Dat klopt, hoesje is al binnen en het oogt groter. Ben benieuwd!ronaldm3 schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:23:
Goed bezig, door de smallere bezel zal je zien dat het formaat niet heel veel groter aanvoelt, voor mij was dat de stap van een 16 pro max naar een 16 pro, daar is het scherm ook groter van geworden en de specs zijn identiek.
[...]
Van een Pro naar Pro Max lijkt mij toch wel groter aanvoelen. En jij hebt de iPhone 16 al? 😬ronaldm3 schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:23:
Goed bezig, door de smallere bezel zal je zien dat het formaat niet heel veel groter aanvoelt, voor mij was dat de stap van een 16 pro max naar een 16 pro, daar is het scherm ook groter van geworden en de specs zijn identiek.
[...]
Zouden de reviews vandaag online komen? Vorig jaar was het precies 1 week na keynote. iOS 18 komt vandaag ook uit.
Toch hoor ik dat de 16PM groter aanvoelt dan de 15PM. Het voelt als de 14PM en voor mij is dat een groot verschil want de 14PM was voor mij te groot maar de 15PM voelt goed aan. 1mm in de breedte kan veel uitmaken maar is ook afhankelijk hoe groot je handen zijn.ronaldm3 schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:23:
[...]
Ik heb nu een 16Pro besteld om te zien of het beeldscherm inderdaad merkbaar groter is en als dat toch te klein blijkt te zijn dan wil ik de 16PM wel proberen.
Volgens mij verloopt het embargo woensdag.turkeyhakan schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:52:
Zouden de reviews vandaag online komen? Vorig jaar was het precies 1 week na keynote. iOS 18 komt vandaag ook uit.
©2004
En ik dacht ook gelezen te hebben dat ze qua gewicht ook weer rond de iPhone 14-serie zitten.Garret1410 schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:56:
[...]
Toch hoor ik dat de 16PM groter aanvoelt dan de 15PM. Het voelt als de 14PM en voor mij is dat een groot verschil want de 14PM was voor mij te groot maar de 15PM voelt goed aan. 1mm in de breedte kan veel uitmaken maar is ook afhankelijk hoe groot je handen zijn.
Ik heb nu een 16Pro besteld om te zien of het beeldscherm inderdaad merkbaar groter is en als dat toch te klein blijkt te zijn dan wil ik de 16PM wel proberen.
Persoonlijk vind ik dat echt veel te zwaar voor een telefoon. Kreeg zelfs last van mijn pink omdat het gewicht er zo op drukte.
Have you tried turning it off and on again?
Geef het even de tijd, week of 2 en mijn inschatting is dat je niet terug wilt naar het kleinere formaat, uitzonderingen daar gelatenturkeyhakan schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:18:
Ik ga dit jaar van de 14 Pro naar de 16 Pro Max. Al jaren niet meer het gevoel gehad van "ik heb een nieuwe telefoon". Ben heel benieuwd of het grotere formaat gaat bevallen!
Grootte van het scherm maakt het allemaal wel gaver (zo ook met een groter TV scherm) en dit jaar helemaal met de dunnere bezels. Batterij is ook een monster maar dat kan je altijd oplossen door een power-bank
Niet voor niets meest verkochte iPhone, uiteindelijk natuurlijk een voorkeur.
[ Voor 7% gewijzigd door Jaymone op 16-09-2024 09:44 ]
Het is weer September 2025 :)
Voor 900,- gaan ze dan nieuw weg.laredo schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 12:53:
[...]
Als je nu de 16 pro koopt (bv via KPN met een maandabo die je gelijk na ontvangst opzegt) betaal je er 1126 euro. Dan verkoop je hem over een jaar toch voor pak 'm beet 900 euro
Als ik nu kijk naar de 128GB 15 Pro’s moet je waarschijnlijk eerder aan 750,- denken.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Is de Max de meest verkochte iPhone? Dat wist ik niet :-) Ik heb inderdaad behoefte aan een groter scherm. Is gewoon prettiger om naar te kijken (foto's/video's).Jaymone schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:43:
[...]
Geef het even de tijd, week of 2 en mijn inschatting is dat je niet terug wilt naar het kleinere formaat, uitzonderingen daar gelaten
Grootte van het scherm maakt het allemaal wel gaver (zo ook met een groter TV scherm) en dit jaar helemaal met de dunnere bezels. Batterij is ook een monster maar dat kan je altijd oplossen door een power-bankscherm niet. Daarnaast vind ik het ook fijner typen op de Max.
Helemaal met de Hans anders combinatieturkeyhakan schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:52:
[...]
Is de Max de meest verkochte iPhone? Dat wist ik niet :-) Ik heb inderdaad behoefte aan een groter scherm. Is gewoon prettiger om naar te kijken (foto's/video's).
Ben ook erg benieuwd naar de reviews, al zal dat denk ik niet zo spannend zijn.
Een groter scherm is altijd fijner, maar het is ook een product wat je de hele dag bij je draagt en wat je instant moet kunnen pakken. Dus het zou in de broekzak moeten kunnen zonder dat het in de weg zit en dat lukt mij echt niet met een Pro Max. Een gewone Pro is al best een apparaat in mijn broeken. Los van het feit dat het niet altijd lekker zit, het staat ook gewoon echt niet goed. In een jeans gaat nog, maar een nette broek is het gewoon erg lelijk om te zien. Een Pro Max zou je dan echt een clown maken.Jaymone schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:43:
[...]
Geef het even de tijd, week of 2 en mijn inschatting is dat je niet terug wilt naar het kleinere formaat, uitzonderingen daar gelaten
Grootte van het scherm maakt het allemaal wel gaver (zo ook met een groter TV scherm) en dit jaar helemaal met de dunnere bezels. Batterij is ook een monster maar dat kan je altijd oplossen door een power-bankscherm niet. Daarnaast vind ik het ook fijner typen op de Max.
I don't have dreams, I have goals!!
Ja dat vind ik ook wel de grootste tegenvaller dit jaar. Het verschil van 14 pro naar 15 pro was echt groot en merkbaar.Gr4mpyC3t schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:14:
[...]
En ik dacht ook gelezen te hebben dat ze qua gewicht ook weer rond de iPhone 14-serie zitten.
Persoonlijk vind ik dat echt veel te zwaar voor een telefoon. Kreeg zelfs last van mijn pink omdat het gewicht er zo op drukte.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
14 PM - 240 g
15 PM - 221 g
16 PM - 227 g
Gewicht van de 16 Pro Max is 6 gram meer dan de 15 Pro Max en 14 gram lichter dan de 14 Pro Max
De toename in het gewicht lijkt redelijk in verhouding met het iets grotere toestel
15 PM - 221 g
16 PM - 227 g
Gewicht van de 16 Pro Max is 6 gram meer dan de 15 Pro Max en 14 gram lichter dan de 14 Pro Max
De toename in het gewicht lijkt redelijk in verhouding met het iets grotere toestel
[ Voor 23% gewijzigd door Cardwizard op 16-09-2024 10:25 ]
De 16 Pro Max is marginaal zwaarder dan de 15 Pro Max, maar het verschil tussen de 16 Pro en 15 Pro is wel groter.. zal vast met de camera's en accu te maken hebben?Donstil schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:19:
[...]
Ja dat vind ik ook wel de grootste tegenvaller dit jaar. Het verschil van 14 pro naar 15 pro was echt groot en merkbaar.
Ik zag in de presentatie van de 16 iets voorbij komen over de dictafoon functie waarbij je opnames over elkaar kunt opnemen. In mijn geval speel ik gitaar, dat neem ik op en dan zet ik later de zang eroverheen. Is dit een iOS 18 functie of is deze specifiek voor de 16 lijn?
Ik heb dan ook geen Pro Max genomenturkeyhakan schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:25:
[...]
De 16 Pro Max is marginaal zwaarder dan de 15 Pro Max, maar het verschil tussen de 16 Pro en 15 Pro is wel groter.. zal vast met de camera's en accu te maken hebben?
Deze functie is alleen beschikbaar voor de iPhone 16 Pro-lijn (zie: https://www.macrumors.com...oice-memos-iphone-16-pro/).Jimijames75 schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:31:
Ik zag in de presentatie van de 16 iets voorbij komen over de dictafoon functie waarbij je opnames over elkaar kunt opnemen. In mijn geval speel ik gitaar, dat neem ik op en dan zet ik later de zang eroverheen. Is dit een iOS 18 functie of is deze specifiek voor de 16 lijn?
Het gaat bij mij om de normale Pro inderdaad. De 16 Pro is 12 gram zwaarder dan de 15 Pro.turkeyhakan schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:25:
[...]
De 16 Pro Max is marginaal zwaarder dan de 15 Pro Max, maar het verschil tussen de 16 Pro en 15 Pro is wel groter.. zal vast met de camera's en accu te maken hebben?
Dat is nog steeds 7 gram lichter dan de 14 Pro, maar is wat mij betreft geen goede vooruitgang.
Ja heel groot nadeel. Gingen ze eindelijk de goede kant op met gewicht. Ik ben overigens bang dat het door de internet roeptoeters komt die elke keer maar weer rondbazuinen dat niemand zit te wachten op gewichtbesparing en iedereen meer batterij wil.Donstil schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:19:
[...]
Ja dat vind ik ook wel de grootste tegenvaller dit jaar. Het verschil van 14 pro naar 15 pro was echt groot en merkbaar.
Van mij mogen bedrijven weer meer negeren wat mensen willen en waar ze om schreeuwen online. Ik heb liever dat bedrijven ideeën uitvoeren die soms controversieel lijken maar heel goed uitpakken. Denk bv aan face-id, dat bracht ook een internet roeptoeteropstand teweeg.
@Hpsmart Dank, dan heb ik iig de goede besteld.
Wat vooral belangrijk is met het gewicht is dat het goed verdeeld is. Paar gram meer of minder maakt niet uit.
Volgens mij lag de beleving vooral heel erg aan dat het gewicht van het midden na de zijkanten is verplaats waardoor ie veel lichter aanvoeldeDonstil schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:19:
[...]
Heb daar geen enkel problemen mee en niet dat ik de Max wil promoten maar dat is ieder zijn eigen ervaring.Redondo1982 schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:10:
[...]
Een groter scherm is altijd fijner, maar het is ook een product wat je de hele dag bij je draagt en wat je instant moet kunnen pakken. Dus het zou in de broekzak moeten kunnen zonder dat het in de weg zit en dat lukt mij echt niet met een Pro Max. Een gewone Pro is al best een apparaat in mijn broeken. Los van het feit dat het niet altijd lekker zit, het staat ook gewoon echt niet goed. In een jeans gaat nog, maar een nette broek is het gewoon erg lelijk om te zien. Een Pro Max zou je dan echt een clown maken.
Ken nagenoeg veel collega's, familie etc met Max modellen en die willen ook niet meer anders kwa formaat.
Heb is waar je je goed bij voelt en prettig voor je is. Een 65" scherm aan je wand volstaat ook maar 72-78 maakt het wel weer indrukwekkender, zo zie ik dat ook met de Pro Max.
Ps: moet je wel een wand (broekzak) voor hebben
Het gewicht ging van 206 gram naar 187 gram. Op zichzelf lijkt 19 gram misschien niet zoveel, maar relatief gezien is het een behoorlijk verschil. Dit ervan uitgaande dat Apple de iPhone 14 Pro al goed in balans had natuurlijk, ik neem aan dat ze daar toen ook moeite instaken.Dennisdn schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:08:
[...]
Volgens mij lag de beleving vooral heel erg aan dat het gewicht van het midden na de zijkanten is verplaats waardoor ie veel lichter aanvoelde
Maar ik hoop natuurlijk met iedereen mee dat het niet opvalt dit jaar dat zou het fijnst zijn
[ Voor 32% gewijzigd door Donstil op 16-09-2024 12:17 ]
Dat vind jij, maar mijn pink dacht daar anders over.Redondo1982 schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:07:
Wat vooral belangrijk is met het gewicht is dat het goed verdeeld is. Paar gram meer of minder maakt niet uit.
Een groter formaat is echt wel veel beter. Heb voor de lol mijn iPhone SE uit 2016 nog eens bovengehaald en het verschil is enorm. Het ziet er enorm "prielig" uit allemaal maar ook heel ouderwets. Ik ben het echt eens met sommigen hoe groter het formaat, hoe beter. Begrijp ook wel waarom Apple geen iPhone mini's meer op de markt brengt.
[ Voor 12% gewijzigd door SE USER op 16-09-2024 12:34 ]
Dat hoe groter, hoe beter is echt een persoonlijke voorkeur. Ik ben het daar allesbehalve mee eens: het past slecht in een broek- of kontzak, het is lomp aan het oor (ja, ik bel nog wel eens), het is gigantisch in mijn handen en het is zwaar. De iPhone 15 Pro is voor mij wat dat betreft het ideale formaat en gelukkige geen verschil in specs (afgezien van display en batterij) deze keer.SE USER schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:31:
Een groter formaat is echt wel veel beter. Heb voor de lol mijn iPhone SE uit 2016 nog eens bovengehaald en het verschil is enorm. Het ziet er enorm "prielig" uit allemaal maar ook heel ouderwets. Ik ben het echt eens met sommigen hoe groter het formaat, hoe beter. Begrijp ook wel waarom Apple geen iPhone mini's meer op de markt brengt.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
'12,7 procent minder preorders voor iPhone 16, minder vraag naar Pro-varianten'
nieuws: '12,7 procent minder preorders voor iPhone 16, minder vraag naar Pro-...
nieuws: '12,7 procent minder preorders voor iPhone 16, minder vraag naar Pro-...
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ja goed nieuws voor de pre-orders, makkelijker te krijgen dus!THE_BASE schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:11:
'12,7 procent minder preorders voor iPhone 16, minder vraag naar Pro-varianten'
Ook deze mening deel ik niet, dit is geheel subjectief.THE_BASE schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:10:
[...]
Dat hoe groter, hoe beter is echt een persoonlijke voorkeur. Ik ben het daar allesbehalve mee eens: het past slecht in een broek- of kontzak, het is lomp aan het oor (ja, ik bel nog wel eens), het is gigantisch in mijn handen en het is zwaar. De iPhone 15 Pro is wat dat betreft het ideale formaat en gelukkige geen verschil in specs (afgezien van display en batterij) deze keer.
Wat bij jou in je broekzak wel/niet past, hoeft niet zo bij een ander te zijn. Het is geheel een voorkeur wat de eindgebruiker heeft. Beide toestellen kent zijn voor- en tegens. Ideaal bestaat niet. En die verschillen wat je net noemt, is voor mij genoeg reden om voor de Max te gaan, ook subjectief b.t.w.
[ Voor 6% gewijzigd door Jaymone op 16-09-2024 13:14 ]
Zeker wel. Alleen is dat voor iedereen anders.
Now you're talking en ben ik het in dit geval met je eens geworden. Ideaal voor een ieder bestaat niet en is geheel persoonlijk.THE_BASE schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:22:
[...]
Zeker wel. Alleen is dat voor iedereen anders.
Daarnaast is het zo dat de Pro ook de afgelopen jaren alleen maar groter is geworden en steeds blijft het "ideaal" volgens sommigen. Niks ten nadele maar ik geloof hier niet meer in. Straks is de pro 6.5-6.7 en is het nog steeds ideaal omdat het de 'kleinere' pro is.
Ideaal is natuurlijk een apparaat dat compact genoeg is voor elke broekzak, en groot genoeg voor alles wat je wil doen op elk moment. Een folding phone dus, maar die is weer dikker en kwetsbaar en dus mijn worst nightmare(en dus eigenlijk ook niet ideaal).
I, for one, like Roman numerals
Het is natuurlijk veel slimmer om met kleine stapjes te vergroten zodat men went dan direct vanaf iPhone 4 naar iPhone 16 te zijn gegaan, om het maar zo te zeggen. Dan zou iedereen gelijk gemekkert hebben,Jaymone schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:29:
[...]
Now you're talking en ben ik het in dit geval met je eens geworden. Ideaal voor een ieder bestaat niet en is geheel persoonlijk.
Daarnaast is het zo dat de Pro ook de afgelopen jaren alleen maar groter is geworden en steeds blijft het "ideaal" volgens sommigen. Niks ten nadele maar ik geloof hier niet meer in. Straks is de pro 6.5-6.7 en is het nog steeds ideaal omdat het de 'kleinere' pro is.
Zo een iPhone 17 Pro Fold lijkt mij inderdaad echt ideaal, AppleCare erop om dat kwetsbare op te heffen en uitbrengen dat ding.Def_P schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:40:
Ideaal is natuurlijk een apparaat dat compact genoeg is voor elke broekzak, en groot genoeg voor alles wat je wil doen op elk moment. Een folding phone dus, maar die is weer dikker en kwetsbaar en dus mijn worst nightmare(en dus eigenlijk ook niet ideaal).
[ Voor 59% gewijzigd door Donstil op 16-09-2024 13:46 ]
Even wat kleurverschillen tussen de vorige en nieuwe iPhone Pro's op een rij. De zwarte is er wat mij betreft wel op vooruit gegaan, de andere vind ik persoonlijk minder geslaagd.
:strip_exif()/f/image/nQYsUgDxVbLN5OEVcDrBf8bI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NyE0t7YgMr9Czo6BAcOUjDzh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WiICD3QFJ8jDB7Jp6H3Jhxf4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nQYsUgDxVbLN5OEVcDrBf8bI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NyE0t7YgMr9Czo6BAcOUjDzh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WiICD3QFJ8jDB7Jp6H3Jhxf4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ya8JsLv53wSXhCf3gabaoUdl.jpg?f=fotoalbum_large)
Die Blauwe is wel echt enorm veranderd heTHE_BASE schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:54:
Even wat kleurverschillen tussen de vorige en nieuwe iPhone Pro's op een rij. De zwarte is er wat mij betreft wel op vooruit gegaan, de andere vind ik persoonlijk minder geslaagd.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Edit: Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat de witte en de "natural titanium" variant echt anders zijn.
Ze hebben eerder een lichtbron toegevoegd (onder het camera eiland) in de render waardoor het iets anders lijkt.
[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 16-09-2024 13:59 ]
De nieuwe modellen hebben allemaal een lichtinval op de afbeelding, kijk je verder naar de onderkant van de toestellen dan komt de kleur veel meer overeen
Tja, het is wat de eerste reviewers zeiden en wat verschillende websites overnemen. Geen idee of het echt zo is, in elk geval blij dat zwart meer zwart is.Donstil schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:56:
[...]
Die Blauwe is wel echt enorm veranderd he
Edit: Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat de witte en de "natural titanium" variant echt anders zijn.
Ze hebben eerder een lichtbron toegevoegd (onder het camera eiland) in de render waardoor het iets anders lijkt.
ik begrijp gewoon niet dat ome appie niet een mini pro uitgebracht heeft, wel de camera's maar dan kleiner en mocht van mij echt wel wat dikker zijn. Ik heb ooit eens een Max ding gehad maar die was voor mij echt veel te onhandig, kreeg er pijn in mn handen van.THE_BASE schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:10:
[...]
Dat hoe groter, hoe beter is echt een persoonlijke voorkeur. Ik ben het daar allesbehalve mee eens: het past slecht in een broek- of kontzak, het is lomp aan het oor (ja, ik bel nog wel eens), het is gigantisch in mijn handen en het is zwaar. De iPhone 15 Pro is voor mij wat dat betreft het ideale formaat en gelukkige geen verschil in specs (afgezien van display en batterij) deze keer.
This is the Way.
Elk jaar weer die twijfel: upgraden of niet? Ja, welk model? Ja, welke kleur.
Mijn keuze stress is nog nooit zo groot bij Apple producten, voornamelijk iPhones.
Ik kom dus van de 14 pro max, erg fijn toestel, soms te groot, maar wel heel erg prettig.
Mijn vrouw heeft de 'normale' 15.
Lang zat ik te twijfelen of ik toch niet voor de 16 pro moest gaan; want het scherm is een stukje groter geworden en wellicht is de compacte formfactor ook wel weer lekker...
Tot ik weer de telefoon van mijn vrouw in mijn handen had; de 15... NOPE! 16 pro max it is! De stap van pro max naar pro voelt echt als een stap terug. Bizar dat dat zo voelt.
Kleur? Natural Titanium vind ik een beetje een 'grijze muis'. Zwart is bij mij gevoel voor beschadigingen aan de stalen frame (de 14 pro max heeft allemaal kleine stukjes verf eraf, zand ofzo?).
Wit vind ik erg mooi. Maar heb toch maar de Dessert Titanium besteld.Is het vrouwelijk? Vast wel. Vind ik hem mooi? JA! Is hij uniek! JIP!
Nu hopen (rekenen kan ik niet) dat KPN hem gewoon fijn levert dit weekend.
Mijn keuze stress is nog nooit zo groot bij Apple producten, voornamelijk iPhones.
Ik kom dus van de 14 pro max, erg fijn toestel, soms te groot, maar wel heel erg prettig.
Mijn vrouw heeft de 'normale' 15.
Lang zat ik te twijfelen of ik toch niet voor de 16 pro moest gaan; want het scherm is een stukje groter geworden en wellicht is de compacte formfactor ook wel weer lekker...
Tot ik weer de telefoon van mijn vrouw in mijn handen had; de 15... NOPE! 16 pro max it is! De stap van pro max naar pro voelt echt als een stap terug. Bizar dat dat zo voelt.
Kleur? Natural Titanium vind ik een beetje een 'grijze muis'. Zwart is bij mij gevoel voor beschadigingen aan de stalen frame (de 14 pro max heeft allemaal kleine stukjes verf eraf, zand ofzo?).
Wit vind ik erg mooi. Maar heb toch maar de Dessert Titanium besteld.Is het vrouwelijk? Vast wel. Vind ik hem mooi? JA! Is hij uniek! JIP!
Nu hopen (rekenen kan ik niet) dat KPN hem gewoon fijn levert dit weekend.
[ Voor 3% gewijzigd door SimD op 16-09-2024 15:11 ]
AMD Ryzen 5800x | Macbook Pro 14 m1 | iPhone 14 Pro Max | Apple Watch gen 5
Ho eens, super premium titanium he. Staal is zo 2022.SimD schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:03:
Binnen 1 jaar heb ik er op een magische wijze kleine stukjes verf eraf gekregen. Kinderen, broekzak, zand.. dit tussen je hoesje en je telefoon doet - pijnlijke - wonderen.Donstil schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:05:
[...]
Ho eens, super premium titanium he. Staal is zo 2022.

Ja zonde, ik gebruik het toestel zonder hoesje dus verwacht dat het wel los zal lopen.SimD schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:06:
[...]
Binnen 1 jaar heb ik er op een magische wijze kleine stukjes verf eraf gekregen. Kinderen, broekzak, zand.. dit tussen je hoesje en je telefoon doet - pijnlijke - wonderen.
Ik las in eerste instantie wat andersGr4mpyC3t schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:23:
[...]
Dat vind jij, maar mijn pink dacht daar anders over.
Maar om er even op terug te komen: lichter wil ik ook, maar als daardoor die camera’s zo blijven uitsteken, het daardoor topzwaar wordt dan is dat echt niet in balans en dus niet fijn. Dan maakt een paar gram niet uit. Dat is waar ik op doelde. Het begon met de 13 Pro, die was zo verschrikkelijk slecht in balans dat ik hem overgeslagen heb en wederom voor de Mini ben gegaan.
Lekkere vergelijking zeg! Een toestel uit 2016. We zijn acht jaar verder haha.SE USER schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:31:
Ho eens, Grade 5 premium heDonstil schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:05:
[...]
Ho eens, super premium titanium he. Staal is zo 2022.
Ik heb voor de lol mijn Nokia 3310 eens bovengehaald, dat ziet er pas ouderwets uit... De formfactor van de SE 2016 is dezelfde als deze van 2024 en wordt nog altijd verkocht door Apple. Sterker nog: in ons bedrijf zijn er nog altijd die SE preferen boven de iPhone 16, wegens de kleine formfactor. Zoals hierboven al werd aangekaart bestaat het ideale formaat niet, het is persoonlijk en iedereen kiest wat hem/haar het best past.SE USER schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:31:
Tsja, je hebt altijd van die mensen die blijven hangen in oude gewoontes. Maar de meeste mensen prefereren in ieder geval wel naar een groot formaat.RigolleM schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:54:
[...]
Sterker nog: in ons bedrijf zijn er nog altijd die SE preferen boven de iPhone 16, wegens de kleine formfactor.
Mijn vrouw zegt altijd "Het gaat niet om wat je er mee kan maar om het formaat" .SE USER schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:00:
Maar de meeste mensen prefereren in ieder geval wel naar een groot formaat.
[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 16-09-2024 17:02 ]
Verbaas me er altijd over hoe klein die 2G vroegah wasRigolleM schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:54:
[...]
Ik heb voor de lol mijn Nokia 3310 eens bovengehaald, dat ziet er pas ouderwets uit...
:strip_exif()/f/image/aDwz20LsJKU8yOXVN7VHw3Of.jpg?f=fotoalbum_large)
Haters everywhere but I don’t really care
Wat heeft een form factor nu te maken met gewoontes? De iPhone 12/13 mini was ook populair, niet iedereen wil een surfplank in zijn broekzak.SE USER schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:00:
[...]
Tsja, je hebt altijd van die mensen die blijven hangen in oude gewoontes. Maar de meeste mensen prefereren in ieder geval wel naar een groot formaat.
Andere tijdperk andere filosofie. Steve Jobs wilde graag dat je je telefoon met 1 hand kon bedienen.matthijst schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:19:
[...]
Verbaas me er altijd over hoe klein die 2G vroegah was
[Afbeelding]
Vroeger was je telefoon een “koelkast”, maar de koelkasten van toen zijn klein 😂
Denk eerder dat die iPhone mini's een flop waren.RigolleM schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:42:
[...]
Wat heeft een form factor nu te maken met gewoontes? De iPhone 12/13 mini was ook populair, niet iedereen wil een surfplank in zijn broekzak.
Op papier wel. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de mini verantwoordelijk was voor 5% van de totale iphoneverkopen in die jaren. Dan is het een flop. Maar 5% van alle iphoneverkopen is an sich nog bizar veel toestellen natuurlijk, er zullen kleine fabrikanten zijn die daarvan dromenSE USER schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:58:
[...]
Denk eerder dat die iPhone mini's een flop waren.
Afgezien van het feit dat ze wel moeten, anders gaan al die mensen die de reguliere iPhone te groot vinden hun heil elders zoeken. Zo behouden ze toch hun marktpositie in die (kleine) markt.Dennisdn schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:05:
[...]
Op papier wel. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de mini verantwoordelijk was voor 5% van de totale iphoneverkopen in die jaren. Dan is het een flop. Maar 5% van alle iphoneverkopen is an sich nog bizar veel toestellen natuurlijk, er zullen kleine fabrikanten zijn die daarvan dromen
Waar zien we dat moeten dan terug? Ik zie al een tijdje geen mini meer namelijk en ben daar wel in geïnteresseerd. Maar goed, het formaat iPhone 16 of een van de opvolgers kan ik over een tijd ook wel aan wennen.Imperium schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:07:
[...]
Afgezien van het feit dat ze wel moeten, anders gaan al die mensen die de reguliere iPhone te groot vinden hun heil elders zoeken. Zo behouden ze toch hun marktpositie in die (kleine) markt.
In mijn leefwereld, zo'n 300 toestellen in beheer, was de iPhone 12/13 mini populair. Maar als ik het internet moet geloven zijn ze inderdaad gestopt wegens tegenvallende verkoopsresultaten. Maar ik heb nog altijd de hoop dat ze de nieuwe iPhone SE in een mini-kleedje steken, maar dat zal wellicht niet gebeuren.SE USER schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:58:
[...]
Geen flop, maar een klein percentage van de verkopen. Ook omdat de Mini niet de features heeft van de Pro. Apple dwingt je op een gegeven moment naar iets toe, maar om nu te spreken van een flop gaat me wat ver.SE USER schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:58:
[...]
Ik heb zelf een aantal Nokia 8810 in bezit, puur als verzameling. Prachtig toestel, ik wou dat die tijd er nog was haha. Was echt de bom! Bellen kon je er niet mee, want constant antenneproblemen door het chroom haha.RigolleM schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:54:
[...]
Ik heb voor de lol mijn Nokia 3310 eens bovengehaald, dat ziet er pas ouderwets uit... De formfactor van de SE 2016 is dezelfde als deze van 2024 en wordt nog altijd verkocht door Apple. Sterker nog: in ons bedrijf zijn er nog altijd die SE preferen boven de iPhone 16, wegens de kleine formfactor. Zoals hierboven al werd aangekaart bestaat het ideale formaat niet, het is persoonlijk en iedereen kiest wat hem/haar het best past.
Ja heb nog ergens een 6310 liggen, maar vond hem niet direct... de 8810 was dat niet de Matrix fone? Die heb ik ook nog gehad, en voor véél geld doorverkocht...Redondo1982 schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:20:
[...]
Ik heb zelf een aantal Nokia 8810 in bezit, puur als verzameling. Prachtig toestel, ik wou dat die tijd er nog was haha. Was echt de bom! Bellen kon je er niet mee, want constant antenneproblemen door het chroom haha.
6310 en 6310i perfecte zakelijke toestellen. Heel veel auto's zat ie ook in. 8810 is niet de Matrix foon, dat is de 8110 (banaan). Dit is de 8810:RigolleM schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:25:
[...]
Ja heb nog ergens een 6310 liggen, maar vond hem niet direct... de 8810 was dat niet de Matrix fone? Die heb ik ook nog gehad, en voor véél geld doorverkocht...
:strip_exif()/f/image/MWbwKK3K22loDcGdtCZWwl1e.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb toen der tijd toen die modellen eruit gingen nog een nieuwe 8850 gekocht voor achterin de la. Helaas wel zo dom geweest de seal van de doos te verbreken... Ooit worden ze vast nog geld waardRedondo1982 schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:20:
[...]
Ik heb zelf een aantal Nokia 8810 in bezit, puur als verzameling. Prachtig toestel, ik wou dat die tijd er nog was haha. Was echt de bom! Bellen kon je er niet mee, want constant antenneproblemen door het chroom haha.
[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 16-09-2024 18:40 ]
Moet je bij het overzetten je oude telefoon ook updaten na iOS 18 of kan dat ook gewoon met iOS 17
Kan ook met 17.MarioMark1541 schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:30:
Moet je bij het overzetten je oude telefoon ook updaten na iOS 18 of kan dat ook gewoon met iOS 17
Ik zit er hier aan te denken om toch voor een normale 16 te gaan!
Het prijsverschil is bijna €300-€400 en effectief is het enige echt grote verschil een extra derde camera + bijbehorende features en 60 Hz vs 120 Hz.
Het prijsverschil is bijna €300-€400 en effectief is het enige echt grote verschil een extra derde camera + bijbehorende features en 60 Hz vs 120 Hz.
Ah naja ik heb net iOS 1& maar geïnstalleerd
Is het bij jou al vrijdag?Verwijderd schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:24:
Heeft iemand hem al of is het alleen maar geneuzel over de grootte en kleur?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Sodeju zeg, jij bent een gezelligerd. Herinner mij even aan dat ik jou niet voor m'n feestje uitnodig.
Alt+F4 en tot vrijdag!
Hier nog steeds aan de twijfel welke te bestellen, heb nu de iPhone 12 nog. Wil naar de 16 of 16 Pro upgraden. Wat is jullie reden om voor de Pro te gaan?
Persoonlijk denk ik dat de aankomende SE interessanter is dan de normale 16. Hoewel die nog een maand of zes van ons verwijderd is, kost die maar de helft.Uniciteit schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:56:
Ik zit er hier aan te denken om toch voor een normale 16 te gaan!
“if you pay peanuts, you'll get monkeys”, tuurlijk de nieuwe SE zal goedkoper zijn als die ooit komt maar Apple gaat er wel voor zorgen dat hij met niets in het vaarwater van de 16 komt.Ronwiel schreef op maandag 16 september 2024 @ 22:00:
[...]
Persoonlijk denk ik dat de aankomende SE interessanter is dan de normale 16. Hoewel die nog een maand of zes van ons verwijderd is, kost die maar de helft.
Zit ook op 12 pro maar gaat weer de pro worden. Toch vanwege het scherm 120hz en camera. Camera vind ik erg leuk omdat ik ontzettend graag foto’s maak. Voor mij hiermee absoluut meerwaarde.ngommers schreef op maandag 16 september 2024 @ 21:52:
Hier nog steeds aan de twijfel welke te bestellen, heb nu de iPhone 12 nog. Wil naar de 16 of 16 Pro upgraden. Wat is jullie reden om voor de Pro te gaan?
Ik heb de keuze gemaakt om van 14 pro max naar 16 pro max te gaan. Batterij en camera waren mijn voornaamste renden (en omdat ik standaard om de 2 jaar upgrade).
Wel bijzonder. Tijdens release countdown besteld. Is nu van vrijdag naar volgende week gegaan. Hoesje is al wel verstuurd. Hopelijk is het gewoon marketing en ontvang ik hem gewoon vrijdag.
Wel bijzonder. Tijdens release countdown besteld. Is nu van vrijdag naar volgende week gegaan. Hoesje is al wel verstuurd. Hopelijk is het gewoon marketing en ontvang ik hem gewoon vrijdag.
Hij staat voor Q1 op de planning met naar het schijnt een A18 chip. Wat logisch lijkt vanwege de ondersteuning voor AI. En het feit dat de A17 op een eerste generatie chip proces werd gebakken wat duurder is dan de tweede generatie die de A18 gebruikt.Donstil schreef op maandag 16 september 2024 @ 22:07:
“if you pay peanuts, you'll get monkeys”, tuurlijk de nieuwe SE zal goedkoper zijn als die ooit komt maar Apple gaat er wel voor zorgen dat hij met niets in het vaarwater van de 16 komt.
Oud design, iets kleine batterij en geen dedicated camera knop. Denk dat veel mensen zonder kunnen. Macrumors:
The iPhone SE 4 is expected to have a design similar to the iPhone 14, featuring an all-display design with Face ID instead of Touch ID, a 6.06-inch display, OLED display technology instead of LCD, a USB-C port, a single 48-megapixel rear camera, the iPhone 14 battery, 8GB RAM, a notch, and perhaps a multi-purpose Action button to replace the mute switch.
Moet het allemaal nog maar zien, Q1 geruchten zijn er al meerdere jaren en toen kwam er ook niets.Ronwiel schreef op maandag 16 september 2024 @ 23:02:
[...]
Hij staat voor Q1 op de planning met naar het schijnt een A18 chip. Wat logisch lijkt vanwege de ondersteuning voor AI. En het feit dat de A17 op een eerste generatie chip proces werd gebakken wat duurder is dan de tweede generatie die de A18 gebruikt.
Oud design, iets kleine batterij en geen dedicated camera knop. Denk dat veel mensen zonder kunnen. Macrumors:
[...]
Nu ik er zo over nadenk zou het mij niet verbazen als ze de SE zonder AI uitbrengen want met een A18, 8 GB geheugen faceid en een oled scherm gaat dat ding absoluut niet zo goedkoop zijn als iedereen verwacht.
Mij lijkt het veel logischer als ze AI als marketing tool gaan gebruiken voor de duurdere toestellen en de SE dan uitbrengen met een oudere chip, minder geheugen, etc en daarvoor dan AI opofferen.
[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 16-09-2024 23:33 ]
Zolang Apple AI niet naar Europa komt en misschien nooit zal komen heb je niks aan een telefoon die daarvoor geschikt is.
Iemand een idee wanneer de eerste unboxing/reviews op YouTube verschijnen?
Eerder dan vrijdag…?respawn123 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 00:46:
Gebaseerd op eerdere releases twee tot drie dagen voor de release van de iPhone, dus later vandaag of morgenrespawn123 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 00:46:
Inderdaad, ik hoorde het gisteren in zijn AirPods 4 Review video. Nog een dag geduld!!!swv schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 06:52:
Woensdag komt de review van de iPhone als ik Erwin van Bright moet geloven.
Verwijderd
Is het bij jou al vrijdag?respawn123 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 00:46:
Daar hoef je vrijdag niet voor af te wachten.
Ik zet hem in op woensdag vanaf 15:00 uur.respawn123 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 00:46:
Vanmiddag 15:00 watchrespawn123 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 00:46:
Morgen 15:00 telefoons.
Vraagje: zetten jullie een iCloud back up terug of doen julie backups via de PC/Mac terugzetten?
Of twee telefoons naast elkaar. Mijn 15 Pro Max gaat pas naar de nieuwe eigenaar als ik de 16 Pro Max heb ontvangen, zodat ik alles in alle rust kan overzetten.turkeyhakan schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:25:
Vraagje: zetten jullie een iCloud back up terug of doen julie backups via de PC/Mac terugzetten?
Vergeet niet een backup te maken van de chats in WhatsApp..
[ Voor 21% gewijzigd door Tranquility op 17-09-2024 08:31 ]
Als je een iCloud back up terugzet hoef je geen extra backup van Whatsapp te maken.Tranquility schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:29:
[...]
Of twee telefoons naast elkaar. Mijn 15 Pro Max gaat pas naar de nieuwe eigenaar als ik de 16 Pro Max heb ontvangen, zodat ik alles in alle rust kan overzetten.
Vergeet niet een backup te maken van de chats in WhatsApp..
iPhone to iPhone.turkeyhakan schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:25:
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hmm, ik kan me herinneren dat bij de aanschaf van de 15 Pro Max vorig jaar de chats van WhatsApp op de iPhone 12 niet meeging na het overzetten van telefoon naar telefoon. Dus voor de zekerheid toch maar even een backupje van de chats maken in WhatsApp. Is ook zo gebeurd. Na het overzetten kun je dan op de nieuwe telefoon de chats weer terugzetten na activatie.turkeyhakan schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:38:
[...]
Als je een iCloud back up terugzet hoef je geen extra backup van Whatsapp te maken.
[edit]
Maar misschien via iCloud wel!
[ Voor 11% gewijzigd door Tranquility op 17-09-2024 08:45 ]
Dit is wel de meest makkelijke manier.Rivanov schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:40:
iPhone to iPhone.
Maakt het nog uit of je via iCloud of iPhone to iPhone doet? Los van voorkeur en snelheid? Vorige keer toen ik iCloud backup terugzette moesten veel apps opnieuw geactiveerd worden (voornamelijk bank apps). Is dat met iPhone to iPhone ook?
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Let op:
Dit topic gaat over de ervaringen met de iPhone 16. Voor levertijden en beschikbaarheid is:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
Dit topic gaat over de ervaringen met de iPhone 16. Voor levertijden en beschikbaarheid is:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.