Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:20
Drials schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:59:
[...]

Dat is heel persoonlijk. Je kan je dagelijks behoefte uit rekenen en op basis daar van de ringen instellen.
Je kunt in plaats van een calorieëndoel beter een activiteit uitzoeken die je leuk vind. Dan komen die cijfertjes vanzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1885112

Kitser schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:20:
[...]

Ik zie op Reddit een aantal posts over krassen op de jet black. Vond wat ik zag eigenlijk wel mee vallen.
Toch twijfel ik een beetje tussen jet black en silver.
Ik vind jet black mooier maar toch een beetje bang voor de krassen....
Dat was ik ook, maar we zijn nu alweer een aantal dagen verder en er is nog steeds geen enkel krasje te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
BarendBotje schreef op zondag 22 september 2024 @ 10:10:
[...]

Ik vraag mij af of ik hem wel moet bestellen als hij zo snel butst(foto’s van Reddit):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De eerste foto blijkt geen kras te zijn.

https://www.reddit.com/r/...i_was_wrong_no_scratches/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dan niet verkeerd om hier een update te plaatsen haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:19
Je zou maar op basis van dit soort valse berichten je droom horloge annuleren voor een Naturel variant die ook nog eens gevoeliger is voor krassen op de kast (aldus DC Rainmaker YouTube: Apple Watch Ultra 2 Black Hands-On: What’s Actually Different?, begin van de video zegt ie dat al)

[ Voor 16% gewijzigd door Froggle op 22-09-2024 22:09 ]

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | NSO: Froggle | Strava | Untappd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat de zwarte Ultra niet gaat krassen en/of chippen. Dat is gewoon hoe het werkt met een coating. Bij sommige zal dat jaren duren bij andere dagen.

Dat een enkele redditer nu een foutje gemaakt heeft zeg mij daarin helemaal niets, behalve dat hij te snel te hoog van de toren geblazen heeft.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verbaas me dat er nog geen drop/scratch test op youtube te vinden is.

Zelf een halfjaar geleden de Ultra 2 gekocht als sporthorloge. Nog geen krassen, maar zou het eerlijk gezegd ook geen ramp vinden. Battle scars :p

[ Voor 52% gewijzigd door L23 op 22-09-2024 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggle
L23 schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:06:
Verbaas me dat er nog geen drop/scratch test op youtube te vinden is.

Zelf een halfjaar geleden de Ultra 2 gekocht als sporthorloge. Nog geen krassen, maar zou het eerlijk gezegd ook geen ramp vinden. Battle scars :p
DAT! Adds character! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 14:11
Anoniem: 1885112 schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:09:
[...]

Dat was ik ook, maar we zijn nu alweer een aantal dagen verder en er is nog steeds geen enkel krasje te zien.
Goed om te weten.
Misschien moet ik het er dan toch maar op gokken.

Als je een gps+cellular neemt is ie bij Odido ook nog eens 50 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
L23 schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:52:
[...]

Dan niet verkeerd om hier een update te plaatsen haha.
Was ik nog niet aan toe gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
Ik twijfel over cellular op AWU, als je bij Vodafone er een koopt, wat is dan de minimale contract duur? 1 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
BarendBotje schreef op maandag 23 september 2024 @ 07:42:
Ik twijfel over cellular op AWU, als je bij Vodafone er een koopt, wat is dan de minimale contract duur? 1 jaar?
Maandelijks opzegbaar geloof ik, gezien het aan je lopende abonnement is gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
Froggle schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:10:
[...]

Maandelijks opzegbaar geloof ik, gezien het aan je lopende abonnement is gekoppeld.
Dus technisch gezien kan je voor 816 de ultra kunnen kopen en maar 1 maand gebruiken? Dat is dan wel voordelig. Volgend weekend maar eens een besluit nemen, even langs de mediamarkt om de gebruikers sporen op de modellen te bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
BarendBotje schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:22:
[...]

Dus technisch gezien kan je voor 816 de ultra kunnen kopen en maar 1 maand gebruiken? Dat is dan wel voordelig. Volgend weekend maar eens een besluit nemen, even langs de mediamarkt om de gebruikers sporen op de modellen te bekijken :)
Dagelijks zelfs. En zag dat de eerste 3 maanden gratis is, maar daar zitten wellicht wel voorwaarden aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ipgaKkl8EWToXjnCFr00Yb-I9xU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xw0AEMGgwifk362YFu22Awt9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
Froggle schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:12:
[...]

Dagelijks zelfs. En zag dat de eerste 3 maanden gratis is, maar daar zitten wellicht wel voorwaarden aan.
[Afbeelding]
Hmm okay dat is niet verkeerd! Wel een optie, twijfel hoeveel ik het uberhaubt zou gebruiken. Voor hardlopen zou ik gewoon muziek op de watch downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 19:05

SambalBij

We're all MAD here

BarendBotje schreef op maandag 23 september 2024 @ 07:42:
1 of 2 jaar meen ik.
In de bestelstatus staat vervolgens ook bij wat je besteld hebt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7lQKZRhtUTUUx3vOHI_5t6N2IXE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Dzk6JoYvVTzRxhOa8LQrrq2n.png?f=user_large

Ik weet niet hoe dat zou gaan wanneer je vóór het aflopen van dat abonnement je normale mobiele abonnement zou opzeggen...

Zou het wellicht even navragen :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
SambalBij schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:07:
[...]

1 of 2 jaar meen ik.
In de bestelstatus staat vervolgens ook bij wat je besteld hebt:
[Afbeelding]

Ik weet niet hoe dat zou gaan wanneer je vóór het aflopen van dat abonnement je normale mobiele abonnement zou opzeggen...

Zou het wellicht even navragen :)
Thanks! Kreeg het niet zo 1.2.3. gevonden, mijn abonnement loopt nog via mijn vader :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KMQRci2R2LWI7YMy73fL2Rjy04g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tm65JICckVxEXe2cQAOGzWXu.jpg?f=fotoalbum_large

Gister bij MM in een impuls gekocht. Komende van de series 6. Wat een prachtig ding. Ben verliefd op dat glimmende zwart. En voelt echt stuk rapper en t grotere scherm is zeer prettig. De nieuwe watchfaces vallen wat tegen. Maar wil toch wat anders om zo de upgrade iets meer te ervaren ;)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
Als ik voor de standaard 10 ga twijfel ik over het bandje. Iemand tips welk bandje de beste optie is? Welke draagt fijner? Rubberen of textiele sport band? Welke kleur matcht mooi met jet black?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

BarendBotje schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:40:
Als ik voor de standaard 10 ga twijfel ik over het bandje. Iemand tips welk bandje de beste optie is? Welke draagt fijner? Rubberen of textiele sport band? Welke kleur matcht mooi met jet black?
Voor je eerste bandje zou ik gaan voor een traploos verstelbaar bandje. Mijn favoriet is het geweven sportbandje. Zit heerlijk en je kan hem heel precies verstellen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alekz87 schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:28:
[Afbeelding]

Gister bij MM in een impuls gekocht. Komende van de series 6. Wat een prachtig ding. Ben verliefd op dat glimmende zwart. En voelt echt stuk rapper en t grotere scherm is zeer prettig. De nieuwe watchfaces vallen wat tegen. Maar wil toch wat anders om zo de upgrade iets meer te ervaren ;)
Beetje eng dit. Dacht even dat het een foto van mij was. Exact dezelfde Apple Watch en bandje, exact hetzelfde granieten keukenblad (Labrador Vert) en ook mijn Ray-Ban ligt toevallig op die plek. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-06 20:56
BarendBotje schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:40:
eens met @Mog Ik heb de 10 met het geweven bandje ink. Staat mooi bij elkaar en voelt heel licht aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alekz87
  • Nu online
Anoniem: 1885112 schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:02:
[...]

Beetje eng dit. Dacht even dat het een foto van mij was. Exact dezelfde Apple Watch en bandje, exact hetzelfde granieten keukenblad (Labrador Vert) en ook mijn Ray-Ban ligt toevallig op die plek. :D
Ik hoor het al. Iemand met smaak ;)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Toch even een compliment naar jullie allemaal. Ik heb een AW8 die (in mijn ogen) niet veel verschilt van de AW10. Upgraden doe ik dus nog zeker niet maar ik word wel iedere keer opnieuw enthousiast over de AW10/Ultra door hoe jullie over de kleuren/materialen/bandjes praten. Ik blijf met een schuin oog kijken om weer naar Garmin terug te gaan (of te combineren) maar vooralsnog word ik er door jullie enthousiasme van weerhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
Aghanim schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:19:
Toch even een compliment naar jullie allemaal. Ik heb een AW8 die (in mijn ogen) niet veel verschilt van de AW10. Upgraden doe ik dus nog zeker niet maar ik word wel iedere keer opnieuw enthousiast over de AW10/Ultra door hoe jullie over de kleuren/materialen/bandjes praten. Ik blijf met een schuin oog kijken om weer naar Garmin terug te gaan (of te combineren) maar vooralsnog word ik er door jullie enthousiasme van weerhouden.
"Eigenlijk haat ik het om te zeggen, maar ik geef jullie complimenten"

XeNeRgY lekker zelf bepalen wat je wilt! Het is een mooi product, maar vanaf de 8 denk ik niet dat je veel zal missen. Of je naar de garmin terug wilt of niet, denk dat je je dat zelf af moet vragen. Wat zoek jij in een smartwatch en welke sluit daar het beste bij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik blijf met een schuin oog kijken om weer naar Garmin terug te gaan (of te combineren) maar vooralsnog word ik er door jullie enthousiasme van weerhouden.
Wat mis je aan de Garmin?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
BarendBotje schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:22:
[...]

"Eigenlijk haat ik het om te zeggen, maar ik geef jullie complimenten"

XeNeRgY lekker zelf bepalen wat je wilt! Het is een mooi product, maar vanaf de 8 denk ik niet dat je veel zal missen. Of je naar de garmin terug wilt of niet, denk dat je je dat zelf af moet vragen. Wat zoek jij in een smartwatch en welke sluit daar het beste bij aan?
L23 schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:41:
[...]

Wat mis je aan de Garmin?
Ik switch eigenlijk ieder half jaar weer van Apple naar Garmin en andersom. De perfecte smartwatch voor mij is de AW met de features/metrics van Garmin. De Epix pro komt daar redelijk bij in de buurt maar is niet comfortabel genoeg qua dragen.

Apple
- comfort: dikte en grootte
- looks (ik ben denk ik de enige maar vind een 'vierkant' horloge mooier dan rond)
- app store: ik gebruik het amper maar zo af en toe vind ik net die ene app
- podcast integratie
- UI is vele malen mooier dan Garmin
- gevoel: stom genoeg ben ik een Apple fanboy en mis ik na een tijdje het gebruik van de AW

Garmin
- fysieke knoppen
- maps en turn by turn navigatie
- health metrics (HRV - RHR)
- koersen maken
- adaptieve trainingplannen (Garmin Coach en Garmin Race)
- detail metrics om lekker te analyseren (zoals Grit en Flow)

Ik weet dat op de AW ook apps (Bevel, Athlytic, Training Today, Gentler Streak, HRV4Training) bestaan voor de health metrics maar deze doen het niet voor mij omdat:
- abonnement gedreven
- trends wijken af bij gevoel
- waarden variëren per app enorm (zie Reddit discussies Bevel vs Athlytic)
- gemaakt door een paar developers ipv scientists (Garmin Firstbeat of Oura bijvoorbeeld)
- weinig actionable

Met Runalyze krijg ik alsnog een deel van de metrics wel inzichtelijk maar ik vind het gemak van Garmin in 1 platform wel lekker en ben bereid ervoor te betalen.

Ik heb lange tijd de combi van AW met een Fenix 6 Pro en daarna Fenix 7SS gehad maar eigenlijk vind ik dat een beetje zonde van het geld gezien de overlap. En het werkt omslachtig om met 2 horloges te werken voor de integratie naar Garmin Connect en Apple Health.

Het gras is altijd een beetje groener aan de andere kant ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-06 20:56
Puur ter info, ik kom vanaf de 8 45mm en heb nu de 10 46 mm.
Reden voor upgraden is dat ik 4g wilde. Verder geen reden tot upgraden.

Wat opvalt:
- Dunnere 10 draagt comfortabeler.
- Scherm is groter: Het lijkt alsof ik hetzelfde horloge heb. Scherm is groter maar geeft meestal identieke weergave en of info
-1000 nits meer. Ik zie het verschil niet.
- muziek over speaker: Gisteren in de boomgaard noten rapen met een muziekje op de watch. Best grappig, maar alleen als er niemand in de buurt is.
-Slaapapneu detectie: net als ecg, 1 x grappig, daarna niet meer nodig/gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Tomas_ schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:52:
[...]

Puur ter info, ik kom vanaf de 8 45mm en heb nu de 10 46 mm.
Reden voor upgraden is dat ik 4g wilde. Verder geen reden tot upgraden.

Wat opvalt:
- Dunnere 10 draagt comfortabeler.
- Scherm is groter: Het lijkt alsof ik hetzelfde horloge heb. Scherm is groter maar geeft meestal identieke weergave en of info
-1000 nits meer. Ik zie het verschil niet.
- muziek over speaker: Gisteren in de boomgaard noten rapen met een muziekje op de watch. Best grappig, maar alleen als er niemand in de buurt is.
-Slaapapneu detectie: net als ecg, 1 x grappig, daarna niet meer nodig/gebruiken.
Thx voor het lijstje. Ik zie op zich ook wel de voordelen van een upgrade maar ze zijn voor mij marginaal. Ik heb een Ultra teruggestuurd omdat ik ook de meerwaarde tegenover de 8 niet echt zag (en omdat de Ultra voor mij op het randje van te groot was). Voor de 250 euro extra zou ik dan liever een 2e Garmin kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-06 08:41
Ik heb nog een watch series 4 en twijfel of ik ga upgraden naar een 10. Watch OS 11 komt niet meer naar de series 4, maar dat vind ik ook weer niet zo'n issue. Ding werkt nog prima, merk nooit dat ie traag is en de batterij gaat nog steeds een dag mee. Na 6 jaar wil je wel eens wat nieuws, maar vraag me af of de upgrade me bijna € 500 waard is.

Binnenkort maar eens in de winkel bekijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 23-09-2024 15:30 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca92
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 23-02 10:49
Goedemiddag,

Met mijn galaxy Watch was het zo dat als ik mijn horloge om had dat en mijn telefoon vergrendeld, ik alleen meldingen kreeg op mijn horloge. Bv als ik dan gebeld werd ging alleen mijn horloge over in dat geval. En wanneer ik de telefoon in gebruik had ging m’n horloge niet af tijdens een oproep. Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk maak met wat ik bedoel😂

Is dat ook mogelijk met de Apple Watch? iPhone en Watch hoeven niet beide af te gaan

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:39

Aiii

何これ

Luca92 schreef op maandag 23 september 2024 @ 15:38:
Goedemiddag,

Met mijn galaxy Watch was het zo dat als ik mijn horloge om had dat en mijn telefoon vergrendeld, ik alleen meldingen kreeg op mijn horloge. Bv als ik dan gebeld werd ging alleen mijn horloge over in dat geval. En wanneer ik de telefoon in gebruik had ging m’n horloge niet af tijdens een oproep. Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk maak met wat ik bedoel😂

Is dat ook mogelijk met de Apple Watch? iPhone en Watch hoeven niet beide af te gaan

BVD
Telefoon zal nog steeds je telefoon laten rinkelen tenzij deze op mute staat. Notificaties zoals van WhatsApp zullen geen geluid maken als je ze op je horloge ontvangt, ongeacht de mute-stand van je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
Net weer bij de winkel geweest.. dacht de keuze gemaakt te hebben voor s10 46 jetblack. Polsen zijn 17cm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LyAyvcpZCF0JcEYp6OhN58Kl4BM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m46EZj8cBnfPJ5JmuuSYYjYl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K_jBh3_P7L8Cj-0mnOvROzOPqQU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XAilUzYTGASgvDH3WTm3cCw1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L2ZGWMimmybN5bzIZdDKb7V797k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ROQFrT7x1INo916SyRKE8Gpc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QnlSDB_rcl5-g7skv9LegN44Kkc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pTm8SBIMbUsWc7yTJJK5pADP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YrwKX14CLeTIMSaD67TjnjTEcfE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KFTcoYmBOEq7inBQjOfeAD2I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6r80ypGC1E1SzsATXM9JQDS5F4A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y6Qw7hONsbjzbb6MQk20PHwL.jpg?f=fotoalbum_large

Nu twijfel ik weer, de zwarte ultra spreekt me zoveel meer aan.. 😅 te bang voor krassen en ik vind hem eigenlijk te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronbont
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 25-03 19:09
BarendBotje schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:35:
Net weer bij de winkel geweest.. dacht de keuze gemaakt te hebben voor s10 46 jetblack. Polsen zijn 17cm.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu twijfel ik weer, de zwarte ultra spreekt me zoveel meer aan.. 😅 te bang voor krassen en ik vind hem eigenlijk te duur.
Ga gewoon voor wat je het meest wil! Hier 2 zwarte ultra’s in huis en allebei nog geen seconde spijt! En wat betreft die krasjes, veel is schromelijk overdreven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Staat wat mij betreft allebei goed. Qua krassen kan ik van wat ik hier voorbij heb zien komen over de zwarte Ultra geen oordeel vellen, al zou ik zelf voor naturel titanium gaan. Maar waar wil je het voor gaan gebruiken? Als je de Ultra te duur vind heb je het wellicht niet nodig? Te duur in de zin dat je een boel features die de Ultra bied niet gaat gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb zelf de Jet Black en vind hem wel chique staan. Ook qua krasjes tot nu toe geen problemen. Vind hem bij jou ook wat beter staan (heb net als jij wat smallere polsen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik moet zeggen dat ik, ondanks dat krasjesgate toch mee lijkt te vallen, geen spijt heb van de keuze om de Ultra 2 bestelling te annuleren, en de 46mm S10 te halen.
Ding is toch echt wel serieus mooi ook, en dat ie iets meer dan de helft kost was eigenlijk toch ook wel mooi meegenomen. (Dat cellular van de Ultra was leuk, maar voor mij bepaald niet noodzakelijk)

Als ik naar de foto's kijk denk ik dat bij jou de S10 netter staat. Ik heb zelf iets dikkere polsen (tegen de 20cm) dus kan best wat forsere horloges hebben, maar ik vind ook bij mij de S10 mooier staan eigenlijk :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7lOFFX2x0LPg4RABGfd0-4AmRYY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FMA2mC1hK3S3pgBosvmKUSqB.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/itfN1LiGixAOKvGv00wSijRQ5fg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YGv5j97oEbaz9aqLKFMoCc8m.jpg?f=fotoalbum_medium

edit:
De Nomad zwarte titanium band die ik al had past er overigens ook heel erg mooi bij; mooier dan bij de vorige, blauw-achtige mat aluminium series 7 :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OdjnrAxiyAx2aZ2WCiwUMAtUuUo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YOTsBoHAtyFvPrqwgcdl7jwV.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 25% gewijzigd door SambalBij op 23-09-2024 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:15
@BarendBotje De Jetblack 46 staat je veel beter dan de Ultra 2. De Ultra 2 is veel te groot/log voor een 17cm. polsomtrek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-06 16:56
Ik heb de Ultra en vind de S10 dan weer duur. 😁
Omdat je 4G en premium materialen (titanium, beter glas) wilt zit je al bijna aan de Ultra prijs. En dan biedt die Ultra 2x de accuduur, extra functieknop erg handig bij het sporten, dual frequency gps, 3 microfonen (klinkt zeer goed bij bellen)

Qua uiterlijk is mijn mening subjectief maar ik vind de S10 eruit zien als een kinder/vrouwenhorloge.
De S10 mag dan wel plat zijn.. de accuduur is dramatisch te noemen. Had daar dan wat aan gedaan en 1-2mm dikker.

[ Voor 27% gewijzigd door glnk op 23-09-2024 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
glnk schreef op maandag 23 september 2024 @ 18:25:
Omdat je 4G en premium materialen (titanium, beter glas) wilt zit je al bijna aan de Ultra prijs. En dan biedt die Ultra 2x de accuduur, extra functieknop erg handig bij het sporten, dual frequency gps, 3 microfonen (klinkt zeer goed bij bellen)

Qua uiterlijk is mijn mening subjectief maar ik vind de S10 eruit zien als een kinder/vrouwenhorloge.
De S10 mag dan wel plat zijn.. de accuduur is dramatisch te noemen. Had daar dan wat aan gedaan en 1-2mm dikker.
Moet je er wel even bij zeggen dat je een 17 cm pols hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 14:59

De S10 is meer een sieraad, de Ultra meer een 'kijk ik ben sporter' horloge. Maar dat is hoe mijn associatie nu werkt. Dus ik heb nu de (zwarte) Ultra (met zwart trail bandje) gekozen na de S1 en de S4. Ik weet niet of het er een beetje uitziet met een overhemd, maar met een shirt of trui staat die goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glnk
L23 schreef op maandag 23 september 2024 @ 18:37:
[...]

Moet per wel even bij zeggen dat je een 17 cm pols hebt :P
Binnenkort 18cm. Ben al extra chin-ups aan het doen om die polsen te trainen. :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:09

swv

De S10 biedt daarentegen een bijna twee keer zo dunne behuizing (oke 30%), is lichter en comfortabeler vind ik zelf, heeft sneller snelladen en in bepaalde opzichten een beter scherm (enige pluspunt van de Ultra is dat het scherm tot 3000 nits kan). Groter is niet per definitie beter en het is dus net welke kant je op redeneert. Het doet in de discussie ook voorkomen alsof je met de Ultra het topmodel te pakken hebt terwijl de S10 echt niet minder is.

Ik zeg dit niet om mijn eigen keuze goed te praten, aangezien ik van de Ultra 2 naar de S10 slate titanium ben gegaan. Maar ik mis de Ultra als niet-sporter/avonturier zijnde (voorlopig) niet (ik was er ook op uitgekeken) en nu heb ik weer een glimmend klokje om mijn pols. Batterijduur is ook prima. Voor het slapen gaan van de lader gehaald gisteravond en ermee geslapen. Dagje kantoor achter de rug en nu nog 59% over. Voor of na het slapen nog even supersnelladen en ik kom morgen de dag ook weer door. Dit deed ik met de Ultra ook dus ik ga er niet op achteruit ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maar goed, allemaal leuk die discussies. Als je er de hele dag mee in bed gaat liggen dan zou ik voor de Series 10 gaan. Ga je er de hele dag mee sporten dan de Ultra. Heb je geen idee waarom je een specifieke Apple Watch wil kopen dan kijken wat je te besteden hebt en kopen wat je leuk vind. En hoe anderen het om je kleine pols vinden staan heb je weinig aan als je er een marathon mee wil hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
swv schreef op maandag 23 september 2024 @ 18:48:
[...]

De S10 biedt daarentegen een bijna twee keer zo dunne behuizing, is lichter en comfortabeler vind ik zelf, heeft sneller snelladen en in bepaalde opzichten een beter scherm (enige pluspunt van de Ultra is dat het scherm tot 3000 nits kan). Groter is niet per definitie beter en het is dus net welke kant je op redeneert. Het doet in de discussie ook voorkomen alsof je met de Ultra het topmodel te pakken hebt terwijl de S10 echt niet minder is.

Ik zeg dit niet om mijn eigen keuze goed te praten, aangezien ik van de Ultra 2 naar de S10 slate titanium ben gegaan. Maar ik mis de Ultra als niet-sporter/avonturier zijnde (voorlopig) niet (ik was er ook op uitgekeken) en nu heb ik weer een glimmend klokje om mijn pols. Batterijduur is ook prima. Voor het slapen gaan van de lader gehaald gisteravond en ermee geslapen. Dagje kantoor achter de rug en nu nog 59% over. Voor of na het slapen nog even supersnelladen en ik kom morgen de dag ook weer door. Dit deed ik met de Ultra ook dus ik ga er niet op achteruit ofzo.
Daar zit wat in. Als niet-sporter gebruik je de energieslurpende functies ook niet (zo vaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-06 20:37
Grrrr. Ik wil eigenlijk een lichte (kleur) Apple Watch een keer. Had een zwarte series 2 en nu nog een donderblauwe series 6. Ik vind de ultra wel mooi maar misschien toch wel groot. Ik vind naturel Titanium echt een mooie kleur.
Dus misschien wil ik een titanium s10. Maar de prijs doet wel pijn.
Nou hebben we vanuit m’n werk zo’n fiscale regeling waarbij je elke 2 jaar belastingvrij of weet ik veel voor constructie voor een x bedrag iets kunt aanschaffen. Ik kom daarbij op de Paradigit site terecht en die hebben Apple Watches…. Maar natuurlijk niet de titanium.. 😖. Wel de aluminium s10 en de ultra 2…. Pffffff. Dus misschien nog maar even wachten of ze toch nog in assortiment komen.

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die beschadiging welke zichtbaar is op de Natural Titanium (dat is een Ultra 2 zo aan de band te zien, dus die hangt er al een jaartje) uit de store heb je wel erg snel door de scherpe hoek op die rand.

Ben benieuwd hoe dit op de zwarte gaat zijn, dan komt het zilver er doorheen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:09

swv

glnk schreef op maandag 23 september 2024 @ 18:52:
[...]

Daar zit wat in. Als niet-sporter gebruik je de energieslurpende functies ook niet (zo vaak).
Jup. Ik vind mezelf ook niet in de doelgroep vallen anders was ik wel bij de Ultra gebleven. Ik heb de Ultra 1 ooit gekocht omdat ik ‘m wel interessant vond. Ook om een zo groot en helder mogelijk display te willen hebben, want dat was een duidelijk waarneembaar voordeel ten opzichte van de toen nog S8. En ja de batterijduur viel ik ook voor. Om eerder genoemde redenen kan ik ook wel weer wennen aan het kleine formaat in positieve zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:04:
[...]

Die beschadiging welke zichtbaar is op de Natural Titanium (dat is een Ultra 2 zo aan de band te zien, dus die hangt er al een jaartje) uit de store heb je wel erg snel door de scherpe hoek op die rand.

Ben benieuwd hoe dit op de zwarte gaat zijn, dan komt het zilver er doorheen natuurlijk.
Die beschadiging niet gezien, maar is inderdaad het blauw/grijze Alpine bandje van afgelopen jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:13:
[...]

Die beschadiging niet gezien, maar is inderdaad het blauw/grijze Alpine bandje van afgelopen jaar.
Op negen en elf uur. Ik had ze zelf ook op mijn eerste ultra.
Kan je weinig aan doen door die scherpe hoek van de rand maar wel belangrijk om op te merken dat het bij een zwarte nog zichtbaarden zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02:03
Donstil schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:15:
[...]

Op negen en elf uur. Ik had ze zelf ook op mijn eerste ultra.
Kan je weinig aan doen door die scherpe hoek van de rand maar wel belangrijk om op te merken dat het bij een zwarte nog zichtbaarden zal zijn.
Bij tippen met een zwarte sharpie. >:) :X

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:25
In het kader van de discussie over het sporten. Wat voor sporten doen jullie, waarbij een niet-ultra Watch niet afdoende zou zijn? Rennen jullie allemaal ultramarathons van 100km ofzo?

Is echt onzin dat je met een normale Watch geen marathon kan bijhouden. Of, waar ik zelf ervaring mee heb, hikes van een uur of 8.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
@ronbont @L23 @Anoniem: 1885112 @SambalBij @Pierre_nr1 @Donstil @glnk

Bedankt voor de feedback.

Wat mij weerhoudt is inderdaad dat wanneer ik naar de S10 kijk dat ik snel het idee heb dat iedereen deze heeft. Hij is minder uniek en ziet er als hij naast een ultra ligt aardig uit als een wat goedkoper speeltje. Mijn use case gaat helemaal geen 4/5g omvatten, zodoende dat ik met het goedkope model ook wel weg kom, screenprotector erop en voila dat 'probleem' van gehard glas wat ik zou missen op de S10 is er dan niet meer.

Desalniettemin vind ik de zwarte ultra wel cool, is uniek, zeker omdat je hem nu (nog) niet zoveel ziet.

Dusja de tradeoff die ik moet maken, vind ik het het extra geld waard en ook zo een blok aan mijn arm. Wil er ook mee gaan slapen en denk dan dat de ultra mij meer in de weg zit dan de S10..

Hoor graag wat anderen er van vinden, uiteindelijk is dit toch een beslissing van mijzelf. Ben echt zo iemand die dan een hele dag chagrijnig is als straks mijn zwarte ultra zilveren krassen zou hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
Prullenbak84 schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:51:
In het kader van de discussie over het sporten. Wat voor sporten doen jullie, waarbij een niet-ultra Watch niet afdoende zou zijn? Rennen jullie allemaal ultramarathons van 100km ofzo?

Is echt onzin dat je met een normale Watch geen marathon kan bijhouden. Of, waar ik zelf ervaring mee heb, hikes van een uur of 8.
Het probleem is volgens mij meer dat met sporten de batterij zo snel leeg loopt dat je nog niet misschien het einde van de dag zal halen na verloop van tijd. Disclaimer: dit is op basis van alles wat ik de afgelopen weken overal en nergens gelezen heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Nu online
BarendBotje schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:53:

Wat mij weerhoudt is inderdaad dat wanneer ik naar de S10 kijk dat ik snel het idee heb dat iedereen deze heeft. Hij is minder uniek en ziet er als hij naast een ultra ligt aardig uit als een wat goedkoper speeltje. Mijn use case gaat helemaal geen 4/5g omvatten, zodoende dat ik met het goedkope model ook wel weg kom, screenprotector erop en voila dat 'probleem' van gehard glas wat ik zou missen op de S10 is er dan niet meer.

Desalniettemin vind ik de zwarte ultra wel cool, is uniek, zeker omdat je hem nu (nog) niet zoveel ziet.

Dusja de tradeoff die ik moet maken, vind ik het het extra geld waard en ook zo een blok aan mijn arm. Wil er ook mee gaan slapen en denk dan dat de ultra mij meer in de weg zit dan de S10..

Hoor graag wat anderen er van vinden, uiteindelijk is dit toch een beslissing van mijzelf. Ben echt zo iemand die dan een hele dag chagrijnig is als straks mijn zwarte ultra zilveren krassen zou hebben..
Ik persoonlijk vind de ultra veel te duur voor een “tijdelijk” horloge. Hoelang wil je er mee doen? 1-2-3-4-5 jaar? Het is geen Seiko/Rolex die je over 20 jaar nog aan je kleinkind kan geven. Het is echt een wegwerpproduct. Om die reden kies ik voor de “goedkopere” S10. Hij is dunner en net zo veel scherm. Ik vind die ultra iets te lomp op een pols staan en voor werk bijvoorbeeld ook niet zo geschikt.

Tenzij je iemand bent die 100 keer per jaar hiked en marathons loopt of een triathlon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
Alekz87 schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:01:
[...]

Ik persoonlijk vind de ultra veel te duur voor een “tijdelijk” horloge. Hoelang wil je er mee doen? 1-2-3-4-5 jaar? Het is geen Seiko/Rolex die je over 20 jaar nog aan je kleinkind kan geven. Het is echt een wegwerpproduct. Om die reden kies ik voor de “goedkopere” S10. Hij is dunner en net zo veel scherm. Ik vind die ultra iets te lomp op een pols staan en voor werk bijvoorbeeld ook niet zo geschikt.
Nouja dat is de hele reden, ik heb 2 automaat horloges, dus ik vind 800 euro voor een horloge dat 5 jaar mee gaat best wel duur. Natuurlijk zijn het appels met peren vergelijken, echter denk ik dat ik daarom ook de prijs van 900 euro niet kan verantwoorden naar mijzelf met het gevolg dat ik hem te duur vind ;) Toch vind ik de zwarte ultra unieker en mooier van kleur dan de s10. Kunnen we niet een zwarte titanium s10 krijgen met de finish van de ultra? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik ben benieuwd wat tijdelijk is. Daar heb ik ook nog geen antwoord op, maar ben toch wel van plan er minimaal 6 jaar mee te doen. Je kan inderdaad wel een goedkoper model kiezen, maar wat als die niet aan je eisen voldoet? Maar daarom handig om te weten waarom je een Apple Watch gaat kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Wat mij weerhoudt is inderdaad dat wanneer ik naar de S10 kijk dat ik snel het idee heb dat iedereen deze heeft. Hij is minder uniek en ziet er als hij naast een ultra ligt aardig uit als een wat goedkoper speeltje.
Logisch ook toch gezien het forse prijsverschil?

En om eerlijk te zijn, een Ultra is natuurlijk ook niet echt uniek te noemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Slasher op 23-09-2024 20:05 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prullenbak84
BarendBotje schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:54:
[...]

Het probleem is volgens mij meer dat met sporten de batterij zo snel leeg loopt dat je nog niet misschien het einde van de dag zal halen na verloop van tijd. Disclaimer: dit is op basis van alles wat ik de afgelopen weken overal en nergens gelezen heb
Ik snap dat dat theoretisch het probleem is. Maar ik vraag me dus af of dat voor veel mensen daadwerkelijk een probleem is. Ik kon met mijn s7 makkelijk een uur hardlopen en m dan nog de hele dag gebruiken. Na een marathon zal ie wel goed leeg zijn inderdaad, maar dan doe je m ff 10 minuten aan de oplader?

Wat ik maar bedoel te zeggen: laat je niet gek maken door wat je overal en nergens leest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk

Ik heb geen charger mee in de broekzak. Dus ik wil het einde van de dag ruimschoots halen en het liefst overhouden om de batterij levensduur te maximaliseren (niet helemaal ontladen). Over 2 jaar ook wanneer de batterij toch minder is geworden. Een gemiddelde dag heeft bij mij toch wel een uur sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
L23 schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:03:
[...]

Ik ben benieuwd wat tijdelijk is. Daar heb ik ook nog geen antwoord op, maar ben toch wel van plan er minimaal 6 jaar mee te doen. Je kan inderdaad wel een goedkoper model kiezen, maar wat als die niet aan je eisen voldoet? Maar daarom handig om te weten waarom je een Apple Watch gaat kopen.
Tja ik dacht ook aan een jaar of 5/6 dat zoiets mee gaat, mijn galaxy watch ging ook zoiets mee. Mijn doel is gewoon het ontlasten van mijn iPhone, het beter bij kunnen houden van gezondheid parameters en iets voor alledaags. Bij ons op kantoor maak ik niet mee dat ik langs een rots naar beneden glijd oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronbont
Ik draag de ultra ook in bed met de zwarte trail band! Je merkt niet dat je hem draagt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wordt toch ook niet gezegd dat een normale Watch geen marathon kan bijhouden? Maar als je meerdere sportactiviteiten per dag registreert dan gaat het hard. Je kan er ook voor kiezen om tussendoor op te laden natuurlijk. Zelf kies ik er voor om het 1 keer per dag te doen en dan is het fijn dat het gewoon de hele dag mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
Slasher schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:04:
[...]

Logisch ook toch gezien het forse prijsverschil?

En om eerlijk te zijn, een Ultra is natuurlijk ook niet echt uniek te noemen.
De zwarte ultra is nu nog wel uniek, als ik in de sportschool of op elk willekeurige plek rondkijk heeft iedereen (generaliserend natuurlijk, maar zeker 75%) een standaard apple watch in een donkere kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
ronbont schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:09:
Ik draag de ultra ook in bed met de zwarte trail band! Je merkt niet dat je hem draagt!
Inderdaad. Het is ook niet lomper dan een oude Casio. Platter dan een G-shock. Vroeger hoorde je niemand klagen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
ronbont schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:09:
Weet niet wat voor polsen jij hebt, maar ik vroeg me wel af wat ik aan mijn arm ging hangen met mijn 17cm omtrek. Lijkt net een enkelband voor om je pols dat je niet buiten je gebied kan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
glnk schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:09:
[...]

Ik heb geen charger mee in de broekzak. Dus ik wil het einde van de dag ruimschoots halen en het liefst overhouden om de batterij levensduur te maximaliseren (niet helemaal ontladen). Over 2 jaar ook wanneer de batterij toch minder is geworden. Een gemiddelde dag heeft bij mij toch wel een uur sporten.
Je kan makkelijk een uur sporten en dan het einde van de dag halen. Maar anders heb je na dat uur sporten toch wel ff pauze? Dan kan je m desnoods toch ff opladen? Hoef je die lader toch niet mee te nemen…

Je moet t helemaal zelf weten natuurlijk, maar mensen worden wel echt onnodig bang gemaakt. Apple heeft zelf de ultra ook echt in de markt gezet voor de extremere duursporten. Niet voor een rondje hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BarendBotje schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:09:
[...]

Tja ik dacht ook aan een jaar of 5/6 dat zoiets mee gaat, mijn galaxy watch ging ook zoiets mee. Mijn doel is gewoon het ontlasten van mijn iPhone, het beter bij kunnen houden van gezondheid parameters en iets voor alledaags. Bij ons op kantoor maak ik niet mee dat ik langs een rots naar beneden glijd oid :)
Geen idee hoor. Ik heb nog niet eerder een Apple Watch gehad. Daarnaast weet ik ook niet wat ik in de komende jaren voor nieuwe features in een Apple Watch wil. Wat de Apple Watch nu kan vind ik voldoende. Dus als het op een gegeven moment geen software updates meer krijgt lijkt me dat ook geen ramp. Wellicht laat ik er over 5 jaar nog een nieuwe batterij inzetten en gaat het nog 5 jaar mee. Of er gaat een ander onderdeel stuk en dan is het afgelopen.
Maar ik ben niet iemand die elk jaar of om de paar jaar een nieuwe iPhone koopt en dat ben ik met de Apple Watch ook niet van plan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
Currently watching:

[ Voor 34% gewijzigd door BarendBotje op 23-09-2024 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
L23 schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:10:
[...]

Wordt toch ook niet gezegd dat een normale Watch geen marathon kan bijhouden? Maar als je meerdere sportactiviteiten per dag registreert dan gaat het hard. Je kan er ook voor kiezen om tussendoor op te laden natuurlijk. Zelf kies ik er voor om het 1 keer per dag te doen en dan is het fijn dat het gewoon de hele dag mee gaat.
Wordt niet gezegd, maar wel gesuggereerd.

Daarom vroeg ik me ook af wat die mensen er dan allemaal mee doen. Zoals gezegd kan ik gewoon 8 uur hiken makkelijk bijhouden. Dus wat zijn dan die “meerdere activiteiten per dag”? Oprecht benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
[...]

Tenzij je iemand bent die 100 keer per jaar hiked en marathons loopt of een triathlon?
Ik ben over het algemeen wel gewend een deftig klokkie te dragen, maar zeker naar werk ben ik toch vrij snel te lomp mee. Daar is een Apple Watch een prima alternatief voor. Vandaag droeg ik bij gebrek aan Apple Watch sinds de vorige versleten was een Seiko Samurai (flinke jongen onder de duik horloges), maar wat is de Ultra dan ineens een verademing. Dat ie van titanium is dat merk je wel. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DeVIXc6mVtB6UHvRzoGmf62-NRQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tDP8kjEwOAldIimom2OtOLWw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
L23 schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:15:
[...]

Geen idee hoor. Ik heb nog niet eerder een Apple Watch gehad. Daarnaast weet ik ook niet wat ik in de komende jaren voor nieuwe features in een Apple Watch wil. Wat de Apple Watch nu kan vind ik voldoende. Dus als het op een gegeven moment geen software updates meer krijgt lijkt me dat ook geen ramp. Wellicht laat ik er over 5 jaar nog een nieuwe batterij inzetten en gaat het nog 5 jaar mee. Of er gaat een ander onderdeel stuk en dan is het afgelopen.
Maar ik ben niet iemand die elk jaar of om de paar jaar een nieuwe iPhone koopt en dat ben ik met de Apple Watch ook niet van plan.
Tja ik had begrepen dat op termijn een batterij vervangen zo duur is dat je beter een nieuwe kan kopen.. Verder vraag ik mij af hoelang die AWU 2 updates krijgt, lijkt me een jaar minder dan de s10...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Prullenbak84 schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:05:
[...]

Wat ik maar bedoel te zeggen: laat je niet gek maken door wat je overal en nergens leest ;)
Maar dat zie ik van beide kanten. Ook die onzin van polsgrootte. Ik adviseer niemand een Ultra, zeker niet als ze zelf niet weten waarom ze een Apple Watch willen kopen. Ik suggereer in ieder geval niks. Maar vind het opvallend dat veel mensen hier gewoon hun eigen aankoop zitten goed te praten als advies zonder te vragen waarom iemand geïnteresseerd is in een Apple Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BarendBotje schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:17:
[...]

Tja ik had begrepen dat op termijn een batterij vervangen zo duur is dat je beter een nieuwe kan kopen.. Verder vraag ik mij af hoelang die AWU 2 updates krijgt, lijkt me een jaar minder dan de s10...
Die prijzen zijn gewoon bekend.

Het is inderdaad mogelijk dat een oudere chip een update minder krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
L23 schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:20:
[...]

Maar dat zie ik van beide kanten. Ook die onzin van polsgrootte. Ik adviseer niemand een Ultra, zeker niet als ze zelf niet weten waarom ze een Apple Watch willen kopen. Ik suggereer in ieder geval niks. Maar vind het opvallend dat veel mensen hier gewoon hun eigen aankoop zitten goed te praten als advies zonder te vragen waarom iemand geïnteresseerd is in een Apple Watch.
Zeker, helemaal eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Froggle schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:16:
[...]

Ik ben over het algemeen wel gewend een deftig klokkie te dragen, maar zeker naar werk ben ik toch vrij snel te lomp mee. Daar is een Apple Watch een prima alternatief voor. Vandaag droeg ik bij gebrek aan Apple Watch sinds de vorige versleten was een Seiko Samurai (flinke jongen onder de duik horloges), maar wat is de Ultra dan ineens een verademing. Dat ie van titanium is dat merk je wel. :)

[Afbeelding]
Ik had zelf toen ik een Ultra had toch niet echt het gevoel dat die veel kleiner was dan m'n Samurai. Wel wat lichter inderdaad omdat ik op de Ultra een alpine loop had, en geen RVS band, maar gevoelsmatig was de
Ultra misschien zelfs wat groter?
(En een Samurai is toch ook niet zo heel groot? Of heb ik gewoon te dikke polsen? Heb ook nog een Astron, dát is pas een groot en dik geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:47

Mijn ultra haalt 10+ uur fiets niet met alles aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronbont
BarendBotje schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:12:
[...]

Weet niet wat voor polsen jij hebt, maar ik vroeg me wel af wat ik aan mijn arm ging hangen met mijn 17cm omtrek. Lijkt net een enkelband voor om je pols dat je niet buiten je gebied kan :P
17,5 cm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggle
SambalBij schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:31:
[...]

Ik had zelf toen ik een Ultra had toch niet echt het gevoel dat die veel kleiner was dan m'n Samurai. Wel wat lichter inderdaad omdat ik op de Ultra een alpine loop had, en geen RVS band, maar gevoelsmatig was de
Ultra misschien zelfs wat groter?
(En een Samurai is toch ook niet zo heel groot? Of heb ik gewoon te dikke polsen? Heb ook nog een Astron, dát is pas een groot en dik geval)
Ongeveer net zo groot als de Samurai, alleen een andere vorm. Maar het gewicht bedoel ik vooral waarin je echt merkt dat de Ultra een stuk lichter is door dat titanium.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XO40vnwSqp1GSKyIlFL2g53ykdk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4VirBDvDrGh2OYoYOF12DFvz.jpg?f=fotoalbum_large

Voornaamste reden voor mij om uiteindelijk de Ultra te kiezen is batterijduur. Als je ook maar een beetje een actief beroep hebt haalt ie op enig moment het einde van de dag niet meer bij de normale. Ik merkte op enig moment op dat m’n AW minder snel leeg was op dagen dat ik achter m’n bureau aan het werk was, t.o. een drukke dag overal bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
giantgiantus schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:40:
[...]

Ok. Dat is ook wel een voorbeeld waar ik naar op zoek was. Maar wat is “alles aan”? Want t lijkt me toch dat een ultra dat zeker wel zou moeten kunnen, met misschien dingen als AOD wel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Nu online
Ik kon met m’n s6 met 80% accu (slijtage) nog de hele dag doorkomen met 2 uur sporten in de avond. Daarna was die wel echt leeg. Maar stel tijdens t koken of eten doe je m ff aan de lader, 10-15 min dan kom je alweer een heel eind. Gewoon beetje slim omgaan ermee en je raakt aan gewend. Of tijdens t douchen. Genoeg momentjes als je m ff af doet.

Maar je moet het echt voor jezelf bepalen. Er is geen goed of fout, heb je t geld er voor over, waarom ook niet ;)

Na 5 jaar stopt de ondersteuning voor een AW ongeveer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Je gaat een Seiko toch niet aan je kleinkind geven joh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Nu online
Donstil schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:51:
[...]

Je gaat een Seiko toch niet aan je kleinkind geven joh :P
Hangt van de emotionele waarde af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:39

Aiii

何これ

Prullenbak84 schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:14:
[...]

Je kan makkelijk een uur sporten en dan het einde van de dag halen. Maar anders heb je na dat uur sporten toch wel ff pauze? Dan kan je m desnoods toch ff opladen? Hoef je die lader toch niet mee te nemen…

Je moet t helemaal zelf weten natuurlijk, maar mensen worden wel echt onnodig bang gemaakt. Apple heeft zelf de ultra ook echt in de markt gezet voor de extremere duursporten. Niet voor een rondje hardlopen.
Het eerste jaar, of wellicht zelfs anderhalf tot twee als je geluk hebt, kun je anderhalf uur GPS per dag halen op een batterijlading.

Daarna niet meer, dan moet ie inderdaad tussendoor op de lader en wie heeft daar nu behoefte aan? De gewone gebruiker zal er geen last van hebben, de meer actieve gebruiker zal de batterijduur van de Ultra graag verkiezen boven een normale Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Alekz87 schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:52:
[...]

Hangt van de emotionele waarde af ;)
Haha ja voor je minst geliefde kleinkind misschien :+

Edit: Nee zonder gekheid, best geinige klokjes hoor maar het is geen erfenis materiaal natuurlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 23-09-2024 20:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prullenbak84
Aiii schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:52:
[...]

Het eerste jaar, of wellicht zelfs anderhalf tot twee als je geluk hebt, kun je anderhalf uur GPS per dag halen op een batterijlading.

Daarna niet meer, dan moet ie inderdaad tussendoor op de lader en wie heeft daar nu behoefte aan? De gewone gebruiker zal er geen last van hebben, de meer actieve gebruiker zal de batterijduur van de Ultra graag verkiezen boven een normale Watch.
Ik heb nu mijn 4e Apple Watch. Ik heb de drie hiervoor elke keer 3 jaar gehad. (Eerste generatie, series 4 en series 7) en jouw verhaal is totaal niet mijn ervaring bij de series 4 en 7.

De 10 moet blijken maar verwacht niet dat t slechter gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Prullenbak84 schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:50:
[...]

Ok. Dat is ook wel een voorbeeld waar ik naar op zoek was. Maar wat is “alles aan”? Want t lijkt me toch dat een ultra dat zeker wel zou moeten kunnen, met misschien dingen als AOD wel uit.
Een activiteit met natuurlijk het schermpje aan. Ga niet met een iPad die uitstaat aan m’n arm rondfietsen😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prullenbak84 schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:16:
[...]

Daarom vroeg ik me ook af wat die mensen er dan allemaal mee doen. Zoals gezegd kan ik gewoon 8 uur hiken makkelijk bijhouden. Dus wat zijn dan die “meerdere activiteiten per dag”? Oprecht benieuwd.
Hardlopen en zwemmen etc. of een andere combinatie. Moet wel zeggen dat ik in de meeste gevallen niet meer dan 50% van de accu gebruik en elke nacht aan de oplader. Dus dat zou dan Series 10 100% gebruik op een dag net kunnen. En uiteraard kan je tussendoor ook opladen. Ben wel benieuwd hoe het er dan over een paar jaar uit ziet met de gezondheid van de batterij gezien het aantal gebruikte cyclussen twee keer zo hard gaat. Maar wellicht maakt dat ook niet uit want voor hetzelfde geld kan je vaker de nieuwste Apple Watch kopen.

Maar goed, ik vind die extra accuduur toch wel fijn. Dual‑frequency gps en de action knop ook. Die ultramarathons loop ik nog niet :P Wel hoop ik de komende jaren aanzienlijk langere afstanden te gaan lopen. Verder is het speelveld wel anders dan een halfjaar geleden toen je kon kiezen uit de Ultra 2 en de Series 9. De Series 10 heeft nu een scherm die vrijwel even groot is en er zijn aardig wat Ultra features aan de Series 10 toegevoegd.

Maar Apple is ook een beetje flauw qua software features verschillen tussen de Series 10 en de Ultra 2. Zo kan je op de Ultra eerst je GPS verbinding tot stand brengen voordat je de sport activiteit start. Ik begrijp dat de Ultra meer informatie laat zien tijdens een activiteit terwijl beide schermen vrijwel even groot zijn.

Qua prijs zit je afhankelijk van het model ook vrij dicht bij elkaar tenzij je geen cellular nodig hebt en ook tevreden bent met aluminium. Ik vind de Ultra persoonlijk niet te groot. En mijn analoge horloge heeft ook een dikke kast. Kan me wel voorstellen dat een Series 10 fijner is voor sleep tracking, maar moet met een Ultra ook prima te doen zijn. Sleep tracking nog steeds niet getest, ondanks de nieuwe features in watchOS 11 nog niet helemaal overtuigd om ook nachts allemaal data te verzamelen. Heb ik het nodig vraag ik me af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-06 20:37
Ik ga voor de gulden middenweg… heb zojuist een afspraak gemaakt om een ultra 2 te gaan bekijken via Marktplaats. Voor een flink gereduceerd tarief en paar maanden oud. Wel eerst alles checken natuurlijk bij het bekijken en testen. Zo kan ik voor mezelf een ultra nu verantwoorden en dan volgend jaar wellicht een ultra 3 kopen als dit goed bevalt.

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
BarendBotje schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:54:
[...]

Apple Watch 6 hier met 85% battery gezondheid.. Afgelopen weekend een sportactiviteit gedaan van zo'n 3.5 uur in de ochtend met Strava actief. Rest van de dag nog wandeling van 45 minuten (activeerde automatisch de wandelactiviteit). Voor het naar bed gaan rond 23.30 uur had ik nog 30% over (kwam van de lader rond 07.30 uur in de ochtend).

Dus een dagje sporten haalt deze nog makkelijk met 85% Health..

Edit: Sterker nog. Vanmiddag de Jet black tien en UW2 gecheckt en ik blijf nog een jaartje verder wandelen met mijn RVS series 6 (link bracelet en leather loop bandjes zien er in combinatie nog perfect uit).

[ Voor 11% gewijzigd door D-Ed op 23-09-2024 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:40:
[...]

Ik zag je dat eerder benoemen. Ik vraag me wel af of bij dat soort grote afstanden, waar het niet heel nauwkeurig hoeft te zijn, of het dan in low power mode met minder GPS coordinaten wel lukt.

Edit: Ah die minder GPS coordinaten feature werkt alleen als je Low Power Mode hebt aan staan... Dan inderdaad suf als het scherm ook uit is. Aan de andere kant vind ik tijdens het hardlopen een stem die de stand van zaken omroept ook meer dan genoeg.

Waarom vergelijk je het steeds met een iPad? De iPhone overgeslagen of zo? :P

[ Voor 30% gewijzigd door L23 op 23-09-2024 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Alekz87 schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:51:
Na 5 jaar stopt de ondersteuning voor een AW ongeveer.
Hopelijk wordt het de komende jaren iets langer. Maar het stopt dan niet met werken. Maar dat is inderdaad een nadeel met smartwatches ten opzichte van horloges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-06 09:31

jmk

Hij geeft in deze video aan dat de sensoren al een aantal generaties praktisch hetzelfde zijn maar dat Apple steeds beter de firmware tweakt. Hij geeft ook aan dat het steeds moeilijker wordt om de sensoren te verbeteren(omdat ze al zo enorm top of the bill zijn, vergeleken met andere merken.) Jammer dat ik nog een maand moet wachten op mijn watch.

Hij maakt waarschijnlijk binnen nu en een week ook een slaapvideo. Deze video gaat echt over de hartslagmetingen.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
L23 schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:13:
[...]

Ik zag je dat eerder benoemen. Ik vraag me wel af of bij dat soort grote afstanden, waar het niet heel nauwkeurig hoeft te zijn, of het dan in low power mode met minder GPS coordinaten wel lukt.

Edit: Ah die minder GPS coordinaten feature werkt alleen als je Low Power Mode hebt aan staan... Dan inderdaad suf als het scherm ook uit is. Aan de andere kant vind ik tijdens het hardlopen een stem die de stand van zaken omroept ook meer dan genoeg.

Waarom vergelijk je het steeds met een iPad? De iPhone overgeslagen of zo? :P
Ik moet zeggen dat het op m’n Watch aanstaat als backup. De echte tracking is met m’n Garmin fietscomputer. Maar is wel eens misgegaan dus daarom als backup aan op m’n Watch.

Goed punt: ik ga niet fietsen met m’n pro Max aan m’n pols met een scherm uit🤣

[ Voor 5% gewijzigd door giantgiantus op 23-09-2024 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op maandag 23 september 2024 @ 22:44:
[...]

Ik moet zeggen dat het op m’n Watch aanstaat als backup. De echte tracking is met m’n Garmin fietscomputer. Maar is wel eens misgegaan dus daarom als backup aan op m’n Watch.

Goed punt: ik ga niet fietsen met m’n pro Max aan m’n pols met een scherm uit🤣
Ook een rare vergelijking, maar ig beter dan die iPad! En de iPod nano 6th generation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:38
Op basis van de Reddit posts had ik nu een zwaar beschadigde zwarte AWU2 verwacht. Maar bijna geen vuiltje aan de lucht. Mijn conclusie: toch wel zwaar overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisweb schreef op maandag 23 september 2024 @ 23:28:
[...]

Op basis van de Reddit posts had ik nu een zwaar beschadigde zwarte AWU2 verwacht. Maar bijna geen vuiltje aan de lucht. Mijn conclusie: toch wel zwaar overdreven.
Ook deze video vind ik nog niet helemaal duidelijk. Hij begrijpt het zelf niet helemaal, maar in de video zegt hij over de kras: "The more I rub it, the more it goes away. It is almost like you can rub the scratches away"

Is het nou een kras? Of is het gewoon vuil wat aan de behuizing hecht? Of een combinatie?

Er moet gewoon een keer een goede scratch test video komen. Geen idee of die Reddit posts overdreven zijn, maar ik heb geen idee hoe ze die kras voor elkaar hebben gekregen. Weet jij veel. Uiteindelijk kan alles stuk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Ik heb gewoon gekeken naar wat het beste bij me past. Ik vind de Series 10 wat stijlvoller en merk dat hij ook echt dunner aanvoelt dan mijn oude Series 6. Daarnaast heb ik smallere polsen, waardoor de Ultra gewoon geen optie is voor mij. De Series 10 past perfect.

Mensen die zeggen dat de omtrek van je polsen niks uitmaakt, kan ik niet serieus nemen. Tuurlijk mag je zelf weten wat je draagt, maar ik vind een Ultra met te smalle polsen echt geen gezicht. Zoals ik al eerder zei: soms moet je gewoon accepteren dat een bepaald product niet voor jou gemaakt is. Nu doel ik niet specifiek op jouw foto’s, hoor. Maar ik zie af en toe foto’s voorbij komen waarvan ik gewoon in de lach schiet. Maar ach, iedereen is vrij in zijn of haar keuze. Gelukkig ook maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:38
L23 schreef op maandag 23 september 2024 @ 23:43:
[...]

Ook deze video vind ik nog niet helemaal duidelijk. Hij begrijpt het zelf niet helemaal, maar in de video zegt hij over de kras: "The more I rub it, the more it goes away. It is almost like you can rub the scratches away"

Is het nou een kras? Of is het gewoon vuil wat aan de behuizing hecht? Of een combinatie?

Er moet gewoon een keer een goede scratch test video komen. Geen idee of die Reddit posts overdreven zijn, maar ik heb geen idee hoe ze die kras voor elkaar hebben gekregen. Weet jij veel. Uiteindelijk kan alles stuk.
Zeker. Alles kan stuk. Als je er een JerryRigEverything ding van maakt, is ‘ie zo stuk. :)

Maar ik denk dat het bij normaal gebruik wel meevalt. De Ultra 2 is bedoeld als horloge voor zwaardere sporten. Dus het zal qua coating daar vast op aangepast zijn.
Pagina: 1 ... 10 ... 22 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Bandjes / Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS/watchOS update kan de batterijduur tijdelijk afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.