Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01:46
enzoronald schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:58:
KPN heeft de pagina met Apple watches al online staan: https://www.kpn.com/shop/...k=Apple&meestverkocht=ASC

Jammer dat het alleen de alu versie is en niet de titanium... Ik ben benieuwd of Odido wel de Titanium gaat aanbieden, zodat er nog wat korting mogelijk is zoals bij de Ultra :)
Vodafone ook. 814 voor de zwarte Ultra 2, 528 voor de 4G variant van de 10. Best mooie prijzen

https://www.vodafone.nl/smartwatch/apple-watch

[ Voor 4% gewijzigd door Steven030 op 13-09-2024 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:19
Ah, hopen dat de titanium Series 10 nog op een van de websites komt te staan. Scheelt toch weer wat mooie euro's :P Kun je weer een iPhone hoesje mee kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-06 11:32
mprkooij schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:30:
Ah, hopen dat de titanium Series 10 nog op een van de websites komt te staan. Scheelt toch weer wat mooie euro's :P Kun je weer een iPhone hoesje mee kopen.
Vodafone heeft wel de Titanium Gold erop staan. Maar dan alleen de 42mm versie voor 768 euro. Bij 46mm heb je alleen de keuze uit Alu Zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02:03
Odido is niet zo snel dit jaar met het updaten mbt de series 10 en ultra 2…

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausssie
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-06 11:53
TheKerremenke schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:36:
Zou mooi zijn als Odido tegelijkertijd aankondigt dat zij roaming op de smartwatch kunnen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redcoil
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-06 13:19

Redcoil

Polyinterpretabel

Het valt me wel op dat niet alle varianten bandjes worden aangeboden bij bijv. KPN en Vodafone. Bij KPN is de zwarte Ultra 2 met milanese bandje (alleen in maat M) te bestellen, maar de naturel variant bijvoorbeeld niet. Hopelijk worden er nog meer opties toegevoegd.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:58

Fjeze

AllesPerfect!

TheKerremenke schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:36:
Staan beide op de website nu zie ik net.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:11
Fjeze schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 14:29:
[...]

Staan beide op de website nu zie ik net.
Helaas alleen nooit de RVS (en nu de titanium) uitvoeringen. Bovendien ook niet zakelijk en alleen privé. Ik heb een flut accountmanager, want die zegt dat ie het niet kan regelen. Moet ik maar even bellen met de verkoop. Odido is echt een kansloze partij voor de zakelijke markt.

I don't have dreams, I have goals!!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-06 09:31

jmk

Ik wil heel graag een Apple watch series 10 maar maak me wel zorgen om de batterijduur van 18 uur. Ik wil mijn slaap meten en het liefst 1 keer per dag opladen. Dit kan volgens mij niet met dit apparaat. Daarnaast wil ik er 4 jaar mee doen en dan gaat er nog meer van die 18 uur af.

Hoe doen jullie dat?

Ik wacht even de reviews af want het wordt mijn eerste Apple Watch en wil geen miskoop doen. Ik vind dit review kanaal heel goed:
https://www.youtube.com/@TheQuantifiedScientist

Hebben jullie tips naar review sites die een goed onderbouwde mening geven over andere aspecten zonder al te veel bias? (Tweakers ken ik al :P )

(Ik heb nu een fitbit en ik ben er helemaal klaar mee. Moet een abonnement nemen om mijn eigen data te zien en hij loopt sinds de overname van Google 3 keer per maand vast.)

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
jmk schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 10:59:
Ik wil heel graag een Apple watch series 10 maar maak me wel zorgen om de batterijduur van 18 uur. Ik wil mijn slaap meten en het liefst 1 keer per dag opladen. Dit kan volgens mij niet met dit apparaat. Daarnaast wil ik er 4 jaar mee doen en dan gaat er nog meer van die 18 uur af.

Hoe doen jullie dat?

Ik wacht even de reviews af want het wordt mijn eerste Apple Watch en wil geen miskoop doen. Ik vind dit review kanaal heel goed:

Hebben jullie tips naar review sites die een goed onderbouwde mening geven over andere aspecten zonder al te veel bias? (Tweakers ken ik al :P )

(Ik heb nu een fitbit en ik ben er helemaal klaar mee. Moet een abonnement nemen om mijn eigen data te zien en hij loopt sinds de overname van Google 3 keer per maand vast.)
De ultra kopen. 8)7

Nee, grapje. Denk dat je dan tijdens douche en ontbijt/avondeten even moet snelladen.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:41

Hoe doen jullie dat?

Momenteel draag ik mijn Series 7 de hele dag én ‘s nachts om de slaap bij te houden. Enige moment dat ik tussentijds moet bijladen, naast de reguliere laadbeurt in de ochtend na opstaan, is als ik naar de fitness ben geweest. Dan ligt de Apple Watch even aan de lader terwijl ik sta te douchen en red ik het met gemak…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHRlS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:54

Hoe doen jullie dat?

Mijn ervaring is dat bij nieuwe watches en batterijduur altijd het principe van underpromise and overdeliver hanteert.

Met nieuwe watches haalde ik altijd ruim een dag. En pas na 1 of 2 major watchOS versies merk je dat het minder wordt. Denk dat je in het begin zeker minimaal een dag moet halen en dat zoals anderen aangeven snelladen tijdens het douchen je de batterij voldoende vol moet kunnen krijgen.

En je echt geen omkijken wil hebben naar batterij dan moet je voor een Ultra gaan.

• jmk

jmk

Ok, dank je voor jullie reacties, twee keer laden per dag wordt het dan maar, zeker op ten duur.

de versie die ik wil kopen is nog niet op voorraad, wordt oktober op zijn vroegst. Geeft mij kans even naar reviews te kijken. Volgens mij is de logistieke systeem voor de watches minder goed dan voor de iPhones.

ben heel erg benieuwd naar functies zoals detectie van slaap apneu en wil weer meer gaan bewegen, ook fijn dat die activiteiten ook worden gemeten. Heel veel zin in er mee aan de slag te gaan.

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:15

Hoe doen jullie dat?

Ik draag mijn Watch 7 dag en nacht. Overdag met AOD, 's nachts in slaapstand met scherm uit. Batterijconditie is 85%. 's Ochtends is het batterijniveau meestal ergens rond 30-45%. Even opladen tijdens het ochtendritueel tot 100% en ik kan weer 23 uur vooruit. Inderdaad, zoals gezegd, fitnesstracking en navigatie laat de batterij sneller leeglopen, dan moet ik soms tussendoor wel even een kwartier of zo opladen.
De Watch 10 heeft ook nog iets sneller snelladen dan de Series 7-9, dus dat helpt ook.

Hoe doen jullie dat?
Ik heb zelf de Ultra 2, maar wel gekeken in de instellingen naar features die ik niet nodig heb die invloed op de batterij kunnen hebben. Zijn wel filmpjes over te vinden met tips. Je kan bijvoorbeeld Geluidsmetingen uitschakelen. Altijd aan scherm kan je ook uitschakelen, maar vind ik zonde om te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaq01
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03-06 00:21
Tijdens de keynote werd over de nieuwe Series 10 verteld dat het AOD nu 1x per seconden update ipv 1x per minuut zodat je dus ook de seconden zag in bepaalde watchfaces. Weet iemand of de AWU2 deze update ook krijgt? Zou namelijk wel erg jammer zijn als dat niet zo is..
Shaq01 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 13:36:
Tijdens de keynote werd over de nieuwe Series 10 verteld dat het AOD nu 1x per seconden update ipv 1x per minuut zodat je dus ook de seconden zag in bepaalde watchfaces. Weet iemand of de AWU2 deze update ook krijgt? Zou namelijk wel erg jammer zijn als dat niet zo is..
Dat heb ik gemist. Dimt het scherm dan ook niet meer?

Maar ik zie geen seconden op mijn Ultra 2 met watchOS 11. Dus dat lijkt mij dan een feature van het Always‑on LTPO3 OLED Retina‑display, de Ultra 2 heeft LTPO2.

Edit:
watchOS 11 bevat nieuwe wijzerplaten die optimaal gebruikmaken van het grotere display en de snellere refresh-rate op Apple Watch Series 10. De wijzerplaat Flux vult het scherm seconde voor seconde met kleur. De wijzerplaat Reflecties reageert subtiel als je beweegt en heeft een opvallend flikkerend ontwerp dat perfect past bij de nieuwe kasten van glanzend titanium.
Als het alleen die twee wijzerplaten zijn dan vind ik het niet zo bijzonder. Als alle wijzerplaten seconden hebben wel een geinige feature.

[ Voor 30% gewijzigd door L23 op 14-09-2024 15:33 ]

• TheKerremenke
L23 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 14:56:
[...]

Maar ik zie geen seconden op mijn Ultra 2 met watchOS 11. Dus dat lijkt mij dan een feature van het Always‑on LTPO3 OLED Retina‑display, de Ultra 2 heeft LTPO2.
Oftewel volgende keer als de ultra een upgrade krijgt ipv alleen de kleur.

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-06 20:37
Ik had me echt voorgenomen te upgraden dit jaar van m’n series 6 naar ultra (3). Maar ik ben redelijk teleurgesteld in wat er gepresenteerd is. Dus ik houd voorlopig m’n Watch 6 en kijk volgend jaar wel.

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

• Ronzz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-06 19:54
Ik ga van m’n AW5 naar de AW10. Ik wou watchOS11 beta installeren op de 5 en die wordt niet meer ondersteund. Nooit op gelet, maar geluk bij een ongeluk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19:39
Ronzz schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 15:32:
Ik ga van m’n AW5 naar de AW10. Ik wou watchOS11 beta installeren op de 5 en die wordt niet meer ondersteund. Nooit op gelet, maar geluk bij een ongeluk. :)
6 wordt nog wel ondersteund? kan me anders geen reden bedenken om een aw2 te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:07
Drials schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 16:20:
[...]

6 wordt nog wel ondersteund? kan me anders geen reden bedenken om een aw2 te halen.
AW6 is minimum voor watchOS 11.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• jmk

jmk

Knoezelbos schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 15:10:
Ik had me echt voorgenomen te upgraden dit jaar van m’n series 6 naar ultra (3). Maar ik ben redelijk teleurgesteld in wat er gepresenteerd is. Dus ik houd voorlopig m’n Watch 6 en kijk volgend jaar wel.
Misschien komt de ultra 3 al in april, ik las een gerucht, ik dacht hier op de frontpage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
jmk schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 18:01:
[...]

Misschien komt de ultra 3 al in april, ik las een gerucht, ik dacht hier op de frontpage.
iPad 3 -> iPad 4 vibes…grrrr. Vergeet ik nooit meer.

Redondo1982 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 18:17:
[...]

iPad 3 -> iPad 4 vibes…grrrr. Vergeet ik nooit meer.
Gelukkig functioneert de Apple Watch Ultra 2 niet als een iPad 3 :P

• Redondo1982
L23 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 18:22:
[...]

Gelukkig functioneert de Apple Watch Ultra 2 niet als een iPad 3 :P
Wordt ie niet warm in het midden? ;)

• Redcoil
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-06 13:19

Redcoil

Polyinterpretabel

Weet iemand trouwens wanneer er reviews van de nieuwe AW geplaatst mogen worden? Meestal een week na de presentatie ofzo toch?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Laatst online: 22:19
Redcoil schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 22:17:
Weet iemand trouwens wanneer er reviews van de nieuwe AW geplaatst mogen worden? Meestal een week na de presentatie ofzo toch?
Volgens mij woensdag as. Heeft niet zozeer te maken het moment van de presentatie, meer het aantal dagen voor de release volgens mij..

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

jmk schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 18:01:
[...]

nieuws: 'Apple komt volgend jaar met Watch Ultra 3 en nieuwe Watch SE'

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausssie
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-06 11:53
L23 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 14:56:
[...]

Hoe werkt het dan op je Ultra als je een workout doet?
Is hier het scherm dan continu actief of zie je hier ook alleen maar minuten en geen seconden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:48
Als ik het goed begrijp is de Apple Watch Ultra nu in 2 kleuren?

- Titanium
- Zwart?

De titanium welke kleur is dit precies?
Natural Titanium van de Iphone? of meer anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:43
Aggressor schreef op zondag 15 september 2024 @ 11:21:

- Titanium
- Zwart?

De kleur die de Ultra altijd al heeft gehad is dat gewoon, alleen de zwarte kleur is er dit jaar bijgekomen.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mausssie schreef op zondag 15 september 2024 @ 09:52:
[...]

Hoe werkt het dan op je Ultra als je een workout doet?
Is hier het scherm dan continu actief of zie je hier ook alleen maar minuten en geen seconden?
Bij een workout is er geen verschil tussen Watch modellen. Het scherm is dan inderdaad continue actief en je ziet de seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Aggressor schreef op zondag 15 september 2024 @ 11:21:

- Titanium
- Zwart?

er komt een zwarte, metaalkleurige en gouden versie. voor de Titanium versies is er alleen een gps+g5 versie wat ook weer voor een price bump zorgt.

behalve de behuizing is ook het glas van de Titanium versie beter.

ik kon bij Apple zelf alleen de gouden versie bestellen met een afleverdatum van 20-08. Niets voor mij.

zwart is heel mooi maar mogelijk iets minder slijtvast. daarom denk ik dat ik voor de metaalkleurige titanium ga.

Mits de sensors beter zijn of net zo goed als de awu2. anders wacht ik op de awu3 (april?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
@jmk de huidige kleur die er nu, is dat is gewoon zilver? Of meer goud?
Moeilijk te zien op filmpjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:18
Aggressor schreef op zondag 15 september 2024 @ 12:14:
@jmk de huidige kleur die er nu, is dat is gewoon zilver? Of meer goud?
Moeilijk te zien op filmpjes
Ik vind het in de filmpjes anders meer dan goed te zien, maar het is meer zilverachtig(Ik zie er echt geen goudkleurig in).
Anders even na een winkel lopen die zijn zowat overal 7 dagen in de week open, dan kan je zelf kijken of je het mooi vind ;).

Er is geen nieuwe Ultra(Buiten een andere kleur), dus deze zal gewoon mediamarkt/ telefoon winkels/ Coolblue etc ten toon gesteld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Naturel titanium heeft van nature een beetje goud/brons-achtige glans. Het lijkt afhankelijk van de belichting een beetje op de Starlight-kleur zoals die tot het vorige model gebruikt werd. Die kleur wordt nu niet meer voor de Watch 10 gebruikt, waarschijnlijk om de gelijkenis met naturel titanium. Je moet natuurlijk niet in de verleiding komen om een goedkopere watch te kopen met eenzelfde uitstraling als een duurdere :P .
Je hebt dus nu voor de Watch 10 aluminium: mat zilver - mat rose goud, glanzend zwart; voor de Watch 10 titanium: glanzend goud, glanzend naturel of glanzend grijs. Voor de Ultra 2 kun je kiezen uit mat naturel of mat zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Iemand hier die toevallig Vodafone OneNumber gebruikt i.c.m. met z’n AW? Benieuwd voor welke use-case dit dan wordt gebruikt. :)

Zit eraan te denken om dit te nemen voor m’n UW2 die vrijdag komt. Voor € 5 per maand val ik hier geen buil aan, maar vraag me wel af of ik het überhaupt ooit ga gebruiken aangezien ik vrijwel altijd m’n telefoon op zak heb.

[ Voor 47% gewijzigd door Rivanov op 15-09-2024 12:56 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Rivanov schreef op zondag 15 september 2024 @ 12:55:
Iemand hier die toevallig Vodafone OneNumber gebruikt i.c.m. met z’n AW? Benieuwd voor welke use-case dit dan wordt gebruikt. :)

Zit eraan te denken om dit te nemen voor m’n UW2 die vrijdag komt. Voor € 5 per maand val ik hier geen buil aan, maar vraag me wel af of ik het überhaupt ooit ga gebruiken aangezien ik vrijwel altijd m’n telefoon op zak heb.
Ik heb mijn Ultra2 zonder sim in gebruik, maar wat ik verder lees is.

Sporten: Telefoon thuis laten en toch muziek luisteren/ en eventuele bereikbaar zijn.
Winkel lopen toch bereikbaar zijn

Het is een kwestie denk ik van wenning, en ook omdat de Watch niet alle apps heeft.
Whatsapp heb je weinig aan, ja je kan een snel antwoord op een notificatie geven. Maar verder dan dat kom je niet.

Voordeel daarvan misschien iets meer rust, want genoeg apps die niet op de watch zelf draaien.
Aan de andere kant je heb wel weer van alles in te halen als je terug bent, dus is maar net hoe vaak je op de telefoon kijkt.
Op zich tijdens het hardlopen zou ik het nog handig kunnen vinden, als muziek via de watch ook gaat(Hoef ik mijn pro max niet ergens in te proppen en mee te nemen) (Eigenlijk kan dat al want ik heb muziek offline via de muziek app hier voor :+ ).
Maar ja om nu altijd 24/7 bereikbaar te zijn vind ik ook overdreven, je kan best even offline zijn dat je gaat sporten of na de winkel loopt ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:15

swv

Ik gebruik eSim (via KPN) vooral met het idee dat mijn Watch altijd verbinding houdt met mijn telefoon, dus buiten bluetooth bereik. Zat momenten dat ik op mijn werk bijvoorbeeld mijn iPhone op mijn bureau laat liggen als ik naar een collega, wc of vergadering ga (en dus buiten bluetooth bereik, wifi gebruik ik buitenshuis niet). Thuis is dat even naar de buren of de ondergrondse afvalcontainer lopen zonder iPhone mee te nemen. Ik noem maar wat. Momenten waar je prima zonder telefoon kan zijn natuurlijk, maar ik vind het wel makkelijk. Ik sport verder niet.

Wel eens aan gedacht om mijn iPhone thuis te laten bij een tripje naar het winkelcentrum of het bos/strand, maar dan mis je ook wel eens praktische dingen. Zoals verkeersinformatie opzoeken, Carplay, betaald parkeren via de app, reviews of openingstijden opzoeken van horeca etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
swv schreef op zondag 15 september 2024 @ 13:36:
[...]

Ik gebruik eSim (via KPN) vooral met het idee dat mijn Watch altijd verbinding houdt met mijn telefoon, dus buiten bluetooth bereik. Zat momenten dat ik op mijn werk bijvoorbeeld mijn iPhone op mijn bureau laat liggen als ik naar een collega, wc of vergadering ga (en dus buiten bluetooth bereik, wifi gebruik ik buitenshuis niet). Thuis is dat even naar de buren of de ondergrondse afvalcontainer lopen zonder iPhone mee te nemen. Ik noem maar wat. Momenten waar je prima zonder telefoon kan zijn natuurlijk, maar ik vind het wel makkelijk. Ik sport verder niet.

Wel eens aan gedacht om mijn iPhone thuis te laten bij een tripje naar het winkelcentrum of het bos/strand, maar dan mis je ook wel eens praktische dingen. Zoals verkeersinformatie opzoeken, Carplay, betaald parkeren via de app, reviews of openingstijden opzoeken van horeca etc.
Toch een beetje een fear of missing out, je wil toch op de hoogte altijd van alles blijven? :P (Zeg niet dat dit slecht is).
Maar ja dit is wel een beetje, de Sim mogelijkheid in de Watch is leuk. Maar het is eigenlijk op momenten die je zo leest prima even zonder bereikbaar ben kan zijn.

Ja ok als je sport en je streamt altijd muziek online, dan wordt het lastig(Dus geen offline afspeellijst).
UIteraard verschilt dat wie dat wel en niet kan, ik zelf kan dat prima van mij hoeft dat niet(En vind prima niet op de hoogte te zijn direct).
Ik laat mijn telefoon ook zo vaak liggen op het bureau, en loop ik na de wc of collega of koffie. ik hoef echt niet elk berichtje/ belletje dan mee te krijgen(Maar goed zo ben ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
THEVGE schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:03:
Ik zit zelf niet in het Apple milieu en begrijp dat ik niet een AW kan gebruiken op mijn Android/Windows devices. Ik zou wel een AW willen puur voor de goede health tracking. In hoeverre is tracking en lange termijn monitoring te doen op alleen de AW? Of heb je echt een Apple device nodig om alle data te kunnen zien?
Vervolg vraagjes voor advies:
1-Werkt Garmin gewoon op Apple zoals ik nu gewend ben op Android? Ik neem aan van wel. Garmin Enduro 3 is besteld en verwacht ik volgende week. Heb nu een Garmin Forerunner 745.
2-Aangezien de AW een Apple device nodig heeft, welk device raden jullie mij aan? Ik heb al een Samsung Tab 9 dus een tablet is het zeker niet, ik heb ook een prima desktop PC en geen behoefte aan een laptop. Kortom, handig lijkt mij een Apple iPhone. Hoeft geen top model te zijn, tweedehands mag, is alleen om de AW uit te kunnen lezen. Zou wel graag komende jaren nieuwste iOS willen draaien om meteen eens te proeven aan het Apple eco systeem.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982

Dit is toch al héél vaak besproken? Zij het dan met de Multisims van Odido en KPN?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:15

swv

Carlos0_0 schreef op zondag 15 september 2024 @ 13:42:
[...]

Toch een beetje een fear of missing out, je wil toch op de hoogte altijd van alles blijven? :P (Zeg niet dat dit slecht is).
Maar ja dit is wel een beetje, de Sim mogelijkheid in de Watch is leuk. Maar het is eigenlijk op momenten die je zo leest prima even zonder bereikbaar ben kan zijn.

Ja ok als je sport en je streamt altijd muziek online, dan wordt het lastig(Dus geen offline afspeellijst).
UIteraard verschilt dat wie dat wel en niet kan, ik zelf kan dat prima van mij hoeft dat niet(En vind prima niet op de hoogte te zijn direct).
Ik laat mijn telefoon ook zo vaak liggen op het bureau, en loop ik na de wc of collega of koffie. ik hoef echt niet elk berichtje/ belletje dan mee te krijgen(Maar goed zo ben ik).
Ik zie het juist als een mogelijkheid om mijn telefoon meer los te laten, maar toch bereikbaar te zijn. En ik heb geen last van FOMO. Sinds mijn eerste Apple Watch (series 0) in 2015 heb ik notificaties uit groepsgesprekken in Whatsapp verbannen. Daar werd ik knettergek van. Nu krijg ik wat meer persoonlijke notificaties/berichten die er meer toe doen. En dan vind ik het een fijne gedachte dat ik wel bereikbaar blijf, ook als ik wat belangrijkere berichtjes/telefoontjes verwacht.

Wat ik nu wilde beargumenteren is dat ik er wel gebruik van maak in een paar situaties die ik zo snel kon verzinnen, maar mijn telefoon niet altijd thuis durf te laten vanwege wat praktische dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb via Odido voor 5 euro per maand internet op mijn Apple Watch Ultra 2. Het was toen voor mij de goedkoopste manier om een Ultra 2 te bestellen en kan die 5 euro per maand voor internet elk moment opzeggen. Dat heb ik tot nu toe nog niet gedaan.

Ik laat wel regelmatig mijn iPhone thuis als ik boodschappen doe, ga fietsen, fitnessen of hardlopen. Voor fietsen denk ik wel handig dat ik dan eventueel kan bellen etc. Maar bij fitness is er gewoon wi-fi aanwezig. Tijdens het hardlopen moet ik zeggen dat ik notificaties eerder storend vind :P
Qua muziek vind ik het persoonlijk overbodig. Ik heb een iTunes bibliotheek met iTunes Match abonnement. Ik kan muziek offline opslaan op de Apple Watch en die 64GB krijg ik niet vol. Wel heb ik nu een maandje Apple Music en als je dan nieuwe muziek wil ontdekken dan is streamen wel handiger, in dat scenario internet op de Apple Watch wel handig.

Maar qua iMessage, Whatsapp en mail vind ik de Apple Watch nogal beperkt (Nederlands toetsenbord?). Leuk dat je het dan kan lezen onderweg, maar uitgebreid reageren doe je toch weer op de iPhone. Dus in dat opzicht vind ik berichten lezen onderweg zonder iPhone ook een beetje zinloos, kan in de meeste gevallen ook een uurtje later.

Maar het argument hierboven om je iPhone meer los te laten vind ik ook zeker een voordeel.

[ Voor 17% gewijzigd door L23 op 15-09-2024 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
Carlos0_0 schreef op zondag 15 september 2024 @ 12:21:
[...]

Ik vind het in de filmpjes anders meer dan goed te zien, maar het is meer zilverachtig(Ik zie er echt geen goudkleurig in).
Anders even na een winkel lopen die zijn zowat overal 7 dagen in de week open, dan kan je zelf kijken of je het mooi vind ;).

Er is geen nieuwe Ultra(Buiten een andere kleur), dus deze zal gewoon mediamarkt/ telefoon winkels/ Coolblue etc ten toon gesteld staan.
Dankjewel ga ik even doen..

https://www.amazon.nl/App...0%91bandje/dp/B0DGJMBPL2/

Deze komt 20 november uit.
Is dit dan ook weer een ander model dan de huidige ultra 2?
Of alleen het bandje ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
swv schreef op zondag 15 september 2024 @ 13:59:
[...]

Ik zie het juist als een mogelijkheid om mijn telefoon meer los te laten, maar toch bereikbaar te zijn. En ik heb geen last van FOMO. Sinds mijn eerste Apple Watch (series 0) in 2015 heb ik notificaties uit groepsgesprekken in Whatsapp verbannen. Daar werd ik knettergek van. Nu krijg ik wat meer persoonlijke notificaties/berichten die er meer toe doen. En dan vind ik het een fijne gedachte dat ik wel bereikbaar blijf, ook als ik wat belangrijkere berichtjes/telefoontjes verwacht.

Wat ik nu wilde beargumenteren is dat ik er wel gebruik van maak in een paar situaties die ik zo snel kon verzinnen, maar mijn telefoon niet altijd thuis durf te laten vanwege wat praktische dingen.
Ik heb dat inderdaad gedaan, notificaties van groepsgesprekken verbannen inderdaad.
Maar ook andere apps insta geeft geen gil, mail app ook niet(Prive mail is toch 99% reclame), eens wat bewuster geworden van notificaties en die gaan instellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Aggressor schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:05:
[...]

Of alleen het bandje ?
Er is maar 1 Ultra 2 en die is nu beschikbaar in twee kleuren. Alleen het bandje heeft een andere kleur dan de bandjes van 2023/2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Aggressor schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:05:
[...]

Of alleen het bandje ?
Het is het zelfde model de Ultra2 is niet vernieuwd, alleen de kleuren zijn vernieuwd.
Je koopt dus gewoon het model van vorig jaar, alleen met een andere kleur en andere bandjes als optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Carlos0_0 schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:10:
[...]

Het is het zelfde model de Ultra2 is niet vernieuwd, alleen de kleuren zijn vernieuwd.
Je koopt dus gewoon het model van vorig jaar, alleen met een andere kleur en andere bandjes als optie.
Ja alleen de zwarte kleur is er bij gekomen toch?
De titanium kleur is hetzelfde als die er al was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Aggressor schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:32:
[...]

Ja alleen de zwarte kleur is er bij gekomen toch?
De titanium kleur is hetzelfde als die er al was?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:02
Klopt het wel dat je Watch met 4g verbinding houdt met je telefoon? Als ik m’n Watch meeneem en mijn telefoon thuis laat kan ik bijvoorbeeld niet Outlook berichten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
giantgiantus schreef op zondag 15 september 2024 @ 15:47:
Klopt het wel dat je Watch met 4g verbinding houdt met je telefoon? Als ik m’n Watch meeneem en mijn telefoon thuis laat kan ik bijvoorbeeld niet Outlook berichten lezen.
Draait outlook app zetf wel op de watch ?, dus een native app net als telegram.
Whatsapp is het zelfde krijgt alleen notificaties, maar de app helemaal gebruiken kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
giantgiantus schreef op zondag 15 september 2024 @ 15:47:
Volgens mij kunnen developers dat implementeren, misschien dat Microsoft dat niet gedaan heeft?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!
THEVGE schreef op zondag 15 september 2024 @ 13:53:
[...]

1-Werkt Garmin gewoon op Apple zoals ik nu gewend ben op Android? Ik neem aan van wel. Garmin Enduro 3 is besteld en verwacht ik volgende week. Heb nu een Garmin Forerunner 745.
2-Aangezien de AW een Apple device nodig heeft, welk device raden jullie mij aan? Ik heb al een Samsung Tab 9 dus een tablet is het zeker niet, ik heb ook een prima desktop PC en geen behoefte aan een laptop. Kortom, handig lijkt mij een Apple iPhone. Hoeft geen top model te zijn, tweedehands mag, is alleen om de AW uit te kunnen lezen. Zou wel graag komende jaren nieuwste iOS willen draaien om meteen eens te proeven aan het Apple eco systeem.

Dank!
Geen ervaring met Garmin. Maar begrijp dat die horloges ook met de iPhone werken. Genoeg informatie over te vinden op het internet.

De Apple Watch heeft een iPhone nodig. Tweedehands wellicht meer interessante keuzes. Nieuw is er de iPhone SE (3e generatie), deze heeft net als de iPhone 14 een A15 Bionic-chip en is het goedkoopste toestel in het assortiment. Die krijgt nog jaren updates. Recentere iPhone's zullen uiteraard nog langer ondersteuning krijgen, maar zijn al gauw anderhalf tot twee keer zo duur. Voor een nieuwe Apple Watch (watchOS 11) heb je minimaal een iPhone XS of iPhone SE (2e generatie) nodig, maar kan zijn dat deze toestellen volgend jaar al niet meer werken met de nieuwste watchOS van de Apple Watch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
L23 schreef op zondag 15 september 2024 @ 15:49:
[...]

Geen ervaring met Garmin. Maar begrijp dat die horloges ook met de iPhone werken. Genoeg informatie over te vinden op het internet.

De Apple Watch heeft een iPhone nodig. Tweedehands wellicht meer interessante keuzes. Nieuw is er de iPhone SE (3e generatie), deze heeft net als de iPhone 14 een A15 Bionic-chip en is het goedkoopste toestel in het assortiment. Die krijgt nog jaren updates. Recentere iPhone's zullen uiteraard nog langer ondersteuning krijgen, maar zijn al gauw anderhalf tot twee keer zo duur. Voor een nieuwe Apple Watch (watchOS 11) heb je minimaal een iPhone XS of iPhone SE (2e generatie) nodig, maar kan zijn dat deze toestellen volgend jaar al niet meer werken met de nieuwste watchOS van de Apple Watch.
Se 3th generation heeft de zelfde chip als de iPhone 13, dus nog een jaartje ouder :).
Maar deze telefoon is meer dan prima, de SE 2de generatie is gelijkwaardig aan een iPhone 11.

Ik denk niet dat hiervan de ondersteuning stopt volgend jaar, aangezien eerst de XR/XS nog moeten afvallen van 2018). deze gaat een jaar langer mee en ondersteund IOS18.
Goed op langer termijn gezien is wellicht een SE 3de generatie iPhone wel handiger, en zullen ook 2de hands niet zo heel duur meer zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op zondag 15 september 2024 @ 15:57:
[...]

Se 3th generation heeft de zelfde chip als de iPhone 13, dus nog een jaartje ouder :).
Maar deze telefoon is meer dan prima, de SE 2de generatie is gelijkwaardig aan een iPhone 11.

Ik denk niet dat hiervan de ondersteuning stopt volgend jaar, aangezien eerst de XR/XS nog moeten afvallen van 2018). deze gaat een jaar langer mee en ondersteund IOS18.
Goed op langer termijn gezien is wellicht een SE 3de generatie iPhone wel handiger, en zullen ook 2de hands niet zo heel duur meer zijn.
Heb je net ook de toestellen vergeleken op de Apple website? Maar het klopt dat de iPhone 13 en iPhone 14 dezelfde chipset hebben. iPhone 13 is alleen niet meer te koop op de website van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Carlos0_0 schreef op zondag 15 september 2024 @ 15:48:
[...]

Draait outlook app zetf wel op de watch ?, dus een native app net als telegram.
Whatsapp is het zelfde krijgt alleen notificaties, maar de app helemaal gebruiken kan niet.
Dank. App draait wel lokaal maar blijkbaar geen updates van nieuwe e-mail e.d. Dat is dan wel weer jammer :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op zondag 15 september 2024 @ 15:49:
[...]

Volgens mij kunnen developers dat implementeren, misschien dat Microsoft dat niet gedaan heeft?
Zelfde als Youtube Music, ook geen (LTE) ondersteuning op de Apple Watch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
THEVGE schreef op zondag 15 september 2024 @ 13:53:
[...]

Dank!
Aangezien je met een Samsung Tab beter een Samsung smartphone kunt hebben, zou ik voor het sporten de allergoedkoopste Iphone nemen die te koop is en die nog IOS 18 aan kan: bijvoorbeeld de Iphone SE 2020. Of een tweedehands Iphone 12 of 13. Helaas zit je met die oudere modellen wel met een oplaadkabel die alleen voor dat ene apparaat geschikt is.
Maar waarom niet een Garmin, die veel specifieker gericht is op sport, met een veel betere gebruiksduur? En die dan ook nog een gekoppeld en gesynchroniseerd kan worden aan bv. Samsung Health op zowel je Samsung Tab als je Samsung smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:25
Ik ben over anderhalve week in Japan en wil daar een nieuwe Apple Watch 10 (niet cellular) kopen omdat de Yen best gunstig is ten opzichte van de Euro. Klopt het dat een Japanse watch normaal functioneert in Europa? Of zijn dat toch andere modellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THEVGE
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op zondag 15 september 2024 @ 16:32:
[...]

Aangezien je met een Samsung Tab beter een Samsung smartphone kunt hebben, zou ik voor het sporten de allergoedkoopste Iphone nemen die te koop is en die nog IOS 18 aan kan: bijvoorbeeld de Iphone SE 2020. Of een tweedehands Iphone 12 of 13. Helaas zit je met die oudere modellen wel met een oplaadkabel die alleen voor dat ene apparaat geschikt is.
Maar waarom niet een Garmin, die veel specifieker gericht is op sport, met een veel betere gebruiksduur? En die dan ook nog een gekoppeld en gesynchroniseerd kan worden aan bv. Samsung Health op zowel je Samsung Tab als je Samsung smartphone.
In mijn vraag staat dat ik sowieso een Garmin gebruik als daily driver. Puur voor health tracking gedurende de nacht overweeg ik een AW. Intussen genoeg duidelijk welke iPhone ik het best kan nemen, dank daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
THEVGE schreef op zondag 15 september 2024 @ 17:31:
[...]

In mijn vraag staat dat ik sowieso een Garmin gebruik als daily driver. Puur voor health tracking gedurende de nacht overweeg ik een AW. Intussen genoeg duidelijk welke iPhone ik het best kan nemen, dank daarvoor.
Waarom wil je een AW voor nacht tracking als je een Enduro 3 hebt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THEVGE
  • Niet online
Aghanim schreef op zondag 15 september 2024 @ 17:59:
[...]

Waarom wil je een AW voor nacht tracking als je een Enduro 3 hebt?
Wegens gezondheidsredenen. De Enduro 3 heeft niet even goede functionaliteit, bijvoorbeeld mindere slaap tracking en geen apneu detectie. Dat is voor mij op dit moment erg waardevol. Normaliter zou ik nooit een AW overwegen. En gezondheid mag wat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-06 08:37
Redondo1982 schreef op zondag 15 september 2024 @ 16:23:
[...]

Zelfde als Youtube Music, ook geen (LTE) ondersteuning op de Apple Watch.
Hoe werkt dat met Spotify? Of kan ik nummers (of podcast) downloaden en tijdens het sporten luisteren zonder dat ik m’n iPhone bij me heb?

(Nog geen AW in bezit, staat wel op de planning)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jas99 schreef op zondag 15 september 2024 @ 18:35:
[...]

Hoe werkt dat met Spotify? Of kan ik nummers (of podcast) downloaden en tijdens het sporten luisteren zonder dat ik m’n iPhone bij me heb?

(Nog geen AW in bezit, staat wel op de planning)
https://support.spotify.c...e/spotify-on-apple-watch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-06 08:37
Thanks, over het meest logische Google resultaat heengekeken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Maar zo te zien ook niet werkend met LTE dus dan heb je er nog niks aan als je wilt luisteren onderweg zonder foon. Tenzij je download, maar daar heb ik geen LTE voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
THEVGE schreef op zondag 15 september 2024 @ 18:11:
[...]

Wegens gezondheidsredenen. De Enduro 3 heeft niet even goede functionaliteit, bijvoorbeeld mindere slaap tracking en geen apneu detectie. Dat is voor mij op dit moment erg waardevol. Normaliter zou ik nooit een AW overwegen. En gezondheid mag wat kosten.
Zo is dat! Gaat niks boven gezondheid en alles wat je kan checken of voor kan zijn moet je serieus overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op zondag 15 september 2024 @ 18:48:
[...]

Maar zo te zien ook niet werkend met LTE dus dan heb je er nog niks aan als je wilt luisteren onderweg zonder foon. Tenzij je download, maar daar heb ik geen LTE voor nodig.
Waar lees je dat? Ik maak uit andere zoekresultaten op dat het ook werkt met LTE. Maar zelf geen ervaring met Spotify.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:43
Spotify werkt gewoon op een AW met LTE. :)

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
L23 schreef op zondag 15 september 2024 @ 19:14:
[...]

Waar lees je dat? Ik maak uit andere zoekresultaten op dat het ook werkt met LTE. Maar zelf geen ervaring met Spotify.
Het werkt dus wel. Uit die link kon ik dat nergens uit herleiden. Staat dat je eea moet downloaden om onderweg te kunnen luisteren dus ik dacht dat ook hier LTE niet mee werkt. Het was ook echt een aanname en geen feit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 13:35
virofi schreef op zondag 15 september 2024 @ 17:21:
Ik ben over anderhalve week in Japan en wil daar een nieuwe Apple Watch 10 (niet cellular) kopen omdat de Yen best gunstig is ten opzichte van de Euro. Klopt het dat een Japanse watch normaal functioneert in Europa? Of zijn dat toch andere modellen?
Als je een niet cellular koopt maakt het niks uit. Alleen met cellular kan het voorkomen dat het model een andere LTE band ondersteunt dan in Nederland / Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:05

_AN

Davidas schreef op zondag 15 september 2024 @ 19:59:
Spotify werkt gewoon op een AW met LTE. :)
Precies. Volgens mij is er geen beperking op LTE op de app. Als er maar een app beschikbaar is voor de Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
_AN schreef op zondag 15 september 2024 @ 20:31:
[...]

Precies. Volgens mij is er geen beperking op LTE op de app. Als er maar een app beschikbaar is voor de Watch.
Niet dus voor elke app. Outlook heeft een app op de Watch maar werkt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:27

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Geen Vodafone, maar wel 4G op mijn huidige Ultra. Ik vind het vooral lekker voor de periodes dat ik wil ontsmartphonen, vooral als ik een weekje wegga met mijn gezin. Dan loop ik met een Punkt. MP02 als telefoon, maar heb ik toch nog toegang tot maps, Apple Pay en muziek. Lekker in het moment.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:12

Wij gebruiken het voornamelijk om bereikbaar te zijn tijdens het zwemmen met onze jongste terwijl onze oudste op school zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
JSchut schreef op donderdag 12 september 2024 @ 19:06:
[...]

Het beter precies kunnen afstellen om de pols. Ipv de vaste punten.

Heb nu ook zo'n soort bij mijn watch 7.

Ik twijfel nu alleen of ik niet de verkeerde band heb besteld... Heb S/M besteld want dacht dat die tot 200mm ging maar die is van 130-180mm.

Mijn pols is 170mm. Zou dus moeten passen maar de M/L is van 145-220.

Dus beide zouden moeten kunnen. Hoop niet dat de S/M te krap is met omdoen.
Hoe is dit afgelopen?

Waar het jij hem besteld?
Ik heb ook een 17cm pols omtrek.... ik twijfel ook met de maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me nog een lopend proces.

Jij zat toch naar een Alpine loop te kijken, niet het trail bandje? Ik raad je aan om dan voor maat M te gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door L23 op 15-09-2024 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:27

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Weten we eigenlijk of gepolijst titanium net zo krasvrij is als stainless steel?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1885112

Mog schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:15:
Weten we eigenlijk of gepolijst titanium net zo krasvrij is als stainless steel?
Ik maak me nogal druk om mijn bestelde Jet Black. Als die qua krasgevoeligheid op de iPhone 7 lijkt, hou ik mijn hart vast. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mog schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:15:
Stainless steel krasvrij? Die dingen kraste als een malle altijd, ik poetste ze maandelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Donstil schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:51:
[...]

Stainless steel krasvrij? Die dingen kraste als een malle altijd, ik poetste ze maandelijks.
Welke had je? Mijn Series 6 zag er na een jaar nog als nieuw uit. De zwarte had ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Anoniem: 1885112 schreef op zondag 15 september 2024 @ 23:00:
[...]

Welke had je? Mijn Series 6 zag er na een jaar nog als nieuw uit. De zwarte had ik.
1 tm 7, daarna naar de ultra gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:50
Anoniem: 1885112 schreef op zondag 15 september 2024 @ 23:00:
[...]

Stainless steel zwart?

Die van mij had al heel snel krasjes door het Milanees bandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
ik vind het maar een lastige keuze, ik ben al sinds iPhone 14 uit kwam op zoek naar een apple watch. Elke keer uitgesteld omdat ik dat eerste jaar de iPhone kocht met AirPods pro. Jaar erop viel de upgrade van de 9 tov de 8 enorm tegen en inmiddels is de 10 ook maar een Q.O.L. update tov de 9.

Dan wil ik er toch wel graag een en dan kom ik snel in de verleiding de ultra te kopen, maar uiteindelijk wordt je dan gewoon 2x zoveel geld uit de zak geklopt dan een normale Watch aluminium. Als ik er zo over nadenk neem ik wellicht liever de Watch 10 en over een paar jaar weer een ander ipv het dubbele neertellen, richting de prijs van een ultra voor hardware van een jaar oud.

Vind het best een lastige keuze en het one more year syndrome is hier ook van toepassing, heel makkelijk laat ik mij verleiden om toch nog maar een jaar uit te zitten in de hoop tot een grote update, maar een 2-3 dagen batterij levensduur gaan we niet krijgen in de reguliere watch als ik zo zie dat ze hem eerder dunner maken dan een grotere batterij geven..

Volgend weekend maar eens een mediamarkt of apple winkel af om ze eens om te doen. Vind de zwarte ultra met bijbehorende band zeer chique, de prijs kan ik mijzelf simpelweg niet verantwoorden voor een ruigere Apple Watch met wat meer batterij.. Vind de watch ultra er minder zakelijk uitzien dan een normale watch. Iemand voor hetzelfde dilemma gestaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

BarendBotje schreef op zondag 15 september 2024 @ 23:29:
Vind de watch ultra er minder zakelijk uitzien dan een normale watch. Iemand voor hetzelfde dilemma gestaan?
Er is wat mij betreft geen enkele AW die er 'zakelijk' uit ziet; ze zien er voor mij allemaal uit als een lelijk gadget. Daar moet je gewoon vrede mee nemen, anders is de AW misschien gewoon niet wat je zoekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik vind het maar een lastige keuze, ik ben al sinds iPhone 14 uit kwam op zoek naar een apple watch. Elke keer uitgesteld omdat ik dat eerste jaar de iPhone kocht met AirPods pro. Jaar erop viel de upgrade van de 9 tov de 8 enorm tegen en inmiddels is de 10 ook maar een Q.O.L. update tov de 9.

Dan wil ik er toch wel graag een en dan kom ik snel in de verleiding de ultra te kopen, maar uiteindelijk wordt je dan gewoon 2x zoveel geld uit de zak geklopt dan een normale Watch aluminium. Als ik er zo over nadenk neem ik wellicht liever de Watch 10 en over een paar jaar weer een ander ipv het dubbele neertellen, richting de prijs van een ultra voor hardware van een jaar oud.

Vind het best een lastige keuze en het one more year syndrome is hier ook van toepassing, heel makkelijk laat ik mij verleiden om toch nog maar een jaar uit te zitten in de hoop tot een grote update, maar een 2-3 dagen batterij levensduur gaan we niet krijgen in de reguliere watch als ik zo zie dat ze hem eerder dunner maken dan een grotere batterij geven..

Volgend weekend maar eens een mediamarkt of apple winkel af om ze eens om te doen. Vind de zwarte ultra met bijbehorende band zeer chique, de prijs kan ik mijzelf simpelweg niet verantwoorden voor een ruigere Apple Watch met wat meer batterij.. Vind de watch ultra er minder zakelijk uitzien dan een normale watch. Iemand voor hetzelfde dilemma gestaan?
Ik wou al een Apple Watch sinds de eerste generatie en pas bij de Ultra 2 ingestapt :P Ik was in eerste instantie enthousiast, maar daarna was het wachten op GPS, toen op Cellular etc.

Dat je 2x zoveel geld uit de zak geklopt wordt volg ik niet helemaal. Maar het is me ook niet duidelijk waarom je een Ultra 2 zou willen? Ik vind de extra features die de Ultra 2 heeft het wel waard.

In mijn geval ben ik blij dat ik een halfjaar terug een Ultra 2 gekocht heb en niet heb gewacht op de Ultra 3... Maar toen ook gewoon gekocht omdat ik er een nodig had voor hardlopen en buiten zwemmen. Het gaf me ook een enorme motivatie om meer te sporten. Blijven uitstellen was voor mij zonde geweest en had ik gewacht tot in september dan waren de buitenzwembaden alweer gesloten.

Ik vind zelf de Ultra 2 er prima uit zien, niet meer of minder zakelijk. Maar het is me niet helemaal duidelijk of je met een normale watch de gewone Apple Watch bedoeld of een niet-smart horloge. Uiteindelijk gekocht omdat het een nuttig functioneel ding is, maar een horloge met een echte wijzerplaat vind ik altijd mooier.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:38
@BarendBotje Ik heb Apple Watch Series 4, 6, 8 en Ultra gehad.

Mijn eerste Watch begon met de 4 in aluminium. Leuk, maar het scherm kraste best wel snel, want IonX is nou eenmaal veel zachter dan saffier. Ik heb toen de RVS-versie gekozen en ben twee jaar later voor de 6 gegaan.

De 8 heb ik een paar dagen gehad. Toen kreeg ik spijt, want ik wilde toch graag de Ultra. Die heb ik tot vorige week gehad en heb nu een Ultra 2 in het zwart in de bestelling. Die komt vrijdag.

Wil je een horloge dat zakelijker lijkt van Apple, dan kom je uit op de Watch Series 10. Wellicht kun je dan kiezen voor geborsteld aluminium in het zilver of een titanium versie. Maar de titanium versies zijn bijna net zo duur als de Ultra 2.

De Ultra 2 is een grote smartwatch en niet echt zakelijk. Daar is hij ook niet voor bedoeld. Nou ben ik ook geen sportief type en kan het mij niet schelen of een ander het nou zakelijk vindt staan of niet. De discussie over een zwarte Ultra 2 en of deze wel of niet mee naar kantoor kan, hebben we net gevoerd.

Ik trek lekker mijn eigen plan en koop wat ik mooi vindt. Of een ander het ook mooi vindt, kan me niet zoveel schelen. Als ik volgens een ander voor l.. wil lopen, doe ik dat lekker. En verantwoorden doe ik ook niet aan. Als ik er geld voor heb en de lichten ook nog aan kan houden, is het voor mij prima.

Wat je dus het best kan doen: kies het horloge dat je zelf graag wil. De Watch 10 is iets zakelijker (wel de kleinste kastgrootte kiezen) en iets goedkoper. Maar een minder goede batterij. De Ultra 2 is groter en meer als sporthorloge bedoeld. Maar wel een flinke batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

schumi1986 schreef op zondag 15 september 2024 @ 23:07:
[...]

Stainless steel zwart?

Die van mij had al heel snel krasjes door het Milanees bandje.
Ik dacht even dat mijn Series 6 ook stainless steel was, maar was aluminium. My bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Donstil schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:51:
[...]

Nou ben ik geen bouwvakker, maar mijn stalen AW7 ziet er na bijna drie jaar dagelijks dragen letterlijk nog als nieuw uit, zowel het scherm als de kast. En ik ga er echt niet overdreven mee om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus

Koop die Watch. Updates van Apple zijn altijd tamelijk marginaal. Jaar op jaar zijn de verschillen erg klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
giantgiantus schreef op maandag 16 september 2024 @ 07:32:
[...]

Koop die Watch. Updates van Apple zijn altijd tamelijk marginaal. Jaar op jaar zijn de verschillen erg klein.
Ik weet ook niet waar die op wacht hoor :? Misschien tot ie ermee kan vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Of-Aaargh schreef op maandag 16 september 2024 @ 07:28:
[...]

Nou ben ik geen bouwvakker, maar mijn stalen AW7 ziet er na bijna drie jaar dagelijks dragen letterlijk nog als nieuw uit, zowel het scherm als de kast. En ik ga er echt niet overdreven mee om.
Van mij ook nog netjes, maar je ziet wel gebruikerskrasjes vnl in het licht. Misschien doelt hij daar op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op maandag 16 september 2024 @ 07:28:
[...]

Ik ben ook geen bouwvakker en ik verwacht ook niet dat dit nodig is, het hoort gewoon bij het materiaal maar poetsen kon gelukkig altijd wel (want rvs).

Edit: Ik heb het overigens over de rvs variant die er ook uitziet als rvs uiteraard. Niet de donkere varianten met coating.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 16-09-2024 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Redondo1982 schreef op maandag 16 september 2024 @ 07:54:
[...]

Van mij ook nog netjes, maar je ziet wel gebruikerskrasjes vnl in het licht. Misschien doelt hij daar op?
Ja het zijn uiteraard geen diepe krassen, maar haar krasjes inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:23:
[...]

Ja het zijn uiteraard geen diepe krassen, maar haar krasjes inderdaad.
Hier ontkom je niet aan, tenzij je hem in de doos laat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 12:27

JSchut

.....

Aggressor schreef op zondag 15 september 2024 @ 21:42:
[...]

Hoe is dit afgelopen?

Waar het jij hem besteld?
Ik heb ook een 17cm pols omtrek.... ik twijfel ook met de maat.
Ik heb mijn bestelling laten staan. Ik heb nu een M\L bandje (Series 7) en die is net niet te lang. Als in langer had ik vervelnd gevonden. Met een grotere kast zou ik hem te lang vinden. Als in bijna mijn hele pols dubbel qua stof.

Ik heb hem besteld bij Coolblue. Als het goed is krijg ik hem vrijdag. Zal hier wel even een update plaatsen als ik hem binnen heb.

[ Voor 3% gewijzigd door JSchut op 16-09-2024 09:09 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
JSchut schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:08:
[...]

Ik heb mijn bestelling laten staan. Ik heb nu een M\L bandje (Series 7) en die is net niet te lang. Als in langer had ik vervelnd gevonden. Met een grotere kast zou ik hem te lang vinden. Als in bijna mijn hele pols dubbel qua stof.

Ik heb hem besteld bij Coolblue. Als het goed is krijg ik hem vrijdag. Zal hier wel even een update plaatsen als ik hem binnen heb.
Ik zit er ook vaak tussen in, ook met Samsung.
Volgens mij passen beiden prima ....

Ik ben benieuwd, en alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Redondo1982 schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:49:
[...]

Hier ontkom je niet aan, tenzij je hem in de doos laat.
Ja vandaar mijn eerdere bericht dus :P

Pagina: 1 ... 4 ... 22 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Bandjes / Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS/watchOS update kan de batterijduur tijdelijk afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.