Je schat dit denk ik verkeerd in. Natuurlijk betaal je heel veel voor het merk (en daarmee onder andere voor een ervaring dus dus blijkbaar voor sommigen dat geld waard is). Maar dat merk heeft zijn imago niet helemáál voor niks.
Zolang er mensen zijn die teveel geld hebben, of willen doen alsof ze dat hebben, zullen zulke nieuwe kleren van de keizer verkocht blijven worden.
Je zegt dit alsof t iets slechts is. Maar als die mensen dat ervoor over hebben, wat is nu precies het probleem? Ik heb een groter probleem met om de zoveel tijd troep van Ali express bestellen wat met geluk een jaar mee gaat, dan eens in de tig jaar jezelf een keer verwennen met iets wat lang meegaat. Ik zit zelf trouwens graag ergens in t midden van dit spectrum.
En je hebt trouwens t sprookje van de kleren van de keizer niet helemaal scherp. Die man werd opgelicht met niks. Dat is bij deze Hermes-bandjes helemaaal niet aan de hand, toch?
Verder kan je hier een ellenlange discussie houden over marketing, waarom mensen Coca Cola kopen ipv huismerk, wat het verschil is tussen een Volkswagen en een Porsche en een Audi, etc etc. Maar daar is dit topic niet voor.
Laat ik er alleen nog dit aan toevoegen:
Voor veel mensen is een Apple Watch weggegooid geld voor een gadget waar je niks aan hebt.
Voor mensen met een SE is een nieuwe series 10 zonde, en weggegooid geld.
Voor mensen met een series 10, is een luxe bandje zonde, weggegooid geld.
Voor mensen met een titanium series 10 met luxe bandje is een Ultra belachelijk. Weggegoood geld.
En iemand met een ultra kan zich niet voorstellen waarom je een Hermes zou kopen.
Jij hebt de grens ook ergens getrokken, maar echt een reden voor elke stap je genomen hebt, heb je dan ook niet echt. Behalve “ja dit vind ik gewoon leuk/mooi en ik heb het geld ervoor over”
[
Voor 18% gewijzigd door
Prullenbak84 op 22-09-2024 13:23
]