@
BarendBotje Ik heb Apple Watch Series 4, 6, 8 en Ultra gehad.
Mijn eerste Watch begon met de 4 in aluminium. Leuk, maar het scherm kraste best wel snel, want IonX is nou eenmaal veel zachter dan saffier. Ik heb toen de RVS-versie gekozen en ben twee jaar later voor de 6 gegaan.
De 8 heb ik een paar dagen gehad. Toen kreeg ik spijt, want ik wilde toch graag de Ultra. Die heb ik tot vorige week gehad en heb nu een Ultra 2 in het zwart in de bestelling. Die komt vrijdag.
Wil je een horloge dat zakelijker lijkt van Apple, dan kom je uit op de Watch Series 10. Wellicht kun je dan kiezen voor geborsteld aluminium in het zilver of een titanium versie. Maar de titanium versies zijn bijna net zo duur als de Ultra 2.
De Ultra 2 is een grote smartwatch en niet echt zakelijk. Daar is hij ook niet voor bedoeld. Nou ben ik ook geen sportief type en kan het mij niet schelen of een ander het nou zakelijk vindt staan of niet. De discussie over een zwarte Ultra 2 en of deze wel of niet mee naar kantoor kan, hebben we net gevoerd.
Ik trek lekker mijn eigen plan en koop wat ik mooi vindt. Of een ander het ook mooi vindt, kan me niet zoveel schelen. Als ik volgens een ander voor l.. wil lopen, doe ik dat lekker. En verantwoorden doe ik ook niet aan. Als ik er geld voor heb en de lichten ook nog aan kan houden, is het voor mij prima.
Wat je dus het best kan doen: kies het horloge dat je zelf graag wil. De Watch 10 is iets zakelijker (wel de kleinste kastgrootte kiezen) en iets goedkoper. Maar een minder goede batterij. De Ultra 2 is groter en meer als sporthorloge bedoeld. Maar wel een flinke batterijduur.