©2004
Ik was al langer een whoop aan het overwegen, maar dat zou overbodig zijn met de aw12. Ik vrees dat ik nog even verder moet met Bevel.
(Die vergelijkende test heeft wel een hoog “wij van wc eend gehalte”, en de apple watch heeft een update frequentie van 5s tov 0.5 of 1s bij de concurrentie)
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS | Sony A6700 + Sigma 17-40mm F1.8 ART
Ik weet niet of het hier al ter sprake is gekomen (en voorlopig is het toch nog niet voor ons van toepassing) maar ik heb vanmorgen geleerd uit een interview op YouTube van TechRadar met Ternus & Wozniak dat Audio Intelligence niet gebruik maakt van opnames. Live Rewind en dergelijke gebeurt via de nieuwe chip zonder dat er geluid wordt opgenomen en afgespeeld.hk12nl schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 12:02:
Hier nog even een opsomming van de nieuwe functies die wel en niet in Nederland werken:
[Afbeelding]
'bron'
Moet je wel even uitleggen waar ik enthousiast over moet worden.L23 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 13:17:
Ook mensen die enthousiast een Apple Watch Ultra 4 met Ocean-bandje in de kleur Doorschijnend Zeewier hebben besteld? De nieuwe kleuren Ocean en Alpine bandjes vallen me behoorlijk tegen... Vorig jaar meerdere kleuren die me wel aanspraken. Had toen de Alpine in lichtblauw gekocht en hopelijk krijg ik de Terracotta nog te pakken.
Die bandjes van Apple zelf vind ik niks, en met mijn brede armen niet te gebruiken.
[A] Moon 4K Ultra HD: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2337998
Leg ik toch heel duidelijk uit? De kleuren.freshy98 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 13:26:
[...]
Moet je wel even uitleggen waar ik enthousiast over moet worden.
Die bandjes van Apple zelf vind ik niks, en met mijn brede armen niet te gebruiken.
Brede pols? Wat maakt specifiek die van Apple onbruikbaar? Ik ben zelf voornamelijk fan van de Alpine, maar voor mij zijn alle varianten bruikbaar.
Zonde dat je dan een Watch bandje moet kiezen die je niet gaat gebruiken.
[ Voor 8% gewijzigd door L23 op 11-09-2026 13:53 ]
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS | Sony A6700 + Sigma 17-40mm F1.8 ART
En dat zou je ook moeten kunnen instellen en daar heeft de EU geen probleem mee. Wat wel een probleem is dat een fabrikant met zoveel marktmacht alleen de eigen AI toestaat en concurrenten geen kast geeft.Radiodurans schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 13:13:
In dit geval zou ik het juist een pluspunt vinden van Apple, alleen hun eigen Siri AI heeft toegang tot alles op mijn telefoon met alle hardware (secure en/exclave) en cloud (end to end encrypted) zo privé mogelijk. Als ze dat moeten openstellen voor andere AI dan geloof ik Apple wel dat dat niet zo veilig kan.
Ik ga er vanuit dat je sarcastisch om een Ultra 4 te bestellen voor het bandje ;-)L23 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 13:50:
[...]
Leg ik toch heel duidelijk uit? De kleuren.
Brede pols? Wat maakt specifiek die van Apple onbruikbaar? Ik ben zelf voornamelijk fan van de Alpine, maar voor mij zijn alle varianten bruikbaar.
Zonde dat je dan een Watch bandje moet kiezen die je niet gaat gebruiken.
Met de Ultra 1 (die ik nog steeds gebruik want geen reden om te upgraden) heb ik destijds een bandje genomen die ruw aanvoelt. De rubber dingen kan ik niet tegen, veel te warm/zwetend.
De enige die ik tot nu toe fijn vind zijn bandjes die elastisch zijn met stof. Lastig uit te lezen en kan het zo snel ook niet terug vinden, ze lijken op Amazon niet meer voor te komen.
Voordeel er van, voor mij, is dat niet een vaste omvang hebben maar mee gaan als mijn arm opzet als ik het warm krijg. En dat gebeurt heel snel.
Mar het is zeker jammer dat ik niet alleen het horloge kan kopen zonder er ook een bandje bij te moeten kiezen die ik toch niet ga gebruiken.
[A] Moon 4K Ultra HD: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2337998
Nee, ik kijk elk jaar uit naar de nieuwe kleuren van Apple's eigen bandjes. Verder tevreden met de Ultra 2. Gekocht met het idee dat ik die heel lang blijf gebruiken en dat lukt me tot dusver prima. Koop je echter een nieuwe Apple Watch Ultra dan had ik het bij die Ocean bandjes logisch gevonden dat er ook wat normale kleuren zoals saai zwart beschikbaar zijn. Het doorzichtige moet je maar net aanspreken.freshy98 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 14:02:
[...]
Ik ga er vanuit dat je sarcastisch om een Ultra 4 te bestellen voor het bandje ;-)
Lang gebruik was ook mijn idee met de Ultra 1. Zolang de batterij en ondersteuning blijft vind ik het goed zo.L23 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 14:10:
[...]
Nee, ik kijk elk jaar uit naar de nieuwe kleuren van Apple's eigen bandjes. Verder tevreden met de Ultra 2. Gekocht met het idee dat ik die heel lang blijf gebruiken en dat lukt me tot dusver prima. Koop je echter een nieuwe Apple Watch Ultra dan had ik het bij die Ocean bandjes logisch gevonden dat er ook wat normale kleuren zoals saai zwart beschikbaar zijn. Het doorzichtige moet je maar net aanspreken.
Als de bandjes je bevallen en jij ieder jaar blij kan worden van nieuwe kleuren, daar heb ik niks op te zeggen dan :-)
Heb er zo'n 50 a 60 liggen in alle varianten en uitvoeringen. (Geef toe, ben een beetje doorgeslagen) Maar die heb ik toch echt bij onze 'vrienden' in China gekocht.
Voor iedere gelegenheid en kledingstijl/kleur een bandje en ook de nieuwe bandjes verwacht ik daar wel te zien opdagen.
Eric, Signing off !!
Ik probeerde het ook een beetje ontopic te houden met bandje kiezen bij de aankoop van de Apple Watch. Wat je via China koopt lijkt me heel leuk om te bespreken in het [Apple Watch] Bandjes / Hoesjes / Cases / Accessoires topic.Eric H schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 14:51:
Kopen jullie je bandjes nog bij Apple dan ?![]()
Heb er zo'n 50 a 60 liggen in alle varianten en uitvoeringen. (Geef toe, ben een beetje doorgeslagen) Maar die heb ik toch echt bij onze 'vrienden' in China gekocht.
Voor iedere gelegenheid en kledingstijl/kleur een bandje en ook de nieuwe bandjes verwacht ik daar wel te zien opdagen.
Op voorraad bij Amazon.nl: https://www.amazon.nl/App...expln=0&gad_source=1&th=1L23 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 13:17:
Ook mensen die enthousiast een Apple Watch Ultra 4 met Ocean-bandje in de kleur Doorschijnend Zeewier hebben besteld? De nieuwe kleuren Ocean en Alpine bandjes vallen me behoorlijk tegen... Vorig jaar meerdere kleuren die me wel aanspraken. Had toen de Alpine in lichtblauw gekocht en hopelijk krijg ik de Terracotta nog te pakken.
Edit: Ik vind de Alpine bandjes het fijnst, heb bijna alle kleuren
Deze generatie ga ik voor een watch 4 met Bordeauxrood Alpine bandje, en heb een losse Desert erbij genomen.
[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 11-09-2026 15:15 ]
I wake up in the morning and I piss excellence
Hoezo 'vrees'? Bevel is toch wel een heel aardig appje? Werkt voor mij top namelijkPieterve schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 12:31:
Ik was aan het twijfelen om te upgraden naar aw12 van mijn huidige aw10, voor de nieuwe sensors, maar jammer dat we weer niet alle functies krijgen in EU.
Ik was al langer een whoop aan het overwegen, maar dat zou overbodig zijn met de aw12. Ik vrees dat ik nog even verder moet met Bevel.
(Die vergelijkende test heeft wel een hoog “wij van wc eend gehalte”, en de apple watch heeft een update frequentie van 5s tov 0.5 of 1s bij de concurrentie)
©2004
Ja zag het, maar ik moet Medium hebben. Als het goed is heb ik die binnenkort binnen. Bordeauxrood is ook niet verkeerd, maar vond de Alpine kleuren licht blauw en terracotta er vorig jaar echt uitspringen. Het verschilt per jaar en dit jaar vind ik de keuze wat minder.Donstil schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 15:13:
[...]
Op voorraad bij Amazon.nl: https://www.amazon.nl/App...expln=0&gad_source=1&th=1
Edit: Ik vind de Alpine bandjes het fijnst, heb bijna alle kleuren![]()
Deze generatie ga ik voor een watch 4 met Bordeauxrood Alpine bandje, en heb een losse Desert erbij genomen.
En geen idee welke weekmaker gebruikt is en dan 24/7 op je huid. Nee dank je.Eric H schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 14:51:
Kopen jullie je bandjes nog bij Apple dan ?![]()
Medium hebben ze ook hoor, mocht het niet lukken.L23 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 15:43:
[...]
Ja zag het, maar ik moet Medium hebben. Als het goed is heb ik die binnenkort binnen. Bordeauxrood is ook niet verkeerd, maar vond de Alpine kleuren licht blauw en terracotta er vorig jaar echt uitspringen. Het verschilt per jaar en dit jaar vind ik de keuze wat minder.
Ja deze kleurtjes zijn wat minder, was ook wel tijd voor een nieuwe style band, maar goed misschien volgend jaar weer.
I wake up in the morning and I piss excellence
Ik heb niet zoveel vertrouwen in Amazon dat ze daadwerkelijk 27 maart 2027 gaan leveren. De datum verschuift steeds verder, maar het is inderdaad te bestellen. Ik vond het in ieder geval moeilijk/onmogelijk om het bandje op voorraad te vinden in Nederland afgelopen week, maar als het goed is binnenkort binnen via Proshop.Donstil schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 16:06:
[...]
Medium hebben ze ook hoor, mocht het niet lukken.
Ja deze kleurtjes zijn wat minder, was ook wel tijd voor een nieuwe style band, maar goed misschien volgend jaar weer.
Ergens kan ik mij wel vinden in de houding van Apple. Als je andere partijen toe gaat laten, dan ga je die ook toegang geven tot je gegevens.giantgiantus schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 13:59:
[...]
En dat zou je ook moeten kunnen instellen en daar heeft de EU geen probleem mee. Wat wel een probleem is dat een fabrikant met zoveel marktmacht alleen de eigen AI toestaat en concurrenten geen kast geeft.
NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR
Die Umber heb je bij Smartphonehoesjes.nl voor onder de €50,- inderdaad... enige nadeel is dat de onderkant, bij de sluiting zo snel 'vies' wordt. Het slijt snel.Ophidian schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 17:01:
Ik heb de UW3 inmiddels in gebruik genomen. Samen met een Magnetic Link Umber, onlangs voor amper 50 euro kunnen scorenMooie combi.
[Afbeelding]
Ik gebruik nu een titanium-bandje. Ik was sceptisch... maar na maanden blijft het er perfect uitzien.
Psssst, jongens: [Apple Watch] Bandjes / Hoesjes / Cases / AccessoiresCreativeS schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 17:13:
[...]
Die Umber heb je bij Smartphonehoesjes.nl voor onder de €50,- inderdaad... enige nadeel is dat de onderkant, bij de sluiting zo snel 'vies' wordt. Het slijt snel.
[Afbeelding]
Ik gebruik nu een titanium-bandje. Ik was sceptisch... maar na maanden blijft het er perfect uitzien.
Als iedereen zo denkt kan het hier vol staan met berichten over bandjes…CreativeS schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 17:25:
[...]
Voor één enkel bericht ga ik niet speciaal naar een ander topic toe, maar bedankt.
Welke bandje heb jij gekozen bij de nieuwe Apple Watch?richards3 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 17:32:
[...]
Als iedereen zo denkt kan het hier vol staan met berichten over bandjes…
Nee dat doet apple niet, dat doet de gebruiken.Phoolie schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 16:44:
[...]
Ergens kan ik mij wel vinden in de houding van Apple. Als je andere partijen toe gaat laten, dan ga je die ook toegang geven tot je gegevens.
Het is de Apple Watch 12 46mm geworden met bordeaux Solobandje. Past denk ik mooi bij de Burgundy iPhone 18 pro Max die het waarschijnlijk gaat worden. Twijfel nog tussen deze en de Silver of Glacier.
Nu viel het me op dat de kwaliteit van gedownloade/offline muziek ronduit slecht is. Met het wandelen neem je dan toch weer de telefoon mee i.c.m. Spotify.
Doe ik hier iets verkeerd in? Is er een manier om de kwaliteit gewoon ‘’goed’’ te houden?
Een andere optie die ik liever niet gebruik: Apple Music. We hebben hier een betaald abonnement voor, maar liever gebruik ik Spotify. Is de kwaliteit van Apple Music beter als je muziek offline beschikbaar maakt op de watch?
.
Ik moet zeggen dat ik geen verschil merk tussen offline beschikbaar maken van muziek en streamen bij AM, het is beide dikke prima. Helemaal met AirPods Pro erbij, dan klinkt het gewoon erg goed. Ik ben juist vanwege het willen kunnen hardlopen met alleen de watch bij me naar AM overgestapt omdat dat bij Spotify niet werkte.henidde schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 07:34:
Afgelopen week de Ultra Watch 4 besteld. Momenteel in het bezit van de SE variant (release vorig jaar). Graag wil ik muziek downloaden/offline beschikbaar stellen via Spotify zodat ik de watch stand alone met de AirPods kan gebruiken. Telefoon kan op deze manier thuisblijven.
Nu viel het me op dat de kwaliteit van gedownloade/offline muziek ronduit slecht is. Met het wandelen neem je dan toch weer de telefoon mee i.c.m. Spotify.
Doe ik hier iets verkeerd in? Is er een manier om de kwaliteit gewoon ‘’goed’’ te houden?
Een andere optie die ik liever niet gebruik: Apple Music. We hebben hier een betaald abonnement voor, maar liever gebruik ik Spotify. Is de kwaliteit van Apple Music beter als je muziek offline beschikbaar maakt op de watch?
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Als ik dit zo google, en gezellig een beetje met gemini klets. Dan kan je dit niet veranderen.henidde schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 07:34:
Afgelopen week de Ultra Watch 4 besteld. Momenteel in het bezit van de SE variant (release vorig jaar). Graag wil ik muziek downloaden/offline beschikbaar stellen via Spotify zodat ik de watch stand alone met de AirPods kan gebruiken. Telefoon kan op deze manier thuisblijven.
Spotify doet dit om ruimte te besparen.
Ik gebruik mijn watch6 zonder problemen met spotify en Shokz koptelefoon. Waarom werkt spotify niet met alleen je watch? Het enige waar ik voor moet opletten is dat niet ineens de gedownloade muziek ineens verdwenen is (snap nog steeds niet waarom dat af en toe gebeurt). Binnenkort naar de 12Kassad schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 08:09:
[...]
Ik moet zeggen dat ik geen verschil merk tussen offline beschikbaar maken van muziek en streamen bij AM, het is beide dikke prima. Helemaal met AirPods Pro erbij, dan klinkt het gewoon erg goed. Ik ben juist vanwege het willen kunnen hardlopen met alleen de watch bij me naar AM overgestapt omdat dat bij Spotify niet werkte.
Life is what happens while you're busy making other plans
8 gen jump voor apple watch dat zijn 8 generaties aan spec bumps samen een enorme stap. Mijn iphone en ipad pro is ook van 2018 A12 A12X . Iphone next na apple watch.
Valt mij op dat er nauwelijks vergelijking met meerdere gens terug is. Dus 4 naar 12 kan alleen verwachten dat het hele flinke stap is.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Klopt. Is grote stap.SG schreef op zondag 13 september 2026 @ 07:59:
Ik heb nu apple watch 4 met soort van originele velcro bandje. Denk dat accu zijn tijd wel heeft gehad en pols bandje ook al. Ik zit in eco systeem en dat bevalt mij wel maar mijn apple zooi is meerdere gens oud. Alleen Macstudio niet M4-Max die verving Mac-mini last X86 gen. En neemt wat rollen over van Threadripper WS 1950X Zen1
8 gen jump voor apple watch dat zijn 8 generaties aan spec bumps samen een enorme stap. Mijn iphone en ipad pro is ook van 2018 A12 A12X . Iphone next na apple watch.
Valt mij op dat er nauwelijks vergelijking met meerdere gens terug is. Dus 4 naar 12 kan alleen verwachten dat het hele flinke stap is.
- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS
Wat de 12 zo aantrekkelijk maakt is de manier en frequentie van de metingen die gedaan worden. Voor iemand die focust op gezondheid is het een voordeel. Maar ja als je daar niets mee hebt snap ik je punt. Ik zat zelf nog te twijfelen of ik mijn Garmin wegdoe en voor de 12 ga maar helaas geen vernieuwingen in Workouts.Of-Aaargh schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:58:
Ik heb serieus overwogen om mijn AW7 te upgraden naar de 12. Maar omdat de meeste nieuwe functies sowieso niet naar Nederland komen zit ik nu meer te denken aan een 11. Vooral toen ik eens goed keek, en dacht "lijkt het maar zo, of zijn die zwarte schermranden van de 12 nou echt een stuk dikker dan van de Watch 7 t/m 11?" En ja, dat klopt, de kast van de Watch 12 is 1 millimeter breder geworden, maar Apple heeft niet de moeite genomen een nieuw groter scherm te maken. Dus in plaats daarvan zijn gewoon de bezels een halve millimeter dikker gemaakt. En voordeel is dat ze volgend jaar met de Watch 13 in dezelfde kast wél een groter scherm kunnen zetten ("a 10% bigger display, the biggest display in the Apple Watch ever!"). Nu ik dat weet kan ik er niet meer overheen kijken.
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Bandjes / Hoesjes / Cases / Accessoires
De eerste dagen na een iOS/watchOS update kan de batterijduur tijdelijk afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.
/f/image/DmtrbYZVqwa4gfL8XnOZTojR.png?f=fotoalbum_large)