetten. Maar ik wil ook niet mijn foto's overzetten, die staan in mijn icloud.
Dus.. ik zet geen reserve kopie op mijn telefoon over , log wel in met icloud . Dan heb ik toch niet mijn oude foto's op toestel ? Alleen in de iCloud toch ? Ik heb sinds mijn eerste iphone alles met reserve kopie overgezet uit luiheid, maar nu wil ik dus echt een schoon toestel
Dus.. ik zet geen reserve kopie op mijn telefoon over , log wel in met icloud . Dan heb ik toch niet mijn oude foto's op toestel ? Alleen in de iCloud toch ? Ik heb sinds mijn eerste iphone alles met reserve kopie overgezet uit luiheid, maar nu wil ik dus echt een schoon toestel
Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor
Ik snap je gevoel, deed dit zelf ook jarenlang. Binnen 2 dagen zit je cache weer vol met van alles. Dus mijn advies: gewoon back-up terug zetten.mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:34:
wellicht domme vraag. Ik wil mijn nieuwe 16 straks schoon installeren, dus niets overzetten. Maar ik wil ook niet mijn foto's overzetten, die staan in mijn icloud.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Je gaat neem ik aan wel foto's van je nieuwe telefoon in icloud opslaan?mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:34:
Dan kan dat dus niet, want daar is icloud niet voor bedoeld.
Icloud is niet een backup in de zin van: ik delete een foto op m'n telefoon want hij staat nog in de cloud.
Haters everywhere but I don’t really care
@matthijst ja uiteraard, ik heb een 2TB icloud, juist voor al mijn foto's. Ik had de hoop dat ik dan met een "lege"telefoon kon starten en vanaf dan weer mijn nieuwe foto's opslaan in de cloud.
@THE_BASE dan ga ik eerst maar eens goed door al mijn foto's heen, als ik mijn foto's die nu op de telefoon staan weer op de nieuwe zet.. beetje onnozel dat dat eigenlijk niet kan. Al je foto's staan al in de cloud waarom kan je dan niet gewoon een nieuwe telefoon leeg starten.
Omdat icloud gemaakt is om te synchroniseren. Niet om data te stallen.
Niet helemaal juist: iCloud Photos is gemaakt voor synchronisatie, iCloud Drive is voor documenten te stallen.matthijst schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:56:
Je kunt wel geoptimaliseerde opslag aanzetten. Dan download ie niet alle foto’s maar alleen de thumbnails om er in te kunnen zoeken.mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:50:
@THE_BASE dan ga ik eerst maar eens goed door al mijn foto's heen, als ik mijn foto's die nu op de telefoon staan weer op de nieuwe zet.. beetje onnozel dat dat eigenlijk niet kan. Al je foto's staan al in de cloud waarom kan je dan niet gewoon een nieuwe telefoon leeg starten.
Maar de rest zoals Matthijs al zegt: het is om te synchroniseren, niet bedoeld als opslagkluis.
Maar dit is toch precies wat er gebeurd? Je foto’s worden opgeslagen in de cloud en je kunt er bij vanaf elk toestel waarmee je bent ingelogd.mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:47:
@matthijst ja uiteraard, ik heb een 2TB icloud, juist voor al mijn foto's. Ik had de hoop dat ik dan met een "lege"telefoon kon starten en vanaf dan weer mijn nieuwe foto's opslaan in de cloud.
Tenzij je hebt aangezet op je device dat de originele versie moet downloaden en ook lokaal moet opslaan.
@Bulligan je hebt helemaal gelijk ! Ik zie dat ik idd de geoptimaliseerde opslag aan heb staan. Er staat "maar"7 gb aan foto's op mijn toestel.
Ik dacht altijd beide.. toch maar eens meer verdiepen in de cloud functiesmatthijst schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:56:
Is ook beide zoals @THE_BASE al aangeeftmevrouwKees_1 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:41:
[...]
Ik dacht altijd beide.. toch maar eens meer verdiepen in de cloud functies
Klopt. Maar niet voor je foto's.Cardwizard schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:48:
[...]
Is ook beide zoals @THE_BASE al aangeeft
Tenzij je ze als files in je cloud drive wilt gooien.
Maar je zou niet de eerste zijn die denkt dat je je foto's van je iPhone af kunt gooien "omdat ze toch in iCloud" staan om erachter te komen dat ze dan ook overal weg zijn (met een 30 dagen prullenbak).
stommatthijst schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:53:
[...]
Klopt. Maar niet voor je foto's.
Tenzij je ze als files in je cloud drive wilt gooien.
Maar je zou niet de eerste zijn die denkt dat je je foto's van je iPhone af kunt gooien "omdat ze toch in iCloud" staan om erachter te komen dat ze dan ook overal weg zijn (met een 30 dagen prullenbak).
Dat kan nu in iOS 18Cardwizard schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:21:
[...]
Die grote software knop om een foto te maken mag van mij meteen weg nu die hardware knop er op zit..
@Cardwizard my bad, dacht idd dat je die snelkoppeling bedoelde.
Hier kan je zien wat er allemaal niet in de doos zit: First iPhone 16 Pro Unboxing Video Shared Online
[ Voor 32% gewijzigd door Donstil op 17-09-2024 18:56 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik moest lachen om jouw post.Donstil schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:55:
Hier kan je zien wat er allemaal niet in de doos zit: First iPhone 16 Pro Unboxing Video Shared Online
Have you tried turning it off and on again?
Die cameraknop aan de zijkant vind ik echt een uitkomst. Zo vaak heb ik dat ik een mooi plaatje zie, maar dat net niet kan fotograferen vanwege de tijd die het kost om mijn telefoon te pakken en de telefoonapp te openen. Vaak druk ik dan op de knop om het beeldscherm te activeren, om daarna de snelkoppeling van de camera te willen indrukken. Maar dat beeldscherm activeerde dan net al automatisch, waardoor ik het per ongeluk juist uit druk. Heel irritant.
De snelste huidige wijze om de camera te openen is denk ik het lockscreen naar links vegen. Maar als dat niet in je systeem zit denk je er ook niet aan als het nodig is…MennoE schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 19:05:
Die cameraknop aan de zijkant vind ik echt een uitkomst. Zo vaak heb ik dat ik een mooi plaatje zie, maar dat net niet kan fotograferen vanwege de tijd die het kost om mijn telefoon te pakken en de telefoonapp te openen. Vaak druk ik dan op de knop om het beeldscherm te activeren, om daarna de snelkoppeling van de camera te willen indrukken. Maar dat beeldscherm activeerde dan net al automatisch, waardoor ik het per ongeluk juist uit druk. Heel irritant.
Met de 15P kon dit ook al met de actieknop, maar die zit dan precies aan de verkeerde kant van het toestel dat het weer niet logisch is. Dus ben benieuwd naar de nieuwe knop
Ik swipe echt altijd om de camera te openen. Dus zolang je daar geen third-party camera aan kunt koppelen, heeft het voor mij ook weinig zin om die te gebruiken.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Heeft de iPhone 16 ook een ‘pieper functie’? 😇
…….find my iPhone…….refused81 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:12:
Heeft de iPhone 16 ook een ‘pieper functie’? 😇

Waarom is de Pro Max opeens niet meer verkrijgbaar voor ophalen?
Ben bang dat je de ‘grap’ niet helemaal door had
Hier nog steeds twijfel om de 16 pro te bestellen.
Ik heb nu de 12 maar ik kwam ergens een filmpje tegen dat de camera van de iPhone 16 Pro eigenlijk niet heel goed is door de 5x zoom ofzo en de iPhone 16 dan eigenlijk een betere camera heeft. Wat is jullie verwachting?
Hier het filmpje (geen idee hoe realistisch het filmpje is).
YouTube: iPhone 16 Pro camera: DISAPPOINTING & MISLEADING
Ik heb nu de 12 maar ik kwam ergens een filmpje tegen dat de camera van de iPhone 16 Pro eigenlijk niet heel goed is door de 5x zoom ofzo en de iPhone 16 dan eigenlijk een betere camera heeft. Wat is jullie verwachting?
[ Voor 25% gewijzigd door ngommers op 17-09-2024 20:27 . Reden: Filmpje toegevoegd. ]
Of juist wel en wou ik aangeven wat de pieperfunctie op een iPhone kan zijnrefused81 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:24:
[...]
Ben bang dat je de ‘grap’ niet helemaal door had
Na 10 seconds in dat filmpje had ik mijn mening al gevormd… geen idee wat de content wasngommers schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:26:
Snap niet goed de discussie over de fotos.
Mijn fotos staan op icloud,met geoptimaliseerd aangezet.
Als ik binnenkort mijn nieuwe iphone als new instaleert en inlog met apple idd staan al mijn fotos er toch op ?
Wat is trouwens het voor/nadeel om als nieuwe telefoon te beginnen.
Als ik binnenkort mijn nieuwe iphone als new instaleert en inlog met apple idd staan al mijn fotos er toch op ?
Ja, die staan er dan gewoon op. In de Instellingen-app kun je kiezen of de foto’s volledig naar je toestel moeten worden gedownload of alleen de kleine thumbnails. Als je voor dat laatste kiest, dan heb je dus een lage resolutie foto op je toestel (voor de thumbnails). Zodra je een foto opent, wordt het volledige bestand in volledige resolutie gedownload. Na een tijdje wordt die ruimte ook weer vrijgemaakt.svenn15 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:58:
Scheelt super veel ruimte op je toestel en is voor de meeste mensen dus ideaal!
Dit wist ik niet, wou juist voor een model gaan met meer geheugen dat is dan helemaal niet nodig.Uniciteit schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 21:00:
[...]
Ja, die staan er dan gewoon op. In de Instellingen-app kun je kiezen of de foto’s volledig naar je toestel moeten worden gedownload of alleen de kleine thumbnails. Als je voor dat laatste kiest, dan heb je dus een lage resolutie foto op je toestel (voor de thumbnails). Zodra je een foto opent, wordt het volledige bestand in volledige resolutie gedownload. Na een tijdje wordt die ruimte ook weer vrijgemaakt.
Dacht inderdaad dat het zoiets is.Uniciteit schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 21:00:
[...]
Ja, die staan er dan gewoon op. In de Instellingen-app kun je kiezen of de foto’s volledig naar je toestel moeten worden gedownload of alleen de kleine thumbnails. Als je voor dat laatste kiest, dan heb je dus een lage resolutie foto op je toestel (voor de thumbnails). Zodra je een foto opent, wordt het volledige bestand in volledige resolutie gedownload. Na een tijdje wordt die ruimte ook weer vrijgemaakt.
En het voordeel om als nieuwe telefoon te starten ?
Als in; je primaire Apple ID? Nee. Alleen mogelijk om extra @iCloud.com aliassen toe te voegen. Je kan altijd, als het je niet zint, overstappen naar een custom domain via iCloud+.Drials schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 21:21:
Is het ook mogelijk om je iCloud mail adres te veranderen, en dat verder alles het zelfde blijft?
Zou toch gewoon moeten kunnen?:Ronwiel schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:21:
[...]
Als in; je primaire Apple ID? Nee. Alleen mogelijk om extra @iCloud.com aliassen toe te voegen. Je kan altijd, als het je niet zint, overstappen naar een custom domain via iCloud+.
https://support.apple.com/en-us/109353
Gewoon spullen
Tony Northrup staat in de fotografiewereld al ni t bekend om zijn kennis en kunde....ngommers schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:26:
Verder is het afhankelijk van wat je wensen zijn, maar dit is vrij simpel:
De Ultrawide van de pro zal beter zijn als die van de gewone 16. Nieuwere sensor, meer megapixels, en ze gaan echt niet een nieuwe sensor uitbrengen als de kwaliteit minder is.
De hoofdcamera is gelijk, dus daar zit geen verschil.
en de 5x zoom heb je alleen op de pro.
Dus hoe de gewone 16 beter zal zijn als de 16 Pro? Praktisch onmogelijk (tenzij ze de Ultrawide upgrade verpest hebben, maar dat chance).
Zaklamp behouden, camera gewijzigd naar Wachtwoorden.app, superhandig.
Voorheen via Opdrachten en Action Button, maar dit is nog makkelijker.
Overweeg de 16 Pro Max te halen. Ik kom van een iPhone Mini 12 af dus dat wordt 'n hele stap in formaat !
KPN heeft een actie met 50 eur extra inruilwaarde via Recommerce
Iemand bekend of dat Recommerce (of andere partij) het bezwaarlijk vindt als er een niet-OEM iPhone camera in zit? Als in: dan kopen ze hem niet terug? Heb deze een jaar geleden laten vervangen namelijk. Werkt prima, maar het wordt wel herkend door de iPhone als non-genuine Apple accesory.
KPN heeft een actie met 50 eur extra inruilwaarde via Recommerce
Iemand bekend of dat Recommerce (of andere partij) het bezwaarlijk vindt als er een niet-OEM iPhone camera in zit? Als in: dan kopen ze hem niet terug? Heb deze een jaar geleden laten vervangen namelijk. Werkt prima, maar het wordt wel herkend door de iPhone als non-genuine Apple accesory.
Ik heb zelf Zaklamp en pocketcasts (podcast app), de camera ga ik dan doen via de fysieke knop.THE_BASE schreef op woensdag 18 september 2024 @ 07:37:
[...]
Zaklamp behouden, camera gewijzigd naar Wachtwoorden.app, superhandig.
Voorheen via Opdrachten en Action Button, maar dit is nog makkelijker.
Maar zit er wel diep ingesleten merk ik, druk regelmatig verkeerd.
Camera kan je ook nog activeren door opzij te swipen op je lockscreen. Dat is hoe ik het doe tegenwoordig.Donstil schreef op woensdag 18 september 2024 @ 08:28:
[...]
Ik heb zelf Zaklamp en pocketcasts (podcast app), de camera ga ik dan doen via de fysieke knop.
Maar zit er wel diep ingesleten merk ik, druk regelmatig verkeerd.
©2004
Ik snap wel waarom ze die knoppen op het lock screen hebben vrijgegeven. Anders heb je op de iPhone 16 (Pro) 3 manieren om vanaf het lock screen de camera te openenhk12nl schreef op woensdag 18 september 2024 @ 08:35:
[...]
Camera kan je ook nog activeren door opzij te swipen op je lockscreen. Dat is hoe ik het doe tegenwoordig.
Ik wilde graag een Quick Note-knop toevoegen op mijn lock screen, dat kan namelijk wel in control center, maar niet op het lock screen helaas.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Als je wilt zelfs 4 met de actionknop erbijMog schreef op woensdag 18 september 2024 @ 08:39:
[...]
Ik snap wel waarom ze die knoppen op het lock screen hebben vrijgegeven. Anders heb je op de iPhone 16 (Pro) 3 manieren om vanaf het lock screen de camera te openen
Ja dat is nooit in mijn systeem gekomen, dus dat laat ik maar even zohk12nl schreef op woensdag 18 september 2024 @ 08:35:
[...]
Camera kan je ook nog activeren door opzij te swipen op je lockscreen. Dat is hoe ik het doe tegenwoordig.
Ook niet via de Opdrachten.app?Mog schreef op woensdag 18 september 2024 @ 08:39:
[...]
Ik snap wel waarom ze die knoppen op het lock screen hebben vrijgegeven. Anders heb je op de iPhone 16 (Pro) 3 manieren om vanaf het lock screen de camera te openen
Ik wilde graag een Quick Note-knop toevoegen op mijn lock screen, dat kan namelijk wel in control center, maar niet op het lock screen helaas.
Gebruiken jullie een iCloud e-mail dan of Gmail oid ?Soepie schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 23:29:
[...]
Zou toch gewoon moeten kunnen?:
Hij heeft niet ongelijk. Heb die video gezien maar ging volgens mij meer om de vergelijking tussen de pro modellen met 3x en 5x zoom. 3x zoom op de 16 pro is gewoon slecht omdat het een crop is van de normale camera. De 15 pro had de 3x maar de 16 pro (niet max) nu dus ook 5x en dat vind ik persoonlijk ook erg jammer. Ja, 5x zoom en verder is natuurlijk beter maar alles tussen 3x en 4,9x is gewoon een vette achteruitgang. En ik gebruik 3x toch best veel merk ik waar 5x gewoon te veel is.ngommers schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:26:
[ Voor 3% gewijzigd door amphora op 18-09-2024 11:01 ]
Dat is van toepassing wanneer je een niet @icloud.com emailadres gebruikt zoals Gmail of Proton. Dan kan je je primaire adres wel aanpassen.Soepie schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 23:29:
[...]
Ik snap er weinig van. Maar zoom gebruik ik sowieso niet. Mijn ervaring is dat foto's altijd mooier zijn als je dichter op het object staat. Gewoon even er naartoe lopen dus. Enige reden voor zoom is wanneer het object dichterbij benaderen niet mogelijk is, bijvoorbeeld als je dieren of zo wilt fotograferen.amphora schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:11:
[...]
Hij heeft niet ongelijk. Heb die video gezien maar ging volgens mij meer om de vergelijking tussen de pro modellen met 3x en 5x zoom. 3x zoom op de 16 pro is gewoon slecht omdat het een crop is van de normale camera. De 15 pro had de 3x en de 16 pro (niet max) nu dus ook en dat vind ik persoonlijk ook erg jammer. Ja, 5x zoom en verder is natuurlijk beter maar alles tussen 3x en 4,9x is gewoon een vette achteruitgang. En ik gebruik 3x toch best veel merk ik waar 5x gewoon te veel is.
Het doet ook wat met het perspectief. Juist met wat afstand en meer zoom haal je de vervorming wat weg. Met portretten bijvoorbeeld is een 3x foto mooier dan dichtbij met de 1. Of zelfs met de 0.5 om m'n punt nog extra aan te dikken. Krijg ik zo'n dikke neus van.MennoE schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:31:
[...]
Ik snap er weinig van. Maar zoom gebruik ik sowieso niet. Mijn ervaring is dat foto's altijd mooier zijn als je dichter op het object staat. Gewoon even er naartoe lopen dus. Enige reden voor zoom is wanneer het object dichterbij benaderen niet mogelijk is, bijvoorbeeld als je dieren of zo wilt fotograferen.
I served in a company of heroes.
Daar ben ik het mee eens hoor, leuk om de Eiffeltoren van afstand dichterbij te halen, maar doorgaans heb je meer aan 1-2-3x zoom. Maar misschien kunnen de eigenaren van iPhone 15 Pro Max dat ontkrachten.amphora schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:11:
[...]
Hij heeft niet ongelijk. Heb die video gezien maar ging volgens mij meer om de vergelijking tussen de pro modellen met 3x en 5x zoom. 3x zoom op de 16 pro is gewoon slecht omdat het een crop is van de normale camera. De 15 pro had de 3x maar de 16 pro (niet max) nu dus ook 5x en dat vind ik persoonlijk ook erg jammer. Ja, 5x zoom en verder is natuurlijk beter maar alles tussen 3x en 4,9x is gewoon een vette achteruitgang. En ik gebruik 3x toch best veel merk ik waar 5x gewoon te veel is.
Als apple zowel de 3x als de 5x camera op de iPhone 17 pro zou doen, dat zou een mooie upgrade zijn. Ja, 4 camera's, waarom niet?
[ Voor 12% gewijzigd door amphora op 18-09-2024 11:18 ]
Wanneer kunnen we de eerste reviews verwachten?
Vanmiddag 14:00/15:00Aggressor schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:20:
Wanneer kunnen we de eerste reviews verwachten?
Dus eigenlijk is de 16Pro alles vanaf >1x tot aan 4,9x een crop van de standaard camera als ik hem zo begrijp?amphora schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:11:
[...]
Hij heeft niet ongelijk. Heb die video gezien maar ging volgens mij meer om de vergelijking tussen de pro modellen met 3x en 5x zoom. 3x zoom op de 16 pro is gewoon slecht omdat het een crop is van de normale camera. De 15 pro had de 3x maar de 16 pro (niet max) nu dus ook 5x en dat vind ik persoonlijk ook erg jammer. Ja, 5x zoom en verder is natuurlijk beter maar alles tussen 3x en 4,9x is gewoon een vette achteruitgang. En ik gebruik 3x toch best veel merk ik waar 5x gewoon te veel is.
Pas vanaf 5x gaat hij naar de telezoom?
Klopt inderdaad.vhal schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:35:
[...]
Dus eigenlijk is de 16Pro alles vanaf >1x tot aan 4,9x een crop van de standaard camera als ik hem zo begrijp?
Ik ben aan het bedenken of ik dit jaar wil upgraden en hoeveel storage ik dan nodig heb. Hierboven zie ik mensen praten over Optimised Storage en dat dit prima werkt volgens hen. Toch hier een vraag over waarvan ik hoop dat iemand het kan beantwoorden.
Foto's die ik neem laat ik in high res op de telefoon staan (Download and Keep Originals). Deze gaan ook in high res naar iCloud en met "Camera Uploads" naar Dropbox.
1) Hoe gaat deze constructie werken als ik Optimised Photo's aanzet. Is mijn aanname correct dat wanneer ik een foto neem dat deze full res naar iCloud gaat, een resize krijgt op de telefoon en dat Dropbox vanuit de Camera Roll de resize oppakt en naar Dropbox upload?
2) Hoe reageert Dropbox hierop op de verandering naar Optimised Storage? Ik heb al een postje ergens gezien dat de checksums kunnen veranderen en dat Dropbox het als nieuwe foto's gaat beschouwen (en dus low res foto's gaat uploaden).
En als ik dan toch aan het vragen ben: zijn er mensen die issues ondervinden van het HEIF-format in combinatie met bijvoorbeeld Dropbox en/of het delen naar andere mensen?
Alvast bedankt
Foto's die ik neem laat ik in high res op de telefoon staan (Download and Keep Originals). Deze gaan ook in high res naar iCloud en met "Camera Uploads" naar Dropbox.
1) Hoe gaat deze constructie werken als ik Optimised Photo's aanzet. Is mijn aanname correct dat wanneer ik een foto neem dat deze full res naar iCloud gaat, een resize krijgt op de telefoon en dat Dropbox vanuit de Camera Roll de resize oppakt en naar Dropbox upload?
2) Hoe reageert Dropbox hierop op de verandering naar Optimised Storage? Ik heb al een postje ergens gezien dat de checksums kunnen veranderen en dat Dropbox het als nieuwe foto's gaat beschouwen (en dus low res foto's gaat uploaden).
En als ik dan toch aan het vragen ben: zijn er mensen die issues ondervinden van het HEIF-format in combinatie met bijvoorbeeld Dropbox en/of het delen naar andere mensen?
Alvast bedankt
Oprecht prachtig. Blij dat ik deze toch "gedurft" heb te bestellen.
AMD Ryzen 5800x | Macbook Pro 14 m1 | iPhone 14 Pro Max | Apple Watch gen 5
Die verwarring snap ik ook wel. Apple doet net alsof er meer opties zijn door hun standaard zoom-knop opties. Ook in de presentatie doen ze het lijken alsof er "5 camera's" zijn (exact nummer weet ik niet, maar ze laten er meerdere zien die geen dedicated sensor hebben).vhal schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:35:
[...]
Dus eigenlijk is de 16Pro alles vanaf >1x tot aan 4,9x een crop van de standaard camera als ik hem zo begrijp?
Ik ben zelf ook wel wat huiverig voor de 5x camera ipv de 3x camera. Heb nu een 2x (11 pro) maar die heeft vaak net te weinig bereik. En aangezien ik vooral voor video kijk: 2x@4K is hetzelfde als 1080P. Goed genoeg voor mijn doel (want bewegend beeld heeft sowieso minder resolutie nodig om scherp te lijken).
Het liefst zou ik 4 camera's zien:
0.5x
1x (digitaal tot 2x prima)
3x (digitaal tot 6x prima)
8x (digitaal tot 16x prima)
Dat geeft de meeste creatieve vrijheid, tot men echt optisch kan zoomen in een kleine behuizing (en van mij mogen telefoons wel 2x zo dik zijn om dat te bewerkstelligen. Telefoons zijn mij veel te dun. Maar weet dat ik zo'n beetje de enige ben met die mening).
De Eiffeltoren vastleggen op 1x is trouwens al een uitdaging, laat staan met 5x. Hoeveel zoom je praktisch nodig hebt is voornamelijk afhankelijk van de grootte van het object. groot object = ultrawide. Klein object is superzoom. het tweede is afstand tot het object. Minder belangrijk omdat je daar mééstal invloed op hebt.
Maar als je geen invloed daar op hebt (het voetbalveld oplopen als niet-speler wordt niet gewaardeerd) kan het zijn dat je dus een groot object toch met een superzoom moet vastleggen.
Maar creatief gezien is een zoomlens ook wel fijn. Er is geen model dat graag met een ultrawide een portretfoto laat maken.
/f/image/pnlxdNyYSUl9dQIYqiYoBzwA.png?f=fotoalbum_large)
Maar ook voor sport bijvoorbeeld kan het veel gaver zijn om met de wide een video te maken dan een zoom. Met een wide-shot lijkt alles veel sneller te gaan dan met een ingezoomd shot.
Wat lijkt spectaculairder?
ingezoomd:
of ultrawide:
https://youtu.be/9pEqyr_uT-k?t=373
(vanaf 6:13)
[ Voor 1% gewijzigd door Waah op 18-09-2024 12:48 . Reden: video verkeerd getagged ]
Riep ik vanaf het begin.Cardwizard schreef op woensdag 18 september 2024 @ 12:13:
[...]
Ik heb de XS Max (Desert Aluminium) nog thuis liggen, doet mij er toch sterk aan denken
[Afbeelding]
Geen lelijke kleur, niet mijn smaak en die kleur deed het destijds bijzonder goed bij de dames.
En bij mij.....THE_BASE schreef op woensdag 18 september 2024 @ 12:49:
[...]
Riep ik vanaf het begin.
Geen lelijke kleur, niet mijn smaak en die kleur deed het destijds bijzonder goed bij de dames.
lekker leeg en schoonsvenn15 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:58:
Oehhh. Noem mij een simpele ziel maar die gevlochten kabels zijn heel nice. Als ik blind in m’n tas graai weet ik altijd wanneer ik hem heb voor de iPad.
Die zaten er vorig jaar ook al bij en mijn inziens niet veel fijner dan de normale kabel. Hier is het al haaks bij de aansluiting, vrij stug spul. Maar dat kan ook aan mijn vouwtechnieken liggen.Skinnyice schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:25:
[...]
Oehhh. Noem mij een simpele ziel maar die gevlochten kabels zijn heel nice. Als ik blind in m’n tas graai weet ik altijd wanneer ik hem heb voor de iPad.
En dan doet 99% er een hoesje om…..SimD schreef op woensdag 18 september 2024 @ 12:39:
[...]
Oprecht prachtig. Blij dat ik deze toch "gedurft" heb te bestellen.
Ik gun mensen altijd dat ze de iPhone gewoon zonder hoes gebruiken. Is allemaal zoveel prettiger en handzamer.
Lekker acteerwerk aan het eind voor de sponsor.
Zit er ook aan te denken zonder hoesje te gaan gebruiken en dit icm AppleCare+.giantgiantus schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:53:
[...]
En dan doet 99% er een hoesje om…..
Ik gun mensen altijd dat ze de iPhone gewoon zonder hoes gebruiken. Is allemaal zoveel prettiger en handzamer.
Moet alleen wel meer verdiepen hoe en wat kwa AppleCare+, waar ik recht op heb en wanneer.
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Op het werk en onderweg een case er om heen, op de bank en thuis gewoon zonder. Nog geen Apple Care+ nodig gehad in de afgelopen 17 jaar.giantgiantus schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:53:
[...]
Thanks! Hier was ik naar opzoek!Soepie schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 23:29:
[...]
Denk dat iedereen voor zichzelf wel kan bepalen wat het prettigst is.giantgiantus schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:53:
[...]
Verder wel mee eens dat het handzamer is maar zonder hoesje is de telefoon wel veel gladder.
Hoe gaan jullie het opladen instellen 100% 90 95?
Let op:
Dit topic gaat over de ervaringen met de iPhone 16. Voor levertijden en beschikbaarheid is:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
Dit topic gaat over de ervaringen met de iPhone 16. Voor levertijden en beschikbaarheid is:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.