• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:46
Heb gisteren voor mezelf de Ultra 2 black gehaald en voor mn vrouw de S10 42. Prima horloge, maar damn wat is die bulky vergeleken met de S10. Ik wil hem ook aanhouden voor sleep tracking, maar je voelt dat dikke blok om je pols toch iets te veel in bed.

Morgen maar de U2 retouneren en kijken of ik een 46 S10 kan scoren.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
felixctt schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 22:31:
Vreemd probleem. Ik had de Apple Watch Ul;tra 1 gekoppeld aan mijn iPhone 12 Pro. Gisteren heb ik mijn iPhone 16 Pro Max ontvangen. Voor ik de boel ging overzetten heb ik de KPN Multisim opgezegd en verwijderd. Na het overzetten van alle gegevens van de iPhone 12 Pro naar de iPhone 16 Pro Max heb ik de Multisim via de Watch app opnieuw aangevraagd en toegevoegd. Echter blijft hij nu al ruim 24 uur staan op ‘Activating’. Na gebeld te hebben met KPN gaven zij mij het advies naar fabrieksinstellingen te resetten. Ik heb de Watch naar fabrieksinstellingen gereset en opnieuw gekoppeld. Vervolgens heb ik de Multisim gekoppeld en blijft hij nog steeds op ‘Activating’ staan. Volgens KPN is er geen sim aan mijn 06-nummer gekoppeld en kunnen zij ook niks verwijderen/deactiveren/activeren etc. Met andere woorden, het lijkt erop dat mijn Multisim in combinatie met mijn Apple Watch Ultra bricked is en KPN zegt zoek het maar uit.[Afbeelding]
Laatste keer dat ik het heb aangezet duurde het 5 dagen. Gebeurde toen vaker. Nu was het daarnet bij mij een minuut of 10. Ik zou het gewoon aanzetten en een weekje wachten. Denk dat je vanzelf de sms gaat krijgen dat je activated bent.

• giantgiantus
  • Nu online
BarendBotje schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 22:32:
Vind het wel ironisch dat de ultra black meer krast dan de jet black terwijl men andersom had verwacht. Vind het wel balen, de zwarte ultra had me wel positief verrast in de store.. begin nu toch lichtelijk te twijfelen 😂
Internet is slechte graadmeter. Je kan altijd issues vinden en na een maand of 2 hoor je er niemand meer over.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06:10
giantgiantus schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 23:15:
[...]

Internet is slechte graadmeter. Je kan altijd issues vinden en na een maand of 2 hoor je er niemand meer over.
Nee dit is het effect van Apple en de influencers :') die Apple als makke lammetjes napraten omdat ze anders geen gratis Apple goodies meer krijgen.

Elke review die ik gekeken heb moest even genoemd worden dat de zwarte variant beter tegen krassen bestand is dan de naturel variant. Terwijl het natuurlijk heel logisch is dat bij een flinke stoot de DLC coating je om de oren vliegt en de naturel onderlaag zichtbaar zal zijn.

• giantgiantus
  • Nu online
schumi1986 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 23:30:
[...]

Nee dit is het effect van Apple en de influencers :') die Apple als makke lammetjes napraten omdat ze anders geen gratis Apple goodies meer krijgen.

Elke review die ik gekeken heb moest even genoemd worden dat de zwarte variant beter tegen krassen bestand is dan de naturel variant. Terwijl het natuurlijk heel logisch is dat bij een flinke stoot de DLC coating je om de oren vliegt en de naturel onderlaag zichtbaar zal zijn.
Goed punt. M’n ultra 1 heeft ook wel wat krasjes rondom m’n scherm. Inderdaad wellicht wat lelijker op zwarte ultra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-10 20:14
BarendBotje schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 21:28:
Lees op Reddit toch wat issues met de kras bestendigheid van de awu black, iemand nogmeer hier last van?
Nog geen 24 uur loop ik rond met de AWU2 Black... geen gekke dingen gedaan (ik ben nog herstellende van een elleboogbreuk). Nergens tegen aan gebotst naar mijn weten... maar er is een stuk zwart af bij de overgang van het scherm naar de case.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y-4wXjMgoBpuT_METMTD7jtvGQg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/daJ8zHNhI1YxDtklnqkuRxPl.jpg?f=fotoalbum_large

Zware domper. Morgen een call met Apple of ik hem kan vervangen voor een titanium naturel variant. Ik heb hem bij KPN vandaan, dus hopelijk gaan ze hier niet moeilijk over doen.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarendBotje schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 22:32:
Vind het wel ironisch dat de ultra black meer krast dan de jet black terwijl men andersom had verwacht. Vind het wel balen, de zwarte ultra had me wel positief verrast in de store.. begin nu toch lichtelijk te twijfelen 😂
Had ik ook niet verwacht. Twijfelde om mijn Jet Black om te ruilen, maar uiteindelijk toch blij dat ik het niet gedaan heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:57
@BarendBotje @SambalBij Hier geen problemen. Ik heb mijn Watch meestal onder mijn mouw zitten, als het kouder is. Dus geen problemen.

Met t-shirt moet ik het nog even zien. Ik bots wel eens ergens tegenaan. Ik zal voorzichtig zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 17:20:
[...]

Ik vind de AWU2 black wel veel rustiger en minder verkeerd aanwezig voor m’n gevoel. Met verkeerd bedoel ik dat het het model een beetje kapot maakt, alsof het niet helemaal klopt. Met de zwarte is ie mooi uniform met het scherm.
Komt op mij gewoon over dat AWU2 black voor jouw interessanter is omdat het iets nieuws is. Maar kan natuurlijk. Smaken verschillen. Ik vind dat alles zwart, uniform, maar saai. Maar goed het ziet er nog steeds prima uit in het zwart. Zo ben ik ook dik tevreden met mijn zwarte iPhone 12 mini, toch had ik liever een metaal gekleurde rand zoals de iPhone 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Die band ziet er wel lekker uit.

Misschien volgend jaar maar doen nu ik dit jaar niet upgrade.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:07
L23 schreef op zondag 22 september 2024 @ 00:25:
[...]

Komt op mij gewoon over dat AWU2 black voor jouw interessanter is omdat het iets nieuws is. Maar kan natuurlijk. Smaken verschillen. Ik vind dat alles zwart, uniform, maar saai. Maar goed het ziet er nog steeds prima uit in het zwart. Zo ben ik ook dik tevreden met mijn zwarte iPhone 12 mini, toch had ik liever een metaal gekleurde rand zoals de iPhone 4.
Ik vind zwart sowieso mooi ja haha. Echter is dat niet altijd direct leidend voor alle spullen, maar ik vind de Ultra black echt mooier uitkomen. Ik heb nu geen Ultra, laat dat duidelijk zijn. Ik heb gekozen voor een S10 Tit leisteen.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
felixctt schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 22:31:
Vreemd probleem. Ik had de Apple Watch Ul;tra 1 gekoppeld aan mijn iPhone 12 Pro. Gisteren heb ik mijn iPhone 16 Pro Max ontvangen. Voor ik de boel ging overzetten heb ik de KPN Multisim opgezegd en verwijderd. Na het overzetten van alle gegevens van de iPhone 12 Pro naar de iPhone 16 Pro Max heb ik de Multisim via de Watch app opnieuw aangevraagd en toegevoegd. Echter blijft hij nu al ruim 24 uur staan op ‘Activating’. Na gebeld te hebben met KPN gaven zij mij het advies naar fabrieksinstellingen te resetten. Ik heb de Watch naar fabrieksinstellingen gereset en opnieuw gekoppeld. Vervolgens heb ik de Multisim gekoppeld en blijft hij nog steeds op ‘Activating’ staan. Volgens KPN is er geen sim aan mijn 06-nummer gekoppeld en kunnen zij ook niks verwijderen/deactiveren/activeren etc. Met andere woorden, het lijkt erop dat mijn Multisim in combinatie met mijn Apple Watch Ultra bricked is en KPN zegt zoek het maar uit.[Afbeelding]
Gewoon uit nieuwsgierigheid: waarom had je de multisim überhaupt opgezegd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Donstil schreef op zondag 22 september 2024 @ 00:30:
[Video: HERMES APPLE WATCH ULTRA 2 LUXURY UNBOXING]
Die band ziet er wel lekker uit.

Misschien volgend jaar maar doen nu ik dit jaar niet upgrade.
Waaat? Ze durven $600 extra (dus zeg maar 650 euro) te vragen voor een stoffen bandje, een oranje doosje en een extra watchface, vanwege een merkje? Tjonge tjonge werkelijk niet te geloven dit :+.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 01-10 14:07
Joost1991 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 23:34:
[...]

Nog geen 24 uur loop ik rond met de AWU2 Black... geen gekke dingen gedaan (ik ben nog herstellende van een elleboogbreuk). Nergens tegen aan gebotst naar mijn weten... maar er is een stuk zwart af bij de overgang van het scherm naar de case.

[Afbeelding]

Zware domper. Morgen een call met Apple of ik hem kan vervangen voor een titanium naturel variant. Ik heb hem bij KPN vandaan, dus hopelijk gaan ze hier niet moeilijk over doen.
Dit zat er aan te komen met een zwarte watch... jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Haga schreef op zondag 22 september 2024 @ 00:40:
[...]

Als je Multisim niet opzegd voordat je je oude horloge reset, kun je Multisim niet activeren op de nieuwe watch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:24

swv

turkeyhakan schreef op zondag 22 september 2024 @ 08:28:
[...]

Als je Multisim niet opzegd voordat je je oude horloge reset, kun je Multisim niet activeren op de nieuwe watch.
Ja en als je wisselt van telefoon ipv horloge dan moet je die stap als het goed is ook doen, omdat je immers op je telefoon de esim, waar multisim aan gekoppeld is, ook gaat overzetten naar je nieuwe telefoon.

Ik heb hetzelfde gedaan @felixctt (gisteren alles overgezet van 15PM naar 16PM). Bij mij blijft activeren op de Watch ook hangen. Ik las op het forum van KPN dat activeren automatisch na 5 dagen wordt gedaan. Exact de ervaring ook van @giantgiantus Ik wacht wel geduldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
swv schreef op zondag 22 september 2024 @ 08:35:
[...]

Ja en als je wisselt van telefoon ipv horloge dan moet je die stap als het goed is ook doen, omdat je immers op je telefoon de esim, waar multisim aan gekoppeld is, ook gaat overzetten naar je nieuwe telefoon.

Ik heb hetzelfde gedaan @felixctt (gisteren alles overgezet van 15PM naar 16PM). Bij mij blijft activeren op de Watch ook hangen. Ik las op het forum van KPN dat activeren automatisch na 5 dagen wordt gedaan. Exact de ervaring ook van @giantgiantus Ik wacht wel geduldig.
Esim overzetten van de oude naar de nieuwe telefoon kan niet bij KPN. Als je én een nieuwe iPhone én een nieuwe Apple Watch hebt moet je de volgende stappen uitvoeren:

- Multisim van de AW deactiveren en verwijderen (abonnement opzeggen) op de oude iPhone
- Esim activeren op de nieuwe iPhone, waarmee de esim op de oude iPhone automatisch wordt gedeactiveerd. Er bestaat op dit moment bij KPN geen mogelijkheid om esim automatisch over te zetten
- Multisim van de nieuwe AW activeren op de nieuwe iPhone. Uiteraard nadat je de nieuwe AW eerst hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Steven030 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 22:30:
[...]

Hij komt van Vodafone, dus ik ga er vanuit dat het op dat gebied wel goed zit. Ik lees op Reddit dat wel meer mensen er last van hebben in verschillende landen (VS/UK), maar dat herstarten etc bij de meesten wel werkt. Tot nu toe bij mij geen succes, maar wie weet heeft hij een nachtje slaap nodig :). Thanks in ieder geval
Nachtje slapen hielp blijkbaar… vandaag werkte het ineens wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01-10 15:58
Of-Aaargh schreef op zondag 22 september 2024 @ 08:10:
[...]

Waaat? Ze durven $600 extra (dus zeg maar 650 euro) te vragen voor een stoffen bandje, een oranje doosje en een extra watchface, vanwege een merkje? Tjonge tjonge werkelijk niet te geloven dit :+.
Ga anders even op de website van Hermes kijken. 600 euro lijkt dan ineens een schijntje. Ik ben er ook totaal de doelgroep niet voor, maar welkom in de wereld van “luxe” modemerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:24

swv

turkeyhakan schreef op zondag 22 september 2024 @ 08:39:
[...]

Esim overzetten van de oude naar de nieuwe telefoon kan niet bij KPN. Als je én een nieuwe iPhone én een nieuwe Apple Watch hebt moet je de volgende stappen uitvoeren:

- Multisim van de AW deactiveren en verwijderen (abonnement opzeggen) op de oude iPhone
- Esim activeren op de nieuwe iPhone, waarmee de esim op de oude iPhone automatisch wordt gedeactiveerd. Er bestaat op dit moment bij KPN geen mogelijkheid om esim automatisch over te zetten
- Multisim van de nieuwe AW activeren op de nieuwe iPhone. Uiteraard nadat je de nieuwe AW eerst hebt ingesteld.
Ja overzetten in spreektaal. Omdat dat is wat ik aan het doen ben door al die stappen te doorlopen. Helaas kun je inderdaad geen esim overzetten van telefoon naar telefoon middels de configuratie die Apple biedt in iOS. Dat had het veel gebruiksvriendelijker gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Prullenbak84 schreef op zondag 22 september 2024 @ 08:56:
[...]

Ga anders even op de website van Hermes kijken. 600 euro lijkt dan ineens een schijntje. Ik ben er ook totaal de doelgroep niet voor, maar welkom in de wereld van “luxe” modemerken.
Ja, sommigen weten niet eens van het bestaan van het merk óf hebben het er gewoon niet voor over. Hermes maakt mooie spullen, maar sommige dingen zijn alleen maar mooi voor sommigen omdat het vooral duur is en er enorme wachtlijsten zijn voor bepaalde producten.

Laat ik voorop stellen dat ik Hermes helemaal niet vind passen bij de Apple Watch en heb tot op heden ook nog geen mooi product van ze gezien. Ik vind het voor beide merken eigenlijk geen reclame en geen match.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op zondag 22 september 2024 @ 08:10:
[...]

€500 meer in Duitsland is de Hermès Ultra. Dat valt weer €150,- mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB!
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08:14

SB!

[...]

[Afbeelding]

Wauw dat is erg. Ik heb er een in bestelling staan maar nu vraag ik mij serieus af om hem te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
SB! schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:49:
[...]

Wauw dat is erg. Ik heb er een in bestelling staan maar nu vraag ik mij serieus af om hem te houden.
Ik vraag mij af of ik hem wel moet bestellen als hij zo snel butst(foto’s van Reddit):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ZUvQ1ds-_CKIVTsqqvn0VEm4II=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ELxi0tDRAfKtAWPJBQsCVqPv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dYpAvghLso6966toSf70pvImYmw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ylfQ0Sjtt1c7oZBaw28eEUty.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SH2NlEcshp2Uo6ArC7ZFm9uwk5A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aklUgJQIMazxLt6vSowIXF46.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 19:29

SambalBij

We're all MAD here

Ik zit inderdaad nu met precies dat dilemma... Ik heb echt niet de verwachting dat een horloge niet krast en geen gebruikssporen oploopt, maar als dat zó snel door de coating heen gaat, vraag ik me echt af hoe lang dat mooi blijft...
Ik heb nu een bijna 3 jaar oude Series 7, de standaard midnight aluminium. Dat ding heeft echt wel een paar krasjes hier en daar opgelopen, maar op een heel klein plekje na, precies waar het alu overgaat naar het glas, niets wat door de anodisering/coating heen het blanke aluminium heeft bereikt. Nou steekt bij de ultra(2) natuurlijk die rand om het scherm wel heel veel uit, ten opzichte van de non ultra watches. Bij die series 7 is wél de hele afgeronde rand van het glas nog net geen matglas aan het worden door de vele haar-krasjes.

Ben toch steeds meer aan het overwegen de bestelling maar te annuleren, en het of even aan te kijken, of een ander model te kiezen (Of de S10, of de blank titanium Ultra 2, eventueel tweedehands)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Redondo1982 schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:19:
[...]

Ja, sommigen weten niet eens van het bestaan van het merk óf hebben het er gewoon niet voor over. Hermes maakt mooie spullen, maar sommige dingen zijn alleen maar mooi voor sommigen omdat het vooral duur is en er enorme wachtlijsten zijn voor bepaalde producten.

Laat ik voorop stellen dat ik Hermes helemaal niet vind passen bij de Apple Watch en heb tot op heden ook nog geen mooi product van ze gezien. Ik vind het voor beide merken eigenlijk geen reclame en geen match.
Ik heb zelf 2 hermesbanden besteld voor mijn AW10 natural titanium. Kon de hermes watch niet bij Apple bestellen. Ik heb nog nooit hun banden gehad en ben benieuwd naar de kwaliteit.

Ik snap je punt dat de merken niet bij elkaar horen. Voor de ultra helemaal, dat is namelijk het type watch dat bedoeld is voor extreme sports en daar een mode band aan koppelen voelt gek. Aan de andere kant, kijk is naar Rolex met de deepsea lijn. Een 18kt gouden variant voor een duik horloge. Doel en doelgroep liggen niet altijd meer in lijn bij de mode merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB!
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08:14

SB!

SambalBij schreef op zondag 22 september 2024 @ 10:24:
Ik zit inderdaad nu met precies dat dilemma... Ik heb echt niet de verwachting dat een horloge niet krast en geen gebruikssporen oploopt, maar als dat zó snel door de coating heen gaat, vraag ik me echt af hoe lang dat mooi blijft...
Ik heb nu een bijna 3 jaar oude Series 7, de standaard midnight aluminium. Dat ding heeft echt wel een paar krasjes hier en daar opgelopen, maar op een heel klein plekje na, precies waar het alu overgaat naar het glas, niets wat door de anodisering/coating heen het blanke aluminium heeft bereikt. Nou steekt bij de ultra(2) natuurlijk die rand om het scherm wel heel veel uit, ten opzichte van de non ultra watches. Bij die series 7 is wél de hele afgeronde rand van het glas nog net geen matglas aan het worden door de vele haar-krasjes.

Ben toch steeds meer aan het overwegen de bestelling maar te annuleren, en het of even aan te kijken, of een ander model te kiezen (Of de S10, of de blank titanium Ultra 2, eventueel tweedehands)
Zelfde dilemma hier. Gelukkig kan je de bestelling bij Apple netjes retour sturen.
Ik heb nu nog de de AW1 (toen de duurste optie). Daar zitten na 10 jaar ook echt wel krasjes op maar omdat het een zilveren kleur is zie je dat dus helemaal niet.
Twijfel net als jou om voor een S10 te gaan of de normale ultra 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:56

ericplan

5180 Wp PV

Silversin schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 23:07:
Heb gisteren voor mezelf de Ultra 2 black gehaald en voor mn vrouw de S10 42. Prima horloge, maar damn wat is die bulky vergeleken met de S10. Ik wil hem ook aanhouden voor sleep tracking, maar je voelt dat dikke blok om je pols toch iets te veel in bed.

Morgen maar de U2 retouneren en kijken of ik een 46 S10 kan scoren.
Precies om die reden een 42mm gekocht. Nu twee nachten mee geslapen zonder er iets van te merken, afgezien van een scherm dat soms oplicht.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rkw0EpK6FfoLpfHBsKHm5xfnn2I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ng62F2DDC3dND9Uo1hYiIF09.jpg?f=fotoalbum_large
Eerste keer slapen met de Watch om. Kreeg deze melding bij het wakker worden. Wat is eigenlijk een normale hartslag in rust/slaap? Ik sport overigens 6x per week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CHRlS
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
glnk schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:19:
[Afbeelding]
Eerste keer slapen met de Watch om. Kreeg deze melding bij het wakker worden. Wat is eigenlijk een normale hartslag in rust/slaap? Ik sport overigens 6x per week.
Ik heb dit ook geregeld. Is normaal als je veel sport. Dan is je hartslag sowieso lager, maar tijdens je slaap zak ie nog verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[Afbeelding]
Tja wat is normaal. Ik sport zelf ook veel. Ik krijg deze melding ook als ik wakker in bed lig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
DLC coating krast nu eenmaal heel snel, ongeacht wat de fabrikant je doet geloven. Heb dit bij de Garmin Fenix-en in de sapphire variant met black DLC coating ook al regelmatig gehad. Het probleem is/lijkt ook nog eens dat het niet te repareren is, een kras is dus ook echt schade. RVS is daarom wat vriendelijker omdat het in dezelfde kleur krast. Het nadeel van de AWU en Fenix is dat het enorm dikke horloges zijn waarmee je dus ook sneller ergens tegenaan stoot.

Als je de black AWU neemt moet je dit voor lief nemen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Laatst online: 25-09 13:46
Dit soort cosmetische beschadigingen vallen denk ik ook niet onder Apple Care +?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ach, na een aantal krassen heb je dan naturel titanium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:00
[Afbeelding]
Normale hartslag in rust verschilt van leeftijd, tot en met of je veel sport of niet(Gewicht etc).
Normale hartslag zal ongeveer tussen de 50 en 60 zijn in rust, voor echt goeie sporters kan dit veel lager zijn tussen de 40 en 60(Daarom is je watch af gegaan).
Ik neem even ongeveer het gemiddelde hier, het kan nog per persoon verschillen. want er is geen getal van dit is echt normaal voor iedereen.

Als je veel sport dan train je dus ook je hartspieren, een getraind hartspier hoeft minder vaak te tikken om bloed rond te sturen.
Ik ben dus verder geen dokter of iets, maar een keer z'n melding is dus niet een probleem.
je kan het altijd in de gaten houden of het met regelmaat gebeurt, en het dan eens bijhouden noteren hoe laag het echt is(En hoe je jou zelf er bij voelt dat is ook belangrijkste uiteindelijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Steven030 schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:31:
Dit soort cosmetische beschadigingen vallen denk ik ook niet onder Apple Care +?
Voor zover ik las niet, zolang het de werking niet beïnvloed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:24
Carlos0_0 schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:35:
[...]

Normale hartslag in rust verschilt van leeftijd, tot en met of je veel sport of niet(Gewicht etc).
Normale hartslag zal ongeveer tussen de 50 en 60 zijn in rust, voor echt goeie sporters kan dit veel lager zijn tussen de 40 en 60(Daarom is je watch af gegaan).
Ik neem even ongeveer het gemiddelde hier, het kan nog per persoon verschillen. want er is geen getal van dit is echt normaal voor iedereen.

Als je veel sport dan train je dus ook je hartspieren, een getraind hartspier hoeft minder vaak te tikken om bloed rond te sturen.
Ik ben dus verder geen dokter of iets, maar een keer z'n melding is dus niet een probleem.
je kan het altijd in de gaten houden of het met regelmaat gebeurt, en het dan eens bijhouden noteren hoe laag het echt is(En hoe je jou zelf er bij voelt dat is ook belangrijkste uiteindelijk).
Same here, voor mij is die lage hartslag melding ook waardeloos aangezien je geen drempel lager dan 40 slagen per minuut kunt instellen. Mijn hartslag varieert 's nachts tussen de 33 en 40 slagen. Een optie voor 30 zou een goede toevoeging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Carlos0_0 schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:35:
[...]

Het is vaker in de nacht voorgevallen. En bij het wakkerworden dus een lijst met meldingen. Ik heb in de health app gekeken en het zakt naar 36bpm. Maar leert de Apple Watch dat dit voor mij normaal is of krijg ik elke nacht 10 van die meldingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
glnk schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:42:
[...]

Het is vaker in de nacht voorgevallen. En bij het wakkerworden dus een lijst met meldingen. Ik heb in de health app gekeken en het zakt naar 36bpm. Maar leert de Apple Watch dat dit voor mij normaal is of krijg ik elke nacht 10 van die meldingen?
Je krijgt altijd die meldingen. 40bpm is het laagste waar het op insgesteld staat. Ik heb het uitgezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Is inderdaad nutteloos zonder lager in te kunnen stellen dan 40. Ik word ook elke dag wakker met dezelfde waardeloze meldingen. Maar uitzetten vind ik dan ook weer zonde, stel dat ik op een dag onder de 30 zak... en toch nog wakker word :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Slonzo schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:52:
Is inderdaad nutteloos zonder lager in te kunnen stellen dan 40. Ik word ook elke dag wakker met dezelfde waardeloze meldingen. Maar uitzetten vind ik dan ook weer zonde, stel dat ik op een dag onder de 30 zak... en toch nog wakker word :+
Precies uiteindelijk heb je toch nog wel een te lage hartslag uiteindelijk, echt onder de 30 zal uiteindelijk niet gezond zijn.
En dan is het toch wel fijn om het wel te weten :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Prullenbak84 schreef op zondag 22 september 2024 @ 08:56:
[...]

Tuurlijk, je betaalt voor het merk, minimaal tien keer meer dan een 'gewoon' merkproduct dat met precies dezelfde materialen, kwaliteit en vakmanschap gemaakt is. Zolang er mensen zijn die teveel geld hebben, of willen doen alsof ze dat hebben, zullen zulke nieuwe kleren van de keizer verkocht blijven worden.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08:45
Het zijn wel elke keer dezelfde foto’s die voorbij komen van de UW2. Het zal wel meevallen denk ik wat betreft beschadigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Teknix1982 schreef op zondag 22 september 2024 @ 10:29:
[...]

Ik heb zelf 2 hermesbanden besteld voor mijn AW10 natural titanium. Kon de hermes watch niet bij Apple bestellen. Ik heb nog nooit hun banden gehad en ben benieuwd naar de kwaliteit.

Ik snap je punt dat de merken niet bij elkaar horen. Voor de ultra helemaal, dat is namelijk het type watch dat bedoeld is voor extreme sports en daar een mode band aan koppelen voelt gek. Aan de andere kant, kijk is naar Rolex met de deepsea lijn. Een 18kt gouden variant voor een duik horloge. Doel en doelgroep liggen niet altijd meer in lijn bij de mode merken.
Nah ja Apple heeft dat ding in de markt gezet als extreme sport horloge omdat er een labeltje aan hoort te hangen. Bij Apple hadden ze ook wel
Ingeschat dat 95% van de gebruikers dat er niet mee doet en het horloge gewoon koopt als duurdere variant.

Met dat in het achterhoofd vind ik de samenwerking met Hermes helemaal niet zo onlogisch.

Al zou het wel gaaf zijn als ze iets met de case gedaan zouden hebben. Zoals bijvoorbeeld gepolijst titanium.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPBwOqKW__d0r29_b1d9XlUsMoE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xCWeMMnwipVCvowkX0JXQbLi.png?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 22-09-2024 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op zondag 22 september 2024 @ 12:33:
[...]

Tuurlijk, je betaalt voor het merk, minimaal tien keer meer dan een 'gewoon' merkproduct dat met precies dezelfde materialen, kwaliteit en vakmanschap gemaakt is.
Ik snap dat het voelt als “gewoon” een merkproduct maar dat is meer onwetendheid verwacht ik.

Hermes leer en de producten die ze daar mee maken zijn wel echt van een heel hoog niveau en absoluut niet zomaar te vergelijken met een ander merk product.

Edit: De bandjes van de watch Hermes zitten niet allemaal in die categorie overigens, sure de materialen zijn stukken verfijnder dan de materialen in de Apple bandjes maar het is niet het echte Hermes.

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 22-09-2024 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeGerrit83
  • Laatst online: 08:01
Zoek me suf, maar kan het nergens vinden. Is het mogelijk om bij meldingen zowel de Watch als de iPhone geluid te laten afspelen? Nu krijg ik een summiere melding op de Watch, prima verder, maar op de iPhone hoor ik niets. Bij bellen wel overigens…

Voor overdag prima, maar in de nacht zijn er apps waar ik wakker van wil worden.

[ Voor 14% gewijzigd door GekkeGerrit83 op 22-09-2024 12:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prullenbak84
[...]

Tuurlijk, je betaalt voor het merk, minimaal tien keer meer dan een 'gewoon' merkproduct dat met precies dezelfde materialen, kwaliteit en vakmanschap gemaakt is.
Je schat dit denk ik verkeerd in. Natuurlijk betaal je heel veel voor het merk (en daarmee onder andere voor een ervaring dus dus blijkbaar voor sommigen dat geld waard is). Maar dat merk heeft zijn imago niet helemáál voor niks.
Zolang er mensen zijn die teveel geld hebben, of willen doen alsof ze dat hebben, zullen zulke nieuwe kleren van de keizer verkocht blijven worden.
Je zegt dit alsof t iets slechts is. Maar als die mensen dat ervoor over hebben, wat is nu precies het probleem? Ik heb een groter probleem met om de zoveel tijd troep van Ali express bestellen wat met geluk een jaar mee gaat, dan eens in de tig jaar jezelf een keer verwennen met iets wat lang meegaat. Ik zit zelf trouwens graag ergens in t midden van dit spectrum.

En je hebt trouwens t sprookje van de kleren van de keizer niet helemaal scherp. Die man werd opgelicht met niks. Dat is bij deze Hermes-bandjes helemaaal niet aan de hand, toch?

Verder kan je hier een ellenlange discussie houden over marketing, waarom mensen Coca Cola kopen ipv huismerk, wat het verschil is tussen een Volkswagen en een Porsche en een Audi, etc etc. Maar daar is dit topic niet voor.

Laat ik er alleen nog dit aan toevoegen:
Voor veel mensen is een Apple Watch weggegooid geld voor een gadget waar je niks aan hebt.
Voor mensen met een SE is een nieuwe series 10 zonde, en weggegooid geld.
Voor mensen met een series 10, is een luxe bandje zonde, weggegooid geld.
Voor mensen met een titanium series 10 met luxe bandje is een Ultra belachelijk. Weggegoood geld.
En iemand met een ultra kan zich niet voorstellen waarom je een Hermes zou kopen.
Jij hebt de grens ook ergens getrokken, maar echt een reden voor elke stap je genomen hebt, heb je dan ook niet echt. Behalve “ja dit vind ik gewoon leuk/mooi en ik heb het geld ervoor over”

[ Voor 18% gewijzigd door Prullenbak84 op 22-09-2024 13:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Tuurlijk, je betaalt voor het merk, minimaal tien keer meer dan een 'gewoon' merkproduct dat met precies dezelfde materialen, kwaliteit en vakmanschap gemaakt is. Zolang er mensen zijn die teveel geld hebben, of willen doen alsof ze dat hebben, zullen zulke nieuwe kleren van de keizer verkocht blijven worden.
Ik draag ook dure merkkleding, maar dat is niet omdat ik wil doen alsof ik ‘geld te veel’ heb. Ik draag het omdat ik het mooi vind en het er voor over heb. Daar is niks mis mee, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glnk
Verwijderd schreef op zondag 22 september 2024 @ 13:23:
[...]

Ik draag ook dure merkkleding, maar dat is niet omdat ik wil doen alsof ik ‘geld te veel’ heb. Ik draag het omdat ik het mooi vind en het er voor over heb. Daar is niks mis mee, toch?
Ja precies. Zijn een tal van redenen te verzinnen waarom mensen dure producten kopen. Maar goed ook anders liepen we allemaal in hetzelfde rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:59
Slonzo schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:52:
Met een hartslag van 25 in rust blijf je ook nog leven hoor. Anders kon ik dit bericht niet typen. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:41
Rivanov schreef op zondag 22 september 2024 @ 15:13:
[...]

Met een hartslag van 25 in rust blijf je ook nog leven hoor. Anders kon ik dit bericht niet typen. ;)
Pantani had een hartslag in rust van 36, hetgeen bijzonder was. Goed getrainde atleten kunnen een hartslag in rust tussen 40 en 60 hebben. Soms tussen 30 en 40. Onder 30 kunnen de hersenen te weinig zuurstof krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
Rivanov schreef op zondag 22 september 2024 @ 15:13:
[...]

Dat is wel extreem laag. Wel eens naar laten kijken om zeker te weten dat er geen afwijking zit? Zelfs topsporters zitten niet zo extreem laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comilion
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 00:30
Misschien een rare/stomme vraag, maar kan er niet echt iets over vinden.

De alpine bandjes voor de ultra staan aangemerkt, met kastgrootte 49mm, echter bij compability staan ook de 44/45/46mm formaten erbij. Iemand die een watch series 10 en ultra (of alpine bandje) in huis heeft en dit zou kunnen checken voor me?

Ik twijfel heel erg tussen de 10 en de ultra 2 puur voor het alpine bandje (batterijduur zou natuurlijk mooi meegenomen zijn), maar ik heb ze nog niet in het echt bekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Comilion schreef op zondag 22 september 2024 @ 15:49:

De alpine bandjes voor de ultra staan aangemerkt, met kastgrootte 49mm, echter bij compability staan ook de 44/45/46mm formaten erbij. Iemand die een watch series 10 en ultra (of alpine bandje) in huis heeft en dit zou kunnen checken voor me?

Ik twijfel heel erg tussen de 10 en de ultra 2 puur voor het alpine bandje (batterijduur zou natuurlijk mooi meegenomen zijn), maar ik heb ze nog niet in het echt bekeken.
Alpine loop zal gewoon passen op de Series 10 46 mm. Weet alleen niet of de naturel titanium van de Ultra mooi kleurt bij de Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexuzu

Amazon staat vol met prima kwaliteit imitatie alpine bandjes. Ik zou daar de keuze voor de kast niet van af laten hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 11:41
Vanmiddag de zwarte Ultra 2 geprobeerd in de MM. Hij zat mij verrassend goed om de pols en moet eerlijk zeggen dat ik de S10 minder lekker vond zitten. Te plat? Idk. Het voelde gewoon raar. Ook zegt het ook wat dat er nog geen krassen of beschadigingen op zaten (vooral de zwarte kast) op het model in de winkel. Denk dat die gevallen op Reddit gewoon lomp zijn. Ik heb meerdere zwarte duik horloges, en die zijn ook nog punt gaaf.

Naast dat ik m’n laatste Apple Watch van de zomer verkocht had omdat de batterij nog geen werkdag mee ging, ben ik nu toch weer geneigd om voor de zwarte Ultra 2 te gaan. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Froggle op 22-09-2024 15:58 ]

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Redondo1982
Froggle schreef op zondag 22 september 2024 @ 15:56:
Vanmiddag de zwarte Ultra 2 geprobeerd in de MM. Hij zat mij verrassend goed om de pols en moet eerlijk zeggen dat ik de S10 minder lekker vond zitten. Te plat? Idk. Het voelde gewoon raar. Ook zegt het ook wat dat er nog geen krassen of beschadigingen op zaten (vooral de zwarte kast) op het model in de winkel. Denk dat die gevallen op Reddit gewoon lomp zijn. Ik heb meerdere zwarte duik horloges, en die zijn ook nog punt gaaf.

Naast dat ik m’n laatste Apple Watch van de zomer verkocht had omdat de batterij nog geen werkdag mee ging, ben ik nu toch weer geneigd om voor de zwarte Ultra 2 te gaan. :)
Ik denk dat je gewoon graag de Ultra 2 black wilt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:59
lexuzu schreef op zondag 22 september 2024 @ 15:35:
[...]

Dat is wel extreem laag. Wel eens naar laten kijken om zeker te weten dat er geen afwijking zit? Zelfs topsporters zitten niet zo extreem laag.
Heb daarvoor ook een nachtje in het ziekenhuis gelegen. ;)
Is overigens alweer 4 jaar geleden.

Gevolg van obsessief sporten en weinig voeding daar tegenover zetten.

All good now.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

SB! schreef op zondag 22 september 2024 @ 10:49:
[...]

Zelfde dilemma hier. Gelukkig kan je de bestelling bij Apple netjes retour sturen.
Ik heb nu nog de de AW1 (toen de duurste optie). Daar zitten na 10 jaar ook echt wel krasjes op maar omdat het een zilveren kleur is zie je dat dus helemaal niet.
Twijfel net als jou om voor een S10 te gaan of de normale ultra 2)
Nou, ik heb de knoop doorgehakt. Ik annuleer de bestelling van de Ultra 2, en kies toch voor de S10 :)
(En laat de Apple store hier die nou gewoon op voorraad hebben ;) in plaats van de 'je hoort komende week ergens pas wanneer hij geleverd gaat worden' van Vodafone...)

Past prima qua grootte/kast :)
Dit bandje heeft de natural titanium lugs, maar die komen er natuurlijk nu ook in het zwart beschikbaar voor het mooiere.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7j8eAzkvSSoHfjDo49kPPUF1DO4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AVL3JUw6DVzYiOweW8t4T43z.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
Froggle schreef op zondag 22 september 2024 @ 15:56:

Mogelijk door het bandje van de 10 en/of de beveiliging.

Heb toch altijd het gevoel dat met dat beveiligingsplaatje eronder hij dikker lijkt/voelt dan het in werkelijkheid is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comilion
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 00:30
lexuzu schreef op zondag 22 september 2024 @ 15:55:
[...]

Amazon staat vol met prima kwaliteit imitatie alpine bandjes. Ik zou daar de keuze voor de kast niet van af laten hangen.
Nee kast is inderdaad gewoon even in person bekijken, alleen momenteel geen mogelijkheid voor. Maar ik dacht als dat soort bandje sowieso al niet gaat werken dat de keuze makkelijker zou zijn haha. Het prijsverschil tussen titanium 10/ultra 2 is de moeite ook niet meer, en de sportfuncties ga ik toch niet gebruiken… Keuzes… :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
SambalBij schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:07:
[...]

Nou, ik heb de knoop doorgehakt. Ik annuleer de bestelling van de Ultra 2, en kies toch voor de S10 :)
(En laat de Apple store hier die nou gewoon op voorraad hebben ;) in plaats van de 'je hoort komende week ergens pas wanneer hij geleverd gaat worden' van Vodafone...)

[...]

Past prima qua grootte/kast :)
Dit bandje heeft de natural titanium lugs, maar die komen er natuurlijk nu ook in het zwart beschikbaar voor het mooiere.
[Afbeelding]
Wat heeft je doen beslissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Op de watchface modular ultra is een windroos te zien. Is het mogelijk om die dynamisch te maken zodat de noordpijl naar het noorden wijst? Het is zo goed als onbruikbaar zoals het standaard is met een fixed noordpijl naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausssie
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:54
[b]Joost1991 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 23:34:

Ondanks dat die bij KPN vandaan komt, kan je hem wel gewoon bij Apple ruilen? Of nog geen duidelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Ik was toch een beetje bang om als ik er wel een dikke kras op zou oplopen (wat niet onmogelijk is, het is wel vaker voorgekomen dat ik in een momentje van verminderde coördinatie een horloge tegen een deur of muur sla) dan met spijt en 'had ik nou toch maar' te zitten..

Vanmiddag om gewoon eens goed te kijken even bij de Apple store binnengewandeld, en daar de 46mm S10 even om de pols gehad. (Die hebben ze daar gelukkig gewoon los liggen zonder een beveiligingsplaat er onder geplakt)
Dat was eigenlijk wel de doorslag. Doordat hij net even groter, en net even dunner is dan mijn oude S7, voelt hij echt een heel stuk platter aan.

(En een stukje impulsiviteit kan ik ook niet ontkennen hoor. Die bestelling bij Vodafone ging eerst mis, waardoor de uiteindelijke bevestigingen van de bestelling dagen duurde, en ik niet meer in de batch 'vrijdag de 20e geleverd' viel, maar in de batch 'backorder, je hoort nog wel een keer wanneer hij wel komt'... En de Apple store had ze gewoon op voorraad liggen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 11:41
BarendBotje schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:16:
[...]

Mogelijk door het bandje van de 10 en/of de beveiliging.

Heb toch altijd het gevoel dat met dat beveiligingsplaatje eronder hij dikker lijkt/voelt dan het in werkelijkheid is
Dat hebben ze opzich best netjes aan de band gemaakt dus die beveiliging had ik niet zo’n last van.

Maar ondertussen knoop doorgehakt en de Ultra 2 besteld. *O*

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
SambalBij schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:34:
[...]

Ik was toch een beetje bang om als ik er wel een dikke kras op zou oplopen (wat niet onmogelijk is, het is wel vaker voorgekomen dat ik in een momentje van verminderde coördinatie een horloge tegen een deur of muur sla) dan met spijt en 'had ik nou toch maar' te zitten..
Ow dus een ander kleurtje kun je prima tegen de muur slaan? Dan is de schade evengoed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

glnk schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:42:
[...]

Ow dus een ander kleurtje kun je prima tegen de muur slaan? Dan is de schade evengoed. ;)
Dat is zeker waar, maar dat zie je dan hopelijk wat minder opvallend. Krassen op natural titanium zijn dezelfde kleur, en krasjes in het afgeronde glas van de S10 zijn ook zwart op zwart.

Die Ultra 1 die ik heb gehad had ook allemaal krasjes op de rand om het glas. Dat zag je alleen in bepaalde lichtval, en daar heb ik zelfs wel eens een dremel met polijstwiel langs gehaald. Toen was ie weer mooi strak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
glnk schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:22:
Op de watchface modular ultra is een windroos te zien. Is het mogelijk om die dynamisch te maken zodat de noordpijl naar het noorden wijst? Het is zo goed als onbruikbaar zoals het standaard is met een fixed noordpijl naar boven.
Begrijp niet wat je bedoeld, heb je een foto? Is een windroos iets anders dan een kompas?

Afbeeldingslocatie: https://help.apple.com/assets/66678A597431DC4B6F0906DD/66678A6025603C144F020822/en_US/e808a4356fc7f8013b9d49769c2d5c48.png

[ Voor 14% gewijzigd door L23 op 22-09-2024 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glnk
L23 schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:57:
[...]

Begrijp niet wat je bedoeld, heb je een foto? Is een windroos iets anders dan een kompas?

[Afbeelding]
Ja eigenlijk verwacht je dat de buitenste ring meedraait als een kompas zodat de oriëntatie altijd vanuit de persoon is. Nu moet ik eerst mijzelf naar het noorden draaien om te weten waar de wind weg komt. Er had net zo goed in tekst kunnen staan: oostenwind.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AtOV8vESKFga6v1PK9YEAHu8Rws=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DdHy54A6F37bzSwN9Ibumflj.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 08:35
glnk schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:10:
[...]

Ja eigenlijk verwacht je dat de buitenste ring meedraait als een kompas zodat de oriëntatie altijd vanuit de persoon is. Nu moet ik eerst mijzelf naar het noorden draaien om te weten waar de wind weg komt. Er had net zo goed in tekst kunnen staan: oostenwind.

[Afbeelding]
Rechtsonder geeft toch aan dat de wind uit het zuidoosten komt? Zie de pijl, staat los van het kompas toch?

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felixctt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-09 19:29
Haga schreef op zondag 22 september 2024 @ 00:40:
[...]

Dat schijnt noodzakelijk te zijn als je van iPhone wisselt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felixctt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-09 19:29
[Afbeelding]
ik heb datzelfde. Schijnbaar hebben sommige sporters, waaronder jij en ik, last van bradycardie. Overigens heb ik die lage hartslag voornamelijk op vakantie of de nacht na een rustdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
TheKerremenke schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:12:
[...]

Rechtsonder geeft toch aan dat de wind uit het zuidoosten komt? Zie de pijl, staat los van het kompas toch?
Ja en als ik dan aan jou vraag wijs het zuidoosten eens aan? Dan moet je nog eens de kompas checken. Kortom welke naam eraan hangt boeit niet ik wil weten of die wind van links rechts voor of achter komt op basis van waar mijn neus heen wijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
glnk schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:10:
[...]

[Afbeelding]
Kennelijk ook aangepast sinds watchOS 10. Zo zag het er bij de Ultra 1 uit en dan gewoon in tekst de windrichting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BPX4ecxmqzjtkE38rlSGsBkE-iE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8Ws8bXmxuuo3s6oSx3xhxlKM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 08:35
glnk schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:19:
[...]

Ja en als ik dan aan jou vraag wijs het zuidoosten eens aan? Dan moet je nog eens de kompas checken. Kortom welke naam eraan hangt boeit niet ik wil weten of die wind van links rechts voor of achter komt op basis van waar mijn neus heen wijst.
Dan even een vinger nat maken en voelen waar de wind vandaag komt. :w

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
L23 schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:32:
[...]

Kennelijk ook aangepast sinds watchOS 10. Zo zag het er bij de Ultra 1 uit en dan gewoon in tekst de windrichting.

[Afbeelding]
Jij hebt altijd al een zwarte ultra gehad zo te zien :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 21:13
Heeft hier al eens iemand zijn/haar oude Apple Watch bij Apple ingeruild tijdens aanschaf van een nieuwe versie? Ik heb de inruilkit tegelijk ontvangen met de nieuwe Apple Watch 10, maar het doosje is nogal klein. Echt heel klein… hoef ik enkel de Watch zelf retour te sturen bij Apple? Ik kan me nog niet goed voorstellen hoe ik hier het bandje en de oplader nog bij zou kunnen doen. Instructies kan ik niet vinden, dus ik zoek “ervaringsdeskundigen” ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
TheKerremenke schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:33:
[...]

Dat klinkt zoooo 2000.. als het begint te regenen kijk ik eerst op buienradar of die bevestigd dat het wel echt regent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
TheKerremenke schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:33:
[...]

Anno 2024 is dat nog de methode blijkbaar. Maar wat als je in in een cabine zit? Dan moet je eerst naar buiten lopen om het te checken. Of toch de Apple Watch pakken, jezelf eerst naar het noorden toedraaien, en dan de windroos aflezen op het horloge. Is toch allemaal super onhandig. Dat wil je in 1 oogopslag kunnen zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

LaborGardens schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:36:
Heeft hier al eens iemand zijn/haar oude Apple Watch bij Apple ingeruild tijdens aanschaf van een nieuwe versie? Ik heb de inruilkit tegelijk ontvangen met de nieuwe Apple Watch 10, maar het doosje is nogal klein. Echt heel klein… hoef ik enkel de Watch zelf retour te sturen bij Apple? Ik kan me nog niet goed voorstellen hoe ik hier het bandje en de oplader nog bij zou kunnen doen. Instructies kan ik niet vinden, dus ik zoek “ervaringsdeskundigen” ;)
Ik heb de mijne (nog) niet ingeruild. Wilde dat in de winkel doen, maar daar was het iets te druk voor nu.
Had echter wel op de Apple site de instructies al gevonden; https://support.apple.com/nl-nl/102914
Alleen de watch dus, zonder bandje, lader etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi1986 schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:34:
[...]

Jij hebt altijd al een zwarte ultra gehad zo te zien :*)
Screenshot uit het aankondigingsfilmpje van de Ultra 1 :p Geen idee hoe je hier een zwarte Ultra 2 in ziet. Maar zag hier ook al een foto voorbijkomen van de zwarte Ultra 2 die in mijn ogen gewoon op naturel titanium leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
L23 schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:52:
[...]

Screenshot uit het aankondigingsfilmpje van de Ultra 1 :p Geen idee hoe je hier een zwarte Ultra 2 in ziet. Maar zag hier ook al een foto voorbijkomen van de zwarte Ultra 2 die in mijn ogen gewoon op naturel titanium leek.
Ik zie wel dat een naturel titanium is hoor, maar dit is de meest gore die ik ooit heb gezien :p

Overigens is de zwarte UW2 onder bepaald licht idd niet heel erg zwart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schumi1986 schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:58:
[...]

Ik zie wel dat een naturel titanium is hoor, maar dit is de meest gore die ik ooit heb gezien :p

Overigens is de zwarte UW2 onder bepaald licht idd niet heel erg zwart.
Ik dacht dat het er bij iedere Ultra gebruiker er zo uitzag :P Maar met hardlopen, fitness en zwemmen krijg ik hem niet zo vies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
LaborGardens schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:36:
Je hoeft alleen de Watch in het doosje te doen. De rest “mag” je houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

[...]

[Afbeelding]

Lastig hoor geen idee of dit een reden voor ruiling is. Ze zullen altijd zeggen dat je het zelf gedaan hebt.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
glnk schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:19:
[...]

Dan voeg je twee complicaties toe? Kompas en windrichting?

En dan moet je inderdaad zelf even een beetje denkwerk doen. Maar ik heb sowieso nog nooit iemand horen zeggen: "De windrichting is rechts"

[ Voor 14% gewijzigd door Prullenbak84 op 22-09-2024 18:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 19:55

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Voor de geïnteresseerden, hierbij de 42mm S10 alu rose-goud om de pols van mijn vrouw, met de lichtblauwe Nike sport loop band. Leuke combi, vind ik wel. Op de foto lijkt hij trouwens groter dan in werkelijkheid. Naast de 40mm zie je het verschil wel, maar het is nog altijd een stuk kleiner dan mijn 44mm.

Deze vervangt de 40mm rosegouden SE uit 2020. De S10 is een tintje minder 'rose' qua kleur, dus ietsje geler-goud. Mooi product verder, mooi dun, en hopelijk iets langer software ondersteuning (die uit 2020 krijgen nu al geen update meer).

Overigens passen de oude 40mm bandjes er zonder problemen op. De lugs sluiten nét niet helemaal flush met de kast, maar dan moet je wel goed kijken. Ze zitten echter prima vastgeklikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dvug3hlCOgjNeohvB-2v4ukGVSw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nzpWdMcv9fwpLy8I215WsLAS.jpg?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 22-09-2024 20:13 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 17:33
Nu slaapapneu beschikbaar is wil ik het graag gebruiken op mijn Apple Watch 9. Hij blijft na het inschakelen aangeven dat hij geen data heeft? Ik heb hem iedere nacht om met slapen om mijn slaap te meten. Alleen deze opties doet niks.. iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Laatst online: 21:56

ericplan

5180 Wp PV

Gebruikt hier iemand Runkeeper én Spotify én bluetooth koptelefoon of oortjes op de AW10? Heb de originele Shokz Aeropex (2020, BT5.0). Multipoint aangezet, opnieuw gepaird met iPhone 15 en met AW10.
Zodra Spotify muziek draait, krijg ik geen audio cues van Runkeeper. Zonder Spotify krijg ik ze wel.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 10:52
Chris89 schreef op zondag 22 september 2024 @ 19:40:
Nu slaapapneu beschikbaar is wil ik het graag gebruiken op mijn Apple Watch 9. Hij blijft na het inschakelen aangeven dat hij geen data heeft? Ik heb hem iedere nacht om met slapen om mijn slaap te meten. Alleen deze opties doet niks.. iemand een oplossing?
Hij heeft 10 dagen data nodig voor hij iets laat zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ericplan schreef op zondag 22 september 2024 @ 19:59:
Gebruikt hier iemand Runkeeper én Spotify én bluetooth koptelefoon of oortjes op de AW10? Heb de originele Shokz Aeropex (2020, BT5.0). Multipoint aangezet, opnieuw gepaird met iPhone 15 en met AW10.
Zodra Spotify muziek draait, krijg ik geen audio cues van Runkeeper. Zonder Spotify krijg ik ze wel.
Ik kan alleen zeggen dat het met Apple Music wel werkt. Runkeeper op Ultra 2 met Airpods 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 17:43
Verwijderd schreef op zondag 22 september 2024 @ 00:07:
[...]

Had ik ook niet verwacht. Twijfelde om mijn Jet Black om te ruilen, maar uiteindelijk toch blij dat ik het niet gedaan heb!
Ik zie op Reddit een aantal posts over krassen op de jet black. Vond wat ik zag eigenlijk wel mee vallen.
Toch twijfel ik een beetje tussen jet black en silver.
Ik vind jet black mooier maar toch een beetje bang voor de krassen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-09 15:11

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

dwarsdrijver schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 23:07:
Ik heb de AW7 rvs, maar met scheurtje in het scherm. Dus nu voor nieuwe aan het kijken. Ik twijfel tussen AWU en AW10 titanium.

ik doe ook een teamsport, basketbal en dan doe ik een zweetband over de AW7 om niemand met het horloge te beschadigen. Ik denk dat voor basketbal de dunnere AW10 een betere keuze is. Wat denken jullie?

De batterijduur is van de AWU is ook aantrekkelijk
Damn… las je bericht en dacht dit gaat over mij. Twijfelde of ik het op een gegeven moment geschreven had tot ik je username las.

Exact dezelfde situatie qua Watch (inclusief beschadigingen), doe er ook een zweetbandje overheen tijdens basketbal en overweeg ook een titanium.

Je kan hoger springen met de titanium 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Tomas_ schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:09:
[...]

Je ekan je resultaten van elke dag al zien, maar goed dat is dan van die nacht alleen wat er gemeten is.
Die 10 dagen zullen voor een grafiek zijn, en een bepaalde Trent te analyseren in de waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-09 21:56
Hoeveel kcal stellen jullie in in de ringen ?
Vind lastig hoeveel je per dag eigenlijk moet verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
svenn15 schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:40:
Ik heb de mijne verhoogd naar 910

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 17:33
Tomas_ schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:09:
[...]

Vraag mij af of dit zo is… normaal laat hij al data zien voordat er een trend is. Maar het is het afwachten waard, zit nu op 5 dagen… direct aangezet bij beschikbaarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan het nu ook per dag instellen, maar ik heb het begin dit jaar ingesteld op 500 kcal, 30 minuten bewegen en 12 staan uren. En daar laat ik het bij. Ik ga er vaak overheen, maar de keer dat ik er geen zin in heb is 500 kcal makkelijk haalbaar. Het is je eigen doel en het moet gewoon leuk blijven.

De keren dat je er overheen gaat zijn er ook Move Goal 200/300/400% awards.

[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 22-09-2024 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08:45
Dat is heel persoonlijk. Je kan je dagelijks behoefte uit rekenen en op basis daar van de ringen instellen.
Pagina: 1 ... 9 ... 24 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Bandjes / Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS/watchOS update kan de batterijduur tijdelijk afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.